Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-06 11:48
Of-Aaargh schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 08:26:
[...]

Zo zie je dat Apple zich niet voor niets zo fel verzet tegen het openstellen van hun eigen merkgebonden ecosysteem (messenger, cloud, dichtbij-delen, videobellen, ...). Weer een gebruiker binnen het eco-systeem gelocked.
Ik begrijp het wel hoor, het eco-systeem van Apple werkt ook prima als je hetzelfde merk gebruikt. Apple hoeft geen rekening te houden met allerlei verschillen tussen merken en mensen. Gewoon één oplossing voor iedereen, en wil je voor een deel niet meedoen dan val je erbuiten.
Klopt. Ik denk wel dat er veel zal veranderen als ze RCS ondersteunen. Kan je al veel wat je met imessage ook kan. Dan zou ik mss wel terugkeren naar android voor de S25 ultra. iOS is op veel vlakken boring aan het worden terwijl android en one ui verfrissend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:08
Ik heb sinds afgelopen donderdag mijn S24 Ultra.

Nu heb ik alleen wel een issue met de camera (lijkt software gerelateerd).
Hebben wellicht ook anderen dit issue?

Het gaat mis met het zoomen tussen 3 en 5x
Bij de 5x wordt hij gelijk wazig (in landscape).
Als ik verticaal zoom, dan lijkt het issue niet op te treden.

Hieronder effe een screencapture

Hopelijk geen hardware issue.. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:32
Als het andersom zou zijn dan vond ik het terecht. Ik kan het nog steeds niet hebben dat mensen verticaal filmen en dan dus maar 1/3 van de censor gebruiken en denken dat alles voor Instagram is. Dan heb je een prachtige camera en scherm met ook een groothoeklens en de video's zijn smal en gebruiken maar 1/3 van de censor, wat is er mis mee om je telefoon even te draaien. Maar goed dit is een persoonlijke ergernis van mij.

Maar dit probleem heb ik eerder gelezen en het vermoeden is dat het een software probleem is, vooral ook omdat hij het verticaal wel doet. In de geruchtenlijn word er al gesproken dat Samsung met een grote update bezig is ook voor de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
edtims schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:24:
Als het andersom zou zijn dan vond ik het terecht. Ik kan het nog steeds niet hebben dat mensen verticaal filmen en dan dus maar 1/3 van de censor gebruiken en denken dat alles voor Instagram is. Dan heb je een prachtige camera en scherm met ook een groothoeklens en de video's zijn smal en gebruiken maar 1/3 van de censor, wat is er mis mee om je telefoon even te draaien. Maar goed dit is een persoonlijke ergernis van mij.

Maar dit probleem heb ik eerder gelezen en het vermoeden is dat het een software probleem is, vooral ook omdat hij het verticaal wel doet. In de geruchtenlijn word er al gesproken dat Samsung met een grote update bezig is ook voor de camera.
Ben het met je eens hoor, normaal film ik ook alles landscape.
Daarom had ik er juist ook last van.
Maar kwam er per toeval achter dat hij het verticaal wel goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-05 07:22
Hey allemaal,
Ik wil graag een ander smartphone. Namelijk de OnePlus 12 of de S24 Ultra.
Vind het lastig om te kiezen namelijk. Vind de batterij erg belangrijk en de camera en snelheid. Zijn hier personen die beide toestellen in bezit hebben gehad. Welk toestel heeft een hoger screen on time?
Ben hier erg benieuwd naar

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:07

DataGhost

iPL dev

wilke77 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:28:
Hey allemaal,
Vind het lastig om te kiezen namelijk. Vind de batterij erg belangrijk en de camera en snelheid. Zijn hier personen die beide toestellen in bezit hebben gehad. Welk toestel heeft een hoger screen on time?
Beide telefoons zijn krap twee weken te koop en beide in de prijsklasse rond of ver boven de 1000 euro. Niemand hier gaat beide telefoons in bezit gehad hebben en deze ook noemenswaardig lang gebruikt hebben om hier fatsoenlijke uitspraken over te doen. Tenzij je professioneel reviewer bent en toevallig ook beide modellen gereviewd hebt, en dat zijn maar weinig mensen en die zullen vast ook niet in dit topic rondhangen omdat ze hoogstwaarschijnlijk een andere telefoon als daily hebben. Dus je moet gewoon gaan zoeken naar reviews en zelf je afwegingen maken. Als je dat wilt baseren op een enkel getalletje moet je dat helemaal zelf weten maar ook daarbij de kanttekening dat dat getalletje voor jouw gebruik niet in de buurt hoeft te komen van het gebruik van een test of gewoon iemand anders.

[ Voor 5% gewijzigd door DataGhost op 10-02-2024 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondsober
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-06 22:26
Mogelijk kun je nazien of dit je kan helpen.

YouTube: The 'Niche' Camera Features On Your Samsung Galaxy No One Tells You 😱🔥

Vanaf 2.40 min bepaalde uitleg die van toepassing kan zijn. Doe er je voordeel mee. Op S24 ultra te vinden onder camera assistent.
stimpyrulez schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:10:
Ik heb sinds afgelopen donderdag mijn S24 Ultra.

Nu heb ik alleen wel een issue met de camera (lijkt software gerelateerd).
Hebben wellicht ook anderen dit issue?

Het gaat mis met het zoomen tussen 3 en 5x
Bij de 5x wordt hij gelijk wazig (in landscape).
Als ik verticaal zoom, dan lijkt het issue niet op te treden.

Hieronder effe een screencapture

[YouTube: 10 februari 2024]

Hopelijk geen hardware issue.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-06 22:00
raymondsober schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:36:

Vanaf 2.40 min bepaalde uitleg die van toepassing kan zijn. Doe er je voordeel mee. Op S24 ultra te vinden onder camera assistent.

[...]
Super tip!

Gelijk de expert RAW en Camera Assistent geïnstalleerd. Zag dat er zelfs een astro functie opzit waarmee de sluiter zelfs 10 minuten blijft open staan.

Wel ingewikkeld allemaal 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-06 10:59
wilke77 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:28:
Hey allemaal,
De killer feature van de OnePlus 12 vind ik wel de System Cloner. Met wachtwoord/vingerafdruk unlock je een tweede android system op je toestel. Voor het geval je onder welke druk dan ook komt om je telefoon te openen. Ook handig wanneer je iets op je telefoon wilt laten zien/gebruiken, maar die persoon geen toegang wilt geven tot je privé documenten.
Deze feature heeft niet elke telefoonmaker in zijn toestellen.
Ik had dit graag op de s24 gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
raymondsober schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:36:

[...]
Dank voor de tip.
Maar helaas helpt het niet.
Het issue blijft precies hetzelfde als ik lensswitchen uit zet :-(

De grap is als ik het met de video functie doe dat daar hetzelfde gebeurt, maar een seconde later gaat de focus wel goed.

Zal daar morgen nog wel effe een screencapture van maken.

Net nog een draadje gevonden bij samsung US. Blijkbaar hebben meer in Vietnam geproduceerde modellen hier last van (die van mij komt ook daar vandaan)

[ Voor 15% gewijzigd door stimpyrulez op 10-02-2024 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

SamSid schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 19:30:
[...]

De killer feature van de OnePlus 12 vind ik wel de System Cloner. Met wachtwoord/vingerafdruk unlock je een tweede android system op je toestel. Voor het geval je onder welke druk dan ook komt om je telefoon te openen. Ook handig wanneer je iets op je telefoon wilt laten zien/gebruiken, maar die persoon geen toegang wilt geven tot je privé documenten.
Deze feature heeft niet elke telefoonmaker in zijn toestellen.
Ik had dit graag op de s24 gezien.
Bedoel je gewoon Secure Folder? Dat zit er al heel lang in, mijn S20 had het in ieder geval ook en volgens mij m'n S9 ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigTasty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-06 22:11
DataGhost schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:23:
[...]

Bedoel je gewoon Secure Folder? Dat zit er al heel lang in, mijn S20 had het in ieder geval ook en volgens mij m'n S9 ook wel.
Yes veilige map (y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
DataGhost schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:23:
[...]

Nee soort van een Guest omgeving (fresh Install) die je unlocked met een andere pin of andere vinger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ah, okee, geinig. Handig als je iemand die je niet vertrouwt je telefoon wilt geven inderdaad, maar aangezien je in die omgeving niks hebt staan kan je net zo goed de telefoon van die persoon zelf gebruiken toch? En als iemand je dwingt je telefoon te ontgrendelen zullen ze snel genoeg doorhebben dat je de boel probeert te flessen omdat er niks in staat dus het klinkt in theorie leuk maar ik zou daar niet op rekenen als veiligheid.

Ik heb het persoonlijk "andersom", een panic-shortcut (longpress op de powerknop, met tasker) die biometrische unlocks uitschakelt zodat je met code moet unlocken. Maar dat werkt ook maar ergens tot het punt dat ze vingers af gaan knippen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
DataGhost schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 21:11:
Ah, okee, geinig. Handig als je iemand die je niet vertrouwt je telefoon wilt geven inderdaad, maar aangezien je in die omgeving niks hebt staan kan je net zo goed de telefoon van die persoon zelf gebruiken toch? En als iemand je dwingt je telefoon te ontgrendelen zullen ze snel genoeg doorhebben dat je de boel probeert te flessen omdat er niks in staat dus het klinkt in theorie leuk maar ik zou daar niet op rekenen als veiligheid.

Ik heb het persoonlijk "andersom", een panic-shortcut (longpress op de powerknop, met tasker) die biometrische unlocks uitschakelt zodat je met code moet unlocken. Maar dat werkt ook maar ergens tot het punt dat ze vingers af gaan knippen enzo.
Je moet die omgeving natuurlijk wel inrichten. Belangrijkste is waarschijnlijk je crypto/bankapp. Je kan in de ene omgeving een betaalrekening hebben met wat zakgeld er in. En in de andere omgeving je voedingsrekening met spaargeld. Je doet alleen wanneer je paranoïde bent.
Ben wel met je eens dat secure folders hetzelfde werkt, wanneer je aanvullende maatregelen neemt (zoals foldernaam en icoon veranderen, notificaties daarnaartoe uitzetten en alleen pin toestaan).

Edit: Ben er net achter gekomen dat wat Sytem Cloner is voor OnePlus dat Second Space voor Xiaomi is. Dus het is niet een unieke feature van Oneplus alleen. Wel heb ik dit niet voor Samsung kunnen vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door SamSid op 11-02-2024 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:28

sjaool

Every life should have 9 cats

Pufster schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:23:
[...]

Klopt. Ik denk wel dat er veel zal veranderen als ze RCS ondersteunen. Kan je al veel wat je met imessage ook kan. Dan zou ik mss wel terugkeren naar android voor de S25 ultra. iOS is op veel vlakken boring aan het worden terwijl android en one ui verfrissend zijn.
Mijn S24 Ultra ondersteunt RCS.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

stimpyrulez schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:03:
[...]
Net nog een draadje gevonden bij samsung US. Blijkbaar hebben meer in Vietnam geproduceerde modellen hier last van (die van mij komt ook daar vandaan)
De meeste Samsung telefoons worden in Vietnam geproduceerd aangezien daar de grootste fabriek van Samsung staat. Het is dus niet zo vreemd dat als er exemplaren met een fout in omloop komen ze in Vietnam geproduceerd zijn. ;)

O, en btw mijn telefoon wordt in beide standen wazig als ik van 3x naar 5x zoom wissel maar dit had bij mij te maken met de minimale scherpstelafstand van de 5x zoom camera. Op grotere afstand heb ik nergens last van in zowel portret- als landschapsstand. Mijn telefoon is ook in Vietnam gemaakt. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door sjaool op 11-02-2024 02:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:40
Bijzonder.. Android auto werkt wel bij mij maar mijn s24u is de eerste telefoon die leeg loopt tijdens gebruik van AA terwijl hij vis de kabel in de auto ingeplugd zit. =\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 27-06 08:34

g86

Aggressor schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:02:
[...]

Ja.. volgende week vrijdag ga ik wel op vakantie.
Ik denk dat ik dan nog niet de nieuwe heb :( Of heel misschien wel ...

Wel balen, ik had eigenlijk gehoopt dat ik een nieuwe mag bestellen en de oude retourneren. (en eventueel het prijsverschil retour)
Maar Samsung is niet echt meedenkend of klantvriendelijk hierin.

@g86 Ik heb nu een mail met omruiling gekregen, wanneer kreeg jij de retourticket van PostNL ?
En krijg je ook weer een nieuwe factuur? vanwege imei
Sorry voor de late reactie.
Bij elke retour of omruiling die ik deed bij Samsung (en dat zijn er al erg veel ... QC?) kreeg ik mijn retourlabel binnen de 24 uren. En een retour aanmelden tijdens het weekend is een retourlabel op maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-06 16:55

Kryziek

bb || !bb

Ik denk toch dat ik last heb van de grain op m'n S24+. Op de laagste helderheid zie ik het vooral op grijze oppervlakken en sinds vanmorgen viel het me op met het scrollen dat ik een horizontale balk op 2/5 van de bovenkant heb. Bij hogere helderheid zie ik het niet. Zijn er mensen met ervaringen over de garantieaanvraag hiervoor? Zit ik een tijdje zonder toestel, is vooral mijn vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g86

g86

Kryziek schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:56:
Ik denk toch dat ik last heb van de grain op m'n S24+. Op de laagste helderheid zie ik het vooral op grijze oppervlakken en sinds vanmorgen viel het me op met het scrollen dat ik een horizontale balk op 2/5 van de bovenkant heb. Bij hogere helderheid zie ik het niet. Zijn er mensen met ervaringen over de garantieaanvraag hiervoor? Zit ik een tijdje zonder toestel, is vooral mijn vraag?
Jouw toestel is toch nog geen maand oud? Dus kan je die perfect terugsturen naar Samsung om een omruil aan te vragen voor een ander toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kryziek schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:56:
Reken er op dat je zeker een week zonder toestel zit, in de huidige chaos misschien wel langer, afhankelijk of je toestel voorradig is.
Een back-up toestel is wel noodzakelijke lijkt me, tenzij je zo lang zonder mobiel kunt/wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

Peatsmoke schreef op zondag 11 februari 2024 @ 12:05:
[...]

Reken er op dat je zeker een week zonder toestel zit, in de huidige chaos misschien wel langer, afhankelijk of je toestel voorradig is.
Een back-up toestel is wel noodzakelijke lijkt me, tenzij je zo lang zonder mobiel kunt/wilt.
Mijn omruiling van S24U Black naar S24U Grey duurde 8 dagen en ik heb inderdaad nog een oude Samsung A5 van 2017 liggen die ik gebruikte als backup.

PS: het is toch alweer opmerkelijk dat Samsung een duur toestel lanceert met heel wat problemen... het begint mij weg te jagen en na te denken over een terugkeer naar OnePlus. Eerder had ik de 6T en de 9 Pro.
Ik denk er over na om mijn S24U Grey terug te sturen en te laten terugbetalen door Samsung. Alleen vrees ik dat Samsung/L8P volgens de voorwaarden van de trade-in mij geen 440 euro zullen terugbetalen voor mijn ingestuurde S23U. Of ben ik fout?
De OnePlus 12 met 16/512gb kan ik bij Telenet aankopen voor 899 euro met gratis OnePlus Buds Pro 2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Aan een pre-order zitten zowel voor- als nadelen.
Je koopt het toestel tegen 2/3 vd adviesprijs, maar je loopt daarvoor ook meer risico op kinderziektes.
Dat niet iedereen last heeft van de problemen die sommige mensen wel hebben, lijkt er op dat er ergens met een bepaalde batch iets fout is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:40
edtims schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:24:

Waarom zou je minder van de sensor gebruiken als je rechtop filmt? Is gewoon identiek gebruik van de camera, behalve andere oriëntatie, lijkt mij.

Ik film vrij vaak verticaal, omdat het op een telefoon veel makkelijker en sneller kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:56
Soullancer schreef op zondag 11 februari 2024 @ 09:34:
Bijzonder.. Android auto werkt wel bij mij maar mijn s24u is de eerste telefoon die leeg loopt tijdens gebruik van AA terwijl hij vis de kabel in de auto ingeplugd zit. =\
Vaag inderdaad. Bij mij start Android Auto dan weer wel, en dan weer niet. Altijd op goed geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Hoe hebben jullie het retour aangemeld? Via WhatsApp linken ze me alleen naar de support website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g86

g86

Kryziek schreef op zondag 11 februari 2024 @ 13:08:
Hoe hebben jullie het retour aangemeld? Via WhatsApp linken ze me alleen naar de support website.
Via Samsung account, Whatsapp of Messenger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zojuist ook de CSC gewijzigd om ingebouwde gespreksopname mogelijk te maken. Ik heb daarvoor verschillende apps geprobeerd, maar geen enkele werkte echt naar behoren. De opnamekwaliteit van gesprekken is prima en aangezien ik altijd deelnemer ben aan het gesprek, mag ik het gewoon opnemen, ook zonder de andere partij in kennis te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-06 17:05
Vraagje. Heb de 24 ultra nu bijna 2 weken in bezit en merk dat hij overnacht enorm last heeft van battery drain. Het is altijd rond de 20/25% en kan niet echt achterhalen waar het aan ligt. Ook vandaag 25% met een schermtijd van 0.

De AoD staat op auto zonder achtergrond. Dat kan toch niet zoveel drainen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Laatst online: 12:39
Silversin schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:24:
Vraagje. Heb de 24 ultra nu bijna 2 weken in bezit en merk dat hij overnacht enorm last heeft van battery drain. Het is altijd rond de 20/25% en kan niet echt achterhalen waar het aan ligt. Ook vandaag 25% met een schermtijd van 0.

Ik zou zeggen: test het eens een nacht zonder AoD! Ik heb m niet aan, en bij mij is t maar een paar procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat je telefoon 's nachts geback-upt wordt door de CIA... :+
Een zinnige verklaring kan ik daarvoor niet geven.
Welke apps gebruiken het meeste?
Hoe sterk is de verbinding?
Hoe heb je de telefoon geïnstalleerd, via een schone installatie of alles overgezet vanaf je oude telefoon?
Was dat een Galaxy of een iPhone?
De klachten die je schetst, herken ik helemaal niet, gedurende de nacht (ook al is die bij mij vaak kort) verbruikt de telefoon van mijn vrouw en mij, hooguit 6-8%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Luapper schreef op zondag 11 februari 2024 @ 12:24:
[...]

Waarom zou je minder van de sensor gebruiken als je rechtop filmt? Is gewoon identiek gebruik van de camera, behalve andere oriëntatie, lijkt mij.

Ik film vrij vaak verticaal, omdat het op een telefoon veel makkelijker en sneller kijkt.
Omdat je maar 1/3 in beeld krijgt van wat je zou krijgen als je normaal filmt, hij maakt een uitsnede.

"Ik film vrij vaak verticaal, omdat het op een telefoon veel makkelijker en sneller kijkt."

Dat snap ik oprecht niet. je krijgt met horizontaal veel meer in beeld en je toestel draaien is toch geen moeite.
Ik speel in een bandje en krijg nu allemaal verticale filmpjes opgestuurd met steeds maar 1 of twee bandleden in beeld en in de enkele horizontale video's staat gewoon de hele band in beeld.
Maar goed dit is een persoonlijk ding, ik erger me er aan en weet ook niet exact waarom naast dat ik het zonde vind van het beeldverlies.

[ Voor 36% gewijzigd door edtims op 11-02-2024 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Laatst online: 29-06 17:05
Peatsmoke schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:35:
[...]

Ik denk dat je telefoon 's nachts geback-upt wordt door de CIA... :+
Een zinnige verklaring kan ik daarvoor niet geven.
Welke apps gebruiken het meeste?
Hoe sterk is de verbinding?
Hoe heb je de telefoon geïnstalleerd, via een schone installatie of alles overgezet vanaf je oude telefoon?
Was dat een Galaxy of een iPhone?
De klachten die je schetst, herken ik helemaal niet, gedurende de nacht (ook al is die bij mij vaak kort) verbruikt de telefoon van mijn vrouw en mij, hooguit 6-8%.
Hèhè zo een vermoeden had ik ook, maar eerder Samsung of Google als server.

Ik heb via Smart Switch alleen contactpersonen en berichten overgezet vanuit mijn iPhone. Wat ik voor de rest aan heb staan is 'Backup met Google Drive' (laatste backup gisteren Ron 18:00). Scherm QHD+ en AoD op auto zoals eerder aangegeven.

Dit is sinds vannacht 0:00, batterij fully charged.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjhQVWv_YIpiAd9RljFW2B9ZtAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYKROZMCcNwCmCA2wkcwFea0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2djC_hNPrydT_wvCndJhB51KeTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rV8EDptZu75TpyIdc7km9LI9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is nog iemand geweest die vanuit een iPhone kwam en hier last van had. Ik zou eerst eens je contactpersonen exporteren of een back-up naar Samsung/Google maken, de telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan de contactpersonen vanuit Samsung/Google back-up weer terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

Ik zet een planning op mijn AoD. Om 23u30 gaat mijn AoD uit tot 6u30.
Dat kost dan niets aan batterij ontlading.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
g86 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:28:
[...]

Ik zet een planning op mijn AoD. Om 23u30 gaat mijn AoD uit tot 6u30.
Dat kost dan niets aan batterij ontlading.
Bixby routines is een te onbekende en onderschatte functie die bij Samsung (Galaxy) telefoons geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

Peatsmoke schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:33:
[...]

Bixby routines is een te onbekende en onderschatte functie die bij Samsung (Galaxy) telefoons geleverd wordt.
Vermoedelijk, want zelf gebruik ik dat niet en ik moet mij daar eens in verdiepen.
Die AoD planning is een standaard feature in Android en dus niet alleen voor Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:41

Ik heb de mijne daarom terug gestuurd ik had ook meer dan 25% batterij drain s’nachts zonder dat er app verbruik was of scherm tijd. Ook overdag ging het soms wat sneller leeg. Maar wel minder dan s’nachts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:28
edtims schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:00:
[...]

Omdat je maar 1/3 in beeld krijgt van wat je zou krijgen als je normaal filmt, hij maakt een uitsnede.

"Ik film vrij vaak verticaal, omdat het op een telefoon veel makkelijker en sneller kijkt."

Dat snap ik oprecht niet. je krijgt met horizontaal veel meer in beeld en je toestel draaien is toch geen moeite.
Ik speel in een bandje en krijg nu allemaal verticale filmpjes opgestuurd met steeds maar 1 of twee bandleden in beeld en in de enkele horizontale video's staat gewoon de hele band in beeld.
Maar goed dit is een persoonlijk ding, ik erger me er aan en weet ook niet exact waarom naast dat ik het zonde vind van het beeldverlies.
Ik film ook nooit rechtop, maar dat je maar 1/3 van de sensor gebruikt als je je telefoon een kwartslag draait voor het filmen klopt natuurlijk niet. Dat zou alleen maar zo zijn als je je telefoon rechtop houdt en dan toch landscape filmpjes zou opnemen. Je telefoon rechtop houden maakt geen uitsnede, alleen je beeldverhouding verandert. je ziet wat minder rechts en links in beeld, maar wat meer onder en boven. Misschien dat onze hersenen het laten lijken op een kleinere uitsnede, omdat onze ogen naast elkaar zitten en niet boven elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elaho schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:25:
[...]

Ik heb de mijne daarom terug gestuurd ik had ook meer dan 25% batterij drain s’nachts zonder dat er app verbruik was of scherm tijd. Ook overdag ging het soms wat sneller leeg. Maar wel minder dan s’nachts.
En nu?
Terug naar de iPhone 15 of iPhone 15 PM, iPhone 14 of S23 Ultra, want dat werd me niet helemaal duidelijk uit de geschiedenis van je topics...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
edtims schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:00:
[...]

Volgens mij begrijp jij niet zo goed hoe het werkt... ;)

Als je een bandje horizontaal filmt heb je inderdaad alle 5 de leden. Maar als je een boom filmt, mis je de top.
Voor verticaal geldt hetzelfde maar dan omgekeerd. Er wordt geen uitsnede gemaakt,
de oriëntatie van je plaatje is gewoon anders, maar de kwaliteit is exact identiek.

Als ik mijn Sony A7S3 camera op zn zij leg wordt de kwaliteit niet opeens 1/3e lager, maar de lens/sensor pakt een ander deel van je zichtveld.

Dus jouw ergenis is deels gebaseerd op onwaarheden, dus misschien kun je je beeld bijstellen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edtims
Klopt niet helemaal wat jullie zeggen, draai een verticale video horizontaal en je ziet wat je verloren hebt. Maar ik laat het hierbij want ik blijf verticaal filmen irritant en dom vinden en hierop verder gaan heeft het forum niks aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edtims schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:35:
Klopt niet helemaal wat jullie zeggen, draai een verticale video horizontaal en je ziet wat je verloren hebt. Maar ik laat het hierbij want ik blijf verticaal filmen irritant en dom vinden en hierop verder gaan heeft het forum niks aan
Dat is iets anders en ben ik deels met je eens dat alles in portretstand filmen onzinnig is, maar wanneer je de telefoon fysiek draait, draait ook de sensor fysiek mee en maak je geen uitsnede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:41
Peatsmoke schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:19:
[...]

En nu?
Terug naar de iPhone 15 of iPhone 15 PM, iPhone 14 of S23 Ultra, want dat werd me niet helemaal duidelijk uit de geschiedenis van je topics...
Ik gebruik nu weer de IPhone 15 pro Max. Deze had ik gelukkig nog niet weg gedaan. Ik doe volgend jaar weer mee met de pre order voor de s25. Voor nu laat ik het even verder zitten. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:18
Mijn batterijduur is inmiddels genormaliseerd zo lijkt het. Heb de batterij een paar keer helemaal leeg laten lopen. Cache gewist en hard reset gedaan. Nu lukt het tenminste ergens op. Telefoon nu 12 uur in gebruik, binnen- en buitenshuis, 4 uur sot en 57% over. Dit is waar ik op hoopte! Zo kan je makkelijk een dagje op pad zonder dat je aan de batterij hoeft te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elaho schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:50:
[...]

Ik gebruik nu weer de IPhone 15 pro Max. Deze had ik gelukkig nog niet weg gedaan. Ik doe volgend jaar weer mee met de pre order voor de s25. Voor nu laat ik het even verder zitten. :)
Wat is er dan gebeurd met die S23 Ultra die je op 1 april via T-Mobile kocht en de gewone iPhone 15 die je via Odido kocht en op 5 oktober nog beweerde te bezitten? #dtv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Je moet niet kijken naar wat je verloren hebt, maar naar wat je erbij krijgt.
Ik was vorige week in het Sequoia National Park, nou ik kan je zeggen die bomen krijg je er nooit op tenzij je in portrait mode filmt/fotografeert.

Hetzelfde geldt trouwens voor een mooi video portret van een gezicht – 'portrait orientation'. Bestaat al zolang de camera bestaat, is heus niet allemaal voor instagram bedacht hoor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
elaho schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:25:
[...]

Daar merk ik helemaal niets van op mijn S24 Ultra en wat een geweldige accuduur. Zelfs als ik niet heb opgeladen nachts en ik word wakker s' ochtends. Een van de beste accuduur allertijden. Ik ben een intensieve gebruiker

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 11-02-2024 20:05 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Zijn er mensen met het grain issue die de telefoon omgewisseld hebben gekregen waarbij het opgelost is?
Ik lees dat veel mensen hem gewoon terugsturen zonder vervanging. Zelfs op reddit kan ik niemand vinden die dit heeft gedaan 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:27

Flipm0de

geen

Hoe zijn de ervaringen met de foto’s van bewegende objecten? Lees kinderen, ben toch wel gecharmeerd van een s24 maar het click and shoot gemak van een iPhone lijkt tot iig de s23 onverslaanbaar.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dope3112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 18:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9MrV43bIOgQfSHccSwyapEjvIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zb4gtjfF2W79dj3CijinISol.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe update settings, met een grote knipoog natuurlijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:34
Flipm0de schreef op zondag 11 februari 2024 @ 20:37:
Hoe zijn de ervaringen met de foto’s van bewegende objecten? Lees kinderen, ben toch wel gecharmeerd van een s24 maar het click and shoot gemak van een iPhone lijkt tot iig de s23 onverslaanbaar.
Ik heb zeer actieve kinderen en ik kom van de S21 Ultra. Dus ik ben zeer tevreden :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bh04yU1lO05veDzP7n4zy3i5BCM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fap100vdX2HW7At2atgoNy6j.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hw0089FQgyw7ZWnrkrcxFAZti-c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PeeDbqudF0hh5V4N6mX9tVMI.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:27

Flipm0de

geen

KingSizeBas schreef op zondag 11 februari 2024 @ 21:15:
[...]

Ik heb zeer actieve kinderen en ik kom van de S21 Ultra. Dus ik ben zeer tevreden :-)
[Afbeelding][Afbeelding]
Wow mooi thanks! Dit zijn jouw foto’s? Ook gewoon gemaakt met de standaard camera of nog bepaalde settings?
Krijg dit met mijn 13 echt niet voor elkaar!

Met stilstaande foto’s zie ik al jaren het verschil niet echt meer, of je moet echt gaan inzoomen op details. Dus dit is wel een dingetje wat mij weer helemaal aan het twijfelen brengt 👍.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Pssst... alleen de aspect ratio wijzigt, de resolutie blijft exact hetzelfde. In landschapsmodus krijg je horizontaal gezien meer in beeld en in portretmodus krijg je verticaal gezien meer in beeld. In beide gevallen wordt de sensor in zijn geheel gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 11-02-2024 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Hmm heb dus ook last van graining bij mijn s24u. Alleen met dagelijkse gebruik nooit opgevallen. Ga em ook niet terugsturen, hoewel dit natuurlijk niet mag met zo'n duur toestel. Want ben uiterst tevreden met de swap van s22u naar s24u.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingSizeBas
Flipm0de schreef op zondag 11 februari 2024 @ 21:24:
[...]

Wow mooi thanks! Dit zijn jouw foto’s? Ook gewoon gemaakt met de standaard camera of nog bepaalde settings?
Krijg dit met mijn 13 echt niet voor elkaar!

Met stilstaande foto’s zie ik al jaren het verschil niet echt meer, of je moet echt gaan inzoomen op details. Dus dit is wel een dingetje wat mij weer helemaal aan het twijfelen brengt 👍.
Ik ben een n00b als het komt op foto's maken, dus ik verander dus helemaal niets aan de camera. Als ik een foto echt mooi vind pas ik de kleuren een beertje aan dat ze wat warmer zijn. Maar dat is pas achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trainz2009
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:43
Heb hier internet van Ziggo via wifi6. Merk op mijn S24 Ultra dat hij soms bepaalde intenetpagina's niet laad. Bijvoorbeeld als ik vanuit Twitter een nieuwsartikel wil lezen. Schakel in dan WiFi uit en pak 4G dan wilt de pagina wel laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:18
tomhster schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 22:45:
[...]

Dat is specifiek een VW/VAG probleem. Samsung kent het probleem, maar er zit een programmeerfout in het infotainmentsysteem van VW.
VAG algemeen is het in ieder geval niet, mogelijk bepaalde VW modellen? Ik rijd zelf een VAG auto (Audi A3) en daarin werkt het prima, in de E-Tron van mijn vader ook geen issues. En in de Skoda waar ik afgelopen week even in gereden heb werkte het ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

trainz2009 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 23:10:
Heb hier internet van Ziggo via wifi6. Merk op mijn S24 Ultra dat hij soms bepaalde intenetpagina's niet laad. Bijvoorbeeld als ik vanuit Twitter een nieuwsartikel wil lezen. Schakel in dan WiFi uit en pak 4G dan wilt de pagina wel laden.
Als je Ziggo Veilig gebruikt kan het daar in de instellingen zitten. Even uitschakelen en je weet het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

An1mA schreef op zondag 11 februari 2024 @ 21:43:
Hmm heb dus ook last van graining bij mijn s24u. Alleen met dagelijkse gebruik nooit opgevallen. Ga em ook niet terugsturen, hoewel dit natuurlijk niet mag met zo'n duur toestel. Want ben uiterst tevreden met de swap van s22u naar s24u.
Ik heb er geen last van maar zolang je het in het dagelijks gebruik niet tegen komt zou het mij ook niks uit maken. Net zo iets als je bij een Kia boven de 225 een trillend stuur zou krijgen. Ook dat zou mij niet storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
KingSizeBas schreef op zondag 11 februari 2024 @ 21:15:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Het lijkt zeer inconsistent te zijn. Gisteren nog 2 foto’s genomen van mijn kinderen op de draaimolen op de kermis hier en ze waren echt blurry. Ene keer lukt het beter dan de andere keer. Blijf ik toch een minpunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-06 22:15
Pufster schreef op maandag 12 februari 2024 @ 07:42:
[...]

Het lijkt zeer inconsistent te zijn. Gisteren nog 2 foto’s genomen van mijn kinderen op de draaimolen op de kermis hier en ze waren echt blurry. Ene keer lukt het beter dan de andere keer. Blijf ik toch een minpunt vinden.
Bij de instellingen kan je er voor kiezen om minder "shutter lag" te krijgen, maar je levert in op de kwaliteit.

Dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Is er een gebruiker die weet hoe je een specifieke ringtoon per groep toekend (bijv. privé of werk, de groepen staan er al, die heeft smart switch overgenomen van mijn S20).
Ik heb na lang zoeken die mogelijkheid (nog) niet kunnen vinden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
tomhster schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 22:45:
[...]

Dat is specifiek een VW/VAG probleem. Samsung kent het probleem, maar er zit een programmeerfout in het infotainmentsysteem van VW.
Nee hoor, heb hetzelfde probleem met mijn toyota C-HR. En andere merken telefoons werken wel, zelfs mijn oude samsung werkt gewoon. Bij de s24 is het hit or miss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
Pufster schreef op maandag 12 februari 2024 @ 07:42:
[...]

Wat ik wel merk is dat het meer aanwezig is als je inzoomt. Dan is er veel meer blur te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
jpg97 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:18:
[...]

Nee hoor, heb hetzelfde probleem met mijn toyota C-HR. En andere merken telefoons werken wel, zelfs mijn oude samsung werkt gewoon. Bij de s24 is het hit or miss...
Geen laad problemen ? Tijdens gebruik AA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kyunikeon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:21
Barock schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:13:
Is er een gebruiker die weet hoe je een specifieke ringtoon per groep toekend (bijv. privé of werk, de groepen staan er al, die heeft smart switch overgenomen van mijn S20).
Ik heb na lang zoeken die mogelijkheid (nog) niet kunnen vinden. :(
Ga naar je Telefoon instellingen > Groepen > Kies je Groep > Edit icoon

Daar zou je het als goed is moeten kunnen veranderen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpxBjJN5Id-Lple7v4kGWMrlWog=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TLAv7XebLbCAZ3qHTUpXcY61.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door kyunikeon op 12-02-2024 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Hoe is het mogelijk dat ik DAT over het hoofd heb gezien! Hartelijk dank!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
Knamix schreef op maandag 12 februari 2024 @ 08:13:
[...]

Bij de instellingen kan je er voor kiezen om minder "shutter lag" te krijgen, maar je levert in op de kwaliteit.

Dit al geprobeerd?
Nee en ergens vind ik ook dat we dat niet moeten proberen. Ik bedoel we kopen een telefoon van +1000 euro. Dat zou én scherpe én kwaliteitsvolle foto's moeten nemen van bewegende objecten. Als andere merken het kunnen dan zij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:22
Pufster schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:45:
[...]

Nee en ergens vind ik ook dat we dat niet moeten proberen. Ik bedoel we kopen een telefoon van +1000 euro. Dat zou én scherpe én kwaliteitsvolle foto's moeten nemen van bewegende objecten. Als andere merken het kunnen dan zij ook.
zou dit wat kunnen zijn?: camera - instellingen - Algemeen - "Autofocus traceren" activeren

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Soullancer schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:26:
[...]

Geen laad problemen ? Tijdens gebruik AA
Nee, opladen doet de telefoon wel, alleen start AA niet. Heel soms wel, maar meestal niet.
Andere kabels ook al geprobeerd maar het gekke is, zodra ik mijn oude telefoon (samsung Z Fold 2) of mijn werk telefoon (Motorola) dan start AA direct op 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knamix
[...]

Naja je koopt een telefoon en geen camera natuurlijk.

Wil je altijd de perfecte shot hebben van kinderen oid, dan moet je een echte camera kopen.

Met veel telefoons lukt het niet om een goede actie shot te maken tenzij ze een action mode hebben (ten koste van de kwaliteit).

Vergeet niet dat je telefoon geen 1 foto maakt, maar 6+ fotos voor de HDR. Dat kost tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
jpg97 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:51:
[...]

Nee, opladen doet de telefoon wel, alleen start AA niet. Heel soms wel, maar meestal niet.
Andere kabels ook al geprobeerd maar het gekke is, zodra ik mijn oude telefoon (samsung Z Fold 2) of mijn werk telefoon (Motorola) dan start AA direct op 8)7
Ik krijg bijna het idee dat de 24 serie een data of oplaad verbinding forceert en beide niet prettig tegelijk vind of snapt |:(
Want mijn a42 Samsung heeft ook nergens last van net als mijn OnePlus 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Soullancer schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:43:
[...]

Ik krijg bijna het idee dat de 24 serie een data of oplaad verbinding forceert en beide niet prettig tegelijk vind of snapt |:(
Want mijn a42 Samsung heeft ook nergens last van net als mijn OnePlus 9
Ja daar lijkt het inderdaad op. Gisteren reed ik weg, en omdat AA weer eens niet opstartte had ik de native navigatie gebruikt.
Na 10 minuten hoor ik opeens Spotify muziek. AA was opeens actief.

Ik maakte een tussenstop, auto uit en telefoon van de usb kabel gehaald. Stap ik in, sluit de USB kabel weer aan en start de auto, AA weer weg...arrgghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:29
g86 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:52:
[...]

Sorry voor de late reactie.
Bij elke retour of omruiling die ik deed bij Samsung (en dat zijn er al erg veel ... QC?) kreeg ik mijn retourlabel binnen de 24 uren. En een retour aanmelden tijdens het weekend is een retourlabel op maandag.
Dankje. Label heb ik idd binnen gekregen.
In de mail van de label staat wel

Als alles in orde is, zullen we het aankoopbedrag zo snel mogelijk naar je overmaken.

Had jij dat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
[...]

Ik snap de redenatie, maar zo werkt fotografie niet. Een fabrikant moet een afweging maken van sluitertijd vs. ISO.

Een snellere sluitertijd kan, maar gaat ten koste van ruis. €1.000 telefoon of een €500 telefoon, de afweging blijft hetzelfde. De lens en sensor zijn niet dusdanig veel groter dan minder dure toestellen. En feit blijft: kleine sensoren hebben meer moeite met hogere ISO's.

Dus de comment om juist die snellere sluitertijd te proberen is wel een goede. Je ontkomt er helaas niet aan. Samsung heeft met de standaard instellingen geprobeerd een goede balans te vinden die meestal werkt.

Overigens, in de Pro modus kan je de sluitertijd instellen. Probeer maar 's op 1/250 te schieten en de rest op auto te laten. Dan heb je ook wat je wilt :)

EDIT: ik zit overigens een beetje mee te lurken in dit topic. Maar ik denk dat ik nog maar bij m'n S10+ blijf. Behalve de grote performance bump (die ik graag wil) zie ik nog teveel bugs in de 24 serie die me afhouden.

[ Voor 8% gewijzigd door FeareX op 12-02-2024 15:05 ]

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
Dennism schreef op zondag 11 februari 2024 @ 23:17:
[...]

VAG algemeen is het in ieder geval niet, mogelijk bepaalde VW modellen? Ik rijd zelf een VAG auto (Audi A3) en daarin werkt het prima, in de E-Tron van mijn vader ook geen issues. En in de Skoda waar ik afgelopen week even in gereden heb werkte het ook gewoon.
Ik rij een Passat uit 2018 waarvan ik de software 2 weken geleden geupdate heb naar de laatste uitgaven. Die is dus up to date,en deed het prima met mn S22Ultra.
Via Bluetooth kan ik wel Spotify afspelen,maar geeft niks weer op het infotaiment systeem.
Lijkt mij dus echt een software probleem van de S24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
FeareX schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:01:
[...]

Ik snap de redenatie, maar zo werkt fotografie niet. Een fabrikant moet een afweging maken van sluitertijd vs. ISO.

Een snellere sluitertijd kan, maar gaat ten koste van ruis. €1.000 telefoon of een €500 telefoon, de afweging blijft hetzelfde. De lens en sensor zijn niet dusdanig veel groter dan minder dure toestellen. En feit blijft: kleine sensoren hebben meer moeite met hogere ISO's.

Dus de comment om juist die snellere sluitertijd te proberen is wel een goede. Je ontkomt er helaas niet aan. Samsung heeft met de standaard instellingen geprobeerd een goede balans te vinden die meestal werkt.

Overigens, in de Pro modus kan je de sluitertijd instellen. Probeer maar 's op 1/250 te schieten en de rest op auto te laten. Dan heb je ook wat je wilt :)

EDIT: ik zit overigens een beetje mee te lurken in dit topic. Maar ik denk dat ik nog maar bij m'n S10+ blijf. Behalve de grote performance bump (die ik graag wil) zie ik nog teveel bugs in de 24 serie die me afhouden.
Mag ik vragen welke bugs je precies bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
xandoortje schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:16:
[...]

Ik rij een Passat uit 2018 waarvan ik de software 2 weken geleden geupdate heb naar de laatste uitgaven. Die is dus up to date,en deed het prima met mn S22Ultra.
Via Bluetooth kan ik wel Spotify afspelen,maar geeft niks weer op het infotaiment systeem.
Hier werkt het dus prima met een A3 (MY2021), E-Tron (MY2022) en een Skoda Octavia (geleverd in 2024, denk MY2023?) in combinatie met de S24 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
Ik vind het nogal jammer dat je bij HDR video’s niet de auto slow mo feature kan gebruiken. Het is nu het ene of het andere. Voor zover ik zie is er geen snelle toggle in de camera interface, enkel bij instellingen.
Daarnaast vind ik de HDR die samsung toepast op video’s nogal te sterk, jet contrast en licht lijkt te hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g86

g86

"Major Samsung Galaxy S24 camera update will address Sun shadow issue"
https://www.sammyfans.com...address-sun-shadow-issue/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g86

g86

"Telephoto camera optimization coming to Samsung Galaxy S24 Ultra"
https://www.sammyfans.com...samsung-galaxy-s24-ultra/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
[...]

Ik heb dat ook bij mijn Seat Leon. Heel af en toe laat ie t wel zien. Maar geen idee waarom soms wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
KingSizeBas schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:22:
[...]

Mag ik vragen welke bugs je precies bedoelt?
De schermproblemen (had er op Reddit ook even op gezocht) zijn wel heftig vind ik. Gelukkig heeft niet iedereen er last van, maar van een fabrikant die al zo lang OLED panelen maakt vind ik het wel bijzonder.

Daarnaast lees ik hier dat de verbinding met de auto niet goed werkt. Ik heb een VAG auto, dus daar zal het dan niet mee werken. En de accuduur lijken mensen wisselende resultaten mee te halen, al weet ik dat dat vaak met software te maken heeft.

En het camerasysteem wat al even geen update heeft gehad vind ik wel jammer, maar dat is niet anders.

Anyway, de S23U lijkt me momenteel een iets betere deal. Enige nadeel is dan dat je kortere software support krijgt.

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DollarUp.nl
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-06 13:30

DollarUp.nl

DollarUp

[...]

Probeer met een andere USB kabel en als dat niet werkt zelfde versie Android Auto als je S22U installeren. Bij mij werkte hier eerst ook niet op de Corsa, maar nu gelukkig wel; S24. 8)

DollarUp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinoto88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 22:46
Voor VAG voertuigen is het bekend dat er problemen zijn. Dit lijkt door een softwarefout te komen door VAG zelf. Zie ook: https://www.sammobile.com...24-seat-skoda-volkswagen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 11:20
ChefRopes schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:54:
[...]

Ik heb dat ook bij mijn Seat Leon. Heel af en toe laat ie t wel zien. Maar geen idee waarom soms wel.
Hier geen problemen met AA met een S24U, bedraad naar een Seat Leon 5F uit 2015.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Chinoto88 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:41:
Voor VAG voertuigen is het bekend dat er problemen zijn. Dit lijkt door een softwarefout te komen door VAG zelf. Zie ook: https://www.sammobile.com...24-seat-skoda-volkswagen/
En ook @FeareX

Dat is wel een ouder probleem al, komt ook voor met S22 en S23 (Samsungs eigen support artikel waar Sammobile via 9to5google naar linkt hierover vermeld bijvoorbeeld de S24 nog niet eens): https://www.samsung.com/u...n-your-galaxy-s22-or-s23/

En zoals aangegeven, het is niet VAG breed, zelfs niet merk breed binnen VAG, maar een issue met bepaalde auto's die op een bepaald infotainment software niveau zitten (mogelijk oudere modellen?) Op recente modellen krijg ik het in ieder geval in de VAG auto's waar ik toegang tot heb niet nagespeeld, dat werkt allemaal probleemloos (maar zijn wel allemaal auto's van na MY2021), met en zonder kabel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
DollarUp.nl schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:22:
[...]

Probeer met een andere USB kabel en als dat niet werkt zelfde versie Android Auto als je S22U installeren. Bij mij werkte hier eerst ook niet op de Corsa, maar nu gelukkig wel; S24. 8)
Ik heb verschillende kabels geprobeerd.
Ik heb de nieuwste software en mijn S22Ultra deed het prima.
Volgens mij heb ik dezelfde versie Android Auto op deze telefoon staan.

Ik hoop dat er binnenkort gewoon een update komt

[ Voor 6% gewijzigd door xandoortje op 12-02-2024 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De ultra is toch best stevig. Is me vandaag van de fiets gevallen toen ik een foto van mijn gezin wilde maken (mij inclusief). Is ca. 1m gevallen op natuursteen zonder hoesje. Schade is een klein putje op een hoek. Verder niets, maar wel even balen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChefRopes
alesandro_46 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:00:
[...]

Hier geen problemen met AA met een S24U, bedraad naar een Seat Leon 5F uit 2015.
Ik heb d'r 1 uit 2013. Maar zit geen AA in. Ik gebruik Bluetooth en hij laat dan 1 vd 20 keer informatie zien van de tracks die ik afspeel, inclusief overige aanraakknoppen. Soms kan ik m ook niet bedienen met fysieke knoppen op het stuur. Maar dat is maar een enkele keer. Kan ook gewoon instellingen zijn, maar heb alles wat ik weet al uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-06 12:12
Chinoto88 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:41:
In mijn ID3 wireless werkt het perfect. Software versie 3.2 heeft de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Gismo1979 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 18:22:
De ultra is toch best stevig. Is me vandaag van de fiets gevallen toen ik een foto van mijn gezin wilde maken (mij inclusief). Is ca. 1m gevallen op natuursteen zonder hoesje. Schade is een klein putje op een hoek. Verder niets, maar wel even balen.
Eerste kras/schade doet altijd het meest pijn.

Wel zonde hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
edit: fout

[ Voor 96% gewijzigd door SamSid op 12-02-2024 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Knamix schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:33:
[...]

Eerste kras/schade doet altijd het meest pijn.

Wel zonde hoor
Dat is zeker zo. Maar het is gebeurd en kan het nu niet meer terugdraaien. Gelukkig heb ik de grijze versie en valt de schade niet goed te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satshow
  • Laatst online: 06:26
Gebruikt iemand hier Ram plus? Ik zie dat deze bij mij aan staat op 8 GB.
Kan me niet herinneren dat ik deze heb aangezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
satshow schreef op maandag 12 februari 2024 @ 20:08:
Deze staat standaard aan. Ik heb het uitgezet. Als je telefoon meer dan 12 gb ram gebruikt gaat het opslag gebruiken als ram bij ram plus aan. Ik heb aan 12 gb meer dan genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:56
satshow schreef op maandag 12 februari 2024 @ 20:08:
Ook direct uit gezet.
Doorgaans is het RAM geheugen groot genoeg en veel sneller dan de opslag. En daar is het dan juist weer slecht voor.
Pagina: 1 ... 14 ... 40 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen