Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:43

Rio

Ik heb al een boek

Garrett schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:45:
Eindelijk kun je de navigatie hint helemaal weghalen:
https://www.apkmirror.com...avstar-6-1-05-33-release/
Enable extra gesture settings aanzetten in die nieuwe NavStar, dan terug naar je navigatie instellingen in de telefoon en je kan de hint weer uitzetten 😅
Uiteraard kom je via Good Lock in NavStar, ik zet het er maar even bij 😉

Ter info ik heb dus een S24 Ultra met OneUi 6.1 *D

En je kunt dan ook weer swipen vanaf de onderkant voor degenen die dat willen.
[Afbeelding]
De toptip van de dag, thanks!
Dat vegen vanaf de zijkant was 'm toch niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Thibaut1234 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:08:
Mensen die van de s23+ naar de s24+ zijn hoe zijn jullie ervaringen? Is de batterijduur even goed of beter?
Ik kan er nog niet veel over zeggen aangezien de telefoon mijn gebruikspatroon nog aan het leren is. Maar tot nu toe is het verbruik minimaal hetzelfde. Verschillend tests tonen aan dat de S24 Ultra nog iets zuiniger is dan de S23 Ultra.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:02

tomaszcs

✔️

Enable extra gesture settings aanzetten in die nieuwe NavStar, dan terug naar je navigatie instellingen in de telefoon en je kan de hint weer uitzetten 😅

[Afbeelding]
Dit zorgt ervoor dat ik weer kan genieten van mijn S24U. Heel fijn als je eenmaal gewent bent _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:52
Maakt het nou uit of je toestel uit Made in Vietnam of Korea komt?
Nee toch?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:43

Rio

Ik heb al een boek

Aggressor schreef op zondag 28 januari 2024 @ 17:34:
Maakt het nou uit of je toestel uit Made in Vietnam of Korea komt?
Nee toch?
Nee joh, dat heeft iemand weer ergens verzonnen en dan wordt dat een spookverhaal. Elke fabriek moet gewoon aan dezelfde, door Samsung vastgestelde kwaliteits-standaarden voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 01:56
Mooi dat je de oude gestures weer aan kunt zetten. Enige jammer is, is dat wanneer je de hints uitzet dat je dan niet meer die zoekfunctionaliteit kunt gebruiken. Moet zeggen dat ik die geregeld gebruik, zeker omdat je ook tekst van afbeeldingen/fotos makkelijk mee kunt selecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23:19

g86

SpeedyNick schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 23:18:
[...]

Heb je toevallig een oud reserve toestel liggen? Misschien daar eens proberen of de restore daar wel lukt? Weet je in ieder geval of de backup de boosdoener is 😉
Naast de standaard adviezen zoals whatsapp verwijderen & opnieuw te installeren, telefoon herstarten e.d. 🙂
Na enkele testen ...

Opgelost door Whatsapp te verwijderen en daarna opnieuw te installeren.
Na installatie heb ik de rechten voor de Whatsapp app onmiddellijk in gesteld in Android.
Daarna de app geopend en mijn backup kon aangesproken worden.
Blijkbaar liep het fout in de 1ste setupwizard van Whatsapp op de rechten van foto's/video's. Dus bovenstaande was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23:19

g86

Rio schreef op zondag 28 januari 2024 @ 17:40:
[...]

Nee joh, dat heeft iemand weer ergens verzonnen en dan wordt dat een spookverhaal. Elke fabriek moet gewoon aan dezelfde, door Samsung vastgestelde kwaliteits-standaarden voldoen.
Geen idee, ik heb nog nooit een Korea toestel gehad. In elk geval scheelt er wel altijd iets met mijn Vietnam toestel bij levering of na x-aantal tijd. Of ik ben kritisch, dat kan ook. Maar is normaal bij één van de duurste smartphones ter wereld ... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

V-rg schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:32:
Mooi dat je de oude gestures weer aan kunt zetten. Enige jammer is, is dat wanneer je de hints uitzet dat je dan niet meer die zoekfunctionaliteit kunt gebruiken. Moet zeggen dat ik die geregeld gebruik, zeker omdat je ook tekst van afbeeldingen/fotos makkelijk mee kunt selecteren.
Ik kan "circle to search" gewoon gebruiken zonder navigatie hint bar...

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 01:56
Garrett schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:08:
[...]

Ik kan "circle to search" gewoon gebruiken zonder navigatie hint bar...
Even gekeken en inderdaad het kan wel. Probleem is dat het ook soms Google Assistant start of juist een klik doet op de buttons van de app die ik dan open heb staan... ik moet echt heel precies helemaal onderaan mn scherm drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

V-rg schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:20:
[...]

Even gekeken en inderdaad het kan wel. Probleem is dat het ook soms Google Assistant start of juist een klik doet op de buttons van de app die ik dan open heb staan... ik moet echt heel precies helemaal onderaan mn scherm drukken.
Dat klopt, het is wel apart, maar goed het is iets wat ik eigenlijk toch niet gebruik, in elk geval blij met die hint bar foetsie *D

I love watercooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[Afbeelding]
Dat hebben ze mooi snel gefikst. Ik ergerde mij vooral aan die hint balk die eigenlijk totaal geen functie had.

Nu nog de fix voor de levendige kleuren. Maar dat zal wel bij de eerste update komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik weet niet of dit al een keer gepost is maar een update met bugfixes zou nog wel eens op zich kunnen laten wachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iumfAHhvaNOeUZGNqY1DEjK7qjU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mk323odGjgq428ILuHjRVxNX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-09 23:41
Tevreden met de batterij van de S24+.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_ciYlzafkBELh2o6wfAc5nR_6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ilLAoNo3QPZbPCz5GzQWC12E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Laatst online: 12-09 12:43
Neco75 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 23:34:

[Afbeelding]
Wat is je gebruik ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:29
Van de ultra alleszins (nog) niet. Met de s23U haalde ik vaak 10u SOT, hier is het voorlopig maar mager en ik hoop dat een update beterschap brengt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 19:51
Cloclo100 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 07:36:
Van de ultra alleszins (nog) niet. Met de s23U haalde ik vaak 10u SOT, hier is het voorlopig maar mager en ik hoop dat een update beterschap brengt..
Clean install gedaan of gekopieerd van je S23U?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 18:40
Hier ook nog niet heel enthousiast over de batterij van de S24 ultra. De S23 leek toch wel beter wat dat betreft. Maar goed, nieuw toestel natuurlijk, dus die gebruik ik ook wel anders. Over een week nog maar eens oordelen. Kom er alsnog goed de dag mee door, dus echt een probleem is het niet.
Alles handmatig overgezet trouwens, zonder smartswitch oid.

Vorige week hoorde ik verhalen over dat er een update aan zou komen die onder andere de camera moet verbeteren. Als release zag ik vorige week dinsdag voorbijkomen, maar bij mij is er sinds het openen van de doos nog niks geüpdate. Ik verwacht dus eigenlijk op korte termijn ook nog wel een update die het 1 en ander beter maakt.

Verder vind ik het op het gebied van software opvallend dat Google play system updates niet verder komen dan July 2023. Dat zal wel normaal zijn dan denk ik?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloclo100
Knamix schreef op maandag 29 januari 2024 @ 07:46:
[...]

Clean install gedaan of gekopieerd van je S23U?
Daar geloof ik allemaal niet in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:36
Sinds dit weekend de S24+ in gebruik. Toen ik echter vanochtend de telefoon in mijn auto aansloot (bekabeld) startte hij android auto niet op. Is het nodig om eerst bluetooth verbinding te maken en dan de kabel aan te sluiten?

Ik was gewend de usb-c kabel aan te sluiten en dat dan android auto vanzelf opstartte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Cloclo100 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:28:
[...]

Daar geloof ik allemaal niet in..
Zou zomaar kunnen. Als je daar niet in geloof dan houdt het snel op met testen natuurlijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloclo100
Knamix schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:53:
[...]

Zou zomaar kunnen. Als je daar niet in geloof dan houdt het snel op met testen natuurlijk :)
Ik ben via Smartswitch van Iphone (ander besturingsysteem, weet je wel) naar Samsung s23 gegaan en mijn batterijduur was walgelijk goed, dus ik verkies dit niet te geloven nee :). Net zoals Koreaanse of Vietnamese versies :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 11:40
robbvdb schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 18:03:
[...]

De manier is erg simpel: Je gaat naar developermodus, zet daar USB-foutopsporing aan _ sluit dan aan op de laatste verseie SAMfw tool, en verandert de CSC in ILO.
Wat is de consequentie om de CSC naar ILO te zetten? ILO is voor Israel, er moet een reden zijn dat die anders is dan de EU-versie. Heb je iets gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Cloclo100 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:33:
[...]

Ik ben via Smartswitch van Iphone (ander besturingsysteem, weet je wel) naar Samsung s23 gegaan en mijn batterijduur was walgelijk goed, dus ik verkies dit niet te geloven nee :). Net zoals Koreaanse of Vietnamese versies :p
De Samsung gebruikt een periode om je gebruik te leren dus de accuduur kan verschillen. Ook hangt het er natuurlijk vanaf wat je met de telefoon doet. Luister je alleen muziek of video's dan zal de accu natuurlijk veel langer meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvdw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 14:15
Call of Duty schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:33:
[...]

Wat is de consequentie om de CSC naar ILO te zetten? ILO is voor Israel, er moet een reden zijn dat die anders is dan de EU-versie. Heb je iets gemerkt?
Ik denk dat dit te maken heeft met de Algemene verordening gegevensbescherming (of GDPR) die erg streng is wat betreft privacy. Het opnemen van een gesprek valt daar ongetwijfeld onder.

[ Voor 10% gewijzigd door janvdw op 29-01-2024 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
[...]

Dat zeg je goed... "Was".

Het is een heel ander systeem en als je dat met Smart Switch ga doen kan het fout gaan (heb ik zelf ook al vaker meegemaakt).

Maar als je dat niet geloof zou ik gewoon lekker je toestel gebruiken. Wellicht trekt het bij (of niet).

Sowieso heeft Android tijd nodig om te wennen aan je gebruik, maar verwacht geen wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
janvdw schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:45:
[...]

Ik denk dat dit te maken heeft met de Algemene verordening gegevensbescherming (of GDPR) die erg streng is wat betreft privacy. Het opnemen van een gesprek valt daar ongetwijfeld onder.
Ja dat zal de reden zijn inderdaad maar vroeg mij af wat de verdere consequentie is. Komen firmware updates later? Werkt mijn 5G nog volledig. Dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 13:37
[...]

Geloven kan je natuurlijk het beste in de kerk of een moskee doen ;)

In het verleden zowel meegemaakt dat het van Samsung naar Samsung prima ging met SmartSwitch (wat het dan wel lekker makkelijk maakt natuurlijk), maar ook wel dat het tot serieuze problemen leidde.

Denk aan warmer worden en meer batterij gebruik etc. dan met de fresh-install daarna uitgevoerd.

Inmiddels is de Smartswitch-app een latere versie en zijn de toestellen dat ook, dus het kan prima zo zijn dat het geen nadelen meer heeft. Maar in het verleden was dat zeker wel zo soms!

Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 13:37
Call of Duty schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:33:
[...]

ALLES werkt hier prima, ook de koppeling met mijn Samsung Watch en wat daarmee allemaal kan.

Enige wat ik niet gebruik is Samsung Pay, dus geen idee of dat anders is. 4-G en 5-G banden hoef je je al helemaal geen zorgen om te maken. Die staan allemaal aan en waren vroeger onderdeel van 'de radio' in de firmware. Omdat mensen nogal wat reizen staan die gewoon aan en ben je voornamelijk beperkt door wat de Exynox of SD ondersteunt.

Voor andere landen waar opname wél werkt is het vaak anders en werkt bijv. Smasung Health niet meer.

Of dat met de Thaise CSC of die van India of Indonesië was weet ik zo niet meer. Met ILO nooit een probleem gehad.

Je kan trouwens net zo makkelijk als je naar ILO gaat ook weer terug. Dus waarom niet gewoon doen en weer terug als JIJ wel wat merkt wat je niet aanstaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 19:33
jpg97 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:53:
Sinds dit weekend de S24+ in gebruik. Toen ik echter vanochtend de telefoon in mijn auto aansloot (bekabeld) startte hij android auto niet op. Is het nodig om eerst bluetooth verbinding te maken en dan de kabel aan te sluiten?

Ik was gewend de usb-c kabel aan te sluiten en dat dan android auto vanzelf opstartte.
Volgens mij inderdaad eerst pairen via Bluetooth en daarna bekabelde / wifi verbinding opzetten. Zo ging het in ieder geval zaterdag in mijn auto (daar zit gewoon een 'wizard' in om bedraad / draadloos Wireless AA voor de eerste keer op zetten bij een toestel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
robbvdb schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:23:
[...]

ALLES werkt hier prima, ook de koppeling met mijn Samsung Watch en wat daarmee allemaal kan.

Enige wat ik niet gebruik is Samsung Pay, dus geen idee of dat anders is. 4-G en 5-G banden hoef je je al helemaal geen zorgen om te maken. Die staan allemaal aan en waren vroeger onderdeel van 'de radio' in de firmware. Omdat mensen nogal wat reizen staan die gewoon aan en ben je voornamelijk beperkt door wat de Exynox of SD ondersteunt.

Voor andere landen waar opname wél werkt is het vaak anders en werkt bijv. Smasung Health niet meer.

Of dat met de Thaise CSC of die van India of Indonesië was weet ik zo niet meer. Met ILO nooit een probleem gehad.

Je kan trouwens net zo makkelijk als je naar ILO gaat ook weer terug. Dus waarom niet gewoon doen en weer terug als JIJ wel wat merkt wat je niet aanstaat?
Helder. Dank je wel. Hij komt een deze dagen binnen, gebruik ik wel direct die tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie001
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-02 14:38
Hoe is het bij de andere S24+ gebruikers met de kwaliteit van het scherm of beter gezegd de gorilla glass laag?
Het valt mij in de weerkaatsing op dat niet het hele scherm 100% egaal vlak lijkt.
Heel overdreven heeft er 1 een "deuk" rechts onder en de ander is juist in het midden links niet perfect.
Met een beschermer erop valt het natuurlijk helemaal weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
Knamix schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:50:
[...]

Dat zeg je goed... "Was".

Het is een heel ander systeem en als je dat met Smart Switch ga doen kan het fout gaan (heb ik zelf ook al vaker meegemaakt).

Maar als je dat niet geloof zou ik gewoon lekker je toestel gebruiken. Wellicht trekt het bij (of niet).

Sowieso heeft Android tijd nodig om te wennen aan je gebruik, maar verwacht geen wonderen.
Ik bedoelde dat die toen meteen heel goed "was", vanaf dag 1. Daarnaast was het wel degelijk smart switch wat ik gebruikte, dus geen ander systeem. Ik ben me wel bewust dat updates voor verbetering kunnen zorgen, ik gaf ook maar gewoon mijn huidige ervaring weer ;).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
Beste mensen, ik denk dat bijna iedereen hier al heel lang een Samsung hebben en toch zouden moeten weten dat je in tenminste de eerste week nog helemaal niks zinnigs kan zeggen over het batterij verbruik. Mijn ervaring en ik denk ook die van jullie is dat het even duurt voordat de batterij optimaal functioneert. Waarom we hier nu zo zitten te miepen over de batterij is mij een raadsel. Hoe je apps ook hebt over gezet, via smart switch of een clean instal, in beide gevallen, zal de batterij verbruik nog niet optimaal zijn.
Als alle apps hun update gehad hebben en de batterij beter is in geleerd, zal het beter worden en over een paar weken komen hier de berichten dat de batterij nu goed functioneert.

Wat trouwens wel wat wil helpen als je via smart switch alle apps hebt overgezet is de cache legen van alle apps. Kan handmatig maar ik heb een app gebruikt om dat te doen. De eerst 15% vloog in korte tijd weg maar dat is nu beter.
Ook dit kan vanzelf, de cache zal in de loop van de tijd opgeschoond worden en vervangen maar zo help je het een beetje op weg.

[ Voor 20% gewijzigd door edtims op 29-01-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ik ben tot nu toe heel erg tevreden over de batterij van de ultra.
Vergeleken met mijn vorige telefoon lijkt hij wel niet leeg te kunnen.
De telefoon is nog steeds aan het leren dus het kan nog wat veranderen maar batterij guru zegt :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Rv4WjBZgGaWgANKBp1h4FPptlk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zdh7s55weQ8RomGmqAFojJk2.jpg?f=fotoalbum_large

Waar ik verder niet tevreden mee ben is het scherm.
Het is echt een dat en nacht verschil met s20 en de A54 die ik heb.
Met mij natuurlijk honderden andere die dit melden maar het is echt opvallend verschillend.

Daarnaast valt de camera mij ook tegen als je ziet hoe erg die gehypt is door Samsung en Reviewers.
Er zit zo vreselijk veel nabewerking is zeker met de zoom foto's.
Ook AI is echt verre van optimaal, mochten ze hier ok geld voor vragen kan ik me niet voorstellen dat iemand die gaat doen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Volgens mij kan je de mate van nabewerking aanpassen in de camera setting bij Intelligente optimalisatie.

Dat het scherm minder mooi zou zijn, heb ik niet zoveel last van. Op mijn vorige telefoons gebruikte ik ook nooit de levendige setting. Vergeleken met mijn S20 plus is de levendige setting op de S24 gelijk aan de natuurlijke setting op de S20. maar goed ik denk dat Samsung dit probleem nu wel kent en vermoed ik dat een bug fixs snel zal komen.

[ Voor 62% gewijzigd door edtims op 29-01-2024 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:35
Iemand ervaring met het scannen van je paspoort dmv nfc? Het lukt hier niet.
Edit: is gelukt. Luistert nogal nauw.

[ Voor 20% gewijzigd door Eastend op 29-01-2024 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Eastend schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:31:
Ik merk inderdaad ook dat in ieder geval de Ultra nauwer luistert met NFC, waar ik bij de AH met de S21 het toestel met de schermzijde en achterzijde kon aanbieden lukt dat met de S24 Ultra alleen met de achterkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-09 16:05

Jeroen87

Bier Connaisseur

Volgens mij zijn er veel mensen behoorlijk verpest door de over-saturated schermen/kleurprofielen op andere Samsung telefoons, ik kom zelf van een S20 FE, waar de kleuren inderdaad warmer zijn, maar de natuurgetrouwe kleurweergave op de S24 (Ultra) is echt een verademing!

Batterij is trouwens ook weinig mis mee volgens mij, met normaal gebruik (en overzetting met smart switch). zit ik nu na ong. 9 uur van de lader op 20% verbruik (telefoontjes, whatsapp, spelletje)....

[ Voor 27% gewijzigd door Jeroen87 op 29-01-2024 15:19 ]

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Eastend schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:31:
Toevallig net gedaan maar het lukte niet. Met mijn rijbewijs ging het wel maar ik moest hem stilhouden achter de camera, en ineens floepte die naar 100 %.
Dus niet zoals op het filmpje bij de digid app waarbij je hem moet bewegen.
Jeroen87 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:16:
Volgens mij zijn er veel mensen behoorlijk verpest door de over-saturated schermen/kleurprofielen op andere Samsung telefoons, ik kom zelf van een S20 FE, waar de kleuren inderdaad warmer zijn, maar de natuurgetrouwe kleurweergave op de S24 (Ultra) is echt een verademing!
Ik ben daar zelf ook van maar voor het natuur getrouwe heb je toch natural?
En juist het over saturated heb je de vivid stand en die doet niets nu.
Dus ik snap de teleurstelling wel als die geen software maar hardware bug te zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door madmaus op 29-01-2024 15:18 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-09 16:05

Jeroen87

Bier Connaisseur

madmaus schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:16:
[...]

Toevallig net gedaan maar het lukte niet. Met mijn rijbewijs ging het wel maar ik moest hem stilhouden achter de camera, en ineens floepte die naar 100 %.
Dus niet zoals op het filmpje bij de digid app waarbij je hem moet bewegen.

[...]

Ik ben daar zelf ook van maar voor het natuur getrouwe heb je toch natural?
En juist het over saturated heb je de vivid stand en die doet niets nu.
Dus ik snap de teleurstelling wel als die geen software maar hardware bug te zijn.
Mee eens, de vidid stand doet niet super veel anders dan de natural stand. Ik had alleen niet verwacht dat zoveel mensen het over-saturated scherm prefereren. Ik zou verwachten dat de meerderheid kiest voor meer natuurgetrouwe kleuren en dat juist toejuicht. Blijkbaar ben ik in de minderheid :+

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Jeroen87 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:24:
[...]

Mee eens, de vidid stand doet niet super veel anders dan de natural stand. Ik had alleen niet verwacht dat zoveel mensen het over-saturated scherm prefereren. Ik zou verwachten dat de meerderheid kiest voor meer natuurgetrouwe kleuren en dat juist toejuicht. Blijkbaar ben ik in de minderheid :+
Ik snap je heel goed.
Het probleem met Samsung is juist dat hun schermen altijd over-saturated zijn. Het is zelfs de reden dat sommige mensen kiezen voor Samsung ipv iPhone.
En dan snap ik de reacties heel goed.
Het wordt gewoon tijd dat Samsung reactie geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
edtims schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:45:
Beste mensen, ik denk dat bijna iedereen hier al heel lang een Samsung hebben en toch zouden moeten weten dat je in tenminste de eerste week nog helemaal niks zinnigs kan zeggen over het batterij verbruik. Mijn ervaring en ik denk ook die van jullie is dat het even duurt voordat de batterij optimaal functioneert. Waarom we hier nu zo zitten te miepen over de batterij is mij een raadsel. Hoe je apps ook hebt over gezet, via smart switch of een clean instal, in beide gevallen, zal de batterij verbruik nog niet optimaal zijn.
Als alle apps hun update gehad hebben en de batterij beter is in geleerd, zal het beter worden en over een paar weken komen hier de berichten dat de batterij nu goed functioneert.

Wat trouwens wel wat wil helpen als je via smart switch alle apps hebt overgezet is de cache legen van alle apps. Kan handmatig maar ik heb een app gebruikt om dat te doen. De eerst 15% vloog in korte tijd weg maar dat is nu beter.
Ook dit kan vanzelf, de cache zal in de loop van de tijd opgeschoond worden en vervangen maar zo help je het een beetje op weg.
Welke app is dat? :) Ik zou ook graag de cache willen legen, maar één voor één is dat niet te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:05
[...]

De verschillen zouden in ieder geval merkbaar moeten zijn tussen die modi. Ik vind de felle kleuren wel mooi van de Vividstand (optisch). Bij foto’s en video’s heb ik juist liever dat ze natuurgetrouw zijn (in het format zelf) zodat die eventueel nog nabewerkt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13
Iemand toevallig van een Pixel 8 Pro naar een S24 Ultra gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
[...]

Loop eens een TV winkel of iets dergelijks in, (vrijwel) alle demo modellen zullen normaliter op zwaar verzadigde schermstanden staan, veel te fel e.d. qua helderheid, en juist (vrijwel) geen enkele op de cinema stand of iets in die strekking. Juist omdat het overgrote deel van de consumenten juist die opgeblazen kleuren lijkt te preferen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:18

DataGhost

iPL dev

Dennism schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:49:
[...]

Loop eens een TV winkel of iets dergelijks in, (vrijwel) alle demo modellen zullen normaliter op zwaar verzadigde schermstanden staan, veel te fel e.d. qua helderheid, en juist (vrijwel) geen enkele op de cinema stand of iets in die strekking. Juist omdat het overgrote deel van de consumenten juist die opgeblazen kleuren lijkt te preferen :)
Niet per se. Zoals ik eerder zei heb je niks aan de kleuren op een random scherm zonder referentiebeeld ernaast. Je ogen/perceptie passen zich best snel aan aan wat je te zien krijgt en je weet gewoon niet hoe iets eruit hoort te zien. Dan blijft slechts over dat je tig verschillende TV's naast elkaar hebt waarbij de TV's met verzadigder kleuren "beter" lijken te zijn, dus dat wordt al gauw een wedloop tussen fabrikanten. Als je allemaal TV's naast elkaar hebt hangen met allemaal neutrale kleurprofielen zal je heus geen klanten kwijtraken omdat de kleuren "slecht" zijn, die kiezen hooguit een andere TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Neco75 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:15:
[...]

Welke app is dat? :) Ik zou ook graag de cache willen legen, maar één voor één is dat niet te doen
Geloof dat je hier geen app mag aanbevelen maar het is iets met een c... cleaner. Heb wel voor een maandje een abbo genomen want dat verborgen cache legen is een profunctie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knamix
Zojuist de S24 Ultra binnengekregen en ik moet zeggen dat al die horrorverhalen over het scherm wel erg uit verband getrokken is. Ja het is minder "levendig" dan oudere Samsungs, maar nu ziet het er tenminste niet uit alsof je meerdere keren per dag een snoepwinkel binnenloopt.

Ook zie ik wel een licht verschil tijdens het veranderen van kleurafstelling (levendig > Natuurlijk).

Persoonlijk vind ik het nu ook mooi, maar ik snap de mensen die de levendige kleuren missen.

Vergeleken met de Nothing Phone 2 en de S23 Ultra, maar ik vind het meevallen.

Ben wel benieuwd wanneer we een update kunnen verwachten. Toestel heb ik nog niet kunnen testen, maar ik zie wel dat de Google Play softwareversie op 1 juli 2023 staat.

[ Voor 13% gewijzigd door Knamix op 29-01-2024 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
DataGhost schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:53:
[...]

Niet per se. Zoals ik eerder zei heb je niks aan de kleuren op een random scherm zonder referentiebeeld ernaast. Je ogen/perceptie passen zich best snel aan aan wat je te zien krijgt en je weet gewoon niet hoe iets eruit hoort te zien. Dan blijft slechts over dat je tig verschillende TV's naast elkaar hebt waarbij de TV's met verzadigder kleuren "beter" lijken te zijn, dus dat wordt al gauw een wedloop tussen fabrikanten. Als je allemaal TV's naast elkaar hebt hangen met allemaal neutrale kleurprofielen zal je heus geen klanten kwijtraken omdat de kleuren "slecht" zijn, die kiezen hooguit een andere TV.
Maar dat is precies wat ik bedoel, als de consument die opgeblazen kleuren niet zou prefereren, i.e. beoordelen als zijnde 'mooier' / 'beter' of andere kwalificaties aan zou hangen zou je die wapenwedloop niet hebben tussen de fabrikanten, dan zouden ze allemaal wel juist hun cinema / (handmatig) gekalibreerde modes promoten. Echter omdat de consument juist wel gaat voor opgeblazen kleuren dus krijg je wel die wapenwedloop, en het ene model dat er juist wel met een enigszins correcte kleurweergave staat omdat iemand met de knopjes heeft lopen spelen of een model dat gekalibreerd is zal vaak voorbij gelopen worden. Want niet verzadigd en niet fel, dus spat het niet van het scherm af.

En bij de consument thuis veranderd dat ook niet snel, 9 op de 10 mensen waar ik over de vloer komt heeft de TV ook niet in de 'juiste' stand staan, want niet mooi. Ik begin er al niet eens meer over meestal als ik eens ergens een film ofzo kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:04
Vraagje, ik ben een jarenlange iPhone gebruiker dus zit vrij diep in die ecosystem. Heb nu een S24 Ultra gekocht en vroeg me af hoe ik de wachtwoorden makkelijk kan overzetten naar een soortgelijke app op Android. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Silversin schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:15:
Vraagje, ik ben een jarenlange iPhone gebruiker dus zit vrij diep in die ecosystem. Heb nu een S24 Ultra gekocht en vroeg me af hoe ik de wachtwoorden makkelijk kan overzetten naar een soortgelijke app op Android. Iemand suggesties?
Hier wil je sowieso een platformonafhankelijk alternatief voor gebruiken. Persoonlijk gebruik ik Keepass met Keepass2Android als android-app. Het zal van je huidige app afhangen of je de boel kan exporteren dus dat moet je in de documentatie ervan opzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GertuZz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-06 23:30
jpg97 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:53:

Hier ook last van gehad. Een reboot van de telefoon loste het op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
edtims schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:19:
Volgens mij kan je de mate van nabewerking aanpassen in de camera setting bij Intelligente optimalisatie.

Dat het scherm minder mooi zou zijn, heb ik niet zoveel last van. Op mijn vorige telefoons gebruikte ik ook nooit de levendige setting. Vergeleken met mijn S20 plus is de levendige setting op de S24 gelijk aan de natuurlijke setting op de S20. maar goed ik denk dat Samsung dit probleem nu wel kent en vermoed ik dat een bug fixs snel zal komen.
Maar je kan het niet uitzetten denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-08 12:04
Dag allen,

Vandaag de s24 + (512gb) voor vrouwlief en mij besteld. Nu valt ons op dat de cases die beschikbaar zijn nog erg miniem is in aantal. Iemand suggesties voor een bij voorkeur magsafe compatible hoes?

Ik zal na aantal dagen gebruik hier een update posten. Ze komen morgen binnen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:56
Kan iemand mij wellicht vertellen waar ik een redelijk basale maar correcte uitleg kan vinden van de verschillende opties/settings in de Samsung Camera app? Wat is het verschil tussen 12M, 50M of 200M bijvoorbeeld?

Op de S21 Ultra moest je in principe ook altijd in 4:3 foto's maken (was een reden voor, maar weet de reden niet, los van het feit dat de meeste computerschermen ook 4:3 zijn natuurlijk), maar eerlijk, ik weet heel weinig van fotografie en maak momenteel vooral foto's op de standaard settings, geen idee wat als baseline beter is. Iemand die wellicht een link heeft, of misschien zelf goeie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:05
@sn0x0r 4:3 is de native aspect ratio van de sensor, wat (doorgaans) betekent als je een andere beeldverhouding kiest, er deel van de kanten eraf wordt gesneden. Bij het aantal megapixels is het meestal hoe meer pixels, hoe gedetailleerder de foto, maar ook hoe lastiger hij het krijgt bij foto’s bij weinig licht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
JDdeV1992 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:00:
Dag allen,

Vandaag de s24 + (512gb) voor vrouwlief en mij besteld. Nu valt ons op dat de cases die beschikbaar zijn nog erg miniem is in aantal. Iemand suggesties voor een bij voorkeur magsafe compatible hoes?

Ik zal na aantal dagen gebruik hier een update posten. Ze komen morgen binnen als het goed is.
misschien kun je in het accessoires topic wel eea vinden over accessoires

marteltor in "[Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires"

[ Voor 7% gewijzigd door marteltor op 29-01-2024 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambroz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-01 13:39
Ik probeer van iphone 15 naar samsung s24 mijn whatsapp geschiedenis over te zetten. Via de IOS lukt lukt het niet... iemand ervarin/tips hoe dit te doen? Backup staat op icloud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
ambroz schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:34:
Ik probeer van iphone 15 naar samsung s24 mijn whatsapp geschiedenis over te zetten. Via de IOS lukt lukt het niet... iemand ervarin/tips hoe dit te doen? Backup staat op icloud...
Kan je niet helpen, maar het wordt wel echt tijd dat je de mogelijkheid krijgt om een backup te maken naar een andere cloud dienst. Ik heb 1TB via Onedrive namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
Kan je niet een backup maken naar Google drive?
Dat werkt normaal dikke prima met Android.

Weet alleen niet of dat lekker werkt vanaf een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heb je hier iets aan?
https://faq.whatsapp.com/1295296267926284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:43
Tegenwoordig kan het wel en met een Samsung is het iets gemakkelijker dan met een andere Android.

https://faq.whatsapp.com/1295296267926284

Edit. Iemand was me net voor.

Ondertussen tientallen foto's en video's gemaakt en ik zie duidelijk verschil tussen de S23U en S24U waarbij de S24U duidelijk betere plaatjes schiet. Persoonlijk ben ik geen pixel peeper dus ga niet inzoomen maar kijk naar het hele plaatje dus welke foto is het mooist om naar te kijken en dat heeft meestal met kleuren, contrast en belichting te maken en persoonlijke smaak.

[ Voor 37% gewijzigd door Garret1410 op 29-01-2024 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@Garret1410 Sorry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

sn0x0r schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:09:
Kan iemand mij wellicht vertellen waar ik een redelijk basale maar correcte uitleg kan vinden van de verschillende opties/settings in de Samsung Camera app? Wat is het verschil tussen 12M, 50M of 200M bijvoorbeeld?

Op de S21 Ultra moest je in principe ook altijd in 4:3 foto's maken (was een reden voor, maar weet de reden niet, los van het feit dat de meeste computerschermen ook 4:3 zijn natuurlijk), maar eerlijk, ik weet heel weinig van fotografie en maak momenteel vooral foto's op de standaard settings, geen idee wat als baseline beter is. Iemand die wellicht een link heeft, of misschien zelf goeie input.
4:3 is al een tijdje niet meer de standaard. Denk dat de meeste schermen al meer dan 10 jaar op 16:9 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Brummetje schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:47:
[...]

4:3 is al een tijdje niet meer de standaard. Denk dat de meeste schermen al meer dan 10 jaar op 16:9 zitten.
Hmm, fair point idd haha, was ik alweer vergeten haha.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

4:3 is een normale standaard voor fotosensoren. Het werkelijke verschil in sensoren is nogal complex, maar het aantal MP zegt weinig over de kwaliteit van de foto. Daarvoor zijn veel meer variabelen belangrijk. Veel MP staan bijna nooit garant voor betere foto's, maar het is te complex om daar een kort antwoord op te geven.
Brummetje schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:47:
[...]

In de wereld van fotografie zijn er twee standaarden: 4:3 en 2:3. De schermverhoudingen wisselen teveel om daar beeldsensoren voor te ontwikkelen. De schermverhouding van de S24 Ultra is 13:6.

Mijn vingers zijn blauw, dus ik wil er niet te veel woorden aan vuil maken, maar dit is hoe ik tot nu, over de S24 Ultra, denk.
Dan weten jullie meteen waarom ik de laatste dagen hier niet zo actief was. ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Peatsmoke op 29-01-2024 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:49

g0tanks

Moderator CSA
Op de S21 Ultra moest je in principe ook altijd in 4:3 foto's maken (was een reden voor, maar weet de reden niet,
Voor de hoogste resolutie moet je 4:3 gebruiken, want alle andere ratio's zijn daarvan een uitsnede.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 23:32
Peatsmoke schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:00:
[...]

4:3 is een normale standaard voor fotosensoren. Het werkelijke verschil in sensoren is nogal complex, maar het aantal MP zegt weinig over de kwaliteit van de foto. Daarvoor zijn veel meer variabelen belangrijk. Veel MP staan bijna nooit garant voor betere foto's, maar het is te complex om daar een kort antwoord op te geven.

[...]

In de wereld van fotografie zijn er twee standaarden: 4:3 en 2:3. De schermverhoudingen wisselen teveel om daar beeldsensoren voor te ontwikkelen. De schermverhouding van de S24 Ultra is 13:6.

Mijn vingers zijn blauw, dus ik wil er niet te veel woorden aan vuil maken, maar dit is hoe ik tot nu, over de S24 Ultra, denk.
Dan weten jullie meteen waarom, ik de laatste dagen hier niet zo actief was. ;)
Wauw…. Bedank voor je super uitgebreide review. Hier hebben veel mensen wat aan. Vooral die in dubio staan om dit toestel aan te schaffen. En ook voor de mensen die hem al hebben. Ik ga deze morgen op mijn gemak nog een keer terug lezen, bedankt.😃👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 17:56
Neco75 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 23:34:

[Afbeelding]
Welke instellingen gebruik je? Welke scherm-resolutie? 4G of ook 5G aan? Always On display met welke set-up?

Met always on en hoogste resolutie, 4G ga ik van 80%->20% in 1 dag. 2x autorit een half uurtje, en verder niet veel bijzonder dan gewoon wat gebruik (geen videos).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edtims
Nog een bug gevonden. Kom net na 8 uur thuis en de batterij staat op 80%. Op zich netjes maar bij batterij gegeven staat "volledig opladen duurt circa 2 dagen en 2 uur" nu denk ik dat hij bedoelt dat de batterij 2 dagen en 2 uur mee kan als hij vol is. Want als ik hem ga opladen geeft hij aan dat het 29 min duurt voordat hij weer vol is ( heb nog niet de snel lader)

Heb ook nog een tip voor de gezichtsherkenning. Het is niet de beste en kan niet tippen aan die van Apple maar werkt bij mij toch behoorlijk goed, vooral overdag.
Maar als je gezicht scant doe het dan van redelijk dichtbij en als je nog een alternatief uiterlijk toevoegt doe dat dan van iets verder af.
Nadat ik deed werkte de gezichtsherkenning veel beter en hoef ik de telefoon niet erg dichtbij te houden of recht in de camera te kijken voordat het werkt.

Ook even een vraag, Ik krijg de instant slow motion niet aan de praat op video's die ik met de S24 maak. wel video's die ik al eens eerder heb gemaakt met een ander toestel. Kan maar niet vinden wat ik verkeert zou hebben ingesteld. Ik gebruik gewoon ful hd en 60 frames en dat zijn die video's waarop het wel werkt ook.
Bij nieuwe video's zie ik de AI knop ook niet in de galerij wel bij de oudere video's.
Edit, ik snap het niet meer. ik had HDR10+ aanstaan om te proberen, en toen ik die uitzette deed instant slowmo het weer.
Maar de AI knop die ik eerst zag bij de video's, is nu verdwenen. Als ik HDR1-+ weer aanzet maakt het opeens geen verschil en blijft instant slowmo het doen?

[ Voor 67% gewijzigd door edtims op 29-01-2024 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-08 12:04
marteltor schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:22:
[...]
misschien kun je in het accessoires topic wel eea vinden over accessoires

marteltor in "[Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires"
Offtopic: dank voor de verwijzing en het o topic houden. Exuus!

Ontopic: hij komt morgen binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
edtims schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:50:
Nog een bug gevonden. Kom net na 8 uur thuis en de batterij staat op 80%. Op zich netjes maar bij batterij gegeven staat "volledig opladen duurt circa 2 dagen en 2 uur" nu denk ik dat hij bedoelt dat de batterij 2 dagen en 2 uur mee kan als hij vol is. Want als ik hem ga opladen geeft hij aan dat het 29 min duurt voordat hij weer vol is ( heb nog niet de snel lader)

Heb ook nog een tip voor de gezichtsherkenning. Het is niet de beste en kan niet tippen aan die van Apple maar werkt bij mij toch behoorlijk goed, vooral overdag.
Maar als je gezicht scant doe het dan van redelijk dichtbij en als je nog een alternatief uiterlijk toevoegt doe dat dan van iets verder af.
Nadat ik deed werkte de gezichtsherkenning veel beter en hoef ik de telefoon niet erg dichtbij te houden of recht in de camera te kijken voordat het werkt.

Ook even een vraag, Ik krijg de instant slow motion niet aan de praat op video's die ik met de S24 maak. wel video's die ik al eens eerder heb gemaakt met een ander toestel. Kan maar niet vinden wat ik verkeert zou hebben ingesteld. Ik gebruik gewoon ful hd en 60 frames en dat zijn die video's waarop het wel werkt ook.
Bij nieuwe video's zie ik de AI knop ook niet in de galerij wel bij de oudere video's.
Edit, ik snap het niet meer. ik had HDR10+ aanstaan om te proberen, en toen ik die uitzette deed instant slowmo het weer.
Maar de AI knop die ik eerst zag bij de video's, is nu verdwenen. Als ik HDR1-+ weer aanzet maakt het opeens geen verschil en blijft instant slowmo het doen?
Kan je eens ff een screenshot delen van waar die AI knop moet staan bij oude video's? Ik zie precies nergens die knop..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 17:35
JDdeV1992 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:37:
[...]

Offtopic: dank voor de verwijzing en het o topic houden. Exuus!

Ontopic: hij komt morgen binnen!
Euhhh... eigenlijk is dat ook off-topic: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen. :P
Hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankFe
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-09 10:50
Toen ik gisteravond mijn S24U pakte, zag ik een melding in het scherm dat ongeveer als volgt klonk: "Telefoon start over 10 seconden opnieuw op vanwege het installeren van een beveiligingspatch." Zijn er meer mensen die deze melding hebben gehad? Kan hier online niks over terug vinden ook niet in de software gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-06 14:39
FrankFe schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 06:44:
Toen ik gisteravond mijn S24U pakte, zag ik een melding in het scherm dat ongeveer als volgt klonk: "Telefoon start over 10 seconden opnieuw op vanwege het installeren van een beveiligingspatch." Zijn er meer mensen die deze melding hebben gehad? Kan hier online niks over terug vinden ook niet in de software gegevens.
Op welke datum staat je niveau beveiligingspatch? Die van mij staat al sinds dag 1 op 1 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpootjes
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-09 07:33
FrankFe schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 06:44:
Bij mij ook.
S24 ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
5g en spaarstand kan dus niet samen? Ook geen trucje wel samen te combineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
GertuZz schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:24:
[...]

Hier ook last van gehad. Een reboot van de telefoon loste het op...
Helaas krijg ik het niet voor elkaar. Het rare is, met mijn werk telefoon werkt het direct ( Motorola One ).

Voor mij is Android Auto wel een must, dus gaat de S24+ in de verkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertuZz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-06 23:30
jpg97 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:42:
[...]

Helaas krijg ik het niet voor elkaar. Het rare is, met mijn werk telefoon werkt het direct ( Motorola One ).

Voor mij is Android Auto wel een must, dus gaat de S24+ in de verkoop.
Bij mij heeft dit wel gewerkt op een S24+ icm Sync3 van Ford. Ik lees online dat meer mensen problemen hebben met Android Auto en dat dit ook het geval is geweest bij de launch van de S23.

Op het Google forum lees ik dat iemand het gefixt heeft met een factory reset van zijn infotainment in de auto:

https://support.google.co...oid-auto-wirelessly?hl=en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neco75
roalt schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:47:
[...]

Welke instellingen gebruik je? Welke scherm-resolutie? 4G of ook 5G aan? Always On display met welke set-up?

Met always on en hoogste resolutie, 4G ga ik van 80%->20% in 1 dag. 2x autorit een half uurtje, en verder niet veel bijzonder dan gewoon wat gebruik (geen videos).
Heb AOD uit staan, QHD resolutie, Duo Sim, beide op 4G. Apps die niet op de achtergrond hoeven te draaien in ultieme sluimerstand. Donker thema, prestatieniveau op licht, nog steeds vloeiend/snel. Standaard staat locatie uit, routine aangemaakt dat het automatisch aan/uit gaat bij het openen/sluiten van bepaalde apps zoals Maps/Flitsmeister etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankFe
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-09 10:50
Rzarect0r schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:21:
[...]

Op welke datum staat je niveau beveiligingspatch? Die van mij staat al sinds dag 1 op 1 januari.
Ook hier is geen wijziging waargenomen, het is nog steeds 1 januari. Deze update lijkt erdoorheen gepusht te zijn. Normaal gesproken heb je de mogelijkheid om dit proces uit te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Laatst online: 21:25
Kwam op YouTube deze video tegen van Sakitech, met een aantal leuke tips voor de camera van de S24

YouTube: Samsung Galaxy S24 Ultra - 10 Important Camera Settings to Change ASAP

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In aanvulling daarop, kan ik ook de apps Camera-Assistant en Expert RAW adviseren. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

kruila schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:31:
Kwam op YouTube deze video tegen van Sakitech, met een aantal leuke tips voor de camera van de S24

YouTube: Samsung Galaxy S24 Ultra - 10 Important Camera Settings to Change ASAP
Scheelt weer een kwartier kijken naar "important" dingen:
1: 12MP -> 200MP want "meer pixels" maar je kan ook 50MP kiezen
2: grid lines aanzetten
3: video resolutie -> 8K want "meer pixels"
4: tracking autofocus (in fotomodus en in videomodus)
5: 24MP kan je kiezen in "expert raw"
6: veeg omhoog/omlaag om mode te wisselen
7: settings zijn per mode dus elke mode heeft eigen settings
8: documenten scannen
9: camera optimization uit/aanzetten om sneller foto's te maken of "betere"
10: watermark op je foto's

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 30-01-2024 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
GertuZz schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:48:
[...]

Bij mij heeft dit wel gewerkt op een S24+ icm Sync3 van Ford. Ik lees online dat meer mensen problemen hebben met Android Auto en dat dit ook het geval is geweest bij de launch van de S23.

Op het Google forum lees ik dat iemand het gefixt heeft met een factory reset van zijn infotainment in de auto:

https://support.google.co...oid-auto-wirelessly?hl=en
Ben benieuwd of ik zomaar een factory reset kan doen op mijn Toyota CH-R (2020). Ik kan ook weer een andere kabel proberen (had er al 2 getest waarbij ze het wel allebei doen op de motorola en mijn oude Samsung Fold2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Cloclo100 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 03:51:
[...]

Kan je eens ff een screenshot delen van waar die AI knop moet staan bij oude video's? Ik zie precies nergens die knop..
Ik heb alle apps zoals de galerij en camera, camera assistent, gereset en nu werk mijn instant slowmo weer maar de AI knop die ik eerst zag, kom ik nu ook niet meer tegen bij de video bewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:38
DataGhost schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 10:24:
[...]

Scheelt weer een kwartier kijken naar "important" dingen:
1: 12MP -> 200MP want "meer pixels" maar je kan ook 50MP kiezen
2: grid lines aanzetten
3: video resolutie -> 8K want "meer pixels"
4: tracking autofocus (in fotomodus en in videomodus)
5: 24MP kan je kiezen in "expert raw"
6: veeg omhoog/omlaag om mode te wisselen
7: settings zijn per mode dus elke mode heeft eigen settings
8: documenten scannen
9: camera optimization uit/aanzetten om sneller foto's te maken of "betere"
10: watermark op je foto's
overzichtje samengesteld door de Ai van je toestel? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

SamSid schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:31:
[...]

overzichtje samengesteld door de Ai van je toestel? :P
Even door het transcript gekeken omdat ik een hekel heb aan simpele informatie waar je heel makkelijk doorheen kan skimmen in tekstformaat maar om de een of andere reden in een veel te lange video gegoten moet worden met duizend herhalingen van hetzelfde. Dus ik heb ongetwijfeld nog een of andere vage nuance gemist ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
Mijn broertje kreeg ook die geforceerde update, kon niks meer doen 10 seconden later toestel reboot. S24u.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinoto88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 22:46
Bij mij ook zojuist de geforceerde update op S24 Ultra. Enkel de optie om nu te herstarten of uit te stellen met 5 min. Volgens mij de eerste keer dat ik op de herstart let maar dit was mega snel. Binnen 20 sec weer volledig opgestart. Geen idee wat de update brengt overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
Zo alles overgezet van iphone 15 pro max naar de Ultra. Duurde ong 30 minuten en heb het met de kabel gedaan. Ging verder allemaal goed. Nu nog even wat instellingen doen enzo en alles op zijn plaats zetten. Het scherm vind ik echt heel mooi. Een stuk heldere kleuren dan de iphone. Alleen met ontgrendelen heb ik voor gezichtsherkenning gekozen maar kan ik het scherm ook activeren door het aante raken en dan omhoog swipen? Nu moet ik eerst de aan/uit knop indrukken.

Eerste indruk van het toestel is uitstekend maar ik neem wel even paar weken de tijd om er goed aan te wennen. ☺️👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!
elaho schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:40:
Zo alles overgezet van iphone 15 pro max naar de Ultra. Duurde ong 30 minuten en heb het met de kabel gedaan. Ging verder allemaal goed. Nu nog even wat instellingen doen enzo en alles op zijn plaats zetten. Het scherm vind ik echt heel mooi. Een stuk heldere kleuren dan de iphone. Alleen met ontgrendelen heb ik voor gezichtsherkenning gekozen maar kan ik het scherm ook activeren door het aante raken en dan omhoog swipen? Nu moet ik eerst de aan/uit knop indrukken.

Eerste indruk van het toestel is uitstekend maar ik neem wel even paar weken de tijd om er goed aan te wennen. ☺️👍
Is het je eerste Android of ben je er al bekend mee? Bij mij had het wennen aan de instellingen van iOS wel even tijd nodig, maar na een paar dagen weet je alles wel feilloos te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

elaho schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:40:

Je kan doubletappen op het scherm (evt moet je dat nog aanzetten) om het scherm te activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
Het is heel tijd geleden dat ik een keer een Samsung heb gehad en toen heb ik het geen kans gegeven en ben toen weer vrij snel naar apple overgestapt. Maar nu gaat overzetten enzo echt stuk beter en heb ik bijna alles al zo ingesteld zoals ik het wil hebben.

Doubletapp moet ik dan nog even aanzetten. Doe ik dat in de display instellingen? :)

[ Voor 18% gewijzigd door elaho op 30-01-2024 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Je kan in de instellingen gewoon zoeken naar "double" (zoeken werkt in je eigen taal en altijd ook Engels) dan vind je 'm snel genoeg. Anders bij geavanceerd -> gestures. Hoe die precies genoemd zijn kan ik je niet vertellen want mijne staat in een andere taal dan NL of EN.

In de praktijk gebruik ik dit nauwelijks want in hetzelfde scherm kan je ook iets als "lift to wake" instellen dus het scherm is al aan als ik m'n telefoon oppak.

[ Voor 23% gewijzigd door DataGhost op 30-01-2024 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 13:44
elaho schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:47:
Het is heel tijd geleden dat ik een keer een Samsung heb gehad en toen heb ik het geen kans gegeven en ben toen weer vrij snel naar apple overgestapt. Maar nu gaat overzetten enzo echt stuk beter en heb ik bijna alles al zo ingesteld zoals ik het wil hebben.

Doubletapp moet ik dan nog even aanzetten. Doe ik dat in de display instellingen? :)
Waarom de overstap van de 15PM naar de s24ultra?
De fotokwaliteit kan toch niet de reden zijn vermoed ik?
Heb je ondertussen nog andere Apple spullen of heb je helemaal geen lock-in meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Ik wilde vorig jaar eigenlijk al de s23 ultra hebben maar toch weer voor iphone gekozen maar vind het een beetje saai worden. 😂 Nu heb ik veel meer mogelijkheden ook qua camera, de S pen en je kan veel meer instellen naar jouw zin. Verder heb ik alleen nog een ipad. Macbook weken geleden verkocht daar deed ik uiteindelijk niets mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:38
elaho schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:57:
Ik wilde vorig jaar eigenlijk al de s23 ultra hebben maar toch weer voor iphone gekozen maar vind het een beetje saai worden. 😂 Nu heb ik veel meer mogelijkheden ook qua camera, de S pen en je kan veel meer instellen naar jouw zin. Verder heb ik alleen nog een ipad. Macbook weken geleden verkocht daar deed ik uiteindelijk niets mee.
Circle to search is voorlopig een unieke feature, die de iPhone niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 20:46
Ik twijfel heel erg tussen de S24+ en de Ultra. Enige reden waarom ik de Ultra zou kiezen is vanwege de Snapdragon en 5x zoom. Het formaat staat me echter heel erg tegen. Heeft iemand de S24+ al getest op batterijduur, en dan met name het idle verbruik? Ik kom van een kleine S22 Exynos af en de batterij is dramatisch. Ik mag blij zijn als ik 17:00u haal op de batterij. Met name het idle verbruik bij Exynos lijkt hoger te liggen dan de Snapdragon van wat ik online nu tegen kom.
Anderzijds; zijn er hier mensen die met dezelfde twijfel zaten en toch voor de Ultra zijn gegaan? Zijn jullie gewend geraakt aan het hoekige design?
Pagina: 1 ... 8 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen