Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11
Dat kan natuurlijk ook een stuk makkelijker als je maar 3 modellen (2 voor NL) en 6 kleuren van de Seal levert.
Je weet ongeveer welke kleuren het best verkopen, gooi ze op de boot en klaar.

Als je net als VW al 8 veries van 1 model hebt met 3 uitvoeringen elk en een kleur of wat kan je bijna niet anders dan op bestelling bouwen/verschepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bblikman
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-07 10:01
Man man man wat een drama Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OFwun6w0Q0yG5fAT4mycqESY2q4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KkdtgQtIlAoQiYkoBXiylSaF.jpg?f=fotoalbum_large

Seal RWD / Black / Light blue interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 14:42

E-Vix

Nu met sneeuw!

DennisZM schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:34:
[...]

Hi E-vix,

Ik kan je 'bevestigen' dat het inderdaad ca. 5mnd is. In September is mijn Shadow green besteld. Bij bezoek/proefrit 1 werd 3 maanden geroepen wat mij over de streep trok zakelijk gezien vanwege de 16%. Bij daadwerkelijk bestellen (in September) kwam al het bericht dat het eerder 3-4 maanden zou worden en na navraag in oktober kreeg ik direct 5 maanden te horen.

Leuke info over BYS's eigen schepen, ongekend wat een bedrijf. Ik sprak 2 weken geleden een verkoper in de vestiging Rotterdam en die keek even in het systeem of de auto "al een chassisnummer heeft". Dat bleek niet het geval waarna hij mij vertelde wat dat dan inhoudt. de verschepingen voor Europa komen allen in Zeebrugge aan, daar worden de verdelingen over Spanje, Duitsland, Benelux etc gemaakt en dán worden chassisnummers toegekend. Ik ben geen autobouwer maar dat klinkt wat gek. Daarna, zodra de auto's voor NL bekend zijn worden ze over de vestigingen en dus klanten verdeelt.

Lang verhaal kort; ik verwacht mijn Seal in februari ongeveer.
Gezien jouw verhaal kan ik dus concluderen dat de 5 maanden vanaf nu die nu aan werd gegeven dus waarschijnlijk niet klopt. Jouw Seal komt in februari, dus dat betekend dat er uiterlijk in februari dus een schip met Seals aan zal komen.

Ik wist al dat BYD bepaald hoeveel, en in welke kleuren de Seals geleverd gaan worden. Ze produceren ze ook per kleur en uitvoering in batches. Vandaag alleen Atlantis Grey Design en morgen alleen Shadow Green Excelence etc. Iedere X maanden komt een bevoorradingsschip aan en die levert dan weer een voorraad Seals waarmee reeds geplaatste en aankomende bestellingen uitgeleverd worden.
Als je pech hebt bestel je een Seal die ze niet meer vrij hebben en komt het volgende schip pas over 5 maanden. Als je mazzel hebt dan komt het schip met een paar dagen aan en rij je binnen een maand je Seal

Er komt dus in ieder geval in februari een schip aan waar de Shadow Green van DennisZM op staat. Het kan natuurlijk zijn dat alle Indigo Grey Seals op dat schip al gereserveerd zijn, of dat er helemaal geen Indigo Greys op staan...

Als ik naar de lijst in de OP kijk dan varieert de levertijd ook tussen de 1 en 5 maanden. Maar wat opvalt is dat de meesten die hem tussen januari en mei hebben besteld hem rond juni geleverd hebben gekregen. Ook zie ik bestellingen later dit jaar die 2 maanden na elkaar zijn geplaatst, maar welke 2 weken na elkaar zijn uitgeleverd.

Ik hou niet van wachten op leuke dingen, en ik wacht in principe al sinds juni dit jaar (toen had ik al een Seal besteld bij mijn vorige werkgever.). Als ik het dus kan versnellen door simpelweg mijn 2e keus in kleur te kiezen dan zal ik dat zeker ook doen. Bij nóg 5 maanden wachten is mijn 3e keus ook een optie (al helemaal al die dit jaar nog op kenteken kan), maar als dat maar 2 maanden is, dan kan ik net zo goed op mijn 1e of 2e keus wachten.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZM
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 11-07 14:27
E-Vix schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:11:
[...]

Gezien jouw verhaal kan ik dus concluderen dat de 5 maanden vanaf nu die nu aan werd gegeven dus waarschijnlijk niet klopt. Jouw Seal komt in februari, dus dat betekend dat er uiterlijk in februari dus een schip met Seals aan zal komen.
Ik hoop voor mij en voor jou dat het meevalt. Ik las overigens dat BYD 3 boten heeft varen, waarheen weet ik natuurlijk niet, en hoorde dat er nog 7 (!) boten (zal vast nog even duren) onderweg heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-09 07:28
DennisZM schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:54:
[...]

Ik hoop voor mij en voor jou dat het meevalt. Ik las overigens dat BYD 3 boten heeft varen, waarheen weet ik natuurlijk niet, en hoorde dat er nog 7 (!) boten (zal vast nog even duren) onderweg heeft.
In ieder geval één van die boten is de BYD Explorer no.1 Ik hoop niet dat jouw auto op deze boot staat want deze vaart de verkeerde kant op!
https://www.marinetraffic...ome/shipid:8165275/zoom:9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisZM
WiMe65 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:39:
[...]

In ieder geval één van die boten is de BYD Explorer no.1 Ik hoop niet dat jouw auto op deze boot staat want deze vaart de verkeerde kant op!
https://www.marinetraffic...ome/shipid:8165275/zoom:9
De Explorer 1 gaat mijn auto juist oppikken nu :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grismo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-03 21:04
Maandag gaat mijn seal naar de garage in Meppel voor een onderzoek naar de zeer trage laat snelheid, monteur gesproken en hij vertelde mij dat ik hem waarschijnlijk één tot twee dagen er voor nodig had
Hoop dat ze tot een oplossing komen even afwachten maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 10:37
Grismo schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 09:01:
Maandag gaat mijn seal naar de garage in Meppel voor een onderzoek naar de zeer trage laat snelheid, monteur gesproken en hij vertelde mij dat ik hem waarschijnlijk één tot twee dagen er voor nodig had
Hoop dat ze tot een oplossing komen even afwachten maar
Wat is lage laadsnelheid voor jou? En AC of DC? Er is op dit moment een probleem waar BYD ook gewoon van op de hoogte is waardoor de laadsnelheid bij (DC) snelladers behoorlijk achterblijft. Daar hoeft de monteur niet 1 of 2 dagen naar te kijken, want bekend probleem. Lees ook nog maar even wat berichten terug van de laatste pagina's, dat spaart je misschien een nutteloos garagebezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baannos
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-06 22:14
Ik gok dat die 4/5 maanden wel kloppen.
Ik heb voor collega’s een Atto een Seal U en een Seal net als jou keuze besteld. Mijn Seal was er “ineens” binnen 5 weken. Voor deze 3 nu staat ook 4 maanden. De bestelde Atto is inmiddels bii de dealer. De andere 2 is nog totaal geen verwachting afgegeven.
Ik houdt rekening met 4 maanden.
E-Vix schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:11:
[...]

Ik wist al dat BYD bepaald hoeveel, en in welke kleuren de Seals geleverd gaan worden. Ze produceren ze ook per kleur en uitvoering in batches. Vandaag alleen Atlantis Grey Design en morgen alleen Shadow Green Excelence etc. Iedere X maanden komt een bevoorradingsschip aan en die levert dan weer een voorraad Seals waarmee reeds geplaatste en aankomende bestellingen uitgeleverd worden.
Als je pech hebt bestel je een Seal die ze niet meer vrij hebben en komt het volgende schip pas over 5 maanden. Als je mazzel hebt dan komt het schip met een paar dagen aan en rij je binnen een maand je Seal

Er komt dus in ieder geval in februari een schip aan waar de Shadow Green van DennisZM op staat. Het kan natuurlijk zijn dat alle Indigo Grey Seals op dat schip al gereserveerd zijn, of dat er helemaal geen Indigo Greys op staan...

Als ik naar de lijst in de OP kijk dan varieert de levertijd ook tussen de 1 en 5 maanden. Maar wat opvalt is dat de meesten die hem tussen januari en mei hebben besteld hem rond juni geleverd hebben gekregen. Ook zie ik bestellingen later dit jaar die 2 maanden na elkaar zijn geplaatst, maar welke 2 weken na elkaar zijn uitgeleverd.

Ik hou niet van wachten op leuke dingen, en ik wacht in principe al sinds juni dit jaar (toen had ik al een Seal besteld bij mijn vorige werkgever.). Als ik het dus kan versnellen door simpelweg mijn 2e keus in kleur te kiezen dan zal ik dat zeker ook doen. Bij nóg 5 maanden wachten is mijn 3e keus ook een optie (al helemaal al die dit jaar nog op kenteken kan), maar als dat maar 2 maanden is, dan kan ik net zo goed op mijn 1e of 2e keus wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baannos
Ik hoop ook wel dat die Laad-update snel komt hoor.. heb van de week 2 fastlader getest, omdat ik hier veel nadelen na de 1.3. Las.

Hij begon met:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/736eXC8NkcYY72WltkcS6n8FU2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVzoc1NBPMjSaBwRtDa3izSj.jpg?f=fotoalbum_large

Binnen 4%, werd het:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KOuxHi39v0I5--K8hvQunBzvjgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oAgfV58ck8sEsCGHv08DkwQI.jpg?f=fotoalbum_large

Toen, om uit te sluit dat aan de paal lag naar Shell gereden, begon met:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eut7nN-HHlI5ExnZms2GnVN-qvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fu5CArlxHI9DaSQS2UQwq5vU.jpg?f=fotoalbum_large

En zakte terug naar, tot 75%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JGSA1lWYviSsyoOkdKw06bINI7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y8Y9aNuv1OSZhPlDkUsK5jry.jpg?f=fotoalbum_large

Eigenlijk moet ik nog een fastned testen, miss vandaag oo de terug weg vanuit Assen even doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Baannos die eerste is wel heel triest. Oké, boven de 50% zal je niet meer de 150 kW redden, maar 7,5 is trager dan via AC! Was die Shell een nieuwe of een oude? De nieuwe zakken bij mij vaak eerder rond de 50-55kW, dus dan is ~65kW wel weer netjes.
Dit zijn de nieuwere (Alpitronic) Hyperchargers van Shell:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmcBGYeCcDnf2yamf57xSOLk38I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bVFNiMBtKhjd0VEuOwPr1oGB.png?f=user_large

De oude Shell Recharge kunnen het beter doen, als ze nog goed zijn, alleen daar al bij diverse locaties gezien dat de snelheid sowieso niet boven de 70 kW uitkomt, ongeacht de auto.
Dan bedoel ik deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfB1pv_7n-V1e8l4Rqn1I9d91yc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6K77XqLgD3aaGDYeUWb2cy6N.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 15:50
Is die update naar 1.3.2 al ergens te vinden op internet zodat je deze zelf kan installeren? Want deze oplaadsnelheden slaan echt nergens op. Als je afhankelijk bent van dit soort laders kan ik me voorstellen dat je baalt van de keuze voor de Seal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:26

Cybje

First Post!

Ik vraag me soms wel af of het niet aan de temperatuur van de accu ligt. Toen het nog warmer was (15+ graden Celsius) had ik geen enkel probleem met laden. Alleen de Tesla Supercharger deed maar 100 kW, verder haalde ik prima 150 kW. Maar nu het koud is, gaat het slecht. Vooral dat het dan de hele tijd wisselt tussen +/- 5 kW en 60 kW. Zelfs na een lange rit, dus de accu lijkt niet op te warmen tijdens een paar uur snelweg rijden op 100 km/u.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 14:58
DeGroteMuis schreef op zondag 15 december 2024 @ 21:41:
@Baannos die eerste is wel heel triest. Oké, boven de 50% zal je niet meer de 150 kW redden, maar 7,5 is trager dan via AC! Was die Shell een nieuwe of een oude? De nieuwe zakken bij mij vaak eerder rond de 50-55kW, dus dan is ~65kW wel weer netjes.
Dit zijn de nieuwere (Alpitronic) Hyperchargers van Shell:
[Afbeelding]

De oude Shell Recharge kunnen het beter doen, als ze nog goed zijn, alleen daar al bij diverse locaties gezien dat de snelheid sowieso niet boven de 70 kW uitkomt, ongeacht de auto.
Dan bedoel ik deze:
[Afbeelding]
Die oude shell recharge laders zoals in je onderste foto.. Daar heb ik dus nog nooit meer dan 40kW gehaald.. ik heb dat een keer of 3 getest en na 4 minuten afgekoppeld om naar de Fastned door te rijden die achter de shell zat waar het vervolgens wel snel ging. Sindsdien 'probeer' ik het al niet eens meer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat de cruise control stopt als ik over een hobbel op de snelweg rijd. Dus naast dat hij sowieso al iets afremt over zo'n hobbel, remt hij daarna dus ook af omdat de cruise control uit gaat (en je zelf gas moet gaan geven).

Hij maakt geen geluidje als waarschuwing. Er staat alleen een kleine melding op het dashboard met 'ICC deactivated' (als ik mij goed herinner). Maar ja, daar kijk ik nooit naar, want ik kijk altijd recht vooruit naar de weg en HUD.

Iemand anders dit ook al meegemaakt? Lijkt een dingetje te zijn sinds 1.3.1 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watje
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 03-03 02:50
Cybje schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:17:
Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat de cruise control stopt als ik over een hobbel op de snelweg rijd. Dus naast dat hij sowieso al iets afremt over zo'n hobbel, remt hij daarna dus ook af omdat de cruise control uit gaat (en je zelf gas moet gaan geven).

Hij maakt geen geluidje als waarschuwing. Er staat alleen een kleine melding op het dashboard met 'ICC deactivated' (als ik mij goed herinner). Maar ja, daar kijk ik nooit naar, want ik kijk altijd recht vooruit naar de weg en HUD.

Iemand anders dit ook al meegemaakt? Lijkt een dingetje te zijn sinds 1.3.1 hier.
Klopt, dit heb ik ook een aantal keer meegemaakt. De auto geeft een nogal onstuimige reactie op een hobbel: gas geven en remmen kort na elkaar en dan is daarna de cruise control uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watje
  • Laatst online: 03-03 02:50
In het topic kan ik er nog niks over vinden, maar heeft iemand anders ervaring met het wegvallen van iedere reactie op het gaspedaal? Een keer gebeurde het op de snelweg, ik wilde even tussendoor optrekken in verband met invoegen en de auto ging niet harder, er kwam gewoon geen reactie vanuit het gaspedaal.

Van de week viel hij zelfs compleet stil. Dus naar de vluchtstrook, knipperlichten aan, snelheid was maximaal de "fake-automaat-in-stationair" snelheid, het gaspedaal deed helemaal niks meer. Auto stil gezet, met de knop uit en weer aan en daarna ging het weer. Maar niet echt een prettige of veilige ervaring. Nu 3000 km erop zitten, al met al wel een problemcar aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennomaassluis
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-09 10:03
Afgelopen tijd heb ik wat meer snel geladen. Dat heb ik gedaan bij FastNed, Shell Recharge, Ionity en Tesla. Bij mij wisselt de snelheid tussen 4 kWh en max. 86 kWh.. bij een gemiddelde SoC van 30%.

Bij:
1. FastNed 300 kWh lader: hier heb ik de meeste communicatie problemen en laadsessies die afbreken. Laadsnelheid varieert tussen 4 kWh en 61 kWh, er stonden geen andere auto’s te laden.
2. Shell Recharge 300 kWh blijft het tussen 7 kWh en de 80 kWh, zonder andere auto’s
3. Ionity 300 kWh tussen de 9 kWh en de 90 kWh hangen
4. Tesla Supercharger 250 kWh gaat het soms even naar 9 kwh.. maar meestal tussen de 70 kWh en 95 kWh

Van het weekend vanaf Rotterdam naar Keulen gereden (ca. 300 km), dat gaat met volle accu net.
Dan kom ik aan met zo’n 15% SoC. Bij een gemiddelde snelheid van zo’’n 120 km/u.

Op de terugweg 45 minuten snel geladen naar 88% bij een Tesla Super Charger in Frechen en kwam ik met 3% SoC thuis. Ook met een gemiddelde snelheid van 120 km..
Dat betekent dat je ca. 300 km ver komt in zo’n 3 a 4 graden Celsius. Daar ben ik niet echt van onder de indruk.. Maar is niet helemaal onverwacht.

Ik rijd de Seal Excellence AWD.. Heb de hele rit in Eco modus gereden (ik moet ergens beginnen met meten).

Wat ik echt wel een domper vind, is dat je in Duitsland echt van de weg af moet naar een dorp / industrieterrein om te laden.

DAB is bij mij iets verbeterd, maar is niet verholpen.
Voor een auto van 50K verwacht ik echt dat dit soort dingen ultra snel opgelost worden.
Tevens overweeg ik om een officiële klacht in te dienen over het snelladen.

Deze laadsnelheden vind ik onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Zojuist nog even contact gehad met BYD om te kijken welke kleuren er op dit moment nog beschikbaar zijn voor directe levering. Dit is nu bij de leasemaatschappij neergelegd zodat de auto hopelijk dit jaar nog rond kan worden gemaakt.

De vertegenwoordiger van BYD wist mij verder te vertellen dat per 1-1-2025 de pijzen van de Seal omhoog zullen gaan. De design zal €3.800 duurder worden en daarmee dus uitkomen op €49.790 (cataloguswaarde €48.790). Ik verwacht dat de Excellence ook een vergelijkbare verhoging zal gaan krijgen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
E-Vix schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:43:
Zojuist nog even contact gehad met BYD om te kijken welke kleuren er op dit moment nog beschikbaar zijn voor directe levering. Dit is nu bij de leasemaatschappij neergelegd zodat de auto hopelijk dit jaar nog rond kan worden gemaakt.

De vertegenwoordiger van BYD wist mij verder te vertellen dat per 1-1-2025 de pijzen van de Seal omhoog zullen gaan. De design zal €3.800 duurder worden en daarmee dus uitkomen op €49.790 (cataloguswaarde €48.790). Ik verwacht dat de Excellence ook een vergelijkbare verhoging zal gaan krijgen.
Da's ook een manier om ruimte te maken voor de Seal Comfort en het gat met de Sealion07 te verkleinen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:53
En die ealer in Waalwijk, verteld ons nog in Oktober dat BYD het verlies zou nemen iz de import heffingen.
Dus de prijs zou hetzelfde blijven... blijkbaar toch niet dan.

Goed dat we hem al hebben...

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensjens4000
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 13:46
Hebben meer mensen hier met de Seal dat met sommige ritten hij zwaar stuurd? Het lijkt wel alsof hij t eerste stukje klem zit. Soms heb ik t een week niet soms meerdere keren in een week. Een collega van mij met dezelfde auto heeft hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoydSeal
  • Laatst online: 18-09 08:37
Watje schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:10:
In het topic kan ik er nog niks over vinden, maar heeft iemand anders ervaring met het wegvallen van iedere reactie op het gaspedaal? Een keer gebeurde het op de snelweg, ik wilde even tussendoor optrekken in verband met invoegen en de auto ging niet harder, er kwam gewoon geen reactie vanuit het gaspedaal.

Van de week viel hij zelfs compleet stil. Dus naar de vluchtstrook, knipperlichten aan, snelheid was maximaal de "fake-automaat-in-stationair" snelheid, het gaspedaal deed helemaal niks meer. Auto stil gezet, met de knop uit en weer aan en daarna ging het weer. Maar niet echt een prettige of veilige ervaring. Nu 3000 km erop zitten, al met al wel een problemcar aan het worden.
Heb je wellicht tegen het pookje aangetikt en m in N gezet? Is mij een keer overkomen maar bij mij gebeurde het toen ik voor een stoplicht stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jannick1
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-09 09:25
@boblelie Vanmiddag toch maar eens aan het bellen geweest met Louwman in verband met trekgewicht status. Zeer vriendelijke man, echter wel met de vervelende mededeling: De kans dat er op de Seal in NL een trekgewicht op kentekenbewijs komt is zeer, zeer klein.

De beste man wist mij te vertellen. Ja in Duitsland, Denemarken en andere Europese landen is het gehomologeerd, echter schijnbaar zijn er regels / verplichtingen in de Nederlandse wetgeving waaraan de auto moet voldoen op een trekgewicht op kenteken te krijgen en hier voldoet de Seal klaarblijkelijk niet aan.
Deze regels zijn in het buitenland anders. BYD geeft dus aan dat de auto mag trekken, vandaar in het buitenland wel, maar omdat er specifieke eisen gesteld worden in Nederland waar de auto in Nederland dus niet aan voldoet wordt het een heel moeilijk verhaal.

Trekgewicht op de Seal zal mogelijk enkel bij volgende generaties op kenteken komen indien deze dus wel voldoen aan de eisen gesteld door de NLse overheid.

Ja Brink en Burghoff hebben trekhaken met trekgewicht ontwikkeld, echter indien je die eronder schroeft vervalt vanuit de importeur alle garantie indien er iets met de auto aan de hand is door toedoen van het trekken van een object. Tevens ben je nergens meer voor verzekerd indien je iets overkomt zodra je aanhanger achter de auto hebt.

Helaas is een trekhaak voor mij een harde eis dus valt de Seal om die reden voor mij af. Erg jammer...

[ Voor 13% gewijzigd door Jannick1 op 17-12-2024 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Een vraagje.

Kan je ergens instellen dat de auto op slot gaat als je van de auto wegloopt?
Zo ja, waar zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
En kwam ook dit art tegen over de prijs

https://www.autoweek.nl/a...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanadium
Juan schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:00:
Een vraagje.

Kan je ergens instellen dat de auto op slot gaat als je van de auto wegloopt?
Zo ja, waar zit dat?
nee, helaas. Het betere jatwerk wat de Chinezen normaliter wel doen hebben ze dit keer nagelaten. Hopelijk zit deze functionaliteit (net als veel andere gemiste zaken) in versie 1.5.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennomaassluis
jensjens4000 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:58:
Hebben meer mensen hier met de Seal dat met sommige ritten hij zwaar stuurd? Het lijkt wel alsof hij t eerste stukje klem zit. Soms heb ik t een week niet soms meerdere keren in een week. Een collega van mij met dezelfde auto heeft hetzelfde probleem.
Nee, daar heb ik geen enkele last van. De auto stuurt consequent hetzelfde.
Wel heb ik het stuur op sport staan, zodat het niet te makkelijk rond draait.

Misschien eens de settings veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennomaassluis
Cybje schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:17:

Die ervaring heb ik ook.. Zodra ik over een beetje een hobbel ga (de auto een beetje stuitert), dan gaat hij van de Cruise Control af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Eindelijk het SDx kaartje binnen.

Wat en wanneer neemt de DashCam nu op?
Ik zie dat je kan instellen hoelang je op kan nemen. tot 5 minuten.
Maar wat word er opgenomen als je een ritje van 30 minuten hebt, en je krijgt een aanrijding in de 20e minuut..

Hoe zit dat precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 15:48
(jarig!)
Hij slaat steeds de laatste X minuten op en overschrijft oudere beelden.
Dus als je een aanrijding hebt, zou dat er altijd op moeten staan.

Weet niet wat er gebeurd als je daarna weer (10 minuten) door rijdt, misschien moet je na je aanrijding het kaartje eruit halen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:39
Watje schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:53:
[...]

Inmiddels terug geweest bij BYD, het trillen blijkt te komen door de aandrijfas. Vlot geholpen, een nieuwe is nu in bestelling. Ik heb overigens inderdaad de AWD.
Ook een nieuw derde remlicht is besteld, daar schijnt het aan te liggen dat de radio uitvalt bij het remmen.
Ik heb proefgereden in de Sealion7 awd. Prima tot ik de snelweg opging en tussen de 90-130 (niet harder gereden) de auto ging dribbelen noem ik het maar. Een soort resonantie. Echt irritant en laat ik nou net vooral op snelwegen rijden.

Vanuit reviews kwam dit punt ook naar voren en bij navraag bij een collega die met de Seal awd rijdt hoorde ik hetzelfde verhaal. De Sealion heeft dezelfde bodemgroep/wielophanging. De 2025 modellen van de Seal krijgen een update en andere vering dus of het dan ook nog identiek is weet ik niet.
Vermoeden is dat het dribbelen veroorzaakt wordt door de FSD vering die op vlakke wegen dit gaat doen bij bepaalde snelheden.

Nu ben ik toch wel heel benieuwd of het vervangen van aandrijfassen het gaat verhelpen en of dit de reden is dat dit bij meerdere auto’s voorkomt of dat jouw geval specifiek bij jou is. Keep me/us posted!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Mijn Seal is besteld. Als het een beetje mee zit dan gaat het de snelst geleverde Seal worden hier in dit topic en wordt hij als alles goed gaat dit jaar nog uitgeleverd.
Het gaat om een Atlantis Grey Design met zwart interieur. Dit was de laatste nog niet toegewezen in deze kleurstelling.
Ze hebben bij BYD in ieder geval ook nog een aantal Designs in Space Black met Tahitian Blue interieur niet toegewezen staan. Mijn éérste keus was Indigo Grey met zwart interieur, maar die hebben ze pas over 5 maanden weer. De vertegenwoordiger van BYD gaf aan dat er nog meer Seals beschikbaar waren, maar in andere kleurcombinaties was ik niet geinteresseerd.

Mijn tip aan iedereen die een Seal wil kopen en twijfelt tussen een aantal kleurcombinaties, vraag of ze willen controleren of één of meerdere van die combinaties nog voorradig zijn. Ik heb zelf een tijdje getwijfeld tussen Indigo Grey en Atlantis Grey, dus toen bleek dat ik de auto letterlijk een aantal maanden sneller kon krijgen door voor mijn 2e keus te gaan was de keuze snel gemaakt. Nu met het feit van de prijsverhoging zou zelfs mijn 3e keus prima zijn geweest als daarmee een hoop geld had kunnen besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Net de eerste filmpjes bekeken op de Dashcam.. echter ik mis geluid, word er geen geluid opgenomen?
Of kan je dat ergens instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baannos
Voorzover bij mij bekend is het zonder geluid.. ik hoor ook geen geluidsopnames
Juan schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 19:03:
Net de eerste filmpjes bekeken op de Dashcam.. echter ik mis geluid, word er geen geluid opgenomen?
Of kan je dat ergens instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baannos
Wiet iemand hoe je het zit gedeelte van de achterbank omklapt? Of los haalt?
Dochterlief heeft 1 airpod precies in het gaatje van de gordelsluiter laten vallen..

Ik dacht klap het zit gedeelte wel even om, maar dat was toch anders…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MichaelJ
V1.4.0 komt er al weer aan, updates gaan opzich met een rap tempo (al kan het nooit snel genoeg haha)

Inmiddels na 9 maanden in het bezit te zijn heb ik nu al 4 updates gehad ;)

Even wat foto’s uit een andere groep, de updates zijn in Duitsland/oostenrijk/Polen zo ver ik heb gelezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7s8oJwUVN0jJnvI0RyMdpKOoOkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2fxqAQ70mgJpDmuxskMex9yF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfwWiJJYm9HkkqwAjLchDWdwWa4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xdf0oxdiLBfb1tNcLWqL25lu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dz0NAAbvqMtUTmVpiltNlv2T-tc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zDc6xTyErZVINxL2jNLOTB4k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NcsNjruvk08f9viXA5Zd_x9Mm3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GOkyH7twm9m9iHtPBgzj9oyO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWnnIcdkaIDjPgeIbQDWan2aDoY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x5Nf40Kn1EjC9Dqgx8Nbq2bC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5sH09d-zChCu9JFpdGmBjdpaVwQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XcD2WY8nXOcY6sPEqmuVqqgi.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichaelJ
Ohja en een nieuw record in verbruik gezet vanavond…

195km gereden
100% -> 19%

Dat is niet heel best maar was te verwachten… wilde eens kijken of het nu heeft om wat harder te rijden over een lang stuk.. daarbij nu nagenoeg 75% van de rit 150-160km/h kunnen rijden, gemiddeld verbruik laatste 50km was dan steeds 37.5kw/100km 🤙

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
Zo te zien ook een shortcut naar de stoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Baannos schreef op zondag 22 december 2024 @ 16:07:
Wiet iemand hoe je het zit gedeelte van de achterbank omklapt? Of los haalt?
Dochterlief heeft 1 airpod precies in het gaatje van de gordelsluiter laten vallen..

Ik dacht klap het zit gedeelte wel even om, maar dat was toch anders…
Helpt dit? YouTube: BYD Seal Teardown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
MichaelJ schreef op zondag 22 december 2024 @ 22:14:
V1.4.0 komt er al weer aan, updates gaan opzich met een rap tempo (al kan het nooit snel genoeg haha)

Inmiddels na 9 maanden in het bezit te zijn heb ik nu al 4 updates gehad ;)

Even wat foto’s uit een andere groep, de updates zijn in Duitsland/oostenrijk/Polen zo ver ik heb gelezen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Klinkt goed! die kopjes ook echt joh! New Features - Optimizations en Optimizations - New features :+

Beetje balen dat er niets vermeld staat over laden, maar zo te zien wel wat nuttige features, zoals je eigen shortcuts toevoegen. Hopelijk ook eindelijk geregeld dat die balk standaard in beeld blijft staan bij Android Auto.

Dat verbruik is wel een tikje enthousiast, ongeveer vergelijkbaar met mijn Design RWD bij topsnelheid, al was dat wel met 5-6 graden warmer weer.

@vanadium Het lijkt erop dat je zelf wat shortcuts kan toevoegen als ik deze zo zie: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lhtaul-_RQjvLEj-K3ZN3n8m_SM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/x5Nf40Kn1EjC9Dqgx8Nbq2bC.jpg?f=user_large
Inderdaad ook stoelverstelling, rechtsonder. Mooie toevoeging_/-\o_ Maar verdwijnt nou de stoelverwarming en -ventilatie weer? Dat zou wel jammer zijn. Verder zou achterruit- en spiegelverwarming nog wel een nuttige toevoeging zijn voor de volgende versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Iemand ook echt deze update al aangeboden gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenvD1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-01 23:38
Goeiemorgen,
De BYD Seal is nu alweer een tijdje uit. Mensen hier waren zeer enthousiast over de auto en konden niet wachten tot 'ie geleverd werd.

Is dit sentiment nog steeds zo?
Over een paar maanden mag ik zelf een leasebak uitkiezen, en deze staat voor mij nog steeds bovenaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

StevenvD1 schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:45:
Goeiemorgen,
De BYD Seal is nu alweer een tijdje uit. Mensen hier waren zeer enthousiast over de auto en konden niet wachten tot 'ie geleverd werd.

Over een paar maanden mag ik zelf een leasebak uitkiezen, en deze staat voor mij nog steeds bovenaan.
Ik ben nog steeds heel erg enthousiast. Hij is zeker niet perfect, qua software heb ik echt het gevoel 8 jaar terug in de tijd te zijn gegaan vergeleken met Tesla. Maar de rest van de auto maakt alles goed. Mooi interieur, rijdt comfortabel, uniek/sportief exterieur. Ik stap elke keer weer met plezier in. En dat gevoel miste ik bij Tesla de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 10:39
Cybje schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:54:
[...]

Ik ben nog steeds heel erg enthousiast. Hij is zeker niet perfect, qua software heb ik echt het gevoel 8 jaar terug in de tijd te zijn gegaan vergeleken met Tesla. Maar de rest van de auto maakt alles goed. Mooi interieur, rijdt comfortabel, uniek/sportief exterieur. Ik stap elke keer weer met plezier in. En dat gevoel miste ik bij Tesla de laatste jaren.
Sluit me hier helemaal bij aan. En aan de software valt iig nog aan te werken.
Als ik opnieuw zou mogen kiezen, zou het nog steeds de Seal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baannos
100%!! Elke dag met zoveel plezier en trots loop ik en rij ik met de Seal!! Nu 20k gereden sinds mei 2024.. blijft heerlijk!!

Software kan zeker beter, maar het wordt ook steeds beter! Prio zou voor mij het laden zijn, vooral de snelheid. Dat zouden ze even onder controle moeten krijgen..
de auto kan volgens schrijven 150kwh aan, ik sta nu aan een 400kwh paal, alleen, geen andere auto is warm, maar 81kwh is de max nu. Dat terwijl hij in de vakantie een paar keer 110kwh geeft geladen..

Maar de keuze zou bij mij geen twijfel zijn!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ip3qbIzGcMRJqfNARkyDHWiJ1eU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IV9hg9Db5propX6LcGqZuVbm.jpg?f=fotoalbum_large
StevenvD1 schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:45:
Goeiemorgen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenvD1
Fijn om de reacties zo al te lezen!

Volgens mij is het leasebudget net 200eu onder de prijs van de Seal, dus probeer dat er nog bij te onderhandelen zodat ik echt een Seal kan rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanadium
Ik zou niet meer voor de Seal kiezen. Ik vind de auto waanzinnig mooi maar het gebruikersgemak wat ik met Tesla ervaarde mis ik in de Seal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
Gebruiksgemak zoals een richtingsaanwijzerhendel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
vassago schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:38:
Gebruiksgemak zoals een richtingsaanwijzerhendel? :+
Is ook alweer een third party oplossing voor. Maar gaat mij meer om het hele pakket, dat is bij Tesla op dit moment beter dan bij de Seal. Wellicht dat v1.4 mij van gedachten doet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ja, Tesla heeft het (op dit moment tenminste) beter voor elkaar mbt de software. Het ziet er net even wat gestroomlijnder uit en het werkt gewoon goed. Qua vormgeving vind ik de Seal tov de Model 3 of zelfs de Model S er echt een stuk beter uit zien. De buitenkant is sportieve én moderner, en de binnenkant vind ik in ieder geval luxer én completer over komen. Persoonlijk spreekt het ontbreken van knoppen en hendels mij niet aan bij een Tesla. Ja, je kan van alles 3rd party toevoegen, maar daar neem je meestal een auto niet voor.

Qua software is BYD hard aan de weg aan het timmeren. Nu met de laatste 1.4.0 update is er bijvoorbeeld Youtube bij gekomen. Dit is op zich best een grote wijziging, want onder water betekend dat dat waarschijnlijk de Google Services zijn toegevoegd aan de software. Het toevoegen van Google Search in de zelfde update duidt daar ook op. Grote kans dat er binnenkort dan ook apps als Netflix aan toegevoegd zullen worden, of wellicht Google Maps.

Ik heb zelf ook overwogen om voor een Tesla te gaan, maar voor mij won uiteindelijk de Seal het. Tesla is inmiddels een '13 in een dozijn'-auto geworden, en de Seal voelt gewoon net even wat exclusiever aan. Mijn Seal is inmiddels besteld, en veel van mijn collega's staan te springen totdat ik hem heb (ik ben de eerste binnen het bedrijf die er straks een heeft). Eindelijk eens iets nieuws in een zee van Tesla's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 15:35
[b]E-Vix in "Het grote BYD Seal topic"

Qua software is BYD hard aan de weg aan het timmeren. Nu met de laatste 1.4.0 update is er bijvoorbeeld Youtube bij gekomen. Dit is op zich best een grote wijziging, want onder water betekend dat dat waarschijnlijk de Google Services zijn toegevoegd aan de software. Het toevoegen van Google Search in de zelfde update duidt daar ook op. Grote kans dat er binnenkort dan ook apps als Netflix aan toegevoegd zullen worden, of wellicht Google Maps.
BYD heeft altijd al een Android versie als onderliggende software gehad. Ik had vorig jaar een demo auto ter beschikking en daar stond zelfs Teams en Waze en dergelijke op geïnstalleerd. Is overigens niet publiek beschikbaar, maar kon destijds op die versie via onofficiële weg wel geïnstalleerd worden. Dus het lijkt me logisch dat er op termijn mogelijk meer Google apps beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Jarus20 schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:51:
[...]

BYD heeft altijd al een Android versie als onderliggende software gehad. Ik had vorig jaar een demo auto ter beschikking en daar stond zelfs Teams en Waze en dergelijke op geïnstalleerd. Is overigens niet publiek beschikbaar, maar kon destijds op die versie via onofficiële weg wel geïnstalleerd worden. Dus het lijkt me logisch dat er op termijn mogelijk meer Google apps beschikbaar komen.
Tot een bepaalde softwareversie kon je zelf via een USB stick applicaties installeren. Als je nu zou downgraden zou dat ook weer kunnen. Zo zijn in die demo auto Teams en Waze geinstalleerd (wel slecht dat dat op een demo auto staat. Die zou helemaal stock moeten zijn).
Het systeem had echter geen Google Framework en Services aan boord waardoor Youtube bijvoorbeeld niet zomaar kon draaien. Door GBox te installeren kon je daar weer omheen komen.
Met de 1.4.0 update lijkt het er dus op dat het framework en/of de services zijn toegevoegd aan het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Hier is 1.4 nog niet aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-09 16:03
Juan schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:02:
Hier is 1.4 nog niet aangeboden.
Dat gaat denk ik ook nog wel even duren schat ik in, volgens mij krijgen we op korte termijn toch eerst nog de versie die de laadproblemen moet verhelpen (was dat niet v1.3.6?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Die tussen versie is hier ook niet aangeboden, zat daar ook op te wachten, maar heb liever natuurlijk die 1.4, daar zou alles in moeten zitten van voorgaande updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
StevenvD1 schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:52:
Fijn om de reacties zo al te lezen!

Volgens mij is het leasebudget net 200eu onder de prijs van de Seal, dus probeer dat er nog bij te onderhandelen zodat ik echt een Seal kan rijden
Dat wordt stevig onderhandelen of genoegen nemen met het comfort model dan, het schijnt dat verkopers al hinten dat de Seal Design richting de prijs van de Excellence gaat. Dan zal de Excellence vast ook wat extra gaan kosten.

Verder hoor ik bij de meerderheid hier die ondanks absoluut wel wat irritatiepunten nog steeds met veel plezier rondrijdt in de Seal. Dit is het eerste jaar dat de hobby-Z4 rondom einde jaar niet minimaal 5.000 funkilometers gemaakt heeft, omdat ik ook daarvoor regelmatig de Seal pak.

Maar ik ben het ook wel eens met @vanadium. Tesla is ook niet foutloos en ik word er niet gelukkig van tijdens het rijden, maar Tesla heeft het over het algemeen op softwaregebied als totaalplaatje absoluut beter voor elkaar. Maar net als bij Tesla er softwarematig nog steeds verbeteringen plaatsvinden, is ook de Seal software de afgelopen updates op best wat vlakken verbeterd en zijn ze nog steeds aan het verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Over ervaringen met de Seal (sinds oktober)
Prima, hopelijk dat wat kleine dingen nog toegevoegd kunnen worden (bv auto dicht bij weglopen)
Lekker snel nog steeds

Dan houdt je de kleinere dingetjes
DAB+ lijkt achteraf gezien opgelost te zijn met een ?update? Problemen met remmen heb ik niet meer (geen onderbrekingen)
De actieradius met het huidige weer valt mij wel wat tegen.. ben benieuwd in hoeverre een echte winter dit nog verder verslechterd. (maar heeft wellicht elke EV)
Ook dat de Dashcam geen geluid op neemt, vind ik ook wel jammer (kan handig zijn om te horen of iemand vol in zijn rem ging, voor je de persoon raakte, dat kan je achteraf niet zien natuurlijk) een voorbeeldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G S
  • Laatst online: 10-09 18:00

G S

Juan schreef op maandag 23 december 2024 @ 17:46:

Ook dat de Dashcam geen geluid op neemt, vind ik ook wel jammer (kan handig zijn om te horen of iemand vol in zijn rem ging, voor je de persoon raakte, dat kan je achteraf niet zien natuurlijk) een voorbeeldje.
Vind ik ook wel jammer.
Je kan wel instellen dat vrij veel info ook in beeld opgenomen wordt.
Bv: hoe diep het versnelling of rem pedaal ingedrukt is, welke lichten er branden, hoe snel je rijd

[ Voor 26% gewijzigd door G S op 23-12-2024 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenvD1
DeGroteMuis schreef op maandag 23 december 2024 @ 17:08:
[...]

Dat wordt stevig onderhandelen of genoegen nemen met het comfort model dan, het schijnt dat verkopers al hinten dat de Seal Design richting de prijs van de Excellence gaat. Dan zal de Excellence vast ook wat extra gaan kosten.

Verder hoor ik bij de meerderheid hier die ondanks absoluut wel wat irritatiepunten nog steeds met veel plezier rondrijdt in de Seal. Dit is het eerste jaar dat de hobby-Z4 rondom einde jaar niet minimaal 5.000 funkilometers gemaakt heeft, omdat ik ook daarvoor regelmatig de Seal pak.

Maar ik ben het ook wel eens met @vanadium. Tesla is ook niet foutloos en ik word er niet gelukkig van tijdens het rijden, maar Tesla heeft het over het algemeen op softwaregebied als totaalplaatje absoluut beter voor elkaar. Maar net als bij Tesla er softwarematig nog steeds verbeteringen plaatsvinden, is ook de Seal software de afgelopen updates op best wat vlakken verbeterd en zijn ze nog steeds aan het verbeteren.
Valt mee, standaard leasebudget zit 200eu bruto onder wat de Seal kost.
Is de Design die nieuwe versie met het bruine lederen interieur? Die is echt prachtig namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
StevenvD1 schreef op maandag 23 december 2024 @ 21:22:
[...]

Valt mee, standaard leasebudget zit 200eu bruto onder wat de Seal kost.
Is de Design die nieuwe versie met het bruine lederen interieur? Die is echt prachtig namelijk
Nu 200 euro bruto, maar E-Vix in "Het grote BYD Seal topic" geeft aan dat de prijzen omhoog gaan voor de Design, 3.800 euro extra en ik zag meer berichten voorbij komen online over mogelijke prijsstijgingen per 2025, alleen dan zonder specifieke bedragen. Als die stijging idd aanstaande is, zal je dat ook in de leaseprijzen terug gaan zien.

Bruin leren interieur wordt tot nu toe voorlopig nog niet verwacht, dat is voor het 2025 model voor China als de onofficiële berichten kloppen. Wanneer die ook hier geleverd wordt is nog even de vraag. De Atto3 die hier verkocht wordt is ook nog niet de 2024 Atto3.

Wij hebben deze smaakjes:
Comfort (in aantocht): kleinere 61,4 kWh accu, achterwielaandrijving, 231pk, kleinere 18 inch wielen dan de 19 inch van de Design en Excellence, op papier trager laden met 110kW maximaal ~42k
Design (sinds begin dit jaar): 82,5 kWh accu, achterwielaandrijving, 313pk, laadsnelheid op papier 150kW, nu nog ~45k, wordt ~49k
Excellence (sinds begin dit jaar): 82,5 kWh accu, AWD, 530pk, ook op papier 150kW, nu nog 50k, dat wordt als de prijsstijging gelijk is dus ~54k.

Dat zou trouwens beide duurdere Seals vrijwel even duur maken als een vergelijkbare spec Sealion07, wat wel een bijzondere keuze zou zijn, vrijwel dezelfde prijzen voor de sedan en de vergelijkbare SUV op hetzelfde platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

DeGroteMuis schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:45:
[...]

Nu 200 euro bruto, maar E-Vix in "Het grote BYD Seal topic" geeft aan dat de prijzen omhoog gaan voor de Design, 3.800 euro extra en ik zag meer berichten voorbij komen online over mogelijke prijsstijgingen per 2025, alleen dan zonder specifieke bedragen. Als die stijging idd aanstaande is, zal je dat ook in de leaseprijzen terug gaan zien.
Omdat ik er zelf verder nog nergens iets over terug heb gelezen heb ik het gisteren ook bij Louwman nagevraagd. Daar kreeg ik de volgende reactie van terug:
Leuk dat je interesse hebt in BYD!

Het klopt dat de BYD Seal een prijsverhoging van €3800,- zal krijgen.
Dit geldt voor alle kleuren behalve de Ice Blue, deze krijgt een prijsverhoging van €2700,-.

Wij zouden jou graag in onze showroom ontvangen om een proefrit te maken in de BYD Seal!
Ik verwacht vandaag nog een reactie of mijn bestelde Seal nog voor de oude prijs gefactureerd kan gaan worden, of dat ik zometeen de sjaak ben en meteen de nieuwe prijs gepresenteerd krijg omdat het toch niet meer gaat lukken om de wagen dit jaar nog uitgeleverd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dydody
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-08 16:06
E-Vix schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 08:40:
[...]

Omdat ik er zelf verder nog nergens iets over terug heb gelezen heb ik het gisteren ook bij Louwman nagevraagd. Daar kreeg ik de volgende reactie van terug:

[...]

Ik verwacht vandaag nog een reactie of mijn bestelde Seal nog voor de oude prijs gefactureerd kan gaan worden, of dat ik zometeen de sjaak ben en meteen de nieuwe prijs gepresenteerd krijg omdat het toch niet meer gaat lukken om de wagen dit jaar nog uitgeleverd te krijgen.
De consumentenprijs i.v.m. het leasetarief is natuurlijk belangrijk, maar voor de leaserijder is natuurlijk de fiscale waarde ook relevant. De fiscale waarde wordt, naar ik heb begrepen vanuit de leasemaatschappij, bepaald op moment van invoer (of op kenteken zetten) o.b.v. de op dat moment geldende prijslijst... houd daar ook rekening mee!!! Of in ieder geval even navragen bij de LM of BYD of dit klopt.

[ Voor 7% gewijzigd door Dydody op 24-12-2024 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanadium
Hier een aardig filmpje over v1.4 Eindelijk een shortcut naar de stoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Dydody schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:20:
[...]

De consumentenprijs i.v.m. het leasetarief is natuurlijk belangrijk, maar voor de leaserijder is natuurlijk de fiscale waarde ook relevant. De fiscale waarde wordt bepaald op moment van invoer o.b.v. de op dat moment geldende prijslijst... houd daar ook rekening mee!!!
Wet je dat zeker? Wat ik namelijk tegen kom over de fiscale waarde is dat dat de kosten van de auto zijn zonder de kosten rijklaar maken en overige kosten. Ze zullen niet de kosten rijklaar maken en overige kosten in een keer van €1000 naar €4800 verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dydody
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-08 16:06
E-Vix schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:01:
[...]

Wet je dat zeker? Wat ik namelijk tegen kom over de fiscale waarde is dat dat de kosten van de auto zijn zonder de kosten rijklaar maken en overige kosten. Ze zullen niet de kosten rijklaar maken en overige kosten in een keer van €1000 naar €4800 verhogen.
Ik ben uiteindelijk voor een Zeekr 001 gegaan. Het bericht over de fiscale waarde kwam zowel vanuit Zeekr, mijn leasemaatschappij als Xpeng. Het schijnt dat de fiscale waarde, bij ingevoerde auto's, bepaald wordt door de prijs op het moment van invoering (of op kenteken zetten). Dus je leasetarief (of te betalen bedrag door de leasemaaschappij) zal niet afwijken, maar wel de fiscale waarde als op moment van invoer de officiële prijslijsten zijn gewijzigd. Ik heb dit overigens niet afgestemd met de Belastingdienst of iets dergelijks. In die zin weet ik het ook niet 'zeker'.

Kan geen kwaad om het anders, indien relevant, ook bij de leasemaatschappij of BYD na te gaan. We zijn nu al een paar maanden verder in de 'onzekerheid' rondom de importheffing en de impact daarvan op prijzen. Mogelijk ben ik eerder fout geïnformeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Dydody op 24-12-2024 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenvD1
[...]

Bruin leren interieur wordt tot nu toe voorlopig nog niet verwacht, dat is voor het 2025 model voor China als de onofficiële berichten kloppen. Wanneer die ook hier geleverd wordt is nog even de vraag. De Atto3 die hier verkocht wordt is ook nog niet de 2024 Atto3.

Comfort (in aantocht): kleinere 61,4 kWh accu, achterwielaandrijving, 231pk, kleinere 18 inch wielen dan de 19 inch van de Design en Excellence, op papier trager laden met 110kW maximaal ~42k
Design (sinds begin dit jaar): 82,5 kWh accu, achterwielaandrijving, 313pk, laadsnelheid op papier 150kW, nu nog ~45k, wordt ~49k
Excellence (sinds begin dit jaar): 82,5 kWh accu, AWD, 530pk, ook op papier 150kW, nu nog 50k, dat wordt als de prijsstijging gelijk is dus ~54k.

Dat zou trouwens beide duurdere Seals vrijwel even duur maken als een vergelijkbare spec Sealion07, wat wel een bijzondere keuze zou zijn, vrijwel dezelfde prijzen voor de sedan en de vergelijkbare SUV op hetzelfde platform.
[...]

Wilde wel voor de Excellence gaan, heads up display was gewoon wel heel nice.
Kijk wel even hoe het loopt, toch eerst proeftijd door enzo.
Thanks voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZM
....loop je in de winter Efteling in de eindeloze miezer...wordt je dag aangenaam leuk verrast door een belletje van BYD "uw auto is binnen meneer". Dat is dus een stuk sneller dan 5mnd (bestelling in september gedaan). Dit jaar nog op kenteken en levering is begin januari. Ik was behoorlijk verrast en klaarblijkelijk zij ook😆 "ja, wij zijn ook verrast. Er kwam net een vrachtwagen aanrijden". Moeilijk voor te stellen dat het zo ongestructureerd lijkt te gaan maar hey...hij is er.

Goes without saying dat ik de verkoper vóór aflevering ALLE problemen die ik hier lees voorleg en voor aflevering probeer te (laten) fixen. Voor zover mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinedaggoe
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19-08 07:55
Begin mezelf nu toch redelijk op te vreten aan deze auto. Ik heb momenteel een enorme waslijst aan dingen die stuk zijn of niet goed werken waarvan de belangrijkste het DC snelladen wat met 7 kilowatt gaat.... Dit heb ik bij meerdere laadstations getest met een warme accu.

Contact gehad met de servicedesk die aangeeft over 2 maanden plek te hebben. Op hun verzoek naar BYD Rotterdam geweest waar de verkoper mij gek aankeek dat de servicedesk mij heeft doorverwezen naar hen. Momenteel wordt er een andere tijdelijke auto geregeld zodat ik mijn Seal kan laten staan in Rotterdam totdat iemand tijd heeft. Wordt moeilijk om klantbezoeken te doen als snelladen geen optie is. Hopelijk halverwege/eind januari mijn auto weer terug.

Huidige issues:

- Snelladen zakt na 2 minuten naar 4-7 kilowatt
- Vreemde beweging stuurkolom. Deze krijgt dan deadzone en geeft weerstand (geen lane assist ingreep)
- Stoel rechtsvoor piept dat de gordel vast moet zonder bijrijder
- Deurhendel linksachter zit vast en komt niet meer naar buiten
- Deurhendel links voor blijft soms haken. Hierdoor sluit de deur niet
- Stoelverwarming schakelt willekeurig uit

Ondanks deze issues erg tevreden met de auto (ik ben niet zo moeilijk 😜) maar het duurde te lang voordat ik serieus ben genomen.

• Goldenbeau
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-09 16:07
Mijn seal, RWD, indigo grey met zwart interieur heb ik 14 sept in Waalwijk besteld. Toen werd aangegeven dat de auto nog in 2024 geleverd zou worden. Afgelopen week verkoper gebeld maar er is nog geen enkele indicatie wanneer deze afgeleverd wordt Balen !! Nog meer mensen die al zo lang wachten ? En hebben jullie al een aflever indicatie gekregen ?/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Goldenbeau schreef op donderdag 26 december 2024 @ 15:33:
Mijn seal, RWD, indigo grey met zwart interieur heb ik 14 sept in Waalwijk besteld. Toen werd aangegeven dat de auto nog in 2024 geleverd zou worden. Afgelopen week verkoper gebeld maar er is nog geen enkele indicatie wanneer deze afgeleverd wordt Balen !! Nog meer mensen die al zo lang wachten ? En hebben jullie al een aflever indicatie gekregen ?/
In de start post van dit topic staat een heel tabel met de bestel- en levermomenten van veel andere Tweakers.

Maar de afleveringen en beloftes wisselen nogal. Soms komt een auto ineens eerder, soms ineens later. Ik krijg soms het idee dat Louwman echt geen enkel idee heeft wanneer een auto nou bij hen aankomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHoppenbrouwers
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12-08 15:04
Goldenbeau schreef op donderdag 26 december 2024 @ 15:33:
Bij mij had het geholpen om 3 x te bellen en erachteraan te gaan.
Hierdoor hebben ze hem eerder kunnen krijgen ( van een ander filiaal gepakt).

Ook indigo grey, zwart ;).
Heb de auto in juli besteld uiteindelijk was hij de laatste week van oktober binnen( door de vakantie pas begin december opgehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
Is er hier iemand die met de Seal op wintersport gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highvelocity
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13:07
vanadium schreef op zondag 29 december 2024 @ 10:35:
Is er hier iemand die met de Seal op wintersport gaat?
Blijkbaar niemand, rij nu nog de EV6 awd maar ga daar niet mee op wintersport.
Te vaak laden en kans op lange laadsessies. Neem zelf toch maar een ice mee de kou in😊
Begin maart ruil ik de EV6 in tegen de Seal awd, hopelijk zijn dan de snellaad problemen gefixed, anders gaat in de zomervakantie ook de ice weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Ik ga niet op wintersport, maar ik zou het gewoon doen. Kwestie van een beetje extra tijd inplannen voor het opladen, als je voorheen gewend was om op brandstof naar de wintersport te rijden. En mijn advies is om bovenaan de berg niet tot 100% te laden, want dan kun je amper energie regenereren als je terugrijdt. Ik zou 'm zelf tot 80% laden ongeveer, dan kom je waarschijnlijk onderaan de berg met 85-90% aan.

En waan jezelf niet als koning van de weg met AWD. Want hoewel AWD wel beter accelereert in de sneeuw, maakt dat helemaal niks uit qua remmen. Elke andere auto remt ook met alle 4 de wielen.

Maar er rijden genoeg EV's rond in zeer koude landen, zoals Noorwegen. En zelf rijd ik al 10 jaar elektrisch en heb nooit problemen gehad, ook niet in sneeuw en bergen. Gewoon opladen voor je de 0% ziet verschijnen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisZM
Mijn Seal staat bij de dealer, kenteken is aangevraagd en levering rond 6 januari 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

DennisZM schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:01:
Mijn Seal staat bij de dealer, kenteken is aangevraagd en levering rond 6 januari 😬
Was jouw kenteken toevallig vrijdag al aangevraagd? Ik zie in de gegevens van de RDW (via Opendata) een groene Seal die vrijdag op kenteken is gezet. Wat bijzonder is, is dat op kenteken die Seal 750kg mag trekken...GZT-16-R
Ik zie ook een grijze Seal op die dag, en hopelijk is dat mijn Atlantic Grey. Daar weet ik namelijk zeker van dat die op die dag is aangevraagd... Hij staat alleen nu nog in de haven van Rotterdam en zou met een week of 3 bij de dealer klaar moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZM
Wanneer die exact aangevraagd is weet ik niet. Wat mijn kenteken nu dan is konden ze mij ook niet zeggen nog, thanks voor deze in ieder geval. Ik sla em even op en laat weten of je gelijk had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannick1
E-Vix schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:43:
[...]

Was jouw kenteken toevallig vrijdag al aangevraagd? Ik zie in de gegevens van de RDW (via Opendata) een groene Seal die vrijdag op kenteken is gezet. Wat bijzonder is, is dat op kenteken die Seal 750kg mag trekken...GZT-16-R
Ik zie ook een grijze Seal op die dag, en hopelijk is dat mijn Atlantic Grey. Daar weet ik namelijk zeker van dat die op die dag is aangevraagd... Hij staat alleen nu nog in de haven van Rotterdam en zou met een week of 3 bij de dealer klaar moeten staan.
Scherp!

Ik zie veel meer Seals met trekgewicht op kenteken welke afgelopen week zijn geregistreerd.
De design 750 ongeremd en geremd. De AWD 750
Ongeremd en 1500 geremd.

Wat me wel opvalt is dat er willekeur inzit in welke wel en welke geen trekgewicht hebben. Zo zijn er ook op kenteken gezet op de 27e welke geen trekgewicht hebben, maar ook weer een aanstel begin december die wel een trekgewicht kennen.

Mocht het zo zijn dat hij toch trekgewicht op kenteken krijgt zou positief nieuws zijn voor mij en dan komt de seal toch weer op 1 als het gaat om keuze nieuwe leasewagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannick1
Aanvullend op bovenstaand.

Zojuist toch maar even weer gebeld met BYD Louwman. Deze bevestigde inderdaad dat er nu op de Seal ook trekgewicht op kenteken is. Hij gaf wel aan dat de af-fabriek trekhaak bijna geleverd kan worden en men nog even in afwachting is op de aansluitschema's o.i.d. echter dit een formaliteit betrof. Mocht ik nu bestellen dan zeker voor de zomer (vouwwagen) met een trekhaak op pad kon.

Design: 750 geremd en ongeremd
Excellence: 1500 geremd en 750 ongeremd.

Dit conform de specs welke je in de brochure kan vinden bij BYD Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
(jarig!)
Jannick1 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:06:
Aanvullend op bovenstaand.

Design: 750 geremd en ongeremd
Excellence: 750 geremd en 1500 ongeremd.

Dit conform de specs welke je in de brochure kan vinden bij BYD Europa.
Dit kan niet kloppen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldenbeau
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-09 16:07
Vandaag bericht ontvangen dat de indigogrey RWD seal in Waalwijk staat . Wordt volgende week afgelevérd. Meerdere keren contact opnemen heeft dan misschien toch geholpen.
Zijn er , vanuit jullie ervaring, nog bijzondere zaken waar ik op moet letten bij de aflevering ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo99
  • Laatst online: 19-09 21:35
Gremen schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:24:
[...]

In de nieuwe 2025 brochure op de website van BYD NL (https://www.bydauto.nl/) staat het inmiddels ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MnUg4wFd4TIT2LwHlJEIQHcYLUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9SVAjyhVxQgCUytYLaHMQcgM.jpg?f=fotoalbum_large

Naast dat de basisprijzen omhoog zijn gegaan moet er voortaan € 1.100,00 worden bijbetaald voor iedere lak kleur behalve "Ice Blue".

[ Voor 9% gewijzigd door Turbo99 op 31-12-2024 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
(jarig!)
Turbo99 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:15:
[...]

In de nieuwe 2025 brochure op de website van BYD NL (https://www.bydauto.nl/) staat het inmiddels ook:

[Afbeelding]

Naast dat de basisprijzen omhoog zijn gegaan moet er voortaan € 1.100,00 worden bijbetaald voor iedere lak kleur behalve "Ice Blue".
Ah, zie het, in die post hierboven is geremd en ongeremd omgedraaid bij de excellence.
Geremd kan je natuurlijk meer trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannick1
Gremen schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:24:
[...]

Sorry. Omgedraaid inderdaad!

Aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vato0o
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-09 13:29
Goldenbeau schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:55:
Vandaag bericht ontvangen dat de indigogrey RWD seal in Waalwijk staat . Wordt volgende week afgelevérd. Meerdere keren contact opnemen heeft dan misschien toch geholpen.
Zijn er , vanuit jullie ervaring, nog bijzondere zaken waar ik op moet letten bij de aflevering ??
Wanneer is deze besteld? Ben ook in afwachting van eenzelfde seal bij Louwman waalwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Wel apart allemaal.. die grillige levertijden. Hier Oktober besteld, eind Oktober geleverd. Misschien bepaalde kleur die moeilijk leverbaar is? (Hier IceBlue)
Kwam wel uit de haven.
En ook locatie Waalwijk

Tevens 7 januari vervanging 3e remlicht (DAB+ issue was al ver opgelost) maar ondanks dat word deze toch kosteloos vervangen, en kan er op wachten.

Hier ook nog geen update aangeboden (1.3.2 of 1.4) er zou volgens een Duits BYD Forum al een versie 1.4.1. zijn (Wellicht met DC Laad oplossing?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Juan schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:49:
Wel apart allemaal.. die grillige levertijden. Hier Oktober besteld, eind Oktober geleverd. Misschien bepaalde kleur die moeilijk leverbaar is? (Hier IceBlue)
Kwam wel uit de haven.
En ook locatie Waalwijk
Dat heeft te maken met vraag en voorraad. BYD werkt namelijk net even wat anders met de productie. Bij veel merden (zoals VW, Ford, Renault, Opel, etc) bestel je een auto en wordt die auto specifiek voor jou gemaakt. In de fabriek zal je verschillende kleuren auto's achter elkaar op de montagelijn zien staan met verschillende afwerkingen.
Bij BYD worden de autos in serie gemaakt. Vandaag 1000 stuks Indigo Grey Designs, morgen 700 stuks Ice Blue Excellence, gevolgd door 300 Shadow Green Excellence, etc. Vervolgens verscheept BYD een verzameling van een X aantal auto's naar Nederland. Deze auto's worden daarna toegekend aan de bestellingen, en wat er over is blijft in Rotterdam staan en kan op afroep door de dealers verkocht worden. Er zijn kleuren die harder en minder hard lopen, maar er zijn ook kleuren waar er meer van geleverd worden. Ice Blue is een kleur waar er meestal een aantal van voorradig zijn. Indigo Grey en Shadow Green zijn kleuren die kennelijk snel op zijn (ik wilde eerst ook een Indigo Grey. Die had 5 maanden levertijd. Atlantic Grey was nog op voorraad, dus heb ik het aangepast naar Atlantic Grey).
Juan schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:49:
Hier ook nog geen update aangeboden (1.3.2 of 1.4) er zou volgens een Duits BYD Forum al een versie 1.4.1. zijn (Wellicht met DC Laad oplossing?)
Heb je daar een linkje van? Ik ben benieuwd wat ze daar te zeggen hebben. Ik kan zelf zo snel niets vinden over 1.4.1 voor de Seal. Wel voor de Dolphin en de Han, maar dat zijn oudere updates die volgens mij gelijk staat aan 1.3.1 voor de Seal.
Verschillende modellen zitten op verschillende versies. Volgens mij zit een ander model al ergens op 1.7.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bblikman
Ik maak graag gebruik van het rijden met ICC. De auto zie ik dan in het display keurig tussen de blauwe lijntjes rijden.

Maar soms dat worden de blauwe lijntjes wit en stopt het automatisch sturen zonder enige melding.

Kan je hier iets voor instellen zodat je een waarschuwing krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisZM
Allereerst de beste wensen aan iedereen hier.

Vanochtend, in de vroege donkere uren, een Seal op de A20 richting Schiedam zien rijden. Prachtig om ook de lichten voor en achter eens te zien zo.

On-topic. Wat @E-Vix schrijft over de productie klopt. Althans, zo heb ik het ook al vaker te horen gekregen. Desondanks is mijn Shadow Green Design uiteindelijk in 3-en-een-beetje-maand hier, wat natuurlijk geluk kan zijn.

Heb de dealer nu gevraagd met welke softwareversie mijn Seal afgeleverd wordt, helaas nog geen antwoord. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

De enige vermelding over 1.4.1 die ik daar tegen kom is dat er (een beetje lacherig) wordt gespeculeerd dat de uitrol van 1.4.0 wellicht stop is gezet omdat er een 1.4.1 aan komt die meteen de laad en airco(?) problemen oplost. Net zoals er eerder al met 1.3.0 en 1.3.1 was gebeurd. Maar niemand die iets concreets over een 1.4.1 update weet, laat staan een 1.4.1 update heeft gekregen.

1.4.1 gaat er vast wel komen, maar of dat binnenkort of pas over een paar weken of maanden zal zijn en wat er in zal zitten is nu nog niets over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Volgensmij word er ook beweerd, dat de 1.4.0 versie onterecht of per ongeluk vrij gegeven zou zijn.

Mijn Duits is niet super, dus kan het niet voor de volle 100% volgen.
Maar hoop wel dat die 1.4. snel komt.. er zit toch best wat tussen wat graag zou zien (snelkoppeling naar de stoel instelling bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJY
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 02-03 20:20

WJY

bblikman schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:10:
Ik maak graag gebruik van het rijden met ICC. De auto zie ik dan in het display keurig tussen de blauwe lijntjes rijden.

Maar soms dat worden de blauwe lijntjes wit en stopt het automatisch sturen zonder enige melding.

Kan je hier iets voor instellen zodat je een waarschuwing krijgt?
Je rijdt mogelijk harder dan 120.
Of te lang stuur niet vasthouden.
Of nat wegdek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanadium
Vandaag even moeten bellen met de BYD helpdesk, even meteen ook maar naar de uitrol van 1.4 gevraagd, moest volgens de medewerker de komende weken breed worden uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Dank voor de info..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bblikman
WJY schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:29:
[...]

Je rijdt mogelijk harder dan 120.
Of te lang stuur niet vasthouden.
Of nat wegdek.
Helaas geen van drieën. Maar mij gaat het er meer om dat er geen waarschuwing is dat de auto steering uit gaat zonder waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bblikman
jensjens4000 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:58:
Ja, dat viel me laatst ook op. Vandaag wederom op de snelweg last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
bblikman schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:37:
[...]
Helaas geen van drieën. Maar mij gaat het er meer om dat er geen waarschuwing is dat de auto steering uit gaat zonder waarschuwing.
Je krijgt er een waarschuwing van op het instrumentencluster, ik dacht ergens linksonder.
Maar als je het niet weet valt het niet op.
Zelf gebruik ik het nooit want ik vind het verschikkelijk werken op de Seal. Ik heb ook niet het idee dat ik er iets mee mis.

Oh ja, nieuw record. 260KM gereden en nog 10% over :+

[ Voor 5% gewijzigd door vassago op 02-01-2025 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Over dat auto steering gesproken, icm de cruisecontrol, komt het heel dicht bij AutoPilot van Tesla.

Eergisteren op de A2 een stuk op 106 km per uur ingesteld, handjes/voetjes los, en toen ik links/rechts over de lijn ging, werd dit automatisch gecorrigeerd

Was wel relaxed 🤗

Pagina: 1 ... 29 ... 41 Laatste