Heeft het nut om WiFi aan te laten wanneer je de telefon eigenlijk altijd bij hebt ?of is het verbruik ervan minimaal en kan je hem het beste gewoon aan laten ?
Je kan hem altijd aan laten staan, want je horloge bepaald zelf of hij hem wel of niet gaat gebruiken (tenminste, dat staat op het scherm als je het WiFi scherm opent).lifeguard schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:07:
Heeft het nut om WiFi aan te laten wanneer je de telefon eigenlijk altijd bij hebt ?of is het verbruik ervan minimaal en kan je hem het beste gewoon aan laten ?
Dan laat ik hem ook aan. Dacht dat er misschien wel wat energie mee bespaard kon worden.
Ik denk dat het wel energie bespaard, maar heel weinig omdat ie toch met je telefoon connect (en wifi dus niet gebruikt).lifeguard schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:54:
Dan laat ik hem ook aan. Dacht dat er misschien wel wat energie mee bespaard kon worden.
Ik heb het uit, wifi heeft voor mij geen waarde omdat ik mijn telefoon ook altijd bij me heb, en als ik dat een keer vergeten ben dan heb ik ook geen wifi dus voegt het ook niks toe (maar dan gaat ie er dus wel naar zoeken steeds en dus energie verspillen).
[ Voor 6% gewijzigd door watercoolertje op 05-08-2025 11:19 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Dit zal voornamelijk een toegevoegde waarde hebben als de smartwatch als standalone wordt gebruikt (met e-sim) om mobiele data te besparen. Verder kan het handig zijn indien de telefoon op de lader ligt en het Bluetooth signaal niet voldoende is (zoals op een andere verdieping zijn dan waar de telefoon ligt).lifeguard schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:07:
Heeft het nut om WiFi aan te laten wanneer je de telefon eigenlijk altijd bij hebt ?
Iemand die weet of de kidsmodus actief is in NL/BE voor Watch 7 LTE? Iemand ervaring hiermee?
https://www.google.com/am...oor-galaxy-watch-7/%3famp
https://www.google.com/am...oor-galaxy-watch-7/%3famp
Ik heb het twee dagen getest met WiFi en twee dagen zonder, en merkte vrij weinig verscil.Peer_76 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 08:19:
[...]
Dit zal voornamelijk een toegevoegde waarde hebben als de smartwatch als standalone wordt gebruikt (met e-sim) om mobiele data te besparen. Verder kan het handig zijn indien de telefoon op de lader ligt en het Bluetooth signaal niet voldoende is (zoals op een andere verdieping zijn dan waar de telefoon ligt).
Met beide haal ik met gemak 2 dagen
FF iets dat al eerder aan bod gekomen is volgens mij, maar waar ik nu weer tegenaan loop. Als het accuniveau beneden bepaald punt raakt, schakelt de watch 7 over naar bespaarmodus. Als je dat niet in de gaten hebt en je laadt hem weer op, blijft hij in bespaarmodus en dan mis je dus al je health data.
Waarom schakelt hij na het opladen niet automatisch terug als het overschakelen het gevolg is van laag accuniveau? Als je hem handmatig in spaarmodus zet, bijv omdat je weet dat je voorlopig niet kunt laden, is het minder een probleem.
Een gerelateerd probleem is dat als hij echt leeg was en je daarnaa oplaadt, het display aan blijft en de accu vrij snel weer leeg is, tot je de pincode intypt, dan pas werken de andere functies weer. (Je moet er dus bij nadenken om pincode in te typen als je hem na die situatie van de lader haalt.
Waarom schakelt hij na het opladen niet automatisch terug als het overschakelen het gevolg is van laag accuniveau? Als je hem handmatig in spaarmodus zet, bijv omdat je weet dat je voorlopig niet kunt laden, is het minder een probleem.
Een gerelateerd probleem is dat als hij echt leeg was en je daarnaa oplaadt, het display aan blijft en de accu vrij snel weer leeg is, tot je de pincode intypt, dan pas werken de andere functies weer. (Je moet er dus bij nadenken om pincode in te typen als je hem na die situatie van de lader haalt.
Eerste issue zou je wel kunnen oplossen met een automation volgens mij.rene037 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 13:52:
FF iets dat al eerder aan bod gekomen is volgens mij, maar waar ik nu weer tegenaan loop. Als het accuniveau beneden bepaald punt raakt, schakelt de watch 7 over naar bespaarmodus. Als je dat niet in de gaten hebt en je laadt hem weer op, blijft hij in bespaarmodus en dan mis je dus al je health data.
En die 2de herken ik niet, de ene keer dat mijn horloge helemaal leeg was bleef die gewoon uit tijdens het laden en moest ik hem zelf weer aanzetten. En als het toestel niet uit is gaat het scherm uit als die op 100% zit. In beide gevallen is en blijft ie gewoon 100% op de lader.
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Bij mij blijft hij dan ook uit, moet hem zelf aanzetten. Hij geeft tijd weer in de geselecteerde wijzerplaat.
Maar heb jij pincode op je wijzerplaat? Ik heb dat gedaan omdat ik anders nogal eens er ongeluk iets aanraakte, niet om dat ik behoefte aan beveiliging heb daarvoor. Zodra ik pincode intyp voltooit hij het opstartproces.
Maar heb jij pincode op je wijzerplaat? Ik heb dat gedaan omdat ik anders nogal eens er ongeluk iets aanraakte, niet om dat ik behoefte aan beveiliging heb daarvoor. Zodra ik pincode intyp voltooit hij het opstartproces.
Nee dat heb ik niet, dus daar zit mogelijk het verschil in.rene037 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:30:
Bij mij blijft hij dan ook uit, moet hem zelf aanzetten. Hij geeft tijd weer in de geselecteerde wijzerplaat.
Hallo iedereen, aangezien m'n (nog perfect functionele) Garmin Fenix 5 plus intussen 5 jaar geworden is, ben ik aan het uitkijken voor een vervanger/aanvulling. Mijn oog is daarom gevallen op een Watch Ultra (2024), vooral omwille van de zeer uitgebreide set aan gezondheidsdata (ook al is het nut daarvan misschien discutabel), en de mogelijkheid om via 5G te connecteren. 'k Besef dat ik hiervoor de luxe van het 1/week opladen ga moeten opgeven, maar als ik dezelfde routine aan kan houden als bij m'n smartphone, zie ik geen probleem hier.
Echter, ik zit nog met enkele vragen, belangrijk om de knoop door te kunnen hakken:
1. is er buiten de grootte van het intern geheugen geen verschil tussen de 2024 en 2025 editie? Zijn er bij de 2025 versie bvb geen extra leds toegevoegd om nog extra metrics via de pols te verzamelen?
2. zijn er intussen al apps voor WearOS beschikbaar die het mogelijk maken om te navigeren via offline maps, beetje zoals het bij Garmin Fenix gebeurt? Of zal ik op dat vlak opmerkelijk moeten inleveren?
3. bestaat er, naast Strava, een goed platform om de gezondheidsdata van zowel m'n Garmin als die van Samsung bij te houden?
Alvast bedankt!
Echter, ik zit nog met enkele vragen, belangrijk om de knoop door te kunnen hakken:
1. is er buiten de grootte van het intern geheugen geen verschil tussen de 2024 en 2025 editie? Zijn er bij de 2025 versie bvb geen extra leds toegevoegd om nog extra metrics via de pols te verzamelen?
2. zijn er intussen al apps voor WearOS beschikbaar die het mogelijk maken om te navigeren via offline maps, beetje zoals het bij Garmin Fenix gebeurt? Of zal ik op dat vlak opmerkelijk moeten inleveren?
3. bestaat er, naast Strava, een goed platform om de gezondheidsdata van zowel m'n Garmin als die van Samsung bij te houden?
Alvast bedankt!
Ik heb gisteren automatisch detectie voor fietsen ingesteld, maar na het fietsen stopt het dus niet. Handmatig beëindigen werkt ook niet. Horloge uitschakelen en opnieuw opstarten is dan de enige optie. Zijn er meerdere die hier last van hebben op hun Watch Ultra (2024)?
Ja hier ook al sinds de laatste update, alleen bij fietsen andere activiteiten gaan wel goed.Peer_76 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 22:05:
Ik heb gisteren automatisch detectie voor fietsen ingesteld, maar na het fietsen stopt het dus niet. Handmatig beëindigen werkt ook niet. Horloge uitschakelen en opnieuw opstarten is dan de enige optie. Zijn er meerdere die hier last van hebben op hun Watch Ultra (2024)?
Ik heb sinds vandaag de Galaxy Watch 7 (leuke upgrade van de 5), maar VO2 max is blijkbaar niet mogelijk? ziet het iig niet bij mijn hardloopmomentjes of wandelingen staan.. Is dit iets wat niet werkt voor NL/EU?
(Heb trouwens nog UI6)
(Heb trouwens nog UI6)
Het zou gewoon moeten werken op een watch 7.Basekid schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 22:12:
Ik heb sinds vandaag de Galaxy Watch 7 (leuke upgrade van de 5), maar VO2 max is blijkbaar niet mogelijk? ziet het iig niet bij mijn hardloopmomentjes of wandelingen staan.. Is dit iets wat niet werkt voor NL/EU?
(Heb trouwens nog UI6)
Je moet alleen minimaal 4 KM per uur gaan met een minimale duur van 10 minuten met een goede GPS verbinding volgens dit YouTube filmpje
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Hier hetzelfde.Peer_76 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 22:05:
Ik vind dat automatisch detecteren sowieso maar magertjes werken. Heb het ook uitgezet daarom.
Het niet automatisch detecteren schijnt door de laatste update te zijn ontstaan. Hopelijk komt er snel een nieuwe update waardoor het weer wel goed werkt.
Hmm ik zie dat hele blok niet wbt vo2Megapaul schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 10:26:
[...]
Het zou gewoon moeten werken op een watch 7.
Je moet alleen minimaal 4 KM per uur gaan met een minimale duur van 10 minuten met een goede GPS verbinding volgens dit YouTube filmpje
:strip_exif()/f/image/c7OTNbUErFjS5aDXG7PbpW6o.jpg?f=fotoalbum_large)
Zag wel dat ik location recording uit had staan (kaart toonde niet maar afstand was wel goed berekend...) dus heb dat nu aangezet.
Hebben jullie wel allemaal VO2 als meting ertussen? Hoeft nergens apart aan toch?
[ Voor 12% gewijzigd door Basekid op 25-08-2025 14:22 ]
Dit is wel vreemd. Op mijn Ultra toont hij het overal, wandelen (ook bij auto), loopband, hardlopen (nog nooit niet handmatig gestart). Ik denk dat het wel met locatie recording te maken heeft. Er zal wel een 'berekening' zijn die hij doet op basis van gps, stappen en HR om je VO2Max te bepalen. Zelf ben ik niet te spreken over de meting, maar misschien ligt dat wel aan mij, hahahaBasekid schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:20:
[...]
Hmm ik zie dat hele blok niet wbt vo2
[Afbeelding]
Zag wel dat ik location recording uit had staan (kaart toonde niet maar afstand was wel goed berekend...) dus heb dat nu aangezet.
Hebben jullie wel allemaal VO2 als meting ertussen? Hoeft nergens apart aan toch?
Probleem met AOD: als deze is geactiveerd, worden de gegevens op het scherm niet bijgewerkt, behalve de actuele tijd. Bij gebruik van Google Maps en bijvoorbeeld Wereldtijd gebeurt dit ook. Je moet het scherm aanraken en dan springt hij met enige vertraging naar de juiste locatie. Iemand een oplossing? Het gaat om de Ultra.
Mijn Samsung Health app raakt nu voor de 2e keer binnen een paar dagen de verbinding met Strava kwijt, deze staat in de Samsung Health app dan ook uit. Wanneer ik hem weer aanzet moet ik ook weer opnieuw connectie leggen met Strava.. meer mensen hier last van?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Misschien ter voorbereiding op ....Marc H schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:38:
Firmware update beschikbaar:
[Afbeelding]
Nog geen UI 8...
De Galaxy Watch 7 (non-Ultra) One UI 8 stable versie wordt ergens in september 2025 verwacht.
Bron?Chocoball schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:52:
De Galaxy Watch 7 (non-Ultra) One UI 8 stable versie wordt ergens in september 2025 verwacht.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Er zijn meerdere meldingen over september maar geen van allen noemen een bron. Ook sites als SamMobile of Sammyfans melden er niks over. Enige waar ik het naar kan herleiden is een melding van iemand op Reddit. Vorige week is beta 3 uitgekomen voor de Watch 7 non-ultra, dus in theorie zou het deze maand nog kunnen hoewel ook de release van One UI 8 voor de S25 series plaatsvindt. Samengevat geen officiële bron dus.
Als ik op mijn telefoon even naar de Assistent schakel en dan weer terug naar Gemini, dan heb ik Gemini op mijn Watch 7. Maar... Na ongeveer een dag, of wanneer de Watch 7 losgekoppeld is geweest, is de Watch weer teruggeschakeld naar Google Assistant. Herkent iemand dit?
Zojuist op mijn privé horloge (Watch Ultra 2024) een update binnen gekregen, niveau Android-beveiligingspatch 1 augustus 2025. Vanavond mijn werk horloge ook maar eens updaten.
Zojuist een update binnen op mijn Samsung Galaxy Watch Ultra (2024)
:strip_exif()/f/image/EdnXMCc90oaLMHDNYQSdolKe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Fr45DcQDmNVN289i0M49QyiO.jpg?f=fotoalbum_large)
Is de grote update voor One-UI versie?
:strip_exif()/f/image/EdnXMCc90oaLMHDNYQSdolKe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Fr45DcQDmNVN289i0M49QyiO.jpg?f=fotoalbum_large)
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Nee, dit is een security patch van augustus. Niks spannends verder helaas.Van der Berg schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 11:24:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze is al geweest in de vorm van One ui 8.0 voor de, ultra 2024 versie. Ongeveer een maand geledenVan der Berg schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 11:24:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Want volgens deze berichtgeving zouden wij nog een update verwachten in september/oktober voor de Watch Ultra (2024 & 2025)
https://tweakers.net/nieu...el-telefoons-brengen.html
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Ik zie in de berichtgeving niets staan over de watch 7 ultra (2024) (tenzij ik er overheen leesVan der Berg schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:37:
Want volgens deze berichtgeving zouden wij nog een update verwachten in september/oktober voor de Watch Ultra (2024 & 2025)

De Ultra 2024 heeft al 8.0, eigenlijk vrij snel na de release van de nieuwe Watch serie.
Waarschijnlijk omdat de klok van 2024 en 2025 ongeveer identiek zijn.
De rest moet nog even wachten.
Klopt ik herinner mij nu ook dat ik de update naar One-UI 8.0 heb gekregen op mijn Watch Ultra (2024)bizarre410 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:53:
De Ultra 2024 heeft al 8.0, eigenlijk vrij snel na de release van de nieuwe Watch serie.
Het zal wel handig zijn als je eerst even kijkt als dit nog niet vermeld is.Peer_76 schreef op zondag 7 september 2025 @ 17:43:
Zojuist op mijn privé horloge (Watch Ultra 2024) een update binnen gekregen, niveau Android-beveiligingspatch 1 augustus 2025. Vanavond mijn werk horloge ook maar eens updaten.
Dit is al uit nieuws nl gedoe om niks.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Watch 7 / Ultra series] Levering & Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Watch 7 / Ultra series] Levering & Prijzen