En dat is ook wat ik een beetje ironisch bedoelde met mijn opmerking 'De medewerkers zijn weer lekker eenduidig'Ryunoru schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:10:
[...]
Er is inconsistentie in de antwoorden van de supportmedewerkers en sommige hebben totaal geen benul hebben wat er allemaal speelt. Lezen het gewoon van een script af, want op papier is het nieuwe ding oh zo geweldig. De manier waarop ze reageren maakt het vrij duidelijk dat het niet om legitieme reacties van bezorgde medewerkers gaat. Dit is helaas niet ongebruikelijk, zeker niet voor Samsung. Ook een kwalijke zaak natuurlijk waar Samsung uiteindelijk verantwoordelijkheid voor draagt, maar dat terzijde.
Op basis van de resultaten van deze website kan je duidelijk zien dat de sRGB en DCI-P3 kleurruimtes vrijwel overeenkomen, en wordt er dus bevestigd dat er inderdaad een probleem is met de bijbehorende instellingen. DCI-P3 zou een significant breder bereik moeten hebben. Een meting door een YouTuber geeft aan dat het bereik in Vivid-mode slechts 86% van het DCI-P3 gamut behaalt, terwijl Samsung zelf adverteert met 100%.Cloclo100 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:08:
[...]
Behalve dan mensen die echt iets testen en jou volledig tegen spreken, plus het dan ook meteen als het beste scherm van het moment scoren.
https://www.dxomark.com/smartphones/Samsung/Galaxy-S24-Ultra
Op mijn vorige gsm de oneplus open en oudere galaxy ultra's meen ik dat AOD de objecten erop steeds verplaatste om burn in te voorkomen. Op de S24 ultra lijkt het dat het echt wel static is.
Voorlopig maar uitgezet maar ik denk een bugje.
Voorlopig maar uitgezet maar ik denk een bugje.
Het eerste stukje van 10 tot 60 is ie wel (een beetje) sneller, vanaf daar maakt het weinig uit.edtims schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:58:
Volgens mij ben ik nog een bug tegen gekomen.
Ik heb overigens de 65W lader van Samsung (heb er meerdere, ideaal want kan ook laptop e.d. ermee opladen).
Het scherm is wel een tegenvaller van de S24+ als ik 'm naast mijn S23 heb liggen. Zowel kleuren als diepte zijn allemaal minder. Heb ook met dp (naar 411 ipv de standaard 384) en lettertype gespeeld om te kijken of daar iets mee te tweaken valt maar helaas. De S23 serie heeft een ideale mix van de oversaturated OLED van vroeger en kleurechtheid van nu.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Vanochtend bleek dat het toestel S24 plus zich zelf opnieuw had opgestart. Volgens mij geen update software geweest. Niet fijn want er hangen bewakingscamera's die hun werk doen. Daarnaast hebben de camera's hun eigen waarschuwingstoon bij een signalering. De s24 plus blijft maar de standaard meldingstoon doorgeven. Neemt de ingestelde tonen niet over.
Ook iets wat vervelend is. Dus ja er zitten nog links rechts bugs in het systeem.
Ook iets wat vervelend is. Dus ja er zitten nog links rechts bugs in het systeem.
Vannacht weer veel batterijverbruik. Ging om 23.00 uur slapen met 95% om half 9 vanochtend stond ie op 76%.
Als ik bij batterijverbruik kijk dan stast er app verbruik 0% en scherm 0 minuten. Waar zou het dan nog aan kunnen liggen? Vanochten vroeg wel 2 mailtjes
Overdag overigens geen probleem met batterij verbruik.
Als ik bij batterijverbruik kijk dan stast er app verbruik 0% en scherm 0 minuten. Waar zou het dan nog aan kunnen liggen? Vanochten vroeg wel 2 mailtjes
[ Voor 10% gewijzigd door elaho op 03-02-2024 09:46 ]
Ja viel mij ook op dat hij tijdens het slapen best veel energie verbruikt. Overdag werkt de batterij prima dus daarom vond ik het raar dat hij zoveel energie had verbruikt tijdens het slapen.elaho schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:40:
Vannacht weer veel batterijverbruik. Ging om 23.00 uur slapen met 95% om half 9 vanochtend stond ie op 76%.
Vraagje over S24 Ultra hier.
Op video's online zie ik aan de rechter zijkant een cut-out voor de 5g antenne. Heel duidelijk zichtbaar ook.
Maar die zie ik totaal niet op mijn S24 Ultra.
Hebben jullie dat wel? Of is dat een verschil tussen EU en US versie?
Op video's online zie ik aan de rechter zijkant een cut-out voor de 5g antenne. Heel duidelijk zichtbaar ook.
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Ja, alleen de US versie heeft die 5G mmWave antenne, omdat in de EU 5G mmWave nog vrijwel niet beschikbaar is.HellStorm666 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:28:
Vraagje over S24 Ultra hier.
Een medewerker heeft bevestigd dat de grain issue een hardware probleem is. Retouren heeft nog geen zin omdat ze het eerst moeten oplossen. Hij zegt ook dat de vivid mode wel werkt maar heel minimaal. Dat had ik zelf ook het idee. Ze gaan wel de dcp-3 verhogen naar de geadverteerde waarde.
https://www.reddit.com/r/GalaxyS24Ultra/s/rLMPvfp0Yv
Ik lijk op mijn samsung s24plus geen 'super fast charging 2.0' (dus 45W) te kunnen doen. Ik heb een ugreen 65W lader and mijn DELL 65W laptop lader, en startend vanaf 14% capaciteit laadde mijn telefoon met 23W (gemeten). Ook staat er in het display 'super fast charging' en ontbreekt dus het 2.0 wat er volgens Samsung wel moet staan. De kabel is eentje die bij mijn dikke powerbank kwam, tot 100W spec.
Moet ik nog een setting ergens aanzetten? Volgens de samsung paginas niet, en staat met 'allow fast charging' alles aan.
Nu is dit toestel met ~1uur bijna vol, dus het is geen halszaak, maar toch...
Moet ik nog een setting ergens aanzetten? Volgens de samsung paginas niet, en staat met 'allow fast charging' alles aan.
Is meer iets voor het accesoires topic. Maar ondersteunen deze opladers wel power delivery 3.0 en PPS? De Dell laptop lader zeer waarschijnlijk niet, de ugreen heb ik ook twijfels over. Heb je linkjes naar de oplader?superduper schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:18:
Ik lijk op mijn samsung s24plus geen 'super fast charging 2.0' (dus 45W) te kunnen doen. Ik heb een ugreen 65W lader and mijn DELL 65W laptop lader, en startend vanaf 14% capaciteit laadde mijn telefoon met 23W (gemeten). Ook staat er in het display 'super fast charging' en ontbreekt dus het 2.0 wat er volgens Samsung wel moet staan. De kabel is eentje die bij mijn dikke powerbank kwam, tot 100W spec.
Oh, het is een Anker (https://www.anker.com/products/a2663?variant=41093880250518).stin00 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:23:
[...]
Is meer iets voor het accesoires topic. Maar ondersteunen deze opladers wel power delivery 3.0 en PPS? De Dell laptop lader zeer waarschijnlijk niet, de ugreen heb ik ook twijfels over. Heb je linkjes naar de oplader?
en ik zie het al: Supports Super Fast Charging for S22 Ultra but does not support 45W Super Fast Charging 2.0.
Je wordt gek van al die standaarden en zeer matige specsheets op de websites van fabrikanten...
[ Voor 20% gewijzigd door superduper op 03-02-2024 12:33 ]
kan weg
[ Voor 98% gewijzigd door Peatsmoke op 03-02-2024 12:40 ]
Accessoires hebben een eigen topic.
Ervaren jullie ook een gradient banding effect? Het lijkt wel alsof dit scherm beperkt is tot 8 bit kleurendiepte. Als dit een hardwarematige beperking is in plaats van een softwareprobleem, stuur ik het toestel terug. Teveel problemen om nog te rechtvaardigen voor een toestel dat meer dan duizend euro kost...
Ervaren jullie ook een gradient banding effect? Het lijkt wel alsof dit scherm beperkt is tot 8 bit kleurendiepte. Als dit een hardwarematige beperking is in plaats van een softwareprobleem, stuur ik het toestel terug. Teveel problemen om nog te rechtvaardigen voor een toestel dat meer dan duizend euro kost...
Met de grain issue wordt toch bedoeld dat het scherm in donkere stand bij lage helderheid grijs/korrelig beeld geeft, of begrijp ik het verkeerd?DannyHrmnns schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:49:
Een medewerker heeft bevestigd dat de grain issue een hardware probleem is. Retouren heeft nog geen zin omdat ze het eerst moeten oplossen. Hij zegt ook dat de vivid mode wel werkt maar heel minimaal. Dat had ik zelf ook het idee. Ze gaan wel de dcp-3 verhogen naar de geadverteerde waarde.
Heeft niets te maken met fletse kleuren.
[ Voor 3% gewijzigd door Gismo1979 op 03-02-2024 12:43 ]
Ja, daarvoor kun je deze testfile gebruiken, in een donkere ruimte gaan zitten en de helderheid vh scherm op 20% zetten.Gismo1979 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:42:
[...]
Met de grain issue wordt toch bedoeld dat het scherm in donkere stand bij lage helderheid grijs/korrelig beeld geeft, of begrijp ik het verkeerd?
Hoe realistisch zo'n test is, laat ik in het midden, maar ik zie het bij mij niet.
:strip_exif()/f/image/3nzlOFKPEEA7AvxrW29q7YtZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Daar heb ik gelukkig geen last van. Ik hoop dat het voor degene die er wel last van hebben opgelost gaat worden.
[ Voor 52% gewijzigd door Gismo1979 op 03-02-2024 12:51 ]
Ja alleen dit is wel een hardware issue en bijna elk toestel van Korea of Vietnam heeft last van graining of banding. Dus ik denk dat er veel retouren gaan komen zodra ze dit toegeven. Het probleem is dat als je nu retour doet dan krijg je waarschijnlijk een toestel met hetzelfde probleem. De fletse kleuren worden wel gefixed alleen dat kan nog steeds minder fel zijn dan de vorige generaties.Gismo1979 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:42:
[...]
Met de grain issue wordt toch bedoeld dat het scherm in donkere stand bij lage helderheid grijs/korrelig beeld geeft, of begrijp ik het verkeerd?
Ik denk zelf dat ze die graining een beetje kunnen omzeilen door zwart ipv grijs te gebruiken in hun UI.
[ Voor 7% gewijzigd door DannyHrmnns op 03-02-2024 13:14 ]
De meeste toestellen komen geloof ik uit Vietnam en Korea.
Mijn Ultra komt uit Vietnam en heeft er geen last gelukkig, maar mensen die ergens last van hebben plaatsen het sneller op internet.
Mijn Ultra komt uit Vietnam en heeft er geen last gelukkig, maar mensen die ergens last van hebben plaatsen het sneller op internet.
Is dit een Ultra only issue vanwege t andere scherm dat daar in zit?
Bijna elk toestel? 😀 Bron? Totaal geen last van hier, net zoals vele anderen.DannyHrmnns schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:09:
[...]
Ja alleen dit is wel een hardware issue en bijna elk toestel van Korea of Vietnam heeft last van graining of banding. Dus ik denk dat er veel retouren gaan komen zodra ze dit toegeven. Het probleem is dat als je nu retour doet dan krijg je waarschijnlijk een toestel met hetzelfde probleem. De fletse kleuren worden wel gefixed alleen dat kan nog steeds minder fel zijn dan de vorige generaties.
Ik denk zelf dat ze die graining een beetje kunnen omzeilen door zwart ipv grijs te gebruiken in hun UI.
Als je de tekst leest dan is de bron de medewerker die dit getest heeft. Ook zijn er op reddit meerdere posts waarin ze data verzamelen van gebruikers.Cloclo100 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:25:
[...]
Bijna elk toestel? 😀 Bron? Totaal geen last van hier, net zoals vele anderen.
Je moet ook een beetje weten waar je naar moet kijken. Mij viel de graining meteen al een beetje op maar is niet heel erg opvallend. Ik vind de fletse kleuren persoonlijk belangrijker maar goed het toestel is te duur om een minder goed scherm te accepteren zonder oplossing of compensatie.
[ Voor 28% gewijzigd door DannyHrmnns op 03-02-2024 13:44 ]
Als je dan een link naar de bron plaatst en duidelijker omschrijft waar mensen dan op zouden moeten letten, hebben we er nog wat aan. Ik heb het ook proberen te reproduceren, maar ik zie het ook niet.DannyHrmnns schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:40:
[...]
Als je de tekst leest dan is de bron de medewerker die dit getest heeft. Ook zijn er op reddit meerdere posts waarin ze data verzamelen van gebruikers.
Je moet ook een beetje weten waar je naar moet kijken. Mij viel de graining meteen al een beetje op maar is niet heel erg opvallend. Ik vind de fletse kleuren persoonlijk belangrijker maar goed het toestel is te duur om een minder goed scherm te accepteren zonder oplossing of compensatie.
Alles wat je moet weten staat in de post en in de comments. Dus als je het leest heb je er sowieso wel iets aan. Ik zal zo wel ff screenshots en wat links plaatsen. Ik deelde het ook alleen maar ff snel. Ik had geen tijd om alles uitgebreid te posten.Peatsmoke schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:53:
[...]
Als je dan een link naar de bron plaatst en duidelijker omschrijft waar mensen dan op zouden moeten letten, hebben we er nog wat aan. Ik heb het ook proberen te reproduceren, maar ik zie het ook niet.
Zien jullie ook een duidelijke banding effect als je de gradient tester op www.testmyscreen.com gebruikt? Bij de blauwe gradient niet erg evident maar bij de anderen wel heel duidelijk.
Dit heb ik niet op mijn computerbeeldscherm of OnePlus 6, welke beiden een 10-bit kleurendiepte aankunnen. De S24U schijnt beperkt te zijn tot 8-bit. Ik stoor me er mateloos aan, afbeeldingen en videos die overal van die lelijke scherpe overgangen vertonen, waar ze eigenlijk geleidelijk moeten overgaan..
Dit heb ik niet op mijn computerbeeldscherm of OnePlus 6, welke beiden een 10-bit kleurendiepte aankunnen. De S24U schijnt beperkt te zijn tot 8-bit. Ik stoor me er mateloos aan, afbeeldingen en videos die overal van die lelijke scherpe overgangen vertonen, waar ze eigenlijk geleidelijk moeten overgaan..
Ryunoru schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 14:28:
Zien jullie ook een duidelijke banding effect als je de gradient tester op www.testmyscreen.com gebruikt? Bij de blauwe gradient niet erg evident maar bij de anderen wel heel duidelijk.
Nee alleen als ik iemand bel vind ik het niet vloeiend maar dit kan ook bij iedereen zijn.Ryunoru schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 14:28:
:strip_exif()/f/image/VZiN6pQJEooUJMSDUcPs864w.jpg?f=fotoalbum_large)
De batterijduur op mijn s24 ultra is slecht voor moderne begrippen. Ik wissel vaak van telefoon dus ik heb voldoende referentiemateriaal, maar dit is wel een fikse tegenvaller. Normaal gesproken is een drain van 10% per uur bij een beetje browsen en YouTube kijken prima. Mijn ultra gebruikt hier zomaar 20% voor. De standby drain is ook erg hoog. Dat deden mijn 23 ultra en plus die ik had stukken beter. Ook de iqoo 12, en Iphone 14 pro max drainen minder dan mijn exemplaar. Zo jammer want verder vind ik de telefoon top. Hopelijk komen ze met een goede update binnenkort. Ik vind het ook bijzonder dat er nog zo weinig reviews zijn van de s24 ultra. Wat zou dat kunnen zijn?
Als je, je er nu al aan ergert, zou ik het toestel snel terugsturen. In alle specificaties staat duidelijk vermeldt dat het 8 bits (16Miljoen) kleurdiepte heeft.Ryunoru schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 14:28:
Dat bevestigen alle gerenomeerde reviews ook niethollabizack12 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 15:22:
De batterijduur op mijn s24 ultra is slecht voor moderne begrippen. Ik wissel vaak van telefoon dus ik heb voldoende referentiemateriaal, maar dit is wel een fikse tegenvaller. Normaal gesproken is een drain van 10% per uur bij een beetje browsen en YouTube kijken prima. Mijn ultra gebruikt hier zomaar 20% voor. De standby drain is ook erg hoog. Dat deden mijn 23 ultra en plus die ik had stukken beter. Ook de iqoo 12, en Iphone 14 pro max drainen minder dan mijn exemplaar. Zo jammer want verder vind ik de telefoon top. Hopelijk komen ze met een goede update binnenkort. Ik vind het ook bijzonder dat er nog zo weinig reviews zijn van de s24 ultra. Wat zou dat kunnen zijn?
/f/image/MTyHEZu00M2FYTSKIFCMTIG9.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 45% gewijzigd door Peatsmoke op 03-02-2024 15:46 ]
Even de houtjes touwtjes vertaling:DannyHrmnns schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 14:00:
[...]
Alles wat je moet weten staat in de post en in de comments. Dus als je het leest heb je er sowieso wel iets aan. Ik zal zo wel ff screenshots en wat links plaatsen. Ik deelde het ook alleen maar ff snel. Ik had geen tijd om alles uitgebreid te posten.
Volg deze stappen om de test uit te voeren.
Ga naar een volledig donkere kamer. Geen lichten aan of natuurlijk zonlicht.
Schakel adaptieve helderheid en kleurtoon uit. Stel je scherm in op natuurlijk, QHD+ en adaptieve vernieuwingsfrequentie.
Kijk naar je telefoon in portetmodus. Stel je helderheid in op het meest rechtse puntje op de zon. Voer de onderstaande test uit:
Open de eerste afbeelding. Het is 50% grijs. Zoom in tot het hele scherm bedekt is. Heeft het hele scherm dezelfde kleur? Komen er kleuren door het grijs? Is het op sommige plekken donkerder dan op andere, typisch in het midden of rond de randen? Zie je korrels of pixels met verschillende kleuren?
Veeg naar de tweede foto. Het is 5% grijs. De hele foto is niet één kleur. De 5% grijs staat in het midden van het scherm met zwarte randen aan de boven- en onderkant. Je moet helemaal naar het midden inzoomen tot dat grijs je scherm bedekt.
Stel de helderheid in op de rechterkant van de derde knop (Geluid) en voer de onderstaande test nogmaals uit.
Stel de helderheid in op de 5e knop bovenaan (Vliegtuigmodus) en voer de test voor het laatst uit.
Herhaal dezelfde vragen en observaties. Is het hele scherm één kleur?
Komen er kleuren door het grijs?
Is het op sommige plekken donkerder dan op andere, typisch in het midden of rond de randen?
Zie je korrels of pixels met verschillende kleuren?
De bestanden die je nodig hebt, heb ik bijgevoegd.
:strip_exif()/f/image/3nzlOFKPEEA7AvxrW29q7YtZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/J0i7zFEtxC44QkilbzJWJUhL.jpg?f=fotoalbum_large)
Goed om te weten, er is nog hoop dan. Heb niet zo'n trek om om een hard reset te doen. Hopelijk lost een update het op voor mij.Peatsmoke schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 15:28:
[...]
Als je, je er nu al aan ergert, zou ik het toestel snel terugsturen. In alle specificaties staat duidelijk vermeldt dat het 8 bits (16Miljoen) kleurdiepte heeft.
[...]
Dat bevestigen alle gerenomeerde reviews ook niet
[Afbeelding]
Zijn er meer mensen die AccuBattery gebruiken voor de S24?
Deze zou een 4000mAh accu moeten hebben, maar deze app zegt dat de ontwerpcapaciteit 3880mAh is.
Geschatte capaciteit op basis van laden is nu 3805mAh, maar misschien verandert dat nog als ik hem hem wat vaker heb opgeladen.
Deze zou een 4000mAh accu moeten hebben, maar deze app zegt dat de ontwerpcapaciteit 3880mAh is.
Geschatte capaciteit op basis van laden is nu 3805mAh, maar misschien verandert dat nog als ik hem hem wat vaker heb opgeladen.
Alle grote spelers maar ook vele kleine kanalen hebben inmiddels een review.hollabizack12 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 15:22:
https://www.youtube.com/r...g+galaxy+S24+ultra+review
https://www.google.com/se...ceid=chrome&ie=UTF-8#ip=1
Zoiets viel me ook al op bij de app 'Ampere'. Die geeft voor als Max. Capacity voor mijn S24+ een waarde van 4755 mAh (ipv 4900 mAh).
[ Voor 14% gewijzigd door Nmgn op 03-02-2024 17:29 ]
Heb je hem helemaal opgeladen? Ik ben gewend om hem meestal rond 90% op te laden en dan zegt hij dat je een lagere capaciteit hebt. Ik had hem nu voor 100% opgeladen en ik had juist meer dan 5000 mAh op mijn Ultra.Nmgn schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:24:
Zoiets viel me ook al op bij de app 'Ampere'. Die geeft voor als Max. Capacity voor mijn S24+ in plaats van 4900 mAh een waarde van 4755 mAh aan.
Hij is nu niet volledig opgeladen, maar ik zal eens kijken wat hij geeft nadat hij op 100% is.DannyHrmnns schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:28:
[...]
Heb je hem helemaal opgeladen? Ik ben gewend om hem meestal rond 90% op te laden en dan zegt hij dat je een lagere capaciteit hebt. Ik had hem nu voor 100% opgeladen en ik had juist meer dan 5000 mAh op mijn Ultra.
Dat is normaal, 5000mAh is in werkelijkheid altijd iets minder. Bij auto en fietsaccu's is dat ook zo en een 2 litermotor, was ook nooit precies 2 liter,Het Fantoom schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:10:
Bij mijn vorige S10e stond er wel precies 3000mAh als ontwerpcapaciteit. Was de ontwerpcapaciteit van de S23 dan 3780? Want volgens de Samsung specs is het van 3900 naar 4000 gegaan.Peatsmoke schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:37:
[...]
Dat is normaal, 5000mAh is in werkelijkheid altijd iets minder. Bij auto en fietsaccu's is dat ook zo en een 2 litermotor, was ook nooit precies 2 liter,
Inmiddels heb ik de Samsung Galaxy S24 plus ontvangen.
Zijn er nog tips om direct na installatie te doen?
Zijn er nog tips om direct na installatie te doen?
Ik heb nu ongeveer een week de s24 ultra in gebruik na ruim 8 jaar iphone. Was vrij ver in het apple ecosysteem met macbook, apple watch maar wou eens iets anders en de s24 ultra zag er goed uit.
Vroeger nog vaak eens android geprobeerd maar na een week terug overgeschakeld want android in die tijd was niet hetzelfde als nu. Nu zie ik me wel een langere tijd met de samsung doen.
Wel merk ik nog steeds een paar slordigheden op die niet kunnen imo. Vooral bij de localisation van het Nederlands. Krijg je bv een knop maar het woord kan niet op 1 regel dus ze splitsen het over 2 regels. Geen probleem, maar ipv dat mooi per lettergreep te doen vullen ze gewoon regel 1 tot het laatste karakter en krijg je dan zo een rare combinaties waar er op regel 2 nog één of 2 karakters staan.
Ander voorbeeld is je hebt de keuze tussen links 'annuleren' en dan rechts 'gereed' te kiezen maar om de een of andere reden zetten ze dan de gereed als 'Ger.' terwijl er voldoende plaats is want in een ander menu kan er daar dan wel 'Opslaan' staan.
Komt nog wat unpolished over terwijl me dit snel op te lossen lijkt door de lokale ontwikkelteams....
Vroeger nog vaak eens android geprobeerd maar na een week terug overgeschakeld want android in die tijd was niet hetzelfde als nu. Nu zie ik me wel een langere tijd met de samsung doen.
Wel merk ik nog steeds een paar slordigheden op die niet kunnen imo. Vooral bij de localisation van het Nederlands. Krijg je bv een knop maar het woord kan niet op 1 regel dus ze splitsen het over 2 regels. Geen probleem, maar ipv dat mooi per lettergreep te doen vullen ze gewoon regel 1 tot het laatste karakter en krijg je dan zo een rare combinaties waar er op regel 2 nog één of 2 karakters staan.
Ander voorbeeld is je hebt de keuze tussen links 'annuleren' en dan rechts 'gereed' te kiezen maar om de een of andere reden zetten ze dan de gereed als 'Ger.' terwijl er voldoende plaats is want in een ander menu kan er daar dan wel 'Opslaan' staan.
Komt nog wat unpolished over terwijl me dit snel op te lossen lijkt door de lokale ontwikkelteams....
[ Voor 6% gewijzigd door Pufster op 03-02-2024 19:39 ]
Heeft iemand anders ook problemen met de USB poort tijdens het opladen? Hier stopt het opladen van mijn S24+ opeens na een tijdje en springt het scherm aan omdat hij denkt dat de kabel eruit is getrokken. Heb verschillende laders en kabels geprobeerd en soms pakt hij hem niet meer. In deze topic hebben ze het over een softwarematige bug: https://www.reddit.com/r/...tra_broken_charging_port/
Waarom duurt het eigenlijk zo lang voordat Tweakers.net een review van de S24U publiceert? Ze hebben dat toestel ongetwijfeld al. Waar wachten ze op? De eerste update, om te vermijden dat ze per ongeluk te negatief zijn i.v.m. de vele softwarematige problemen? Ik vind het maar vreemd.
Wss ook een pre ordertje bij Samsung geplaatst?Ryunoru schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:23:
Waarom duurt het eigenlijk zo lang voordat Tweakers.net een review van de S24U publiceert? Ze hebben dat toestel ongetwijfeld al. Waar wachten ze op? De eerste update, om te vermijden dat ze per ongeluk te negatief zijn i.v.m. de vele softwarematige problemen? Ik vind het maar vreemd.
Al zit ik er ook met smacht op te wachten
[ Voor 4% gewijzigd door FietsFanaat33 op 03-02-2024 21:25 ]
AccuBattery (naar mijn mening) is niet accuraat genoeg. Je zou AIDA64 moeten downloaden. Je telefoon helemaal naar 100% opladen en daarna nog in de lader houden. Ik begreep van Reddit dat na 100% nog gaat druppelladen.Het Fantoom schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:10:
Onder de "Battery" tab in AIDA64 zie je een "Charge Counter" staan. Dat zou je daadwerkelijk MAh moeten zijn. Dus na een jaar of 2 zou je ook iets van degradatie moeten zien omdat het dan bv niet hoger gaat dan 4xxx na opladen.
In mijn geval zou mijn batterij 4937MAh moeten hebben
:strip_exif()/f/image/C91i3bckLOpBXQvpPPhUhthT.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb sinds vorige woensdag de gewone S24. 1ste indruk van de batterij valt heel goed mee. Denk dat hij iets sneller slurpt dan mijn S23, maar het zijn ook nog maar de 1ste dagen.
Bereik is binnenshuis 1 streepje minder tov mijn S23. Maar verder hier ook geen grote verschillen denk ik.
Wat me wel opviel.. performance is goed, alles gaat vlot. Maar hier en daar toch wel microstutters, zeker bij het unlocken van het scherm zie je gewoon de framedrop of lag(?). Hopelijk wordt dit snel opgelost bij de komende updates. Dit had ik totaal niet met mijn S23. Hebben hier nog meer mensen last van?
Al bij al tot nu tevreden met het toestel, maar als de microstutters niet opgelost worden dan zal me dit met de tijd wel gaan irriteren 😅
Bereik is binnenshuis 1 streepje minder tov mijn S23. Maar verder hier ook geen grote verschillen denk ik.
Wat me wel opviel.. performance is goed, alles gaat vlot. Maar hier en daar toch wel microstutters, zeker bij het unlocken van het scherm zie je gewoon de framedrop of lag(?). Hopelijk wordt dit snel opgelost bij de komende updates. Dit had ik totaal niet met mijn S23. Hebben hier nog meer mensen last van?
Al bij al tot nu tevreden met het toestel, maar als de microstutters niet opgelost worden dan zal me dit met de tijd wel gaan irriteren 😅
Volgens de review van Tweakers gaat de accu S24 langer mee dan de S23.
Hangt wel af van de test, de tests waar gebruik wordt gemaakt van Wifi wint de S24, de test waar gebruik wordt gemaakt van 4G wint de S23, de S24 wint dus 2 van de 3 tests, en zal gemiddeld genomen dus normaliter de langere batterij duur hebben voor veel mensen, want relatief veel mensen gebruiken Wifi een groot deel van de dag, zeker thuis. Maar als je bijvoorbeeld op je (werk)dag weinig van Wifi gebruik maakt en juist veelal op plekken bent waar je gebruik wil / moet maken van cellular kan het dubbeltje dus de andere kant op vallen. Iets dat altijd al een zwakker punt was van de Europese modellen, behouders de S23 (want SD).Peatsmoke schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:19:
Volgens de review van Tweakers gaat de accu S24 langer mee dan de S23.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 04-02-2024 12:00 ]
Heb deze app er nu opgezet, geeft 3880mAh. Zo te zien moet je hem voor die counter dus helemaal opladen tot 100%? Zal eens kijken wat hij dan aangeeft, is nu maar 80% namelijk en iets van 3100mAh.kyunikeon schreef op zondag 4 februari 2024 @ 09:01:
[...]
AccuBattery (naar mijn mening) is niet accuraat genoeg. Je zou AIDA64 moeten downloaden. Je telefoon helemaal naar 100% opladen en daarna nog in de lader houden. Ik begreep van Reddit dat na 100% nog gaat druppelladen.
Onder de "Battery" tab in AIDA64 zie je een "Charge Counter" staan. Dat zou je daadwerkelijk MAh moeten zijn. Dus na een jaar of 2 zou je ook iets van degradatie moeten zien omdat het dan bv niet hoger gaat dan 4xxx na opladen.
In mijn geval zou mijn batterij 4937MAh moeten hebben
[Afbeelding]
Verder ben ik ook van plan om tot 80% te laden omdat ik daar vaak de dag toch makkelijk mee doorkom, hopelijk gaat de batterij dan langer mee.
Kan het zijn dat alleen bepaalde toestellen een defect hebben. Ik zie namelijk wel verschil tussen Levendig en Natuurlijk maar het is niet heel groot.Ryunoru schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:10:
[...]
Er is inconsistentie in de antwoorden van de supportmedewerkers en sommige hebben totaal geen benul hebben wat er allemaal speelt. Lezen het gewoon van een script af, want op papier is het nieuwe ding oh zo geweldig. De manier waarop ze reageren maakt het vrij duidelijk dat het niet om legitieme reacties van bezorgde medewerkers gaat. Dit is helaas niet ongebruikelijk, zeker niet voor Samsung. Ook een kwalijke zaak natuurlijk waar Samsung uiteindelijk verantwoordelijkheid voor draagt, maar dat terzijde.
Het belangrijkste argument is dat het scherm wordt geadverteerd als 100% accuraat binnen het DCI-P3 kleurenbereik (zie punt 24 in de voetnoten). Metingen hebben aangetoond dat de Vivid-modus slechts ~86% accuraat is in DCI-P3 (wat slechts een klein beetje breder is dan het beperkte gamut van sRGB, overeenkomend met de Natural-modus).
HDR-videos (bijvoorbeeld op YouTube om kleuren te testen) geven wel degelijk een breder gamut. Er zijn naar mijn weten nog geen metingen gedaan met dergelijke beelden, maar gevoelsmatig is het rood in deze videos ook daadwerkelijk rood in plaats van flets oranje-achtig. Het is in ieder geval een softwarematig probleem is dat opgelost kan worden. De vraagt resteert of ze dit ook daadwerkelijk doen, maar gezien het scherm met 100% DCI-P3 accuraatheid geadverteerd wordt lijkt het me een riskante zet als ze het scherm zo laten. Is ook behoorlijk vreemd dat ze dan wel een Vivid-modus in de instellingen laten terwijl die vrijwel niet werkt.
Enkele Samsung-medewerkers stelden voorheen dat er inderdaad problemen met de schermen van de S24-reeks zijn en deze opgelost worden met een komende patch. Wel zorgelijk dat er nu teruggekrabbeld wordt... maar alsnog denk ik dat dit puur voor imago is en een update voor de oplossing zal zorgen.
Waar ik me, naast het gebrek aan heldere communicatie door Samsung, ook mateloos aan erger: mensen die stellen dat er niets aan de hand is omdat de kleuren nu natuurlijker/echter lijken. Ben ik het volledig mee oneens, de kleuren komen niet overeen met hetgeen je met je eigen ogen waarneemt in de echte wereld. Gras hoort groen te zijn, niet grijzig groen. Een rode appel hoort rood te zijn, niet licht oranje-rood. De heldere blauwe lucht (ja, soms hebben we die)? Zelfde verhaal. Helder blauw, niet grijzig blauw. sRGB is wellicht het standaard kleurenprofiel voor afbeeldingen op het internet, maar content creators en consumenten maken en bekijken content doorgaans op monitoren met een breder gamut. Als je dergelijke content dan binnen een sRGB output klemt, ziet het er gewoon niet uit. Zeker niet natuurgetrouwer, dat is je reinste onzin...
Groen is groen en rood is rood maar dan minder verzadigd. Ik heb de S24U naast een S23U en een iPhone 15PM en de S24U zit er tussenin wat kleuren betreft.
Als je naar de metingen kijkt op DxOmark tussen de S23U en de S24U dan zie je dat de S23U met sRGB kleurruimte ver over de 'basepoints' gaat. Dus die zal met sRGB content veel verzadigder zijn dan wat de bedoeling is.
De S24U zit voornamelijk met blauw over het 'basepoint'.
Uiteindelijk krijgt het display van de S24U ook de hoogste score ooit en in de review zie je ook duidelijk de verbeteringen tov de S23U en iPhone 15 PM en Pixel 8 Pro
Yep. Helemaal tot 100% laten opladen en nog 10-15min erbij geven.Het Fantoom schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:30:
[...]
Heb deze app er nu opgezet, geeft 3880mAh. Zo te zien moet je hem voor die counter dus helemaal opladen tot 100%? Zal eens kijken wat hij dan aangeeft, is nu maar 80% namelijk en iets van 3100mAh.
Verder ben ik ook van plan om tot 80% te laden omdat ik daar vaak de dag toch makkelijk mee doorkom, hopelijk gaat de batterij dan langer mee.
AIDA64 quote over wat de Charger Counter precies is
Bron:
What is this charger counter mean?Why it shows in mAh rather than times? And why it's bigger than designed capacity?
It shows how much your battery is charged up. When the battery is not worn out, charge counter should very closely match the capacity of the battery. Android devices and their batteries do not store any counters, so it's impossible to track the number of charge-discharge cycles through the lifetime of the battery.
Does this value come from the os, the battery itself, or is AIDA64 estimating this value in some way?
It comes from the battery, but not directly. AIDA64 measures that value using the standard Android Battery API, and applies no conversion on the raw value that is provided by the Android platform.
Je doet het voorkomen alsof het een algemeen probleem. Kijk elk topic na van welke smartphone dan ook en er zijn mensen met batterij problemen. Ook de S23U of iPhone 14.hollabizack12 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 15:22:
Misschien moet het toestel nog wat langer gebruikt worden om gebruikspatronen te leren of er zit iets niet goed zoals een app of instelling dus dan zou je kunnen beginnen met proberen te achterhalen wat het probleem is maar je kunt ook de cache wissen of een reset.
Gedaan nu, ik kom tot 3897.kyunikeon schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:47:
[...]
Yep. Helemaal tot 100% laten opladen en nog 10-15min erbij geven.
AIDA64 quote over wat de Charger Counter precies is
Bron:
[...]
Ik heb zojuist de accu bescherming op maximum gezet. Wil toch een tijdje de telefoon gebruiken.
Even kijken of ik hier de dag mee door kom.
Even kijken of ik hier de dag mee door kom.
Verbruik van hier heel erg mee, nu 7 uur geleden van de lader gehaald en nog 90% over. Nu is vandaag wel een redelijk rustige dag voor me, maar toch zit daar 2+ uur wandelen in met Health tracking, gps gebruik, spotify in e.d.
Beetje het nieuws volgens en dat soort zaken.
Samsung heeft grade 2 titanium gebruikt voor de s24u en Apple had grade 5 gebruikt.
[ Voor 69% gewijzigd door beezjeh op 04-02-2024 16:42 ]
Grade 2 is puur titanium en zachter waar grade 5 een legering is die harder is. Onder de video staan meer reacties met uitleg.beezjeh schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:39:
[YouTube: How much 'Titanium' is Samsung *actually* using? - NO SECRETS HERE!]
Samsung heeft grade 2 titanium gebruikt voor de s24u en Apple had grade 5 gebruikt.
Titanium is bij beide telefoons een gimmick die er gewoon mooi uitziet. Je moet ze in ieder geval niet kopen vanwege het gebruik van titanium.
"When you grow up your heart dies"
Dit is wat Samsung opgeeft als waardes voor de S24 serie.Het Fantoom schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:10:
* Battery Capacity (Typical): Typical value tested under third-party laboratory condition. Typical value is the estimated average value considering the deviation in battery capacity among the battery samples tested under IEC 61960 standard. Rated capacity is 3880mAh for Galaxy S24, 4755mAh for Galaxy S24+ and 4855mAh for Galaxy S24 Ultra. Actual battery life may vary depending on network environment, usage patterns and other factors.
"When you grow up your heart dies"
Had ik ook gevonden inderdaad, toch snap ik dan nog steeds niet waarom er met 4000 geadverteerd wordt en dat de S23 3900 had. Terwijl die effectief weer 3780 zou zijn.sjaool schreef op zondag 4 februari 2024 @ 18:09:
[...]
Dit is wat Samsung opgeeft als waardes voor de S24 serie.
[...]
Het wordt een herhaling van zetten, zowel anderen als ik hebben al geprobeerd uit te leggen dat dit normaal is en niet alleen bij Samsung gebeurd.
Peatsmoke schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:37:
[...]
Dat is normaal, 5000mAh is in werkelijkheid altijd iets minder. Bij auto en fietsaccu's is dat ook zo en een 2 litermotor, was ook nooit precies 2 liter,
Morgen ga ik aan het werk, ben dan de hele dag online via mobiel internet. Kijken hoe dit bevalt.Dennism schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:29:
Verbruik van hier heel erg mee, nu 7 uur geleden van de lader gehaald en nog 90% over. Nu is vandaag wel een redelijk rustige dag voor me, maar toch zit daar 2+ uur wandelen in met Health tracking, gps gebruik, spotify in e.d.
Maar deze telefoon verbruikt in ieder geval accu minder dan mijn Samsung Galaxy s22 ultra als ik thuis ben via WiFi.
De komende tijd bekijken hoe het verloopt.
Dat had ik ook met mijn S24+ de eerste twee nachten, maar dat is toch niet gek? Jij verliest 19% in 8,5 uur. Dat is slechts 2,2% battery-drain per uur.elaho schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:40:
Als ik bij batterijverbruik kijk dan stast er app verbruik 0% en scherm 0 minuten. Waar zou het dan nog aan kunnen liggen? Vanochtend vroeg wel 2 mailtjes
In de nacht ligt mijn telefoon idle op het nachtkastje en verliest de accu 20% van de lading in 8 uur. Als ik het echter over een hele dag meet dan zit de telefoon na 24 uur nog op 35%.
Uiteindelijk gaat het niet om de procenten in de batterijindicator, maar hoe lang je de telefoon kunt gebruiken.
Bij mijn telefoon is er na 24 uur nog 35% van de batterijcapaciteit over. Gemiddeld genomen over een langere periode (n = 2 dagen) is het dus minder dan 3% battery-drain per uur. Dat lijkt me een hele acceptabele score voor een dual-sim smartphone toch?
Misschien dat andere toestellen het beter doen, maar ik kom van een 5 jaar oude Smartphone die 6% battery-drain per uur had. Die moest 's ochtend en 's avonds worden opgeladen. ;-)
De S24+ zou in theorie maar 1x per 1,5 dag opgeladen hoeven te worden. In de praktijk zal dat 1x per dag zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door HyperH op 04-02-2024 21:36 ]
Heel simpel. Het is niet normaal. Een verbruik van 4 a 5% per nacht van 8 uur is wel normaal.HyperH schreef op zondag 4 februari 2024 @ 21:33:
[...]
Dat had ik ook met mijn S24+ de eerste twee nachten, maar dat is toch niet gek? Jij verliest 19% in 8,5 uur. Dat is slechts 2,2% battery-drain per uur.
In de nacht ligt mijn telefoon idle op het nachtkastje en verliest de accu 20% van de lading in 8 uur. Als ik het echter over een hele dag meet dan zit de telefoon na 24 uur nog op 35%.
Uiteindelijk gaat het niet om de procenten in de batterijindicator, maar hoe lang je de telefoon kunt gebruiken.
Bij mijn telefoon is er na 24 uur nog 35% van de batterijcapaciteit over. Gemiddeld genomen over een langere periode (n = 2 dagen) is het dus minder dan 3% battery-drain per uur. Dat lijkt me een hele acceptabele score voor een dual-sim smartphone toch?
Misschien dat andere toestellen het beter doen, maar ik kom van een 5 jaar oude Smartphone die 6% battery-drain per uur had. Die moest 's ochtend en 's avonds worden opgeladen. ;-)
De S24+ zou in theorie maar 1x per 1,5 dag opgeladen hoeven te worden. In de praktijk zal dat 1x per dag zijn.
Mijn iphone 15 pro max verbruikt 2 a 3% per nacht en met de s24 ultra 24%. Ik vind dat niet goed hoor.
24% is bizar, dan is er iets goed mis. Ik zet m'n S24U elke nacht op flight mode en verlies een paar procent.elaho schreef op zondag 4 februari 2024 @ 21:50:
Mijn iphone 15 pro max verbruikt 2 a 3% per nacht en met de s24 ultra 24%. Ik vind dat niet goed hoor.
Hoe heb je hem precies ingesteld? Als toen ik hem op zijn koelste had gezet en zelfs de groene slider naar beneden haal da was alles alsnog wat groenig.Ruffzz schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:30:
[...]
Het paneel lijkt wat meer op warme kleuren afgesteld te zijn. Je kunt dit wel tweaken ik heb het zelf wat meer richting de koele kant aangepast want ik vond wit behoorlijk een groene/ gele tint hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door NosferatuX op 04-02-2024 23:34 ]
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Toevallig een video gezien over de S24, en blijkbaar klopt die 3880mAh gewoon.Het Fantoom schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:10:
Maar dat zie je wel vaker met accu's.

Op mijn S24 Ultra is de accuduur uitstekend. Ik merk een enorme verschil met mijn oude S22 Ultra eveneens een 5000mAh maar die had weer een Exynos 2200.
Ik ben benieuwd naar de review van de S24 Ultra op tweakers.net.
Ik ben benieuwd naar de review van de S24 Ultra op tweakers.net.
[ Voor 42% gewijzigd door Van der Berg op 04-02-2024 23:36 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Ik ga vannacht mijn s24 ultra aan de lader hangen terwijl ik batterijbescherming uitschakel. Kijken of het indexeren misschien een positief effect heeft. Ik heb ook in recovery de cache gewist. Ben benieuwd. Vandaag 4,5 sot op 4g met licht gebruik en ik had nog 12% over, dat kan en moet veel beter.
Inmiddels de S24+ een aantal dagen in gebruik. De telefoon bevalt goed, het formaat van het scherm vind ik persoonlijk net een mooi tussenmaatje. Voor zover ik heb kunnen ontdekken geen gekke bugs, banding of grain issues.
Ook de batterijduur bevalt tot op heden enorm goed. Ik ben geen enorme telefoongebruikers maar kan met een batterijlading van 80% toch prima de dag door komen.
Op dit moment van schrijven is mijn telefoon reeds 15 uur van de lader en heb nog zo'n 30% over. Vandaag zo'n 5 uur schermtijd waarvan 3 uur Netflix, Youtube et cetera.
Ook de batterijduur bevalt tot op heden enorm goed. Ik ben geen enorme telefoongebruikers maar kan met een batterijlading van 80% toch prima de dag door komen.
Op dit moment van schrijven is mijn telefoon reeds 15 uur van de lader en heb nog zo'n 30% over. Vandaag zo'n 5 uur schermtijd waarvan 3 uur Netflix, Youtube et cetera.
Afgelopen nacht is er bij mij 2% accu vanaf gegaan. Had wifi en mobiel internet uit gezet, alleen bereikbaar om te bellen.
Telefoon gisteren middag naar 100 % opgeladen, zit nu nog 81% accu in.
Heb de telefoon nu 1,5 dag.
Hebben jullie ook de "bug" dat video's die worden geschoten in het begin (korter dan 1 sec) donker beginnen en dan lichter verder gaan als ze worden afgespeeld? Dit lijkt enkel te gebeuren bij HDR10+ opgenomen video's. Ander nadeel is ook dat deze video's niet met de instant slowmo werken in de gallerij.
Daarnaast heb ik ook last van de graining in het display. Voornamelijk merkbaar in een donkere ruimte met lage helderheid van het scherm. Zeker dark mode apps en in pull down menu goed zichtbaar. Zijn er al mensen die hebben geretourneerd en heeft het nieuwe toestel hier ook last van?
Daarnaast heb ik ook last van de graining in het display. Voornamelijk merkbaar in een donkere ruimte met lage helderheid van het scherm. Zeker dark mode apps en in pull down menu goed zichtbaar. Zijn er al mensen die hebben geretourneerd en heeft het nieuwe toestel hier ook last van?
[ Voor 32% gewijzigd door Chinoto88 op 05-02-2024 08:19 ]
Heb ik iets gemist of is de geadverteerde AI videobewerking nog gewoon niet beschikbaar?
Die van de foto's is alleszins (soms) indrukwekkend. Let op waar mijn vrouw haar silhouet eerst over het kanaal hing.. AI heeft de schaduw van die bomen perfect gespiegeld, grillig eigenlijk. Ook het pad is perfect geconstrueerd. Het ging me trouwens vooral over die weerspiegeling, dat ik ze als een reus heb weggezet is niet relevant 😅.
:strip_exif()/f/image/q98UtWWsSx2nlowdmqbqhJHf.jpg?f=fotoalbum_large)
Die van de foto's is alleszins (soms) indrukwekkend. Let op waar mijn vrouw haar silhouet eerst over het kanaal hing.. AI heeft de schaduw van die bomen perfect gespiegeld, grillig eigenlijk. Ook het pad is perfect geconstrueerd. Het ging me trouwens vooral over die weerspiegeling, dat ik ze als een reus heb weggezet is niet relevant 😅.
:strip_exif()/f/image/q98UtWWsSx2nlowdmqbqhJHf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fIkTofAFpGiwJ3K3LyajRpRQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Via werk toch een s24 gekregen ter vervanging van mijn prive pixel 7 (pixel 8 werd niet ondersteund). So far een erg fijn toestel, alleen ik hoop dat de batterijduur nog "ingeleerd" wordt. Want die is op het moment wel nog wat slechter dan de Pixel, en die was eigenlijk al niet geweldig.
De het bereik en de performance lijken wel helemaal ok. Dus dat is 2/3 van mijn zorgen opgelost.
De het bereik en de performance lijken wel helemaal ok. Dus dat is 2/3 van mijn zorgen opgelost.
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik heb mijn S24 Ultra nu bijna 2 weken en de batterijduur is bij mij ook prima. De eerste paar dagen ging hij wat sneller leeg maar sindsdien doet de batterij zeker niet onder voor mijn S23+ die ik hiervoor gebruikte.
Mijn telefoon was 100% toen ik ging slapen en vanmorgen had ik nog 95%, geen flight mode gewoon alle verbindingen actief. Met actief gebruik zit ik aan het einde van een gemiddelde dag nog op ~60% batterij met een paar uur SoT.
Als je na de eerste paar dagen nog steeds last hebt van duidelijke batterydrain dan ligt het probleem waarschijnlijk toch bij een app of instelling die de telefoon actief houdt, het lijkt mij niet een inherent probleem met het toestel.
Mijn telefoon was 100% toen ik ging slapen en vanmorgen had ik nog 95%, geen flight mode gewoon alle verbindingen actief. Met actief gebruik zit ik aan het einde van een gemiddelde dag nog op ~60% batterij met een paar uur SoT.
Als je na de eerste paar dagen nog steeds last hebt van duidelijke batterydrain dan ligt het probleem waarschijnlijk toch bij een app of instelling die de telefoon actief houdt, het lijkt mij niet een inherent probleem met het toestel.
Qua accu ben ik meer dan tevreden vooralsnog. De S22 Ultra ging bijna 2x zo hard leeg.hollabizack12 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 15:22:
Nu 5% eraf in 2u37min. SoT 28 minuten.
Het AOD pakt nog het meeste.
Wel een dingetje is dat het AOD niet meer 'reist' over het scherm om burn-in te voorkomen. De klok staat nu altijd op exact dezelfde plek.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Maar de klok zelf verandert steeds en heeft een vrij lage helderheid, dus dat zal wel niet zo'n ramp zijn.Señor Sjon schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:06:
[...]
Qua accu ben ik meer dan tevreden vooralsnog. De S22 Ultra ging bijna 2x zo hard leeg.
Nu 5% eraf in 2u37min. SoT 28 minuten.
Het AOD pakt nog het meeste.
Wel een dingetje is dat het AOD niet meer 'reist' over het scherm om burn-in te voorkomen. De klok staat nu altijd op exact dezelfde plek.
Ik gebruik een analoge klok. Bij de S22U reisde deze over het hele scherm gedurende de dag.
Heb het nu maar uitgezet tot er een update komt.
Heb het nu maar uitgezet tot er een update komt.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Vannacht heb ik ook maar 4% battery-drain gehad over een periode van 9 uur. De eerste nachten leek dit aanzienlijk hoger, maar ik vermoed dat de battery-indicator (nog) niet helemaal betrouwbaar was. Dat was het punt wat ik eigenlijk wilde maken.cordonbleu schreef op zondag 4 februari 2024 @ 21:48:
Heel simpel. Het is niet normaal. Een verbruik van 4 a 5% per nacht van 8 uur is wel normaal.
In procenten leek hij 's nachts in idle toestand veel te zakken maar over een periode van 24 uur middelde het zich die eerste 2 dagen wel netjes uit naar realistische cijfers.
Mijn vermoeden is dat de telefoon 's nachts dus niet een hele hoge battery-drain heeft, maar dat de indicator nog aan het 'inleren' was.
Geen probleem dus, want met een volle batterij houdt de telefoon het 1,5 dag uit lijkt het.
In mijn geval was het 4% over 9 uur met dual sim, wifi en bluetooth aan.satshow schreef op maandag 5 februari 2024 @ 05:58:
Afgelopen nacht is er bij mij 2% accu vanaf gegaan. Had wifi en mobiel internet uit gezet, alleen bereikbaar om te bellen.
Afgelopen nacht ging mn s24 van 92% naar 83%, verbonden met de wifi.
Draait wel een whatsapp backup maar verder niks.
Vind ik vrij stevige drain, in een periode van 6 uur.
Hopelijk wordt het nog iets beter in komende weken.
Moet eerlijk zeggen dat ik dit nooit heb getest met vorige telefoon, die lag gewoon de hele nacht aan de lader.
Draait wel een whatsapp backup maar verder niks.
Vind ik vrij stevige drain, in een periode van 6 uur.
Hopelijk wordt het nog iets beter in komende weken.
Moet eerlijk zeggen dat ik dit nooit heb getest met vorige telefoon, die lag gewoon de hele nacht aan de lader.
[ Voor 20% gewijzigd door german8 op 05-02-2024 12:12 ]
Waarom doe je dat? Gaat het dan beter met de batterij? Wat zijn je bevindingen na dat gedaan te hebben?hollabizack12 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 23:36:
Ik ga vannacht mijn s24 ultra aan de lader hangen terwijl ik batterijbescherming uitschakel. Kijken of het indexeren misschien een positief effect heeft. Ik heb ook in recovery de cache gewist. Ben benieuwd. Vandaag 4,5 sot op 4g met licht gebruik en ik had nog 12% over, dat kan en moet veel beter.
De S24 serie gebruikt blijkbaar een nieuwe scanner voor de vingerafdrukken:
https://www.sammobile.com...gerprint-reader-3d-sonic/
Review bij ComputerBild.de:
YouTube: Galaxy S24 Ultra im Test: Besser geht's nicht?
waardering Bild: Sehr Gut. 1.1 Punkte.
YouTube: Galaxy S24 Ultra im Test: Besser geht's nicht?
waardering Bild: Sehr Gut. 1.1 Punkte.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Enorm verschil gemerkt zelfs met screen protector, faalt haast nooit vergeleken met mijn S23.Gismo1979 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:18:
Zijn er ondertussen al meer ervaringen ivm het scherm van de S24 Ultra?
Hoe krasbestendig is deze nu echt? Zonder gebruikt te maken van een screenprotector.
Hoe krasbestendig is deze nu echt? Zonder gebruikt te maken van een screenprotector.
Volgens JerryRigEverything is het het minst krasbare scherm tot nu toe.g86 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:00:
Als je geen schermbescherming gebruikt moet je er gewoon van uitgaan dat je ooit een kras op je scherm krijgt. Dat kan vandaag zijn of over twee jaar, al is het scherm nog zo krasvast. Ik laat mijn folie erop tot die teveel slijtage begint te vertonen en dan gaat ie eraf. Ik twijfel nog om dan een Whitestone Dome te installeren, maar ik verwacht niet dat ik dat ga doen.g86 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:00:
Als je telefoon en sleutels, maar strikt gescheiden houdt, is de kans op een kras klein. Bij een val is je scherm echter ook onherroepelijk kapot, maar een folie heeft dan ook nauwelijks meerwaarde.
Ik merk geen verschil tussen de S23 Ultra en de S24 Ultra. Redelijk goed met (licht) vochtige vingers, matig tot heel slecht met droge vingers, onbruikbaar met een glazen screenprotector (ook met opnieuw inleren met dezelfde vinger meerdere keren, en de aanraakgevoeligheid van het scherm verhoogd). Ik zou liever een ouderwetse sensor op de zijkant willen, zoals de Fold en de Flip hebben. Die werkt echt veel betrouwbaarder.Gismo1979 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:18:
Mijn toestel zit altijd in mijn rechterzak en daar zit niets anders in. Dus volledig gescheiden en 'veilig' (behalve voor vuil dat in mijn zakken zou terugkomen).Peatsmoke schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:06:
[...]
Als je geen schermbescherming gebruikt moet je er gewoon van uitgaan dat je ooit een kras op je scherm krijgt. Dat kan vandaag zijn of over twee jaar, al is het scherm nog zo krasvast. Ik laat mijn folie erop tot die teveel slijtage begint te vertonen en dan gaat ie eraf. Ik twijfel nog om dan een Whitestone Dome te installeren, maar ik verwacht niet dat ik dat ga doen.
Als je telefoon en sleutels, maar strikt gescheiden houdt, is de kans op een kras klein. Bij een val is je scherm echter ook onherroepelijk kapot, maar een folie heeft dan ook nauwelijks meerwaarde.
Op de originele Samsung screenprotector van mijn S23 Ultra zaten kleine krasjes in de screenprotector, maarja ... dat is normaal.
Momenteel loop ik een week rond met een Samsung A5 van 2017 in afwachting van mijn nieuwe S24 Ultra. Daarvan heb ik de screenprotector verwijderd en een weekje later heb ik nog geen enkele kras op het scherm van die Samsung A5. En dat is Corning Gorilla Glass 4.
Nogmaals en nog steeds, geen screenprotector/hoesje, geen krassen. Ik zocht net nog eens heel nauwkeurig naar microscratches en vond er eentje, maar poetste hem ook direct weer weg dus eigenlijk was het een vuiltje.g86 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:00:
Dit dus. Ook nogmaals zijn zelfs de krasjes die ik op mijn S20 heb, ook zonder screenprotector/hoesje en verder hetzelfde gebruikspatroon, niet waarneembaar als het scherm aan staat. Uit wel, het is een redelijk aantal, maar dat is niet wanneer ik naar het scherm kijk dus het boeit niet. Dan vind ik dat veel fijner dan moeten wennen aan een scherpe rand van een protectorPeatsmoke schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:06:
[...]
Als je geen schermbescherming gebruikt moet je er gewoon van uitgaan dat je ooit een kras op je scherm krijgt. Dat kan vandaag zijn of over twee jaar, al is het scherm nog zo krasvast. Ik laat mijn folie erop tot die teveel slijtage begint te vertonen en dan gaat ie eraf. Ik twijfel nog om dan een Whitestone Dome te installeren, maar ik verwacht niet dat ik dat ga doen.

Mijn S21, die had een folie protector vanaf de fabriek, is toch over de paar jaar wel een aantal keer gevallen (niet heel lomp).Peatsmoke schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:06:
Bij een val is je scherm echter ook onherroepelijk kapot, maar een folie heeft dan ook nauwelijks meerwaarde.
Uiteindelijk zonder blijvende schade, de folie had wel wat gebruikssporen, maar zal ook lang niet altijd 'alleen' in de broekzak (sleutels wel uitgesloten, die zitten nooit bij mijn telefoon). Toen ik laatst echter de folie verwijderde was het scherm eronder puntgaaf. Die folie heeft me dus mogelijk wat dat betreft wel een paar keer gered.
Ik heb altijd een book case hoesje, heb er geen folie op.
Vind trouwens fijn dat de trilling aan te passen is. Ben nog even aan het testen wat de beste stand voor mij is.
Vind trouwens fijn dat de trilling aan te passen is. Ben nog even aan het testen wat de beste stand voor mij is.
een book vind ik nogal irritant om in de handen te houden en om foto's te maken.satshow schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:09:
Ik heb altijd een book case hoesje, heb er geen folie op.
die flap zou ik dan elke keer omplooien waardoor het ook lomper is om vast te houden en alles ook dikker wordt
tenzij ik daar een foute mening over heb? heb het nog nooit gehad ...
Daar ben ik ondertussen aan gewend. Heb wel een soepel hoesje.g86 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:23:
[...]
een book vind ik nogal irritant om in de handen te houden en om foto's te maken.
die flap zou ik dan elke keer omplooien waardoor het ook lomper is om vast te houden en alles ook dikker wordt
linkje? of merk/type?satshow schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:37:
[...]
Daar ben ik ondertussen aan gewend. Heb wel een soepel hoesje.
Vreemd, ik had altijd moeite op mijn S23 met een screenprotector erop (goedkope amazon screenprotector). Die werkte eigenlijk alleen als m'n vingers goed droog waren en de screen protector geen vegen had of vingerafdrukken, daarom heb ik ook lang zonder screen protector gelopen. Maar met de S24 Ultra heb ik eigenlijk vrijwel altijd (95/100) een instant unlock met dezelfde goedkope screen protector.Of-Aaargh schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:26:
[...]
Ik merk geen verschil tussen de S23 Ultra en de S24 Ultra. Redelijk goed met (licht) vochtige vingers, matig tot heel slecht met droge vingers, onbruikbaar met een glazen screenprotector (ook met opnieuw inleren met dezelfde vinger meerdere keren, en de aanraakgevoeligheid van het scherm verhoogd). Ik zou liever een ouderwetse sensor op de zijkant willen, zoals de Fold en de Flip hebben. Die werkt echt veel betrouwbaarder.
Dat is waar, maar het is de enige manier om niet 500x 112 te bellen, als je de telefoon in de broekzakken van een outdoorbroek draagt, terwijl het al een tijdje regent.g86 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:23:
[...]
een book vind ik nogal irritant om in de handen te houden en om foto's te maken.
Ik denk het meevalt.g86 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:00:
Zelf gebruik ik vanuit de doos gehaald een PanzerGlass screenprotector
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen