Hey een nieuwe prijslijst versie als ik me niet vergis. Zo te zien is de daklast en het trekgewicht nu op 0 gezet ipv nb?
MichaelJ schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 14:01:
Nu officieel toegevoegd aan dit gezelschap! Mooi dat je ook besteld hebt!
Als ik een keer zin/tijd/motivatie heb zal ik de startpost aanvullen met een lijstje met accecoires. Maar je hebt nu al een deel geholpen door wat video's te linken etc.

Hahaha, dank je!

Goed om zo alvast wat accessoires toe te voegen, ook goed dat je vermeld hebt dat TopBYD niet direct de budgetoplossing is, op Ali kom je diverse dingen wel goedkoper tegen. Hopelijk kan je de accessoires snel uitproberen in jouw nieuwe en vooral lekker genieten van je Seal.
Ik heb trouwens de Ice Blue besteld, niet de Atlantis Grey. Zo te zien zowaar de eerste Design in de lijst met Ice Blue en zwart interieur, onverwacht tot nu toe nog een unieke keuze ook.

ChaoticTiger schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 10:36:
De Trekhaak route is kwestie van hoe snel heb je die nodig; kosten zijn hoger vanwege reis en verblijf kosten, en kosten RDW om kenteken te laten aanpassen als het trek gewicht er nog niet op staat vermeld.
Vanwege tijdelijke immobiliteit, nu tijd genoeg,
Heb inmiddels volgende zaken besteld waarbij ik rekening gehouden heb totalen kosten van het product en levering;
<lijst met bestelde accessoires>
Lijst zal nog worden aangevuld en hou jullie op de hoogte betreft kwaliteit van de producten
De trekhaak is voor mij niet direct een harde eis, maar wel verdomd fijn om de optie te hebben. Sowieso voor fietsen, maar nu mijn vriendin geen eigen motor meer heeft, misschien ook voor een motortrailer. Het was toch minder gezellig zo vorig jaar op weg naar het vakantieadres, zij met de auto en ik met de motor.
Leuke lijst aan accessoires, thanks! Ik zie bij bijvoorbeeld de opbergbakjes dat je wel een wat duurdere optie genomen hebt. Was dat een bewuste keus, of puur wat Ali toonde bij je zoekopdracht?
Gebruik je het vermogen van je Tesla vaak? Annuleer dan je proefrit en ga naar een andere vestiging, waar je ook de Excellence AWD kan rijden. De Design RWD die je bij Arnhem kan proberen is echt een fijne auto (ik heb de Design niet voor niets besteld), maar een Model 3 LR is en voelt absoluut sneller.
De Seal heeft geen one pedal driving, al kan je met wat anticiperen en de recuperatie op comfort best aardig zonder rempedaal door het verkeer, tot de laatste paar km/h. Kijk sowieso eerst of autohold aan staat (kan zodra je de gordel om hebt en de auto aan is). De Seal zonder autohold 'kruipt' als een automaat met koppelomvormer, best vervelend als je gewend bent dat je zonder voet op de rem stil kan staan. Check daarnaast even alle instellingen voor je wegrijdt, mensen proberen wel het nodige uit namelijk. Bij mijn laatste proefrit stonden letterlijk alle rijhulpen die niet iedere start weer vanzelf aan gaan uit, de navigatiemiep op stil, het verbruik op PK/100km en (natuurlijk) de verbruiksmeter niet op dynamic (dynamic is GoM op werkelijk verbruik, anders is het op WLTP gebaseerd). De autopilot zit links, gewone cruise rechts naast de schakelaar waarmee je de snelheid verhoogt of verlaagt. Vanuit Carplay of Android auto kan je door van onder naar boven te swipen snel naar home, of climate control opties. Voice werkt ook, behalve voor stuurverwarming. Rechtsboven naar beneden swipen voor wat (configureerbare) snelkoppelingen. En wat ik zou doen: Intelligent speed warning uitzetten, in het traffic sign menu. De parkeersensoren schakelen niet automatisch in bij lage snelheden vooruit, wel zodra je de achteruit inschakelt.
Als je het verbruik wil checken, er is geen fatsoenlijke tripmeter met verbruiksweergave sinds start of sinds laden, dus reset de verbruiksgrafiek in het new energy menu. Er gaan wat geluiden dat die optimistisch is al heb ik dat zelf niet gemerkt, dus je zou ook kmstand en SoC kunnen checken, globaal berekenen wat je verbruik was.
Verder en het belangrijkste: Ga lekker rijden, probeer alles uit dat belangrijk voor je is en geniet van de rit.