Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20
Ik heb overheating problemen met s24. Dan stopt telefoon alle app. Dit gebeurt wanneer ik android auto wireless gebruik en tegelijkertijd oplaad.

Hebben meer mensen dit probleem en hoe hebben jullie dit opgelost?
Bij draadloos gebruik van android auto wordt mijn s24u altijd warm. Toestel zit in mijn borstzak onder een vest of jas.
Als ik hem op de bijrijder stoel leg, dan nergens last van.
Vermoed dat het te maken heeft met 'obstakels' in de verbinding. Misschien dat er wat metaal? zit tussen je toestel en het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 22:07
hansbkp schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:27:
[...]

Bij draadloos gebruik van android auto wordt mijn s24u altijd warm. Toestel zit in mijn borstzak onder een vest of jas.
Vermoed dat het te maken heeft met 'obstakels' in de verbinding. Misschien dat er wat metaal? zit tussen je toestel en het systeem.
Dit heb ik ook, zou het niet komen door de constante navigatie via maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
hansbkp schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:27:
[...]

Misschien bewegingssensoren die afgaan/niet afgaan? Of lichtsensoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 14:00
En vandaag is het 31-1 . De januari update mocht niet komen. Goede gedaan Sammie :+

Israël (ILO) -firmware kwam reeds uit op 14-1 en is (zeker qua security-updates) gewoon hetzelfde.

Dat hoeft toch geen 2 weken te duren Samsung?

Maar eens kijken hoe consistent die 7 jaar updates gaat verlopen dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

coolkingler1 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 03:24:
Heel raar. Bij mijn vriendin thuis in het oosten van het land is de battery drain weg. Thuis is het weer deels terug. In haar huis is het signaal wel slecht maar goed, Odido is nog Odido.

Snap er niks meer van.
Waarschijnlijk vloeken in de kerk maar zet thuis eens bellen via WiFi aan; dat kan soms schelen met je drain.

En controleer even of je geen overbodige / verkeerde APN hebt staan onder Settings / Connections / Mobile Networks / Access Point Names; ik heb op mijn S23U ooit eens 11 "dezelfde" Vodafone-APN's gehad; en dat hielp absoluut niet met stabiel verbinden en accuduur.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
MAX3400 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 22:03:
[...]

Waarschijnlijk vloeken in de kerk maar zet thuis eens bellen via WiFi aan; dat kan soms schelen met je drain.

En controleer even of je geen overbodige / verkeerde APN hebt staan onder Settings / Connections / Mobile Networks / Access Point Names; ik heb op mijn S23U ooit eens 11 "dezelfde" Vodafone-APN's gehad; en dat hielp absoluut niet met stabiel verbinden en accuduur.
Ahh! Precies dat had ik gedaan ook vandaag. Toen het begon had ik het juist uitgezet. Het lijkt wel een stuk minder nu maar in de nacht was de drain alsnog wel 14%. Stuk beter dan 30% wel.

Had ook wat Samsung apps er af gegooid.

[ Voor 3% gewijzigd door coolkingler1 op 31-01-2025 22:53 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:45

DataGhost

iPL dev

robbvdb schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:21:
En vandaag is het 31-1 . De januari update mocht niet komen. Goede gedaan Sammie :+

Israël (ILO) -firmware kwam reeds uit op 14-1 en is (zeker qua security-updates) gewoon hetzelfde.

Dat hoeft toch geen 2 weken te duren Samsung?

Maar eens kijken hoe consistent die 7 jaar updates gaat verlopen dan :)
Gaat dit nou weer zo'n hele serie worden van "ik heb de update nog niet" enzo, net zoals in het Galaxy Watch6-topic? Dat weten we, want de update is nog helemaal niet uitgebracht. Ik heb ook de update van maart 2026 nog niet binnen bijvoorbeeld. Het kan tig redenen hebben dat de update van een bepaalde maand niet in die maand uitkomt, of helemaal niet uitkomt. De eerste keer is het ook niet. Het gaat verder alleen maar om een security-update, waarschijnlijk is er niets wat echt kritisch genoeg is anders hadden ze die al wel snel gepusht. En als er wel een update voor onze regio klaar staat maar er iets mis mee blijkt te zijn is het maar beter dat het niet al naar alle telefoons wordt uitgerold omdat een paar random Tweakers graag een security-update hebben waar ze verder niets van merken qua functionaliteit. Samsung leest hier niet mee trouwens, dus het nut zie ik er ook niet helemaal van in. Kijk, als iemand nou aan Samsung had gevraagd waarom de update er nog niet is en ze kwamen met een nuttig antwoord, dan was het misschien interessant geweest om te posten.

Anyway, een van de redenen dat er nu nog geen update is kan zijn dat ze bezig zijn met een major update en dat die vertraging/voorrang heeft. Die wil je liever ook fatsoenlijk gecheckt hebben. Als ik zo kijk zie ik een test-update klaarstaan met One UI 7. Dus ik vermoed dat dat in dit geval ook de specifieke reden is, en waarschijnlijk dus ook wat de klantenservice zou vertellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

DataGhost schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 09:38:
[...]

Gaat dit nou weer zo'n hele serie worden van "ik heb de update nog niet" enzo,
Ja, minstens 4 weken want dan is het eind februari en kunnen we weer roepen dat de update wel/niet verspreid is.

En helaas, gezien de gevoelige snaar, gaan we na release van de update+OneUI 7.0 waarschijnlijk ook weer weken discussieren over de functies, de battery-drain, opties die je niet meer kan vinden, opties die je graag zou willen, de kwaliteit van foto's, ingebouwde AI, sommige apps die niet meer lekker werken, etc.

En waarschijnlijk, maar pin me er vooral niet op vast, over een maand of 10 argumenten zoeken op basis van geruchten op basis van leaks op basis van spoilers of we nu eindelijk de S24-serie wel/niet gaan inrulen voor een S26.

Zo, sarcasme off; ik zie anders niet echt het nut van een ervaringen-topic; ook vertraagde / onbeloofde ervaring kan discussie-waardig zijn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ik vind het nuttiger als iemand post wanneer de update er wél is, zodat we het zouden kunnen hebben over dingen die eventueel veranderd zijn. Dus als het na de release van OneUI 7 over de dingen gaat die je noemt, helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:31
Vanuit Samsung is er nog geen officiële datum vrijgegeven over de uitrol van one ui 7.0.
Volgens onofficiele bronnen zou het tussen 1 en 15 februari gebeuren.

Zal een bron toevoegen als ik deze heb teruggevonden.

PSN : Geraedus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-09 12:51
DataGhost schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 09:38:
[...]

Gaat dit nou weer zo'n hele serie worden van "ik heb de update nog niet" enzo, net zoals in het Galaxy Watch6-topic? Dat weten we, want de update is nog helemaal niet uitgebracht. (...)
Op zich eens hoor. Maar ik heb in het verleden een aantal keer meegemaakt dat mijn telefoon geen updates meer kreeg (dat kon toen alleen worden opgelost via Odin en andere firmware), dus als ik eind januari zie dat de patch nog op 1 december staat (wat zeker a-typisch is voor een nieuw Samsung toestel) vind ik het wel fijn om even te kunnen vragen via een kort berichtje hier of iedereen dat heeft. Dan weet ik in ieder geval zeker dat er niets mis is. Dat is wel OK toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Theratron schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:23:
[...]

Op zich eens hoor. Maar ik heb in het verleden een aantal keer meegemaakt dat mijn telefoon geen updates meer kreeg (dat kon toen alleen worden opgelost via Odin en andere firmware), dus als ik eind januari zie dat de patch nog op 1 december staat (wat zeker a-typisch is voor een nieuw Samsung toestel) vind ik het wel fijn om even te kunnen vragen via een kort berichtje hier of iedereen dat heeft. Dan weet ik in ieder geval zeker dat er niets mis is. Dat is wel OK toch?
Tsja, daar zijn ook apps (CheckFirm) en websites (SamFw of SamMobile) voor. Sure, misschien dat een enkel berichtje okee kan zijn, maar ik heb het in het Watch-topic zien ontsporen dat je zo ongeveer pagina's vol kreeg met "nee ik heb hem ook nog niet op mijne", en het is een beetje jammer als je in je active topics ziet dat er iets gebeurd is in dit topic maar dat er eigenlijk niks blijkt te zijn. Maar goed, dat doet deze reactie ook, dus ik laat het er verder maar bij. Mijn persoonlijke standpunt is in ieder geval duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
@DataGhost : Mooi om te reageren 'alsof ik iedere maand zit te wachten op een update' en dan allerlei 'gezeur' hier ga posten over battery drain en weet ik wat meer.

Feit is het volgende:

"The January patch comes with fixes from Google for 29 vulnerabilities affecting the core Android operating system; it also fixes 22 vulnerabilities that only pose a security risk on Galaxy devices."

En natuurlijk dat de S24U hun flagship is was en de veiligheid dan best gewoon op orde mag zijn. Als de S23 die updates wel krijgt en de S24U in Israël en een hoop andere landen ook, dan moet het haast ook lukken bij de S24U in Europa.

Noem mij maar 'een zeur' als ik daar iets van vind :)

[ Voor 5% gewijzigd door robbvdb op 01-02-2025 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
robbvdb schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:40:
@DataGhost : Mooi om te reageren 'alsof ik iedere maand zit te wachten op een update' en dan allerlei 'gezeur' hier ga posten over battery drain en weet ik wat meer.

Feit is het volgende:

"The January patch comes with fixes from Google for 29 vulnerabilities affecting the core Android operating system; it also fixes 22 vulnerabilities that only pose a security risk on Galaxy devices."

En natuurlijk dat de S24U hun flagship is was en de veiligheid dan best gewoon op orde mag zijn. Als de S23 die updates wel krijgt, dan moet het haast ook lukken bij de S24U.

Noem mij maar 'een zeur' als ik daar iets van vind :)
misschien omdat ze bezig zijn met one ui 7 ? zou zijn dat deze komt met januari patch included

de s24FE heeft hem al sinds 14 januari zo te zien op galaxyclub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Vincent91 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:50:
[...]

misschien omdat ze bezig zijn met one ui 7 ? zou zijn dat deze komt met januari patch included

de s24FE heeft hem al sinds 14 januari zo te zien op galaxyclub :)
En daarom laat je 29 Android core problemen bestaan en 22 specifieke Galaxy-problemen?

Ik snap je logica niet ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Nu online
robbvdb schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 14:05:
[...]

En daarom laat je 29 Android core problemen bestaan en 22 specifieke Galaxy-problemen?

Ik snap je logica niet ......
uw toestel blijft werken op de december patch :+ no worries :O

geduld is een schone deugd zegt men dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Vincent91 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 14:07:
[...]

uw toestel blijft werken op de december patch :+ no worries :O

geduld is een schone deugd zegt men dan
Nou en of. Mijn S10 doet het ook nog immers. Dat is alleen niet het huidige flagship en wordt daarom niet meer geacht dagelijks veilig gebruikt te kunnen worden. Bij de S24U heb ik dus andere verwachtingen van Sammie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:01
robbvdb schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 14:29:
[...]

Nou en of. Mijn S10 doet het ook nog immers. Dat is alleen niet het huidige flagship en wordt daarom niet meer geacht dagelijks veilig gebruikt te kunnen worden. Bij de S24U heb ik dus andere verwachtingen van Sammie.
Het is echt niet alsof je nu opeens je telefoon niet meer veilig kunt gebruiken, omdat je Samsung (nog) op de december patch draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:23
De update komt halverwege februari en het word afgeraden om hem als allereerste te installeren.
Wacht even de eerste response af, wat nog werkt en wat niet meer.
Dat het nu langer duurt heeft te maken dat deze update ingrijpend best veel veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Von Henkel schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 22:32:
De update komt halverwege februari en het word afgeraden om hem als allereerste te installeren.
Wacht even de eerste response af, wat nog werkt en wat niet meer.
Dat het nu langer duurt heeft te maken dat deze update ingrijpend best veel veranderd
Wat ik zoal lees in de geruchten is dat de laatste beta's stabiel lopen.
Je hebt gelijk de test laat is begonnen en lang duurt. Blijkt ook dat Samsung enkel de S24 serie mee heeft genomen in de testfase.

Mezelf kennende wil ik de eerste reacties inderdaad afwachten, maar als de upgrade uitkomt heb ik het geduld niet 8)7 8)7. Hopelijk dit keer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Nu online
Even een vraagje

Gebruiken jullie camera protectors ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:34
Vincent91 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 11:40:
Even een vraagje

Misschien vind je hier wel een antwoord: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Von Henkel
Vincent91 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 11:40:
Even een vraagje

Nog nooit gekocht, Geen Screen en/of camera protectors.
Bij elke Samsung kocht ik een Spigen Neo Hybrid hoesje en ik heb nog nooit een beschadiging gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:59
Ik heb spigen camera protectors. Bij het kopen van de telefoon was dat een paar euro extra dus die heb ik geprobeerd.

Nog nooit eerder heb ik krassen gehad op een camera lens. En met kleine kinderen wordt er soms best wel grof met telefoons omgegaan. En heeft ook menig zandbak en speeltuin overleefd.

Maar goed. Nu wel eens geprobeerd. Ik ondervind er geen nadelen van. Dan klinkt negatief. Maar het is een paar euro voor iets te voorkomen waar ik nog nooit last van heb gehad. En dan is geen nadeel het beste wat ik er over kan zeggen.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RamonRJC
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Dan zal hij hier wel een week of twee later komen. Ik wacht af (y) (y) (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Nu online
Gismo1979 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:25:
[...]

Dan zal hij hier wel een week of twee later komen. Ik wacht af (y) (y) (y)
Nu lees ik dit 8)7 |:(

https://www.sammyfans.com...em_fKlFnRqQyPG_yLbDaBo66w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
Zo, sync voor mijn werkmail uitgezet en naar Esim overgestapt. De 30% drain in de nacht is weer terug helaas. Kijken of deze veranderingen wat uithalen.

[ Voor 16% gewijzigd door coolkingler1 op 03-02-2025 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

coolkingler1 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 13:23:
Zo, sync voor mijn werkmail uitgezet en naar Esim overgestapt. De 30% drain in de nacht is weer terug helaas. Kijken of deze veranderingen wat uithalen.
Wat ontzettend wazig dat die drain zo hoog is. Staat dat ding constant te wisselen van verbinding ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 20:41:
[...]

Wat ontzettend wazig dat die drain zo hoog is. Staat dat ding constant te wisselen van verbinding ofzo?
Nee niet eens! Ik zet altijd handmatig Wifi en/of 5g uit als ik de ander niet gebruik. (gewoonte vanouds)

Het lijkt nu wel een heeeel stuk beter te zijn maar de echte test komt weer wanneer ik ga slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Laatst online: 12:53
coolkingler1 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:00:
[...]

Nee niet eens! Ik zet altijd handmatig Wifi en/of 5g uit als ik de ander niet gebruik. (gewoonte vanouds)

Het lijkt nu wel een heeeel stuk beter te zijn maar de echte test komt weer wanneer ik ga slapen.
Heb je toevallig een auto upload van iets aanstaan? Ik had onlangs een heel aantal foto's en video's op Onedrive aangezet om te uploaden. Dat was pas halverwege en in de nacht op vliegtuigstand gezet, volgende ochtend was de batterij helemaal leeg.

Neem aan dat ie dan constant verbinding probeert te maken en dan trekt ie de batterij leeg.

[ Voor 7% gewijzigd door ChefRopes op 04-02-2025 01:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
ChefRopes schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 01:50:
[...]

Heb je toevallig een auto upload van iets aanstaan? Ik had onlangs een heel aantal foto's en video's op Onedrive aangezet om te uploaden. Dat was pas halverwege en in de nacht op vliegtuigstand gezet, volgende ochtend was de batterij helemaal leeg.

Neem aan dat ie dan constant verbinding probeert te maken en dan trekt ie de batterij leeg.
Nee ook niet maar begrijp wel waarom dat zou gebeuren ja, oef. Het lijkt nu wel opgelost te zijn maar ik ga straks slapen en dan kan ik het dus echt testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:27
coolkingler1 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 13:23:
Ik heb ook sinds deze week een drain van 25 tot 30%. Ik heb normaal een routine aanstaan dat alles uit gaat (wifi, 5g, bluetooth ect.) vanaf 23 uur tot 6 uur. Ter test deze uit gezet maar het maakt geen verschil.
Dat terwijl er geen update is geweest van Samsung in januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
KingSizeBas schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 06:27:
[...]

Ik heb ook sinds deze week een drain van 25 tot 30%. Ik heb normaal een routine aanstaan dat alles uit gaat (wifi, 5g, bluetooth ect.) vanaf 23 uur tot 6 uur. Ter test deze uit gezet maar het maakt geen verschil.
Dat terwijl er geen update is geweest van Samsung in januari.
Hmmm dat is ook echt klote. :/ die van mij is fixed nu, het heeft gewerkt. Ik heb deze stappen ondernomen:

- automatisch sync met werkmail stopgezet
- van fysieke SIM naar Esim overgestapt
- Goodlock en Theme Park op Restricted Battery gezet en Deep Sleep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingSizeBas
coolkingler1 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 10:21:
[...]

Hmmm dat is ook echt klote. :/ die van mij is fixed nu, het heeft gewerkt. Ik heb deze stappen ondernomen:

- automatisch sync met werkmail stopgezet
- van fysieke SIM naar Esim overgestapt
- Goodlock en Theme Park op Restricted Battery gezet en Deep Sleep
Ik ga het eens proberen door een aantal dagen zonder werkprofiel te doen. Eens kijken of dat beter gaat werken.
Voor de mentale rust sowieso beter :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
Het heeft niet echt geholpen. Ik zie ondertussen wel dat in de ochtend Google fotos bovenaan staat. Dus het probleem zal daar ergens in zitten. Helaas is in de app niet te vinden om schemas in te stellen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zuZj4aljXuB9AAQ9P1KLYeGkcwE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/d0NwrtJlth1e0EDRxOqw1fyE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 23:11
Januari update hier nu binnen. S24 ultra.

[ Voor 15% gewijzigd door Dancis op 05-02-2025 08:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:19

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wk-6wriLABB4KDqQ2q3VVviNAdI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3RJx2bZuYtEYYgAShaZvhkVA.jpg?f=fotoalbum_large

Idem voor de "gewone" S24.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13:30
Dan lijkt One Ui 7 toch langer op zich te laten wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
KingSizeBas schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:28:
Het heeft niet echt geholpen. Ik zie ondertussen wel dat in de ochtend Google fotos bovenaan staat. Dus het probleem zal daar ergens in zitten. Helaas is in de app niet te vinden om schemas in te stellen.
[Afbeelding]
Misschien een idee om Foto's op Deep Sleep te zetten en Restricted Battery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
coolkingler1 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:11:
[...]

Misschien een idee om Foto's op Deep Sleep te zetten en Restricted Battery?
Vanochtend gedaan. Even goed in de gaten houden wat het doet met mijn backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007

Chocoball

瞧好吧!

RamonRJC schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:28:
Alles volgens schema als ik de diverse berichtgeving mag geloven. De januari patch zou nog voor de One UI 7 uitrol uitkomen en One UI 7 uitrol wordt vanaf deze vrijdag de 7e verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben benieuwd wanneer dit zal verschijnen voor op mijn S24 Ultra. Ergens heb ik gelezen dat dit ergens in Februari zou zijn. Ik vind de interface van de nieuwe Android 15 erg mooi, dit is wat ik heb ervaren op een S25 Ultra tijdens het uit testen.

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 06-02-2025 00:07 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

RamonRJC schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:28:
Gezien de laatste jaren de verschillen toch minimaal zijn, denk ik niet dat het veel uit zal maken wanneer ie komt. Ik heb liever dat ie stabiel is voor ze hem releasen...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
Ennn de battery drain is weer terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robbvdb
Ik vraag me af of die One Ui 7 echt iets brengt?

Als je leest in het S25 topic dan is het niet allemaal perse beter geworden.

Zelf draai ik Nova Launcher en zal er dus beperkter iets aan hebben. Doe ik al jaren en vind ik heerlijk om onafhankelijk van wat je koopt aan telefoon iedere keer weer een vertrouwde launcher te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
robbvdb schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:09:
Ik vraag me af of die One Ui 7 echt iets brengt?

Als je leest in het S25 topic dan is het niet allemaal perse beter geworden.

Zelf draai ik Nova Launcher en zal er dus beperkter iets aan hebben. Doe ik al jaren en vind ik heerlijk om onafhankelijk van wat je koopt aan telefoon iedere keer weer een vertrouwde launcher te hebben.
Volgens een paar tech reviewers is de S25 best teleurstellend, bijvoorbeeld het ontbreken van bluetooth in de sPen, de camera ringen die erop gelijmd zijn en vooral het ontbreken van innovatie qua hardware.

Daar en tegen wel weer te spreken over de software die ook naar de S24/23/22 komt op misschien wat AI functies na.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Het gevoel wat bij mij overheerst bij het lezen van reviews over de S25 is dat er hardwarematig te weinig is geupgrade t.o.v. de S24 en er teveel op AI ingezet wordt.

Ik ben in ieder geval blij met mijn S24U (niet dat ik van plan was om te updaten).

[ Voor 5% gewijzigd door Gismo1979 op 06-02-2025 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Ik heb de S25U dan weer wel besteld, maar door een heleboel drama rondom de bestelling nog niets ontvangen.

Hij zou trouwens mijn S24 opvolgen (die ik naast mijn S24U gebruik). Als morgen de boel nog niet rond is en hij nog niet wordt uitgeleverd dan annuleer ik hem. Anders kan ik hem in de komende periode eens mooi vergelijken met de S24U.

Denk dat het verschil klein zal zijn. Gebruik zelf de BT functie van de S-pen vrijwel niet overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Nu online
Ik heb er geen hoop op dat morgen one ui 7 word uitgerold

Tarun vats op X (tech leaker) heeft gedeeld dat er een februari patch op de test server staat voor de s24

Maar kan ook verkeerd zijn dus we zullen het wel zien morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Vincent91 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 22:58:

Tarun vats op X (tech leaker) heeft gedeeld dat er een februari patch op de test server staat voor de s24

We gaan het wel zien morgen, liever zie ik dat het niet gehaast wordt uitgebracht. Liever een week langer wachten dan me rot ergeren aan bugs en battery drain problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vind de vooruitgang niet heel groot al vind ik de S25 Ultra mooier dan de S24 Ultra. Met AI doe ik bijna niks. Ik ben zelf na 1 jaartje met S24 Ultra gebruikt te hebben nog zeer tevreden. Ik heb ook daarom besloten om de S25 Ultra over te slaan.

2024 was het jaar voor mij dat ik enorm heb gekocht bij Samsung :) direct bij Samsung zelf. Ik spaar hun punten miles bij Samsung.

• S24 Ultra 1TB
• Xtorm Titan Pro 140W 4× USB-C PD powerbank
• Tab S10+ 512GB
• Watch Ultra LTE
• Buds 3 Pro
• Samsung Book Cover AI keyboard met trackpad
• SanDisk Ultra 1.5TB Micro-SD kaartje
• Case Logic 13.3-inch laptoptas
• glazen screenprotector Tab S10 en S24 Ultra, Watch Ultra

Mijn vrouw heeft net als ik de S24 Ultra 1TB en ze is niet van plan om te upgraden naar de S25 Ultra. Ze heeft mijn Tab S5e tablet en mijn Galaxy Watch 5 Pro overgenomen voor €103 van mij en ze heeft zelf de Buds 2 Pro. Mijn vrouw had de Galaxy Watch 2018 42mm Rosegoud uit 2018.

Samsung wilde mijn Watch 5 Pro €77
Mijn Tab S5e 128GB 6GB RAM €26

Ze is erg tevreden met haar S24 Ultra. Ze had hiervoor de Galaxy Z Flip 4 Blauw 512GB waar ze heel erg veel spijt van had.

[ Voor 39% gewijzigd door Van der Berg op 07-02-2025 10:56 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Vincent91 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 22:58:

Ik ben bang dat vandaag iets wat te optimistisch is. Lees net dat er wellicht een 4de beta komt vanwege een gelere kleur van het scherm:
https://www.sammobile.com...eta-4-update-coming-soon/
https://www.gsmarena.com/...r_one_ui_7-news-66427.php

[ Voor 7% gewijzigd door Gismo1979 op 07-02-2025 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Nu online
Gismo1979 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:17:
[...]

Ik ben bang dat vandaag iets wat te optimistisch is. Lees net dat er wellicht een 4de beta komt vanwege een gelere kleur van het scherm:
https://www.sammobile.com...eta-4-update-coming-soon/
https://www.gsmarena.com/...r_one_ui_7-news-66427.php
Die iceverse is ook niet 100% te vertrouwen, soms nogal een paniekzaaier

Volgens tarun vats is er op de test server ook geen beta te zien maar enkel stable volgens zijn laatste bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@Vincent91 Het zijn allemaal nog geruchten, vandaar dat ik ook zeg wellicht. Time will tell ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Nu online
Gismo1979 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:06:
@Vincent91 Het zijn allemaal nog geruchten, vandaar dat ik ook zeg wellicht. Time will tell ;).
Het maakt mij allemaal niet veel uit ,ik wacht gewoon af :P

Ik hoop dat het volgende keer iets sneller gaat

Of is die 7 jaar updates gewoon marketing?

Heb zojuist 12mb Google Play system update geïnstalleerd van januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
coolkingler1 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:33:
Ennn de battery drain is weer terug.
En weer weg. Zetten op maximaal 4g en ook niet automatisch netwerk provider maar handmatig je eigen kiezen(Odido in mijn geval) lost het helemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
coolkingler1 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:34:
[...]
En weer weg. Zetten op maximaal 4g en ook niet automatisch netwerk provider maar handmatig je eigen kiezen(Odido in mijn geval) lost het helemaal op.
Klopt het dat je drain vooral terug was na de firmware upgrade?
Geen direct bewijs, maar heb het idee dat de telefoon 1 a 2 dagen bezig was zich te optimaliseren op de achtergrond. Met andere updates niet zo extreem gehad. Nu weer prima.
Verder sinds aanschaf totaal geen last gehad van een drain trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
Mau_Maus schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:47:
[...]

Klopt het dat je drain vooral terug was na de firmware upgrade?
Geen direct bewijs, maar heb het idee dat de telefoon 1 a 2 dagen bezig was zich te optimaliseren op de achtergrond. Met andere updates niet zo extreem gehad. Nu weer prima.
Verder sinds aanschaf totaal geen last gehad van een drain trouwens.
Zou kunnen maar had voor de januari update ook deze drain uit het niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
coolkingler1 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:21:
[...]
Zou kunnen maar had voor de januari update ook deze drain uit het niets.
Dat snap ik en hoeft ook niet gerelateerd te zijn, maar gaf het als extra info waarom het nu misschien terug was in je zoektocht. Ik merkte het nu heel erg direct na deze update en voorheen nooit last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
Mau_Maus schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:22:
[...]

Dat snap ik en hoeft ook niet gerelateerd te zijn, maar gaf het als extra info waarom het nu misschien terug was in je zoektocht. Ik merkte het nu heel erg direct na deze update en voorheen nooit last.
Ahh zo :o ja het kan er alsnog mee gerelateerd zijn hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Nu online
Sindskort kan je Samsung wallet gebruiken maar kan geen betaalmogelijkheden toevoegen zoals bij Google pay of komt deze functie nog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
Vincent91 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 11:33:
Sindskort kan je Samsung wallet gebruiken maar kan geen betaalmogelijkheden toevoegen zoals bij Google pay of komt deze functie nog ?
Daar is momenteel nog geen mogelijkheid voor, misschien in de toekomst. Zelf gebruik ik Google Wallet die tot nu toe top werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Vannacht 39% batterij gebruikt in 7,5u... Hoe dan, je kan gewoon niet meer naar bed zonder je telefoon aan de lader te hangen want grote kans dat die leeg is 's ochtends. En dan kijk je bij batterij gebruik en dan zie je Instagram 0,2% en WhatsApp 0,1% verbruikt als de "topverbruikers".

Moet haast wel ergens een bug in de software zitten die de batterij ernstig drained. Hopelijk dat dit opgelost wordt in de aanstaande update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:20
ArcticWolf schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:17:
Vannacht 39% batterij gebruikt in 7,5u... Hoe dan, je kan gewoon niet meer naar bed zonder je telefoon aan de lader te hangen want grote kans dat die leeg is 's ochtends. En dan kijk je bij batterij gebruik en dan zie je Instagram 0,2% en WhatsApp 0,1% verbruikt als de "topverbruikers".

Moet haast wel ergens een bug in de software zitten die de batterij ernstig drained. Hopelijk dat dit opgelost wordt in de aanstaande update.
Probeer es de app Accubattery.
Hiermee kan je wellicht achter de oorzaak komen. Mijn S24 ultra loopt slechts enkele procenten leeg 's-nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Gabriel_Knight schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:20:
[...]

Probeer es de app Accubattery.
Hiermee kan je wellicht achter de oorzaak komen. Mijn S24 ultra loopt slechts enkele procenten leeg 's-nachts.
Okay ga die eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:17:

Werkte wat bij mij werkte misschien?

Settings> connecties> maximaal op 4g zetten ipv 5g.> Network Operatora > Niet automatisch kiezen maar handmatig je eigen kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
coolkingler1 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:32:
[...]

Werkr bij wet mij werkte misschien?

Settings> connecties> maximaal op 4g zetten ipv 5g.> Network Operatora > Niet automatisch kiezen maar handmatig je eigen kiezen
Heb daarin nooit verschil gemerkt in drain. En hij was voor data verbonden met WiFi vannacht.

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 10-02-2025 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

ArcticWolf schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:34:
[...]

Heb daarin nooit verschil gemerkt in drain. En hij was voor data verbonden met WiFi vannacht.
Dan nog houdt je telefoon verbinding met een zendmast in de buurt omdat je anders niet gebeld kan worden. Als die ontvangt slecht is kost dat meer batterij. Probeer het dus eens in vliegtuigstand, maar met je wifi/bluetooth etc aan zoals je dat normaal ook hebt, en kijk of dat verschil maakt. Volgende nacht met je wifi juist uit maar mobiel netwerk weer aan, nja je snapt het wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DataGhost schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:28:
[...]

Dan nog houdt je telefoon verbinding met een zendmast in de buurt omdat je anders niet gebeld kan worden. Als die ontvangt slecht is kost dat meer batterij. Probeer het dus eens in vliegtuigstand, maar met je wifi/bluetooth etc aan zoals je dat normaal ook hebt, en kijk of dat verschil maakt. Volgende nacht met je wifi juist uit maar mobiel netwerk weer aan, nja je snapt het wel denk ik.
Ik zie de zendmast vanuit m'n zolderraam (ca. 200 meter van m'n huis), maar qua drain is er weinig verschil tussen 5G en WiFi te ontdekken (voorheen dan). Deze 40% drain is wel absurd ineens, tot een paar weken geleden was er nog niks aan de hand.

Vliegtuigmodus is wel een goede inderdaad, ga dat ook eens testen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Van der Berg schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 00:33:
Ik vind de vooruitgang niet heel groot al vind ik de S25 Ultra mooier dan de S24 Ultra. Met AI doe ik bijna niks. Ik ben zelf na 1 jaartje met S24 Ultra gebruikt te hebben nog zeer tevreden. Ik heb ook daarom besloten om de S25 Ultra over te slaan.

2024 was het jaar voor mij dat ik enorm heb gekocht bij Samsung :) direct bij Samsung zelf. Ik spaar hun punten miles bij Samsung.

• S24 Ultra 1TB
• Xtorm Titan Pro 140W 4× USB-C PD powerbank
• Tab S10+ 512GB
• Watch Ultra LTE
• Buds 3 Pro
• Samsung Book Cover AI keyboard met trackpad
• SanDisk Ultra 1.5TB Micro-SD kaartje
• Case Logic 13.3-inch laptoptas
• glazen screenprotector Tab S10 en S24 Ultra, Watch Ultra

Mijn vrouw heeft net als ik de S24 Ultra 1TB en ze is niet van plan om te upgraden naar de S25 Ultra. Ze heeft mijn Tab S5e tablet en mijn Galaxy Watch 5 Pro overgenomen voor €103 van mij en ze heeft zelf de Buds 2 Pro. Mijn vrouw had de Galaxy Watch 2018 42mm Rosegoud uit 2018.

Samsung wilde mijn Watch 5 Pro €77
Mijn Tab S5e 128GB 6GB RAM €26

Ze is erg tevreden met haar S24 Ultra. Ze had hiervoor de Galaxy Z Flip 4 Blauw 512GB waar ze heel erg veel spijt van had.
Heb je nu echt iets aan je vrouw verkocht?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geraedus
Ernemmer schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:51:
[...]

🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

ArcticWolf schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:47:
[...]

Ik zie de zendmast vanuit m'n zolderraam (ca. 200 meter van m'n huis), maar qua drain is er weinig verschil tussen 5G en WiFi te ontdekken (voorheen dan). Deze 40% drain is wel absurd ineens, tot een paar weken geleden was er nog niks aan de hand.

Vliegtuigmodus is wel een goede inderdaad, ga dat ook eens testen.
Mijn dichtstbijzijnde mast is een tijdje kapot geweest, dus alles kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:34:
[...]

Zo, ik sliep half toen ik dag typte.

Maar anyway, eerst was het ook geen probleem bij mij. Tot voor kort. Toen kreeg dus ook zulke extreme battery drain en was er geen app te vinden die er aan bijdroeg. Dit hielp wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Nu online
coolkingler1 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:22:
[...]

Zo, ik sliep half toen ik dag typte.

Maar anyway, eerst was het ook geen probleem bij mij. Tot voor kort. Toen kreeg dus ook zulke extreme battery drain en was er geen app te vinden die er aan bijdroeg. Dit hielp wel.
Hoe komt dat jullie deze drain hebben?

Ik heb de s24fe en geen last van drain

Ik laad tot 90% savonds en heb nog 40% over de avond erna

Misschien omdat hij nieuw is dus nog even afwachten ,of vanwege de nieuwe exynos processor?

Ik zit vaak op 5G en luister veel muziek ,gamen doe ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik wilde mijn Watch 5 Pro en mijn oude tablet Tab S5e bij Samsung inruilen samen voor €103 bij aanschaf Tab S10+. Mijn vrouw heeft de Watch 5 pro en mijn oude tablet overgenomen voor die bedrag wat Samsung wou geven :)
Ze heeft zelf gezegd, ik neem dat van jou over en ze heeft zelf gezegd ik betaal dan die €103 i.p.v Samsung :) niet dat ik er om heb gevraagd.

Want ze had nog een Samsung Galaxy Watch model 2018 42mm rosegoud en dit is haar eerste tablet.

[ Voor 27% gewijzigd door Van der Berg op 11-02-2025 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Vincent91 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:26:
[...]

Hoe komt dat jullie deze drain hebben?

Ik heb de s24fe en geen last van drain

Ik laad tot 90% savonds en heb nog 40% over de avond erna

Misschien omdat hij nieuw is dus nog even afwachten ,of vanwege de nieuwe exynos processor?

Ik zit vaak op 5G en luister veel muziek ,gamen doe ik niet
Ja dat proberen we nu te ontdekken... ik heb een gewone S24 en had het probleem tot voorkort niet.

Overdag lijkt de drain nog wel mee te vallen, of het valt in ieder geval niet heel erg op. Heb nu 21% verbruikt over 4u en 5 min. 43 min SOT. Grootste verbruikers NL.FM en Edge (wat logisch is want die heb ik ook gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Nu online
ArcticWolf schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:05:
[...]

Ja dat proberen we nu te ontdekken... ik heb een gewone S24 en had het probleem tot voorkort niet.

Overdag lijkt de drain nog wel mee te vallen, of het valt in ieder geval niet heel erg op. Heb nu 21% verbruikt over 4u en 5 min. 43 min SOT. Grootste verbruikers NL.FM en Edge (wat logisch is want die heb ik ook gebruikt).
de s24FE heeft sommige reviewers een betere batterijduur dan de gewone s24

op androidplanet zeggen ze dat ze er maar 5U screen on time mee halen dus volgens mij is dit normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Vincent91 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:11:
[...]

de s24FE heeft sommige reviewers een betere batterijduur dan de gewone s24

op androidplanet zeggen ze dat ze er maar 5U screen on time mee halen dus volgens mij is dit normaal
Yes, maar 40% drain "idle" over nog geen 8u is natuurlijk absurd, dit was voorheen max 7% in mijn geval. Maar er valt niks te zien in de batterij stats van het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
One UI version: 6.1
Android version: 14
Version: S928BXXU4AYA5 / S928BOXM4AYA5 / S928BXXU4AYA5
Size: 459.70 MB
Security patch level: January 1, 2025

Dit heeft toch wel ff geduurd voor ik hem op mijn S24 Ultra kreeg aangeboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Von Henkel schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:07:
One UI version: 6.1
Android version: 14
Version: S928BXXU4AYA5 / S928BOXM4AYA5 / S928BXXU4AYA5
Size: 459.70 MB
Security patch level: January 1, 2025

Dit heeft toch wel ff geduurd voor ik hem op mijn S24 Ultra kreeg aangeboden.
Hier hetzelfde op mijn S24 Ultra. Ik werd eerst heel blij en dacht eindelijk Android 15 en toen ik keek bleek het gaan om Android 14 met wat updates en security voor Januari 2025.

Zou ergens in Februari Android 15 komen voor onze S24 Ultra. Dit is de eerste grote update, met daarna nog 6 updates te gaan.

Hopelijk gaat het mij lukken om het uit te houden tot Android 21 en dan in Januari 2032, dan ga ik weer Pre-Ordereren bij Samsung :)

Met tussendoor een nieuwe accu erin in mijn S24 Ultra

[ Voor 12% gewijzigd door Van der Berg op 10-02-2025 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
Van der Berg schreef op maandag 10 februari 2025 @ 20:00:
[...]

Hier hetzelfde op mijn S24 Ultra. Ik werd eerst heel blij en dacht eindelijk Android 15 en toen ik keek bleek het gaan om Android 14 met wat updates en security voor Januari 2025.

Zou ergens in Februari Android 15 komen voor onze S24 Ultra. Dit is de eerste grote update, met daarna nog 6 updates te gaan.

Hopelijk gaat het mij lukken om het uit te houden tot Android 21 en dan in Januari 2032, dan ga ik weer Pre-Ordereren bij Samsung :)

Met tussendoor een nieuwe accu erin in mijn S24 Ultra
Nieuwe accu is gewoon de beste optie, mijn oude S20 ultra is voor wat ik met een smartphone doe nog steeds rete snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Nu online
ik weet niet wat er aan de hand is bij samsung ,

blijkbaar is de software die op de s25 serie zit dezelfde als beta 1 met nog de december patch en zitten er nog aantal fouten in dus daarmee dat ze nog een beta willen uitrollen naar de s24 serie en dan pas de stabiele versie als ik sommige mag geloven

de s25 serie zal wrss ook nog een update krijgen waarin bugfixes zitten

ik wacht geduldig af ,heb liever dat ze in 1 keer een goede stabiele update uitbrengen :9 :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
AccuBattery geeft al meer inzicht in alles wat er gebeurd op de telefoon, helaas had ik even gemist dat ik apart permissie moest geven voor app verbruik.
Vannacht weer 87% naar 51% (in ca. 7u), toen nog even laten liggen na het geven van de permissie en toen gaf AccuBattery wel aan dat 1 app toch wel veel verbruikte, die eraf gegooid dus ben benieuwd naar vannacht.
Het blijft wel vreemd dat die app overdag niet zoveel problemen lijkt te veroorzaken maar 's nachts wel :P

Verder viel het mij op dat Outlook ook aardig wat verbruikt.. maar als het verbruik terug gaat naar 10% per nacht dan vind ik dat opzich prima werkbaar. 35%+ is echt niet te doen, dan moet de telefoon bijna iedere avond aan de lader anders heb ik 's ochtends geen alarm als ik het percentage perongeluk verkeerd heb gezien als ik naar bed ga :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
ArcticWolf schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:48:

toen gaf AccuBattery wel aan dat 1 app toch wel veel verbruikte, die eraf gegooid dus ben benieuwd naar vannacht.
Het blijft wel vreemd dat die app overdag niet zoveel problemen lijkt te veroorzaken maar 's nachts wel :P
Houd ons niet in spanning :O ....welke app was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
robbvdb schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:36:
[...]

Houd ons niet in spanning :O ....welke app was het?
Ik dacht eerst alleen Tinder, maar vanmiddag gaf AccuBattery ook nog FB Messenger aan.. heb die later er ook nog afgegooid, moet nu m'n best doen om de accu leeg te krijgen :+ maar had vannacht 5,5%/u discharge door Tinder en FB Messenger alleen |:(

Op dit moment: 3u en 45 min SOT en 8u screen off en heb nog 40% over (komende van af 100%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik lees net voor de eigenaren van de S24 generatie:
Samsung Galaxy S24-bezitters moeten wachten op de Android 15-update
https://androidworld.nl/n...-op-de-android-15-update/

Wij moeten mogelijk tot Maart wachten!

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 11-02-2025 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
ArcticWolf schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:46:
[...]

:+ maar had vannacht 5,5%/u discharge door Tinder en FB Messenger alleen |:(
\Nog meer redenen om deze apps volledig te mijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007

Chocoball

瞧好吧!

Het Beta Operations Team van Samsung heeft blijkbaar gecommuniceerd dat volgende week beta 4 uitkomt en de verwachting is dat in de 2e helft van februari One UI 7 voor de S24 serie alsnog uitkomt.

https://www.sammobile.com...ta-4-update-announcement/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heval
  • Laatst online: 15:52
Ook ik heb last van aanzienlijk kortere batterijduur. Ik haal amper de avond. Ik heb 5% per uur drain tijdens slapen. Dat is niet normaal neem ik aan? Met AccuBattery app geeft die geen apps die iets geks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:59

TTLCrazy

Listen to Frankie

Jongens, elke keer na een update verbruiken de Samsungs altijd wat meer, meestal duurt dat een week of zo. Na die tijd komt hij weer terug in de normale stand. Zal wel optimalisaties zijn of zo. Bij mij is de update denk ik afgelopen Maandag geïnstalleerd en ik heb nu weer normaal verbruik.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
robbvdb schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:29:
[...]

\Nog meer redenen om deze apps volledig te mijden :P
Te vroeg gejuicht helaas, het heeft wel wat geholpen maar 's nachts gaat de drain weer vrolijk naar 5%+ per uur en nu staat er helemaal geen app meer in de lijst. Telefoon ligt al een jaar op dezelfde plek als ik ga slapen dus excessive WiFi of 5G drain lijkt mij ook onwaarschijnlijk.
Zal vannacht hem vannacht in airplane mode zetten, kijken of dat het verschil maakt. Het is ook niet begonnen sinds Odido de 3,5Ghz frequentie hier heeft aangezet.

@heval echt storend dit issue ;(

@TTLCrazy dit gaat al weken zo, dus ligt niet aan deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Na deze gesprekken ben ik zelf ook eens gaan kijken naar mijn slijtage via accubattery. Sinds oktober 24 ben ik mijn batterij weer tot 100 aan het laden omdat ik sindsdien op reis ben in NZ en Azië. Daarvoor was het tot 80%. Loont dus wel om niet tot 100 te laden!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLg2RaZFZXEV1YobFEiuQ-YhDYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lq7YPCxLqzAUdBPvf1wcykuM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

ChefRopes schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:47:
Na deze gesprekken ben ik zelf ook eens gaan kijken naar mijn slijtage via accubattery. Sinds oktober 24 ben ik mijn batterij weer tot 100 aan het laden omdat ik sindsdien op reis ben in NZ en Azië. Daarvoor was het tot 80%. Loont dus wel om niet tot 100 te laden!
[Afbeelding]
Wat zijn dit voor arbitraire eenheden? Wat is "200"? Komt het niet gewoon doordat je je telefoon daar veel meer gebruikt of omdat de ontvangst veel slechter is waardoor je accu sneller leegloopt? Vergis je niet, we hebben in Nederland echt zeer goede netwerken en vrijwel overal dekking. In NZ heb je buiten de steden/dorpen vaak heel slechte dekking en op het moment dat je de bergen/natuur in gaat kan je alles vergeten (been there, done that) terwijl je telefoon wel blijft zoeken naar netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
DataGhost schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:22:
[...]

Wat zijn dit voor arbitraire eenheden? Wat is "200"? Komt het niet gewoon doordat je je telefoon daar veel meer gebruikt of omdat de ontvangst veel slechter is waardoor je accu sneller leegloopt? Vergis je niet, we hebben in Nederland echt zeer goede netwerken en vrijwel overal dekking. In NZ heb je buiten de steden/dorpen vaak heel slechte dekking en op het moment dat je de bergen/natuur in gaat kan je alles vergeten (been there, done that) terwijl je telefoon wel blijft zoeken naar netwerk.
Dat zou zeker kunnen hoor. In Azië hetzelfde natuurlijk. Ik zal terug in Nederland eens kijken of de lijn hetzelfde doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
[...]

Dat noemen ze een "verstandshuwelijk" :P (voor degenen die er geen verstand van hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Hopelijk is dit gerucht iets teveel:
https://www.sammobile.com...-update-release-bad-news/

Dan zouden we UI 7 pas in mei kunnen verwachten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:02
Vannacht ook maar een keer gekeken wat mijn drain is overnight.
22.30 => 67%
07.00 => 63%

Dus slechts 4%. Gewoon met WiFi en 5G aan. Wel met de spaarstand aan een ook prestatie profiel op 'licht'.

Stay safe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoMVE
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-07 20:44
Ik ook een keer gekeken.
23.55 88%
07.33 84%

Alles op de normale stand.

Na elke update verlies ik een paar dagen iets meer, maar dat trekt weer snel bij.
Mensen geniet van je prachtige s24ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

vpm

Think, tinker, tank

Gismo1979 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 07:09:
Hopelijk is dit gerucht iets teveel:
https://www.sammobile.com...-update-release-bad-news/

Dan zouden we UI 7 pas in mei kunnen verwachten....
Het zal wel mijn "autisme" zijn, maar ik vind het altijd vreselijk als ik weer een geheel nieuwe UI moet aanleren. Ik zit wat dat betreft ook niet te wachten een de nieuwste Android OS update. Het bevat vast een hoop leuke nieuwe features, maar qua UX wordt het (de laatste paar versies) IMHO zelden beter.
Pagina: 1 ... 34 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen