Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jordinho schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:28:
[...]

Staat aan maar zelfs dan gebeurt dit niet, voel een trilling maar nóg steeds een zwart scherm. Als ik er dubbel op klik komt mijn achtergrond inclusief alle meldingen op beeld. Heb ik dan toevallig een andere functie aan staan?
Heb je wel de edge lightining stijl aan staan? Even kijken in dat menu, je kunt alleen randen laten oplichten, maar onder kleuren ook je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:45
Ondertussen zijn de eerste telefoons een tijdje in gebruik.
Hoe is de ervaring met de accu van de Samsung Galaxy S24 plus?
Ik heb op het moment de Samsung Galaxy s22 ultra en deze ruil ik in voor de galaxy S24 plus.

Ik hoop dat de accu een beetje langer meegaat. Ik ben als ik werk wel de hele dag online via 4G. Dat verbruikt meer dan wifi natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Steve79 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:17:
Weet niet of het al voorbij was gekomen, maar op DXOMark heeft de telefoon (S24U) niet echt een top ranking.

https://www.dxomark.com/smartphones/Samsung/Galaxy-S24-Ultra
Als je de top wilt hebben, moet je een toestel van Chinese makelij of iPhone Pro Max kopen. De enige serieuze concurrent die boven de Ultra staat, is de Pixel. De S24 Ultra scoort op de tot nu geteste punten beter dan de S23 Ultra en inmiddels is wel breed bekend dat er een firmware-update aan zit te komen die schermkleuren en ruis moet verbeteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeanDz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:21
Als ik kijk naar hun conclusie zijn de meeste kritiek punten met software op te lossen en of het is helemaal geen probleem.

Laat Samsung nou een meester zijn in optimalisatie dus dat komt wel goed denk ik:

Cons (volgens dxomark)

Lack of comfort watching videos due to the screen being too bright in low light -

Er zit een knopje op de S24 U met extra dim stand, werkt perfect in bed.
Ik heb nergens last van

When taking photos, risk of missing the moment because of the time lag between pressing the shutter and the actual capture -

Dat kan een stuk sneller door bijvoorbeeld processing te verminderen of zelfs helemaal uit te zetten.
Is net wat je prioriteit is, wil je actie vastleggen zet je het gewoon helemaal uit is hij rete snel.

Limitations in low-light image capture, with a significant loss of detail and visible noise -

Software update

Video-taking instabilities -

Software update

Hij is net uit, denk dat het gewoon nog te vroeg is om aan deze conclusies heel veel waarde te hechten, we gaan het zien als hij langzaam aan volwassen wordt en alles wat meer uit ontwikkeld is.
Volgens mij komt het allemaal wel goed. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 17:54
satshow schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 06:17:
Ondertussen zijn de eerste telefoons een tijdje in gebruik.
Hoe is de ervaring met de accu van de Samsung Galaxy S24 plus?
Ik heb op het moment de Samsung Galaxy s22 ultra en deze ruil ik in voor de galaxy S24 plus.

Ik hoop dat de accu een beetje langer meegaat. Ik ben als ik werk wel de hele dag online via 4G. Dat verbruikt meer dan wifi natuurlijk.
Ik heb hem nu bijna een week, en met 120Hz, QHD+, prestatieprofiel licht (ben geen gamer en merk het verschil niet..) en een altijd verbonden galaxy watch, gaat hij op z'n gemak de hele dag door. Sta om 7u op en rond 23u heeft hij vaak nog 30% over. Screen on time varieert; mijn tweede dag was het meest intensief met 7u SOT voor 92%, maar ik heb ook dagen waar ik 3u40m met 62% haal.

Heb vooral het idee dat Bluetooth oortjes en data connectie meer batterij gebruiken dan ik gewend was, maar dat kan ik niet echt hard maken. Soms loopt hij opeens harder leeg zonder dat er apps zijn die dat duidelijk veroorzaken, dus moet het iets in de achtergrond zijn. Ook 's nachts is het sluipverbruik zo'n 10%. Mijn 5G bereik thuis is nooit goed geweest (1 a 2 streepjes binnen) dus wellicht helpt dat niet mee, maar ga nog wel op zoek naar de oorzaak.

Ik vond het een behoorlijk risico om naar de Exynos over te stappen maar ben tot nu toe erg tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordinho
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 01-04 10:17
Peatsmoke schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 05:52:
[...]

Heb je wel de edge lightining stijl aan staan? Even kijken in dat menu, je kunt alleen randen laten oplichten, maar onder kleuren ook je telefoon.
Klopt, ik krijg dus een korte kleine melding op mijn zwarte scherm. Maar het is dus niet mogelijk, wanneer ik een melding krijg, dit zwarte scherm over te slaan als het ware en meteen mijn melding op mijn vergrendelscherm zie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Terranca schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:45:
[...]

Ik heb hem nu bijna een week, en met 120Hz, QHD+, prestatieprofiel licht (ben geen gamer en merk het verschil niet..) en een altijd verbonden galaxy watch, gaat hij op z'n gemak de hele dag door. Sta om 7u op en rond 23u heeft hij vaak nog 30% over. Screen on time varieert; mijn tweede dag was het meest intensief met 7u SOT voor 92%, maar ik heb ook dagen waar ik 3u40m met 62% haal.

Heb vooral het idee dat Bluetooth oortjes en data connectie meer batterij gebruiken dan ik gewend was, maar dat kan ik niet echt hard maken. Soms loopt hij opeens harder leeg zonder dat er apps zijn die dat duidelijk veroorzaken, dus moet het iets in de achtergrond zijn. Ook 's nachts is het sluipverbruik zo'n 10%. Mijn 5G bereik thuis is nooit goed geweest (1 a 2 streepjes binnen) dus wellicht helpt dat niet mee, maar ga nog wel op zoek naar de oorzaak.

Ik vond het een behoorlijk risico om naar de Exynos over te stappen maar ben tot nu toe erg tevreden :)
Misschien moet je dit eens lezen, daar worden je vermoeden nog eens bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twag
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 05-08 09:58
Iemand een aanrader voor een password manager? Op mijn iphone was dat ideaal met opslaan en ook het genereren van wachtwoorden. Dat mis ik nu wel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 23:32
Hadden jullie dat ook dat de s24 ultra veel batterij verbruik had s'nachts de eerste paar dagen? Gisteravond 88% was hij opgeladen en wordt wakker met 71%. Dat vind ik nogal veel. Dag moet nog beginnen.

Bij batterijverbruik stond geen app gebruik vannacht. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 19:39
ucsdcom schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:22:
[...]

Werkwijze is eerst het ontwikkelaars menu ontgrendelen, vervolgens LDAC activeren in het ontwikkelaars menu en in de Bluetooth settings.

Dit doe je door de volgende stappen te nemen:
-Ga naar de instellingen (tandwieltjes app)
-ga naar "info telefoon"
-Softwaregegevens
klik snel achter elkaar meer dan 7 keer op het "Built nummer" van deze software en de ontwikkelaarsopties schakelen in op je toestel.

Ga terug naar de settings.
Onderaan is nu een optie "ontwikkelaarsopties" beschikbaar gekomen.
-ga hier in, scroll ver naar benedentot je de optie "Bluetooh-audiocodec" ziet.
-klik deze aan, je krijgt een menu met de verschillende codecs die ondersteund worden.
-kies LDAC

Verbind je hoofdtelefoon via bluetooth
-Ga naar de bluetooth settings in het menu "verbindingen"
-Klik achter de naam van jouw hoofdtelefoon op het tandwieltje en zet LDAC ook daar aan.

Nu is je geluid veel helderder!

[edit: ] voor de volledigheid het vervolg verderop in dit draadje nog toegevoegd:

Ergens meen ik mij te herinneren dat ik er pas een aanpassing in kon doen, toen ik een LDAC ondersteunde headset op had aangesloten. --> dit blijkt te kloppen, dus de headset eerst aansluiten en dan kan je bij de settings komen.
Wat is het wezenlijk verschil tussen die 2 opties? Heb de wmx5 van Sony

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@elaho Ik heb die ervaring niet. In vliegtuigstand verbruikt(e) mijn Ultra ca. 3% van 22.30 - 7.00u en zonder vliegtuigstand ca. 5%.
Mijn ervaring is dat de Ultra juist niet veel verbruikt, daarom heb ik maximale batterijbescherming aangezet (laden tot 80%), omdat ik hem 's nachts nu draadloos oplaad (snel draadloos opladen staat uit). Door de weeks gebruik ik ook Android Auto (bekabeld) 's morgens en 's middags als ik naar het werk rijdt en naar huis. Dit zorgt ervoor dat als ik thuis ben nog ca. 73% over heb (rij een half uurtje ongeveer en dit laadt niet echt snel bij (ca. 5%)).

[ Voor 8% gewijzigd door Gismo1979 op 01-02-2024 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-09 18:34
elaho schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:28:
Hadden jullie dat ook dat de s24 ultra veel batterij verbruik had s'nachts de eerste paar dagen? Gisteravond 88% was hij opgeladen en wordt wakker met 71%. Dat vind ik nogal veel. Dag moet nog beginnen.

Bij batterijverbruik stond geen app gebruik vannacht. 🤔
Vreemd inderdaad, mijn s24 ultra tussen de 4 en 5% verlies gedurende de nacht..heb wel 5G uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010

Kryziek

bb || !bb

Hier ook 5G uit op de S24+ en 3% op vliegtuigstand en 5-6% zonder vliegtuigstand. Vannacht was m'n AOD aangegaan en toen kostte het 9%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Laatst online: 08:45
Terranca schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:45:
[...]

Dank je wel voor je antwoord. Wellicht worden er nog verbeteringen doorgevoerd via updates.
Als het goed is komt die van mij over 2 weken binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Cloclo100 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:32:
[...]

Wat is het wezenlijk verschil tussen die 2 opties? Heb de wmx5 van Sony
Android ondersteunt standaard de LDAC codec, maar bijvoorbeeld niet alle Samsung toestellen geven deze codec vrij voor gebruik. Daarvoor moet je dan in het ontwikkelaars opties (engineering) menu gaan. Maar dan nog geven niet alle Samsungs LDAC vrij, waardoor je deze ook nog eens in de bluetooth instelling handmatig moet activeren bij een aangesloten headset.

De Sony's hebben vanaf de WM-1000X ondersteuning. Het is namelijk een door Sony ontwikkelde codec. Omdat ze deze niet breed verspreid kregen onder betaalde licentie is deze Codec nu door Sony zonder kosten breed beschikbaar gemaakt als zijnde een HD audio codec. (Maar die discussie over HD moeten we maar van weg blijven, klankverbetering door betere bandbreedte betekent niet echt HD audio natuurlijk)

LDAC klinkt bij de meeste ondersteunde headsets beter. Maar een crappy headset zal soms zonder dat beter klinken, omdat je ook meer defecten in het geluid opmerkt naar mate je meer details kan gaan horen. Een goede headset hardware blijft voor je geluid belangrijker dan de LDAC (of APTx) ondersteuning.

Een voor bluetooth redelijk goede headset zoals de Sony WM-1000X t/m de WM-1000X-M5 geeft duidelijk een helderder geluid met LDAC aan. Je moet daarvoor dan wel in de Samsung ontwikkelaars opties (engineering settings) HD-audio aan hebben staan. Daarnaast moet je kiezen voor de hoogste bandbreedte die in deze codec overgebracht kan worden om verschil te horen. (En instelling: voorkeur naar geluidskwaliteit in plaats van voorkeur voor stabiliteit van de verbinding, bij die laatste optie schakelt hij je bandbreedte weer omlaag).

Maar verwacht geen grote wonderen: je hoort niet mooier geluid dat je bron. En het blijft bluetooth. En zelfs met de iets grotere bandbreedte van LDAC blijft de compressie tot op heden via bluetooth aanwezig.

Een losse USB-C DAC (heb zelf er een van Helm-audio) en een bedrade hoofdtelefoon van enige kwaliteit geeft altijd nog betere resultaten. Goedkope tip is de DAC in de apple ligthning/USB-C naar 3,5 mm jack adapters. Die is helemaal niet slecht. Maar ook daar: verwacht geen wonderen. 9 van de 10 luisteraars zullen geen verschil merken.

En reagerend op een eerdere vraag van iemand anders hier: de ontwikkelaars opties op een Samsung aanzetten is weer heel wat anders dan rooten trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door ucsdcom op 01-02-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Ik ga het even een weekje aankijken maar als toestel zo veel blijft verbruiken s’nachts dan neem ik even contact met Samsung op. Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. ☺️👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 17:40

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Twag schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:22:
Iemand een aanrader voor een password manager? Op mijn iphone was dat ideaal met opslaan en ook het genereren van wachtwoorden. Dat mis ik nu wel!
Ik gebruik keepass en de keepass2android app, en dat bevalt me prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisatitans
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 27-01 14:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WUE5otSUtSTxWAODZa_efP-fWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kHctPCvnEpsXSBFl7AYuTLY9.jpg?f=fotoalbum_large

Bovenstaande is niet mijn foto, maar mensen spreken van een gap rechtsonder het scherm bij de s24 ultra. Zie dit ook wel heel lichtjes bij mijn toestel, iemand anders die dit ook ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
g86 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:15:
Wie gebruikt de S24 Ultra zonder screenprotector?
Iemand die dit al een weekje doet? Hoe zit het met krasjes?
En zit het toestel alleen in je broekzak en dus zonder andere dingen in dezelfde broekzak?
Ik heb een screenprotector gekocht maar ik heb mijn S24 Ultra de afgelopen week gewoon zonder screen protector gebruikt. Wel met een hoesje (Samsung vegan leather). Ik heb vooralsnog geen kras gezien maar een week is natuurlijk vrij kort.

JerryRigEverything heeft ondertussen de S24 Ultra ook onderworpen aan zijn duurzaamheidstest en daaruit blijkt dat de S24 Ultra het meest krasbestendige glas ooit heeft voor een smartphone dus dat klinkt veelbelovend. Het Gorilla Armor glas lijkt daadwerkelijk sterker te zijn dan Gorilla Glass Victus 2.
Sisatitans schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:09:
[Afbeelding]

Bovenstaande is niet mijn foto, maar mensen spreken van een gap rechtsonder het scherm bij de s24 ultra. Zie dit ook wel heel lichtjes bij mijn toestel, iemand anders die dit ook ziet?
Dit is bij mijn S24 Ultra 512GB Titanium Gray uit Vietnam zeker niet het geval, op het oog sluit mijn scherm gewoon naadloos aan.

[ Voor 26% gewijzigd door Redblader op 01-02-2024 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
elaho schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:32:
Ik ga het even een weekje aankijken maar als toestel zo veel blijft verbruiken s’nachts dan neem ik even contact met Samsung op. Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. ☺️👍
Hoe heb je de telefoon geïnstalleerd? Heb je hiervoor alles (inclusief instellingen) via SmartSwitch overgezet?
Ik heb zelf dit keer geen gebruik gemaakt van SmartSwitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
[Afbeelding]

Bij mij sluit het netjes aan. Ik zie geen verschil met andere hoekpunten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:31
Komt er nog wel een s24 ultra review van tweakers? Of slaan ze dit jaar over?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:42
Bitwarden, open source en geen vendor lock-in zoals bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Aggressor schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:15:
Komt er nog wel een s24 ultra review van tweakers? Of slaan ze dit jaar over?
De testresultaten staan al in de pricewatch, dus die komt er aan maar laat wel even op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]

Het is niet jouw foto, maar mensen spreken van een gap?
Welke mensen spreken daarover en heb je er zelf ook last van, of is het van horen zeggen?

Ik heb even twee macrofoto's gemaakt, die je in volledige grootte kunt bekijken om jezelf ervan te overtuigen dat die mensen ongelijk hebben
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RT08HifHStkIH4-ayQQQ7IsahfU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IrlA7AdjKpc8MpUUjFSMm0VH.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBAvhh4S5oLdvQHUqwqjBWHt70E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P0V76sk1AWn8RvdTM25P6UiB.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 12:51
Peatsmoke schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:51:
[...]

Het is niet jouw foto, maar mensen spreken van een gap?
Welke mensen spreken daarover en heb je er zelf ook last van, of is het van horen zeggen?

Ik heb even twee macrofoto's gemaakt, die je in volledige grootte kunt bekijken om jezelf ervan te overtuigen dat die mensen ongelijk hebben
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tja, het kan alsnog om een bepaalde batch gaan. Het lijkt er op dat de switch naar een andere scherm voor de Ultra niet echt zonder problemen is.....

Mijn 1e toestel had een kras op het scherm, mijn 2e had twee stippen er op zitten en hiernaast tal van meer problemen her en der.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
beezjeh schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:58:
[...]

Tja, het kan alsnog om een bepaalde batch gaan. Het lijkt er op dat de switch naar een andere scherm voor de Ultra niet echt zonder problemen is.....

Mijn 1e toestel had een kras op het scherm, mijn 2e had twee stippen er op zitten en hiernaast tal van meer problemen her en der.
Natuurlijk komen er toestellen langs de kwaliteitscontrole die er niet langs hadden moeten komen.
Veel van die klachten worden op forums gepost, maar dat betekent vervolgens niet dat iedereen er last van heeft.
Hoe realistisch is het om met een loep op zoek te gaan naar zaken en dan vervolgens zo'n topic met foto's te herhalen of bij iedere telefoon met een loep overal langs te gaan of je iets kunt ontdekken?

Daarom vraag ik of @Sisatitans er zelf ook last van heeft en dan evt eens eigen foto's te posten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:49

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Bitwarden is het enige juiste antwoord op deze vraag 😉

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Gismo1979 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:12:
[...]

Hoe heb je de telefoon geïnstalleerd? Heb je hiervoor alles (inclusief instellingen) via SmartSwitch overgezet?
Ik heb zelf dit keer geen gebruik gemaakt van SmartSwitch.
Ja alles overgemaakt van iPhone naar s24 ultra met smartswitch via kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisatitans
Peatsmoke schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:11:
[...]

Natuurlijk komen er toestellen langs de kwaliteitscontrole die er niet langs hadden moeten komen.
Veel van die klachten worden op forums gepost, maar dat betekent vervolgens niet dat iedereen er last van heeft.
Hoe realistisch is het om met een loep op zoek te gaan naar zaken en dan vervolgens zo'n topic met foto's te herhalen of bij iedere telefoon met een loep overal langs te gaan of je iets kunt ontdekken?

Daarom vraag ik of @Sisatitans er zelf ook last van heeft en dan evt eens eigen foto's te posten?
Tuurlijk hoor! Ik merk het in sterk licht wel echt hoor, onderstaand ook een foto, maar het is idd heel moeilijk om te zien en valt eig totaal niet op!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9uXkAOLmG3kB4-i8MaicDrW7RY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0h1iqMmf1abaTx9sF6HATAqf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
elaho schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:16:
[...]

Ja alles overgemaakt van iPhone naar s24 ultra met smartswitch via kabel.
Dan zou je een reset kunnen overwegen en dan smartswitch niet gebruiken. Ik lees vaker dat accuverbruik slechter zijn na het overzetten via smartswitch (is niet altijd zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankFe
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-09 10:50
Ook mijn toestel heeft dit euvel... dat wordt omruilen denk ik zo...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJjyncRnqmFqSeEv4yP6h2Ta-Oo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hmp2aPq3ROGd3eh9HB0zw0ln.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door FrankFe op 01-02-2024 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:16
Ik ben sowieso van alles opnieuw doen en niks overzetten vanaf oude telefoon naar nieuwe, altijd wel weer iets wat bijt. Zo gisteren ook weer bezig geweest om mijn vriendin haar S20 Ultra naar S22 Ultra (don't ask...) over te zetten met Smart Switch en het werkt gewoon niet. Ofwel, leeg trekken op de computer en dingen terugzetten die ze wil bewaren.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is hoe het bij mij uitziet met een sterke lamp. Imo is daar niets geks aan en is er zeker geen sprake van een ruimte. Het scherm moet nu eenmaal fysiek kleiner zijn dan de bezel, je kunt ermee naar de klantenservice gaan, maar ik denk dat je ek ander en volgend toestel dan ook weer terug moet gaan sturen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzpaTyNoFod-mTcdp_EKWElcDVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y66Ez7SRwXpxLIQfQCbsu1F6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisatitans
Was vooral voor mij meer om te kijken als het nu echt een probleem enkel bij mij was of gewoon hoe de s24 ultra idd designed is, denk dat er dan niets aan de hand is ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankFe
Sisatitans schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:34:
Was vooral voor mij meer om te kijken als het nu echt een probleem enkel bij mij was of gewoon hoe de s24 ultra idd designed is, denk dat er dan niets aan de hand is ook!
Zal het geen probleem geven met de waterdichtheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
FrankFe schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:37:
[...]

Zal het geen probleem geven met de waterdichtheid?
Daar ben ik niet bang voor. Kan wel een plek worden waar vuil zich ophoopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Gismo1979 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:40:
[...]

Daar ben ik niet bang voor. Kan wel een plek worden waar vuil zich ophoopt.
Maandelijks even in de vaatwasser, het toestel is immers waterdicht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:03
Peatsmoke schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:42:
[...]

Maandelijks even in de vaatwasser, het toestel is immers waterdicht. ;)
Een toestel is nooit waterdicht

Dit is enkel marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Waterdicht houdt bij mij in dat hij tegen een regenbui en een plons in de wc kan ;).
@Peatsmoke haha, en je wast je auto ook met Jif (of een ander schuurmiddel) :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

Gismo1979 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:21:
[...]

Dan zou je een reset kunnen overwegen en dan smartswitch niet gebruiken. Ik lees vaker dat accuverbruik slechter zijn na het overzetten via smartswitch (is niet altijd zo).
Ik heb eigenlijk altijd smart switch gebruikt om de boel over te zetten, nooit batterij-issues gehad. Ook deze keer niet, de accu gaat met gemak langer dan een etmaal mee. Sowieso willen de meeste apps niet al hun settings overnemen dus een hoop moet je alsnog opnieuw instellen alsof het vers geïnstalleerd is. Cache wordt ook niet overgenomen met smart switch. Met 233 apps overgezet zou ik er nu wel wat van gemerkt moeten hebben gok ik. Of de batterij moet normaal 48+ uur meegaan maar dat heb ik nog niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-09 23:03
HellStorm666 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:11:
[...]

Bitwarden is het enige juiste antwoord op deze vraag 😉
Perfecte app. Gebruik m ook al lange tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:25
Peatsmoke schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:30:
Dit is hoe het bij mij uitziet met een sterke lamp. Imo is daar niets geks aan en is er zeker geen sprake van een ruimte. Het scherm moet nu eenmaal fysiek kleiner zijn dan de bezel, je kunt ermee naar de klantenservice gaan, maar ik denk dat je ek ander en volgend toestel dan ook weer terug moet gaan sturen.
[Afbeelding]
Ik zie vanuit een bepaalde hoek dat er rechtsonder een gap is en in het middengedeelte van de onderste rand. Die gap in het midden is flinterdun (dunner dan mijn nagel), maar je ziet het frame van de behuizing doorschijnen in de gap. Dit is op een s24 ultra Vietnam.

Trouwens op mijn s23 ultra Vietnam, zie ik ook een gap (over de gehele linie) op de onderste rand. Dat was vorig jaar door niemand opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:32
Ben in Seoul, benieuwd of de S24 Ultra daar goedkoper is, en of het het waard zal zijn daar te kopen ivm garanties etc.

 MacBook Pro M4  iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamSid
Jenzo schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:52:
Ben in Seoul, benieuwd of de S24 Ultra daar goedkoper is, en of het het waard zal zijn daar te kopen ivm garanties etc.
Ik weet niet of in zuid Korea het verplicht is om een shuttergeluid te maken bij foto's maken. In Japan is dit het wel verplicht.

Denk hier goed bij na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jenzo schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:52:
De 512 ultra kost daar 1,841,400 won, tel daar 21% BTW bij, die je bij invoer moet betalen, dan ben je ruim duurder uit, dan de €1375 waarvoor hij in pricewatch staat. Als je hem binnen smokkelt, spaar je hooguit €100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 17:40

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Wie van jullie doet er een cameralens protector over de 3 lenzen? Deze zaten bij mijn setje screenprotectors, maar ik moest mijn case nu wel (flink) bijsnijden zodat die weer over de lensprotector ging.

Ik vind het zonder toch best link dat als je de telefoon op een wat grover opp neerlegt (en godforbid) schuift, je lezen toch nog wel flink contact maken,.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier op mijn S24 Ultra 1TB uit Vietnam niks te merk op het scherm en is alles perfect.

Vanavond eens de S24 Ultra 1TB van mijn vrouw bekijken, overigens ook uit Vietnam

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanske1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:09
Bitwarden ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
superduper schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:06:
Wie van jullie doet er een cameralens protector over de 3 lenzen? Deze zaten bij mijn setje screenprotectors, maar ik moest mijn case nu wel (flink) bijsnijden zodat die weer over de lensprotector ging.

Ik vind het zonder toch best link dat als je de telefoon op een wat grover opp neerlegt (en godforbid) schuift, je lezen toch nog wel flink contact maken,.
Niet aan beginnen! Als al eens een lens kapot gaat, kost vervanging een paar tientjes en een extra glas over je lens zorgt voor minder licht en meer flares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 20:18
Ik vernam in één van de vele vergelijkvideo's op Youtube dat de S24 Ultra Titanium Yellow nogal gevoelig is voor vingerprints op de randen, meer dan de andere kleuren, kan iemand dat hier bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SamSid schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:51:
[...]

Ik zie vanuit een bepaalde hoek dat er rechtsonder een gap is en in het middengedeelte van de onderste rand. Die gap in het midden is flinterdun (dunner dan mijn nagel), maar je ziet het frame van de behuizing doorschijnen in de gap. Dit is op een s24 ultra Vietnam.

Trouwens op mijn s23 ultra Vietnam, zie ik ook een gap (over de gehele linie) op de onderste rand. Dat was vorig jaar door niemand opgevallen.
Dat is speling die nodig is voor montage en om te voorkomen dat je scherm onder spanning komt te staan. Als een scherm scheef in het frame ligt, of de speling aan de ene kant significant groter is dan aan de andere kant, is het een fout, anders is het zoeken en muggenzifterij imo. Je moet er met een sterk ligt op schijnen en met een loep naar kijken om het te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 19:07

Rio

Ik heb al een boek

greenlizzard schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:00:
Ik vernam in één van de vele vergelijkvideo's op Youtube dat de S24 Ultra Titanium Yellow nogal gevoelig is voor vingerprints op de randen, meer dan de andere kleuren, kan iemand dat hier bevestigen?
Ik heb een gele, geen andere kleur om mee te vergelijken, maar dat lijkt mij je reinste onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamSid
Peatsmoke schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:07:
[...]

Dat is speling die nodig is voor montage en om te voorkomen dat je scherm onder spanning komt te staan. Als een scherm scheef in het frame ligt, of de speling aan de ene kant significant groter is dan aan de andere kant, is het een fout, anders is het zoeken en muggenzifterij imo. Je moet er met een sterk ligt op schijnen en met een loep naar kijken om het te zien.
Het is voor mij geen reden om het terug te sturen. Krijg je een refurb terug oid. Apparaat werkt en de kleuren zijn goed genoeg voor mij.

Trouwens is het niet mogelijk om op Instagram volledig immersief beeld te hebben? Bij het scrollen zie ik nog steeds een zwarte balk bij de camera cutout. Terwijl bij de iPhone dit volledig immersief is. Ik heb in de settings show camera cutout gedaan. in plaats van automatisch. Maar geen verschil.

[ Voor 19% gewijzigd door SamSid op 01-02-2024 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
ucsdcom schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:22:
[...]

Werkwijze is eerst het ontwikkelaars menu ontgrendelen, vervolgens LDAC activeren in het ontwikkelaars menu en in de Bluetooth settings.

Dit doe je door de volgende stappen te nemen:
-Ga naar de instellingen (tandwieltjes app)
-ga naar "info telefoon"
-Softwaregegevens
klik snel achter elkaar meer dan 7 keer op het "Built nummer" van deze software en de ontwikkelaarsopties schakelen in op je toestel.

Ga terug naar de settings.
Onderaan is nu een optie "ontwikkelaarsopties" beschikbaar gekomen.
-ga hier in, scroll ver naar benedentot je de optie "Bluetooh-audiocodec" ziet.
-klik deze aan, je krijgt een menu met de verschillende codecs die ondersteund worden.
-kies LDAC

Verbind je hoofdtelefoon via bluetooth
-Ga naar de bluetooth settings in het menu "verbindingen"
-Klik achter de naam van jouw hoofdtelefoon op het tandwieltje en zet LDAC ook daar aan.

Nu is je geluid veel helderder!

[edit: ] voor de volledigheid het vervolg verderop in dit draadje nog toegevoegd:

Ergens meen ik mij te herinneren dat ik er pas een aanpassing in kon doen, toen ik een LDAC ondersteunde headset op had aangesloten. --> dit blijkt te kloppen, dus de headset eerst aansluiten en dan kan je bij de settings komen.
Vreemd dat dit nodig is voor sommige Sony apparatuur, mijn WF-1000XM4 en S24 Ultra heeft LDAC out of the box (enkel even de headphones app installeren) en LDAC is te selecteren in Instellingen > verbindingen > Bluetooth > kies head set > toggle LDAC. Zie screenshot hieronder. Geen developer opties ofzo nodig.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ak0bRUt.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
greenlizzard schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:00:
Mijn vrouw heeft de S24 Ultra 1TB Titanium Yellow. Ik merkte daar vrij weinig van op het moment dat het uit de doosje kwam. Nu gebruikt ze een transparant hoesje van OtterBox Symmetry om haar S24 Ultra.

Voordat wij haar S24 Ultra in het hoesje deden hebben we de achterkant met een zachte doekje schoongemaakt

[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 01-02-2024 17:41 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpsj
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-07 21:14
V-rg schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:20:
[...]

Even gekeken en inderdaad het kan wel. Probleem is dat het ook soms Google Assistant start of juist een klik doet op de buttons van de app die ik dan open heb staan... ik moet echt heel precies helemaal onderaan mn scherm drukken.
Hier heb ik ook last van. Hopelijk komt er een update uit waarmee je de oude Google Assistant activatie via Home button volledig kan uitschakelen en enkel Circle to Search aanzet. Wanneer het lukt om erop te klikken werkt het wel super snel en goed. (Op de S24 Ultra 512GB Vietnam)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 01:56
xpsj schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:33:
[...]

Hier heb ik ook last van. Hopelijk komt er een update uit waarmee je de oude Google Assistant activatie via Home button volledig kan uitschakelen en enkel Circle to Search aanzet. Wanneer het lukt om erop te klikken werkt het wel super snel en goed. (Op de S24 Ultra 512GB Vietnam)
Dat zou inderdaad fijn zijn, of de 2x aan/uit knop kunnen gebruiken. Je kan elke app eraan koppelen en standaard zit de camera er op, maar zou liever die Circle to Search eraan willen koppelen. :)

Heb wel geleerd dat je echt helemaal onderaan de scherm ingedrukt moet houden, dan lukt mij meestal wel om circle to search ipv die Google Assistant te openen. Is wel wat lastig gezien mijn case :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Vandaag overdag is mijn batterijverbruik prima! Dus ben benieuwd wat ie vannacht weer gaat doen. Ik heb na een paar dagen al zoets van dat het een ontzettende downgrade zou zijn als ik terug zou moeten naar mijn iPhone 15 pm.

Ik maak al graag gebruik van de S-pen. Gamen gaat ook ontzettend goed en nu heb ik ook volledig scherm met veel mooiere kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMvB
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-02 21:53
Hmm ik baal toch wel van dit toestel. Vind hem zo zwak en flets overkomen, echt niet tof. Spijt dat mijn S22 Ultra weg is, wat een top scherm had deze qua kleur en beleving. Nu dikke knaken betaald voor een 'upgrade' maar zo voelt het totaal niet....

Als dit zo blijft gaat mijn Ultra terug gestuurd worden. Misschien is er nog hoop en heb ik dat ergens gemist/niet gelezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• destro9704
MrMvB schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:30:
Hmm ik baal toch wel van dit toestel. Vind hem zo zwak en flets overkomen, echt niet tof. Spijt dat mijn S22 Ultra weg is, wat een top scherm had deze qua kleur en beleving. Nu dikke knaken betaald voor een 'upgrade' maar zo voelt het totaal niet....

Als dit zo blijft gaat mijn Ultra terug gestuurd worden. Misschien is er nog hoop en heb ik dat ergens gemist/niet gelezen?
Wees gerust na al die klachten wordt samsung levendig (vivid) wel weer terug gezet naar de kleuren die zich buiten de sdr colorspace bevinden.

Ik moet zeggen ik ben dik tevreden met deze 86% van dci-p3 in sdr. Met hdr switcht ie automatisch naar dci-p3 en mijn vorige toestel was een s22 Ultra waarbij ik de levendige stand gebruikte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
MrMvB schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:30:

Geen paniek: https://www.sammobile.com...id-display-color-profile/
De levendige stand wordt aangepakt. Het is niet zoals het zou moeten.
Ikzelf ben tevreden met de natuurlijke stand. Heb de levendige stand altijd te fel gevonden. Ik heb bij iedere Samsung die ik heb gehad de stand op natuurlijk gezet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doomedahab
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-02 20:49
Ik heb mijn S24 Plus nu een week, en ben erg te spreken over het batterijverbruik, dat elke dag een beetje beter lijkt te worden. Nu bijna 16 uur sinds opladen, en nog 46% over. Zo'n 10 uur op 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Kan weg

[ Voor 93% gewijzigd door elaho op 01-02-2024 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik gebruik Google voor opslag en genereren van wachtwoorden en verder gebruik ik ook de Samsung Pass app die standaard al op de telefoon staat. Een losse app van een derde partij met een master password vind ik wat mij betreft onnodig.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 11:09
Ik zou in elk geval een platform- of merkonafhankelijke password manager nemen. Dus in dit geval, geen Samsung Pass. Jij merkt nu al het nadeel van eigen passwordmanagers; als je op je Iphone in plaats van de eigen Apple Icloud wachtwoordmanager een merkonafhankelijke had gebruikt, was het nu veel eenvoudiger overstappen met je wachtwoorden.
Ik gebruik zelf Keeper, maar dat is ook omdat ik van mijn werk de Enterprise-versie gratis krijg. Er zijn hier al diverse andere alternatieven genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 11:09
Wat betreft Vivid-gate, ik heb met de scherm-modus ook de ervaring dat de instelling tussen 'levendig' en 'natuurlijk' geen verschil maken. Echter: het vreemde is, ook als ik het vergelijk met een S22 en S23 Ultra met beide scherm-modi, dat het scherm van mijn S24 Ultra juist altijd 'levendig' is, en het wisselen tussen 'natuurlijk' en 'levendig' niets verandert. Ik vind nu de kleuren juist veel te fel en overdreven, ik had het op mijn vorige Samsungs altijd op 'natuurlijk' staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Of-Aaargh op 02-02-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of-Aaargh schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:26:
Wat betreft Vivid-gate, ik heb met de scherm-modus ook de ervaring dat de instelling tussen 'levendig' en 'natuurlijk' geen verschil maken. Echter: het vreemde is, ook als ik het vergelijk met een S22 en S23 Ultra, mijn scherm juist op 'levendig' staat en het wijzigen naar 'natuurlijk' niets verandert. Ik vind nu de kleuren juist veel te fel en overdreven, ik had het op mijn vorige Samsungs altijd op 'natuurlijk' staan.
Dat is bij mijn S22 Ultra toch wel goed te zien:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8WQTrExZUCMfouAkIvJLH5eBxEo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HkmDXFCGFjbjTZzdbNKkzOWw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEflaJExs8U8FdAhXnetpmOmrCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JyYe318FIiVe9wcsGNhKpOSx.jpg?f=fotoalbum_large

Zo valt het nog beter op, "levendig" is toch wel behoorlijk meer verzadigd dan "Natuurlijk".Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCvg_5YX8LeAcNOoP2xlPxL1MM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJVKEodSslX5vduCXpsWFYvf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Peatsmoke op 02-02-2024 07:43 . Reden: Gecombineerde schermafdruk toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Doomedahab schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:00:
Ik heb mijn S24 Plus nu een week, en ben erg te spreken over het batterijverbruik, dat elke dag een beetje beter lijkt te worden. Nu bijna 16 uur sinds opladen, en nog 46% over. Zo'n 10 uur op 4g.
Exact hoe ik er over denk! Accu doet het echt fantastisch.

Dus voor alle mensen die dachten dat Exynos qua accu niet goed is door ervaringen van vroeger, deze generatie is dikke prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Onbegrijpelijk waarom de statusbar niet in elke applicatie transparant kan zijn. In Instagram en Facebook een lelijke statusbar bij het scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:23
Doomedahab schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:00:
Het is natuurlijk ook afhankelijk van het gebruik. Ik heb mijn telefoon om 7 uur van de lader gehaald en na wat Browsen is de accu nu op 81%. Wel via 5G maar ik vind het weer tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
AI voor bewerking gaat nog wat verder dan wat standaard op de telefoon is geïnstalleerd.
YouTube: Samsung Galaxy ( 2024 ) - Hidden Apps & Secret Features You Need To ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

SamSid schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:02:
Onbegrijpelijk waarom de statusbar niet in elke applicatie transparant kan zijn. In Instagram en Facebook een lelijke statusbar bij het scrollen.
Ik denk dat je hiervoor bij Facebook moet klagen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Of-Aaargh schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:20:
[...]

Ik zou in elk geval een platform- of merkonafhankelijke password manager nemen. Dus in dit geval, geen Samsung Pass. Jij merkt nu al het nadeel van eigen passwordmanagers; als je op je Iphone in plaats van de eigen Apple Icloud wachtwoordmanager een merkonafhankelijke had gebruikt, was het nu veel eenvoudiger overstappen met je wachtwoorden.
Ik gebruik zelf Keeper, maar dat is ook omdat ik van mijn werk de Enterprise-versie gratis krijg. Er zijn hier al diverse andere alternatieven genoemd.
Ik ben zelf nogal honkvast bij Samsung dus voor mij is het geen probleem. Voor de meeste wachtwoorden gebruik ik gewoon Google en voor diegenen die Google niet kan opslaan Samsung Pass en dat zijn er niet zo heel veel. Ik ben er juist niet zo'n fan van om mijn wachtwoorden aan buitenlandse bedrijven, buiten dan de twee die ik net noem, te geven. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

sjaool schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:51:
[...]

Ik ben zelf nogal honkvast bij Samsung dus voor mij is het geen probleem. Voor de meeste wachtwoorden gebruik ik gewoon Google en voor diegenen die Google niet kan opslaan Samsung Pass en dat zijn er niet zo heel veel. Ik ben er juist niet zo'n fan van om mijn wachtwoorden aan buitenlandse bedrijven, buiten dan de twee die ik net noem, te geven. ;)
Keepass2Android is open-source en volledig lokaal. Kan je syncen met allerlei zaken, zoals Nextcloud wat ook open-source is en volledig "lokaal" (self-hosted) kan zijn. Maar ook gewoon met Dropbox of welke cloud provider je dan ook wilt, het is toch versleuteld voordat het daar terecht komt. Dan geef je je wachtwoorden dus aan niemand behalve jezelf.

Voordeel is dat dit ook blijft werken als een van die bedrijven (zoals o.a. met Microsoft gebeurd is) opeens besluit dat jouw account geblokkeerd moet worden.

[ Voor 9% gewijzigd door DataGhost op 02-02-2024 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:05
Wanneer ik mijn data wil overzetten naar de nieuwe samsung krijg ik alleen de optie smart switch van Samsung zelf, is er ook een optie om een google back up te plaatsen? :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 14:22
Kees_frl schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:06:
Wanneer ik mijn data wil overzetten naar de nieuwe samsung krijg ik alleen de optie smart switch van Samsung zelf, is er ook een optie om een google back up te plaatsen? :)
Zeker, dan moet je een google account koppelen en van daaruit backup terugzetten. Dan moet je die Smart Switch uiteraard afkappen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMvB
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-02 21:53
Ik zit ook een beetje met de camera. Als ik een foto maak ziet deze er prima uit, maar daarna gooit het toestel er een soort 'sausje' overheen die het niet beter/mooier maakt. Zie bij instellingen dat je 3 opties hebt. Maximum, gemiddeld of minimaal, maar 'uit' staat daar niet bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Volgens mij ben ik nog een bug tegen gekomen. Had de 25w oplader nog en vandaag de 45w oplader gekocht. heb snel opladen aan staan maar van 80% naar 100% duurt volgens de gegevens op de telefoon bij beide laders 21 min.
Heb het getimed en hij doet het idd in 21 min. Valt me toch wat tegen dat de 45w niet veel sneller is en dat hij geen verschil in laadtijd geeft bij de 25 en de 45w lader. Kan niet de bedoeling zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 12-09 16:06
edtims schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:58:
Volgens mij ben ik nog een bug tegen gekomen. Had de 25w oplader nog en vandaag de 45w oplader gekocht. heb snel opladen aan staan maar van 80% naar 100% duurt volgens de gegevens op de telefoon bij beide laders 21 min.
Heb het getimed en hij doet het idd in 21 min. Valt me toch wat tegen dat de 45w niet veel sneller is en dat hij geen verschil in laadtijd geeft bij de 25 en de 45w lader. Kan niet de bedoeling zijn.
Wat ik tijdens het bestelproces van mijn Ultra zag, is dat ze een extra (aparte) usb-c kabel aanbieden met een hogere ampere. Geen idee of dat wat uitmaakt (even snel gezocht maar niet gevonden), maar dat zou het wel kunnen verklaren dat de tijden gelijk zijn - voor 45w heb je dan die andere specifieke kabel nodig.

edit gevonden:
https://www.samsung.com/n...-c--black-ep-dx510jbegeu/

[ Voor 6% gewijzigd door Sjowhan op 02-02-2024 16:04 ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Heb de Samsung 45w lader gekocht en daar zit een kabel bij en aan de dikte te zien is het een kabel die meer aankan. Zou toch ook raar zijn dat ze een lader verkopen met niet de juiste kabel erbij.

Edit, die kabel zit er dus bij.
Het ging wel om de laatste 20% en die gaan altijd wat langzamer dan de eerst 80%. Zal het nog eens testen als hij leger is.

[ Voor 29% gewijzigd door edtims op 02-02-2024 16:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
edtims schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:58:
Ze adverteren ook altijd met x% vol na x minuten, juist die laatste % gaan minder snel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartfloris
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-07 18:45
Het verschil bij Samsung tussen 25W en 45W is altijd al verwaarloosbaar geweest.

https://www.androidauthor...arger-galaxy-s22-3127211/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 12-09 16:06
Ik kwam inderdaad ook nog deze tegen van CNET;
https://www.cnet.com/tech...rioritizing-battery-life/
Both phones have fast charging but don't come with the necessary power brick. The S24 maxes out at 25 watts, and over 30 minutes the battery went from empty to 51%. The S24 Plus had similar results with a 45-watt charger (its maximum) and went from zero to 50% in the same time.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
Van ongeveer 24 tot 80 doet mijn s24 ultra in 24 minuten met de 45w samsung charger. Er komt dan ook te staan super snel opladen 2.0 en is duidelijk een stuk sneller met laden als mijn 45w charger die enkel super snel opladen deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het verschil tussen de oude (EP-T4510) en de nieuwe (EP-TA845) 45W oplader van Samsung, is daarentegen te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
Peatsmoke schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:03:
Het verschil tussen de oude (EP-T4510) en de nieuwe (EP-TA845) 45W oplader van Samsung, is daarentegen te verwaarlozen.
Heb ergens gelezen dat met de s24 ultra het verschil een stuk groter zou zijn door een aangepaste laadcyclus dat was de reden dat ik een snel opladen 2.0 lader heb gekocht...maar de bron daarvan is mij ontschoten dus, onder voorbehoud, mocht ik ongelijk hebben.

Ik zie in ieder geval een verschil van 6 minuten sneller in de range van 24 tot 80 minuten. Nog steeds niks om wakker van te liggen natuurlijk..

[ Voor 10% gewijzigd door destro9704 op 02-02-2024 17:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik zal het eens proberen, want ik heb een lader die snelladen 2.0 ondersteund in huis, maar ik geloof er niet zo in. De komende week zal ik eens een testje doen en van beide cycli een timelapse maken.
Marketing is the mother of all fuck-ups... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:03
Blijkbaar gaan ze geen fix uitbrengen voor de display issues

Apparently a statement from Samsung Spain basically saying that they adjusted colors and brightness of the S24 to provide a more accurate and comfortable viewing experience:
“[…] 𝑺𝒐𝒎𝒆 𝒄𝒉𝒂𝒏𝒈𝒆𝒔 𝒉𝒂𝒗𝒆 𝒃𝒆𝒆𝒏 𝒎𝒂𝒅𝒆 𝒕𝒐 𝒕𝒉𝒆 𝒅𝒊𝒔𝒑𝒍𝒂𝒚 𝒕𝒆𝒄𝒉𝒏𝒐𝒍𝒐𝒈𝒚 […], 𝒔𝒐 𝒖𝒔𝒆𝒓𝒔 𝒎𝒂𝒚 𝒏𝒐𝒕𝒊𝒄𝒆 𝒅𝒊𝒇𝒇𝒆𝒓𝒆𝒏𝒄𝒆𝒔 𝒊𝒏 𝒄𝒐𝒍𝒐𝒓 𝒅𝒆𝒑𝒕𝒉 𝒄𝒐𝒎𝒑𝒂𝒓𝒆𝒅 𝒕𝒐 𝒐𝒍𝒅𝒆𝒓 𝒅𝒆𝒗𝒊𝒄𝒆𝒔. 𝑻𝒉𝒊𝒔 𝒅𝒊𝒔𝒑𝒍𝒂𝒚 𝒃𝒆𝒉𝒂𝒗𝒊𝒐𝒓 𝒊𝒔 𝒂𝒏 𝒊𝒏𝒕𝒆𝒏𝒕𝒊𝒐𝒏𝒂𝒍 𝒄𝒐𝒍𝒐𝒓 𝒂𝒅𝒋𝒖𝒔𝒕𝒎𝒆𝒏𝒕 𝒂𝒏𝒅 𝒊𝒔 𝒏𝒐𝒕 𝒂 𝒑𝒓𝒐𝒅𝒖𝒄𝒕 𝒅𝒆𝒇𝒆𝒄𝒕 […].”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
De medewerkers zijn weer lekker eenduidig :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vincent91 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:38:

Apparently a statement from Samsung Spain basically saying that they adjusted colors and brightness of the S24 to provide a more accurate and comfortable viewing experience:
“[…] 𝑺𝒐𝒎𝒆 𝒄𝒉𝒂𝒏𝒈𝒆𝒔 𝒉𝒂𝒗𝒆 𝒃𝒆𝒆𝒏 𝒎𝒂𝒅𝒆 𝒕𝒐 𝒕𝒉𝒆 𝒅𝒊𝒔𝒑𝒍𝒂𝒚 𝒕𝒆𝒄𝒉𝒏𝒐𝒍𝒐𝒈𝒚 […], 𝒔𝒐 𝒖𝒔𝒆𝒓𝒔 𝒎𝒂𝒚 𝒏𝒐𝒕𝒊𝒄𝒆 𝒅𝒊𝒇𝒇𝒆𝒓𝒆𝒏𝒄𝒆𝒔 𝒊𝒏 𝒄𝒐𝒍𝒐𝒓 𝒅𝒆𝒑𝒕𝒉 𝒄𝒐𝒎𝒑𝒂𝒓𝒆𝒅 𝒕𝒐 𝒐𝒍𝒅𝒆𝒓 𝒅𝒆𝒗𝒊𝒄𝒆𝒔. 𝑻𝒉𝒊𝒔 𝒅𝒊𝒔𝒑𝒍𝒂𝒚 𝒃𝒆𝒉𝒂𝒗𝒊𝒐𝒓 𝒊𝒔 𝒂𝒏 𝒊𝒏𝒕𝒆𝒏𝒕𝒊𝒐𝒏𝒂𝒍 𝒄𝒐𝒍𝒐𝒓 𝒂𝒅𝒋𝒖𝒔𝒕𝒎𝒆𝒏𝒕 𝒂𝒏𝒅 𝒊𝒔 𝒏𝒐𝒕 𝒂 𝒑𝒓𝒐𝒅𝒖𝒄𝒕 𝒅𝒆𝒇𝒆𝒄𝒕 […].”
Wat is de bron van dit bericht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Peatsmoke schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:04:
[...]

Wat is de bron van dit bericht?
Via PhoneArena kom ik op deze site als bron uit (Spaans):
https://www.teknofilo.com...lla-del-galaxy-s24-ultra/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankFe
Ik had net een harde piep op m'n telefoon zonder melding op het scherm, tevens staat ook het geluid op mute. Kon de piep ook niet weg krijgen. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De originele bron van @Gismo1979 in het Spaans gelezen.
Het is lekker tegenstrijdig allemaal en iedereen valt over elkaar heen om te vertellen hoe het zit. Met het scherm is imo ook helemaal niets mis: integendeel. Alleen vallen veel mensen van de roze wolk af, omdat ze ontdekken dat de wereld niet zo kleurrijk is, als ze altijd op de schermen van Samsung voorgeschoteld konden krijgen.
Dat er weinig kleurverschil tussen natuurlijk en levendig is, blijft wel opmerkelijk. Ik denk daarom dat deze discussie nog niet voorbij is en de komende updates pas laten zien, wie er gelijk had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankFe schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:23:
Ik had net een harde piep op m'n telefoon zonder melding op het scherm, tevens staat ook het geluid op mute. Kon de piep ook niet weg krijgen. Meer mensen hier last van?
Nee, maar ik heb ook een kat. Mijn telefoon durft niet te piepen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elaho
Batterijverbruik van mijn s24 Ultra is overdag prima en wordt s’nachts steeds beter. Hij is dus nog wat mijn gebruikers ritme aan leren. ☺️ ik ben zeer tevreden over dit toestel en vind het scherm echt prachtig. Maar ik kom dan ook van iphone 15 Pm waar de kleuren stuk minder zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

Dat moet wel een broodje aap zijn. Sinds de S21 heeft Samsung nagenoeg altijd een DCI-P3 dekking van 100% gehad, en nu met de S24 ineens 86%. Dat is gewoon een product defect, al helemaal als je met koeienletters 100% DCI-P3 dekking op je website zet. Daarnaast zit er geen enkel verschil tussen het natural en vivid profiel.

Er is een terechte storm van kritiek en het paneel presteert slechter dan telefoons van een aantal jaar oud. Het is objectief vastgesteld in reviews.

Maar Samsung gaat kennelijk dezelfde weg in als Google met de Pixel 7 en 8, zie ook die review: review: Google Pixel 8 en Pixel 8 Pro - Superslim en toch achterhaald :
Net als voorgaande jaren geeft Google erg weinig opties om de kleurweergave naar eigen smaak aan te passen. De Pixel 8 Pro heeft maar twee standen: Natuurlijk en Aanpasbaar, waarbij de eerste de beste weergave geeft voor sRGB-content en de tweede een iets hogere kleurverzadiging. Verdere instelopties zijn er niet en in tegenstelling tot vrijwel alle andere fabrikanten biedt Google geen schermmodus waarin het volledige kleurbereik van het scherm wordt getoond tijdens sdr-weergave. Vandaar dat de gemeten DCI-P3-kleurdekking uitkomt op minder dan 85 procent, ook al biedt het scherm in de Pixel-telefoons in principe 100 procent dekking.
Maar haal dan ook de Vivid modus weg als het toch niks doet en geef dan geen enkele keuze. Plus adverteer niet op de Samsung website met 100% DCI-P3 dekking als geen enkele scherm modus dit kleurvolume haalt. Kijk hier maar eens https://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s24-ultra/buy/ bij voetnote 13:
13. Het Dynamic AMOLED 2X display van de Galaxy S24 Ultra is door VDE Germany gecertificeerd voor 100% mobiel kleurvolume in het DCI-P3-kleurbereik. Dit betekent dat de afbeeldingen nooit vervagen en dat de kleuren ongekend levendig zijn, zelfs bij verschillende helderheidsniveaus. Het scherm heeft een maximale helderheid van 2600 nits, waarbij het contrast tussen donkere en lichte details van digitale content is verbeterd voor een helderdere beeldkwaliteit met een 5.000.000:1 contrastverhouding voor een nog meeslependere mobiele ervaring.
100% DCI-P3 en ongekend levendige kleuren? Beide leugens dus en in de praktijk zelden haalbaar. De Tweakers S24(+) review meldt daar namelijk het volgende over:
Het instelmenu voor de kleurweergave biedt bij de S24 en S24+ niet veel opties. De stand die voor gebruikelijke sRGB-content de beste weergave biedt, is 'Natuurlijk'; de modus 'Levendig' rekt de verzadiging van alle kleuren op, maar niet meer tot het volledige bereik van het oledscherm, zoals bij Galaxy-toestellen verleden jaren het geval was. We meten in deze stand een DCI-P3-kleurdekking van ongeveer 88 procent bij gebruik van sdr-testpatronen. Natuurlijk haalt het scherm wel 100 procent dekking bij weergave van hdr-beeld.
Dus je moet de hele dag HDR content kijken als je meer kleurvolume wil :+

(Er is ook een los topic voor [Samsung S24 Ultra] Scherm is dof)

[ Voor 49% gewijzigd door stin00 op 02-02-2024 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
stin00 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:48:
[...]

Dat moet wel een broodje aap zijn. Sinds de S21 heeft Samsung nagenoeg altijd een DCI-P3 dekking van 100% gehad, en nu met de S24 ineens 86%. Dat is gewoon een product defect, al helemaal als je met koeienletters 100% DCI-P3 dekking op je website zet. Daarnaast zit er geen enkel verschil tussen het natural en vivid profiel.

Er is een terechte storm van kritiek en het paneel presteert slechter dan telefoons van een aantal jaar oud. Het is objectief vastgesteld in reviews.

Maar Samsung gaat kennelijk dezelfde weg in als Google met de Pixel 7 en 8, zie ook die review: review: Google Pixel 8 en Pixel 8 Pro - Superslim en toch achterhaald :

[...]

Maar haal dan ook de Vivid modus weg als het toch niks doet en geef dan geen enkele keuze. Plus adverteer niet op de Samsung website met 100% DCI-P3 dekking als geen enkele scherm modus dit kleurvolume haalt. Kijk hier maar eens https://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s24-ultra/buy/ bij voetnote 13:

[...]

100% DCI-P3 en ongekend levendige kleuren? Beide leugens dus en in de praktijk zelden haalbaar. De Tweakers S24(+) review meldt daar namelijk het volgende over:

[...]

Dus je moet de hele dag HDR content kijken als je meer kleurvolume wil :+

(Er is ook een los topic voor [Samsung S24 Ultra] Scherm is dof)
Behalve dan mensen die echt iets testen en jou volledig tegen spreken, plus het dan ook meteen als het beste scherm van het moment scoren.

https://www.dxomark.com/smartphones/Samsung/Galaxy-S24-Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryunoru
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 23-08 20:03

Er is inconsistentie in de antwoorden van de supportmedewerkers en sommige hebben totaal geen benul hebben wat er allemaal speelt. Lezen het gewoon van een script af, want op papier is het nieuwe ding oh zo geweldig. De manier waarop ze reageren maakt het vrij duidelijk dat het niet om legitieme reacties van bezorgde medewerkers gaat. Dit is helaas niet ongebruikelijk, zeker niet voor Samsung. Ook een kwalijke zaak natuurlijk waar Samsung uiteindelijk verantwoordelijkheid voor draagt, maar dat terzijde.

Het belangrijkste argument is dat het scherm wordt geadverteerd als 100% accuraat binnen het DCI-P3 kleurenbereik (zie punt 24 in de voetnoten). Metingen hebben aangetoond dat de Vivid-modus slechts ~86% accuraat is in DCI-P3 (wat slechts een klein beetje breder is dan het beperkte gamut van sRGB, overeenkomend met de Natural-modus).

HDR-videos (bijvoorbeeld op YouTube om kleuren te testen) geven wel degelijk een breder gamut. Er zijn naar mijn weten nog geen metingen gedaan met dergelijke beelden, maar gevoelsmatig is het rood in deze videos ook daadwerkelijk rood in plaats van flets oranje-achtig. Het is in ieder geval een softwarematig probleem is dat opgelost kan worden. De vraagt resteert of ze dit ook daadwerkelijk doen, maar gezien het scherm met 100% DCI-P3 accuraatheid geadverteerd wordt lijkt het me een riskante zet als ze het scherm zo laten. Is ook behoorlijk vreemd dat ze dan wel een Vivid-modus in de instellingen laten terwijl die vrijwel niet werkt.

Enkele Samsung-medewerkers stelden voorheen dat er inderdaad problemen met de schermen van de S24-reeks zijn en deze opgelost worden met een komende patch. Wel zorgelijk dat er nu teruggekrabbeld wordt... maar alsnog denk ik dat dit puur voor imago is en een update voor de oplossing zal zorgen.

Waar ik me, naast het gebrek aan heldere communicatie door Samsung, ook mateloos aan erger: mensen die stellen dat er niets aan de hand is omdat de kleuren nu natuurlijker/echter lijken. Ben ik het volledig mee oneens, de kleuren komen niet overeen met hetgeen je met je eigen ogen waarneemt in de echte wereld. Gras hoort groen te zijn, niet grijzig groen. Een rode appel hoort rood te zijn, niet licht oranje-rood. De heldere blauwe lucht (ja, soms hebben we die)? Zelfde verhaal. Helder blauw, niet grijzig blauw. sRGB is wellicht het standaard kleurenprofiel voor afbeeldingen op het internet, maar content creators en consumenten maken en bekijken content doorgaans op monitoren met een breder gamut. Als je dergelijke content dan binnen een sRGB output klemt, ziet het er gewoon niet uit. Zeker niet natuurgetrouwer, dat is je reinste onzin...
Pagina: 1 ... 10 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen