Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:13
Wissen jullie de cache via recovery? Ik doe het af en toe na een nieuwe update geïnstalleerd te hebben.
Heb het nu nog niet gedaan na het installeren van de telefoon. Zo meteen even doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-06 22:59
Ik heb mijn s24 Ultra retour gestuurd ivm batterijverbruik s’nachts die buiten de perken was. Ook overdag met wat intensiever gebruik liep accu snel leeg.

Hoe lang duurt het voordat ze je retour hebben verwerkt? Mijne is afgelopen maandag afgeleverd om 11 uur. Maar heb nog steeds niks gehoord. Ook niet van ontvangst ofzo. In mijn orderstatus staat ook alleen nog retourzending gestart.

SCS Logicall doet de afhandeling van retouren trouwens. :)

[ Voor 7% gewijzigd door elaho op 07-02-2024 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
elaho schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:47:
Ik heb mijn s24 Ultra retour gestuurd ivm batterijverbruik s’nachts die buiten de perken was. Ook overdag met wat intensiever gebruik liep accu snel leeg.

Hoe lang duurt het voordat ze je retour hebben verwerkt? Mijne is afgelopen maandag afgeleverd om 11 uur. Maar heb nog steeds niks gehoord. Ook niet van ontvangst ofzo. In mijn orderstatus staat ook alleen nog retourzending gestart.

SCS Logicall doet de afhandeling van retouren trouwens. :)
Ik ben ook een intensief gebruiker maar zo snel raakt de accuduur nu niet op hier. Ik merk juist op dat de accuduur gewoon fantastisch is!

Kan jij mij uitleggen waarom de accuduur bij jou zo snel leeg ging? Misschien een fout in de accu?

[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 07-02-2024 20:02 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-06 22:59
Ik heb geen idee maar toestel gaf aan s’nachts dat er geen app verbruik was. Toch ging die van 95% naar 71% s’nachts. Overdag bij gebruik van bijv apple music ging het ook snel . Dus misschien wel fout in de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is het grootste voordeel van Always On-Display?

Ik ervaar rust met mijn 1TB uitvoering. Helaas niet uitbreidbaar en nog steeds is 1TB de hoogste capaciteit. Ik zie geen 2TB mogelijkheden. Denken jullie dat het hierbij blijft? Je kan inderdaad een externe Samsung SSD aanhangen maar handig is het niet.

Ik kreeg 1TB voor de prijs van 512GB

Bij mij op dit moment:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SoHMAURmZk49KLVg1DG801mdM10=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3qul5wqlBGHsh3PVRDCbJJbq.jpg?f=fotoalbum_large

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-06 00:51
Van der Berg schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:31:
[...]

Ja bij mij staat hij helemaal uit. Ach, als ik over 4 jaar nog steeds met de S24 Ultra te doen heb en de accu versleten is, makkelijk vervangbaar door een nieuwe accu bij Samsung voor €69 met installeren
Ja, voor die 69 euro hoef je het niet te laten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:48
Net mijn s24 ultra retour gezonden na kleine 2 weken gebruik.
Het is een fantastische gsm maar de walled garden van apple trekt me terug. Ik heb een macbook, ipad, airpods en apple watch. Daar kon ik nog afstand van nemen gezien de s24 ultra echt wel killer hardware heeft en na 10 jaar iphone voelde android wel verfrissend aan.
Maar het vooral het feit dat het grootste deel van mijn familie en dichte vrienden een iphone heeft. Dan zie je wel hoeveel je hebt aan imessage, airdrop, shared foto albums etc.
Heb whatsapp geprobeert maar de kwaliteit van video of foto is slecht. En een video linken via onedrive cloud voelde ook als te veel werk.

Jammer want hadden meer mensen android had ik de galaxy gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pufster schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:21:
Net mijn s24 ultra retour gezonden na kleine 2 weken gebruik.
Het is een fantastische gsm maar de walled garden van apple trekt me terug. Ik heb een macbook, ipad, airpods en apple watch. Daar kon ik nog afstand van nemen gezien de s24 ultra echt wel killer hardware heeft en na 10 jaar iphone voelde android wel verfrissend aan.
Maar het vooral het feit dat het grootste deel van mijn familie en dichte vrienden een iphone heeft. Dan zie je wel hoeveel je hebt aan imessage, airdrop, shared foto albums etc.
Heb whatsapp geprobeert maar de kwaliteit van video of foto is slecht. En een video linken via onedrive cloud voelde ook als te veel werk.

Jammer want hadden meer mensen android had ik de galaxy gehouden.
Deels snap ik jou verhaal. Maar je moet zelf overwegen wat jij het beste vind. Ik zal zelf niet kijken naar wat anderen hebben of als een groepje iPhone gebruikt. Ik gebruik waar ik zelf het prettigste bij voel en dat is bij mijn Samsung. Mijn laatste iPhone is een iPhone 3G (2008) heb hem nog steeds in mijn boekenkast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
satshow schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:42:
Wissen jullie de cache via recovery? Ik doe het af en toe na een nieuwe update geïnstalleerd te hebben.
Heb het nu nog niet gedaan na het installeren van de telefoon. Zo meteen even doen.
Waar vindt ik deze optie ? #ultraontdekkingsmodus 8)

New Build in Progress

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satshow
Viper72 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:36:
[...]

Waar vindt ik deze optie ? #ultraontdekkingsmodus 8)
Hier word dat uitgelegd. Hier kun je nog meer doen zoals je hele telefoon leeg maken. Let dus goed op

https://www.t-mobile.com/...ckup/wipe-cache-partition

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 11:28

sjaool

Every life should have 9 cats

Brutalsranan schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 17:10:
[...]

Hmm ik weer niet. Hebben jullie de batterijbescherming helemaal uitgeschakeld?
Nee, ik heb hem op Aanpasbaar staan en het prestatieprofiel op Licht.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

satshow schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:42:
Ik draai af en toe SD Maid SE om de boel op te schonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satshow
sjaool schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 21:30:
[...]

Nee, ik heb hem op Aanpasbaar staan en het prestatieprofiel op Licht.
Is er veel verschil tussen dat prestatie profiel? Licht of standaard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-06 11:58
Net even een OnePlus 12 in handen gehad. Dat scherm was best een flinke verschil vergeleken met mijn S24U. Flink wow factor. Veel meer power en kleuren spatten er echt vanaf. Helemaal met Dolby vision en HDR content. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
De batterij (indicator) wordt steeds beter lijkt het wel. De batterijprognose op dit moment is dat de telefoon 2,5 dag op een volle accu mee kan.

Batterij metrieken uit Android:
  • 20 u 13 m over
  • 31% beschikbaar
  • Volledig opladen duurt circa 2 d 17 u
  • Laatst opgeladen to 99%
  • Opladen 1 d 17 u geleden gestopt
  • Batterijverbruik 33%

Acties:
  • 0 Henk 'm!
x360junkie schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 22:01:
Net even een OnePlus 12 in handen gehad. Dat scherm was best een flinke verschil vergeleken met mijn S24U. Flink wow factor. Veel meer power en kleuren spatten er echt vanaf. Helemaal met Dolby vision en HDR content. :9~
Als je werkgever en/of jezelf geen moeite hebt met een telefoon van Chinese makelij, zou je dat als een alternatie kunnen zien, daarbij is het toestel ook nog goedkoper, maar het is ook niet waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Wat is dat voor een icoontje links langs het 4G icoontje?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9O1EiK78rHevthKAatsbEf95iU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DEwU9eARP2FeQZVaD8PiXgQs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 194% gewijzigd door satshow op 08-02-2024 05:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Volgens Ice Universe op X/Twitter worden de beeldscherminstellingen toch aangepakt, zodat de kleuren weer veel meer verzadigd zijn.
Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-06 19:51
Eindelijk :*)

review: Samsung Galaxy S24 Ultra - Een snufje titantium en een schep AI
Samengevat

De Samsung Galaxy S24 Ultra is een waardige opvolger van de S23 Ultra. De smartphone maakt nog strakkere foto’s, gaat langer mee op een acculading en heeft zeven jaar lang softwareondersteuning, waardoor deze tot 2031 wordt voorzien van beveiligingsupdates en OS-upgrades krijgt tot Android 21. Daarnaast heeft de smartphone een mooi plat, superfel scherm dat ook nog eens een strakke kleurstelling heeft. Het toestel is ook uitgerust met de krachtige Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3. Deze chip throttlet wel wat sneller dan gemiddeld, maar in de dagelijkse praktijk merk je daar weinig van.

[ Voor 61% gewijzigd door Ryan_ op 08-02-2024 06:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kyunikeon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:55
satshow schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 05:53:
Wat is dat voor een icoontje links langs het 4G icoontje?

[Afbeelding]
Dat icoontje betekend dat het prestatieprofiel op "licht" staat ipv "standaard".

Dit is te vinden onder Instellingen > apparaatonderhoud > prestatieprofiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
kyunikeon schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 06:41:
[...]

Dat icoontje betekend dat het prestatieprofiel op "licht" staat ipv "standaard".

Dit is te vinden onder Instellingen > apparaatonderhoud > prestatieprofiel
Heb ik gisteren inderdaad aangezet, ben benieuwd wat het is verschil is tussen licht en standaard.
En of ik het merk in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:51
Van der Berg schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:13:

Ik ervaar rust met mijn 1TB uitvoering. Helaas niet uitbreidbaar en nog steeds is 1TB de hoogste capaciteit. Ik zie geen 2TB mogelijkheden. Denken jullie dat het hierbij blijft? Je kan inderdaad een externe Samsung SSD aanhangen maar handig is het niet.
Het grootste voordeel van Always-on display is dat je in een oogopslag kunt zien dat je meldingen hebt, en van welke app.
En altijd een klok bij de hand is ook wel handig.

Wat betreft opslag, ik weet niet of het nodig is om 1TB aan video en toto's op je telefoon te hebben staan. Ik zou dan eerder de opslag van je PC vergroten, en daarop archiveren.

Niemand kan in een glazen bol kijken, maar het zou mij niet verbazen als er in de komende jaren Samsung-telefoons met 1,5 of 2TB opslag komen (met een flinke meerprijs, uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-06 19:24
Van der Berg schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:13:
Je kan dan relatief makkelijk/snel zien wat de tijd is en of je berichten hebt.
scheelt telkens je telefoon aanzetten.

Ik gebruik het soms, maar meer de 'wakker worden door aantikken'.
Effe 2x op het scherm tikken en dan zie je ook je lockscreen

Ik kreeg 1TB voor de prijs van 512GB

Bij mij op dit moment:
[Afbeelding]
Tja... ik vraag mij dan af wat je er allemaal op hebt staan... ;)

Ik heb nu een S22 Ultra 256GB.
Hiervan heb ik de helft na 2 jaar nog vrij (of iets minder).

Ik schiet wel veel foto's (vaak 12MP) en af en toe een filmpje (niet in 4K of hoger).
Verder speel ik weinig games dus die vullen de telefoon ook niet.

Wel muziek via spotify gedownload en af en toe een film via streaming dienst (in vakanties).

Dus ja, ik ga naar 512GB en vraag mij af wat ik met al die ruimte moet :?

Maar ja.. zou gebruikt iedereen waarschijnlijk zijn telefoon op een andere manier..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

satshow schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 21:36:
[...]

Is er veel verschil tussen dat prestatie profiel? Licht of standaard?
Het profiel verlaagt de processorsnelheid en nog wat andere dingen. Ik merk er om heel eerlijk te zijn niet heel veel van omdat ik sowieso niet heel veel zware taken uitvoer. Ook heeft de batterij capaciteit genoeg om gewoon al de hele dag door te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Toch weer een melding dat Samsung de kleuren toch gaat aanpassen onder het profiel 'levendig':
https://www.sammobile.com...ss-color-fix-next-update/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-06 10:06

DataGhost

iPL dev

Of-Aaargh schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 07:28:
[...]

Wat betreft opslag, ik weet niet of het nodig is om 1TB aan video en toto's op je telefoon te hebben staan. Ik zou dan eerder de opslag van je PC vergroten, en daarop archiveren.
stimpyrulez schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 08:05:
[...]

Dus ja, ik ga naar 512GB en vraag mij af wat ik met al die ruimte moet :?

Maar ja.. zou gebruikt iedereen waarschijnlijk zijn telefoon op een andere manier..
Ik ga wel eens op hikes waar je per etappe makkelijk ruim een week zonder ontvangst komt te zitten en ook wel eens op andere plekken waar nauwelijks tot geen (bruikbare) ontvangst is. Dan vind ik het toch fijn om flink wat van Spotify offline te hebben, daarnaast een stapel audiobooks, wat series, wat films en wat games. Zeker nu ik de 1TB heb heb ik ook van Spotify de kwaliteit van gedownloade muziek op maximaal gezet waardoor die alleen al 90GB gebruikt. Verder heb ik heel veel kaarten offline staan en natuurlijk een groot archief van gemaakte foto's en video's. Allemaal gebackupt in m'n "eigen cloud" maar toch heel fijn als ik ze gewoon direct bij de hand heb zonder dat ik afhankelijk ben van een verbinding die er al dan niet is en waarvan ook nog maar de vraag is hoe snel die is. En natuurlijk scheelt dat weer batterijverbruik ten opzichte van streamen of downloaden. Zeker in vliegtuigstand, dan kan je opeens een aantal dagen doen op een enkele acculading.

In m'n oude telefoons had ik een 512GB μSD-kaart erbij zitten dus opslag was een dealbreaker voor me. "Helaas" daarvoor voor de Ultra moeten gaan want ik ben geen fan van het fysieke formaat, maar de telefoon bevalt toch best goed. Momenteel 496GB in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Ik weet niet of anderen dit 'probleem' herkennen, maar bij het ontgrendelen van mijn S24 Ultra (zowel gezicht als vingerafdruk) opent hij bij mij vaak tegelijk een willekeurige app. Ik kom er niet achter of er logica in zit; het is in ieder geval niet mijn laatst geopende app of zo. Ik wil gewoon op mijn start screen komen. Heel vreemd ... Iemand idee voor oplossing ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 28-06 19:51
mattrob schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:23:
Ik weet niet of anderen dit 'probleem' herkennen, maar bij het ontgrendelen van mijn S24 Ultra (zowel gezicht als vingerafdruk) opent hij bij mij vaak tegelijk een willekeurige app. Ik kom er niet achter of er logica in zit; het is in ieder geval niet mijn laatst geopende app of zo. Ik wil gewoon op mijn start screen komen. Heel vreemd ... Iemand idee voor oplossing ?
Staan deze apps toevallig dicht bij elkaar op je startscherm, op de plek van de vingerafdrukscanner? Dit verklaard alleen niet waarom dit ook met gezicht unlock voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 12:46
satshow schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 21:11:
[...]

Hier word dat uitgelegd. Hier kun je nog meer doen zoals je hele telefoon leeg maken. Let dus goed op

https://www.t-mobile.com/...ckup/wipe-cache-partition
wat doet dit nu juist voor goeds? Ik heb bv. via Smartswitch mijn oude S23U overgezet en ben niet omvergeblazen door de batterijduur, zou dit soelaas kunnen brengen? Wordt bv. ook alle logins en paswoorden verwijderd, of hoe moet ik dat cache legen bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 14:19
Ik heb een aantal dagen geleden ook de cache verwijderd, heeft tot nu geen effect op de batterijduur helaas. Kom ook van een s23 ultra en de 24 ultra is in de praktijk toch een stukje slechter, valt me wel tegen. Benchmarks zijn altijd leuk maar die vertellen niet het hele verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Laatst online: 28-06 20:23
hollabizack12 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:54:
Ik heb een aantal dagen geleden ook de cache verwijderd, heeft tot nu geen effect op de batterijduur helaas. Kom ook van een s23 ultra en de 24 ultra is in de praktijk toch een stukje slechter, valt me wel tegen. Benchmarks zijn altijd leuk maar die vertellen niet het hele verhaal.
Is het ook niet zo dat dat in 't begin wel vaker zo is bij nieuwe telefoons? Zodra samsung meer data kan verzamelen van gebruikers over de hele wereld na release, kunnen ze de software beter inrichten? Dus na een paar updates kan het beter worden hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
ChefRopes schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:17:
[...]

Is het ook niet zo dat dat in 't begin wel vaker zo is bij nieuwe telefoons? Zodra samsung meer data kan verzamelen van gebruikers over de hele wereld na release, kunnen ze de software beter inrichten? Dus na een paar updates kan het beter worden hopelijk.
Ja precies daar hoop ik op inderdaad. Verder een prima telefoon hoor, dus ik zal hem niet weg doen. Enige wat mij tegenvalt is foto's van dieren en kinderen die bewegen. Die komen er toch altijd maar onscherp en bewoge uit. Dat krijgen ze bij samsung maar niet voor elkaar. Elk jaar hopen dat het beter is, maar het schiet niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riser84
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-06 00:06
Ik heb vergelijkbare teleurstellende ervaringen met de batterijduur van de s24 ultra.

Ben van een s23u overgegaan en heb de smart switch san samsung gebruikt om alles over te zetten. Wetende dat ik op de 23u het light performance profiel heb gebruikt, en op de 24u het standaard performance profiel had ik hoge drain die ik met cache clearen en app instellingen niet weg kon krijgen. Had max 4u sot op een dag.

Uiteindelijk een factory reset gedaan en alle apps handmatig weer geïnstalleerd. Dit heeft mijn sot naar makkelijk 6-7 uur gebracht met een 80% batterijlading nadat alles een kleine week ingewerkt is. Voor mij zeker de moeite waard geweest. Hoewel ik veel problemen had om m'n Google account in te komen ivm een 2FA die niet werkte voor mn Google account, zou ik het iedereen aanbevelen om dit te proberen bij battery drain issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-06 06:10
Riser84 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:24:
Ik heb vergelijkbare teleurstellende ervaringen met de batterijduur van de s24 ultra.

Ben van een s23u overgegaan en heb de smart switch san samsung gebruikt om alles over te zetten. Wetende dat ik op de 23u het light performance profiel heb gebruikt, en op de 24u het standaard performance profiel had ik hoge drain die ik met cache clearen en app instellingen niet weg kon krijgen. Had max 4u sot op een dag.

Uiteindelijk een factory reset gedaan en alle apps handmatig weer geïnstalleerd. Dit heeft mijn sot naar makkelijk 6-7 uur gebracht met een 80% batterijlading nadat alles een kleine week ingewerkt is. Voor mij zeker de moeite waard geweest. Hoewel ik veel problemen had om m'n Google account in te komen ivm een 2FA die niet werkte voor mn Google account, zou ik het iedereen aanbevelen om dit te proberen bij battery drain issues.
Ik heb gewoon smartswitch gebruikt, geen cache geleegd in recovery mode en haal met gemak ruim 10 tot 12 uur sot van 80 naar 24 met gebruik light profile.

Voor mij een positieve wereld van verschil met mijn ingeruilde s22 ultra die ik 2 keer per dag moest opladen en al leeg liep als ik er naar keek...

Hou het nu met gemak een dag vol en hij laadt voor mij ook snel op: 24 minuten om van 21 tot 80% te komen met de originele samsung 45w adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Moet zeggen dat t met mijn s24u ook steeds beter gaat. Gisteravond tot 100 opgeladen en zit nu op 53. Ff volledige lading gedaan om een meting te starten voor m'n app accubattery pro. Die geeft wel een goede gezondheid aan vd accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
destro9704 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:47:
[...]

Ik heb gewoon smartswitch gebruikt, geen cache geleegd in recovery mode en haal met gemak ruim 10 tot 12 uur sot van 80 naar 24 met gebruik light profile.

Voor mij een positieve wereld van verschil met mijn ingeruilde s22 ultra die ik 2 keer per dag moest opladen en al leeg liep als ik er naar keek...

Hou het nu met gemak een dag vol en hij laadt voor mij ook snel op: 24 minuten om van 21 tot 80% te komen met de originele samsung 45w adapter.
Bizar! Dat zijn cijfers waar ik slechts van kan dromen. Nu is sot voor iedereen anders. 10 uur heb ik nog nooit gehaald, met geen enkele telefoon dus daar zit wel verschil in, als ik 8 uur zou halen ben ik tevreden. Lukte met mijn s23+ makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Jep bij mij opent altijd de OV9292 app, staat niet eens in de buurt van de fingerprintscanner.. is nu al een aantal keer gebeurd. Vage bug :D

Daarnaast zijn alle gebeden gehoord en komt er een kleurverzadiging slider: nieuws: 'Samsung Galaxy S24 krijgt slider om verzadiging levendige modus in t...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
stin00 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:27:
[...]

Jep bij mij opent altijd de OV9292 app, staat niet eens in de buurt van de fingerprintscanner.. is nu al een aantal keer gebeurd. Vage bug :D

Daarnaast zijn alle gebeden gehoord en komt er een kleurverzadiging slider: nieuws: 'Samsung Galaxy S24 krijgt slider om verzadiging levendige modus in t...
Heb je geen macro's gemaakt toevallig?
En anders geprobeerd de app te verplaatsen naar een ander gedeelte van het home screen?
Laatste optie is even de 9292 app herinstalleren. Dat kan zo'n bug ook nog wel eens verhelpen als het aan de 9292 app ligt.

Update: ik lees nu het bericht waar je op gereageerd hebt. Dus mogelijk ligt het niet aan de 9292 app zelf. Je kan altijd nog even testen met de positie en herinstallatie kan geen kwaad.
Ik heb het zelf nog niet gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door ChefRopes op 08-02-2024 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nog een leuk vergelijk tussen een Sony systeemcamera en de S24 Ultra. De systeemcamera wint het natuurijk maar de S24 Ultra komt soms erg dichtbij qua kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:47
Bij mij heel vaak het 'weer'. Die staat als widget op m'n home screen, dus gok dat het daardoor komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 22:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0BHIxd2VmcwMs2DxOke9JLQlIbw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W8PhaNJjOwf3cEUpHUnE7yGQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik gebruik Accy Battery. Echter word deze tijdens het laden onderbroken. Nu had ik deze setting gevonden maar het gebeurt nog steeds. Ik zie meerdere laadsessies. Is er nog ergens iets wat ik kan instellen zonder dat deze afsluit? Of komt het toch door het draadloos laden? (Snachts dus geen beweging ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06 16:11
Net een s24 Ultra besteld via twee jarig contract bij Odido:

Totaalprijs 256GB model: 1211,41 euro (24x41,5 en eenmalig 215,41)….sowieso al goede deal op de goedkoopste online prijs plus je krijgt er nog een galaxy smartwatch 6 LTE/4G bij…heb ik geen behoefte aan dus denk die wel snel te kunnen verkopen voor 100-150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
FietsFanaat33 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 08:03:
[Afbeelding]

Ik gebruik Accy Battery. Echter word deze tijdens het laden onderbroken. Nu had ik deze setting gevonden maar het gebeurt nog steeds. Ik zie meerdere laadsessies. Is er nog ergens iets wat ik kan instellen zonder dat deze afsluit? Of komt het toch door het draadloos laden? (Snachts dus geen beweging ofzo)
Ik gebruik deze app ook, heb ook de pro versie aangeschaft, maar daar zal hierin geen verschil zijn neem ik aan.

Je kan nog even proberen een slotje op de app te zetten in het overzicht van Actieve applicaties door op het icoontje te drukken en "Open houden" te selecteren. Maar dat maakt bij mij geen verschil.

Heb bij de instellingen van de app ook nog "bovenop weergeven" aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:41
Gisteren was ik het scherm aan het schoonmaken, toen hoorde ik ineens een soort klikkend geluid. (s24 Ultra)

https://streamable.com/4q3i8a

Eerst dacht ik dat het de screenprotector was, die erafgehaald....

Maar het blijft dus... lijkt net dat het scherm op deze plek niet goed vast zit...
Aan de linkerzijkant in het midden een beetje.

Op een gegeven moment hoor je het niet meer, maar na een uurtje is het weer terug.

Hebben jullie dit ook? Wat kan dit zijn? (Tape wat onder het scherm niet goed vast zit)

Dan ga ik contact opnemen met samsung of ze willen ruilen voor een nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:47
Aggressor schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:47:
Gisteren was ik het scherm aan het schoonmaken, toen hoorde ik ineens een soort klikkend geluid.

Maar het blijft dus... lijkt net dat het scherm op deze plek niet goed vast zit...

Op een gegeven moment hoor je het niet meer, maar na een uurtje is het weer terug.

Hebben jullie dit ook? Wat kan dit zijn? (Tape wat onder het scherm niet goed vast zit)

Dan ga ik contact opnemen met samsung of ze willen ruilen voor een nieuw toestel.
Heb gelijk even gevoeld, maar ik heb het niet, maar ik kan dan ook niet goed zien welke versie jij hebt. Mijn S24U heeft het dus iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
sn0x0r schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:58:
[...]

Heb gelijk even gevoeld, maar ik heb het niet, maar ik kan dan ook niet goed zien welke versie jij hebt. Mijn S24U heeft het dus iig niet.
Gaat om de S24 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 22:42
ChefRopes schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:25:
[...]

Ik gebruik deze app ook, heb ook de pro versie aangeschaft, maar daar zal hierin geen verschil zijn neem ik aan.

Je kan nog even proberen een slotje op de app te zetten in het overzicht van Actieve applicaties door op het icoontje te drukken en "Open houden" te selecteren. Maar dat maakt bij mij geen verschil.

Heb bij de instellingen van de app ook nog "bovenop weergeven" aangezet.
Waar is het overzicht van actieve apps?
Maar jij ervaart dus hetzelfde probleem? Heb even gegoogled maar schijnen dus meerdere last van te hebben met deze app. En geen oplossing helaas.

Op mijn S8 heeft het altijd zonder problemen gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Aggressor schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:47:
Gisteren was ik het scherm aan het schoonmaken, toen hoorde ik ineens een soort klikkend geluid. (s24 Ultra)

Ik heb het ook niet. Ik zou hem omruilen als het kan. Lijkt me een productiefoutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Gismo1979 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:11:
[...]

Ik heb het ook niet. Ik zou hem omruilen als het kan. Lijkt me een productiefoutje.
Ja mij ook ... Kijken hoe Samsung hier mee omgaat.
Ik heb geen zin in nu al een "gerepareerde" telefoon.
Ik hoop dat ze hem kunnen omruilen voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
FietsFanaat33 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:07:
[...]

Waar is het overzicht van actieve apps?
Maar jij ervaart dus hetzelfde probleem? Heb even gegoogled maar schijnen dus meerdere last van te hebben met deze app. En geen oplossing helaas.

Op mijn S8 heeft het altijd zonder problemen gewerkt
Ik had het in het begin, maar nu niet meer op de 1 of andere manier. Heb ook macrodroid constant draaien en dat gaat ook goed.

Je actieve applicaties zie je door een knop onderaan, of als je gestures hebt, even van onderen licht naar boven swipen en vasthouden.
Dan kom je hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNjdcMjGrZ1dRSSUlHtCrSblG80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SMyKsdL7GjmJYrLd8KYHG1uh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
@FietsFanaat33 en @ChefRopes: Misschien is onderstaande ook relevant voor jullie probleem. Ik heb het idee dat er bij mij apps worden onderbroken en afgesloten.

Het viel mij op dat mijn S24+ regelmatig de private tabbladen in Chrome weggooit. Ik open vaak pagina's die ik later wil lezen in private tabbladen i.v.m. tracking cookies. Op mijn vorige telefoon bleven de private tabbladen dagen tot soms zelfs meerdere weken bewaard, omdat de app blijft draaien. De S24+ lijkt de private tabbladen veel sneller te sluiten. Ik vermoed dat de app heel agressief wordt afgesloten en dan dus alles kwijt raakt.

Ook andere apps lijken 'nieuw' te starten en hun vorige toestand te vergeten. Bijvoorbeeld een nieuwsapp opent met de headlines en het geopende artikel uit de vorige sessie is verdwenen.

Is dit een Android feature of heeft Samsung een agressieve batterij optimalisatie service geïnstalleerd die hier voor verantwoordelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-06 10:59
HyperH schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:31:
@FietsFanaat33 en @ChefRopes: Misschien is onderstaande ook relevant voor jullie probleem. Ik heb het idee dat er bij mij apps worden onderbroken en afgesloten.

Het viel mij op dat mijn S24+ regelmatig de private tabbladen in Chrome weggooit. Ik open vaak pagina's die ik later wil lezen in private tabbladen i.v.m. tracking cookies. Op mijn vorige telefoon bleven de private tabbladen dagen tot soms zelfs meerdere weken bewaard, omdat de app blijft draaien. De S24+ lijkt de private tabbladen veel sneller te sluiten. Ik vermoed dat de app heel agressief wordt afgesloten en dan dus alles kwijt raakt.

Ook andere apps lijken 'nieuw' te starten en hun vorige toestand te vergeten. Bijvoorbeeld een nieuwsapp opent met de headlines en het geopende artikel uit de vorige sessie is verdwenen.

Is dit een Android feature of heeft Samsung een agressieve batterij optimalisatie service geïnstalleerd die hier voor verantwoordelijk is?
achtergrond processen sluiten na inactiviteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-06 14:12
Ik weet dat ik altijd een notificatie heb op mijn Oneplus 8 Pro als ik met inprivate tabbladen werk. Zie je die wel verschijnen? Goede test straks op mijn S24u wat hier meer gebeurd..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
SamSid schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:42:
achtergrond processen sluiten na inactiviteit?
Is dat een Android feature of heeft Samsung daar een eigen variant van?

Ik heb bij instellingen -> Batterij -> Limieten en achtergrondgebruik de optie Ongebruikte apps laten sluimeren geactiveerd.

Moet ik Chrome (en andere apps zoals email) dan als sluimerend of juist niet-sluimerend markeren?
Bij sluimeren zou de app na inactiviteit niet moeten worden afgesloten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
Sjowhan schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:53:
Ik weet dat ik altijd een notificatie heb op mijn Oneplus 8 Pro als ik met inprivate tabbladen werk. Zie je die wel verschijnen? Goede test straks op mijn S24u wat hier meer gebeurd..
Geen idee wat voor notificatie je bedoeld, maar die heb ik op mijn S24+ en vorige telefoon nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik heb in donkere beeldmodus dat de mailtjes van Google Play totaal onleesbaar zijn omdat de kleur dan wit op wit wordt. Da's niet echt handig. De oplossing is dan om de dark modus even uit te zetten. Een ander kleurpalet brengt geen oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Ja, ik herken dat, ik heb dat ook. En is vooral in Instagram erg onhandig, waardoor ik veel niet kan lezen als ik de tekst van een post uitklap ... Ik hoop erop dat bij de volgende update dit opgelost is ! Ik heb ook al vanalles geprobeerd met kleurpalet etc

[ Voor 11% gewijzigd door mattrob op 09-02-2024 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:17:
Ik heb in donkere beeldmodus dat de mailtjes van Google Play totaal onleesbaar zijn omdat de kleur dan wit op wit wordt. Da's niet echt handig. De oplossing is dan om de dark modus even uit te zetten. Een ander kleurpalet brengt geen oplossing.
Dat herken ik ook. Dit had ik al op mijn S21+. Zit in de verwerking van de donkere modus in het e-mailprogramma lijkt me.
Ik heb het geaccepteerd dat dit helaas zo is. Ik had de email als losgekoppeld van donkere modus, maar kan daar niet aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:54
Ik heb even een offtopic vraagje omdat ik niet echt weet waar deze vraag te stellen:

Het is al geruime tijd dat Tweakers geen app meer ontwikkelt, maar het is wel mogelijk om middels Chrome een icoontje the creëren zodat de Tweakers website zich gedraagd als een app. Echter heb ik hier wel een probleem mee. Altijd als ik Tweakers open via de Chrome snelkoppeling opent Chrome een nieuw tabblad. Echter ben ik er ooit eens in geslaagd dat dit niet het geval was en het er echt uit zag als een app zonder de tabbladen etc. Hebben jullie een idee hoe ik dit verkrijg? Tx!

Mag een volgende keer in een eigen topic. d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 10-02-2024 07:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SamSid
Yargo schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:37:
Ik heb even een offtopic vraagje omdat ik niet echt weet waar deze vraag te stellen:

Het is al geruime tijd dat Tweakers geen app meer ontwikkelt, maar het is wel mogelijk om middels Chrome een icoontje the creëren zodat de Tweakers website zich gedraagd als een app. Echter heb ik hier wel een probleem mee. Altijd als ik Tweakers open via de Chrome snelkoppeling opent Chrome een nieuw tabblad. Echter ben ik er ooit eens in geslaagd dat dit niet het geval was en het er echt uit zag als een app zonder de tabbladen etc. Hebben jullie een idee hoe ik dit verkrijg? Tx!
net tweakers.net op de volgende wijze gedaan. En geen tab of tabblad. Gewoon fullscreen.
Eerste hit tijdens googlen:

Launch Chrome app (web browser).
Open the website or web page you want to pin to your home screen.
Tap the menu icon (3 dots in upper right-hand corner) and tap Add to homescreen.
You'll be able to enter a name for the shortcut and then Chrome will add it to your home screen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijn1309
  • Laatst online: 10:06
Yargo schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:37:

Je bedoeld als echt app dat je geen adresbalk bovenin hebt etc.

Bij mij was het voldoende om via Chrome naar tweakers.net te gaan, 3 puntjes tikken en kiezen voor toevoegen aan startscherm.

Als ik dan tweakers open via dat icoontje opent hij fullscreen zonder adresbalk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:27
Weet iemand of je het "toetsenbord sluiten" icoontje van Samsung toetsenbord (helemaal rechtsonder) ook naar links kan zetten? Ik heb gezocht maar kan het niet vinden helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wr0FgqRzLbKArdESgsMUJhIcffc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nbKyGwnwKb8r1gyh22WWTyqz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChefRopes

Geen idee, heb alles uitstaan en het lijkt nu bij mij wel goed te gaan. Bij mijn Poco had ik wel meer opties om dit soort instellingen aan te passen en te ontsluiten. Wellicht komt daar wel een update op of moeten we even goed verder googlen.

Ik merk nu dat mijn Flitsmeister geen pop-overs meer weergeeft tijdens het rijden als ik Waze aan heb. Waze geeft de meesten wel aan, maar vind het toch altijd fijner als Flitsmeister dat ook doet. Krijg dat nog niet voor mekaar ondanks dat alles toegestaan staat. Ik krijg tegenwoordig wel een seintje bij een flitser, zonder dat mijn audio stopt. Dat kreeg ik met geen instelling voor mekaar bij mijn Poco, dus dat is wel weer een verbetering :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 28-06 12:00

Het valt mij sowieso op dat Samsung bizar agressief is met sluiten van apps op de achtergrond.

Ik had er last van op de S22U en nu ook op de S23, maar dat de S24 dat ook doen verbaasd mij niet.

De beste "oplossing" (want echt oplossen hoe agressief Samsung is kun je niet) was Memory Guardian installeren ( men raadt aan dat je ook Good Lock hebt, maar die stap had ik over geslagen)

En dan Memory Guardian instellen op "Quick Switching Mode", sindsdien blijven de apps op mijn S23 (en ervoor S22U) en de S22U van mijn partner veel langer actief.

Want ik werd er gek van, open je ene keer 10 tabs in FireFox en alles blijft de volgende dag vrolijk open, andere keer heb je 2 tabs en Samsung sluit alles na 10 minuten af omdat je het niet gebruikt.

geldt wel voor meer dingen, ben je bezig met iets te typen in Whatsapp, open je even de rekenmachine en ineens herlaadt Samsung de Whatsapp app

In ieder geval was dat de oplossing in ons geval.
Gerjannn schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:49:
Weet iemand of je het "toetsenbord sluiten" icoontje van Samsung toetsenbord (helemaal rechtsonder) ook naar links kan zetten? Ik heb gezocht maar kan het niet vinden helaas.

[Afbeelding]
In kreeg dat voor elkaar voor in de Instellingen even terug te schakelen naar de on screen knoppen onderin, dan de lay-out omdraaien (dus dat de terug knop links is en multitask rechts) en daarna als ik terug naar de gestures wissel was de toetsenbord sluiten knop ook links.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChefRopes
@Mizgala28 ik kan Memory Guardian niet eens vinden in Good Lock. Maar zal 'm even gaan testen, dank voor de tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-06 21:16
ChefRopes schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:40:
@Mizgala28 ik kan Memory Guardian niet eens vinden in Good Lock. Maar zal 'm even gaan testen, dank voor de tip!
Je moet een andere app hebben: Good Guardians, en daar vind je Memory Guardian

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Gismo1979 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:11:
[...]

Ja.. volgende week vrijdag ga ik wel op vakantie.
Ik denk dat ik dan nog niet de nieuwe heb :( Of heel misschien wel ...

Wel balen, ik had eigenlijk gehoopt dat ik een nieuwe mag bestellen en de oude retourneren. (en eventueel het prijsverschil retour)
Maar Samsung is niet echt meedenkend of klantvriendelijk hierin.

@g86 Ik heb nu een mail met omruiling gekregen, wanneer kreeg jij de retourticket van PostNL ?
En krijg je ook weer een nieuwe factuur? vanwege imei

[ Voor 12% gewijzigd door Aggressor op 09-02-2024 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Aggressor schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:02:
[...]

Ja.. volgende week vrijdag ga ik wel op vakantie.
Ik denk dat ik dan nog niet de nieuwe heb :( Of heel misschien wel ...

Wel balen, ik had eigenlijk gehoopt dat ik een nieuwe mag bestellen en de oude retourneren. (en eventueel het prijsverschil retour)
Maar Samsung is niet echt meedenkend of klantvriendelijk hierin.
Is zeker balen. Timing is zo te lezen ook erg ongunstig. Ik wens je in ieder geval wel een goede vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:54
SamSid schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:45:
[...]

net tweakers.net op de volgende wijze gedaan. En geen tab of tabblad. Gewoon fullscreen.
Eerste hit tijdens googlen:

Launch Chrome app (web browser).
Open the website or web page you want to pin to your home screen.
Tap the menu icon (3 dots in upper right-hand corner) and tap Add to homescreen.
You'll be able to enter a name for the shortcut and then Chrome will add it to your home screen.
Thanks, had dit eerder ook op deze manier gedaan, maar reageerde toch anders. Bizar. Nu opent hij wel fullscreen. Wel neemt hij het logo van Tweakers niet mee in zn icoontje en is het gewoon een grijs icoontje met een T 8)7. Kan het ook niet aanpassen precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Yargo schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:58:
[...]

Thanks, had dit eerder ook op deze manier gedaan, maar reageerde toch anders. Bizar. Nu opent hij wel fullscreen. Wel neemt hij het logo van Tweakers niet mee in zn icoontje en is het gewoon een grijs icoontje met een T 8)7. Kan het ook niet aanpassen precies.
Ik zeg boeien. Het functioneert en het is fullscreen zonder elke keer een irritante tab aan te maken.

Trouwens de icon met de badge heeft een specifieke functie. De badge geeft aan welke app wordt gestart en de T wijst op een short-cut daarvan. Althans dat maak ik er van.

[ Voor 15% gewijzigd door SamSid op 09-02-2024 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
ChefRopes schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:53:
Geen idee, heb alles uitstaan en het lijkt nu bij mij wel goed te gaan. Bij mijn Poco had ik wel meer opties om dit soort instellingen aan te passen en te ontsluiten. Wellicht komt daar wel een update op of moeten we even goed verder googlen.
Hoe heb je alles uit gezet? Ik zie dat er bij Apparaatonderhoud een automatische optimalisatie is die ik niet uit kan schakelen. Er is enkele uren geleden nog een geheugenoptimalisatie uitgevoerd, maar dat kun je dus niet voorkomen?

Wat ik nu wel heb gedaan is bij Chrome app de keep open optie aangezet. Je krijgt dan een slotje op de app, maar of het gaat helpen moet nog blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
Mizgala28 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:35:
Het valt mij sowieso op dat Samsung bizar agressief is met sluiten van apps op de achtergrond.

Ik had er last van op de S22U en nu ook op de S23, maar dat de S24 dat ook doen verbaasd mij niet.
Erg jammer, ik wist niet dat Samsung zo agressief apps op de achtergrond sluit. Het begrip achtergrond is ook relatief, want de app die open staat wordt bij mij ook afgesloten als ik de telefoon een tijdje niet gebruik.
Want ik werd er gek van, open je ene keer 10 tabs in FireFox en alles blijft de volgende dag vrolijk open, andere keer heb je 2 tabs en Samsung sluit alles na 10 minuten af omdat je het niet gebruikt.

geldt wel voor meer dingen, ben je bezig met iets te typen in Whatsapp, open je even de rekenmachine en ineens herlaadt Samsung de Whatsapp app
Erg irritant inderdaad. Het staat de goede werking van sommige apps ook in de weg. Een GPS recording van een wandeling maken kan dus ook ongewenst worden gestopt als die op de achtergrond draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
HyperH schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:10:
[...]

Hoe heb je alles uit gezet? Ik zie dat er bij Apparaatonderhoud een automatische optimalisatie is die ik niet uit kan schakelen. Er is enkele uren geleden nog een geheugenoptimalisatie uitgevoerd, maar dat kun je dus niet voorkomen?

Wat ik nu wel heb gedaan is bij Chrome app de keep open optie aangezet. Je krijgt dan een slotje op de app, maar of het gaat helpen moet nog blijken.
Ik heb apps beperken uitstaan (Batterij)
Niets beperken (app)
Open houden (actieve applicaties)

Je zou bij batterij instellingen nog kunnen kijken of je je app kan toevoegen bij:
Batterij - Limieten achtergrondgebruik - Nooit automatisch sluimeren

Maar ik kan Accu batterij pro en macrodroid daar niet in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:17:
Hier zijn ze gewoon leesbaar, maar ik gebruik voor alles wat ik met Google doe, ook gewoon de app van Gmail.
Proton geeft trouwens ook geen problemen in de donkere modus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kv8YXbjDnqdurMUAz7MizqoPhDU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Lz21jVxX0TDc8IWVkGfOfQ2L.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Peatsmoke schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:57:
[...]

Hier zijn ze gewoon leesbaar, maar ik gebruik voor alles wat ik met Google doe, ook gewoon de app van Gmail.
[Afbeelding]
Het zit hem ook in hoe de Samsung e-mail omgaat met de donkere stand. Het frappante is wel dat het niet bij ieder mail optreedt. Veel mails is de tekst gewoon leesbaar. Alleen de opmaak van google play mails i.c.m. donkere modus in de Samsung e-mail is geen goed huwelijk. Hier krijg ik altijd zwarte tekst op een zwart/donkere achtergrond en dus niet leesbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gebruikt dat dan nog iemand? ;)
Dat las ik niet uit de reactie van @sjaool, vandaar dat ik de screenshot er nog bij gezet had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Ehh ja ikke, mijn partner, mijn schoonouders :9B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-06 17:10
[...]

Is me nooit opgevallen eerlijk gezegd, juist bij Samsung niet. Andere toestellen in het verleden waren erg agressief met afsluiten van apps om accuduur te verlengen terwijl Samsung dat juist niet deed ten koste van de accuduur. Apps van uren terug staan nog gewoon open dus Memory management lijkt me wel in orde. Uiteindelijk zou de software de gebruikspatronen moeten leren waardoor het beter wordt.

Maar ik moet zeggen dat ik het nooit echt onderzocht heb omdat ik nooit veel tabs of apps heb open staan.
Peatsmoke schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:24:
Gebruikt dat dan nog iemand? ;)
Dat las ik niet uit de reactie van @sjaool, vandaar dat ik de screenshot er nog bij gezet had.
Ik weet niet eens meer hoe Samsung mail eruit ziet. Gebruik al jaren Gmail.

[ Voor 16% gewijzigd door Garret1410 op 09-02-2024 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Giovanni
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-06 16:25
Gerjannn schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:49:

[Afbeelding]
Algemeen beheer > Toetsenbordlijst en standaard > knop weergegeven om toetsenbord te verbergen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperH
Garret1410 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:26:
Is me nooit opgevallen eerlijk gezegd, juist bij Samsung niet. Andere toestellen in het verleden waren erg agressief met afsluiten van apps om accuduur te verlengen terwijl Samsung dat juist niet deed ten koste van de accuduur. Apps van uren terug staan nog gewoon open dus Memory management lijkt me wel in orde.
Wat is jouw definitie van 'open'? Bij mij staan de apps ook gewoon in het overzicht van recent geopende apps. Toch blijkt dat deze apps vaak dingen zijn vergeten of zelfs opnieuw worden gestart als ik ze open.
Uiteindelijk zou de software de gebruikspatronen moeten leren waardoor het beter wordt.
Van sommige apps weet ik beter wat mijn gebruikspatroon is dan een 'zelflerend algoritme'. Er zijn apps die je continu die je niet zo vaak raadpleegt, maar voor een goede werking wel continu op de achtergrond moeten draaien. Het zou toch mogelijk moeten zijn om apps op een white-list te zetten zodat ze niet 'geoptimaliseerd' worden.
Maar ik moet zeggen dat ik het nooit echt onderzocht heb omdat ik nooit veel tabs of apps heb open staan.
Het is dus niet uitsluitend bij een browser met openstaande tabs. Ook andere apps lijken er last van te hebben, zoals mijn email app, een GPS app, een nieuws-app, etc.

Onder normaal gebruik heb ik alleen Chrome, WhatsApp en de email app geopend, géén andere apps. Er zou dus helemaal niet geoptimaliseerd hoeven te worden. Er zit genoeg RAM in de telefoon en ik vind het ook niet erg dat de batterij enkele uren minder lang mee gaat.

Helaas heb ik nog niet de juiste combinatie van instellingen gevonden om apps actief te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Peatsmoke schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:57:
[...]

[Afbeelding]
Ik gebruik de Samsung mail app. Dus het is vreemd dat Samsung daar geen rekening mee heeft gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Nu online
Neco75 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 23:34:
Tevreden met de batterij van de S24+.

[Afbeelding]
Alle apps zeggen dat de capaciteit maar 4700mah is ipv 4900, is dit bij jou ook het geval?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-06 21:39
Dat is waarschijnlijk gewoon het verschil tussen typical en rated capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 28-06 12:00
@HyperH Ik kan een heel lang verhaal schrijven over hoe raar Samsung met RAM omgaat.

Maar om het redelijk kort te houden, Memory Guardian heb ik pas in oktober geïnstalleerd, en in november op de telefoon van mijn partner.

Daarvoor volgde ik allerei adviezen online, dingen als batterij voor een app op onbeperkt zetten, sluiemeren uitschakelen, app open houden en ga zo door.

Niks werkte, nog beter al die dingen aanpassen heeft niet eens invloed op de accu gehad.

Wel heeft het "wat" uitgehaald, Whatsapp op onbeperkt zorgde ervoor dat mijn notificaties meteen binnen komen, en bij Musicolet zorgde die instelling ervoor dat mijn app niet plots stopte met muziek afspelen.

Sluimeren uitschakelen heeft vrijwel niks uitgehaald, net als app open houden.

En de meeste nutteloze advies die ik destijds op oa. Reddit te horen kreeg was "de telefoon moet nog naar je gebruik leren, net als de accu"

In oktober 2023 had ik en mijn partner beide een S22U sinds 1 jaar, tijd zat om te "leren" denk ik dan (geldt ook voor de accu, die was vanaf dag 1 hetzelfde, en eigenlijk geldt dat voor alle telefoons die ik in het verleden heb gehad, nooit iets gemerkt van dat "leren" bij allerlei merken)

Memory Guardian is geen definitieve oplossing, maar apps die zichzelf volledig herstarten is nu iets wat ik per maand op 1 hand kan tellen, in plaats van per dag.

Samsung is heus niet de enige die agressief met RAM omgaat, dat doen veel Chinese merken ook.

Verschil is dat Samsung erg willekeurig is, de paar voorbeelden die ik eerder noemde heb ik meerdere keren meegemaakt, zelfs als ik puur Google of puur Samsung apps gebruikte (dan werd de SMS app van Samsung herlaadt terwijl ik even wisselde naar de Galaxy Store om daar een screenshot te maken)

Terwijl de andere keer ik meerdere dingen in FF deed, Whatsapp stond aan en ik had nog een game open en dat was ineens wel prima.

De willekeur was het probleem.

Btw met draaien op de achtergrond bedoelde ik de apps die gewoon op de achtergrond draaien, maar ook apps die ik open had maar niet actief in bezig was.
kruila schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 12:53:
[...]

Je moet een andere app hebben: Good Guardians, en daar vind je Memory Guardian
Moet ik onthouden voor de volgende keer, weet ik ook meteen dat destijds mij de verkeerde app (Good Lock) werd aangeraden dan.

[ Voor 9% gewijzigd door Mizgala28 op 09-02-2024 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
Ben zelf ontzettend tevreden over de Ultra.
Hij is een stuk sneller en lijkt veel beter te reageren op de toetsenbord (maakte veel fouten op de S22U) Eigenlijk heel blij met deze Upgrade.

Maar Ojeeeeee hij heeft een dingetje..... Android Auto met Usb kabel werkt helemaal niet. En dat deed mn S22U wel. Ik kan dus in mn VW geen Maps,Spotify etc. doen 😭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnricovD
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-06 17:58
Ik ben zelf over gekomen van iOS en ik moet zeggen dat de Ultra mij uitstekend bevalt... Zit (zat) diep in het Apple ecosysteem en wou eens wat anders, dat is gelukt met deze telefoon!

Google Pay, Android Auto (Ford bekabeld) alles werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
EnricovD schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:06:
Ik ben zelf over gekomen van iOS en ik moet zeggen dat de Ultra mij uitstekend bevalt... Zit (zat) diep in het Apple ecosysteem en wou eens wat anders, dat is gelukt met deze telefoon!

Heb je nog apple gear? Wat doe je als je een foto/video van je s24 op je MacBook wilt hebben? Ga je mailen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 23:14
xandoortje schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 19:33:
Ben zelf ontzettend tevreden over de Ultra.
Hij is een stuk sneller en lijkt veel beter te reageren op de toetsenbord (maakte veel fouten op de S22U) Eigenlijk heel blij met deze Upgrade.

Maar Ojeeeeee hij heeft een dingetje..... Android Auto met Usb kabel werkt helemaal niet. En dat deed mn S22U wel. Ik kan dus in mn VW geen Maps,Spotify etc. doen 😭
Dat is specifiek een VW/VAG probleem. Samsung kent het probleem, maar er zit een programmeerfout in het infotainmentsysteem van VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-06 23:23
tomhster schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 22:45:
[...]

Dat is specifiek een VW/VAG probleem. Samsung kent het probleem, maar er zit een programmeerfout in het infotainmentsysteem van VW.
Hier doet de S24U het wel met AA op een VW Polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnricovD
SamSid schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:40:
[...]

Heb je nog apple gear? Wat doe je als je een foto/video van je s24 op je MacBook wilt hebben? Ga je mailen?
Ja heb zeker nog Apple Gear! Als ik foto's / videos over wil zetten naar mijn MacBook gebruik ik Neardrop (link)... Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaimon
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:23
tomhster schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 22:45:
[...]

Ik had ook gehoopt dat de problemen na 5 jaar opgelost zouden zijn tussen Samsung en volkswagen maar helaas. Mijn S7 edge wilde nooit via Bluetooth goed verbinden met de VW radio. De S24 ultra heeft hetzelfde probleem maar minder erg. Door bluetooth op de telefoon opnieuw aan te zetten en daarna in het menu zelf de radio selecteren verbind hij ook met media audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryunoru
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 05-06 15:06
Op plebbit gaat de notie rond dat alle S24U toestellen last hebben van het gruisprobleem (ofwel patroonloos, ofwel met de diagonale streping), detecteerbaar in vooral donkere (niet-zwarte) gebieden, zoals in het instellingen-menu.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Op het oog heb ik er geen last van onder welke testcondities dan ook, maar ik heb geen goede camera om dit op foto vast te leggen zonder juist ruis te introduceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ryunoru schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 00:39:
Op plebbit gaat de notie rond dat alle S24U toestellen last hebben van het gruisprobleem (ofwel patroonloos, ofwel met de diagonale streping), detecteerbaar in vooral donkere (niet-zwarte) gebieden, zoals in het instellingen-menu.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Op het oog heb ik er geen last van onder welke testcondities dan ook, maar ik heb geen goede camera om dit op foto vast te leggen zonder juist ruis te introduceren...
Ik heb er nu twee hier liggen; De een heeft duidelijk last van de grain issue en de andere totaal niet. Als je er dus last van hebt en je kan nog ruilen, dan zou ik dat doen.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:48
EnricovD schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:06:

Kwam ook van ios maar toch terug gegaan naar apple. Vooral vanwege het gemis van imessage, airdrop en shared foto albums.
Als ik nu een foto of HDR video wilde doorsturen was dat onedrive of whatsapp maar de kwaliteit ging zo naar beneden.
Had mijn familie / vrienden meer een android gehad dan een iphone ging ik niet teruggaan naar ios want de s24 ultra is echt een hele goede telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnricovD
Pufster schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 08:13:
[...]

Kwam ook van ios maar toch terug gegaan naar apple. Vooral vanwege het gemis van imessage, airdrop en shared foto albums.
Als ik nu een foto of HDR video wilde doorsturen was dat onedrive of whatsapp maar de kwaliteit ging zo naar beneden.
Had mijn familie / vrienden meer een android gehad dan een iphone ging ik niet teruggaan naar ios want de s24 ultra is echt een hele goede telefoon.
Ja hier had ik geen last van... Wel veel iPhones in de familie maar wij gebruiken allemaal Whatsapp en voor AirDrop heb ik de ideale vervanger gevonden in NearDrop (zie een paar posts hierboven voor de link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:51
Pufster schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 08:13:
[...]

Zo zie je dat Apple zich niet voor niets zo fel verzet tegen het openstellen van hun eigen merkgebonden ecosysteem (messenger, cloud, dichtbij-delen, videobellen, ...). Weer een gebruiker binnen het eco-systeem gelocked.
Ik begrijp het wel hoor, het eco-systeem van Apple werkt ook prima als je hetzelfde merk gebruikt. Apple hoeft geen rekening te houden met allerlei verschillen tussen merken en mensen. Gewoon één oplossing voor iedereen, en wil je voor een deel niet meedoen dan val je erbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Sjaimon schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 00:13:
[...]

Ik had ook gehoopt dat de problemen na 5 jaar opgelost zouden zijn tussen Samsung en volkswagen maar helaas. Mijn S7 edge wilde nooit via Bluetooth goed verbinden met de VW radio. De S24 ultra heeft hetzelfde probleem maar minder erg. Door bluetooth op de telefoon opnieuw aan te zetten en daarna in het menu zelf de radio selecteren verbind hij ook met media audio.
Ik merk dat bij mijn Seat (ook deels vw) geen informatie wordt weergegeven op het display. Zal je truc even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:27
[...]

In kreeg dat voor elkaar voor in de Instellingen even terug te schakelen naar de on screen knoppen onderin, dan de lay-out omdraaien (dus dat de terug knop links is en multitask rechts) en daarna als ik terug naar de gestures wissel was de toetsenbord sluiten knop ook links.
Thanks, ik heb wat pogingen gewaagd maar helaas werkt hij niet mee :p voor nu maar m'n muscle memory aanpassen, terugswipen werkt ook op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryunoru
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 05-06 15:06
MysticX schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 01:25:
[...]

Ik heb er nu twee hier liggen; De een heeft duidelijk last van de grain issue en de andere totaal niet. Als je er dus last van hebt en je kan nog ruilen, dan zou ik dat doen.
Heb je een toevallig een redelijke camera om beide toestellen naast elkaar op beeld te krijgen, met dezelfde achtergrond/menus/weetikveel en scherminstellingen (vooral helderheid)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ryunoru schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 10:58:
[...]

Heb je een toevallig een redelijke camera om beide toestellen naast elkaar op beeld te krijgen, met dezelfde achtergrond/menus/weetikveel en scherminstellingen (vooral helderheid)?
Helaas niet meer, de andere heb ik vandaag retour gestuurd (met de grain issue)

hi!

Pagina: 1 ... 13 ... 40 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen