Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Character modellen zijn wel next level hoor. Heel mooi. Als er een 40fps mode was ging ik er al voor.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2024 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 23:14
NightShadow22 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:35:
[...]

Is de demo er nog? Dan kan je even testen of je last krijgt van motion sickness of niet.

Performance is echt veel te blurry Imo.
Kreeg er in de demo op 60 wel last van. Denk dat ik gewoon maar even 30 probeer idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 19:55

SkyStreaker

Move on up!

Oh, echt hilarisch die "nudge" naar de oude FF7!

spoiler:
Net de oude protorelic opgepakt voor Ford Condor en dan kom je helemaal terug in "blocky characters" a la old school FF7 - <3

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:44
Waarom wordt 40fps niet gewoon standaard tegenwoordig? Of onderschat ik de implementatie hiervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

mister_S schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:43:
Waarom wordt 40fps niet gewoon standaard tegenwoordig? Of onderschat ik de implementatie hiervan?
Snap er ook niks van dat FF16 en Rebirth het niet hebben.....Forspoken had het zelfs😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Het valt me op dat de spellen te laat komen bij mensen die het heel graag willen spelen.

Dit gevoel had ik maar bij een spel in het verleden en dat ging ook mis met bezorgen.
alle andere spellen dat me niet zoveel boeide heb ik op tijd bezorgd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ienni1983
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 10:01
Farabi schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:00:
Het valt me op dat de spellen te laat komen bij mensen die het heel graag willen spelen.

Dit gevoel had ik maar bij een spel in het verleden en dat ging ook mis met bezorgen.

alle andere spellen dat me niet zoveel boeide heb ik op tijd bezorgd gekregen.
Gisteren stond PostNL al op geleverd.
Maar had hem nog niet binnen gekregen.
Dat is altijd leuk als PostNL al gaat liegen over de aflevertijd.

Afijn, vandaag binnen gehad, foutmelding gekregen.
Contact gehad met Bol.com, binnen 2 werkdagen nieuws erover......
Geweldig weekend alvast.

[ Voor 9% gewijzigd door Ienni1983 op 01-03-2024 13:02 ]

http://tinyurl.com/5sdar8p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ienni1983 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:01:
[...]

Gisteren stond PostNL al op geleverd.
Vandaag binnen gehad, foutmelding gekregen.
Contact gehad met Bol.com, binnen 2 werkdagen nieuws erover......
Geweldig weekend alvast.
Gewoon elders kopen en je geld terugvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ienni1983
Timothy3000 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:02:
[...]

Gewoon elders kopen en je geld terugvragen.
Ergens wil ik hem dan meteen online kopen.
Dan heb ik dat gedoe niet meer, maar dan zal die op een dag uit mijn bezit verdwijnen.

Krijg je dat weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Ienni1983 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:03:
[...]

Dan heb ik dat gedoe niet meer, maar dan zal die op een dag uit mijn bezit verdwijnen.

Krijg je dat weer.
Ik heb alles digital en dat klopt niet.

Game blijft voor altijd van jou ook al zouden ze m uit de ps store pullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

[...]

Krijg je dat weer.
Nee hoor, niet met dit kaliber spellen.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:21
[...]

Krijg je dat weer.
Daar hoef je niet bang voor te zijn joh.
Fysiek stelt niet meer veel voor.Als je de fysieke game niet meer van een patch/update kan voorzien dan heb je er ook niet meer veel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ienni1983
Net even de prijzen bekeken van online.... bijna 20 euro duurder.
Ik haal hem wel opnieuw ergens fysiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Ienni1983 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:42:
Net even de prijzen bekeken van online.... bijna 20 euro duurder.
Ik haal hem wel opnieuw ergens fysiek.
Dat is de reden dat ik soms nog fysiek koop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cryostorm
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-07 15:03
Ik betrap mezelf erop dat ik door deze game met een lompe grijns en kippenvel op de bank zit. FF7 is de eerste RPG die ik ooit gespeeld heb en daardoor erg bijzonder voor me is. Maar man dat het dit zou worden kon ik me niet eens voorstellen en dan ook de muziek. Ik kan gewoon blijven luisteren naar de overworld muziek in the grasslands.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:48
Omg dit is wel echt next lvl jrpg! Nu 7uur gespeeld. Alleen in chapter 2 al meer te ontdekken en doen dan heel FFXVI. Het lijkt echt een next gen FF zoals we sinds de ps1 ps2 dagen niet meer hebben gekregen.

Ik vind zelf dat de Remake serie echt mooi naast het origineel kan bestaan met hoe ze het doen. Een 1op1 remake zou ook tof zijn maar zou nooit hetzelfde gevoel als vroeger geven en zou het origineel meer vervangen. Nu is het een soort vervolg maar toch hetzelfde, en toch weet je niet wat er komen gaat. I love it!

spoiler:
Wel apart dat in de Nibelheim flashback je niet de piano minigame hebt zoals in de demo. Ik bereidde me voor de score uit de demo flink te verbeteren.

En qua story, toen Tifa zo vroeg in de game al iets tegen Aerith vertelde over dat Cloud vroeger helemaal niet in Nibelheim was (elk geval niet zoals hij zich herinnerd), ik zat echt in een flinke oh ooh wtfff, hoe gaat dit zich ontvouwen!?! Het was al zo weird dat ze in het origineel dr mond de hele tijd hield :+ )

Ps wat ik ook wel grappig vind, hoe Cloud zich voortbeweegt, springt e.d. Niet zo soepel als bv een Horizon of assasins Creed, maar het lijkt en voelt heel erg zoals het in het origineel was :D
Cryostorm schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:14:
Ik betrap mezelf erop dat ik door deze game met een lompe grijns en kippenvel op de bank zit. FF7 is de eerste RPG die ik ooit gespeeld heb en daardoor erg bijzonder voor me is. Maar man dat het dit zou worden kon ik me niet eens voorstellen en dan ook de muziek. Ik kan gewoon blijven luisteren naar de overworld muziek in the grasslands.
Haha same! Het was niet mn eerste RPG, Secret of Mana en Chrono trigger gingen voor maar die huurden we. FFVII zelf gekocht destijds en werd m'n all time favoriete game. Ik geniet ook echt van de wereld, muziek, characters. De muziek is zo gruwelijk goed gedaan. Hoor ook bv hoe de overworld music overgaat in battlemusic _/-\o_

De hoeveelheid liefde en werk dat hier in is gestopt, ongelooflijk :D

[ Voor 51% gewijzigd door Mutatie op 01-03-2024 18:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Die Chocobo Remix bij de ranch is echt tof!

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Mutatie schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:17:

Haha same! Het was niet mn eerste RPG, Secret of Mana en Chrono trigger gingen voor maar die huurden we. FFVII zelf gekocht destijds en werd m'n all time favoriete game. Ik geniet ook echt van de wereld, muziek, characters. De muziek is zo gruwelijk goed gedaan. Hoor ook bv hoe de overworld music overgaat in battlemusic _/-\o_

De hoeveelheid liefde en werk dat hier in is gestopt, ongelooflijk :D
Ook niet mijn eerste RPG maar oh boy, ik had destijds de PS1 met FF7 via grijze import gekocht voor 1200 of 1500 gulden, auw.... Maar. Geen. Moment. Spijt. Van. _/-\o_

Daarvoor was het meestal via emu's Wanderers of Ys, Lufia, etc etc. SNES (en wat SEGA games, Landstalker was bijv. ook goed) was "de" RPG-machine en de PS1 had die heel, heel erg snel van de troon geramd om het maar zo te zeggen.

[ Voor 16% gewijzigd door SkyStreaker op 01-03-2024 16:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ienni1983
Maar even langs Coolblue gereden om een nieuwe te halen en die naar bol.com terug te sturen met de melding dat deze de 57 procent foutmelding gaf.

En de versie van Coolblue ging wel verder dan 57 procent :D

[ Voor 17% gewijzigd door Ienni1983 op 01-03-2024 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Als iemand ze allebei heeft, 1 die niet werk en 1 wel - kijk eens op de hoes of je verschil ziet in versie-nummer, EAN (barcode) of iets anders. Evenook een nummer of versie-aanduiding op de niet werkende BR. Als er geen verschil is, oei. Dan wordt de juiste foutieve batch opzoeken een drama. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
User-score: https://www.metacritic.co...vii-rebirth/user-reviews/

Omdat er best wel wat klachten zijn over de performance-mode had ik deze user-score niet verwacht.[dit moment 9.1]

Van wat ik tot nu toe gespeeld heb vind ik de goede reviews/user-reviews ook zeer terecht.Square-Enix pakt gigantisch uit met deze game. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

jori040 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 22:34:
User-score: https://www.metacritic.co...vii-rebirth/user-reviews/

Omdat er best wel wat klachten zijn over de performance-mode had ik deze user-score niet verwacht.[dit moment 9.1]

Van wat ik tot nu toe gespeeld heb vind ik de goede reviews/user-reviews ook zeer terecht.Square-Enix pakt gigantisch uit met deze game. :)
Game speelt gewoon prima in quality mode. ik vind de userscore wel terecht wat een immens grote en prachtige game! die performance mode kan me net als bij 16 gestolen worden :9~

Sidequests hebben ook echt een major upgrade gekregen ben echt al uuuuuren verdwaald in the grasslands dit word een makkelijk 100+je :P

Game is wel echt a dream come true!

[ Voor 12% gewijzigd door NightShadow22 op 01-03-2024 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Toch maar overstag. Via Bol net binnen en geïnstalleerd. Volgende week maar even proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
NightShadow22 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 22:36:
[...]

Game speelt gewoon prima in quality mode. ik vind de userscore wel terecht wat een immens grote en prachtige game! die performance mode kan me net als bij 16 gestolen worden :9~

Sidequests hebben ook echt een major upgrade gekregen ben echt al uuuuuren verdwaald in the grasslands dit word een makkelijk 100+je :P
Ik heb niets te klagen in de performance-mode.Heb die 30fps-mode even voor de grap geprobeerd maar nee dat trek ik niet.

Mooi dat iedereen tevreden is met de game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 22:41:
Toch maar overstag. Via Bol net binnen en geïnstalleerd. Volgende week maar even proberen.
Lekker man! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

jori040 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 22:41:
[...]

Ik heb niets te klagen in de performance-mode.Heb die 30fps-mode even voor de grap geprobeerd maar nee dat trek ik niet.

Mooi dat iedereen tevreden is met de game. :)
Nice! fijn dat ie zo goed voor je is 8)

Geweldige game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Ik heb pas drie uur gespeeld, een erg goed begin. Ik weet niet of het specifiek dit spel is, maar ik stoor me niet aan 30fps dit keer. Normaal is dat niet goed te doen op een OLED. Kaartspel is ook best leuk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 15:47
Heb nu een paar uur op zitten, performance mode is voor mij de beste optie. Graphics mode is te houterig, m'n tv zit al bijna aan de max wat ie kan corrigeren.
Dit gaat me een paar maanden kosten denk ik 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Die kikkers... Ik lig helemaal dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ik had voor m'n discord buddies een prio lijstje gemaakt voor als je niet alle sidecontent wil doen. Zelf ga ik lekker door met 100%-en van de game, maar niet iedereen heeft daar zin in. Lijstje is dus copy pasta in het engels met spoiler tags. Bevat alleen namen van activiteiten die je bijna direct van chadley te horen krijgt via de main story, dus mocht je perongeluk klikken dan is er nog geen man over boord. Lijstje is naar mijn mening van hoogste naar laagste prio, puur op basis van story, maar ook wel gameplay. Dit is op basis van de Grasslands, ik zit zelf in chapter 3 nu, maar dit soort games volgen over het algemeen een zelfde patroon.

spoiler:
The absolute highest priority is the protorelic questline you get from chadley. For the Grasslands region these consist of 4 total quests. It might start out as a fun nod to the bandits from remake, but the final cutscene shows you its true purpose and based on that i think should have just been part of the main story.

Second on the list is the lifesprings followed by the chocobo digging minigame. I do not know how many there are in other regions, but lets follow the grasslands as example. After the first 2 lifesprings(in any order) you get notified about a dig spot. Then after 4 you get the location of the optional boss of the area. And after 6 you get another digspot location. These digspots contain recipes to create and upgadre armor that is much better then you can buy. For example, once i get to Junon(as a material i need is not available in grasslands) I can make 4 materia slot armor from this. Its mental. You also get the recipes to upgrade accessories and i don't know if you can find the upgraded versions in the game. Do this!

Third on the list is the summon shrines and getting the summon materia for the region. Every shrine you complete increases the summons level and abilties, its this games way of saying: use our new summons and not shiva/ifrit etc. Very worth it.

Fourth is to get and upgrade enemy skill materia from chadly. The materia it self can get AP in this game and it casually raises your stats by 5% for one materia slot. Not only that the first ability is amazing so is the 2nd.

To upgrade this, you need to do sidequests(the one from the mayor as 1 mob only spawns during) as you need to scan 16 mobs. That include bonus boss and all rare enemies

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:30
Mutatie schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:17:

Ps wat ik ook wel grappig vind, hoe Cloud zich voortbeweegt, springt e.d. Niet zo soepel als bv een Horizon of assasins Creed, maar het lijkt en voelt heel erg zoals het in het origineel was :D
Nu de werelden er zoveel mooier uitzien stoort het mij wel hoe houterig/knullig de characters soms bewegen, en hoe weinig emotie er soms in de gezichten kan zitten.. Imo mocht hier wel meer gebruik gemaakt zijn van motion capture oid.. zoals je vaker in Westerse RPG's ziet..

Die "anime bullshit" werkt mss in een anime, maar voor mij niet in deze game..
Niet dat ik em daarom links ga laten liggen ntrlk, want de muziek alleen al.. kippevel!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Net alvast gespeeld. Graphics mode vind ik persoonlijk niet te doen maar performance mode valt goed mee. Game is dan niet héél mooi maar het speelt wel lekker weg en dat is het belangrijkste. Hoop dat het zo blijft.

Verder er wel meteen helemaal in. Goeie soundtrack ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Y.Zigrin
  • Laatst online: 14-09 22:18
Ik dacht niet meer van de 60fps af te kunnen stappen, maar valt me alleszins mee. Wat een sfeertje ook zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:21

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Y.Zigrin schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:59:
Ik dacht niet meer van de 60fps af te kunnen stappen, maar valt me alleszins mee. Wat een sfeertje ook zeg!
Hier ook hoor meer dan prima speelbaar in graphics mode, op een 55"Samsung 4k QLED. Ik merk al direct dat ik helemaal in mijn oude patroon val met FF7, ik weet nog dat ik daarin uren rond dwaalde gewoon om de regio's ( world map) te verkennen en alles te ontdekken. Inmiddels 6 uur ingame en absoluut nog geen stap verder met de mainline behalve ontdekken, assesen en subquests die op mijn pad komen :P HEER-LIJK

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Dit ademt sfeer zeg. Allemachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Laatst online: 10:12
Timothy3000 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 14:43:
Dit ademt sfeer zeg. Allemachtig.
Speel veel games tegenwoordig in plaats van alleen Fifa en Cod. Bij FF7 heb ik bij meer dan welke game ook het idee dat ze de karakters, wereld en alles zo snappen

Ben ook blij dat het durft zichzelf niet zo serieus te nemen maar ook heel erg serieus kan zijn

Voor nu heel voorzichtig mijn game of the gen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:58
Ik speel momenteel FF XVI, mijn eerste FF game die ik speel en vind het top! FF7 heeft dan ook mijn interesse gewekt maar heb begrepen dat het toch een hele andere speelstijl heeft dan XVI, dat het veel uitgebreider en moeilijker is en dat je veel dingen moet onthouden qua knoppen en opties etc.

Ben nog aan het twijfelen, is het echt zo groot verschil qua gameplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ja. De gameplay van 16 is minder uitgebreid dan die in 7. Maar ze leggen als heel duidelijk uit dus ik zou me geen zorgen maken dat het te ingewikkeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
dglavimans schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 15:19:
[...]

Speel veel games tegenwoordig in plaats van alleen Fifa en Cod. Bij FF7 heb ik bij meer dan welke game ook het idee dat ze de karakters, wereld en alles zo snappen

Ben ook blij dat het durft zichzelf niet zo serieus te nemen maar ook heel erg serieus kan zijn

Voor nu heel voorzichtig mijn game of the gen
Precies die mix tussen serieus en over de top maakt deze game uniek.Westerse studios zie je zo iets niet snel doen.

Ik werd heel blij toen ik de Chocobo weer zag maar ik kan me ook voorstellen dat iemand anders dat totaal niet trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
jori040 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 16:02:
[...]

Precies die mix tussen serieus en over de top maakt deze game uniek.Westerse studios zie je zo iets niet snel doen.

Ik werd heel blij toen ik de Chocobo weer zag maar ik kan me ook voorstellen dat iemand anders dat totaal niet trekt.
Ik speelde Yakuza hiervoor en die heeft dat ook. Dat blijven toch de leukste games, wanneer ze zichzelf niet continu te serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 16:07:
[...]

Ik speelde Yakuza hiervoor en die heeft dat ook. Dat blijven toch de leukste games, wanneer ze zichzelf niet continu te serieus nemen.
Ja idd dat zit daar ook heel erg in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
  • Laatst online: 10:12
Timothy3000 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 16:07:
[...]

Ik lachte bij 16 ook weinig… Cloud die constant op de hak wordt genomen (vergeleken met een chocobo byv) brengt me gewoon aan het lachen

De game heeft heel veel van die kleine charmes erin wat dit voor mij gewoon ‘peak gaming’ maakt

@Timothy3000 zoveel zin Yakuza LAD te beginnen na Rebirth!

@DM89 ik vind zelf FF7 de completere combat hebben. Al was ff16 wel heerlijke actie combat maar het was meer.. Beetje devil may cry?

Ff7 heeft een heerlijke mix tussen die devil may cry stijl en de typische FF combat die we zoveel jaren hebben gezien. Van mij is dit degene die ze voortaan moeten gebruiken

[ Voor 26% gewijzigd door dglavimans op 02-03-2024 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

jori040 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 16:09:
[...]

Ja idd dat zit daar ook heel erg in.
Vind dat in Yakuza een beetje te extreem.

Trek ik niet. FF is de perfecte mix

[ Voor 4% gewijzigd door NightShadow22 op 02-03-2024 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Wel al wat kleine irritaties. De muziek staat standaard wat te hard over de gesprekken en het rijden op Chocobos is drama en niet leuk. In de open wereld is alles in performancemode ook een stuk lelijker. En alweer die
spoiler: title
Ubisoft torens
had ook niet gehoeven. Daar mogen ontwikkelaars wel eens vanaf stappen.

Desalniettemin, leuke game. Gaaf combatsysteem vooral.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

O. M. G. @ XIII - geniaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 17:57:
Wel al wat kleine irritaties. De muziek staat standaard wat te hard over de gesprekken en het rijden op Chocobos is drama en niet leuk. In de open wereld is alles in performancemode ook een stuk lelijker. En alweer die
Ubisoft torens
had ook niet gehoeven. Daar mogen ontwikkelaars wel eens vanaf stappen.

Desalniettemin, leuke game. Gaaf combatsysteem vooral.
Grappig dat ik juist alles als top ervaar.Die .. zie je nog niet heel vaak in Japans game design.
Je moet voor een Chocobo wel lief zijn hé. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Dat rijden is echt ellende imo hahaha. Fast travel ftw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:19:
Dat rijden is echt ellende imo hahaha. Fast travel ftw.
Nee joh

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/660UQnyj2BWrrE9CKBHi_x0scLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NtbB4PrPiIDaT4IpghLygIaj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNhTuVr6iZonLByGtu80MVWK1iE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UXGdjBe25KRfPQ2VZJ7gHC3I.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een sfeer🤤

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Als je nou vrij kon springen was ik het eens geweest. Maar je loopt continu vast tegen stenen en rotsen en vanal ander spul. Nu fast travel ik overal zoveel mogelijk heen. Lopen gaat ook te traag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:44:
[...]

Als je nou vrij kon springen was ik het eens geweest. Maar je loopt continu vast tegen stenen en rotsen en vanal ander spul. Nu fast travel ik overal zoveel mogelijk heen. Lopen gaat ook te traag.
hmmm ja dat is soms wel irritant heb je wel gelijk in, met lopen is er een optie voor zodat je kan zien waar je kan traversen zal m zo ff opzoeken.

Maar vind de wereld zooooo mooi ik neem t maar voor lief :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

@Timothy3000 bij gameplay terrain action guide on, verschijnt er een klein wit boogje als je ergens overheen kan springen.

en location navigation : tracker dan heb je een veel schoonere hud.

[ Voor 22% gewijzigd door NightShadow22 op 02-03-2024 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Thanks, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Iemand een ideale tip om de spraak in cutscenes wat luider te krijgen? De muziek staat al vrij lager gezet maar blijft er doorheen denderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Timothy3000 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 11:05:
Iemand een ideale tip om de spraak in cutscenes wat luider te krijgen? De muziek staat al vrij lager gezet maar blijft er doorheen denderen.
PS5 op Lineair PCM zetten misschien?

Ik heb zelf audio via HDMI lopen op een 2.0 setup via mijn monitor, via de TV ook (Bravia). Dus hopelijk werkt dat.

[ Voor 16% gewijzigd door SkyStreaker op 03-03-2024 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
In sommige spellen heb je irritante karakters. En bij dit spel is dat Barret.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Farabi schreef op zondag 3 maart 2024 @ 18:13:
In sommige spellen heb je irritante karakters. En bij dit spel is dat Barret.
Die is juist harstikke leuk 8) de gehele cast is gewoon goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Dit is hoe een sequel hoort te zijn, in elk opzicht beter dan de rest. Ik had het idee dat het te lang duurde met de release, maar nu begrijp ik waarom ze de tijd namen :)
Ik had de combat trainings van CHAD eerder moeten doen, sinds Remake ben ik blijkbaar toch wat verleerd. Combat kan soms enorm chaotisch zijn, maar het blijft altijd leuk. Ik dacht met level 19 wordt het ineens wel wat makkelijk, maar dan kwam ik White Terror tegen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
NightShadow22 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 18:19:
[...]

Die is juist harstikke leuk 8) de gehele cast is gewoon goud.
Barrett is hilarisch. Met name zn overwinningsdeuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 19:06:
[...]

Ja echt mooi he! hahaha _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tg0cGSvHerPpVcO0ZiHwby4drhg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Vy4iXUOJStMbI7yfHIpfys2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTRA7agfHgSYKGmhTmhwDrxgSNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6ihnG0UPtrjGQxGr651PnJF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3Mk-j_DZiS4NPrc9DCbzr9G1r4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FAszDBTwTqhulNNKOJddmba4.jpg?f=fotoalbum_large

Op naar chapter 3.... beefy deze game. Maar me geen moment verveeld! 17u in en de side content is zoveel malen beter dan 16 en Remake😁. Dit word mss wel meer dan een 100u+je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Timothy3000 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 19:06:
[...]

Helemaal als hij verliest :) Ik lag helemaal dubbel _O-

/nietechtspoiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Gek genoeg doet de open wereld me enorm denken aan Forspoken. Een game waar ik me ook enorm mee heb vermaakt. Zo verslavend om nog even dit of dat te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
NightShadow22 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 19:30:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Op naar chapter 3.... beefy deze game. Maar me geen moment verveeld! 17u in en de side content is zoveel malen beter dan 16 en Remake😁. Dit word mss wel meer dan een 100u+je.
Ha, die haal ik net ook binnen maar ik ben nog maar negen uur onderweg. Fijne game dit hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

35 uur verder, chapter 7... Meng een beetje exploratie en verhaal door elkaar :) Ik ga er een beetje vanuit dat ik dat later alsnog kan.

Niet beantwoorden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
SkyStreaker schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:50:
35 uur verder, chapter 7... Meng een beetje exploratie en verhaal door elkaar :) Ik ga er een beetje vanuit dat ik dat later alsnog kan.

Niet beantwoorden :+
35 uur in 3 dagen?! Damn, doe je snel zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Timothy3000 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:52:
[...]

35 uur in 3 dagen?! Damn, doe je snel zeg.
Ik had donderdag en vrijdag vrij genomen en morgen van werk... d:)b oOo :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:36:
[...]

Ha, die haal ik net ook binnen maar ik ben nog maar negen uur onderweg. Fijne game dit hé.
Ja super tof! fijn ook dat ze eindelijk iets boven normal hebben toegevoegd. Dynamic is leuk, vond het altijd onzin dat je eerst de gehele game moest uitspelen om een hogere difficulty te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Edit gevonden.

[ Voor 90% gewijzigd door Farabi op 03-03-2024 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mk3tF71VtVCRklycWZai5nNERHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b8IBGzUH8OzatPMw88Gz0dVF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_cVpp1kIy2BiQLtHy0MW77obGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AAWFFu8lpzYvNuBoLjefTvlE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:36

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ziet er zo goed uit! ik ga op PC maar part 1 weer even opnieuw spelen denk ik :P

Zoo mega frustrerend dat het zo veel later naar PC moet komen!

Hoe bevalt het hier? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 04-03-2024 01:55 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
NightShadow22 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 22:19:
[...]

Ja super tof! fijn ook dat ze eindelijk iets boven normal hebben toegevoegd. Dynamic is leuk, vond het altijd onzin dat je eerst de gehele game moest uitspelen om een hogere difficulty te unlocken.
Dynamic is toch een mix van story en normal?

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op maandag 4 maart 2024 @ 01:54:
Ziet er zo goed uit! ik ga op PC maar part 1 weer even opnieuw spelen denk ik :P

Zoo mega frustrerend dat het zo veel later naar PC moet komen!

Hoe bevalt het hier? :)
Ik sta vrijwillig in de wacht, wil de game met alle toeters en bellen aan met hogere fps spelen dus moet wel. :P Maar als ik het allemaal zo zie is 't het wachten waard. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

CHKYBSTRD schreef op maandag 4 maart 2024 @ 07:55:
[...]

Dynamic past levelscaling toe voor zover ik weet. Waarmee je dus vermijd dat je een te hoog (OP) level bent voor een gebied. Het speelt eigelijk wel heel fijn op Dynamic het vermijden van een verplichte playthrough op een moeilijkere graad (die pas na een eerste PT unlocked) vond ik altijd al onzinnig en was voor mij vaak een showstopper om het nogmaals te doen.

[ Voor 22% gewijzigd door ShadowBumble op 04-03-2024 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

In de afgelopen 3 dagen ong 35 uur gespendeerd aan deze game. Wat een ervaring. Ik zit in Chapter 6? Denk dat het 6 is. Maakt niet zo veel uit.

Ik speel de game momenteel in het engels en ik zal dat blijven doen tot het einde. Voor hardmode switch ik naar Japans. Ik stoor me aan sommige stemmen die ik niet bij het personage vind passen, zoals Red XIII. Plus ik ben erg benieuwd hoeveel van de localisatie te maken heeft met sommige stukken in de game. In chapter 4 zit een optionele plek, waar echt enorm modern day california bullshit gepraat word, bro dit, bro dat en opeens noemen ze een character uit eerste game die ook in Rebirth al eerder als "she" word aangepsroken maar door deze groep meerdere keren "they". Ik kon niet goed horen of dit gedaan is als sarcasme richting die shit of dat het serieus bedoeld is. Daarmee dus erg benieuwd naar die omgeving in het Japans, om te zien of het zo bedoeld is, of door localisatie gedaan is.

En ondanks dat de alinea hierboven wat lang is, is dat maar kleine smet op een geweldige game. Ik kan alleen nog niet wennen aan nieuwe punisher mode. En Yuffie speelt nog beter dan in intermission dlc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

CHKYBSTRD schreef op maandag 4 maart 2024 @ 07:55:
[...]

Nee dynamic werkt zoals @ShadowBumble zegt.

Het is de hard mode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Final Fantasy 7 Rebirth patch moet Performance Mode graphics verbeteren: https://nl.ign.com/final-...-mode-graphics-verbeteren

En ik ben al zo tevreden met dit spel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
De screenshots die hier gedeeld worden zien er mooier uit dan dat het is. Ik speel op graphics-mode maar buiten de cutscenes vallen ze wat tegen.

Gek, bij spiderman 2 was het juist andersom. Het spel zelf was mooier dan alle screenshots die werden gedeeld.

Hoe kan ik mijn party members wijzigen? Ik kan deze niet veranderen in het menu?

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 04-03-2024 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Farabi schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:28:
De screenshots die hier gedeeld worden zien er mooier uit dan dat het is. Ik speel op graphics-mode maar buiten de cutscenes vallen ze wat tegen.

Gek, bij spiderman 2 was het juist andersom. Het spel zelf was mooier dan alle screenshots die werden gedeeld.

Hoe kan ik mijn party members wijzigen? Ik kan deze niet veranderen in het menu?
Combat settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Net binnen op de Golden Saucer.

Hier hebben ze echt veel moeite gestopt in de details en hoeveelheid te doen.

Je weet gewoon dat je hier even tijd aan kwijt gaat zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
SkyStreaker schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:44:
Net binnen op de Golden Saucer.

Hier hebben ze echt veel moeite gestopt in de details en hoeveelheid te doen.

Je weet gewoon dat je hier even tijd aan kwijt gaat zijn :)
Hoe is de open world exploration? Zijn het vooral veel mini games en gatherings? Of ook interessante side quests en random events.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Reply in spoilertags alsjeblieft. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Farabi schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:28:

Nou nee hoor dat zie ik gewoon op mn Oled.... Mss eens je instellingen checken ;) de screenshots zijn juist van mindere kwaliteit ivm image compression.

Party members wijzigen, Combat settings en dan vierkantje.

[ Voor 13% gewijzigd door NightShadow22 op 04-03-2024 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Frez schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:54:
[...]

Hoe is de open world exploration? Zijn het vooral veel mini games en gatherings? Of ook interessante side quests en random events.
Sidequests zijn vele malen beter dan Remake en recent 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Het blijkt dat ik met m'n post van gisteren gelogen had. Ik was in chapter 7. Blijkbaar was chapter 6 een heel klein hoofdstuk wat in mijn optiek makkelijk bij chapter 5 had kunnen blijven. Anyway.

Gisteren was het vooral beetje rondje rennen en sidequesten. Waar de sidequests natuurlijk minigames bevatten..... En eentje kan ik nog niet afmaken, want ik kan niet naar bepaald gebied, story gated probably.

Maar goed om antwoord te geven op:
Frez schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:54:
[...]

Ik vind dat ze hele fijne balans hebben gevonden met de open world exploration. Het is niet zo "in your face" als de ubisoft games, maar het heeft meer icoontjes dan breath of the wild. Er is genoeg te doen en op te pakken voor crafting en er zijn niet teveel vijanden dat je continue aan het vechten bent. Ook als je de lookouttowers niet zou activeren zijn de meeste dingen goed te vinden en 1 van de beste sidequest(tot nu toe) zit vast aan die open world bar die je kan vullen.

De meeste minigames zijn goed te doen, al zitten er een paar lastige bij. Gek genoeg vind ik piano spelen makkelijker op hoogste snelheid ten opzichte van langzaam. Wat fijn is, want op hogere snelheid krijg je meer punten. Ik heb gisteren wel een uur gedaan over een terugkerend minigame uit Remake, iets met een gym. Het zijn vooral de knoppen die je moet gebruiken dit keer waar mijn hoofd gewoon echt heel veel moeite mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
NightShadow22 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:48:
[...]

Nee dynamic werkt zoals @ShadowBumble zegt.

Het is de hard mode.
Hard mode
unlocked pas na het uitspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Pff ik zit toch af en toe een beetje te kwijlen op 2e hands PS5's :P
Maargoed ik ga het niet doen.. moet gewoon rustig wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ricmaniac schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:38:
Pff ik zit toch af en toe een beetje te kwijlen op 2e hands PS5's :P
Maargoed ik ga het niet doen.. moet gewoon rustig wachten.
Ik open de pool alvast ;) Ik heb dat standpunt ook heel lang gehad en uiteindelijk is het mijn main manier om te gamen op dit moment ondanks dat het vaak zat gezellig is op discord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

@Ricmaniac ondanks dat ik een hele goede gamepc heb(7800X3D, 7900XTX) spendeer ik met 3rd person games liever tijd op de bank door. En ik heb 1080p tv, dus ook die blurryness waar men het over heeft zie ik niet. Maja, heb dus vooral de PS5 voor 3rd person games en pc vooral voor first person en strategy games en xbox/pc exclusives.

Maar andere vraag, weet iemand waarom bij sommige characters er een alpha icoontje achter de fire/blizzard/aero/lightning staat bij het casten? En wat het doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Het alpha-icoontje betekend volgens mij "vrij" van MP, wat je hebt geactiveerd in je folio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Ik had een paar dagen vrij genomen en zit nu op 54 uur en net bij Chapter 8 (Gold Saucer) aangekomen.

De game is echt gigantisch, waar gaan we de rest van de tijd vandaan halen om het af te maken Platinum gaat makkelijk 150-200 uur duren :?

[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 05-03-2024 11:37 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Greatsword schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:25:
Ik had een paar dagen vrij genomen en zit nu op 54 uur en net bij Chapter 8 (Gold Saucer) aangekomen.

De game is echt gigantisch, waar gaan we de rest van de tijd vandaan halen om het af te maken Platinum gaat makkelijk 150-200 uur duren :?
Je hebt nog een aantal weken tot DD2 ;) wat een mooi voorjaar voor de rpg fanatics.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Ik focus me de eerste helft van dit jaar volledig op deze game & Dragon's dogma 2.[22 maart]

[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 05-03-2024 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 07:42:
[...]

Hard mode
unlocked pas na het uitspelen.
Ja klopt.maar voor FF standaard is dit de hard mode voor het uitspelen.

Het is uberhaupt belachelijk dat je de game eerst moet uitspelen voor hard mode, helemaal geen zin in 2 runs. Dus fijn dat ze deze keer dynamic erin hebben gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Laatst online: 14-09 15:47
Wat een game, zoveel te doen. Ben niet eens met de main story bezig. Ben alleen aan het grinden en sidequests aan het doen 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
NightShadow22 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:05:
[...]

Ja klopt.maar voor FF standaard is dit de hard mode voor het uitspelen.

Het is uberhaupt belachelijk dat je de game eerst moet uitspelen voor hard mode, helemaal geen zin in 2 runs. Dus fijn dat ze deze keer dynamic erin hebben gestopt.
Ja eens. Daardoor sws geen platinum voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Timothy3000 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:15:
[...]

Ja eens. Daardoor sws geen platinum voor mij.
Hier ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Greatsword schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 11:25:
waar gaan we de rest van de tijd vandaan halen om het af te maken Platinum gaat makkelijk 150-200 uur duren :?
Volgens de Trophyguide 70-80+ uur.

Meestal ben ik ook altijd wat langer bezig dan wat daar staat omdat ik rustiger alles in me op neem en geniet van omgevingen enzo :P

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste