Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:40

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Topicstarter
Dit topic is bedoeld voor de Watch Ultra en Galaxy Watch 7 modellen. Dit topic gaat enkel over de ervaringen mbt het gebruik. Voor prijzen en levertijden is een andere thread geopend.

De Watch Ultra en de Watch 7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SScYaBUW18mVzkvdXHTIAdAbKmg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fUcybevSQjOJRWQLSS5svXP7.png?f=fotoalbum_large

Specs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Cilt8yIpaQVGKsUXbB4yqv4yKE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/q4MlaCUNDp3TbhGeyP1013an.png?f=fotoalbum_large

Samsung info links:

Watch 7
Watch Ultra

De eerste toestellen zijn al uitgeleverd en ontvangen dus kom maar op met die ervaringen!

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cN1DSzTQKHXtbgAhe9S-TmBmYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NkFJpsMihxdASTsJIjCdjANu.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben iig heel blij met het toestel. Hoop alleen dat de ING snel komt met Wear OS ondersteuning...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 22:02
Ik ben heel benieuwd en kijk ernaar uit, maar heb nu een Garmin dus zal wel even moeten wennen! Zit ook wel redelijk in het Garmin ecosysteem, dus wat dat betreft wel even kijken of het echt een goed idee is. Maar: eerst maar kijken of de Ultra goed op mijn pols past want ik heb maar een smalle pols. Als het niet mooi staat, gaat hij linea recta terug naar Odido.

@Huigie ziet er wel gaaf uit! Maar die oranje knop die gestolen is van Apple, is wel zonde (tip: zoek de Fenix 7 Pro Solar van Garmin eens op, het zwarte model :+ )

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Topicstarter
Arjan90 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:14:

@Huigie ziet er wel gaaf uit! Maar die oranje knop die gestolen is van Apple, is wel zonde.
Ach het stoort me totaal niet (meer), door de vorm zie je dat het een eigen uniek uiterlijk heeft. Apple heeft ooit de muis van Xerox gepikt en daar ben ik inmiddels ook aan gewend... :+

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:27
Arjan90 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:14:

@Huigie ziet er wel gaaf uit! Maar die oranje knop die gestolen is van Apple, is wel zonde (tip: zoek de Fenix 7 Pro Solar van Garmin eens op, het zwarte model :+ )
Een filmpje over het zgn gestolen ontwerp door samsung.
https://youtu.be/-CS0YypdrxM?si=QAbbho4FOxKObMlc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 23:11
Gaan jullie de horloges ook gebruiken met zwemmen? Ik had mijn Garmin Venu 2 altijd om, helaas wel binnen de garantie periode gesneuveld (niet door zwemmen zo ver ik weet).

Wellicht dat jullie ervaringen hebben met eerdere watches van Samsung waardoor jullie dat wel of niet gaan doen?

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 10:08
Huigie schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:34:
[Afbeelding]

Ik ben iig heel blij met het toestel. Hoop alleen dat de ING snel komt met Wear OS ondersteuning...
Je kan Google Pay instellen in de ING app. Je kan dan met WearOS betalen.
Overigens gaat ING sowieso stoppen met betalen doormiddel van hun eigen app.
Vanaf straks (ik dacht september) kan dat alleen nog maar via Google Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:16
Kitser schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:38:
[...]

Je kan Google Pay instellen in de ING app. Je kan dan met WearOS betalen.
Overigens gaat ING sowieso stoppen met betalen doormiddel van hun eigen app.
Vanaf straks (ik dacht september) kan dat alleen nog maar via Google Pay.
helaas
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9U55b3w6HrAQJvfnuQplwP3rl5Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YtUxqXdeRZ1rZUJaH09xTbjF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:03

spartacusNLD

This is Sparta!!

Werkt prima op mijn Samsung 5 Pro bij ING i.c.m google pay en ING creditcard.

Die tekst is dus niet correct.

[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 18-07-2024 13:03 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Topicstarter
Het is een beetje correct, het werkt (nog) niet met pinpassen maar al wel met creditcards van de ING.

Specs

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
mooi het topic is er.

Vind het oranje bandje in het echt een stuk mooier dan op de foto. Zat eerst te twijfellen, maar nu ik het om heb is het echt mooi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRhu_lAZrDvHhjlBxw5RtkbCaQA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZhUt8GiLR946eqQ34RirsRFV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOs7X3aHSHwJkSwW33GNaQ-u6uc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wiIQ4fdYXFEAmwzy9rXNNVb3.jpg?f=fotoalbum_large

Hier het verschil met mijn watch 4. (en wat een verschil in snelheid en ik hoop accuduur :D)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FskakGKksPb_vpJNqdYl848PmPw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iaqbHbCpbNz9GGY6ynhwqK3u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:37
Ruudox schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 13:46:
mooi het topic is er.

Vind het oranje bandje in het echt een stuk mooier dan op de foto. Zat eerst te twijfellen, maar nu ik het om heb is het echt mooi.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier het verschil met mijn watch 4. (en wat een verschil in snelheid en ik hoop accuduur :D)
[Afbeelding]
Heel gaaf om te zien zo! Zeker omdat ik precies dezelfde overstap ga maken! (GW4-44mm naar Ultra Grey).
Verwacht hem morgen binnen te krijgen.
Op wat voor telefoon heb jij hem aangesloten? Ben benieuwd welke nieuwe functies (Sleep Apnea, AGE, IHRN) het doen op een niet-Samsung telefoon. Van bloeddruk en ECG weet ik van de 4 dat die niet werken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
  • Nu online
xtreme_lunatic schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:35:
Gaan jullie de horloges ook gebruiken met zwemmen? Ik had mijn Garmin Venu 2 altijd om, helaas wel binnen de garantie periode gesneuveld (niet door zwemmen zo ver ik weet).

Wellicht dat jullie ervaringen hebben met eerdere watches van Samsung waardoor jullie dat wel of niet gaan doen?
Ik heb mijn watch 4 wel veel gebruikt met zwemmen, nooit problemen mee gehad en deze watch 7 is nog beter bestand tegen water, dus ik verwacht eigenlijk wel dat het goed moet gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
  • Nu online
Pimmeke1989 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 13:50:
[...]

Heel gaaf om te zien zo! Zeker omdat ik precies dezelfde overstap ga maken! (GW4-44mm naar Ultra Grey).
Op wat voor telefoon heb jij hem aangesloten? Ben benieuwd welke nieuwe functies (Sleep Apnea, AGE, IHRN) het doen op een niet-Samsung telefoon. Van bloeddruk en ECG weet ik van de 4 dat die niet werken...
Ik heb zelf wel een samsung s23 ultra, dus zou het zo niet weten helaas, maar tot nu toe lijkst de overstap het meer dan waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 19:11

Christiano007

Ich bin der champion

Ben benieuwd of dit horloge de stappen beter telt dan mijn Watch 4. Ik heb soms echt het gevoel dat de watch 4 elke polsdraai registreert als stap. Heb soms dagen dat ik 7000 stappen heb gedaan volgens mijn horloge, maar dat ik amper gelopen heb.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-05 21:41
[...]

Ik verwacht dat het merendeel, zo niet alle, van de functies die je noemt niet gaan werken zonder Samsung telefoon. Dit heeft te maken met de certificeringen die ze alleen maar kunnen (of willen?) behalen met die combinatie. Ze kunnen niet garanderen dat alles werkt zoals bedacht op een nokia bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-05 12:33
Nog geen bericht van kpn dat de 7 ultra onderweg is helaas, ziet er zo op de foto's al een stuk beter uit dan op het promo materiaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:31
xtreme_lunatic schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:35:

Ik heb al elk horloge gebruikt om te zwemmen, ook in zeewater, Van de oude Galaxy Gear, Watch 4, Watch 5pro, ... en dat zal met deze ook zo zijn. Nooit problemen mee gehad. Het duurde wel even voor ik door had dat ik water lock moet aanzetten zodat het touchscreen niet continu inputs krijgt en mijn batterijduur hard naar beneden ging zo }:O

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-05 21:15

Grudgie

PSN: Grudgie7

Dus als je een pixel telefoon hebt werken niet alle functies van de Samsung ultra? Ook stom. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

De Watch Ultra valt niet in de 7-serie...
Ben benieuwd welke nieuwe functies (Sleep Apnea, AGE, IHRN) het doen op een niet-Samsung telefoon.
Slaapapneu wordt hier nog niet ondersteunt, ook niet icm een Samsung-smartphone.

[ Voor 74% gewijzigd door CLB op 18-07-2024 15:11 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:12
Grudgie schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:08:
Dus als je een pixel telefoon hebt werken niet alle functies van de Samsung ultra? Ook stom. :/
Neem aan van wel.
Hij moet standonlone kunnen werken met esim.

Zoniet Linea direkta retour.

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• touzani
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-05 23:28
Grudgie schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:08:
veel werkt wel maar dan moet je wel de samsung health app en samsung wear gebruiken.

https://gelberhut.com/gal...-require-a-samsung-phone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:08
Ik heb ff een vraagje, hoe kun je je aangekochte watch faces overzetten op de nieuwe watch? De vorige keer was ik ze kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 19:11

Christiano007

Ich bin der champion

NeWSJuNK schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:21:
Ik heb ff een vraagje, hoe kun je je aangekochte watch faces overzetten op de nieuwe watch? De vorige keer was ik ze kwijt.
Volgens mij kan de nieuwe wearos niet omgaan met oude watchfaces

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davadude
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-05 22:47
NeWSJuNK schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:21:
Als je een watch face op Tizen OS hebt gekocht, via de Samsung Store (op modellen ouder dan de Watch 3), dan nee. Nieuwe watches die op WearOS gebaseerd waren zouden moeten werken/overzetten met betaalde watch faces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:35
☝🏼Daar zit wel een 'mits' aan:
As of July 10, 2024, watch faces must use the Watch Face Format in order to be installed on new watches that launch with Wear OS 5 pre-installed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Laatst online: 12:22
Vandaag komt de watch 7 binnen voor de vrouw als het goed is.
Wordt er een back-up gemaakt van de huidige watch 6 die ze heeft?
Ben er niet echt bekend mee.
Toevallig andere tips voor installatie watch 7?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-05 22:42

d0s

sssst

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CRSp2H4dllwiQe_iaxZ3usCSoM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVC7wyfrSQQb6IOU5Sr4tbFk.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook binnen! Oranje bandje ben ik geen fan van. De bijgeleverde trail band is boven verwachting mooi.

Nu wachten op de marine black :)

Ik mis de draai ring van de watch 6 al wel, dat wordt wel wennen denk ik. Stiekem gebruikte ik die meer dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:19

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik heb nog zo'n duo-lader die ik bij een eerdere Smartwatch heb gekregen, maar die oranje band van de Ultra is zo stug dat hij daar niet mee wil laden. De lader die is bijgesloten is ook wel sterk afhankelijk van de magneetjes :+

Nu maar even behelpen door het bandje los te maken voor 't laden :')

@Huigie overigens heet de Ultra niet de "Galaxy Watch 7 Ultra", maar gewoon zonder die 7. Misschien even aanpassen in de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:30
d0s schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:05:
Ik mis de draai ring van de watch 6 al wel, dat wordt wel wennen denk ik. Stiekem gebruikte ik die meer dan ik dacht.
De andere optie was vegen, maar de Watch 6 Classic had niet zoals bij de niet draai ring randen dat je de touch van de rand van het scherm kon gebruik om er ook snel doorheen te gaan alsof het de draairing was. Het was of de draairing en snel door je menu gaan of per veeg één menu verder.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-05 06:21
Ben zelf van de GW4 Classic naar nu de Watch 7 gegaan. Groot verschil qua snelheid. Batterijduur ook prima maar geen schokkende verbetering.

Ik heb enkele maanden ook de OnePlus Watch 2 gehad en die had echt een indrukwekkende accuduur vanwege de processors. Maar de software was buggy en de oneplus health app was niet fijn.

Nu weer terug naar Samsung dus met de Watch 7 en ben er blij mee ondanks dat ie zeker wel om de dag aan de lader ff moet. Zoals andere Tweakers al zeiden: de draairing mis ik wel een beetje. Voordeel is wel dat er nu geen stof tussen kan komen (mijn draairing van de GW4 Classic zit altijd wel wat stof tussen).

Mocht je nog andere vragen hebben laat maar weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:37
Nondeju, bestelling gedaan bij Odido, zou vandaag geleverd moeten worden door AMP.
Komen ze aan de deur, willen ze een foto maken van de bankpas waarmee het abonnement betaald wordt.
Maar daarvan heb ik geen pas, is puur een betaalrekening voor vaste lasten.
Kan er eventueel wel met de telefoon mee betalen.
Nee, mocht niet, dus ze hebben hem weer meegenomen...
Dan maar even wat belletjes spreken, want nog een keer langs laten komen heeft zo geen zin.

Update:
Gebeld met AMP, ze hebben een fout gemaakt, had ook andere pinpas kunnen zijn, maar zelfs dat was eigenlijk niet nodig. Dus morgen herkansing.

[ Voor 14% gewijzigd door Pimmeke1989 op 19-07-2024 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 13:19

Patriot

Fulltime #whatpulsert

satshow schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:49:
Vandaag komt de watch 7 binnen voor de vrouw als het goed is.
Wordt er een back-up gemaakt van de huidige watch 6 die ze heeft?
Ben er niet echt bekend mee.
Toevallig andere tips voor installatie watch 7?
Ervan uitgaande dat de back-ups van de huidige Watch gewoon aan staan (daar vragen ze standaard om, dus dat staat meestal aan), zal de telefoon bij het configureren vragen of hij de de instellingen moet overnemen van de vorige (je kunt dan kiezen, je kunt hem ook "als nieuw" instellen). Dat werkt bij Samsung doorgaans als een trein.

[ Voor 4% gewijzigd door Patriot op 19-07-2024 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Topicstarter
Patriot schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:28:

@Huigie overigens heet de Ultra niet de "Galaxy Watch 7 Ultra", maar gewoon zonder die 7. Misschien even aanpassen in de TS?
Done, ook maar een topic titel aanpassing aangevraagd.

Wat gebruiken jullie voor 2FA op de watch? Helaas geen Authy of Google Auth...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Kan de oranje snel knop ook gebruikt worden om naar de wallet te gaan? Voor google pay?

Ik heb nu de bovenste knop daarvoor omdat die valt te configureren met iedere willekeurige app maar de oranje knop kent maar 4 of 5 apps in het configuratie lijstje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:15
Vandaag de Watch 7 binnengekregen samen met de 24U en wat een snelheid! ik kom van de watch 5 af maar dit is zeker een verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Voor wie nog op zoek is naar wat goedkopere leder opties: https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld worden via een .nl website al voor 24,99 aangeboden :P

voor die 6 euro kan ik het wel proberen, meteen zwart en bruin besteld. Mocht iemand nog een echt premium leder bandje vinden voor de ultra, ik hoor het graag!

en de cashback + bandje is ook aangevraagd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99IVPJMAqqe0DEUizZepko58RaE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OgP58Lj9owWP6pWtVkmsLXjI.png?f=user_large

[ Voor 36% gewijzigd door spartacusNLD op 19-07-2024 12:57 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 19:08

xon

spartacusNLD schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:55:
Voor wie nog op zoek is naar wat goedkopere leder opties: https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld worden via een .nl website al voor 24,99 aangeboden :P

voor die 6 euro kan ik het wel proberen, meteen zwart en bruin besteld. Mocht iemand nog een echt premium leder bandje vinden, ik hoor het graag!
Ik heb inmiddels kunststof versie binnen (zie leverings topic). Past prima voor wat betreft de nieuwe sluiting maaaaaaar is wel wat ielig voor de ultra. Ze hebben nu (verwacht ik) gewoon hetzelfde bandje gebruikt en aangepast die ook voor 5 en 6 beschikbaar is maar ietsje breder zou mooier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

xon schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:02:
[...]

Ik heb inmiddels kunststof versie binnen (zie leverings topic). Past prima voor wat betreft de nieuwe sluiting maaaaaaar is wel wat ielig voor de ultra. Ze hebben nu (verwacht ik) gewoon hetzelfde bandje gebruikt en aangepast die ook voor 5 en 6 beschikbaar is maar ietsje breder zou mooier zijn.
Ik verwacht er voor 6 euro ook niet veel van. was meer voor het probeersel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:56
Weet iemand hoe ik de Google Assistant geïnstalleerd krijg? En Gboard?

Edit:Gelukt, was wel zoeken

[ Voor 25% gewijzigd door Roost op 19-07-2024 14:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AdFundum14
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-04 13:39
Roost schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:25:
Weet iemand hoe ik de Google Assistant geïnstalleerd krijg? En Gboard?

Edit:Gelukt, was wel zoeken
Heb er zelf ook even achter moeten zoeken op mijn Watch 7 , dus ik deel even hoe het bij mij gelukt is om de assistant werkende te krijgen: Google Play app openen op horloge -> onderaan naar "manage apps" gaan -> daar Assistant in de lijst zien staan -> moest bij mij geupdatet worden -> nadien kon ik de app openen en Google Assistant instellen met Hey Google activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Toch iets gevonden dat niet werkt... Op de 5 Pro kon ik met de functies "bel/sms op andere apparaten" (telefoon) en "verbinding op afstand (horloge) bellen terwijl de telefoon thuis was en ik elders op een WiFi netwerk was aangesloten (of via de mobiele hotspot van mijn vrouw). Bij de Ultra lukt me dit niet. Waarschijnlijk omdat die dan naar de LTE functionaliteit zou moeten schakelen... Hmmm. dus toch maar abonnementje nemen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-05 15:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDCkhR7YSRQIGkp_iScOfvQCJLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/phg9XjPFGVqmZCSqauaF6Imv.jpg?f=fotoalbum_large

Wat is deze kleur top zeg

Ryzen 5 7600x | RX 9070 XT Red Devil | Lian Li O11 Vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Huigie schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:41:
[...]

Done, ook maar een topic titel aanpassing aangevraagd.

Wat gebruiken jullie voor 2FA op de watch? Helaas geen Authy of Google Auth...
Ja zou ook graag Authy zien. Helaas.
Hopelijk is er een goed alternatief inclusief backup zoals Authy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02 21:16
MitchellHearth schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:36:
Ben zelf van de GW4 Classic naar nu de Watch 7 gegaan. Groot verschil qua snelheid. Batterijduur ook prima maar geen schokkende verbetering.

Ik heb enkele maanden ook de OnePlus Watch 2 gehad en die had echt een indrukwekkende accuduur vanwege de processors. Maar de software was buggy en de oneplus health app was niet fijn.

Nu weer terug naar Samsung dus met de Watch 7 en ben er blij mee ondanks dat ie zeker wel om de dag aan de lader ff moet. Zoals andere Tweakers al zeiden: de draairing mis ik wel een beetje. Voordeel is wel dat er nu geen stof tussen kan komen (mijn draairing van de GW4 Classic zit altijd wel wat stof tussen).

Mocht je nog andere vragen hebben laat maar weten
Merk je ook verschil in de metingen van de sensoren? Aangezien dat bij de 7 vernieuwd zou moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:24
Ik heb vandaag mijn Galaxy Watch Ultra ontvangen en ben er tot nu toe erg tevreden mee! Ik kom zelf van de 5 Pro en de Ultra is veel sneller en past ook een stuk beter om mijn vrij kleine pols (17cm). Dit voornamelijk doordat het bandje (Ultra Trail Band) direct vanaf het scharnier in een hoek van 90 graden kan. Er zit nu geen ruimte meer tussen mijn pols en het bandje.

Accuduur kan ik nog niet veel over zeggen maar die lijkt minstens gelijk. Helderheid is ook een pluspunt, het scherm is in het zonlicht een stuk beter afleesbaar dan die van mijn 5 Pro.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
Bobo89 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:43:
[...]

Merk je ook verschil in de metingen van de sensoren? Aangezien dat bij de 7 vernieuwd zou moeten zijn.
Ik kan het nog niet kwantificeren maar wat mij gelijk opviel is dat hij vaker auto detect doet of ik aan het wandelen of fietsen oid ben. Bij de 4 Classic was het nog wel eens een hit/miss of dan zei ie dat ik "10 minuten" aan het wandelen was terwijl ik al 20 minuten onderweg was. Dit lijkt de Watch 7 wel preciezer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:06
Had een Watch 5 pro en 6 Classic 47, vind de Ultra toch beter (had mijn twijfels of ik de Classic zou missen). Enige nadeel van de Ultra is dat metalen bandjes er qua design niet bij passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Geestig dat twee van de belangrijkste verbeteringen t.o.v. de 5 Pro nauwelijks aandacht kregen bij de aankondiging: adaptive brightness controll bij AOD (zonder eerst scherm aan te moeten schakelen) en direct respons bij AOD complications (eveneens zonder scherm eerst wakker te hoeven maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 19:08

xon

Roost schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 22:18:
Geestig dat twee van de belangrijkste verbeteringen t.o.v. de 5 Pro nauwelijks aandacht kregen bij de aankondiging: adaptive brightness controll bij AOD (zonder eerst scherm aan te moeten schakelen) en direct respons bij AOD complications (eveneens zonder scherm eerst wakker te hoeven maken).
Exact wat ik ook dacht! Ik was eerst in de war en dacht dat ik gisteravond teveel had lopen klooien met de brightness instelling. Ook interessant was de automatische andere wijzerplaat voor de nacht,maar dat zou gewoon met timer kunnen.

Wat is de tweede overigens die je noemt, de AOD complications?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roost
Dat je in het AOD scherm direct op een complicatie (bijvoorbeeld het weer) kunt drukken, zonder eerst het scherm wakker te moeten maken. Vroeger moest je dus twee keer op het AOD scherm drukken. Je hoeft bijvyool maar een keer naar rechts te swipen voor toegang tot je notificaties, terwijl je daarvoor vroeger eerst het scherm moest wakker maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Topicstarter
blue13x schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:35:
Enige nadeel van de Ultra is dat metalen bandjes er qua design niet bij passen.
Ik ben ook naarstig op zoek naar een bandje. Het moet denk sowieso een bandje worden met grove schakels.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:06
Huigie schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 09:07:
[...]

Ik ben ook naarstig op zoek naar een bandje. Het moet denk sowieso een bandje worden met grove schakels.
Ja maar, zelf als je die zou vinden, ik twijfel of dat bij dit design past. Denk dat ik het toch bij de og bandjes hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
Inmiddels een avond en gedeelte van de ochtend met mijn Watch7 / 44 mm kunnen "spelen". Hiervoor had ik een Garmin Venu 2. Mijn ervaring tot nu toe:
- Wauw, wat een snelle en vloeiende ervaring. Alles vliegt voorbij op het scherm. Echt een verademing.
- Wat een mogelijkheden. Positief maar ook overweldigend.
- Het groene exemplaar vind ik heel mooi. Het bandje lijkt overigens alleen groen. De kast zelf lijkt eerder donker grijs.
- Batterij vind ik snel opladen. Wel ben ik benieuwd hoe het met zal bevallen om bijna elke dag te moeten laden.

Wel wat vraagjes:
- Klopt het dat je telefoon constant de verbinding laat zien met het horloge? Weet niet of ik het duidelijk kan uitleggen, maar het pull down menu c.q. instellingen menu van de telefoon (Pixel 8 ) laat constant de verbinding met de Watch zien. Alsof je met de auto of een losse Bluetooth speaker connected bent. Is dat normaal?
- Moet ik wifi altijd aan hebben om meldingen van mijn telefoon binnen te krijgen? Of kan dat aan blijven en regelt hij zelf een verbinding als mijn telefoon niet dichtbij genoeg is voor een BT-connectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
  • Laatst online: 27-02 00:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iehCixkLrjvSX1yhNzxHupBUIBM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/julNYCb5TaBHY5FS2A1qMlRk.jpg?f=fotoalbum_large

Is de standaard lader 15 watt? Duurt nog vrij lang het laden. Voor 44mm watch

Edit: de laatste 15% duren natuurlijk ook nog een half uur

[ Voor 6% gewijzigd door FietsFanaat33 op 20-07-2024 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touzani
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-05 23:28
Zekers, heb ook zelfde kleur genomen. Vorige Galaxy watches waren zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
FietsFanaat33 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 09:58:
[Afbeelding]

Is de standaard lader 15 watt? Duurt nog vrij lang het laden. Voor 44mm watch

Edit: de laatste 15% duren natuurlijk ook nog een half uur
Ik vind het laden ook lang duren. Aan de andere kant: ik leg 'm s als ik ga douchen aan de lader en dan heeft ie daarna altijd genoeg sap om weer mee te gaan dag/nacht. Helemaal vol laad ik 'm dus nooit op deze manier. Zit beetje in mn routine zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FietsFanaat33
MitchellHearth schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 10:52:
[...]

Ik vind het laden ook lang duren. Aan de andere kant: ik leg 'm s als ik ga douchen aan de lader en dan heeft ie daarna altijd genoeg sap om weer mee te gaan dag/nacht. Helemaal vol laad ik 'm dus nooit op deze manier. Zit beetje in mn routine zo
Ja doe ik normaal ook. M'n S24U laad ik altijd maar op tot 80% (snachts draadloos met batterijbescherming). Alleen betwijfel ik of de watch met 80 of 85% voldoende heeft voor 24 uur. Al zit ie nu nog in leermodus natuurlijk. En met slapen houd ik 'm om voor de slaapmeting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:27
Heb AOD ingeschakeld maar na eerste oplaad sessie gaat het scherm na enige tijd toch op zwart. Gebruik officiële watch face van samsung (met kompas bovenin)Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Gaat om watch 7 ultra.

Edit :
Heb het vermoeden dat smartwatch denkt dat ik hem niet draag maar op een kastje ligt. Zo lui ben ik ook niet. Meer mensen deze ervaring of moet ik het toch ergens anders zoeken.

[ Voor 30% gewijzigd door ipje op 20-07-2024 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cpootjes
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 04-05 19:20
[quote]ipje schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 11:36:
Heb AOD ingeschakeld maar na eerste oplaad sessie gaat het scherm na enige tijd toch op zwart. Gebruik officiële watch face van samsung (met kompas bovenin)Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Gaat om watch 7 ultra.

Bij mij exact hetzelfde! Ook watch 7 ultra.
Aan en uit gezet toen werkte het weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-04 18:19
Superblij met de Watch 7 44mm, als ik hem qua vormgeving vergelijk met mijn 6 dan valt me op dat het metalen gedeelte ietsje lager zit, waardoor het horloge wat mooier aanlsuit op de pols. Goede verbetering.

Vraagje, ik heb de LTE variant genomen dit jaar, maar mijn provider biedt geen esims en dus ook geen multisim aan. Als ik een esim van een andere provider neem, komen de notificaties dan nog door als ik mijn telefoon thuis laat?

Edit: deze thread op XDA is weinig hoopgevend: XDA

[ Voor 18% gewijzigd door Julian op 20-07-2024 12:37 ]

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 32GB DDR5 6000C30 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderB89
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-05 16:00
Julian schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:30:
Superblij met de Watch 7 44mm, als ik hem qua vormgeving vergelijk met mijn 6 dan valt me op dat het metalen gedeelte ietsje lager zit, waardoor het horloge wat mooier aanlsuit op de pols. Goede verbetering.

Vraagje, ik heb de LTE variant genomen dit jaar, maar mijn provider biedt geen esims en dus ook geen multisim aan. Als ik een esim van een andere provider neem, komen de notificaties dan nog door als ik mijn telefoon thuis laat?

Edit: deze thread op XDA is weinig hoopgevend: XDA
Dit werkt. Nadeel is wel dat als je niet thuis bent en je telefoon ligt thuis wordt het niet doorgeschakeld naar je smartwatch, je krijgt een ander nummer op je smartwatch. Meldingen, betalingen met je smartwatch geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e6r6i6c
  • Laatst online: 12:31
Hee allemaal, ik heb vandaag mijn Galaxy watch 7 opgehaald bij coolblue, heb voor de zilvere gekozen, had op het laatst nog wat twijfels over de kleur, maar wat ziet dit horloge er mooi uit zeg.

Heb wel gelijk iets ontdekt, en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik draai op mijn telefoon youtube music af, mijn telefoon is dan weer via bluetooth verbonden met een anker soundcore bluetooth box. Mijn horloge geeft inderdaad aan wat ik afspeel, ik kan ook de volgende track afspelen, starten en stoppen, maar 1 ding werkt dus niet en dat is volume veranderen, heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen. Met mijn vorige galaxy watch kon dit wel gewoon, en ik heb ook al youtube music op mijn watch gezet, maar dan moet ik direct met mn bluetooth box connecten en dan moet ik de muziek vanuit mijn horloge streamen, en dat wil ik dus niet, ook Ivm de battery life.

Don't make me use myself on ya baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Vraagje voor mensen met een ultra, heb die van mij sinds gisteren binnen echter lijkt het of er een screenpotector op het scherm zit of lijkt dit maar zo, tevens op de toch bezel een vlekje wat donkerder is, zit hier nog wat plastic op? Krijg die vlek soms wel weg maar dan komt die meteen weer terug lijkt het.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6tcJF75e3Mn-gylTjoeEur6Bwo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FKrAZ2X9BpwgYVm494XLLyr5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderB89
Cyclonic schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:57:
Vraagje voor mensen met een ultra, heb die van mij sinds gisteren binnen echter lijkt het of er een screenpotector op het scherm zit of lijkt dit maar zo, tevens op de toch bezel een vlekje wat donkerder is, zit hier nog wat plastic op? Krijg die vlek soms wel weg maar dan komt die meteen weer terug lijkt het.

[Afbeelding]
Zit bij mij voor zover ik kan zien geen protector op. Is het niet iets wat je met een zachte doek kunt verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Mensen die problemen hebben met het activeren van de multisim op de watch ultra met kpn?
Alle stappen doorlopen (meerdere keren) maar blijft code 3010 aangeven.

Had hier met de Apple watch ultra 2 geen last van, en heb alles goed verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
SanderB89 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 17:30:
[...]

Zit bij mij voor zover ik kan zien geen protector op. Is het niet iets wat je met een zachte doek kunt verwijderen?
Geprobeerd, het is dan paar min weg en dan komt het weer, daarom dacht ik aan een plastic laagje maar kan niks los krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
038Robijno schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 17:41:
Mensen die problemen hebben met het activeren van de multisim op de watch ultra met kpn?
Alle stappen doorlopen (meerdere keren) maar blijft code 3010 aangeven.

Had hier met de Apple watch ultra 2 geen last van, en heb alles goed verwijdert.
Werkt bij mij gewoon met kpn, geen fout gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
Is er een manier om YouTube Music via de speaker van het horloge af te spelen?

Bij Spotify lukt dat wel , alleen bij YouTube Music niet .

[ Voor 28% gewijzigd door almere op 20-07-2024 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

d0s schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:05:
[Afbeelding]

Hier ook binnen! Oranje bandje ben ik geen fan van. De bijgeleverde trail band is boven verwachting mooi.

Nu wachten op de marine black :)

En de Marine band zwart ook binnen :)
Die is net weer ff iets mooier en handiger dan de trail in de zomer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-2JVYc8VRwcRBb_5RD7Jgw_AWaU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2kPKnDskd4bzB3mSbUDHjSwV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/otMw8gXx9QDCM4ALM4MSht3f3vY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NlVe8drY18TGbERyCdcsXU2O.jpg?f=fotoalbum_large

Tot nu toe erg blij met de watch Ultra. Mis de ring wel een beetje maar met de opstaande rand werkt het met touch ook redelijk. Voor een volgende Ultra zou een fysieke bezet het helemaal afmaken imo.

Mocht er trouwens iemand nog interesse hebben in een ongebruikte oranje marine band voor een zacht prijsje -> PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
Weet iemand hoe je bixby kan verwijderen.... blijkbaar is dit mijn grootste batterij verbruik....voor de ultra....😗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderB89
d0s schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 18:11:
[...]

En de Marine band zwart ook binnen :)
Die is net weer ff iets mooier en handiger dan de trail in de zomer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tot nu toe erg blij met de watch Ultra. Mis de ring wel een beetje maar met de opstaande rand werkt het met touch ook redelijk. Voor een volgende Ultra zou een fysieke bezet het helemaal afmaken imo.

Mocht er trouwens iemand nog interesse hebben in een ongebruikte oranje marine band voor een zacht prijsje -> PM :)
Je kunt wel een soort van ring in het scherm gebruiken, dit moet je activeren in de app of in je watch.
Kom zelf van een watch 4 classic af en mis het stiekem ook wel 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

SanderB89 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 18:59:
[...]

Je kunt wel een soort van ring in het scherm gebruiken, dit moet je activeren in de app of in je watch.
Kom zelf van een watch 4 classic af en mis het stiekem ook wel 😂
Staat standaard aan zelfs, die virtuele ring. Dankzij de verhoogde rand werkt dat vrij goed, maar haalt het niet bij fysiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davadude
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-05 22:47
Eerste twee volle dagen van de Watch Ultra achter de rug. Aan de ene kant, wat een mooi horloge! Vloeiend, fijn in gebruik, sterk, en erg stabiel qua metingen en gedrag.

Maar wat mij opvalt: ik kom amper de dag door met 100% batterij. Hoe kan dat? AoD heb ik uit staan, ik heb maar een paar metingen die maximaal een keer per 10 minuten worden uitgevoerd, bluetooth staat uit, LTE staat aan, WIFI staat uit, locatie aan. Ik had gehoopt om met deze instellingen minimaal 2 dagen te kunnen halen, maar dit is wel erg weinig.

Volgens het 'inspect' scherm zijn de rootste verbruikers de Samsung Store (3%), Whatsapp (2.5%), en de Google Play Store (2%). Daarna komen de One UI Watch Home (1.5%) en Outlook (1%). Alle andere applicaties en processen zitten onder de 1% en lijken normaal te functioneren.

Hoe is het bij jullie? Iemand anders dit al tegen gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:01
davadude schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:34:
Eerste twee volle dagen van de Watch Ultra achter de rug. Aan de ene kant, wat een mooi horloge! Vloeiend, fijn in gebruik, sterk, en erg stabiel qua metingen en gedrag.

Maar wat mij opvalt: ik kom amper de dag door met 100% batterij. Hoe kan dat? AoD heb ik uit staan, ik heb maar een paar metingen die maximaal een keer per 10 minuten worden uitgevoerd, bluetooth staat uit, LTE staat aan, WIFI staat uit, locatie aan. Ik had gehoopt om met deze instellingen minimaal 2 dagen te kunnen halen, maar dit is wel erg weinig.

Volgens het 'inspect' scherm zijn de rootste verbruikers de Samsung Store (3%), Whatsapp (2.5%), en de Google Play Store (2%). Daarna komen de One UI Watch Home (1.5%) en Outlook (1%). Alle andere applicaties en processen zitten onder de 1% en lijken normaal te functioneren.

De Galaxy watches hebben vaak 1 a 2 weken nodig om "in te regelen" en je gedrag te leren. Het zou goed kunnen dat je accuduur over een aantal dagen zal toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
davadude schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 22:34:

Ik zit nu na 12 uur op 76%. Geen LTE, WiFi op auto, AOD uit en de metingen op continu. Ik heb vandaag 35 minuten gefietst met GPS, 1:10 Weight machines getracked en een automatische wandeling van 21 minuten. Totaal een kleine 8000 stappen vandaag. S health staat hier bovenaan met 10,8%, One UI Watch Home op 1,1% en WhatsApp op 0,8% als volgende. Het zou kunnen dat LTE veel verbruikt?

Voor mij voelt het tot nu toe erg hetzelfde als bij mijn GW5 Pro met gelijke settings/apps, wellicht zelfs iets beter want die moest ik elke 2 dagen wel opladen omdat ik de 3e niet door zou komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Team-RiNo op 20-07-2024 23:01 ]

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustRickvD
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-04 16:18
Vandaag dan ook de nieuw Watch7 44mm zilver uitgepakt.
Super mooi horloge. Zoek eigenlijk nu nog een nieuw metalen bandje (liefst grijs).

Heeft een van jullie al een goede kwaliteit metalen bandje voor een redelijke prijs kunnen vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:35
Misschien is dit Spigen bandje wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
De bloedruk meting klopt vrij aardig. Gisteren geijkt met een goede meter. Daarna zat ie er een paar punten naast. Vandaag getest met horloge en dezelfde meter. Zat slechts 1 punt verschil in zowel hoog als laag. Kan mss komen omdat ik de watch goed strak naar boven had geschoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 07-05 22:02
Heeft iemand al gesport met de Watch Ultra? Ik ben er nog niet uit of ik er nou echt blij mee ben: voor hardlopen wil je bijvoorbeeld met je intervallen zelf een rondje wegdrukken, dat kan maar dan moet je wel twee keer op de terugknop drukken. Dat lijkt niet instelbaar.

Het lijkt erop dat ik geen splittijden ed kan tonen of tempo van vorige ronde. Misschien dat ik te verwend ben met mijn Garmin :D

Turn by turn navigatie heb ik nog niet werkend. Ik heb wel een GPX met Runnermaps.nl gemaakt, die route kan ik volgen maar hij zegt niets als ik af moet slaan. Wel als ik van de route af ben :+ Iemand de gouden tip? Moet ik de GPX elders maken?

[ Voor 13% gewijzigd door Arjan90 op 21-07-2024 11:05 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyunikeon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:40
Heeft iemand Google Wallet kunnen installeren op de Watch 7? Via de app store kan ik het namelijk niet vinden.. Of ik moet wat verkeerd doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FCTW
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-05 23:00
kyunikeon schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:32:
Heeft iemand Google Wallet kunnen installeren op de Watch 7? Via de app store kan ik het namelijk niet vinden.. Of ik moet wat verkeerd doen?
Ja, en zelfs ermee betaald. Je moet wel de wallet steeds opstarten om te betalen. Shortcut gemaakt met knop (dubbel drukken).

Je kunt in playstore de wallet installeren op je watch via je telefoon. Je moet dan wel je smatwatch kiezen.

Verder dien je je pas toe te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kyunikeon
FCTW schreef op zondag 21 juli 2024 @ 12:52:
[...]

Ja, en zelfs ermee betaald. Je moet wel de wallet steeds opstarten om te betalen. Shortcut gemaakt met knop (dubbel drukken).

Je kunt in playstore de wallet installeren op je watch via je telefoon. Je moet dan wel je smatwatch kiezen.

Verder dien je je pas toe te voegen.
M'n watch staat er helaas niet tussen. Ondanks dat het wel op de apparaat registratie pagina staat van Google. Bijzonder gevalletje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

kyunikeon schreef op zondag 21 juli 2024 @ 13:45:
[...]
M'n watch staat er helaas niet tussen. Ondanks dat het wel op de apparaat registratie pagina staat van Google. Bijzonder gevalletje 8)7
Je gaat gewoon op je watch naar de play store. Zoek daar op google wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyunikeon
d0s schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:27:
[...]

Je gaat gewoon op je watch naar de play store. Zoek daar op google wallet.
Wat ik eerder heb geschreven; het staat niet in de Play Store zowel op m'n telefoon als via de watch. Als je andere suggesties hebt, hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustRickvD
kyunikeon schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:38:
[...]
Wat ik eerder heb geschreven; het staat niet in de Play Store zowel op m'n telefoon als via de watch. Als je andere suggesties hebt, hoor ik het graag ;)
Wat zie je als je naar deze link gaat?

[ Voor 8% gewijzigd door JustRickvD op 21-07-2024 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyunikeon
JustRickvD schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:49:
[...]

Wat zie je als je naar deze link gaat?
Daar heb ik inderdaad ook al gekeken. Daat staat alleen m'n oude Watch 4 tussen. Ik denk dat het voor nu zo laat. Betalen via de watch is niet echt een prioriteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustRickvD
kyunikeon schreef op zondag 21 juli 2024 @ 15:05:
[...]
Daar heb ik inderdaad ook al gekeken. Daat staat alleen m'n oude Watch 4 tussen. Ik denk dat het voor nu zo laat. Betalen via de watch is niet echt een prioriteit
Maar als je deze opent op je telefoon, krijg je dan niet de optie om deze te installeren, op de telefoon dan wel de watch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-04 18:19
JustRickvD schreef op zondag 21 juli 2024 @ 01:46:
Vandaag dan ook de nieuw Watch7 44mm zilver uitgepakt.
Super mooi horloge. Zoek eigenlijk nu nog een nieuw metalen bandje (liefst grijs).

Heeft een van jullie al een goede kwaliteit metalen bandje voor een redelijke prijs kunnen vinden?
Ringke is niet goedkoop, maar de enige die écht goed past, en behoorlijk krasvast, absoluut het geld waard vind ik. Hier een fotootje met mijn Watch6 (die ik nog hou voor meer formele gelegenheden, met metalen bandje)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRulH55_ntRCyooxESZ5qQil3Yg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jxlQnzc7Ug8aMymrFHXNELdG.jpg?f=fotoalbum_large

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 32GB DDR5 6000C30 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 20:35

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Cyclonic schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 17:46:
[...]

Geprobeerd, het is dan paar min weg en dan komt het weer, daarom dacht ik aan een plastic laagje maar kan niks los krijgen.
Je zou kunnen proberen met screen cleaner op een zachte doek. Wellicht is het wat vettigs. Al klinkt het meer alsof het in het materiaal zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
Werkt buienradar bij iemand op de gw7ultra?

Hij werkt al moest herstarten.

Super fijn horloge trouwens.

Batterij duur is prima.
Heb alleen de Google Assistent de data en cache gewist.
Hij vrat te veel energie.
Daarna super.

Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe ?

[ Voor 73% gewijzigd door almere op 21-07-2024 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Ik heb een M/L groen bandje. Maar deze is eigenlijk net te groot. Is er iemand met een S/M bandje die wil ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:08
Iemand een idee waar de instelling zit om de virtuele draai ring werkend te krijgen bij de Ultra?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Team-RiNo
NeWSJuNK schreef op maandag 22 juli 2024 @ 10:31:
Iemand een idee waar de instelling zit om de virtuele draai ring werkend te krijgen bij de Ultra?
Stond hier standaard al aan maar die kan je vinden onder Settings>General>Touch Bezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

JustRickvD schreef op zondag 21 juli 2024 @ 17:06:
[...]

Maar als je deze opent op je telefoon, krijg je dan niet de optie om deze te installeren, op de telefoon dan wel de watch?
Dit inderdaad. Je meld nergens waar je de play store hebt geopend: telefoon of watch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manon96
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23-11-2024
Hier ook de watch 7, 40minn binnen. Baal een beetje van de kleur. Aangezien mijn GW4 zilver was en de GW7 (40mm) volgens samsung cream had ik gehoopt op een iets andere tint. Helaas exact hetzelfde alleen het kastje zelf is nu ook die kleur. Ruilen naar groen kan bij samsung niet, retourneren wel. Nog maar even over nadenken. Vind de kleur niet lelijk maar vind het altijd wel leuk om iets nieuws ook echt anders te hebben. Ben wel benieuwd naar het verschil in kleur tussen de 40 en 44mm nu aangezien samsung deze beide tot andere kleur bestempeld heeft 😬.

Wat gelijk opvalt is dat het display veel groter is dan die van de watch 4 omdat het verder door loopt naar de rand. Verder lijkt alles hetzelfde en ben ik vooral benieuwd of de batterij het wat langer gaat vol houden dan mijn huidige. Zo niet, gaat ie alsnog retour. Elke dag laden is prima, 2x per dag niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Manon96 op 22-07-2024 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-04 11:48
Manon96 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:53:
Hier ook de watch 7, 40minn binnen. Baal een beetje van de kleur. Aangezien mijn GW4 zilver was en de GW7 (40mm) volgens samsung cream had ik gehoopt op een iets andere tint. Helaas exact hetzelfde alleen het kastje zelf is nu ook die kleur. Ruilen naar groen kan bij samsung niet, retourneren wel. Nog maar even over nadenken. Vind de kleur niet lelijk maar vind het altijd wel leuk om iets nieuws ook echt anders te hebben. Ben wel benieuwd naar het verschil in kleur tussen de 40 en 44mm nu aangezien samsung deze beide tot andere kleur bestempeld heeft 😬.

Wat gelijk opvalt is dat het display veel groter is dan die van de watch 4 omdat het verder door loopt naar de rand. Verder lijkt alles hetzelfde en ben ik vooral benieuwd of de batterij het wat langer gaat vol houden dan mijn huidige. Zo niet, gaat ie alsnog retour. Elke dag laden is prima, 2x per dag niet.
Ik heb nu me watch 7 - 44mm sinds zondag middag om (eerste keer gebruik) , beetje mee aan het spelen nog, met wat instellingen spelen en zelfs rondje hardlopen. op dit moment nog 33% over, na een eerste keer dragen vind ik dit best aardig en het zou nog beter moeten worden als je horloge je een beetje leert kennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
Kieft91 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:40:
[...]

Ik heb nu me watch 7 - 44mm sinds zondag middag om (eerste keer gebruik) , beetje mee aan het spelen nog, met wat instellingen spelen en zelfs rondje hardlopen. op dit moment nog 33% over, na een eerste keer dragen vind ik dit best aardig en het zou nog beter moeten worden als je horloge je een beetje leert kennen ;)
Klint goed en netjes. Heb je AOD aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-04 11:48
xtreme_lunatic schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:54:
[...]

Klint goed en netjes. Heb je AOD aanstaan?
Nee heb ik uit staan, nooit aangehad ook op me vorige horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Op de Ultra zit ik (met AOD aan en na 4 dagen genruik) nu op 40% battery usage per dag.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Watch 7 / Ultra series] Levering & Prijzen