[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2023/2024 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 135 Laatste
Acties:
  • 208.183 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Grotespeler schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:02:
[...]

Iets met resultaten uit het verleden..
Verleden? |:( Of vind je gisteren inmiddels ook verleden? Of begin dit seizoen, Of midden vorig seizoen?
Allemaal nog geen jaar geleden he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:55
Vos schreef op zondag 4 februari 2024 @ 22:36:
[...]

Is dat een gevoel of zijn daar cijfers van?
Ik kan het even niet meer vinden, maar daar waren inderdaad cijfers van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:57
LZ86 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:45:
[...]

Ik kan het even niet meer vinden, maar daar waren inderdaad cijfers van.
Twee wedstrijden meer gewonnen dan vorig seizoen na 20 speelrondes. 14 om 12 vorig seizoen. Dan zou je juist denken dat ze geleerd hebben van vorig seizoen en wedstrijden wel winnend af kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
JanW schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:52:
[...]

Twee wedstrijden meer gewonnen dan vorig seizoen na 20 speelrondes. 14 om 12 vorig seizoen. Dan zou je juist denken dat ze geleerd hebben van vorig seizoen en wedstrijden wel winnend af kunnen sluiten.
Tja, het enige verschil is een PSV dat nu wel meedeed en gewoon superieur was eerste seizoenshelft.
Maar daar merk je nu ook scheuren nu ze (eindelijk) blessures krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:40
JanW schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:52:
[...]

Maar in de eerste seizoenshelft wonnen ze ook vaak relatief eenvoudig tot de uitschakeling in de CL, doen kwam de klad er (behoorlijk) in en gebeurt het vaak met hangen en wurgen. Tot aan gisteren (en wellicht de beker tegen PSV) was je vaak echt wel sterker, maar naast dat je weinig scoort dwing je ook maar weinig grote kansen af.
Natuurlijk Gimenez scoort lastig(er) momenteel (getuige ook de 2 gemiste strafschoppen en een aantal 1-op-1 situaties die hij mist) en ja, hij zwerft wat meer over het veld, maar heel veel support in het creëren van kansen krijgt hij ook niet. Wat momenteel mist is een meer aanvallende middenvelder, waardoor hij minder op een eiland komt te staan, dan komt het scroren ook vanzelf weer.
dr.lowtune schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:14:
[...]

Er zijn wel erg veel resultaten uit het verleden die aantonen dat Bijlow ontzettend blessuregevoelig is. Dat negeren is heel naïef, ik zou willen dat het anders was want in vorm is Bijlow fantastisch, maar het is echt niet meer te ontkennen dat de frequentie van geblesseerd zijn een risico is.

Je kan onvoldoende bouwen op spelers die om de haverklap geblesseerd zijn.
Helemaal mee eens, maar zo'n spierblessure (lijkt op zweepslag lees ik) staat los van de (knie) blessures die hij heeft gehad (volgens mij zelfs zijn andere been) en natuurlijk ook van het breukje in zijn pols. Hij heeft gewoon (erg) veel pech met deze dingen en lijkt mij inderdaad blessuregevoeliger dan (veel) andere keepers. Maar 'man van glas' lijkt mij dan weer lichtelijk overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
LZ86 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 20:21:
[...]

Werkelijk?

Hoe gaat Ajax 11 punten goed maken dan?
Dankzij Hendo natuurlijk! :D

Ik maak er een grapje van maar imo was zaterdag wel te zien hoe belangrijk hij is in het team neerzetten. We gaven plots stukken minder kansen weg dan tegen pak em beet, Go Ahead of PEC Zwolle.
Zelfs Sutalo speelde best een aardige pot. Jammer dat ie dan toch de Jong net een keer kwijt is bij die goal.
Daarbij had Henderson een pass accuracy van 100% en de meeste op de helft van PSV. Dat balletje op Taylor was ook heel erg lekker, maar ja, Taylor..

Met Brobbey in vorm is scoren wel te doen. Als we dan ook de boel achterin beter op orde hebben kunnen we zomaar ook de topwedstrijden winnend gaan afsluiten. Met iets meer scherpte (of kwaliteit, alweer, Taylor...) hadden we zelfs van PSV kunnen winnen.

Ik hou zelf geen rekening met plek 2, denk dat we ons vol moeten richten op Twente. Mocht P2 nog wel gehaald worden dan mag dat net zo'n stunt worden beschouwd als toen we de titel nog pakten na een dergelijke achterstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:51
jbdeiman schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:59:
[...]

Maar in de eerste seizoenshelft wonnen ze ook vaak relatief eenvoudig tot de uitschakeling in de CL, doen kwam de klad er (behoorlijk) in en gebeurt het vaak met hangen en wurgen. T
Vorig jaar waren de overwinningen ook niet altijd makkelijk, vooral in het begin. Toen heeft het team tijdens het seizoen ook een ontwikkeling doorgemaakt.

De makkelijke overwinningen dit seizoen waren in mijn herinnering vooral in de periode dat Ivanusec nog niet geblesseerd was en Paixao stond volgens mij ook veel op rechts. Ik snap niet dat Slot daar dan niet eens op terug grijpt. Desnoods met Sauer in plaats van Ivanusec. En anders inderdaad Lingr achter de spits zoals @ph4ge ook zegt. Je hebt scorend vermogen en/of creativiteit nodig vanaf het middenveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 10:00

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
AZ lijkt ook weer op de weg terug dus die kunnen we ook niet negeren hoor, ik zie nog allerlei gekken dingen gebeuren en een blessure voor een belangrijke speler kan zomaar veel impact hebben. Zowel Ajax, AZ als Twente zijn qua scorend vermogen nogal afhankelijk van één persoon, kiept die om dan worden het zomaar heel andere wedstrijden.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:15:
AZ lijkt ook weer op de weg terug dus die kunnen we ook niet negeren hoor, ik zie nog allerlei gekken dingen gebeuren en een blessure voor een belangrijke speler kan zomaar veel impact hebben. Zowel Ajax, AZ als Twente zijn qua scorend vermogen nogal afhankelijk van één persoon, kiept die om dan worden het zomaar heel andere wedstrijden.
Twente is ook niet zo stabiel als nu gesuggereerd wordt maar zijn die zo afhankelijk van één doelpuntenmaker? Boadu is er net, iets met één zwaluw. Ik snap het ook niet dat hij in de media dan weer gelijk naar Oranje geluld wordt. Daar heb je nu Brobbey en Zirkzee toch al om het mee te gaan proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:39

Agent47

I always close my contracts.

Feyenoord speelt niet eens een slecht seizoen. We maken gewoon totaal veel niet af.
Qua punten doe je het zelfs beter dan vorig jaar. Daarentegen zit je nog in Europa en speel je nog voor de KNVB beker. 2e plek geeft toegang tot CL weer. Het gaat allemaal niet zo slecht.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:19:
Twente is ook niet zo stabiel als nu gesuggereerd wordt maar zijn die zo afhankelijk van één doelpuntenmaker? Boadu is er net, iets met één zwaluw. Ik snap het ook niet dat hij in de media dan weer gelijk naar Oranje geluld wordt. Daar heb je nu Brobbey en Zirkzee toch al om het mee te gaan proberen.
Ugalde waren ze van afhankelijk, dus nu moet dat eigenlijk al van meerdere komen. Ik denk dat Twente van de drie nog het minst beïnvloed zal worden door een individuele blessure. AZ zonder Pavlidis heeft het heel moeilijk, en bij Ajax lijkt er in elke linie maar één echt te kunnen voetballen dit jaar dus als die weg valt wordt het al snel zeuren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Agent47 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:21:
Feyenoord speelt niet eens een slecht seizoen. We maken gewoon totaal veel niet af.
Qua punten doe je het zelfs beter dan vorig jaar. Daarentegen zit je nog in Europa en speel je nog voor de KNVB beker. 2e plek geeft toegang tot CL weer. Het gaat allemaal niet zo slecht.
Maar het spel is echt slecht. Vorig seizoen viel dat minder op.

En de eerste potjes tot de interlandbreak waren van hoog niveau. Dat ze nu zo het klad erin hebben is echt zonde, want Feyenoord speelde toen het beste voetbal in de ED.

Dat is ingestort na de blessure van Ivanusec en de interlandbreak. En ook nu, heb je net een maand weer enkele spelers niet gehad door die stomme Afrika en azie cup. Zou voor mij een reden zijn om dergelijke spelers te mijden.

[ Voor 10% gewijzigd door LZ86 op 05-02-2024 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:40
JEightyFive schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:00:
[...]

Dankzij Hendo natuurlijk! :D

Ik maak er een grapje van maar imo was zaterdag wel te zien hoe belangrijk hij is in het team neerzetten. We gaven plots stukken minder kansen weg dan tegen pak em beet, Go Ahead of PEC Zwolle.
Zelfs Sutalo speelde best een aardige pot. Jammer dat ie dan toch de Jong net een keer kwijt is bij die goal.
Daarbij had Henderson een pass accuracy van 100% en de meeste op de helft van PSV. Dat balletje op Taylor was ook heel erg lekker, maar ja, Taylor..

Met Brobbey in vorm is scoren wel te doen. Als we dan ook de boel achterin beter op orde hebben kunnen we zomaar ook de topwedstrijden winnend gaan afsluiten. Met iets meer scherpte (of kwaliteit, alweer, Taylor...) hadden we zelfs van PSV kunnen winnen.

Ik hou zelf geen rekening met plek 2, denk dat we ons vol moeten richten op Twente. Mocht P2 nog wel gehaald worden dan mag dat net zo'n stunt worden beschouwd als toen we de titel nog pakten na een dergelijke achterstand.
Niet om het één of ander, maar plek 3 of 4 is natuurlijk ook echt al een stunt te noemen. Hoe vaak komt het voor dat de top4 (huidige nummers 1 en 2 daargelaten) maar ook (toen Ajax laatste stond, was het op verliespunten ook nog maar gedeeld 9e) de overige 4 ploegen die ook boven Ajax stonden allemaal zoveel punten verspelen?
Even een opsomming met eerst de status (virtueel )als Ajax de 2 wedstrijden zou winnen die ze tegoed hadden toen ze laatste stonden, tussen haakjes staat het onderlinge verschil vanuit Ajax perspectief, -1 is dus dat ze 1 punt verder achter staan):
PSV: 19 punten voor op Ajax, dat is nu: 21 (-2)
AZ: 14 punten voor op Ajax, dat is nu: 0 (+14)
Twente: 14 punten voor op Ajax, dat is nu: 6 ( +8)
Feyenoord: 12 punten voor op Ajax, dat is nu: 11 (+1)
GA Eagles:4 punten voor op Ajax, dat is nu: -5 punten (+9)
Sparta: 4 punten voor op Ajax, dat is nu: -9 (+13 punten)
Excelsior: 2 punten voor op Ajax, dat is nu: -14 (+16 punten)
Heracles: 1 punt voor op Ajax, dat is nu: -16 (+ 17 punten)

Als je dit allemaal ook meeneemt is het echt een worden waar Ajax nu staat en hoe dichtbij AZ en Twente ze staan. Normaal best stabiele ploegen, die niet zó veel verliespunten hebben als (met name) AZ momenteen doet.
Overigens van alles buiten de huidige top 5 kan je zeker wel verwachten dat die meer verliespunten pakken dan Ajax, maar zoveel meer (op basis van het begin van de competitie en zeker niet allemaal tegelijk) had je niet hoeven verwachten, wellicht over de hele rest van het Seizoen als Ajax alles blijft winnen, niet al 10 speelronden later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:45
Gonadan schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:15:
Het zit niet echt mee bij az op dit moment. Die hadden gisteren normaal gesproken gewonnen en dan zag de wereld er ineens heel anders uit.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
jbdeiman schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:29:
[...]

Niet om het één of ander, maar plek 3 of 4 is natuurlijk ook echt al een stunt te noemen. Hoe vaak komt het voor dat de top4 (huidige nummers 1 en 2 daargelaten) maar ook (toen Ajax laatste stond, was het op verliespunten ook nog maar gedeeld 9e) de overige 4 ploegen die ook boven Ajax stonden allemaal zoveel punten verspelen?
Ik heb even de eindstand van vorig seizoen erbij gepakt versus de huidige stand.
Ajax: 20-9-5 is nu 10-5-5. (W-G-V)
Ajax kan dus op hetzelfde puntenaantal komen als waar men vorig jaar 3e mee werd of zelfs nog verbeteren.

Twente: 18-10-6 is nu 12-3-5
Ook die liggen redelijk op schema als je vorig seizoen bekijkt. Ze werden toen 5e. Grote kans dat ze het dit seizoen zelfs beter gaan doen.

AZ: 20-7-7 is nu net als Ajax 10-5-5.

Alles bij elkaar vind ik het tot nu toe wel meevallen wat voor stunt het is en hoeveel punten men heeft verspeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Pelox schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:30:
Het zit niet echt mee bij az op dit moment. Die hadden gisteren normaal gesproken gewonnen en dan zag de wereld er ineens heel anders uit.
Ja maar dat is ook weer een beetje AZ zoals ik het ken. Punten halen wanneer je het niet verwacht, ineens weer inzakken wanneer je denkt dat ze het makkelijk moeten kunnen winnen, wereldpotten zichzelf niet belonen, etc. Heb veel AZ-fans in mijn kring en die worden daar zelf ook gek van af en toe, dat maakt dat ze namelijk net niet helemaal aanhaken bij die top.
De wedstrijd van gisteren gaf voor hen echter wel hoop dat het nog steeds de goede kant op kan, die speelden ze weer een stuk beter dan afgelopen wedstrijden. Maar het zou ook typisch AZ zijn om die lijn dan tegen een kleinere club weer niet door te zetten en dan ineens punten te laten liggen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:48:
[...]

Ja maar dat is ook weer een beetje AZ zoals ik het ken. Punten halen wanneer je het niet verwacht, ineens weer inzakken wanneer je denkt dat ze het makkelijk moeten kunnen winnen, wereldpotten zichzelf niet belonen, etc. Heb veel AZ-fans in mijn kring en die worden daar zelf ook gek van af en toe, dat maakt dat ze namelijk net niet helemaal aanhaken bij die top.
De wedstrijd van gisteren gaf voor hen echter wel hoop dat het nog steeds de goede kant op kan, die speelden ze weer een stuk beter dan afgelopen wedstrijden. Maar het zou ook typisch AZ zijn om die lijn dan tegen een kleinere club weer niet door te zetten en dan ineens punten te laten liggen.
AZ heeft gewoon te veel goede spelers verloren en is niet het AZ van vorig seizoen. En zelfs dat AZ haalde uiteindelijk geen CL. Dus waar ze nu staan is gewoon zo logisch als wat. Een eventuele stunt tegen een nummer twee die slechte pot speelde zegt daar weinig over.

Op basis van de kwaliteiten verwacht ik gewoon Ajax op plek drie. Maar dan moeten er inderdaad geen blessures roet in het eten gooien zoals jij al zei.

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 05-02-2024 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:59:
Helemaal mee eens, maar zo'n spierblessure (lijkt op zweepslag lees ik) staat los van de (knie) blessures die hij heeft gehad (volgens mij zelfs zijn andere been) en natuurlijk ook van het breukje in zijn pols. Hij heeft gewoon (erg) veel pech met deze dingen en lijkt mij inderdaad blessuregevoeliger dan (veel) andere keepers. Maar 'man van glas' lijkt mij dan weer lichtelijk overdreven.
Overdreven? Mwoah. Hij is zowat 2 jaar lang geblesseerd geweest en heeft er op z'n 26e als keeper, die gewoon veel minder blessure risico lopen dan de gemiddelde veldspeler, al 6x meer dan een maand uitgelegen...
Dat haalde Robben volgens mij nog niet op z'n 26e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotespeler
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
dr.lowtune schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:14:
[...]

Er zijn wel erg veel resultaten uit het verleden die aantonen dat Bijlow ontzettend blessuregevoelig is. Dat negeren is heel naïef, ik zou willen dat het anders was want in vorm is Bijlow fantastisch, maar het is echt niet meer te ontkennen dat de frequentie van geblesseerd zijn een risico is.

Je kan onvoldoende bouwen op spelers die om de haverklap geblesseerd zijn.
Ik negeer helemaal niets. Ja deze blessures hinderen zijn carrière. Maar iemand afschrijven voor topsport terwijl hij nog 10+ jaar voor zich heeft is gewoon voorbarig en waan van de dag.
2x landskampioen, 1x beker gewonnen en daar kan nog zat bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Grotespeler schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:27:
[...]

Ik negeer helemaal niets. Ja deze blessures hinderen zijn carrière. Maar iemand afschrijven voor topsport terwijl hij nog 10+ jaar voor zich heeft is gewoon voorbarig en waan van de dag.
Hij wordt toch ook helemaal niet volledig afgeschreven? Alleen dat ie met de huidige regelmatige blessure problemen niet snel bij een (sub)topclub in Europa uit gaat komen. Dan zit ie bij Feyenoord wel aan z'n max (op zich ook niks mis mee) en is het ook daar maar afwachten hoe lang ze daarmee door willen gaan.
Als ie bv een arts vindt die hem ineens van z'n problemen afhelpt, dan wordt dat een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotespeler
toolkist schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:35:
[...]

Hij wordt toch ook helemaal niet volledig afgeschreven? Alleen dat ie met de huidige regelmatige blessure problemen niet snel bij een (sub)topclub in Europa uit gaat komen. Dan zit ie bij Feyenoord wel aan z'n max (op zich ook niks mis mee) en is het ook daar maar afwachten hoe lang ze daarmee door willen gaan.
Als ie bv een arts vindt die hem ineens van z'n problemen afhelpt, dan wordt dat een heel ander verhaal.
Er is hier iemand die zei 'ongeschikt voor topsport'. Wat dus gewoon onzin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:35:
[...]

Probleem is dat het steeds wat anders lijkt. Dit lijkt iets met een spier in de kuit maar de laatste polsblessure was weer iets heel anders, ook bij een heel onschuldige bal volgens mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 18:54
Grotespeler schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:27:
Hancko was ook constant geblesseerd voordat hij bij Feyenoord kwam, daarna nauwelijks. Het zal deels aanleg zijn maar ook deels pech, en dat laatste zal wel een keer ophouden. Wellicht is er nog wat te winnen met dieet of andere vormen van begeleiding.
LZ86 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:27:

En de eerste potjes tot de interlandbreak waren van hoog niveau. Dat ze nu zo het klad erin hebben is echt zonde, want Feyenoord speelde toen het beste voetbal in de ED.

Dat is ingestort na de blessure van Ivanusec en de interlandbreak. En ook nu, heb je net een maand weer enkele spelers niet gehad door die stomme Afrika en azie cup. Zou voor mij een reden zijn om dergelijke spelers te mijden.
Je moet je niet te veel mee laten slepen door sommige media. Ja, het Feyenoord van eerder dit seizoen was wellicht het beste Feyenoord dat ik ooit heb gezien en nu is het even wat minder. Maar het is niet slecht. Feyenoord heeft een prima puntentotaal en op gisteren na nooit een punt gestolen maar eerder te weinig.

Zoals Feyenoord gisteren won van AZ verloor het zelf eerder in Europa, en dan staan de media vol over de lessen die daaruit getrokken hadden moeten worden. Nu doe je het zelf en is het weer niet goed. Natuurlijk was AZ beter, maar het is ook niet alsof ze kans op kans stapelden, uiteindelijk is die wedstrijd gewoon professioneel uitgespeeld. Dat moet je doen als het even niet mooi lukt.

Ik weet dat xG en statistieken niet alles zeggen, maar ze geven wel hints. Qua spel ontlopen Feyenoord en PSV elkaar nauwelijks als je op de statistieken af gaat, en is het gat met de ploegen daaronder veel groter dan nu op de ranglijst. Je moet jezelf vooral niet in de put praten omdat je eindelijk eens een mindere wedstrijd speelde die je wel won, in plaats van al die wedstrijden waar je veel beter was en niet won.

Nu de rust weer wat is terugekeerd bij Ajax en PSV een straatlengte voor staat richten de media zich op Feyenoord, maar er is niks aan de hand. Gegeven de mogelijkheden doe je het gewoon prima en als je niet in paniek raakt word je gewoon tweede. Waar de concurrenten voor plek 2 moesten winnen om bij te blijven heb je de aanval afgeslagen, prima toch?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ik weet wel dat als Feyenoord op deze manier speelt, je er 2 keer met 3-0 af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:43:
Probleem is dat het steeds wat anders lijkt. Dit lijkt iets met een spier in de kuit maar de laatste polsblessure was weer iets heel anders, ook bij een heel onschuldige bal volgens mij.
Dat maakt het inderdaad ook lastig om te analyseren en verbeteren. Zou het continu een spierblessure zijn dan kan je gaan kijken naar belasting in training maar bij hem is het meer de categorie 'hij heeft ook altijd wat'.
Daar kan je heel moeilijk iets gericht aan verbeteren en dan lijkt het inderdaad meer alsof hij gewoon een gestel van 'glas' heeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:51:
Je moet je niet te veel mee laten slepen door sommige media. Ja, het Feyenoord van eerder dit seizoen was wellicht het beste Feyenoord dat ik ooit heb gezien en nu is het even wat minder. Maar het is niet slecht. Feyenoord heeft een prima puntentotaal en op gisteren na nooit een punt gestolen maar eerder te weinig.
Misschien is het maar het beste om het te zien als een (vreemde) vorm van waardering. Blijkbaar heeft de media (en enkele supporters) de lat voor Feyenoord een eind omhoog gelegd na de prestaties van vorig seizoen en 1e helft dit seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:24:
[...]

Misschien is het maar het beste om het te zien als een (vreemde) vorm van waardering. Blijkbaar heeft de media (en enkele supporters) de lat voor Feyenoord een eind omhoog gelegd na de prestaties van vorig seizoen en 1e helft dit seizoen?
WEllicht. Maar ik had de hoop dat het spel van eind vorig en begin dit seizoen de nieuwe lat zou zijn. Helaas is dat niet waar gebleken. Enerzijds door blessures anderszijds ook door pech.

PSV ontloopt Feyenoord niet veel, dat weten we allemaal, alleen pakken zij de punten wél waar Feyenoord tegen gelijkspelen opliep.

Nu bij PSV er enkele geblesseerd zijn zie je gelukkig ook daar scheuren ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Zat naar Henderson te kijken. Wordt er niet warm van.
In dat kader had ik de brainfart met een 'what if' als je tadic op 6 had gezet. Balvast, goeie passjes. Dat zei ik al toen hij er nog was, maar had je nu Henderson niet hoeven hebben. Beetje de uitvinding van Frank de Boer om destijds Schone op 6 te parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
LZ86 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:28:
[...]

Nu bij PSV er enkele geblesseerd zijn zie je gelukkig ook daar scheuren ontstaan.
Als het goed is zijn Tillman, Til en Veerman er komende week weer bij. Hopelijk zorgt Bosz dat Schouten gewoon even aan de kant staat zodat hij fatsoenlijk kan herstellen van zijn luchtweginfectie. Wedstrijdejs tegen Ajax blijken daar toch niet ideaal voor te zijn :+

Bella-Kotchap (of hoe hij ook heet, je weet wel, die huurling die na 1 wedstrijd stuk was en stuk bleef) schijnt er over een weekje of 2 ook weer te zijn. Dus dan is er ook weer een bank waar je iets aan hebt, itt tot afgelopen weekend.

WoT stats

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Millie-ano schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:31:
Zat naar Henderson te kijken. Wordt er niet warm van.
In dat kader had ik de brainfart met een 'what if' als je tadic op 6 had gezet. Balvast, goeie passjes. Dat zei ik al toen hij er nog was, maar had je nu Henderson niet hoeven hebben. Beetje de uitvinding van Frank de Boer om destijds Schone op 6 te parkeren.
Tadic op 6 zou vragen zijn om problemen. Die heeft helemaal geen oog voor defensieve organisatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:03
Gonadan schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:21:
[...]
Ugalde waren ze van afhankelijk, dus nu moet dat eigenlijk al van meerdere komen. Ik denk dat Twente van de drie nog het minst beïnvloed zal worden door een individuele blessure. AZ zonder Pavlidis heeft het heel moeilijk, en bij Ajax lijkt er in elke linie maar één echt te kunnen voetballen dit jaar dus als die weg valt wordt het al snel zeuren.
Dat valt wel mee met die afhankelijkeid van Ugalde, hij was lekker op dreef hoor. Maar de doelpunten dit seizoen bij Twente komen van Steijn (10 stuks), Van Wolfswinkel ( 8 ) en dan pas Ugalde (7). Tegen Feyenoord waren die er alledrie niet bij (en dat was te zien). Waar Ugalde wel heel belangrijk was is het storen in de opbouw van de tegenstander, Van Wolfswinkel kan dat niet meer belopen. Tegen RKC leek het erop dat Rots nu die taak heeft. Ik ben benieuwd hoe het gaat als Boadu straks fit genoeg is voor de basis. Meest kritiek voor Twente lijkt me dat (naast Unnerstal) Propper heel blijft, die is heel belangrijk voor de organisatie.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:47:
[...]

Tadic op 6 zou vragen zijn om problemen. Die heeft helemaal geen oog voor defensieve organisatie.
Doe je Tadic enigszins mee te kort. Maar zou goed kunnen en toch had ik het willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

[...]

WEllicht. Maar ik had de hoop dat het spel van eind vorig en begin dit seizoen de nieuwe lat zou zijn. Helaas is dat niet waar gebleken. Enerzijds door blessures anderszijds ook door pech.

PSV ontloopt Feyenoord niet veel, dat weten we allemaal, alleen pakken zij de punten wél waar Feyenoord tegen gelijkspelen opliep.

Toch zou ik Ivanusec graag eens op 10 zien en dan Sauer op links en stengs rechtsbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Agent47 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:53:
[...]

Toch zou ik Ivanusec graag eens op 10 zien en dan Sauer op links en stengs rechtsbuiten.
Daar heeft die man 1 seizoen gespeeld. Je kan het eens proberen, maar geen garanties helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zijn dat de enige factoren? Kan het niet zijn dat een bizar goede flow waarin een spits elke kans maakt ook een keer ophoudt, of dat team de boog nooit een heel seizoen op dezelfde manier gespannen kan houden? Puur naar externe factoren kijken lijkt mij wat eenzijdig.

Hetzelfde voor PSV. Natuurlijk zijn blessures vervelend, maar de befaamde Bosz flow heeft het ook gewoon in zich dat het nooit een heel seizoen vol maakt. Dat is gewoon heel erg zwaar en blessures of mindere vorm zijn daar juist best vaak deels een gevolg van.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
FreakNL schreef op zondag 4 februari 2024 @ 21:22:
[...]

Dat kan prima vanaf een schermpje. Gewoon statistiek. Hij is bijna 50% van de wedstrijden geblesseerd.

Prima keeper. Beste van NL denk ik. Maar als je er maar de helft van de tijd bij kan zijn ben je dus niet geschikt voor topsport
Ik moest lachen om een Feyenoord collega vanochtend, die begon met "heb je z'n nieuwe naam al gehoord?" "Justin Bijrol" :o
LZ86 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 20:21:
[...]

Werkelijk?

Hoe gaat Ajax 11 punten goed maken dan?
Acht punten he, in de Kuip winnen we altijd :9
toolkist schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:47:
[...]

Tadic op 6, dat slaat echt werkelijk nergens op. What's next? Rijkhof is onnodig want Jay Gorter heeft ook twee benen?

[ Voor 38% gewijzigd door ephymerous op 05-02-2024 15:02 ]

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

LZ86 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:27:
[...]

Ik denk dat in het wel enigszins met je eens ben.

Het is vast een controversieel standpunt, maar ik heb het idee dat Feyenoord meestal alleen een kans maakt als én Ajax én PSV het laten afweten. Dat komt niet zo gek vaak voor.

AZ of Twente alleen als én Ajax, én PSV, én Feyenoord het laten afweten.

En zo verder.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Laatst online: 07:15

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ramzzz schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:45:
[...]

Ik denk dat in het wel enigszins met je eens ben.

Het is vast een controversieel standpunt, maar ik heb het idee dat Feyenoord meestal alleen een kans maakt als én Ajax én PSV het laten afweten. Dat komt niet zo gek vaak voor.

AZ of Twente alleen als én Ajax, én PSV, én Feyenoord het laten afweten.

En zo verder.
Statistisch gezien is de ranglijst gebaseerd op budget, de club met het grootste budget eindigt bovenaan en die met het kleinste budget onderaan. Als je dat bedoelt, heb je denk ik dus gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
@Ramzzz
@ZieMaar!
Dat is weer lekker badinerend. Het is nog net geen kampioen van de armoede.

Ten eerste: de situatie van Feyenoord onder Slot is niet te vergelijken met die van daarvoor. Ten tweede: het puntenaantal van Feyenoord van vorig seizoen was beter dan de meeste kampioenschappen van Frank de Boer. Ten derde: de titel in de periode Kuyt was in een jaar waarin alles in elkaar paste maar de concurrentie van het Ajax van Bosz was toch niet zo beroerd.

Wat AZ en Twente betreft: dit AZ en dit Twente is in geen enkele situatie goed genoeg voor de titel. De elftallen die dat in het verleden wel waren waren gewoon zoveel beter dan wat er nu rondloopt.

Uiteindelijk is het met geld gewoon makkelijker een topelftal samen te stellen. Maar we hebben gezien dat een goede of slechte trainer en TD ook invloed hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 05-02-2024 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:34:
@Ramzzz
@ZieMaar!
Ten tweede: het puntenaantal van Feyenoord van vorig seizoen was beter dan de meeste kampioenschappen van Frank de Boer.
Wat heeft Frank de Boer of Ajax hier nou weer mee te maken? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
D-e-n schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:34:
@Ramzzz
@ZieMaar!
Dat is weer lekker badinerend. Het is nog net geen kampioen van de armoede.

Ten eerste: de situatie van Feyenoord onder Slot is niet te vergelijken met die van daarvoor. Ten tweede: het puntenaantal van Feyenoord van vorig seizoen was beter dan de meeste kampioenschappen van Frank de Boer. Ten derde: de titel in de periode Kuyt was in een jaar waarin alles in elkaar paste maar de concurrentie van het Ajax van Bosz was toch niet zo beroerd.

Wat AZ en Twente betreft: dit AZ en dit Twente is in geen enkele situatie goed genoeg voor de titel. De elftallen die dat in het verleden wel waren waren gewoon zoveel beter dan wat er nu rondloopt.

Uiteindelijk is het met geld gewoon makkelijker een topelftal samen te stellen. Maar we hebben gezien dat een goede of slechte trainer en TD ook invloed hebben.
Zeker, maar ondanks dat Cruyff nog nooit een zak geld heeft zien scoren zie je gewoon dat je met het meeste geld het hoogste eindigt. Soms brengt een td/trainer iets dat het slechter of beter maakt, maar zeker de invloed van een trainer lijkt eigenlijk beperkt. Ik zal kijken of ik dat (verouderde) onderzoek nog eens kan vinden.

Twente en AZ zijn geen kampioenskandidaat en niet alleen omdat er geen maat staat op PSV. Zeker het Twente rond 2010 was een stuk beter, maar als je ziet wat Twente bij vlagen laat zien (vorig seizoen, maar dit seizoen ook), dan is dat behoorlijk goed. Maar voor een kampioenschap is echt veel meer nodig. Maar toch ook hier; het zou met niet verbazen als Henderson in zijn eentje bijna meer verdient dat de standaard basis van Twente...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
ZieMaar! schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:28:
[...]

Zeker, maar ondanks dat Cruyff nog nooit een zak geld heeft zien scoren zie je gewoon dat je met het meeste geld het hoogste eindigt. Soms brengt een td/trainer iets dat het slechter of beter maakt, maar zeker de invloed van een trainer lijkt eigenlijk beperkt. Ik zal kijken of ik dat (verouderde) onderzoek nog eens kan vinden.

Twente en AZ zijn geen kampioenskandidaat en niet alleen omdat er geen maat staat op PSV. Zeker het Twente rond 2010 was een stuk beter, maar als je ziet wat Twente bij vlagen laat zien (vorig seizoen, maar dit seizoen ook), dan is dat behoorlijk goed. Maar voor een kampioenschap is echt veel meer nodig. Maar toch ook hier; het zou met niet verbazen als Henderson in zijn eentje bijna meer verdient dat de standaard basis van Twente...
En Twente heeft dat kampioenschap gekocht door financieel wanbeleid van Munsterman en co.
Daar hebben ze inmiddels voor geboet met uiteindelijk een degradatie ten gevolge. Maar zonder zulke illegale trucjes lukt het ze dus gewoon niet.

En dat is niet gek als je de verschillen in financien ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
LZ86 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:41:
[...]

En Twente heeft dat kampioenschap gekocht door financieel wanbeleid van Munsterman en co.
Daar hebben ze inmiddels voor geboet met uiteindelijk een degradatie ten gevolge. Maar zonder zulke illegale trucjes lukt het ze dus gewoon niet.

En dat is niet gek als je de verschillen in financien ziet
Eens, en het verschil gaat alleen maar groter worden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
ZieMaar! schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:28:
[...]

Het gaat er om dat nu net wordt gedaan of een kampioenschap van Feyenoord (of AZ of Twente) alleen maar kan als Ajax en PSV kut zijn. Het Feyenoord van Kuyt had dat ene jaar gewoon een goed elftal dat veel meer punten haalde dan het Feyenoord van het jaar ervoor en erna. En vorig jaar heeft Feyenoord gewoon een geweldige 2e seizoenshelft gedraaid met een puntenaantal dat vaker niet dan wel overtroffen wordt. Ze zijn gewoon op eigen kracht kampioen geworden.
Twente en AZ zijn geen kampioenskandidaat en niet alleen omdat er geen maat staat op PSV.
Dat zeg ik toch? Dat puntenaantal van PSV is dit seizoen sowieso bizar hoog. Het zou ook nergens op slaan om dat als referentie te gebruiken en iedere kampioen met minder punten af te serveren. Een CL seizoen als dat van Ten Hag of de landstitels van PSV/Hiddink of Ajax/van Gaal zijn net zo goed uitzonderingen.
Maar toch ook hier; het zou met niet verbazen als Henderson in zijn eentje bijna meer verdient dat de standaard basis van Twente...
Ajax heeft ook zonder Henderson meer kwaliteit dan Twente maar ze misten gewoon de balans. Ik blijf het wat dat betreft toch een dure verdedigende middenvelder vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
D-e-n schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:24:
[...]

Het gaat er om dat nu net wordt gedaan of een kampioenschap van Feyenoord (of AZ of Twente) alleen maar kan als Ajax en PSV kut zijn.
Dat is toch geen schande? Het is nou ook niet zo dat Feyenoord 3 van de 10 jaren kampioen wordt he. Ik denk ook dat @Ramzzz gelijk heeft op dat punt.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ZieMaar! schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:46:
[...]

Eens, en het verschil gaat alleen maar groter worden helaas.
Vul voor ‘Twente’ AZ in, en voor ‘Munsterman‘ DSB / Dirk Scheringa , en daar heb je het andere (en evenzeer eenmalige) ‘succesverhaal’.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 05-02-2024 22:32 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
LZ86 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:41:
[...]

Dat is niet waar, tot en met het kampioenschap was het (financiele) beleid prima bij Twente. Het ging pas mis vanaf het seizoen daarna. Er is toen gegokt op nog een keer Champions League (wat mislukte in een zinderende week met 2 finales tegen Ajax). Er is tegenslag geweest (mag je een ongeluk met 1 dode en 15 gewonden nog zo noemen) bij de bouw van het stadion. En om het sprookje in stand te houden hebben de heren het ene gat met het andere gevuld, of nog erger: de Doyen groep. Dat mag je allemaal verachtelijk vinden (vind ik ook), maar je kunt niet stellen dat Twente het kampioenschap gekocht heeft. Al was het maar omdat ook in het kampioensjaar de begroting maar 33 miljoen was, tegenover 65 en 59 voor respectievelijk Ajax en Feyenoord. En als het zo makkelijk werkt, waarom kocht Feyenoord het niet met hun begroting van 38 miljoen?
Ramzzz schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:31:
Vul voor ‘Twente’ AZ in, en voor ‘Munsterman‘ DSB / Dirk Scheringa , en daar heb je het andere (en evenzeer eenmalige) ‘succesverhaal’.
Scheringa heeft bij AZ toch niets ongeoorloofds gedaan? Hij had er het geld er uiteindelijk niet meer voor. Maar dat risico lopen meer clubs, als Van Seumeren verongelukt heeft FC Utrecht ook een probleem

[ Voor 16% gewijzigd door T-MOB op 05-02-2024 22:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
T-MOB schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:50:
[...]

Dat is niet waar, tot en met het kampioenschap was het (financiele) beleid prima bij Twente. Het ging pas mis vanaf het seizoen daarna. Er is toen gegokt op nog een keer Champions League (wat mislukte in een zinderende week met 2 finales tegen Ajax). Er is tegenslag geweest (mag je een ongeluk met 1 dode en 15 gewonden nog zo noemen) bij de bouw van het stadion. En om het sprookje in stand te houden hebben de heren het ene gat met het andere gevuld, of nog erger: de Doyen groep. Dat mag je allemaal verachtelijk vinden (vind ik ook), maar je kunt niet stellen dat Twente het kampioenschap gekocht heeft. Al was het maar omdat ook in het kampioensjaar de begroting maar 33 miljoen was, tegenover 65 en 59 voor respectievelijk Ajax en Feyenoord. En als het zo makkelijk werkt, waarom kocht Feyenoord het niet met hun begroting van 38 miljoen?
Feyenoord heeft het ook geprobeerd, maar haalde oude uitgerangeerde spelers, vervolgens de club bijna failliet en gered door VVF. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
LZ86 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:53:
[...]

Feyenoord heeft het ook geprobeerd, maar haalde oude uitgerangeerde spelers, vervolgens de club bijna failliet en gered door VVF. :P
Ja, als Feyenoorder weet je ook wel wat van financieel wanbeleid en de haantjes die worden aangetrokken door voetbalfinancien. Zijn die vrienden van Feyenoord echt vrienden gebleken. Ik dacht dat daar ook iets mee was, of was het alleen "vriend" Van Herik die toch vooral ook zichzelf hielp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

T-MOB schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:50:
[...]

Scheringa heeft bij AZ toch niets ongeoorloofds gedaan? Hij had er het geld er uiteindelijk niet meer voor. Maar dat risico lopen meer clubs, als Van Seumeren verongelukt heeft FC Utrecht ook een probleem
Scheringa heeft zo veel ongeoorloofde dingen gedaan, gezorgd dat duizenden mensen en bedrijven financiële risico’s gelopen hebben en verliezen hebben geleden, dat ik er niet aan twijfel dat de ‘bijdrage’ van DSB aan AZ van geen kant deugde.

Geld dat er niet is aan een club besteden, rondstrooien met zakken geld dat er niet is of zou moeten zijn, valt dat voor jou onder degelijk / deugdelijk financieel beleid?

Er hadden Vitesse nog even moeten noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ramzzz schreef op maandag 5 februari 2024 @ 23:10:
[...]

Scheringa heeft zo veel ongeoorloofde dingen gedaan, gezorgd dat duizenden mensen en bedrijven financiële risico’s gelopen hebben en verliezen hebben geleden, dat ik er niet aan twijfel dat de ‘bijdrage’ van DSB aan AZ van geen kant deugde.

Geld dat er niet is aan een club besteden, rondstrooien met zakken geld dat er niet is of zou moeten zijn, valt dat voor jou onder degelijk / deugdelijk financieel beleid?

Ach, Vitesse met al die vage communistische eigenaren :+
Gelukkig zijn we die straks een seizoentje kwijt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
[...]
Als dat is waar de lat ligt kun je wel stoppen met betaald voetbal. Gokbedrijven, (investeringsvehikels van) oliestaten, topsport wordt allang niet meer groot met Calvé.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Scheringa heeft zo veel ongeoorloofde dingen gedaan, gezorgd dat duizenden mensen en bedrijven financiële risico’s gelopen hebben en verliezen hebben geleden, dat ik er niet aan twijfel dat de ‘bijdrage’ van DSB aan AZ van geen kant deugde
Dat is wel heel kort door de bocht ;).
Het verhaal ligt iets gecompliceerder dan dat. DNB deed niet veel anders dan menig andere financiele instelling/banken. De publieke hetze, de onmin met de DNB, massale oproepen met het geld weg te halen en DSB toegang ontzeggen tot noodkredieten zijn uiteindelijk funest geweest. Dergelijke factoren zouden destijds voor alle financiele instellingen funest zijn geweest, van een ABN tot Rabobank. Ook daar ligt zeker een nuance in, maar zo kort door de bocht zoals jij het stelt is volgens mij enkel gebaseerd op publieke opinies en krantenberichten. Later, veel later, bleek toch ook echt dat het verhaal een andere kant kende, zoals machtspelletjes en het niet gunnen omdat Scheringa niet met de massa binnen de financiele sector mee heulde.
Of een PSV of een Ajax. Ook daar hebben zaken op financieel gebied gespeeld die op z'n minst opmerkelijk waren of gepaard gingen met een groot risico. Als het goed gaat hoor je bijna niemand, gaat het mis dan heb je ook alles direct tegen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
ephymerous schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:27:
[...]

Dat is toch geen schande? Het is nou ook niet zo dat Feyenoord 3 van de 10 jaren kampioen wordt he. Ik denk ook dat @Ramzzz gelijk heeft op dat punt.
Het is het naar beneden halen van een prestatie van een andere ploeg. Het is een klassiekertje in de categorie "kampioen van de armoede". Het is de typische arrogantie van Ajax en PSV supporters die er niet met de pet bij kunnen dat een andere ploeg met goed beleid een zodanig goed elftal in elkaar zou kunnen draaien dat het mee kan doen voor de titel.

Of dat nu één keer per tien jaar lukt of vijf keer of één keer in de geschiedenis maakt voor de prestatie an sich ook geen zak uit. Feyenoord is vorig jaar met goed aanvallend voetbal kampioen geworden en heeft een puntenaantal gehaald wat absoluut niet als "laag" ingeschat kan worden. Twente is destijds uit de bocht gevlogen met de financiën maar terugkijkend naar het hoge puntenaantal en het elftal kun je ook die titel niet wijten aan een eventueel falen van andere ploegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:18:
[...]

Wat heeft Frank de Boer of Ajax hier nou weer mee te maken? 8)7
Ik wilde de redenatie van @Ramzzz even omdraaien om te laten zien hoe onzinnig dat soort bespiegelingen zijn. Als het Ajax van Frank de Boer een concurrent van het niveau van kampioen Twente of kampioen Feyenoord had gehad had dat nul titels opgeleverd. Maar dat is dus net zo'n zinloze discussie want elke titel staat op zich.

Dit soort discussies leidt uiteindelijk maar tot één ding: het naar beneden lullen van de prestatie van de concurrentie. Het is hetzelfde als wijzen naar de zwakke tegenstanders in de eredivisie als het op het puntenaantal van PSV aankomt. Alsof we in de tijden van van Gaal niet ook al een Mickey Mouse league hadden. PSV is gewoon het beste dit jaar en speelt ook nog leuk voetbal: niks op af te dingen.

[ Voor 31% gewijzigd door D-e-n op 06-02-2024 07:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
D-e-n schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 07:28:
[...]

Het is het naar beneden halen van een prestatie van een andere ploeg. Het is een klassiekertje in de categorie "kampioen van de armoede". Het is de typische arrogantie van Ajax en PSV supporters die er niet met de pet bij kunnen dat een andere ploeg met goed beleid een zodanig goed elftal in elkaar zou kunnen draaien dat het mee kan doen voor de titel.
Een reactie die maar zo van iemand zou kunnen komen uit de rubberen stoeptegel generatie. Stel je toch eens voor dat je iets tegenkomt dat je niet leuk vindt, dat mag dan eigenlijk niet gezegd worden. Het is geen arrogantie, het is een hypothese die met redelijke argumenten wordt onderbouwd. Dat jij daar aanstoot aan neemt doet daar helaas voor jou niets aan af :>

Ik moest overigens wel grijnzen. Ik dacht namelijk dat Ajacied het alleenrecht hadden op arrogantie maar dat komt de PSV-ers dus ook al toe :P

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

T-MOB schreef op maandag 5 februari 2024 @ 23:01:
[...]

Ja, als Feyenoorder weet je ook wel wat van financieel wanbeleid en de haantjes die worden aangetrokken door voetbalfinancien. Zijn die vrienden van Feyenoord echt vrienden gebleken. Ik dacht dat daar ook iets mee was, of was het alleen "vriend" Van Herik die toch vooral ook zichzelf hielp.
Die ellende is er nog steeds. Feyenoord wil wel afkopen maar de VVF blijven allemaal zitten of willen hogere percentages rente terug zien om uitgekocht te worden. Die VVF moeten er gewoon uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Nu online
[...]

Ik denk dat er weinig mensen klagen als je zegt dat er in de periodes De Boer/Cocu een aantal kampioenen van de armoede waren. Met slecht spel en weinig punten kampioen worden.

Onder de streep boeit het volgens mij niks, kampioen wordt je niet in een weekend, dat wordt je over een heel seizoen. Ipv kampioen van de armoede kan je het beter over een effeciente kampioen hebben :P

Over kampioenschappen gesproken, het is ook wel weer eens tijd dat PSV kampioen wordt, veel te lang geleden, hopelijk volgt er geen complete ineenstorting zoals we al eerder hebben gezien. Er is eerder iets van 13 punten voorsprong na de winterstop verspeeld.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
ElPaco schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 08:43:
[...]
Over kampioenschappen gesproken, het is ook wel weer eens tijd dat PSV kampioen wordt, veel te lang geleden, hopelijk volgt er geen complete ineenstorting zoals we al eerder hebben gezien. Er is eerder iets van 13 punten voorsprong na de winterstop verspeeld.
Op basis van de seizoensstart verdient PSV het wel, en ik zou Bos ook wel gunnen. Zijn spelopvatting is een zegen voor de voetbalkijker.

Maar nog een beetje spanning in de competitie is ook wel leuk. En dat Twente dan wint. Die verdienen het ook, gezien de beste financiele huishouding. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
ephymerous schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 08:28:
[...]

het is een hypothese die met redelijke argumenten wordt onderbouwd.
Welke argumenten? Een ploeg haalt 80+ punten en wordt kampioen: wat is het argument hier om daar iets op af te dingen? Wat is ook het nut?
[...]

Ik denk dat er weinig mensen klagen als je zegt dat er in de periodes De Boer/Cocu een aantal kampioenen van de armoede waren. Met slecht spel en weinig punten kampioen worden.
Dat was gewoon een periode waarin het Nederlandse voetbal sowieso een probleem had met de spelopvatting. We leefden nog een beetje in de waan dat het om balbezit draaide. We zaten veelal opgescheept met oud-voetballers als trainer die het eigenlijk niet zo goed in de vingers hadden.

Omdat dan als kampioen van de armoede te omschrijven gaat me wat te ver. Wat hadden we dan in de jaren 50 of 60 toen we Europees helemaal niks waren?

Maar dat maakt de discussie anno nu ook zo storend. Ajax zat in het begin van dit seizoen in een dipje maar alle ploegen bovenin hebben nu toch een positieve spelopvatting, er wordt weinig "gestolen". We hebben trainers met moderne ideeën die hun ploegen met veel energie laten spelen. Als je dan kampioen wordt moet er gewoon echt niemand meer zeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:22

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Het is de typische arrogantie van Ajax en PSV supporters die er niet met de pet bij kunnen dat een andere ploeg met goed beleid een zodanig goed elftal in elkaar zou kunnen draaien dat het mee kan doen voor de titel.
Er wordt nergens gesteld dat dat niet zo is, dus die "typische arrogantie" plaat mag je wel eens afzetten, het begint een beetje eentonig te worden.
De laatste keren dat Feyenoord kampioen is geworden heb ik hier meer lovende reacties gelezen dan neerbuigende, maar dat zal je tijdens het kersenpikken wellicht ontgaan zijn.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Wanneer er in een willekeurig seizoen over het algemeen matig gespeeld wordt terwijl één club wél het verlangde niveau haalt kunnen we dat toch net zo goed stellen? Het aantal punten zegt dan ook niet zo veel, dat loopt wel op als de rest het laat afweten.

Kijk nu naar PSV, die rijgen de ene overwinning na de andere aan elkaar alsof het niks is. Zijn zij nu buitenaards goed of op het moment gewoon beter dan de rest? En daarmee wil ik hun huidige prestatie absoluut niet naar beneden halen, integendeels zelfs want ze draaien gewoon een topseizoen. Ik wil alleen zeggen dat je niet altijd alleen door je eigen spel kampioen wordt.
Hetzelfde zie je in bv Spanje, waar de ene grote club makkelijker kampioen wordt als de ander iets minder goed draait. Dat staat los van het feit dat de kampioen alsnog een topseizoen speelt. En zo was dat ook bij Feyenoord, die hadden gewoon een heel goed seizoen en werden terecht kampioen. En dan is het logisch dat je ook veel punten haalt tegen de concurrenten waardoor je eindigt met een hoog puntenaantal.

noot: misschien dat deze verkeerd opgepikt wordt, dat is allerminst mijn bedoeling. Zie dit dus niet als een typische arrogante reactie vanuit Ajax kant, zo is het niet bedoeld ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Superkiwi op 06-02-2024 09:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 07:37:
[...]

Ik wilde de redenatie van @Ramzzz even omdraaien om te laten zien hoe onzinnig dat soort bespiegelingen zijn. Als het Ajax van Frank de Boer een concurrent van het niveau van kampioen Twente of kampioen Feyenoord had gehad had dat nul titels opgeleverd. Maar dat is dus net zo'n zinloze discussie want elke titel staat op zich.
Alleen geef je dan een voorbeeld waarvan juist massaal hier geclaimd werd dat het meerdere kampioenschappen van de armoede waren...

[edit]
en volgens mij was je een jaar of 2 geleden nog uiterst bang dat er een scenario zou afspelen waarin Ajax financieel zo'n voorsprong zou nemen dat andere ploegen alleen bij falen van Ajax kampioen konden worden. Moesten daarom niet alle Europese gelden anders verdeeld gaan worden enzo? ;)

[ Voor 20% gewijzigd door toolkist op 06-02-2024 10:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Maar allemaal los daarvan, volgens mij was er toch een "afspraak" met z'n allen dat we het hier niet meer over kampioenschappen van de armoede zouden hebben? Omdat dat toch altijd en alleen maar tot gezeik en het omlaag praten van prestaties van team x, y of z resulteert?
Feyenoord was vorig seizoen terecht kampioen, PSV wordt het dit jaar, volgend jaar (hopelijk) Ajax weer (al vrees ik dat het renovatie werk nog wel een seizoen meer gaat kosten :p)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Rulli heeft gisteren gekeept in de KKD onder Jong Ajax. Clean-sheet gehouden tegen Jong-Utrecht. Die is dus weer beschikbaar.

Mannsverk speelde ook weer mee eindelijk. En dat deed hij heel goed. Lijkt een echte Ajax '6'.

[ Voor 28% gewijzigd door Trishul op 06-02-2024 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
D-e-n schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:03:
[...]

Welke argumenten? Een ploeg haalt 80+ punten en wordt kampioen: wat is het argument hier om daar iets op af te dingen? Wat is ook het nut?
Ik hoef daar niets op af te dingen. Puike prestatie van Feyenoord _/-\o_ (ze stonden er toch maar mooi toen Ajax en PSV het lieten afweten :+ )

En toch is het een aardige hypothese, dat de opvolgende club qua budget alleen een reële kans maakt op het kampioenschap als de volgende club met significant meer budget het laat afweten. Maak het niet zo persoonlijk, dat is beter voor je hart ;)

Persoonlijk vind ik of het nut heeft niet belangrijk. Die vraag kan je je vaak stellen en dan toch... ;)
toolkist schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:18:
[...]

Alleen geef je dan een voorbeeld waarvan juist massaal hier geclaimd werd dat het meerdere kampioenschappen van de armoede waren...
Brrr, die salonremise in Almelo was echt het kampioenschap waar ik het minst blij mee was. Een explosie van armoede.

[ Voor 19% gewijzigd door ephymerous op 06-02-2024 11:14 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
ephymerous schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:13:

Brrr, die salonremise in Almelo was echt het kampioenschap waar ik het minst blij mee was. Een explosie van armoede.
Precies, dan liever strijdend ten onder tegen de Graafschap :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

T-MOB schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:12:
[...]
Ophouden hoor :'(
Dat was voor ons wat Excelsior voor AZ was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:17:
[...]

Ophouden hoor :'(
Dat was voor ons wat Excelsior voor AZ was.
En andersom Vitesse voor PSV... /open huis ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:01
ephymerous schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:13:
[...]

Ik hoef daar niets op af te dingen. Puike prestatie van Feyenoord _/-\o_ (ze stonden er toch maar mooi toen Ajax en PSV het lieten afweten :+ )

En toch is het een aardige hypothese, dat de opvolgende club qua budget alleen een reële kans maakt op het kampioenschap als de volgende club met significant meer budget het laat afweten. Maak het niet zo persoonlijk, dat is beter voor je hart ;)

Persoonlijk vind ik of het nut heeft niet belangrijk. Die vraag kan je je vaak stellen en dan toch... ;)
Ik moet @D-e-n wel een beetje gelijk geven, dat het een beetje afbreuk doet aan een kampioenschap. Een stelling dat je alleen kampioen hebt kunnen worden omdat andere clubs hebben gefaald klinkt negatief. Als in eerste instatie PSV en Ajax dan ook nog als clubs aangewezen worden die wel op eigen kracht kampioen kunnen worden (waarom PSV eigenlijk, hun budget is toch ook significant lager dan dat van Ajax) en de rest niet, dan is dat niet heel handig geformuleerd. Zoals je het hierboven stelt klinkt het al neutraler.

In algemene termen is er naar mijn brscheiden mening niks over te zeggen. Soms is de kampioen de gelukkigste, soms de beste, soms vooral de rijkste, soms heeft het de beste jeugd en meestal is het een combinatie van alle factoren die je maar kan verzinnen.

Ik wilde eerst ook tikken dat het aperte onzin was, dat andere clubs moesten falen voordat Feyenoord of Twente kampioen konden worden. Toen dacht ik laat maar gaan. Toch niet gelukt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
DeKever schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:42:
Als in eerste instatie PSV en Ajax dan ook nog als clubs aangewezen worden die wel op eigen kracht kampioen kunnen worden (waarom PSV eigenlijk, hun budget is toch ook significant lager dan dat van Ajax) en de rest niet, dan is dat niet heel handig geformuleerd. Zoals je het hierboven stelt klinkt het al neutraler.
Is dat niet handig geformuleerd, of gewoon op basis van de kampioenschappen van de laatste 10 of 20 jaar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
toolkist schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:50:
[...]

Is dat niet handig geformuleerd, of gewoon op basis van de kampioenschappen van de laatste 10 of 20 jaar? ;)
Ik zie inderdaad dat Ajax en PSV vaak kampioen zijn geworden door een falend Feyenoord _O-

Ik blijf bij de stelling dat je er in algemene termen niet zo over kan praten. Als je het budget erbij wil betrekken dan kan je hooguit zeggen dat de voor budgetten genormaliseerde prestatie van bijvoorbeeld Feyenoord en Twente hoger ligt dan zichtbaar is in de werkelijke ranglijst, althans ten opzichte van Ajax en Feyenoord. Niet of de een of de ander heeft gefaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:18:
[...]

Niet door mij. Want dat is subjectief. Want waar begint armoedig spel en waar begint degelijk spel?

Belangrijkste maatstaf lijkt me dan nog Europa. Op moment dat meerdere clubs het Europees aardig doen weet je dat het niveau in Nederland omhoog gaat.
[edit]
en volgens mij was je een jaar of 2 geleden nog uiterst bang dat er een scenario zou afspelen waarin Ajax financieel zo'n voorsprong zou nemen dat andere ploegen alleen bij falen van Ajax kampioen konden worden. Moesten daarom niet alle Europese gelden anders verdeeld gaan worden enzo? ;)
Daar ben ik nog steeds voor. Als topclub kun je beter beleid voeren als je elk jaar tien miljoen krijgt dan wanneer je het ene jaar nul hebt en het andere jaar twintig. Je ziet toch dat clubs risico gaan nemen om dat ene seizoen CL te halen. Daar zou ik dus wel een verdeelsleutel aan willen hangen die ook kijkt naar clubs die er net naast grijpen.

En ja: het voorkomt ook dat één club na vijf jaar achtereen een voorsprong pakt die niet meer is in te halen. Wat dat betreft heeft Ajax het natuurlijk ook wel bovenmatig verknald.

[ Voor 23% gewijzigd door D-e-n op 06-02-2024 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:47:
En ja: het voorkomt ook dat één club na vijf jaar achtereen een voorsprong pakt die niet meer is in te halen. Wat dat betreft heeft Ajax het natuurlijk ook wel bovenmatig verknald.
Dat Ajax de voorsprong die het had zou verknallen zodra Ten Hag en Overmars weg waren was vantevoren al duidelijk en heb ik tijdens de discussies over het 'Bayern van NL' toen ook al meerdere keren geroepen. Het was wel zo overduidelijk dat zij (en Vd Sar) alleen met het hier en nu bezig waren en niet met het "middenlange" termijn beleid.
Dat het alleen zo hard zou gaan was inderdaad wel bovenmatig, ik had niet verwacht dat er binnen 2 jaar financieel nog maar bar weinig mogelijk zou zijn of dat Ajax op een gegeven moment op plek 18 zou staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
toolkist schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:22:
[...]

Dat Ajax de voorsprong die het had zou verknallen zodra Ten Hag en Overmars weg waren was vantevoren al duidelijk en heb ik tijdens de discussies over het 'Bayern van NL' toen ook al meerdere keren geroepen. Het was wel zo overduidelijk dat zij (en Vd Sar) alleen met het hier en nu bezig waren en niet met het "middenlange" termijn beleid.
Dat het alleen zo hard zou gaan was inderdaad wel bovenmatig, ik had niet verwacht dat er binnen 2 jaar financieel nog maar bar weinig mogelijk zou zijn of dat Ajax op een gegeven moment op plek 18 zou staan.
Zolang je nog zoveel aan Henderson kan betalen, is er nog altijd teveel vet op de botten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Nu online
Als Henderson er voor zorgt dat je straks voorronde CL speelt heb je hem meteen terugverdient.

Ja ik snap ook wel dat 1 speler er niet in zijn eentje voor zorgt, maar you get the point

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Was dat (veel meer wedstrijden live tonen) niet 1 van de eisen van Ajax om akkoord te gaan met de nieuwe tv deal? Ongetwijfeld niet om Groningen op tv te krijgen maar voor meer exposure voor de eigen sponsoren, maar toch, prima "bijvangst" lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

toolkist schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 16:20:
[...]

Was dat (veel meer wedstrijden live tonen) niet 1 van de eisen van Ajax om akkoord te gaan met de nieuwe tv deal? Ongetwijfeld niet om Groningen op tv te krijgen maar voor meer exposure voor de eigen sponsoren, maar toch, prima "bijvangst" lijkt me zo.
Kan maar zo. Elke club is unaniem akkoord gegaan hiermee. T was ook bizar dat sommige wedstrijden niet werden uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 21:20
Ah mooi nieuws :)
Nog niet alle wedstrijden live te zien maar in ieder geval een enorme verbetering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
T-MOB schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:12:
[...]

Haha dat ging ook al even door mijn hoofd. Die hele periode Frank de Boer geeft me de rillingen. Ondanks de mooie statistiekjes. Maar die heeft Depay ook, dus dat zegt eigenlijk niets ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Vanavond
21:00 uur
Stadion De Kuip
Rotterdam
Feyenoord-AZ

Herhaalt Feyenoord het truucje van afgelopen weekend en wint het wederom van AZ of weten de Alkmaarders er deze keer een stokje voor te steken?

Poll: Feyenoord vs AZ
Winst Feyenoord
Winst AZ
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406288&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
toolkist schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:22:
[...]

Financieel gaat het echt niet zo slecht hoor, het is meer een budget issue. Op zich niet erg, zolang ze maar niet te strict zijn waardoor het slechter blijft gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Superkiwi schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:28:
Vanavond
21:00 uur
Stadion De Kuip
Rotterdam
Feyenoord-AZ

Herhaalt Feyenoord het truucje van afgelopen weekend en wint het wederom van AZ of weten de Alkmaarders er deze keer een stokje voor te steken?

Poll: Feyenoord vs AZ
Winst Feyenoord
Winst AZ
Gelijkspel
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Lastige poll dit. AZ wil zich revancheren. Ik geloof niet dat die achterover gaan leunen. Ze hebben in de competitie beide wedstrijden van Feyenoord verloren.

Eén groot voordeel voor Feyenoord is dat Pavlidis geschorst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Agent47 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:37:
[...]

Lastige poll dit. AZ wil zich revancheren. Ik geloof niet dat die achterover gaan leunen. Ze hebben in de competitie beide wedstrijden van Feyenoord verloren.

Eén groot voordeel voor Feyenoord is dat Pavlidis geschorst is.
Lastig te voorspellen, het was zondag ook geen hoogdravende pot voetbal. Nofi.

Voor de beker zou het leuk zijn dat AZ wint. De bekerwinnaar is immers al bekend als Feyenoord van AZ wint. Alhoewel ik het Zwollenaar Slot ook wel gun om Feyenoord achter zich te laten met een prijs :)

[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 07-02-2024 13:25 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online
Feyenoord zal zich ook wel willen bewijzen schat ik in. Slot wil meer zien, of in ieder geval een reactie.

Hancko is weer van de partij toch? Als Wellenreuther weer in goede vorm steekt missen ze niet zo veel aan Bijlow eigenlijk. Scheelt natuurlijk ook wel dat Feyenoord al langer dan dit seizoen de beste verdediging / eerste linie heeft van de eredivisie. Geertruida-Hancko-Trauner-Hartman.

[ Voor 25% gewijzigd door Trishul op 07-02-2024 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Trishul schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:29:
Scheelt natuurlijk ook wel dat Feyenoord al langer dan dit seizoen de beste verdediging / eerste linie heeft van de eredivisie. .
Mijn teletekstanalyse zegt dat PSV de beste verdediging heeft, met slechts 9 tegengoals.

waarvan 33% door Ajax maar dat terzijde :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online
Superkiwi schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:37:
[...]

Mijn teletekstanalyse zegt dat PSV de beste verdediging heeft, met slechts 9 tegengoals.

waarvan 33% door Ajax maar dat terzijde :P
Dat is meer een verdienste van hun pressing door de voorste twee linies. Een team dat wel druk weet te leggen op de keeper en eerste linie van PSV, scoort wel. Kijk maar naar de Europese wedstrijden. Maar ook een gemankeerde Ajax heeft er dit seizoen al drie gemaakt tegen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

ephymerous schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:25:
[...]

Lastig te voorspellen, het was zondag ook geen hoogdravende pot voetbal. Nofi.

Voor de beker zou het leuk zijn dat AZ wint. De bekerwinnaar is immers al bekend als Feyenoord van AZ wint. Alhoewel ik het Zwollenaar Slot ook wel gun om Feyenoord achter zich te laten met een prijs :)
De kans is wel groot inderdaad dat als Feyenoord deze wedstrijd wint, ze de beker ook winnen. Toch vind ik NEC de laatste tijd ook leuk spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Waarom doen ze deze wedstrijd nu om 21.00. Er is geen andere wedstrijd die in de weg zit. Het is gewoon een schooldag. Ik vind het leuk als mijn kinderen kunnen kijken en dat is ook goed voor het Nederlands voetbal als de jeugd aanhaakt.

Europese wedstrijden kunnen ook gewoon eerder beginnen. Ik snap verkeer en eten enzo, maar start gewoon lekker om 19.30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• suedje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-09 16:34
PWM schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:14:
Waarom doen ze deze wedstrijd nu om 21.00. Er is geen andere wedstrijd die in de weg zit. Het is gewoon een schooldag. Ik vind het leuk als mijn kinderen kunnen kijken en dat is ook goed voor het Nederlands voetbal als de jeugd aanhaakt.

Europese wedstrijden kunnen ook gewoon eerder beginnen. Ik snap verkeer en eten enzo, maar start gewoon lekker om 19.30.
Cambuur - Vitesse om 18.45, daar zal het mee te maken hebben,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:11

Player1S

Probably out in the dark

suedje schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:19:
[...]

Cambuur - Vitesse om 18.45, daar zal het mee te maken hebben,
Wel raar dan dat die niet op het open kanaal lijkt te zijn. :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Europees gezien zit je ook met bv Engeland. Hier 19.30 beginnen betekent daar 18.30, das wel erg vroeg.
Player1S schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:33:
[...]

Wel raar dan dat die niet op het open kanaal lijkt te zijn. :X
Dat zal komen omdat ze graag flink lang willen kunnen voorbeschouwen op Feyenoord-AZ? Ipv dat ze dat (die voorbeschouwing dus) dan ergens op een ander kanaal proppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

All about the money. Tegen Roma spelen we om 18:45. Ik vind dat een rot tijd aangezien je als je naar het stadion wilt gaan, je meteen in de file staat, of je moet uren vrij nemen. Dat in combinatie met de lange wachtrijen bij de Kuip is niet best.

20.30 beste, maar dan zit je weer met mensen en het OV etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotespeler
Feyenoord thuis, AZ zonder Pavlidis en een (te?) lichte trainer. Op voorhand denk je dan Fey moet deze wel gaan pakken.
Maar aan de andere kant, het is de beker dus alles kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Grotespeler schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:29:
Feyenoord thuis, AZ zonder Pavlidis en een (te?) lichte trainer. Op voorhand denk je dan Fey moet deze wel gaan pakken.
Maar aan de andere kant, het is de beker dus alles kan.
Weet niet of je zondag hebt gekeken, maar dat leek nergens op :p

1 frommelgoal van AZ uit een counter en ze komen er niet meer doorheen, als ze zo spelen als zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Pfff weer Nieuwkoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:41

OMX2000

By any means necessary...

Ik snap dat niet. Paixao, Minteh, Ivanusec en Sauer zijn allemaal buitenspelers die ik hoger in de pikorde acht. Nieuwkoop brengt misschien veel loopvermogen mee, maar je wilt in de voorhoede een of twee handenbinders hebben.

Wissel dan lekker Nieuwkoop erin als je een rechtsbuiten helemaal op heb gespeeld.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

OMX2000 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:19:
[...]

Ik snap dat niet. Paixao, Minteh, Ivanusec en Sauer zijn allemaal buitenspelers die ik hoger in de pikorde acht. Nieuwkoop brengt misschien veel loopvermogen mee, maar je wilt in de voorhoede een of twee handenbinders hebben.

Wissel dan lekker Nieuwkoop erin als je een rechtsbuiten helemaal op heb gespeeld.
Sauer is volgens velen het talent. Stel hem dan eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

De weg ligt echt open hoor. Jemig wat ga ik balen als we niet doorgaan vanavond

Pagina: 1 ... 30 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2023/2024 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Bestuurlijke chaos Ajax:
Der untergang von Mislintat en de bestuurlijke chaos
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2023-2024