Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Gismo1979 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 07:09:
Hopelijk is dit gerucht iets teveel:
https://www.sammobile.com...-update-release-bad-news/

Dan zouden we UI 7 pas in mei kunnen verwachten....
Ach, die gasten posten ieder dag een stuks of 4 berichten over One UI 7 dat het vertraagd is etc. Het enige wat je kunt doen is rustig afwachten. Oftewel laat je de kop niet gek maken. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
sjaool schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:24:
[...]

Ach, die gasten posten ieder dag een stuks of 4 berichten over One UI 7 dat het vertraagd is etc. Het enige wat je kunt doen is rustig afwachten. Oftewel laat je de kop niet gek maken. ;)
samsung heeft zelf nog niks zelf over gezegd dus vraag me af waar deze hun info vandaan halen

samsung heeft zelf gezegd dat one ui 7 in het eerste kwartaal komt en april-mei is volgens mij 2de kwartaal dusja |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Vincent91 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:35:
[...]

samsung heeft zelf nog niks zelf over gezegd dus vraag me af waar deze hun info vandaan halen

samsung heeft zelf gezegd dat one ui 7 in het eerste kwartaal komt en april-mei is volgens mij 2de kwartaal dusja |:(
Ach, het net zoals met de maandelijkse updates. Het gaat nooit snel genoeg voor sommige mensen en de media speelt daar handig op in. Alles voor de clicks zal ik maar zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mij maakt het verder ook niet uit. Ben tevreden met de S24U.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
  • Nu online
sjaool schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:37:
[...]

Ach, het net zoals met de maandelijkse updates. Het gaat nooit snel genoeg voor sommige mensen en de media speelt daar handig op in. Alles voor de clicks zal ik maar zeggen. ;)
laat mij nog maar even genieten van one ui 6.1.1 ,deze vind ik meer dan stabiel genoeg :*)

maar ik ik hoop wel dat ze dit jaar iets sneller met upgrades gaan omgaan }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Hier nog een bericht van 2 uur geleden. En dit zijn er dus meerdere per dag. ;)

Reliable source verifies One UI 7 Beta roadmap for Galaxy S24 – Stable update expected after April

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Nu online
er staat dat samsung dit zelf nog niet heeft bevestigd dus het zijn speculaties :+ }:O |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Vincent91 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:58:
[...]

er staat dat samsung dit zelf nog niet heeft bevestigd dus het zijn speculaties :+ }:O |:(
Yep, zoals al het nieuws. Het is allemaal hear say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 14:00
De Januari-update kwam bijna halverwege februari, de Android 15 update ook een stuk later dan gepland.

Mij maakt het persoonlijk niets uit (wel graag de patches uitbrengen als het gaat om veiligheid of bugs). Het lijkt alleen wel toeval dat sinds ze 7 jaar updates 'beloven' de kwaliteit van updaten niet perse is toegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06:24
vpm schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:52:
[...]

Het zal wel mijn "autisme" zijn, maar ik vind het altijd vreselijk als ik weer een geheel nieuwe UI moet aanleren. Ik zit wat dat betreft ook niet te wachten een de nieuwste Android OS update. Het bevat vast een hoop leuke nieuwe features, maar qua UX wordt het (de laatste paar versies) IMHO zelden beter.
De basis functie zullen gewoon hetzelfde der uit zien.
Zo is qua verandering bij instellingen tussen One ui 5 en 6 amper iets veranderd behalve wat toevoegingen.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Master FX schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 07:14:
Vannacht ook maar een keer gekeken wat mijn drain is overnight.
22.30 => 67%
07.00 => 63%

Dus slechts 4%. Gewoon met WiFi en 5G aan. Wel met de spaarstand aan een ook prestatie profiel op 'licht'.
MarcoMVE schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 07:39:
Ik ook een keer gekeken.
23.55 88%
07.33 84%

Alles op de normale stand.

Na elke update verlies ik een paar dagen iets meer, maar dat trekt weer snel bij.
Mensen geniet van je prachtige s24ultra.
Ik heb geen Ultra maar een gewone S24... maar ik zie dus dit 's nachts, 36% tijdens m'n slaap, ik ging met 87% slapen. Voor en na de update...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8hP-1sPSYy31YhRCX4_nCDLsu88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iACfu63zGNS7r2k52uWOP43A.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 14-02-2025 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:44:
[...]

[...]

Ik heb geen Ultra maar een gewone S24... maar ik zie dus dit 's nachts, 36% tijdens m'n slaap, ik ging met 87% slapen. Voor en na de update...

[Afbeelding]
Had je wel geprobeerd wat ik zei dan? Op max 4g zetten en dan je eigen provider kiezen bij Network Operators ipv automatisch laten kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
coolkingler1 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:50:
[...]

Had je wel geprobeerd wat ik zei dan? Op max 4g zetten en dan je eigen provider kiezen bij Network Operators ipv automatisch laten kiezen?
Ik wil dat best nog een keer proberen, maar heb nooit verschil gemerkt in het batterij verbruik tussen 4g en 5g onder Odido (onder KPN wel). Heb hem nu op 4g gezet en handmatig Odido geselecteerd, kijken of het nog beter wordt.

De drain is sinds gisteren ineens een heel stuk minder geworden... heb echt helemaal niks veranderd en heb er al weken last van, ook voor de update. Vind het echt bijzonder.

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 14-02-2025 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:41

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zo, dit weekend voor het laatst de s24, ingeruild voor een non-exynos telefoon. Was de batterij een beetje zat.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:59:
[...]

Ik wil dat best nog een keer proberen, maar heb nooit verschil gemerkt in het batterij verbruik tussen 4g en 5g onder Odido (onder KPN wel). Heb hem nu op 4g gezet en handmatig Odido geselecteerd, kijken of het nog beter wordt.

De drain is sinds gisteren ineens een heel stuk minder geworden... heb echt helemaal niks veranderd en heb er al weken last van, ook voor de update. Vind het echt bijzonder.
Wel heel bizar inderdaad. 🤔 Ik had juist alles maar dan ook alles geprobeerd. En dat werkte juiste voor mij. Werkt nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
coolkingler1 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:30:
[...]

Wel heel bizar inderdaad. 🤔 Ik had juist alles maar dan ook alles geprobeerd. En dat werkte juiste voor mij. Werkt nog steeds.
Idle 's nachts is wel echt goed geworden! 2,6% in 5,5u! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Laatst online: 09:06
[...]

Wat betekent dit als je veel door het land reist en ook soms naar buurlanden? Heb je dan nog wel verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:23
Sinds enkele weken een tevreden gebruiker van de S24 Ultra en ik maak ook regelmatig gebruik van Dex. Speciaal een externe monitor, toetsenbordje en muis voor gekocht :)

Enige ergernis die ik tot nu toe gemerkt heb is de combinatie van Dex + Firefox. Ik gebruik FF als browser, maar in Dex schaalt die vreselijk. Website worden precies weergegeven in 640x480, onbruikbaar.

DuckDuckGo die ik als backup gebruik of Chrome als 3de keuze, hebben dat issue niet. Lijkt dus eerder een Gecko probleem waar FF op gebouwd is of gaat het om een setting die ergens over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 08:21:
[...]

Idle 's nachts is wel echt goed geworden! 2,6% in 5,5u! _/-\o_
Heyyy gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
heval schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 08:41:
[...]

Wat betekent dit als je veel door het land reist en ook soms naar buurlanden? Heb je dan nog wel verbinding?
Ik reis veel van de randstad naar het oosten van het land en terug. Nergens last van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Laatst online: 09:06
coolkingler1 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 10:48:
[...]

Ik reis veel van de randstad naar het oosten van het land en terug. Nergens last van. :)
Even getest 4g snelheid, ik haal met 4g 13mbit en op 5g 95mbit. Je levert dus flink snelheid in. De accu was in begin prima. Ik zou dit soort gebreken niet accepteren en toestel gewoon retourneren desnoods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:10
heval schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 10:55:
[...]

Even getest 4g snelheid, ik haal met 4g 13mbit en op 5g 95mbit. Je levert dus flink snelheid in. De accu was in begin prima. Ik zou dit soort gebreken niet accepteren en toestel gewoon retourneren desnoods.
Dat is wel heel treurig. Hier in een nieuwbouw woning (lees: slecht to geen bereik) en een budget provider haal ik al 45Mbps op 4G.
Neemt niet af dat het onacceptabel is dat je 5G uit moet zetten om een normaal accu levensduur te hebben.
Maar het is ook wel weer zo, afhankelijk van hoe je het toestel gebruikt, dat 4G (vaak) meer dan zat is, het verschil op papier is groter dan dat je het merkt.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:54
Drwho1 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 10:44:
Sinds enkele weken een tevreden gebruiker van de S24 Ultra en ik maak ook regelmatig gebruik van Dex. Speciaal een externe monitor, toetsenbordje en muis voor gekocht :)

Enige ergernis die ik tot nu toe gemerkt heb is de combinatie van Dex + Firefox. Ik gebruik FF als browser, maar in Dex schaalt die vreselijk. Website worden precies weergegeven in 640x480, onbruikbaar.

DuckDuckGo die ik als backup gebruik of Chrome als 3de keuze, hebben dat issue niet. Lijkt dus eerder een Gecko probleem waar FF op gebouwd is of gaat het om een setting die ergens over het hoofd zie?
Bij Dex gebruik ik eigenlijk alleen Samsung browser. Die is het beste daarvoor gemaakt.

Grootste nadeel van Dex is dat Samsung het een beetje dood laat bloeden. Zou het zelf veel meer willen gebruiken, maar de gebruikerservaring irriteert me soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Yes, alleen daarna terug gezet op 5G en eigenlijk ook geen problemen qua drain meer gehad, dus denk niet dat dit de oplossing was. De drain is op 4G wel minder erg dan op 5G maar het was niet de oorzaak van die 36~40% drain 's nachts.
In ieder geval wel goed om even getest te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 15-02-2025 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:09:
[...]

Yes, alleen daarna terug gezet op 5G en eigenlijk ook geen problemen qua drain meer gehad, dus denk niet dat dit de oplossing was. De drain is op 4G wel minder erg dan op 5G maar het was niet de oorzaak van die 36~40% drain 's nachts.
In ieder geval wel goed om even getest te hebben.
Oh huh? Dus je hebt het wel terug gezet op 5G en daarna was het goed? Maar met zo veel minder drain dacht ik juist dat je bedoelde dat het wel de oplossing was. 🤔🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
coolkingler1 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:16:
[...]

Oh huh? Dus je hebt het wel terug gezet op 5G en daarna was het goed? Maar met zo veel minder drain dacht ik juist dat je bedoelde dat het wel de oplossing was. 🤔🤔
Nee eergisteren was de drain ineens weg... 12% voor de nacht, gewoon uit het niets. Dus vannacht nog een keer op 4g gezet en toen was de drain nog veel minder. Dus verschil tussen 5G en 4G is ca. 8% voor een volledige nacht.

Ik vind het echt vreemd, ik heb echt niks veranderd maar van het ene op het andere moment was de drain weg (en de drain was er voor de update ook al). AccuBattery geeft verder ook niks aan waar het aan zou kunnen liggen.

Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat m'n WiFi de boel leeg trekt 's nachts, ik weet dat de S24 en het modem (ZYXEL van Odido) niet erg goed met elkaar overweg kunnen, maar goed heb maanden geen problemen gehad daarmee, dus waarom nu ineens wel.
Andere optie is dat Odido met de mast hier in het dorp bezig is geweest 's nachts... maar ook dat lijkt mij sterk want hij zou gewoon terug moeten schakelen naar 4G als 5G niet beschikbaar is. Verder lijkt het mij ook erg sterk dat de mast wekenlang een probleem heeft gehad.

En de 2e mast die ik vanaf hier kan ontvangen staat ook niet al te ver van m'n huis. Volgens antennekaart heeft de laatste wijziging op 28-08-2024 plaatsgevonden voor beide masten.

Wat ik nog zou kunnen testen is om zowel WiFi en 5G tegelijkertijd aan te hebben (die optie kan je via het debug menu selecteren), maar dat zuipt wel erg merkbaar meer batterij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:31:
[...]

Nee eergisteren was de drain ineens weg... 12% voor de nacht, gewoon uit het niets. Dus vannacht nog een keer op 4g gezet en toen was de drain nog veel minder. Dus verschil tussen 5G en 4G is ca. 8% voor een volledige nacht.

Ik vind het echt vreemd, ik heb echt niks veranderd maar van het ene op het andere moment was de drain weg (en de drain was er voor de update ook al). AccuBattery geeft verder ook niks aan waar het aan zou kunnen liggen.

Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat m'n WiFi de boel leeg trekt 's nachts, ik weet dat de S24 en het modem (ZYXEL van Odido) niet erg goed met elkaar overweg kunnen, maar goed heb maanden geen problemen gehad daarmee, dus waarom nu ineens wel.
Andere optie is dat Odido met de mast hier in het dorp bezig is geweest 's nachts... maar ook dat lijkt mij sterk want hij zou gewoon terug moeten schakelen naar 4G als 5G niet beschikbaar is. Verder lijkt het mij ook erg sterk dat de mast wekenlang een probleem heeft gehad.

En de 2e mast die ik vanaf hier kan ontvangen staat ook niet al te ver van m'n huis. Volgens antennekaart heeft de laatste wijziging op 28-08-2024 plaatsgevonden voor beide masten.

Wat ik nog zou kunnen testen is om zowel WiFi en 5G tegelijkertijd aan te hebben (die optie kan je via het debug menu selecteren), maar dat zuipt wel erg merkbaar meer batterij :+
Jemig wat een issue... Ja ik heb ook dat bij mij uit het niets kwam. Softwareproblemen of provider problemen lijken het meest waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Let ook op of je geen afdrukservice actief hebt. Zeker als je niet vaak print vanaf je mobiel is dit ook een drainer.

Daarnaast zet ik locatie en precieze locatie ook uit. Dit gebruik ik nagenoeg nooit tenzij ik in de auto zit maar dan wordt dit automatisch aangezet door een routine (en weer uitgezet).

Laatste tip is "apparaten in de buurt" uitzetten. Dit alles zorgt voor een behoorlijk beter verbruik.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:23
ChefRopes schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 13:09:
[...]

Bij Dex gebruik ik eigenlijk alleen Samsung browser. Die is het beste daarvoor gemaakt.

Grootste nadeel van Dex is dat Samsung het een beetje dood laat bloeden. Zou het zelf veel meer willen gebruiken, maar de gebruikerservaring irriteert me soms.
Goed punt, maar net één van de eerste dingen die ik eraf heb gegooid. O-)
Ik kan verder met DDG, dus zo erg is het ook niet.

Jammer als ze Dex helemaal zouden laten vallen, het kan net zo'n sterk USP zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:57

Kryziek

bb || !bb

heval schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 08:41:
[...]

Ben vandaag in Duitsland geweest en kreeg net over de grens al de melding dat mijn netwerk (die ik geselecteerd had) niet gevonden kon worden en ik dus geen netwerk had. Op automatisch paktte hij hem weer netjes op. Gezien ik geen verbetering merkte met een vast netwerk, laat ik hem op automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Drwho1 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 19:46:
[...]

Goed punt, maar net één van de eerste dingen die ik eraf heb gegooid. O-)
Ik kan verder met DDG, dus zo erg is het ook niet.

Jammer als ze Dex helemaal zouden laten vallen, het kan net zo'n sterk USP zijn.
Ik heb (en zal) het nog steeds wel veel gebruiken. Best nog gaaf om een game als Call of Duty Mobile mee te spelen in combinatie met een Xbox controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06:24
ChefRopes schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 23:23:
[...]

Ik heb (en zal) het nog steeds wel veel gebruiken. Best nog gaaf om een game als Call of Duty Mobile mee te spelen in combinatie met een Xbox controller.
vondt het ook jammer dat ze Dex hebben laten vallen, tot dat ik er achter kwam dat Koppelen met Windows sterk verbeterd hebben. Je kan nu apps streamen, en eindelijk werkt het bellen via deze functie ook eindelijk fatsoenlijk.

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 23:37
Wellicht leuk om te delen mede dank aan @KabouterTilly nav deze post:

Je kunt instellen via:
Geavanceerde functies --> Zijknop dat wanneer je twee drukt op de zijknop - bv de Wallet app wordt geopend.

Vervolgens via Standen en Routines (dit is onderliggend de bixby routines app) een routine aanmaken;

(waarbij reeds in stap 1 was ingesteld dat bij 2x op de zijknop drukken de wallet app opent)

Routines aanmaken:
1) mobiele data wordt aangezet
2) NFC wordt aangezet
3) en bij t sluiten van de wallet app NFC uitschakelt
4) Maar mobiele data actief blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:06
Ik ben sowieso fan van routines. Sindsdat ik hiervan gelezen heb op Reddit met voorbeelden (ik kwam van Oneplus), ben ik lekker aan het pielemuizen hiemee en scheelt het mij 's ochtends (bv "data/wifi/gps/bt aan op standaard tijd") extra handelingen.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:34
Februari update komt net binnen op mijn S24U

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Nu online
kruila schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:19:
Bij mij ook op s24fe

Is dit dezelfde versie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vF7vOSOzHXxSDYVcvTEk64TydvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VN896dMXOLDAGtMkqhJopHs9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Vincent91 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:29:
[...]

Bij mij ook op s24fe

Is dit dezelfde versie?

[Afbeelding]
Je laat de versiestring precies niet zien. Maar verder is er geen enkele reden dat de versies hetzelfde zijn tussen verschillende devices, want de devices zijn... verschillend. En in de praktijk zijn de versienummers zelf ook niet hetzelfde. Uiteindelijk zal het qua patches grotendeels overeenkomen maar ook dat hangt af van de verschillende functionaliteit van elk device. Heb je verder helemaal niks aan, want je hebt geen keuze in welke Samsung-firmware je installeert, tenzij je een andere telefoon koopt. Dus het korte antwoord is nee, het lange antwoord is dat het van je definitie afhangt, maar nog steeds nee.

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 17-02-2025 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Nu online
[...]

Bij mij ook op s24fe

Is dit dezelfde versie?

[Afbeelding]
Ik dacht dat de s24fe later of vroeger de update kreeg dan de normale s24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
[...]

Bij mij ook op s24fe

Is dit dezelfde versie?

[Afbeelding]
op de S24 FE is inmiddels firmwareversie S721BXXS3AYA4 beschikbaar die hetzelfde doet (volgens galaxyclub.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kruila schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:19:
Bedankt voor het doorgeven, hier net ook binnen op mijn S24 Ultra. Helaas nog steeds geen Android 15 One-UI 7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPMFicwVSXKSGHgXsbeReFITJo4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e3N8F35UyB6b2UVTSyGh1jSn.jpg?f=fotoalbum_large

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Nu online
Van der Berg schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:29:
[...]

Bedankt voor het doorgeven, hier net ook binnen op mijn S24 Ultra. Helaas nog steeds geen Android 15 One-UI 7

[Afbeelding]
Dat gaat pas april mei zijn vanwege de beta's die nog moeten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Van der Berg schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:29:
[...]

Daar mis je (nog) niets aan hoor ;) . Heb de S25U gisteren ontvangen en even ingesteld (wordt nog niet als daily gebruikt, maar gaat als ik tijd heb de gewone S24 vervangen).

Die A15 One-Ui 7 voegt serieus wening toe. Die februari-patch patches zijn dan wel weer fijn. Gewoon up-to-date zoals het hoort!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[...]

Ik had op mijn S24Ultra ineens last van enorme drain. Ik vermoed dat het begon na de laatste update.

Waar ik normaliter op een hele dag tussen de 30 en 40% van mijn accu gebruik, was dat ineens 60% en soms nog meer. Ik heb gedaan wat jij omschreven heb en het accugebruik is ineens weer normaal. Dat is met Odido op een locatie met verder prima ontvangst (ik heb vrij zicht op de zendmast) en ook met gebruik van VoWifi. Echt heel maf, maar het werkt dus echt!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
PaT schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:36:
[...]

Ik had op mijn S24Ultra ineens last van enorme drain. Ik vermoed dat het begon na de laatste update.

Waar ik normaliter op een hele dag tussen de 30 en 40% van mijn accu gebruik, was dat ineens 60% en soms nog meer. Ik heb gedaan wat jij omschreven heb en het accugebruik is ineens weer normaal. Dat is met Odido op een locatie met verder prima ontvangst (ik heb vrij zicht op de zendmast) en ook met gebruik van VoWifi. Echt heel maf, maar het werkt dus echt!
Ja klopt! Ik heb precies hetzelfde als jij. Ook een S24U en Odido. Echt zo bizar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:58
Hier precies hetzelfde. Drain was hoog, maar naar het aanpassen van 5g naar max 4g, probleem opgelost.

ah well, 4g is prima voor het beetje internet wat ik doe :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PaT schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:36:
[...]

Wel vreemd aangezien de S24U een Snapdragon heeft waarbij het 5g modem een stuk zuiniger moet zijn dan bij de S24 met Exynos CPU :X dan lijkt er iets helemaal verkeerd te gaan in de 5g configuratie van Odido (woon zelf ook 200m van een Odido mast).

Ik weet dat KPN 2 jaar geleden een soort gelijk issue had, maar dat had met de APN te maken:
https://community.kpn.com...n-bij-concurrenten-597560

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

KingSizeBas schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:38:
Hier precies hetzelfde. Drain was hoog, maar naar het aanpassen van 5g naar max 4g, probleem opgelost.

ah well, 4g is prima voor het beetje internet wat ik doe :-)
Jij hebt niet je provider op handmatig gezet?

Ik moet binnenkort even naar het buitenland en dan is een automatische providerwissel wel handig.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:58
PaT schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:50:
[...]

Jij hebt niet je provider op handmatig gezet?

Ik moet binnenkort even naar het buitenland en dan is een automatische providerwissel wel handig.
Nee, nooit gedaan trouwens. Dit helpt ook tegen de accu drain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
KingSizeBas schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:57:
[...]

Nee, nooit gedaan trouwens. Dit helpt ook tegen de accu drain?
Zo had ik het gedaan iig. Ik denk dat 4g specifiek het dan doet en niet perse de provider kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Mijn inziens zal 4G meer doen dan je vast pinnen op provider.

Als je enkel in een gebied zit waar je goed bereik hebt kan, denk ik, het vast zetten van provider wel iets helpen. Maar als je bijv. in de grensgebieden zit zal het vastzetten in mijn ogen ook averechts kunnen werken. De telefoon zal dan vast blijven houden aan een mast die ver weg zit (slecht bereik) i.p.v. te gaan roamen op een beter netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Handmatig kiezen van netwerk zal vrij weinig doen inderdaad, ik meen dat er in het verleden weleens een bug in Android heeft gezeten dat het nut kon hebben maar dat is al zoveel versies geleden.

Wat ik vrij frappant vind is dat meerdere versies van de S24 er nu ineens last van lijken te hebben en ook alleen? maar mensen met Odido...
Dan lijkt het in de netwerkconfiguratie van Odido te zitten OF dat Samsung z'n modem instellingen niet goed op de Odido heeft afgestemd (dat samenspel gaat nog weleens mis :+ ).

Ik heb in ieder geval een normale S24 unbranded met Odido, de mast (met alle 4g en 5g banden) staat hier op ca. 200m zichtafstand.
Zijn er andere mensen die last van de drain issues maar geen Odido hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 18-02-2025 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullpower
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 19:32
Samsung heeft in de voorlaatste update een probleem met wegvallende 5G verbindingen icm. KPN opgelost. Wellicht dat ze daarmee weer iets nieuws veroorzaakt hebben, maar dan met Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bullpower schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:32:
Samsung heeft in de voorlaatste update, wel een probleem met wegvallende 5G verbindingen, met KPN opgelost. Wellicht dat ze daarmee weer iets nieuws veroorzaakt hebben, maar dan met Odido.
Ik heb hier Odido met Unlimited Basis en gewoon 5G-verbinding op mijn S24 Ultra. Ik zal het wel in de gaten blijven houden. Ik heb de laatste updates binnen 1 februari 2025

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Samsung heeft in de voorlaatste update een probleem met wegvallende 5G verbindingen icm. KPN opgelost. Wellicht dat ze daarmee weer iets nieuws veroorzaakt hebben, maar dan met Odido.
Sinds afgelopen update heb ik weinig tot geen problemen meer qua drain onder 5G... dus misschien hebben ze het nu weer opgelost? 8)7

Edit:
Ik had 9% drain over 8u vannacht (onder 5G, Wi-Fi uit), dat is wat mij betreft prima.

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 20-02-2025 08:14 ]

• twowheeler
  • Laatst online: 16-09 17:18
Als tijd geen issue is en er altijd met google backup en samsung backup is gewerkt, wat raden jullie dan aan:

Via backup een nieuwe s24 instellen of van smartswitch gebruik maken? Andere telefoon is een 20FE.

Ik ben wel gecharmeerd van het idee de backup gewoon te gebruiken. Ik lees hier toch wat berichten dat mensen problemen hadden en na reset en handmatig herstellen niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Ik ben van mijn S7 naar S9 naar S20 naar S24U gegaan allemaal met Smart Switch. Geen enkel gedoe gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
DataGhost schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:31:
Ik ben van mijn S7 naar S9 naar S20 naar S24U gegaan allemaal met Smart Switch. Geen enkel gedoe gehad.
Same ook van een aantal Samsung telefoons naar elkaar. Werkt gewoon.

Die mensen online die altijd huiverig zijn voor Smart Switch hebben er nooit een basis voor. Zelfde mensen die Wipe Cache Partition aanraden terwijl dat niks doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16-09 21:55
coolkingler1 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:42:
[...]

Die mensen online die altijd huiverig zijn voor Smart Switch hebben er nooit een basis voor. Zelfde mensen die Wipe Cache Partition aanraden terwijl dat niks doet.
Open voor de lol even het S25 topic waar momenteel een groepje telefoons aan het resetten is omdat Smart Switch op een of andere manier de accuduur negatief heeft beinvloed.

Bij mij ook nergens last van, maar het bestaat dus zeker wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
twowheeler schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:43:
Als tijd geen issue is en er altijd met google backup en samsung backup is gewerkt, wat raden jullie dan aan:

Via backup een nieuwe s24 instellen of van smartswitch gebruik maken? Andere telefoon is een 20FE.

Ik ben wel gecharmeerd van het idee de backup gewoon te gebruiken. Ik lees hier toch wat berichten dat mensen problemen hadden en na reset en handmatig herstellen niet meer.
SmartSwitch zonder twijfel. Heb je dan onverhoopt problemen (zeer minimale kans) kan je altijd nog de handmatige route bewandelen. Het is niet alsof SmartSwitch meteen je oude telefoon wist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

De enige mensen die je daarover hoort horen bij de 0.1% waarbij er iets raars aan de hand is, wat zelfs nog een ongerelateerde oorzaak kan hebben. Als er echt structurele en goed reproduceerbare problemen zijn zou je verwachten dat Samsung die al heeft opgelost in al die jaren van gezeur.

De mensen waarbij het goed gaat hoor je eigenlijk nooit, want het werkt gewoon volgens de verwachting. Als dat je maatstaf is hoor ik bij de selecte groep die het ontzettende geluk heeft dat ze telefoongesprekken kunnen voeren met hun telefoon. Ik hoor daar namelijk nooit iemand over, als het erover gaat is er altijd een probleem.

• twowheeler
  • Laatst online: 16-09 17:18
Top!

Ik heb het vorige keer niet gedaaan, toen wel met de samsung backup veel gewerkt. Die was ook handig, kon ik alsnog apps mee herstellen.

Heb toen hersteld vanuit google, en nog wat missende dingen herstelt vanuit de samsung backup (welke oo kvoor smartswitch wordr gebruikt.)

[ Voor 33% gewijzigd door twowheeler op 20-02-2025 15:02 ]

• Gismo1979
  • Niet online
coolkingler1 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:42:
[...]

Haha, daar gaat er ééntje lekker kort door de bocht :*) :*) :P .
Na een android update doe ik vaak wel een wipe cache partition. Ik heb in de praktijk ervaren dat dit wel degelijk een battery drain kan verhelpen (geen garantie).
Om dit te doen na een beveiligingsupdate lijkt me niet echt zinvol inderdaad.
Ik kwam onderstaande url tegen wat het nu doet:
https://www.urtech.ca/201...vices-like-the-galaxy-s6/
Verklaart voor mij in ieder geval waarom het na een android update zin kan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
Leuk altijd iedereen die de wijsheid in pacht meent te hebben en 'het zeker weet hoe het zit'.

Naar mijn mening:

Cache opschonen is veel minder vaak nodig dan sommigen het vanuit hun automatisme doen. Bij veel processen binnen een update (ook van apps) wordt dat al gedaan indien noodzakelijk.

Toch heb ik eerder wel eens een issue gehad waarbij dit perfect een probleem oploste. Het KAN dus best helpen in sommige situaties.

Idem voor SmartSwitch. Werkt in de regel gewoon prima. Meerdere telefoons op die manier naar overgegaan.
Maar ook daar wel eens een issue gehad en dan een handmatige nieuwe installatie gedaan die perfect verliep.

Als je een Note 2, S7 & S7 Edge, S8 & Note 8, S9, S10 en Note 10, S20, S21, S22, S23, S24, S24U en S25U hebt (en gehad) dan kom je wel eens een keertje iets tegen natuurlijk.

Het kan niet allemaal feilloos blijven gaan

• Martinspire
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Waarschijnlijk wel ja. Want ik heb hier ook met Odido last van verbindingsproblemen. Het is hier niet altijd even geweldig geweest met bereik in de omgeving, maar de afgelopen tijd zit ik regelmatig naar laadbalkjes te kijken als ik niet thuis ben.

En als ik mijn telefoon als hotspot gebruik op het werk (af en toe wil het wifi van kantoor niet meewerken), dan vind ik de pingtijden ook niet fantastisch

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJVersteeg
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 22:07
Hallo,
Heb vorige week een 1 jaar oude S24 ultra overgenomen. Zeer tevreden mee overigens 😃. Nu wil ik 'm registreren op Samsung omdat ik wil zien hoe en wat met de garantie doch ik krijg de melding: toestel is reeds geregistreerd. Iemand toch een idee hoe ik erachter kom hoe en wat betreffende de garantie? Of moet ik de verkoper benaderen over die registratie?

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
Vraagje 2 dagen geleden deed ik in de ochtend toen ik net wakker was mijn ultra af om op te laden en toen zag ik dat ik een rode plek had zitten waar de ultra altijd zit. Ik dacht eerst dat het een irritatie was en heb er een plijster op geplakt. Nu 2 dagen later zit het er nog steeds en lijkt het wel een brand plek oid. Ik ga vandaag een afspraak maken met de huisarts om er achter te komen wat het is. Zijn er meer mensen of is het bekend bij meer mensen die zo iets hebben ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ij-6BIbY2oEsFP7Y-UlUGp0Wogs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2fiKTfDeDW3u5WFT39Q9pMv1.jpg?f=fotoalbum_large

• Gismo1979
  • Niet online
indofk schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:09:
Vraagje 2 dagen geleden deed ik in de ochtend toen ik net wakker was mijn ultra af om op te laden en toen zag ik dat ik een rode plek had zitten waar de ultra altijd zit. Ik dacht eerst dat het een irritatie was en heb er een plijster op geplakt. Nu 2 dagen later zit het er nog steeds en lijkt het wel een brand plek oid. Ik ga vandaag een afspraak maken met de huisarts om er achter te komen wat het is. Zijn er meer mensen of is het bekend bij meer mensen die zo iets hebben ?[Afbeelding]
Ik neem aan dat je de S24 Ultra niet aan je arm hebt zitten. Denk dat je in het verkeerde topic zit https://gathering.tweaker...ist_messages/2256136/last.
Kan inderdaad een brandplek zijn of er zit een irritatie van de huid vanwege het materiaal van de watch ultra.

[ Voor 3% gewijzigd door Gismo1979 op 27-02-2025 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:53
Je moet niks (nou ja, belasting betalen...). Het mooie van vrijheid is dat je dat helemaal voor jezelf mag bepalen...

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:40

Flipm0de

geen

indofk schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:09:
Vraagje 2 dagen geleden deed ik in de ochtend toen ik net wakker was mijn ultra af om op te laden en toen zag ik dat ik een rode plek had zitten waar de ultra altijd zit. Ik dacht eerst dat het een irritatie was en heb er een plijster op geplakt. Nu 2 dagen later zit het er nog steeds en lijkt het wel een brand plek oid. Ik ga vandaag een afspraak maken met de huisarts om er achter te komen wat het is. Zijn er meer mensen of is het bekend bij meer mensen die zo iets hebben ?[Afbeelding]
Heb je de Watch en het bandje wel eens schoongemaakt? Lijkt op uitslag.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Ik heb hem eens uitgeschakeld ;) . Baat het niet dan schaadt het niet. Scheelt weer wat onnodige processen op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Laatst online: 00:59

W84

Hier paar weken geleden al uitgeschakeld op de S23 en S24. Zag het per toeval tussen de systeemapps staan en na een korte zoekopdracht wel duidelijk dat ik het liever wil verwijderen. Het was sneaky geïnstalleerd zonder info of mededeling en hou daar al sowieso niet van. Neem aan dat het op een iPhone niet kan worden gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:29

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Nu online
Deze staat ook geïnstalleerd bij mij

Als ik Google mag geloven is deze app "veilig"

https://support.google.co...ion/answer/15669061?hl=en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
Normaal uitschakelen of verwijderen is trouwens niet voldoende, de app schakelt zichzelf op ten weer aan, en als je het verwijderd installeert het vanzelf opnieuw na een poosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Laatst online: 00:59

W84

Mizgala28 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 13:32:
Normaal uitschakelen of verwijderen is trouwens niet voldoende, de app schakelt zichzelf op ten weer aan, en als je het verwijderd installeert het vanzelf opnieuw na een poosje.
Hier al ongeveer een maandje geleden verwijderd. Staat er nog steeds niet op. Maar misschien ook omdat ik een aantal dingen in Blokada op de blocklist heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Nu online
Toestel is nog maar een jaar oud en niet meer beschikbaar op de Samsung shop

https://www.androidauthor...tra-out-of-stock-3530834/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
De ultra is nog te bestellen op de Samsung shop (via app). Moet wel zeggen dat er kleurvarianten i.c.m. opslaggrootte beperkter is geworden (niet elke combinatie is meer mogelijk).

Maar de uitfasering van de S24 gaat inderdaad wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Nu online
Gismo1979 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:15:
De ultra is nog te bestellen op de Samsung shop (via app). Moet wel zeggen dat er kleurvarianten i.c.m. opslaggrootte beperkter is geworden (niet elke combinatie is meer mogelijk).

Maar de uitfasering van de S24 gaat inderdaad wel snel.
De s24 ultra is toch wel zeer beperkt beschikbaar(in belgie)

Heel veel varianten zijn gewoon niet leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Tja, misschien is er gewoon veel meer van verkocht dan ze hadden verwacht en gebruiken ze de overige toestellen nog als backup voor garantie en dergelijke. De s25 is al uit, dus vind ik het niet zo heel raar. Ik vond het al juist raarder dat ze zo lang de oude toestellen in de shops bleven verkopen terwijl er al een nieuwer model uit is. Meer voorraad die je niet verkoopt, is gewoon niet handig.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

Sinds Black Friday vorig jaar waren al bepaalde kleuren op de S24 en S24 Ultra niet te verkrigen. Alleen de grijze kleuren of de online only kleuren hadden beschikbaarheid. Van Samsung kreeg ik toen ook nog een kortingscode maar de meeste hoesjes en andere accessoires waren niet eens meer leverbaar en heb toen al mijn Samsung accessoires extern moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1982online
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Vraagje: verbruikt de S24 Ultra aardig wat batterij?
Gisteren een S24 Ultra van een betrouwbare tweaker overgenomen. O.a. met nieuwe batterij.

12 Maart later op de avond opgeladen tot 100%, display brightnes staat altijd op een kwart.

Avond: op wifi, een beetje Netflix 1uur en Spotify 1uur gedaan (geluid via spotify op pc). Verder appen, surfen, marktplaats. Geen Spelletjes.

Slapen: vliegtuig stand en spaarstand ingesteld.

De volgende dag: op 4g, 5 niet al te lange telefoontjes op de speaker, appen, marktplaats, surfen, etc.

Nu 13 Maart 18:25, 35% batterij.

Is dit normaal? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Roel1982online op 13-03-2025 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Roel1982online schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:35:
Gisteren een S24 Ultra van een betrouwbare tweaker overgenomen. O.a. met nieuwe batterij.

12 Maart later op de avond opgeladen tot 100%, display brightnes staat altijd op een kwart.

Avond: op wifi, een beetje Netflix 1uur en Spotify 1uur gedaan (geluid via spotify op pc). Verder appen, surfen, marktplaats. Geen Spelletjes.

De volgende dag: op 4g, 5 niet al te lange telefoontjes op de speaker, appen, marktplaats, surfen, etc.

Klinkt wel redelijk normaal. 65% in 24 uur met dat gebruik is prima toch? Accu zal iets meer dan een jaar oud zijn. Met accu battery app kan je goede analyses uitvoeren en kijken op welke capaciteit de batterij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin40
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:55
Heb zelf een kleine week een S24 Ultra en moet zeggen dat de accu mij tegenvalt. Sinds laatste keer laden tot 100% heeft hij 80% accu verbruikt in net geen 14u met 2.10u screen on time. Grootste boosdoener zijn AOD maar met name Flitsmeister lijk een killer te zijn op de Ultra. Heb dit nooit zo extreem gezien op andere toestellen als op deze. Je mag het niet vergelijken maar mijn vorige iPhone 16 pro had amper verbruik met draadloze carplay en Flitsmeister. En dan heb ik het over 2x half uurtje rijden, geen uren onderweg.

De melding dat de telefoon mijn patronen leert is overigens verdwenen dus die periode is voorbij. Hoop dat het verbruik de komende dagen toch nog verbetert want had hier toch een stuk meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1982online
  • Nu online
Ik weet het niet.... de batterij is zeg maar nieuw.
( toestel ter reparatie aangeboden, nieuwe batterij en scherm )
Nu 25% over, en 20uur verder ongeveer. Dank voor je tip, zal eens kijken in de battery app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Roel1982online schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:00:
Ik weet het niet.... de batterij is zeg maar nieuw.
( toestel ter reparatie aangeboden, nieuwe batterij en scherm )
Nu 25% over, en 20uur verder ongeveer. Dank voor je tip, zal eens kijken in de battery app.
Een tweede accu is vaak nooit zo goed als de originele is mijn ervaring. Ik heb nu de originele nog en die is na ruim een jaar nog op 96% capaciteit. Dus ben ik best tevreden mee.
Ik laad op tot 80% en heb in 15 uur 33% gebruikt. Chrome is de grootste slurpen. Maar heb d'r dan misschien iets minder mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:35
ChefRopes schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:37:
[...]

Een tweede accu is vaak nooit zo goed als de originele is mijn ervaring. Ik heb nu de originele nog en die is na ruim een jaar nog op 96% capaciteit. Dus ben ik best tevreden mee.
Ik laad op tot 80% en heb in 15 uur 33% gebruikt. Chrome is de grootste slurpen. Maar heb d'r dan misschien iets minder mee gedaan.
Hoe meet jij de kwaliteit van de accu. Ik heb sinds dag 1 al Accubattery op mijn S24 ultra staan. In het begin gaf ie bij de accu aan 105% en nu na een jaar 102%. Betwijfel hoe accuraat Accubattery nou daadwerkelijk is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robbvdb
Sorry alvast voor de beetje flauwe reactie:

Maar ALLE omschrijvingen van jullie gebruik zeggen vrijwel niets!

Zonder goede analyse en metingen zegt het allemaal maar bar weinig.

Nog autokenners hier trouwens? Ik rijd een Mercedes, niet de grootste of zo, ook niet de kleinste. Doe gewoon op tijd de beurtjes, maar vind toch dat hij wel veel gebruikt. Doe er niets geks mee. Gebruik hem niet heel veel en hang er geen zware karren achter of zo. Maar van de week heb ik de tank helemaal volgegooid, heb er maar 2 keer boodschappen mee gedaan en ben er maar 3 keer mee naar mijn werk gereden. Toch de tank 3/4 leeg alweer. Ik had vroeger een Jaguar en kan me niet herinneren dat die net zo snel leeg was.

Valt me zwaar tegen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1982online
  • Nu online
ChefRopes schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:37:
[...]

Dank, helaas heb ik een 2e nieuwe accu, wel door Samsung geplaatst.

Maar...zo te zien is de vraag al eerder gesteld..... hoe meet je de capaciteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel1982online
  • Nu online
robbvdb schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:15:

Nog autokenners hier trouwens? Ik rijd een Mercedes, niet de grootste of zo, ook niet de kleinste. Doe gewoon op tijd de beurtjes, maar vind toch dat hij wel veel gebruikt. Doe er niets geks mee. Gebruik hem niet heel veel en hang er geen zware karren achter of zo. Maar van de week heb ik de tank helemaal volgegooid, heb er maar 2 keer boodschappen mee gedaan en ben er maar 3 keer mee naar mijn werk gereden. Toch de tank 3/4 leeg alweer. Ik had vroeger een Jaguar en kan me niet herinneren dat die net zo snel leeg was.

Valt me zwaar tegen 8)7
Het is ook allemaal ongeveer.. zo en zo zeg maar. :-)
Nee...hoewel, ik rijd een Peugeot 206. Echter wel een Mercedes classic fan.
Maar ik herken je verhaaltje zo in mijn Samsung S24 Ultra. :-)
Ik denk dat het nu helemaal oke is en zo lekker kan slapen. Het zijn slurpers.
Cheers! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1982online
  • Nu online
robbvdb schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:15:

Valt me zwaar tegen 8)7
Je hebt wel vanavond de originaliteits prijs gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 23:37
Roel1982online schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:35:

Of t normaal is kun je zo niet stellen idd.

Mss paar tips:
Klik

Mijn ervaring is, Mobiele data aan laten staan op 4G / 5G terwijl je thuis middels wifi verbonden bent vreet onnodig veel batterij.
Ik heb hiervoor in de standen en routines app een routine aangemaakt dat mobiele data uitschakelt en overschakelt naar het mobiele 2G netwerk bv.

(Browsen middels cromite of ironfox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
@Gabriel_Knight dat is wel apart ja. Meer dan 100% zou niet eens kunnen. Misschien is het dan veiliger om te kijken naar het aantal cycles wat je gemaakt hebt.

@robbvdb het komt wel uit analyses van de AccuBattery Pro app. Maar goed, aan de bron kan je twijfels hebben, dat snap ik. Wellicht is een meting met een adb shell script wel een betere, want dan krijg je brondata van de telefoon. Maar ook die hoeft niet 100% accuraat te zijn. Ik heb helaas geen testlab thuis :)
Al kan je wel redelijk veilige aannames doen door je gebruik te analyseren via AccuBattery als je kijkt naar de verhouding actief gebruik, passief gebruik en hoe snel de batterij er op leegloopt. Die analyses doet AccuBattery zelf ook voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
Gabriel_Knight schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:14:
[...]

Hoe meet jij de kwaliteit van de accu. Ik heb sinds dag 1 al Accubattery op mijn S24 ultra staan. In het begin gaf ie bij de accu aan 105% en nu na een jaar 102%. Betwijfel hoe accuraat Accubattery nou daadwerkelijk is.
Die percentages geven aan hoeveel mAh er in de batterij gaat tov de factory typical capaciteit. Als dat 5000mah is maar jou batterij gaat tot 5100mAh dan heb je dus 102%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbvdb
ChefRopes schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:54:

@robbvdb het komt wel uit analyses van de AccuBattery Pro app. Maar goed, aan de bron kan je twijfels hebben, dat snap ik. Wellicht is een meting met een adb shell script wel een betere, want dan krijg je brondata van de telefoon. Maar ook die hoeft niet 100% accuraat te zijn. Ik heb helaas geen testlab thuis :)
Al kan je wel redelijk veilige aannames doen door je gebruik te analyseren via AccuBattery als je kijkt naar de verhouding actief gebruik, passief gebruik en hoe snel de batterij er op leegloopt. Die analyses doet AccuBattery zelf ook voor je.
Ik doelde natuurlijk in mijn reactie op de post van @Roel1982online , die nagenoeg niets lijkt te hebben onderzocht, maar aankomt met wat vaagheden over bij wie hij de telefoon kocht (en diens reputatie), over hoe lang zijn batterij ongeveer meeging en wat hij er ongeveer mee doet.

Sja, zonder serieuze feiten -aannames genoeg immers- kan niemand daar wat mee. Is een herhaling van 1000 vergelijkbare posts hier op het platform.

We zitten hier wel op Tweakers toch? Een beetje eigen onderzoek en dan presenteren van feiten mag je dan verwachten. Daar hoeft niet een lab voor aangeschaft te worden.

Dus idd. een app als AccuBattery > schone install > handmatige controle op firmware en play-system-update > zoeken welke apps of systeem-processen de batterij belasten en dan eens posten.

Juist de S24U staat bekend om een prima accu en zijn er meestal gewoon andere oorzaken waarom die zonder noodzaak leeggetrokken wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1982online
  • Nu online
pielle007 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:13:
[...]

Of t normaal is kun je zo niet stellen idd.

Mss paar tips:
Klik

Mijn ervaring is, Mobiele data aan laten staan op 4G / 5G terwijl je thuis middels wifi verbonden bent vreet onnodig veel batterij.
Ik heb hiervoor in de standen en routines app een routine aangemaakt dat mobiele data uitschakelt en overschakelt naar het mobiele 2G netwerk bv.

(Browsen middels cromite of ironfox)
Dank voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1982online
  • Nu online
robbvdb schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:26:
[...]

Ik doelde natuurlijk in mijn reactie op de post van @Roel1982online , die nagenoeg niets lijkt te hebben onderzocht, maar aankomt met wat vaagheden over bij wie hij de telefoon kocht (en diens reputatie), over hoe lang zijn batterij ongeveer meeging en wat hij er ongeveer mee doet.

Sja, zonder serieuze feiten -aannames genoeg immers- kan niemand daar wat mee. Is een herhaling van 1000 vergelijkbare posts hier op het platform.

We zitten hier wel op Tweakers toch? Een beetje eigen onderzoek en dan presenteren van feiten mag je dan verwachten. Daar hoeft niet een lab voor aangeschaft te worden.

Dus idd. een app als AccuBattery > schone install > handmatige controle op firmware en play-system-update > zoeken welke apps of systeem-processen de batterij belasten en dan eens posten.

Juist de S24U staat bekend om een prima accu en zijn er meestal gewoon andere oorzaken waarom die zonder noodzaak leeggetrokken wordt!
Het hoeft voor mij niet zo precies. Een beetje globaal is voor mij voldoende. Ik verwacht ook niet een extreem gedetailleerde reactie. Een vergelijkbare situatie vinden op het forum is mij niet 123 gelukt en verder is het een vrij forum waar je op kan reageren. ChefRopes heeft al een goed antwoord geleverd.

Verder lijkt het er op dat de batterij langer meegaat inmiddels na aanpassingen. Schone installatie, AccuBattery geinstalleerd. Minder gebruik maken van wifi, het scherm na 1 minuut uitschakelen, in instellingen - apparaat onderhoud - Prestatieprofiel = "licht" ingesteld. Minder PLEX en Netflix gebruik. Zowaar vrijdag op zaterdag 48uur bijna met de batterij gedaan. 's nachts op de spaarstand om zo mijn wekker te gebruiken. Ik ben er uiteindelijk tevreden mee.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kruila
maart update loopt binnen op mijn S24 U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:47
kruila schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:51:
Same here, lijkt alleen security naar maart te updaten (deze patch dus).

[ Voor 23% gewijzigd door sn0x0r op 17-03-2025 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kruila schreef op maandag 17 maart 2025 @ 08:51:
Bedankt voor het doorgeven, hier net ook binnen op mijn S24 U

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0fQrgL1q6dsKfUKqlBWaoJHnMSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJ191BanoFVz3tzlCI2g6VLb.jpg?f=fotoalbum_large

Nog 1 maandje als het goed is tot wij de update krijgen naar Android 15 One-UI 7. Voor de S24 Ultra heb ik gelezen dat de update op 18 April komt als het goed is

[ Voor 12% gewijzigd door Van der Berg op 17-03-2025 11:07 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen