Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.178 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibKlmjb9tDxd2-jSvA801jtBPxE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cFpTvP0o3HRZVVuczotCmtHI.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag dan weer vanaf ter hoogte Ommen via de oostkant van Assen omhoog tot het puntje van de TET in Nederland. De hele dag mooi weer gehad (nog even plat gegaan op een mul zandpad, was écht heel diep) en bij elkaar een man of 8 in de tegengestelde richting tegengekomen. Helaas was bij aankomst in Uithuizen de regen ook van de partij en dat was daar al het grootste deel van de dag zo. Aangezien die camping zo'n 45min van huis is ben ik maar door gereden; ik heb ook korter over de rit gedaan dan verwacht dus ik voelde het niet als een verloren avond. Nu weer lekker op de bank.

TET Noord NL is nu uitgespeeld dus :D

[ Voor 18% gewijzigd door nehal3m op 04-05-2024 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:58
Iemand interesse in een witte paddockstand met haken? Merk: Datona.

Ik had hem voor mijn Street Triple, maar deze is al een tijdje verkocht. En een Ducati past hier niet op. :+

Af te halen in Amsterdam voor een kleinigheidje. Laat maar weten via DM.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLMlRjAkxqUYihyKZ1kGKeoVBmU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N3CLcAvf5UHNIs1p0wh3TSrr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p45nJtf2lK2rJdCOJT8ZbtNkMzk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zUgW8OdJ7TJHTArSPLzRxUje.jpg?f=fotoalbum_tile

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
cyntax schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:57:
[..]
@Chakotay Kan je in de OP mijn motoren wijzigen naar alleen een R1250GSA uit 2023? Ik ga op dit moment even geen foto posten want een bende is weer eens flink actief in de regio jagend op GS/GSA's.
Done, roep maar als er later een keer alsnog een foto in mag.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 13:52
Is er iemand hier die een website of info heeft met welke wegen in de Eiffel verboden zijn voor motorrijders op zaterdag en zondag? Vandaag langsgeweest en het op de bonnefooi gewaagd. Gelukkig geen politie of controle gezien.

Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:42

mphilipp

Romanes eunt domus

cyntax schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 16:23:
[...]
Is wel echt het gewicht voor mijn gevoel, vooral de tank bij de GSA. Heb ook heel wat KM's gemaakt op de K1300R van mijn partner en die weegt ook zo rond de 250kg maar remt een stuk harder af. Dat gevoel dat opeens al het gewicht naar voren vliegt heb ik alleen ervaren op de GSA.
Ja, het gewicht gaat logischerwijs naar voren, en op een GSA zit je wat hoger, dus je ervaart dat ook meer. Echter, er zijn 2 dingen die (wederom theoretisch) in het voordeel van de GSA spelen: de anti-duik werking van de voorwielophanging en het deels integrale remsysteem.
De telelever zorgt er voor dat de voorkant veel minder duikt dan bij traditionele voorvorken, zelfs als die anti-duik mechanismen hebben. Dat merk je bv bij een steile afdaling. Bij de BMW training in Hechlingen moest je zo'n hele steile afdaling doen en je snelheid regelen met de voorrem. Dat zou je normaal nooit doen, maar door een combinatie van anti-duik eigenschappen en de ABS was het geen enkel probleem.
Ten tweede heb je op de GSA het deels-integrale remsysteem, waarbij altijd beide remmen worden bediend. Dus in het geval van een noodstop, zou je in principe gewoon alles tot de bodem in moeten trappen/knijpen, en dan zorgt ie ervoor dat je optimaal tot stilstand komt.
Ik zei al dat ik dit met de auto al eens getest heb, vooral nadat ik een anti-slip cursus heb gevolgd. Dan voel je een keer hoe het werkt en voelt. Maar ja, met de motor is dat een beetje tricky. Je moet er namelijk op kunnen vertrouwen, maar uit analyse van auto ongelukken is gebleken dat veel bestuurders de rem loslaten vlak voor de impact. Vandaar het fenomeen emergency braking. Op een of andere manier 'durven' we het niet aan om volop te (blijven) remmen. Een goede training kan dat verhelpen. Als je het een keer kunt ervaren in een veilige omgeving, zit je veel zekerder op de motor (of in de auto).

Maar ja, theorie en praktijk zijn twee dingen. Zo ben ik een keer over een baksteen gereden die uit een bakwagen viel. Als ik wat meer afstand had gehouden, had ik de steen op tijd gezien en een beetje uit kunnen wijken. Maar nu reed ik er volop overheen, met als gevolg een deuk in de velg en natuurlijk een kapotte band. Toch weer wat geleerd :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 14:49
noes schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 17:05:
[...]

Als ik je goed begrijp meer de positie van het gewicht dan de hoeveelheid gewicht?

Ik heb overigens Brembo klauwen op mijn RS. En dacht dat de RT die ook had. Bite is vaak ook remblok materiaal (sinter, semi-sinter, organisch). Die Hayes klauwen zijn de "BMW" gelabelde klauwen, toch?
Ja inderdaad de positie van het gewicht zorgt hiervoor denk ik. Die Hayes zijn inderdaad die zwarte of goude BMW gelabelde klauwen. De nieuwe zilver BMW gelabelde monoblock klauwen op de 1300GS zijn inderdaad weer van Brembo en ik hoor om mij heen dat die echt fantastisch zijn. Hoop binnenkort ook een proefrit te kunnen maken op de 1300, ben benieuwd of het blok echt zo anders aanvoelt.

Het gevoel dat ik overigens probeer te beschrijven is niet het “duiken” wat motoren met een conventionele vork doen tijdens het remmen. Het is meer een soort gevoel alsof je 5 kratten bier los in je achterbak hebt staan en dan een noodstop doet. Kan het niet beter beschrijven :+ .

@Jeanke117 volgens mij kan je dat hier wel goed zien: https://bvdm.de/aktuelles...ungen/streckensperrungen/

[ Voor 5% gewijzigd door cyntax op 04-05-2024 21:07 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06:35
mistahk1 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:35:
Na 1 maand wachten zijn de onderdelen eindelijk binnen en kan de olie ververst worden.

......
Lekker middagje bezig geweest om de Tuono wat op orde te brengen.
Geen idee wanneer de voorgaande eigenaar de olie, oliefilter, o-ring en carterplug had vervangen, dus hoogtijd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3ugLTMLmRCq8L1fJDaZ9bnr06A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PuMAerPR3RSldzR9kLcf7hfm.jpg?f=fotoalbum_large

Terwijl het hele systeem z'n 3,7 liter aan het uitspugen was, gelijk ook even de carter ontluchting aangepakt.
Schijnbaar als je frequent van je Tuono een eenwieler maakt, eigenaar bent van een Tuono met een eigenzinnig Rotaxblok of teveel olie in je dry-sump systeem zit, wil er wel eens wat (lees: meer dan normaal) olie in het luchtfilterhuis terechtkomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TqXICgNp-XEngR0DA79vhQI8Ryc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NRudMJZU7BT9NMGSLZP5sITp.jpg?f=fotoalbum_large

Nu zat er gelukkig/helaas niet teveel olie in blok, omdat het oliepeil niet eens afgelezen kon worden na een stevig stukje sturen :/

In ieder geval, de hoeveelheid olie in het luchtfilterhuis vormde een probleem en na wat speuren op 't internet kwam ik deze modificatie tegen.

Simpel, maar eenvoudig!
Helaas bleek het filtertje wat ik had gekocht 'te groot' om in dezelfde hoek te moffelen, dus is de positie wat aangepast, zie hieronder het resultaat.

De 'oude' slang voor de carterontluchting
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRYzRAecVC4pb4XQJijSm9lIuqA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6DDrUI0jkZnTmB9JkhbmrKa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vaZsu7I873z28OIxPEuEvBF7f8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DbGFc8tMU7QvkngpH4nNZyoL.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKgxqOBCzwbbI7KS1ELQiHwgKt4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IbxsVCH4cUTg6Aqqd0sdRBhR.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKbd5pOqAKKeC16ev7pyWeXn1Ik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EzmZlHQEgcP6Kh50TaeuuMO5.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna nieuwe o-ring, oliefilter & carterplug gemonteerd, langzaamaan de nieuwe 3,7 liter bijgevuld, om vervolgens nog even van een droge zaterdag namiddag te genieten 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPXyt_rIcpHcTzHoGcos8EnH-7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FD4MtqD5hScnssorSbC7GUCz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:30
Jeanke117 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:38:
Is er iemand hier die een website of info heeft met welke wegen in de Eiffel verboden zijn voor motorrijders op zaterdag en zondag? Vandaag langsgeweest en het op de bonnefooi gewaagd. Gelukkig geen politie of controle gezien.

Dank alvast!
https://bvdm.de/aktuelles...ungen/streckensperrungen/

Googlen op Eifel, dat scheelt ;)

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:37
Google op streckensperrung Motorrad.

Dan kom je inderdaad bij de bvdm.de uit. Doorklikkend kom je bij mintelonline uit, waar je die afsluitingen ook in diverse formaten kunt downloaden voor je navi. Best handig om onderweg ook te zien waar je aan toe bent.

Afsluitingen worden bijvoorbeeld met SaSo aangeduid, wat Samstag Sonntag betekent. Kortom, zaterdag en zondag (en in de regel feestdagen).

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
cyntax schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:02:
[...]

Ja inderdaad de positie van het gewicht zorgt hiervoor denk ik. Die Hayes zijn inderdaad die zwarte of goude BMW gelabelde klauwen. De nieuwe zilver BMW gelabelde monoblock klauwen op de 1300GS zijn inderdaad weer van Brembo en ik hoor om mij heen dat die echt fantastisch zijn. Hoop binnenkort ook een proefrit te kunnen maken op de 1300, ben benieuwd of het blok echt zo anders aanvoelt.

[...]
De 'GS Roadshow' is deze maanden actief bij de meeste BMW-dealers, daar kan je makkelijk demo-ritjes boeken op o.a. de R1300GS :)

Zelf heb ik eind deze maand een ritje op de F900GS staan daarmee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:30
mistahk1 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:27:
[...]

Daarna nieuwe o-ring, oliefilter & carterplug gemonteerd, langzaamaan de nieuwe 3,7 liter bijgevuld, om vervolgens nog even van een droge zaterdag namiddag te genieten 8)

[Afbeelding]
Bekend plekje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 17:56
Koekstra schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 16:06:
[...]

Ziet er goed uit!
Ik heb laatst ook voor 't eerst de koffers ingepakt voor een weekendje weg. Heb op de Twin de originele alu kofferset, en stond er ook echt van te kijken hoe veel er mee kan :o

De topkoffer had ik thuis gelaten, en had nog ruimte over ook voor een paar speciaalbiertjes en een fles whiskey :+

Morgen vertrek ik ook weer op de motor voor een week Luxemburg. Omdat ik daar ook een dag aan het werk moet, en ik een dag later vertrek dan vrouwlief met de auto, heb ik eigenlijk alles bij haar in de auto gepropt. Morgen alleen de laptop in de koffer en genoeg drinken voor onderweg :Y)
Denk dat ik je wel tegen kom dan! Ik ga woensdag lekker motor rijden daar tot zondag en dan door naar oostenrijk of zwarte woud _/-\o_ *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:32
Nero22 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:31:
Iemand interesse in een witte paddockstand met haken? Merk: Datona.

Ik had hem voor mijn Street Triple, maar deze is al een tijdje verkocht. En een Ducati past hier niet op. :+

Af te halen in Amsterdam voor een kleinigheidje. Laat maar weten via DM.

[Afbeelding][Afbeelding]
Fijn ding dit, gebruik hem voor de kleine Duke :Y

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:53

jeroenathome

Een regel tekst

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OxSniperX
  • Laatst online: 13:34
Stormtrooper schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 13:46:
Er ging bij het Rivium een busje heel hard in de remmen voor oranje. Dus ik ook heel hard remmen maar reed dus net over zo'n fijne witte pijl. Dus probeerde te richten op de ruimte tussen de bus en de vangrails als extra remweg. Daar redde ik net niet dus aan de rechterkant van het busje zijn reflector eraf gereden en vervolgens onderuit gegaan.

Was zeker nog niet toe aan een nieuwe motor, had deze pas anderhalf jaar en beviel me heel goed.

Vangrail scheelde heel weinig...
[Afbeelding]
Sterkte man, wanneer was dat gebeurd want zag wel zo'n motor liggen daar. Kwam van de andere kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:06
Stormtrooper schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 13:46:
Er ging bij het Rivium een busje heel hard in de remmen voor oranje. Dus ik ook heel hard remmen maar reed dus net over zo'n fijne witte pijl. Dus probeerde te richten op de ruimte tussen de bus en de vangrails als extra remweg. Daar redde ik net niet dus aan de rechterkant van het busje zijn reflector eraf gereden en vervolgens onderuit gegaan.

Was zeker nog niet toe aan een nieuwe motor, had deze pas anderhalf jaar en beviel me heel goed.

Vangrail scheelde heel weinig...
[Afbeelding]
Ow WoW heftig man, ik hoop een spoedig herstel! En mijn (ongevraagde) advies, wanneer t weer kan, spring er weer op. Anders gaat angst regeren en dat zou zonde zijn. Zelfs als je beslist om niet meer te gaan rijden zou ik toch een keer op te stappen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
Wat de discussie over remmen betreft, wat ik af en toe weer doe is een stil weggetje opzoeken en daar de rem proef doen. Eerst op 30km/h, daarna 50 en op 80. Zeker op 80km/h remmen totdat je je abs voelt inkomen is 'eng' maar zo weet ik wel wanneer die inkomt en hoe je motor reageert. Ook om de angst weg te nemen bij jezelf. Mijn ervaring is dat dingen vaak enger lijken dan dat ze zijn. Door te doen gaat die angst weg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 22:29

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

OxSniperX schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:30:
[...]

Sterkte man, wanneer was dat gebeurd want zag wel zo'n motor liggen daar. Kwam van de andere kant.
Woensdag 1 mei zo rond 8:30...
Vuikie schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:44:
[...]

Ow WoW heftig man, ik hoop een spoedig herstel! En mijn (ongevraagde) advies, wanneer t weer kan, spring er weer op. Anders gaat angst regeren en dat zou zonde zijn. Zelfs als je beslist om niet meer te gaan rijden zou ik toch een keer op te stappen.
Ga ik zeker ook doen zodra ik weer normaal kan en mag lopen. Motor wordt gerepareerd en dan door de dealer bij mijn werk in het magazijn gezet. Kan hij daar wachten tot we er samen weer aan toe zijn.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
Beterschap @Stormtrooper, May the fifth be with you! (Want een dag te laat).

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
@jeroenathome @ozzynator @cyntax Thanks allemaal! Ik was aan het zoeken op Monschau, Simmerath Heimbach enzoovrts haha. Dom om niet te zoeken naar "Eiffel"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
Vuikie schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:53:
Wat de discussie over remmen betreft, wat ik af en toe weer doe is een stil weggetje opzoeken en daar de rem proef doen. Eerst op 30km/h, daarna 50 en op 80. Zeker op 80km/h remmen totdat je je abs voelt inkomen is 'eng' maar zo weet ik wel wanneer die inkomt en hoe je motor reageert. Ook om de angst weg te nemen bij jezelf. Mijn ervaring is dat dingen vaak enger lijken dan dat ze zijn. Door te doen gaat die angst weg.
VRO3 jaren terug was daarvoor heel nuttig voor mij. Op het circuit in Lelystad, je mocht de noodstop oefenen in steeds oplopende snelheid, waarbij de limiet voor het maximum alleen de lengte van het rechte stuk was. Ik geloof dat ik bij de laatste run tot 150-180 ofzo gegaan was :) Daarna ook remmen met 70 kph in een bocht oefenen, en bermvlucht. Allemaal erg nuttig om eens in een gecontroleerde omgeving te proberen, zodat je weet wat je kan verwachten als het een keer 'in het echt' gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Zelf heb ik VRO2 (als ik het goed heb) gedaan op het trainingscentrum van de politie. Helaas kan het daar niet meer vanwege enkele privévliegtuigen die af en toe in de buurt willen landen of opstijgen.

Zeker leuk om eens een noodstop te doen met 100 km/h. De eerste keer is het wennen dat het achterwiel geen grip meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 10:04
Chakotay schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:27:
[...]

VRO3 jaren terug was daarvoor heel nuttig voor mij. Op het circuit in Lelystad, je mocht de noodstop oefenen in steeds oplopende snelheid, waarbij de limiet voor het maximum alleen de lengte van het rechte stuk was. Ik geloof dat ik bij de laatste run tot 150-180 ofzo gegaan was :) Daarna ook remmen met 70 kph in een bocht oefenen, en bermvlucht. Allemaal erg nuttig om eens in een gecontroleerde omgeving te proberen, zodat je weet wat je kan verwachten als het een keer 'in het echt' gebeurt.
Zulke trainingen zou ik ook best eens willen doen. Iemand enig idee of en waar deze nog gegeven worden?

Edit; misschien eerst eens googelen voordat ik iets post. O-)
https://knmv.nl/opleidingen/vro-motortrainingen/vro-1/

Best pittig aan de prijs nog. Hier mensen met ervaringen? Zijn er vergelijkbare trainingen ergens?

[ Voor 12% gewijzigd door Pyr0_ op 06-05-2024 00:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Pyr0_ schreef op zondag 5 mei 2024 @ 23:31:
[...]
Best pittig aan de prijs nog. Hier mensen met ervaringen? Zijn er vergelijkbare trainingen ergens?
Gewoon doen, is zijn geld dubbel en dwars waard.
Ik heb ooit VRO gedaan en dat was echt super. Motorgymnastiek (wat capriolen uithalen terwijl je rijdt) en met losse handen over een klein obstakel waren hoogtepunten vond ik. Je kon dan zelf ervaren hoe stabiel je motor is als je eenmaal beweegt. Zelfs over een lat die schuin op de rijrichting op het wegdek geschroefd is, brengt je niet uit koers. Je moet er met losse handen overheen rijden. Ook over een autoband rijden is goed om een keer gedaan te hebben.
VRO heet nu anders, maar dit soort trainingen zijn erg nuttig. Ook een keer bochtentraining op Assen gedaan met de GSA, georganiseerd door Duursma. Ook leuk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

@Pyr0_ Als je uit Friesland of Drenthe komt heb je geluk. Diverse trainingen van de KNMV worden gesubsidieerd en kost dan €50,-. Je moet dan wel komen opdagen, anders krijg je een naheffing omdat de subsidie niet wordt gegeven. Dit werd verteld tijdens de training in april waar een persoon niet is komen opdagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

Iemand suggesties voor een lichte (qua gewicht en vermogen) motorfiets welke nog wel een beetje pit heeft ,maar ook niet alledaags is? Budget rond 5000€. Ik twijfel erover om van een 1000cc naar iets rond de 400-500cc motor. Ik kwam zelf de Svartpilen 401 tegen, wil die eens gaan proefrijden.

[ Voor 3% gewijzigd door Rick-Jan op 06-05-2024 09:29 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 10:05
Rick-Jan schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:29:
Iemand suggesties voor een lichte (qua gewicht en vermogen) motorfiets welke nog wel een beetje pit heeft ,maar ook niet alledaags is? Budget rond 5000€. Ik twijfel erover om van een 1000cc naar iets rond de 400-500cc motor. Ik kwam zelf de Svartpilen 401 tegen, wil die eens gaan proefrijden.
Waarom wil je lichter gaan rijden? Wil je een naked of kijk je op breder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Pyr0_ schreef op zondag 5 mei 2024 @ 23:31:
[...]

Mijn rijschool organiseert in juni ook een paar vro dagen in de Eifel. Misschien dat de jouwe ook zoiets doet?

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

flowiej schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:39:
[...]

Waarom wil je lichter gaan rijden? Wil je een naked of kijk je op breder?
Ik merk toch wel dat de gsxs -1000 in Nederland dikke overkill is. Reed laatst met een lichte motor en merkte dat ik hier veel meer fun mee had, gewoon vol gas zonder dat ik bang hoefte te zijn voor mn rijbewijs. Ik wil graag iets wat vlot door de bochten kan, liever geen chopper of hoge tour machine.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OxSniperX
Rick-Jan schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:42:
[...]

Ik merk toch wel dat de gsxs -1000 in Nederland dikke overkill is. Reed laatst met een lichte motor en merkte dat ik hier veel meer fun mee had, gewoon vol gas zonder dat ik bang hoefte te zijn voor mn rijbewijs. Ik wil graag iets wat vlot door de bochten kan, liever geen chopper of hoge tour machine.
Dit merk ik ook met mijn GSXS-1000 ;) Deze lijkt mij wel wat.
https://www.honda.nl/moto...reet/cb650r/overview.html

[ Voor 9% gewijzigd door OxSniperX op 06-05-2024 09:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

OxSniperX schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:48:
[...]

Dit merk ik ook met mijn GSXS-1000 ;)
Kijk het vermogen is ook wel fijn om even snel in te kunnen halen, en snel optrekken naar de snelheidslimiet is ook leuk. Maar je gebruikt maar een klein deel en je zit altijd op te letten of je het niet te gek maakt. De z1000sx nodigde iets minder uit om hard te gaan, dke was wat rustiger en lineair qua vermogensopbouw.

De Honda ziet er goed uit, ga eens kijken wat die qua prijzen doen. Heb al veel motoren gehad maar de GSR600 die ik toen had heb ik het meeste plezier mee gehad. Genoeg vermogen en toch lekker hoogtoerig zonder dat het gek wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door Rick-Jan op 06-05-2024 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OxSniperX
Rick-Jan schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:50:
[...]

Kijk het vermogen is ook wel fijn om even snel in te kunnen halen, en snel optrekken naar de snelheidslimiet is ook leuk. Maar je gebruikt maar een klein deel en je zit altijd op te letten of je het niet te gek maakt. De z1000sx nodigde iets minder uit om hard te gaan, dke was wat rustiger en lineair qua vermogensopbouw.

De Honda ziet er goed uit, ga eens kijken wat die qua prijzen doen. Heb al veel motoren gehad maar de GSR600 die ik toen had heb ik het meeste plezier mee gehad. Genoeg vermogen en toch lekker hoogtoerig zonder dat het gek wordt.
Je kan hem nog in C mode zetten. Maar inderdaad in Nederland gebruik je echt max 40%. Je geeft 1 dot gas en zit al op snelheden dat je denkt van OEPSS. Je kan in ze 1 142 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
[...]

Street triple RS O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

Mooie motor, echter wel goed aan de prijs. Een standaard street triple zit je al op de 5000€ voor een nette uit 2010. Dan ga ik er wel hard op achteruit qua bouwjaar. Vind het oudere model street met de ronde koplampen ook minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:57
XSR700 zou ook nog een leuke kunnen zijn volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
kneusteun schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:06:
XSR700 zou ook nog een leuke kunnen zijn volgens mij.
Is zeker een leuke machine. Alleen of je die een goede vind voor rond de 5, ik betwijfel het.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

ozzynator schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:10:
[...]

Is zeker een leuke machine. Alleen of je die een goede vind voor rond de 5, ik betwijfel het.
Klopt die is helaas wat boven budget. Maar zoiets kaneel cool Ja. Z650rs misschien ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
mphilipp schreef op maandag 6 mei 2024 @ 00:15:
[...]

Gewoon doen, is zijn geld dubbel en dwars waard.
Ik heb ooit VRO gedaan en dat was echt super. Motorgymnastiek (wat capriolen uithalen terwijl je rijdt) en met losse handen over een klein obstakel waren hoogtepunten vond ik. Je kon dan zelf ervaren hoe stabiel je motor is als je eenmaal beweegt. Zelfs over een lat die schuin op de rijrichting op het wegdek geschroefd is, brengt je niet uit koers. Je moet er met losse handen overheen rijden. Ook over een autoband rijden is goed om een keer gedaan te hebben.
VRO heet nu anders, maar dit soort trainingen zijn erg nuttig. Ook een keer bochtentraining op Assen gedaan met de GSA, georganiseerd door Duursma. Ook leuk.
Heb het al langer in mijn achterhoofd dat ik zulke trainingen wil doen, lijkt me aan de ene kant heel leerzaam maar ook leuk! Zeker dingen als remmen in de bocht, noodstop hoge snelheid, uitwijken hoge snelheid, over dingen heen rijden zijn toch dingen die je normaal op de openbare weg niet zo snel doet.

'Probleem' is alleen dat die VRO trainingen waar ik naar link, in Lelystad worden gegeven. Dat is voor mij al gauw 3u rijden. Met een 9u start in de ochtend komt daar dus al een overnachting bij. Wordt al snel een kostbaar grapje.
jeroenathome schreef op maandag 6 mei 2024 @ 06:17:
@Pyr0_ Als je uit Friesland of Drenthe komt heb je geluk. Diverse trainingen van de KNMV worden gesubsidieerd en kost dan €50,-. Je moet dan wel komen opdagen, anders krijg je een naheffing omdat de subsidie niet wordt gegeven. Dit werd verteld tijdens de training in april waar een persoon niet is komen opdagen.
Nee, ik kom helaas/gelukkig (;)) uit het verre zuiden van het land.
ozzynator schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:39:
[...]

Mijn rijschool organiseert in juni ook een paar vro dagen in de Eifel. Misschien dat de jouwe ook zoiets doet?
Ik heb bij Osseforth gelest en die doen inderdaad ook van zulke dagen organiseren. Ik heb daar naar geïnformeerd, maar nog geen concrete datums gehoord. Als ik het goed begreep is de instructeur die dat gaf recent gestopt.

Maar ik denk dat zo'n Eifeltraining wel behoorlijk verschilt van die VRO trainingen. Zeker leerzaam en informatief, maar inhoudelijk heel anders.

Eerder al eens hiernaar gekeken, en dat lijkt me ook wel wat, is alleen gelijk 3 dagen achter elkaar veel op de motor zitten, dat doe ik mijn rug voorlopig nog niet aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:41
Pyr0_ schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:17:
[...]

Heb het al langer in mijn achterhoofd dat ik zulke trainingen wil doen, lijkt me aan de ene kant heel leerzaam maar ook leuk! Zeker dingen als remmen in de bocht, noodstop op hogere snelheid, uitwijken hoge snelheid, over dingen heen rijden zijn toch dingen die je normaal op de openbare weg niet zo snel doet.

'Probleem' is alleen dat die VRO trainingen waar ik naar link, in Lelystad worden gegeven. Dat is voor mij al gauw 3u rijden. Met een 9u start in de ochtend komt daar dus al een overnachting bij. Wordt al snel een kostbaar grapje.

[...]

[...]

Ik heb bij Osseforth gelest en die doen inderdaad ook van zulke dagen organiseren. Ik heb daar naar geïnformeerd, maar nog geen concrete datums gehoord. Als ik het goed begreep is de instructeur die dat gaf recent gestopt.

Maar ik denk dat zo'n Eifeltraining wel behoorlijk verschilt van die VRO trainingen. Zeker leerzaam en informatief, maar inhoudelijk heel anders.

Eerder al eens hiernaar gekeken, en dat lijkt me ook wel wat, is alleen gelijk 3 dagen achter elkaar veel op de motor zitten, dat doe ik mijn rug voorlopig nog niet aan.
Een valpartijtje is kostbaarder dan een hotelovernachting ;)

Je leert zoveel met een VRO, dat er weer een hele nieuwe wereld voor je open gaat. Je zult versteld staan van wat jij allemaal kunt met een motor. Alleen daarvoor kan ik het iedereen aanraden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:58

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Ook een reden waarom ik geen VFR meer heb. Ik vond 't veel te mooi om die V4 de toeren in te jagen, en dan zit je al vrij snel boven rijbewijs-km/u :+ Nu kijk ik naar een maatje groter, maar een Fazer 1000 gaat 't niet worden. Ik hoef geen (bijna) R1 vermogen te hebben.

Wat mij betreft een goede zaak om op dat vlak een beetje zelfreflectie/zelfkennis toe te passen Koop geen motor waarop je je wat minder goed kunt inhouden ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Destruction op 06-05-2024 10:36 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:04
Destruction schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:35:
[...]

Ook een reden waarom ik geen VFR meer heb. Ik vond 't veel te mooi om die V4 de toeren in te jagen, en dan zit je al vrij snel boven rijbewijs-km/u :+ Nu kijk ik naar een maatje groter, maar een Fazer 1000 gaat 't niet worden. Ik hoef geen (bijna) R1 vermogen te hebben.

Wat mij betreft een goede zaak om op dat vlak een beetje zelfreflectie/zelfkennis toe te passen Koop geen motor waarop je je wat minder goed kunt inhouden ;)
Dat was voor mij ook een van de redenen om de FZ1S Fazer in te ruilen voor de R1200RS. Niet dat die nou weinig vermogen heeft maar die heeft een rustiger karakter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 13:44
[...]

Ha, hier nog iemand die daarom de VFR heeft verkocht. Rij nu op een F750GS uit 2021. Ik reed continu veel te hard met de VFR (was wel écht een hele gave motor). Bovendien wou ik toch wat meer comfort al moet ik zeggen dat de VFR al wel aardig comfortabel was.

Soms mis ik nog wel wat "oempf" bij m'n huidige motor. Vrees toch dat binnen een paar jaar z'n grotere broer hier op de oprit staat. Lijkt me wel lekker om wat minder te hoeven schakelen en altijd veel koppel te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 10:05
[...]

En een KTM Duke 790? of een 390 als je echt een stuk terug wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
[...]

Heb het al langer in mijn achterhoofd dat ik zulke trainingen wil doen, lijkt me aan de ene kant heel leerzaam maar ook leuk! Zeker dingen als remmen in de bocht, noodstop hoge snelheid, uitwijken hoge snelheid, over dingen heen rijden zijn toch dingen die je normaal op de openbare weg niet zo snel doet.

[...]

[...]

De VRO die ik een aantal jaren geleden heb gedaan in Lelystad ben ik gewoon 's ochtends daarheen gereden. Was nota bene nog voor de instructeurs daar. :+ Een kleine investering in je hobby mag imho best.
Of je gaat een cursus Duits doen, en als je dat vloeiend spreekt (meer dan alleen de richting naar de wc's op de camping ;) ) volg je een cursus bij de ADAC. Dat kan in Grevenbroich of bij de Nürburgring.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:19

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

ozzynator schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:38:
Beterschap @Stormtrooper, May the fifth be with you! (Want een dag te laat).
Revenge of the Fifth, heet dat :+
Revenge of the Sixth vandaag?

Beterschap @Stormtrooper !

[ Voor 8% gewijzigd door Icephase op 06-05-2024 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
Icephase schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:53:
[...]

Revenge of the Fifth, heet dat :+
Revenge of the Sixth vandaag?

Beterschap @Stormtrooper !
Ook ik weet niet alles ;)

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

flowiej schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:51:
[...]

En een KTM Duke 790? of een 390 als je echt een stuk terug wil.
790 Begint rond de 7500 helaas. Duke 390 zou kunnen, maar ben benieuwd of deze op de snelweg ook nog een beetje kan meekomen. Maar is dezelfde basis als de Svartpilen dus wel goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
DrivinUCrazy schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:52:
[...]

De VRO die ik een aantal jaren geleden heb gedaan in Lelystad ben ik gewoon 's ochtends daarheen gereden. Was nota bene nog voor de instructeurs daar. :+ Een kleine investering in je hobby mag imho best.
Of je gaat een cursus Duits doen, en als je dat vloeiend spreekt (meer dan alleen de richting naar de wc's op de camping ;) ) volg je een cursus bij de ADAC. Dat kan in Grevenbroich of bij de Nürburgring.
Haha je hebt helemaal gelijk hoor. Ik ben zeker bereid te investeren in mijn hobby, dat heb ik ook al genoeg gedaan. ;) Maar met mijn rugklachten 3uur snelweg rijden om dan pas te beginnen aan een dag vol oefeningen... Nooo ty. Mijn fysio heeft me aangeraden het eens wat langzamer op te gaan bouwen, uurtje/anderhalf rijden, goed halfuur rusten, uurtje rijden, rust. Toen ik vertelde dat ik (soms) een hele dag onderweg was en 4/6uur aan het rijden was en na 1-2uur klachten kreeg keek die me aan en zei 'ja gek he, je (over)belast je rug en geeft het geen tijd om te herstellen'. Dus... ik zie het maar als een opdracht om zo vaak mogelijk uurtje/anderhalf te rijden hier in de omgeving. Geen straf, Eifel/Ardenne lopen niet weg. :+

Cursus Duits heb ik eens na gekeken toen ik een Duitse meid aan het daten was, dat was nog niet zo makkelijk te vinden gek genoeg. Misschien nog eens induiken, zou niet slecht zijn om wat beter Duits te spreken. Frans vertik ik tho, dat doen zei ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Sowieso moet je dat opbouwen. Ik heb wel eens wat 'hollanders' (van boven de rivieren, you catch my drift) gezien die een dagje lekker bochten gingen pakken in de Eifel.
Daarbij niet beseffende dat dat best vermoeiend kan zijn, zeker als de enige bochten die je normaal gesproken ziet, haakse bochten of rotondes in de polder zijn. Dijkwegen zijn imho géén bochten, dat zijn gebogen rechte stukken.
En dan wordt het op een gegeven moment te zwaar om het de hele dag vol te houden. Vervolgens moeten ze óók nog eens het hele stuk naar huis. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Wel het idee dat het een ding is dat vele pk's weer inruilen.
Zelf en een paar bekenden dus ook allemaal gedaan in de afgelopen twee jaar.\

Edit: https://www.triumphmotorc.../speed-400/speed-400-2024
Ook een leuke fiets die schijnbaar door veel grote mannen als prima fiets ervaren wordt, zit nieuw net iets boven budget, maar misschien een demo ergens?

[ Voor 46% gewijzigd door kneusteun op 06-05-2024 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
[...]

Hier ook al iemand die mede daarom de VFR heeft weggedaan 😂 ding nodigde gewoon teveel uit om steeds harder te jagen. Daarom besloten om een brave huisvader te worden, en een BMW R1150RT aangeschaft (waar je nog steeds heel hard mee kan jagen, maar die daar niet perse tot uitnodigt)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Zijn er hier trouwens nog mensen die hun camping setup willen testen?

Wou dat misschien dit weekend gaan doen, maar misschien dat er meer mensen zijn die nog een test overnachting wouden doen, en misschien iets van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
@Pyr0_ ik stuur je even een dm.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:44
kneusteun schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:05:

Wou dat misschien dit weekend gaan doen, maar misschien dat er meer mensen zijn die nog een test overnachting wouden doen, en misschien iets van te maken?
Dit weekend?
Dat is het Hemelvaart weekend, meeste campings zitten wel volgeboekt. Hou daar zeker rekening mee :Y

Ik kan overigens niet helaas. Had anders graag weer eens, al is het maar 1 nachtje, op pad gegaan met de motor en tent.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:12:
[...]

Dit weekend?
Dat is het Hemelvaart weekend, meeste campings zitten wel volgeboekt. Hou daar zeker rekening mee :Y

Ik kan overigens niet helaas. Had anders graag weer eens, al is het maar 1 nachtje, op pad gegaan met de motor en tent.
Wat volgeboekt betreft denk ik ook ja. Maar we gaan vanavond even kijken of ik wat kan vinden.

Als je ooit een keer een ritje wil doen, kort of lang geef maar een gil.
Ik wil wat meer langere trips gaan doen, maar ook gewoon af en toe even de kop op 0 in de natuur.
Dus gaat niet perse om hard offroad of ver te gaan, gewoon ff lekker niks en chill.

Dit gaat op voor iedereen die een keertje gezellig wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Rick-Jan schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:29:
Een CBR500R zou ik aanraden. Heb hem zelf nu bijna 2 jaar en heeel veel plezier ermee. Minder dan 200 kg rijklaar en ziet eruit als sport tourer. Heerlijk vermogen en niet al te gek. probeer er een uit. Ook nog kei betrouwbaar! Die van mij komt binnenkort te koop mocht je interesse hebben :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jeanke117 op 06-05-2024 13:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001

4x2

lộn xộn quá

Pyr0_ schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:06:
[...]
Frans vertik ik tho, dat doen zei ook. :P
Mijn ervaring: op het moment dat je op het niveau zit dat je 1,5 zin aan elkaar kan brabbelen worden ze veeeeeeeel makkelijker en proberen ze het vaak zat in het engels (mits ze dat kunnen)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead

ik ga lekker mijn tentje eerst in luxemburg 5 dagen testen en dan door naar zwarte woud en moezel op de terugweg _/-\o_ :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Qvku3-06ceSR6lKlvSq-rSXxwM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GcwuvGJ16oz4hz7glz5ITd4W.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:30
Ik probeer hier zonet via POI loader flitslocaties, als POI punten, op mijn Zumo 210 te zetten. Ik heb deze al gedownload, maar dat is in .GPI formaat, en die loader acepteert enkel .csv en .gpx formaten.
Is er hier een oplossing voor?
Ik heb op het apparaat al een Garmin/GPX map. Lukt dit om er een Garmin/POI map bij te maken en daar gewoon die .GPI bestanden in te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ibothead schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:24:
[...]

ik ga lekker mijn tentje eerst in luxemburg 5 dagen testen en dan door naar zwarte woud en moezel op de terugweg _/-\o_ :P
[Afbeelding]
Ja precies, alleen zou 5 dagen testen voor mij geen test zijn maar een weekendje weg ;)
Wil juist even kort wat nachtjes doen om te kijken wat werkt of niet werkt, en wat ik eventueel nog nodig heb of juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
kneusteun schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:39:
[...]

Ja precies, alleen zou 5 dagen testen voor mij geen test zijn maar een weekendje weg ;)
Wil juist even kort wat nachtjes doen om te kijken wat werkt of niet werkt, en wat ik eventueel nog nodig heb of juist niet.
Camping kautenbach of europarks bij vianden doen die laatste zitten wij en is erg goed met ontbijt en andere faceliteiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
DrivinUCrazy schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:30:
Sowieso moet je dat opbouwen. Ik heb wel eens wat 'hollanders' (van boven de rivieren, you catch my drift) gezien die een dagje lekker bochten gingen pakken in de Eifel.
Daarbij niet beseffende dat dat best vermoeiend kan zijn, zeker als de enige bochten die je normaal gesproken ziet, haakse bochten of rotondes in de polder zijn. Dijkwegen zijn imho géén bochten, dat zijn gebogen rechte stukken.
En dan wordt het op een gegeven moment te zwaar om het de hele dag vol te houden. Vervolgens moeten ze óók nog eens het hele stuk naar huis. :o
I catch ya drift & Gebogen rechte stukken... _O-

Ik ben in mijn enthousiasme natuurlijk veel te hard van stapel gelopen met hele dagen touren. Het is ook zo verrekte leuk! O-) Maar goed, beetje opbouwen, tussendoor gericht trainen met fysio en we komen er wel.

Ik zou best eens mee willen, maar heb nog 0 camping gear. Wil in de toekomst daar echt wel in gaan duiken want het is natuurlijk veel goedkoper dan altijd maar hotels oid pakken. En de onafhankelijkheid ervan trekt me gewoon. Maar eerst maar eens alle spullen langzaam bij elkaar sparen, dat spul is ook niet persé goedkoop, en goedkoop is duurkoop, dus wil wel fatsoenlijk spul hebben. En dat kost nou eenmaal wat. Maar Rome is ook niet gebouwd in 1 dag, heb de tijd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ja ik was vroeger van het kamperen en wildkamperen en nachtvissen etc.
Dat is ooit omgebogen uit gemak naar airbnb's.
Net weer bezig geweest om mijn camping gear te updaten.

Mijn tips, zoek goed en zet price alerts!

Ik heb bijna op alles wat ik kocht minimaal 30% of meer korting gehad.
Gewoon door het net voor de kampeer periode te kopen en door wat slim in het buitenland met google te zoeken op EAN nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 23:21
Welke navigatie apps zijn nou de moeite waard. Is nogal lastig in te schatten als er zo veel keuze is. Ik twijfel over calimoto gezien de jaarlijkse prijs, en dat geldt ook voor de meeste andere apps.

Osmand kan je in 1 keer aftikken, maar daar zie ik dan weer geen mogelijkheid van bestaande/gedeelde routes te zoeken.

Myrouteapp lijkt mij voor nu de meest complete, maar als ik dat wil testen moet je ook meteen de test periode in gaan.

Enkele tips voor het beter werkenden navigatie app?

Kronkelige route (of soort van) optie is een must
Database met al bestaande routes een pre.
Grote pre is het 1 keer betalen (lifetime abonnement)
Compatibel met IOS (scherm op motor met carplay)
Start van de route ergens middenin beginnen (dus niet eerst naar de start van de route hoeven rijden) is een mus

Kan natuurlijk ook osmand kopen en dan via de andere apps de routes downloaden en importeren. Maar ik lees veel dat het dan niet lekker importeert gezien verschil in kaarten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
iOS, scenic handsdown het beste!
Helaas nu over op jaarlijkse prijs, maar je kan hem 7 dagen testen

Waarom ik hem veruit het beste vind?

- GPX en al die meuk eenvoudig importeren. Ook tracks! ook delen goed te doen.
- Je GPS kan je loskoppelen van straten (dus als je door een weiland gaat rij je ook echt door een weiland, en niet de weg ernaast)
- Je kan veel loggen, routes,hoogtes,snelheden. En ook per motorfiets de stats bijhouden
- Je kan je audio blijven aansturen
- Je kan wandelkaarten inladen
- Werkt als navigatie en routes

En er kan tegenwoordig nog veel meer, ik dacht POI's inladen en vastzetten op je kaart (stel je wil alleen tankstations zien bijvoorbeeld).

Maar 7 dagen testen zou ik zeker even aanraden, ik heb nog niet een betere gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Voor de komende trip heb ik de kampeergear al 'getest'.
Dat wil zeggen, tentje een keer half opgezet in de tuin :+ Na de laatste trip 's morgens vroeg in de ochtenddauw ingepakt en nooit meer opgezet om droog te maken. Had dus een beetje vrees voor schimmel, maar niets aan de hand. Wat aangekoekt Spaans zand van de bodem geborsteld en de binnenkant gestofzuigd en in juni lig ik er weer in.

Daarnaast ook nog een nachtje mijn nieuwe slaapmat in de woonkamer getest. Bedenk nu pas dat ik dat ook in de tent had kunnen doen, maar vind het wel weer prima zo.
Overigens wel erg blij met de slaapmat, het is een Exped Megamat 10 LW. Super luxe, maar flink grote pakmaat. Gelukkig heb ik straks bagageservice dus hoeft ie niet mee op de motor.
Heb nog nooit echt goed door kunnen slapen op allerlei slaapmatjes, maar deze keer wel. Toen ik 's morgens nog niet helemaal wakker was had ik zelfs nog even het idee dat ik gewoon in mijn bed een verdieping hoger lag :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JAGp3SIm.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:51
[...]

[...]

[...]

Ik heb die training vorig jaar gedaan. Aanrader, niet twijfelen. Zou je niet te veel zorgen maken over de duur, je neemt genoeg pauzes om te eten/drinken en zaken te bespreken.

Dit jaar ga ik in ieder geval VRO1 en misschien ook VRO2 doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
@Tribunus Ik zelf gebruik Kurviger veel. Ook een jaarlijks abbo; 30e. Heb mezelf er in thuis gemaakt en kan nu relatief makkelijk routes bij elkaar klikken. Zitten opties in om van A naar B een route te maken met allerlei opties. Of een rondrit vanaf een startpunt van X km. Tracks inladen gaat, maar hij creëert wel een eigen route tussen waypoints, ik ga dus iedere route na om te kijken om te zien of het klopt / beter kan. Zwz lijkt me dat een goede gewoonte om aan te leren als je andermans tracks gaat rijden. Geheid dat je dingen tegenkomt. Navi kan op telefoon, duidelijk zat. Zit ook een trial in om te proberen. Voor routes kijk ik trouwens veel op motorroutes.nl.

Succes met een keus te maken! ;)

Edit:
@kneusteun is dat iOs only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Melkunie schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:26:

Daarnaast ook nog een nachtje mijn nieuwe slaapmat in de woonkamer getest. Bedenk nu pas dat ik dat ook in de tent had kunnen doen, maar vind het wel weer prima zo.
Overigens wel erg blij met de slaapmat, het is een Exped Megamat 10 LW. Super luxe, maar flink grote pakmaat. Gelukkig heb ik straks bagageservice dus hoeft ie niet mee op de motor.
Heb nog nooit echt goed door kunnen slapen op allerlei slaapmatjes, maar deze keer wel. Toen ik 's morgens nog niet helemaal wakker was had ik zelfs nog even het idee dat ik gewoon in mijn bed een verdieping hoger lag :)

[Afbeelding]
Die mat had ik ook nog naar gekeken, maar ik vond inderdaad de pakmaat wel heel erg fors.

En het testen is inderdaad voor mijn tent om even te kijken of ik nog weet hoe die werkt >:)
En dingen als matras testen, dat heb ik 1x overgeslagen en dat was dus de eerste nacht op een lekke mat slapen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Jup, ik snap ook niet waarom :?
Want ik vind het zo fijn werken vergeleken met die draken als osmand en mapsme etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
@Pyr0_ @kneusteun Er komt wel een android release voor scenic zie ik op hun site. Kun je op inschrijven.

Straks eerst Kurviger eens testen, heb Calimoto een kans gegeven, maar vond ik ruk met gps. Nu met tomtom goride onderweg, maar is verder ook vrij basic.

[ Voor 41% gewijzigd door ozzynator op 06-05-2024 14:50 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Ik heb een Garmin Zumo 396 met Open Street Maps erop.

Die kaarten zijn gratis (yay OSS!). Kan tracks makkelijk importeren (via USB-kabel, SD-kaart of Bluetooth). Ondersteunt tracks en op die kaarten staat ook netjes waar je rijdt met hoogtes etc. Logt tracks maar ik weet niet of die ook heel precies tijd en snelheid logt.

Verbindt met je helm en ook met je telefoon dus je kan die GPS als audio sink gebruiken en dan komt 't netjes aan in je headset. Bediening van gesprekken gaat ook prima.

Grootste voordeel vind ik dat als ik een keer dusdanig op m'n smoel ga of in een sloot beland dat ik dan niet m'n telefoon op het spel zet, en ook het kapot trillen van je camera is geen risico. Ding heeft me 240 euro gekost, de mounting hardware zit er deels bij maar je moet zelf nog wel een RAM setje kopen. Hij heeft een interne accu en als je 'm handig aansluit kun je 'm achter je contact zetten. De cradle zorgt verder voor stroom en aan/uit. Er zit een mat schermpje op dat je redelijk makkelijk met handschoenen aan kan bedienen.

edit: Je kan uitzoomen en ergens op een gewenste plaats langs de track op de kaart tikken, dan navigeer je daar gewoon naartoe en kun je de track verder volgen. Je hoeft dus niet naar 't begin te rijden.

[ Voor 9% gewijzigd door nehal3m op 06-05-2024 14:54 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 13:59
nehal3m schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:26:
[...]

Je kan op de terugweg uit Duitsland bij Bellingwolde de grens over en dan de vorkpoten van de Tuareg even goed strekken hier.
Vanmorgen meteen op pad gegaan naar Bellingwolde! Mijn eerste stukje TET zit erop! Had mij niet goed voorbereid op het gewicht van de motor wanneer je langzaam rijdt. Gewoon gas blijven geven en het komt goed.

Voor een stukje "off-road" van nog geen 5 kilometer toch meer dan 3,5 uur van huis geweest. Het was het 100% waard. Voor het eerst met navigatie gedaan: Calimoto, op aanraden van een vriend. Heel fijne app. Ben op plekken in Groningen geweest waar ik nog niet eerder was. Mooie provincie is het toch!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mmZpjnDCxcRu--LwUQJmz-gO2Ms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FUqKYn71TTpMnedUTHnjPBqz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YvqybGAf7l6cWhUjrkzbGQx-qzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nTcZKCmGYUSqAe0xTELYQD6E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9TB7vOmanvFXCodOnK9A_DgmLM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wby2sgecf7kcQL7sU3YeJnjM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
mphilipp schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:31:
[...]

Don't want to be that wise guy, maar je hebt toch ABS? Ging dat dan alsnog niet goed? Ik heb op de motor ABS nooit echt kunnen testen in een praktijksituatie. Met de auto wel wat testjes gedaan. Maar je zou toch theoretisch volop kunnen remmen op zo'n pijl?
Heb ABS eens moeten testen in Monaco, en had het eigenlijk niet door. Ik reed op een zwarte streep (was te druk met rondkijken natuurlijk :)) en iemand stak over. Hoorde aan het piepen van m'n voorband dat ik in de ABS hing, maar alles bleef heel stabiel.

Wat ik laatst hoorde is dat ABS er ook voor zorgt dat je achterwiel niet omhoog komt met een noodstop, is dit zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
kneusteun schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:20:
iOS, scenic handsdown het beste!
Helaas nu over op jaarlijkse prijs, maar je kan hem 7 dagen testen

Waarom ik hem veruit het beste vind?

- GPX en al die meuk eenvoudig importeren. Ook tracks! ook delen goed te doen.
- Je GPS kan je loskoppelen van straten (dus als je door een weiland gaat rij je ook echt door een weiland, en niet de weg ernaast)
- Je kan veel loggen, routes,hoogtes,snelheden. En ook per motorfiets de stats bijhouden
- Je kan je audio blijven aansturen
- Je kan wandelkaarten inladen
- Werkt als navigatie en routes

En er kan tegenwoordig nog veel meer, ik dacht POI's inladen en vastzetten op je kaart (stel je wil alleen tankstations zien bijvoorbeeld).

Maar 7 dagen testen zou ik zeker even aanraden, ik heb nog niet een betere gevonden.
45 euro vind ik wel wat hoog, maar ik kan uiteraard altijd de 7 dagen test doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Eens hoor, ik was ook blijer met het vorige punten systeem.

Maar zelf vind ik 45 niet hoog als ik daar features voor krijg die 500+ euro kostende modellen van Garmin niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
JL Koppelle schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:10:
[...]

Vanmorgen meteen op pad gegaan naar Bellingwolde! Mijn eerste stukje TET zit erop! Had mij niet goed voorbereid op het gewicht van de motor wanneer je langzaam rijdt. Gewoon gas blijven geven en het komt goed.

Voor een stukje "off-road" van nog geen 5 kilometer toch meer dan 3,5 uur van huis geweest. Het was het 100% waard. Voor het eerst met navigatie gedaan: Calimoto, op aanraden van een vriend. Heel fijne app. Ben op plekken in Groningen geweest waar ik nog niet eerder was. Mooie provincie is het toch!
Eyyy lekker bezig gast! Tijd om de TET-stickers te bestellen! :P

In dat mulle zand is je achterwiel de baas, zoveel mogelijk je gewicht naar achteren (zitten kan, als je het overzicht hebt) en inderdaad het gas erop houden. Je stuur zal wat zwabberen maar je gaat wel ongeveer de goede kant op. Hou 't beheersbaar en ga zo hard als moet om hem rechtop te houden maar niet harder!

Staand kan ook; dan is het zaak om je motor goed tussen je benen te klemmen zodat je bovenlichaam vrij kan bewegen om te sturen. Je onderlichaam moet 1 zijn met de motor zeg maar. Zodra je met je benen je motor los laat ga je automatisch aan het stuur hangen en dan ben je overgeleverd aan de grillen van het zand.

Verder gewoon lekker spelen en oefenen. Als je achterwiel onder je vandaan glijdt niet vergeten om te lachen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ozzynator schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:47:
@Pyr0_ @kneusteun Er komt wel een android release voor scenic zie ik op hun site. Kun je op inschrijven.

Straks eerst Kurviger eens testen, heb Calimoto een kans gegeven, maar vond ik ruk met gps. Nu met tomtom goride onderweg, maar is verder ook vrij basic.
Goride liet mij in Duitsland met "bochtige route" ook gewoon parkeerplaatsen zien 8)7
Calimoto heb ik nog nooit getest, zal ik eens doen als ze een proefperiode hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
Calimoto heb ik gebruik gemaakt van het herroepingsrecht, dus 14 dagen proefperiode.

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cherdium
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16-08 16:59
Rick-Jan schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:00:
[...]

790 Begint rond de 7500 helaas. Duke 390 zou kunnen, maar ben benieuwd of deze op de snelweg ook nog een beetje kan meekomen. Maar is dezelfde basis als de Svartpilen dus wel goed om te weten.
Ik ben van een Triumph sprint 1050 terug gegaan naar een KTM Duke 390 (2017 model) en rijd deze nog steeds nog geen moment spijt van gehad. op de snelweg is de snelheid niet probleem 160-170 top op een goede dag alleen omdat de motor kort is en niks weegt is hij redelijk onrustig. Daar is het niet de motor voor, het kan wel maar is geen lol aan. Voor de binnenwegen is andersom je vraagt je af waarom je ooit een 1000 hebt gehad zo groot gaat de glimlach zijn het stuurt als niks anders. ik ga heb binnenkort inruilen en het wordt weer een 400cc een KTM 390 Adventure of een Himalayan 450.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 11:28
Tribunus schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:16:

Enkele tips voor het beter werkenden navigatie app?
Ook hier erg content met de Scenic app. Zowel voor het verharde als onverharde (TET) werkt het erg lekker. Voor mij geen TomTom o.i.d. meer, maar gewoon de iPhone in een Quadlock houder (met draadloos laden + trillingsdemper). Als ik snel ergens naartoe moet navigeren, slinger ik Waze aan. Voor toerritten: Scenic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:41
Bioflap schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:18:
[...]

Wat ik laatst hoorde is dat ABS er ook voor zorgt dat je achterwiel niet omhoog komt met een noodstop, is dit zo?
ABS is een systeem wat er voor moet zorgen dat je wielen niet blokkeren. Op het moment dat jouw achterwiel omhoog komt bij het remmen heeft je voorwiel dus -wel- grip en zou theoretisch ABS nooit in mogen grijpen.

Sommige moderne motoren hebben een zogenaamde "track ABS" of "supermoto ABS" wat je kunt activeren in het menu, daarmee wordt het dan wel mogelijk om onafhankelijk van het ABS systeem op het voorwiel, wel het achterwiel in de lucht te krijgen of met een glijdend achterwieltje een bocht in te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Cherdium schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:55:
[...]

Ik ben van een Triumph sprint 1050 terug gegaan naar een KTM Duke 390 (2017 model) en rijd deze nog steeds nog geen moment spijt van gehad. op de snelweg is de snelheid niet probleem 160-170 top op een goede dag alleen omdat de motor kort is en niks weegt is hij redelijk onrustig. Daar is het niet de motor voor, het kan wel maar is geen lol aan. Voor de binnenwegen is andersom je vraagt je af waarom je ooit een 1000 hebt gehad zo groot gaat de glimlach zijn het stuurt als niks anders. ik ga heb binnenkort inruilen en het wordt weer een 400cc een KTM 390 Adventure of een Himalayan 450.
Let wel dat KTM cc's en Royal Enfield CC's behoorlijk verschillend zijn.

KTM is een hoogtoerig blok met met korte slag en allemaal licht gewicht precisie onderdelen.

Ik denk dat ze bij RE daar een wat andere insteek hebben dan "ready to race".
Hoewel met die demo testdag van smokey zag je dat er ook aardig gegooid kon worden met dat ding _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

Cherdium schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:55:
[...]

Leuk om je ervaring te lezen! De Svartpilen is op dezelfde basis als de Duke, dus dan weet ik ook een beetje hoe dat gaat. Goed om te horen dat je nog wel kan meekomen met het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ozzynator schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:54:
Calimoto heb ik gebruik gemaakt van het herroepingsrecht, dus 14 dagen proefperiode.
Als ik op de site kijk is het mij niet duidelijk of ik nu gpx en track kan inladen vanaf mijn telefoon of überhaupt?!
Ook is de prijs hoger dan Scenic, dat maakt het eigenlijk nog minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
kneusteun schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:46:
[...]

Als ik op de site kijk is het mij niet duidelijk of ik nu gpx en track kan inladen vanaf mijn telefoon of überhaupt?!
Ook is de prijs hoger dan Scenic, dat maakt het eigenlijk nog minder interessant.
Kan ik met scenic ook ergens midden in de route starten? En wat is eigenlijk het verschil tussen een route en een track?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Bioflap schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:18:

Absoluut niet. Bij zo'n VRO heb je ook altijd heel goed asfalt en zul je je motor ook in een stoppie kunnen remmen.
Eventueel zou een IMU (hellingshoek sensor) wél de remdruk voor dan weg kunnen nemen, of dat gebeurt weet ik niet. Standaard ABS dat de omwentelingen van de wielen telt zal niet ingrijpen. Je voorwiel draait immers nog.

Dus als je hard remt, voor je (waar je naartoe wil) blijven kijken. Als dan de horizon omhoog komt, de rem lossen want je gaat voorover!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Een route is turn by turn bepaald en is zoals je tomtom en garmin kent.

Een track is meer een aantal punten, je probeert die dan te bereiken en hoeft niet specifiek met een bepaalde weg of iets.

Volgens mij is dat al wel zo ver dat je bij de TET in NL dus eigenlijk gewoon een lijn volgt ipv pijltjes en plaatjes ziet. Maar je hebt ook tracks die gewoon veel minder punten hebben en je dus soms echt een weg moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
kneusteun schreef op maandag 6 mei 2024 @ 17:15:
Een route is turn by turn bepaald en is zoals je tomtom en garmin kent.

Een track is meer een aantal punten, je probeert die dan te bereiken en hoeft niet specifiek met een bepaalde weg of iets.

Volgens mij is dat al wel zo ver dat je bij de TET in NL dus eigenlijk gewoon een lijn volgt ipv pijltjes en plaatjes ziet. Maar je hebt ook tracks die gewoon veel minder punten hebben en je dus soms echt een weg moet zoeken.
Klopt. Gewoon het motortje op het lijntje houden en fun will be had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 10:55
ik ben 2 weken geleden gruwelijk door mn rug gegaan, daardoor kan in donderdag (hemelvaart) niet naar 2theexperience. Het betreft de ochtend, zonder de knee down training. Is er iemand die mijn plekkie over wil nemen?

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
TET Zweden is ook leuk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LlOgFdAUXZeBB5hkEjjak6LvDrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3gIiXwMQFwP50ESEQWUgCVlO.jpg?f=fotoalbum_large

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:40
jeroenathome schreef op maandag 6 mei 2024 @ 06:17:
Klopt, je kon toen wel een no-show verzekering afsluiten. Heb ik niet gedaan (ZH) Ik dacht: ik ga kosten wat kost...
Niet dus (zat vast in het buitenland)
Geen VRO
En gewoon de volle 250 euro betalen :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Die koplampbeschermers laten me wel zien waar BMW het idee van de R1300GS vandaan heeft ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Scenic gebruikt volgens mij de ‘engine’ van Kurviger.
“ Currently, there is no Kurviger app on iOS, but the Scenic App integrates with Kurviger and allows you to (1) send routes to it directly from the Kurviger website and (2) create routes In App with the same Kurviger curvy routing. This article explains how to do the first option”.

“ It's possible to access the Kurviger motorcycle routing API in your own app or website. This allows you to easily integrate curvy and fun motorcycle routes, without the heavy lifting.

We added a dedicated page about this on our website”.

Volgens mij heeft die jongen van Scenic dat gebruikt.

[ Voor 30% gewijzigd door Hkuit op 06-05-2024 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:07

botoo

💀 too old to die young

Modz schreef op maandag 6 mei 2024 @ 21:11:
donderdag (hemelvaart) 2theexperience ochtend, zonder de knee down
Lelystad, start 08:30?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 10:55
botoo schreef op maandag 6 mei 2024 @ 23:54:
[...]

Lelystad, start 08:30?
Briefing is 9:15u, in Lelystad inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Hkuit schreef op maandag 6 mei 2024 @ 23:41:
Scenic gebruikt volgens mij de ‘engine’ van Kurviger.
“ Currently, there is no Kurviger app on iOS, but the Scenic App integrates with Kurviger and allows you to (1) send routes to it directly from the Kurviger website and (2) create routes In App with the same Kurviger curvy routing. This article explains how to do the first option”.

“ It's possible to access the Kurviger motorcycle routing API in your own app or website. This allows you to easily integrate curvy and fun motorcycle routes, without the heavy lifting.

We added a dedicated page about this on our website”.

Volgens mij heeft die jongen van Scenic dat gebruikt.
Volgens mij niet, maar ze kunnen wel exporteren.
Niet zo heel gek natuurlijk want meeste apps kunnen dat delen.

Maar ik vond dit van een dev
“(because Scenic uses other map data and another routing algorithm than Kurviger).”

Zegt natuurlijk niet dat de basis app maybe gewoon hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:59
Modz schreef op maandag 6 mei 2024 @ 21:11:
ik ben 2 weken geleden gruwelijk door mn rug gegaan, daardoor kan in donderdag (hemelvaart) niet naar 2theexperience. Het betreft de ochtend, zonder de knee down training. Is er iemand die mijn plekkie over wil nemen?
ik heb wel interesse, ik heb je een DM gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Morgen vertrek ik naar Schwarzwald. Is voor mij de eerste keer daarnaartoe en vroeg me af of iemand nog tips/tricks heeft. In totaal drie nachten. Heenweg via Duitsland en terugweg via Frankrijk/Luxemburg/België. Ik ga in totaal drie nachten. Eerste volle dag naar Titisee en naar de watervallen van Triberg en tweede dag naar de Bodensee. Als iemand nog leuke eettentjes weet of andere routes weet, let me know :)
Pagina: 1 ... 40 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.