• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:35

Cybje

First Post!

vassago schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 08:49:
[...]

Laten ze dat nou net aangepast hebben : https://electrek.co/2025/...000-km-surpassing-teslas/

Volgens het artikel zou de garantie beter dan zijn oa. Tesla en VW.
Nou jippie, 250.000 km in plaats van 200.000 km. Zo'n LFP accu moet minimaal 500.000 km mee kunnen gaan en dan nog steeds niet op 70% zitten. Geef dan bijv. 80% garantie op 200.000 km. Of 70% op 400.000 km of iets dergelijks. Ook wel matig hoe slecht de garantie is bij concurrenten. Ik snap wel dat mensen terughoudend zijn met het aanschaffen van een EV, want deze garanties suggereren dat fabrikanten zelf ook niet het gevoel hebben dat hun accu's lang meegaan. Uiteindelijk wil je zekerheid als consument.

Wat ook raar is, is dat het een algemene garantie lijkt voor alle modellen. Maar een kleine BYD Dolphin accu slijt veel harder over 250.000 km gezien dan een grote BYD Seal accu, want die Dolphin heeft veel meer laadcycli nodig.

Bij Tesla zie je overigens dat de degradatie bij LFP accu's echt heel laag is. Zoals deze heeft geschat 5% degradatie na zo'n 177.000 km (ik weet overigens niet of in deze versie BYD cellen zitten): https://insideevs.com/fea...degradation-owner-review/

Wat ruist er door het struikgewas

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:29
satyriasis schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 08:41:
Heeft iemand ook gemerkt dat met 2.1 de stoel welkomstand (geen idee hoe het precies heet), niet meer werkt? Normaal ging mijn stoel naar achter als ik de bestuurdersstoel open deed, maar tegenwoordig blijft hij gewoon stil staan...
Ja dat heb ik ook gemerkt, dacht dat het uitgezet was met de update o.i.d. maar even handmatig uit/aan en het leek weer te werken. Vanmorgen heb ik er eerlijk gezegd niet op gelet.

iRacing Profiel

• Matzen
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15:08
Ik ga het maar nog een keer opgooien sinds ik nog steeds geen oplossing heb voor het probleem.

Apple CarPlay verbindt niet automatisch wanneer ik de auto start. Ik dacht eerst dat het met mij (oude) iPhone 13 te maken had. Vervolgens een maand lang een one plus 15 gehad met Android auto. Deze verbind direct wanneer ik instap en moet alleen de Android auto app openen en staat al geladen. Nu vond ik de oneplus niet helemaal een lekkere telefoon, dus heb nu de IPhone 17. Nu moet ik wanneer ik Apple CarPlay open, kiezen tussen de telefoon van mij of mijn vriendin, terwijl zij niet eens in de buurt is. Dit is zo een onnodige en stomme handeling. Ik irriteer me hier al tijden eindeloos aan. Omdat ik standaard CarPlay gebruik wanneer ik in de auto rij. De vorige 2 auto’s die ik heb gehad verbonden de telefoons automatisch en opende CarPlay meteen. Zelfs als ik met twee verbonden telefoons in de auto zit, verbond hij met de laatst/meest gebruikte.

De tips die ik hier kreeg van sommige Tweakers:

Auto afsluiten met Apple CarPlay - Dat werkt alleen als ik binnen hele korte tijd weer de auto opstart. Dan verbindt hij automatisch en hoef ik niks te doen. Maar na een dag moet ik weer handmatig in de lijst mijn telefoon aanklikken.

Hi BYD zeggen met ‘open CarPlay’ - dit opende alleen de lijst met opties om te verbinden. Als ik dit nu doe geeft de assistent sinds de update aan dat mijn telefoon niet verbonden is.

Ik word er een beetje radeloos van en lees op internet dat meer mensen dit probleem ervaren. Het is volgens mij zo makkelijk op te lossen met een update. Heeft iedereen met een iPhone dit probleem hier? Anders leg ik het maar weer eens neer bij de dealer..

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:35

Cybje

First Post!

Ik heb een iPhone 14 en om eerlijk te zijn is de Seal de eerste auto die ik heb met Carplay, dus ik heb geen idee hoe het op andere auto's werkt. Maar echt soepel werkt het niet. Ik moet vaak meerdere keren op het icoontje klikken op het BYD scherm. Soms ben ik echt al een paar minuten aan het rijden voordat hij een keer verbinding heeft. Maar het gaat nooit automatisch in elk geval.

Wat ruist er door het struikgewas

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:47
MichaelJ schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:16:
[...]

Ja dat heb ik ook gemerkt, dacht dat het uitgezet was met de update o.i.d. maar even handmatig uit/aan en het leek weer te werken. Vanmorgen heb ik er eerlijk gezegd niet op gelet.
Vreemd, niets van gemerkt met 'mijn' update naar V2.1 even geleden. Er zou wel iets in de update moeten zitten waarmee de stoel niet verder naar achteren gaat bij weerstand, maar de mijne heeft het al die tijd gewoon gedaan zonder opnieuw aanzetten.
Pagina: 1 ... 42 43 Laatste