Goed nieuws voor eidereen die nog op 1.3.1 (2407) zit en graag naar 1.4.0 (2412) zou willen. Op een Russisch BYD Telegram kanaal zag ik 2 dagen geleden de update al voorbij komen, en inmiddels is deze ook op het internet te vinden op
https://wiki.defective.tech/BYD/Firmware.
Ik heb hem al op een USB stick klaar liggen en hoop deze vanmiddag te kunnen installeren (ik was helaas ziek en heb de kans nog niet gehad).
Voor iedereen die deze ook wil installeren, de instructies zijn relatief eenvoudig.
- Download het .zip bestand maar pak deze niet uit
- Formatteer een USB stick als FAT32
- Maak op deze USB stick een map aan BYDUpdatePackage met daarin de submap msm8953_64 (dus BYDUpdatePackage\msm8953_64)
- Plaats in deze map het gedownloade .zip bestand en hernoem deze naar UpdateFull.zip
- Steek de USB stick in de USB-A poort in je Seal (voorin onder de middenconsole waar ook een USB-C, een 12v aansluiting en een MicroSD slit zitten) en volg de instructies op het scherm.
Het updateproces zou ongeveer 10 minuten moeten duren.
Installatie is uiteraard op eigen risico. Tot nu toe heb ik nog geen meldingen voorbij zien komen van mensen die problemen hebben ervaren. Ik spreek geen russisch, maar gelukkig komen er ook een hoop meldingen in het engels voorbij, duimpjes omhoog en foto's van mensen met de nieuwe interface in hun Seal.
Ik heb wel een enkele reply voorbij zien komen dat gebruikers apps die ze gesideload hadden kwijt waren geraakt na de update.
Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25