• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:46
E-Vix schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 11:25:
Jouw monthly data pack staat op 0 bytes. Daarom werkt het niet. Deze zou voor de EU op 1GB moeten staan. De eerste 3 jaar heb je 1GB per maand.
Ik zou inderdaad naar de dealer gaan en dit aangeven, en aangeven dat het systeem aangeeft dat deze op versie v2.1.0 staat terwijl er v1.3.1 op staat.

Data voor de navigatie valt buiten de databundel en werkt altijd. Dus ook als je geen datategoed meer hebt.

Ik weet niet of dit al in v1.3.1 zat, maar in de navigatie bij 'more info' helemaal onderaan in de opties wordt weergegeven tot wanneer je kostenloos recht hebt op navigatie updates. Trek hier 3 jaar van af, en je weet op welke datum het geactiveerd is. Dit zou, omdat jouw auto nieuw is, in de afgelopen 30 dagen gebeurd moeten zijn.
Staat hier géén einddatum, dan zijn ze jouw auto inderdaad vergeten te activeren.
Bij die more info staat connected services expiration, datum 2029-01-29, dus ik ga er vanuit dat de SIM wel moet werken. Spotify zelf geeft "no media available to browse" zo lang ik wifi niet aanzet. Kan ook nergens door bladeren.

Ik bel zo de dealer eens.

[ Voor 5% gewijzigd door deSenna24 op 30-01-2026 11:47 ]

• Hellbull89
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17:47
deSenna24 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 11:46:
[...]

Bij die more info staat connected services expiration, datum 2029-01-29, dus ik ga er vanuit dat de SIM wel moet werken. Spotify zelf geeft "no media available to browse" zo lang ik wifi niet aanzet. Kan ook nergens door bladeren.

Ik bel zo de dealer eens.
Inderdaad jammer om te zien dat auto's in 2026 nog steeds op die manier afgeleverd worden... Amateuristisch is nog zacht uitgedrukt. Dit soort zaken zou de dealer toch echt moeten controleren alvorens de auto af te leveren.

• BlueArchon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:32
deSenna24 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 11:21:
[...]

Ik veronderstel dat de dealer dat allemaal nog moet activeren? Wel gek om iemand zo buiten te laten rijden zonder dat dat werkt.

[Afbeelding]
Ik had een gelijkaardige ervaring bij het ophalen van mijn Seal een aantal maanden terug. Ze hadden de activatie gedaan bij de dealer (ik zat er bij), maar lieten toen wel weten dat het proces een aantal dagen kon duren. Na een week was het nog niet in orde en heb ik ze telefonisch gecontacteerd, daarna was het op een aantal uren allemaal vrijgegeven.
De symptomen waren vergelijkbaar: geen data, geen upgrades en geen mogelijkheid om de app de koppelen (de QR code om dat te doen was niet beschikbaar).

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:29
deSenna24 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 11:21:
[...]

Wel, net wat geprobeerd.
1. Icoontje kan ik niet aanklikken, wel in settings de data verbinding af en aan zetten, maar die staat nu aan

2. Gegevensmonitor toont 0 B gebruikt, screenshot hieronder

3. Navigatie lijkt wel te werken, maar heb dat al geprobeerd toen deze op wifi zat, misschien offline kaarten? Als ik snel zoek naar iets ver weg (bv Phantasialand) werkt dat wel zo te zien, maar ook na dat op te zoeken toont de data manager 0 B.

Ik veronderstel dat de dealer dat allemaal nog moet activeren? Wel gek om iemand zo buiten te laten rijden zonder dat dat werkt.

[Afbeelding]
Dat ziet eruit als nog niet geactiveerd, zoals @E-Vix ook al aangeeft. Inderdaad weer niet de beste aflevering, het koppelen van de app en activeren data indien nog nodig had de dealer samen met jou moeten doen. Bij mij lukte dat in juni 2024 ook niet direct bij aflevering, maar het was wel binnen een dag opgelost. Jammer dat het nog steeds zo lastig lijkt te zijn voor BYD om de auto's 100% gebruiksklaar af te leveren, met alles geactiveerd en wel.

Ik ben misschien wat voorzichtig, maar ik zou zeker niet zelf gaan rommelen met zelf installeren van updates omdat je auto wel V2.1.0 aangeeft als geïnstalleerde versie als je zoekt naar updates, maar de versienummers en de interface duidelijk V1.3.1 is. Duidelijk dealer probleem, niet een deSenna24 probleem. ;)
E-Vix schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 11:25:
Data voor de navigatie valt buiten de databundel en werkt altijd. Dus ook als je geen datategoed meer hebt.
Geldt dat tegenwoordig voor alle data voor de navigatie, dus ook de automatische laadplanning? In mijn Seal verbruikte de laadplanning wel data uit de bundel toen die functie erin kwam. Dat werd ook aangegeven bij het eerste gebruik. Niet reusachtig veel, met een paar 1000 km door Europa net halverwege de 1 GB bundel, maar wel wat. Die melding komt nu niet meer, maar ik dacht dat dat was omdat we er al mee akkoord gegaan waren.

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:46
@BlueArchon @DeGroteMuis @Hellbull89 @E-Vix
Nog eens met de dealer gebeld, het is doorgegeven aan de invoerder om te activeren, jammer dat het zo moet lopen. De auto kan rijden, maar had toch verwacht dat dat bij levering zou werken. In tussentijd dus de hotspot op smartphone opzetten en die dataverbinding maar gebruiken. Voor langere routes zit er nu dus ook geen laadplanner in, dat kwam pas bij v1.4.0 als ik mij niet vergis. Als ik tegen eind volgende week nog geen QR code zie verschijnen mag ik ze nog eens terugbellen.

Auto was ook niet echt proper afgeleverd, het frame van de achterdeuren was nog smerig en ook zaten er nog plakresten op de auto die ik er net heb afgedaan bij de eerste wasbeurt. Ze zijn wel vriendelijker dan de andere 2 dealers waar ik geweest ben (Zaventem en Wijnegem) maar helemaal top loopt het (nog) niet daar.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:03

E-Vix

Nu met sneeuw!

DeGroteMuis schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 15:29:
Geldt dat tegenwoordig voor alle data voor de navigatie, dus ook de automatische laadplanning? In mijn Seal verbruikte de laadplanning wel data uit de bundel toen die functie erin kwam. Dat werd ook aangegeven bij het eerste gebruik. Niet reusachtig veel, met een paar 1000 km door Europa net halverwege de 1 GB bundel, maar wel wat. Die melding komt nu niet meer, maar ik dacht dat dat was omdat we er al mee akkoord gegaan waren.
De standaard data voor navigatie in ieder geval wel. De rest durf ik niet te zeggen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Hellbull89
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17:47
deSenna24 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 16:02:
@BlueArchon @DeGroteMuis @Hellbull89 @E-Vix
Nog eens met de dealer gebeld, het is doorgegeven aan de invoerder om te activeren, jammer dat het zo moet lopen. De auto kan rijden, maar had toch verwacht dat dat bij levering zou werken. In tussentijd dus de hotspot op smartphone opzetten en die dataverbinding maar gebruiken. Voor langere routes zit er nu dus ook geen laadplanner in, dat kwam pas bij v1.4.0 als ik mij niet vergis. Als ik tegen eind volgende week nog geen QR code zie verschijnen mag ik ze nog eens terugbellen.

Auto was ook niet echt proper afgeleverd, het frame van de achterdeuren was nog smerig en ook zaten er nog plakresten op de auto die ik er net heb afgedaan bij de eerste wasbeurt. Ze zijn wel vriendelijker dan de andere 2 dealers waar ik geweest ben (Zaventem en Wijnegem) maar helemaal top loopt het (nog) niet daar.
Qua after sales service ben ik wel redelijk tevreden van mijn dealer (Gent), maar de levering liep daar ook niet 100% zoals het zou moeten. Dat is ondertussen wel al bijna een jaar geleden dus mogelijk is dit intussen wel verbeterd.

Recent zijn er nog dealers geopend in Aalst en Asse, van de Valckenier-groep. Hier had ik vroeger wel goeie ervaringen mee, dus misschien dat ik naar de toekomst toe van dealer verander voor het jaarlijkse anderhalfjaarlijkse onderhoud.
Pagina: 1 ... 43 44 Laatste