Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Joop_Klepzeiker schreef op zondag 12 januari 2025 @ 14:13:
[...]

Waar heb jij die korting dan gekregen?
Via de Samsung Members app krijg je vaak vroegtijdig kortingscodes en andere aanbiedingen waar je je voor kunt aanmelden.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Van der Berg schreef op maandag 13 januari 2025 @ 06:36:
[...]

Ik heb veel video's en Foto's o.a. van vakantie. Apps heb ik ook best redelijk veel

Op mijn S24 Ultra:
[Afbeelding]
Leuk overzichtje maar hoop/gok dat je wel een backup hebt?

Ik doet het overigens (iets) anders op mijn phone; alles synct naar mijn NAS; dat synct weer naar OneDrive; op phone zoek ik met enige regelmaat alleen de beste / mooiste foto's uit die ik wil meeslepen; geloof dat ik over de afgelopen 6 jaar "maar" een kleine 4000 foto's meesleep. De overige 38K foto's staan in OneDrive en NAS.

Vind het overigens een goed & slecht ding dat je tegenwoordig Whatsapp (en mogelijk andere apps) automatisch de media downloaden. Je kan het uit of aanzetten maar het slurpt ook op je device maar storage.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 08:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik lees net op Bright.nl dat de S-pen van de S25 Ultra waarschijnlijk de bluetooth functie gaat verliezen. Dat zou dus betekenen dat je de S-pen niet meer als afstandsbediening voor de camera kunt gebruiken. Laat ik dat nu net een van de handigste functies vinden.

https://www.bright.nl/nie...-s24-functies-liggen.html

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Wat gebruik je hiervoor als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Mau_Maus schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:21:
[...]

Wat gebruik je hiervoor als ik vragen mag?
Synology DS File (app voor Android); die kan zowel op LAN als WAN syncen (mits je een Synology Quickconnect ID hebt gemaakt). Die pakt dan alle "photo directories" op van de mijn S24U waaronder DCIM, Download, Whatsapp Images, Pictures, etc....

En zodra die synct voltooid is, draait er 24/7 op mijn NAS de applicatie "Cloud Sync" en die kan verbinden met ongeveer elke (middel)grote cloud-boer om daar je data weer weg te zetten. Het is niet de meest ideale oplossing qua specifieke keuzes wat je ermee kan maar werkt voor mij sinds mijn OnePlus 5.

En om dan de circle-jerk rond te maken; op mijn S24U heb ik dus de OneDrive app staan om te kunnen browsen tegen de cloud (die dus niet synct en ook niet alles in de cache zet). En mocht ik snel iets nodig hebben, trek ik dus foto/video zo weer binnen :)

/edit: ik vermoed dat elke bekende NAS een app / webdav verbinding heeft waarmee je een smartphone kan verbinden en data verslepen tussen elkaar. En daarna kan elke NAS vaak/veel verbinden met een cloud-backup/provider. Ik wil overigens binnenkort gaan kijken of ik phone & NAS met Proton kan verbinden direct; scheelt 1 stapje in de sync alhoewel ik ook wil terugsyncen (van Proton naar NAS) dan weer.

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 13-01-2025 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:38:
[...]

Synology DS File (app voor Android); die kan zowel op LAN als WAN syncen (mits je een Synology Quickconnect ID hebt gemaakt). Die pakt dan alle "photo directories" op van de mijn S24U waaronder DCIM, Download, Whatsapp Images, Pictures, etc....
Ah ok ja dat is echt alleen foto's en video's begreep ik.
(Kan denk ik ook zonder Quickconnect? Ik gebruik dat ieder geval niet.)
Dacht/hoopte dat je een aparte app gebruikte waar je allerlei bestanden mee kon syncen onder bepaalde voorwaarden (sftp/smb, map selectie, bepaalde wifi-punt, tijdstip, snelheidslimit etc).
Ik zoek al tijden iets gebruiksvriendelijk ervoor, maar goed is wat te offtopic voor hier verder.
Dank voor de info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Mau_Maus schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:48:
[...]

Ah ok ja dat is echt alleen foto's en video's begreep ik.
Dank voor de info!
Yup; inderdaad alleen foto/video maar Synology heeft nog wel 10 apps. Ook voor "meer sync". Ik ben liever lui dan moe (als echte IT'er) dus Synology DS File voldoet voor mijn use-case.

Snap de rest van je vraag zeker; allicht kan je voor tijdstip & SSID eens kijken naar je (Bixby) Modes / Routines?

/edit: zit even te frummelen @Mau_Maus ; je kan inderdaad een WiFi-netwerk detecteren (en naam controleren); en dan een App starten (ik bijvoorbeeld dus DS File) zodat ik alleen op mijn WiFi6-netwerk verbind. Elk andere WiFi thuis kan ik dus negeren. Maar ik weet dat je met Accessbility Options ook "macro's" kan maken dus dat je virtueel op optie A klikt, dan schuifje 3 etc. Hoe dat precies kan; geen idee maar je kan dus vaste plekken op je telefoon "programmeerbaar" aanklikken.

[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 13-01-2025 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Als de S25 Ultra dit jaar weer voor zo’n mooie prijs te krijgen is ga ik waarschijnlijk wel overstag. Mijn huidige S24 Ultra bevalt prima, op de camera na. Wanneer ik de foto’s maak zien ze er vanuit mijn perspectief prima uit, maar als ik ze dan deel via bijvoorbeeld Whatsapp lijkt al het contrast wel verdwenen. Super HDR staat overigens uit in de galerij, dus dat is ook het probleem niet. Herkent iemand dit toevallig? Vreselijk irritant om alles foto's te moeten nabewerken alvorens het delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:44
Lijkt mij dan eerder een Whatsapp issue wat niet met de S25 ineens verholpen is.
HD kwaliteit aan staan in Wnatsapp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Sjoerd611 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:51:
Als de S25 Ultra dit jaar weer voor zo’n mooie prijs te krijgen is ga ik waarschijnlijk wel overstag. Mijn huidige S24 Ultra bevalt prima, op de camera na. Wanneer ik de foto’s maak zien ze er vanuit mijn perspectief prima uit, maar als ik ze dan deel via bijvoorbeeld Whatsapp lijkt al het contrast wel verdwenen. Super HDR staat overigens uit in de galerij, dus dat is ook het probleem niet. Herkent iemand dit toevallig? Vreselijk irritant om alles foto's te moeten nabewerken alvorens het delen.
WhatsApp is dan ook wel een redelijk waardeloos medium om foto's in goeie kwaliteit te delen. Ze worden behoorlijk compressed, zelfs in HD. Waarschijnlijk wist je dat zelf overigens ook wel. Wat ik mij dan vooral afvraag, is of je hetzelfde ervaart als je de foto's bekijkt op je computer als je ze zonder verdere compressie daar naartoe overzet.

Bij mij upload alles van m'n camera automatisch naar OneDrive en als ik ze dan op m'n computer bekijk is alles nog van goeie kwaliteit. Overigens maak ik geen foto's waar ik echt heel kritisch voor ben, noch heb ik echt skills in foto's maken haha. Dus voor die kinderen/kat/grappige random foto's is de kwaliteit dikke prima. Al was in het begin de camera echt beduidend minder goed (maar na enkele updates een stuk beter).

De kans dat ik voor de S25 ga is echt onwijs klein. Heb de vorige keer een upgrade gemaakt van een S21 Ultra 256GB naar de S24 Ultra 512GB (gratis verdubbeling van opslag) omdat die kortingcode echt onwijs goed was. Het lijkt erop dat we deze keer niet zo'n hoge korting gaan krijgen, maar we gaan het zien.

M'n vrouw heeft nu een S22 Ultra en die wil wel echt een nieuw toestel, maar niet meer zo groot, dus ik vermoed dat ze voor de S25+ gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06:50
sn0x0r schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 07:44:
[...]

WhatsApp is dan ook wel een redelijk waardeloos medium om foto's in goeie kwaliteit te delen. Ze worden behoorlijk compressed, zelfs in HD. Waarschijnlijk wist je dat zelf overigens ook wel. Wat ik mij dan vooral afvraag, is of je hetzelfde ervaart als je de foto's bekijkt op je computer als je ze zonder verdere compressie daar naartoe overzet.

Bij mij upload alles van m'n camera automatisch naar OneDrive en als ik ze dan op m'n computer bekijk is alles nog van goeie kwaliteit. Overigens maak ik geen foto's waar ik echt heel kritisch voor ben, noch heb ik echt skills in foto's maken haha. Dus voor die kinderen/kat/grappige random foto's is de kwaliteit dikke prima. Al was in het begin de camera echt beduidend minder goed (maar na enkele updates een stuk beter).

De kans dat ik voor de S25 ga is echt onwijs klein. Heb de vorige keer een upgrade gemaakt van een S21 Ultra 256GB naar de S24 Ultra 512GB (gratis verdubbeling van opslag) omdat die kortingcode echt onwijs goed was. Het lijkt erop dat we deze keer niet zo'n hoge korting gaan krijgen, maar we gaan het zien.

M'n vrouw heeft nu een S22 Ultra en die wil wel echt een nieuw toestel, maar niet meer zo groot, dus ik vermoed dat ze voor de S25+ gaat.
De kwaliteit van foto's in WhatsApp is enigszins nog goed te doen voor de huis, tuin en voedings fotograaf.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De foto's vind ik persoonlijk erg goed wat ik maak met mijn S24 Ultra. Het is tot nu toe ook de beste smartphone camera die er is. Nu eens afwachten hoe de S25 Ultra op camera presteert in vergelijking met de S24 Ultra.

Ik ben niet van plan om te upgraden naar S25 Ultra. Toch ben ik benieuwd naar deze nieuwe generatie en of Samsung net als vorige jaar bij Pre-Order dubbele opslagruimte geeft, zo kocht ik de S24 Ultra 1TB voor de prijs van 512GB en €100 extra bovenop de inruilprijs. Ik ben stiekem benieuwd wat ik krijg op mijn S24 Ultra 1TB bij inruil door Samsung :)

[ Voor 36% gewijzigd door Van der Berg op 16-01-2025 11:52 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Van der Berg schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:43:
De foto's vind ik persoonlijk erg goed wat ik maak met mijn S24 Ultra. Het is tot nu toe ook de beste smartphone camera die er is. Nu eens afwachten hoe de S25 Ultra op camera presteert in vergelijking met de S24 Ultra.

Ik ben niet van plan om te upgraden naar S25 Ultra. Toch ben ik benieuwd naar deze nieuwe generatie en of Samsung net als vorige jaar bij Pre-Order dubbele opslagruimte geeft, zo kocht ik de S24 Ultra 1TB voor de prijs van 512GB en €100 extra bovenop de inruilprijs. Ik ben stiekem benieuwd wat ik krijg op mijn S24 Ultra 1TB bij inruil door Samsung :)
Qua hardware voor de cameramodules zit er geen verschil tussen de S25U en de S24U:
https://www.gsmarena.com/..._features_-news-66121.php

Volgens de geruchten zijn er wel verbeteringen qua camera, maar dit komt waarschijnlijk door de soc:
https://www.sammobile.com...-features-fancy-revealed/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:01
Van der Berg schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:43:

De inruilprijs die Samsung op dit moment biedt kun je gemakkelijk inzien in de Samsung shop. Voor de 1TB S24 Ultra is dat op dit moment maximaal 599 euro. Na de introductie van de S25 zal dat wel wat minder worden omdat het dan niet meer het meest recente model is. De 1TB S23 Ultra doet op dit moment nog maximaal 396 euro. Dus ik schat (met een heel natte vinger) dat je vanaf 22 januari nog zoiets als 450-550 euro inruil krijgt voor je 1TB S24 Ultra. En nog 50-100 euro extra introductie-inruilkorting.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of-Aaargh schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:21:
[...]

De inruilprijs die Samsung op dit moment biedt kun je gemakkelijk inzien in de Samsung shop. Voor de 1TB S24 Ultra is dat op dit moment maximaal 599 euro. Na de introductie van de S25 zal dat wel wat minder worden omdat het dan niet meer het meest recente model is. De 1TB S23 Ultra doet op dit moment nog maximaal 396 euro. Dus ik schat (met een heel natte vinger) dat je vanaf 22 januari nog zoiets als 450-550 euro inruil krijgt voor je 1TB S24 Ultra. En nog 50-100 euro extra introductie-inruilkorting.
Vorige jaar toen ik de S24 Ultra 1TB bestelde met Pre-Order bij Samsung. Ik kreeg op mijn S22 Ultra 512GB €401 terug + €100 extra inruil korting totaal €501 en nog eens een korting van €240 1TB voor de prijs van 512GB. De S22 Ultra was vorige jaar ook niet de nieuwste. Dus ik hoopte en dacht bij de S24 Ultra dit nog hoger zou zijn.

Dus als ze al €550 straks geven met €100 extra €650 totaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 16-01-2025 13:03 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:30

DataGhost

iPL dev

Geinig allemaal maar dit zijn niet eens meer ervaringen. Kan het verder niet lekker hier [Samsung Galaxy S25-serie] Ervaringen & Discussie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
sn0x0r schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 07:44:
[...]

Bedankt voor het meedenken! Het heeft niet zozeer te maken met de compressie van Whatsapp, want het gebeurt ook wanneer ik foto's naar OneDrive verplaats. Dit heb ik bij foto's met mijn S23U vorig jaar nooit zo ervaren. Heb even een voorbeeld toegevoegd waarbij je ziet hoe de foto links uitziet in de galerij, en rechts wanneer hij is gedeeld. Mocht iemand hier de oplossing voor hebben ben ik diegene eeuwig dankbaar, want het is mij na een jaar nog steeds niet gelukt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_j2EiIvQVtf_hx6WsJU2AmzlwE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6H3kTKL8Z8uVtkGjjZM54fxI.jpg?f=fotoalbum_large
(Check vooral even hoe de kleur van het hout onder in beeld compleet ander is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
Sjoerd611 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:38:
[...]

Bedankt voor het meedenken! Het heeft niet zozeer te maken met de compressie van Whatsapp, want het gebeurt ook wanneer ik foto's naar OneDrive verplaats. Dit heb ik bij foto's met mijn S23U vorig jaar nooit zo ervaren. Heb even een voorbeeld toegevoegd waarbij je ziet hoe de foto links uitziet in de galerij, en rechts wanneer hij is gedeeld. Mocht iemand hier de oplossing voor hebben ben ik diegene eeuwig dankbaar, want het is mij na een jaar nog steeds niet gelukt.
[Afbeelding]
(Check vooral even hoe de kleur van het hout onder in beeld compleet ander is)
Waarschijnlijk omdat andere apps de HDR meta data eruit halen bij uploaden (Whatsapp doet het sowieso naar mijn weten).

Volgens mij (ik heb geen S24 om dit te testen) zou Super HDR uitschakelen in de Galerij app kunnen helpen in hoe die app het toont (al past het naar mijn weten niks aan de bestanden zelf)

[ Voor 14% gewijzigd door Mizgala28 op 17-01-2025 02:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zullen we de verwachtingen m.b.t. de inruilprijs in het S25 topic doen en het hier houden op de (gebruiks)ervaringen met de S24 toestellen?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziecko
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:21
Ik heb sinds een tijdje een s24+, de eerste weken was het fantastisch. Echter sinds enige tijd heb ik nu een battery drain die ik niet kan oplossen.

wellicht kan iemand mij een hint geven hoe aan te pakken.
De batterij draint in de nacht 30 procent, waarna de telefoon uitvalt.

CPU staat op ECO stand
Ik sluit alle applicaties voor het slapen af (middels "alles afsluiten")
Scherm staat uit (uiteraard)
Odido mobiel abonnement met e-sim. Op meerdere locaties dit probleem (hebben twee huizen in NL, midden NL en Achterhoek)
Wifi aan of uit lijkt geen verschil te maken.

Op het batterij overzicht scherm zie ik ook geen applicaties die stroom verbruiken. Zie alleen Play Service die actief blijft (geen batterij verbruik)

En toen wist ik het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:39

knakworst

Get more sats!

ziecko schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:08:
Ik heb sinds een tijdje een s24+, de eerste weken was het fantastisch. Echter sinds enige tijd heb ik nu een battery drain die ik niet kan oplossen.

CPU staat op ECO stand
Odido mobiel abonnement met e-sim. Op meerdere locaties dit probleem (hebben twee huizen in NL, midden NL en Achterhoek)

Op het batterij overzicht scherm zie ik ook geen applicaties die stroom verbruiken. Zie alleen Play Service die actief blijft (geen batterij verbruik)

Al eens een harde reset gedaan en vanaf scratch alles opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziecko
knakworst schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:16:
[...]

Al eens een harde reset gedaan en vanaf scratch alles opnieuw geïnstalleerd?
Nog niet, omdat dit best en werkje is. Zou graag willen zien wat er actief blijft/batterij blijft snoepen.
Maar dit is wel de eerstvolgende optie als ik niet een ander idee krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:26

CPU staat op ECO stand

Nieuw gekocht of van iemand overgenomen?

Installleer eens bv adguard, invizblepro, rethinkdns (mss blokada) en controleer welke apps actief zijn etc.

En vind je de boosdoener niet of kan t niet verklaart worden. Dan een volledige reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Sjoerd611 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:38:
[...]

Mocht iemand hier de oplossing voor hebben ben ik diegene eeuwig dankbaar, want het is mij na een jaar nog steeds niet gelukt.
Over compressie en verzenden via <app x> ga ik even niets oplossen maar je kan toch in Whatsapp ook gewoon een document versturen? En dan kies je als document de foto die je wil versturen. Die gaat dan als volledige data over de lijn incl metadata en andere info. Ja omslachtig maar de enige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Laatst online: 09-10 20:49
Ik merk dat de accu wat beter is geworden sinds de laatste update van de Google Play systeem update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online

CPU staat op ECO stand

Wat wel eens wilt helpen is de cache legen van Play Service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er iemand met misschien dezelfde ervaring met het volgende probleem:

Tijdens elk gesprek in WhatsApp op mijn Galaxy S24 Ultra valt steeds mijn stem weg. Als ik tijdens het gesprek even WhatsApp verlaat om eventjes iets anders te doen, om iets op te zoeken of als mijn telefoon in stand-by modus komt te zitten valt mijn stem uit en horen ze mij niet meer terwijl ik hun wel hoor. Mijn neef zegt steeds zo'n dure Samsung telefoon en WhatsApp werkt niet :) Als ik weer terug ga naar het gesprek of als ik uit stand-by modus kom werkt alles weer normaal in WhatsApp

Als ik tijdens het gesprek mijn smartphone bij mijn oor hou gaat het goed in WhatsApp.

Wat heb ik zelf al gedaan?

Ik heb de instellingen nagekeken, maar ik kon niet achterhalen wat het nu is, op het internet gekeken en heb niet concreet iets gevonden dat naar een oplossing biedt.

Herkend iemand deze probleem. Als ik normaal bel via mijn provider is er niks aan de hand

[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 18-01-2025 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziecko
pielle007 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:08:
[...]

Nieuw gekocht of van iemand overgenomen?

Installleer eens bv adguard, invizblepro, rethinkdns (mss blokada) en controleer welke apps actief zijn etc.

En vind je de boosdoener niet of kan t niet verklaart worden. Dan een volledige reset
Ik gebruik al Aduard.
En niets is actief, anders dan play services.
Geen app gebruikt ook CPU.

Nieuwe gekocht overigens, 6 mnd geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdr98
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23-08 17:57
Mag ik jullie vragen wat jullie van het camera-zoomsysteem vinden van de +?

Ik zie dat de camera heel snel heel erg korrelig is als je inzoomt. Zou je niet mogen verwachten van dit model. Nu is 10x zoom sowieso niet veel na mijn mening met video(ik ben geneigd veel met snapchat te filmen want dat zoomt veel meer in). Ik heb het idee dat ik op de S23+ hier helemaal geen problemen mee heb gehad.

Ik heb ook normale foto's geschoten vanuit 1x en die zien er wel fantastisch uit, maar de zoomlenzen zijn niet best..

Ik heb tevens een Pixel Pro 8 gehad en als je die beelden vergelijkt met de S24 zie je hoe slecht de videokwaliteit van de S24 is(?)

[ Voor 255% gewijzigd door luukdr98 op 18-01-2025 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

CPU staat op ECO stand

Beste is volgens mij om de telefoon te laten bepalen welke apps actief blijven of niet, je krijgt soms weleens een melding dat enkele apps in sleep / deep sleep mode zijn gezet als het goed is. Als je dat handmatig doet kan het best zijn dat de apps toch weer "wakker" worden, het OS regelt ook bij normaal gebruik welke apps geparkeerd worden of niet.
Maar goed, dat is maar een theorie...

Ik heb zelf ook Odido en een S24 en moet zeggen dat ik de drain 's nachts ook erg hoog vind (ongeacht 5G of wifi), kan zelf ook niks vinden wat veel gebruikt. Weet wel dat ik een app heb die standaard veel drained maar ook die staat niet echt in de lijst van grootverbruikers.

Had laatst wel dat m'n telefoon naar 93% dropte in korte tijd en een paar minuten later stond er weer 97%... dus kan best zijn dat er ergens een bug in de huidige software versie zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:26
Verlies 1 tot max 2% batterij tijdens 8uur niet gebruik (wanneer ik slaap). Heb wel een lading standaard apps dmv adb app control uitgezet of verwijderd.

Thuis zet ik t toestel altijd op mobiel netwerk 2g (5g vreet batterij).
Wifi zet ik aan wanneer ik t nodig denk te hebben. (Ten tijde vh slapen gaat t uit).

Paypall was op t vorige toestel een issue (trok de batterij leeg), de app noodgedwongen stoppen lostte dit op.

Veel apps zijn FOSS, en hebben geen internet nodig en zijn in de basis al stil. (Bv Calculator, toetsenbord, contacten etc etc) dmv rethinkdns monitor ik t verkeer, binnen de firewall instellingen worden apps geblokkeerd wanneer t toestel is vergrendeld bv.

De instelling: batterij, spaarstand gebruik ik niet op t toestel.

Daarin tegen wel nog 15 apps in ultieme spaarstand en 30 sluimerend.

Laden en ontladen op resp. 80% max (langzaam opladen, bij +- 20% gaat ie aan de lader) de oneplus 6 doet t op deze manier nog altijd prima na al die jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziecko
pielle007 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:53:
Verlies 1 tot max 2% batterij tijdens 8uur niet gebruik (wanneer ik slaap). Heb wel een lading standaard apps dmv adb app control uitgezet of verwijderd.

Thuis zet ik t toestel altijd op mobiel netwerk 2g (5g vreet batterij).
Wifi zet ik aan wanneer ik t nodig denk te hebben. (Ten tijde vh slapen gaat t uit).

Paypall was op t vorige toestel een issue (trok de batterij leeg), de app noodgedwongen stoppen lostte dit op.

Veel apps zijn FOSS, en hebben geen internet nodig en zijn in de basis al stil. (Bv Calculator, toetsenbord, contacten etc etc) dmv rethinkdns monitor ik t verkeer, binnen de firewall instellingen worden apps geblokkeerd wanneer t toestel is vergrendeld bv.

De instelling: batterij, spaarstand gebruik ik niet op t toestel.

Daarin tegen wel nog 15 apps in ultieme spaarstand en 30 sluimerend.

Laden en ontladen op resp. 80% max (langzaam opladen, bij +- 20% gaat ie aan de lader) de oneplus 6 doet t op deze manier nog altijd prima na al die jaren
Thanks, ik vind dat niet bij een telefoon horen, om alles maar uit te zetten maar dat is naar smaak en keuze.

Allen worstel ik met dat het heel extreem is, thans 30 procent in een nacht niks doen is teveel.

Ik heb zojuist de cache geleegd en heb galaxy AI uitgezet. Zag dat deze 9 procent had verbruikt sinds opladen (09:00 van de lader, 12:00 gekeken)
Ik gebruik AI niet en het gekke/leuke is dat dit NIET als app wordt weergegeven in batterij gebruik. (of andere systeem processen)

Nou keep you posted dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• satshow
De januari update laat wel erg lang op zich wachten. Had deze wel verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:08
satshow schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:38:
De januari update laat wel erg lang op zich wachten. Had deze wel verwacht.
Dacht ik ook, zeker nu er enkele security zaken open staan volgens mij.

Rare is ook dat de S23 hem al wel een paar dagen geleden heeft gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ziecko schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 20:24:
[...]

Thanks, ik vind dat niet bij een telefoon horen, om alles maar uit te zetten maar dat is naar smaak en keuze.

Allen worstel ik met dat het heel extreem is, thans 30 procent in een nacht niks doen is teveel.

Ik heb zojuist de cache geleegd en heb galaxy AI uitgezet. Zag dat deze 9 procent had verbruikt sinds opladen (09:00 van de lader, 12:00 gekeken)
Ik gebruik AI niet en het gekke/leuke is dat dit NIET als app wordt weergegeven in batterij gebruik. (of andere systeem processen)

Nou keep you posted dus.
Ik had vannacht ook meer dan 30% drain, werd toevallig wakker en hoorde m'n telefoon uitvallen terwijl ik meer dan 30% had voordat ik naar bed ging... overdag nergens last van. Erg vreemde bug??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 20:07
Denk dat ze wachten tot de release van de S25 zodat ze meteen android 15 en OneUI 7 kunnen releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12:00
Dancis schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:15:
Denk dat ze wachten tot de release van de S25 zodat ze meteen android 15 en OneUI 7 kunnen releasen.
Dat is morgen en denk niet dat dit morgen gaat gebeuren

Ik las ergens eind februari, begin maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Vincent91 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:16:
[...]

Dat is morgen en denk niet dat dit morgen gaat gebeuren

Ik las ergens eind februari, begin maart
Schijnt inderdaad het eerste kwartaal te komen:
https://www.sammobile.com...te-coming-soon-confirmed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Ik sta op het punt om een s24fe over te nemen van iemand anders

Wat zijn jullie bevindingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ziecko
ArcticWolf schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:23:
[...]

Ik had vannacht ook meer dan 30% drain, werd toevallig wakker en hoorde m'n telefoon uitvallen terwijl ik meer dan 30% had voordat ik naar bed ging... overdag nergens last van. Erg vreemde bug??
Ik heb een ongelofelijk stapel software (via ADB app control) weggehaald via een S24 debloat list die ik ergens op Reddit vond. De drain was vannacht 8 procent, wat ik acceptabel vind (nog steeds wel veel maar ok)

Daarnaast is de telefoon echt HEEL veel snappier geworden. geheugen gebruik is van 8,5 GB naar 5 GB gegaan. SOC staat nog steeds op 'light' maar wat een verschil.

Al met al acceptabel maar nog niet geheel happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ziecko schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:47:
[...]

Ik heb een ongelofelijk stapel software (via ADB app control) weggehaald via een S24 debloat list die ik ergens op Reddit vond. De drain was vannacht 8 procent, wat ik acceptabel vind (nog steeds wel veel maar ok)

Daarnaast is de telefoon echt HEEL veel snappier geworden. geheugen gebruik is van 8,5 GB naar 5 GB gegaan. SOC staat nog steeds op 'light' maar wat een verschil.

Al met al acceptabel maar nog niet geheel happy.
Kan je die reddit link hier posten of dm'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Ik heb eigenlijk alleen als ik de Hotspot aan laat staan (per ongeluk) dat bij een slechter netwerk (4/5g weinig signaal) de batterij op mijn S24 wel eens in een korte tijd serieus leeg trekt. Dat is dan wel een verrassing als ik even geen lader in de buurt heb.

Verder nooit in de nacht ontladingen van 30% of zo gezien. Geen enkele serieuze besparingen aanstaan hier m.b.t. de batterij.

Wel een enkele App gedelete via ADB omdat ik gewoon sommige rommel niet op mijn telefoon wil (Facebook, Free en, Linkedin en weet ik wat meer).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ziecko
ArcticWolf schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:16:
[...]

Kan je die reddit link hier posten of dm'en?
https://xdaforums.com/t/s...and-privacy-list.4654142/

Ik heb deze lijst met deze reddit link gebruikt https://www.reddit.com/r/...ng_oneui_debloat_privacy/

Voor de duidelijkheid, ik heb hier niks op geschreven alleen maar gevonden en gebruikt (tot zo ver de disclaimer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
hoi

wat is jullie laatste google play system update ?

de mijne staat op januari 2025 en heb ook de update security ontvangen van januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Op mijn S24U heb ik:
Beveiligingspatch; 1 December 2024
Google play system; 1 November 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Gismo1979 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 12:57:
Op mijn S24U heb ik:
Beveiligingspatch; 1 December 2024
Google play system; 1 November 2024
op mijn s24 FE staat alles op januari

heeft deze updates op een ander moment dan de s24/s24U ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verschillende modellen krijgen updates op verschillende momenten ja. Binnen dezelfde serie komen ze in de praktijk rond hetzelfde moment uit omdat de updates software-only zijn en hun development-cycle nou eenmaal zo loopt, maar als er iets hardwarematigs wordt aangepast is niet zomaar gezegd dat het dan ook tegelijk uitkomt. Ik zou er persoonlijk als ik Samsung was in ieder geval geen seconde aandacht aan besteden of consumenten wel of niet gaan vergelijken "waarom model X nog geen update heeft gekregen en model Y wel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:30
Ik heb een probleem met mijn S24, eigenlijk al sinds ik hem heb. Op verschillende plekken, waaronder Instagram, mis ik bepaalde informatie aan de randen. Het is net alsof het hele scherm ingezoomd is op het midden, waardoor dingen redelijk aan de rand eraf vallen? Op Instagram kan ik gewoon de helft van het woord aan de linkerkant niet lezen. Erg slecht, want ik heb niks aan instellingen aangepast.. dus komt gewoon zo stock van Samsung. Iemand enig idee hoe ik dti aan pas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-10 20:10

Denko

|{ing Øf ßlitz

ziecko schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 14:50:
[...]

Ik gebruik al Aduard.

Ik heb precies hetzelfde met mijn S24. 1x een re-install gedaan al. Maar de accu loopt gewoon leeg waar je naar kijkt. Ik weet ook even niet meer wat ik kan doen verder. Irritante is dat het een bedrijfstelefoon is. Zit op nog geen 3.5 uur screen on time per 100% lading. Gaat om 15.00 van de lader op werk. En 05.00 was die leeg. Mijn wekker ging niet eens meer af.

Van de week ook maar een uur steken in het de-bloaten. Kijken wat dat oplevert. Anders even 1000 euro apart zetten uit het budget voor een pixel weer.

[ Voor 10% gewijzigd door Denko op 22-01-2025 14:23 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziecko
Denko schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:07:
[...]

Ik heb precies hetzelfde met mijn S24. 1x een re-install gedaan al. Maar de accu loopt gewoon leeg waar je naar kijkt. Ik weet ook even niet meer wat ik kan doen verder. Irritante is dat het een bedrijfstelefoon is. Zit op nog geen 3.5 uur screen on time per 100% lading. Gaat om 15.00 van de lader op werk. En 05.00 was die leeg. Mijn wekker ging niet eens meer af.

Van de week ook maar een uur steken in het de-bloaten. Kijken wat dat oplevert. Anders even 1000 euro apart zetten uit het budget voor een pixel weer.
Ik had een probleem met mijn Teams en Outlook (zakelijk beheerd middels intune) een probleem hadden. Samsung seperated apps app verwijderen. Daar lijkt een bug in te zitten.

Dit werkt dan weer diep samen met het systeem waardoor het ongrijpbaar lijkt te zijn. Ik hoor graag of dit het voor jou ook was.

En debloaten is altijd een goed idee evenals een andere telefoon, dat gaat hem voor mij ook vanaf februari worden. >:) toch niet helemaal blij met Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ziecko schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:52:
[...]

Ik had een probleem met mijn Teams en Outlook (zakelijk beheerd middels intune) een probleem hadden. Samsung seperated apps app verwijderen. Daar lijkt een bug in te zitten.

Dit werkt dan weer diep samen met het systeem waardoor het ongrijpbaar lijkt te zijn. Ik hoor graag of dit het voor jou ook was.

En debloaten is altijd een goed idee evenals een andere telefoon, dat gaat hem voor mij ook vanaf februari worden. >:) toch niet helemaal blij met Samsung.
Ik heb een personal Microsoft 365 abonnement en heb Outlook, Onedrive en de word/excel apps geïnstalleerd, maar overdag heb ik nergens last van dus toch vreemd dat die 's nachts ineens wel last heeft van excessive drain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

ziecko schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:52:
[...]

Ik heb net de updates weggeknikkerd ervan. Ik zal dit weekend ff debloaten. Op werk waren ze simpel "joh, er komt een nieuwe versie uit, neem die dan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 11:56

Martinspire

Awesomeness

De opvolger is dus vandaag aangekondigd. Als ik het zo zie is het een vrij karige upgrade dus ik blijf nog wel even met mijn toestel doen. Qua software hoeven we ook verder niet teveel te verwachten binnenkort.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb wat berichten verhuisd naar [Samsung Galaxy S25-serie] Levertijd & Prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziecko
ArcticWolf schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 19:47:
[...]

Ik heb een personal Microsoft 365 abonnement en heb Outlook, Onedrive en de word/excel apps geïnstalleerd, maar overdag heb ik nergens last van dus toch vreemd dat die 's nachts ineens wel last heeft van excessive drain?
Verbruik overdag en in de nacht zal hetzelfde zijn, alleen valt het op dat er fors verbruik blijft in de nacht die overdag niet zo zeer opvalt door normaal gebruik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
ziecko schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 14:18:
[...]

Verbruik overdag en in de nacht zal hetzelfde zijn, alleen valt het op dat er fors verbruik blijft in de nacht die overdag niet zo zeer opvalt door normaal gebruik ;)
Sinds dat ik widgets verwijderd heb die om de zo veel tijd gesynchroniseerd moeten worden is het stroom verbruik van Startpage One UI met 3% gedaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thetakman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 08:32
MAX3400 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:58:
[...]

Yup; inderdaad alleen foto/video maar Synology heeft nog wel 10 apps. Ook voor "meer sync". Ik ben liever lui dan moe (als echte IT'er) dus Synology DS File voldoet voor mijn use-case.

Snap de rest van je vraag zeker; allicht kan je voor tijdstip & SSID eens kijken naar je (Bixby) Modes / Routines?

/edit: zit even te frummelen @Mau_Maus ; je kan inderdaad een WiFi-netwerk detecteren (en naam controleren); en dan een App starten (ik bijvoorbeeld dus DS File) zodat ik alleen op mijn WiFi6-netwerk verbind. Elk andere WiFi thuis kan ik dus negeren. Maar ik weet dat je met Accessbility Options ook "macro's" kan maken dus dat je virtueel op optie A klikt, dan schuifje 3 etc. Hoe dat precies kan; geen idee maar je kan dus vaste plekken op je telefoon "programmeerbaar" aanklikken.
Gekke misschien.. maar waarom synchroniseer je niet van je phone naar onedrive en dan naar je NAS?
Dan hoef je je NAS niet zomaar naar buiten open te gooien, die hoeft dan enkel te downloaden uit One-Drive en kan voor de rest lekker in je LAN blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Martinspire schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 22:28:
De opvolger is dus vandaag aangekondigd. Als ik het zo zie is het een vrij karige upgrade dus ik blijf nog wel even met mijn toestel doen. Qua software hoeven we ook verder niet teveel te verwachten binnenkort.
Ja, maar het grootste verschil voor mij is er wel. Exynos vs Snapdragon. Heb 3 exynos telefoons gehad in de recente geschidenis en die hadden allemaal een variatie van dit soort geneuzel. Warm worden zonder reden, accu loopt leeg zonder echt gebruik. Dus voor mij is het dan gewoon klaar dan. Moet ook eerlijk zijn dat ik anders al lang was overgestapt naar een pixel 9, maar helaas ook op exynos basis, dan skip ik weer.

De 24 was mijn laatste "misschien hebben ze het deze keer wel goed" telefoon. Maar helaas. Nogmaals, ik ga dit weekend ff debloaten en kijken of het wat veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 11:56

Martinspire

Awesomeness

Denko schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:10:
[...]

Ja, maar het grootste verschil voor mij is er wel. Exynos vs Snapdragon. Heb 3 exynos telefoons gehad in de recente geschidenis en die hadden allemaal een variatie van dit soort geneuzel. Warm worden zonder reden, accu loopt leeg zonder echt gebruik. Dus voor mij is het dan gewoon klaar dan. Moet ook eerlijk zijn dat ik anders al lang was overgestapt naar een pixel 9, maar helaas ook op exynos basis, dan skip ik weer.

De 24 was mijn laatste "misschien hebben ze het deze keer wel goed" telefoon. Maar helaas. Nogmaals, ik ga dit weekend ff debloaten en kijken of het wat veranderd.
Jammer dat je daar last van hebt, ik zelf namelijk totaal niet. Sure, er is misschien ergens ter wereld een snapdragon versie beschikbaar, maar vooralsnog heb ik er met mijn gebruik en mijn applicaties geen last van. Ik doe er verder ook niet heel rare dingen mee. Wel doe ik na elke update de app booster draaien en herstart ik hem om de zoveel dagen even. Maar verder staat gewoon altijd alles aan en ga ik niks micromanagen om de batterij te besparen.

Ik denk dat je daarom eens goed moet kijken naar de applicaties die je gebruikt of daar niet gewoon een boosdoener bij zit en je wellicht eens kunt kijken naar wat alternatieven om te gebruiken. Dus homescreen, veelgebruikte app x en y, achtergrondtoepassing z... Ik heb trouwens wel de hele dag adguard en bitdefender draaien, (naast nog een app voor mijn hoortoestellen en mijn horloge is ook de hele dag verbonden), dus wellicht kun je in die hoek nog wat zoeken wbt rare battery drain.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Martinspire schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:14:
[...]

Jammer dat je daar last van hebt, ik zelf namelijk totaal niet. Sure, er is misschien ergens ter wereld een snapdragon versie beschikbaar, maar vooralsnog heb ik er met mijn gebruik en mijn applicaties geen last van. Ik doe er verder ook niet heel rare dingen mee. Wel doe ik na elke update de app booster draaien en herstart ik hem om de zoveel dagen even. Maar verder staat gewoon altijd alles aan en ga ik niks micromanagen om de batterij te besparen.

Ik denk dat je daarom eens goed moet kijken naar de applicaties die je gebruikt of daar niet gewoon een boosdoener bij zit en je wellicht eens kunt kijken naar wat alternatieven om te gebruiken. Dus homescreen, veelgebruikte app x en y, achtergrondtoepassing z... Ik heb trouwens wel de hele dag adguard en bitdefender draaien, (naast nog een app voor mijn hoortoestellen en mijn horloge is ook de hele dag verbonden), dus wellicht kun je in die hoek nog wat zoeken wbt rare battery drain.
Ja, wat kan ik erover zeggen. De andere telefoons die ik heb gehad hebben dit probleem allemaal niet gehad (de niet exynos telefoons). Ik ga geen alternatieve apps zoeken omdat samsung hun drivers/besturingssysteem niet voor elkaar krijgt. Beetje omgekeerde wereld natuurlijk. Tevens is er geen 1 applicatie die elke keer het meeste stroom verbruikt, dus niks wat ik zo kan aanwijzen. Het enige wat nog relatief veel verbruikt imo is de play services etc.

Joh, misschien heb ik ook hoge eisen hoor. Maar blijkbaar maakt samsung geen telefoon meer dat bij mijn gebruik past. Dit weekend dus even de bloat eruit lepelen, en als dat niet genoeg verbetering oplevert dan even verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

thetakman schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 20:01:
[...]

Gekke misschien.. maar waarom synchroniseer je niet van je phone naar onedrive en dan naar je NAS?
Dan hoef je je NAS niet zomaar naar buiten open te gooien, die hoeft dan enkel te downloaden uit One-Drive en kan voor de rest lekker in je LAN blijven.
Omdat ze alle drie elkaars backup zijn. In principe phone -> NAS -> OneDrive (veel is one-way). Echter bepaalde folders op OneDrive syncen terug naar NAS. En doordat mijn phone zowel thuis als buitenhuis kan verbinden met OneDrive en NAS, heb ik altijd 1 ingang naar mijn data zelfs als de andere twee (tijdelijk) niet bereikbaar zijn door dekking, storing of anderszins.

En met mijn kennis / ervaring heb ik de poorten & protocollen hier in huis perfect inzichtelijk dus "open gooien" is misschien voor anderen zeker een overweging om jouw strategie eerder te kiezen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ziecko schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 14:18:
[...]

Dan had die nog sneller moeten leeglopen toch overdag :P

Maar goed, uiteindelijk bij mij de boosdoener gevonden: CapCut
Die app bleef maar opnieuw opstarten vanwege tiktok ook al zette de software de app in deep sleep. App verwijderd, probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
ArcticWolf schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:42:
[...]

Dan had die nog sneller moeten leeglopen toch overdag :P

Maar goed, uiteindelijk bij mij de boosdoener gevonden: CapCut
Die app bleef maar opnieuw opstarten vanwege tiktok ook al zette de software de app in deep sleep. App verwijderd, probleem opgelost.
Hoe ben je daar precies achtergekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
Geraedus schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:46:
[...]

je kan je samsung in veilige modus zetten en zien welke app er niet goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• San88
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 24-05 16:01
Weet iemand toevallig het volgende: ik schakel altijd de stand 'slaap' in voor ik ga slapen. In de ochtend schakel ik deze weer uit. Alles werkt dan weer goed, alleen de always on display wordt niet automatisch weer ingeschakeld. Dit moet ik dus iedere ochtend weer handmatig inschakelen. Dit zijn de instellingen bij de slaapstand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HzgIaQrpeGl0qc0MdIc5qSXitA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aaKtgieGi5hNC6ljbw0nbcVU.jpg?f=fotoalbum_large

Benieuwd of iemand de oplossing weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@San88 ik zou de actie 'always on display: uit' eruit halen.

Als je de spaarstand aanzet wordt als het goed is ook de always on uitgezet (standaard is dit zo ingesteld, tenzij je het vinkje uitschakelt onder spaarstand). Nu staat het uitschakelen er dus dubbel in.

[ Voor 4% gewijzigd door Gismo1979 op 24-01-2025 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• San88
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 24-05 16:01
Gismo1979 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:16:
@San88 ik zou de actie 'always on display: uit' eruit halen.

Als je de spaarstand aanzet wordt als het goed is ook de always on uitgezet (standaard is dit zo ingesteld, tenzij je het vinkje uitschakelt onder spaarstand). Nu staat het uitschakelen er dus dubbel in.
Bedankt, dit lijkt inderdaad te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Geraedus schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:46:
[...]

Ik had laatst CapCut gebruikt voor ca. 10 min maar bij de batterij stats stond ineens 5u! Dus app op deep sleep geforceerd en afgewacht, 2u later... 7u CPU gebruik 8)7 app gekilled weer 2u later 9u CPU gebruik. Toen de app verwijderd en nu heb ik weer een normaal verbruik. Ik denk dat TikTok zelf de CapCut app bleef openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
even een vraag

heeft de samsung 24FE mmwave ondersteuning ? aangezien ze overal de zelfde chip hebben ?

op een aantal reviews staat van wel maar misschien enkel buiten europa ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
  • Laatst online: 07-10 10:53
Ik hoor gemengde boodschappen over de (AI-) features van de S25, S24 zal krijgen.

Is daar ergens een lijst van? Ik denk dat het meeste wel zal afdruipen naar de S24, maar zag het nog nergens officieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ziecko schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 14:50:
[...]

Ik gebruik al Aduard.

Ik heb ook ongelofelijk veel last van idle drain sinds kort inderdaad. Hele dag door zelfs ook met Odido. Airplane mode lost het op wel maar dat is natuurlijk niet wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Blijft bijzonder die drain. Ben benieuwd wat het veroorzaakt.

Mijn S24 (niet mijn Ultra), heb ik eens het weekend laten liggen vanaf ongeveer zaterdag 15:00 tm zondag 23:00 (32 uur).

2 Sims, 2x WA zakelijk, 7 email-adressen die syncen en zo nog wat meer wat erop staat.

Drain van 63% naar 52% . Voor mij meer dan acceptabel natuurlijk.

Door de week met werk en de hotspot eens aan dan gaat het wel heel hard als ik die vergeet. Dan is de S24U daar weer veel beter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
robbvdb schreef op zondag 26 januari 2025 @ 23:28:
Blijft bijzonder die drain. Ben benieuwd wat het veroorzaakt.

Mijn S24 (niet mijn Ultra), heb ik eens het weekend laten liggen vanaf ongeveer zaterdag 15:00 tm zondag 23:00 (32 uur).

2 Sims, 2x WA zakelijk, 7 email-adressen die syncen en zo nog wat meer wat erop staat.

Drain van 63% naar 52% . Voor mij meer dan acceptabel natuurlijk.

Door de week met werk en de hotspot eens aan dan gaat het wel heel hard als ik die vergeet. Dan is de S24U daar weer veel beter in.
Het grappige is dat ik dan wel een Ultra heb en maar 1 simkaart, 2 mails er op en 1x whatsapp persoonlijk. Alsnog een drain van 20-30% over een duur van 10 uur terwijl ik lag te slapen bijvoorbeeld.

Heb heel veel gecheckt en Android system staat altijd bovenaan maar niks wat ik doe helpt behalve Airplane mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Kan best zijn dat een onderdeel van Google zelf de drain veroorzaakt, was een tijdje geleden ook een bug in een Play update geslopen en die veroorzaakte ook een drain, maar nergens te vinden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas...
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09-10 22:45
coolkingler1 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 23:38:
[...]

Het grappige is dat ik dan wel een Ultra heb en maar 1 simkaart, 2 mails er op en 1x whatsapp persoonlijk. Alsnog een drain van 20-30% over een duur van 10 uur terwijl ik lag te slapen bijvoorbeeld.

Heb heel veel gecheckt en Android system staat altijd bovenaan maar niks wat ik doe helpt behalve Airplane mode.
Als airplane mode helpt is er dus een app die (veel te) veel netwerkverkeer veroorzaakt. Heb je al bij instellingen -> verbindingen -> gegevensgebruik gekeken? Zowel voor Wifi als voor 4G/5G kun je daar een lijstje met apps zien. Er is ook een functie om gegevensbesparing (met uit te zonderen apps) aan te zetten (noodoplossing tot de bug opgelost is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Bas... schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:20:
[...]
Als airplane mode helpt is er dus een app die (veel te) veel netwerkverkeer veroorzaakt. Heb je al bij instellingen -> verbindingen -> gegevensgebruik gekeken? Zowel voor Wifi als voor 4G/5G kun je daar een lijstje met apps zien. Er is ook een functie om gegevensbesparing (met uit te zonderen apps) aan te zetten (noodoplossing tot de bug opgelost is).
Je zal maar 'onder surveillance staan van de politie of veiligheidsdiensten'. Dan wordt je telefoon ook constant gemonitord en zie je het bovendien niet als het goed is.

Dan heb je ook een enorme drain :P

De batterij van mijn S24U is trouwens helemaal boss! Dat ding gaat maar door. Ik laad hem dan ook vanaf nieuw nooit meer op dan die 80% omdat ik niet meer nodig heb. Die heeft bij zwaar gebruik serieus meer uithoudingsvermogen dan de basis S24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
Bas... schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:20:
[...]
Klopt, ook gekeken. Niks buiten de norm.

edit: ook met airplane mode maakt het niet uit meer nu. Zal toch echt een app zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door coolkingler1 op 27-01-2025 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:16
Zijn er andere die problemen hebben of hebben gehad met Android Auto?
Tijd geleden overgestapt van een A55 naar S24+.

Op de A55 werkte AA perfect, nooit problemen gehad, maar met mijn S24+ valt deze regelmatig, op willekeurige momenten uit.
De verbinding verbreekt en wanneer ik de connectie app op de aftermarket radio weer aanklik, verbind hij weer.

Soms werkt het direct, prima voor uren, soms valt hij snel na het wegrijden uit.
Ik heb geen link kunnen vinden naar een specifieke oorzaak. Niet op specifieke locaties, apps die draaien, temperatuur, met of zonder navigatie/muziek etc.

Aangezien het met mijn oude, slome, bagger A55 prima werkt, lijkt het niet aan de radio te liggen

Uiteraard alles al gereset betreft AA, maar geen verandering.
Een factory reset behoort nog tot de mogelijkheden, maar dat stel ik maar uit.. Wellicht zijn er toch nog tips die ik kan proberen.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
@Christoxz Al eens een andere kabel geprobeerd?
Ik heb 1x keer problemen gehad met verbinden terwijl ik de kabel al ca. 1 jaar gebruikte. Na een andere kabel werkt het als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:16
Gismo1979 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:21:
@Christoxz Al eens een andere kabel geprobeerd?
Ik heb 1x keer problemen gehad met verbinden terwijl ik de kabel al ca. 1 jaar gebruikte. Na een andere kabel werkt het als een zonnetje.
Thanks, maar het gaat om een draadloze connectie.
Stond nog wel op mijn todo list om de USB module aantesluiten op de aftermarket radio zodat ik een bedrade connectie kan proberen, maar aangezien het draadloos met mijn oude toestel wel gewoon prima werkt, heb ik dat nog even gelaten.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-09 15:18
Zit iedereen nog op de security patch van 1 december 2024 (op de S24 Ultra)? Ze zijn laat deze maand : )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:23
Theratron schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:17:
Zit iedereen nog op de security patch van 1 december 2024 (op de S24 Ultra)? Ze zijn laat deze maand : )
Jep hier ook nog steeds....

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Master FX schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:21:
[...]

1 januari (s24fe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
De FE krijgt wel updates maar de Ultra niet... hmmm.... ; )
Master FX schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:21:
[...]

Dank voor de bevestiging!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
De januari-update slaan ze over bij Sammie dit jaar, zo lijkt wel .....

Nou ja, kan natuurlijk! Op de S23 kwam die dan weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
Theratron schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:27:
De FE krijgt wel updates maar de Ultra niet... hmmm.... ; )

[...]

Dank voor de bevestiging!
misschien omdat er een 2de januari update uitgebracht is ?

https://www.sammobile.com...a-hints-one-ui-7-arrival/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Dat is vreemd, want de Ultra zit op de security patch van december dus blijkbaar zijn geen van beide januari updates hier (tot nu toe) uitgerold.
Als ze die allemaal willen overslaan en direct naar de OneUI 7 update gaan vind ik het overigens ook prima hoor : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Een tweede januari update? Waar is onze eerste dan? Daarin werden we over geslagen?

Als je 20 januari al in Zuid Korea aan het updaten bent (tweede volgens artikel) , dan snap ik niet dat voor de rest van de wereld er nog niets is voor je actuele vlaggenschip. Zeker omdat er ook security-fixes in zitten. Zo moeilijk kan het niet zijn die uit te rollen voor de rest van de wereld.

We schrijven vandaag wel 28 januari, bijna februari. Of hebben ze inspiratie opgedaan van Trump? South Korea first :P met 2 januari-updates en de rest van de wereld nog niets.

Nou ja, zal mij ook worst zijn. Het verbaast me alleen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
Die security patch zou me misschien wel helpen met deze battery drain dus jammer voor mij. :P heb al zo ontzettend veel geprobeerd nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
coolkingler1 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:55:
Die security patch zou me misschien wel helpen met deze battery drain dus jammer voor mij. :P heb al zo ontzettend veel geprobeerd nu.
One ui 7 zou een verbeterde batterijduur hebben volgens sommige reviewers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
Vincent91 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:18:
[...]

One ui 7 zou een verbeterde batterijduur hebben volgens sommige reviewers
Helpt ook zeker mee!

Is vooral een bug nu bij mij. 30% idle drain per nacht. Zoals vandaag weer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:27
Net 2 Google Play systeem updates van januari 2025 binnen.
Nog geen Samsung update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
Heel raar. Bij mijn vriendin thuis in het oosten van het land is de battery drain weg. Thuis is het weer deels terug. In haar huis is het signaal wel slecht maar goed, Odido is nog Odido.

Snap er niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Het valt mij op dat de laatste tijd de accu langer meegaat met hetzelfde verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Laatst online: 10:24
Ik heb overheating problemen met s24. Dan stopt telefoon alle app. Dit gebeurt wanneer ik android auto wireless gebruik en tegelijkertijd oplaad.

Hebben meer mensen dit probleem en hoe hebben jullie dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
coolkingler1 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 03:24:
Heel raar. Bij mijn vriendin thuis in het oosten van het land is de battery drain weg. Thuis is het weer deels terug. In haar huis is het signaal wel slecht maar goed, Odido is nog Odido.

Snap er niks meer van.
Slecht ontvangst/signaal van de provider kan wel zorgen voor een hoger batterijverbruik. Tenminste dat lees ik hier in veel topics over batterijdrains.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Gismo1979 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:41:
[...]

Slecht ontvangst/signaal van de provider kan wel zorgen voor een hoger batterijverbruik. Tenminste dat lees ik hier in veel topics over batterijdrains.
Dat kan het zeker. Extreemste geval wat ik zelf heb meegemaakt was zo'n 70% battery drain in een half uur toen ik probeerde een up-to-date weerbericht binnen te halen ergens in een uithoek van Nepal waar ik op een bepaalde plek ontvangst had en een meter naar links of rechts niet meer. Logisch ook, want je telefoon moet veel harder zenden om de mast te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Ik dacht dat snapdragon een betere accuduur zou opleveren en de 24U is nog maar een jaar oud en krijgt ook nog 7 jaar updates

Voorlopig nog geen last van m'n s24fe ondanks
Exynos ,is wel nog maar een week oud even afwachten

Misschien is exynos beter geoptimaliseerd tov
snapdragon? Betere modem ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolkingler1
  • Niet online
Gismo1979 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:41:
[...]

Klopt ook. Maar dit is juist andersom. Slecht ontvangst en geen battery drain. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 13:15
Van der Berg schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 13:35:
Is er iemand met misschien dezelfde ervaring met het volgende probleem:

Tijdens elk gesprek in WhatsApp op mijn Galaxy S24 Ultra valt steeds mijn stem weg. Als ik tijdens het gesprek even WhatsApp verlaat om eventjes iets anders te doen, om iets op te zoeken of als mijn telefoon in stand-by modus komt te zitten valt mijn stem uit en horen ze mij niet meer terwijl ik hun wel hoor. Mijn neef zegt steeds zo'n dure Samsung telefoon en WhatsApp werkt niet :) Als ik weer terug ga naar het gesprek of als ik uit stand-by modus kom werkt alles weer normaal in WhatsApp

Als ik tijdens het gesprek mijn smartphone bij mijn oor hou gaat het goed in WhatsApp.

Wat heb ik zelf al gedaan?

Ik heb de instellingen nagekeken, maar ik kon niet achterhalen wat het nu is, op het internet gekeken en heb niet concreet iets gevonden dat naar een oplossing biedt.

Herkend iemand deze probleem. Als ik normaal bel via mijn provider is er niks aan de hand
Heb ik ook. Gebeurt trouwens ook wanneer het scherm uitgaat tijdens een gesprek. Is zo al meerdere keren voorgevallen dat ik iets aan het vertellen was en mijn gesprekspartner plots "hallo? Halloo HALLOO???" begint te roepen. :)
Pagina: 1 ... 33 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen