Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1181
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 08:38
Toch nog veel mensen met een screenprotector lees ik. Ik heb de s22 ultra 2 jaar gebruikt zonder screenprotector en had geen enkel krasje. Het enige wat zichtbaar was op het scherm was een soort van slijtage op plaats van de vingerprintscannner. Ik denk dat je erg lomp moet zijn om tegenwoordig nog krasjes op wat voor telefoon dan ook te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:27

DataGhost

iPL dev

Peatsmoke schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:18:
[...]

Dat is waar, maar het is de enige manier om niet 500x 112 te bellen, als je de telefoon in de broekzakken van een outdoorbroek draagt, terwijl het al een tijdje regent.
Uhh, heb je accidental touch protection (oid, in scherminstellingen) aanstaan? Daarmee krijg je dit niet zomaar voor elkaar in een broekzak omdat het donker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon vingerafdrukscanner, en een zeiknatte broek. Het scherm ontgrendeld dan niet, maar kan wel noodoproepen tot stand brengen. Gelukkig krijg ik dan wel een waarschuwing op mijn Garmin Fenix, dat het noodnummer voor een bepaalde tijd geblokkeerd is geworden... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
Ik probeer mijn toestel wat langer te houden, kom nu bv van de S20 plus. Heb er dus maar voor gekozen om er voorlopig toch maar een glaasje op te zetten . Kan nu ook veel makkelijker met het vlakke glas en in combinatie met mijn hoesje merk ik er niks van. Dat ik een toestel kras vrij kan houden is een utopie, ik heb altijd krassen. In mijn schermbeveiliger die natuurlijk niet van Gorilla glas is gemaakt zitten al een paar kleine krasjes.
Het blijft trouwens, ook hier wel een hardnekkig misverstand dat krassen komen door bv sleutels in je broekzak. Bijna in alle gevallen is het zand wat zonder je het weet overal zit. In je poetsdoek bv waar je het scherm mee poetst of de mouw of spijkerbroek. JerryRigEverything gaat ook overal overheen met een stanleymes en die krast op het scherm nooit

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aan de hand zo'n Jerry-testen of willekeurige valtesten zoals op YT te vinden zijn, kun je niets concluderen. Gorilla ligt al jaren rond de 7H en elk jaar of elke twee jaar komt er wel weer een versie die net iets harde is dan de vorige, maar het scheelt allemaal niet zoveel.
Een vergeten sleutel en een keer tegen een kozijn lopen of een keertje met de autodeur wat hard langs de broekzak gaan, terwijl er toch iets bij je telefoon in de zak zit, is genoeg.
Aan de andere kant is je telefoon ook een gebruiksvoorwerp en geen stukje kunst dat je onder een stolp plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
HyperH schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:07:
[...]

Vannacht heb ik ook maar 4% battery-drain gehad over een periode van 9 uur. De eerste nachten leek dit aanzienlijk hoger, maar ik vermoed dat de battery-indicator (nog) niet helemaal betrouwbaar was. Dat was het punt wat ik eigenlijk wilde maken.

In procenten leek hij 's nachts in idle toestand veel te zakken maar over een periode van 24 uur middelde het zich die eerste 2 dagen wel netjes uit naar realistische cijfers.
Mijn vermoeden is dat de telefoon 's nachts dus niet een hele hoge battery-drain heeft, maar dat de indicator nog aan het 'inleren' was.

Geen probleem dus, want met een volle batterij houdt de telefoon het 1,5 dag uit lijkt het.
Nog een update van de laatste dag. Op dit moment is na 23 uur de batterij (volgens de batterij indicator) nog 81% vol. Dat is inclusief idle nacht, maar wel dual-sim, wifi en bluetooth aangeschakeld. Dat is gemiddeld ruim minder dan 1% per uur over de afgelopen 23 uur. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:57
HyperH schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:41:
[...]

Nog een update van de laatste dag. Op dit moment is na 23 uur de batterij (volgens de batterij indicator) nog 81% vol. Dat is inclusief idle nacht, maar wel dual-sim, wifi en bluetooth aangeschakeld. Dat is gemiddeld ruim minder dan 1% per uur over de afgelopen 23 uur. :*)
Heb jij dan een hele dag die telefoon dan niet aangeraakt? Hier(S24U) om 7u van de lader, voornamelijk wifi gebruik en met 6u SOT nog 16% over. Ben er best teleurgesteld over na een paar weken gebruik. Ik heb wel alle toeters en bellen aan staan maar dat had ik op mijn s23U ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:40
Cloclo100 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:02:
[...]

Heb jij dan een hele dag die telefoon dan niet aangeraakt? Hier(S24U) om 7u van de lader, voornamelijk wifi gebruik en met 6u SOT nog 16% over. Ben er best teleurgesteld over na een paar weken gebruik. Ik heb wel alle toeters en bellen aan staan maar dat had ik op mijn s23U ook.
Zelfde hier, het valt mij ook tegen. Met name mijn s23 plus was niet leeg te krijgen. Maar mijn s24 ultra is echt flink slechter op het gebied van accuduur. Als ik de hele dag thuis zit op wifi verwacht ik veel betere resultaten dan wat ik nu behaal. Ik wacht de eerste update nog ff af, maar als het niet beter wordt, gaat ie eruit en houd ik mijn s23 plus.

[ Voor 6% gewijzigd door hollabizack12 op 05-02-2024 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:56
als ik op mijn s24 ultra de galaxy store opstart krijg ik de volgende foutmelding:

service niet beschikbaar en dan tussen haakjes een lange code: SE:2298:200504:59b5bc3f015

soms ook de melding: geen netwerken beschikbaar, maar alle apps werken, ook google play store bijvoorbeeld.

kan niets meer downloaden uit de galaxy store, iemand die me kan helpen?

[ Voor 26% gewijzigd door kruila op 05-02-2024 21:59 ]

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
kruila schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:37:
als ik op mijn s24 ultra de galaxy store opstart krijg ik de volgende foutmelding:

service niet beschikbaar en dan tussen haakjes een lange code beginnend met SE)

kan niets meer downloaden uit de galaxy store, iemand die me kan helpen?
Lijkt erop dat er een update is geïnstalleerd van Galaxy Store die niet lekker loopt en problemen geeft. Je bent niet de enige. Bij mij komt die melding ook. Echter blijven klikken op opnieuw (of annuleren) en de app gaat wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 18:44
[...]

Met iets meer dan 1u sot en sinds 7u van de lader gehaald 40% verbruikt met wel grootste deel van de dag op 5g. M'n S22 had nu al 120% verbruikt ofzo, dus ik ben tevreden zat. Moet toch werken dus ook geen 6u per dag beschikbaar voor de telefoon :P

Sidenote: ik weet dat er hier enkele energieslurpers op de achtergrond draaien qua apps maar ook Bluetooth de hele dag verbonden (geen BLE voor zover ik weet).

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Laatst online: 06-01 15:22
Heb jij dan een hele dag die telefoon dan niet aangeraakt?
In de nacht ligt de telefoon idle op het nachtkastje. Overdag tijdens werktijd raak ik de telefoon ook bijna niet aan. Dus laten we zeggen dat de telefoon 17 uur van de 23 uur idle is geweest. De overige vijf uur heb ik nog de nodige instellingen aangepast en apps geconfigureerd.

Ik reageerde in eerste instantie op iemand die ervoer dat zijn telefoon S24+ 's nachts 20% aan lading verloor. Dat had ik de eerste twee nachten met mijn S24+ ook, maar inmiddels niet meer. Zoals je ziet is idle verbruik nu heel acceptabel.

Sinds mijn vorige post van een uur geleden is de batterij overigens wel met 10% teruggelopen. Gedurende het laatste uur heb ik bijna het gehele uur een videocall gevoerd.
Hier(S24U) om 7u van de lader, voornamelijk wifi gebruik en met 6u SOT nog 16% over. Ben er best teleurgesteld over na een paar weken gebruik. Ik heb wel alle toeters en bellen aan staan maar dat had ik op mijn s23U ook.
Ik kan mij voorstellen dat 84% in 14 uur teleurstellend is voor een nieuwe telefoon. Het is ongeveer 6% per uur, maar als dat bij intensief gebruik is dan is het misschien ook weer niet gek? Welke toeters en bellen heb je allemaal aan? Hoe lang heb jij jouw S24U nu in gebruik? Bij mij was de batterij-indicator de eerste twee dagen nog erg onnauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Gismo1979 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:55:
[...]

Lijkt erop dat er een update is geïnstalleerd van Galaxy Store die niet lekker loopt en problemen geeft. Je bent niet de enige. Bij mij komt die melding ook. Echter blijven klikken op opnieuw (of annuleren) en de app gaat wel verder.
heb nu al een keer of 30 op opnieuw geklikt en op annuleren, tot nu toe geen resultaat, of moet ik dat veel langer volhouden en wat is dan het beste opnieuw of annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@kruila hmm, na 5 à 6 keer klikken bleef de melding een tijdje weg. Ik heb als test adobe reader geïnstalleerd. Ik kreeg bij de eerste keer de melding dat de service gestopt was, maar na op OK gedrukt te hebben kon ik het wel installeren.
Ik verwacht dat dit de komende dagen wel opgelost gaat worden.

Wat je nog zou kunnen doen is lang op het icoontje drukken en dan op de i (rechtsbovenin de pop up). Vervolgens onder opslag de cache legen.

[ Voor 20% gewijzigd door Gismo1979 op 05-02-2024 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
Gismo1979 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:08:
@kruila hmm, na 5 à 6 keer klikken bleef de melding een tijdje weg. Ik heb als test adobe reader geïnstalleerd. Ik kreeg bij de eerste keer de melding dat de service gestopt was, maar na op OK gedrukt te hebben kon ik het wel installeren.
Ik verwacht dat dit de komende dagen wel opgelost gaat worden.
dank voor je adviezen, ben blijven doorklikken op annuleren, en zojuist bleef foutmelding weg en heb ik een willekeurige app uit de galaxy store gedownload en getest, dat bleek in orde. En 5 minuten later was de zelfde foutmelding er weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Laatst online: 20-06 14:39
Hier ook de standby battery drain getest tijdens het slapen, trok de lader eruit op 75% en werd 7.5 uur later wakker met 72%. Dus viel enigzins mee, wellicht niet zo goed als op een iPhone maar wel prima (bereik is maar 1 streepje binnenshuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-09 22:25
Ik heb een s24 ultra gehaald voor de circle to search feature. Blijkt dat circle to search een volgende iteratie is van screensearch wat op iedere android device al zit. -O-
Tuurlijk is het bijzonder dat je met een cirkel kan aanduiden wat je wilt zoeken. Maar de screen to search is net zo snel en wellicht sneller, omdat je geen cirkel hoeft te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16:08
Heeft er iemand ervaring met een galaxy te retourneren in de 30d bij aankoop samsung store? Gaat dit zonder problemen? Ook al heb je de telefoon gebruikt? Uiteraard is het nog in nieuwstaat en heb ik het doosje nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 20:46
Pufster schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:42:
Heeft er iemand ervaring met een galaxy te retourneren in de 30d bij aankoop samsung store? Gaat dit zonder problemen? Ook al heb je de telefoon gebruikt? Uiteraard is het nog in nieuwstaat en heb ik het doosje nog.
Ik heb hem fysiek in de Samsung Experience Store in Utrecht gekocht. Retourbeleid van fysieke winkel is binnen 7 dagen, ongeopend en dus geseald na aankoop is mogelijk. Ik had mijn Ultra al geopend en was niet te spreken over het beeldscherm en het formaat van de telefoon, maar retourneren kan helaas niet meer.

Online heb je gewoon wel 30 dagen de tijd volgens mij en mag hij ook geopend worden. Zo niet 30 dagen dan ten minste 14 dagen vanwege de WKOA.

[ Voor 10% gewijzigd door Flipswix op 06-02-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
Pufster schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:42:
Zie:
https://www.samsung.com/n...at-is-the-returns-period/
Ze hebben het onder andere over terug naar fabrieksinstellingen zetten, zou dus wel moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11:32

g86

Daarnet mijn S24 Ultra grey titanium ontvangen. Made in Vietnam.

Wat mij opvalt is dat de camera linksboven een afwijking heeft aan de rechterkant. Een stukje dat ontbreekt. Zie foto.
Ik heb dat dit weekend ook gezien in de Samsung Store in Wijnegem Shopping Center en dit bij 3 verschillende S24 Ultra's, waarvan 2 in grey en 1 in black. Alleen bij die camera en op exact dezelfde plaats.

Dus is dit normaal of wordt het een retour? Wie heeft dit ook bij zijn toestel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKifrMwufPr7OzDwdxoLHsd-WJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TjJU13nfzmtHhU8hudsL5F5T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamSid
g86 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:06:

[Afbeelding]
Ik zie het ook op mijn s24 ultra black Vietnam. Ik ga het niet terugsturen om dit. Zit toch in een hoes. Ik zal het niet zien.

[ Voor 27% gewijzigd door SamSid op 06-02-2024 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:42
SamSid schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:15:
[...]

Ik zie het ook op mijn s24 ultra black Vietnam. Ik ga het niet terugsturen om dit. Zit toch in een hoes. Ik zal het niet zien.
Het kan wel van belang zijn als je hem op een gegeven moment wilt inzetten als inruil-object als je (ik noem maar wat) de S26 Ultra wilt aanschaffen. Dan kan het van invloed zijn op de prijs die je ervoor terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
autje schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:18:
[...]

Het kan wel van belang zijn als je hem op een gegeven moment wilt inzetten als inruil-object als je (ik noem maar wat) de S26 Ultra wilt aanschaffen. Dan kan het van invloed zijn op de prijs die je ervoor terug krijgt.
Dat is wel waar. Maar als het uiteindelijk 50 eur in de inruil gaat kosten. Indien veel meer dan ga ik het niet inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

Wat mij opvalt is dat de camera linksboven een afwijking heeft aan de rechterkant. Een stukje dat ontbreekt. Zie foto.
Ik heb dat dit weekend ook gezien in de Samsung Store in Wijnegem Shopping Center en dit bij 3 verschillende S24 Ultra's, waarvan 2 in grey en 1 in black. Alleen bij die camera en op exact dezelfde plaats.

[Afbeelding]
De vraag is wie dit wel of niet heeft aan zijn S24 Ultra. ;-)
Ik wil op basis hiervan bepalen of het normaal is. Of dat het een retour wordt.
En ik zet er bewust Made in Vietnam bij, want als Korea dit niet heeft, dan is het ook weer duidelijk ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bingley1970
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-09 22:57

[Afbeelding]
Is volgens mij een microfoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bingley1970
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13-09 22:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

Bingley1970 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:27:
[...]

Is volgens mij een microfoon.
Goeie bal! Effe hierop gezocht en ik kwam dit tegen.

https://eu.community.sams...-camera-lens/td-p/9073511

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
Dat gaatje zit ook op mijn S24 plus, bij de bovenste lens en zo te zien is het een keurig uitgesneden stukje wat daar hoort. dat het voor een mic is lijkt mij wel plausibel. Zag in een video waar ze de telefoon uit elkaar halen dat er een mic zat ergens bij de lenzen in de buurt en vroeg mij al af waar die het geluid dan zou moeten oppakken. Op mijn S20 plus zat er bij de lenzen ook een gaatje voor een mic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online

[Afbeelding]
Heb ik hier ook op mijn Ultra. Zoals in de link die @DannyHrmnns gepost heeft staat dat dit eigenlijk niet hoort en een productiefout is: DannyHrmnns in "[Samsung Galaxy S24-serie] Ervaringen & Discussie". Maar in de link die @g86 meldt wordt dit weer ontkracht. :+ :+ :+

Voor mij is het geen reden om het toestel retour te sturen. Dit heeft geen invloed op de werking van het toestel. Rest van het toestel is prima en inruilen van toestellen doe ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

Gismo1979 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:32:
[...]

Heb ik hier ook op mijn Ultra. Zoals in de link die @DannyHrmnns gepost heeft staat dat dit eigenlijk niet hoort en een productiefout is: DannyHrmnns in "[Samsung Galaxy S24-serie] Ervaringen & Discussie". Maar in de link die @g86 meldt wordt dit weer ontkracht. :+ :+ :+

Voor mij is het geen reden om het toestel retour te sturen. Dit heeft geen invloed op de werking van het toestel. Rest van het toestel is prima en inruilen van toestellen doe ik nooit.
Die link: dat gaat toch over iets helemaal anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• packfrenk
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-09 17:32

[Afbeelding]
Ik zie het ook, maar het lijkt me geen afwijking. Zou het geen opening kunnen zijn voor microfoon of iets dergelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
g86 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:35:
[...]

Die link: dat gaat toch over iets helemaal anders?
Een quote uit de tekst van de link:
Also for those noticing camera bugs either with the preview, the output or any other strange anomalies these are definitely software and for sure should be fixed in an update, as for how many are fixed at once again i wont know. The ultrawide lens cover also seems to have a manufacturering pattern with a slit on the right side at the 90° heading if thats how to put it. Everyone can check their units, its the ultrawide cover, look it it from the right side a slit is present and not flush. This does not appear on previous models.
Ik heb dit geïnterpreteerd dat dit niet zou horen volgens deze 'medewerker'. In jou link staat aangegeven dat dit voor een microfoon is en daar ga ik nu vanuit. d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Gismo1979 op 06-02-2024 11:44 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!
SamSid schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:03:
Wat een deceptie. Ik heb een s24 ultra gehaald voor de circle to search feature. Blijkt dat circle to search een volgende iteratie is van screensearch wat op iedere android device al zit. -O-
Tuurlijk is het bijzonder dat je met een cirkel kan aanduiden wat je wilt zoeken. Maar de screen to search is net zo snel en wellicht sneller, omdat je geen cirkel hoeft te tekenen.
Met screensearch kun je niet zoeken op die auto in de straat, of die rugzak die iemand draagt. Daarvoor moet je gaan knippen en opslaan en vervolgens weer zoeken. Met circle to search, kun je echt specifiek naar onderdelen in een foto zoeken.

Ik begrijp de deceptie ook niet, het onderwerp is toch uitgebreid aan bod gekomen tijdens de introductie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 17:45
Peatsmoke schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:48:
[...]

Met screensearch kun je niet zoeken op die auto in de straat, of die rugzak die iemand draagt. Daarvoor moet je gaan knippen en opslaan en vervolgens weer zoeken. Met circle to search, kun je echt specifiek naar onderdelen in een foto zoeken.

Ik begrijp de deceptie ook niet, het onderwerp is toch uitgebreid aan bod gekomen tijdens de introductie?
Ik snap die deceptie ook niet, ik vind het ideaal!
Voorbeeld: zaterdag zat ik naar WIDM te kijken. Een van personen die voorkwam had een zonnebril op die ik wel mooi vond.
Snel een foto gemaakt, circle to search en voila kwam op Odette Lunettes Preston uit.
Ze zijn mij iets te prijzig, maar dat terzijde :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
kruila schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:11:
[...]

dank voor je adviezen, ben blijven doorklikken op annuleren, en zojuist bleef foutmelding weg en heb ik een willekeurige app uit de galaxy store gedownload en getest, dat bleek in orde. En 5 minuten later was de zelfde foutmelding er weer
Ik heb net weer eens gekeken. Melding komt nu bij mij niet meer. Volgens mij is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 21:35
De weer-app op de Ultra bevalt mij niet en ik ben dus op zoek naar een andere weer-app. Zijn er aanbevelingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyHrmnns
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-06 12:56
Gismo1979 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:32:
[...]

Volgens mij had de medewerker het fout. Ik heb dat gaatje ook en volgens mij is het gewoon de microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Gismo1979 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:56:
[...]

Ik heb net weer eens gekeken. Melding komt nu bij mij niet meer. Volgens mij is het opgelost.
Gelijk ook zelf even gekeken, bij mij komt de melding (op dit moment) niet meer voor; afkloppen.

Nogmaals bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
Eastend schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:00:
De weer-app op de Ultra bevalt mij niet en ik ben dus op zoek naar een andere weer-app. Zijn er aanbevelingen?
Ik gebruik al jaren 'weer en radar'.
Heeft prima widgets (met tijd en weerbericht, maar ook alleen een buienradar zeg maar).
Dit allemaal gratizz.

Moet zeggen over het algemeen qua weer bericht ook aardig accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Peatsmoke schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:48:
[...]

@Peatsmoke Met screensearch kun je niet zoeken op die auto in de straat, of die rugzak die iemand draagt. Daarvoor moet je gaan knippen en opslaan en vervolgens weer zoeken. Met circle to search, kun je echt specifiek naar onderdelen in een foto zoeken.

Nee hoor met screensearch kan je wel zoeken op die auto in de straat, of die rugzak die iemand draagt. Daarvoor hoef je niet te gaan knippen en opslaan en vervolgens weer zoeken (wellicht doe jij dat op je Mac/pc).
Met circle to search kun je niet alleen specifiek onderdelen in een foto zoeken, maar dat kan op elk android device nu al.

Kijk maar wat ik bedoel. Hier is een s24 ultra black Vietnam met een aftandse Poco X3:

[ Voor 64% gewijzigd door SamSid op 05-03-2024 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:57
SamSid schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:53:
[...]

Nee hoor met screensearch kan je wel zoeken op die auto in de straat, of die rugzak die iemand draagt. Daarvoor hoef je niet te gaan knippen en opslaan en vervolgens weer zoeken (wellicht doe jij dat op je Mac/pc).
Met circle to search kun je niet alleen specifiek onderdelen in een foto zoeken, maar dat kan op elk android device nu al.

De deceptie die ik heb is dat na Galaxy unpacked 2024 ik in de veronderstelling was dat het zoeken vanaf een foto / beeld op telefoon opgezocht kon worden met de s24 zonder dat je de app hoeft te verlaten. Dat alleen de s24 serie dat kon, maar dat is helemaal niet zo. Het omcircelen is uniek voor de s24 en de Pixel. Maar de gedachte er achter dat je zonder het verlaten van welke app dan ook dat kan opzoeken, is niet uniek. Je kan op android al tot aan een specifiek onderdeeltje van de foto aan toe zoeken.

Kijk maar wat ik bedoel. Hier is een s24 ultra black Vietnam met een aftandse Poco X3:
YouTube: Search on screen
Dus eigenlijk omdat je jezelf verkeerd hebt geïnformeerd, is dit een deceptie? En die gimmick alleen was voor jou hét USP om een toestel van + € 1000 te kopen? Jij gebruikt dit constant in een bepaalde app ofzo, of wat mis ik hier? Ik zou het toestel alleszins snel terug sturen na deze blunder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
edit

[ Voor 98% gewijzigd door SamSid op 06-02-2024 17:02 . Reden: foute edit ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Reactie op verwijderd bericht

[ Voor 129% gewijzigd door Peatsmoke op 06-02-2024 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:52
Ik lees hier weleens dat de smartphone nog moet leren hoe je met je telefoon omgaat om het batterijverbruik op aan te passen zodat deze langer mee zou gaan. Maar wat wordt er dan precies geoptimaliseerd? Als ik bv de eerste 2 weken volop game en de week erna de telefoon amper gebruik is dan ineens onzuiniger in die 3de week dan wanneer ik hem 2 weken daarvoor al amper had gebruikt?

Er staat inderdaad in het venster van battery dat het gebruikspatroon nog bekeken wordt, maar bij mij was dat na 2 dagen al weg en stond er op dezelfde plek een inschatting van de resterende tijd van de lading. Ik kan me voorstellen dat het voor de inschatting inderdaad nodig is om je patroon te leren, maar het optimaliseren van de accu aan de hand van je gebruik snap ik niet. Of je gebruikt hem veel (snel leeg) of amper (langzaam leeg) en alles ertussenin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamSid
Peatsmoke schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 17:01:
€ 500 plus inruil van een toestel waarop je ook gewoon Google screen search kon gebruiken. Stellen dat je het voor €500 gekocht hebt, is je zelf wat wijs maken.
[edit] aangepast ivm privacy
Jammer hoor.

[ Voor 43% gewijzigd door SamSid op 05-03-2024 19:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Het Fantoom schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 17:05:
Ik lees hier weleens dat de smartphone nog moet leren hoe je met je telefoon omgaat om het batterijverbruik op aan te passen zodat deze langer mee zou gaan. Maar wat wordt er dan precies geoptimaliseerd? Als ik bv de eerste 2 weken volop game en de week erna de telefoon amper gebruik is dan ineens onzuiniger in die 3de week dan wanneer ik hem 2 weken daarvoor al amper had gebruikt?

Er staat inderdaad in het venster van battery dat het gebruikspatroon nog bekeken wordt, maar bij mij was dat na 2 dagen al weg en stond er op dezelfde plek een inschatting van de resterende tijd van de lading. Ik kan me voorstellen dat het voor de inschatting inderdaad nodig is om je patroon te leren, maar het optimaliseren van de accu aan de hand van je gebruik snap ik niet. Of je gebruikt hem veel (snel leeg) of amper (langzaam leeg) en alles ertussenin.
Als je je honderden apps die je normaal op je telefoon hebt installeert (of overzet vanuit je backup) draaien ze allemaal "standaard" en doen ze whatever ze normaal in de achtergrond zouden doen. Na een paar dagen heeft je telefoon wel door welke apps je wel en welke je niet regelmatig gebruikt, degene die je nauwelijks gebruikt worden dan eerder gestopt na gebruik, krijgen minder cpu-tijd in de achtergrond of gewoon niet eens gestart na een reboot maar pas op het moment dat je die zelf start. Zo heb je minder shit in de achtergrond draaien en dat zal je batterij helpen. Dit is volgens mij maar een van de dingen die gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DannyHrmnns
Interessante post over de grain issue door een scherm wetenschapper

https://www.reddit.com/r/GalaxyS24Ultra/s/MiktdPdf7e

[ Voor 4% gewijzigd door DannyHrmnns op 06-02-2024 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

Iemand die weet wanneer de eerste firmware update voor BE/NL uitkomt voor de S24 Ultra?
In USA zou er al eentje enkele dagen de ronde doen met ca. 70 fixes. Beperkt tot Verizon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 22:34
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Worden de fletse kleuren nou wel of niet opgepakt door Samsung?

Mijn s20 fe heeft een beter scherm... Helemaal kloten dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:00
thatanas schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:06:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Worden de fletse kleuren nou wel of niet opgepakt door Samsung?

Het zou nog 'klote' kunnen zijn, maar zeker geen 'kloten' ;)

Je S20 FE is minder fel, minder kleurecht ( heb hem ook hier, inmiddels in bezit van mijn vriendin).

Ennuh, ga er maar vanuit dat er een update komt die de 'saturation' weer een eind hoger zet op het standje levendig hoor :P . Op natuurlijk klopt het allemaal prima, dus voor de liefhebbers mag het op 'levendig' best wat meer. Samsung zal die gebeden best horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

robbvdb schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:17:
[...]

Het zou nog 'klote' kunnen zijn, maar zeker geen 'kloten' ;)

Je S20 FE is minder fel, minder kleurecht ( heb hem ook hier, inmiddels in bezit van mijn vriendin).

Ennuh, ga er maar vanuit dat er een update komt die de 'saturation' weer een eind hoger zet op het standje levendig hoor :P . Op natuurlijk klopt het allemaal prima, dus voor de liefhebbers mag het op 'levendig' best wat meer. Samsung zal die gebeden best horen!
Gaat dat over die VIVID kleurmodus? Heb gelezen dat Samsung zegt dat dit normaal is en ze dit dus niet gaan aanpakken. Benieuwd naar de eerste firmware upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

vraagje mbt de S24Ultra:
is het iemand gelukt een native 50MP te maken met de 5x zoom lens in de normale camera app ?
In expert raw app lukt dat wel maar dan ontbreekt de 200MP optie weer.

Als ik 12MP selecteer kan ik zien dat de juiste lenzen worden gebruikt voor 0.6, 1x, 3x, en 5x, maar met 50MP wordt voor 1x en 5x of 10x de 200MP 1x zoom lens gebruikt. Ik had verwacht dat bij 5x 50MP de onderste 50MP lens zou worden gebruikt.

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryunoru
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 23-08 20:03
g86 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:26:
[...]

Gaat dat over die VIVID kleurmodus? Heb gelezen dat Samsung zegt dat dit normaal is en ze dit dus niet gaan aanpakken. Benieuwd naar de eerste firmware upgrade.
Samsung's Customer Service is erg inconsistent en onbetrouwbaar. Er zijn gene die zich heel erg duidelijk aan een script houden (or AI chatbots..), ook als het aankomt op duidelijke hardwarefouten zoals de grain patterns, en doen alsof het volgens ontwerp is en je je nergens zorgen om hoeft te maken 8)7 , maar er zijn ook een aantal die wel erkennen dat het een probleem is (voor zowel het beperkte kleurengamut als de grain) en dat er (voor eerstgenoemde) een update gaat komen..

Met andere woorden, het is nog totaal onduidelijk wat er daadwerkelijk gaat gebeuren. Best wel spannend eerlijk gezegd, want ik ben niet te spreken over het kleurenprobleem en mijn retourperiode vervalt volgende week. Hopelijk komen ze op tijd met een fix...

Bewerk: Overigens, een veelgehoorde stelling is dat "Natural" modus accurate kleuren heeft, maar ook dit is niet correct. De kleuren zijn iets te ondergesatureerd, en er treedt met name bij rood en groen een lichte geelverschuiving op. Met name in het rood kan je dit duidelijk zien, waarbij rood niet rood is maar eerder donkeroranje.

[ Voor 14% gewijzigd door Ryunoru op 06-02-2024 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

g86 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:26:
[...]

De functie vivid doet wel iets maar dat is heel weinig. Wil je vervolgens de kleuren aanpassen met de RGB sliders dan is er ook helemaal geen verschil zichtbaar. Dit duid er naar mijn mening op dat die functie niet werkt en als bug beschouwd kan worden. Ik ga er dan ook vanuit dat Samsung de mogelijkheid repareert om zuurstokkleurtjes op je beeldscherm te kunnen toveren. ;)

De Natural stand werkt overigens wel naar behoren en dat is dan ook de stand waarvan Samsung graag ziet dat die door iedereen wordt gebruik. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
g86 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:30:
Iemand die weet wanneer de eerste firmware update voor BE/NL uitkomt voor de S24 Ultra?
In USA zou er al eentje enkele dagen de ronde doen met ca. 70 fixes. Beperkt tot Verizon?
Kort na introductie deed al het gerucht dat er een firmware-update zou komen, maar het blijven geruchten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 13:15
Treedt dat probleem met de kleuren dan vooral op bij de Ultra? Want op mijn S24 heb ik helemaal geen last van fletse kleuren. Al zie ik wel dat de kleuren iets minder levendig zijn dan mijn vorige S20. Maar eerlijk gezegd waren ze op de S20 té fel.

Mijn grootste reden om over te schakelen naar een nieuwe smartphone was trouwens de batterij, en die doet het echt prima:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nio2oL5qZNPZTnkCcT_7B87sSVQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HvUa4QCKhL1ZeJyDz6F0HfE7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben nu niet de grootste poweruser en heb maar een SOT van 2u per dag, maar de S20 moest echt wel elke dag aan de lader terwijl ik met een beetje moeite wel 3 dagen kan halen uit de S24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-09 23:03

Volgens dit bericht wel

https://www.nieuwemobiel....alaxy-S24-via-update.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:36
mr_star schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:29:
Treedt dat probleem met de kleuren dan vooral op bij de Ultra? Want op mijn S24 heb ik helemaal geen last van fletse kleuren. Al zie ik wel dat de kleuren iets minder levendig zijn dan mijn vorige S20. Maar eerlijk gezegd waren ze op de S20 té fel.

Mijn grootste reden om over te schakelen naar een nieuwe smartphone was trouwens de batterij, en die doet het echt prima:
[Afbeelding]

Ik ben nu niet de grootste poweruser en heb maar een SOT van 2u per dag, maar de S20 moest echt wel elke dag aan de lader terwijl ik met een beetje moeite wel 3 dagen kan halen uit de S24.
Ik moet zeggen dat ik de batterij wel snel leeg vind gaan van mijn S24 Ultra. Maar ik gebruik ook redelijk wat macro's via Macrodroid, en heb 2 sims. Zit nu ook wat meer op mn telefoon voor instellingen en daarnaast laad ik de telefoon maar op tot 80%.

Bij mijn Poco F2 Pro van ruim 3,5 jaar oud deed ik dat ook, en die liep ongeveer even snel leeg. Wellicht maar een keer wat aan de instellingen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 10:53
Ik vermoed dat je het verschil altijd zal zien tov de S23 ultra, het kan softwarematig wel worden gecompenseerd, maar de hardware zorgt ervoor dat je het nu op eerste gezicht heel anders ervaart met name als je bent overgestapt vanaf de S20 modellen.

Is dit je eerste Samsung en weet je niet anders dan is het gewoon een prachtig natuurgetrouw kleurrijk scherm, net wit papier dat met kleurpotlood is ingekleurd met weinig reflectie. Een hele aparte ervaring van een oled scherm, want normaal straalt wit bij een oled scherm en op de s24 ultra ervaar je het als dof papierwit zonder straling. Ik vind het wel passen bij het model, omdat de S24 ultra net een papieren digitale zakboekje is

Styling vind ik ook tof, een mooi plat scherm op om te schrijven, (heel) vroeger had je een Palm V met enkel een leer flapje over het scherm. Moeten ze voor deze S24 ultra ontwikkelen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
En die van PhoneArena: https://www.phonearena.co...y-s24-ultra-review_id6094

Het blijft wel wachten op die van tweakers... O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Gismo1979 op 07-02-2024 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyHrmnns

Ja de volgende update moet de fletse kleuren verhelpen. Ze hebben nu een dcp-3 waarde van 86 en dat moet minimaal 99.9% zijn. De grain issue is een hardware probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koeleboe
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-03 23:06
Op mijn S24+ bemerk ik alleszins geen grain issue, net getest in een volledig donkere ruimte en met nauwelijks helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
koeleboe schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:23:
Op mijn S24+ bemerk ik alleszins geen grain issue, net getest in een volledig donkere ruimte en met nauwelijks helderheid.
Helderheid helemaal naar beneden. Gray test video op YouTube?
Als ik zo de berichten lees. Heeft niet iedereen een Grain issue. Schijnt bij de eerste batches te zijn.

Ik zit nu te twijfelen of ik niet Samsung Care+ moet nemen. Ik zie de Grain wel op de laagste setting. Maar ik heb er geen last van, omdat ik toch vaak op 30/40% helderheid zit. Dan is de Grain minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koeleboe
SamSid schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:35:
[...]

Helderheid helemaal naar beneden. Gray test video op YouTube?
Als ik zo de berichten lees. Heeft niet iedereen een Grain issue. Schijnt bij de eerste batches te zijn.

Ik zit nu te twijfelen of ik niet Samsung Care+ moet nemen. Ik zie de Grain wel op de laagste setting. Maar ik heb er geen last van, omdat ik toch vaak op 30/40% helderheid zit. Dan is de Grain minder.
Yes, ik heb enkele voorbeelden genomen ook van reddit. Geen issue hier. Ik zal nog even testen met gray test video van youtube. Testmyscreen website ook getest en niets opgevallen op 0-30% helderheid.

Edit: gray screen test van youtube geeft wel grain (en zelfs enkele horizontale strepen) op 0% helderheid. Vanaf ik naar 5-10% gaat, is dit niet meer zichtbaar (althans niet met het blote oog).

Nu, ik gebruik die helderheid nooit, dus op zich maakt mij dat niet veel uit en stoort het mij niet.

[ Voor 17% gewijzigd door koeleboe op 07-02-2024 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

g86 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:30:
Als je het over deze hebt: geen idee waarom ze daar een nieuwsbericht over hebben gemaakt. Dat gaat om AWM9 met de januari security patch, waarmee alle telefoons ook zijn uitgeleverd als het goed is. Kan je zelf ook zien in de versie-informatie in je telefoon. Die build is van eind december dus helemaal niet nieuw. Op Samfw is dit ook nog steeds de enige versie voor ALLE regio's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cj1181 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:40:
Toch nog veel mensen met een screenprotector lees ik. Ik heb de s22 ultra 2 jaar gebruikt zonder screenprotector en had geen enkel krasje. Het enige wat zichtbaar was op het scherm was een soort van slijtage op plaats van de vingerprintscannner. Ik denk dat je erg lomp moet zijn om tegenwoordig nog krasjes op wat voor telefoon dan ook te krijgen.
Waarom ik een screenprotector gebruik? Om het scherm te beschermen en het origineel scherm te beschermen mocht ik hem door verkopen. Ik gebruik een screenprotector voor het geval mijn toestel valt. Ik gebruik naast mijn screenprotector van PanzerGlass op mijn S24 Ultra een OtterBox Symmetry transparant hoesje met valbescherming. Mijn vrouw heeft dezelfde opstelling op haar S24 Ultra :)

Is een dure toestel die wij hebben t.w.v €1.809 (Beiden de 1TB) en daar hoort gewoon bescherming op te zitten :)

Ik heb een keer mijn S22 Ultra laten vallen en was toen alleen de screenprotector PanzerGlass gebroken en niet het originele scherm. OtterBox Symmetry hoesje had zijn werk goed gedaan en er was niks aan de hand op mijn S22 Ultra.

[ Voor 17% gewijzigd door Van der Berg op 07-02-2024 12:44 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03:07
mr_star schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:29:

[Afbeelding]

3 dagen? Hoe krijg je dit nou weer voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:12
Ik heb zonet mijn persoonlijke S24U in ontvangst genomen.
Als ik deze naast mijn andere S24U leg (press review toestel), lijkt het scherm veel minder fel te gaan in de hoogste helderheid. Vanaf 50% lijkt de brightness slider ook nog amper iets aan te passen, terwijl dit op het reviewtoestel wel duidelijk zichtbaar is.

Terugsturen? Of is dit een bug?

Links review toestel, rechts mijn eigen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PAlfW_AlhQ3oPCbcfLnMZVlVcu0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O0YmhmBTkXwO9Qn2XvUMgo1B.jpg?f=fotoalbum_large

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Brutalsranan schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:35:
[...]

2 uur SOT per dag, velen zullen 6 uur op 1 dag halen.
Gebruik je de telefoon weinig is het ook logisch dat ie langer mee gaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dutchgio schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:57:
[...]

2 uur SOT per dag, velen zullen 6 uur op 1 dag halen.
Gebruik je de telefoon weinig is het ook logisch dat ie langer mee gaat...
Ik ben ook een intensief gebruiker op mijn S24 Ultra. Uit mijn eigen ervaring kan ik erover zeggen, dat de accuduur gewoon fantastisch is! Ik merk echt verschil tussen mijn nieuwe S24 Ultra en mijn oude S22 Ultra met een Exynos 2200 qua accuduur en op alle punten.

De accu is nu vrij nieuw en over 1 tot 3 jaar moeten we zien. Momenteel ben ik zo versteld van de goede accuduur!!

[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 07-02-2024 13:02 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryunoru
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 23-08 20:03
momenol schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:48:
Als ik deze naast mijn andere S24U leg (press review toestel), lijkt het scherm veel minder fel te gaan in de hoogste helderheid. Vanaf 50% lijkt de brightness slider ook nog amper iets aan te passen, terwijl dit op het reviewtoestel wel duidelijk zichtbaar is.

[Afbeelding]
Lage helderheid is een van de vele problemen die over het scherm gerapporteerd worden. Het kan ook zijn dat dit een gevolg is van de slechte kwaliteit op subpixelniveau, waarbij sommigen het zelfs zodanig erg hebben dat er gruis optreedt. Dit is op je foto lastig te beoordelen, maar dergelijke uniformiteitsafwijkingen kan je wel detecteren via www.testmyscreen.com en hierbij met je helderheid te spelen.

Check voor de zekerheid ook of je adaptieve helderheid en gerelateerde kleurinstellingen gelijk hebt staan tussen beide toestellen, al denk ik dat dit wel al het geval is. Zou me ook niets verbazen als Samsung de reviewtoestellen express beter heeft gemaakt om positieve reviews te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 13:26
momenol schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:48:

[Afbeelding]
Bij mij word het toch nog helderder als ik voorbij 50% ga. Heb je dezelfde firmware op beide?

Ook nu je 2 toestellen langs elkaar hebt mss eens de grain test doen op reddit of je tussen de toestellen een onderscheid ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:23
heb geen idee waar ik naar moet kijken met zo'n grain test. ik zie geen rare strepen door mijn beeld als ik dat doe en ook testmyscreen zie ik geen rare dingen maar als ik een zwarte afbeelding pak en de brightness helemaal omlaag zit wordt alles gewoon zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Die gradient test ziet er op m'n S24U op 100% helderheid niet uit voor groen, rood en grijs. Ik zie vooral op de bovenste helft aardig wat strepen. Maar als ik dezelfde test op m'n LG 42C2 doe krijg ik vrijwel dezelfde resultaten. Op een Macbook Pro M1 laptop ziet het er iets netter uit overigens, maar zijn ook nog wat strepen te herkennen. Daarnaast is dat een LCD scherm. Zal straks nog even testen op een Tab S9 Ultra tablet en LG 77G3 TV.

Wat zou ik moeten zien? :+ Het is op geen enkel scherm mooi egaal 'gradient'.

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 07-02-2024 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
stin00 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:48:
Die gradient test ziet er op m'n S24U op 100% helderheid niet uit voor groen, rood en grijs. Ik zie vooral op de bovenste helft aardig wat strepen. Maar als ik dezelfde test op m'n LG 42C2 doe krijg ik vrijwel dezelfde resultaten. Op een Macbook Pro M1 laptop ziet het er iets netter uit overigens, maar zijn ook nog wat strepen te herkennen. Daarnaast is dat een LCD scherm. Zal straks nog even testen op een Tab S9 Ultra tablet en LG 77G3 TV.

Wat zou ik moeten zien? :+ Het is op geen enkel scherm mooi egaal 'gradient'.
Dan is het tijd voor een bril :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

x360junkie schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:42:
heb geen idee waar ik naar moet kijken met zo'n grain test. ik zie geen rare strepen door mijn beeld als ik dat doe en ook testmyscreen zie ik geen rare dingen maar als ik een zwarte afbeelding pak en de brightness helemaal omlaag zit wordt alles gewoon zwart.
Als je het niet kan zien of je ervaart geen gekkigheid zou ik persoonlijk niet verder zoeken en genieten van je toestel 😀 ik heb de mijne iig retour gedaan voor vervanging, bij mij viel het goed op in de volgende setting
- slecht verlicht ruimte (savonds slaapkamer)
- dark mode / helderheid tussen 20 en 50%
- instellingen openen, de vlakken waren dan qua kleur niet egaal met veel stipjes (alsof je de pixels kan tellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:23
SYQ schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:00:
[...]

Als je het niet kan zien of je ervaart geen gekkigheid zou ik persoonlijk niet verder zoeken en genieten van je toestel 😀 ik heb de mijne iig retour gedaan voor vervanging, bij mij viel het goed op in de volgende setting
- instellingen openen, de vlakken waren dan qua kleur niet egaal met veel stipjes (alsof je de pixels kan tellen)
Ach ja heb Samsung Care voor een jaartje mocht me iets raars opvallen dan vraag ik gewoon support.
Maar voor nu vind ik het allemaal dikke prima, ervaar ook geen fletse kleuren, en bij afspelen van HDR content via youtube spatten de beelden van m'n scherm dus ik doe het ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
SYQ schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:00:
[...]

Ik vraag me af of rebuy volgend jaar gaat zeggen dat het scherm een Mura effect heeft en dus de verkoopprijs minder wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 13:15
Brutalsranan schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:35:
[...]

In standby verbruikt die echt nauwelijks iets. (3% op een nacht bijvoorbeeld)
Voor de rest ben ik tijdens de week vooral bezig met werken, slapen, sporten of huishouden. Dus mijn SOT beperkt zich tot max 2u per dag. (wat naar mijn gevoel best veel is want dat is 13% van de tijd dat ik wakker ben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 23:27
Ondertussen een weekje de S24 in gebruik en volgende zaken vallen me op:

- radio streamen (TuneIn Radio) naar een Shokz Openrun Pro blijkt toch een grote aanslag te plegen op de batterij. 4h30 muziek luisteren via 4G/5G snoept er zo een 40-45 procent af. Bij de S23 was dit toch aanzienlijk minder. Nog mensen met diezelfde ervaring?

- Scherm heeft inderdaad maar fletse kleuren. Hopelijk is dit een bug die bij de volgende update verholpen kan worden. Wel bizar dat de hele S24 reeks hier last van heeft.

- Ben ik nu zo verkeerd, maar andere jaren komt Samsung toch sneller met updates uit om de eerste kinderziektes te verhelpen? Nog geen enkele update gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koeleboe
Als voorbeeld heb ik even de helderheid op 0% gezet en een keer op 20%. Je ziet duidelijk verschil als je naar lage helderheid gaat. Duidelijk korreliger en ook horizontale strepen. Dit is lichtgrijs trouwens. De schuine strepen zijn geen probleem. Dat is gewoon de camera/refresh. Ik heb dit niet meer kunnen testen op mijn S22, maar misschien ging de helderheid van het scherm niet zo laag etc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wdE3Rzw2trQQI2QH0bGQbBEhPC4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rRLiwxyqDmXld6uLr9t2Iy52.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/THWrZBI8KmbHsxbZppTIix9gk94=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/usQdS48DqOn4URy5k1MXE2L3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door koeleboe op 07-02-2024 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier op mijn S24 Ultra nergens last van de helderheid en is gewoon perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
koeleboe schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:39:
Als voorbeeld heb ik even de helderheid op 0% gezet en een keer op 20%. Je ziet duidelijk verschil als je naar lage helderheid gaat. Duidelijk korreliger en ook horizontale strepen. Dit is lichtgrijs trouwens. De schuine strepen zijn geen probleem. Dat is gewoon de camera/refresh. Ik heb dit niet meer kunnen testen op mijn S22, maar misschien ging de helderheid van het scherm niet zo laag etc.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe kan je instellen dat je ziet wel percentage helderheid je momenteel hebt ingesteld? Het is bij mij een slider zonder getallen. Vergeleken met m'n vorige toestellen (S22U & S23U) gaat de S24U echt bizar laag qua helderheid, het scherm is nauwelijks af te lezen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koeleboe
stin00 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:14:
[...]

Hoe kan je instellen dat je ziet wel percentage helderheid je momenteel hebt ingesteld? Het is bij mij een slider zonder getallen. Vergeleken met m'n vorige toestellen (S22U & S23U) gaat de S24U echt bizar laag qua helderheid, het scherm is nauwelijks af te lezen dan.
0% = gewoon slider helemaal links en 20% slider ongeveer 1/5 gezet. Dat heb ik gedaan. De procenten slaan dus inderdaad op de slider en niet zozeer op de helderheid zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Yargo schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:33:
- Scherm heeft inderdaad maar fletse kleuren. Hopelijk is dit een bug die bij de volgende update verholpen kan worden. Wel bizar dat de hele S24 reeks hier last van heeft.
Ik weet niet waarom je dat bizar vindt als je vermoedt dat dit met een software-update verholpen kan worden en al aangekondigd is dat deze eraan komt. De hele range gebruikt hetzelfde buildnummer dus de bugs zullen ook door de hele serie zichtbaar zijn.
- Ben ik nu zo verkeerd, maar andere jaren komt Samsung toch sneller met updates uit om de eerste kinderziektes te verhelpen? Nog geen enkele update gehad.
Er kunnen natuurlijk allerlei redenen zijn dat een update vertraagd is. Hun normale release-cycle is ongeveer eens per maand. Liever een paar dagen langer wachten dan een hoop gebrickte devices moeten terugroepen, of een paar dagen later alweer een hotfix uit moeten brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
DataGhost schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:22:
[...]
Er kunnen natuurlijk allerlei redenen zijn dat een update vertraagd is. Hun normale release-cycle is ongeveer eens per maand. Liever een paar dagen langer wachten dan een hoop gebrickte devices moeten terugroepen, of een paar dagen later alweer een hotfix uit moeten brengen.
Ach dit keert bij elke Samsung release terug. Officieel zijn de toestellen op 17 januari aangekondigd en zouden ze 31 januari in alle winkels liggen. Mensen verwachten direct op 1 februari de beveilingsupdate van die maand en het liefst al een day 1 patch met camera updates en accuverbeteringen. Bij de S23 was Samsung vaak eerder dan Google met hun Pixel lijn met het uitbrengen van beveilingsupdates :+

Bij de Pixel 6 Pro had ik om de haverklap last van enorme bugs. Braaf updaten en vervolgens trekt Google de update in omdat sommige klanten niet meer kunnen bellen (waaronder ik). Of een update waarbij bestanden zijn verdwenen. Het advies was een downgrade en bijbehorende factory reset.. leuk. Uit mijn ervaring levert Samsung tot nu toe altijd erg stabiele updates zonder fratsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yuHjlUObDSudu-MqBt7rs5yWrTQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/znmFbMIOCnyflju3QsEGcrwi.jpg?f=fotoalbum_large
Ik ben tevreden met mijn batterijverbruik van mijn Ultra. Vandaag weinig gebruikt, maar gemiddeld zit ik nu op ca. 33% op 3 uur SOT (inclusief ca. 1 uurtje spelletjes spelen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bij mij: Op mijn S24 Ultra
Ik gebruik geen Batterij bescherming en geen spaarstand
Bij mij staat NFC, Always on-Display altijd uit, Locaties (GPS) standaard uit. Ik zet ze handmatig aan bij gebruik.
Ik ben zeer te spreken over de accuduur!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lMgMd_Bql-zi5vb3R-JN__GBS7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/81nprt3s9VOSaBzFvu1EPS65.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlB7BRWsyt5h2_zvdIMQ5QdeM08=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NjmiUGWW6dqp7dOG5kvwO0kA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qlDz87K507-41mbiin9F70hrHgw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ihc5NCJWsZYujuWghkYoXiQH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Y9sxbcMj0FT1xeKw82mlDzHQV4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IBfO2058agV0rtndMCS2cOXZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 07-02-2024 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koeleboe schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:39:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is wel behoorlijk, maar merk je dat in de praktijk ook?
Zowel mijn partner als ik, hebben beiden geen ast van het korrelige beeld of strepen, maar als je het in de praktijk ook ziet, zou ik met de klantenservice contact opnemen. Als het echt een hardwareprobleem is, zou ik in elk geval het toestel omruilen, je weet immers niet welke problemen er in de toekomst nog meer gaan ontstaan, daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Van der Berg schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:45:
Bij mij staat NFC, Always on-Display altijd uit, Locaties (GPS) standaard uit. Ik zet ze handmatig aan bij gebruik.

Dit haal ik ook makkelijk en ik heb eigenlijk alles gewoon aan staan. Net de NFC dan weer niet. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03:07
sjaool schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:03:
[...]

Dit haal ik ook makkelijk en ik heb eigenlijk alles gewoon aan staan. Net de NFC dan weer niet. :)
Hmm ik weer niet. Hebben jullie de batterijbescherming helemaal uitgeschakeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cj1181
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 08:38
Brutalsranan schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:10:
[...]

Ik haal dit ook niet. Heb wel dual sim dus misschien dat dat nog impact heeft? Gister bijv om 7 uur van de lader gehaald met 100% en 's avonds rond 2230 uur zat ik rond 30% met 4 uur SOT. Ik heb performance zelfs al op batterij sparen gezet. Het is beter dan mijn oude s22 ultra maar lang niet zo goed als sommige reviews of battery testers doen laten geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Van der Berg schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:45:
Is er een reden dat je de browser van samsung gebruikt ipv die van Google? Is die van samsung zuiniger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
SamSid schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:19:
[...]

Is er een reden dat je de browser van samsung gebruikt ipv die van Google? Is die van samsung zuiniger?
Ik gebruik de browser van Samsung omdat deze nog een knop onderin heeft voor de favorieten. Bij Chrome is alles naar boven verplaatst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cpootjes
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-09 07:33
Ik neem weer afscheid van deze groep.
Ik ga weer terug naar mijn S23 Ultra, geen graining, frisse kleuren en geen dikke opstaande rand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Brutalsranan schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:10:
[...]

Ja bij mij staat hij helemaal uit. Ach, als ik over 4 jaar nog steeds met de S24 Ultra te doen heb en de accu versleten is, makkelijk vervangbaar door een nieuwe accu bij Samsung voor €69 met installeren

Pagina: 1 ... 12 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen