Wat is verstandig bij overzetten, Smart Switch of gewoon via google account?
Ik vind Smartswitch het handigst. Zorgt er inprincipe voor dat je dezelfde ervaring hebt wat betreft home screen, instellingen en apps als wat je op je vorige toestel had.NeWSJuNK schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:45:
Wat is verstandig bij overzetten, Smart Switch of gewoon via google account?
Ik heb besloten deze keer de telefoon nieuw in te stellen en zo min mogelijk qua instellingen via smartswitch te doen. Ik heb het wel gedaan toen ik vanaf de S6 naar de S9 ging en van de S9 naar de S21+.
Dit keer een clean installatie
Dit keer een clean installatie
Dat zou ik zelf ook heel jammer vinden... Ik gebruik nu reeds op mijn huidige S22 de gestures (linkerkant scherm en rechterkant scherm vegen om terug te keren) en de onderkant enkel voor de apps te openen of terug te keren naar het homescherm. Zonder balkje is alles heel clean, met balkje zou wel een achteruitgang zijn...V-rg schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:28:
Ik baal beetje dat ze de gesture navigatie mogelijkheden hebben weggehaald... daar maakte ik juist gebruik van. Ik zat helemaal te zoeken ernaar, dacht ik ga even zoeken en ja hoor, dat is inderdaad dus weggehaald. Hoef niet steeds zon grijze balk onderaan te zien.
https://9to5google.com/20...ation-galaxy-s24-changes/
Kan je via navstar module transparant maken nog, of zelfs dat niet meer? Dat scheelt alvast een domme extra balk in browser/apps.
[ Voor 7% gewijzigd door koeleboe op 24-01-2024 14:03 ]
Er zit ontspiegeld glas in de S24u... daardoor lijkt het scherm wellicht iets minder vibrant.JustRickvD schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:27:
Hi allen! Zojuist ook mijn S24 Ultra binnengekregen.
Wat mij direct opvalt tov mijn S21 Ultra, is dat het scherm van de S24 minder vibrant kleuren lijkt te hebben, misschien iets natuurlijker (beide op vibrant scherm modus).
Is dit iets wat jullie ook als ervaring delen, of is dit toevallig bij mijn unit het geval?
Er is niets mis met je toestel.
Ga hem nu eerst maar eens helemaal instellen en er mee spelen dan zul je zien dat het allemaal wel mee valt.
Another one bites the DUST
Had ook niet verwacht dat er iets mis was, maar viel me vooral op dat de kleuren wat minder 'poppen'.dust419 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:02:
[...]
Er zit ontspiegeld glas in de S24u... daardoor lijkt het scherm wellicht iets minder vibrant.
Ga hem nu eerst maar eens helemaal instellen en er mee spelen dan zul je zien dat het allemaal wel mee valt.
Misschien zijn ze bewust voor wat natuurlijkere kleuren gegaan.
Heb je de beschermfolie er wel af getrokken?dust419 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:02:
[...]
Er zit ontspiegeld glas in de S24u... daardoor lijkt het scherm wellicht iets minder vibrant.
Het paneel lijkt wat meer op warme kleuren afgesteld te zijn. Je kunt dit wel tweaken ik heb het zelf wat meer richting de koele kant aangepast want ik vond wit behoorlijk een groene/ gele tint hebben.JustRickvD schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:27:
Wat mij direct opvalt tov mijn S21 Ultra, is dat het scherm van de S24 minder vibrant kleuren lijkt te hebben, misschien iets natuurlijker (beide op vibrant scherm modus).
Is dit iets wat jullie ook als ervaring delen, of is dit toevallig bij mijn unit het geval?
Dit valt mij ook op, het scherm is zelfs wat fletser dan mijn oude Huawei P30 Pro.JustRickvD schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:23:
[...]
Had ook niet verwacht dat er iets mis was, maar viel me vooral op dat de kleuren wat minder 'poppen'.
De gestures die je nu gebruikt is inderdaad nu hoe het werkt. Ik gebruikte juist de 3 opties vanaf onderaan (dus links app historie, midden home, rechts terug). Voor jou verandert qua gestures niets.koeleboe schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:55:
[...]
Dat zou ik zelf ook heel jammer vinden... Ik gebruik nu reeds op mijn huidige S22 de gestures (linkerkant scherm en rechterkant scherm vegen om terug te keren) en de onderkant enkel voor de apps te openen of terug te keren naar het homescherm. Zonder balkje is alles heel clean, met balkje zou wel een achteruitgang zijn...
Kan je via navstar module transparant maken nog, of zelfs dat niet meer? Dat scheelt alvast een domme extra balk in browser/apps.
Ik heb even gekeken voor je wat er gebeurt met Navstar. Ik kan inderdaad wel de width en de transparency aanpassen. Maar je blijft het in beide gevallen het nog steeds zien. Dus helaas geen 100% transparency.
Batterijtest s24, s24 plus, s24 ultra en Iphone 15 pro max. Winnaar de Ultra. S24 plus en Iphone 15 pro max zitten dicht bij elkaar.
YouTube: Test pin Galaxy S24 series - S23 Ultra - iPhone 15 Pro Max | Vật Vờ ...
YouTube: Test pin Galaxy S24 series - S23 Ultra - iPhone 15 Pro Max | Vật Vờ ...
Hier baal ik stiekem wel flink van. Ook met een andere launcher (Nova) kan ik niet meer mijn oude gestures gebruiken.V-rg schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:34:
[...]
De gestures die je nu gebruikt is inderdaad nu hoe het werkt. Ik gebruikte juist de 3 opties vanaf onderaan (dus links app historie, midden home, rechts terug). Voor jou verandert qua gestures niets.
Ik heb even gekeken voor je wat er gebeurt met Navstar. Ik kan inderdaad wel de width en de transparency aanpassen. Maar je blijft het in beide gevallen het nog steeds zien. Dus helaas geen 100% transparency.
Nog een heel interessante vergelijking:
S22 Ultra vs S24 Ultra
S22 Ultra vs S24 Ultra
[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 24-01-2024 16:37 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Zelf zojuist vergeleken met mijn oude S23 en een S24ultra en het is inderdaad een stuk beter! Nog steeds niet perfect, maar het is eindelijk vergelijkbaar met de iPhone van mijn vrouw in slecht lichtl. En in goed licht is er vrijwel geen lag momenteel (al was het nooit echt een probleem met goed licht).NosferatuX schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:47:
[...]
Ik weet welk probleem je bedoelt en is inderdaad bekend. Er is wat verwarring over doordat mensen het anders noemen maar hoe je het ook noemt het bedoelde probleem is simpelweg dat de samsung telefoons useless zijn voor wanneer je vaak spontane fotos van bv kinderen wilt maken. Voor mij tot twee keer toe hoofdreden om de S23 Ultra te retourneren. Het is nooit opgelost geweest, zelfs niet na de zogenaamde fixes. Dat zijn nooit fixes geweest.
Nu het goede nieuws. Oa TheTechChap een van de eerste die dit probleem altijd heeft aangegeven geeft nu aan dat het sterk verbeterd is. (Hij noemt het shutterlag maar bedoelt idd het betreffende probleem)
LoverOfTech laat de verbetering ook zien vanaf minuut 55:35 laat hij het in de praktijk zien in vergelijk met een iphone en pixel.
Is het perfect nee maar het ziet er echter wel eindelijk, voor het eerst werkbaar uit
👇🏼
YouTube: Samsung Galaxy S24 Ultra vs iPhone 15 Pro Max vs Pixel 8 Pro DEFINIT...
Ik heb er dus wel vertrouwen in.
Krijg hem zometeen binnen maar nog geen tijd om het goed te testen
Ik heb nu net 3 uurtjes binnen de s24+ en mijn oude toestel is een s9plus dus enorme snelheid opeens wat ik niet gewend was maar wel irritant dat ik bij alle apps weer opnieuw moet inloggen had gehoopt dat dat niet meer nodig zou zijn met smartswitch zoals digid enz..
Er zijn aardig wat apps die automatisch ingelogd blijven. Maar apps zoals DigiD en je bank app zijn te gevoelig en moeten dus 'gekoppeld' worden aan een specifiek apparaat, en omdat je device ID veranderd moet je dus opnieuw authenticeren.Jnaaazer schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:02:
Ik heb nu net 3 uurtjes binnen de s24+ en mijn oude toestel is een s9plus dus enorme snelheid opeens wat ik niet gewend was maar wel irritant dat ik bij alle apps weer opnieuw moet inloggen had gehoopt dat dat niet meer nodig zou zijn met smartswitch zoals digid enz..
Nou, ik ben me helemaal gek aan het inloggen de hele dag al. Had mobiel om 11uur, na overzetten, alle apps installeren, ben ik echt lang bezig geweest met overal opnieuw inloggen. Er waren er slechts een enkeling waar het niet hoefde (bv Uber). Maar zelfs Facebook en Instagram moesten opnieuw. Ik denk zeker 90% van de apps. Ook Netflix, HBO, etc. Banken en zo snap ik, ben ik juist blij mee.
Kan zijn dat ze inderdaad een beter afgesteld scherm hebben, kleuren die 'poppen' zijn vaak juist niet correct weergegeven kleuren.JustRickvD schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:23:
[...]
Had ook niet verwacht dat er iets mis was, maar viel me vooral op dat de kleuren wat minder 'poppen'.
Nvm
[ Voor 99% gewijzigd door Shinynn op 24-01-2024 17:19 ]
De S24 Ultra net uitgepakt, maar schrik toch wel heel erg van het scherm. Ontzettend vale kleuren, als ik 'm langs mijn S22 Ultra leg lijkt het qua scherm echt een stap terug. Hierdoor lijken gemaakte foto's bijvoorbeeld ook helemaal niet zo mooi, puur omdat de weergave ruk is. Het is afwachten of een update hier wat verbetering gaat brengen anders sluit ik niet uit dat het toestel retour gaat.
De telefoon werd tijdens Samsung Smartswitch trouwens ook bizar heet, nog niet eerder meegemaakt dat een toestel zo extreem warm werd. Zelfs het titanium aan de zijkant was onprettig om vast te houden. Tot dusver die grotere vapor chamber.
De telefoon werd tijdens Samsung Smartswitch trouwens ook bizar heet, nog niet eerder meegemaakt dat een toestel zo extreem warm werd. Zelfs het titanium aan de zijkant was onprettig om vast te houden. Tot dusver die grotere vapor chamber.
Heeft je toestel ook nog vale kleuren als je hem op Vivid zet?
Ik hoop op echt wel een mooi scherm. De Samsung Ultra’s hadden altijd stuk mooier scherm dan mijn iPhones.
Ik hoop op echt wel een mooi scherm. De Samsung Ultra’s hadden altijd stuk mooier scherm dan mijn iPhones.
Kleuren zijn inderdaad minder 'pop' wat ik niet heel erg vind. Mijn theorie is dat Samsung wil concurreren met Apple en ik zie steeds meer gelijkenissen waaronder dus de 'natuurlijke' afstelling van het scherm.
Dit heeft wel voordelen want voorheen zagen de foto's die je nam er anders uit dan ze in werkelijk waren omdat het scherm de kleuren boost. Nu is het 'what you see is what you get'
Mijn eerste indrukken van de S24U na uur zijn positief. Voelt veel beter in de hand dan de S23U.
Ook de bestanden overzetten en app updates ging supersnel.
Ga zometeen de camera testen. Eerste test met weinig licht is sowieso al een win voor de S24U. Snellere sluitertijd en minder ruis. 10x zoom is ook een stuk beter bij weinig licht.
Dit heeft wel voordelen want voorheen zagen de foto's die je nam er anders uit dan ze in werkelijk waren omdat het scherm de kleuren boost. Nu is het 'what you see is what you get'
Mijn eerste indrukken van de S24U na uur zijn positief. Voelt veel beter in de hand dan de S23U.
Ook de bestanden overzetten en app updates ging supersnel.
Ga zometeen de camera testen. Eerste test met weinig licht is sowieso al een win voor de S24U. Snellere sluitertijd en minder ruis. 10x zoom is ook een stuk beter bij weinig licht.
[ Voor 31% gewijzigd door Garret1410 op 24-01-2024 17:35 ]
De kleuren van het scherm is toch wel minder, dat komt volgens mij door de coating. Ik weet nog zelf niet wat ik ervan moet vinden. Voor mijn gevoel gaat het scherm ook niet helderder dan bij mijn S23 Ultra.
hi!
Het stond standaard bij mij op Vivid maar inderdaad de kleuren "poppen" niet echt meer. Jammer want ik vond dat zelf juist mooi, zelfs als het niet helemaal klopt. Had liever dat ze ons de optie hadden gegeven.. in plaats van helemaal weghalen.elaho schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:19:
Heeft je toestel ook nog vale kleuren als je hem op Vivid zet?
Ik moest echt goed kijken als er wel een verschil was tussen Levendig en Natuurlijk. Dacht eerst dus dat er gewoon een bug was omdat het precies op elkaar leek.
Voor mijn gevoel is het niet enkel kleuren die minder poppen. Neem bijvoorbeeld een grijze achtergrond met witte letters op de S22, diezelfde ziet er op de S24 compleet anders uit. Het grijs gaat meer richting groen dan zwart, en de letters zijn vrij geel. Het zal natuurlijk ook een kwestie van wennen zijn, maar zo op het eerste gezicht wel een downgrade.
Zal zo eens kijken of ik dit verschil duidelijk kan vastleggen op een foto.
[ Voor 9% gewijzigd door Sjoerd611 op 24-01-2024 17:33 ]
Hier S24 en ook wat fletse kleuren. Bijna overal opnieuw inloggen dus vaak wachtwoorden die niet meer kloppen. Telefoon bij draadloos opladen en overzetten loei heet. Zal wel normaal zijn ?
Controleer eens de Dispay instellingen en zorg dat 'Aanpasbare kleurtint' en 'Comfortabel scherm' niet ingeschakeld staan.
[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 24-01-2024 17:41 ]
Hier ook het geval... Ik maak me wel zorgenSjoerd611 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:33:
Voor mijn gevoel is het niet enkel kleuren die minder poppen. Neem bijvoorbeeld een grijze achtergrond met witte letters op de S22, diezelfde ziet er op de S24 compleet anders uit. Het grijs gaat meer richting groen dan zwart, en de letters zijn vrij geel. Het zal natuurlijk ook een kwestie van wennen zijn, maar zo op het eerste gezicht wel een downgrade.
https://www.reddit.com/r/..._scree_display_yellowish/
Vreemd want ik vind het scherm super mooiShinynn schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:41:
[...]
Hier ook het geval... Ik maak me wel zorgen
https://www.reddit.com/r/..._scree_display_yellowish/
Binnen nu en 15 min komen 3x S24U Ultra's binnen. Ben benieuwd of er verschil tussen de 3 isGarret1410 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:43:
[...]
Vreemd want ik vind het scherm super mooi
Controleer dan ook meteen even de Display instellingen want die stonden bij mij niet goed.Shinynn schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:44:
[...]
Binnen nu en 15 min komen 3x S24U Ultra's binnen. Ben benieuwd of er verschil tussen de 3 is
Welk model heb je? S24, S24+ of de Ultra?Garret1410 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:43:
[...]
Vreemd want ik vind het scherm super mooi
Staan uit..viel mij ook meteen op toen mijn s22 ultra er langs lag....erg fletse kleuren...en nog geen optie kunnen vinden om die op te krikk..lijkt wel of er een spaarstand aan staat...maar die staat niet aan..Garret1410 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:40:
Controleer eens de Dispay instellingen en zorg dat 'Aanpasbare kleurtint' en 'Comfortabel scherm' niet ingeschakeld staan.
Nu ik mijn s22 ultra heb uitgezet valt het minder op..vreemd dat geen enkele youtubera dat vermeld heeft bij die zogenaamde s24 ultra reviews.
Geen paniek, je hebt geen kapotte unit.
Twee grote tech-youtubers hebben dit ook opgemerkt:
YouTube: Samsung Galaxy S24 Ultra - 1 Week REVIEW!
Het lijkt om een bewuste keuze te gaan, om de kleuren wat natuurlijker te tonen.
Twee grote tech-youtubers hebben dit ook opgemerkt:
YouTube: Samsung Galaxy S24 Ultra - 1 Week REVIEW!
Het lijkt om een bewuste keuze te gaan, om de kleuren wat natuurlijker te tonen.
Nu ik het toestel een tijdje gebruikt hebt, valt het op zich wel mee, maar dan pak je de S23 Ultra weer en dan zie je het verschil weer.
Ik heb ook een rode/groene tint op sommige grijze pagina's. Iemand dat ook?
Ik heb ook een rode/groene tint op sommige grijze pagina's. Iemand dat ook?
hi!
Toch wel jammer die balk onderin het scherm de hele tijd.
Beter dan die navigatieknoppen toch? Of bedoel je wat anders?cpootjes schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:20:
Toch wel jammer die balk onderin het scherm de hele tijd.
hi!
Ik had precies hetzelfde toen ik het vergeleek met mijn s21 ultra. Dee s21 ultra zag er veel beter uit. Ik hoop dat ze dat kunnen fixen want nu ziet het er echt flets uit. Ik heb liever een mooi opvallend scherm dan wat minder reflectie.JustRickvD schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:27:
Ik vind de kleuren ook erg flets. Ik kom van een Fold 2.
Ik moet sowieso even wennen aan het kleinere scherm. Ik ben benieuwd of ik dit lang volhoud, of dat ik in juli inruil voor een Fold 6.
De AI camera feature is een beetje raar. Als ik foto's maak van een rij drankflessen, en ik verwijder een fles dan vervangt hij de fles met een imaginary fles ipv dat hij een lege plek achterlaat 🥲
Ik moet sowieso even wennen aan het kleinere scherm. Ik ben benieuwd of ik dit lang volhoud, of dat ik in juli inruil voor een Fold 6.
De AI camera feature is een beetje raar. Als ik foto's maak van een rij drankflessen, en ik verwijder een fles dan vervangt hij de fles met een imaginary fles ipv dat hij een lege plek achterlaat 🥲
[ Voor 34% gewijzigd door ocn op 24-01-2024 19:42 ]
Zojuist de S22U en S24U (met dezelfde display instellingen) naast elkaar gehouden met exact dezelfde foto's. En bij iedere foto is het display van de S24U in mijn optiek echt mooier. Qua pop zie ik niet veel verschil.
Mooi om te zien dat dit soort zaken toch echt subjectief zijn en per persoon kan verschillen.
Verder zeer tevreden over de S24U. Snel de S22U doorschuiven richting de vrouw
Mooi om te zien dat dit soort zaken toch echt subjectief zijn en per persoon kan verschillen.
Verder zeer tevreden over de S24U. Snel de S22U doorschuiven richting de vrouw
Wat is eigenlijk wijsheid, smartswitch gebruiken (waarmee waarschijnlijk ook een boel 'rommel' over komt, of gewoon 'from scratch' installeren en dan enkel foto's e.d. overzetten (en andere apps zoals whatsapp via in app backup bijvoorbeeld)?
Heeft iemand ook een vierkante afdruk ontdekt in het scherm? Je ziet het goed als het scherm uit staat en dan met een zaklampje erop schijnen. Lijkt wel alsof iets onder het scherm doorschijnt? Is dat de fingerprint reader ofzo?
[ Voor 7% gewijzigd door peakaboo op 24-01-2024 19:47 ]
Dat laatste dus, de fingerprint reader. Is dus normaal dat je dit ziet.peakaboo schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:46:
Heeft iemand ook een vierkante afdruk ontdekt in het scherm? Je ziet het goed als het scherm uit staat en dan met een zaklampje erop schijnen. Lijkt wel alsof iets onder het scherm doorschijnt? Is dat de fingerprint reader ofzo?
[ Voor 3% gewijzigd door V-rg op 24-01-2024 19:52 ]
De kleuren wennen meestal wel binnen 1 tot 2 weken, geef het wat tijd. Trust me
Ik moet ook even wennen aan dit nieuwe Gorilla Glass, bijzonder anti-reflectie filter. Wel meteen even de animaties versneld en een snelle de-bloat gedaan.
[ Voor 16% gewijzigd door stin00 op 24-01-2024 19:59 ]
Ik heb vandaag ook de s24 ultra binnengekregen. Ik kom van de s22 ultra en ben tot nu toe erg tevreden. Ten eerste ben ik al ontzettend blij met de verbeterde batterijduur. Met de s22 ultra liep bij scherm gebruik ongeveer 6 procent weg per 10-15 min. Volgens samsung was dit normaal maar ik heb nog nooit zo'n slechte telefoon qua batterij gehad (ik kwam van de huawei p30 pro met juist enorme batterijduur) Dit lijkt al een enorme verbetering. De camera is ook echt een enorme upgrade tov de s22 ultra. Ben net even de stad ingeweest voor wat foto's en die zijn stuk voor stuk top.
Wat heb je precies gedaan om te debloaten? Vind dat altijd lastig om zaken uit te zetten/te verwijderen, niet wetende wat het precies doet. Soms schakel je er services mee uit en werkt er iets niet meer (optimaal)..stin00 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:58:
De kleuren wennen meestal wel binnen 1 tot 2 weken, geef het wat tijd. Trust meIk moet ook even wennen aan dit nieuwe Gorilla Glass, bijzonder anti-reflectie filter. Wel meteen even de animaties versneld en een snelle de-bloat gedaan.
Ben benieuwd hoe de ervaringen zijn met de plus versie. Ik moet nog een maand wachten.
Ik debloat even snel met https://adbappcontrol.com/en/ . Dat is een Windows tooltje, je sluit je telefoon aan via kabel. Ik haal dan wat nutteloze apps eraf, denk aan Facebook, Netflix, Youtube, Meta, AR Doodles, Bixby, Android Well Being en wat andere dingetjes. 90% laat ik ongemoeid omdat ik niet weet wat het is. Er staan ook wel hele lijsten op reddit etc over wat veilig eraf kan. Maar dat vind ik de moeite niet meer waard.peakaboo schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:03:
[...]
Wat heb je precies gedaan om te debloaten? Vind dat altijd lastig om zaken uit te zetten/te verwijderen, niet wetende wat het precies doet. Soms schakel je er services mee uit en werkt er iets niet meer (optimaal)..
(In plaats van verwijderen kan je ook 'disable' kiezen, dat is veel veiliger).
[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 24-01-2024 20:51 ]
Iemand de instelling al gevonden om de pincode zonder oke te drukken aan te zetten? Voorheen zat dat bij het aanmaken van de pincode eronder maar zie het nergens nu.. S24 Ultra
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Hoe is de camera (foto/video) in vergelijking met de p30 pro?cj1181 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:01:
Ik heb vandaag ook de s24 ultra binnengekregen. Ik kom van de s22 ultra en ben tot nu toe erg tevreden. Ten eerste ben ik al ontzettend blij met de verbeterde batterijduur. Met de s22 ultra liep bij scherm gebruik ongeveer 6 procent weg per 10-15 min. Volgens samsung was dit normaal maar ik heb nog nooit zo'n slechte telefoon qua batterij gehad (ik kwam van de huawei p30 pro met juist enorme batterijduur) Dit lijkt al een enorme verbetering. De camera is ook echt een enorme upgrade tov de s22 ultra. Ben net even de stad ingeweest voor wat foto's en die zijn stuk voor stuk top.
Was op mijn "oude" S23 ultra ook sinds de laatste update, hij geeft die optie alleen nog als je 6 cijfers in je pincode opneemt. Op de S24 ultra krijg ik het wel geactiveerd middels een workaround die iemand gaf in het S23 topic:Rohit schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:54:
Iemand de instelling al gevonden om de pincode zonder oke te drukken aan te zetten? Voorheen zat dat bij het aanmaken van de pincode eronder maar zie het nergens nu.. S24 Ultra
1. Start met nieuwe pincode in te stellen
2. Vul je pincode van 4 cijfers in
3. Voeg nog 2 willekeurige cijfers toe, de optie verschijnt om te confirmen zonder OK te tappen
4.Zet de optie UIT
5.Zet de optie terug AAN
6.Verwijder de twee laatste cijfers weer
7.continue, confirm etc.
Al mensen de gewone S24 in gebruik genomen?
Hoe bevalt die in de praktijk?
Veel beter. De s22 ultra was al beter.Omnia love schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:28:
[...]
Hoe is de camera (foto/video) in vergelijking met de p30 pro?
Uitschakelen is waarschijnlijk handiger, anders zijn ze na een update mogelijk weer terug.stin00 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:51:
[...]
Ik debloat even snel met https://adbappcontrol.com/en/ . Dat is een Windows tooltje, je sluit je telefoon aan via kabel. Ik haal dan wat nutteloze apps eraf, denk aan Facebook, Netflix, Youtube, Meta, AR Doodles, Bixby, Android Well Being en wat andere dingetjes. 90% laat ik ongemoeid omdat ik niet weet wat het is. Er staan ook wel hele lijsten op reddit etc over wat veilig eraf kan. Maar dat vind ik de moeite niet meer waard.
(In plaats van verwijderen kan je ook 'disable' kiezen, dat is veel veiliger).
Op de S24U merk ik dat we nog maar 1 veegknop hebben. Iemand al de optie gevonden om deze weer naar 3 uit te breiden?
Blijkbaar alleen de down en side swipes, niet meer de "Samsung" 3 up swipes, als je begrijpt wat ik bedoel.FrankFe schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:39:
Op de S24U merk ik dat we nog maar 1 veegknop hebben. Iemand al de optie gevonden om deze weer naar 3 uit te breiden?
En de navigatie hint balk optie is ook weg, kan je wel redelijk weghalen, dat wel, hier van een topic van Reddit:
!!!!Almost FIXED!!!! I've managed to get rid of it nearly on my S24!!
Install NavStar (kan je via Good Lock installeren, die haal je uit de Galaxy Store)
Enable Gesture Handle
Reduce Gesture handle Transparency to lowest (still a bit dim)
Click the Colour selector just below
Select Spectrum
Move transparency full to 100%
Done!!
I love watercooling
Ik begrijp het idd, gebruik het altijd om snel te schakelen tussen apps en alles af te sluiten.Garrett schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:43:
[...]
Blijkbaar alleen de down en side swipes, niet meer de "Samsung" 3 up swipes, als je begrijpt wat ik bedoel.
En de navigatie hint balk optie is ook weg, kan je wel redelijk weghalen, dat wel, hier van een topic van Reddit:
[...]
Waarschijnlijk zowat hetzelfde als een gewone S23.Roodey schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:35:
Dat is nu de home button vasthoudend omhoog slepen, iets minder snel dan met de fysieke knop maar went wel.FrankFe schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:53:
[...]
Ik begrijp het idd, gebruik het altijd om snel te schakelen tussen apps en alles af te sluiten.
Heb wel het idee dat het scherm juist minder fel kan dan de S22 of het komt door de screenprotector. Uiteraard is de grote ook even wennen
Gamertag: timmie271
Ervaar toch wel wat ogenschijnlijk grote problemen met de camera prestaties.
Heb nog wat kerstlichtjes hangen. Met de blauwe kan hij niet over weg, worden complete vlekken en vooral de reflecties.
Wanneer ik in videostand de 0.6 wide angle op uhd 60 fps zet is het preview beeld en de opname een grote waas. Ook op uhd 30fps of fhd maar wanneer ingesteld op 60fps wordt het erger.
Filmen met 0.6 wide angle is totaal onmogelijk.
Fotos met de 0.6 lijken beter maar ook niet helemaal zoals het zou moeten zijn volgens mij.
Blauw licht voorbeeld
:strip_exif()/f/image/Z0ntUqhxNeIXnP6LuZDLPZl2.jpg?f=fotoalbum_large)
wide angle waas
:strip_exif()/f/image/jUVGRqs4rDj8sF7HnPX26qH1.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit
Hier nog even twee stills van een opname waarin ik van de gewone lens naar de ultrawide schakel 😩
Volgens mij is die lens niet goed.
Heb nog wat kerstlichtjes hangen. Met de blauwe kan hij niet over weg, worden complete vlekken en vooral de reflecties.
Wanneer ik in videostand de 0.6 wide angle op uhd 60 fps zet is het preview beeld en de opname een grote waas. Ook op uhd 30fps of fhd maar wanneer ingesteld op 60fps wordt het erger.
Filmen met 0.6 wide angle is totaal onmogelijk.
Fotos met de 0.6 lijken beter maar ook niet helemaal zoals het zou moeten zijn volgens mij.
Blauw licht voorbeeld
:strip_exif()/f/image/Z0ntUqhxNeIXnP6LuZDLPZl2.jpg?f=fotoalbum_large)
wide angle waas
:strip_exif()/f/image/jUVGRqs4rDj8sF7HnPX26qH1.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit
Hier nog even twee stills van een opname waarin ik van de gewone lens naar de ultrawide schakel 😩
Volgens mij is die lens niet goed.
![]() | ![]() |
[ Voor 51% gewijzigd door NosferatuX op 24-01-2024 23:04 ]
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Ik kom van de niet-pro P30. Batterij na 4.5 jaar was nog best goed, maar geen updates meer. Een low-light foto vergelijk met de S24+ is gigantisch (maar de S21FE was ook al stuk beter)
Hebben jullie eigenlijk direct een update binnengehaald tijdens het opstarten?
https://www.sammobile.com...hance-camera-performance/
Of wellicht komt deze zeer binnenkort.
Bevalt goed. Animaties zijn iets meer iPhone achtig. Met AI kun je leuke dingen doen. Camera niet echt veel verschil al is de portret camera een stuk scherper dan de reguliere. Batterij voldoet maar zal wel beter worden na verloop van tijd.Roodey schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:35:
Vanmorgen ontvangen, een paarse 512GB. Mooi toestel. Batterij lijkt snel leeg te gaan, maar dat komt wellicht door alle installatie en test acties van mij. Wel heb ik de resolutie gelijk op QHD+ gezet, die staat standaard op FHD+ (wel apart...)satshow schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:43:
Ben benieuwd hoe de ervaringen zijn met de plus versie. Ik moet nog een maand wachten.
Net even wat meer testen met de camera gedaan en tov de S23Ultra vind ik het toch wel beter. Het zijn details maar dat kan soms net de doorslag geven.
In video iets minder ruis, beter witbalans en bij bewegen 'pannen' van de camera minder pixel shifting waardoor het beeld scherper blijft. Ook nog geen enkele frame drop of stutter gezien.
Bij foto merk ik een warmer witbalans en hooglichten worden wat feller weergeven oftewel iets minder HDR wat ik op zich niet erg vind want iets wat fel is mag fel weergegeven worden en hoeft weg gefilterd te worden. Morgen met daglicht kijken of het niet teveel clipt.
Verder is de zoom 3x 5x en 10x een stuk beter. S23U 10x schakelt snel naar de primaire lens bij weinig licht waardoor de kwaliteit erg slecht wordt.
Morgen maar eens verder spelen.
In video iets minder ruis, beter witbalans en bij bewegen 'pannen' van de camera minder pixel shifting waardoor het beeld scherper blijft. Ook nog geen enkele frame drop of stutter gezien.
Bij foto merk ik een warmer witbalans en hooglichten worden wat feller weergeven oftewel iets minder HDR wat ik op zich niet erg vind want iets wat fel is mag fel weergegeven worden en hoeft weg gefilterd te worden. Morgen met daglicht kijken of het niet teveel clipt.
Verder is de zoom 3x 5x en 10x een stuk beter. S23U 10x schakelt snel naar de primaire lens bij weinig licht waardoor de kwaliteit erg slecht wordt.
Morgen maar eens verder spelen.
Mijne ziet nog geen updates iig. Dus er valt nog niets te installeren.Don Giovanni schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:19:
Hebben jullie eigenlijk direct een update binnengehaald tijdens het opstarten?
Morgen langs de Samsung store voor reparatie.... Scherm laat lichte witte strepen zien wanneer het een grijs/zwarte ondergrond is. Lekker dan.
Ik heb het met 2 andere S24 Ultra's vergeleken en proberen te reproduceren, maar die hebben dit probleem niet.
Ik heb het met 2 andere S24 Ultra's vergeleken en proberen te reproduceren, maar die hebben dit probleem niet.
[ Voor 29% gewijzigd door Shinynn op 24-01-2024 22:42 ]
Oh dat is echt balen dat het gelijk al kapot is. Kunnen ze hem in de Samsung store ter plaatse repareren? Of ben je je toestel 2 weken kwijt ofzo?
Er was wel een update voor de camera assistent.sn0x0r schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:33:
[...]
Mijne ziet nog geen updates iig. Dus er valt nog niets te installeren.
Verder camera nog niet getest.
Dat is maar de vraag.. Ik heb morgen on 10:20 uur een afspraak staan en hopelijk hebben ze het scherm ook op voorraad. Maar je moet goed kijken om de witte strepen te zien dus ben aan de andere kant bang dat ze het niet als "defect" zien. Zo niet, dan stuur ik 'm terug.elaho schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:45:
Oh dat is echt balen dat het gelijk al kapot is. Kunnen ze hem in de Samsung store ter plaatse repareren? Of ben je je toestel 2 weken kwijt ofzo?
Misschien een hele stomme vraag, maar ik zie sinds de upgrade naar S24 Ultra meerdere Whatsapp icoontjes in mijn statusbar. Op mijn S22 Ultra werden meerdere berichten weergegeven als 1 icoontje, nu echter 1 icoontje per chat. De statusbar staat zo wel heel snel vol.. Waar kan ik dit aanpassen? Ik kom er niet uit.

Hoe versnel je die animaties weeral?stin00 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:58:
De kleuren wennen meestal wel binnen 1 tot 2 weken, geef het wat tijd. Trust meIk moet ook even wennen aan dit nieuwe Gorilla Glass, bijzonder anti-reflectie filter. Wel meteen even de animaties versneld en een snelle de-bloat gedaan.
Settings
About phone
Software information
Druk 7 keer achter elkaar op build nummer
Developer options verschijnen helemaal onderaan je instellingen lijst.
Ga naar developer options, scroll naar beneden en zoek Window, Transition en animator scale. Zet deze alle drie op 0.5x
Nou zag ik op internet een filmpje van iemand die op instagram zit, op filmpje klikt en dat de video direct na slow motion gaat door samsung ai. Nu heb ik dus de s24 ultra maar kan het niet aan de praat krijgen. Iemand ideeën, want ai moet dit toch kunnen?
Een valtest.
En een tear down.
En een tear down.
"When you grow up your heart dies"
Hier ook de s24-256gb draaiende, komende van een S10e(ook een exynos).
Gek genoeg had ik op de s10e wel aptx en LDAC maar op de s24 niet inmiddels ook, moest zowel in de Sony app als in de telefoon zn bluetooth menu was aanpassingen doen en nu werkt LDAC wel!?
Tevens ook nog geen firmware updates.
Gek genoeg had ik op de s10e wel aptx en LDAC maar op de s24 niet inmiddels ook, moest zowel in de Sony app als in de telefoon zn bluetooth menu was aanpassingen doen en nu werkt LDAC wel!?
[ Voor 26% gewijzigd door german8 op 25-01-2024 14:20 . Reden: Op andere headset nu wel aptX aan werkend. ]
Volgens iemand die de S24 Ultra heeft worden volgende codecs ondersteunt:german8 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 00:08:
Hier ook de s24-256gb draaiende, komende van een S10e(ook een exynos).
Gek genoeg had ik op de s10e wel aptx en LDAC maar op de s24 niet!?
- SBC
- AAC
- Qualcomm aptX
- LDAC
- SSC (Samsung Seamless Codec)
Bron
Ik heb een kort vraag toevallig iemand hier ervaring mee? Ik heb de S24 Ultra alles ingesteld. Op dit moment ben ik bij de punt gekomen dat hij alles gaat overzetten van de S22 Ultra naar de nieuwe S24 Ultra. Ik heb beiden aangesloten via USB-C. Ik heb gekozen om alles over te zetten ca 200GB. Nu zie ik bij de S22 Ultra dat hij aan het overzetten is en ik de kabel niet moet uit halen. Hoe lang duurt zo iets? Bij de S24 Ultra zie ik mijn voorpagina zoals ik bij de S22 Ultra had en de programma's en hoe weet ik dat hij klaar is met overzetten?
[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 25-01-2024 01:12 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Na opstarten gelijk even naar galaxy AI gezocht, wat foto’s proberen te omsingelen met de S-pen, maar helaas werkt het niet zoals in de reclame. Nog even zoeken naar een goede tutorial voor Galaxy AI.
Als je op Circle to Search doelt.Minimise schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 02:06:
Na opstarten gelijk even naar galaxy AI gezocht, wat foto’s proberen te omsingelen met de S-pen, maar helaas werkt het niet zoals in de reclame. Nog even zoeken naar een goede tutorial voor Galaxy AI.
Dat is nog niet beschikbaar in EU (ook geen datum bekend wanneer)
Circle to Search doet het gewoon hier in Nederland op mijn ultra. Staat ook gewoon in het Nederlands ingesteld.Mizgala28 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 02:12:
[...]
Als je op Circle to Search doelt.
Werkt hier inderdaad zonder problemen en ook zoals ik t in de beelden van Samsung voorbij zie komen. Het werkt alleen niet op DRM content als Netflix etcMizgala28 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 02:12:
[...]
Als je op Circle to Search doelt.
Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra
S24 ultra hier en ook fletse kleuren. Naast mijn S22plus is dit een enorm verschil.
Aanpassing van kleuren opties helpt nauwelijks.
Samsung forum staan gekijkwaarduge meldingen en veel mensen zijn van die 'm willen terug sturen.
https://eu.community.sams...-out-colours/td-p/9019030
Sonmige denken dat een bug is.
Wat mij opvalt is dat icoontje in het notificatie scherm wel beter lijken!?
Of zijn we inmiddels gewend aan de oververzadiging van Samsung kleurtjes?
Aanpassing van kleuren opties helpt nauwelijks.
Samsung forum staan gekijkwaarduge meldingen en veel mensen zijn van die 'm willen terug sturen.
https://eu.community.sams...-out-colours/td-p/9019030
Sonmige denken dat een bug is.
Wat mij opvalt is dat icoontje in het notificatie scherm wel beter lijken!?
Of zijn we inmiddels gewend aan de oververzadiging van Samsung kleurtjes?
[ Voor 6% gewijzigd door olson op 25-01-2024 09:39 ]
Compjoeters... hu?
Bij mij waren de kleuren ook flets en had ook een rood/gele gloed over m'n scherm bij bepaalde grijze achtergronden.
Ik heb mijn gegevens van mijn S23U via Smart Switch overgezet naar m'n S24U.
Ik heb een reset uitgevoerd en dat heeft er wel voor gezorgd dat de kleuren iets beter zijn en dat de gloed nu wel verdwenen is.
Ik heb een reset uitgevoerd en dat heeft er wel voor gezorgd dat de kleuren iets beter zijn en dat de gloed nu wel verdwenen is.
hi!
Bij mij wordt in de browser geen informatie getoond over de video. Misschien is het handig als je zelf wat informatie over de video meegeeft (wie is de maker, misschien een korte samenvatting, wat is de conclusie, wat vind je er zelf van). Dan hoeven we niet allemaal zelf door te klikken.
Hier ook smart switch gebruikt. Mogelijk toch een bug dus...MysticX schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 07:15:
Bij mij waren de kleuren ook flets en had ook een rood/gele gloed over m'n scherm bij bepaalde grijze achtergronden.
Compjoeters... hu?
Ik snap je zo goed. Ik heb zo'n grafhekel aan filmpjes die ook prima in tekst gedeeld konden worden. Ik snap wel waarom ze het doen hoor... Reclame en views leveren geld op, tekst op een website veel minder.Of-Aaargh schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 07:24:
[...]
Bij mij wordt in de browser geen informatie getoond over de video. Misschien is het handig als je zelf wat informatie over de video meegeeft (wie is de maker, misschien een korte samenvatting, wat is de conclusie, wat vind je er zelf van). Dan hoeven we niet allemaal zelf door te klikken.
Gisteravond m'n S24 opgehaald en vrolijk gaan installeren. Maar ik heb op verschillende schermen "streepjes" vooral zichbaar bij donkere achtergrond.
:strip_exif()/f/image/2j36NxFcdU2eSaxsIdzEZRQa.jpg?f=fotoalbum_large)
hier zie je rechtsboven het horloge een aantal witte stippen en door de tijd en tekst heen lopen strepen
Ik zie het niet op alle schermen en ook niet altijd op dezelfde plaats.
Hebben meer mensen hier last van?
:strip_exif()/f/image/2j36NxFcdU2eSaxsIdzEZRQa.jpg?f=fotoalbum_large)
hier zie je rechtsboven het horloge een aantal witte stippen en door de tijd en tekst heen lopen strepen
Ik zie het niet op alle schermen en ook niet altijd op dezelfde plaats.
Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb snel wat foto's gemaakt om een beetje een idee te geven van het verschil tussen S21 Ultra en S24 Ultra. In het echt is het verschil duidelijker dan op de foto's.
https://imgur.com/gallery/7jmpIBs
S21 Ultra vs S24 Ultra in youtube https://imgur.com/gallery/Vdy9VWO
https://imgur.com/gallery/7jmpIBs
S21 Ultra vs S24 Ultra in youtube https://imgur.com/gallery/Vdy9VWO
Lijkt me een bug te zijn. Kan me moeilijk voorstellen dat het nieuwe gorilla glass er voor kan zorgen dat zwart opeens grijs gaat zijn op een oled scherm of de kleuren zoveel kunnen verschillen.
Indien het toch hardware is, ja dan is dit een blunder van formaat en gaat de S24U massaal gereturned worden.
Indien het toch hardware is, ja dan is dit een blunder van formaat en gaat de S24U massaal gereturned worden.
[ Voor 22% gewijzigd door Pufster op 25-01-2024 08:50 ]
Het hele voordeel van een oled scherm is dat de zwartwaarden zo goed zijn, ik mag hopen dat ze er geen glas voor zetten dat het hele voordeel teniet doet -- ik mag hopen dat het een bug is, en geen hardware issue. Die vergelijking van S21 ultra en S24 in youtube is echt een bizar gezicht.
Ik krijg straks mijn S24+, zal kijken of ik soortgelijk verschil zie, al heb ik alleen een S20FE om mee te vergelijken.
[edit]: ik zie nu pas dat de onderste knoppenbalk wél helemaal zwart is... raar
Ik krijg straks mijn S24+, zal kijken of ik soortgelijk verschil zie, al heb ik alleen een S20FE om mee te vergelijken.
[ Voor 9% gewijzigd door Terranca op 25-01-2024 09:01 ]
Die heet nu anders. Die functie heet nu ontgrendelen verlengen (onder instellingen - Vergrendelscherm en AOD → Ontgrendelen verlengen).Cloclo100 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:13:
Ik mis precies de smart lock functie?
[ Voor 10% gewijzigd door Gismo1979 op 25-01-2024 09:12 ]
De ultra heeft een ander scherm dan de S24+, dus daar verwacht ik niet veel verandering.Terranca schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:53:
Het hele voordeel van een oled scherm is dat de zwartwaarden zo goed zijn, ik mag hopen dat ze er geen glas voor zetten dat het hele voordeel teniet doet -- ik mag hopen dat het een bug is, en geen hardware issue. Die vergelijking van S21 ultra en S24 in youtube is echt een bizar gezicht.
Gevonden! Je moet die nieuwe home 'knop' omhoog schuiven en dan zie je de app switcherFrankFe schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:53:
[...]
Ik begrijp het idd, gebruik het altijd om snel te schakelen tussen apps en alles af te sluiten.
Klopt, ik heb het ondervonden. Even wennen, wel handig!Rio schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:19:
[...]
Gevonden! Je moet die nieuwe home 'knop' omhoog schuiven en dan zie je de app switcher
Ik kan een mening gaan geven maar die is niet objectief. Dus even de video aanklikken is ook een kleine moeite.Of-Aaargh schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 07:24:
[...]
Ik lees veel klachten over de meer natuurlijke ogende kleuren (sommige mensen noemen dat fletser) op het scherm. Ik vind het persoonlijk juist mooier dat de kleuren niet zo "poppen" als op bijv de s22. Als je daar wel erg van houdt dan snap ik dat het als downgrade ervaren kan worden. Ik pas normaal altijd de kleuren aan naar meer natuurlijke settings maar dat was bij s24 ultra niet nodig.
Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen