Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcapon
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Cybje schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:03:
[...]

Bij mij waren ze af fabriek geblindeerd, nog met een aardig donkere tint ook. Ik dacht eigenlijk dat dat standaard was. Maar moet zeggen dat geblindeerd er wel veel mooier uit ziet, als ik jouw foto's vergelijk met mijn groene Seal.
Helaas heeft de Comfort editie met het kleinere accupakket dit niet. Vind het eigenlijk ook altijd wel mooier staan geblindeerde ramen.
vassago schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:11:
[...]

Kijk eens naar ABRP (A better routeplanner) i.c.m. een ODB2 dongle.
Voor het plannen van laadmomenten bevalt deze mij echt prima en ABRP weet ook of er nog plek is op het laadstation.
Heb het geprobeerd om de ODB2 dongle te verbinden met ABRP maar kreeg steeds geen live informatie door. Dus daar moet ik nog naar kijken, heb je een abonnement afgesloten bij ABRP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:31
elcapon schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 21:00:
Ik heb dit ook ervaren tijdens mijn reis naar Zuid-Frankrijk. Dat was behoorlijk irritant, hierdoor was het moeilijk om de lange reizen goed in te plannen en had ik geen idee met hoeveel percentage accu ik aan zou komen. Automatisch plannen van tussenstops voor laden werd soms ook niet geladen of deed de meest rare plekken aankaarten/ onlogische tussenstops. Ook de GPS viel regelmatig weg. Zelfs wanneer ik verbonden was met mijn hotspot van de telefoon werkte de navigatie niet goed. Herstarten van het systeem was ook niet voldoende.

Sinds ik in Nederland ben gaat het wel weer goed. Ben benieuwd wat nou echt de oorzaak is. Zou gek zijn als het alleen in Nederland goed werkt.

Heb de auto pas twee weken in bezit (BYD Seal Comfort Shadow Green). Dit is tot nu toe het enige echt grote minpunt geweest, verder echt onwijs blij met de auto. Rijd echt heerlijk, ook behoorlijk wat bekijks op en langs de weg :D

Nog een paar foto's die in Zuid-Frankrijk gemaakt zijn. Twijfel nog om de achterruiten te laten blinderen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb geen problemen gehad met data of GPS, maar die onlogische tussenstops vind ik wel een ding. Een laadplek kiezen met 4 bezette snelladers terwijl er 3km verder een laadplein met 12 Ionity en 24 Tesla laders zit? Wel vaker dat de autonavigatie kiest voor in mijn ogen bijzondere laadstops eerder op de route dan de ingestelde minimale aankomst SoC terwijl er betere opties zijn binnen range. Soms zelfs van de snelweg af terwijl je even verderop aan de snelweg kan laden.

Niet dat Google Maps heilig is, die verwijderde opeens een laadstop van de route omdat alle plekken (even) bezet waren. 8)7 Met nog 3% range en 60 km tot de volgende laadplek die wel getoond wordt, wordt het dan toch even spannend in de auto :+
Cybje schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:03:
[...]

Bij mij waren ze af fabriek geblindeerd, nog met een aardig donkere tint ook. Ik dacht eigenlijk dat dat standaard was. Maar moet zeggen dat geblindeerd er wel veel mooier uit ziet, als ik jouw foto's vergelijk met mijn groene Seal.
Tot de Comfort kwam was dat ook standaard ;) De Comfort heeft geen blindering en iets kleinere wielen met smallere banden. Verder scheelt de uitrusting niet enorm veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:13
elcapon schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:54:
[...]
Heb het geprobeerd om de ODB2 dongle te verbinden met ABRP maar kreeg steeds geen live informatie door. Dus daar moet ik nog naar kijken, heb je een abonnement afgesloten bij ABRP?
Zonder abonnement heb je geen Android Auto, op het moment dat ik het nodig heb (vakantie b.v.) sluit ik een abonnement af voor die paar euro.

Regulier gebruik ik Sygic, eigenlijk alleen omdat ik deze altijd al gebruik en de verkeersinformatie en omleidingen zijn top.
Pagina: 1 ... 41 42 Laatste