Ga het ook uitzetten.
Normaal krijg je als je een game speelt game booster opties als je van de rand af naar binnen swiped. Nu heb ik gestures aan gezet en krijg ik niet meer die game booster balken. Zie alleen die streep van gestures. Is dit weer terug te krijgen?
Ik heb ook issues met Android Auto, Ford Fiesta uit 2017. Met S23 Ultra nooit problemen, precies dezelfde kabel. Lijkt me toch wel aan de S24 Ultra te liggen, hopelijk snel een oplossing.
Daarnaast heb ik nog wat vreemds, ik heb mijn telefoon altijd op stil, maar als ik het scherm aan heb en ik krijg een notificatie, trilt m'n telefoon (S24U). Trillen voor meldingen al expliciet uitgezet (ook in WhatsApp), maar het blijft gebeuren. Iemand ook deze ervaring?
Daarnaast heb ik nog wat vreemds, ik heb mijn telefoon altijd op stil, maar als ik het scherm aan heb en ik krijg een notificatie, trilt m'n telefoon (S24U). Trillen voor meldingen al expliciet uitgezet (ook in WhatsApp), maar het blijft gebeuren. Iemand ook deze ervaring?
Er worden miljoenen toestellen gemaakt en je leest op internet alleen de gevallen waarmee problemen zijn. Dat er nog geen update is, is toch ook niet zo vreemd? Het toestel is net 2 weken officieel uit.FeareX schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:54:
[...]
De schermproblemen (had er op Reddit ook even op gezocht) zijn wel heftig vind ik. Gelukkig heeft niet iedereen er last van, maar van een fabrikant die al zo lang OLED panelen maakt vind ik het wel bijzonder.
En het camerasysteem wat al even geen update heeft gehad vind ik wel jammer, maar dat is niet anders.
Laat je niet zo meeslepen door alle negatieve dingen die je op het internet leest. Het valt namelijk allemaal reuze mee. Het is nu eenmaal zo dat de klagers altijd het hardste schreeuwen. En dan heb je er ook nog pixel peepers bij die over elk onscherp pixeltje of net iets andere kleur klagen en voor wie een toestel nooit goed genoeg is.
Btw, het is een telefoon en een erg mooi stukje techniek. Het is in ieder geval geen wedstrijd tussen telefoons zoals velen op het internet dat wel vinden.
"When you grow up your heart dies"
Iemand heeft het scherm van de S24 nog een keer gemeten en is tot de conclusie gekomen dat het toch een stap vooruit is.
BronAs someone who has experience in color management and screen calibration, I consider Samsung's decision on the S24 to be an improvement. In most cases, the smartphone will represent colors more accurately than other previous smartphones, being the only limiting factor whether the application supports color management or not (For example, Chrome and Firefox always use the reduced gamut because they do not yet support this). The "natural" mode offers accurate results for both sRGB and DCI-P3 images in applications that support it, while the "vivid" mode offers images a bit more saturated than the target. Still, I also understand that many users may prefer to have saturated and inaccurate colors all the time, so it would be great if they add an option to force that.
Dat is het zeker en de kleuren zijn ook behoorlijk natuurgetrouw, al geven ze net nog wat veel rood- en geeltinten weer, waardoor het toch nog verzadigd uitziet.sjaool schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 00:43:
Iemand heeft het scherm van de S24 nog een keer gemeten en is tot de conclusie gekomen dat het toch een stap vooruit is.
[...]
Bron
:strip_exif()/f/image/iRNT0MHvu0PsUKqWmw9fWQjQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je in de Instellingen zoekt op "Game Booster" zie je een optie "Instellingen Game Booster". Daar heb je verschillende opties (sneltoetsbalk, zwevende sneltoets). Denk dat daar de optie zit om het weer aan te krijgenFietsFanaat33 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 21:07:
Normaal krijg je als je een game speelt game booster opties als je van de rand af naar binnen swiped. Nu heb ik gestures aan gezet en krijg ik niet meer die game booster balken. Zie alleen die streep van gestures. Is dit weer terug te krijgen?
Thanks! Daar zit het tussen. Moest er handmatig naar zoeken (door het in te typen)Gerjannn schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:35:
[...]
Als je in de Instellingen zoekt op "Game Booster" zie je een optie "Instellingen Game Booster". Daar heb je verschillende opties (sneltoetsbalk, zwevende sneltoets). Denk dat daar de optie zit om het weer aan te krijgen
Ik heb nu een aantal dagen die 'Battery protection' feature aangezet op standje 'Adaptive'. Dat houdt in dat de batterij in de nacht tot 80% wordt opgeladen, en vlak voordat je opstaat doorlaadt naar 100%. Duurde een paar dagen voordat het werkt (omdat de telefoon waarschijnlijk een beetje moet leren van je slaappatroon). Maar nu werkt het goed en ben ik er blij mee, is toch net iets beter voor de batterij.
Staat bij jullie de datum van de beveiligingspatch ook nog op 1 januari 2024?
Had toch verwacht dat er inmiddels wel in ieder geval een security update zou zijn...
Had toch verwacht dat er inmiddels wel in ieder geval een security update zou zijn...
Ik heb die van mij op basis staan. Dus opladen tot 100% en dan stoppen. Bij 95% weer opladen.matthijs93 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 14:12:
Ik heb nu een aantal dagen die 'Battery protection' feature aangezet op standje 'Adaptive'. Dat houdt in dat de batterij in de nacht tot 80% wordt opgeladen, en vlak voordat je opstaat doorlaadt naar 100%. Duurde een paar dagen voordat het werkt (omdat de telefoon waarschijnlijk een beetje moet leren van je slaappatroon). Maar nu werkt het goed en ben ik er blij mee, is toch net iets beter voor de batterij.
Maar dat is meer omdat ik mijn telefoon 's nachts niet meer oplaad met deze snelheden. Even een uurtje aan de lader en ik kan zo weer 2 dagen door.
Beveiligingspatch staat bij mij ook nog op januari 2024 en Google Play-systeemupdate zelfs nog op 1 juli 2023.Theratron schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:09:
Bij mijn S20 komt die meestal halverwege de maand. Patchniveau van 1 februari kan inhouden dat de laatste patch van 31 januari is. Dan moet er nog een heel build- en testproces doorlopen worden waar ongetwijfeld ook "normaal gebruik" tussen zit, voordat de patch hopelijk zonder issues naar de klanten gepusht wordt. Als er dan nog dingen gevonden worden moeten die ook nog opgelost en het testproces opnieuw doorlopen. Liever even wachten dan een mogelijk gebrickte telefoon.Theratron schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:09:
Ik denk dat de updates bij de S20 inmiddels iets later komen omdat het een wat ouder toestel is en daardoor wat minder prioriteit heeft bij Samsung. Bij de S23 Ultra vorig jaar kwamen ze steevast begin van de maand uit, ergens tussen de 4e en 10e van de maand gok ik?DataGhost schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:29:
[...]
Bij mijn S20 komt die meestal halverwege de maand.
Vandaar mijn vraag, ik had de februari update echt wel afgelopen maandag verwacht. Maar waarschijnlijk willen ze meteen de aangepaste scherm instellingen erbij doen ofzo, en het zal wel wat langer duren voordat dat allemaal getest is.
Goed om te horen dat ik niet de enige ben, haha. Dank!Gismo1979 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:18:
[...]
Beveiligingspatch staat bij mij ook nog op januari 2024 en Google Play-systeemupdate zelfs nog op 1 juli 2023.
Wel vreemd, 1 juli 2023.......
[ Voor 19% gewijzigd door Theratron op 13-02-2024 15:58 ]
Toevallig heb ik logs die enorm lang teruggaan. In 2021 was dat ook al het geval, dus toestelprioriteit kan het niet zijn, helemaal omdat er toen zelfs meerdere updates per maand kwamen. Ik had een update naar DUC7 op 30 maart en die heeft als builddate 16 maart, dus precies twee weken ertussen. Op 14 april een update naar DUC9 met als builddate 29 maart, dus nog voordat ik DUC7 kreeg. Daarna DUE1 van 1 mei op 19 mei, DUE4 van 17 mei (weer voor de release van de vorige) op 6 juni, DUF9 van 23 juni op 14 juli, DUH2 van 6 augustus op 14 augustus, enz enz. Zo ook de meest recente HWL1 die ik op 16 januari heb gekregen maar die 26 december gebouwd was (met patchlevel 1 januari). Dus daar zit nog een behoorlijk proces tussen build en uitrol, met een variabele hoeveelheid tijd ertussen, maar doorgaans een week of twee.Theratron schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:56:
[...]
Ik denk dat de updates bij de S20 inmiddels iets later komen omdat het een wat ouder toestel is en daardoor wat minder prioriteit heeft bij Samsung. Bij de S23 Ultra vorig jaar kwamen ze steevast begin van de maand uit, ergens tussen de 4e en 10e van de maand gok ik?
In any case kan je helemaal niks doen behalve wachten, of je moet bij Samsung gaan werken.
[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 13-02-2024 16:58 ]
Dan wacht ik wel, haha!DataGhost schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:56:
[...]
In any case kan je helemaal niks doen behalve wachten, of je moet bij Samsung gaan werken.
Hebben jullie de accu bescherming aan staan?
Of gewoon helemaal vol laden?
Ik doe wel tot 80% altijd, heb nog geen angst voor een lege accu. Deed dat ook 3,5 jaar met m'n poco tot 85% dan, met een smart socket. M'n accu was na 3,5 jaar nog steeds in goede conditie.satshow schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:12:
Ik heb 'm aan staan, scheelt toch weer wat slijtage en kom makkelijk de dag door met een lading.satshow schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:12:
Ook ik heb de s24 u qua accu bescherming op maximaal staan, dus tot 80%, op mijn vorige telefoon, s20+, had ik dat ook aanstaan (85%)satshow schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:12:
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Ik heb nu een paar weken de S24+ en had hiervoor de S22+. In alles een vooruitgang en dan met name de accu en het scherm.
Ook in stand-by vannacht is die van 90% naar 85% gegaan.
Ook in stand-by vannacht is die van 90% naar 85% gegaan.
Volgens mij kan je met de app Standen en Routines ook het één en ander instellen om het opladen van de batterij op een ander percentage (zelf te bepalen) te stoppen.
Heb een heleboel macro's draaien met macrodroid, maar Samsung geeft niet alle rechten zonder adb hack. Dus die app komt mooi van pas nu.
Heb een heleboel macro's draaien met macrodroid, maar Samsung geeft niet alle rechten zonder adb hack. Dus die app komt mooi van pas nu.
Maximale bescherming. Het helpt wel echt goed om de batterij te beschermen. Mijn S8 heb ik bijna nooit tot 100 geladen (nooit nachts laden) en de accu was na 5 jaar nog steeds goed voor 70% van de oorspronkelijke capaciteit. Destijds ook een tijdje draadloos opgeladen.satshow schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:12:
Nu met de S24U zet ik ''m op maximale bescherming en heb de draadloze lader weer in gebuik genomen. Blijft de usb poort ook mooi een beetje bespaard. Aangezien ik de 6 jaar van mijn S8 met deze wil gaan overtreffen 😄 Ook gewoon snel draadloos uitgeschakeld. Laad 'm nu wel snachts op omdat ie toch stopt bij 80%. Kom er de dag makkelijk mee rond.
[ Voor 7% gewijzigd door FietsFanaat33 op 13-02-2024 20:09 ]
Ik heb het ook op 80% staan. Volgens mij heb ik hier ook een draadloze lader liggen.
Heb alleen nog nooit in de nacht opgeladen.
Gaat dat een beetje snel, draadloos opladen?
Nope, tergend traag helaas met 15W. En dan moet ie ook nog exact goed gepositioneerd zijn wil je dat halen. Ik heb een hele goede autolader met draadloos laden 15W, maar de laatste tijd merk ik dat ondanks dat ie zegt dat ie laadt, de accu toch heel langzaam leeg laat lopen. Stuk minder snel dan zonder laden, maar als je snel wilt laden, zal je toch de kabel aan moeten sluiten.satshow schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:04:
Ik heb het ook op 80% staan. Volgens mij heb ik hier ook een draadloze lader liggen.
Het gaat traag maar als het voor snachts is maakt het toch niet uit voor mij.
Volgens mij duurt het van 20 tot 80% ruim 3 uur. Heb maar een trage lader
Volgens mij duurt het van 20 tot 80% ruim 3 uur. Heb maar een trage lader
[ Voor 33% gewijzigd door FietsFanaat33 op 13-02-2024 21:37 ]
Snel gaat het inderdaad niet en het klopt wat je zegt over positioneren. Ik heb een vierkante draadloze lader van Samsung (à la https://www.samsung.com/n...dark-gray-ep-p2400tbegeu/). Mijn S21+ kon er gewoon opleggen en er mee schuiven zodat de rand van het camera eiland tegen de rand aan kwam en dan lag hij er goed op. De S24U kan ik er ook recht op leggen, maar dan ligt hij op 1 camera en dat lijkt me niet heel bevorderlijk voor de telefoon. Nu leg ik hem er een beetje diagonaal op (lader als een ruit t.o.v. de telefoon) en dan lukt het ook, maar vraagt wel om een controle op opladen.ChefRopes schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:09:
[...]
Nope, tergend traag helaas met 15W. En dan moet ie ook nog exact goed gepositioneerd zijn wil je dat halen. Ik heb een hele goede autolader met draadloos laden 15W, maar de laatste tijd merk ik dat ondanks dat ie zegt dat ie laadt, de accu toch heel langzaam leeg laat lopen. Stuk minder snel dan zonder laden, maar als je snel wilt laden, zal je toch de kabel aan moeten sluiten.
Ik laad mijn telefoon altijd 's nachts op (draadloos en met batterijbescherming op maximaal). Dus heb alle tijd om op te laden en heb dus ook snel draadloos opladen uitgeschakeld.
Is het beter om langzamer op te laden met een draadloze oplader?Gismo1979 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:59:
[...]
Snel gaat het inderdaad niet en het klopt wat je zegt over positioneren. Ik heb een vierkante draadloze lader van Samsung (à la https://www.samsung.com/n...dark-gray-ep-p2400tbegeu/). Mijn S21+ kon er gewoon opleggen en er mee schuiven zodat de rand van het camera eiland tegen de rand aan kwam en dan lag hij er goed op. De S24U kan ik er ook recht op leggen, maar dan ligt hij op 1 camera en dat lijkt me niet heel bevorderlijk voor de telefoon. Nu leg ik hem er een beetje diagonaal op (lader als een ruit t.o.v. de telefoon) en dan lukt het ook, maar vraagt wel om een controle op opladen.
Ik laad mijn telefoon altijd 's nachts op (draadloos en met batterijbescherming op maximaal). Dus heb alle tijd om op te laden en heb dus ook snel draadloos opladen uitgeschakeld.
Draadloos laden is gewoon enorm slecht en inefficiënt tov bekabeld opladen. Een relatief groot deel van het vermogen wordt omgezet in warmte. Er gaat dus bruikbare energie verloren.. dit ligt op minimaal 20% en kan oplopen tot 50% met inductieladen.
5w draadloos opladen genereert dus altijd meer hitte dan 5w bedraad opladen. Als je de batterij zo lang mogelijk goed wil houden is draadloos laden onverstandig.
Edit: lees anders even https://www.androidauthor...g-battery-health-3198991/ met de daarin opgenomen bron artikelen ook. Dan begrijp je wellicht waarom draadloos opladen als enige voordeel gemak heeft en verder in alle opzichten inferieur is aan bedraad opladen.
5w draadloos opladen genereert dus altijd meer hitte dan 5w bedraad opladen. Als je de batterij zo lang mogelijk goed wil houden is draadloos laden onverstandig.
Edit: lees anders even https://www.androidauthor...g-battery-health-3198991/ met de daarin opgenomen bron artikelen ook. Dan begrijp je wellicht waarom draadloos opladen als enige voordeel gemak heeft en verder in alle opzichten inferieur is aan bedraad opladen.
[ Voor 25% gewijzigd door stin00 op 13-02-2024 23:37 ]
Dat valt allemaal wel mee hoor. Zowel bedraad als draadloos laden genereert warmte.stin00 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:43:
Draadloos laden is gewoon enorm slecht en inefficiënt tov bekabeld opladen. Een relatief groot deel van het vermogen wordt omgezet in warmte. Er gaat dus bruikbare energie verloren.. dit ligt op minimaal 20% en kan oplopen tot 50% met inductieladen.
Laad mijn telefoons al sinds de S6 draadloos op en na 3 jaar is de batterij nog altijd acceptabel. Ik merk zelfs dat de telefoons bedraad warmer worden dan draadloos.
[ Voor 22% gewijzigd door Gismo1979 op 14-02-2024 07:32 . Reden: Slecht vertaalde link verwijderd ]
Sinds enige tijd al weer de S24 binnen en onlangs ook de Ultra.
Over alles meer dan tevreden, scherm , camera's geluid, etc.. Jammer alleen dat AI met Nederlands nog niet echt werkt met alles en ook niet met transcriptie van opnames (leek me heel leuk in mijn werk).
Wel een vraag, waar anderen ook vast tegenaan lopen en niet alleen perse met deze telefoons:
Ik gebruik vanwege zakelijk (2 nrs ) en privé nog steeds 2 telefoons. Bij overstappen zet ik in principe van oude telefoon naar nieuwe over met Smartswitch, Het meeste gaat prima, natuurlijk met bank-apps en mail nog het één en ander instellen.
Behalve met het overzetten van contacten!
Na overzetten via Smartswitch ( inclusief contacten) lijkt hij wel alles over te zetten, inclusief in dezelfde lijsten ( telefoon / Sim 1/ Sim2 / Google -account / Samsung account etc. )
Maar waar bij de vorige telefoon WhatsApp wél alle contacten herkende en de nrs. koppelde aan de naam welke er in contacten voor stond, gaat het nu bij een flink aantal niet goed en verschijnt er het nummer in WhatsApp.
Is er iemand die dit herkent met een goede work-around ervoor?
Over alles meer dan tevreden, scherm , camera's geluid, etc.. Jammer alleen dat AI met Nederlands nog niet echt werkt met alles en ook niet met transcriptie van opnames (leek me heel leuk in mijn werk).
Wel een vraag, waar anderen ook vast tegenaan lopen en niet alleen perse met deze telefoons:
Ik gebruik vanwege zakelijk (2 nrs ) en privé nog steeds 2 telefoons. Bij overstappen zet ik in principe van oude telefoon naar nieuwe over met Smartswitch, Het meeste gaat prima, natuurlijk met bank-apps en mail nog het één en ander instellen.
Behalve met het overzetten van contacten!
Na overzetten via Smartswitch ( inclusief contacten) lijkt hij wel alles over te zetten, inclusief in dezelfde lijsten ( telefoon / Sim 1/ Sim2 / Google -account / Samsung account etc. )
Maar waar bij de vorige telefoon WhatsApp wél alle contacten herkende en de nrs. koppelde aan de naam welke er in contacten voor stond, gaat het nu bij een flink aantal niet goed en verschijnt er het nummer in WhatsApp.
:strip_exif()/f/image/F3lA1SJ9pizBvbnXwCqqN6MF.jpg?f=fotoalbum_large)
Een artikel met veel wollige onzin en slechte vertalingen bedoel je?Gismo1979 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:51:
[...]
Voor mij een duidelijk artikel over laden (in jip en janneke taal): https://www.mytrendyphone...opladen-mobiele-batterij/
"Als u uw mobiele telefoon of andere gadgets vaak gebruikt, plaatst u deze mogelijk vrij vaak op uw draadloze oplader. Dit is echter geen probleem, aangezien Verschillende-smartphones en andere handheld-apparaten gebruik maken van lithium-ion-accu’s, die gedijen bij het opladen in korte uitbarstingen. We raden u aan uw batterijen tussen 40% en 80% van de opgeladen batterijen te houden."
Mijn god .......

Ik heb geen bescherming aan staan op mijn S24 Ultra en ik doe gewoon vol laden tot 100% wat een fantastische accuduur hebben wij.satshow schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:12:
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Ik las ergens dat bij de instellingen in je Samsung account je AI aan of uit kan zetten.
Ik ben aan het zoeken geweest maar kan het niet vinden.
Iemand een idee waar te zoeken?
Hmm zo is het inderdaad slecht vertaald. Ik heb dus weer eens te snel gelezen. Het punt is echter dat het niet enorm slechter is om draadloos te laden t.o.v. bedraad laden.robbvdb schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 23:47:
[...]
Een artikel met veel wollige onzin en slechte vertalingen bedoel je?
"Als u uw mobiele telefoon of andere gadgets vaak gebruikt, plaatst u deze mogelijk vrij vaak op uw draadloze oplader. Dit is echter geen probleem, aangezien Verschillende-smartphones en andere handheld-apparaten gebruik maken van lithium-ion-accu’s, die gedijen bij het opladen in korte uitbarstingen. We raden u aan uw batterijen tussen 40% en 80% van de opgeladen batterijen te houden."
Mijn god .......
Instellingen> Geavanceerde functies>Geavanceerde intelligentie>Gegevens alleen op apparaat verwerken.satshow schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 05:55:
Ik las ergens dat bij de instellingen in je Samsung account je AI aan of uit kan zetten.
Ik denk dat je dit zult bedoelen, AI helemaal uitzetten ben ik nog niet tegengekomen.
Het enige wat ik me zo kan bedenken is dat WhatsApp geen toegang heeft tot de contacten (Instellingen> Apps > WhatsApp > Machtigingen.robbvdb schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 23:41:
[Afbeelding]
En na het toekennen dan in Whatsapp -> nieuwe chat -> meer instellingen -> vernieuwenGerjannn schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 08:03:
[...]
Het enige wat ik me zo kan bedenken is dat WhatsApp geen toegang heeft tot de contacten (Instellingen> Apps > WhatsApp > Machtigingen.
GSM Arena heeft hun review van de Ultra nu ook: https://www.gsmarena.com/...s24_ultra-review-2670.php
Hun exemplaar heeft ook last van graining.
Heeft de kleinere S24 en S24 Plus ook last van scherm problemen of is dit alleen bij de Ultra aanwezig?
Ik bezit nu een OnePlus 12, maar de S24 Plus (ondanks kleinere accu en Exynos chip) schijnt een vergelijkbare en soms zelfs betere accuduur te hebben.
Gepaard met een plat scherm voor een screen protector en kleiner formaat heeft het wel mijn voorkeur.
Ik bezit nu een OnePlus 12, maar de S24 Plus (ondanks kleinere accu en Exynos chip) schijnt een vergelijkbare en soms zelfs betere accuduur te hebben.
Gepaard met een plat scherm voor een screen protector en kleiner formaat heeft het wel mijn voorkeur.
Die accuduur is op een oneplus 12 verwaarloosbaar. Wanneer je batterij op is. Zet je hem aan de lader en ga je ff een break nemen (naar de wc, glas fris halen en nog wat anders). Dan kom je weer terug naar de phone en is die full. Als break kan je ook lezen ff een stop nemen bij Starb*cks of ander koffietentje en je loopt met een volle batterij de deur weer uit.Knamix schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:14:
Heeft de kleinere S24 en S24 Plus ook last van scherm problemen of is dit alleen bij de Ultra aanwezig?
Snelladen op een s24 serie telefoon is niet snel.
[ Voor 3% gewijzigd door SamSid op 14-02-2024 10:18 ]
Ik heb het op mijn S24+, maar enkel op zeer lage helderheid én in donkere ruimtes. In werkelijkheid zie je het dus niet zo lang op een dagKnamix schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:14:
Even terugkomend hierop, heb de issue gevonden vermoed ik. Ik had enkel een eSim in het toestel zitten. Nadat ik deze heb veranderd in een fysieke SIM zijn alle drain issues verdwenen.Silversin schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:24:
Vraagje. Heb de 24 ultra nu bijna 2 weken in bezit en merk dat hij overnacht enorm last heeft van battery drain. Het is altijd rond de 20/25% en kan niet echt achterhalen waar het aan ligt. Ook vandaag 25% met een schermtijd van 0.
De AoD staat op auto zonder achtergrond. Dat kan toch niet zoveel drainen?
Iemand dual sim in gebruik?
ik heb zowel zakelijk als privé. Ook met deze telefoon gedoe. Als ik bij contactpersonen een standaard sim meegeef belt hij met de verkeerde sim uit..
Heel bijzonder weer en jammer
ik heb zowel zakelijk als privé. Ook met deze telefoon gedoe. Als ik bij contactpersonen een standaard sim meegeef belt hij met de verkeerde sim uit..

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Dit is zeker niet goed ... wanneer je een side hussle hebt.ThaDude schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:27:
Er worden zo ongeveer religieuze oorlogen uitgevoerd over wel of niet draadloos laden. Ik heb nog een s10e van vier jaar oud die ook al vier jaar lang 's nachts draadloos wordt opgeladen tot 100%. De accu was al niet heel groot en wordt er na vier jaar niet beter op, maar is volgens AccuBattery nog steeds 75% (vandaar dat ik in het s24 topic zit te lurken).Gismo1979 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 07:30:
[...]
Hmm zo is het inderdaad slecht vertaald. Ik heb dus weer eens te snel gelezen. Het punt is echter dat het niet enorm slechter is om draadloos te laden t.o.v. bedraad laden.
De nadelen van opladen tot 85% wegen voor mij niet op tegen de extra slijtage van de accu; waarom zou ik vier jaar lang 15% van mijn accu niet gebruiken, alleen om te voorkomen dat de capaciteit 10% extra terugloopt? Klinkt mij een beetje penny-wise, pound-foolish in de oren. Daarnaast: gedoe, want minder prik in de accu en dus vaker bijladen.
Mocht ik besluiten nog langer met mijn s10e te doen dan is er voor een paar tientjes een nieuwe accu in te zetten en kan hij nog wel weer een tijd mee
... en gaat over tot de orde van de dag
Dat zeker, maar het ging er bij mij meer om dat de accuduur vergelijkbaar is (na alle horrorverhalen over de Exynos chip) en dat is het gelukkigSamSid schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:18:
[...]
Die accuduur is op een oneplus 12 verwaarloosbaar. Wanneer je batterij op is. Zet je hem aan de lader en ga je ff een break nemen (naar de wc, glas fris halen en nog wat anders). Dan kom je weer terug naar de phone en is die full. Als break kan je ook lezen ff een stop nemen bij Starb*cks of ander koffietentje en je loopt met een volle batterij de deur weer uit.
Snelladen op een s24 serie telefoon is niet snel.
@P_Tingen Ik laad mijn telefoon op tot 80% om zo toch de batterij te sparen. Ik kom met die 80% makkelijk de dag om. Mocht dat niet zo zijn dan zou ik mijn telefoon ook gewoon tot 100% opladen. Het is ook niet zo dat ik makkelijk 2 dagen zou halen als ik hem oplaad tot 100% (zou wel lukken maar dan zou ik de laatste uurtjes dingen moeten laten om zo de telefoon 's nachts op te kunnen laden).
Het is en blijft een gebruiksvoorwerp.
In zo'n scenario zou het inderdaad een ander verhaal worden, maar ik heb aan het einde van mijn accu meestal nog wel wat dag over....Gismo1979 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:43:
@P_Tingen Ik laad mijn telefoon op tot 80% om zo toch de batterij te sparen. Ik kom met die 80% makkelijk de dag om. Mocht dat niet zo zijn dan zou ik mijn telefoon ook gewoon tot 100% opladen. Het is ook niet zo dat ik makkelijk 2 dagen zou halen als ik hem oplaad tot 100% (zou wel lukken maar dan zou ik de laatste uurtjes dingen moeten laten om zo de telefoon 's nachts op te kunnen laden).
... en gaat over tot de orde van de dag
Ik heb deze week 3 weken de S24 Ultra 1TB Titanium Orange. Ik ben zeer tevreden over mijn ervaring en in het dagelijkse gebruik. Goede en zeer snelle prestaties en bovendien een zeer uitstekende accuduur! Ik merk grote verschil vanuit mijn S22 Ultra. Ik ben blij eindelijk platte scherm.Gismo1979 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:59:
GSM Arena heeft hun review van de Ultra nu ook: https://www.gsmarena.com/...s24_ultra-review-2670.php
Kritiek mag er ook zijn: Jammer dat wij nog steeds te doen hebben met een 45W (Sinds de S20 Ultra niet gewijzigd) Ik merk wel dat het erg snel gaat met 45W. Het had gekund om 65W of hogere snelheden te ondersteunen. Accucapaciteit is sinds de S20 Ultra nog altijd 5000mAh inderdaad. Nu is de SoC efficiënter dan zijn voorgangers, maar ook hier had Samsung makkelijk een 5500mAh of zelfs 6000mAh kunnen implementeren zoals bij ASUS dat om een 5500mAh accucapaciteit beschikt.
Ik kan zeggen dat de S24 Ultra de beste tot nu toe is.
Mijn vrouw die een S24 Ultra 1TB Titanium Yellow heeft is zeer tevreden. Ze vind de S24 Ultra de beste tot nu toe. Hiervoor heeft ze de Galaxy Z Flip 4 Blauw 512GB gehad en ze was totaal niet tevreden over dat toestel o.a. door een te kleine accuduur (3700mAh) en een te kleine scherm. Dat vouwbare scherm vond ze leuk maar niet echt nuttig.
[ Voor 15% gewijzigd door Van der Berg op 14-02-2024 11:33 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Heb ook enkel een eSim in mijn s24U, en ik heb dit probleem niet.Silversin schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:21:
[...]
Even terugkomend hierop, heb de issue gevonden vermoed ik. Ik had enkel een eSim in het toestel zitten. Nadat ik deze heb veranderd in een fysieke SIM zijn alle drain issues verdwenen.
Ik gebruik eSim en nergens last van dat de accuduur opeens sneller leeg is door eSim. Uitstekende accuduur heb ikSilversin schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:21:
[...]
Even terugkomend hierop, heb de issue gevonden vermoed ik. Ik had enkel een eSim in het toestel zitten. Nadat ik deze heb veranderd in een fysieke SIM zijn alle drain issues verdwenen.
[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 14-02-2024 11:44 ]
Dat laatste is natuurlijk maar de vraag, wat verstandig is, zal vermoed ik van veel factoren afhangen. Bijvoorbeeld, als je het toestel iedere nacht oplaad, wat veel mensen doen, en die dag gebruik kom je altijd makkelijk door met batterij bescherming aan, waarom zou je het dan niet aanzetten. Het kan dan, zonder negatieve impact, de batterij langer doen mee gaan. Dat zou ik niet penny-wise, pound foolish noemen.P_Tingen schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:34:
De nadelen van opladen tot 85% wegen voor mij niet op tegen de extra slijtage van de accu; waarom zou ik vier jaar lang 15% van mijn accu niet gebruiken, alleen om te voorkomen dat de capaciteit 10% extra terugloopt? Klinkt mij een beetje penny-wise, pound-foolish in de oren. Daarnaast: gedoe, want minder prik in de accu en dus vaker bijladen.
Andersom, als je inderdaad bij normaal gebruik al te weinig hebt om met een 100% lading de dag door te komen, dan heeft waarschijnlijk die batterij bescherming inderdaad niet heel veel nut.
Kan jouw verhaal ook beamen, van een s22u naar s24u merk echt verschil in prestatie en batterijduur. Al met al heel tevreden.Van der Berg schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:05:
[...]
Ik heb deze week 3 weken de S24 Ultra 1TB Titanium Orange. Ik ben zeer tevreden over mijn ervaring en in het dagelijkse gebruik. Goede en zeer snelle prestaties en bovendien een zeer uitstekende accuduur! Ik merk grote verschil vanuit mijn S22 Ultra. Ik ben blij eindelijk platte scherm.
Kritiek mag er ook zijn: Jammer dat wij nog steeds te doen hebben met een 45W (Sinds de S20 Ultra niet gewijzigd) Ik merk wel dat het erg snel gaat met 45W. Het had gekund om 65W of hogere snelheden te ondersteunen. Accucapaciteit is sinds de S20 Ultra nog altijd 5000mAh inderdaad. Nu is de SoC efficiënter dan zijn voorgangers, maar ook hier had Samsung makkelijk een 5500mAh of zelfs 6000mAh kunnen implementeren zoals bij ASUS dat om een 5500mAh accucapaciteit beschikt.
Ik kan zeggen dat de S24 Ultra de beste tot nu toe is.
Mijn vrouw die een S24 Ultra 1TB Titanium Yellow heeft is zeer tevreden. Ze vind de S24 Ultra de beste tot nu toe. Hiervoor heeft ze de Galaxy Z Flip 4 Blauw 512GB gehad en ze was totaal niet tevreden over dat toestel o.a. door een te kleine accuduur (3700mAh) en een te kleine scherm. Dat vouwbare scherm vond ze leuk maar niet echt nuttig.
Tja, dat is natuurlijk vooral uit je eigen ervaring, dat betekent niet dat iets wel of niet waar is. Er is wel onderzoek naar gedaan. De grootste slijtage zit 'm natuurlijk wel in dat je de accu lang op 100% hebt staan of lang op 0%. Maar ook laden tot 80% helpt zeker in slijtage tegen te gaan. Is uiteindelijk wel een persoonlijke keuze. Die 15-20% accu hoeft echt niet per se extra opgeladen te worden. Wel goed om eens in de zoveel tijd wel tot de 100 te gaan om de accu te ijken.P_Tingen schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:34:
[...]
Er worden zo ongeveer religieuze oorlogen uitgevoerd over wel of niet draadloos laden. Ik heb nog een s10e van vier jaar oud die ook al vier jaar lang 's nachts draadloos wordt opgeladen tot 100%. De accu was al niet heel groot en wordt er na vier jaar niet beter op, maar is volgens AccuBattery nog steeds 75% (vandaar dat ik in het s24 topic zit te lurken).
Mocht ik besluiten nog langer met mijn s10e te doen dan is er voor een paar tientjes een nieuwe accu in te zetten en kan hij nog wel weer een tijd mee
Ik doe altijd laden tot 100%. Ach mocht mijn accu over 4 jaar toch slijten. Ik ga dan even langs bij Samsung center en voor €69 heb je weer een gloednieuwe accu erin meestal binnen 1 uur op afspraak inclusief inbouwkosten.ChefRopes schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:52:
[...]
Tja, dat is natuurlijk vooral uit je eigen ervaring, dat betekent niet dat iets wel of niet waar is. Er is wel onderzoek naar gedaan. De grootste slijtage zit 'm natuurlijk wel in dat je de accu lang op 100% hebt staan of lang op 0%. Maar ook laden tot 80% helpt zeker in slijtage tegen te gaan. Is uiteindelijk wel een persoonlijke keuze. Die 15-20% accu hoeft echt niet per se extra opgeladen te worden. Wel goed om eens in de zoveel tijd wel tot de 100 te gaan om de accu te ijken.
Ach, en vaak als de accu geslijten is ben je allang over op een nieuwere generatie. Dus daar maak ik mij niet druk om.
Uit ervaring mijn Galaxy Gear S3 Frontier de accu ging minder dan 1 uur leeg naar 0% (na 3 jaar gebruik). Ik wou de accu vervangen maar ging toen over op de Galaxy Watch 4 Classic 46mm
[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 14-02-2024 13:16 ]
Het is niet de accu die je ijkt, maar de elektronica in de phone die het meet. Om de werkelijke maximale capaciteit weer vast te stellen.
De slijtage trouwens van een accu tot 100% opladen is wél significant trouwens. Alleen .....weten wij nooit of die 'aangegeven 100%' ook de werkelijke 100% is! Een fabrikant kan (en zal) vaak een accu een rating geven van 5000 mA terwijl er in werkelijkheid in de max (met kleine productieafwijkingen) bijvoorbeeld 5700mA in had gekund.
Hetzelfde geldt voor volledig leeg: 0%. Dat is niet werkelijk volledig leeg, maar de ondergrens waarop de elektronica van de telefoon juist om je accu te sparen de telefoon uitzet.
Wel 0% dus voor wat betreft de bruikbare hoeveelheid capaciteit.
Zolang we niet weten hoe de accu werkelijk ontworpen werd en de marges die werden ingebouwd met betrekking tot volledig vol en leeg op het display van de telefoon, zit er een serieuze marge in de 'ongezondheid' voor je accu bij het volledig opladen of ontladen.
Resumé: Veel weten we niet!
Wat weten we wel zeker: met draadloos laden (zeker op hogere vermogens) zijn de nadelen:
inefficiëntie | warmteproductie door de spoel welke het vermogen opneemt
Warmte is wanneer dit boven een bepaalde grens komt wel zeker een ding bij batterijen.
Voordelen draadloos laden:
Je connector slijt en beschadigt minder snel. Vervanging daarvan kan zeer duur zijn.
De slijtage trouwens van een accu tot 100% opladen is wél significant trouwens. Alleen .....weten wij nooit of die 'aangegeven 100%' ook de werkelijke 100% is! Een fabrikant kan (en zal) vaak een accu een rating geven van 5000 mA terwijl er in werkelijkheid in de max (met kleine productieafwijkingen) bijvoorbeeld 5700mA in had gekund.
Hetzelfde geldt voor volledig leeg: 0%. Dat is niet werkelijk volledig leeg, maar de ondergrens waarop de elektronica van de telefoon juist om je accu te sparen de telefoon uitzet.
Zolang we niet weten hoe de accu werkelijk ontworpen werd en de marges die werden ingebouwd met betrekking tot volledig vol en leeg op het display van de telefoon, zit er een serieuze marge in de 'ongezondheid' voor je accu bij het volledig opladen of ontladen.
Wat weten we wel zeker: met draadloos laden (zeker op hogere vermogens) zijn de nadelen:
Warmte is wanneer dit boven een bepaalde grens komt wel zeker een ding bij batterijen.
Je connector slijt en beschadigt minder snel. Vervanging daarvan kan zeer duur zijn.
Volgens mij kun je dit wel generaliseren naar snelladen. Staat redelijk los van draadloos of bedraad. Hoe krachtiger je oplaad hoe meer warmte er gecreëerd.robbvdb schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:12:
https://www.nu.nl/nucheck...terij-van-smartphone.html
[ Voor 8% gewijzigd door Gismo1979 op 14-02-2024 13:19 ]
Ik moet toegeven dat ik al een hele video heb bekeken van de S24U hoe je 'm uit elkaar haalt en wat alle onderdelen zijn. Als de accu te slecht wordt ga ik 'm wel zelf vervangen. Maar ben d'r wel van plan lang mee te doen.
Ik laat dit aan experts van Samsung over en ze doen meestal na accu vervangen ook nieuwe waterdicht bandje erin.
Ik herinner mij 2 jaar geleden toen mijn vrouw haar Galaxy S20 Ultra aan mijn schoonbroer gaf. Wij hebben toen voor €69 nieuwe originele accu laten inzetten door Samsung Center binnen 1 uur en ze hebben meteen ook de waterdicht opnieuw ingebouwd. We hadden voor hem ook ern nieuwe Samsung 45W adapter met kabel nieuwe gekocht.
Medewerker van Samsung vertelde accu vervangen makkelijk maar waterdicht krijg je hem niet
Ik herinner mij 2 jaar geleden toen mijn vrouw haar Galaxy S20 Ultra aan mijn schoonbroer gaf. Wij hebben toen voor €69 nieuwe originele accu laten inzetten door Samsung Center binnen 1 uur en ze hebben meteen ook de waterdicht opnieuw ingebouwd. We hadden voor hem ook ern nieuwe Samsung 45W adapter met kabel nieuwe gekocht.
Medewerker van Samsung vertelde accu vervangen makkelijk maar waterdicht krijg je hem niet
[ Voor 72% gewijzigd door Van der Berg op 14-02-2024 13:32 ]
Ongetwijfeld een domme vraag maar ik heb ondertussen al wat gezocht en kan het antwoord niet vinden: welke lens achterop is welke?
Met name de onderste ben ik benieuwd naar, dat lijkt een grote sensor maar welke optie ik ook kies in de foto app, geen beeld daarvan.
Met name de onderste ben ik benieuwd naar, dat lijkt een grote sensor maar welke optie ik ook kies in de foto app, geen beeld daarvan.
Ik vind 't ook gewoon leuk, ik ga dan ook op zoek naar hoe t werkt met het waterdicht maken. Had bij m'n poco f2 pro op die manier ook de connectie van de oplader weer kunnen maken door telefoon helemaal open te maken met föhn en plectrum etcVan der Berg schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:20:
Ik laat dit over aan experts van Samsung en ze doen meestal na accu vervangen ook nieuwe waterdicht bandje erin.
Ik herinner mij 2 jaar geleden toen mijn vrouw haar Galaxy S20 Ultra aan mijn schoonbroer gaf. Wij hebben toen voor €69 nieuwe originele accu laten inzetten door Samsung Center binnen 1 uur en ze hebben meteen ook de waterdicht opnieuw ingebouwd.
De prijs van 69 eur is alleen geldig wanneer je nog in je twee jaar van garantie zit? Als ik het zo lees lijkt wel dat de prijs van een nieuwe accu op een oudere toestel hoger gaat worden dan 69?Van der Berg schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:20:
Ik laat dit over aan experts van Samsung en ze doen meestal na accu vervangen ook nieuwe waterdicht bandje erin.
Ik herinner mij 2 jaar geleden toen mijn vrouw haar Galaxy S20 Ultra aan mijn schoonbroer gaf. Wij hebben toen voor €69 nieuwe originele accu laten inzetten door Samsung Center binnen 1 uur en ze hebben meteen ook de waterdicht opnieuw ingebouwd. We hadden voor hem ook ern nieuwe Samsung 45W adapter met kabel nieuwe gekocht
Even van de Samsung site geplukt.aesch schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:26:
Ongetwijfeld een domme vraag maar ik heb ondertussen al wat gezocht en kan het antwoord niet vinden: welke lens achterop is welke?
De Ultra:
:strip_exif()/f/image/SrFxRnNaWeRgRlv7KqJKum6M.jpg?f=fotoalbum_large)
De reguliere S24 en de plus:
:strip_exif()/f/image/oiRzf1qpHDPgl0BQ6mTJilR1.jpg?f=fotoalbum_large)
De S20 Ultra was buiten zijn garantie om en werd gedaan door Samsung Center voor €69. Mijn schoonbroer gebruikt de S20 Ultra nog steedsSamSid schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:32:
[...]
De prijs van 69 eur is alleen geldig wanneer je nog in je twee jaar van garantie zit? Als ik het zo lees lijkt wel dat de prijs van een nieuwe accu op een oudere toestel hoger gaat worden dan 69?
[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 14-02-2024 14:03 ]
Op https://www.samsung.com/nl/support/repair/#mobile staan de reparatieprijzen. 69 euro voor de meeste smartphones, ook (eigenlijk wel ook juist) als ze buiten garantie zijn. Voor oudere toestellen zoals de S9 is het soms zelfs minder (55 euro). Dat is voor vervangen ter plekke, heen en weer sturen voor reparatie kost 15 euro extra.SamSid schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:32:
[...]
De prijs van 69 eur is alleen geldig wanneer je nog in je twee jaar van garantie zit? Als ik het zo lees lijkt wel dat de prijs van een nieuwe accu op een oudere toestel hoger gaat worden dan 69?
De twee mogelijkheden om een screenshot te maken, vegen over scherm en aan-/uitknop + volume downknop tegelijk indrukken, bevallen mij niet. Iemand een advies voor een makkelijk te gebruiken app?
je kan een gesture aanzetten, dat je met de palm van je hand van rechts naar links swipet.Eastend schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:09:
De twee mogelijkheden om een screenshot te maken, vegen over scherm en aan-/uitknop + volume downknop tegelijk indrukken, bevallen mij niet. Iemand een advies voor een makkelijk te gebruiken app?
Dat bedoelde ik met 'vegen' en dat bevalt niet.Cloclo100 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:13:
[...]
je kan een gesture aanzetten, dat je met de palm van je hand van rechts naar links swipet.
Dank, lekker gezocht dus door mezelf 🙃. Hoop text gezien maar dit plaatje niet gevonden.Gismo1979 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:32:
[...]
Even van de Samsung site geplukt.
De Ultra:
[Afbeelding]
De reguliere S24 en de plus:
[Afbeelding]
Wel begrijp ik dan nog niet dat ik, met mijn vinger op de onderste lens, altijd beeld krijg. Of is het scherm als "zoeker" niet gekoppeld aan welke lens gebruikt wordt? Dat is wel gek toch? Ihkv inzicht hoe 't plaatje gaat worden?
De telefoon kiest automatisch de camera. Als er weinig licht is, dan zal hij de main camera inzoom ipv de dedicated zoomlens te gebruiken. Als je vinger letterlijk op de lens ligt dan ziet hij geen licht en zal hij de main pakken.aesch schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:52:
[...]
Dank, lekker gezocht dus door mezelf 🙃. Hoop text gezien maar dit plaatje niet gevonden.
Wel begrijp ik dan nog niet dat ik, met mijn vinger op de onderste lens, altijd beeld krijg. Of is het scherm als "zoeker" niet gekoppeld aan welke lens gebruikt wordt? Dat is wel gek toch? Ihkv inzicht hoe 't plaatje gaat worden?
Samsung heeft nu officieel bevestigd dat het de kleuren aan gaat pakken (stand levendig (vivid)):
https://www.gsmarena.com/...s24_series-news-61597.php
Dat zijntwee opties die standaard mogelijk zijn. Ik gebruik altijd aan-/uitknop + volume down knop en dat werkt prima. In het side-panel zit ook nog een optie voor het maken van een screenshot maar dat vergt nog meer extra handelingen dan even de aan-/uitknop + volume down knop tegelijk indrukken.Eastend schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:09:
Een andere optie is om in de Google Playstore of Samsung Store te zoeken naar een app die dit kan doen.
[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 14-02-2024 15:32 ]
Zoals gezegd, die twee opties bevallen mij niet. En ja, ik weet van het bestaan van de Stores af en ik heb gekeken, maar er is heel veel keus en misschien heeft iemand hier een goede tip voor mij.sjaool schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:31:
[...]
Dat zijn twee opties die standaard mogelijk zijn. Ik gebruik altijd aan-/uitknop + volume down knop en dat werkt prima. In het side-panel zit ook nog een optie voor het maken van een screenshot maar dat vergt nog meer extra handelingen dan even de aan-/uitknop + volume down knop tegelijk indrukken.
Een andere optie is om in de Google Playstore of Samsung Store te zoeken naar een app die dit kan doen.
Zoals jij nu komt met de tip om de side-panel te gebruiken. Welk icoontje moet ik dan zoeken?
Het icoontje met de naam Schermafbeelding. Het kan zijn dat je die met Side panel bewerken zelf nog moet toevoegen.Eastend schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:45:
[...]
Zoals gezegd, die twee opties bevallen mij niet. En ja, ik weet van het bestaan van de Stores af en ik heb gekeken, maar er is heel veel keus en misschien heeft iemand hier een goede tip voor mij.
Zoals jij nu komt met de tip om de side-panel te gebruiken. Welk icoontje moet ik dan zoeken?
[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 14-02-2024 15:46 ]
Heb je de Ultra? Ik gebruik altijd het pennetje en dan schrijven op het scherm.Eastend schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:45:
[...]
Zoals gezegd, die twee opties bevallen mij niet. En ja, ik weet van het bestaan van de Stores af en ik heb gekeken, maar er is heel veel keus en misschien heeft iemand hier een goede tip voor mij.
In het notificatiescherm zit die knop ook, die kun je ook gebruiken.Eastend schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:45:
[...]
Je kunt Good Lock installeren. Kun je bijna alles veranderen. Met Regi star kun je ook de zijknop instellen voor screenshot.Eastend schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:09:
Ik heb dit probleem niet. Geen idee wat er bij jouw verkeerd staat dan.ThaDude schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:27:
Kijk! Daar heb ik wat aan! Dankjewel!Garret1410 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:55:
[...]
Je kunt Good Lock installeren. Kun je bijna alles veranderen. Met Regi star kun je ook de zijknop instellen voor screenshot.
Precies!robbvdb schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:12:
Het is niet de accu die je ijkt, maar de elektronica in de phone die het meet. Om de werkelijke maximale capaciteit weer vast te stellen.
Daarom doe ik snachts draadloos traag laden (5W) dan is er nauwelijks warmte dus valt dat nadeel weg
https://news.samsung.com/...galaxy-users-more-choices
Erg blij met dit nieuws. Die kleuren wil mn vrouw zo graag anders zien.
Erg blij met dit nieuws. Die kleuren wil mn vrouw zo graag anders zien.
Echt superfijnGismo1979 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:20:
Samsung heeft nu officieel bevestigd dat het de kleuren aan gaat pakken (stand levendig (vivid)):
"First Galaxy S24 software update is finally here!"
https://www.sammobile.com...tware-update-rolling-out/
Mooizo! Net op tijd voor mijn retourperiode verstrijktGismo1979 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:20:
Te laat voor mij in ieder geval.
Ik ga de S24+ terug sturen en nog een jaartje door met S20+
Ik ga de S24+ terug sturen en nog een jaartje door met S20+
Enschede | 6720wp JinkoSolar 16x420 Z 47°
De update zou uitgerold worden op 22 februari. Benieuwd wanneer BE/NL aan de beurt is.g86 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 19:30:
"First Galaxy S24 software update is finally here!"
Gisteravond vlak voor het slapen gaan de telefoon opgehaald en naar 100%. Van de lader afgehaald en niet meer gebruikt. Toen de wekker vanochtend ging al 11% kwijt voor niets.
Toch de telefoon maar vaker op je opstarten denk ik :-p
/f/image/02gzal8jfSCvMHtxnGxz5uRN.png?f=fotoalbum_large)
Vergeten accu battery toegang te geven tot apps uitlezen :-/
/f/image/02gzal8jfSCvMHtxnGxz5uRN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5Mpv1UCUJrtUN8B5YXy0Rlc4.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door KingSizeBas op 15-02-2024 07:10 ]
Op basis van feedback van gebruikers heeft Samsung nu ook officieel een update voor de Galaxy S24 serie aangekondigd. De geruchten gingen al langer rond, maar zijn nu ook officieel bekend gemaakt door Samsung.
Deze update omvat:
Deze update omvat:
- Meer verbeterde weergaveopties en -ervaringen, met oa een nieuwe schuifregelaar tussen Natuurlijk en Verzadigd;
- Verbeterde camera-ervaring en belangrijkste functies, met verbeteringen op gebieden zoals zoomfuncties, portretmodus, nachtfotografie, video-opname en meer;
- Beveiligingspatch van februari 2024.
Zoals eerder vermeld door mij zal de update op 22 februari beschikbaar zijn. Alleen is de vraag of dit ook onmiddelijk is voor BE/NL gebruikers.Peatsmoke schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 07:32:
Op basis van feedback van gebruikers heeft Samsung nu ook officieel een update voor de Galaxy S24 serie aangekondigd. De geruchten gingen al langer rond, maar zijn nu ook officieel bekend gemaakt door Samsung.
Deze update omvat:
- Meer verbeterde weergaveopties en -ervaringen, met oa een nieuwe schuifregelaar tussen Natuurlijk en Verzadigd;
- Verbeterde camera-ervaring en belangrijkste functies, met verbeteringen op gebieden zoals zoomfuncties, portretmodus, nachtfotografie, video-opname en meer;
- Beveiligingspatch van februari 2024.
Ik kan opeens sommige apps niet meer openen op mijn ultra. Ze sluiten gelijk. Krijg een melding om de cache te verwijderen, maar dit helpt niks. Heb ook in recovery cache gewist, helpt ook niet. Voorbeelden, AH, Dumpert, my fitnesspal, etc. De app verwijderen en opnieuw installeren fixed het probleem. Maar dit heb ik nog nooit eerder gehad. Enige wat ik heb gewijzigd is virtuele ram uitgezet een aantal dagen geleden. Dit zou het toch niet moeten zijn denk ik. Hebben meer mensen dat hun apps raar doen?
AH net getest, geen probleem hier op mijn s24uhollabizack12 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:08:
Ik kan opeens sommige apps niet meer openen op mijn ultra. Ze sluiten gelijk. Krijg een melding om de cache te verwijderen, maar dit helpt niks. Heb ook in recovery cache gewist, helpt ook niet. Voorbeelden, AH, Dumpert, my fitnesspal, etc. De app verwijderen en opnieuw installeren fixed het probleem. Maar dit heb ik nog nooit eerder gehad. Enige wat ik heb gewijzigd is virtuele ram uitgezet een aantal dagen geleden. Dit zou het toch niet moeten zijn denk ik. Hebben meer mensen dat hun apps raar doen?
Normaliter maximaal binnen een dag is mijn ervaring uit het verleden. Wij zijn de eerste van Europa..g86 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:21:
[...]
Zoals eerder vermeld door mij zal de update op 22 februari beschikbaar zijn. Alleen is de vraag of dit ook onmiddelijk is voor BE/NL gebruikers.
Misschien moet je die app, die 24/7 actief is om je batterijverbruik te meten, er eens af gooien, want ergens is er een stroomverbruiker die er bij mij niet lijkt te zijn.KingSizeBas schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 07:02:
Gisteravond vlak voor het slapen gaan de telefoon opgehaald en naar 100%. Van de lader afgehaald en niet meer gebruikt. Toen de wekker vanochtend ging al 11% kwijt voor niets.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik neem aan dat je gewoon fatsoenlijk wifisignaal hebt, gedurende de nachtelijke uren.
:strip_exif()/f/image/ctViCvx6wQ99ewc6UX5VXdMj.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag replacement ontvangen, helaas weer grain issue dus deze gaat ook retour en ik ga langer uitzingen met mijn s23+. Kwam dit ook tegen op reddit https://www.reddit.com/r/...s/1arbork?is_gallery=true
Voor iedereen die dit niet heeft, geniet van je toestel. Ik ben beetje jaloers 😀
Voor iedereen die dit niet heeft, geniet van je toestel. Ik ben beetje jaloers 😀
Ik heb nu tijdens het openen van de Videoland app in de nacht dat de grain zichtbaar is. Eigenlijk alleen op 25-30% helderheid, op laagste stand zag ik het niet.
Ik stoorde mij er alleen niet aan.
Ik stoorde mij er alleen niet aan.
VInd het toch wel bijzonder hoe je het niet storend kan vinden. Je betaalt premium € voor de nieuwste smartphone. Van nota bene de marktleider op smartphone display gebied, die ook displays produceert voor vele merken wereldwijd.
Hoe ervaar je het, of baseer je, jouw mening op wat je online leest?
Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen