Ze moeten in plaats van rood voor dit soort gevallen (doorgebroken speler, hands om een doelkans te voorkomen) een penalty geven. Of anders iets van een shootout waarbij een speler op de doelman mag afdribbelen. Dan boots je de situatie die er voor de overtreding was zo goed mogelijk na en verknal je de wedstrijd niet met een 11 tegen 10 wat vaak geeneens een voordeel is voor die 11.PWM schreef op zondag 18 februari 2024 @ 19:46:
[...]
Ik had overigens ook wel vrede gehad met geel hoor. Maar de, veelal gespeelde, verontwaardiging voor deze beslissing is wel gek (again, er van uitgaande dat hij de arm raakt natuurlijk).
Dit plaatje was alleen mijn onderbouwing dat bal op de bovenarm niet per definitie hands was. Wat eerder wel hier zo gesteld werd. Ging verder niet zo zeer over waar de bal de keeper van RKC raakte.D-e-n schreef op zondag 18 februari 2024 @ 23:18:
[...]
Maar raakt de bal het deel van de arm onder de schouder niet gewoon? Dat lijkt me tenminste als ik de beweging van de bal zie. Het blijft sowieso moeilijk te zien.
In dit geval maakt het volgens mij niks uit waar de bal z'n arm raakt, omdat de bal via z'n lichaam gaat en dus als niet opzettelijk hands gezien had mogen worden.
Ze moeten in dit geval dus gewoon beter kijken, dan had er helemaal niks gegeven hoeven te wordenD-e-n schreef op zondag 18 februari 2024 @ 23:23:
[...]
Ze moeten in plaats van rood voor dit soort gevallen (doorgebroken speler, hands om een doelkans te voorkomen) een penalty geven. Of anders iets van een shootout waarbij een speler op de doelman mag afdribbelen. Dan boots je de situatie die er voor de overtreding was zo goed mogelijk na en verknal je de wedstrijd niet met een 11 tegen 10 wat vaak geeneens een voordeel is voor die 11.
Als we dit niet als opzettelijk zien kun je nooit meer hands maken. Hij maakt zich breed en houdt de bal daardoor tegen. Als hij alleen zijn zij raakt is het uiteraard geen hands maar anders wel.toolkist schreef op maandag 19 februari 2024 @ 00:20:
[...]
In dit geval maakt het volgens mij niks uit waar de bal z'n arm raakt, omdat de bal via z'n lichaam gaat en dus als niet opzettelijk hands gezien had mogen worden.
De welbekende trainingsmethode van PSV gebruiiken? Al kan ik me niet voorstellen dat er geen enkele andere clubs dit soort 'ingenieuze' ideeen hebben gebruikt.PWM schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:02:
[...]
Maar als je zelf je handen niet gebruikt, kan je ook niet afgefloten worden.
Buiten dat, mag er veel sneller gefloten en gewaarschuwd worden voor dit soort overtredingen. Hoewel enig contact bij voetbal haast onvoorkombaar is houdt dat niet in dat spelers over en weer zomaar andere spelers mogen vastpakken.Zo moest Isimat-Mirin de afgelopen week tijdens trainingen in elke hand een tennisbal houden. Op die manier hoopte Cocu de grillige Franse verdediger te dwingen meer met zijn lichaam te verdedigen in plaats van met zijn armen en handen. Het tafereel veroorzaakte grote hilariteit onder de PSV-spelers.
Over de reactie(s) van Brobbey is al afdoende gezegd, deels begrijpbaar maar bijzonder onhandig.
Maar zo werkt de regel niet. Was ie direct tegen zn arm dan ja, maar viavia is nu eenmaal geen strafbaar handsD-e-n schreef op maandag 19 februari 2024 @ 07:31:
[...]
Als we dit niet als opzettelijk zien kun je nooit meer hands maken. Hij maakt zich breed en houdt de bal daardoor tegen. Als hij alleen zijn zij raakt is het uiteraard geen hands maar anders wel.
En toch hebben we dat eerder dit seizoen al vaak genoeg zien gebeurenPWM schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:02:
Maar als je zelf je handen niet gebruikt, kan je ook niet afgefloten worden.
Nou het valt me op dat bij Feyenoord er amper iemand van buiten de 16 een keer probeert, ja uit wanhoop. Eerder had je met Toornstra en Kokcu nog iemand die dat deden. Slot wil er altijd voetballend eentje maken. Wat denk je van al die corners waar amper wat uit komt? Bij Feyenoord kunnen ze beter 3 corners, 1 penalty de regel makenLZ86 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 20:56:
Kansen verhouding 31-5 waarvan 14-1 op doel.
En dan maar 1 x scoren.... Feyenoord heeft echt een gigantisch probleem met goals maken..
Waar trainen die spitsen op dan.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Waar staat deze regel? Niet in de laws of the game. Er staat wel dat als je je bewust groter maakt het hands is als de bal tegen je aan gespeeld wordt.toolkist schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:00:
Maar zo werkt de regel niet. Was ie direct tegen zn arm dan ja, maar viavia is nu eenmaal geen strafbaar hands
Het lijkt mij een rare situatie als spelers honderd procent doelpunten als deze mogen voorkomen met de hand zolang hij eerst het lichaam raakt, als dat al gebeurde. De enige reden dat de bal überhaupt zijn zij kon raken was omdat hij een onnatuurlijke beweging maakte.
De keeper realiseerde zich gewoon niet dat hij buiten de 16 was. Buiten de 16 moet je je handen langs je lijf houden anders loop je dit risico.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Op pagina 17 van dit KNVB document; https://www.knvb.nl/downl...vereenvoudigde-spelregels
Staat het volgende;
Een doelverdediger strafbaar hands begaat buiten het eigen strafschopgebied?
Er wordt een directe vrije schop toegekend en:
• Er wordt een gele kaart getoond als er een veelbelovende aanval werd onderbroken, of
• Er wordt een rode kaart getoond als er een doelpunt werd voorkomen of een duidelijke scoringskans werd ontnomen.
Dus ja zeg het maar. Vanuit die positie en manier van schieten was het in mijn ogen geen 100% scoringskans, wel een doelpoging. We kunnen pas zeggen als de rode kaart wordt geseponeerd dat het 'oneerlijk' was
Staat het volgende;
• Er wordt een gele kaart getoond als er een veelbelovende aanval werd onderbroken, of
• Er wordt een rode kaart getoond als er een doelpunt werd voorkomen of een duidelijke scoringskans werd ontnomen.
Dus ja zeg het maar. Vanuit die positie en manier van schieten was het in mijn ogen geen 100% scoringskans, wel een doelpoging. We kunnen pas zeggen als de rode kaart wordt geseponeerd dat het 'oneerlijk' was
Volgens mij twijfelt niemand dat dit een duidelijke scoringskans was. Zoals ik het begrijp zijn er mensen die denken dat de bal eerst de zij raakte en dat het daarom geen hands meer zou zijn.Millie-ano schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:51:
Op pagina 17 van dit KNVB document; https://www.knvb.nl/downl...vereenvoudigde-spelregels
Staat het volgende;
Misschien is men in de war met deze regel:
"Een speler de bal trapt of kopt en deze vervolgens de eigen hand/arm raakt? Dit is geen hands (tenzij de bal rechtstreeks in het doel van de tegenstander gaat of als de speler direct hierna kan scoren. In deze gevallen wordt een directe vrije schop toegekend aan het andere team). "
Maarja, de keeper kopte of trapte de bal niet voordat de bal zn arm raakte, het was wellicht zn zij.
[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 19-02-2024 10:14 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Hoho die was absoluut geen duidelijke scoringskans voor Feyenoord. Zelfs voor open doel is het maar de vraag of ze in de huidige vorm weten te scoren. Conclusie; onterechte rode kaart door een scheidsrechter met chronische Kuipvreesph4ge schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:19:
[...]
Volgens mij twijfelt niemand dat dit een duidelijke scoringskans was. Zoals ik het begrijp zijn er mensen die denken dat de bal eerst de zij raakte en dat het daarom geen hands meer zou zijn.
XXXVI
Er was 3-4 jaar geleden zo'n incident dat een scheidsrechter de kwaliteit van de doorgebroken speler inderdaad meewoog. De verdediger kreeg toen geel en na de wedstrijd zei de scheids dat die speler niet gescoord zou hebbenephymerous schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:22:
[...]
Hoho die was absoluut geen duidelijke scoringskans voor Feyenoord. Zelfs voor open doel is het maar de vraag of ze in de huidige vorm weten te scoren. Conclusie; onterechte rode kaart door een scheidsrechter met chronische Kuipvrees
Ja, en de verdedigers van Ajax zouden voor elke overtreding rood moeten krijgen want zodra de bal op hun helft is is de kans groot op een doelpuntephymerous schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:22:
[...]
Hoho die was absoluut geen duidelijke scoringskans voor Feyenoord. Zelfs voor open doel is het maar de vraag of ze in de huidige vorm weten te scoren. Conclusie; onterechte rode kaart door een scheidsrechter met chronische Kuipvrees
Volgens mij moet je dat niet zo letterlijk interpreteren. Die regel is bedoeld voor situaties waarbij een veldspeler bij een rare beweging van de bal via bijvoorbeeld zijn knie de bal tegen de hand krijgt terwijl het helemaal niet de intentie was om de hand te gebruiken. Hier komt die keeper gewoon met zijn armen wijd uit en is het als hij hem raakt gewoon een bewuste handsbal.toolkist schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:00:
[...]
Maar zo werkt de regel niet. Was ie direct tegen zn arm dan ja, maar viavia is nu eenmaal geen strafbaar hands
Zie ook de post van @ph4ge
Tja, je hebt eerst Studio Sport waarin stellig beweert wordt dat het geen hands is, en dan 's avonds Studio Voetbal waar hetzelfde gebeurt, maar van al die duurbetaalde analysten is er kennelijk geen een die even de regels openslaat voordat ze gaan roepen.D-e-n schreef op maandag 19 februari 2024 @ 09:44:
[...]
Volgens mij moet je dat niet zo letterlijk interpreteren. Die regel is bedoeld voor situaties waarbij een veldspeler bij een rare beweging van de bal via bijvoorbeeld zijn knie de bal tegen de hand krijgt terwijl het helemaal niet de intentie was om de hand te gebruiken. Hier komt die keeper gewoon met zijn armen wijd uit en is het als hij hem raakt gewoon een bewuste handsbal.
Zie ook de post van @ph4ge
Haha vooral die Affelayph4ge schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:09:
[...]
Tja, je hebt eerst Studio Sport waarin stellig beweert wordt dat het geen hands is, en dan 's avonds Studio Voetbal waar hetzelfde gebeurt, maar van al die duurbetaalde analysten is er kennelijk geen een die even de regels openslaat voordat ze gaan roepen.

EDIT:
Veel duidelijker dan dit kan het niet, Hands + Rood was de juiste beslissing:
https://twitter.com/BozeKameraden/status/1759309587214115063
[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 19-02-2024 10:35 ]
Hier zie je dus alleen dat de bal z'n borst raakt. Anders gaat die bal niet ineens opzij.PWM schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:12:
[...]
Haha vooral die AffelayWat een brok frustratie is die man. Kent de regels niet en elke keer komt ie met "Ik vind...". Ja, wat jij vindt is niet relevant
Overigens gaven van de Brom en Sjoerd Mossou wel gewoon aan dat het hands was.
EDIT:
Veel duidelijker dan dit kan het niet, Hands + Rood was de juiste beslissing:
https://twitter.com/BozeKameraden/status/1759309587214115063
En sinds wanneer zijn vd Brom/Mossou grotere autoriteiten mbt de regels dan Affelay? Of is dat alleen omdat het nu ff zo uitkomt?
John is een aardige people manager en dat was toen hij het overnam van Steijn best welkom. Hij is alleen geen trainer. Hij heeft nergens gepresteerd en dat wordt nu ook duidelijk. Er zit 0 idee achter, er is geen progressie en iedere wedstrijd is de opstelling anders. Nu wordt hij ook niet echt geholpen door blessures maar een Akpom linksbuiten of een Hlynsson rechtsbuiten?toolkist schreef op zondag 18 februari 2024 @ 22:52:
[...]
Alleen maken ze geen keuzes. Steijn niet en nu van 't Schip ook niet.
Sosa erin, Sosa eruit. Tahirovic erin, Tahirovic eruit. Rensch op rechts, Rensch op links, Rensch centraal, Forbs erin, Forbs eruit, Hlynson links/rechts/centraal etc etc etc.
Taylor die belastend materiaal van de hele Ajax top heeft denk ik, want waarom mag die gozer toch week in, week uit, aan blijven treden?
Ik mag ook hopen dat hij komend seizoen niet voor de groep staat want ik ving al wat geruchten op dat erover nagedacht wordt.
De keeper komt buiten de 16 uit met z'n armen gespreid. De bal komt al dan niet via het lichaam tegen zijn arm in onnatuurlijke houding en ontneemt daarmee een vervolg aan de aanval / doelpoging. Dus rode kaart keeper.toolkist schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:00:
[...]
Je kunt allemaal dingen aangrijpen waarom het geen hands is, maar dat is gewoon de reinste onzin.
Ben normaal best wel fan van Affelay en vd Vaart. Maar die zaten gisteren een partij onzin uit te kramen.toolkist schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:39:
[...]
Hier zie je dus alleen dat de bal z'n borst raakt. Anders gaat die bal niet ineens opzij.
En sinds wanneer zijn vd Brom/Mossou grotere autoriteiten mbt de regels dan Affelay? Of is dat alleen omdat het nu ff zo uitkomt?
De bal gaat naar beneden via zijn arm. Als je echt niet wilt inzien dat de bal de arm raakt heeft het echt geen enkele zin om hier nog over te pratentoolkist schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:39:
[...]
Hier zie je dus alleen dat de bal z'n borst raakt. Anders gaat die bal niet ineens opzij.

Buiten spelregels moeten mensen zich misschien ook eens in natuurkunde gaan inlezen
[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 19-02-2024 11:58 ]
Ik vraag me echt af of we naar hetzelfde kijken, je bent ook een van de eerste die ik hoor die zeg dat de bal de arm uberhaupt niet raakt. Zelfs als je op een of andere manier niet ziet hoe de bal de arm raakt, hoe kan die bal naar beneden afbuigen als hij de arm niet raakt?toolkist schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:39:
[...]
Ik denk dat ie bedoelt dat de bal via de borst naar de arm gaat.ph4ge schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:01:
[...]
Ik vraag me echt af of we naar hetzelfde kijken, je bent ook een van de eerste die ik hoor die zeg dat de bal de arm uberhaupt niet raakt. Zelfs als je op een of andere manier niet ziet hoe de bal de arm raakt, hoe kan die bal naar beneden afbuigen als hij de arm niet raakt?
Moeilijk te zien, lijkt inderdaad via borst naar arm te gaan.
Maar eens met meeste hier, als keeper met je armen breed uitkomen buiten de 16 is vragen om problemen, dat doe je als keeper bewust om de speler te bemoeilijken, dus dan heb je een probleem als de bal die armen gaat raken.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik vraag me dan wel af, de rode kaart en van het veld gestuurd worden zo vroeg in de wedstrijd als keeper is toch al voldoende straf?
Voor deze overtreding is een schorsing natuurlijk van de zotte. Maar wanneer het gebeurt in de wedstrijd is geen onderdeel van de strafmaat. En als hij het had gedaan in 90+3 bij een 0-1 stand, zou een schorsing wel weer op zijn plek zijn. Beetje lastig voor de aanklager.Trishul schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:14:
Ik vraag me dan wel af, de rode kaart en van het veld gestuurd worden zo vroeg in de wedstrijd als keeper is toch al voldoende straf?
Toch nog eens wat gezocht naar de exacte regels. In the Laws of the Game kan ik überhaupt niks vinden over hands via je eigen lichaam, alleen dat het altijd hands is als je arm in een onnatuurlijke positie staat of wanneer je je lichaam onnatuurlijk breder maakt. Uiteindelijk vond ik een document op de site van de KNVB waar in het kort dit in stond:
-Het is geen strafbaar hands als je de bal bewust speelt met een correct lichaamsdeel, maar de bal daarna je hand raakt omdat je de bal niet goed raakt.
-Het is echter wel strafbaar hands als je jezelf gewoon met alle risico voor de bal gooit en de bal dan via een correct lichaamsdeel op je hand komt.
Wat Vaessen deed valt gewoonweg onder dat laatste punt en als je de Laws of the Game volgt maakte hij zijn lichaam onnatuurlijk groter. Ik kan er kortom niks anders van maken dan dat het een terechte kaart was.
Vind het ook wel logisch dat het via je eigen lichaam hands is bij een onnatuurlijke houding, anders kan je bij wijze van spreken de bal recht omhoog koppen en in het luchtduel dat daarna ongetwijfeld volgt je hand gebruiken om de bal weg te slaan onder het mom van "het ging via m'n eigen lichaam!".
-Het is geen strafbaar hands als je de bal bewust speelt met een correct lichaamsdeel, maar de bal daarna je hand raakt omdat je de bal niet goed raakt.
-Het is echter wel strafbaar hands als je jezelf gewoon met alle risico voor de bal gooit en de bal dan via een correct lichaamsdeel op je hand komt.
Wat Vaessen deed valt gewoonweg onder dat laatste punt en als je de Laws of the Game volgt maakte hij zijn lichaam onnatuurlijk groter. Ik kan er kortom niks anders van maken dan dat het een terechte kaart was.
Vind het ook wel logisch dat het via je eigen lichaam hands is bij een onnatuurlijke houding, anders kan je bij wijze van spreken de bal recht omhoog koppen en in het luchtduel dat daarna ongetwijfeld volgt je hand gebruiken om de bal weg te slaan onder het mom van "het ging via m'n eigen lichaam!".
Hier ben ik het wel mee eens trouwens, dit is geen overtreding waarmee je iemand zwaar kunt blesseren of iets dergelijks, dus wat mij betreft zou het prima mogelijk moeten zijn om een terechte rode kaart te krijgen, maar niet geschorst te worden.Trishul schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:14:
Ja maar dat maakt het nog steeds geen buitenspelephymerous schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:27:
[...]
Maar daar gaat de bal in eerste instantie naar toe en daar anticiperen alle verdedigers op.
Hij staat gewoon GEEN buitenspel op het moment van de voorzet. Hij had hem zelf ook kunnen maken. Was het ook een geldig doelpunt geweest.
Die stond dus geen buitenspel.Millie-ano schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:27:
[...]
Nee die van nec die naar eerste paal ging. Die betrekt zich bij het spel en doet mee. Weet alleen niet of die hem raakt icm nieuwe regels.
Nou ja op zich kan ik wel meegaan dat hij hier zichzelf te breed maakt en daardoor een onnodig risico neemt. Maar ik vind rood en een wedstrijd schorsing dan weer niet in verhouding staan met Wellenreuther die met bal en al de zestien uitloopt en alleen een vrije trap tegen krijgt. Die strafmaat ligt wel erg ver uit elkaar. Dat vond ik geen rood hoor. Maar helemaal niks is dan ook raar. Is ook gewoon hands. Eigenlijk moet hij die bal laten vallen en dan wegschieten en dat deed hij niet dus hij had er best wat voordeel van.PWM schreef op zondag 18 februari 2024 @ 19:35:
[...]
Ondanks dat hier op GoT opeens de handsregels compleet opnieuw herschreven werden, is de bovenarm gewoon hands. Hij is buiten de 16 en stopt daarmee de aanval. Wat had jij een goede straf gevonden?
[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 19-02-2024 23:01 ]
Het een is een scoringskans ontnemen, het ander niet (en bleek uit de herhaling niet eens er buiten te zijn). 2 totaal verschillende situaties.FreakNL schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:58:
Maar ik vind rood en een wedstrijd schorsing dan weer niet in verhouding staan met Wellenreuther die met bal en al de zestien uitloopt en alleen een vrije trap tegen krijgt. Die strafmaat ligt wel erg ver uit elkaar. Dat vond ik geen rood hoor. Maar helemaal niks is dan ook raar. Is ook gewoon hands.
Het wordt een heel ander spelletje als scoringskansen ontnemen met overtredingen geen rood meer oplevert. Ik snap niet waarom je dat zou willen, dan komen keepers voortaan altijd zo uit.
Toevallig kwam ik in die zoektocht vanmiddag een document van de KNVB tegen waarin de situatie "keeper loopt/glijdt met bal in z'n handen de 16 uit" expliciet stond genoemd als uitzondering voor het geven van rood aan een hands makende keeper.FreakNL schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:58:
[...]
Nou ja op zich kan ik wel meegaan dat hij hier zichzelf te breed maakt en daardoor een onnodig risico neemt. Maar ik vind rood en een wedstrijd schorsing dan weer niet in verhouding staan met Wellenreuther die met bal en al de zestien uitloopt en alleen een vrije trap tegen krijgt. Die strafmaat ligt wel erg ver uit elkaar. Dat vond ik geen rood hoor. Maar helemaal niks is dan ook raar. Is ook gewoon hands. Eigenlijk moet hij die bal laten vallen en dan wegschieten en dat deed hij niet dus hij had er best wat voordeel van.
Ah die kende ik niet.
Ik vond het ook geen rood hoor dat moment maar de strafmaat is erg afwijkend
Ik vond het ook geen rood hoor dat moment maar de strafmaat is erg afwijkend
een bron erbij linken is in dit geval wel handigVld1989 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 17:35:
Toch nog eens wat gezocht naar de exacte regels. In the Laws of the Game kan ik überhaupt niks vinden over hands via je eigen lichaam, alleen dat het altijd hands is als je arm in een onnatuurlijke positie staat of wanneer je je lichaam onnatuurlijk breder maakt. Uiteindelijk vond ik een document op de site van de KNVB waar in het kort dit in stond:
Waarom gold die goal tegen Ajax een tijdje terug dan wel, waar iemand de bal tegen z'n omhoog gestoken hand geschoten kreeg?Wat Vaessen deed valt gewoonweg onder dat laatste punt en als je de Laws of the Game volgt maakte hij zijn lichaam onnatuurlijk groter. Ik kan er kortom niks anders van maken dan dat het een terechte kaart was.
Precies, omdat het volgens de regels dan geen hands is. Alleen afgelopen weekend spontaan wel
U vraagt wij draaienHarribo schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:23:
Is er al een polletje?
Poll: PSV vs Borussia Dortmund
• Winst PSV
• Winst Borussia Dortmund
• Gelijkspel
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
De officiële IFAB laws of the game dus. Voor wat betreft dat document van de KNVB, hier, maar het is wel "slechts" een samenvatting van een symposium.toolkist schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:44:
[...]
een bron erbij linken is in dit geval wel handig
Je ziet het verkeerd om, het was spontaan geen hands in die wedstrijd terwijl dat volgens de regels wel zo had moeten zijn. Destijds onterecht goedgekeurd en nu terecht rood dus en niet andersom.[...]
Waarom gold die goal tegen Ajax een tijdje terug dan wel, waar iemand de bal tegen z'n omhoog gestoken hand geschoten kreeg?
Precies, omdat het volgens de regels dan geen hands is. Alleen afgelopen weekend spontaan wel
Het is eigenlijk gewoon heel slecht van analisten dat ze overal maar roeptoeteren dat het via je eigen lichaam nooit hands is, terwijl dat veel te kort door de bocht is.
Tis nu al heel vaak uitgelegd. Je kan het maar niet loslaten he?toolkist schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 17:44:
[...]
Waarom gold die goal tegen Ajax een tijdje terug dan wel, waar iemand de bal tegen z'n omhoog gestoken hand geschoten kreeg?
/f/image/pwBgEJTCm8FapVF5NpMOsOCv.webp?f=fotoalbum_large)
Daar gaan we! Op zich een begrijpelijke keuze van Bosz om Schouten achterin neer te zetten. Ik ben alleen benieuwd of we hem niet teveel op het middenveld gaan missen. Tillman deed het thuis tegen Arsenal goed, maar hij heeft ook zeker mindere wedstrijden gespeeld. Normaal kon Schouten daar veel dichtlopen, nu komt dat op Saibari terecht. Ik ben echt benieuwd, de hele hossana stemming rondom PSV in deze wedstrijd snap ik niet zo goed. Tegen Dortmund ben je gewoon de underdog.
Hm opzich begrijpelijk, Ramalho in de Champions League is vragen om problemen.Bao_mi1 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:05:
[Afbeelding]
Daar gaan we! Op zich een begrijpelijke keuze van Bosz om Schouten achterin neer te zetten. Ik ben alleen benieuwd of we hem niet teveel op het middenveld gaan missen. Tillman deed het thuis tegen Arsenal goed, maar hij heeft ook zeker mindere wedstrijden gespeeld. Normaal kon Schouten daar veel dichtlopen, nu komt dat op Saibari terecht. Ik ben echt benieuwd, de hele hossana stemming rondom PSV in deze wedstrijd snap ik niet zo goed. Tegen Dortmund ben je gewoon de underdog.
Saibari dan in de hybride 6/8 rol? Vind ik wel echt een goeie speler, brengt veel power op het middenveld.
Op zich verrassend om Ramalho te banken. Kijk je even mee John?
Staat op papier best een sterk elftal, hopelijk knallen ze er een stuk of 4 goals in!
Staat op papier best een sterk elftal, hopelijk knallen ze er een stuk of 4 goals in!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Helemaal eens. Psv is gewoon de underdog.Bao_mi1 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:05:
... . Ik ben echt benieuwd, de hele hossana stemming rondom PSV in deze wedstrijd snap ik niet zo goed. Tegen Dortmund ben je gewoon de underdog.
Het is gewoon ook de media die de boel weer zit op te stoken.
Die hadden ook liever over Ajax geschreven. Maar HUP PSV!Harribo schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:43:
[...]
Helemaal eens. Psv is gewoon de underdog.
Het is gewoon ook de media die de boel weer zit op te stoken.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Denk 60-40 in het voordeel van Dortmund, grappig om te zien hoe de CL campagne en nationale campagne van beide teams compleet tegenovergesteld zijn.
Jammer voor PSV dat Malen er wel bij is, maar tof voor hemzelf.
Jammer voor PSV dat Malen er wel bij is, maar tof voor hemzelf.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Als je vuurwerk meeneemt, neem de volgende keer dan iets beters dan dit lullig potje..
⏩ PVOutput☀️
Kobel eruit, Schlotterbeck eruit, zit PSV niet tegen op die manier.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Gelukkig voor Dortmund nog voor de wedstrijd.Maarten_E schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:01:
Kobel eruit, Schlotterbeck eruit, zit PSV niet tegen op die manier.
⏩ PVOutput☀️
Die valt over z'n eigen voeten. Blesseert zichzelf die jongen.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Lozano zit al een tijdje er niet lekker in.
Dat heb je goed.Harribo schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:07:
We zijn nog maar 6 minuten bezig
⏩ PVOutput☀️
Ik bedoel weken he, niet deze wedstrijd.Harribo schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:07:
We zijn nog maar 6 minuten bezig
Daar had toch meer in gezeten zeg.
Tillman JONGE!
Als je ze zelf niet maakt.......
[ Voor 56% gewijzigd door carpebios op 20-02-2024 21:16 ]
PSV speelt als Feyenoord, veel kansen missen, jammer.
XXXVI
Links rechts links rechts. Gaat sneller op en neer dan tijdens een tenniswedstrijd.
⏩ PVOutput☀️
Ik hoop dat we als Feyenoord spelen, dan krijgen we zo de VAR mee!ephymerous schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:16:
PSV speelt als Feyenoord, veel kansen missen, jammer.
Inderdaadcarpebios schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:16:
Tillman JONGE!
Dat kan niet op dit niveau
Op en neer.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Psv speelt als fc Groningen, missen ook veel kansen
Steeds dat verwijzen naar Feyenoord en Ajax... Psv is nu aan het spelen!
Haha ja! Want die twee clubs staan bovenaan in de competitie.Harribo schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:20:
⏩ PVOutput☀️
Geel voor Lozano, wedstrijdbeeld kantelt ietwat in de richting van Dortmund.
Veld ziet er niet best uit. Of lijkt dat maar zo?
Denk dat je gelijk hebt.OMX2000 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:24:
Veld ziet er niet best uit. Of lijkt dat maar zo?
En kak
Potverdrie... Van iedereen ook!
Ex-psver die scoort
Dat gebeurd ons nou nooit!
Dat gebeurd ons nou nooit!
Ik hoop dat Tillman even oplette.
Nou daar heb je het alcarpebios schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:16:
Tillman JONGE!
Ai uitgerekend Malen die 'm maakt.
Toch begint de uitbraak weer bij Tillman..
Toch begint de uitbraak weer bij Tillman..
⏩ PVOutput☀️
Godver... Dat gebeurd er als je ze zelf niet afmaakt. Ook echt pech dat hij nog net via een PSVer gaat.
Is Lozano in de competitie ook zo slecht? Ik volg de competitie half, maar vind hem erg wisselvallig.
Jammer dat spelers hun excuses aanbieden. Snapt niemand meer dat je in het moment juicht? Het zegt toch niets over je vorige club.
Maar goed, Aad toch weer gelijk waarschijnlijk.
Jammer dat spelers hun excuses aanbieden. Snapt niemand meer dat je in het moment juicht? Het zegt toch niets over je vorige club.
Jup.HollowGamer schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:26:
Is Lozano in de competitie ook zo slecht? Ik volg de competitie half, maar vind hem erg wisselvallig.
Jammer dat spelers hun excuses aanbieden. Snapt niemand meer dat je in het moment juicht? Het zegt toch niets of je vorige club.
Tja er is natuurlijk wel een reden dat Borussia graag Malen wilde hebben. Maar wel heel netjes hoe ingetogen hij het viert. Nog steeds wel rot dat PSV achter staat.
Lozano is niet super best neeHollowGamer schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:26:
En nu geen kaart? Lekker consequent.
[ Voor 35% gewijzigd door carpebios op 20-02-2024 21:28 ]
Tillman wisselen!
Weet niet of dat het is of dat die gewoon wat te oud is? Of mix van beide
Misschien is het een idee om de bal tússen de palen te mikken?
Op zich hebben ze geluisterd, al denken ze bij palen aan de hoekvlaggen.Harribo schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:29:
Misschien is het een idee om de bal tússen de palen te mikken?
Eens, geen onaardige voetballer en die gaat er echt nog wel komen maar in de CL moeten kansen afgestraft worden anders lig je er uit.dglavimans schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:28:
Tilman komt maar ff wisselen jongen
Ik vind ook een bericht op X, om nogmaals zijn liefde voor zijn ex werkgever en fans aan te geven..dr.lowtune schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:26:
Tja er is natuurlijk wel een reden dat Borussia graag Malen wilde hebben. Maar wel heel netjes hoe ingetogen hij het viert. Nog steeds wel rot dat PSV achter staat.
Sorry, maar dat ingetogen hoeft niet. Cruijff deed gewoon een hand de lucht in, tegenwoordig hebben ze allemaal toneelstukjes.
Misschien word ik oud?
Zeker! Maar hij speelt echt wel beter dan ik van hem gewend ben. Helaas nu.dr.lowtune schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:26:
Technisch zijn een paar spelers van Dortmund echt wel beter dan die van PSV. Jammer dat Lang er niet is.
Maar PSV zal met die kansen er ook nog wel minimaal een inprikken.
Dat mag ik toch hopen voor je.HollowGamer schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:31:
[...]
Ik vind ook een bericht op X, om nogmaals zijn liefde voor zijn ex werkgever en fans aan te geven..
Sorry, maar dat ingetogen hoeft niet. Cruijff deed gewoon een hand de lucht in, tegenwoordig hebben ze allemaal toneelstukjes.
Misschien word ik oud?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024