Acties:
  • +12 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 22:10
Peatsmoke schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:17:
Hoe ervaar je het, of baseer je, jouw mening op wat je online leest?
Bij (voor mij) "normaal" gebruik zie ik het niet, en ik ga ook niet in een donkere kamer met een lage helderheid ingesteld zoeken of ik het misschien ook heb, want dan ga ik me misschien aan ergeren. Als ik er geen last van heb is het voor mij prima.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Dat is wat ik bedoel.
Je hebt er alleen maar last van op een donkere wc of onder de lakens als je een filmpje kijkt :+ , en dan nog is "last van" een subjectief iets.

• FietsFanaat33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 21:42
hollabizack12 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:08:
Ik kan opeens sommige apps niet meer openen op mijn ultra. Ze sluiten gelijk. Krijg een melding om de cache te verwijderen, maar dit helpt niks. Heb ook in recovery cache gewist, helpt ook niet. Voorbeelden, AH, Dumpert, my fitnesspal, etc. De app verwijderen en opnieuw installeren fixed het probleem. Maar dit heb ik nog nooit eerder gehad. Enige wat ik heb gewijzigd is virtuele ram uitgezet een aantal dagen geleden. Dit zou het toch niet moeten zijn denk ik. Hebben meer mensen dat hun apps raar doen?
Ik heb wel vaker dat als ik een app open dat ie gelijk weer afsluit. Dan nog een x openen en dan lukt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:50
cordonbleu schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:13:
VInd het toch wel bijzonder hoe je het niet storend kan vinden. Je betaalt premium € voor de nieuwste smartphone. Van nota bene de marktleider op smartphone display gebied, die ook displays produceert voor vele merken wereldwijd.
Wat ik zeg, de grains zijn klein en vaak valt het alleen op bij schermvullend grijs of bruin achtergrond (Videoland app startscherm). Misschien zijn er schermen waar het erger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 02:06
Aggressor schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:39:
[...]

Dankje. Label heb ik idd binnen gekregen.
In de mail van de label staat wel

Als alles in orde is, zullen we het aankoopbedrag zo snel mogelijk naar je overmaken.

Had jij dat ook?
Ik heb ook een omruil aangevraagd bij Samsung van wege problemen met het scherm en ook dit staat in mijn mail waar het retour label in zit. Krijg ik nu mijn geld of gaan ze toch de telefoon omruilen? Weet iemand hier hoe dit zit?

[ Voor 3% gewijzigd door Egbert Jan op 16-02-2024 01:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
In Korea is de uitrol van AXB5 begonnen:
https://twitter.com/theonecid/status/1758323973094301908?

De camera- en weergave verbeteringen kun je machine vertaald, hier lezen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TjMkyPw_XKcNVoPdBeW6nny2rE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Cn5CcTNERNPRALHhjoCfLqXG.png?f=fotoalbum_large
Software-updates
Beeldscherm:
De optie Levendigheid weergeven toevoegen:
Je kunt de levendigheid van de schermkleuren in stappen aanpassen.
Camera:
Verbeteringen voor beeldkwaliteit en scherpte.
Stabiliteit:
Stabiliteitsverbeteringen die ongewenst opnieuw opstarten voorkomt.

One UI-versie: 6.1
Versie: S928NKSU1AB5 / S928NOKR1AXB5 / S928NKSU1AXB4
Grootte: 554,10 MB
Android beveiligingsgegevens: 1 februari 2024

[ Voor 102% gewijzigd door Peatsmoke op 16-02-2024 05:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:43
Veel updates zijn alleen voor de galaxy S24 ultra lees ik.

Afgelopen dagen mobiel internet getest, heb d de indruk dat 4G minder accu verbruikt dan 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
5G verbruikt meer energie dan 4G. Hoe hoger de frequentie van de signalen, hoe meer energie ervoor nodig is om op een bepaalde afstand voldoende vermogen te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Eastend schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 17:21:
[...]

Kijk! Daar heb ik wat aan! Dankjewel! _/-\o_
Er is ook nog een optie door twee x te klikken op achterkant van toestel. Of via goodlock of via instellingen onder toegankelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenewals
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16-02-2024
Hoi allemaal, Ik ben sinds gisteren in het bezit van de S24. Nu zie ik van die pixels/puntjes door bijna alle filmpjes heen op social media.

Als ik zelf iets doe filmen dan heb ik dat niet.

Hier een voorbeeld:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VndxXNV-5DTNq3F3LrvCaFL22NA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GKFFr6F9UuR25yQ9hF2FmZZh.jpg?f=fotoalbum_large

Ieman enig idee waar dit aan kan liggen? Heb a l contact gezocht met Samsung maar die helpdesk daar schiet ook niet echt op.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:02
jeroenewals schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:12:
Hoi allemaal, Ik ben sinds gisteren in het bezit van de S24. Nu zie ik van die pixels/puntjes door bijna alle filmpjes heen op social media.

Hier een voorbeeld:[Afbeelding]

Ieman enig idee waar dit aan kan liggen? Heb a l contact gezocht met Samsung maar die helpdesk daar schiet ook niet echt op.

Alvast bedankt!
Als je dat niet hebt met andere filmpjes, dan kan het liggen aan software en codecs van de video wellicht. Niet eerder gezien hoor. Maar kan je even naar zoeken. En dan ook i.c.m. de apps of browser die je daarvoor gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chinoto88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 22:46

Alvast bedankt!
Probeer eens de website https://testmyscreen.com/ of je het daar ook ziet. Zo niet dan lijkt het niet op een display defect maar een software issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenewals
Chinoto88 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:20:
[...]

Probeer eens de website https://testmyscreen.com/ of je het daar ook ziet. Zo niet dan lijkt het niet op een display defect maar een software issue...
Zojuist gedaan en zie daar geen gekke dingen naar voren komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenewals
ChefRopes schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:19:
[...]

Als je dat niet hebt met andere filmpjes, dan kan het liggen aan software en codecs van de video wellicht. Niet eerder gezien hoor. Maar kan je even naar zoeken. En dan ook i.c.m. de apps of browser die je daarvoor gebruikt.
Bedankt voor je reactie. Ergens wel gek toch dat als je een nieuwe telefoon installeert dit niet gewoon automatisch goed gaat dan? Ik zou zelf ook niet weten waar ik nu naar moet gaan zoeken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
jeroenewals schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:50:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ergens wel gek toch dat als je een nieuwe telefoon installeert dit niet gewoon automatisch goed gaat dan? Ik zou zelf ook niet weten waar ik nu naar moet gaan zoeken :|
Ja dat is een lastige. Maar hoeft niet per se te liggen aan de S24 hoor. Op welke apps en/of browsers zie je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenewals
ChefRopes schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:52:
[...]

Ja dat is een lastige. Maar hoeft niet per se te liggen aan de S24 hoor. Op welke apps en/of browsers zie je dit?
Instagram, Facebook, Twitter maar YouTube weer niet :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-09 22:25
jeroenewals schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:59:
[...]

Instagram, Facebook, Twitter maar YouTube weer niet :(
Ik zou gewoon naar een Galaxy service store gaan. Het is een vaag probleem.

Of kijken of je deze issues ook hebt na factory reset. Wellicht iets in je instellingen aangezet waardoor je dit krijgt.

[ Voor 19% gewijzigd door SamSid op 16-02-2024 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChefRopes
Apps even opnieuw installeren kan je ook nog even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alvast bedankt!
Kun je eens een schermafdruk van het hele scherm posten in volledige resolutie met een app waar het probleem optreedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenewals
Peatsmoke schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:29:
[...]

Kun je eens een schermafdruk van het hele scherm posten in volledige resolutie met een app waar het probleem optreedt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSldImaQOfoIsumr4htyFPeB1gk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kBFvIzKrnp8DPe349urxHqxT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyunikeon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:24
Zo te zien is dat de Facebook app. Ik heb geen last van de puntjes als ik dingen inlaad daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenewals
kyunikeon schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:48:
[...]

Zo te zien is dat de Facebook app. Ik heb geen last van de puntjes als ik dingen inlaad daar.
Dit specifieke voorbeeld is FB ja. Ben bang dat ik mijn telefoon maar terug moet sturen voor een nieuwe want dit blijft een vaag iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Naar een winkel van Samsung gaan, zoals SamSid zegt, kan ook nog helpen. Anders weer gedoe met terugsturen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenewals
ChefRopes schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:01:
Naar een winkel van Samsung gaan, zoals SamSid zegt, kan ook nog helpen. Anders weer gedoe met terugsturen etc.
Ja daar zat ik aan te denken, ze liggen helaas niet echt in de buurt van waar ik woon, dus echt alles zit tegen ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14:05

g86

jeroenewals schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:04:
[...]

Ja daar zat ik aan te denken, ze liggen helaas niet echt in de buurt van waar ik woon, dus echt alles zit tegen ;(
Factory reset proberen en daarna jouw retourrecht gebruiken als het niet is opgelost. Het is er niet voor niets.
Bij mij duurde een omruiling 8 dagen. Dat valt goed mee.

[ Voor 8% gewijzigd door g86 op 16-02-2024 11:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-09 22:25
jeroenewals schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:04:
[...]

Het is maar hoe je het bekijkt. Als je snel het probleem opgelost wilt hebben, zou ik zeker een stap naar de service store overwegen. Ik weet niet hoe ver je van zo'n store zit. Maar met auto dan wel ov kan je gewoon een leuk dagje uit van maken. Voordeel is dat je niet hoeft te stressen of het wel goed is aangekomen met opsturen. En je hebt gelijk een reactie waar het aan kan liggen. En we moeten ons niet aanpraten dat ons land zo groot is. De afstanden in Nederland zijn niks vergeleken met Canada.

Maar dat is je eigen afweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenewals
g86 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:13:
[...]

Factory reset proberen en daarna jouw retourrecht gebruiken als het niet is opgelost. Het is er niet voor niets.
Bij mij duurde een omruiling 8 dagen. Dat valt goed mee.
Dat ga ik doen. Goed om te weten dat dit snel afgehandeld kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koeleboe
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-03 23:06
SamSid schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:20:
[...]

Het is maar hoe je het bekijkt. Als je snel het probleem opgelost wilt hebben, zou ik zeker een stap naar de service store overwegen. Ik weet niet hoe ver je van zo'n store zit. Maar met auto dan wel ov kan je gewoon een leuk dagje uit van maken. Voordeel is dat je niet hoeft te stressen of het wel goed is aangekomen met opsturen. En je hebt gelijk een reactie waar het aan kan liggen. En we moeten ons niet aanpraten dat ons land zo groot is. De afstanden in Nederland zijn niks vergeleken met Canada.

Maar dat is je eigen afweging.
Dus een omruiling kan je toepassen in een galaxy store, wanneer jouw device via de samsung store online gekocht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 02:06
Egbert Jan schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 01:33:
[...]

Ik heb ook een omruil aangevraagd bij Samsung van wege problemen met het scherm en ook dit staat in mijn mail waar het retour label in zit. Krijg ik nu mijn geld of gaan ze toch de telefoon omruilen? Weet iemand hier hoe dit zit?
De eerste mail die ik kreeg staat wel in dat het om een omruil gaat. Ik heb met Samsung gebeld en deze vraagt daar ook gesteld. Ze wisten daar het antwoord ook niet en moest de vraag door sturen naar de backoffice en moet daar nu antwoord van krijgen. Zijn er hier geen mede tweakers die hun s24 ultra hebben terug gestuurd voor omruil en op deze vraag het antwoord weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je stuurt het toestel terug omdat je het niet wil, dan krijg je het aankoopbedrag terug, of je stuurt het toestel terug ivm een defect. In het laatste geval moet Samsung het defect herstellen of vervangen door een gelijkwaardig exemplaar.
https://www.samsung.com/nl/support/repair/#mobile

[ Voor 7% gewijzigd door Peatsmoke op 16-02-2024 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

Peatsmoke schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:25:
Je stuurt het toestel terug omdat je het niet wil, dan krijg je het aankoopbedrag terug, of je stuurt het toestel terug ivm een defect. In het laatste geval moet Samsung het defect herstellen of vervangen door een gelijkwaardig exemplaar.
https://www.samsung.com/nl/support/repair/#mobile
Niet waar. Binnen de retourperiode is er een omruiling mogelijk.
Ik deed het zelfs van zwart naar grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo staat het niet op de website, maar ze gaan er kennelijk coulant mee om, alleen is er in dit geval sprake van een defect toestel en jij was niet tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

Peatsmoke schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:56:
Zo staat het niet op de website, maar ze gaan er kennelijk coulant mee om, alleen is er in dit geval sprake van een defect toestel en jij was niet tevreden.
Het zou kunnen dat de Samsung voorwaarden anders zijn dan die van Nederland.
Dit staat op de Belgische Samsung website:

"Een Samsung product mag je ook binnen 30 dagen omruilen. Neem contact op met onze klantenservice om een omruilverzoek te starten."

https://www.samsung.com/b...at-is-the-returns-period/
https://www.samsung.com/b...ns/can-i-cancel-my-order/

PS: een defect of niet tevreden binnen de 30 dagen maakt niet uit. Je kan zonder uitleg retourneren of omruilen. Toch in België.

[ Voor 7% gewijzigd door g86 op 16-02-2024 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
g86 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:45:
[...]

Het zou kunnen dat de Samsung voorwaarden anders zijn dan die van Nederland.
Dit staat op de Belgische Samsung website:

"Een Samsung product mag je ook binnen 30 dagen omruilen. Neem contact op met onze klantenservice om een omruilverzoek te starten."

https://www.samsung.com/b...at-is-the-returns-period/
https://www.samsung.com/b...ns/can-i-cancel-my-order/

PS: een defect of niet tevreden binnen de 30 dagen maakt niet uit. Je kan zonder uitleg retourneren of omruilen. Toch in België.
Je hebt gelijk, in Nederlands hebben ze dezelfde voorwaarden. Ik zat dus fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

Peatsmoke schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:53:
[...]

Je hebt gelijk, in Nederlands hebben ze dezelfde voorwaarden. Ik zat dus fout.
Samsung heeft mij net gebeld om te vragen of mijn omruiltoestel goed is aangekomen.
Nog even nagevraagd aan de klantendienst en ik krijg dus opnieuw 30 dagen retour/omruilrecht op het omruiltoestel en dit vanaf de datum van levering van het omruiltoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 21:14
Gebruiken jullie de navigatie knoppen of de gebaren? Ik zit nog een beetje vogelen wat ik fijner vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
x360junkie schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 21:12:
Gebruiken jullie de navigatie knoppen of de gebaren? Ik zit nog een beetje vogelen wat ik fijner vind
Ik gebruik gebaren. Ik vond het in het begin wel wennen, maar ik vind het wel prettig dat ik hierdoor meer van het scherm kan gebruiken. De knoppen zijn bijna overal prominent aanwezig als ik de navigatieknoppen gebruik.

[ Voor 4% gewijzigd door Gismo1979 op 16-02-2024 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
Gebaren, dit kon ik nog uit de BlackBerry tijd.
En dit vind ik persoonlijk het fijnste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Altijd navigatie knoppen, betrouwbaar en voorspelbaar :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
Er is een update uit voor de Nova launcher.
Changelog

8.0.14 BETA Feb 13, 2024

Add Gemini assistant icon option
Add support for Android's App Language feature (Android 13+)
Add support for IP addresses in search
MicroResults can be copied to the clipboard by tapping
Fixes with the bottom drawer search bar placement
Fix media card interfering with dock
Various padding fixes
Various other bug and crash fixes
Update translations

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02:34
Yargo schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:33:
Ondertussen een weekje de S24 in gebruik en volgende zaken vallen me op:

- radio streamen (TuneIn Radio) naar een Shokz Openrun Pro blijkt toch een grote aanslag te plegen op de batterij. 4h30 muziek luisteren via 4G/5G snoept er zo een 40-45 procent af. Bij de S23 was dit toch aanzienlijk minder. Nog mensen met diezelfde ervaring?

- Scherm heeft inderdaad maar fletse kleuren. Hopelijk is dit een bug die bij de volgende update verholpen kan worden. Wel bizar dat de hele S24 reeks hier last van heeft.

- Ben ik nu zo verkeerd, maar andere jaren komt Samsung toch sneller met updates uit om de eerste kinderziektes te verhelpen? Nog geen enkele update gehad.
De batterydrain op 4G en nog meer op 5G is eigen aan de Exynos modem. (geen bug)
Je vorige model, S23 (snapdragon) gaat daar veel beter mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Is er een app waarmee je het geluid in kan stellen? Dus de bas ed om muziek te beluisteren.

Ik heb nu op gevoel wat ingesteld wat voor mijn gevoel goed klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je niks kunnen vinden onder Geluiden en trillen>>Geleuidskwaliteit en - effecten>>Equalizer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChefRopes
satshow schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 06:54:
Is er een app waarmee je het geluid in kan stellen? Dus de bas ed om muziek te beluisteren.

In de app Good lock van Samsung heb je de app Sound Assistent. Die zou je eens kunnen proberen. Daarmee kan je zo ongeveer alles customizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
satshow schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 06:54:

Er is ook adapt sound, kun je een eigen geluidsprofiel aanmaken aan de hand van jouw gehoor. Werkt speciaal voor oordoppen e.d.

Staat onder toegankelijkheid - gehoorverbeteringen - adapt sound

edit - ik heb een S23U, neem aan dat de S24 dezelfde opties heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door fredhuizinga op 17-02-2024 09:05 ]

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Peatsmoke schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 06:56:
Heb je niks kunnen vinden onder Geluiden en trillen>>Geleuidskwaliteit en - effecten>>Equalizer?
Ja maar niet naar mijn smaak.
fredhuizinga schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:04:
[...]

Er is ook adapt sound, kun je een eigen geluidsprofiel aanmaken aan de hand van jouw gehoor. Werkt speciaal voor oordoppen e.d.

Staat onder toegankelijkheid - gehoorverbeteringen - adapt sound

edit - ik heb een S23U, neem aan dat de S24 dezelfde opties heeft.
Ja staat op dezelfde plaats.
ChefRopes schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 08:27:
[...]

In de app Good lock van Samsung heb je de app Sound Assistent. Die zou je eens kunnen proberen. Daarmee kan je zo ongeveer alles customizen.
Zal daar naar eens naar kijken.

[ Voor 64% gewijzigd door satshow op 17-02-2024 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:54
Ik heb een probleem met mijn S24. Ik heb de vingerafdruk scanner succesvol geactiveerd en de eerste paar keer deed hij het uitstekend. Nu de laatste tijd herkend de telefoon mijn vingerafdruk niet meer met als gevolg ik niet meer kan inloggen op sites. Zijn er meerdere mensen met een niet functionerende scanner ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Ik heb nog een vraag over de accu protection.
Ik zie daar de mogelijkheid tot aanpasbare opladen en dat met name in de nacht.

Gaat dat ook overdag werken op een vast tijdstip? Bv in de avond?
En zo ja welke lader gebruiken? Ik las ergens 1 die tussen 10 en 25 watt kan schakelen.
Heb eens gekeken, welke lader is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCTW
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14-09 16:44
NeWSJuNK schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 13:48:
Ik heb een probleem met mijn S24. Ik heb de vingerafdruk scanner succesvol geactiveerd en de eerste paar keer deed hij het uitstekend. Nu de laatste tijd herkend de telefoon mijn vingerafdruk niet meer met als gevolg ik niet meer kan inloggen op sites. Zijn er meerdere mensen met een niet functionerende scanner ?
Opnieuw vingerafdruk instellen helpt meestal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 22:10
De simpelste oplossingen zijn vaak het meest succesrijk, zie hierboven van FCTW. probeer ook ff opnieuw op te starten.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChefRopes
Hoor ook wel eens dat men een vinger 2x registreert. Dan kan je bijvoorbeeld 2x rechter duim doen en de 2 wijsvingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Op de 1 of andere manier werkt mijn notificatie geluid niet van WhatsApp.
Ik heb een geluid ingesteld maar ik hoor het geluid dat ik heb ingesteld bij de instellingen.

Hoe krijg ik het geluid te horen wat ik heb ingesteld in de app zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Door in Whatsapp een ander geluid in te stellen, anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Peatsmoke schreef op zondag 18 februari 2024 @ 08:36:
Door in Whatsapp een ander geluid in te stellen, anders werkt het niet.
Dat heb ik dus gedaan. Misschien de app verwijderen en opnieuw installeren, heb deze via smart switch over gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet niet eerst een backup te maken van Whatsapp.
Ik heb het net even getest door een ander meldingsgeluid in te stellen: bij mij werkt het gewoon.

Maar dat is nu typisch voorbeeld van de vage dingen die zouden kunnen komen door Smartswitch te gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door Peatsmoke op 18-02-2024 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Peatsmoke schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:00:
Vergeet niet eerst een backup te maken van Whatsapp.
Ik heb het net even getest door een ander meldingsgeluid in te stellen: bij mij werkt het gewoon.

Maar dat is nu typisch voorbeeld van de vage dingen die zouden kunnen komen door Smartswitch te gebruiken.
Ik heb een backup gemaakt, daarna verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar hoor nog het geluid van de instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb een schone installatie gedaan en ik kan gewoon een apart meldingsgeluid voor WhatsApp selecteren (en dat werkt ook).
Probeer eens op het wissen vd cache je probleem kan oplossen? Het is maar een gok:

Instellingen>> Apps>> Whatsapp>> Opslag>> Cache legen (onderaan).

Anders is een schone installatie het enige dat je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 17:56
heb je misschien een screenprotector aangebracht? Met screenprotector wordt aangeraden de gevoeligheid van het touchscreen te verhogen, dat is een instelling. Ik dacht dat dat ook helpt met de vingerafdrukhekenning.

Maar mijn vingerafdrukherkenning is ook niet geweldig, maar is die ook met andere telefoons niet heel goed geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• satshow
Peatsmoke schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:44:
Ik heb een schone installatie gedaan en ik kan gewoon een apart meldingsgeluid voor WhatsApp selecteren (en dat werkt ook).
Probeer eens op het wissen vd cache je probleem kan oplossen? Het is maar een gok:

Instellingen>> Apps>> Whatsapp>> Opslag>> Cache legen (onderaan).

Anders is een schone installatie het enige dat je kan doen.
Ik ben erachter gekomen dat het ik het volgende aan moet zetten wat standaard uit staat. Via instellingen, daarna meldingen en vervolgens geavanceerde instellingen kiezen.
Vervolgens helemaal onderaan een vinkje zetten bij: Meldingcategorieen voor elke app beheren.

Daarna kon ik het werkend krijgen, gelijk ook andere apps aan het doorlopen waar ik wat wil bij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
roalt schreef op zondag 18 februari 2024 @ 11:23:
[...]

heb je misschien een screenprotector aangebracht? Met screenprotector wordt aangeraden de gevoeligheid van het touchscreen te verhogen, dat is een instelling. Ik dacht dat dat ook helpt met de vingerafdrukhekenning.

Maar mijn vingerafdrukherkenning is ook niet geweldig, maar is die ook met andere telefoons niet heel goed geweest.
Veel mensen online roepen dat valt mij op, maar Samsung heeft naar mijn weten nooit beweerd dat de gevoeligheid van de touchscreen verhogen de vingerafdruk scanner beter maakt.

S23 hier maar de problemen spelen ook in het begin op de S22U van mijn partner, net na scannen van je vingers werkt alles vlekkeloos, de dagen erna heb je ineens issues, tip is om dat gewoon vol te houden omdat bij mijn partner dit ineens wel beter werd, geen idee waarom.

in beide gevallen hadden wij beide duimen 2 keer laten scannen

Bij mij niet, maar ik heb problemen met alle varianten van vingerafdruk scanners onder het scherm, dus mij zal dat niet helpen.

Ik zou overigens 1 ding aanraden, als je de gevoeligheid van de touchscreen in de instellingen verhoogd, mocht je daarna ineens issue hebben met ghost touches of dat knoppen die je niet aanraakt, ineens ingedrukt worden (ik had last van beide)

Die instelling weer uitschakelen heeft dat probleem voor mij opgelost (en ik wou dat ik dat wist voordat ik de glazen screen protector de schuld gaf, want ik mocht een nieuwe kopen achteraf)

Overigens had een kennis met een S24+ ook hetzelfde probleem, hij nam zelfs contact op met Samsung (levert niks op overigens als er geen defect is) en die gaven de schuld aan de screen protector (terwijl hij nota bene die van Samsung zelf had)

Ik gaf hem hetzelfde advies en nu werkt het weer een stuk beter bij hem, alleen in zijn geval kwam er ook bovenop dat hij vaak zijn telefoon tijdens eten gebruikt, dus vieze handen (of meer precies zijn vinger afdruk) kan ook voor issues zorgen.

ik heb de hele under display scanners nooit als een vooruitgang gezien, liever eentje op de zijkant of nog beter, achterop een telefoon want daar had ik nooit problemen mee

Anders is het misschien een idee als Samsung met een FaceID tegenhanger komt, beide merken vragen genoeg voor hun telefoons :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:50:
[...]

Veel mensen online roepen dat valt mij op, maar Samsung heeft naar mijn weten nooit beweerd dat de gevoeligheid van de touchscreen verhogen de vingerafdruk scanner beter maakt.

S23 hier maar de problemen spelen ook in het begin op de S22U van mijn partner, net na scannen van je vingers werkt alles vlekkeloos, de dagen erna heb je ineens issues, tip is om dat gewoon vol te houden omdat bij mijn partner dit ineens wel beter werd, geen idee waarom.

Bij mij niet, maar ik heb problemen met alle varianten van vingerafdruk scanners onder het scherm, dus mij zal dat niet helpen.

Ik zou overigens 1 ding aanraden, als je de gevoeligheid van de touchscreen in de instellingen verhoogd, mocht je daarna ineens issue hebben met ghost touches of dat knoppen die je niet aanraakt, ineens ingedrukt worden (ik had last van beide)

Die instelling weer uitschakelen heeft dat probleem voor mij opgelost (en ik wou dat ik dat wist voordat ik de glazen screen protector de schuld gaf, want ik mocht een nieuwe kopen achteraf)

Overigens had een kennis met een S24+ ook hetzelfde probleem, hij nam zelfs contact op met Samsung (levert niks op overigens als er geen defect is) en die gaven de schuld aan de screen protector (terwijl hij nota bene die van Samsung zelf had)

Ik gaf hem hetzelfde advies en nu werkt het weer een stuk beter bij hem, alleen in zijn geval kwam er ook bovenop dat hij vaak zijn telefoon tijdens eten gebruikt, dus vieze handen (of meer precies zijn vinger afdruk) kan ook voor issues zorgen.

ik heb de hele under display scanners nooit als een vooruitgang gezien, liever eentje op de zijkant of nog beter, achterop een telefoon want daar had ik nooit problemen mee

Ander is het misschien een idee als Samsung met een FaceID tegenhanger komt, beide merken vragen genoeg voor hun telefoons :X
Er zit toch gezichtsherkenning op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:49

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Vraagje, waarvan ik aanneem dat dit de juiste plek is,
Ik wil de VPN (wireguard) aan hebben. Tenzij ik met de wifi thuis ben verbonden of ik met de Bluetooth van de auto ben verbonden.

Hier gebruik(te) ik Tasker voor.
Maar sinds de S24U doet ie t meestal niet.

Iemand tips?
Is dit een functie die binnen de S24U al geregeld kan worden? Of iets binnen tasker dat ik moet aanpassen?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
HerZon schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:52:
[...]

Er zit toch gezichtsherkenning op?
Ik doel op een echt veilige gezichtsherkenning.

Die ook in het donker werkt.

mijn LG had zoiets (hetzelfde zoals FaceID bij iPhones), alleen die had een normale vinger afdruk scanner dus ik had dat hele gezichtsherkenning nooit nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
HellStorm666 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:54:
Ik wil de VPN (wireguard) aan hebben. Tenzij ik met de wifi thuis ben verbonden of ik met de Bluetooth van de auto ben verbonden.

Iemand tips?
Is dit een functie die binnen de S24U al geregeld kan worden? Of iets binnen tasker dat ik moet aanpassen?
Ik gebruik macrodroid, vergelijkbaar met tasker. Maar merk dat er veel opties niet meer mogelijk zijn door beveiliging van Samsung. Je kan een adb hack uitvoeren, maar dat is veel gedoe. Wat je beter kan doen is de app Standen en Routines gebruiken van Samsung. Daarmee automatiseer ik bepaalde acties die macrodroid niet uit kan voeren. Zoals Bluetooth aan en uitzetten.

Ik heb net gecheckt en jouw vpn acties zouden er ook bij moeten zitten.

Nog beter is dat je in de vpn app dat bepaalde wifi gezien wordt als veilig. Dat kan ook. Bij Bluetooth kan je dan Standen en Routines app gebruiken. In de Good Lock app moet je misschien wel eerst Routines+ installeren als je alle opties wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37

Iemand tips?
Door wijzigingen van Google kan Tasker niet meer overal bij.
De workaround daarvoor is de Tasker Settings app.
Vanaf Android 14 kun je die enkel via ADB installeren.
https://github.com/joaomgcd/TaskerSettings

Daarna heeft Tasker wel weer de benodigde rechten om dergelijke acties uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:38
Vingerafdruksensoren onder het scherm kunnen veel minder goed omgaan met natuurlijke variaties in je vingers dan de 'oude' scanner in een knop. Dus als je de vingerafdruk net hebt vastgelegd werkt het prima, maar als je vingers een dag later net wat droger, of vochtiger, of vetter zijn werkt het al veel slechter. Dat was al met de eerste generatie optische scanners, en ook met de huidige ultrasone scanners. Eigenlijk zou ik het liefst weer een scanner achterop, of in de aan/uitknop willen hebben. Dat was een van de dingen die ik van mijn Folds veel fijner vond. Geen gedoe met de scanner die het maar in acht van de tien pogingen meteen de eerste keer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of-Aaargh schreef op zondag 18 februari 2024 @ 14:46:
Vingerafdruksensoren onder het scherm kunnen veel minder goed omgaan met natuurlijke variaties in je vingers dan de 'oude' scanner in een knop. Dus als je de vingerafdruk net hebt vastgelegd werkt het prima, maar als je vingers een dag later net wat droger, of vochtiger, of vetter zijn werkt het al veel slechter. Dat was al met de eerste generatie optische scanners, en ook met de huidige ultrasone scanners. Eigenlijk zou ik het liefst weer een scanner achterop, of in de aan/uitknop willen hebben. Dat was een van de dingen die ik van mijn Folds veel fijner vond. Geen gedoe met de scanner die het maar in acht van de tien pogingen meteen de eerste keer doet.
Oh nee niet achterop! Dat was een ramp op mijn Galaxy S8+ dat een vingerafdrukscanner achterop zat. Je raakte altijd de lens van de camera en niet zo handig.

Op mijn screenprotector van PanzerGlass op mijn S24 Ultra werkt mijn vingerafdrukscanner perfect

[ Voor 15% gewijzigd door Van der Berg op 18-02-2024 15:29 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:41

Iemand tips?
I.p.v. de officiële Wireguard client kun je ook WG tunnel gebruiken. Die heeft de door jouw gezochte functie out of the box.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:54
Mizgala28 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:50:
[...]

Anders is het misschien een idee als Samsung met een FaceID tegenhanger komt, beide merken vragen genoeg voor hun telefoons :X
Ik heb ook problemen met mijn vingerafdrukscanner (nu met screenprotector). Maar dat had ik op mijn vorige telefoon (S22+ zonder screenprotector) ook. Op mijn vorige telefoon hielp het als ik mijn vinger 2 tellen tegen mijn lijf hield (soort opwarmen). Zomers had ik beduidend minder last. Op mijn telefoon daarvoor (Huawei P20 pro) had ik nooit problemen. Op mijn mans Motorola Edge 30 Ultra werkt hij helemaal vlekkeloos en snel met mijn vingerafdruk.
De "oplossing" voor mijn S24Ultra is even mijn vinger op mijn tong leggen, een niet zo frisse methode maar werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Norton 360 voor 10 apparaten en ook op mijn S24 Ultra en die van mijn vrouw geïnstalleerd. Heeft dit echt effect, is het hierdoor nog veiliger? Wat is jullie meningen en ervaring? Accuduur is nog steeds perfect. Ik ben aan het bijhouden in verband met Norton 360

[ Voor 31% gewijzigd door Van der Berg op 18-02-2024 18:25 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:50
Van der Berg schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:22:
Ik heb Norton 360 voor 10 apparaten en ook op mijn S24 Ultra en die van mijn vrouw geïnstalleerd. Heeft dit echt effect, is het hierdoor nog veiliger? Wat is jullie meningen en ervaring? Accuduur is nog steeds perfect. Ik ben aan het bijhouden in verband met Norton 360
Ligt eraan op welke websites je komt en of je illegale apps gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joepiesaus schreef op zondag 18 februari 2024 @ 18:30:
[...]

Ligt eraan op welke websites je komt en of je illegale apps gebruikt
Alles hebben wij via officiële apps op onze toestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:49

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

alesandro_46 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 15:39:
[...]

I.p.v. de officiële Wireguard client kun je ook WG tunnel gebruiken. Die heeft de door jouw gezochte functie out of the box.
Thnx!
Het deel wifi zit er in ieder geval netjes in.
Hoe gaat dat met Bluetooth (of android auto)? Is dat ook nog in de app te regelen?

Edit:
Al gevonden. Je kan bepaalde apps uitsluiten, welke dus geen gebruik maken van de vpn.
Heb 'm geïnstalleerd om is te testen. Ben benieuwd, zou ideaal zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door HellStorm666 op 18-02-2024 19:33 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Ik gebruik Bitdefender i.p.v. Norton. Qua verbruik valt dit reuze mee. Of het veel toevoegt weet ik eerlijk gezegd niet. Virusscanners op Android controleren de apps pas als deze geïnstalleerd is.
Als je enkel via Google play store installeert en een beetje oplet of het geen rare machtigingen vraagt loop je niet veel risico (je loopt altijd risico).
Voor mij is het een extra zekerheidje en voornamelijk ook omdat ik deze op mijn desktop heb draaien.

Er zit vaak wel een extra beveiliging in voor internetbrowsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 23:04
Ik heb toch ook al even de indruk dat ik in de helft van de gevallen 2x mijn vinger moet laten scannen als het scherl uit staat. Ervoor had ik de s23 en daarbij had ik dit toch amper. Ik geef het nog wel wat tijd. Misschien zit die op een andere plaats dan de s23, of iets wat met de komende update zal verbeteren. We zien wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satshow
Ik heb geen problemen met de scanner. Gaat sneller dan de Samsung Galaxy s22 ultra die ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Hier ook geen probleem met de scanner. Werkt beter dan op mijn S21+.
Bij de S21+ wel gemerkt dat je als de vinger niet draait bij het registreren (enkel verplaatst) dat het scannen van de vinger beter gaat dan wanneer je de vinger draait onder het registreren.
Daarom 3 vingers ook op mijn S24U op die manier heb geregistreerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Gismo1979 op 18-02-2024 20:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:56
Voor de leuk: WiFi 7 320 MHz spectrum:

Afbeeldingslocatie: https://x266.nl/dump/hackrf-wifi7-69-79ch-320mhz.jpg
https://x266.nl/dump/hackrf-wifi7-69-79ch-320mhz.jpg

De kanaal aanduiding klopt niet helemaal.
Signaal kanaal 69 klopt wel, maar de Android wifi analyzers snappen 320 MHz nog niet.
Samsung zelf snapt hun eigen chips ook nog niet. Via het service menu kun je nog niet zien welke modulatie er wordt gebruikt.

Link speed is 5764 Mbps, dat betekent dus 320 MHz bandbreedte met 4096-QAM en 2x2 MIMO.

Icoontje:
Afbeeldingslocatie: https://x266.nl/dump/s24u_wifi7_icon.jpg
https://x266.nl/dump/s24u_wifi7_icon.jpg

Update:
Samsung S24 Ultra
Tp-Link Archer BE800 ( BE19000 tri-band wifi 7-router )

[ Voor 6% gewijzigd door neeecht op 19-02-2024 02:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik gebruik helemaal niets. Ik vertrouw gewoon op de ingebouwde beveiliging van Samsung en McAfee op de S24 Ultra. En verder natuurlijk Google Play Protect wat ook standaard in Android zit. Tot nu toe nooit meegemaakt dat ik virussen of wat dan ook binnen kreeg.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wij gebruiken hier voor alle apparaten Eset, passwordmanager en in geval vd mobile apparaten "Mobile security". Het is lastig te zeggen hoeveel invloed het heeft op het accuverbruik, maar als app gebruikt het 0,2%.

VPN (ProtonVPN en NordVPN) gebruik ik niet zoveel op de telefoon, dus daar kan ik weinig van zeggen, wat betreft invloed op de accu.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeroenICT
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-02 10:44
Een virusscanner op Android heeft niet dezelfde nut als dit wel op een Windows pc heeft. Op Android draait elke app binnen zijn eigen sandbox. Het verkrijgt daarnaast bepaalde rechten om uit deze sandbox te breken bijvoorbeeld om media te scannen zodat je die aan je whatsapp bericht kan toevoegen.

Een virusscanner op Android heeft daardoor dezelfde rechten. Het kan media scannen en daarnaast de lijst met geïnstalleerde apps nagaan. Een virus echter zal proberen uit te breken uit de sandbox en zich zelf verder verbergen in Android (het gedeelte wat een virusscanner niet kan scannen).

Dit is niet hetzelfde als een virusscanner op een Windows pc waar de virusscanner systeembeheer rechten verkrijgt om dieper in het systeem te scannen om een virus wat verborgen is te vinden.
Dit is iets wat een virusscanner op Android niet kan.

Google play Protect, die regelmatig ook de geïnstalleerde apps scant en scant wat je installeert is daarbij voldoende. Zelfs als je apps sideload zal een virusscanner niet meer uit halen omdat ook die binnen zijn eigen sandbox draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 12:46
Sinds ik ben overgestapt van een Samsung Galaxy S22 Ultra naar de Galaxy S24 Ultra ervaar ik een probleem. Mijn streaming services zoals, Spotify, Tidal en Quobuz stoppen na een korte willekeurige tijd met spelen.

Ik heb het cache verwijderd, de apps opnieuw geinstalleerd. Ik heb de telefoon niet op de spaarstand staan.

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Metaltoby schreef op maandag 19 februari 2024 @ 07:31:
Sinds ik ben overgestapt van een Samsung Galaxy S22 Ultra naar de Galaxy S24 Ultra ervaar ik een probleem. Mijn streaming services zoals, Spotify, Tidal en Quobuz stoppen na een korte willekeurige tijd met spelen.

Ik heb het cache verwijderd, de apps opnieuw geinstalleerd. Ik heb de telefoon niet op de spaarstand staan.

Wie weet raad?
In de instellingen de apps zelf kiezen en bij batterij op onbeperkt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeroenICT schreef op maandag 19 februari 2024 @ 07:21:
Een virusscanner op Android heeft niet dezelfde nut als dit wel op een Windows pc heeft. Op Android draait elke app binnen zijn eigen sandbox. Het verkrijgt daarnaast bepaalde rechten om uit deze sandbox te breken bijvoorbeeld om media te scannen zodat je die aan je whatsapp bericht kan toevoegen.

Een virusscanner op Android heeft daardoor dezelfde rechten. Het kan media scannen en daarnaast de lijst met geïnstalleerde apps nagaan. Een virus echter zal proberen uit te breken uit de sandbox en zich zelf verder verbergen in Android (het gedeelte wat een virusscanner niet kan scannen).

Dit is niet hetzelfde als een virusscanner op een Windows pc waar de virusscanner systeembeheer rechten verkrijgt om dieper in het systeem te scannen om een virus wat verborgen is te vinden.
Dit is iets wat een virusscanner op Android niet kan.

Google play Protect, die regelmatig ook de geïnstalleerde apps scant en scant wat je installeert is daarbij voldoende. Zelfs als je apps sideload zal een virusscanner niet meer uit halen omdat ook die binnen zijn eigen sandbox draait.
Ik haal sommige apps ook uit alternatieve appstores, zoals die van Samsung, F-droid en APK mirror. Het idee dat je dan in elk geval zeker weet dat het apk dat je binnenhaalt, op virussen gecontroleerd worden, geeft dan net wat meer veiligheid. De beveiligde browser voor je bank- en andere privézaken vind ik persoonlijk ook wel een fijn idee, maar daarvoor zijn ook genoeg alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:56
Een vraag voor alle S24 (Ultra) gebruikers:

Settings > About phone > Software information > Google Play system update...

Staat deze bij iedereen op July 1, 2023 en geen updates beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
neeecht schreef op maandag 19 februari 2024 @ 11:42:
Een vraag voor alle S24 (Ultra) gebruikers:

Settings > About phone > Software information > Google Play system update...

Staat deze bij iedereen op July 1, 2023 en geen updates beschikbaar?
Yup, dat is de laatste update die er is momenteel blijkbaar.

https://www.galaxyclub.nl...euwe-google-play-updates/

[ Voor 20% gewijzigd door Rohit op 19-02-2024 11:54 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:47

ThaDude

Hang Loose

@neeecht idd ja!

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

Waarschijnlijk heeft dat ermee te maken dat de januari-update vanwege een bug is ingetrokken. Ik vermoed dat ze altijd alleen maar de nieuwste versie online hebben staan, en dat er nu daarom geen enkele versie online staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Gerjannn schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:14:
Ik heb ook issues met Android Auto, Ford Fiesta uit 2017. Met S23 Ultra nooit problemen, precies dezelfde kabel. Lijkt me toch wel aan de S24 Ultra te liggen, hopelijk snel een oplossing.

Daarnaast heb ik nog wat vreemds, ik heb mijn telefoon altijd op stil, maar als ik het scherm aan heb en ik krijg een notificatie, trilt m'n telefoon (S24U). Trillen voor meldingen al expliciet uitgezet (ook in WhatsApp), maar het blijft gebeuren. Iemand ook deze ervaring?
Ik heb ook een Fiesta uit 2017 en hoewel Android Auto (S24) op zichzelf prima werkt heb ik tijdens het navigeren af en toe wel dat de telefoon helemaal niet meer weet waar ik ben. Op een gegeven moment reed ik door het water. :+

Dit had ik op mijn S23+ nooit, hopelijk wordt dat gefixt.

Verder ben ik niet echt onder de indruk van het scherm van mijn S24, misschien ligt het aan het minder verzadigde scherm maar het oogt gewoon niet helemaal scherp, met name teskst. S23+ oogde scherper terwijl die een mindere pixeldichtheid heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Nu online
Frietsaus schreef op maandag 19 februari 2024 @ 12:48:
[...]

Ik heb ook een Fiesta uit 2017 en hoewel Android Auto (S24) op zichzelf prima werkt heb ik tijdens het navigeren af en toe wel dat de telefoon helemaal niet meer weet waar ik ben. Op een gegeven moment reed ik door het water. :+

Dit had ik op mijn S23+ nooit, hopelijk wordt dat gefixt.

Verder ben ik niet echt onder de indruk van het scherm van mijn S24, misschien ligt het aan het minder verzadigde scherm maar het oogt gewoon niet helemaal scherp, met name teskst. S23+ oogde scherper terwijl die een mindere pixeldichtheid heeft.
Ik rijd niet heel veel maar de afgelopen week geen issues gehad met Android Auto. Lijkt voor mij spontaan te zijn opgelost.

En v.w.b. scherpte, standaard staat het scherm op 1080p. Je kunt dit veranderen bij Instellingen > Display > Schermresolutie. Bij mij staat hij nu op QHD en alles is haarscherp :)

EDIT: sorry, zie dat je de S24 hebt. Kan geen kwaad om te kijken of 'ie daar wellicht dan op HD staat i.p.v. FHD.

[ Voor 5% gewijzigd door Gerjannn op 19-02-2024 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:39
Gerjannn schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:19:
[...]

Ik rijd niet heel veel maar de afgelopen week geen issues gehad met Android Auto. Lijkt voor mij spontaan te zijn opgelost.

En v.w.b. scherpte, standaard staat het scherm op 1080p. Je kunt dit veranderen bij Instellingen > Display > Schermresolutie. Bij mij staat hij nu op QHD en alles is haarscherp :)

EDIT: sorry, zie dat je de S24 hebt. Kan geen kwaad om te kijken of 'ie daar wellicht dan op HD staat i.p.v. FHD.
Ik heb het geprobeerd. Maar bij qhd worden alle letters bij mij opgeblazen ivm de fhd. Is dat bij jou ok zo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
En kun je niet spelen met de opties 'inzoomen op scherm' en 'lettergrootte en opmaak'? Ik heb zelf inzoomen op scherm de slider helemaal naar links en qua tekstgrootte op 1 na kleinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Nu online
Brutalsranan schreef op maandag 19 februari 2024 @ 21:59:
[...]

Ik heb het geprobeerd. Maar bij qhd worden alle letters bij mij opgeblazen ivm de fhd. Is dat bij jou ok zo?
Hmm nee, klinkt als een software foutje. Even herstarten kan helpen, anders de tip van Gismo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chinoto88 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:20:
[...]

Als het display de oorzaak zou zijn moet het continue aanwezig zijn. Als hij zelf filmt speelt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:39
Gerjannn schreef op maandag 19 februari 2024 @ 22:37:
[...]

Hmm nee, klinkt als een software foutje. Even herstarten kan helpen, anders de tip van Gismo.
De tip van Gizmo heb ik al geprobeerd. Ik ga m nu herstarten.

EDIT: herstarten was de oplossing.

Tnx!

[ Voor 7% gewijzigd door Brutalsranan op 20-02-2024 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 09:57
Is er eigenlijk een manier om die belachelijke automatische remastering van foto’s af te zetten? Ik stoor er me heel erg aan.. Net nog een mooie foto van de zonsopgang gemaakt; ik kijk in de galerij en zie een perfecte foto terwijl het “loading”-icoontje draait en daarna maakt het er een gedrocht van. En nee, die “intelligente optimalisatie” doet helemaal niets. Dank bij voorbaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinoto88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 22:46
Cloclo100 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 07:54:
Is er eigenlijk een manier om die belachelijke automatische remastering van foto’s af te zetten? Ik stoor er me heel erg aan.. Net nog een mooie foto van de zonsopgang gemaakt; ik kijk in de galerij en zie een perfecte foto terwijl het “loading”-icoontje draait en daarna maakt het er een gedrocht van. En nee, die “intelligente optimalisatie” doet helemaal niets. Dank bij voorbaat!
Het zou kunnen dat het ligt aan de foto instellingen. Als je de camera opent klik je linksboven op het tandwieltje, onder instellingen ga je naar Camera Assistent en dan even checken of Auto HDR aanstaat, deze zou je dan uit moeten zetten. Ik heb het gevoel dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:38
Chinoto88 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:47:
[...]

Het zou kunnen dat het ligt aan de foto instellingen. Als je de camera opent klik je linksboven op het tandwieltje, onder instellingen ga je naar Camera Assistent en dan even checken of Auto HDR aanstaat, deze zou je dan uit moeten zetten. Ik heb het gevoel dat het daar aan ligt.
En in de app Camera Assistant de optie 'Foto verzachten' op 'Hoog' zetten helpt misschien ook. Het klinkt tegenstrijdig, maar die optie op 'hoog' zet de standaard verscherping van foto's in de software een tandje lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Gerjannn schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:19:
[...]

Die instelling is er niet op de S24 dus ik neem aan dat hij permanent FHD draait. Zal wel aan de subpixelindeling liggen ofzo, maar ben er inmiddels aan gewend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
Als er 1 ding is wat duidelijk beter is dan mn S22U dan is het wel de batterij.
Einde van de dag mocht ik blij zijn als ik nog 20% overhad met de S22U.
Nu ruim boven de 65% met de S24U en soms nog wel meer.

Ik had vandaag mn geld op de rekening staan van Rebuy,toch mooi €520.

Iemand toevallig al Android Auto werkend gekregen ?
Misschien dat bepaalde kabels het Wel doen 🤞

[ Voor 15% gewijzigd door xandoortje op 20-02-2024 19:25 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen