Pics or it didn't happen.
[ Voor 5% gewijzigd door Peatsmoke op 21-01-2024 18:00 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Peatsmoke op 21-01-2024 18:00 ]
Ja en nee. Ik vond de stap van 3x naar 10x best groot dus vind die 5x wel prima. Misschien nog beter de 3x weglaten en in de plek een 5x en een betere 10x. Of een hele goede 3x en een 10x.danda schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:59:
Geloof niet alles wat je ziet in de youtube reviews... optisch is altijd beter dan digitale verwerking, de reviewer heeft er vaak belang bij, bij het aanprijzen van nieuwe producten. Waarom is 10x optisch niet behouden in de s24 ultra met een grotere lichtsensor? Dat zou pas een substantiele update zijn, nu wordt het optisch verschil gecompenseerd met digitale verwerking. Maar we zullen het zien , ik heb de s24 ultra ook besteld.
De S23U had toch ook al een LTPO scherm. Hoe dan ook lijken de eerste batterij ervaringen erg positief.german8 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:45:
Ik ben erg benieuwd of het LTPO scherm de accuduur veel ten goede komt.
En of ie ook terugschakelt naar 1 fps in rust (en 24/30/50/60 fps om video content te matchen).
[ Voor 21% gewijzigd door Garret1410 op 21-01-2024 21:05 ]
Dat was geen extra button op de S23. Dat was gewoon de powerbutton die standaard op Bixby ingesteld stond. Die kun je naar eigen believen aanpassen naar het openen van de door te dubbelklikken of een instellen om zo een app te openen. Door lang indrukken kun je kiezen voor het activeren van Bixby of het Menu uitschakelen. De S24 heeft deze knop ook gewoon.An1mA schreef op zondag 21 januari 2024 @ 23:15:
Samsung heeft sinds de S23 ultra een extra task/action button geïntroduceerd naast de power en volume up/down buttons. Maar, ik kan daarover niks vinden bij de S24 ultra of daar verandering zijn aangebracht. Of verwar ik me ergens mee en bestaat die extra button helemaal niet?
"When you grow up your heart dies"
Bedankt voor het delen van de link en ik heb de S24 Ultra besteld met Titanium Orange. Ik vind hem heel mooi en ben blij met deze mooie kleur. Dat gaat inderdaad lekker opvallen. Woensdag wordt mijn S24 Ultra bezorgd. Ik dacht, dit keer een nieuwe kleur en een kleur dat ik niet eerder heb gehad.tobys schreef op zondag 21 januari 2024 @ 23:15:
Eindelijk wat meer op YouTube te vinden aangaande de exclusieve kleuren. Dat oranje valt wel lekker op, mooie kleur.
YouTube: Samsung Galaxy S24 Ultra (Titanium Orange) Exclusive Color | UNBOXING
[ Voor 34% gewijzigd door Van der Berg op 22-01-2024 02:50 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
[ Voor 82% gewijzigd door kruila op 22-01-2024 13:53 ]
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Wat is dit nou voor trieste site joh? Letterlijk een slechte machinevertaling (leeuwebek, really?) van https://www.tomsguide.com...ws-away-iphone-15-pro-max (welke al gepost was) zonder bronvermelding, gejat dus.
sorry, dacht een kleine bijdrage te leveren aan dit forumDataGhost schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:22:
[...]
Wat is dit nou voor trieste site joh? Letterlijk een slechte machinevertaling (leeuwebek, really?) van https://www.tomsguide.com...ws-away-iphone-15-pro-max (welke al gepost was) zonder bronvermelding, gejat dus.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
[ Voor 8% gewijzigd door Nmgn op 22-01-2024 18:09 . Reden: De reguliere S24 toegevoegd ]
Nmgn schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:57:
De Tweakers.net review van de S24 serie zal vast nog onder embargo staan, maar ik heb een testresultaten sneak preview ontdekt. Bij de kenmerken van de toestellen zijn via de pricewatch de testresultaten al zichtbaar, heel bemoedigend dat er vele groene vlakken zichtbaar zijn bij de Exynos 2400:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/2033996;2033902/ (S24 ultra vs. S24+)
[ Voor 0% gewijzigd door MAX3400 op 22-01-2024 18:04 . Reden: Typo ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
[ Voor 51% gewijzigd door german8 op 22-01-2024 18:39 ]
Is inderdaad weg. Ik heb wel een screenshot van de accutest van de s24 bij video afspelen @250cd/m²: 1d4h50, wat heel wat meer is dan de s23: 20h07. Veelbelovend dusgerman8 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:37:
Heeft iemand een screenshot gemaakt? Ik zie namelijk niks (meer).
Zeker, die screenshots zijn gemaaktgerman8 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:37:
Heeft iemand een screenshot gemaakt? Ik zie namelijk niks (meer).
Zag wel dat de s24 128GB is getest en die scoort lager op StorageMark, zal wel door UFS 3.1 komen.
Zaten er ook al battery scores bij?
[ Voor 14% gewijzigd door german8 op 22-01-2024 19:07 ]
De redactie zal je voordragen voor een erelidmaatschap.Nmgn schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:49:
[...]
Zeker, ik heb screenshots gemaakt:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er was maar 1 accutest en enkel bij de s24, zie mijn vorige post.german8 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:01:
Hm, nog niet helemaal compleet en behoorlijk wat gekke uitschieters.
Zal nog wel wat werk nodig om dit final&representatief te krijgen.
Helaas geen overzicht van alle accu tests🤓
[ Voor 20% gewijzigd door Van der Berg op 22-01-2024 19:33 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
De eerste indruk is dat hij nog niet geleverd isVerwijderd schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:22:
[...]
En hoe is je eerste indruk? Ik moet nog wachten tot donderdag........
Ik ken die 2 games niet maar je migreert toch alleen het (online) account en mogelijk een gedeelte van de (online) save-game en mogelijke aankopen? Je zou eens per game kunnen zoeken naar "cross platform save" of "cross platform purchase"; het is in ieder geval niet zo dat je 60GB aan "iOS-data" naar "Android" hoeft te kopieren; het start toch nooit op.elaho schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:03:
Weet iemand als je gegevens overzet van Iphone naar S24 ultra met Smartswitch of je dan ook kan kiezen welke apps je wilt overzetten? Ik heb nl Genshin Impact en Honkstar rail op de iphone staan en die zijn bijna 60gb samen. Dan duurt het overzetten zo lang.
Even de datum checkenrobbvdb schreef op maandag 22 januari 2024 @ 22:13:
[...]
De eerste indruk is dat hij nog niet geleverd is... toch?
MAX3400 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:02:
[...]
Ik ken die 2 games niet maar je migreert toch alleen het (online) account en mogelijk een gedeelte van de (online) save-game en mogelijke aankopen? Je zou eens per game kunnen zoeken naar "cross platform save" of "cross platform purchase"; het is in ieder geval niet zo dat je 60GB aan "iOS-data" naar "Android" hoeft te kopieren; het start toch nooit op.
Maar, mogelijk doe ik een aanname; zoek desnoods even contact met de developer en/of het betreffende forum
Heel hartelijk dank voor je antwoord. Hier kan ik wel wat mee. 😃👍
I know, maar ik geloof er niets van dat hij hem kreeg
[ Voor 23% gewijzigd door Van der Berg op 23-01-2024 02:18 ]
Dat maakt ook niet zo veel uit, Samsung kan in elk geval niet verweten worden dat jij, je toestel moet vervangen omdat ze geen ondersteuning meer bieden. In deze tijd is het belangrijk dat je een groen imago blijft houden. Voordat je het weet zitten ze op de snelweg voor het kantoor van Samsung Nederland.Van der Berg schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 02:04:
Ik vraag mij afvraag,
Hoe zal de S24(+)/Ultra presteren in 2031? De S24 krijgt namelijk 7 jaar Android updates en 7 jaar beveiligingsupdate. Zal het nog werkend zijn in 2031? Accu kan je tussendoor vervangen door een nieuwe accu. Maar zullen de apps gewoon stabiel erop draaien of is de hardware dan zo verouderd?
Heeft er iemand ervaring hiermee?
Wij krijgen bij de S24 tot Android 21! Ik kan niet beloven dat ik het zo lang zou kunnen volhouden. Ik hoop het wel. Als je het zo lang weet vol te houdendan heb je in Januari 2032 als Pre-Order de Galaxy S32(+)/Ultra (Dan ben je 8 generatie verder)
Ten tweede blijft de waarde hoger als je de S24 straks tweedehands gaat door verkopen wegens de updatebeleid van 7 jaar lang!
[ Voor 15% gewijzigd door Peatsmoke op 23-01-2024 03:54 ]
Het is een leuke belofte, maar als gadget nerd heeft het voor mij, en met mij velen anderen hier volgens mij, weinig toegevoegde waarde. Ik vervang gemiddeld elke twee jaar mijn telefoon, dus sla dan 1 generatie over doorgaans. Dit keer zelfs twee generaties overgeslagen om redenen, en verwacht morgen mijn S24U.Van der Berg schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 02:04:
Ik vraag mij afvraag,
Hoe zal de S24(+)/Ultra presteren in 2031? De S24 krijgt namelijk 7 jaar Android updates en 7 jaar beveiligingsupdate. Zal het nog werkend zijn in 2031? Accu kan je tussendoor vervangen door een nieuwe accu. Maar zullen de apps gewoon stabiel erop draaien of is de hardware dan zo verouderd?
Wij krijgen bij de S24 tot Android 21! Ik kan niet beloven dat ik het zo lang zou kunnen volhouden. Ik hoop het wel. Als je het zo lang weet vol te houdendan heb je in Januari 2032 als Pre-Order de Galaxy S32(+)/Ultra (Dan ben je 8 generatie verder)
Ten tweede blijft de waarde hoger als je de S24 straks tweedehands gaat door verkopen wegens de updatebeleid van 7 jaar lang!
[ Voor 12% gewijzigd door sn0x0r op 23-01-2024 07:02 ]
Qua hardware gaan de toestellen al een tijdje niet meer zo hard 'achteruit' als vroeger. De snelheidsverbeteringen zijn natuurlijk steeds minimaler. Over een jaar of 6 zien je foto's er misschien minder flitsend uit dan de nieuwste modellen en als je een fervent mobile gamer bent dan ziet dezelfde game er minder mooi uit (bij dezelfde framerate), maar het toestel is tegen die tijd nog steeds veilig te gebruiken.Van der Berg schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 02:04:
Ik vraag mij afvraag,
Ik denk dat het ook wel wat doet voor de doorverkoopwaarde van de S24 serie.Kryziek schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:53:
Mijn oude S8 heeft mijn ma nu nog in gebruik en die is dus al 7 jaar oud inmiddels. Qua hardware echt nog dikke prima, op de accu na dan logischerwijs. Wij en ik gaan die 7 jaar misschien niet halen maar mijn doorgeefgeneratie waarschijnlijk wel 😁
"When you grow up your heart dies"
Mijn zusje gebruikt nog een S9+ uit 2018. Doet het nog perfect voor haar, camera is prima en Whatsapp en alle andere Social media apps werken nog prima. Is niet meer de snelste maar voor haar geen probleem. Dus ook voor deze 7 jaar belofte was het al meer dan prima.Van der Berg schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 02:04:
Ik vraag mij afvraag,
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Mijn 'grootte' overstap was van iPhone 11 naar 13 Pro Max en dat was genieten. Ik kijk graag YT etc op mijn telefoon en ook de batterijduur was heel prettig. Ben vorig jaar overgegaan op een S23U en nog steeds heel blij met het formaat en batterijduur. Ik ga nu heel anders met het opladen om, waar ik eerst elke nacht aan het laden was (iPhone 11 tijd) denk ik er nu niet meer over na en gooi ik 'm ergens aan de oplader als die aangeeft nog maar 15 procent te hebben. Behalve als ik echt een dagje op stap ga, dan zorg ik er wel voor dat ik met een volle batterij op stap ga.Flipswix schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:04:
Ik twijfel nog om de S24 ultra op te halen. Heb nu een normale S22 en ben er zeer tevreden mee, behalve de batterijduur. Ik mag blij zijn als ik om 18.00u thuis ben en nog 10% over heb.
Enige waar ik echt over twijfel is het formaat. Hoe was het voor jullie Ultra gebruikers die wellicht ooit de stap maakten van een normaal naar grootformaat telefoon?
Heb zowel de Fold als de S23 Ultra gehad. Nu klein jaar de S23. S23 is zoveel beter qua gebruiksgemak dat ik niet groter zou willen. De 24 is ook nog mooi compact. De Ultra heeft ook nog een onhandig vierkante vorm.Flipswix schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:04:
Ik twijfel nog om de S24 ultra op te halen. Heb nu een normale S22 en ben er zeer tevreden mee, behalve de batterijduur. Ik mag blij zijn als ik om 18.00u thuis ben en nog 10% over heb.
Enige waar ik echt over twijfel is het formaat. Hoe was het voor jullie Ultra gebruikers die wellicht ooit de stap maakten van een normaal naar grootformaat telefoon?
Kijk even onder het topic: Feiten en fabels: Snapdragon vs ExynosPixeljunk_NL schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:08:
Ik twijfel tussen de S24+ en de S24 Ultra. Ik hecht weinig waarde aan de S-Pen. Echter zou ik weleens het verschil willen weten tussen snapdragon en Exynos. Dat is het enige wat me zorgen baat bij de S24+ anders was de keuze snel gemaakt. Ik lees enkel negatieve verhalen van mensen die eerder een Snapdragon hadden en de switch hadden gemaakt naar Exynos. Ik zal niet tot weinig gamen op de telefoon. Wel vind ik het belangrijk dat de telefoon snel en goed functioneert (ook naar de toekomst toe) en de batterij een goede en lange levensduur heeft. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
[ Voor 4% gewijzigd door Gismo1979 op 23-01-2024 11:27 . Reden: Oeps, Verkeerde link gekopieerd ]
Ik zag een filmpje waarbij iemand de batterijen van S24 S24+ en 24 Ultra testte en het was maar een verschil van een paar procent. Dus de exynos is qua batterijverbruik veel beter geworden.Pixeljunk_NL schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:08:
Ik twijfel tussen de S24+ en de S24 Ultra. Ik hecht weinig waarde aan de S-Pen. Echter zou ik weleens het verschil willen weten tussen snapdragon en Exynos. Dat is het enige wat me zorgen baat bij de S24+ anders was de keuze snel gemaakt. Ik lees enkel negatieve verhalen van mensen die eerder een Snapdragon hadden en de switch hadden gemaakt naar Exynos. Ik zal niet tot weinig gamen op de telefoon. Wel vind ik het belangrijk dat de telefoon snel en goed functioneert (ook naar de toekomst toe) en de batterij een goede en lange levensduur heeft. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
[ Voor 7% gewijzigd door DannyHrmnns op 23-01-2024 11:27 ]
Nee ook niet, dit topic gaat over de S24 zelf, jij refereert naar het volgende topic:Gismo1979 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:22:
[...]
Kijk even onder het topic: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen
Dit topic gaat over de verschillen tussen de Exynos en de Snapdragon.
Echte conclusies kun je nu nog niet trekken volgens mij. Ze lijken dicht bij elkaar te zitten.
Ik heb de overstap gemaakt van de S21+ naar de S24U eigenlijk voornamelijk vanwege de camera's. Ik merk bij het zoomen dat de S21+ de kwaliteit van de foto's snel achteruit gaat.Flipswix schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:04:
Ik haatte mijn S22 (heb er twee gehad nadat de eerste ermee stopte) en heb toen het kon de S23 preordered zodat ik met inruil nog geen 100 euro kwijt was. Best decision ever. Nu ik toch een maatje groter wil (ik reis weer veel en dat is film kijken onderweg) had ik gehoopt op een S24+ met Snapdragon maar denk dat ik toch voor de Ultra ga.Flipswix schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:04:
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ik stap ook over van iOS terug naar Android. Je kan volgens wat ik gelezen heb de apps kiezen die overgezet moeten worden. Krijg mijn S24 Ultra pas donderdag dus kan dan pas uitproberen. Omdat ik meer dan 40GB moet overzetten ga ik het proberen via iCloud, wat ook kan via de migratietool van Samsung. Lightning is maar 480 Mbs...elaho schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:03:
Weet iemand als je gegevens overzet van Iphone naar S24 ultra met Smartswitch of je dan ook kan kiezen welke apps je wilt overzetten? Ik heb nl Genshin Impact en Honkstar rail op de iphone staan en die zijn bijna 60gb samen. Dan duurt het overzetten zo lang.
ik heb het wel gedaan...via samsung kon je het voor 60 erbij krijgen...vorig jaar was dit gratis maar je moet nu wel iets betalen.elaho schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:05:
Raden jullie aan om Samsung Care te nemen? Ik moet zeggen dat ik bij m’n iPhone nooit Apple Care heb genomen eigenlijk.
Psst...stimpyrulez schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:23:
Mmm krijg net mail van samsung dat de telefoon nu pas de 31ste komt i.p.v morgen...
Mooi balen
Verwijderd
Ligt beetje aan de kleurstimpyrulez schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:23:
Mmm krijg net mail van samsung dat de telefoon nu pas de 31ste komt i.p.v morgen...
Mooi balen
Dat is wel een heel groot verschil. Ben benieuwd of dit ook daadwerkelijk zo uit gaat komen. Zou in ieder geval wel een mooi teken zijn.mr_star schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:42:
[...]
Is inderdaad weg. Ik heb wel een screenshot van de accutest van de s24 bij video afspelen @250cd/m²: 1d4h50, wat heel wat meer is dan de s23: 20h07. Veelbelovend dus
Ik was zelf van de S10 naar de S22+ gestapt (vanwege de betere accuduur en meer features). De grootte went uiteindelijk wel, alhoewel ik toch liever een kleiner telefoon prefereer. Als de S24 en de S24 gelijkwaardig waren geweest, dan had ik zeker de S24 gehaald. Maar zoals je het raadt, ben ik weer voor de Plus-variant gegaan. De S24 Ultra is weer een slag groter, vind ik zelf best heftig. Uiteindelijk went dat ook wel weer denk ik.Flipswix schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 11:04:
Dan zit er misschien wel een scherpe tussenthecompany schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 23:19:
Voor degenen die hem binnen hebben, zouden jullie kunnen checken of de shutter lag nog steeds aanwezig is? En dan bedoel ik niet perse het opslaan van de foto, maar de lag die zichtbaar is op fotos van bewegende objecten zoals kinderen of huisdieren, in de vorm van blurry fotos.
In YouTube videos wordt vooral gefocust op het kunnen nemen van 18 fotos in 30 sec ipv 10 bij de vorige generaties maar dit vind ik niet zo interessant.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Dat is geen lag, maar het gevolg van een te lange sluitertijd of niet scherp gesteld op het onderwerp, maar zoals jij het beschrijft, is het de sluitertijd.thecompany schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 23:19:
Voor degenen die hem binnen hebben, zouden jullie kunnen checken of de shutter lag nog steeds aanwezig is? En dan bedoel ik niet perse het opslaan van de foto, maar de lag die zichtbaar is op fotos van bewegende objecten zoals kinderen of huisdieren, in de vorm van blurry fotos.
In YouTube videos wordt vooral gefocust op het kunnen nemen van 18 fotos in 30 sec ipv 10 bij de vorige generaties maar dit vind ik niet zo interessant.
Dat is wel lag en een bekend probleem sinds een aantal S-generaties, de foto's zijn wel degelijk blurry en samsung erkende het probleem.Peatsmoke schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 05:06:
[...]
Dat is geen lag, maar het gevolg van een te lange sluitertijd of niet scherp gesteld op het onderwerp, maar zoals jij het beschrijft, is het de sluitertijd.
Lag is de tijd tussen afdrukken en het maken van de daadwerkelijke foto, daardoor zijn onderwerpen niet blurry, maar zijn ze gewoon op een andere plek in beeld, of is de mond van je gapende kat alweer dicht.
De lag tussen afdrukken en foto maken is een stuk korter geworden heb ik ergens in de online reviews gezien.
[ Voor 20% gewijzigd door Peatsmoke op 24-01-2024 07:52 ]
LOL dat is een uitleg als een andere. Er zit een autofocus op die camera, en of die nu snel focust of niet.. Het is 1 geheel wat je koopt en dat zou mogen werken als je de hoofdprijs betaalt. Ik had dit met geen enkel toestel meegemaakt tot ik een s23u kocht.Peatsmoke schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 07:17:
Samsung erkende inderdaad dat shutter lag, ontstond door niet goed of helemaal niet focussen op het onderwerp. Dat probleem is overigens sinds de Fold 5 opgelost.
Het niet goed focussen (en dus wazige foto's) was de oorzaak van de lag en niet het gevolg van de lag.
Op Sammobile hebben ze de S24 Ultra tegenover de S24+ gezet:
[YouTube: Samsung Galaxy S24+ & S24 Hands On - EXYNOS STRIKES BACK !]
Met mijn S10+ zet ik de limiet op 85 inderdaad en laad hem vaak kleine beetjes op. Ik houd hem graag tussen de 40% en 85% en nu bijna 4 jaar later is de accu nog best goed in mijn optiek. Ohja, ik snellaad nooit. Kan nog prima een volle dag redden waar ik voorheen net 2 dagen kon halen als ik rustig aan deed.Er!k schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:07:
Wat doen julllie om de batterij te sparen? Gebruiken jullie de oplaadlimiet tot 85% en dan laden als hij 15% is? Of gewoon lekker opladen tot 100%?
Altijd gewoon tot 100, en tussendoor vaak ook wat bijladen. Als ik ga slapen leg ik hem op de draadloze lader. Meestal komt die nooit lager dan 15-20%.Er!k schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:07:
Wat doen julllie om de batterij te sparen? Gebruiken jullie de oplaadlimiet tot 85% en dan laden als hij 15% is? Of gewoon lekker opladen tot 100%?
Een review is niet in 2 uur gemaakt he. Een fatsoenlijke review duurt dagen.marteltor schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:32:
ik vind het wel heel apart dat er zo weinig serieuze reviews zijn terwijl er wel al telefoon uitgeleverd worden
[ Voor 97% gewijzigd door mattrob op 24-01-2024 10:54 ]
Maar de meeste reviewers hebben al zowat een week de S24 in bezit. Ik had ook verwacht dat vandaag de eerste 'echte' reviews zouden verschijnen. Maar de dag is nog vroeg in de VS.Rohit schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:39:
[...]
Een review is niet in 2 uur gemaakt he. Een fatsoenlijke review duurt dagen.
Het kan ook zijn dat deze pas vanaf een bepaalde datum/tijd online mogen komen.Of-Aaargh schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:43:
[...]
Maar de meeste reviewers hebben al zowat een week de S24 in bezit. Ik had ook verwacht dat vandaag de eerste 'echte' reviews zouden verschijnen. Maar de dag is nog vroeg in de VS.
Psst...mattrob schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:42:
----------------------------
Onze medewerker is onderweg met uw zending
Hieronder kunt u de verwachte aankomsttijd van onze medewerker volgen.
Wij verwachten vandaag tussen 10:45 en 11:00 uur bij u langs te komen
----------------------------
Yeahhh !! De Ultra in Samsung lichtgroen
Het is wel relatief zeldzaam dat zo'n embargo nog loopt als er al hardware wordt uitgeleverd. Sterker nog, je ziet wel eens dat embargo's worden geschonden zodra exemplaren verkrijgbaar zijn omdat die schending minder schadelijk is dan "te laat' zijn met je review.dutchgio schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:45:
[...]
Het kan ook zijn dat deze pas vanaf een bepaalde datum/tijd online mogen komen.
Dat kunstje flikt samsung wel vaker. Een paar dagen met extreme kortingen adverteren zodat er massaal besteld wordt, want FOMO en mooie kortingen. Het review NDA wordt pas X uren/dagen na levering toestellen vrijgegeven. Dit om te voorkomen dat er reviews komen met 'Goed toestel, maar eigenlijk weinig anders tov de vorige generatie' waardoor mensen beginnen te twijfelen. Het is allemaal marketing.Patriot schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:53:
[...]
Het is wel relatief zeldzaam dat zo'n embargo nog loopt als er al hardware wordt uitgeleverd. Sterker nog, je ziet wel eens dat embargo's worden geschonden zodra exemplaren verkrijgbaar zijn omdat die schending minder schadelijk is dan "te laat' zijn met je review.
Veel outlets lijken de telefoons dan inmiddels ook wel bijna een week te hebben, en sommige zelfs langer, diverse youtubers gaven na unpacked aan al 'hands on' ervaring te hebben met de toestellen (ruim) voor Unpacked, waar door je eigenlijk toch al wel wat reviews zou verwachten, ook omdat er schijnbaar (door enkele reviewers aangegeven op reddit) geen NDA zou zijn na unpacked.Rohit schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:39:
[...]
Een review is niet in 2 uur gemaakt he. Een fatsoenlijke review duurt dagen.
Diverse reviewers hebben op o.a. reddit aangegeven dat er na 'Unpacked' geen NDA meer was.dutchgio schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:45:
[...]
Het kan ook zijn dat deze pas vanaf een bepaalde datum/tijd online mogen komen.
En dan heb je 30 dagen om te retouren?german8 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:02:
Ik vond het ook wel apart.
De S23 werd namelijk officieel aangekondigd op 1 Februari 2023 en toen zette Tweakers ook gelijk een volledige review online.
Zo kan je een weloverwogen keuze maken om al dan niet te bestellen en tevens gebruik te maken van de hoge(hoogste?) aankoop kortingen.
Om die hoge kortingen nu optimaal te pakken moest je een besluit nemen zonder de beschikbaarheid van reviews. Met het risico dat de telefoon straks tegenvalt.
[ Voor 82% gewijzigd door Dennism op 24-01-2024 11:54 ]
Kijk even op het topic: Feiten en fabels: Snapdragon vs ExynosID-College schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:30:
Ik weet dat het wat lastige discussie is, maar wij staan op het moment een Samsung te kopen voor vriendinlief. Ik heb een S23, zij wilt een nieuwe Samsung.. We willen sowieso geen + of Ultra (te groot) dus twijfelen vooral tussen de S23 en S24.
Normaal zou ik zeggen: de S24 maar het Exynos / Snapdragon verhaal zit wat onzekerheid in, waardoor ik neig naar de S23.. Maar wellicht denk je achteraf: had beter de S24 kunnen pakken.. Ander alternatief is wachten natuurlijk, maar zijn er hier meningen? De S22 had een goede vriend van mij, maar was er totaal niet tevreden over, teveel haperingen en late feedback waardoor het best verveld werd..
Ik weet welk probleem je bedoelt en is inderdaad bekend. Er is wat verwarring over doordat mensen het anders noemen maar hoe je het ook noemt het bedoelde probleem is simpelweg dat de samsung telefoons useless zijn voor wanneer je vaak spontane fotos van bv kinderen wilt maken. Voor mij tot twee keer toe hoofdreden om de S23 Ultra te retourneren. Het is nooit opgelost geweest, zelfs niet na de zogenaamde fixes. Dat zijn nooit fixes geweest.Cloclo100 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 06:54:
[...]
Dat is wel lag en een bekend probleem sinds een aantal S-generaties, de foto's zijn wel degelijk blurry en samsung erkende het probleem.
[ Voor 5% gewijzigd door NosferatuX op 24-01-2024 11:53 ]
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
En er is geen enkele mogelijkheid om dat te veranderen? Dat is 1 van de selling points van Samsung voor mij, omdat ik Swiftly Switch gebruik en dit op mijn pixel 8 voor problemen zorgt met de swipe vanuit de rechterkant van het scherm. Nu wel een soort van workaround maar had gehoopt dit met de Samsung weer op te kunnen lossenmattrob schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:59:
Even wennen: ik gebruik de veeggebaren voor de navigatiebalk in plaats van de 'knoppen' onderaan scherm. Dat is op de S24, wsl vanwege UI6.1 veranderd; waar ik tot op heden 3 veeggebaren onderaan had, is dat nu veranderd naar 1 veeggebaar van onderuit het scherm, en de 2 andere veeggebaren vanuit de rechter en linkerkant vanuit het scherm ;-) !
Heel youtube staat toch al vol met ervaringen van bekende vloggers en tech influencers. Ik heb al heel veel voorbij zien komen zelfs dedicated battery life comparisons, camera comparisons, noem maar op.marteltor schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:32:
ik vind het wel heel apart dat er zo weinig serieuze reviews zijn terwijl er wel al telefoon uitgeleverd worden
Dat moet je zelf denk ik bepalen. Als vloggers kritisch zijn in vergelijking met bijv iphone pro max dan denk ik wel dat je die vloggers serieus kunt nemen. Er is tot nu toe nog niemand die s24 ultra alleen maar ophemelt bijvoorbeeld als je dat bedoelt.Peatsmoke schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:02:
Maar of je de bijdragen van vloggers en tech influencers nu tot de serieuze reviewers mag rekenen?
Nee, vloggers en influencers leven van hun populariteit op social media en de tests die ik tot nu gezien heb, vond ik nu niet echt serieus, maar ik ben waarschijnlijk gewoon te kritisch.cj1181 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:12:
[...]
Dat moet je zelf denk ik bepalen. Als vloggers kritisch zijn in vergelijking met bijv iphone pro max dan denk ik wel dat je die vloggers serieus kunt nemen. Er is tot nu toe nog niemand die s24 ultra alleen maar ophemelt bijvoorbeeld als je dat bedoelt.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq