Zou in dat nu allemaal zwarte Seals op de vrachtwagen? Laat ik die nu ook hebben besteld…
Die voorste boven lijkt een groene... MichaelJ's nieuwe?
Ik dacht het zelfde, maar mij werd verteld dat die uit Rozenburg zou moeten komen. Hopelijk hoor ik morgen of die binnen is of woensdag. Uitlevering gebeurt zeer waarschijnlijk volgende weekDeGroteMuis schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:29:
Die voorste boven lijkt een groene... MichaelJ's nieuwe?
Ik kreeg door dat het transport naar de dealer is vertraagd, de aflevering schuift weken op naar 1 mei. (Louwman)
Transport naar de dealer? Vanaf de haven van Rotterdam of Vlissingen bedoel je dan? Dat zou toch geen weken moeten duren lijkt mij...Sjerome schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:05:
Ik kreeg door dat het transport naar de dealer is vertraagd, de aflevering schuift weken op naar 1 mei. (Louwman)
Heeft jouw order inmiddels wel een auto toegekend dan?
Klinkt weer als een vaag/vreemd verhaal...
Daar is ie dan eindelijk.MichaelJ schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:58:
Goed nieuws te melden!
Ik kreeg zojuist deze foto![]()
[Afbeelding]
Vanmiddag hoor ik meer over de aflevering
Ik ben nu zéér benieuwd naar daadwerkelijk verbruik. vorig weekend naar Polen gereden met 'het legoblokje' , niet volgas in Duitsland maar rond 120km/u. Het was slecht weer met forse wind tegen + vaak een bui -> ruim 25kWh/100km. Als je dat combineert met max 75kW laden, waarbij je ongeveer 45kWh bij kunt laden. Meer reikwijdte is dan geen luxe meer maar een noodzaak, na 200km sta je weer stil.
Als de BYD idd vlak boven de 20 schommelt op snelwegtempo dan zou dat een verademing zijn. prima te combineren met sanitaire stop en koffie.
Ben heel benieuwd naar je ervaringen.
Na een aantal enthousiaste proefritten in de RWD heb ik besloten om m’n (privé) Polestar 2 (Performance Pack) met 118K op de teller in te ruilen tegen een SEAL RWD Indigo Grey met zwart interieur. Levertijd 3-4 maanden. Kom maar op!!
Waarom ruil je een Premium merk Polestar in, vraag je je misschien af?
-Ik rijd nu 2,5 jaar met 408Pk en hoevaak gebruik ik al die power? Zelden!
-De SEAL rijdt in mijn ogen veel comfortabeler dan de stugge PP versie van de PS2.
-Verbruik van de SEAL is naar verwachting een stuk zuiniger dan de PS2
-Techniek van de SEAL is al weer een stuk verder dan de eerste versies van de PS2
-En niet onbelangrijk; Actieradius
-Geluidsniveau in de auto
-Ontwikkeling van de software staat nagenoeg stil
-Het begon weer te kriebelen
-Aanschafprijs -/- 5000 waardoor inruilprijs dus ook 5000 naar beneden ging. Thank you Polestar
-En de Chinezen weet nu ook al waar ik uithang, dus dat blijft ongewijzigd
Waarom ruil je een Premium merk Polestar in, vraag je je misschien af?
-Ik rijd nu 2,5 jaar met 408Pk en hoevaak gebruik ik al die power? Zelden!
-De SEAL rijdt in mijn ogen veel comfortabeler dan de stugge PP versie van de PS2.
-Verbruik van de SEAL is naar verwachting een stuk zuiniger dan de PS2
-Techniek van de SEAL is al weer een stuk verder dan de eerste versies van de PS2
-En niet onbelangrijk; Actieradius
-Geluidsniveau in de auto
-Ontwikkeling van de software staat nagenoeg stil
-Het begon weer te kriebelen
-Aanschafprijs -/- 5000 waardoor inruilprijs dus ook 5000 naar beneden ging. Thank you Polestar

-En de Chinezen weet nu ook al waar ik uithang, dus dat blijft ongewijzigd
[ Voor 7% gewijzigd door WiMe65 op 19-03-2024 21:36 ]
In Australië wordt er een nieuwe software update uitgerold, wellicht wordt dit ook voor Europese auto's ook gedaan..
YouTube: BYD Seal OTA Software Update 2401 V1.1 Australia Walkthrough and Drive
YouTube: BYD Seal OTA Software Update 2401 V1.1 Australia Walkthrough and Drive
Nou idd. Ik krijg te horen dat het nog steeds niet bekend is wanneer en dat ze ook geen inschatting durven te geven.... Byd Amsterdam, wat een drama.MichaelJ schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:49:
[...]
Transport naar de dealer? Vanaf de haven van Rotterdam of Vlissingen bedoel je dan? Dat zou toch geen weken moeten duren lijkt mij...
Heeft jouw order inmiddels wel een auto toegekend dan?
Klinkt weer als een vaag/vreemd verhaal...
Vanmiddag werd ik gebeld door BYD dat mijn auto binnen is. Er moet alleen nog wat administratief werk worden gedaan (aanvragen kenteken, enz.). Meteen een afspraak gemaakt, volgende week donderdag kan ik de auto ophalen (bij BYD Amsterdam).
Mooi man.. ik moet wachten tot medio augustus. Dit wordt mijn eerste EV.. Kan haast niet wachten.Turbo99 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 18:00:
Vanmiddag werd ik gebeld door BYD dat mijn auto binnen is. Er moet alleen nog wat administratief werk worden gedaan (aanvragen kenteken, enz.). Meteen een afspraak gemaakt, volgende week donderdag kan ik de auto ophalen (bij BYD Amsterdam).
@MichaelJ & @Turbo99 Top dat jullie nu eindelijk een datum hebben! En toch nog tegen de verwachtingen in allebei in maart.
Hopelijk volgen er snel meer!
Ook leuk dat ze bij MichaelJ nog even de parkeerplaats opnieuw gelegd hebben, geen ongelijke steentjes onder die mooie wielen.
@Sjerome Wazig verhaal, het transport naar de dealer vertraagd, daardoor 1,5 maand vertraging. Dat klinkt meer als 'de jouwe stond toch niet op de boot'
@Inter18 Oei, da's niet heel royaal qua range. Denk dat de Seal RWD dat wel verbetert, ook de minder zuinige AWD's van Turbo99 en MichaelJ.
@Mennomaassluis Dank je voor de video, straks eens kijken wat er nieuw is. Natuurlijk geen garantie dat die update ook hier snel landt, de Atto3 loopt ook nog 1 of 2 versies achter en Europa is vast ook nog op diverse gebieden genoeg afwijkend van Europa om 1 op 1 doorzetten te voorkomen, maar toch interessant.
Ook leuk dat ze bij MichaelJ nog even de parkeerplaats opnieuw gelegd hebben, geen ongelijke steentjes onder die mooie wielen.
@Sjerome Wazig verhaal, het transport naar de dealer vertraagd, daardoor 1,5 maand vertraging. Dat klinkt meer als 'de jouwe stond toch niet op de boot'
@Inter18 Oei, da's niet heel royaal qua range. Denk dat de Seal RWD dat wel verbetert, ook de minder zuinige AWD's van Turbo99 en MichaelJ.
@Mennomaassluis Dank je voor de video, straks eens kijken wat er nieuw is. Natuurlijk geen garantie dat die update ook hier snel landt, de Atto3 loopt ook nog 1 of 2 versies achter en Europa is vast ook nog op diverse gebieden genoeg afwijkend van Europa om 1 op 1 doorzetten te voorkomen, maar toch interessant.
Voor mij wordt het ook de eerste EV en de eerste automaatMennomaassluis schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 18:18:
[...]
Mooi man.. ik moet wachten tot medio augustus. Dit wordt mijn eerste EV.. Kan haast niet wachten.
Wanneer had je bestelling gedaan?Turbo99 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 18:00:
Op 27-11-2023 is er akkoord gegeven op de offerte van de leasemaatschappij. Waneer zij de bestelling hebben doorgezet naar BYD weet ik niet precies.
Jaaa ik kan ook mijn auto halen, heeeel veeel zin in!!!! Nog even geduld en dan lekker genieten van deze mooie nieuwe auto!
Kleine update over het verbruik, het verschilt echt heel sterk is mijn ervaring. Ik heb er nu bijna 5000km op zitten.
Rij je lekker 130 en is het weer minder goed, dan is 25kw geen utizondering. Maar zit je rond de 100-120 en is het wat warmer weer, dan hou je ook prima rond de 20kw aan.
Gemiddelde verbruikscijfers zeggen daarom denk ik niet zoveel, eerder rijgedrag. Maar heb je een zware rechtervoet (laatst een stuk 160 gereden met gemiddeld 29kw), dan verbruikt hij dus relatief veel.
Rij je lekker 130 en is het weer minder goed, dan is 25kw geen utizondering. Maar zit je rond de 100-120 en is het wat warmer weer, dan hou je ook prima rond de 20kw aan.
Gemiddelde verbruikscijfers zeggen daarom denk ik niet zoveel, eerder rijgedrag. Maar heb je een zware rechtervoet (laatst een stuk 160 gereden met gemiddeld 29kw), dan verbruikt hij dus relatief veel.
Kom maar door met al die foto’s hoor.💪🏻Maaike33 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:37:
Jaaa ik kan ook mijn auto halen, heeeel veeel zin in!!!! Nog even geduld en dan lekker genieten van deze mooie nieuwe auto!
Ik heb zojuist mijn kenteken ontvangen, maandag ochtend mag ik de Seal in ontvangst gaan nemen!
De range bij 130 en slecht weer valt dan wel een beetje tegen als je lange stukken rijdt. Nog steeds geen enorm verbruik voor regen, wind tegen etc, maar dan sta je toch wel vaak te laden bij een reis van 1000-1500km. Maar 290Wh/km bij 160 vind ik eigenlijk niet eens zo slecht. Een 2021 Model 3 Performance doet 't dan niet merkbaar beter.afgelopen schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 01:33:
Kleine update over het verbruik, het verschilt echt heel sterk is mijn ervaring. Ik heb er nu bijna 5000km op zitten.
Bij jou is het allemaal wel heel snel gegaan! Gaaf zeg, Ik weet hoe je je voelt haha.. Wanneer mag je hem halen?Maaike33 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:37:
[ Voor 6% gewijzigd door MichaelJ op 20-03-2024 15:12 ]
Vanmiddag een proefrit gedaan in de AWD, in A'dam stonden meerdere kleuren op de parkeerplaats dus dat gaf wel een aardig beeld. Ik vond de Indigo Grey en Black de mooiste, daarna de groene kleur, erg bijzonder. Ik kom uit een Model 3 2019.
- Seal rijdt minder direct dan de m3, kreeg meer een ICE gevoel. Prima,
- Geluidsinstallatie is minder goed dan die van Tesla
- Helderheid van beide schermen vond ik matig, stonden beide op 100% maar leek gedempt.
- Stoelen AWD even wennen, kon eigenlijk niet bepalen of ze prettiger dan de model3 zitten.
- Zicht in de Seal is beter dan in de model3
Een beetje een mixed gevoel, de Seal is echt zoveel mooier dan een model 3 maar stiekem is de model 3 net iets de betere auto.
Morgen proefrit RWD, dan nog een proefrit in de model 3 Highland. Hopelijk snel de knoop kunnen doorhakken.
- Helderheid van beide schermen vond ik matig, stonden beide op 100% maar leek gedempt.
- Stoelen AWD even wennen, kon eigenlijk niet bepalen of ze prettiger dan de model3 zitten.
- Zicht in de Seal is beter dan in de model3
Een beetje een mixed gevoel, de Seal is echt zoveel mooier dan een model 3 maar stiekem is de model 3 net iets de betere auto.
Morgen proefrit RWD, dan nog een proefrit in de model 3 Highland. Hopelijk snel de knoop kunnen doorhakken.
Ja, beide klopt. De kracht komt er minder hard in dan bij Tesla en de Model 3 AWD/LR heeft een beter geluid.vanadium schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 19:03:
Vanmiddag een proefrit gedaan in de AWD, in A'dam stonden meerdere kleuren op de parkeerplaats dus dat gaf wel een aardig beeld. Ik vond de Indigo Grey en Black de mooiste, daarna de groene kleur, erg bijzonder. Ik kom uit een Model 3 2019.
Lampen aan toevallig? Op dim- of grootlicht dimmen de schermen. Beetje bijzondere keus in de tijd van digitale schermen die ook bij donker naar een dark mode kunnen, maar vergelijkbaar met bijvoorbeeld een 2016 Ford Focus, die dimde ook het scherm.- Helderheid van beide schermen vond ik matig, stonden beide op 100% maar leek gedempt.
De rugleuning? Mijn vriendin vond het ook niet ideaal, tot ze de lendesteun anders ingesteld had, scheelde voor haar best veel. Misschien even wat mee proberen?- Stoelen AWD even wennen, kon eigenlijk niet bepalen of ze prettiger dan de model3 zitten.
Veel rijplezier! Wat de keus ook wordt, allebei goede auto's.- Zicht in de Seal is beter dan in de model3
Vandaag gereden in de Seal RWD en de M3 RWD. Mijn bevindingen:
- De M3 vond ik vrij stug, stugger dan mijn 2019 uitvoering.
- De veelgeprezen stilte in de Highland vond ik erg tegenvallen, bij hogere snelheden best veel windgeruis
- Scherm Seal RWD was veel helderder dan de AWD van gisteren, zal wel aan de desbetreffende auto liggen
- Stoelen M3 vond ik tegenvallen, die van de Seal zaten stuk beter
- Richting aanwijzers op stuur is ff wennen maar gaat wel vlot
- Beide ADAS aan laten staan, de Seal piept een stuk minder dan de M3 (was een reuze meevaller:)
- Seal in zwart is een supermooie auto, kan geen M3 tegenop
Keuze wordt de Seal geworden, RWD of AWD ligt even aan het leasebudgetverhaal.
- De M3 vond ik vrij stug, stugger dan mijn 2019 uitvoering.
- De veelgeprezen stilte in de Highland vond ik erg tegenvallen, bij hogere snelheden best veel windgeruis
- Scherm Seal RWD was veel helderder dan de AWD van gisteren, zal wel aan de desbetreffende auto liggen
- Stoelen M3 vond ik tegenvallen, die van de Seal zaten stuk beter
- Richting aanwijzers op stuur is ff wennen maar gaat wel vlot
- Beide ADAS aan laten staan, de Seal piept een stuk minder dan de M3 (was een reuze meevaller:)
- Seal in zwart is een supermooie auto, kan geen M3 tegenop
Keuze wordt de Seal geworden, RWD of AWD ligt even aan het leasebudgetverhaal.
Ha Allen
Ik voeg mij graag toe aan de Topic. Het is leuk om alle verhalen te lezen en nieuwe informatie op te doen!
Onlangs kreeg ik de mogelijkheid om via de bedrijfsportal een nieuwe auto te kiezen. Al snel viel mijn keuze op de BYD Seal vanwege de specs, een volledige auto tegen een aantrekkelijke prijs. Hij stond in de showroom in Rotterdam en ik was meteen verkocht. Momenteel rij ik in een Lynk, die ik overigens ook goed vind om in te rijden. Maar de halve wijk rijdt er in... Het was toch nog een hersenkraker om van een hoge auto naar een lager model over te stappen.
Na een proefrit in de Seal was ik direct overtuigd. Het voelt echt als een auto van een ander niveau. Automatisch afremmen vergt wel wat gewenning, maar ik verwacht dat het op den duur een automatisme wordt met de nodige KM's.
Besteld: RWD
- Kleur: White Polar (prachtig in combinatie met alle zwarte elementen).
- Interieur: Black
Precies zoals in de Showroom
De oorspronkelijke levertijd werd geschat op 3 maanden, maar vandaag kreeg ik het bericht dat het slechts 2 maanden zal duren, met een leverdatum van 27 mei. Hopelijk wordt die datum niet uitgesteld. Kan oprecht niet wachten....
Ik voeg mij graag toe aan de Topic. Het is leuk om alle verhalen te lezen en nieuwe informatie op te doen!
Onlangs kreeg ik de mogelijkheid om via de bedrijfsportal een nieuwe auto te kiezen. Al snel viel mijn keuze op de BYD Seal vanwege de specs, een volledige auto tegen een aantrekkelijke prijs. Hij stond in de showroom in Rotterdam en ik was meteen verkocht. Momenteel rij ik in een Lynk, die ik overigens ook goed vind om in te rijden. Maar de halve wijk rijdt er in... Het was toch nog een hersenkraker om van een hoge auto naar een lager model over te stappen.
Na een proefrit in de Seal was ik direct overtuigd. Het voelt echt als een auto van een ander niveau. Automatisch afremmen vergt wel wat gewenning, maar ik verwacht dat het op den duur een automatisme wordt met de nodige KM's.
De oorspronkelijke levertijd werd geschat op 3 maanden, maar vandaag kreeg ik het bericht dat het slechts 2 maanden zal duren, met een leverdatum van 27 mei. Hopelijk wordt die datum niet uitgesteld. Kan oprecht niet wachten....
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V6FZUybxDQpC0FKViJ1IgojO.jpg?f=user_large)
Dat ligt er maar net aan wat jou eisen en/of wensen zijn voor een auto. Ik woon zelf in het druk bevolkte historische centrum van een middelgrote stad en dan is een auto zonder parkeersensoren en met alleen een camera aan de achterzijde een no-go. Het ontbreken van "stalks" voor het richtingaangeven maakt het in een land waar men met enige regelmaat een rotonde tegenkomt ook niet beter op.vanadium schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 19:03:
In mijn beleving is de Tesla Model 3 (Highland) dan ook zeker niet (ook niet stiekem) de betere auto.
Net in de lease app gekeken. Levertijd van 1e helft april verplaatst naar 1e helft mei.... hoop dat het daarbij blijft
.
Ik vond de RWD die ik vandaag mee had een stuk beter rijden dan de AWD van gisteren. Gisteren had ik alleen nog maar het vergelijk met mijn eigen Tesla, die vond ik net wat beter dan de AWD van gisteren. De RWD van vandaag vond ik juist weer beter/fijner dan de Highland die ik daarna reed en ook beter dan mijn eigen M3.Turbo99 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:40:
[...]
Dat ligt er maar net aan wat jou eisen en/of wensen zijn voor een auto. Ik woon zelf in het druk bevolkte historische centrum van een middelgrote stad en dan is een auto zonder parkeersensoren en met alleen een camera aan de achterzijde een no-go. Het ontbreken van "stalks" voor het richtingaangeven maakt het in een land waar men met enige regelmaat een rotonde tegenkomt ook niet beter op.
In mijn beleving is de Tesla Model 3 (Highland) dan ook zeker niet (ook niet stiekem) de betere auto.
Qua ontbreken van de stalks is dat ook een kwestie van wennen, op de snelweg vond ik het erg makkelijk. Een rotonde nemen is andere koek. Maar dat zal een Highland rijder denk ik ook wel vlot onder de knie hebben.
En ja het oog wil ook wat en daarin verslaat de Seal de M3 op alle fronten.
@vanadium Misschien ook afhankelijk van wat er beter beviel bij de RWD dan de AWD van eergisteren en of het mogelijk incidenteel/andere menu-instellingen kan zijn, maar waarom de AWD als die in het budget past, terwijl die voor jou zoveel minder goed reed dan de RWD?
Ik ben ook voor de rwd gegaan. Awd natuurlijk heel leuk, maar niet nodig, voor mij iig. En awd is al snel €600 per jaar duurder in bijtelling (en minder range). Qua leasebudget stop ik de headroom dan liever in trekhaak, rubber matten en andere kleine prut. Maar goed, dat is voor iedereen persoonlijk.
Mee eens hoor, als ik de bestelling in december niet had gedaan was ik waarschijnlijk ook voor de RWD gegaan. Echter in December was het prijsverschil tussen de 2 uitvoeringen slechts 3.000euro en toen dacht ik; tsja waarom ook niet? Het is leuk, heel leuk om dat extra vermogen te hebben.boblelie schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:37:
Ik ben ook voor de rwd gegaan. Awd natuurlijk heel leuk, maar niet nodig, voor mij iig. En awd is al snel €600 per jaar duurder in bijtelling (en minder range). Qua leasebudget stop ik de headroom dan liever in trekhaak, rubber matten en andere kleine prut. Maar goed, dat is voor iedereen persoonlijk.
Het is ook voor mij in ieder geval, naast dagelijks vervoer, een ' hobby'.
Die range afname tussen de versies neem ik dan voor lief en zal in mijn beleving reuze mee vallen afgaande waar ik nu vandaan kom met range
Jaren geleden had ik een Golf R, die verbruikte ook meer, veel meer dan de Golf GTI die ik er voor had. (actieradius was dus ook stukken lager
Gefeliciteerd en je staat er in het lijstje bij!Thomas- schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:27:
Ha Allen
[Afbeelding]
Inmiddels zijn alle kleuren besteld, ik vind het eigenlijk onbegrijpelijk dat jij de 1e bent die de Polar White heeft besteld! Als ik de groene niet had besteld dan was het deze geworden ook! Ik snap je keuze dus heel goed
@Turbo99 Ik denk dat jouw kenteken inmiddels ook aangevraagd en geregeld is.
https://www.voertuig-zoeker.nl/personenauto/byd/seal/
De laatste (jongste) is, gokje, van jou ;-)
https://www.voertuig-zoeker.nl/personenauto/byd/seal/
De laatste (jongste) is, gokje, van jou ;-)
Misschien lag het gewoon aan deze specifieke auto, het scherm in deze AWD was verre van helder, andere instellingen wellicht. Ik ga nog een proefrit inplannen in een andere AWD om de juiste keuze te maken.DeGroteMuis schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:53:
@vanadium Misschien ook afhankelijk van wat er beter beviel bij de RWD dan de AWD van eergisteren en of het mogelijk incidenteel/andere menu-instellingen kan zijn, maar waarom de AWD als die in het budget past, terwijl die voor jou zoveel minder goed reed dan de RWD?
+1MichaelJ schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:29:
[...]
Mee eens hoor, als ik de bestelling in december niet had gedaan was ik waarschijnlijk ook voor de RWD gegaan. Echter in December was het prijsverschil tussen de 2 uitvoeringen slechts 3.000euro en toen dacht ik; tsja waarom ook niet? Het is leuk, heel leuk om dat extra vermogen te hebben.
Het is ook voor mij in ieder geval, naast dagelijks vervoer, een ' hobby'.
Die range afname tussen de versies neem ik dan voor lief en zal in mijn beleving reuze mee vallen afgaande waar ik nu vandaan kom met range![]()
Jaren geleden had ik een Golf R, die verbruikte ook meer, veel meer dan de Golf GTI die ik er voor had. (actieradius was dus ook stukken lager) Ik had er wel meer fun mee
De RWD is absoluut de verstandige keus van de twee. Behalve eventueel de HUD kom je echt niets tekort in de RWD. En als je graag V2L gebruikt ben je met een losse V2L adapter goedkoper uit. Lagere aanschaf, lagere leaseprijs, lager verbruik, lagere kosten voor verzekering en als die komt, wegenbelasting én meer range!
Voor het verschil tussen 43.040 en 50.990 euro biedt de AWD mij uiteindelijk toch te weinig meerwaarde.
Maar voor 3000 euro verschil had ik ook de AWD gekozen. Dan maar wat minder range, hogere kosten en vermogen dat je welbeschouwd prima kan missen. Het is gewoon leuk om dat extra vermogen te hebben en het net iets scherpere bochtengedrag als je eens een leuk stuurweggetje voor je hebt. Gewoon de kers op de feestelijke taart die de Seal al is.
Het scherm kan komen door het verschil licht aan / licht uit, kan je eens proberen. En qua rijgedrag: Een vriend van me heeft vandaag de AWD getest en vond ITAC echt niet fijn, met ITAC uitgeschakeld reed beter vond hij. Je kan het eens proberen met en zonder?vanadium schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:22:
Misschien lag het gewoon aan deze specifieke auto, het scherm in deze AWD was verre van helder, andere instellingen wellicht. Ik ga nog een proefrit inplannen in een andere AWD om de juiste keuze te maken.
Dank voor de tip, ga beide proberen in de volgende proefrit
voorlopig verbruik 17kwh/100km over 500km
vooral 50-70-90 kmwegen, ecostand
met belgisch weer 5-12gr C
iemand al de BYD app kunnen linken aan zijn voertuig? zo ja hoe?
Gisteren ging een neef van mijn vriendin proefrijden met de Seal, gevraagd of hij de SoC en km bij kon houden bij aanvang, tussendoor en bij einde.
Eerste stuk: 59,4 km voornamelijk snelweg, volgens de auto 19,3kWh / 100km. SoC 15%, komt neer op 20,8kWh/100km, 7,9 % afwijking.
Tweede stuk: 36,7 km binnendoor, volgens de auto 16,8 kWh/100km. SoC 9%, komt neer op 20,2kWh/100km, of 20,4% afwijking.
Totaal 96,1 km, SoC 23%, 19,7 kWh/100km. Het verbruik volgens boordcomputer is dus ook over het totaal genomen lager dan gemeten op basis van SoC afname, maar omdat de SoC alleen op hele procenten getoond wordt, kan het ook zijn dat er onder de 0% nog een buffer is van een paar kWh.
Eerste stuk: 59,4 km voornamelijk snelweg, volgens de auto 19,3kWh / 100km. SoC 15%, komt neer op 20,8kWh/100km, 7,9 % afwijking.
Tweede stuk: 36,7 km binnendoor, volgens de auto 16,8 kWh/100km. SoC 9%, komt neer op 20,2kWh/100km, of 20,4% afwijking.
Totaal 96,1 km, SoC 23%, 19,7 kWh/100km. Het verbruik volgens boordcomputer is dus ook over het totaal genomen lager dan gemeten op basis van SoC afname, maar omdat de SoC alleen op hele procenten getoond wordt, kan het ook zijn dat er onder de 0% nog een buffer is van een paar kWh.
Volgens 'de buren' van het Atto3 topic niet via de QR code en kan het even duren. Bellen met BYD Europe schijnt het wel te kunnen versnellen.woutdr schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 15:52:
voorlopig verbruik 17kwh/100km over 500km
EindelijkMichaelJ schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:11:
Ik heb zojuist mijn kenteken ontvangen, maandag ochtend mag ik de Seal in ontvangst gaan nemen!
Spannend! Ik mag de seal straks op gaan halen
En zo te zien werkt het weer lekker mee, je eerste kilometers lekker in het lentezonnetje
Veel plezier!
Veel plezier!
Ja beter! Dat hebben we allemaal wel verdiend!DeGroteMuis schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:33:
En zo te zien werkt het weer lekker mee, je eerste kilometers lekker in het lentezonnetje![]()
Veel plezier!
Jullie krijgen vanmiddag wel wat foto’s te zien, maar dat is vast niet erg haha.😄
Het is middag, we wachten MichaelMichaelJ schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:50:
[...]
Ja beter! Dat hebben we allemaal wel verdiend!
Jullie krijgen vanmiddag wel wat foto’s te zien, maar dat is vast niet erg haha.😄
Mannen, het is echt fantastisch!! 😍
Zal vanavond even een impressie showen, maar wat een wagen zeg. Rijdt NOG fijner dan de demo auto en wat is dat groen toch een lekkere kleur haha.
Zal vanavond even een impressie showen, maar wat een wagen zeg. Rijdt NOG fijner dan de demo auto en wat is dat groen toch een lekkere kleur haha.
Ik kan niet stoppen met lachen en genieten. Wat een genot om er in te rijden, zeker als het je eigen auto is! 😁
Lekker heel de middag vrij genomen om te rijden in het heerlijke lente zonnetje. Vanavond even spelen met de instelling want al die gekke piepjes wordt je depressief van zo ongeveer. Ook hoop ik dat ze bij BYD snel een vertaler in dienst nemen, want man man wat een knullig Nederlands zit er in zeg.
Maar wat een luxe joh. Ik zit steeds met een glimlach van oor tot oor in de auto en zo onwijs veel bekijks het is ongekend. Mensen kwamen naar me toe.. is dit nou een Porsche enz? Haha. De kleur groen is echt om van te smullen, zo anders dan de rest van het straatbeeld en steekt er echt tussen uit.
Aflevering bij BYD Rotterdam ging ook echt super fijn. Stond mooi onder een laken en een hele vriendelijke dame heeft keurig uitleg gegeven en het papierwerk geregeld. Niets dan lof daarvoor. Ondanks dat ik flink ongeduldig ben geweest tegen de verkoper kwam hij ook nog vriendelijk als altijd naar me toe en hebben we er rijkelijk om kunnen lachen.
Ik heb nog geen goede foto’s buiten gemaakt, geen tijd voor gehad nog haha. Die houden jullie tegoed!
:strip_exif()/f/image/g46LNtijG8xDti4SfgKs85qS.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook heb ik even snel de spoiler er op ‘gelegd’.. daar moet ik even rustig de tijd voor nemen. Maar ook dit staat hem heel netjes! Foto’s komen er vanzelf van voorbij
Ik ben echt helemaal hyped, zoals jullie wel zullen begrijpen 😂
Lekker heel de middag vrij genomen om te rijden in het heerlijke lente zonnetje. Vanavond even spelen met de instelling want al die gekke piepjes wordt je depressief van zo ongeveer. Ook hoop ik dat ze bij BYD snel een vertaler in dienst nemen, want man man wat een knullig Nederlands zit er in zeg.
Maar wat een luxe joh. Ik zit steeds met een glimlach van oor tot oor in de auto en zo onwijs veel bekijks het is ongekend. Mensen kwamen naar me toe.. is dit nou een Porsche enz? Haha. De kleur groen is echt om van te smullen, zo anders dan de rest van het straatbeeld en steekt er echt tussen uit.
Aflevering bij BYD Rotterdam ging ook echt super fijn. Stond mooi onder een laken en een hele vriendelijke dame heeft keurig uitleg gegeven en het papierwerk geregeld. Niets dan lof daarvoor. Ondanks dat ik flink ongeduldig ben geweest tegen de verkoper kwam hij ook nog vriendelijk als altijd naar me toe en hebben we er rijkelijk om kunnen lachen.
Ik heb nog geen goede foto’s buiten gemaakt, geen tijd voor gehad nog haha. Die houden jullie tegoed!
:strip_exif()/f/image/g46LNtijG8xDti4SfgKs85qS.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook heb ik even snel de spoiler er op ‘gelegd’.. daar moet ik even rustig de tijd voor nemen. Maar ook dit staat hem heel netjes! Foto’s komen er vanzelf van voorbij
Goedemorgen!MichaelJ schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:59:
Ik kan niet stoppen met lachen en genieten. Wat een genot om er in te rijden, zeker als het je eigen auto is! 😁
[Afbeelding]
Je enthousiasme spat ervanaf, mooie machine is het ook. .
Vwb het knullige Nederlands, zet hem zolang op Engels, dat scheelt ook met gesproken instructies is mijn ervaring. Kan natuurlijk ook dat mijn Ròtturdamse accentje teveel is voor de wagen.
Het bingen en bongen is grotendeels weg met de volgende update, althans volgens de youtuber die de software al heeft ontvangen. Je wordt bijna op je wenken bediend.
Veel rijplezier met je wagen

Mensen komen naar je toe, welk model van Porsche is dit? (Ego weer gestreeldInter18 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:40:
[...]
Goedemorgen!
Je enthousiasme spat ervanaf, mooie machine is het ook. .
Vwb het knullige Nederlands, zet hem zolang op Engels, dat scheelt ook met gesproken instructies is mijn ervaring. Kan natuurlijk ook dat mijn Ròtturdamse accentje teveel is voor de wagen.
Het bingen en bongen is grotendeels weg met de volgende update, althans volgens de youtuber die de software al heeft ontvangen. Je wordt bijna op je wenken bediend.
Veel rijplezier met je wagen
Mensen verdraaien hun nek als je voorbij rijdt, kleur valt ook echt goed in de smaak bij iedereen die het ziet. Super leuk.
Ik had vanmorgen wel een issue dat mijn infotainment op zwart ging en ging resetten...
:strip_exif()/f/image/H7dr0KrJR5iUmHRcLYDy1uXE.jpg?f=fotoalbum_large)
(het scherm is wel onwijs gevoelig voor vingerafdrukken zeg!!)
Toevallig had ik het met een collega er over. De Seal is echt een perfecte auto, hardware is fantastisch en daarmee dus ook de basis. Maar software is op zn zachts gezegd matig te noemen. Weinig apps, slechte vertaling, chinese snufjes/foefjes.. maar dat is allemaal wel aan te passen.
Kom maar door met die updates... Wat ik trouwens wel apart vind.. ik heb de Day Time running lights schakelaar wel, maar niet de manual in het scherm.. zit nu ook op version 2310 en niet 2410 wat ik op youtube heb gezien.. Agh.. ik zou wel eens willen weten waar je kan vinden welke software release er aan komt o.i.d.. iemand een idee waar dit te vinden is? Dealer kom je dan ook niet verder mee.
[ Voor 11% gewijzigd door MichaelJ op 26-03-2024 13:52 ]
Zou je nog apps kunnen sideloaden als je op de 2310 zit? Ik veronderstel dat in de navi er geen snelheidscamera's/flitspalen zitten?MichaelJ schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:50:
[...]
Mensen komen naar je toe, welk model van Porsche is dit? (Ego weer gestreeld)
Mensen verdraaien hun nek als je voorbij rijdt, kleur valt ook echt goed in de smaak bij iedereen die het ziet. Super leuk.
Ik had vanmorgen wel een issue dat mijn infotainment op zwart ging en ging resetten...
[Afbeelding]
Toevallig had ik het met een collega er over. De Seal is echt een perfecte auto, hardware is fantastisch en daarmee dus ook de basis. Maar software is op zn zachts gezegd matig te noemen. Weinig apps, slechte vertaling, chinese snufjes/foefjes.. maar dat is allemaal wel aan te passen.
Kom maar door met die updates... Wat ik trouwens wel apart vind.. ik heb de Day Time running lights schakelaar wel, maar niet de manual in het scherm.. zit nu ook op version 2310 en niet 2410 wat ik op youtube heb gezien.. Agh.. ik zou wel eens willen weten waar je kan vinden welke software release er aan komt o.i.d.. iemand een idee waar dit te vinden is? Dealer kom je dan ook niet verder mee.
dat scherm had ik gisterenavond ook, duurde 5 minuten dan weer "normale "scherm, deze ochtend ook gewoon
flitspalen en traject controles worden duidelijk aangegeven bij mij op de navi
flitspalen en traject controles worden duidelijk aangegeven bij mij op de navi
Die updates zouden gepushed worden, dus er zou niet zoiets moeten zijn als "check for updates" knop / functie. Persoonlijk zou ik een Engelstalig scherm / systeem niet erg vinden, dat is toch al zo'n beetje mijn 2e moedertaal.MichaelJ schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:50:
[...]
Ik zie het nut niet van Sideloaden eerlijk gezegd, ik gebruik Apple Carplay. Had er wel over nagedacht maar ik ga het niet eens proberen.Decal1981 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:06:
[...]
Zou je nog apps kunnen sideloaden als je op de 2310 zit? Ik veronderstel dat in de navi er geen snelheidscamera's/flitspalen zitten?
Volgens mij moet je eerst downgraden naar een bepaalde versie en dan kun je de apps installeren, maar tot er een 'makkelijke' manier is laat ik het wel even gaan.
Ze worden gepusht maar ik zou een simpele release notes of oncoming releases / work in progress lijst wel prettig vinden. Beetje zoals dit: https://www.teslarati.com...day-update-release-notes/Mennomaassluis schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:18:
[...]
Die updates zouden gepushed worden, dus er zou niet zoiets moeten zijn als "check for updates" knop / functie. Persoonlijk zou ik een Engelstalig scherm / systeem niet erg vinden, dat is toch al zo'n beetje mijn 2e moedertaal.
Ik zou het persoonlijk ook niet erg vinden, vaak vind ik het in het engels ook beter. Maar dit is een pleister en geen oplossing als je het mij vraagt. Je mag toch gewoon verwachten dat ze dit verbeteren.. Mijn vrouw bijvoorbeeld en ik denk vele met haar, zijn niet zo bedreven in de engelse taal en dan zou een nederlands systeem gewoon goed moeten zijn..
[ Voor 12% gewijzigd door MichaelJ op 26-03-2024 15:37 ]
Ik wist niet zeker of flitspalen aanwezig waren in de navi, vandaar, aangezien ik nu gelezen heb van wel dan voor mij ook niet nodig om apps te sideloaden en gebruik ik spotify via multimedia van auto zelf. Nu nog wachten tot halverwege Juni.....MichaelJ schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:36:
[...]
Ze worden gepusht maar ik zou een simpele release notes of oncoming releases / work in progress lijst wel prettig vinden. Beetje zoals dit: https://www.teslarati.com...day-update-release-notes/
Ik zou het persoonlijk ook niet erg vinden, vaak vind ik het in het engels ook beter. Maar dit is een pleister en geen oplossing als je het mij vraagt. Je mag toch gewoon verwachten dat ze dit verbeteren.. Mijn vrouw bijvoorbeeld en ik denk vele met haar, zijn niet zo bedreven in de engelse taal en dan zou een nederlands systeem gewoon goed moeten zijn..
Zelfde ervaring heb ik met een VW ID.3. Top auto qua hardware, rijdt lekker en is vrij comfortabel.MichaelJ schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:50:
[...]
Toevallig had ik het met een collega er over. De Seal is echt een perfecte auto, hardware is fantastisch en daarmee dus ook de basis. Maar software is op zn zachts gezegd matig te noemen.[..]
[..]
Wat ik hiermee wil zeggen is, geniet vooral van je auto en weet dat software zaken bij autobouwers vaak een ondergeschoven kindje is. Langzaam maar zeker komt men er achter dat er toch iets meer effort in de software gestoken moet worden dan ze vooraf hadden verwacht
*sowieso
Dat laatste wordt steeds meer onderschreven door de huidige Europese autobouwers. De Audi Q6 is later geïntroduceerd door Software problemen. Inmiddels is de baas van het Software deel van VAG ontslagen door de problemen met kwaliteit van de software.DonJunior schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:00:
[...]
Zelfde ervaring heb ik met een VW ID.3. Top auto qua hardware, rijdt lekker en is vrij comfortabel.
Wat ik hiermee wil zeggen is, geniet vooral van je auto en weet dat software zaken bij autobouwers vaak een ondergeschoven kindje is. Langzaam maar zeker komt men er achter dat er toch iets meer effort in de software gestoken moet worden dan ze vooraf hadden verwacht
Hi allen,
Wat een genot dat ik dit topic toevallig tegenkwam
, want ook ik zal binnenkort de gelukkige eigenaar zijn van een BYD Seal Excellence in de kleur Indigo Gray!
Mijn huidige leasecontract loopt eind juni af, dus ik hoop vanaf dat moment plaats te kunnen nemen in de Seal.
Voor wat betreft mijn keuze voor de Seal: Zoals mijn vriendin het omschreef We rijden graag in een eigenzinnige auto, die past bij onze levensstijl
Als we iets gewoons hadden willen rijden had de keuze naar de Model 3 gegaan. Op dit moment rijden we een Mazda 3, wat ook (in mijn ogen) een sexy en opvallende auto is.
De keuze voor de Excellence is puur omdat het kleine jongetje in mij geprikkeld werd, lekker snel en een verdomd mooie auto. Ik heb er daarnaast alle vertrouwen in de BYD met OTA's komt die de Seal nog aantrekkelijker maken. Zoals ze laatst al hebben gedaan met het toevoegen van een appstore.
Overigens toch bijzonder dat ik hier al een handjevol eigenaren "tegenkom" en dat terwijl er volgens de RDW nog maar 29 Seals op kenteken staan. We weten elkaar goed te vinden
/f/image/YiAkjhSdsoYb2617WrLhDhyW.png?f=fotoalbum_large)
Ik ga het topic de komende maanden actief volgen!
Wat een genot dat ik dit topic toevallig tegenkwam
Mijn huidige leasecontract loopt eind juni af, dus ik hoop vanaf dat moment plaats te kunnen nemen in de Seal.
Voor wat betreft mijn keuze voor de Seal: Zoals mijn vriendin het omschreef We rijden graag in een eigenzinnige auto, die past bij onze levensstijl
Als we iets gewoons hadden willen rijden had de keuze naar de Model 3 gegaan. Op dit moment rijden we een Mazda 3, wat ook (in mijn ogen) een sexy en opvallende auto is.
De keuze voor de Excellence is puur omdat het kleine jongetje in mij geprikkeld werd, lekker snel en een verdomd mooie auto. Ik heb er daarnaast alle vertrouwen in de BYD met OTA's komt die de Seal nog aantrekkelijker maken. Zoals ze laatst al hebben gedaan met het toevoegen van een appstore.
Overigens toch bijzonder dat ik hier al een handjevol eigenaren "tegenkom" en dat terwijl er volgens de RDW nog maar 29 Seals op kenteken staan. We weten elkaar goed te vinden
/f/image/YiAkjhSdsoYb2617WrLhDhyW.png?f=fotoalbum_large)
Ik ga het topic de komende maanden actief volgen!
@MichaelJ heb jij ook al de BYD App gekoppeld? Zo ja, moest er daarvoor nog iets ingesteld / geactiveerd worden door jou / de dealer / BYD Europe?
bij mij hebben ze de gegevens vrijdag doorgegeven
de app zou dan enkele dagen later spontaan geactiveerd zijn
de app zou dan enkele dagen later spontaan geactiveerd zijn
Weten jullie of BYD ook een eigen online forum heeft zoals b.v. Polestar waar men actief meeleest en zelf ook antwoorden geeft op vragen en suggesties? Polestar heeft sinds enige tijd een forum en is ook actief op Facebook.
Ik heb bij de aflevering met de afleverspecialist de app ingesteld. Was binnen 3 minuten geregeld. Hebben ze in Rotterdam keurig voor elkaar in ieder geval. Ik denk dat zij het account en de auto al hadden gekoppeld. Nogmaals hulde aan Rotterdam wat betreft het hele afleveren etc.Turbo99 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:13:
@MichaelJ heb jij ook al de BYD App gekoppeld? Zo ja, moest er daarvoor nog iets ingesteld / geactiveerd worden door jou / de dealer / BYD Europe?
De app moet je trouwens ook niet al te veel bij voorstellen, vergelijk het zeker niet met Tesla in ieder geval haha
Mooi om te lezen, dat enthousiasme en plezier!MichaelJ schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:50:
[...]
Mensen komen naar je toe, welk model van Porsche is dit? (Ego weer gestreeld)
[Afbeelding]
En ook het besef dat 't nog niet perfect is, ook al is het al heel fijn zo! En dat wordt vast alleen maar beter met iedere update!
Zelfde als met je telefoon, soms krijg je toch de updates eerder bij een check for updates.Mennomaassluis schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:18:
Die updates zouden gepushed worden, dus er zou niet zoiets moeten zijn als "check for updates" knop / functie. Persoonlijk zou ik een Engelstalig scherm / systeem niet erg vinden, dat is toch al zo'n beetje mijn 2e moedertaal.
Die release notes zouden wel fijn zijn. Graag ook per regio als de versies niet gelijk zijn, ik kan me voorstellen dat een EU update voor lane assist of TSR weer anders moet zijn dan voor Australië bijvoorbeeld.MichaelJ schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:36:
Ze worden gepusht maar ik zou een simpele release notes of oncoming releases / work in progress lijst wel prettig vinden. Beetje zoals dit: https://www.teslarati.com...day-update-release-notes/
Met die taal komt 't ook vast wel goed uiteindelijk. En eerlijk is eerlijk, zo lang Microsoft / Turn 10 in hun laatste versie van AAA racegame Forza Motorsport '3 left' bij nog 3 ronden te gaan nog vertaalt als '3 links' en dat gewoon niet verbeteren, zal BYD het vast beter gaan doen.
Ook wel een beetje onder de vlag van Herbert Diess ontstaan hoor. Wie bedenkt er om tegelijkertijd een lading bugfixes door te voeren in de crappy versies 1 van de ID Software, parallel daaraan een lading extra features te ontwikkelen en daarnaast een premium softwarepakket voor de duurdere merken te ontwikkelen, terwijl de bugs en issues van alles met alles laten communiceren niet eens opgelost waren?Mennomaassluis schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:18:
Dat laatste wordt steeds meer onderschreven door de huidige Europese autobouwers. De Audi Q6 is later geïntroduceerd door Software problemen. Inmiddels is de baas van het Software deel van VAG ontslagen door de problemen met kwaliteit van de software.
Niet dat ik weet, maar dat zou wel echt fijn zijn!WiMe65 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:15:
Weten jullie of BYD ook een eigen online forum heeft zoals b.v. Polestar waar men actief meeleest en zelf ook antwoorden geeft op vragen en suggesties? Polestar heeft sinds enige tijd een forum en is ook actief op Facebook.
Dat klinkt wel echt als een prima aflevering, top!MichaelJ schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:31:
Ik heb bij de aflevering met de afleverspecialist de app ingesteld. Was binnen 3 minuten geregeld. Hebben ze in Rotterdam keurig voor elkaar in ieder geval. Ik denk dat zij het account en de auto al hadden gekoppeld. Nogmaals hulde aan Rotterdam wat betreft het hele afleveren etc.
De app moet je trouwens ook niet al te veel bij voorstellen, vergelijk het zeker niet met Tesla in ieder geval haha
Gefeliciteerd Michael! Mooie bak zeg, wat een gave kleur ook!
Heb je toevallig ook een foto van de achterzijde? Licht én donker? 😎 Ik heb bij mijn aanvraag gevraagd om de BYD Seal letters rechts onder weg te laten voor een volledige blanco achterkant. Maar zie bij sommige foto’s ‘BYD’ groot in het midden boven het licht. Bij sommige uitgeschreven ‘Build Your Dreams’. Ben benieuwd hoe de wagens uit Rotterdam geleverd worden 😂
Veel veilige KM’s gewenst
Heb je toevallig ook een foto van de achterzijde? Licht én donker? 😎 Ik heb bij mijn aanvraag gevraagd om de BYD Seal letters rechts onder weg te laten voor een volledige blanco achterkant. Maar zie bij sommige foto’s ‘BYD’ groot in het midden boven het licht. Bij sommige uitgeschreven ‘Build Your Dreams’. Ben benieuwd hoe de wagens uit Rotterdam geleverd worden 😂
Ik had inderdaad al gelezen/gezien dat de BYD App niet erg uitgebreid is maar het is wel prettig om 's winters op afstand alvast de verwarming en 's zomers de airco aan te zetten.MichaelJ schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:31:
[...]
Ik heb bij de aflevering met de afleverspecialist de app ingesteld. Was binnen 3 minuten geregeld. Hebben ze in Rotterdam keurig voor elkaar in ieder geval. Ik denk dat zij het account en de auto al hadden gekoppeld. Nogmaals hulde aan Rotterdam wat betreft het hele afleveren etc.
Morgen ga ik mijn BYD Seal ophalen en dan gaan we het meemaken
Is dat niet een verschil tussen de Europese en de Chinese versie?Thomas- schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:01:
Ik heb overigens hetzelfde aangevraagd. Ook eigenlijk voor de voorkant maar daar kan het niet verwijderd worden.
Veel plezier morgen met het ophalen van jouw Seal! We zien graag de foto’s verschijnen!Turbo99 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:42:
[...]
Ik had inderdaad al gelezen/gezien dat de BYD App niet erg uitgebreid is maar het is wel prettig om 's winters op afstand alvast de verwarming en 's zomers de airco aan te zetten.
Dank Thomas!Thomas- schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:01:
Die aanvraag had ik ook gedaan, ze waren deze helaas vergeten maar ik mocht nog een keer terug komen om het er af te laten halen! Al had ik het ook zelf wel gekund
De achterkant is vrij van BYD of Build your Dreams in het midden, gelukkig maar want dat is echt foeilelijk en had ik er direct afgehaald. Wat hierboven ook al aangegeven werd is dat volgens mij de Europese spec en is de Australische variant voorzien van BYD.
Zal morgen even een foto plaatsen van de achterkant. Auto is inmiddels niet meer zo schoon als maandag.. 🙈
Eerste Paasdag zou overwegend droog moeten zijn, dus als je de Seal weer helemaal schoon wil maken... Maar een lekker ritje is natuurlijk ook fijnMichaelJ schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 00:00:
[...]
Dank Thomas!
Die aanvraag had ik ook gedaan, ze waren deze helaas vergeten maar ik mocht nog een keer terug komen om het er af te laten halen! Al had ik het ook zelf wel gekund
De achterkant is vrij van BYD of Build your Dreams in het midden, gelukkig maar want dat is echt foeilelijk en had ik er direct afgehaald. Wat hierboven ook al aangegeven werd is dat volgens mij de Europese spec en is de Australische variant voorzien van BYD.
Zal morgen even een foto plaatsen van de achterkant. Auto is inmiddels niet meer zo schoon als maandag.. 🙈
En inderdaad, de Chinese variant heeft 'druppels' op het derde zijruitje en 'Build Your Dreams' op de achterkant, de Australische variant heeft BYD op de achterkant en de Europese heeft niets op de achterkant boven de achterlichten.
In ieder geval beter dan de Dolphin rijders, waar de tekst 'Build Your Dreams' in het lichtarmatuur zit en dus niet zo eraf gehaald kan worden.
Spoiler Alert!
:strip_exif()/f/image/7jBG8nMpwj6Kz8j9EsbLnUCM.jpg?f=fotoalbum_large)
En een grote ergernis van mij was het glimmende stuurhart om het zo te noemen. Ik zat precies tegen mijzelf aan te kijken...
:strip_exif()/f/image/FttjNtuwqHXlokR6kv10tbKN.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook de zonnebril houder is echt PERFECT. Nagenoeg niet te onderscheiden van niet orgineel (door de flits lijkt het wellicht zo maar in de praktijk valt het niet op)
:strip_exif()/f/image/7jBG8nMpwj6Kz8j9EsbLnUCM.jpg?f=fotoalbum_large)
En een grote ergernis van mij was het glimmende stuurhart om het zo te noemen. Ik zat precies tegen mijzelf aan te kijken...
:strip_exif()/f/image/FttjNtuwqHXlokR6kv10tbKN.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook de zonnebril houder is echt PERFECT. Nagenoeg niet te onderscheiden van niet orgineel (door de flits lijkt het wellicht zo maar in de praktijk valt het niet op)
[ Voor 45% gewijzigd door MichaelJ op 28-03-2024 11:09 ]
Ik ga ook voor een BYD Seal (in afwachting van goedkeuring van m'n werk). Na 10 jaar Tesla te hebben gereden was ik wel erg toe aan een ander merk. In 2014 en 2019 waren respectievelijk de Model S en Model 3 gewoon een no-brainer als je elektrisch wilde rijden met veel range, snelladen en natuurlijk alle software/gadgets van Tesla. Inmiddels is er gelukkig veel keus.
Ik heb heel wat auto's vergeleken, van goedkopere modellen tot duurdere. Bij goedkopere auto's kwam ik er vaak op uit dat je heel erg inlevert op range/snelladen/luxe, terwijl ze amper goedkoper zijn. Een Peugeot e-308 kost bijvoorbeeld +/- 44k, maar dan kun je beter een Model 3 SR halen.
Maar goed, uiteindelijk werd het een keus tussen de BMW i4, Zeekr 001 en BYD Seal. De BMW viel vrij snel af, want wil je die een beetje leuk aankleden dan zit je op 75k en dan heb je nog steeds een auto die trager is dan de Zeekr en BYD. Ik heb uiteindelijk de Zeekr en BYD proefgereden en vond de Zeekr 001 wel echt een stap luxer. Maar de auto is ook een heel stuk groter en ik kom vaak in Amsterdam. Dat zou betekenen dat ik letterlijk sommige parkeergarages niet meer in kom. De BYD Seal is goedkoper (bijtelling) en is wat sportiever (versus de Zeekr die meer op comfort is gericht), maar ik vind de BYD nog steeds wel comfortabel genoeg.
T.o.v. m'n Model 3 is de BYD Seal sowieso op bijna alle vlakken een upgrade, behalve software en audio. De stoelen zitten echt veel beter bij BYD bijvoorbeeld. Het algehele comfort van de BYD ligt ook een stuk hoger, terwijl hij nog steeds prima de bocht om gaat. De Model 3 is helemaal niet stil. Zelfs de Model 3 Highland is erg rumoerig van binnen (wind, banden) en de stoelen zijn nog steeds niet geweldig.
Ik ga overigens voor een Excellence, met groen exterieur en zwart interieur. Het zal nog wel zo'n 5 maanden duren voordat ik 'm heb, want m'n Model 3 loopt nog even door in de lease. Ook geen straf natuurlijk, maar ik kan eigenlijk niet wachten tot ik de Seal heb.
Ik heb heel wat auto's vergeleken, van goedkopere modellen tot duurdere. Bij goedkopere auto's kwam ik er vaak op uit dat je heel erg inlevert op range/snelladen/luxe, terwijl ze amper goedkoper zijn. Een Peugeot e-308 kost bijvoorbeeld +/- 44k, maar dan kun je beter een Model 3 SR halen.
Maar goed, uiteindelijk werd het een keus tussen de BMW i4, Zeekr 001 en BYD Seal. De BMW viel vrij snel af, want wil je die een beetje leuk aankleden dan zit je op 75k en dan heb je nog steeds een auto die trager is dan de Zeekr en BYD. Ik heb uiteindelijk de Zeekr en BYD proefgereden en vond de Zeekr 001 wel echt een stap luxer. Maar de auto is ook een heel stuk groter en ik kom vaak in Amsterdam. Dat zou betekenen dat ik letterlijk sommige parkeergarages niet meer in kom. De BYD Seal is goedkoper (bijtelling) en is wat sportiever (versus de Zeekr die meer op comfort is gericht), maar ik vind de BYD nog steeds wel comfortabel genoeg.
T.o.v. m'n Model 3 is de BYD Seal sowieso op bijna alle vlakken een upgrade, behalve software en audio. De stoelen zitten echt veel beter bij BYD bijvoorbeeld. Het algehele comfort van de BYD ligt ook een stuk hoger, terwijl hij nog steeds prima de bocht om gaat. De Model 3 is helemaal niet stil. Zelfs de Model 3 Highland is erg rumoerig van binnen (wind, banden) en de stoelen zijn nog steeds niet geweldig.
Ik ga overigens voor een Excellence, met groen exterieur en zwart interieur. Het zal nog wel zo'n 5 maanden duren voordat ik 'm heb, want m'n Model 3 loopt nog even door in de lease. Ook geen straf natuurlijk, maar ik kan eigenlijk niet wachten tot ik de Seal heb.
Wat ruist er door het struikgewas
Ik kan me volledig aansluiten bij de post van Cybje hierboven. Ik kom ook van een Model3 2019, de audio en software is in de Model3 nog steeds stukker beter, software van de Seal zal in de loop van tijd wel verbeteren. Qua audio zal het een hardware ding zijn en zie ik dat niet verbeteren (het is overigens niet slecht in de Seal).
Maar verder heeft de Seal ook heel wat voordelen t.o.v. de Model3, ook de Highland uitvoering. Comfortabeler maar wel nog steeds erg sportief, CarPlay (werkt trouwens niet als je je iPhone op de USB-C aansluit, moet via de USB-A aansluiting). En de Seal vele malen mooier dan de Model3. Tesla netwerk is voor mij geen vereiste, heb een eigen laadpaal en de range van 450km is in NL voldoende.
Gisteren een laatste proefrit gemaakt in de AWD om de knoop door te hakken. Vanochtend dat gedaan en van de sjef akkoord gekregen om de AWD te bestellen, Indigo Grey / Black
Maar verder heeft de Seal ook heel wat voordelen t.o.v. de Model3, ook de Highland uitvoering. Comfortabeler maar wel nog steeds erg sportief, CarPlay (werkt trouwens niet als je je iPhone op de USB-C aansluit, moet via de USB-A aansluiting). En de Seal vele malen mooier dan de Model3. Tesla netwerk is voor mij geen vereiste, heb een eigen laadpaal en de range van 450km is in NL voldoende.
Gisteren een laatste proefrit gemaakt in de AWD om de knoop door te hakken. Vanochtend dat gedaan en van de sjef akkoord gekregen om de AWD te bestellen, Indigo Grey / Black
@Cybje en @vanadium gefeliciteerd met de bestelling!
Wel benieuwd waar je laadkabel heen loopt, lijkt bijna alsof je een publieke laadplek hebt voor de oprit?
Met flits wel vaker dat je kleurverschil ziet waar 't live niet of amper opvalt, maar de pasvorm is ook top!
Intussen al aan het genieten van je zwarte Seal?Turbo99 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:42:
Ik had inderdaad al gelezen/gezien dat de BYD App niet erg uitgebreid is maar het is wel prettig om 's winters op afstand alvast de verwarming en 's zomers de airco aan te zetten.
Zoooo, dat ziet er lekker dik uit vanuit deze hoek!
Wel benieuwd waar je laadkabel heen loopt, lijkt bijna alsof je een publieke laadplek hebt voor de oprit?
Ook deze passen prima bij de auto!En een grote ergernis van mij was het glimmende stuurhart om het zo te noemen. Ik zat precies tegen mijzelf aan te kijken...
[Afbeelding]
Leuke uitvoering! Dat is precies zoals ik hem sinds maandag zelf rijdCybje schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:21:
In de afgelopen dagen heb ik regelmatig wat foto's gepost en zal er de komende dagen ook vast nog wel een paar bij plaatsen.
Gefeliciteerd
[ Voor 11% gewijzigd door MichaelJ op 28-03-2024 13:59 ]
Gaaf en ook leuk te lezen dat je ook de Seal besteld heb, we krijgen zo een leuk groepje!vanadium schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:39:
Ik kan me volledig aansluiten bij de post van Cybje hierboven. Ik kom ook van een Model3 2019, de audio en software is in de Model3 nog steeds stukker beter, software van de Seal zal in de loop van tijd wel verbeteren. Qua audio zal het een hardware ding zijn en zie ik dat niet verbeteren (het is overigens niet slecht in de Seal).
Ik ben inmiddels wel een beetje de draad kwijt wie ik aan 't lijstje toe kan voegen, iets met druk met een groene Seal
Prive laadpaal in de voortuin en publieke parkeerplaats.DeGroteMuis schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:20:
@Cybje en @vanadium gefeliciteerd met de bestelling!
[...]
Zoooo, dat ziet er lekker dik uit vanuit deze hoek!![]()
[...]
Ook deze passen prima bij de auto!Met flits wel vaker dat je kleurverschil ziet waar 't live niet of amper opvalt, maar de pasvorm is ook top!

Nu zoek ik alleen nog de BYD letters op de voorkant, die had ik ook al besteld maar die pasten niet..dus weer opzoek naar nieuwe.
Tijd voor een nieuwe avatar?MichaelJ schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:02:
[...]
Gaaf en ook leuk te lezen dat je ook de Seal besteld heb, we krijgen zo een leuk groepje!
Ik ben inmiddels wel een beetje de draad kwijt wie ik aan 't lijstje toe kan voegen, iets met druk met een groene Seal
https://nl.pinterest.com/pin/alien-seal--792774340680002312/
En een beetje assistentie, als ik het goed heb is het lijstje zo weer compleet.
Aantal | Tweaker | Merk + Type | Exterieur Kleur | Interieur Kleur | Verwachte Afleverdatum |
1. | afgelopen | Seal Excellence AWD | Ice Blue | Black | Afgeleverd |
2. | MichaelJ | Seal Excellence AWD | Shadow Green | Black | 25 Maart 2024 |
3. | Turbo99 | Seal Excellence AWD | Space Black | Black | 28 Maart 2024 |
4. | Sjerome | Seal Excellence AWD | Atlantis Grey | Black | Maart 2024 |
5. | Boblelie | Seal Design RWD | Indigo Grey | Black | Maart - Juni 2024 |
6. | Downshiftor | Seal Design RWD | Shadow Green | Tahitian Blue | Maart 2024 |
7. | Decal1981 | Seal Excellence AWD | Indigo Grey | Black | 2024 |
8. | Purpleboy71 | Seal Design RWD | Ice Blue | Tahitian Blue | Juli 2024 |
9. | Mennomaassluis | Seal Excellence AWD | Ice Blue | Tahitian Blue | Augustus 2024 |
10. | Maaike33 | Seal Design RWD | Ice Blue | Tahitian Blue | Maart 2024 |
11. | zsezse | Seal Design RWD | Indigo Grey | Black | Juni 2024 |
12. | koenske | Seal Design RWD | Atlantis Grey | Black | Augustus 2024 |
13. | madiwoe | Seal Design RWD | Atlantis Grey | Tahitian Blue | Juni 2024 |
14. | Ceessie | Seal Excellence AWD | Atlantis Grey | Tahitian Blue | niet bekend |
15. | iggimeister | Seal Design RWD | Indigo Grey | Tahitian Blue | Oktober 2024 |
16. | ChaoticTiger | BSeal Excellence AWD | Atlantis Grey | Black | Juni 2024 |
17. | woutdr | Seal Excellence AWD | Atlantis Grey | Black | 18 Maart 2024 |
18. | DeGroteMuis | Seal Design RWD | Ice Blue | Black | Juli 2024 |
19. | WiMe65 | Seal Design RWD | Indigo Grey | Black | Juli 2024 |
20. | Thomas- | Seal Design RWD | Polar White | Black | Mei 2024 |
21. | Iphonevannick | Seal Excellence AWD | Indigo Grey | nb | Juni 2024 |
22. | Cybje | Seal Excellence AWD | Shadow Green | Black | Aug 2024 |
23. | vanadium | Seal Excellence AWD | Indigo Grey | Black | nb |
Hahaha, klinkt logischer ja. Ik zag de straat zo niet, dus leek op een oprit / parkeerplaats achter het huis, maar dan loopt de laadkabel de verkeerde kan op. Ik hang nu soms de EV aan de Juice Booster als de publieke laadpaal bezet is, dan moet ook de kabel over de stoep. Niet ideaal, maar het is niet anders. Succes met de zoektocht naar de letters voor de voorkant!MichaelJ schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:05:
Prive laadpaal in de voortuin en publieke parkeerplaats.![]()
Nu zoek ik alleen nog de BYD letters op de voorkant, die had ik ook al besteld maar die pasten niet..dus weer opzoek naar nieuwe.
@MichaelJ Ziet er errrrug goed uit!MichaelJ schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:06:
Spoiler Alert!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Goedenavond iedereen,
Na enkele maanden volgen van dit topic toch ook maar even aanmelden.
Ik heb op 26 jan een Seal Artic Blue besteld met licht interieur.
Verwachte afleverings datum eind maart.
Voordat ik mijn bestelling deed reed ik reeds enkele maanden wekelijks in alle Byd modellen vanwege mijn bedrijf Carwash Capelle.
Wij wassen nl wekelijks alle Byd demo's
De Byd Seal verraste mij dermate positief dat ik besloot om mijn Alfa Romeo Giulia Veloce met pijn in het hart van de hand te doen.
Ik ben benieuwd hoe ik de wissel met mijn autosport hart ga ervaren.
In ieder geval interessant om ieders ervaringen te lezen.
PS voor ieder die moeite heeft om de letters aan de achterzijde te verwijderen: bel of mail mijn bedrijf en ik doe het gratis voor alle leden van dit Topic
Groeten,
Hans Janssen
Voordat ik mijn bestelling deed reed ik reeds enkele maanden wekelijks in alle Byd modellen vanwege mijn bedrijf Carwash Capelle.
De Byd Seal verraste mij dermate positief dat ik besloot om mijn Alfa Romeo Giulia Veloce met pijn in het hart van de hand te doen.
PS voor ieder die moeite heeft om de letters aan de achterzijde te verwijderen: bel of mail mijn bedrijf en ik doe het gratis voor alle leden van dit Topic
Groeten,
Hans Janssen
Wel grappig, ik was ook altijd Alfa fan, gewoon heerlijke rijdersauto's. Heb een 156 GTA en een MiTo gehad vroeger. En een maand terug heb ik op vakantie op een warm eiland ook weer een Giulia gehuurd. Toch werd ik van het rijden van de Model 3 echt enthousiast. De beleving is anders. Ja, je mist een brandstofmotor. Maar de acceleratie is zo onwerkelijk, je accelereert gewoon alsof het een sportauto is, maar dan kun je 5 mensen meenemen op vakantie inclusief bagage. Ook dat geeft beleving. En de BYD Seal vind ik zelfs nog lekkerder rijden en eigenlijk meer richting het karakter van een Alfa gaan (stuurgevoel, combinatie van comfort en sportiviteit, het 'makkelijke' weggedrag).CarwashCap schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:37:
Ik denk dat je er zeker van gaat genieten
Even de bestelling van de leasemaatschappij gecontroleerd bij BYD Rotterdam.
Alles staat er in voor half augustus, verkoper zei al dat dit easy peasy lemon squeezy wordt met levertijden.
Heb ook eens gekeken naar de TANG, maar wat een complete auto is dat zeg. Niet sportief oid. Maar misschien iets voor later.
Alles staat er in voor half augustus, verkoper zei al dat dit easy peasy lemon squeezy wordt met levertijden.
Heb ook eens gekeken naar de TANG, maar wat een complete auto is dat zeg. Niet sportief oid. Maar misschien iets voor later.
Dat wordt zeer gewaardeerd want eerlijk gezegd vind ik die 3,8s op de achterkant vrij suf. Ik ben meer van "Less is More"CarwashCap schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:37:
Goedenavond iedereen,
Groeten,
Hans Janssen
Heel herkenbaar, ik heb o.a. ook naar de Zeekr 001 en BMW i4 gekeken (en nog vele anderen).Cybje schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:21:
Beide hele mooie auto’s. Maar net wat je zegt, de BMW wordt snel heel duur.
De Zeekr 001 Long Range vond ik ook heel fijn rijden, maar met zijn 199 cm breedte, is hij gewoon te groot. Daarmee kom je heel snel in de problemen met smallere straten, parkeerplaatsen en garages. Overigens vond ik de geluidsinstallatie in de Zeekr 001 longrange heel erg schel klinken, zeker in verhouding met de Seal.
Als een auto alweer > € 10.000,- tov de Seal meer gaat kosten, dan is dat mijn inziens een hogere klasse auto en dan zijn mijn verwachtingen ook veel hoger. En dat miste ik vaak bij de andere duurdere auto’s. De Tesla was zeker met de software beter, maar ik vond de M3 qua rijgeluiden het afleggen tov de Seal, om maar niet te spreken over de richtingaanwijzer.
Wat wel weer interessant was om te zien, is de instap versie van de Mercedes EQE (€ 68K) maar iets van € 20,- per maand scheelde tov de Seal. Maar die bijtelling.. AUW!
Omdat het dus een lease auto is, is het prijsverschil tussen de RWD en de AWD verwaarloosbaar tov de extra’s die je krijg. Met leaseauto’s krijg je geen SEPP subsidie (terecht). Overigens heb ik die wel voor de auto van mijn vrouw aangevraagd, die heeft net een Demo Fiat 500E La Prima gekocht. Krijgen we nog € 2.000,- subsidie op. Nu nog een laadpaal regelen, maar dat lukt denk ik wel.
@Mennomaassluis Inderdaad, later die Tang. De huidige versie heeft 1-fase AC laden en DC laden is ook niet bepaald vlot. Wel net als de Han een mooie uitstraling in het interieur, maar als EV vind ik de Seal ook tegen vergelijkbare prijs een beter totaalpakket. Tegen de 20k die je er nu extra voor betaalt helemaal.
Geen laadpaal van de zaak bij je Seal? Als tussen- en/of mobiele oplossing zou je eens kunnen kijken naar een Juice Booster en een Mennekes CEE stopcontact. Bij mijn vriendin in de gemeente mag de laadkabel niet over de stoep, dus ze wilde niet investeren in de installatie van een wallbox. Met een Juice Booster 3 van een paar 100 euro via Marktplaats en een 16A driefasen stopcontact ook opgelost voor bij elkaar nog geen 1000 euro. En de juice booster kan ook nog mee onderweg.
Geen laadpaal van de zaak bij je Seal? Als tussen- en/of mobiele oplossing zou je eens kunnen kijken naar een Juice Booster en een Mennekes CEE stopcontact. Bij mijn vriendin in de gemeente mag de laadkabel niet over de stoep, dus ze wilde niet investeren in de installatie van een wallbox. Met een Juice Booster 3 van een paar 100 euro via Marktplaats en een 16A driefasen stopcontact ook opgelost voor bij elkaar nog geen 1000 euro. En de juice booster kan ook nog mee onderweg.
Dat vertelde de verkoper mij ook, traag laden op AC/DC (goede band, maar dat terzijde). De nieuwe versie zou idd beter moeten zijn. Als de Seal een lage restwaarde heeft over 4 jaar en hij bevalt mij, dan koop ik m wel.DeGroteMuis schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:26:
@Mennomaassluis Inderdaad, later die Tang. De huidige versie heeft 1-fase AC laden en DC laden is ook niet bepaald vlot. Wel net als de Han een mooie uitstraling in het interieur, maar als EV vind ik de Seal ook tegen vergelijkbare prijs een beter totaalpakket. Tegen de 20k die je er nu extra voor betaalt helemaal.
De leasemaatschappij rekent bij ons € 3.500,- voor een wallbox en dat moet ik dan ook meerekenen in de leaseprijs (dat is duur bij ons). Het opladen van de Fiat 500E van mijn vrouw moet privé berekend worden en de Seal factuur moet naar de zaak. Ik kijk nu naar een oplossing van Shell Recharge, deze kunnen direct aan de zaak factureren. Wij krijgen een Multi Tank Card dat gelieerd is aan Shell Recharge. Maar dat is pas de eerste.. Ik heb nog even de tijd. Moet ook nog de basis aansluiting naar 3 fasen laten aanpassen (De groepenkast heb ik onlangs vervangen, die is al 3 fasen voorbereid, maar lijkt misschien te klein).
Ik heb hier thuis ook een MtC met Shell Recharge en mijn thuis lader is dus een New Motion Home Advanced (inmiddels al 4,5 jaar in gebruik)Mennomaassluis schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:40:
[...]
Dat vertelde de verkoper mij ook, traag laden op AC/DC (goede band, maar dat terzijde). De nieuwe versie zou idd beter moeten zijn. Als de Seal een lage restwaarde heeft over 4 jaar en hij bevalt mij, dan koop ik m wel.
De leasemaatschappij rekent bij ons € 3.500,- voor een wallbox en dat moet ik dan ook meerekenen in de leaseprijs (dat is duur bij ons). Het opladen van de Fiat 500E van mijn vrouw moet privé berekend worden en de Seal factuur moet naar de zaak. Ik kijk nu naar een oplossing van Shell Recharge, deze kunnen direct aan de zaak factureren. Wij krijgen een Multi Tank Card dat gelieerd is aan Shell Recharge. Maar dat is pas de eerste.. Ik heb nog even de tijd. Moet ook nog de basis aansluiting naar 3 fasen laten aanpassen (De groepenkast heb ik onlangs vervangen, die is al 3 fasen voorbereid, maar lijkt misschien te klein).
Werkt prima met zakelijke verrekening en ook met een opengesteld gastgebruik voor mijn vrouw haar Dacia Spring werkt het allemaal prima.
Ook ik ben aan het kijken om mijn 1 Fase aansluiting te laten verzwaren.. Maar ik heb nog een beetje moeite met de kosten die daarmee gemoeid gaan. Ik laad nu op 5,7kw (25A afgezekerd). Dat was bij mijn vorige auto prima (accu van 45kwh) maar met de Seal begint dat nu wel een dingetje te worden.. Tot nu toe heb ik er nog geen probleem mee gehad en heb ik steeds bij 40% weer terug naar 100% geladen in een nachtje tijd.
Zeker een goede band!Mennomaassluis schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:40:
[...]
Dat vertelde de verkoper mij ook, traag laden op AC/DC (goede band, maar dat terzijde). De nieuwe versie zou idd beter moeten zijn. Als de Seal een lage restwaarde heeft over 4 jaar en hij bevalt mij, dan koop ik m wel.
Voor thuis laden met de Seal en doorberekenen is de Juice Booster inderdaad niet de beste oplossing, had ik zelf ook kunnen bedenken natuurlijk Maar 3.500 euro vanuit de lease is een stevig bedrag voor een wallbox, al zullen daar dan vast ook de kosten voor het backend abonnement bij zitten en eventueel onderhoud / reparatie bij problemen toch? Denk dat je inderdaad goedkoper terecht kan met een eigen aanschaf. Natuurlijk handig als dat direct verrekend kan worden, geen gerommel met declaraties. Met de Newmotion laadpaal moet dat vgm kunnen. Kennissen met een Corsa e en een Tesla Y hebben dat ook, ieder een eigen pasje, de een wordt doorbelast, de ander niet. Bij mij ook nog 1-fase in de mterkast, maar publiek laden is ook (nog) iets goedkoper tot even duur als thuis, dus voor mij iets minder haast.
Fantastisch!! Dank voor het mee helpen wederom @DeGroteMuisDeGroteMuis schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:41:
[...]
Tijd voor een nieuwe avatar?
https://nl.pinterest.com/pin/alien-seal--792774340680002312/
En een beetje assistentie, als ik het goed heb is het lijstje zo weer compleet.
Aantal Tweaker Merk + Type Exterieur Kleur Interieur Kleur Verwachte Afleverdatum 1. afgelopen Seal Excellence AWD Ice Blue Black Afgeleverd 2. MichaelJ Seal Excellence AWD Shadow Green Black 25 Maart 2024 3. Turbo99 Seal Excellence AWD Space Black Black 28 Maart 2024 4. Sjerome Seal Excellence AWD Atlantis Grey Black Maart 2024 5. Boblelie Seal Design RWD Indigo Grey Black Maart - Juni 2024 6. Downshiftor Seal Design RWD Shadow Green Tahitian Blue Maart 2024 7. Decal1981 Seal Excellence AWD Indigo Grey Black 2024 8. Purpleboy71 Seal Design RWD Ice Blue Tahitian Blue Juli 2024 9. Mennomaassluis Seal Excellence AWD Ice Blue Tahitian Blue Augustus 2024 10. Maaike33 Seal Design RWD Ice Blue Tahitian Blue Maart 2024 11. zsezse Seal Design RWD Indigo Grey Black Juni 2024 12. koenske Seal Design RWD Atlantis Grey Black Augustus 2024 13. madiwoe Seal Design RWD Atlantis Grey Tahitian Blue Juni 2024 14. Ceessie Seal Excellence AWD Atlantis Grey Tahitian Blue niet bekend 15. iggimeister Seal Design RWD Indigo Grey Tahitian Blue Oktober 2024 16. ChaoticTiger BSeal Excellence AWD Atlantis Grey Black Juni 2024 17. woutdr Seal Excellence AWD Atlantis Grey Black 18 Maart 2024 18. DeGroteMuis Seal Design RWD Ice Blue Black Juli 2024 19. WiMe65 Seal Design RWD Indigo Grey Black Juli 2024 20. Thomas- Seal Design RWD Polar White Black Mei 2024 21. Iphonevannick Seal Excellence AWD Indigo Grey nb Juni 2024 22. Cybje Seal Excellence AWD Shadow Green Black Aug 2024 23. vanadium Seal Excellence AWD Indigo Grey Black nb
[...]
Hahaha, klinkt logischer ja. Ik zag de straat zo niet, dus leek op een oprit / parkeerplaats achter het huis, maar dan loopt de laadkabel de verkeerde kan op. Ik hang nu soms de EV aan de Juice Booster als de publieke laadpaal bezet is, dan moet ook de kabel over de stoep. Niet ideaal, maar het is niet anders. Succes met de zoektocht naar de letters voor de voorkant!
En nee het is niet ideaal over de stoep, maar ik woon gelukkig in een doodlopende straat waar geen doorgang is voor lopend volk. Mijn buren zijn vrij chil er over, al willen ze nog wel eens regelmatig de auto voor mijn deur zetten. Daar kan ik dan niets van zeggen aangezien het openbaar parkeren is
Mocht er echt nood aan de man zijn, dan heb ik op 100m nog 2 publieke palen staan, maar dat gebeurd zelden dat ik die gebruik.
Ik heb een garage naast het huis, waar de auto voor kan staan, zonder dat dit de voetgangers hindert. Om dat nu een eigen oprit te noemen, vind ik ook zo dedain klinken.
Maar ik kan aan huis laden.
Overigens heb ik op minder dan 50 meter 4 openbare laadpalen staan, waarvan er 2 x 11 kwh zijn en 2 x 22 kwh zijn. Dus ik heb geen grote haast. Kan rustig even kijken. Maar thanks voor de tips. Want soms zie je door de bomen het bos niet meer met al die aanbieders.
Maar ik kan aan huis laden.
Overigens heb ik op minder dan 50 meter 4 openbare laadpalen staan, waarvan er 2 x 11 kwh zijn en 2 x 22 kwh zijn. Dus ik heb geen grote haast. Kan rustig even kijken. Maar thanks voor de tips. Want soms zie je door de bomen het bos niet meer met al die aanbieders.
De EQE heb ik ook nog even naar gekeken, ja. Mercedes heeft daar echt mooie kortingen op momenteel. Maar voor de bijtelling maken die kortingen niks uit, want de fiscale waarde blijft gelijk. Dus dat werd inderdaad AUWMennomaassluis schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:11:
[...]
Wat wel weer interessant was om te zien, is de instap versie van de Mercedes EQE (€ 68K) maar iets van € 20,- per maand scheelde tov de Seal. Maar die bijtelling.. AUW!
Ik heb deze besteld:DeGroteMuis schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:26:
https://nl.aliexpress.com...6KXY&gatewayAdapt=glo2nld
DIt is er inmiddels aan accesoires binnengekomen:
Deur slot covers: https://nl.aliexpress.com...573Y&gatewayAdapt=glo2nld
BYD letters: https://nl.aliexpress.com...573Y&gatewayAdapt=glo2nld
Stevige haken: https://nl.aliexpress.com...573Y&gatewayAdapt=glo2nld
Frunk vloermat: https://nl.aliexpress.com...573Y&gatewayAdapt=glo2nld
Arm leuning box insert: https://nl.aliexpress.com...573Y&gatewayAdapt=glo2nld
Onder bak voor de console: https://nl.aliexpress.com...573Y&gatewayAdapt=glo2nld
Afdichting voor laadklepje: https://nl.aliexpress.com...uOCV&gatewayAdapt=glo2nld
De suede stuur naaf afdekking: https://nl.aliexpress.com...uOCV&gatewayAdapt=glo2nld
Rol bescherfolie om kwetsbare plekken af te plakken zoals dorpels: https://nl.aliexpress.com...uOCV&gatewayAdapt=glo2nld
TopBYD, bescherming voor achterbank leuningen, https://www.topbyd.com/pr...t-protection-for-byd-seal
TopBYD Bescherming rand kofferbak: https://www.topbyd.com/pr...trunk-guards-for-byd-seal
TopBYD Airconditioning luchtinlaat filters :https://www.topbyd.com/products/byd-seal-air-conditioning-air-intake-bug-screen
TopBYD Lucht ventilatie covers :https://www.topbyd.com/products/under-seat-air-vent-cover-for-byd-atto-3?variant=47040277578004
Beschermhoesjes voor de sleutels, zien er goed uit: https://www.temu.com/good...45&_x_sessn_id=93jpsb8ykn
11 KW Lader ziet er erg goed uit en dat voor € 147,06 : https://nl.aliexpress.com...9pAN&gatewayAdapt=glo2nld
Lijst bijgewerkt
Deur slot covers: https://nl.aliexpress.com...573Y&gatewayAdapt=glo2nld
BYD letters: https://nl.aliexpress.com...573Y&gatewayAdapt=glo2nld
Stevige haken: https://nl.aliexpress.com...573Y&gatewayAdapt=glo2nld
Frunk vloermat: https://nl.aliexpress.com...573Y&gatewayAdapt=glo2nld
Arm leuning box insert: https://nl.aliexpress.com...573Y&gatewayAdapt=glo2nld
Onder bak voor de console: https://nl.aliexpress.com...573Y&gatewayAdapt=glo2nld
Afdichting voor laadklepje: https://nl.aliexpress.com...uOCV&gatewayAdapt=glo2nld
De suede stuur naaf afdekking: https://nl.aliexpress.com...uOCV&gatewayAdapt=glo2nld
Rol bescherfolie om kwetsbare plekken af te plakken zoals dorpels: https://nl.aliexpress.com...uOCV&gatewayAdapt=glo2nld
TopBYD, bescherming voor achterbank leuningen, https://www.topbyd.com/pr...t-protection-for-byd-seal
TopBYD Bescherming rand kofferbak: https://www.topbyd.com/pr...trunk-guards-for-byd-seal
TopBYD Airconditioning luchtinlaat filters :https://www.topbyd.com/products/byd-seal-air-conditioning-air-intake-bug-screen
TopBYD Lucht ventilatie covers :https://www.topbyd.com/products/under-seat-air-vent-cover-for-byd-atto-3?variant=47040277578004
Beschermhoesjes voor de sleutels, zien er goed uit: https://www.temu.com/good...45&_x_sessn_id=93jpsb8ykn
11 KW Lader ziet er erg goed uit en dat voor € 147,06 : https://nl.aliexpress.com...9pAN&gatewayAdapt=glo2nld
Lijst bijgewerkt
[ Voor 15% gewijzigd door ChaoticTiger op 03-04-2024 16:36 . Reden: Lijst bijgewerkt ]
Alleen maar aan het genieten en meteen ook maar even de Seal aan de lader aangesloten:DeGroteMuis schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:20:
[...]
Intussen al aan het genieten van je zwarte Seal?![]()
[...]
[ Voor 40% gewijzigd door Turbo99 op 18-04-2024 22:18 ]