@
HyperH Ik kan een heel lang verhaal schrijven over hoe raar Samsung met RAM omgaat.
Maar om het redelijk kort te houden, Memory Guardian heb ik pas in oktober geïnstalleerd, en in november op de telefoon van mijn partner.
Daarvoor volgde ik allerei adviezen online, dingen als batterij voor een app op onbeperkt zetten, sluiemeren uitschakelen, app open houden en ga zo door.
Niks werkte, nog beter al die dingen aanpassen heeft niet eens invloed op de accu gehad.
Wel heeft het "wat" uitgehaald, Whatsapp op onbeperkt zorgde ervoor dat mijn notificaties meteen binnen komen, en bij Musicolet zorgde die instelling ervoor dat mijn app niet plots stopte met muziek afspelen.
Sluimeren uitschakelen heeft vrijwel niks uitgehaald, net als app open houden.
En de meeste nutteloze advies die ik destijds op oa. Reddit te horen kreeg was "de telefoon moet nog naar je gebruik leren, net als de accu"
In oktober 2023 had ik en mijn partner beide een S22U sinds 1 jaar, tijd zat om te "leren" denk ik dan (geldt ook voor de accu, die was vanaf dag 1 hetzelfde, en eigenlijk geldt dat voor alle telefoons die ik in het verleden heb gehad, nooit iets gemerkt van dat "leren" bij allerlei merken)
Memory Guardian is geen definitieve oplossing, maar apps die zichzelf volledig herstarten is nu iets wat ik per maand op 1 hand kan tellen, in plaats van per dag.
Samsung is heus niet de enige die agressief met RAM omgaat, dat doen veel Chinese merken ook.
Verschil is dat Samsung erg willekeurig is, de paar voorbeelden die ik eerder noemde heb ik meerdere keren meegemaakt, zelfs als ik puur Google of puur Samsung apps gebruikte (dan werd de SMS app van Samsung herlaadt terwijl ik even wisselde naar de Galaxy Store om daar een screenshot te maken)
Terwijl de andere keer ik meerdere dingen in FF deed, Whatsapp stond aan en ik had nog een game open en dat was ineens wel prima.
De willekeur was het probleem.
Btw met draaien op de achtergrond bedoelde ik de apps die gewoon op de achtergrond draaien, maar ook apps die ik open had maar niet actief in bezig was.
Moet ik onthouden voor de volgende keer, weet ik ook meteen dat destijds mij de verkeerde app (Good Lock) werd aangeraden dan.
[
Voor 9% gewijzigd door
Mizgala28 op 09-02-2024 18:42
]