Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-06 16:00
YouTube: Samsung Galaxy S24 Ultra Scratch Test With Mohs Hardness Test Kit

Als dit zo is dan heb je haast geen screenprotector meer nodig. Even Jerryrigeverything afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelflash
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-03-2024
Bij mij helpt "aanpasbare kleurtinten" uit te zetten in instellingen en display om weer wat fellere kleuren te krijgen zoals mijn oude S21U. Ik had ook last van te fletse kleuren maar nu is het weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyHrmnns
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-06 12:56
marcelflash schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:34:
Bij mij helpt "aanpasbare kleurtinten" uit te zetten in instellingen en display om weer wat fellere kleuren te krijgen zoals mijn oude S21U. Ik had ook last van te fletse kleuren maar nu is het weer gewoon.
Ik heb het uitstaan en nog steeds duidelijk verschil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:47

DataGhost

iPL dev

Garret1410 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:12:
YouTube: Samsung Galaxy S24 Ultra Scratch Test With Mohs Hardness Test Kit

Als dit zo is dan heb je haast geen screenprotector meer nodig. Even Jerryrigeverything afwachten
Ik heb mijn S20 ook altijd zonder screenprotector of case gebruikt, gaat elke dag in m'n broekzak mee en ook tijdens sporten, er zitten slechts een paar minuscule krasjes op het display maar die zijn bij normaal gebruik volledig onzichtbaar. De metalen randen hebben hier en daar een paar krasjes maar dat was het ook. Waar iedereen vandaan haalt dat je een screenprotector nodig hebt weet ik niet, maar er zal vast goede marketing aan ten grondslag liggen. Of je moet normaliter je sleutels en een handvol spijkers in diezelfde broekzak stoppen maar dat snap ik ook niet. Een case kan ik nog een beetje begrijpen als je het moeilijk vindt een apparaat van 600+ euro niet te laten vallen. En met een flipcase lijken me krassen op het scherm juist waarschijnlijker, bijvoorbeeld als er zand tussen zit, dus zo houden de accessoires elkaar wel in stand.

[ Voor 13% gewijzigd door DataGhost op 25-01-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:34
Net mijn S24+ gekregen, en nu is het de vraag of mijn OCD het wint van mijn nieuwsgierigheid... geleverd met een krasje van ~1mm op de zij rand... ik maak me geen illusie dat dit de enige kras wordt, maar toch zuur dat dag 1 al een kras op zit. Zonde van de tijd en het milieu om hem hiervoor te gaan terugsturen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5pyZiyRJUXRLYJaRCy5lpd25GFw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PwetWLvA0j1iYwjSuV9jR26c.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEtGmZ_YFe4cxtZS9dQsmqRBY04=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1c3mZTgPJ9XEZLLx4Z5OwxMk.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:26
Ik zou om korting vragen van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:57
Terranca schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:43:
Net mijn S24+ gekregen, en nu is het de vraag of mijn OCD het wint van mijn nieuwsgierigheid... geleverd met een krasje van ~1mm op de zij rand... ik maak me geen illusie dat dit de enige kras wordt, maar toch zuur dat dag 1 al een kras op zit. Zonde van de tijd en het milieu om hem hiervoor te gaan terugsturen..

[Afbeelding][Afbeelding]
Gaat er geen hoesje omheen? dan zie je t niet eens als het de onderkant is?

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:40
pimjai schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:31:
[...]

Was op mijn "oude" S23 ultra ook sinds de laatste update, hij geeft die optie alleen nog als je 6 cijfers in je pincode opneemt. Op de S24 ultra krijg ik het wel geactiveerd middels een workaround die iemand gaf in het S23 topic:

1. Start met nieuwe pincode in te stellen
2. Vul je pincode van 4 cijfers in
3. Voeg nog 2 willekeurige cijfers toe, de optie verschijnt om te confirmen zonder OK te tappen

4.Zet de optie UIT
5.Zet de optie terug AAN
6.Verwijder de twee laatste cijfers weer
7.continue, confirm etc.
Top dit werkt op de S24 Ultra! Maar werkt dit ook op de S24? Kan iemand dit testen?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:02
Iemand die de s23U en de S24U heeft en mij kan vertellen wat de verschillen zijn?

Zijn de cameras en de batterij zoveel beter?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Grawler
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-06 23:01
Vincent91 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:50:
Iemand die de s23U en de S24U heeft en mij kan vertellen wat de verschillen zijn?

Waarom verwacht je dat iemand het zoekwerk voor jou gaat uitvoeren? Zet zelf Google eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Vincent91 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:50:

Voor de batterij is het veel te vroeg om iets nuttigs over te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dave92a
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15-06 23:19
Ik heb mijn S24 naast mijn oude S21 neergelegd, maar persoonlijk vind ik het scherm van de S24 mooier. Zwart is nog zwarter en de keuren ogen natuurlijker. Geen last van een gele waas of strepen in het scherm. De telefoon heb ik netjes met 'Smart Switch' geïnstalleerd en het betreft een model uit Vietnam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyHrmnns
Dave92a schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:10:
Ik heb mijn S24 naast mijn oude S21 neergelegd, maar persoonlijk vind ik het scherm van de S24 mooier. Zwart is nog zwarter en de keuren ogen natuurlijker. Geen last van een gele waas of strepen in het scherm. De telefoon heb ik netjes met 'Smart Switch' geïnstalleerd en het betreft een model uit Vietnam.
21 of S21 ultra? Mijn moeder heeft de 21 en het verschil is enorm tussen een normale S21 en S21 ultra. De S24U scherm lijkt meer op het scherm van S21 dan de S21 ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave92a
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15-06 23:19
DannyHrmnns schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:18:
[...]

21 of S21 ultra? Mijn moeder heeft de 21 en het verschil is enorm tussen een normale S21 en S21 ultra. De S24U scherm lijkt meer op het scherm van S21 dan de S21 ultra.
Ik bedoel hiermee niet de plus of ultra variant. Alleen het basismodel. S21 naar S24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:48

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

S24+, smartsync gedaan met mijn oude S21. Alles werkt, behalve... Mijn mail (Microsoft 365). Diverse clients geprobeerd (Edison, Outlook, Nine), geen enkele wil connecten. B.v. Outlook zegt "Er is iets misgegaan. [2400]"

Op oude telefoon nog even getest. Werkt prima.

Iemand nog een idee voor ik de boel reset en alles opnieuw installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinynn
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik heb nog 79% batterij beschikbaar met een schermtijd van 1 uur en 15 minuten... Vrij teleurstellend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:54
Shinynn schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:46:
Ik heb nog 79% batterij beschikbaar met een schermtijd van 1 uur en 15 minuten... Vrij teleurstellend
S24, Plus of Ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinynn
Ultra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinoto88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 22:46
Hoe lang heb je het toestel al en welk model? Clean install of smart switch? Om een eerlijke mening te geven over de accu dien je het toestel minimaal 3+ dagen hebben gebruikt en dan is het nieuwe eraf waardoor je het toestel meer in de normale modus gaat gebruiken. Pas dan zou ik aanraden de accu te beoordelen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 11:11

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Dat is idd opvallend. Ik zit met mijn plus schermtijd 3u6m en ben echt van alles aan het configureren en zit op 76%. Scherm staat ook in de hoogste resolutie btw

[ Voor 6% gewijzigd door superduper op 25-01-2024 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinynn
Chinoto88 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:51:
[...]

Hoe lang heb je het toestel al en welk model? Clean install of smart switch? Om een eerlijke mening te geven over de accu dien je het toestel minimaal 3+ dagen hebben gebruikt en dan is het nieuwe eraf waardoor je het toestel meer in de normale modus gaat gebruiken. Pas dan zou ik aanraden de accu te beoordelen O-)
S24 Ultra en 512 gb! Ik heb het een en ander overgezet met Smart Switch, maar ik denk dat ik vanavond even een fabrieksreset doe en een clean install uitvoer. Dankje :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Altijd in topics over nieuwe devices, of het nou telefoons, smartwatches, tablets of andere batterij-apparaten zijn, de eerste paar dagen is het apparaat nog aan het leren wat je wel/niet gebruikt en staan al je apps (ook die je nooit gebruikt) nog volle kracht op de achtergrond te draaien. Verder ben je de hele tijd aan het pielen om al je instellingen goed te zetten, wat je normaal ook nooit doet. Dus wacht een paar dagen en kijk dan nog eens.

Persoonlijk heb ik sinds vanochtend 8 uur met mijn S24U ongeveer een uur door Reddit zitten scrollen, wat Spotify aangehad, een half uur gebeld en nog wat apps ingesteld. AOD staat aan (zonder achtergrond). Schermtijd staat op iets meer dan 2 uur en met dit alles zit ik nu op 85%. Dus ik deel je ervaring niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 11:11

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik zoek wel naar een ander dingetje: mijn S10 kon ik van 'zwart scherm' direct met de fingerprint unlocken. Maar met de S24plus moet ik hem eerst echt 'aanzetten' en dan pas kan ik de fingerprint unlock gebruiken.

Weet iemand welke setting dat is? Zoek me vierkant..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
superduper schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:55:
Ik zoek wel naar een ander dingetje: mijn S10 kon ik van 'zwart scherm' direct met de fingerprint unlocken. Maar met de S24plus moet ik hem eerst echt 'aanzetten' en dan pas kan ik de fingerprint unlock gebruiken.

Is dat niet gewoon 2x tikken op het scherm om hem te ontwaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:12
Ja kan nu nog geen oordeel vellen, dit getal zal per persoon verschillen want iedereen heeft andere apps en gebruikersgedrag.
Telefoon moet zichzelf nog gaan initialiseren/optimaliseren, leren welke apps sluiten, etc.
Alle apps worden nieuw opgestart dus gaan bufferen in de achtergrond, jijzelf zal intensiever met de telefoon bezig zijn, etc etc.

Ik heb een gewone S24-256GB en heb nu 2:30 SOT en nog 81% accu over. (4:30 geleden uit de lader gehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-06 18:17

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Werkt bij mij gewoon, vingerafdruksensor zit wel op een specifieke plek in het scherm dus als je die niet aanraakt werkt t niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

Open je settings (instellingen) en zoek op 'fingerprint always on'. Die setting aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Gewoon in de settings zoeken op vingerafdruk (of "finger", ze zijn altijd vindbaar in het Engels). Dan is het die onder iets van veiligheid -> biometrie -> vingerafdruk -> vingerafdruk altijd aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Net ook een s24u in ontvangstgenomen, scherm popt idd iets minder dan mijn s22u, maar niet nog een dealbreaker.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Shinynn schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:52:
[...]

S24 Ultra en 512 gb! Ik heb het een en ander overgezet met Smart Switch, maar ik denk dat ik vanavond even een fabrieksreset doe en een clean install uitvoer. Dankje :)
Waarschijnlijk maakt dat het probleem alleen maar "erger" want je telefoon moet weer opnieuw beginnen met leren wat jouw gebruikspatroon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-06 18:17

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kom van een Fold2 af, daarvoor een 6" OnePlus 5T, en merk dat de schermen van de premium non-foldables tegenwoordig zo groot zijn dat je de S24U praktisch niet meer met één hand kan bedienen. Ik geef het even een kans maar ik denk dat ik over een paar maanden weer een foldable in mijn handen heb. Websurfen, waaronder op GoT, is op een foldable zoveel fijner ✨️ Het enige voordeel van een non-foldable lijkt de prijs te zijn. Ik moet beide typen telefoons met twee handen bedienen.

[ Voor 13% gewijzigd door ocn op 25-01-2024 12:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohit
De 1e dag van gebruik? kijk het eens over een aantal dagen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Laatst online: 21:14
Heb net mijn Sony WH-1000XM3 koptelefoon gekoppeld met de S24U, maar als ik kijk in de app van Sony Headphones blijft hij op 'aptX' staan. Iemand enig idee hoe ik ervoor zorg dat hij wel naar LDAC overschakelt? De 'Sound Quality Mode' staat op prioritize sound quality namelijk en verder heb ik niet echt opties om uit te kiezen ofzo.

[edit]
Nvm, bij de Bluetooth instellingen van de device zelf stond LDAC nog niet aan.

[ Voor 11% gewijzigd door sn0x0r op 25-01-2024 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyHrmnns
Dave92a schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:23:
[...]

Ik bedoel hiermee niet de plus of ultra variant. Alleen het basismodel. S21 naar S24.
Ja dan snap ik wel waarom je ervaring anders is. Het scherm is idd net iets beter dan een normale S21 maar komt niet in de buurt van de S21 ultra op dit moment. Ik bedoel dan vooral met homescreen en apps. Als je ze langs elkaar zet dan zijn de video's wel beter op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:56
Wat zijn jullie ervaringen tussen samsung apps en Google apps?

Met name dan telefoon, contacten, gboard toetsenbord.

Ben ergens bang als ik overstap op de Google apps dat ik handigheidjes mis van AI of hoe dingen op elkaar geïntrigeerd zijn waardoor het niet aan 't bevelen is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Soullancer schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:28:

Ben ergens bang als ik overstap op de Google apps dat ik handigheidjes mis van AI of hoe dingen op elkaar geïntrigeerd zijn waardoor het niet aan 't bevelen is
Ik gebruik hoofdzakelijk Google apps. Dus Google calendar, keep, photo's, Gboard en telefoon. Dit omdat ik waarschijnlijk de komende jaren bij Google/Android blijf, net als de afgelopen +- 11 jaar. Maar de kans dat dit steeds weer Samsung zal zijn is veel kleiner. Het maakt overschakelen naar andere Android merken makkelijker voor me. Ik gebruik dan ook Nova launcher zodat elke Android telefoon snel in te stellen valt en hetzelfde aanvoelt. Maar dat is waarschijnlijk een typisch Tweaker / ITer dingetje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
Soullancer schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:28:

Russisch Talk-to-Text is echt dramatisch met het Samsung toetsenbord, met gboard gaat dat vele malen beter.

Maar volgens mij werken de AI features dan niet meer. Overigens is het scherm duidelijk minder kleurrijk vergeleken met mijn "oude" s23 op vivid.

[ Voor 7% gewijzigd door Rzarect0r op 25-01-2024 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Laatst online: 21:14
Btw, vraagje, zit er op de achterkant van de S24U nou ook een enorme sticker? Of alleen het kleine stickertje met de QR-code/IMEI erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Zou het bij deze generatie Galaxy nog veel extra batterijduur opleveren als ik 5G uitzet?
Of zijn de modems inmiddels zo goed dat het niet meer uitmaakt?
(S24 - gewone, dus Exynos).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinynn
sn0x0r schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:33:
Btw, vraagje, zit er op de achterkant van de S24U nou ook een enorme sticker? Of alleen het kleine stickertje met de QR-code/IMEI erop?
Alleen het klein stickertje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
sn0x0r schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:33:
Helaas toestel moeten inpakken voor retour maar ik weet bijna zeker dat alleen het kleine stickertje er op zat

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
german8 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:43:
Zou het bij deze generatie Galaxy nog veel extra batterijduur opleveren als ik 5G uitzet?
Of zijn de modems inmiddels zo goed dat het niet meer uitmaakt?
(S24 - gewone, dus Exynos).
Zolang er nog geen echte 5G is dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
Hier had ik in eerste instantie ook smart switch gebruikt, zojuist even factory reset gedaan en de kleuren lijken nu inderdaad minder flets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustRickvD
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13-06 12:40
Rzarect0r schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:17:
Hier had ik in eerste instantie ook smart switch gebruikt, zojuist even factory reset gedaan en de kleuren lijken nu inderdaad minder flets!
Aanzienlijk minder? Als in vergelijkbaar met vorige generaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-06 23:16
NosferatuX schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:50:
[...]

Helaas toestel moeten inpakken voor retour maar ik weet bijna zeker dat alleen het kleine stickertje er op zat
Waarom heb je hem retour moeten sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
elaho schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:45:
[...]

Waarom heb je hem retour moeten sturen?
Wide angle lens lijkt een defect te hebben.
Geeft zeer wazig beeld zonder focus, hoe donkerder het wordt hoe erger ook.
Hier twee screens van het schakelen tussen de x1 en x0.6 lens. Echt bizar, kan er niks mee.
Wel erg jammer. Ook nog wat andere dingetjes maar dat is software denk ik en wordt wel gefixt maar dit lijkt echt gewoon een defect. Zit zowel in opnames als in de preview een hele waas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJ01h4lwg3aLKJuED09t3OH4i7U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3fASNcjvcXONVRhU2sGvGKJf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2SydUrDOLwls5vbqSB-lK7UFgc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p9zuOhAehucg9jgbbw80xJL5.jpg?f=fotoalbum_tile

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe heb je eigenlijk die 20x zoom in beeld gekregen, rechtsonder op de schermafdruk?

Laat maar, al gevonden

[ Voor 16% gewijzigd door Peatsmoke op 25-01-2024 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk-Gemeente
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-05 21:48
Heb wel eens een tragere telefoon in handen gehad...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuYuQFqyjQ4yHlJCA7jPiEGQVqk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dpRTr9jwHVUiZIKgfoZ3opam.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:38
Ik heb een Samsung Power Adapter trio (EP-T6530NBEGEU), https://www.samsung.com/n...rio-black-ep-t6530nbegeu/

Hiermee kun je laden tot 65 W; 3 uitgangen: 65W, 25W en 15W.

Kan ik mijn Galaxy S24 Ultra laden via de 65W poort, of is dat niet aan te raden?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:42
kruila schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:21:
Ik heb een Samsung Power Adapter trio (EP-T6530NBEGEU), https://www.samsung.com/n...rio-black-ep-t6530nbegeu/

Hiermee kun je laden tot 65 W; 3 uitgangen: 65W, 25W en 15W.

Kan ik mijn Galaxy S24 Ultra laden via de 65W poort, of is dat niet aan te raden?
een telefoon pakt nooit meer stroom dan dat ie aankan. Dus ik zie geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMfx
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
german8 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 00:08:
Hier ook de s24-256gb draaiende, komende van een S10e(ook een exynos).

Gek genoeg had ik op de s10e wel aptx en LDAC maar op de s24 niet inmiddels ook, moest zowel in de Sony app als in de telefoon zn bluetooth menu was aanpassingen doen en nu werkt LDAC wel!?

Tevens ook nog geen firmware updates.
Hoe ervaar je de batterijduur van de S24 Exynos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzarect0r
JustRickvD schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:28:
[...]

Aanzienlijk minder? Als in vergelijkbaar met vorige generaties?
Kan het niet meer vergelijken met mijn S23 gezien ik die al heb opgestuurd, maar het is wel een verbetering. Het viel mij op dat in de comments op reddit veel mensen ook de Smart Switch app hadden gebruikt, en de anderen die er geen last van hadden dat niet hadden gedaan. Maar meer dan gevoelsmatig kan ik het niet bevestigen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:42

DON PAPA

Tweaker-fan

Dirk-Gemeente schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:11:
Heb wel eens een tragere telefoon in handen gehad...

[Afbeelding]
Mijn S22 Ultra haalt dat al met gemak 😉
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bfbPvFBr7ogL6Vzq5vCX3PnirAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UQlOrtjdLqQHGStsiBQKjvxi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door DON PAPA op 25-01-2024 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:46
DON PAPA schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:00:
[...]

Mijn S22 Ultra haalt dat al met gemak 😉
[Afbeelding]
Op wifi6 neem ik aan (met een snel abonnement...)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:42

DON PAPA

Tweaker-fan

stimpyrulez schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:03:
[...]
Op wifi6 neem ik aan (met een snel abonnement...)?
WiFi 6E en Odido 2Gbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:48
Ik heb sinds vandaag mijn S24 plus binnen en er is 1 ding waar ik tegenaanloop. Het is niet specifiek voor de S24 maar van de nieuwe One UI denk ik maar het icoon van de videospeler is verwijdert.
Nu moet ik naar de gallerij en dan nog in de balk onder video selecteren en vervolgens als de video opent nog een keer openen in videopeler selecteren als ik de optie wil gebruiken van de speler. alleen al dat je in de galerij niet kan scrollen is al vervelend.
Iemand een idee, om de samsung speller te gebruiken. Er zijn genoeg andere alternatieven maar ik wil graag die van samsung gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
.

[ Voor 99% gewijzigd door edtims op 25-01-2024 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:18
edtims schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:15:
Ik heb sinds vandaag mijn S24 plus binnen en er is 1 ding waar ik tegenaanloop. Het is niet specifiek voor de S24 maar van de nieuwe One UI denk ik maar het icoon van de videospeler is verwijdert.
Nu moet ik naar de gallerij en dan nog in de balk onder video selecteren en vervolgens als de video opent nog een keer openen in videopeler selecteren als ik de optie wil gebruiken van de speler. alleen al dat je in de galerij niet kan scrollen is al vervelend.
Iemand een idee, om de samsung speller te gebruiken. Er zijn genoeg andere alternatieven maar ik wil graag die van samsung gebruiken.
https://apps.samsung.com/...id.video&cId=000007365014
Installeert ie niet meer standaard.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Potver, dat wil ik ook! 52% verbruikt met nog geen 1u schermtijd vanmorgen :+

Liep nog een hele boel te synchroniseren vanmorgen en is nu in 4u tijd 10% gezakt qua accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Is niet meer te instaleren op de nieuwste software. Samsung heeft het nu geïntegreerd in de galerij. Ongelofelijk onhandig. In de galerij starten de video's niet eens met geluid en kan je niks doen met de video, je moet het dan eerst nog openen in de Samsung speler. Als er geen oplossing is of komt dan word het toch een andere player instaleren ben ik bang
Een oplossing die ik heb gevonden is mijn bestanden gebruiken, die opent wel de video gelijk in de Samsung speler.

[ Voor 8% gewijzigd door edtims op 25-01-2024 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
edtims schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 19:21:
[...]

Is niet meer te instaleren op de nieuwste software. Samsung heeft het nu geïntegreerd in de galerij. Ongelofelijk onhandig. In de galerij starten de video's niet eens met geluid en kan je niks doen met de video, je moet het dan eerst nog openen in de Samsung speler. Als er geen oplossing is of komt dan word het toch een andere player instaleren ben ik bang
Ah dat zag ik nog niet, my bad. Was wel zo met de mailapp namelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tot nu toe valt me de batterijduur erg mee van de S24 Ultra. Gisteren om ca. 16.00u van de lader gehaald (100%) en nu nog 39% over. Vannacht op vliegtuigstand gezet en gemiddeld 2,5 uur schermtijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Gismo1979 op 25-01-2024 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:52
Velen spreken lof over de anti-reflective coating van het scherm. Nadeel lijkt dan wel wat de fletsere kleuren.
Maar als je nu een tempered glass screenprotector aanbrengt, creëer je dan niet terug reflecties terwijl je nog steeds de fletsere kleuren behoudt? Dus deze telefoon is gewoon het best te gebruiken zonder screenprotector? Ik weet dat er anti-reflective versies bestaan, maar lijkt me ook niet goed voor de kleuren dan. Heb nu een Spigen glass protector gekocht maar ben aan het twijfelen, zeker gezien het scherm beter bestand is tegen krassen dan vorige telefoons.

[ Voor 14% gewijzigd door Pufster op 25-01-2024 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
Hier de S24 Ultra ook binnen, iemand al wat meer gehoord over het 'kleuren issue'? Mijn telefoon heeft het in ieder geval ook. Levendig op de S24 Ultra is exact wat op mijn oude S21 'Naturel' is, en switchen tussen 'Levendig' en 'Naturel' doet op de S24 Ultra helemaal niets, waar het op de S21 een 'wereld van verschil' is, het lijkt er mijn inziens dus op dat er mogelijk een bug is in One ui 6.1 waar 'levendig' en 'Naturel' beide een gelijk profiel hebben in plaats van een duidelijk verschillend profiel.

Gelukkig vind ik de kleuren van 'Naturel' niet onprettig, maar het blijft een vreemd iets.

Edit: Wat is er van begrijp heeft het niets te maken met de 'Anti-Reflective coating', want S24 en S24+ modellen zonder die coating hebben volgens diverse posters op o.a. reddit en Samsung forums hetzelfde issue.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennism op 25-01-2024 20:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ik vind de kleuren redelijk WYSIWYG. Ze zijn iets "fletser" dan mijn S20 ja, maar zien er verder door de camera eigenlijk net zo uit als door mijn ogen. Verder klinkt het redelijk logisch dat de coating hiervoor zou zorgen, dat is eigenlijk net zo bij andere schermen (mat vs glans) en de reden dat ik ivm fotografie ook het liefst matte schermen heb. Maar het kan ook in de firmware zitten ja. Het voornaamste gevoel wat ik van deze berichten krijg is iets van suiker. Als de kleuren altijd te verzadigd zijn geweest ga je daar aan wennen en dan zien "normale" kleuren er flets uit. Daar zal vast iemand met echte meetapparatuur iets nuttigs over kunnen zeggen. Tot die tijd is er niet veel aan te doen dan af te wachten of de aankomende firmware-update er enige verandering in brengt. Als dat niet gebeurt zal iedereen voor de update de maand daarna er al wel aan gewend zijn.

Ik durf trouwens te wedden dat een groot deel van de mensen die hierover klaagt zelf achter een of ander goedkoop scherm, standaard laptopscherm of een gamescherm zit, met matige kleurweergave en daar bij aankoop geen seconde bij heeft stilgestaan :+

[ Voor 13% gewijzigd door DataGhost op 25-01-2024 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNZ07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-04 20:36
Is er nog iemand die dit heeft?

Gisteren bij het plaatsen van de screenprotector op mijn spiksplinternieuwe S24 ultra kwam ik erachter dat ik een HELE dunne 6 mm lange krasje heb op het scherm met ook nog 2 kleine puntjes "vuil"?? op het schermglas. Het viel me wel op tijdens het gebruiken van een zaklamp om stof te verwijderen dus met blote oog bijna niet te zien. Wel lastig nu ik het weet en aangezien het GEEN goedkoop toestel is. Terug sturen? 🫠🥲🫣 Het batterij is overigens veel beter dan de S22 ultra zelfs nu met het inleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
JMfx schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:48:
[...]

Hoe ervaar je de batterijduur van de S24 Exynos?
Na 1 dag lastig te zeggen, zonet bij 15% aan de lader gehangen, na 6:20 SOT en 13 uur geleden uit de lader gehaald, valt me toch een beetje tegen.

Maar vandaag best veel bezig geweest met instellingen en dingen uitproberen.
Google foto's draaide vandaag ook nog back-ups en er waren veel app updates.
Ik kom ook van een S10e die ik meerdere malen per dag ging bijladen.

Komende dagen maar even normaliseren en kijken welke instellingen ik kan tweaken om batterylife te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
DataGhost schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:29:
Ik vind de kleuren redelijk WYSIWYG. Ze zijn iets "fletser" dan mijn S20 ja, maar zien er verder door de camera eigenlijk net zo uit als door mijn ogen. Verder klinkt het redelijk logisch dat de coating hiervoor zou zorgen, dat is eigenlijk net zo bij andere schermen (mat vs glans) en de reden dat ik ivm fotografie ook het liefst matte schermen heb. Maar het kan ook in de firmware zitten ja.
Dat eerste zeker, de kleuren zijn nu in beide profielen veel meer echt dan dat ze anders zouden zijn in de 'Levendig' modus.

Zoiets dacht ik ook eerst (voordat ik het toestel zelf in handen had), maar een aantal zaken doet me daarin van opvatting veranderen. Immers is het niet logisch dat 'Levendig' en 'Naturel' beide exact hetzelfde resultaat hebben. Zou Samsung bewust een aanpassing hebben gedaan, zou je nog steeds verschil verwachten tussen 'Levendig' en 'Naturel', wat nu niet het geval is, in ieder geval niet op mijn toestel, beide opties zien er exact hetzelfde uit.

Coating is ook niet logisch, want dan zou alleen de S24 Ultra er last van moeten hebben, de S24 en S24+ hebben immers die coating niet, echter zie je bij eigenaren van die toestellen dezelfde klachten, namelijk 'mijn scherm is slechter dan mijn S21, S22 of S23 die ik hiervoor had', wat natuurlijk niet zo is, maar wel een logische opmerking is van mensen met een voorkeur voor onechte kleuren.
Het voornaamste gevoel wat ik van deze berichten krijg is iets van suiker. Als de kleuren altijd te verzadigd zijn geweest ga je daar aan wennen en dan zien "normale" kleuren er flets uit. Daar zal vast iemand met echte meetapparatuur iets nuttigs over kunnen zeggen. Tot die tijd is er niet veel aan te doen dan af te wachten of de aankomende firmware-update er enige verandering in brengt. Als dat niet gebeurt zal iedereen voor de update de maand daarna er al wel aan gewend zijn.
Eens, tot ze weer eens een andere telefoon ernaast leggen, dan is het ineens weer 'flets'.
Ik durf trouwens te wedden dat een groot deel van de mensen die hierover klaagt zelf achter een of ander goedkoop scherm, standaard laptopscherm of een gamescherm zit, met matige kleurweergave en daar bij aankoop geen seconde bij heeft stilgestaan :+
Dat zeker, ik krijg ook vaak genoeg de opmerkingen dat mijn relatief dure, hardware gekalibreerde IPS schermen (wat mensen niet weten natuurlijk), qua kleur er niet goed uit ziet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Als je je instellingen reset, worden de kleuren dan beter? Geen factory reset, maar een reset voor de instellingen.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-03 10:33
Wat ontzettend vervelend dat gemaakte foto's in de galerij automatisch worden getweaked om er beter uit te zien, maar als je ze vervolgens ergens upload zien ze er heel anders uit. Is dit een bepaalde instelling ofzo?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:03
Knip, voor het geval er mensen zijn die dit echt gaan uitproberen.

[ Voor 22% gewijzigd door 13art op 26-01-2024 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
MysticX schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:05:
[...]

Als je je instellingen reset, worden de kleuren dan beter? Geen factory reset, maar een reset voor de instellingen.
Die heb ik niet geprobeerd, wel een factory reset (en daarna en met zonder smart switch de configuratie gedaan), maar dat deed in ieder geval niets. In beide gevallen zijn de beide kleur profielen op de S24 ultra 100% gelijk en gebeurt er niets als je met de instellingen speelt, terwijl als ik hetzelfde doe op de S21 Levendig op de S21 de onnatuurlijke kleuren geeft die veel mensen graag willen zien, terwijl 'Naturel' op de S21 gelijk is aan zowel 'Levendig' als 'Naturel' op de S24 Ultra.

Edit: Ik zou alleen instellingen resetten nog wel eens kunnen proberen als dat niet teveel reset weer :P
Ben nu 'in the name of science' de telefoon al voor de 4de keer aan het inrichten :P

[ Voor 11% gewijzigd door Dennism op 25-01-2024 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 15:09
DNZ07 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:33:
Is er nog iemand die dit heeft?

Gisteren bij het plaatsen van de screenprotector op mijn spiksplinternieuwe S24 ultra kwam ik erachter dat ik een HELE dunne 6 mm lange krasje heb op het scherm met ook nog 2 kleine puntjes "vuil"?? op het schermglas. Het viel me wel op tijdens het gebruiken van een zaklamp om stof te verwijderen dus met blote oog bijna niet te zien. Wel lastig nu ik het weet en aangezien het GEEN goedkoop toestel is. Terug sturen? 🫠🥲🫣 Het batterij is overigens veel beter dan de S22 ultra zelfs nu met het inleren.
Waar heb je het gekocht? Grote kans dat de verkopende partij het toestel ook met een zaklamp gaat controleren en dan is het "gebruikersschade"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Dennism schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:09:
[...]

Die heb ik niet geprobeerd, wel een factory reset (en daarna en met zonder smart switch de configuratie gedaan), maar dat deed in ieder geval niets. In beide gevallen zijn de beide kleur profielen op de S24 ultra 100% gelijk en gebeurt er niets als je met de instellingen speelt, terwijl als ik hetzelfde doe op de S21 Levendig op de S21 de onnatuurlijke kleuren geeft die veel mensen graag willen zien, terwijl 'Naturel' op de S21 gelijk is aan zowel 'Levendig' als 'Naturel' op de S24 Ultra.

Edit: Ik zou alleen instellingen resetten nog wel eens kunnen proberen als dat niet teveel reset weer :P
Ben nu 'in the name of science' de telefoon al voor de 4de keer aan het inrichten :P
Ah ja, dan klopt het wel een beetje als je een factory reset hebt gedaan zonder Smart Switch.

Het veranderen van die instelling doet bij mij ook weinig, maar de kleuren zijn nu wel iets beter. Nog steeds niet zo 'Vivid' als bij mijn S23U, maar goed genoeg voor mij in ieder geval.

Wellicht komen ze binnenkort met een update, mag het hopen.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Het lijkt wel dat net zoals de kleuren op het display, de kleuren op foto's ook een stuk minder helder zijn. De bovenste twee zijn gemaakt met de S24 Ultra, de onderste met de S22 Ultra. Vind het maar een grauwe bedoening dit toestel. :P Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYxBHd5XR9gxN8Y2ABoR1J4V6Jw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YiawFvB8rb0GPb5SRIKFTj83.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Laatst online: 14-06 14:55

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

S24 Ultra sinds eind van de middag binnen.
Voor het eerst sinds de S3 weer een samsung.

Weer een hoop uit te zoeken.
Een van de vragen:
Is het mogelijk om telefoongesprekken automatisch op te nemen?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
1e indruk is echt goed. Scherm is mooi, niet 't gevoel dat het flets is. Video op YT ziet er scherp en mooi uit. Alles natuurlijk vlot. Camera binnen even getest, maakt OOTB direct veel betere foto's dan m'n s23. Wel groot en zwaar. En puntige hoekjes. Kan even wennen zijn allemaal. Ik vind m'n s23 nu ineens wel erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
Sjoerd611 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:22:
Het lijkt wel dat net zoals de kleuren op het display, de kleuren op foto's ook een stuk minder helder zijn. De bovenste twee zijn gemaakt met de S24 Ultra, de onderste met de S22 Ultra. Vind het maar een grauwe bedoening dit toestel. :P [Afbeelding]
wow, dit kan echt niet, zojuist mijn S24U retour aangemeld en ik ga gewoon een S22 goedkoop 2e hands kopen op MP :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:38
Rzarect0r schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:55:
[...]

wow, dit kan echt niet, zojuist mijn S24U retour aangemeld en ik ga gewoon een S22 goedkoop 2e hands kopen op MP :Y)
Haha meen je dat nu, dat zijn totaal andere bieren 😂. Ik merk alleszins niets van een "flets" scherm, prima ervaring komende van s23U. Denk mss wel dat er een bug zit in die keuze tussen levendig en natuurlijk, want daar verandert idd weinig als je switcht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:52
https://www.reddit.com/r/samsung/s/tFGuBMokjg

Lijkt er op het een bug is gezien andere delen van de UI en videos wel de goede kleuren tonen.

[ Voor 6% gewijzigd door Pufster op 25-01-2024 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd611
Cloclo100 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:07:
[...]

Haha meen je dat nu, dat zijn totaal andere bieren 😂. Ik merk alleszins niets van een "flets" scherm, prima ervaring komende van s23U. Denk mss wel dat er een bug zit in die keuze tussen levendig en natuurlijk, want daar verandert idd weinig als je switcht.
Je ziet toch zelf ook wel dat het totaalplaatje een stuk grauwer is? Daarnaast kan ik je ook vertellen dat de twee rechter bieren exact dezelfde moutbasis en dus kleur hebben. Het is echt de camera(software) die hier een zooitje van maakt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:38
Sjoerd611 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:28:
[...]

Je ziet toch zelf ook wel dat het totaalplaatje een stuk grauwer is? Daarnaast kan ik je ook vertellen dat de twee rechter bieren exact dezelfde moutbasis en dus kleur hebben. Het is echt de camera(software) die hier een zooitje van maakt.
Je wilt een vergelijking maken en gebruikt dan 2 volledig andere foto's.. Slaat echt nergens op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoerd611
Cloclo100 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:32:
[...]

Je wilt een vergelijking maken en gebruikt dan 2 volledig andere foto's.. Slaat echt nergens op.
Ik deel enkel mijn ervaring. Maak al geruime tijd foto's voor Untappd en merk dat deze sinds de switch naar S24 er overal een stuk grauwer en gewoonweg minder mooi uit zien. Het enige wat nergens op slaat is jouw reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-06 22:28
Sjoerd611 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:43:
[...]

Ik deel enkel mijn ervaring. Maak al geruime tijd foto's voor Untappd en merk dat deze sinds de switch naar S24 er overal een stuk grauwer en gewoonweg minder mooi uit zien. Het enige wat nergens op slaat is jouw reactie.
Grauwer of natuurgetrouwer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzarect0r
Cloclo100 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:07:
[...]

Ik was inderdaad niet serieus :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjoerd611
Tja, ik laat de keuze aan jou. Links S22u rechts S24u. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhJg9m9z-YJPGIo1cV_gMMg_b7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4VNf6Ezo5dlejYo8O56GeeWQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQX0B4jtZjxFjzJj7i5z1MVNQrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bdOt7ISHSgaWQFiHx0TXhczY.jpg?f=fotoalbum_large
Links: De Galaxy Buds 2 PRO, Watch 5 PRO en de nieuwe S24 Ultra met rechts mijn nieuwe Xtorm 24.000mAh Powerbank de TITAN PRO 140W

Mijn eerste ervaring met de S24 Ultra 1TB: Is gewoon fantastische toestel. Ik merk duidelijke vooruitgang ten opzichte van mijn oude S22 Ultra op alle punten. Ik ben blij dat er geen gebogen schermranden meer aanwezig is en ik niet meer van doen heb met een Exynos chip. Wat een fantastische accuduur bij de S24 Ultra!

Vandaag is mijn S22 Ultra met pensioen gegaan en heb ik hem opgestuurd. Ik kreeg €401 door Samsung terug op mijn S22 Ultra 512GB + €100 extra totaal €501.

Het nieuwe scherm van de S24 Ultra vind ik fantastisch! Vooral omdat het nu plat is! Geen gebogen schermranden meer heeft. Ik vond het nut van een gebogen scherm minder en niet altijd nuttig. Ik heb vandaag mijn PanzerGlass van gehard glas erop geplakt voor extra bescherming.

De helderheid van het nieuwe scherm is enorm toegenomen als ik dit vergelijk met mijn oude S22 Ultra. Ik vind het scherm van de S24 Ultra veel beter en prettiger in gebruik.

Het geluid bij de S24 Ultra via de interne speakers is een vooruitgang tegenover mijn oude S22 Ultra. Deze klinken nu bij mijn S24 Ultra nog veel helderder en ruimtelijker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_x1JniTJtoivkz6LwZ22yuEnKGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k9RX5C29IQH4D84oL9elC0Fr.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn vrouw heeft dezelfde hoesje en screenprotector gekocht voor haar S24 Ultra

Ik kreeg totaal €741 korting (1TB voor de prijs van 512GB) Ik heb geen spijt van de upgrade. Hopelijk kan ik nu langer met de S24 Ultra doen. De kleur Titanium Orange vind ik mooi. €1.809 voor de 1TB en ik betaalde €1.068.

Op mijn nieuwe S24 Ultra wilde ik nieuwe kleur kiezen. Ik heb altijd standaard kleuren gehad vaak zwart/grijs en bij mijn Galaxy S6 Edge Plus Goud. Dit keer wilde ik daar in wat nieuwe kleuren wat ik niet altijd kies. Ik had als eerst Groen gekozen, maar ik vond dit minder mooi. Ik vergeleek Groen, Sky Blauw en Violet met Orange. Orange vind ik van al die kleuren het mooiste. Mijn vrouw heeft ook een nieuwe kleur gekozen bij haar S24 Ultra in Yellow. De Sky blauw vind ze niet mooi op haar Galaxy Z Flip 4. Ze vind mijn Orange kleur erg mooi en heeft spijt dat ze niet dat heeft gekozen. Wij zijn benieuwd naar haar Yellow kleur.

Mijn complimenten aan Samsung met 7 jaar aan beveiligingsupdates en 7 jaar aan Android updates tot Android 21! Zeer uitstekende updatebeleid. Het zou betekenen dat je tot 2031/2032 met dit toestel kan doen. Met tussendoor een nieuwe accu erin.

In het weekend krijgt mijn vrouw haar Galaxy S24 Ultra 1TB in de kleur Titanium Yellow. Inruil van haar Galaxy Z Flip 4 Blauw 512GB. Op de Flip 4 kreeg ze €279 + €100 extra totaal €379. 1TB voor de prijs van 512GB. Ze heeft maar €1.199 betaald voor haar S24 Ultra 1TB. Een totale korting van €610!

Is een hele goede toestel de S24 Ultra, wel jammer nog steeds te doen hebben met 45W (sinds S20 Ultra) en nog steeds één 5000mAh accu (Sinds de S20 Ultra) niet slecht, ik had liever nu 6000mAh of 7000mAh gezien en voor het opladen 65W of hoger. Ik snap best dat de SoC per generatie er efficiënter op wordt, vooral met de Snapdragon een erg zuinige SoC. Opladen met 65W of hoger had gewoon gekund vind ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tAlFa2jMoUrrphLQvmUpUlL2FCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EaZhMuqIDpGYblKQRTorf1mK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 105% gewijzigd door Van der Berg op 26-01-2024 10:57 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

HellStorm666 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:26:
......
Is het mogelijk om telefoongesprekken automatisch op te nemen?
Iemand die mij hierbij kan helpen?
Krijg het niet gevonden/voor elkaar.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-01 22:34
HellStorm666 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 06:43:
[...]

Zover ik weet is die optie gewoon niet beschikbaar in de EU firmware. Om die optie te activeren zou je dus een andere firmware moeten flashen. Meen dat sinds de s21 in elk geval de India firmware die optie wel heeft, maar controleer dat vooral even voordat je aan de gang gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dennism schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:22:
Hier de S24 Ultra ook binnen, iemand al wat meer gehoord over het 'kleuren issue'? Mijn telefoon heeft het in ieder geval ook. Levendig op de S24 Ultra is exact wat op mijn oude S21 'Naturel' is, en switchen tussen 'Levendig' en 'Naturel' doet op de S24 Ultra helemaal niets, waar het op de S21 een 'wereld van verschil' is, het lijkt er mijn inziens dus op dat er mogelijk een bug is in One ui 6.1 waar 'levendig' en 'Naturel' beide een gelijk profiel hebben in plaats van een duidelijk verschillend profiel.

Gelukkig vind ik de kleuren van 'Naturel' niet onprettig, maar het blijft een vreemd iets.

Edit: Wat is er van begrijp heeft het niets te maken met de 'Anti-Reflective coating', want S24 en S24+ modellen zonder die coating hebben volgens diverse posters op o.a. reddit en Samsung forums hetzelfde issue.
Welk kleuren issue?
Ik lees de twee afgelopen dagen niets anders dan berichten van mensen die er achter komen dat de wereld niet zo fleurig is, als Samsung, ze lang op hun schermen heeft doen laten geloven. ;)

De kleuren zijn prima, eigenlijk nog wel redelijk verzadigd, maar ze neigen nu naar zoals het werkelijk is. Je ziet, doordat ze niet meer zo oververzadigd zijn als tot de S23 ook veel meer details in kleurnuances.
Persoonlijk vind ik de huidige kleurweergave veel mooier, maar dat is smaak.
Het is in elk geval natuurlijker en zorg voor meer detail en als je het toestel een week in gebruik heb, ga je het scherm waarderen en zie je het verschil niet meer.

EDIT:
pimjai schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 06:47:
[...]

Zover ik weet is die optie gewoon niet beschikbaar in de EU firmware. Om die optie te activeren zou je dus een andere firmware moeten flashen. Meen dat sinds de s21 in elk geval de India firmware die optie wel heeft, maar controleer dat vooral even voordat je aan de gang gaat.
Waarom eigenlijk niet? Is is toch gewoon toegestaan om (telefoon) gesprekken op te nemen, zo lang een van beide deelnemers, maar weet dat dit gebeurd? Zou dat in de meeste EU-landen anders zijn?
Een fatsoenlijk werkend alternatief als app is er ook niet, tenminste heb ik ze nog niet gevonden.

[ Voor 17% gewijzigd door Peatsmoke op 26-01-2024 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Pufster schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:18:
https://www.reddit.com/r/samsung/s/tFGuBMokjg

Lijkt er op het een bug is gezien andere delen van de UI en videos wel de goede kleuren tonen.
Op mijn S24 zie ik ook geen verschil tussen 'levendig' en 'natuurlijk' .
Zal wel een firmware fix voor komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

pimjai schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 06:47:
[...]

Op XDA even gekeken.
CSC aanpassen naar ILO is de oplossing.
De EUX (standaard in NL) CSC zit in diezelfde multi firmware.
Zou dus geen negatief effect moeten hebben. Maar kan nu in iedergeval gesprekken opnemen.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Peatsmoke schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 06:58:
[...]

Welk kleuren issue?
Ik lees de twee afgelopen dagen niets anders dan berichten van mensen die er achter komen dat de wereld niet zo fleurig is, als Samsung, ze lang op hun schermen heeft doen laten geloven. ;)

De kleuren zijn prima, eigenlijk nog wel redelijk verzadigd, maar ze neigen nu naar zoals het werkelijk is. Je ziet, doordat ze niet meer zo oververzadigd zijn als tot de S23 ook veel meer details in kleurnuances.
Persoonlijk vind ik de huidige kleurweergave veel mooier, maar dat is smaak.
Het is in elk geval natuurlijker en zorg voor meer detail en als je het toestel een week in gebruik heb, ga je het scherm waarderen en zie je het verschil niet meer.
Dat is dan ook het issue niet. Die modus voor kleurgetrouwe kleuren was er altijd al. Wat het issue lijkt te zijn, is dat wanneer je naar instellingen > display > schermmodus gaat het scherm altijd in 'Naturel' staat, ook als 'levendig' is geselecteerd, maar ook bijvoorbeeld de 'witbalans' slider gebruiken, of de RGB sliders in 'geavanceerde instellingen', doet op de S24 serie helemaal niets (*iets door mij gechargeerd, maar het doet veel minder dan op andere toestellen). Pak maar eens meerdere Samsung toestellen naast elkaar en ga een spelen met die settings. In ieder geval op mijn S24 Ultra (en die van vele anderen) werkt dat niet zoals het zou moeten / het werkte op vorige generaties. Voor mij maakt dit weinig uit, ik prefereer deze kleuren ook, maar voor mensen die dat niet hebben, en juist het 'poppen' van de kleuren willen hebben kan ik me voorstellen dat dit erg vervelend is. En die groep mensen, lijkt gezien het aantal klachten / opmerkingen, vrij groot te zijn. Ik lees zelfs op reddit berichten van mensen die het toestel hierom terugsturen, gaat ook wat ver, maar laat wel zien hoe in ieder geval een groep mensen hierover valt.

De bug die er lijkt te zijn is dus niet dat de kleuren naturel zijn (dat is uiteraard geen bug), immers die optie zou er namelijk altijd moeten zijn, maar dat er tussen 'levendig' en 'naturel' geen* verschil zit en dat de diverse sliders niets* doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Dennism op 26-01-2024 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Voor wat het waard is: De functie tegen burn-in die er bij UI 6.0 is uitgehaald is weer terug in UI 6.1.
(https://www.galaxyclub.nl...is-gefikst-in-one-ui-6-1/)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-06 16:00
Ik heb net de schermen van de S23U en S24U naast elkaar gelegd en eerlijk gezegd is het verschil erg klein. Misschien dat het per toestel varieert maar het verschil in kleur is subtiel.

Bij mij is er zeer zeker een verschil tussen levendig en natuurlijk. Ook de slider werkt gewoon zoals het hoort.

Heb wel gemerkt dat de foto's in de Gallerij app er anders uitzagen dan wanneer ik ze op een aan ander toestel bekeek. Blijkt dat er een Super HDR toggle is in de Gallerij app en die staat standaard aan waardoor de foto's er anders uitzien. Op zich wel mooi vind ik maar misleidend want het is niet wat een ander ziet als de foto doorstuur.

[ Voor 36% gewijzigd door Garret1410 op 26-01-2024 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:38
[...]

google playstore: app heet "call reccorder auto recording" (by callteam), gebruik deze al jaren, werkt bij mij goed; alleen moet je soms (niet altijd dus) na een update van android, de app verwijderen en opnieuw installeren.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Dennism schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:09:
[...]

Ik zie wel verschil als ik tussen beide modi wissel. Het is geen groot verschil, maar is er toch. Direct al zichtbaar in het voorbeeldplaatje in het keuzescherm. Dus als het bij jou niet verschilt is er misschien iets anders aan de hand.
Sjoerd611 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:54:
[...]

Tja, ik laat de keuze aan jou. Links S22u rechts S24u. [Afbeelding]
Ik snap je sentiment, maar alle foto's die je hebt geplaatst zijn best ruk belicht met een witbalans die volgens mij all over the place is. Daarbij heb je voor de 24 blauwe biertjes gebruikt en de 22 rode, dat doet ook iets met de kleuralgoritmes, alleen vermoed ik dat die keuzes de resultaten meer naar jouw gewenste perceptie zouden moeten duwen. Maar je wilt inderdaad dezelfde foto's met elkaar vergelijken voordat je er iets zinnigs over kan zeggen. En de enige die dat kan ben jij, je kan hier wel twee foto's naast elkaar neerzetten van iets maar van geen van beide foto's krijgen wij een goede indruk van hoe het er echt uit hoort te zien. Iedereen zit hier weer met een ander scherm waarop kleuren anders worden weergegeven. Wie weet is het bier in het echt heel geel, wie weet is het in het echt best grauw. Wie weet kwam er nog daglicht bij de foto's en was het de ene dag bewolkt en de andere dag zonnig. Dat alles kan je alleen maar beoordelen met het daadwerkelijke biertje erbij in hetzelfde licht. Anders zitten we gewoon twee verschillende sensoren+settings+postprocessing te vergelijken en een subjectief oordeel te vellen over wat er het "fijnst" uitziet.

In ieder geval moet de firmware-update nog komen die wat camera-zaken zou fixen dus daar moet je op wachten voordat je allerlei definitieve oordelen velt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

[...]

Mosterd na de maaltijd maar ik gebruik deze: https://apps.samsung.com/...=com.appstar.callrecorder al sinds mijn S7 en werkt nog relatief prima zelfs met de beperkingen van nieuwe Android-versies.
Is niet meer direct vindbaar als je op de naam zoekt want "niet compatible" maar via deze directe link heb ik 'm toch kunnen installeren. Als het goed is is dit de originele waarvan ondertussen wat sketchy klonen rondzwerven in de play store.

[ Voor 13% gewijzigd door DataGhost op 26-01-2024 10:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-06 11:51
Wacht gewoon ff de 1e update af. We zitten op de eerste release. Het zou niet zo moeten zijn, maar het is tegenwoordig gewoon zo dat er zeker in het begin allerlei imperfecties zijn. Het komt vast wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arjan90 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:06:
Ik kon nog niets vinden over de Tweakers review en wanneer die komt, iemand daar al iets over gelezen?
Nee, maar ik heb dan ook meer de behoefte aan een goede review dan reviews die tot nu toe allemaal een herhaling van zetten zijn. Een goede review maken en schrijven kost nu eenmaal tijd en ik verwacht eigenlijk ook wel van Tweakers dat ze de firmware-update afwachten die eraan schijnt te komen.
Pagina: 1 ... 6 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen