sn0x0r schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 20:13:
Welke van de twee? De een is door in Settings van de telefoon op software en dan op download and install te drukken. De andere door in Settings naar Security and Privacy te gaan en dan op Updates te klikken. Vervolgens klik je Google Play aan en gaat hij kijken voor een update.
Veel soorten updates worden volgens mij getrapt en in batches uitgevoerd, dus het kan zijn dat iemand soms een paar dagen eerder is. Geen idee wanneer deze updates (uit mijn hoofd) precies released zijn.
Ty, Dat begrijp ik idd, 't gaat mij om de software update welke nog op 1 juli staat.
Heb t toestel al eens in safemode opgestart maar vindt dus niks. Mss nog even geduld hebben. (Kan nu bv pdf viewer van grapheneos niet gebruiken omdat ie klaagt dat systemwebview verouderd is ( staat op nog versie 117**)
EDIT 21-12 Inmiddels heb ik via Samfw tool de meest recente samsung Sm-S928B eux software S928BXXS4AXKA gedownload en geïnstalleerd. beveiligspatch 1 december en Google play 1 november
Dit is gelukt via onderstaande manier, echter alle data was van de gsm gewist.
Wat had ik hier anders moeten doen om de data te behouden ??
Stappen:
Ga binnen samfw naar odin flash
Klik bij "recent" Open en selecteer de zip (bl, ap, cp, csc voegt ie vanzelf toe en vinkt ie tevens aan)
Op Toestel usb fout opsporing aanzetten
In samfw tool, via info knop adb testen (indien juist verbonden geeft ie info weer)
Haal usb-c uit t toestel (wel in laptop laten) zet gsm uit
Nu ga we naar download mode dit gaat dmv volume up en down tegenlijk in te drukken en hierna de usb kabel in te pluggen in t toestel
(In samfw kun je nu testen of er verbinding is via de info knop en dan samsung download mode info)
laatste stap "FLASH" Toestel is nu ge-update naar de meest recente firmware.
(daarmee is ook system webview up2date, dit was versie 117* en is nu 126.0.6478.110)
DEZE OPTIE WERKTE NIET >>
Andere optie via adb,
via samfw kun je de laatste update downloaden (op moment van schrijven is dat voor de s24 ultra (eux): S928BXXS4AXKA
Boot your device into recovery mode by running the following command at the command prompt on your PC:
adb reboot recovery
Once your phone is in recovery mode, use the volume buttons to navigate and the power button to select “Apply update from ADB.”
Open the folder where you saved the OTA firmware update.zip file in Step 1.
Open the command prompt at the location of the firmware file.
Run the following command to initiate the ADB sideload process:
adb sideload ota.zip
The OTA installation will begin, and you’ll see the progress on your device’s screen.Please be patient, as the flashing process may take some time. Avoid panicking during this period.
Once the flashing process is complete, your device will automatically reboot.
Iemand binnen t topic hier ervaring mbt de stock samsung?
[
Voor 67% gewijzigd door
pielle007 op 21-12-2024 17:52
]