Xavier schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 13:18:
Iemand die mij kan helpen?
Mijn zoontje heeft een Samsung Galaxy A34 met een Samsung Watch7 Bluetooth variant. Na blijkbaar een goede vakantie weet hij zijn patroon op zijn watch niet meer. We hebben het horloge gereset, zelfs factory reset gedaan. Maar elke keer moeten we via zijn telefoon en dan de Wearables app het een en ander configureren. Maar de enige optie die hij krijgt is zijn eigen Google account gebruiken om dit door te gaan. Maar dat is een kinderaccount en dat mag weer niet...
Via Samsung helpdesk wat stappen ontvangen. Maar die leiden tot niks.
Enige optie die ik nu heb (Na al ruim een week met Samsung aan het chatten) lijkt om naar een Experience Store te gaan. Maar persoonlijk heb ik daar niet veel zin in met de hoeveelheid tijd die dat gaat kosten met reistijd erbij etc.
Heeft iemand hier nog een tip?
Waarschijnlijk zit het apparaat gewoon gekoppeld aan het google account (diefstal beveiliging). Wel heel vreemd dat je met het kind account het apparaat dan niet kan aanmelden. Heb je al geprobeerd jezelf aan te melden met het bijbehorende ouder-account?
Je kan proberen via het bootloader menu een hardere reset doen.
Dat gaat op deze manier:
1) Hou beide knoppen ingedrukt tot hij uit gaat
2) Zodra hij uit gaat, druk de bovenste knop herhaaldelijk in tot het bootloader menu verschijnt (tekst)
3) Vanaf hier kan je naar recovery mode gaan. Wissel tussen de opties met de bovenste knop en hou deze ingedrukt om de selectie te bevestigen.
4) Vanaf daar kan je naar "Wipe Data / Factory Reset". Selecteer en activeer op dezelfde manier.
Op zich doet dit niet veel anders dan de gewone factory reset in het menu maar deze is ietsjes grondiger. Het zou kunnen zijn dat deze wel werkt.
Bootloader menu:
:strip_exif()/f/image/7dbgeifeUysFUe40eurfa4E0.png?f=user_large)
Recovery menu:
PS: Foto's tonen mijn Galaxy Watch 6, maar voor de 7 werkt het net zo, ik heb die alleen even niet bij de hand.
Maar als het probleem inderdaad de google account lock is dan lost dit het probleem niet op, want dat zit aan Google's kant (zodat een dief nooit meer het apparaat kan gebruiken zonder het bijbehorende account, waardoor het waardeloos is en het dus ontmoedigt het te stelen). Android telefoons hebben dit ook. Alleen van de watches weet ik het niet want ik meld me nooit aan met een google account.
[
Voor 11% gewijzigd door
Llopigat op 08-09-2026 19:12
]