Twee dezelfde sleutels en 1 key card bij mij (Seal Design, maar zal voor de Excellence vast niet anders zijn). Ik heb het folie op de achterkant van de sleutel dat je er eigenlijk voor gebruik af moet halen lekker laten zitten, dat begint nu na 15 maanden wat minder te worden. Maar de voorkant van de sleutel (met de knopjes erop) is krasvrij. De hoesjes van TopBYD schijnen wel erg fijn te zijn hoorde ik van een collega met een Seal U.deSenna24 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:19:
Heeft er hier iemand toevallig een zakje/hoesje/shell voor zijn/haar sleutel? Ik heb al vaak sleutels gehad die makkelijk krasten en mijn vriendin heeft nu een hoesje voor haar Volkswagen sleutel, beschermt goed en voelt nog fijn aan. Op Amazon bijvoorbeeld (en Aliexpress,...) verschillende te vinden.
Welke sleutels krijg je ook bij een Seal Excellence? Zijn dat 2 dezelfde of een (of twee) sleutel en kaart?
De batterij van de sleutel gaat trouwens langer mee dan bij VW. Die moest echt ieder jaar wel een nieuwe hebben, deze werkt nog prima.