Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-07 19:30
elaho schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:57:
Ik wilde vorig jaar eigenlijk al de s23 ultra hebben maar toch weer voor iphone gekozen maar vind het een beetje saai worden. 😂 Nu heb ik veel meer mogelijkheden ook qua camera, de S pen en je kan veel meer instellen naar jouw zin. Verder heb ik alleen nog een ipad. Macbook weken geleden verkocht daar deed ik uiteindelijk niets mee.
Aha ok... ;-)

Ik heb ook een 15PM en moet toegeven dat ik ook even aan het twijfelen was...
Maar heb ze even naast elkaar gelegd op gebied van camera output en vond de iPhone toch wel een stuk beter...
En ik zit ook te diep in het ecosysteem met Macbook, iMac, homepods, Apple TV en voor de watch Ultra die ik moeilijk kan missen wegens geen waardig alternatief... ;-)

Het is ook vooral het nieuwe en dit zal voor de Samsung liefhebbers in september exact hetzelfde voelen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:08
Flipswix schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:41:
I Zijn jullie gewend geraakt aan het hoekige design?
hoeveel zie je normaliter van die hoeken? Neem tenminste aan dat je een hoesje om de telefoon wilt? Heb zelf de ultra, ben er zeer tevreden over.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-06 13:41
Ik twijfel heel erg tussen de S24+ en de Ultra. Enige reden waarom ik de Ultra zou kiezen is vanwege de Snapdragon en 5x zoom. Het formaat staat me echter heel erg tegen. Heeft iemand de S24+ al getest op batterijduur, en dan met name het idle verbruik? Ik kom van een kleine S22 Exynos af en de batterij is dramatisch. Ik mag blij zijn als ik 17:00u haal op de batterij. Met name het idle verbruik bij Exynos lijkt hoger te liggen dan de Snapdragon van wat ik online nu tegen kom.
Anderzijds; zijn er hier mensen die met dezelfde twijfel zaten en toch voor de Ultra zijn gegaan? Zijn jullie gewend geraakt aan het hoekige design?
Ik vind de s24 plus maar een heel klein stukje kleiner dan de Ultra. Ik kom van iphone 15 pm en die heeft ook rond design en 6,7 inch scherm. Ik heb nu de Ultra en vind de hoekige vorm geen belemmering of wat dan ook. Juist heb je nu voltallig beeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-07 21:54

DataGhost

iPL dev

kruila schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:03:
[...]

hoeveel zie je normaliter van die hoeken? Neem tenminste aan dat je een hoesje om de telefoon wilt? Heb zelf de ultra, ben er zeer tevreden over.
Vind hem al groot zat, waarom zou er een hoesje omheen moeten? Mijn Pocketline Swing is de laatste telefoon waar ik een hoesje omheen had*. Ondertussen is dit mijn dertiende telefoon en heb ik in totaal twee gebarste schermen meegemaakt, beide keren na een jaar of vier pas toen ik eigenlijk al naar een nieuwe telefoon aan het kijken was, en waarvan ik betwijfel of een hoesje verschil had gemaakt. Als ik graag een hoesje om de telefoon had kocht ik wel een CAT phone ofzo.
* voor mijn S9 en S20 heb ik ook een hoesje wat er alleen maar omheen gaat als ik ga motorrijden, zodat ik ze op mijn stuur kan monteren

Persoonlijk heb ik van de hoeken niet veel last, als ik in bed op mijn rechterzij lig te scrollen drukt een hoek een beetje in mijn hand ja, maar gek genoeg was dat bij mijn S20 (met afgeronde hoeken) veel duidelijker voelbaar, wellicht omdat het drukpunt toch kleiner was omdat die dunner is.

[ Voor 5% gewijzigd door DataGhost op 30-01-2024 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanDz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:26
Ik twijfel heel erg tussen de S24+ en de Ultra. Enige reden waarom ik de Ultra zou kiezen is vanwege de Snapdragon en 5x zoom. Het formaat staat me echter heel erg tegen. Heeft iemand de S24+ al getest op batterijduur, en dan met name het idle verbruik? Ik kom van een kleine S22 Exynos af en de batterij is dramatisch. Ik mag blij zijn als ik 17:00u haal op de batterij. Met name het idle verbruik bij Exynos lijkt hoger te liggen dan de Snapdragon van wat ik online nu tegen kom.
Anderzijds; zijn er hier mensen die met dezelfde twijfel zaten en toch voor de Ultra zijn gegaan? Zijn jullie gewend geraakt aan het hoekige design?
Ik zou gewoon voor de Ultra gaan als ik jou was.Het is het beste wat Samsung op dit moment te bieden heeft. Mocht je het niks vinden kun je hem altijd nog retourneren maar dan weet je in ieder geval of het iets voor jou is of niet. Ik gebruik de Ultra's sinds de naamsverandering en daarvoor de Galaxy S+ series sinds de S8+. Waar de S21 Ultra nog een beetje leek op de voorgangers uit de S+ series is het toestel nu al drie generaties hoekig. Voorheen kon je kiezen want de Galaxy Note bestond nog dus had je liever een Samsung vlaggeschip met ronde hoeken kocht je gewoon de S+. Ik ben verschillende keren geswitcht en weer terug, je went eraan en je krijgt er veel voor terug zelfs als je S Pen niet zo vaak gebruikt. Je kunt ook wat reviews van beide bekijken bij voorkeur uit Europa want in Amerika zijn ze allemaal met een Snapdragon SOC uitgebracht. Bijv. Sammobile, Brits en zij maken wel goeie reviews. Is slechts een advies natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-07 14:43
Rohit schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:46:
Mijn broertje kreeg ook die geforceerde update, kon niks meer doen 10 seconden later toestel reboot. S24u.
Hier zojuist ook op een de gewone s24 - 256gb.

geen verandering in de software versie nummers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ToRh_yipK2pF7G3cfZWYTq1s5Vc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZmIh3JGaHoB9a7Ftgc0PQFtY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnricovD
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:11
Hier vanmiddag ook een plotselinge reboot... Telefoontje gedaan, niks aan de hand... Stop de telefoon in mijn zak en na 5 minuten de telefoon weer nodig en is deze opeens aan het rebooten...

Betreft een S24 Ultra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-07 13:05
EnricovD schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:22:
Hier vanmiddag ook een plotselinge reboot... Telefoontje gedaan, niks aan de hand... Stop de telefoon in mijn zak en na 5 minuten de telefoon weer nodig en is deze opeens aan het rebooten...

Betreft een S24 Ultra...
Ik ook zonder enige melding geupdate...merkte dat mijn Garmin Fenix de bluetooth verbinding ineens verloor..

Is dat iets nieuws?? Samsung die veiligheidsupdates installeert zonder dat de gebruiker daar invloed op heeft??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 13:15
Om een idee te geven van het standby verbruik van een S24:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28i4UPTlrUjrrCL05kVG9tyRhAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZDNBvEhWKXtoAG3gl73hoIU0.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb heb nauwelijks gebruikt sinds de laatste keer opladen. Verbonden met de wifi en AOD staat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
elaho schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:40:
Zo alles overgezet van iphone 15 pro max naar de Ultra. Duurde ong 30 minuten en heb het met de kabel gedaan. Ging verder allemaal goed. Nu nog even wat instellingen doen enzo en alles op zijn plaats zetten. Het scherm vind ik echt heel mooi. Een stuk heldere kleuren dan de iphone. Alleen met ontgrendelen heb ik voor gezichtsherkenning gekozen maar kan ik het scherm ook activeren door het aante raken en dan omhoog swipen? Nu moet ik eerst de aan/uit knop indrukken.

Eerste indruk van het toestel is uitstekend maar ik neem wel even paar weken de tijd om er goed aan te wennen. ☺️👍
Ik zou gewoon vingerafdruk doen want dat werkt gewoon goed en je hoeft je scherm ook niet te ontgrendelen.
Verder kun je bij Geavanceerde functies > Bewegingen en gebaren, diverse instellingen veranderen zoals Activeren bij optillen of 2x tikken om te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
elaho schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:40:
Zo alles overgezet van iphone 15 pro max naar de Ultra. Duurde ong 30 minuten en heb het met de kabel gedaan. Ging verder allemaal goed. Nu nog even wat instellingen doen enzo en alles op zijn plaats zetten. Het scherm vind ik echt heel mooi. Een stuk heldere kleuren dan de iphone. Alleen met ontgrendelen heb ik voor gezichtsherkenning gekozen maar kan ik het scherm ook activeren door het aante raken en dan omhoog swipen? Nu moet ik eerst de aan/uit knop indrukken.

Eerste indruk van het toestel is uitstekend maar ik neem wel even paar weken de tijd om er goed aan te wennen. ☺️👍
Ik zou vingerafdruk doen want dat werkt gewoon goed en je hoeft je scherm ook niet te ontgrendelen.
Verder kun je bij Geavanceerde functies > Bewegingen en gebaren, diverse instellingen veranderen zoals Activeren bij optillen of 2x tikken om te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:00

Rio

Ik heb al een boek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmHCjmnuAVUKMqybyahGhfkkREs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3dj6qd1fqyz0XYJAMXDJ3g3d.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de mensen met die gedwongen herstart, staat wellicht dit aan bij jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
Ik stuntel nog even ergens mee en dat is als ik naar de browser ga Chrome dan wil ik graag al mijn favoriete websites zien op de startpagina als je naar website wil gaan. Zodat je gewoon snel kan aantikken en niet website hoeft in te geven in URL balk. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Rio schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:08:
[Afbeelding]

Lijkt me toch iets anders zoals german8 aangeeft:
german8 in "[Samsung Galaxy S24-serie] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-07 14:43
Rio schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:08:
[Afbeelding]

Nee dit heb ik uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:00

Rio

Ik heb al een boek

OK raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertuZz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-06 23:30
german8 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:46:
[...]

Hier zojuist ook op een de gewone s24 - 256gb.

geen verandering in de software versie nummers.

[Afbeelding]
Hier ook een spontane reboot vanmiddag (S24+). Dacht dat ik per ongeluk iets ingedrukt had, maar niet dus...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:33

sjaool

Every life should have 9 cats

JerryRigEverything is ook van de partij.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
Al een paar games gespeeld en moet zeggen het scherm vind ik echt meer imposant en dat komt doordat ik nu geen ronde hoeken meer heb en geen dynamic island waardoor het schermer echt een stukje groter oogt. Tot nu toe mer dan dik tevreden!😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Vergelijk tussen de S23 Ultra en de S24 Ultra. Er zijn toch meer verschillen dan je zou denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cpootjes
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-07 07:11
Sinds lange tijd krast het scherm daadwerkelijk minder dan bij de vorige generatie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordinho
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 01-04 10:17
Vandaag de trotse eigenaar van de Galaxy S24 Ultra. Iemand meteen wat nuttige tips en tricks die ik meteen toe moet/kan passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

cpootjes schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:43:
[...]

Sinds lange tijd krast het scherm daadwerkelijk minder dan bij de vorige generatie!
Ik had al een andere video van PBK gezien waarbij dit het geval was. Maar aangezien ik eigenlijk alleen de tests van JerryRigEverything ken heb ik die afgewacht. Je weet namelijk nooit hoeveel kracht een andere tester zet op het scherm. Maar het blijkt dat het scherm van de S24 Ultra beter bestand is tegen krassen en micro krassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Jordinho schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:48:
Vandaag de trotse eigenaar van de Galaxy S24 Ultra. Iemand meteen wat nuttige tips en tricks die ik meteen toe moet/kan passen?
YouTube staat vol met video's die dit soort tips geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Een mooi vergelijk door Tom Rich tussen Sony A7 IV systeemcamera en de S24 Ultra.

[YouTube: https://youtu.be/FKypEsf9QvA]

Spoiler, shutter lag is verbeterd t.o.v. de S23 Ultra.

Even klikken want embedden mag schijnbaar niet.

[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 30-01-2024 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-07 17:46
Werkt de 4 maanden youtube premium samsung promotie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

danda schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:52:
Het lijkt er niet op. De actieve loopt zo te zien op de S23 serie en nog wat andere modellen.
* Deelnemende modellen en geldende periodes:

4 maanden:
Dit aanbod van een kosteloze proefperiode van vier maanden voor YouTube Premium is alleen beschikbaar voor deelnemers in Nederland die een Galaxy S23, S23+ of S23 Ultra kopen en activeren tussen 1 februari 2023 en 1 maart 2024 om 8:59 uur CET.
Bron

Een andere bron zegt weer wat anders maar dat is een Engelse bron.

[ Voor 11% gewijzigd door sjaool op 30-01-2024 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Het valt me nu pas op, maar hebben jullie ook last van het volgende : onder darkmode (helderheid ong 20%) ziet alles wat grijs/donkergrijs is er korrelig uit, zeg maar ruis. Kan even geen juiste woord voor bedenken. Niet storend maar ik zie het nu wel als ik erop let 😃

Valt goed te zien onder settings en dan in een donkere kamer

(S24 Ultra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou ook als ik jullie was, de Ultra kiezen met een Snapdragon. Ik ervaar de S24 Ultra 1TB als een zeer fantastische toestel met een zeer uitstekende accuduur! Daarnaast 7 jaar aan beveiligingsupdates en OS updates.

Ik heb geen spijt van mijn upgrade

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Laatst online: 12:46
Over een tijdje ontvang ik mijn telefoon. Ik wil op deze manier mijn telefoon instellen zonder teveel problemen.

Apps laten installeren via mijn Google account en vervolgens via swart switch de instellingen ed.
Gaat dat werken?
Of moet ik dat allemaal handmatig doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
satshow schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 06:15:
Over een tijdje ontvang ik mijn telefoon. Ik wil op deze manier mijn telefoon instellen zonder teveel problemen.

Apps laten installeren via mijn Google account en vervolgens via swart switch de instellingen ed.
Gaat dat werken?
Of moet ik dat allemaal handmatig doen?
Daarvoor kun je smartswitch gebruiken, maar ik zou je, om vage problemen te voorkomen, een schone installatie aanraden.
sjaool schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:46:
Een mooi vergelijk door Tom Rich tussen Sony A7 IV systeemcamera en de S24 Ultra.

[YouTube]

Spoiler, shutter lag is verbeterd t.o.v. de S23 Ultra.

Even klikken want embedden mag schijnbaar niet.
Na drie seconden kon je al "nee" antwoorden en de video skippen. Het vergelijken van fullframe met een telefooncamera is gewoon not done imo, maar goed.

[ Voor 33% gewijzigd door Peatsmoke op 31-01-2024 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Laatst online: 12:46
Peatsmoke schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 06:21:
[...]

Daarvoor kun je smartswitch gebruiken, maar ik zou je, om vage problemen te voorkomen, een schone installatie aanraden.
Dan zal ik een schone installatie uitvoeren. Maak wel wat screenscots zodat ik weet hoe mijn mappen zijn ingesteld op mijn huidige telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hou mijn S22 Ultra als back-up toestel. Het nummer dat ik altijd gebruikte, heb ik omgezet naar een prepaidnummer en ik heb een prepaidnummer dat ik had (met een extreem makkelijk nummer), nu omgezet naar een abonnement. Dat maakte het omzetten een stuk gebruiksvriendelijker. Ik heb alleen een deel vd foto's met quickshare overgezet van de 22 naar de 24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:58
mr_star schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:02:
Om een idee te geven van het standby verbruik van een S24:

[Afbeelding]
Ik heb heb nauwelijks gebruikt sinds de laatste keer opladen. Verbonden met de wifi en AOD staat aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2t8Hyv22H4m35opFQuDX60EmkUc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rQDp2cxSOlQ8syqJPwdALllw.png?f=user_large

2 dagen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AsCBL4xky57x-xRep98yNRKOYzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pAtxGASMfOQt6a48rlE6CJv0.jpg?f=fotoalbum_large
Het is hier niet veel anders. Ik denk dat de S24 Ultra de nieuwe benchmark is, als het om batterijduur gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-07 20:07
In het het Engels is het:
A full charge will last about 2 days.

Beetje verkeerde vertaling naar het Nederlands wel.

Hier moet ik nog wel achterhalen wat een stille energieslurper is met 40% verbruik op 1.5 uur sot, wel bijna hele dag op 5g wat wellicht ook niet helpt.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die vertalingen van UI 6.1 kunnen nog wel wat verbetering gebruiken, misschien hebben ze daar hun eigen AI wel voor gebruikt. :+

Hoe heb je de telefoon geïnstalleerd, met Quick Share of een schone installatie? Wat je grootste energieslurper is, kun je in de instellingen, onder batterij zien. Alleen 5G kan bijna niet zoveel energie verbruiken, maar ik zal het zelf ook eens testen in de loop van de dagen.

[ Voor 32% gewijzigd door Peatsmoke op 31-01-2024 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Peatsmoke schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 06:21:
[...]

Na drie seconden kon je al "nee" antwoorden en de video skippen. Het vergelijken van fullframe met een telefooncamera is gewoon not done imo, maar goed.
Klopt, dit vergelijk is ook niet helemaal eerlijk gezien het verschil in sensorgrootte. Maar wat het wel bewijst is dat een smartphone voor dagelijks gebruik een prima vervanger is geworden voor een DSLR of systeemcamera. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:16
Peatsmoke schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 07:01:
[Afbeelding]
Het is hier niet veel anders. Ik denk dat de S24 Ultra de nieuwe benchmark is, als het om batterijduur gaat.
Hoe krijg je die voor elkaar :P heb je er geen apps op staan ofzo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Tech Spurt heeft ze vergeleken. De Snapdragon is nog steeds de Exynos de baas, maar het verschil is niet meer zo groot als bij de S22
YouTube: Samsung Galaxy S24 Plus (Exynos 2400) vs Ultra (Snapdragon 8 Gen 3) ...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambroz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-01 13:39
Thanks. Nu 3x geprobeerd en 3x de foutmelding:

Als je de foutmelding Kan niet importeren ziet, is je chatgeschiedenis mogelijk beschadigd maar kun je het opnieuw proberen.

Hij blijft bij 95% steeds hangen...

Iemand nog tips? Zo jammer om 10 jaar whatsapp geschiedenis kwijt te raken ivm overstap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@ambroz Ben je toevallig nog in het bezit van je oude telefoon? Zo ja, is het dan mogelijk om een nieuwe backup te maken van je whatsapp? Misschien dat hij dan verder komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ambroz
Gismo1979 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:11:
@ambroz Ben je toevallig nog in het bezit van je oude telefoon? Zo ja, is het dan mogelijk om een nieuwe backup te maken van je whatsapp? Misschien dat hij dan verder komt.
yes, ga ik nu meteen doen... nieuwe backup gemaakt op mn iphone deze ochtend. Keep you posted (duurt minstens 5-7 uur, zooo tijdrovend)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Tsjee, da's wel lang 5-7 uur. Ik hoop dat het werkt, anders is het misschien nog een mogelijkheid om de bestanden via een pc over te zetten (al weet ik niet hoe dit werkt op een iphone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-06 10:59
ambroz schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:15:
[...]

yes, ga ik nu meteen doen... nieuwe backup gemaakt op mn iphone deze ochtend. Keep you posted (duurt minstens 5-7 uur, zooo tijdrovend)
Flinke backup dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambroz
12 gb in Icoud. Maar je moet ook helemaal teurg naar fabriekinstellingen van de samsung, dan telefoon weer opnieuw overetten.. dit duurt ook ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soullancer schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:29:
[...]

Nee, ik heb altijd de vliegtuigstand aan en kijk nooit op het scherm. 8)7
Deze was van de cyclus ervoor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AsCBL4xky57x-xRep98yNRKOYzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pAtxGASMfOQt6a48rlE6CJv0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sjaool schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:20:
[...]

Klopt, dit vergelijk is ook niet helemaal eerlijk gezien het verschil in sensorgrootte. Maar wat het wel bewijst is dat een smartphone voor dagelijks gebruik een prima vervanger is geworden voor een DSLR of systeemcamera. ;)
Klopt, maar toch ligt deze Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqs0tyjiQ9RCAeasQIL5BaqCgR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bsBukSvUu5QDq8uWwEz7m54R.jpg?f=fotoalbum_large24/7/365 in de kofferruimte vd auto.
;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:25
Jordinho schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:48:
Cover rond en goeie screenprotector erop (of eventueel goede glassprotector), wel niet van die goedkope nemen.

Always on display zet ik op tikken om weer te geven, zo heb je minder batterijverbruik.

Scherm modus best op levendig zetten.

Ook kan je je toestel sneller maken;
YouTube: how to increase app animation speed on Samsung phone - developer opt...
alle 3 op 0.5 zetten of alle 3 op off, voorlopig staat het hier op 0.5
Je toestel gaat sneller.

zijknop heb ik veranderd naar menu uitschakelen, ik haat bixby, staat af bij mij.

Helderheid video staat op helder, is het beste.

Dan bij meldingen, naar geavanceerde instellingen gaan en dan meldcategorieen voor elke app beheren aanzetten. Ik gebruik zo sport app sofascore genaamd en ik kon de meldingen niet apart instellen, dit is dus de oplossing die ik hier heb gegeven.

Dan de app one hand operation+ downloaden, zalige app; je kan veel makkelijker een screenshot nemen, ik stel het in door rechtse kant schuin naar benden een swipe beweging te maken, beste en snelste manier ooit om een screenshot te nemen, je kan nog wat andere dingens instellen ook. Iedereen zou die app moeten hebben ;)

In de galaxy store de app galaxy enhance-x downloaden, leuke app ook om wat aanpassingen te doen aan een foto.

Contactloos betalen gaat ook, je moet het via de wallet app doen en uw bank moet dat ondersteunen en nfc moet aanstaan.

camera assistant app; daar kan je instellen voor de x2 en x100 zoom. In de galaxy store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-07 15:07
Soullancer schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:29:
[...]

Denk dat schermtijd belangrijk is.. mijn huidige telefoon kan ik ook 2 dagen gebruiken met 3-4 uur schermtijd (voorbeeld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Peatsmoke schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:00:
[...]

Klopt, maar toch ligt deze [Afbeelding]24/7/365 in de kofferruimte vd auto.
;)
Ik ben gelukkig geen fotograaf ook al heb ik er in het dagelijkse leven heel veel mee te maken. Ik heb tijden gehad dat ik de DSLR (EOS 400D, kun je nagaan hoelang geleden het is) meesleepte. Maar ik kwam erachter dat ik meer met dat ding bezig was dan met het genieten van de vakantie of natuur. Dus voor mij is de smartphone perfect. De compact camera is er in ieder geval al helemaal door vervangen. Die markt ligt echt op zijn gat. Daar springt o.a. Sony op in door een duurdere klasse compact camera gericht op vloggen en content creating in de markt te zetten. ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Gelukkig ben ik ook geen fotograaf en heb ik alleen te maken met mensen die zich zo noemen. ;)
Tijdens vakanties neem ik bijna nooit de camera mee, voor fotografie maak ik tijd vrij, bovendien maak ik foto's van zaken waar je echt naartoe gaat om te fotograferen. ;)
Voor "in de natuur" tijdens mijn hikes, heb ik een smartview cover. Eigenlijk overweeg ik ook weer een Quad Lock voor op de fiets, maar dat wordt zo druk met Garmin, GoPro (voor Mapillary) en dan ook nog de S24 Ultra...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/320X7LeK0eg_tdXN4TAdfaxVz_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vfb7BS8UVHUawahz8DCTLyT9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/COJAjKBv63HxKSuhrszxsOrUM00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m13vXJ4DXwiMr5qqxUCUaCmf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUu6r4WFFlWr-ZTJNMScw0f0Kjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/USdNaRcWSlqC35VsA1Lq9KVJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epodaX7SNMj2jvTHreyiw02ZbvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q2w5rrmYpvw7vaE60WJYJSTP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Peatsmoke op 31-01-2024 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:59
danda schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:52:
Ergens in de kleine lettertjes wel dat wanneer je eerder deze actie hebt gehad (met een S21 bijvoorbeeld was die actie er ook) je niet nogmaals 4 maanden gratis krijgt.

Ik ben toch voor de S24+ gegaan, ondanks mijn (al dan niet terechte) haat aan het adres van Exynos.
Ik had de S22 en S23 vanwege het compacte formaat en de S24+ is dan net de mooie middenweg.

[ Voor 22% gewijzigd door Uberprutser op 31-01-2024 13:20 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambroz
ambroz schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:46:
[...]

12 gb in Icoud. Maar je moet ook helemaal teurg naar fabriekinstellingen van de samsung, dan telefoon weer opnieuw overetten.. dit duurt ook ff.
update: weer bij 95% import blijven hangen en dan de foutmelding zoals eerder.

Bijzonder is wel dat hij in de app 4.52gb aan gegevens herkend, dus het zit wel ergens? iemand nog de ultimate tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Laatst online: 23-07 18:45
sn0x0r schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:27:
Heb net mijn Sony WH-1000XM3 koptelefoon gekoppeld met de S24U, maar als ik kijk in de app van Sony Headphones blijft hij op 'aptX' staan. Iemand enig idee hoe ik ervoor zorg dat hij wel naar LDAC overschakelt? De 'Sound Quality Mode' staat op prioritize sound quality namelijk en verder heb ik niet echt opties om uit te kiezen ofzo.

[edit]
Nvm, bij de Bluetooth instellingen van de device zelf stond LDAC nog niet aan.
Werkwijze is eerst het ontwikkelaars menu ontgrendelen, vervolgens LDAC activeren in het ontwikkelaars menu en in de Bluetooth settings.

Dit doe je door de volgende stappen te nemen:
-Ga naar de instellingen (tandwieltjes app)
-ga naar "info telefoon"
-Softwaregegevens
klik snel achter elkaar meer dan 7 keer op het "Built nummer" van deze software en de ontwikkelaarsopties schakelen in op je toestel.

Ga terug naar de settings.
Onderaan is nu een optie "ontwikkelaarsopties" beschikbaar gekomen.
-ga hier in, scroll ver naar benedentot je de optie "Bluetooh-audiocodec" ziet.
-klik deze aan, je krijgt een menu met de verschillende codecs die ondersteund worden.
-kies LDAC

Verbind je hoofdtelefoon via bluetooth
-Ga naar de bluetooth settings in het menu "verbindingen"
-Klik achter de naam van jouw hoofdtelefoon op het tandwieltje en zet LDAC ook daar aan.

Nu is je geluid veel helderder!

[edit: ] voor de volledigheid het vervolg verderop in dit draadje nog toegevoegd:

Ergens meen ik mij te herinneren dat ik er pas een aanpassing in kon doen, toen ik een LDAC ondersteunde headset op had aangesloten. --> dit blijkt te kloppen, dus de headset eerst aansluiten en dan kan je bij de settings komen.

[ Voor 9% gewijzigd door ucsdcom op 31-01-2024 15:49 . Reden: Toevoeging nav. vervolg vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn ervaring na 1 week: Ik ben zeer te spreken over de Galaxy S24 Ultra. Wat een fantastische toestel met snelle hardware en niet eens gesproken over de accuduur. Ik hoor en zie op YouTube dat zelfs de iPhone 15 Pro Max verslagen wordt door de S24 Ultra en de S24 Ultra sneller is.

Ik heb totaal geen spijt van mijn upgraden vanaf een S22 Ultra met een Exynos 2200. Ik merk enorm grote verschil op alle punten.

Mijn vrouw heeft sinds gisteren haar S24 Ultra in gebruik genomen. De Galaxy Z Flip 4 is vandaag opgestuurd naar Samsung en daarmee met pensioen gegaan. Haar ervaring: Ze is totaal verrast en vind de S24 Ultra een geweldige toestel. Ze was totaal niet blij met haar Flip 4, kleine scherm en de accuduur vond ze tegenvallen met 3700mAh. Het vouwbare scherm zag ze het nut niet van in.

Beiden hebben wij het model met 1TB. Ik in de kleur Titanium Orange en mijn vrouw in de kleur Titanium Yellow. Wij gebruiken als hoesje OtterBox Symmetry transparant en voor op het scherm een PanzerGlass screenprotector van glas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdC8s7mWLz9IMsS34TLnMvf24P0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YKbYhM3PP53Vw2LLhp1LVmSP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Van der Berg op 31-01-2024 14:39 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Mooi dat de S24 Ultra review metingen alweer zichtbaar zijn onder de specificaties van het toestel terwijl de review nog niet gepubliceerd is :+ uitvoering: Samsung Galaxy S24 Ultra, 256GB opslag Zwart (Scroll naar beneden).

Tweakers meet ook een DCI-P3 dekking van 86,5% terwijl Samsung adverteert met 100%. Dat kan ook deels de fletse kleuren verklaren, er zit duidelijk iets softwarematig fout met de aansturing van het paneel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-07 15:51
stin00 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:07:
Mooi dat de S24 Ultra review metingen alweer zichtbaar zijn onder de specificaties van het toestel terwijl de review nog niet gepubliceerd is :+ uitvoering: Samsung Galaxy S24 Ultra, 256GB opslag Zwart (Scroll naar beneden).

Tweakers meet ook een DCI-P3 dekking van 86,5% terwijl Samsung adverteert met 100%. Dat kan ook deels de fletse kleuren verklaren, er zit duidelijk iets softwarematig fout met de aansturing van het paneel.
Bijzondere resultaten qua batterijduur op wifi/4g als ik de Ultra vergelijk met de S24+ en S24 review cijfers:

Accuduur bij webbrowsen (helderheid @ 250cd/m²):
S24 Ultra: 20u31m
S24+: 23u52m
S24: 21u14m

Accuduur bij webbrowsen 4G (helderheid @ 250cd/m²):
S24 Ultra: 14u51m
S24+: 15u13m
S24: 11u28m

Accuduur bij video kijken (helderheid @ 250cd/m²):
S24 Ultra: 1d11u36m
S24+: 1d8u40m
S24: 1d4u50m

Laadtijd:
S24 Ultra: 1u18m
S24+: 1u24m
S24: 1u34m

Verder lijken ook de Geekbench 6.2 scores iets lager te liggen
De 3D Mark Wildlife significant hoger

Toch bijzonder dat de batterijduur op wifi/4g tegen lijkt te vallen tov de S24+

Edit: Wat betreft het scherm viel het mij direct op in de winkel als ik het vergelijk met mijn huidige S22. De kleuren zijn een stuk fletser. Meerdere platforms hebben zich al verbaasd over de kleuren, schijnt een software fout te zijn. De kleuren op 'vivid' zetten ipv 'natural' of sliden met de kleurinstellingen laat soms niet eens verschil zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Flipswix op 31-01-2024 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stin00 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:07:

Als het werkelijk zo is, dat er softwarematig iets mis is, in de aansturing van het scherm, zou dat ook wel eens kunnen verklaren waarom nog geen enkele respectabele techsite een review online heeft staan.
Misschien weten ze iets wat wij consumenten niet weten, maar in dat geval vind ik het wel raar, dat geen enkele site er een nieuwsbericht van gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-07 21:24
ucsdcom schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:22:
[...]

Werkwijze is eerst het ontwikkelaars menu ontgrendelen, vervolgens LDAC activeren in het ontwikkelaars menu en in de Bluetooth settings.

-ga naar "info telefoon"
-Softwaregegevens
klik snel achter elkaar meer dan 7 keer op het "Built nummer" van deze software en de ontwikkelaarsopties schakelen in op je toestel.

-klik deze aan, je krijgt een menu met de verschillende codecs die ondersteund worden.
-kies LDAC

-Klik achter de naam van jouw hoofdtelefoon op het tandwieltje en zet LDAC ook daar aan.

Bij mij zijn de andere opties grijs. Weet je hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Iemand nog tips hoe ik de bookmarks van mijn favoriete websites op de beginscherm van Google Chrome krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Giovanni
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-07 13:38
Bijzondere resultaten qua batterijduur op wifi/4g als ik de Ultra vergelijk met de S24+ en S24 review cijfers:
Zat het ook net te vergelijken, mijn S24+ wordt zo aan de deur gebracht, maar de exynos staat er nou niet bekend om dat deze beter is dan de SD. Ook heeft de Ultra een grotere batterij. Hebben ze de resultaten omgedraaid....? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Laatst online: 23-07 18:45
Brutalsranan schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:29:
[...]

Bij mij zijn de andere opties grijs. Weet je hoe dat komt?
Ergens meen ik mij te herinneren dat ik er pas een aanpassing in kon doen, toen ik een LDAC ondersteunde headset op had aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-07 21:24
ucsdcom schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:38:
[...]

Ergens meen ik mij te herinneren dat ik er pas een aanpassing in kon doen, toen ik een LDAC ondersteunde headset op had aangesloten.
Dat dacht ik al. Ik ga het ff proberen. Bedankt!

EDIT: Het is gelukt!

[ Voor 3% gewijzigd door Brutalsranan op 31-01-2024 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
De scores lijken gelijk aan de scores die eerder hier gepost zijn door @Nmgn :
Nmgn in "[Samsung Galaxy S24-serie] Ervaringen & Discussie"

Als ik dan kijk naar de 3DMark Wild Life Unlimited Stress Test voor de S24+ die hier genoemd wordt (72,7%) en de waarde uit de review van de S24+ hier op tweakers (74,4%), dan lijken me de resultaten nog niet representatief. Ik wacht de review van tweakers af.

Ongeacht de resultaten ben ik in ieder geval happy met mijn S24U. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-07 20:07
Peatsmoke schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 07:29:
Die vertalingen van UI 6.1 kunnen nog wel wat verbetering gebruiken, misschien hebben ze daar hun eigen AI wel voor gebruikt. :+

Hoe heb je de telefoon geïnstalleerd, met Quick Share of een schone installatie? Wat je grootste energieslurper is, kun je in de instellingen, onder batterij zien. Alleen 5G kan bijna niet zoveel energie verbruiken, maar ik zal het zelf ook eens testen in de loop van de dagen.
Copy pasta naar de nieuwe, binnenkort als ik een ruim de tijd heb maar opnieuw beginnen dan met behulp van een reset.

Grootste energieslurper van van vandaag is AOD met 1.6%, totaal is 6% verbruikt van dat overzicht.

Verder zit ik op 24% accuverbruik na 18 minuten schermtijd en hele dag 5G. Dus denk dat er iets mis is ja :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-06 10:59
ucsdcom schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:22:
[...]

-ga naar "info telefoon"
-Softwaregegevens

-kies LDAC

[edit: ] voor de volledigheid het vervolg verderop in dit draadje nog toegevoegd:

Ergens meen ik mij te herinneren dat ik er pas een aanpassing in kon doen, toen ik een LDAC ondersteunde headset op had aangesloten. --> dit blijkt te kloppen, dus de headset eerst aansluiten en dan kan je bij de settings komen.
Is het ontwikkelaarsmenu hetzelfde als rooten? Kan het kwaad om het ontwikkelaarsmenu open te hebben, wanneer je vaak sideload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 13:06

g86

Wie gebruikt de S24 Ultra zonder screenprotector?
Iemand die dit al een weekje doet? Hoe zit het met krasjes?
En zit het toestel alleen in je broekzak en dus zonder andere dingen in dezelfde broekzak?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-07 10:21
SamSid schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:12:
[...]

Is het ontwikkelaarsmenu hetzelfde als rooten? Kan het kwaad om het ontwikkelaarsmenu open te hebben, wanneer je vaak sideload?
Nee hoor is niet hetzelfde als rooten. Wees wel voorzichtig in dat menu staan heel veel zaken in waarvan ik ook niet weet wat het allemaal doet. Het open hebben van het ontwikkelaars menu heeft verder nergens invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
g86 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:15:
En zit het toestel alleen in je broekzak en dus zonder andere dingen in dezelfde broekzak?
Ik heb geen screenprotector en vast hoesje om mijn Ultra. Ik heb wel een insteekhoesje waar de telefoon ingaat voordat ik hem in mijn broekzak stop.
Ik heb dit zo ook gedaan bij mijn S6, S9 en S21+. Ik heb nu geen krassen op mijn scherm. Bij de S21+ zitten hele lichte krasjes op die ik alleen met moeite zie als het scherm uit staat (zelfs na 3 jaar en waarbij die al eens vanaf 1,5 meter hoogte gevallen is).

Ander punt. Samsung erkent dat er een probleem is met de Vivid kleuren bij de S24 serie en zal dit corrigeren met een update:
https://www.sammobile.com...id-display-color-profile/

[ Voor 13% gewijzigd door Gismo1979 op 31-01-2024 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 22-07 21:54

DataGhost

iPL dev

g86 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:15:
Geen screenprotector, geen hoesje, geen krassen. In m'n broekzak inderdaad zonder andere dingen. Wel af en toe in m'n sporttas waar een aluminium fietslamp en een sleutelbos er tegenaan kan komen, maar die tas ligt dan ook gewoon stil te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordinho
Help, of ik ben scheel of ik zie door alle aanpassingen het niet meer staan. Als ik een melding krijg op WhatsApp/Instagram etc. wil ik dat mijn telefoon oplicht, de melding zie staan en het kan lezen op mijn vergrendelscherm en dat even later mijn telefoon weer zwart wordt. Momenteel krijg ik alleen een trilling en wanneer ik op het scherm druk zie ik de melding pas staan (S24 Ultra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thido
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:05

thido

Tilburg

Hier ook een bezorg mailtje. Morgen is de dag dat ik hem ontvangen mag :-) van s21u naar s24u, ben benieuwd.

All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thido schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:02:
Hier ook een bezorg mailtje. Morgen is de dag dat ik hem ontvangen mag :-) van s21u naar s24u, ben benieuwd.
Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jordinho schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:58:
Help, of ik ben scheel of ik zie door alle aanpassingen het niet meer staan. Als ik een melding krijg op WhatsApp/Instagram etc. wil ik dat mijn telefoon oplicht, de melding zie staan en het kan lezen op mijn vergrendelscherm en dat even later mijn telefoon weer zwart wordt. Momenteel krijg ik alleen een trilling en wanneer ik op het scherm druk zie ik de melding pas staan (S24 Ultra)
Instellingen>Meldingen>App meldingen>Whatsapp aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordinho
Peatsmoke schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:18:
[...]

Instellingen>Meldingen>App meldingen>Whatsapp aan zetten.
Staat aan maar zelfs dan gebeurt dit niet, voel een trilling maar nóg steeds een zwart scherm. Als ik er dubbel op klik komt mijn achtergrond inclusief alle meldingen op beeld. Heb ik dan toevallig een andere functie aan staan?

[ Voor 6% gewijzigd door Jordinho op 31-01-2024 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thido
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:05

thido

Tilburg

Excuus excuus, verkeerde draadje idd B)

All electric! 8500Wp / Vaillant l/w 7kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l / Nexus 20kWh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elaho
Dit is echte een goede video over wat de S pen allemaal kan.

YouTube: How to Use S Pen for Samsung Galaxy S24 Ultra - 24 Powerful Tips and...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Een bepaald deel vd kopers van de Sxx Ultra heeft de Ultra alleen om de Ultra te hebben, maar doet niets met de belangrijkste feature vd Ultra: de S-pen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Ik vind de S-pen echt een leuke en waardevolle toevoeging van de S24 Ultra. Dit had mijn iphone allemaal niet. ☺️ En nu zie ik wat je allemaal met de S-pen kan doen maakt het nog leuker. Moet wel ff oefenen er mee.😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hoe vaker je, die pen gebruikt, des te meer ga je ze waarderen. Ik had er nog wel 400 woorden aan kunnen wijden in mijn review, maar dat is nu al erg lang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:40
Gaat lekker in mijn geval.

1e exemplaar had een kras op het scherm, zaterdag retour naar Samsung gestuurd en vandaag een nieuwe ontvangen.

Eindelijk er mee aan de slag dacht ik net thuisgekomen. Uitgepakt en dacht even de screenprotector aanbrengen en wat zie ik 2 stippen op het scherm. Ik dacht eerst gewoon stof, maar vanuit een bepaalde hoek verdwijnt en het zijn waarschijnlijk dode pixels volgens Samsung...

Wist niet dat dit mogelijk is met een uitgeschakelde scherm, nu nogmaals een retour aangevraagd en denk dat ik nu langer moet wachten.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/DCX485D/1.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VLMJpZp/2.jpg

Beide Made in Vietnam, betreft een 512gb Titanium Black.

[ Voor 4% gewijzigd door beezjeh op 31-01-2024 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

SYQ schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:53:
Het valt me nu pas op, maar hebben jullie ook last van het volgende : onder darkmode (helderheid ong 20%) ziet alles wat grijs/donkergrijs is er korrelig uit, zeg maar ruis. Kan even geen juiste woord voor bedenken. Niet storend maar ik zie het nu wel als ik erop let 😃

(S24 Ultra)
Ik heb retour aangevraagd, dag twee en ik begin er steeds meer op te letten. Dag en nacht verschil als ik m'n s23+ er naast leg, jammer verder was ik er zeer content over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
SYQ schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:19:
[...]

Ik heb retour aangevraagd, dag twee en ik begin er steeds meer op te letten. Dag en nacht verschil als ik m'n s23+ er naast leg, jammer verder was ik er zeer content over
Ik heb het nu eens getest. Automatische helderheid uit en helderheid op ca. 20%, maar ik kan niet zeggen dat ik hetzelfde als jij ervaar. Beeld blijft scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Gismo1979 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:39:
[...]

Ik heb het nu eens getest. Automatische helderheid uit en helderheid op ca. 20%, maar ik kan niet zeggen dat ik hetzelfde als jij ervaar. Beeld blijft scherp.
Ah, dacht dat meeste zoniet iedereen dit had na lezen van vele forums via google. Dan ga ik morgen contact opnemen met Samsung voor een vervangend toestel ipv retour

https://www.reddit.com/r/...n_used_in_low_brightness/

Dit is eigenlijk wat ik heb, niet zo extreem als op de foto's maar het ruis is duidelijk te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
SYQ schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:46:
[...]
Ah, dacht dat meeste zoniet iedereen dit had na lezen van vele forums via google. Dan ga ik morgen contact opnemen met Samsung voor een vervangend toestel ipv retour

Dit is eigenlijk wat ik heb, niet zo extreem als op de foto's maar het ruis is duidelijk te zien
Ik heb dit absoluut niet! Net een youtube grey uniformity video gekeken op verschillende helderheid percentages, alles is mooi egaal en absoluut geen ruis erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb daarin tegen wel een hoesje en ern screenprotector van gehard glas standaard sinds de Galaxy S6 Edge Plus tot nu op mijn S24 Ultra.

Het hoesje dat ik gebruik is niet dikker dan mijn eigen smartphone

Ik vind het juist belangrijk met ern hoesje en vind mijn hoesje erg mooi. Een OtterBox Symmetry hoesje transparant en een screenprotector van PanzerGlass. Zonder hoesje vind ik hem minder goed in mijn handen en op tafel wiebelt hij steeds één en weer. Mijn vrouw gebruikt dezelfde hoesjes en screenprotector voor haar S24 Ultra.

Tegen valbescherming ook beschermd

[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 31-01-2024 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier automatisch helderheid en geen nachtmode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
SYQ schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:46:
[...]

Mooi voorbeeld van wat je bedoeld. Als het er zo uit ziet dan was die van mij ook retour gegaan. Ik zie dat de slider daar volledig leeg is. Als ik dat doe dan zie ik bijna niets meer... maar grijs en/of vol ruis is het beeld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Dank, dan ga ik voor omruilen als Samsung meegaat met mijn klacht. De s23+ voelt nu zoveel minder aan in de hand terwijl dat zeker niet het geval is 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loentje48
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-07 21:19
Jordinho schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:28:
[...]

Staat aan maar zelfs dan gebeurt dit niet, voel een trilling maar nóg steeds een zwart scherm. Als ik er dubbel op klik komt mijn achtergrond inclusief alle meldingen op beeld. Heb ik dan toevallig een andere functie aan staan?
Ben benieuwd, ik zit met hetzelfde probleem....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edtims
Jordinho schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:28:
[...]

Dit misschien.
Instellingen, Vergrendelscherm en AOD, Always On Display, Wanneer weergeven, en dan kiezen voor nieuwe meldingen of altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve79
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-07 09:02

Steve79

wie weet!?

Weet niet of het al voorbij was gekomen, maar op DXOMark heeft de telefoon (S24U) niet echt een top ranking.

https://www.dxomark.com/smartphones/Samsung/Galaxy-S24-Ultra

[ Voor 7% gewijzigd door Steve79 op 31-01-2024 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Ach het heeft ook niet alle scores, nog en een paar updates verder en hij scoort hoger denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordinho
edtims schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:17:
[...]

Dit misschien.
Instellingen, Vergrendelscherm en AOD, Always On Display, Wanneer weergeven, en dan kiezen voor nieuwe meldingen of altijd.
Heb even gekeken, maar nee, ook niet. Ik heb de pop upstijl melding op kort gezet. Dan krijg ik als mijn telefoon op zwart scherm staat een melding boven in beeld op mijn zwarte scherm maar die is natuurlijk moeilijk leesbaar (bij gedetailleerd komt er geen enkele melding op mijn zwarte scherm). Als ik dan dubbelklik komt ie op mijn vergrendelscherm en dan kan ik pas duidelijk mijn meldingen lezen. Is er geen optie die dat zwarte beeld overslaat en meteen mijn meldingen op mijn vergrendelscherm laat zie? Iemand dé tip? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Jordinho op 31-01-2024 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Steve79 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:17:
Weet niet of het al voorbij was gekomen, maar op DXOMark heeft de telefoon (S24U) niet echt een top ranking.

Hij heeft over het algemeen dezelfde camera's als de S23 Ultra en scoort wel (marginaal) beter. Mijns inziens niet slecht en kan dus nog beter worden met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:21
Steve79 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:17:

Het display heeft dan juist de allerhoogste score, terwijl daar door de kleuren weergave ook wel wat over op te merken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-07 22:56
SYQ schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:53:

(S24 Ultra)
Hmmm... Dat klinkt niet goed. Ik had dit in het verleden gehad met de Galaxy Nexus, precies zoals jij het omschrijft (en wat er te zien is in de Reddit post hier boven). Lijkt me een hardwarematige probleem.
Pagina: 1 ... 9 ... 40 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen