• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
E-Vix schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 11:25:
Jouw monthly data pack staat op 0 bytes. Daarom werkt het niet. Deze zou voor de EU op 1GB moeten staan. De eerste 3 jaar heb je 1GB per maand.
Ik zou inderdaad naar de dealer gaan en dit aangeven, en aangeven dat het systeem aangeeft dat deze op versie v2.1.0 staat terwijl er v1.3.1 op staat.

Data voor de navigatie valt buiten de databundel en werkt altijd. Dus ook als je geen datategoed meer hebt.

Ik weet niet of dit al in v1.3.1 zat, maar in de navigatie bij 'more info' helemaal onderaan in de opties wordt weergegeven tot wanneer je kostenloos recht hebt op navigatie updates. Trek hier 3 jaar van af, en je weet op welke datum het geactiveerd is. Dit zou, omdat jouw auto nieuw is, in de afgelopen 30 dagen gebeurd moeten zijn.
Staat hier géén einddatum, dan zijn ze jouw auto inderdaad vergeten te activeren.
Bij die more info staat connected services expiration, datum 2029-01-29, dus ik ga er vanuit dat de SIM wel moet werken. Spotify zelf geeft "no media available to browse" zo lang ik wifi niet aanzet. Kan ook nergens door bladeren.

Ik bel zo de dealer eens.

[ Voor 5% gewijzigd door deSenna24 op 30-01-2026 11:47 ]

• Hellbull89
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:34
deSenna24 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 11:46:
[...]

Bij die more info staat connected services expiration, datum 2029-01-29, dus ik ga er vanuit dat de SIM wel moet werken. Spotify zelf geeft "no media available to browse" zo lang ik wifi niet aanzet. Kan ook nergens door bladeren.

Ik bel zo de dealer eens.
Inderdaad jammer om te zien dat auto's in 2026 nog steeds op die manier afgeleverd worden... Amateuristisch is nog zacht uitgedrukt. Dit soort zaken zou de dealer toch echt moeten controleren alvorens de auto af te leveren.

• BlueArchon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:53
deSenna24 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 11:21:
[...]

Ik veronderstel dat de dealer dat allemaal nog moet activeren? Wel gek om iemand zo buiten te laten rijden zonder dat dat werkt.

[Afbeelding]
Ik had een gelijkaardige ervaring bij het ophalen van mijn Seal een aantal maanden terug. Ze hadden de activatie gedaan bij de dealer (ik zat er bij), maar lieten toen wel weten dat het proces een aantal dagen kon duren. Na een week was het nog niet in orde en heb ik ze telefonisch gecontacteerd, daarna was het op een aantal uren allemaal vrijgegeven.
De symptomen waren vergelijkbaar: geen data, geen upgrades en geen mogelijkheid om de app de koppelen (de QR code om dat te doen was niet beschikbaar).

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-02 12:45
deSenna24 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 11:21:
[...]

Wel, net wat geprobeerd.
1. Icoontje kan ik niet aanklikken, wel in settings de data verbinding af en aan zetten, maar die staat nu aan

2. Gegevensmonitor toont 0 B gebruikt, screenshot hieronder

3. Navigatie lijkt wel te werken, maar heb dat al geprobeerd toen deze op wifi zat, misschien offline kaarten? Als ik snel zoek naar iets ver weg (bv Phantasialand) werkt dat wel zo te zien, maar ook na dat op te zoeken toont de data manager 0 B.

Ik veronderstel dat de dealer dat allemaal nog moet activeren? Wel gek om iemand zo buiten te laten rijden zonder dat dat werkt.

[Afbeelding]
Dat ziet eruit als nog niet geactiveerd, zoals @E-Vix ook al aangeeft. Inderdaad weer niet de beste aflevering, het koppelen van de app en activeren data indien nog nodig had de dealer samen met jou moeten doen. Bij mij lukte dat in juni 2024 ook niet direct bij aflevering, maar het was wel binnen een dag opgelost. Jammer dat het nog steeds zo lastig lijkt te zijn voor BYD om de auto's 100% gebruiksklaar af te leveren, met alles geactiveerd en wel.

Ik ben misschien wat voorzichtig, maar ik zou zeker niet zelf gaan rommelen met zelf installeren van updates omdat je auto wel V2.1.0 aangeeft als geïnstalleerde versie als je zoekt naar updates, maar de versienummers en de interface duidelijk V1.3.1 is. Duidelijk dealer probleem, niet een deSenna24 probleem. ;)
E-Vix schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 11:25:
Data voor de navigatie valt buiten de databundel en werkt altijd. Dus ook als je geen datategoed meer hebt.
Geldt dat tegenwoordig voor alle data voor de navigatie, dus ook de automatische laadplanning? In mijn Seal verbruikte de laadplanning wel data uit de bundel toen die functie erin kwam. Dat werd ook aangegeven bij het eerste gebruik. Niet reusachtig veel, met een paar 1000 km door Europa net halverwege de 1 GB bundel, maar wel wat. Die melding komt nu niet meer, maar ik dacht dat dat was omdat we er al mee akkoord gegaan waren.

• deSenna24
  • Nu online
@BlueArchon @DeGroteMuis @Hellbull89 @E-Vix
Nog eens met de dealer gebeld, het is doorgegeven aan de invoerder om te activeren, jammer dat het zo moet lopen. De auto kan rijden, maar had toch verwacht dat dat bij levering zou werken. In tussentijd dus de hotspot op smartphone opzetten en die dataverbinding maar gebruiken. Voor langere routes zit er nu dus ook geen laadplanner in, dat kwam pas bij v1.4.0 als ik mij niet vergis. Als ik tegen eind volgende week nog geen QR code zie verschijnen mag ik ze nog eens terugbellen.

Auto was ook niet echt proper afgeleverd, het frame van de achterdeuren was nog smerig en ook zaten er nog plakresten op de auto die ik er net heb afgedaan bij de eerste wasbeurt. Ze zijn wel vriendelijker dan de andere 2 dealers waar ik geweest ben (Zaventem en Wijnegem) maar helemaal top loopt het (nog) niet daar.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:03

E-Vix

Nu met sneeuw!

DeGroteMuis schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 15:29:
Geldt dat tegenwoordig voor alle data voor de navigatie, dus ook de automatische laadplanning? In mijn Seal verbruikte de laadplanning wel data uit de bundel toen die functie erin kwam. Dat werd ook aangegeven bij het eerste gebruik. Niet reusachtig veel, met een paar 1000 km door Europa net halverwege de 1 GB bundel, maar wel wat. Die melding komt nu niet meer, maar ik dacht dat dat was omdat we er al mee akkoord gegaan waren.
De standaard data voor navigatie in ieder geval wel. De rest durf ik niet te zeggen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Hellbull89
deSenna24 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 16:02:
@BlueArchon @DeGroteMuis @Hellbull89 @E-Vix
Nog eens met de dealer gebeld, het is doorgegeven aan de invoerder om te activeren, jammer dat het zo moet lopen. De auto kan rijden, maar had toch verwacht dat dat bij levering zou werken. In tussentijd dus de hotspot op smartphone opzetten en die dataverbinding maar gebruiken. Voor langere routes zit er nu dus ook geen laadplanner in, dat kwam pas bij v1.4.0 als ik mij niet vergis. Als ik tegen eind volgende week nog geen QR code zie verschijnen mag ik ze nog eens terugbellen.

Auto was ook niet echt proper afgeleverd, het frame van de achterdeuren was nog smerig en ook zaten er nog plakresten op de auto die ik er net heb afgedaan bij de eerste wasbeurt. Ze zijn wel vriendelijker dan de andere 2 dealers waar ik geweest ben (Zaventem en Wijnegem) maar helemaal top loopt het (nog) niet daar.
Qua after sales service ben ik wel redelijk tevreden van mijn dealer (Gent), maar de levering liep daar ook niet 100% zoals het zou moeten. Dat is ondertussen wel al bijna een jaar geleden dus mogelijk is dit intussen wel verbeterd.

Recent zijn er nog dealers geopend in Aalst en Asse, van de Valckenier-groep. Hier had ik vroeger wel goeie ervaringen mee, dus misschien dat ik naar de toekomst toe van dealer verander voor het jaarlijkse anderhalfjaarlijkse onderhoud.

• deSenna24
  • Nu online
Hopla, vandaag de auto eens aan een collega laten zien en bij instappen sprong de QR code erop, ineens maar gekoppeld. Dan zal ik een van de dagen ook wel een software update te zien krijgen vermoed ik :)

• DeGroteMuis
Autovisie heeft een 15.000km miniduurtest met de Seal Comfort gedaan en daar zo'n 4-5 maanden later iets van op de site gezet: https://www.autovisie.nl/test/15000-kilometer-in-byd-seal/

Paar foutjes (DAB ontvangst is bijvoorbeeld toch echt een hardware issue), iets teveel hameren op Chinese ADAS fouten terwijl bijvoorbeeld VW toch echt niet veel beter is en in de tekst een creatieve manier van omschrijven dat Tesla goedkoper is en daarom de Seal automatisch te duur, maar het geeft verder wel een aardig beeld denk ik.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Ik heb al een hele tijd (zeker minstens een half jaar) een trilling aan het stuur bij snelheden boven de 100 km/u. Ik heb hier enkele berichten over trilling aan het stuur gelezen, maar als ik het goed had begrepen waren dat echt zware trillingen met geluid. Bij mij is dat niet zo erg, dus ik dacht er niet zo veel van bij mij. Het zou waarschijnlijk aan het wegdek liggen.
Onder de 95 km/u glijdt de Seal over de snelweg. Bij langere rijtijd boven de 100 km/u werd het getril wel wat irritant en vermoeiend voor de polsen. Na combinaties van snelwegdek en snelheid getest te hebben, ben ik wel tot de conclusie gekomen dat het niet aan het wegdek ligt. Alleen de stuur trilt, de rest van de harde interieurdelen in de auto voelt ook zo stabiel als wat. Ik hoor dan ook wat laag geluid, al kan ik niet zeggen of dat gewoon rijgeluiden zijn of aan het getril ligt. Ter vergelijking, met 40 km/u over een klinkerweg is er geen getril, en het eventueel geschok voel je ook overal in de auto.
Ik heb het aangemeld bij de dealer. Ze kunnen niet zeggen of het onder garantie valt. We gaan het zien.

Vraagje aan degenen die hun trillende stuur hebben laten repareren, m.b.t. vervangend vervoer: hoe lang duurde die controle/reparatie?

• deSenna24
  • Nu online
Mijn SIM kaart en abonnement van 1GB is nu actief sinds maandag en data werkt, maar app toont bij die "IoT SIM Card" "not supported", staat wel Orange Business met VIN en ICCID nummer. Dat duurt even om te updaten vermoed ik?

1GB is wel wat weinig, heb Spotify nu manueel op medium quality gezet gezien er al meer dan 200MB gebruikt is op 3 dagen tijd. Benieuwd of dat wat helpt.

• Hellbull89
deSenna24 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 13:09:
Mijn SIM kaart en abonnement van 1GB is nu actief sinds maandag en data werkt, maar app toont bij die "IoT SIM Card" "not supported", staat wel Orange Business met VIN en ICCID nummer. Dat duurt even om te updaten vermoed ik?

1GB is wel wat weinig, heb Spotify nu manueel op medium quality gezet gezien er al meer dan 200MB gebruikt is op 3 dagen tijd. Benieuwd of dat wat helpt.
Die "not supported" in de app staat er bij iedereen met een Seal, denk ik. Ook niet echt duidelijk wat hier nu juist mee bedoeld wordt, maar mogelijk heeft het te maken met de toekomstige mogelijkheid om een eigen simkaart te gebruiken in de auto, of zo had ik het toch ergens gelezen.

Wat betreft Spotify: 1GB per maand is hier sowieso heel weinig voor. Ikzelf gebruik Spotify uitsluitend via Android Auto (dus met mobiele data van mijn smartphone).

• Hellbull89
Fireshade schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 18:30:
Ik heb al een hele tijd (zeker minstens een half jaar) een trilling aan het stuur bij snelheden boven de 100 km/u. Ik heb hier enkele berichten over trilling aan het stuur gelezen, maar als ik het goed had begrepen waren dat echt zware trillingen met geluid. Bij mij is dat niet zo erg, dus ik dacht er niet zo veel van bij mij. Het zou waarschijnlijk aan het wegdek liggen.
Onder de 95 km/u glijdt de Seal over de snelweg. Bij langere rijtijd boven de 100 km/u werd het getril wel wat irritant en vermoeiend voor de polsen. Na combinaties van snelwegdek en snelheid getest te hebben, ben ik wel tot de conclusie gekomen dat het niet aan het wegdek ligt. Alleen de stuur trilt, de rest van de harde interieurdelen in de auto voelt ook zo stabiel als wat. Ik hoor dan ook wat laag geluid, al kan ik niet zeggen of dat gewoon rijgeluiden zijn of aan het getril ligt. Ter vergelijking, met 40 km/u over een klinkerweg is er geen getril, en het eventueel geschok voel je ook overal in de auto.
Ik heb het aangemeld bij de dealer. Ze kunnen niet zeggen of het onder garantie valt. We gaan het zien.

Vraagje aan degenen die hun trillende stuur hebben laten repareren, m.b.t. vervangend vervoer: hoe lang duurde die controle/reparatie?
Dit klinkt eerder als een klassiek voorbeeld van wielen die gebalanceerd moeten worden, dus ik zou eerst eens in die richting kijken.

• deSenna24
  • Nu online
Hellbull89 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 13:22:
[...]

Die "not supported" in de app staat er bij iedereen met een Seal, denk ik. Ook niet echt duidelijk wat hier nu juist mee bedoeld wordt, maar mogelijk heeft het te maken met de toekomstige mogelijkheid om een eigen simkaart te gebruiken in de auto, of zo had ik het toch ergens gelezen.

Wat betreft Spotify: 1GB per maand is hier sowieso heel weinig voor. Ikzelf gebruik Spotify uitsluitend via Android Auto (dus met mobiele data van mijn smartphone).
Zou wel mooi zijn om een eigen SIM te gebruiken, dacht dat het nu wel "mogelijk" was maar dat je dan OTA updates etc verliest. Hier in België krijg je nu voor 5 euro al minimum 15GB data bij Hey! en DIGI, zou liever zoiets steken ipv die 1GB.
Op mijn Polestar 2 nooit problemen gehad met Spotify streamen op hoogste kwaliteit, daar zag je ook nooit hoeveel data er nog in zat.

[ Voor 14% gewijzigd door deSenna24 op 05-02-2026 13:26 ]

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:09
@deSenna24 Je kan de SIM ook vervangen, zit in de middenconsole onder het matje.
Dacht dat het in dit topic al eens besproken was.

• deSenna24
  • Nu online
vassago schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 13:29:
@deSenna24 Je kan de SIM ook vervangen, zit in de middenconsole onder het matje.
Dacht dat het in dit topic al eens besproken was.
Dat had ik inderdaad ook al gelezen, maar die gebruiker verloor dan de app connectie en mogelijkheid tot OTA.

• vassago
App connectie had ik inderdaad niet aan gedacht, met dit weer zou ik niet zonder kunnen :P

• Sjerome
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17-02 14:45
Mijn BYD laadde plotseling niet verder dan 85%. Bij twee laadpalen. Is dat toeval op hebben meer berijders dat ineens?

• DeGroteMuis
Sjerome schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 13:52:
Mijn BYD laadde plotseling niet verder dan 85%. Bij twee laadpalen. Is dat toeval op hebben meer berijders dat ineens?
Gisteren AC nog gewoon tot 100% geladen. Niet per ongeluk een limiet aangezet in auto of app?

• DeGroteMuis
deSenna24 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 13:09:

De data is inderdaad karig, meer bedoeld voor de basisfuncties dan voor streamen. Voor streamen kan je een abonnement kopen via de app tegenwoordig, zoals E-Vix in "Het grote BYD Seal topic" noemt (onderaan).

Ik stream muziek standaard via Android Auto, dat werkt aardig probleemloos in de Seal. Af en toe een opstart probleem, maar verder werkt het zonder problemen.

• deSenna24
  • Nu online
DeGroteMuis schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 14:57:
[...]

De data is inderdaad karig, meer bedoeld voor de basisfuncties dan voor streamen. Voor streamen kan je een abonnement kopen via de app tegenwoordig, zoals E-Vix in "Het grote BYD Seal topic" noemt (onderaan).

Ik stream muziek standaard via Android Auto, dat werkt aardig probleemloos in de Seal. Af en toe een opstart probleem, maar verder werkt het zonder problemen.
Hmm dat had ik in de app al zien staan, eens beter bekijken. Van wat ik eruit begreep was dat enkel aan te kopen eens het abonnement was afgelopen. Als er ook onbeperkt data in zit is mij dat misschien wel waard. De kleine lettertjes eens lezen, alleen jammer dat dat helemaal in 't Frans staat in België, nergens een optie om dat te wijzigen (app staat in Engels net als smartphone en auto).

• DeGroteMuis
Fireshade schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 18:30:

Is de jouwe eerder teruggeroepen onder andere om de banden te checken? Er was een serie waarbij ook gecheckt werd of de banden wel goed waren, omdat die een platte kant konden hebben. Dan zou je wel verwachten het ook in de harde delen van de auto te voelen, want alle 4 platte kant, maar je weet nooit. De echt zware trillingen aan de voorzijde waren volgens mij bij de AWD, niet bij de RWD. Zoals je het beschrijft, klinkt het ook alsof je stuur zichtbaar beweegt als je het loslaat? Gunstigste geval, proefrit en balanceren, kan je zo weer weg zijn. Als er meer onderzoek nodig is, wordt het waarschijnlijk wel te lang om op te wachten.

• DeGroteMuis
deSenna24 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:05:
[...]

Hmm dat had ik in de app al zien staan, eens beter bekijken. Van wat ik eruit begreep was dat enkel aan te kopen eens het abonnement was afgelopen. Als er ook onbeperkt data in zit is mij dat misschien wel waard. De kleine lettertjes eens lezen, alleen jammer dat dat helemaal in 't Frans staat in België, nergens een optie om dat te wijzigen (app staat in Engels net als smartphone en auto).
Snelle vertaling :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bdBuDNS_gjYgAn4C5VVkYr0NEUk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/23S1LRc4wR6NqSX2dEQUB88o.png?f=user_large

Uit de app in Nederland. Servicenummer is misschien anders voor België, maar het is een internationaal servicenummer, dus misschien ook hetzelfde

• deSenna24
  • Nu online
DeGroteMuis schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:11:
[...]

Snelle vertaling :+
[Afbeelding]

Uit de app in Nederland. Servicenummer is misschien anders voor België, maar het is een internationaal servicenummer, dus misschien ook hetzelfde
Dat is duidelijker, thanks :) toch "unlimited", wel te verwachten, maar vermoed dat je wel een maand lang Spotify op hoge kwaliteit kan streamen.

• DeGroteMuis
deSenna24 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:17:
[...]

Dat is duidelijker, thanks :) toch "unlimited", wel te verwachten, maar vermoed dat je wel een maand lang Spotify op hoge kwaliteit kan streamen.
Zo lang je niet hele dagen in de auto zit of lossless inschakelt, moet dat goed komen, ook met een (redelijke) Fair Use Policy. Lossless zit als het goed is op 1GB per uur ongeveer, maar volgens mijn mobiele provider heb ik ongeveer 3,2GB gebruikt deze maand, met 8-9 uur muziek in de auto en wat berichten op locaties zonder wifi. Waarschijnlijk omdat niet alles wat ik luisterde in Lossless beschikbaar was, of omdat er een deel opgeslagen was op mijn telefoon.

High Quality zou maximaal rond de 200MB per uur uit moeten komen, dus minimaal 50 uur per maand als je maar 10GB zou mogen gebruiken. Ik mag hopen dat 't wel hoger ligt.

• deSenna24
  • Nu online
DeGroteMuis schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:34:
[...]

Zo lang je niet hele dagen in de auto zit of lossless inschakelt, moet dat goed komen, ook met een (redelijke) Fair Use Policy. Lossless zit als het goed is op 1GB per uur ongeveer, maar volgens mijn mobiele provider heb ik ongeveer 3,2GB gebruikt deze maand, met 8-9 uur muziek in de auto en wat berichten op locaties zonder wifi. Waarschijnlijk omdat niet alles wat ik luisterde in Lossless beschikbaar was, of omdat er een deel opgeslagen was op mijn telefoon.

High Quality zou maximaal rond de 200MB per uur uit moeten komen, dus minimaal 50 uur per maand als je maar 10GB zou mogen gebruiken. Ik mag hopen dat 't wel hoger ligt.
Lossless is geen optie in de Spotify app (dacht ik) dus dat zal nog meevallen denk ik :) hoogste setting is very high. Het staat terug op automatic, maar met goede verbinding vermoed ik dat die high of very high neemt.

• DeGroteMuis
deSenna24 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 07:07:
[...]

Lossless is geen optie in de Spotify app (dacht ik) dus dat zal nog meevallen denk ik :) hoogste setting is very high. Het staat terug op automatic, maar met goede verbinding vermoed ik dat die high of very high neemt.
Bij video streamen loopt het inderdaad tot very high, maar heb je geen 'Zonder kwaliteitsverlies' optie voor audio? Die zie ik wel in de app met Spotify Premium abo. Op automatisch hangt het nogal af van je netwerk, zet ik wel altijd aan voor het buitenland omdat onbeperkt dan ook niet echt onbeperkt is. Dan valt de kwaliteit in de bergen nog wel eens terug. Maar nog altijd beter dan haperend geluid natuurlijk.

• E.T.O.
  • Laatst online: 14:59
Hellbull89 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 12:19:
Voor de geïnteresseerden: Op de website van BYD Oostenrijk is nu ook de release log van versie 2.1.1 online gezet:
https://www.bydauto.at/so...a-update-byd-seal-v-2-1-1
Gistermiddag kreeg ik de update versie 2.1.1 binnen en daarna update uitgevoerd! Hopelijk later vandaag de nieuwe features even uitproberen!

• deSenna24
  • Nu online
DeGroteMuis schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 08:24:
[...]

Bij video streamen loopt het inderdaad tot very high, maar heb je geen 'Zonder kwaliteitsverlies' optie voor audio? Die zie ik wel in de app met Spotify Premium abo. Op automatisch hangt het nogal af van je netwerk, zet ik wel altijd aan voor het buitenland omdat onbeperkt dan ook niet echt onbeperkt is. Dan valt de kwaliteit in de bergen nog wel eens terug. Maar nog altijd beter dan haperend geluid natuurlijk.
Alles thuis (versterker, app op laptop etc) staat op lossless, maar in de Seal Spotify app zie ik dat niet. Kan ook niet scrollen in dat menu. Lossless zal nu ook niet nodig zijn gezien die hoeveelheid data, dat zal snel op zijn :)

@E.T.O. hier nog geen updates gekregen. Krijg je ook te zien in de app dat er een beschikbaar is? Mijn draait nog v1.3.1 maar als ik op upgrade tik staat er dat v2.1.0 geïnstalleerd is (2407).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKRf3zJPvRZuQLEL1RSynA-1Aag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CXOywmXuz9ilbcIXoxYuUkzu.jpg?f=fotoalbum_large

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

E.T.O. schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 08:29:
[...]

Gistermiddag kreeg ik de update versie 2.1.1 binnen en daarna update uitgevoerd! Hopelijk later vandaag de nieuwe features even uitproberen!
Kan je een foto posten van de lijst met nieuwe features? De lijst kan je krijgen door via systeem -> versie -> controleren op update te laten zoeken naar een nieuwe versie en dat te herhalen totdat je de melding krijgt "Je hebt de meest recente versie v2.1.1" en dan op het versienummer te tikken. Dan krijg je de releasenotes van die versie te zien. Dan weten we eindelijk zeker wat er nou in de nieuwe versie zit.

Het lijkt er op dat ik dan helaas niet meer in de eerste wave zit :(
deSenna24 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 09:32:
[...]
@E.T.O. hier nog geen updates gekregen. Krijg je ook te zien in de app dat er een beschikbaar is? Mijn draait nog v1.3.1 maar als ik op upgrade tik staat er dat v2.1.0 geïnstalleerd is (2407).
Je zal moeten wachten totdat v2.1.1 voor jouw wagen wordt vrijgegeven. Dit gebeurt in batches. Doorgaands zie je dat er hier 1 of 2 zijn die de update krijgen en dat 2 weken later een grote groep de update aangeboden krijgt, een week later nog een keer een grote groep.
Jouw wagen denkt al v2.1.0 te zijn dus hij zal niet v2.1.0 meer gaan downloaden. Je zal moeten wachten tot v2.1.1 voor jou vrij wordt gegeven.
Op het moment dat v2.1.1 voor jou vrij wordt gegeven zal in het update proces gekeken worden of alle afhankelijke modules (ICC, BEM, etc) ook een firmware-update nodig hebben. Zo ja, dan worden deze ook geupdate.

De app geeft geen melding dat er een update is. Dat zie je alleen in de wagen. Het klokje rechts bovenaan het scherm laat dan een rode stip zien. Als je hier op tikt dan zie je dat er een update beschikbaar is en dat jouw wagen deze al aan het downloaden is. Zodra deze gedownload is zal je een melding krijgen dat er een update beschikbaar is en of je deze wilt installeren.
Tijdens de installatie zal de app wél aangeven dat jouw wagen aan het updaten is en zal deze een melding geven zodra deze klaar is met updaten.

[ Voor 13% gewijzigd door E-Vix op 06-02-2026 09:50 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• deSenna24
  • Nu online
E-Vix schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 09:47:
[...]
Je zal moeten wachten totdat v2.1.1 voor jouw wagen wordt vrijgegeven. Dit gebeurt in batches. Doorgaands zie je dat er hier 1 of 2 zijn die de update krijgen en dat 2 weken later een grote groep de update aangeboden krijgt, een week later nog een keer een grote groep.
Jouw wagen denkt al v2.1.0 te zijn dus hij zal niet v2.1.0 meer gaan downloaden. Je zal moeten wachten tot v2.1.1 voor jou vrij wordt gegeven.
Op het moment dat v2.1.1 voor jou vrij wordt gegeven zal in het update proces gekeken worden of alle afhankelijke modules (ICC, BEM, etc) ook een firmware-update nodig hebben. Zo ja, dan worden deze ook geupdate.

De app geeft geen melding dat er een update is. Dat zie je alleen in de wagen. Het klokje rechts bovenaan het scherm laat dan een rode stip zien. Als je hier op tikt dan zie je dat er een update beschikbaar is en dat jouw wagen deze al aan het downloaden is. Zodra deze gedownload is zal je een melding krijgen dat er een update beschikbaar is en of je deze wilt installeren.
Tijdens de installatie zal de app wél aangeven dat jouw wagen aan het updaten is en zal deze een melding geven zodra deze klaar is met updaten.
Helder, thanks!
Benieuwd wanneer die binnen komt, had verwacht dat er al een nieuwere versie op zou staan. Ook gek dat de auto v2.1.0 aangeeft terwijl dat zo niet is.

• DeGroteMuis
deSenna24 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 09:32:
[...]

Alles thuis (versterker, app op laptop etc) staat op lossless, maar in de Seal Spotify app zie ik dat niet. Kan ook niet scrollen in dat menu. Lossless zal nu ook niet nodig zijn gezien die hoeveelheid data, dat zal snel op zijn :)

[Afbeelding]
Oké, ik heb zelf intussen geen Spotify account meer in de app van de auto, maar meende gehoord te hebben dat die intussen ook lossless ondersteunt in de laatste versie. Zelf gebruik ik Spotify van de telefoon via Android Auto.
deSenna24 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:12:
[...]

Helder, thanks!
Benieuwd wanneer die binnen komt, had verwacht dat er al een nieuwere versie op zou staan. Ook gek dat de auto v2.1.0 aangeeft terwijl dat zo niet is.
Heeft de dealer dan wel aangegeven dat je V2.1.0 nog via OTA krijgt, of een afspraak met je gemaakt om de software te checken? Je noemde wel dat de dealer zei dat de sim / app connect nog geactiveerd zou worden, maar een auto die draait op 1.3.1 volgens de build nummers, maar wel aangeeft dat je 2.1.0 hebt als je checkt op updates is ook wel iets waar de dealer even naar moet kijken lijkt me.

• DeGroteMuis
Overigens enorm irritant dat datzelfde stipje ook in beeld komt als er een open wifi netwerk in de buurt is zodra je lang genoeg binnen bereik bent, ook als je stapvoets over een woonerf gaat. Nee, ik wil niet verbinden met ieder open netwerk dat in de buurt is en hoef daarvan ook geen notificatie!

• deSenna24
  • Nu online
DeGroteMuis schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 12:08:
[...]

Oké, ik heb zelf intussen geen Spotify account meer in de app van de auto, maar meende gehoord te hebben dat die intussen ook lossless ondersteunt in de laatste versie. Zelf gebruik ik Spotify van de telefoon via Android Auto.

[...]

Heeft de dealer dan wel aangegeven dat je V2.1.0 nog via OTA krijgt, of een afspraak met je gemaakt om de software te checken? Je noemde wel dat de dealer zei dat de sim / app connect nog geactiveerd zou worden, maar een auto die draait op 1.3.1 volgens de build nummers, maar wel aangeeft dat je 2.1.0 hebt als je checkt op updates is ook wel iets waar de dealer even naar moet kijken lijkt me.
De dealer zei spring eens binnen dan kunnen we meekijken, want zo wisten ze dat niet. Voor mij is het ook minstens een uur rijden (de dealers rondom hadden vooral slechte communicatie) dus geraak er ook niet binnen hun openingsuren. Ze zijn ook nog geen jaar BYD dealer en pas sinds mei open gegaan. Toen ik buiten reed (woensdag 28 januari) moest de SIM nog geactiveerd worden en kon de app ook niet koppelen, dat is allemaal de maandag erop gelukt. Ze wisten zelf ook niet waarom er op de auto v2.1.0 staat. Als v2.1.1 stilaan uitrolt wacht ik het nog wel even af.

• Hellbull89
DeGroteMuis schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 12:13:
[...]

Overigens enorm irritant dat datzelfde stipje ook in beeld komt als er een open wifi netwerk in de buurt is zodra je lang genoeg binnen bereik bent, ook als je stapvoets over een woonerf gaat. Nee, ik wil niet verbinden met ieder open netwerk dat in de buurt is en hoef daarvan ook geen notificatie!
Deze melding kan je uitschakelen (long press op de notificatie, of ergens in de settings)

• E.T.O.
Kan je een foto posten van de lijst met nieuwe features? De lijst kan je krijgen door via systeem -> versie -> controleren op update te laten zoeken naar een nieuwe versie en dat te herhalen totdat je de melding krijgt "Je hebt de meest recente versie v2.1.1" en dan op het versienummer te tikken. Dan krijg je de releasenotes van die versie te zien. Dan weten we eindelijk zeker wat er nou in de nieuwe versie zit.
Hieronder de change-log uit de auto. Deze werd in het Engels getoond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FCYKJu0BASZgu6NMK5ad7F3Fz4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/onKybxD5NUMRMgFzvdFqsLTP.jpg?f=fotoalbum_large

Het viel me op dat de Head Up Display layout gewijzigd is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Be3YiUhFK_hNzZz2wlBZFkWAhZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wvm689GkjqjkB1ADczkIXFS0.jpg?f=fotoalbum_large

• E.T.O.
Voor iedereen die gebruik maakt van de ABRP app voor navigatie met laadpaal zoek-functionaliteit; er is in een update onlangs ondersteuning voor uitlezen van je BYD Seal via de enode service (ABRP Premium abonnement functie). Ik heb dit werkend gekregen door de volgende stappen te volgen:

De eerste stappen zijn nodig omdat je anders uitgelogd wordt op je BYD app bij gebruik van enode service.

1) Maak een tweede account in de BYD app (via Voertuigautorisatie tegel) onder 'meer functies' van Mijn Voertuig scherm. Hier heb je een tweede email adres voor nodig.
2) Maak een wachtwoord aan voor via de getoonde QR code op een andere telefoon, op het je tweede email adres.
3) In ARBP, zorg ervoor dat je voertuig toegevoegd is en kies 'Live data'
4) Kies voor Enode (premium abbonnement functie) en klik 'Link'
5) Bij het volgende scherm met Enode logo deed bij mij de knop het niet, maar hij gaat wel verder als je daarna op de Privacy Policy link klikt.
6) Ook volgende scherm met 'Doorgaan' knop heeft wat quircks, maar volhouder wint.
7) Inloggegevens invoeren van je net toegevoegd BYD account, ik heb regio Europa gekozen en klik verbinden.
8) Hij geeft een bevestiging als je voertuig gevonden is, klik nogmaals Verbinden.
9) Hij geeft aan of het wel/niet gelukt is. Klik voltooi.

Het kan zijn dat er nog wat schermen geopend worden vanwege alsnog verwerkte klik acties, die kan je sluiten.

Overigens geeft ABRP vaak een melding dat er problemen zijn met de verbinding; ik moest gewoon even geduld hebben, hij krijgt een paar minuten later wel de correcte gegevens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xXaaSny6YDrFKfvOvp4WkV1t90=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lvkCHPBRz2kpmPdEH6M01KRc.png?f=fotoalbum_large

Zeker nu de OBD dongle geen gegevens meer geeft lijkt dit een alternatief. Hopelijk lossen ze de bugjes met verbindingsproblemen snel op!

• vassago
E.T.O. schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:53:
Zeker nu de OBD dongle geen gegevens meer geeft lijkt dit een alternatief. Hopelijk lossen ze de bugjes met verbindingsproblemen snel op!
Ergens hierboven werd ergens gezegd dat het (weer?) zou moeten werken met de dongle.
Heb je dat nog getest met deze update?

• E.T.O.
vassago schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 11:57:
[...]
Ergens hierboven werd ergens gezegd dat het (weer?) zou moeten werken met de dongle.
Heb je dat nog getest met deze update?
Ik heb inderdaad even m'n dongle aan de poort gehangen, en helaas komen bij mij niet de gegevens zoals met een oudere versie binnen... ;(

• deSenna24
  • Nu online
Iemand die misschien weet hoe je de parkeersensoren/camera automatisch laat opspringen als je traag rijdt? Pas wanneer je in achteruit en weer vooruit zet springen de sensoren vooraan op, als je gewoon een stukje gereden hebt en vooruit parkeert werken ze niet.

• Hellbull89
deSenna24 schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 19:20:
Iemand die misschien weet hoe je de parkeersensoren/camera automatisch laat opspringen als je traag rijdt? Pas wanneer je in achteruit en weer vooruit zet springen de sensoren vooraan op, als je gewoon een stukje gereden hebt en vooruit parkeert werken ze niet.
Ze gaan wel vanzelf aan bij het vooruit rijden, maar je moet heel dicht (een tiental centimeter) bij een obstakel komen vooraleer dit gebeurt.
Dit is bij één van de recentere updates wel aangepakt, waardoor ze sneller aanspringen (veertigtal centimeter, misschien?), maar indien jouw Seal nog op een versie met de oude UI zit, ga ik ervan uit dat deze hier nog niet over beschikt.

• deSenna24
  • Nu online
Hellbull89 schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 21:06:
[...]

Ze gaan wel vanzelf aan bij het vooruit rijden, maar je moet heel dicht (een tiental centimeter) bij een obstakel komen vooraleer dit gebeurt.
Dit is bij één van de recentere updates wel aangepakt, waardoor ze sneller aanspringen (veertigtal centimeter, misschien?), maar indien jouw Seal nog op een versie met de oude UI zit, ga ik ervan uit dat deze hier nog niet over beschikt.
Nog iets waar ik op moet wachten dus. Zou een factory reset een OTA kunnen versnellen? Als er nu een oude versie op staat die v2.1.0 aangeeft staat dat met een factory reset misschien wel juist en kan die een update vinden.

• BuildYourDragon
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16-02 12:39

BuildYourDragon

Polar White Seal Comfort

In het vak onder de console heb ik ondertussen de onderstaande bakjes geplaatst van Aliexpress die mij erg bevallen, vooral qua uitzicht en pasvorm. Zie foto's onderaan deze post: het maakt het vak bruikbaar en stijlvol vind ik.

Die zijn gemaakt van een degelijke kwaliteit hard plastic (ABS) met stoffering bovenaan en heb ik de onderkant en zijkanten nog volgeplakt met vilt tape (Tesa 51608) om trillingen te voorkomen :P
Ze passen 100% perfect zonder speling bij mij _/-\o_
Aliexpress link -variant: EV B ABS flocking

Het populaire slappe TPU / Silicone bakje voor het ondervak is trouwens nog steeds gratis af te halen en in nieuwstaat ;)

Ik zag op Ali toevallig nog een nieuw design front spoiler "Black Samurai" die schijnbaar helemaal over de OEM lip komt zodat je geen dubbele lip meer ziet. Dat lijkt op het eerste gezicht wel erg netjes en beschermt dan ook ineens heel je originele lip tegen steenslag 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkeYGrDyJxM-d1KchwCbOv5fe6c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7n0AggPCmzYZ9fvK2WSMD3EU.avif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4eyCFbLz04brYSx5I08GEx3mPbA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/37JKNGyBQCVSipebUZvqpWdU.avif?f=fotoalbum_large

@deSenna24 Je sprak bij het kuisen dat je ook een coating gebruikt voor de lak, heb je gewoon een spray / wet coating aangebracht? (of bij de car wash)
Tot nu toe heb ik enkel een paar "ceramic" Wet Coats (spray & rinse) getest en ik vind Sonax Hypercoat het beste resultaat geven met schuimlans (maar ook duurder en nogal sterke geur).

Pro-tip nog: altijd randloze microvezel doeken gebruiken van 70% polyester - 30% polyamide voor de super krasgevoelige Seal (vooral het zwarte piano plastic binnen en buiten...), ik gebruik vooral The Rag Company Eagle Edgeless 450.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSTCwsvEzHUJ2t9bT5Bo4SqXH4U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/npVvZVncyD9LPRqUiY93epeA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OQdbMP6JXnkSfXUUeolQo1CNAdw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9C0vjHRyLxbmMc2AzqOvrdIZ.jpg?f=fotoalbum_large

De ene zeehond is de andere niet. Seal Comfort - 5.9s - 15.7 kWh avg. over 8000km

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

deSenna24 schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 22:17:
[...]

Nog iets waar ik op moet wachten dus. Zou een factory reset een OTA kunnen versnellen? Als er nu een oude versie op staat die v2.1.0 aangeeft staat dat met een factory reset misschien wel juist en kan die een update vinden.
Ik betwijfel het. Het versienummer wordt ergens in een module opgeslagen. Een factory reset herstelt enkel de softwarematige instellingen van de tablet.

Een OTA update bestaat uit 2 delen. Firmware updates voor de verschillende modules in de auto, en een software update voor de tablet. De modules in de auto zijn bij jou geüpdate en één van die modules rapporteert het versienummer terug. In jouw geval versie v2.1.0. Jouw tablet staat echter op softwareversie 2407. Het is dus wachten op v2.1.1 (waar tablet software 2511 bij zit) om alles weer in sync te krijgen, of bij de BYD dealer de software van de tablet laten bijwerken naar 2506.

• deSenna24
  • Nu online
E-Vix schreef op zondag 8 februari 2026 @ 09:10:
[...]

Ik betwijfel het. Het versienummer wordt ergens in een module opgeslagen. Een factory reset herstelt enkel de softwarematige instellingen van de tablet.

Een OTA update bestaat uit 2 delen. Firmware updates voor de verschillende modules in de auto, en een software update voor de tablet. De modules in de auto zijn bij jou geüpdate en één van die modules rapporteert het versienummer terug. In jouw geval versie v2.1.0. Jouw tablet staat echter op softwareversie 2407. Het is dus wachten op v2.1.1 (waar tablet software 2511 bij zit) om alles weer in sync te krijgen, of bij de BYD dealer de software van de tablet laten bijwerken naar 2506.
Had net de auto nog eens gewassen en factory reset geprobeerd maar inderdaad lukte dus niet, geeft nog v2.1.0 aan. Nog even geduld dus.

• deSenna24
  • Nu online
BuildYourDragon schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 23:57:
@deSenna24 Je sprak bij het kuisen dat je ook een coating gebruikt voor de lak, heb je gewoon een spray / wet coating aangebracht? (of bij de car wash)
Tot nu toe heb ik enkel een paar "ceramic" Wet Coats (spray & rinse) getest en ik vind Sonax Hypercoat het beste resultaat geven met schuimlans (maar ook duurder en nogal sterke geur).

Pro-tip nog: altijd randloze microvezel doeken gebruiken van 70% polyester - 30% polyamide voor de super krasgevoelige Seal (vooral het zwarte piano plastic binnen en buiten...), ik gebruik vooral The Rag Company Eagle Edgeless 450.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik gebruik al enkele jaren de Meguiars Ultimate Ceramic spray (G240108), daar ben ik op meerdere auto's erg tevreden van. Voor de ramen is er ook eentje, Ultimate Glass Cleaner and Water Repellent (G240416) die ik op de ruiten en pano dak doe. De ceramic spray op de ruiten geeft soms een waas, die glass cleaner niet, en doet hetzelfde werk. Vanaf een 70 km/u hoef je geen ruitenwisser meer te gebruiken en vuil gaat er ook makkelijk af door er eens kort met de hogedrukreiniger over te gaan.

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Afgelopen weekend heeft de BYD app (op Android) een update gekregen. De releasenotes zijn:
Provided services in more countries and regions
Check vehicle status and control your car with Apple/Samsung/Google watch.
Behalve dit is er visueel een kleine verandering geweest. Het scherm voor de stoelverwarming, stoelventilatie en verwarmd stuur is samengevoegd met het scherm waar je de cabinetemperatuur op kan regelen. Naar mijn mening een logische samenvoeging. Je hebt heel de klimaatbeheersing nu op één pagina staan.

• Matzen
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15:04
BuildYourDragon schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 23:57:

Ik zag op Ali toevallig nog een nieuw design front spoiler "Black Samurai" die schijnbaar helemaal over de OEM lip komt zodat je geen dubbele lip meer ziet. Dat lijkt op het eerste gezicht wel erg netjes en beschermt dan ook ineens heel je originele lip tegen steenslag 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben benieuwd als iemand deze heeft besteld! Matched de voorkant wat meer met de sportieve achterkant. De bumper die mensen in het verleden online hadden gekocht was nogal een stuk lager en ging vaak over de grond. Deze ziet er iets hoger uit.

• deSenna24
  • Nu online
Is er toevallig iemand die de software al eens via USB heeft geïnstalleerd? Krijg je daarna nog wel OTA updates als er een update is of moet je vanaf dan altijd via USB updaten?

@E-Vix je gaf dat al enkele pagina's geleden aan dat er achteraf nog OTA kan komen, ook dat updaten niet zo moeilijk is, klopt het wat ik hieronder gevonden heb?

Lijkt wel vrij makkelijk door een zip op een USB te zetten zonder dat je moet sideloaden/rooten/.... Van firmware heb ik dit ook al gevonden: https://wiki.defective.tech/en/BYD/Firmware , dan zou je de .zip file kunnen hernoemen en installeren?

[ Voor 16% gewijzigd door deSenna24 op 09-02-2026 11:01 ]

• DeGroteMuis
deSenna24 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:59:
Is er toevallig iemand die de software al eens via USB heeft geïnstalleerd? Krijg je daarna nog wel OTA updates als er een update is of moet je vanaf dan altijd via USB updaten?

@E-Vix je gaf dat al enkele pagina's geleden aan dat er achteraf nog OTA kan komen, ook dat updaten niet zo moeilijk is, klopt het wat ik hieronder gevonden heb?

Lijkt wel vrij makkelijk door een zip op een USB te zetten zonder dat je moet sideloaden/rooten/.... Van firmware heb ik dit ook al gevonden: https://wiki.defective.tech/en/BYD/Firmware , dan zou je de .zip file kunnen hernoemen en installeren?
Ik zou liever 1 of 2 uurtjes vrij nemen van werk en de auto bij de dealer droppen. Laat zij de boel maar oplossen, want een auto die aangeeft op 2.1.0 te zitten terwijl de software duidelijk ouder is, is wat mij betreft een teken dat er iets niet helemaal lekker zit in de software.

• DeGroteMuis
Hellbull89 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 13:26:
[...]

Deze melding kan je uitschakelen (long press op de notificatie, of ergens in de settings)
Dank je, ik zal eens kijken (y)

• DeGroteMuis
E.T.O. schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:36:
[...]

Hieronder de change-log uit de auto. Deze werd in het Engels getoond:

[Afbeelding]

Het viel me op dat de Head Up Display layout gewijzigd is:

[Afbeelding]
Benieuwd wat puntje 2 uit Functie Optimalisatie inhoudt. Optimalisatie van de ICC deactiveringsvoorwaarden zodat je ICC kan uitschakelen als het niet gebruikt wordt klinkt nogal vaag. Wat wel handig zou zijn is als de Seal even duidelijker zou melden wanneer ICC gedeactiveerd wordt.

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

deSenna24 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 10:59:

Ja. Je krijgt daarna nog gewoon OTA updates.

Het updaten via USB is inderdaad zo makkelijk als een .zip bestand met de juiste benaming in de juiste map op een USB stick plaatsen, deze in de USB poort te steken van de auto en met de juiste combinatie van knoppen indrukken in de auto het updateproces starten.
Maar.... Ik ben het ook met @DeGroteMuis eens dat de BYD dealer dit zou moeten oplossen.

• deSenna24
  • Nu online
Tripje naar de dealer is weer 45km heen en 45km terug, dacht als het zo makkelijk is dan de stick erin. En ja hoor, 15 minuutjes later stond dit erop :)

Moest wel even de USB opnieuw formatteren, kwam in een Chinees recovery menu terecht na de start. Een partitie van 7GB aangemaakt in FAT32 en dan werkte het wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqPoMf6itM5IZBRNEiRrPv_6yKo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kx9Dig7CYW19zDUBlXmIiESw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTaMqm2P3FcRYavDhM01Cn1Ef-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WrYZr4sf6zew0UEsRUzlcFZq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door deSenna24 op 09-02-2026 18:23 ]

• E.T.O.
deSenna24 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 17:20:
Tripje naar de dealer is weer 45km heen en 45km terug, dacht als het zo makkelijk is dan de stick erin. En ja hoor, 15 minuutjes later stond dit erop :)
Ben benieuwd of je dan ook de 2.1.1 binnenkort gaat ontvangen!

Sinds 2.1.1 heb ik overigens wat problemen met de GPS positie van de auto; hij gaat alle kanten op of zet de auto een paar kilometer verderop. Zeker met Android Auto vliegt ie alle kanten op; alsof er twee GPS signalen door elkaar lopen (wat wellicht zo is). Een reset van het entertainment systeem helpt, maar het euvel is de volgende dag gewoon weer terug...

Daarnaast is de snelheidslimiet verkeersborden herkenning wat vreemder geworden. Op de A12 gaf deze van alles en nog wat aan, inclusief 15 en 10.

• deSenna24
  • Nu online
E.T.O. schreef op maandag 9 februari 2026 @ 18:22:
[...]

Ben benieuwd of je dan ook de 2.1.1 binnenkort gaat ontvangen!

Sinds 2.1.1 heb ik overigens wat problemen met de GPS positie van de auto; hij gaat alle kanten op of zet de auto een paar kilometer verderop. Zeker met Android Auto vliegt ie alle kanten op; alsof er twee GPS signalen door elkaar lopen (wat wellicht zo is). Een reset van het entertainment systeem helpt, maar het euvel is de volgende dag gewoon weer terug...

Daarnaast is de snelheidslimiet verkeersborden herkenning wat vreemder geworden. Op de A12 gaf deze van alles en nog wat aan, inclusief 15 en 10.
Ben wel benieuwd ja, nu zitten er op de huidige versie al wel veel dingen die ik wel wilde, hoewel de bandenspanning op het homescreen er niet in zit. Was dat er niet uit met v2.1.1 of is dat eruit met v2.1.0? Heb er 2511 global opgezet nu.

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:26
Hier met 2.1.0 bandenspanning op homescreen.

Hopelijk niet weg met de update

Vertrouwen is goed, controle nog beter

• deSenna24
  • Nu online
Juan schreef op maandag 9 februari 2026 @ 19:29:
Hier met 2.1.0 bandenspanning op homescreen.

Hopelijk niet weg met de update
De 2511 die ik heb geïnstalleerd is blijkbaar de v2.1.1 :) (auto geeft bij zoeken naar updates nog wel aan dat het v2.1.0 geïnstalleerd heeft dus ben niet 100% zeker). Heb in ieder geval nu wel een Nederlandstalige assistant.

[ Voor 25% gewijzigd door deSenna24 op 10-02-2026 08:16 ]

• deSenna24
  • Nu online
E.T.O. schreef op maandag 9 februari 2026 @ 18:22:
[...]
Dat GPS dingetje had ik net ook, ik zat een paar 100 meter van de baan af. Een reboot hielp inderdaad. Benieuwd naar straks.

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

2511 is niet v2.1.1. Waarschijnlijk is het een prerelease, maar inmiddels heb ik gezien dat officiele v2.1.1 buildnummer 2512 bevat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NaCBDW2wpOcE5zgvDQFxndAeSgU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjdJsP3bekHidiPSmMhRmCCG.jpg?f=fotoalbum_tile
De GPS problemen had ik ook toen ik 2511 geinstalleerd had. Dit gaat niet weg en zal iedere keer dat de wagen uit is geweest terug komen. Enkel een herstart van de tablet lost dit op. Dat is voor mij dan ook de hoofdreden geweest om weer terug te gaan naar de officiele v2.1.0 (2506).
Ik vermoed dat er in de OTA v2.1.1 ook firmware updates zitten voor bepaalde modules die wellicht nodig zijn voor een correcte GPS werking. Ook was DAB+ in 2511 niet geintegreerd in het multimediacentrum. Iets wat namelijk wel zo is in de officiele v2.1.1. Ik vermoed dat ook dat weer afhankelijk is van een een firmware update die ik miste omdat ik handmatig 2511 had geinstalleerd.

Nog even voor de duidelijkheid. Een OTA update bevat firmware updates voor meerdere modules en een software update voor de tablet. Een update via USB bevat enkel de update voor de tablet.
Via firmware updates worden soms onderdelen toegevoegd dan wel geactiveerd. Zo was in ik meen v1.5.0 toegevoegd dat je de wagen kon starten door deze te ontgrendelen en uit kon zetten door deze op slot te zetten. Nadat ik destijds een downgrade had gedaan had ik de functionaliteit inclusief de menuoptie nog steeds. Oftewel, de optie zat al langer in de software maar was hardwarematig nog niet beschikbaar.
Een tweede voorbeeld: V2.0.0 en v2.1.0 hebben exact dezelfde software versies (2506), maar toch heeft v2.1.0 onder andere de optie om rechts inhalen te voorkomen.

Zodra v2.1.1 uit komt zal je alsnog de update via OTA aangeboden gaan krijgen. Voor wat BYD betreft staat jouw wagen namelijk nog gewoon op v2.1.0.

Mijn tip: Downgrade de tablet naar v2506. 2511 bied, behalve de mogelijkheid om met gebruikersprofielen te werken geen enkele verbetering ten opzichte van 2506 maar bevat wél een aantal vervelende bugs.

[ Voor 9% gewijzigd door E-Vix op 10-02-2026 09:14 ]

• Matzen
Weet iemand hoe de gebruikers profielen worden gedetecteerd? Gaat dit via je telefoon of via de sleutel?

• deSenna24
  • Nu online
E-Vix schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:08:
2511 is niet v2.1.1. Waarschijnlijk is het een prerelease, maar inmiddels heb ik gezien dat officiele v2.1.1 buildnummer 2512 bevat:
[Afbeelding]
De GPS problemen had ik ook toen ik 2511 geinstalleerd had. Dit gaat niet weg en zal iedere keer dat de wagen uit is geweest terug komen. Enkel een herstart van de tablet lost dit op. Dat is voor mij dan ook de hoofdreden geweest om weer terug te gaan naar de officiele v2.1.0 (2506).
Ik vermoed dat er in de OTA v2.1.1 ook firmware updates zitten voor bepaalde modules die wellicht nodig zijn voor een correcte GPS werking. Ook was DAB+ in 2511 niet geintegreerd in het multimediacentrum. Iets wat namelijk wel zo is in de officiele v2.1.1. Ik vermoed dat ook dat weer afhankelijk is van een een firmware update die ik miste omdat ik handmatig 2511 had geinstalleerd.

Nog even voor de duidelijkheid. Een OTA update bevat firmware updates voor meerdere modules en een software update voor de tablet. Een update via USB bevat enkel de update voor de tablet.
Via firmware updates worden soms onderdelen toegevoegd dan wel geactiveerd. Zo was in ik meen v1.5.0 toegevoegd dat je de wagen kon starten door deze te ontgrendelen en uit kon zetten door deze op slot te zetten. Nadat ik destijds een downgrade had gedaan had ik de functionaliteit inclusief de menuoptie nog steeds. Oftewel, de optie zat al langer in de software maar was hardwarematig nog niet beschikbaar.
Een tweede voorbeeld: V2.0.0 en v2.1.0 hebben exact dezelfde software versies (2506), maar toch heeft v2.1.0 onder andere de optie om rechts inhalen te voorkomen.

Zodra v2.1.1 uit komt zal je alsnog de update via OTA aangeboden gaan krijgen. Voor wat BYD betreft staat jouw wagen namelijk nog gewoon op v2.1.0.

Mijn tip: Downgrade de tablet naar v2506. 2511 bied, behalve de mogelijkheid om met gebruikersprofielen te werken geen enkele verbetering ten opzichte van 2506 maar bevat wél een aantal vervelende bugs.
Net eens gaan kijken onder mijn pauze en de GPS werkt nu nog goed, straks en morgenvroeg nog eens kijken. Ik heb alvast een USB gemaakt met de 2506 op, maar op dezelfde manier een downgrade uitvoeren lijkt niet te werken, moet je daar iets anders voor doen? De update lijkt gewoon te starten, dan vanaf 10% gaat het ineens erg snel naar 100% en staat 2511 er gewoon nog op.

De navigatie zelf werkt wel veel fijner en sneller dan in die 2407, ook geen vervelend enorm toetsenbord meer op dat scherm :)

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

deSenna24 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:01:
[...]

Net eens gaan kijken onder mijn pauze en de GPS werkt nu nog goed, straks en morgenvroeg nog eens kijken. Ik heb alvast een USB gemaakt met de 2506 op, maar op dezelfde manier een downgrade uitvoeren lijkt niet te werken, moet je daar iets anders voor doen? De update lijkt gewoon te starten, dan vanaf 10% gaat het ineens erg snel naar 100% en staat 2511 er gewoon nog op.

De navigatie zelf werkt wel veel fijner en sneller dan in die 2407, ook geen vervelend enorm toetsenbord meer op dat scherm :)
Het .zip bestand van de 2506 update moet eerst uitgepakt worden. Deze bevat de mappenstructuur voor op je USB stick al. Als je het .zip bestand opent dan zie je namelijk de map BYDUpdatePackage.
Wat er nu gebeurd is dat het .zip bestand naar de tablet wordt gekopieerd (eerste 10%). Vervolgens herkend hij het niet als een update en gaat hij meteen door naar de 100%.

Het GPS probleem merk je enkel tijdens het rijden. De beginpositie is goed. Die heeft hij onthouden van de vorige keer dat je hebt geparkeerd. Echter omdat hij geen GPS fix heeft gaat hij aan de hand van het kompas, de kaart en de wielsnelheid proberen te bepalen waar je rijdt. Dit is alleen niet nauwkeurig genoeg en plakt je aan de wegen die hij onderweg tegen komt. Uiteindelijk zijn er zoveel correcties uitgevoerd dat je navigatie denkt dat je 150 meter verderop dwars door een weiland aan het rijden bent.

• deSenna24
  • Nu online
E-Vix schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:22:
[...]

Het .zip bestand van de 2506 update moet eerst uitgepakt worden. Deze bevat de mappenstructuur voor op je USB stick al. Als je het .zip bestand opent dan zie je namelijk de map BYDUpdatePackage.
Wat er nu gebeurd is dat het .zip bestand naar de tablet wordt gekopieerd (eerste 10%). Vervolgens herkend hij het niet als een update en gaat hij meteen door naar de 100%.

Het GPS probleem merk je enkel tijdens het rijden. De beginpositie is goed. Die heeft hij onthouden van de vorige keer dat je hebt geparkeerd. Echter omdat hij geen GPS fix heeft gaat hij aan de hand van het kompas, de kaart en de wielsnelheid proberen te bepalen waar je rijdt. Dit is alleen niet nauwkeurig genoeg en plakt je aan de wegen die hij onderweg tegen komt. Uiteindelijk zijn er zoveel correcties uitgevoerd dat je navigatie denkt dat je 150 meter verderop dwars door een weiland aan het rijden bent.
Aah klopt inderdaad, heb em uitgepakt en geïnstalleerd met succes, thanks!
Bandenspanning staat nu ook op het home screen.

Toch fijn dat de BYD makkelijk ingesteld wordt, paar keer op accept klikken en je bent er. Bij de Polestar moest je dan altijd nog inloggen met Polestar account, Google account, app en digital key koppelen met alle sleutels in de auto, en dat systeem duurde ook wat langer.

• Hellbull89
deSenna24 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 14:40:
[...]

Aah klopt inderdaad, heb em uitgepakt en geïnstalleerd met succes, thanks!
Bandenspanning staat nu ook op het home screen.

Toch fijn dat de BYD makkelijk ingesteld wordt, paar keer op accept klikken en je bent er. Bij de Polestar moest je dan altijd nog inloggen met Polestar account, Google account, app en digital key koppelen met alle sleutels in de auto, en dat systeem duurde ook wat langer.
Goed om te lezen, dan ben je nu toch bij met de meest recente officiële softwareversie zonder bugs. De updates van de overige modules krijg je dan waarschijnlijk wel zodra v2.1.1 officieel wordt uitgerold, binnen enkele dagen/weken.

• deSenna24
  • Nu online
Hellbull89 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 14:50:
[...]

Goed om te lezen, dan ben je nu toch bij met de meest recente officiële softwareversie zonder bugs. De updates van de overige modules krijg je dan waarschijnlijk wel zodra v2.1.1 officieel wordt uitgerold, binnen enkele dagen/weken.
Zeker :) de auto voelt nu wel beter aan met die software, moderner vooral, en zeker de navigatie lijkt fel verbeterd dan sinds ik em 2 weken geleden heb opgehaald. Ik kan tenminste plaatsen vinden nu :D

• evdpitte
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-02 18:30
Ik kwam op youtube een leuke vergelijking tegen van de nieuwe mercedes cla tegen de seal.
YouTube: Mercedes CLA vs BYD Seal: mileage monster or value king?

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik zag net dat er weer een update was voor de BYD app. Deze is nu geupdate naar versie v3.2.4. De releasenotes zijn dat er enkel bugfixes in zouden zitten.

Echter... Ik zag een nieuwe menu optie 'IoT-SIMkaart'.
Als ik hier op klik krijg je de details van je simkaart te zien. Hier staat ok een melding in 'Nog niet ondersteund'. Als je hier op klikt dan krijg je weer een melding dat de huidige systeemversie van het voertuig tijdelijk niet ondersteund wordt. Ik vermoed dat dit iets is wat samen hangt met onder andere de profielen in v2.1.1

Ik wist al dat ik een Franse simkaart in de auto heb. Kennelijk is deze dus van Orange Business. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die een andere provider hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6z2nMjVoZud9iJvbm1kwlE5JkQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JMDSubI1wIzpRVk8yWKbKJ6g.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBTDtC_OG6k_wHadnk6s4ysHPTE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yFDI00s2HIyqUz8JdQGpPbVN.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fITWxYo4_dse26KDkd8hXnnHqSg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W7Taf5nSMXoTRjnwm5ZgGXlf.jpg?f=fotoalbum_large

• E.T.O.
E-Vix schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:27:
Echter... Ik zag een nieuwe menu optie 'IoT-SIMkaart'.
Als ik hier op klik krijg je de details van je simkaart te zien. Hier staat ok een melding in 'Nog niet ondersteund'. Als je hier op klikt dan krijg je weer een melding dat de huidige systeemversie van het voertuig tijdelijk niet ondersteund wordt. Ik vermoed dat dit iets is wat samen hangt met onder andere de profielen in v2.1.1
Ik had deze optie in de vorige release (dacht ik) ook al gezien. Ik krijg ipv "Nog niet ondersteund" de tekst "Niet-geregistreerd" en een klikbare "Echte Naam Registratie >" aan de rechterkant. Als ik daar op klik krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOYBjhe6KQqXNi6HepNOIosUXzs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GJnSdWZoRpF8L4AT8P11k3mT.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben nog niet akkoord gegaan, ik weet niet wat het voordeel is om hier akkoord te gaan...

• Juan
Hier ook de melding, niet ondersteund, maar heb de 2.1.1. update nog niet gehad.

• Juan
@E-Vix Wellicht verkapte toestemming, dat je straks een betaalde simkaart afneemt? Die data zou niet onbeperkt gratis zijn (max 3 jaar)

• DeGroteMuis
Hier niet de melding niet ondersteund als popup, wel de tekst onder de tegel zoals in de middelste foto van E-Vix in "Het grote BYD Seal topic". En idd, Orange Business. Android telefoon.

[ Voor 4% gewijzigd door DeGroteMuis op 13-02-2026 08:11 ]

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:32
enkele veranderingen voor dit jaar?

https://www.bydauto.be/media/0iyh1zgu/seal-2026-en.pdf

gedaan met draaibaar display en nieuwe kleuren (ruby red, lavender grey) zijn de eerste zaken die mij opvallen...
https://www.byd-seal-foru...20260202-160828-email-jpg

Ook nog een paar andere vernieuwing die ik her en der heb opgevangen, (waaronder het duitse seal forum)
https://www.byd-seal-foru...0260202-160828-email-jpg/

- het BYD logo staat nu centraal op de kofferbak :X
- de frunk heeft geen deksel meer maar wordt afgesloten door de motorkap zelf
- koffer en frunkinhoud zijn verhoogd naar 400->485l en van 53->72l (gewoon door de berekeningswijze en frunk zonder deksel)
- geen BYD logo stiksels meer op de zetels (nog geen fotos van gezien)
- in de koffer zouden haken worden voorzien (lijkt me wel handig!)
- extra monitoringssystemen die je in het oog moeten houden....en dat nog meer herrie geeft :'(
- bluetooth sleutel
- NFC logo op de middenconsole verdwijnt, wat deed dit daar ook?
- PM2.5 filtersysteem verdwijnt maar PM2.5 filter blijft behouden
- nieuwe velgen

[ Voor 89% gewijzigd door Tec7lol op 16-02-2026 00:03 . Reden: nog wat veranderingen ]

• deSenna24
  • Nu online
Tec7lol schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:59:

gedaan met draaibaar display en nieuwe kleuren (ruby red, lavendel grey) zijn de eerste zaken die mij opvallen...
OW, en het BYD logo staat nu centraal op de kofferbak :X
en de frunk heeft geen deksel meer maar wordt afgesloten door de motorkap zelf
Heb al eentje zien staan in de showroom toen ik de mijne 3 weken geleden ben gaan ophalen. De mijne is nog eentje van de vorige reeks. De nieuwe velgen zijn mooi, jammer dat ik die niet heb, maar als ik dan kijk naar dat enorme logo op de achterkant ben ik er toch niet jaloers op. Toch liever subtiel zoals de vorige reeks. Mooiere velgen heb ik toch al besteld voor in de zomer, de standaard worden mijn winterset :)

• E.T.O.
deSenna24 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 17:27:
[...]
Mooiere velgen heb ik toch al besteld voor in de zomer, de standaard worden mijn winterset :)
Heb je die nieuwe velgen besteld? waar en voor hoeveel? :9

• DeGroteMuis
Tec7lol schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:59:

gedaan met draaibaar display en nieuwe kleuren (ruby red, lavender grey) zijn de eerste zaken die mij opvallen...
https://www.byd-seal-foru...20260202-160828-email-jpg

Ook nog een paar andere vernieuwing die ik her en der heb opgevangen, (waaronder het duitse seal forum)
https://www.byd-seal-foru...0260202-160828-email-jpg/

- het BYD logo staat nu centraal op de kofferbak :X
- de frunk heeft geen deksel meer maar wordt afgesloten door de motorkap zelf
- koffer en frunkinhoud zijn verhoogd naar 400->485l en van 53->72l (gewoon door de berekeningswijze en frunk zonder deksel)
- geen BYD logo stiksels meer op de zetels (nog geen fotos van gezien)
- in de koffer zouden haken worden voorzien (lijkt me wel handig!)
- extra monitoringssystemen die je in het oog moeten houden....en dat nog meer herrie geeft :'(
- bluetooth sleutel
- NFC logo op de middenconsole verdwijnt, wat deed dit daar ook?
- PM2.5 filtersysteem verdwijnt maar PM2.5 filter blijft behouden
- nieuwe velgen
Grappig dat zelfs in BYD's eigen materiaal de stiksels in de stoelen nog getoond worden. Verder jammer dat BYD schijnbaar kiest voor slechter. Als ik kijk hoe mijn frunk deksel eruit ziet, ben ik wel blij met de klep die erop zit. De juice booster ligt er mooi schoon in, ook al zit de klep onder het stof / zand. En de Tesla kofferbakmaat berekening hoef van mij ook niet zo nodig, net als nog meer grijs op de weg met nu een derde tint grijs. Vrees dat het monitoringsysteem wel een Europese eis is, DAW. Afgaande op de andere BYD modellen die dat hebben, ben ik blij dat de mijne nog zonder kwam. Weet ook niet wat je aan een PM 2.5 filter hebt zonder dat er lucht doorheen geduwd wordt? En jammer van dat BYD logo achterop. Dat was al voor een aantal markten standaard, maar in de Benelux nog niet, dus hoopte eigenlijk dat het nog steeds alleen de foto was, maar a;ls @deSenna24 het ook al in de showroom gezien heeft... Bluetooth key, is dat niet het systeem dat werkt op Samsung en Apple only? Niet echt een plus, meer een upgrade van de folder.

En helemaal om te janken dat de BYD Europe brochure nu feitelijke onwaarheden toont met de 10-80% in 26 minuten prominent in de brochure op de tweede pagina. Dit is nog steeds de laadduur voor 30-80%, zoals het al was, maar dat zie je pas in de spec tabellen. Hier is letterlijk niets aan veranderd.

• deSenna24
  • Nu online
E.T.O. schreef op zondag 15 februari 2026 @ 19:18:
[...]

Heb je die nieuwe velgen besteld? waar en voor hoeveel? :9
Geen officiële BYD velgen, heb MSW74 velgen besteld, polished black. Mooi zwart met een subtiele zilveren trim. Gaat mooi staan onder de zwarte Seal :)
https://www.mswwheels.com/models/msw/avantgarde/MSW%2074

• deSenna24
  • Nu online
DeGroteMuis schreef op maandag 16 februari 2026 @ 07:53:
[...]

Grappig dat zelfs in BYD's eigen materiaal de stiksels in de stoelen nog getoond worden. Verder jammer dat BYD schijnbaar kiest voor slechter. Als ik kijk hoe mijn frunk deksel eruit ziet, ben ik wel blij met de klep die erop zit. De juice booster ligt er mooi schoon in, ook al zit de klep onder het stof / zand. En de Tesla kofferbakmaat berekening hoef van mij ook niet zo nodig, net als nog meer grijs op de weg met nu een derde tint grijs. Vrees dat het monitoringsysteem wel een Europese eis is, DAW. Afgaande op de andere BYD modellen die dat hebben, ben ik blij dat de mijne nog zonder kwam. Weet ook niet wat je aan een PM 2.5 filter hebt zonder dat er lucht doorheen geduwd wordt? En jammer van dat BYD logo achterop. Dat was al voor een aantal markten standaard, maar in de Benelux nog niet, dus hoopte eigenlijk dat het nog steeds alleen de foto was, maar a;ls @deSenna24 het ook al in de showroom gezien heeft... Bluetooth key, is dat niet het systeem dat werkt op Samsung en Apple only? Niet echt een plus, meer een upgrade van de folder.

En helemaal om te janken dat de BYD Europe brochure nu feitelijke onwaarheden toont met de 10-80% in 26 minuten prominent in de brochure op de tweede pagina. Dit is nog steeds de laadduur voor 30-80%, zoals het al was, maar dat zie je pas in de spec tabellen. Hier is letterlijk niets aan veranderd.
Dit is die Seal die in de showroom stond. Dat logo achterop is enorm...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tStRH1xnIuxchb6llF88XitQsMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f87Iaw4XR3iA8v2cfgWLnXgn.jpg?f=fotoalbum_large

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Cybje

First Post!

deSenna24 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 08:05:
[...]

[Afbeelding]
Ik vermoed dat dat echt heel gaaf staat als je door de straten van Hong Kong rijdt, maar voor hier in Europa ziet het er echt niet uit. Maar goed, ik zou het ook geen deal-breaker vinden. Op elke auto is wel iets aan te merken qua ontwerp.

Verder lijken de wijzigingen minimaal. Dat draaibare scherm is meer een geinige gadget, maar in de praktijk gebruik ik het nooit (met Carplay kun je het niet eens gebruiken). Dus ik zou het niet missen.

Wat ruist er door het struikgewas

• DeGroteMuis
Cybje schreef op maandag 16 februari 2026 @ 08:52:
[...]

Ik vermoed dat dat echt heel gaaf staat als je door de straten van Hong Kong rijdt, maar voor hier in Europa ziet het er echt niet uit. Maar goed, ik zou het ook geen deal-breaker vinden. Op elke auto is wel iets aan te merken qua ontwerp.

Verder lijken de wijzigingen minimaal. Dat draaibare scherm is meer een geinige gadget, maar in de praktijk gebruik ik het nooit (met Carplay kun je het niet eens gebruiken). Dus ik zou het niet missen.
Ik verwacht dat de Seal niet opeens een andere achterklep krijgt voor 2026, dus je hebt hem er ook zo weer af. Smaak is persoonlijk, maar ik heb liever een lomp logo dat je met een visdraadje en een caramelschijf zo eraf hebt dan zo'n verlicht kermislogo achterop á la VW / Audi, of lompe verlichting om de grille á la i5.

Dat het draaibare scherm eruit gaat is ergens wel logisch, maar ook een beetje zonde. Niet om wat het nu doet hoor, nut is nu wel erg beperkt, maar dat betekent ook dat AA / Carplay verticaal ook niet meer geïmplementeerd gaat worden. En met navigatie via AA is verticaal toch best wel fijn om wat verder vooruit te kunnen kijken zonder scrollen of zoomen.

• DeGroteMuis
deSenna24 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 08:05:
[...]

[Afbeelding]
Dat is inderdaad zoals hij in andere landen al geleverd werd.

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Cybje

First Post!

DeGroteMuis schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:31:
[...]

Dat het draaibare scherm eruit gaat is ergens wel logisch, maar ook een beetje zonde. Niet om wat het nu doet hoor, nut is nu wel erg beperkt, maar dat betekent ook dat AA / Carplay verticaal ook niet meer geïmplementeerd gaat worden. En met navigatie via AA is verticaal toch best wel fijn om wat verder vooruit te kunnen kijken zonder scrollen of zoomen.
Ik vond dat dus fijn aan de Tesla Model S, die had een verticaal scherm die je in split-screen kon zetten en dan had je ofwel heel groot navigatie op je scherm, of je zette 'm in split screen en dan had je 2 apps onder elkaar (bijv. navigatie + media player). Het gaf wel veel meer overzicht, zeker op vakantie om inderdaad wat verder vooruit te kunnen kijken op de kaart.

Op dat punt is het inderdaad wel jammer dat de focus qua ontwikkeling van de UI vermoedelijk niet meer op de verticale modus zal liggen. Ik vind het ook gewoon raar dat je niet Carplay verticaal kunt doen, evt. i.c.m. een andere app.

Wat ruist er door het struikgewas

• Hellbull89
Nog iemand die opgemerkt heeft dat het in de BYD Store plots niet meer mogelijk is om naar beneden te scrollen?

Aangezien de bovenste rij maar een beperkt aantal apps kan weergeven, is hier geen plaats voor de meest recent toegevoegde app (BYD Cast), en bijgevolg is het dus niet mogelijk om deze app nog te bekijken in de BYD Store (of te installeren, moest deze nog niet geïnstalleerd zijn)

[ Voor 8% gewijzigd door Hellbull89 op 17-02-2026 09:01 ]

• Juan
@E-Vix
Wanneer had jij de update 2.1.1 ook alweer ontvangen?

Hier nog niets na check deze ochtend

Die rechts inhalen blokkade van update 2.1 staat hier standaard uit. Ik begrijp dat deze optie tot vreemde stuur correcties kan lijden?

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Gisteren heb ik onderweg naar huis de v2.1.1 update aangeboden gekregen. Omdat ik bij thuiskomst maar 18% lading had kon ik deze niet meteen installeren. Ook waren beide laadpalen voor de deur bezet (waarvan één helaas door een laadpaalklever die niet eens meer een laadkabel aangesloten had), dus ik moest even wachten op een plekje. Ik had wel de update al ingepland omdat ik verwachtte dat de laadpaalklever zo weg zou zijn (staat er vaker en is meestal met een half uur weg).
Om 19:00 heeft mijn Seal geprobeerd de update te installeren. Hier kreeg ik keurig een melding van op mijn telefoon met het bericht dat de voertuigstatus niet voldeed aan de voorwaarden en de upgrade was mislukt (vanwege de SOC <20%).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5VCG6ri44Co07GVvAzo0CSZV408=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UnqyxrgeoArtQieu6EXfDmCY.png?f=fotoalbum_large
Ongeveer een uur later kreeg ik op mijn telefoon een melding in de BYD app dat er een update beschikbaar was. Het lijkt er op dat dit een nieuwe functionaliteit is aangezien ik dit nog nooit eerder heb gezien. Je moest het altijd in de auto controleren. Het antikken van de melding deed overigens niets anders dan de BYD app openen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WP6jrBw2h_4sZ0H7iEGK-SPManU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/03PK1TeYuHPt5WEz13DKuTG5.png?f=fotoalbum_large
Om 22:00 was er een plek vrij gekomen bij de laadpalen (de laadpaalklever stond er helaas nog steeds) en heb ik de auto aan de lader gehangen. Ik heb meteen een planning gemaakt om hem om 23:00 bij te laten werken.
De geplande update van 23:00 mislukte ook omdat de auto niet geladen of ontladen mag worden tijdens de update.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_u3dROrejGYzvH4_E3OTiNl9pw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jbc3CYiQVZGrOVvxkObeSNyA.png?f=fotoalbum_large
Uiteindelijk heb ik hem vanochtend op mijn werk ingepland voor vlak nadat ik op kantoor was, en deze update is wel gelukt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkVAFuUk_GqT1GqKTHh9DVYf2jA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4AgY0YVqKnJKb4Zttx61Ty0W.png?f=fotoalbum_large

• Juan
Ah… nog 2 weken wachten. Dacht dat jij hem al had gehad.

En wat is jou ervaring met die rechtsinhalen blokadde?

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:09
E-Vix schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:41:
Gisteren heb ik onderweg naar huis de v2.1.1 update aangeboden gekregen. Omdat ik bij thuiskomst maar 18% lading had kon ik deze niet meteen installeren. Ook waren beide laadpalen voor de deur bezet (waarvan één helaas door een laadpaalklever die niet eens meer een laadkabel aangesloten had), dus ik moest even wachten op een plekje. Ik had wel de update al ingepland omdat ik verwachtte dat de laadpaalklever zo weg zou zijn (staat er vaker en is meestal met een half uur weg).
Om 19:00 heeft mijn Seal geprobeerd de update te installeren. Hier kreeg ik keurig een melding van op mijn telefoon met het bericht dat de voertuigstatus niet voldeed aan de voorwaarden en de upgrade was mislukt (vanwege de SOC <20%).
[Afbeelding]
Ongeveer een uur later kreeg ik op mijn telefoon een melding in de BYD app dat er een update beschikbaar was. Het lijkt er op dat dit een nieuwe functionaliteit is aangezien ik dit nog nooit eerder heb gezien. Je moest het altijd in de auto controleren. Het antikken van de melding deed overigens niets anders dan de BYD app openen.
[Afbeelding]
Om 22:00 was er een plek vrij gekomen bij de laadpalen (de laadpaalklever stond er helaas nog steeds) en heb ik de auto aan de lader gehangen. Ik heb meteen een planning gemaakt om hem om 23:00 bij te laten werken.
De geplande update van 23:00 mislukte ook omdat de auto niet geladen of ontladen mag worden tijdens de update.
[Afbeelding]
Uiteindelijk heb ik hem vanochtend op mijn werk ingepland voor vlak nadat ik op kantoor was, en deze update is wel gelukt!
[Afbeelding]
Dat betekend dat ik de update over 3 maanden ongeveer ook wel aangeboden krijg :+

iRacing Profiel

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Juan schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:58:
Ah… nog 2 weken wachten. Dacht dat jij hem al had gehad.

En wat is jou ervaring met die rechtsinhalen blokadde?
Rechtsinhalen blokkade werkt prima. Ik heb nog nooit meegemaakt dat deze een stuurcorrectie geeft. Dat zou ook vreemd zijn aangezien deze namelijk enkel voor de snelheid van de auto is.
Rechts inhalen blokkade maakt overigens geen onderscheid of je op een afrit rijdt, en een enkele keer kan hij nog wel eens een auto over het hoofd zien. Dat laatste lijkt er mee te maken te hebben met het moment waarop je voor het laatst de ingestelde snelheid hebt overschreden. Is dat nadat je auto de andere auto door heeft, dan ziet deze dat als een vrijbrief om alsnog rechts in te gaan halen.
Sinds mijn werkgever verhuisd is maak ik bijna iedere dag hier gebruik van. Ik moet een aantal keer de meest rechter rijstrook hebben welke later over gaat naar de afrit. Veel vrachtwagens en auto's blijven daardoor op de 2e rijstrook hangen. Daar blijf ik nu keurig achter.

• DeGroteMuis
MichaelJ schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:34:
[...]

Dat betekend dat ik de update over 3 maanden ongeveer ook wel aangeboden krijg :+
Hahaha :+ het kan zomaar meevallen, de mijne was vandaag ook al aan de beurt en vorige keer liepen we redelijk gelijk qua update.

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Toen ik na mijn werk terug kwam bij mijn auto viel het mij direct al op. Ondanks dat er op het display zelfs een melding stond dat de software was bijgewerkte naar versie v2.1.1 was dit niet gebeurd. Een controle van het interne versienummer bevestigde dat. Hij stond nog steeds op 2506, oftewel v2.1.0. Een vergelijkbare situatie dus zoals Drsenna24 zijn auto afgeleverd heeft gekregen; een intern en extern versienummer die niet matchen.

de update gaat bij mij aan dat deze maar 12 minuten zou duren. Kort, maar als het enkel een update van de software op de tablet betreft niet onmogelijk. Hij heeft er uiteindelijk maar 7 minuten over gedaan...

Kan iemand die de update succesvol heeft gehad aangeven of de verwachte update tijd daar ook maar 12 minuten was? En welk intern versienummer hebben jullie? Ik verwacht 13.1.33.2512230.1 (waar ik helaas nog geen download van heb kunnen vinden).

• Matzen
E-Vix schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 00:51:
Toen ik na mijn werk terug kwam bij mijn auto viel het mij direct al op. Ondanks dat er op het display zelfs een melding stond dat de software was bijgewerkte naar versie v2.1.1 was dit niet gebeurd. Een controle van het interne versienummer bevestigde dat. Hij stond nog steeds op 2506, oftewel v2.1.0. Een vergelijkbare situatie dus zoals Drsenna24 zijn auto afgeleverd heeft gekregen; een intern en extern versienummer die niet matchen.

de update gaat bij mij aan dat deze maar 12 minuten zou duren. Kort, maar als het enkel een update van de software op de tablet betreft niet onmogelijk. Hij heeft er uiteindelijk maar 7 minuten over gedaan...

Kan iemand die de update succesvol heeft gehad aangeven of de verwachte update tijd daar ook maar 12 minuten was? En welk intern versienummer hebben jullie? Ik verwacht 13.1.33.2512230.1 (waar ik helaas nog geen download van heb kunnen vinden).
Bij mij duurde de update 40 min. Ik zal vanmiddag eens kijken wat mijn versie nummer nu is.

• MichaelJ
  • Laatst online: 15:09
DeGroteMuis schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:12:
[...]

Hahaha :+ het kan zomaar meevallen, de mijne was vandaag ook al aan de beurt en vorige keer liepen we redelijk gelijk qua update.
We gaan het zien, ik mis hem nog niet.. wat ik wel mis is het (enigzins) lagere verbruik.. vanmorgen was het toch wel behoorlijk met 30kwh/100km en van het weekend was ik onderweg naar groningen en kwam ik aan met 6%.. rit was nog geen 260km.. Maar goed de fun is er nog steeds..

Oh en een tip van flip.. voor diegene die twijfelen over een verlaagde frontlip... NIET DOEN. Het ziet er leuk uit maar het is in de praktijk totaal onhandig en overal rijd je de lip wel aan de grond. Ik was al van plan om hem weer te demonteren, maar nu een drempel er voor heeft gezorgd dat de lip uit 2 delen bestaat en hij vast zit met ductape is 't helemaal duidelijk.

iRacing Profiel

• DeGroteMuis
E-Vix schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 00:51:

Het duurde 23 minuten, zou volgens het scherm voor de update begon 40 minuten moeten duren.
Even alle software versies:
Systeem 13.1.33.2512230.1
FWC 18.3.5.2510230.2.18.3.2.22
DSP 2507223_V1.0.1
Audio 4.54.33
OSD 4.1.7.2408201.2-4.1.7.2408201.2
ISLC EU.4.3.2210.02

De privacypolicy en gebruiksovereenkomsten zijn om te janken, de enige optie is akkoord gaan, geen opties verder en in de privacypolicy staan prachtige dingen zoals 'Naar koelkastdienst aan u te leveren', daarvoor worden voertuig identificatie gegevens en log gegevens geregistreerd. Hoezo alleen voor de bühne? 8)7

@Juan Ook geen bandenspanning widget meer, helaas...

• DeGroteMuis
MichaelJ schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:54:
We gaan het zien, ik mis hem nog niet.. wat ik wel mis is het (enigzins) lagere verbruik.. vanmorgen was het toch wel behoorlijk met 30kwh/100km en van het weekend was ik onderweg naar groningen en kwam ik aan met 6%.. rit was nog geen 260km.. Maar goed de fun is er nog steeds..
Wow, 260 km en dan 6% over, dat zijn zo ongeveer scores die de mijne in de zomer op topsnelheid doet! Vanmorgen zat hij op 50km tussen de 18,6 en 19,4kWh/100km op de snelweg over de laatste 50km, met climate op 21 en normal mode.

Maar groot gelijk hoor, de fun is het belangrijkste. En dat biedt je AWD wel! _/-\o_

• deSenna24
  • Nu online
Zij die v2.1.1 (2512) al hebben, toevallig al gereden ook? Geeft de GPS problemen zoals in de "pre-release" 2511?

• Hellbull89
deSenna24 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:41:
Zij die v2.1.1 (2512) al hebben, toevallig al gereden ook? Geeft de GPS problemen zoals in de "pre-release" 2511?
Nog geen 2.1.1 hier, maar voor de zekerheid: deden de GPS-problemen zich ook voor in Android Auto (Google Maps) of alleen bij de ingebouwde navigatie?

• deSenna24
  • Nu online
Hellbull89 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:43:
[...]

Nog geen 2.1.1 hier, maar voor de zekerheid: deden de GPS-problemen zich ook voor in Android Auto (Google Maps) of alleen bij de ingebouwde navigatie?
Dat durf ik niet te zeggen, ik gebruik Android Auto zelf niet. Ik had dat probleem met de ingebouwde navigatie. Bij starten was dat OK, maar na enkele minuten rijden zat die GPS er honderden meters naast en bleef maar rerouten op een rechte baan. Rollback naar 2506 en het was opgelost.

• Lee!
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19-02 22:34
*knip*

[ Voor 110% gewijzigd door twain4me op 18-02-2026 21:51 . Reden: V&A ]

• Dutchy88
  • Laatst online: 17:17
Ik ben tijdens mij zoektocht naar een opvolger voor mijn Model 3 ook tegen de Seal aangelopen. Prachtige wagen op het oog maar na het doorspitten van dit topic zie ik toch ook veel wisselende ervaringen. Met name de periode na de release. Dat is deels verklaarbaar door het nieuwe model maar zouden jullie vandaag de dag nog steeds voor de Seal gaan?

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:10

Major_ton

Shoot!

MichaelJ schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:54:
[...]

Oh en een tip van flip.. voor diegene die twijfelen over een verlaagde frontlip... NIET DOEN. Het ziet er leuk uit maar het is in de praktijk totaal onhandig en overal rijd je de lip wel aan de grond. Ik was al van plan om hem weer te demonteren, maar nu een drempel er voor heeft gezorgd dat de lip uit 2 delen bestaat en hij vast zit met ductape is 't helemaal duidelijk.
30kw/100km??!! Heb je een trailer met een olifant erop achter je auto hangen ofzo? Dat is echt absurd. Een dual motor EV9 rijdt nog zuiniger. Ik heb de Seal ook op mijn lijstje staan om mogelijk als jong gebruikte occasion te kopen, maar dit soort berichten (samen met toch wel veel ellende die ik hier lees) doen mij erg twijfelen.

Some infinities are bigger than others.

Pagina: 1 ... 44 45 Laatste