Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:38
Matzen schreef op zondag 24 november 2024 @ 10:38:
Met het sneeuw op de ramen moest ik de krabber uit de kofferbak pakken. Wie heeft net zoals ik niet opgelet, waarbij alle sneeuw van de klep via het raam mijn kofferbak in schoof? Verschrikkelijk ontworpen ;w. Alsof het in China niet sneeuwt 8)7
Haha bij mij bijna ook! Krabber maar in de cabine leggen denk ik. Hatchback idee zoals bij Skoda Octavia was handiger geweest voor de Seal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matzen
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 31-05 23:05
Heeft iemand overigens de Seal al gereden met dakkoffer? Ben erg benieuwd welk model en wat dit eventueel met de range heeft gedaan. Deze zomer gaan we naar Italië en omdat we nu niet meer met ze tweeën, maar met ze drieën gaan kamperen is de extra ruimte wel welkom.

Thule zelf zegt dat de Vector de meest efficiënte en gestroomlijnde dakkoffer is (natuurlijk ook een prijskaartje).

De Thule Motion ziet er op het oog bijna hetzelfde uit, maar is €700,- goedkoper..

Als iemand hier ervaring mee heeft (eventueel ook in combinatie met andere elektrische auto’s) dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannick1
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-05 08:47
boblelie schreef op zondag 24 november 2024 @ 08:59:
[...]

Ja snap ik. Zelf ben ik nog niet gewend aan de kleine sedan opening, en weet ook niet of het gaat wennen haha. Daarom volgende auto wellicht toch weer station.

Over de trekhaak: Weet het niet zeker maar volgens mij mag je geen trekgewicht (aanhanger) aan de auto hangen als er geen typegoedkering voor is in NL.
Daarom wacht ik dat lekker even af. Fyi: heb offerte gevraagd bij de dealer voor trekhaak incl trekgewicht. Zij zullen dan wel aangeven of het inmiddels mag.
Benieuwd wat je dealer gaat zeggen!

T.i. Zojuist even contact gehad met een kennis van mij die bij Brink trekhaken werkt (hij ontwikkelt ze). Hij vertelde me dat ook Brink een trekhaak heeft die de goedkeuring doorlopen heeft. 750kg ongeremd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-05 16:06
@Iphonevannick Zo te zien begon hij ook zo traag met laden, was je wel al even onderweg geweest? Anders was misschien de accu nog koud? Ik haalde in ieder geval bij 1.3.0 bij dat soort laadpalen geen betere snelheden, maar dan begon het laden wel wat sneller. Zal als ik de kans heb eens kijken hoe dat is met 1.3.1.

En die discoverlichting is ook knap irritant, ik na me voorstellen dat dat toch ff schrikken is. Bij de BMW kwam dat ook wel eens voor, bandenspanning, ABS, DTC aan, dan deed het ook echt niets. Hopelijk bij de Seal wel?

@Ceessie Vervelend toch, dat niemand zelfs maar kan of wil vertellen wat ze gaan doen en hoe lang het duurt? Of stond dat tweede bij jou wel erbij?

@Matzen Dank voor de tip! Ik had afgelopen week toevallig wat haast, dus de tas die normaal de kofferbak in gaat lag gewoon in de cabine, dus geluk bij een ongeluk. Eigenlijk ook wel logisch dat sneeuw zo te kofferbak in glijdt, want met een flinke lading regen landt er al een deel in de kofferbak, maar wel knap onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 08:01
DeGroteMuis schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:21:
@Iphonevannick Zo te zien begon hij ook zo traag met laden, was je wel al even onderweg geweest? Anders was misschien de accu nog koud? Ik haalde in ieder geval bij 1.3.0 bij dat soort laadpalen geen betere snelheden, maar dan begon het laden wel wat sneller. Zal als ik de kans heb eens kijken hoe dat is met 1.3.1.

En die discoverlichting is ook knap irritant, ik na me voorstellen dat dat toch ff schrikken is. Bij de BMW kwam dat ook wel eens voor, bandenspanning, ABS, DTC aan, dan deed het ook echt niets. Hopelijk bij de Seal wel?

@Ceessie Vervelend toch, dat niemand zelfs maar kan of wil vertellen wat ze gaan doen en hoe lang het duurt? Of stond dat tweede bij jou wel erbij?
Ze gaven aan een half uurtje dus hoop ook dat het zo snel opgelost is
@Matzen Dank voor de tip! Ik had afgelopen week toevallig wat haast, dus de tas die normaal de kofferbak in gaat lag gewoon in de cabine, dus geluk bij een ongeluk. Eigenlijk ook wel logisch dat sneeuw zo te kofferbak in glijdt, want met een flinke lading regen landt er al een deel in de kofferbak, maar wel knap onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:36
Mochten jullie nog wat accessoires moeten kopen, is nu het moment om het bij topbyd.com te doen. 20% BF korting met de code ''TOPBYD''. Op alle items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 21:57
Dankje, ik zal eens kijken.. een dashcam wil ik nog wel.. kijken of ze dat hebben

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05 21:35
Vergeet dan ook niet ff te vergelijken met Ali. Daar zijn sowieso ook goede spullen te vinden voor minder.
Mijn lijstje is inmiddels compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Zie bv dit,

https://www.topbyd.com/pr...-vehicle-mounted-dash-cam
Maar dat ziet er nu niet echt plug en play uit

Ook grappig dat ze Tesla handvaten verkopen voor de Seal 😂
https://www.topbyd.com/pr...ea-protection-ppf-for-byd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:30
Dat is het dus wel ;) Installeren stelt niets voor en het voordeel is dat je ook de snelheid e.d. terug ziet.

YouTube: 2024 11 10 13 12 04 mp4 00 01 08 495 00 01 20 333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Alleen snap ik dit nietAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKs7P9LHlqWvTEFa0lDzFpo3Qic=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4116wAi2DOmp1yY0kWHsnCiY.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9W7_fKOB95Wuw0mDM6Y5pAuLjrw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/klOYNZ5xWx3QogxciX1KVYsN.png?f=fotoalbum_large

Noemen ze dat nu creatief afprijzen.. en dat is alleen bij dit art zie ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Dat ding monteer je aan je spiegel dan? Hoe moet ik dat voor me zien?
Ben geen automonteur, vandaar de vraag :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico Mono
  • Laatst online: 30-05 19:00
Juan schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:22:
Alleen snap ik dit niet[Afbeelding]

[Afbeelding]

Noemen ze dat nu creatief afprijzen.. en dat is alleen bij dit art zie ik
Kijk ff hier:
YouTube: OEM BYD Seal Dash Cam Installation Step by Step Guide & Software Test

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjerome
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 30-05 09:06
Juan schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:24:
Dat ding monteer je aan je spiegel dan? Hoe moet ik dat voor me zien?
Ben geen automonteur, vandaar de vraag :-)
Die € 35,95 is de kabel verwacht ik. Die zit er niet altijd in, in de auto. Bij nieuwere versies zou die ontbreken.
Bij mij zat die er wel in. De behuizing boven de binnenspiegel loshalen en daar kun je de webcam instaleren.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjerome op 25-11-2024 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watje
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 03-03 02:50
Ceessie schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:29:
[...]

Staat de luchtinstroom vanaf buiten ingesteld?
Er zit een functie op waarbij de recirculatie wordt aangezet bij stil staan (bij stoplicht etc.), om de voorkomen dat er uitlaatgassen naar binnen gepompt worden. Die had ik aan staan. Maar naar blijkt schakelt hij dan niet meer terug naar lucht van buiten, met resultaat alle ruiten beslagen. Ook als je hem dan even parkeert is er teveel vocht binnen, auto koelt af en dan is hij helemaal wit beslagen als je terugkomt.

Uitzetten van die functie heeft geholpen, hoewel de echt koude temperaturen buiten nu ook weer even weg zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Watje
Een probleem wat ik al vanaf de aflevering vorige week ervaar: trillen van het stuur. Het begint bij ongeveer 90 km/uur en wordt boven de 140 weer wat minder (even naar Duitsland geweest...). Vooral bij indrukken gaspedaal is het erg merkbaar, maar als ik langere tijd rijd is het ook bij constante snelheid behoorlijk irritant. Lijkt niet op slecht gebalanceerde wielen, de frequentie is hoger. Heb er een afspraak bij BYD voor staan. Anderen ook last van?

Overigens heb ik ook het DAB probleem, valt vaak uit bij remmen of gaspedaal loslaten. Maar ook weer niet altijd. Mogelijk moet de DAB signaalsterkte ook beneden een bepaald niveau zijn voordat het gebeurt (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:29
Watje schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:50:
Een probleem wat ik al vanaf de aflevering vorige week ervaar: trillen van het stuur. Het begint bij ongeveer 90 km/uur en wordt boven de 140 weer wat minder (even naar Duitsland geweest...). Vooral bij indrukken gaspedaal is het erg merkbaar, maar als ik langere tijd rijd is het ook bij constante snelheid behoorlijk irritant. Lijkt niet op slecht gebalanceerde wielen, de frequentie is hoger. Heb er een afspraak bij BYD voor staan. Anderen ook last van?

Overigens heb ik ook het DAB probleem, valt vaak uit bij remmen of gaspedaal loslaten. Maar ook weer niet altijd. Mogelijk moet de DAB signaalsterkte ook beneden een bepaald niveau zijn voordat het gebeurt (?)
Het trillen in het stuurwiel ervaar ik ook kog steeds, ondanks ik al 3 keer terug ben geweest. Ik heb nu 4 nieuwe banden van een ander type, namelijk the Continental PremiumContact 6, maar nog steeds trillingen in het stuurwiel tot in de bodemplaat. Het is sinds ik deze banden heb wel een stuk minder, maar zoals ik al zei, nog steeds aanwezig. Ik merk dat het bij een nat wegdek, of als het ineens gaat regenen weer terug komt.

[ Voor 5% gewijzigd door bounto op 26-11-2024 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno3906
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 16:47
Vraag, gaat bij jullie ook de auto open/van het slot als middels de App de stoel of stuurverwarming wordt aangezet ? Bij alleen het aanzetten vd airco gebeurt dit gelukkig niet.. (?)
Erg onhandig daar ik deze functies meestal een minuut of 5 van tevoren aanzet en nog in de woning ben en geen zicht op de auto heb.. Maar wellicht is dit in ergens te stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bblikman
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-04 12:56
Zodra het donker wordt gaat de binnenspiegel op sommige momenten in dimstand. Dan zie je amper iets in de spiegel.

Iemand enig idee hoe dit uit te zetten?

Seal RWD / Black / Light blue interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Sjerome schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:54:
[...]

Die € 35,95 is de kabel verwacht ik. Die zit er niet altijd in, in de auto. Bij nieuwere versies zou die ontbreken.
Bij mij zat die er wel in. De behuizing boven de binnenspiegel loshalen en daar kun je de webcam instaleren.
hopelijk mag/kan ik de kabel terugsturen als deze niet nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-05 23:53
Arno3906 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:52:
Vraag, gaat bij jullie ook de auto open/van het slot als middels de App de stoel of stuurverwarming wordt aangezet ? Bij alleen het aanzetten vd airco gebeurt dit gelukkig niet.. (?)
Erg onhandig daar ik deze functies meestal een minuut of 5 van tevoren aanzet en nog in de woning ben en geen zicht op de auto heb.. Maar wellicht is dit in ergens te stellen ?
Zou je eens kunnen controleren of de auto daadwerkelijk van slot gaat door de deuren te proberen te openen (en check even of je niet via keyless entry alsnog toegang krijgt😜)?
Wanneer ik namelijk de auto voorverwarm of een andere functie uit de app gebruik, start de auto wel op, maar blijven de portieren op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
bblikman schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:16:
Zodra het donker wordt gaat de binnenspiegel op sommige momenten in dimstand. Dan zie je amper iets in de spiegel.

Iemand enig idee hoe dit uit te zetten?
Volgens mij kan dit niet. Wat mij betreft ook niet hinderlijk, eerder jammer dat de buitenspiegels niet mee dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
@DeGroteMuis kleine update op het snelladen;

Ik stond van de week bij een van de nieuwste versies Tesla lader, waar ik met 25% soc aankwam. Daar begon de laadsessie met 77KW en pas bij 50% soc klom de snelheid naar 108KW om vervolgens bij 82% soc weer te zakken naar 70KW.
Zeker de start van de laadcyclus, waar ik voorheen altijd netjes begon met 150KW, lijkt nu niet meer te gebeuren.
Geen ramp, maar wel vreemd in mijn optiek.
Het is misschien vergezocht; maar zou er misschien een link zijn tussen de nieuwe “laadplanner/navigatie” en het niet meer voorverwarmen van de accu? Zeker wanneer je geen gebruik maakt van de BYD navigatie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sa-kQyrjGI6iQrAPiFde2bbtEQo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4ojxBTTkdLzJsdOWeyvCs5Ur.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b8lYSfGLVNJPPqA_4hnsvgh7iFI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9Sh7qiLYca6xIr9HEOIwOOeU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXqdSydncL05_CQrWAhdUdqseRA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2QRmDy8edUfYIry88HDxwPuP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3LHGYb9CKqlyrPARYlr7Ob32Mc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/36SlxmwqlfiM6sl8U81gtMPT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:29
Iphonevannick schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:23:

Ik stond van de week bij een van de nieuwste versies Tesla lader, waar ik met 25% soc aankwam. Daar begon de laadsessie met 77KW en pas bij 50% soc klom de snelheid naar 108KW om vervolgens bij 82% soc weer te zakken naar 70KW.
Zeker de start van de laadcyclus, waar ik voorheen altijd netjes begon met 150KW, lijkt nu niet meer te gebeuren.
Het is misschien vergezocht; maar zou er misschien een link zijn tussen de nieuwe “laadplanner/navigatie” en het niet meer voorverwarmen van de accu? Zeker wanneer je geen gebruik maakt van de BYD navigatie?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een slechte naam om icognito te gaan, Sywert van Lienden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Iphonevannick schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:08:
[...]

Zou je eens kunnen controleren of de auto daadwerkelijk van slot gaat door de deuren te proberen te openen (en check even of je niet via keyless entry alsnog toegang krijgt😜)?
Wanneer ik namelijk de auto voorverwarm of een andere functie uit de app gebruik, start de auto wel op, maar blijven de portieren op slot.
Ook na 1.3.1 nog? Mijn auto lijkt tegenwoordig uit te staan bij het voorklimatiseren. Dat was een fijne verrassing! Wel springt hij pas terug naar de oude temperatuur als het voorklimatiseren klaar is, niet als je start terwijl voorklimatiseren nog actief is.
Iphonevannick schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:23:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Da's inderdaad wel een stuk slechter. -O- Zelf nog steeds geen kans gezien om hem met een lage SoC aan de lader te hangen, maar ik had wel beter verwacht.
bounto schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 23:52:

Wat een slechte naam om icognito te gaan, Sywert van Lienden.
Cultuurbarbaar! :+ Siebert is een briljante Seal, erg begaan met het milieu! ;)
Even bijscholing :+ YouTube: Seabert (Intro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
DeGroteMuis schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:23:
[...]

Ook na 1.3.1 nog? Mijn auto lijkt tegenwoordig uit te staan bij het voorklimatiseren. Dat was een fijne verrassing! Wel springt hij pas terug naar de oude temperatuur als het voorklimatiseren klaar is, niet als je start terwijl voorklimatiseren nog actief is.
Oh, dat wist ik niet eens. Zal er morgen eens op letten.
Precies! De enige "echte" Seal als je uit de nineties komt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 10:47
Iphonevannick schreef op woensdag 27 november 2024 @ 16:11:
[...]

Oh, dat wist ik niet eens. Zal er morgen eens op letten.

[...]

Precies! De enige "echte" Seal als je uit de nineties komt :P
Of Andre!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
Vandaag in Amsterdam geweest na aanleiding van een email van BYD.
Het bleek dus om het kabeltje van de sos melding te gaan.
Tevens gehad over het snel laden, en daar hebben ze ook een update voor gedaan.
Ze zijn met een Atto3 en een seal van alles aan het testen mbt het snel laden, en zijn bezig om twee mensen vanuit China hier heen te halen om voor oplossingen te zorgen voor de veel voorkomende problemen die we ondervinden.
Dus ben benieuwd, van de week maar weer eens testen of het bij Tesla weer goed gaat nu.
Fastned was niet super vandaag, veel al 40 kw en soms even 70 kw.

• Juan
Cheezborger schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:41:
Mochten jullie nog wat accessoires moeten kopen, is nu het moment om het bij topbyd.com te doen. 20% BF korting met de code ''TOPBYD''. Op alle items.
Dashcam gekocht... op 26 november, echter waar moet dat ding vandaan komen?
De order lijkt een soort van te hangen, krijg maar geen trackingcode of iets.

• Ceessie
DeGroteMuis schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:23:
[...]

Als je alleen de verwarming aan zet wel, maar zodra je de stoel en stuur verwarming aan zet gaat de auto toch weer aan

[...]

Da's inderdaad wel een stuk slechter. -O- Zelf nog steeds geen kans gezien om hem met een lage SoC aan de lader te hangen, maar ik had wel beter verwacht.

[...]

• BuildYourDragon
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 25-05 18:44

BuildYourDragon

The Polar White Dragon

Watje schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:50:
...
bounto schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:01:
[...]
Het trillen in het stuurwiel ervaar ik ook kog steeds, ondanks ik al 3 keer terug ben geweest. Ik heb nu 4 nieuwe banden van een ander type, namelijk the Continental PremiumContact 6, maar nog steeds trillingen in het stuurwiel tot in de bodemplaat. Het is sinds ik deze banden heb wel een stuk minder, maar zoals ik al zei, nog steeds aanwezig. Ik merk dat het bij een nat wegdek, of als het ineens gaat regenen weer terug komt.
Hebben jullie allebei de Excellence - AWD?
Ik heb dit ook heel sterk ervaren tijdens een testrit met een Excellence, maar ik voelde duidelijk dat het trillen afhankelijk was van het profiel van het wegdek. Ik werd bijna ziek van het rijden met die wagen want niet enkel het stuur trilde maar heel de wagen zo leek het.

Ik ben redelijk overtuigd dat de oorzaak in de dempers moet zitten, als het enkel bij AWD voorkomt zal het wel een productiefout zijn in de "variabele frequentie dempers".
Zeker omdat bounto zegt dat het met betere banden minder is, lijkt mij logisch: comfortabelere banden veroorzaken minder trillingen die de dempers dan minder doorgeven...

In theorie kan de oorzaak ook bij slechte fuseekogels, wiellagers of de aandrijfas zitten maar dan zouden andere banden toch geen verschil mogen maken? :?

Geld maakt niet gelukkig, fijne banden wel ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Ceessie schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:22:
Als je alleen de verwarming aan zet wel, maar zodra je de stoel en stuur verwarming aan zet gaat de auto toch weer aan
O echt joh? Die hadden we nog niet gemerkt, terwijl mijn vriendin als ze op pad gaat altijd de stoelverwarming op standje 2 gooit en de stuurverwarming meestal ook wel inschakelt. Nog wat werk aan de winkel voor BYD dus.
BuildYourDragon schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:13:
[...]

[...]

Ik heb dit ook heel sterk ervaren tijdens een testrit met een Excellence, maar ik voelde duidelijk dat het trillen afhankelijk was van het profiel van het wegdek. Ik werd bijna ziek van het rijden met die wagen want niet enkel het stuur trilde maar heel de wagen zo leek het.

Ik ben redelijk overtuigd dat de oorzaak in de dempers moet zitten, als het enkel bij AWD voorkomt zal het wel een productiefout zijn in de "variabele frequentie dempers".
Zeker omdat bounto zegt dat het met betere banden minder is, lijkt mij logisch: comfortabelere banden veroorzaken minder trillingen die de dempers dan minder doorgeven...

In theorie kan de oorzaak ook bij slechte fuseekogels, wiellagers of de aandrijfas zitten maar dan zouden andere banden toch geen verschil mogen maken? :?
Toevallig Eindhoven? De Excellence AWD van Eindhoven heeft het best sterk, maar de RWD van Arnhem en Rotterdam, hoewel iets minder heftig, hadden het ook. Mijn RWD trilt wel snel, na 2 dagen stilstand is het ook de eerste 5-10km goed te merken, maar dat trillen verdwijnt geleidelijk en lijkt wel te liggen aan de banden dus. Ik vermoed sneller een beetje plat stukje dan de zachte sportbandjes onder de Z4 waarvan je het eerder zou verwachten.

• Ceessie
DeGroteMuis schreef op donderdag 28 november 2024 @ 21:31:
[...]

O echt joh? Die hadden we nog niet gemerkt, terwijl mijn vriendin als ze op pad gaat altijd de stoelverwarming op standje 2 gooit en de stuurverwarming meestal ook wel inschakelt. Nog wat werk aan de winkel voor BYD dus.
Ik kwam er achter toen ik wilde vragen waarom hij open ging tijdens voorverwarmen en zette alleen dat aan.
Pas toen ik de stoelverwarming er bij aan zette ging de auto aan.
Conclusie was wel dat de auto gewoon op slot is ondanks dat de app iets anders aan geeft

[...]

Toevallig Eindhoven? De Excellence AWD van Eindhoven heeft het best sterk, maar de RWD van Arnhem en Rotterdam, hoewel iets minder heftig, hadden het ook. Mijn RWD trilt wel snel, na 2 dagen stilstand is het ook de eerste 5-10km goed te merken, maar dat trillen verdwijnt geleidelijk en lijkt wel te liggen aan de banden dus. Ik vermoed sneller een beetje plat stukje dan de zachte sportbandjes onder de Z4 waarvan je het eerder zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-05 20:13
Ik heb dit tijdens meer zomerse omstandigheden helemaal niet ervaren, tijdens de proefrit.
Ervaren jullie slingeren of meer een 'kameel' ervaring.
Het platte kant van het staan deel, dat geeft de banden hoogteslag, de wagen meer een op =en neer gaan beweging, slingeren heeft een andere oorzaak.
Naar mijn ervaring is de hoogteslag er binnen 2km wel uit. Di tlijk totch anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bblikman
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-04 12:56
Iphonevannick schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:09:
[...]

Volgens mij kan dit niet. Wat mij betreft ook niet hinderlijk, eerder jammer dat de buitenspiegels niet mee dimmen.
Gebeurt toch echt :-(

Seal RWD / Black / Light blue interior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Ik vermoed dat @Iphonevannick bedoelt: Je kan het niet uitzetten.

En dat klopt voor zover ik weet. Tenminste, niet zonder aan de hardware te rommelen. Bij mijn Z4 deed de automatisch dimmende binnenspiegel het niet nadat deze vervangen was voor een nieuwe bij aflevering, de oude was 'lek'. Dat de nieuwe niet werkte bleek te komen door een slechte stekkerverbinding. Ik zou verwachten dat je het op die manier ook 'uit kan zetten' bij de Seal, maar niet via het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Vraagje voor de mensen die de frunk gebruiken: Hoe open je de voorklep? Bij de proefritten waarbij ik de voorklep opende moest ik eerst 1 keer trekken, daarna de klep iets optillen, dan binnen nog eens trekken. Bij mijn eigen Seal is dat ook zo, maar vandaag sprak ik een Duitse Seal rijder in Emmerich die ineens 2 keer aan de ontgrendelingsknop kon trekken om de klep te openen. Zij probeerde hetzelfde bij mijn Seal, zonder succes. Nu dus wel benieuwd bij wie het niet werkt zoals bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
Zoals je zegt:

"Motorkap openen
1. Trek tweemaal aan de hendel links
onder het dashboard en de motorkap
wordt ontgrendeld en iets geopend."

Zoals het bij jou moet lijkt mij bijzonder onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBo-67
  • Laatst online: 31-05 23:49
DeGroteMuis schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 13:23:
Vraagje voor de mensen die de frunk gebruiken: Hoe open je de voorklep? Bij de proefritten waarbij ik de voorklep opende moest ik eerst 1 keer trekken, daarna de klep iets optillen, dan binnen nog eens trekken. Bij mijn eigen Seal is dat ook zo, maar vandaag sprak ik een Duitse Seal rijder in Emmerich die ineens 2 keer aan de ontgrendelingsknop kon trekken om de klep te openen. Zij probeerde hetzelfde bij mijn Seal, zonder succes. Nu dus wel benieuwd bij wie het niet werkt zoals bedoeld.
Bij mij ook twee keer achter elkaar trekken en hij is open. Wel belangrijk om de hendel helemaal terug te laten gaan voor je de tweede keer trekt want anders ‘pakt’ ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05 21:35
Idem hierzo. Twee keer is voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Dank, hebben ze komende week als de auto terug naar de dealer mag voor de raadselachtige SC1 en wat andere puntjes nog wat extra te doen. Bij mij kan ik hem ook na hem helemaal terug te laten komen niet met de tweede keer openen, ik moet echt eerst even de klep iets omhoog wippen voor ik bij de tweede keer trekken voorbij het ontgrendelpunt kan komen. En zoals vassago zegt, inderdaad onhandig, maar omdat de Arnhemse RWD en de Eindhovense AWD het ook zo hadden, ging ik uit van onnozele extra veiligheidsmarge door de Chinezen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Watje
BuildYourDragon schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:13:
[...]

[...]

Inmiddels terug geweest bij BYD, het trillen blijkt te komen door de aandrijfas. Vlot geholpen, een nieuwe is nu in bestelling. Ik heb overigens inderdaad de AWD.
Ook een nieuw derde remlicht is besteld, daar schijnt het aan te liggen dat de radio uitvalt bij het remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuildYourDragon
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 25-05 18:44

BuildYourDragon

The Polar White Dragon

Watje schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:53:
[...]
Inmiddels terug geweest bij BYD, het trillen blijkt te komen door de aandrijfas. Vlot geholpen, een nieuwe is nu in bestelling. Ik heb overigens inderdaad de AWD.
Ook een nieuw derde remlicht is besteld, daar schijnt het aan te liggen dat de radio uitvalt bij het remmen.
Da's super goed nieuws, eindelijk een verklaring waarom sommige wagens trillen! Klinkt ook wel logisch dat het trillen van een vooras veel sterker merkbaar is in het stuur, bij een AWD.
@DeGroteMuis Bij mij was het de AWD demo-wagen in Wijnegem die dat trillen zo sterk had, en werd ook niet minder na 30km rijden.

Wanneer het trillen verdwijnt na 5-10 km rijden zoals DeGroteMuis meldde, lijkt mij dat ook eerder aan de banden te liggen. EcoContact 6 banden zouden van dunner rubber gemaakt zijn (lichter gewicht ook), wat kan verklaren waarom afplatten zo snel voorkomt.

Voor mij wordt het nog een verrassing met welke banden en welke 18" velgen mijn goedkopere "Comfort" uitvoering geleverd zal worden, in de APAC regio leggen ze daar goedkope Giti banden op.

Als ze me storen laat ik er waarschijnlijk Pirelli Cinturato P7 C2 op leggen aangezien mijn focus nu op 100% comfort zal liggen qua banden. FYI de Goodyear Eagle F1 Asy 6 viel me uiteindelijk toch erg tegen op de Hyundai qua rolgeluid en de laterale grip/tractie bij nat weer...

Geld maakt niet gelukkig, fijne banden wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Nog een handige tip voor deze ijzige maanden: Zorg dat je accu overdreven ruim vol blijft als je via de app wil voorverwarmen, in ieder geval met software v1.3.1. Mijn vriendin was net aan het vloeken omdat de app met 20% SoC al weigerde voor te verwarmen vanwege de lage SoC, ze moet nog geen 40 km rijden tot ze de Seal aan de lader hangt met volgens de GoM in de auto nog 104km range... Wel vreemd, ze zei dat ze eerder met met lagere accustanden het voorverwarmen gebruikt had. Zou dat een v1.3.1 ding zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 22:38

Cybje

First Post!

DeGroteMuis schreef op woensdag 4 december 2024 @ 07:38:
Nog een handige tip voor deze ijzige maanden: Zorg dat je accu overdreven ruim vol blijft als je via de app wil voorverwarmen, in ieder geval met software v1.3.1. Mijn vriendin was net aan het vloeken omdat de app met 20% SoC al weigerde voor te verwarmen vanwege de lage SoC, ze moet nog geen 40 km rijden tot ze de Seal aan de lader hangt met volgens de GoM in de auto nog 104km range... Wel vreemd, ze zei dat ze eerder met met lagere accustanden het voorverwarmen gebruikt had. Zou dat een v1.3.1 ding zijn?
Tesla doet dat ook precies bij 20%. Is soms wel irritant inderdaad, zeker als je weet dat je het makkelijk gaat redden qua afstand. Ik zie er zelf het nut niet van in, want verwarmen moet je toch als je gaat rijden. Als je dat even 10 minuutjes van tevoren doet, kost dat echt niet heel veel extra stroom ten opzichte van al rijdend verwarmen.

Werkt het nog wel als je via de sleutel de auto aanzet (dus die knop lang ingedrukt houden op de sleutel)?

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Cybje schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:02:
[...]

Tesla doet dat ook precies bij 20%. Is soms wel irritant inderdaad, zeker als je weet dat je het makkelijk gaat redden qua afstand. Ik zie er zelf het nut niet van in, want verwarmen moet je toch als je gaat rijden. Als je dat even 10 minuutjes van tevoren doet, kost dat echt niet heel veel extra stroom ten opzichte van al rijdend verwarmen.

Werkt het nog wel als je via de sleutel de auto aanzet (dus die knop lang ingedrukt houden op de sleutel)?
Ja, die werkte nog wel. Maar ja, ik heb de auto nu meestal op 20-21 graden staan, zij liever op 25-26... :+

En inderdaad overdreven 'zelfbescherming' vind ik. In dat half uur dat je hem maximaal kan laten draaien via de app verstook je echt geen 15-20% en je mag aannemen dat mensen toch echt wel op tijd laden. Het jammere voor mijn vriendin: ik had hem gisteravond juist bewust niet meer aan de laadpaal gehangen omdat die toch 4-5 minuten lopen is, niet fijn voor haar in de frisse ochtendkou. Nu was de auto nog best fris voor haar. Ze appte net dat de auto weer op 90% stond, dus morgen geen problemen. En dan heb ik hem mee... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
DeGroteMuis schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:43:
[...]

Ja, die werkte nog wel. Maar ja, ik heb de auto nu meestal op 20-21 graden staan, zij liever op 25-26... :+

En inderdaad overdreven 'zelfbescherming' vind ik. In dat half uur dat je hem maximaal kan laten draaien via de app verstook je echt geen 15-20% en je mag aannemen dat mensen toch echt wel op tijd laden. Het jammere voor mijn vriendin: ik had hem gisteravond juist bewust niet meer aan de laadpaal gehangen omdat die toch 4-5 minuten lopen is, niet fijn voor haar in de frisse ochtendkou. Nu was de auto nog best fris voor haar. Ze appte net dat de auto weer op 90% stond, dus morgen geen problemen. En dan heb ik hem mee... :+
Bij mij gaf ie vanmiddag bij 21% aan dat de airco niet aan kon vanwege te weinig soc.
Maar toen ik in de auto kwam was wel gewoon de kachel aan dus niet koud in de auto.
De airco was inderdaad wel uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Klopt het dat de auto niet oplaad is deze niet op slot is?

Ik moest even iets doen in de auto tijdens het laden, en ineens werd er met 0 geladen, toen ik de auto weer op slot deed, ging deze weer laden, het duurde tevens wel even voor deze weer op zijn max ging laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Ceessie schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:58:
[...]

Bij mij gaf ie vanmiddag bij 21% aan dat de airco niet aan kon vanwege te weinig soc.
Maar toen ik in de auto kwam was wel gewoon de kachel aan dus niet koud in de auto.
De airco was inderdaad wel uitgeschakeld
Bij 20% waren de ruiten na 15 minuten nog bedekt met ijs, terwijl het niet zo extreem koud was en mijn vriendin vond de auto erg koud toen ze de verwarming hoger zette. Dus ik denk dat hij echt niet warm werd bij 20%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Juan schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:07:

Ik moest even iets doen in de auto tijdens het laden, en ineens werd er met 0 geladen, toen ik de auto weer op slot deed, ging deze weer laden, het duurde tevens wel even voor deze weer op zijn max ging laden.
Bij DC laden zeker niet en volgens mij bij AC laden ook niet. Het zou wel kunnen dat de auto even het laden onderbreekt wanneer je de auto ontgrendelt, voor het geval je de stekker er zo uit wil trekken zonder af te melden aan de laadpaal, dat deed mijn VW namelijk ook, maar het laden start wel al voordat je de auto op slot doet. Ook even mijn vriendin gevraagd, die heeft de auto wel eens tussendoor ontgrendeld om er iets uit te pakken en daarna wat langer van het slot gelaten, de auto was toen ze naar huis kwam wel gewoon volgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennomaassluis
  • Laatst online: 21-05 05:05
Juan schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:07:

Dat heb ik niet meegemaakt tijdens het normaal en snelladen. In alle gevallen start of gaat het laden normaal door. Enige wat ik merk, is dat de auto de stekker pas ontgrendeld als ik de deuren ontgrendel. Maar dat lijkt mij normaal gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:38
boblelie schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:22:
Ben even paar maanden MIA geweest van dit forum. Jeetje, had hoop in te halen haha!

Zojuist bij BYD Arnhem afspraak gemaakt voor wat issues. Sommige herken ik uit het forum, andere niet.
Anyway, hier zijn ze:
1. Ruitenwissersproeier spuit erg laag op ruit > kan op snelweg niet gehele ruit schoon krijgen.
2. Bij drempels/snelle heuvels doet auto raar (lijkt op kort gas geven). > BYD geeft aan dat dit bekend probleem is en dat ze ernaar zullen kijken maar waarschijnlijk moet ik op een software update wachten.
3. trilling bij snel optrekken > waarschijnlijk banden niet 100% rond
4. relais-achtig geluid als ventilators op automatisch bewegen staan
5. stoel frame bestuurder speling bij stevig remmen of optrekken
6. Stuurverwarming vaak Lauw ipv warm > blijkt dat BYD een cyclus hanteert van warm-afkoelen-warm enz. dat had mijn vorige auto ook, maar die gaf het netjes aan, waarbij ik bij de BYD elke keer afvraag waarom het stuur na 15 min zowat koud is terwijl het op het scherm op "ON" staat.
7. Kerstmisverlichting instrumentencluster tijdens rijden (zie foto), gaat na 5 min rijden weer weg. 4x gehad afgelopen maand.
8. Ontgrendelknop bestuurdersdeur doet het vaak niet 1e keer, net als ruitenwisser stok vanuit neutraal naar beneden duwen, alsook "next song" knop
9. tevens gevraagd voor trekhaak (met trekgewicht) offerte. ze gingen kijken of dit inmiddels kan
10. als we er toch zijn: Winterbanden plaatsen

Ik kan pas 18-12 terecht voor diagnose (volle dag). eventuele reparaties moeten dan nog volgen. Maar het belangrijkste voor mij (kerstverlichting) zou niet gevaarlijk zijn zei men. ehm, ja. Dat neem ik dan maar aan... 8)7

[Afbeelding]
Wow..... gewoon wow........
Dit geloof je niet 8)7.

Ik wou deze ochtend iets aan mijn issue lijst toevoegen (kraak in gaspedaal) en dus belde ik Louwman Arnhem voor de aanpassing. Tevens kon het kerstverlichting verhaal eraf omdat het idd door vieze cameras komt.
Daar zag men al meteen een probleem. Namelijk dat de werkplaatsafspraak door een collega bij Toyota was geboekt i.p.v. Lexus (die het onderhoud voor BYD doet), en dat kon helemaal niet. Dus de afspraak moest worden omgezet.
Ik dacht, mooi! Wellicht kan het dan eerder. Boy, was I wrong. Het eerste gaatje was op 05-02-2025.... Jezus dat is gewoon 2.5 maand na de originele boeking! En als ik niet had gebeld? Wat dan?
Ik was van plan om mijn beklag te doen bij de leasemaatschappij, maar daar kreeg ik geen kans voor want het werd nog erger!

Men zei dat het gaspedaal en de ruitenwissers wel onder veiligheidsrisico vallen en vandaag of morgen moesten worden uitgevoerd. Gek overigens dat ze dat niet op 22 november al concludeerden? Anyway, ik werd dus doorverbonden met een monteur. Daar kreeg ik doodleuk te horen dat BYDs niet meer in onderhoud mogen bij Lexus Arnhem. De oplossing? Amsterdam of Groningen. I kid you not! Maar ik woon naast Arnhem? Ik had juist de auto besteld bij BYD Eindhoven met de wetenschap dat ik in Arnhem terecht kon voor onderhoud. WTF.

Nou wist ik al dat er een nieuwe dealer in Velp open gaat (naast Arnhem), dus dat was mijn uitweg, maar dat wist de medewerker zelf niet en die vond Amsterdam een prima valide antwoord.....
Later nog eens teruggebeld om in ieder geval mijn Lexus afspraak af te zeggen, en daar maar meteen mijn onvrede geuit over de ontzettend slechte service. Die persoon ging overleggen intern wat de mogelijkheden zijn bij locatie Velp. Ik word later vandaag terug gebeld met de (on)mogelijkheden.

Toegegeven, lang niet alle issues hebben haast. Maar ik rijd nu echt al een tijd met frustraties rond over dingen die mijns inziens makkelijk op te lossen zijn met wat TLC.
Nu is elke rit: kraak voelbaar in mijn voet bij bewegen gaspedaal, de stoel klikt als het ware in place op de rails bij stoppen stoplicht, en bij 80km+ trillen de banden. Als de ventilators op de auto stand staan, dan heb ik ook nog eens ritmische klikgeluiden elke 3 seconden. Maar nee meneer, we hebben voor 05-02 geen tijd, oh en eigenlijk mag u niet eens meer hier komen en moet u naar Amsterdam rijden voor onderhoud.
Ze streven een.... bijzonder..... kwaliteitsniveau na qua service.

Ps, ik heb nog steeds geen offerte voor de trekhaak (dd 22-11-24) waar ze me over zouden terugbellen. Ook nog geen bevestiging of zij gemachtigd zijn om de bandenwissel te doen.

Ps ps, de mensen waren wel super vriendelijk aan de telefoon. Maar daar koop ik niks voor.

Ik was inmiddels gewend aan de matige service van Kia Wassink, maar Louwman is aardig op weg om dit te overtreffen....

Tot zover mijn gemopper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Mijn Seal staat gezellig warm bij de dealer vandaag, nu een Seal U DM-i mee. Blijkt dat de terugroepactie het beruchte kabeltje is en indien nodig (trilling) nieuwe banden. Verder DAB+, laadsnelheid, voorklep en met dank aan @Kleinedaggoe ook meteen de stoelverwarming (mijn vriendin merkte na 1.3.1 wel dat de stoelverwarming wel soms uitschakelt) Op de terugweg mijn eerste rijdende groene Seal tegengekomen, Z-599-**. Als het iemand van hier is, :w
boblelie schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:16:
[...]

Dit geloof je niet 8)7.

Ik wou deze ochtend iets aan mijn issue lijst toevoegen (kraak in gaspedaal) en dus belde ik Louwman Arnhem voor de aanpassing. Tevens kon het kerstverlichting verhaal eraf omdat het idd door vieze cameras komt.
Daar zag men al meteen een probleem. Namelijk dat de werkplaatsafspraak door een collega bij Toyota was geboekt i.p.v. Lexus (die het onderhoud voor BYD doet), en dat kon helemaal niet. Dus de afspraak moest worden omgezet.
Ik dacht, mooi! Wellicht kan het dan eerder. Boy, was I wrong. Het eerste gaatje was op 05-02-2025.... Jezus dat is gewoon 2.5 maand na de originele boeking! En als ik niet had gebeld? Wat dan?
Ik was van plan om mijn beklag te doen bij de leasemaatschappij, maar daar kreeg ik geen kans voor want het werd nog erger!

Men zei dat het gaspedaal en de ruitenwissers wel onder veiligheidsrisico vallen en vandaag of morgen moesten worden uitgevoerd. Gek overigens dat ze dat niet op 22 november al concludeerden? Anyway, ik werd dus doorverbonden met een monteur. Daar kreeg ik doodleuk te horen dat BYDs niet meer in onderhoud mogen bij Lexus Arnhem. De oplossing? Amsterdam of Groningen. I kid you not! Maar ik woon naast Arnhem? Ik had juist de auto besteld bij BYD Eindhoven met de wetenschap dat ik in Arnhem terecht kon voor onderhoud. WTF.

Nou wist ik al dat er een nieuwe dealer in Velp open gaat (naast Arnhem), dus dat was mijn uitweg, maar dat wist de medewerker zelf niet en die vond Amsterdam een prima valide antwoord.....
Later nog eens teruggebeld om in ieder geval mijn Lexus afspraak af te zeggen, en daar maar meteen mijn onvrede geuit over de ontzettend slechte service. Die persoon ging overleggen intern wat de mogelijkheden zijn bij locatie Velp. Ik word later vandaag terug gebeld met de (on)mogelijkheden.

Toegegeven, lang niet alle issues hebben haast. Maar ik rijd nu echt al een tijd met frustraties rond over dingen die mijns inziens makkelijk op te lossen zijn met wat TLC.
Nu is elke rit: kraak voelbaar in mijn voet bij bewegen gaspedaal, de stoel klikt als het ware in place op de rails bij stoppen stoplicht, en bij 80km+ trillen de banden. Als de ventilators op de auto stand staan, dan heb ik ook nog eens ritmische klikgeluiden elke 3 seconden. Maar nee meneer, we hebben voor 05-02 geen tijd, oh en eigenlijk mag u niet eens meer hier komen en moet u naar Amsterdam rijden voor onderhoud.

Ps, ik heb nog steeds geen offerte voor de trekhaak (dd 22-11-24) waar ze me over zouden terugbellen. Ook nog geen bevestiging of zij gemachtigd zijn om de bandenwissel te doen.

Ps ps, de mensen waren wel super vriendelijk aan de telefoon. Maar daar koop ik niks voor.

Ik was inmiddels gewend aan de matige service van Kia Wassink, maar Louwman is aardig op weg om dit te overtreffen....

Tot zover mijn gemopper.
Dat klinkt als een knap kansloze actie van Louwman Arnhem. -O- En waarom Amsterdam of Groningen, als je ook nog een aardig aantal andere punten hebt waar je terecht kan, zoals waar de auto vandaan komt? Natuurlijk nog steeds een flink eind uit de buurt, maar knap kansloos om klanten door te verwijzen naar zo ongeveer de meest verre opties... 8)7

Ook vreemde keuze om een lage ruitenwisser veiligheidskritisch te noemen, maar een losse stoel niet. Kraken in je pedaal en een los zittende stoel vind ik ook zeker veiligheidskritisch, straks blijft je pedaal halverwege hangen of schiet je stoel bij een kleine aanrijding uit de bevestiging!

Het klikgeluid is volgens mij echt het mechanisme, dus of dat te verhelpen valt met de roosters in zwenkstand is de vraag. Je zou misschien nog wel kan het ventilatiemenu de roosters uit de zwenkstand waar hij standaard in staat kunnen halen?

Dat ze jou zo lang door laten rijden met die trillingen vind ik ook wel bijzonder als die trillingen zo hevig zijn. Natuurlijk, er is niet voor alles tussendoor tijd, maar is er echt niet eerder even een uurtje om er nieuw rubber op te gooien?

Vriendelijk is fijn, maar ook daadwerkelijk service leveren en niet van dat soort grote steken laten vallen is fijner. Ook niet eerder zo erg gehoord over Louwman Arnhem van vrienden en kennissen die een Toyota of Lexus rijden, klinkt wel een beetje alsof ze BYD er even bij doen/deden, maar zonder een degelijk serviceapparaat op te zetten. Ook wel knap smerig dat Arnhem je niet eens door kan verwijzen naar Velp, die al gewoon op de BYD website staat met naam Louwman Arnhem, telefoonnummer 026-7999290 en adres Florijnweg 27. Dus Louwman Toyota/Lexus Arnhem deed tijdelijk BYD erbij, maar weet niet dat dit nu overgenomen wordt door Louwman BYD Arnhem/Velp, slordig. Mocht je vanmiddag met het kluitje het riet ingestuurd worden zou je nog zelf kunnen bellen met Velp. Als je daar inderdaad nog niet terecht kan, zou je nog een keertje Eindhoven of Utrecht kunnen bellen. Niet ideaal, maar dat is doorrijden met die punten ook zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
DeGroteMuis schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:25:
Mijn Seal staat gezellig warm bij de dealer vandaag, nu een Seal U DM-i mee. Blijkt dat de terugroepactie het beruchte kabeltje is en indien nodig (trilling) nieuwe banden. Verder DAB+, laadsnelheid […]
Ben heel benieuwd wat ze voor je kunnen betekenen voor de laadsnelheid. Ik ben een heel dossier aan het opbouwen voor ze en ben er best wel klaar mee dat mijn nieuwe Seal de laadsnelheid heeft van een 10 jaar oude Kona🥲. Overigens kon ik ook niet eerder terecht dan 22 januari en die afspraak heb ik anderhalve week geleden geboekt. Ook in Rotterdam dus best druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inter18
Iphonevannick schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:31:
[...]

Ben heel benieuwd wat ze voor je kunnen betekenen voor de laadsnelheid. Ik ben een heel dossier aan het opbouwen voor ze en ben er best wel klaar mee dat mijn nieuwe Seal de laadsnelheid heeft van een 10 jaar oude Kona🥲. Overigens kon ik ook niet eerder terecht dan 22 januari en die afspraak heb ik anderhalve week geleden geboekt. Ook in Rotterdam dus best druk.
Zeg grote meneer,

niet de voorlopers van uw huidige rollende batterij beledigen hè.
Die staan piepend (de fan) en steunend (geen idee waar dat vandaan komt) met gem 70kWh/u tot ruim 60% SOC door te laden.
Bij iedere DC laadsessie, al 4 jaar lang, nooit handshake problemen gehad.

On topic: Ik lees dit zeer aandachtig mee want als de Seal uiteindelijk gem 100kWh/u niet aan kan tot 70%, dan is dat voor mij (redelijk veel Europa trips) een serieus nadeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Inter18 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:42:
On topic: Ik lees dit zeer aandachtig mee want als de Seal uiteindelijk gem 100kWh/u niet aan kan tot 70%, dan is dat voor mij (redelijk veel Europa trips) een serieus nadeel.
Bij mij ging hij de laatste keer bij 65% SoC pas onder de 100 kW, dus gemiddeld zit je tot de 70% dan ruim boven de 100 kW.

En ik dacht dat hij bij +/- 40% SoC onder de 150 kW duikelt (aangenomen dat de lader 150 kW doet). Maar dat weet ik niet zeker meer.

Overigens is kWh/u een beetje een gekke eenheid. Als je 100 kWh/u laadt, laad je eigenlijk gewoon 100 kW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
Cybje schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:34:
[...]

Bij mij ging hij de laatste keer bij 65% SoC pas onder de 100 kW, dus gemiddeld zit je tot de 70% dan ruim boven de 100 kW.

En ik dacht dat hij bij +/- 40% SoC onder de 150 kW duikelt (aangenomen dat de lader 150 kW doet). Maar dat weet ik niet zeker meer.

Overigens is kWh/u een beetje een gekke eenheid. Als je 100 kWh/u laadt, laad je eigenlijk gewoon 100 kW ;)
Voor de duidelijkheid: Mijn Seal laadde normaal gesproken ook makkelijk met 150KW, maar is sinds de laatste update niet boven de 80KW te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Iphonevannick schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:33:
[...]

Voor de duidelijkheid: Mijn Seal laadde normaal gesproken ook makkelijk met 150KW, maar is sinds de laatste update niet boven de 80KW te krijgen.
Ik heb op 1.3.0 en 1.3.1 dit probleem niet.

Je zou haast een keer exact hetzelfde doen met jouw Seal en een andere Seal. Laat 'm een nachtje staan zodat de accu de volgende dag op precies dezelfde temperatuur is, maak een rit van +/- 30-60 minuten om beide accu's warm te krijgen en ga dan allebei aan een snellader staan op dezelfde locatie (maar wel 2 verschillende laders zodat je niet de lader deelt). Waarschijnlijk gaat de jouwe dan dus maximaal 80 kW laden en de andere 100~150 kW. Is er meteen bewijs voor de dealer.

Er moet gewoon een technische reden voor zijn en ik snap niet dat de dealer er zo weinig aan doet. Tesla zou gewoon de logs uit de auto trekken en met een zinnig antwoord komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenske
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-05 22:16
[...]

Dit geloof je niet 8)7.

Tot zover mijn gemopper.
Dus... ik sta nog op de lijst bij BYD Arnhem voor mijn DAB+ probleem met remmen maar als ik dit zo lees word ik dus nooit meer terug gebeld omdat BYD Arnhem geen BYD onderhoud meer uitvoert? Ik zal morgen wel weer is bellen met BYD Arnhem hoe het ervoor staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Iphonevannick Schijnbaar weer niets behalve maar weer eens een voorbeeld en daarmee weer een case voor BYD maken. De DAB+ zou wel opgelost moeten zijn met weer een update volgens de monteur. Lijkt me onwaarschijnlijk, maar we gaan 't zien, morgen de auto weer ophalen. Daarnaast is de voorklep als het goed is opgelost en heeft de auto een nieuw sos kabeltje. Banden waren niet nodig, want da's schijnbaar alleen als de auto structureel trilt boven de 80.

@Kleinedaggoe De stoelverwarming die uit zichzelf compleet uitschakelt schijnt een nieuwe softwarefout te zijn vanaf v1.3.1. Om te voorkomen dat het te warm wordt, werkt het net als de stuurverwarming met inschakelen-uitschakelen. Alleen zou hij dan ook weer in moeten schakelen als het wat afkoelt, maar hij schakelt dus gewoon hard uit. |:( Zou bij de volgende update weer opgelost moeten zijn, maar houd daarbij wat mij betreft slag om de arm, want...

@Inter18 Ik zou er niet op rekenen zoals de stand nu is. Mijn probleem is iets anders dan van Iphonevannick, want bij mij heeft ie nooit fatsoenlijk snelgeladen, behalve intussen bij Ionity en Tesla. Maar dat dus al ongeveer een half jaar zonder oplossing, behalve weer een nieuwe case bij BYD. Bij Tesla SuC v3-4 en Ionity lukt die 100kW gemiddeld wel als de accu warm genoeg is, maar bij de gemiddelde Fastned hypercharger en alle anderen met soortgelijke laadpalen kan je anderhalf uur uittrekken van 10-80%, ook als je helemaal alleen aan de lader staat. Afgelopen vakantie was dus vooral veel plannen om zoveel mogelijk te laden bij Ionity of Tesla en zo de 'overlast' wel kunnen minimaliseren, maar ideaal is het zeker niet. Dat schijnbaar een update ook bij een auto zonder problemen juist een lagere laadsnelheid overall kan veroorzaken vind ik niet bepaald veelbelovend voor een goede oplossing of tekenend voor een grondig testproces.

De auto op zich blijft gewoon heel fijn en BYD heeft intussen ook echt wel dingen verbeterd, maar als je kijkt hoeveel mensen nog klagen over trillen, laadsnelheid en DAB+, zou je verwachten dat daar in ieder geval actie op ondernomen wordt vanuit BYD NL of BYD Europe. Dat valt me toch wel weer tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RHoppenbrouwers
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 11:36
@DeGroteMuis

Mijn seal kan geüpdate worden in de lijst, afgeleverd op 02-12-2024.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTFjBHPK5ibcs5jAFK5ViZXeu-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZamWH9px8vJMjzMbxB2mA2FJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mE20HziYxydvpocbuoPD5T9BbiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8EoB9B6WchYK0raSYvIbRXSo.jpg?f=fotoalbum_large

Auto eindelijk mogen ophalen afgelopen maandag!
Helaas bij de aflevering een deuk ontdekt en de auto bleek slecht gepoetst te zijn, lijmresten , vliegroest en vegen.

Dus de auto mag ik weer terugbrengen en gaan ze het allemaal oplossen, wel een kleine domper…

Voor de rest rijdt de auto heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inter18
Cybje schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:34:
[...]

Ja, eens. De eenheid is vreemd.
Mijn natuurkunde leraar heeft het ooit uitgelegd maar dat is 30+ jaar geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Dascam van TOPBYD is binnen, kreeg er een vezeldoekje bij, als extraatje

Ga zondag ff proberen aan te sluiten.. hopelijk zit die kabel er al in.. dan is het al makkelijker denk ik.
Hopelijk kan ik die kabel nog terugsturen als deze al in de auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awhatever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 31-05 23:13
[...]

Dit geloof je niet 8)7.

Het eerste gaatje was op 05-02-2025.... Jezus dat is gewoon 2.5 maand na de originele boeking! En als ik niet had gebeld? Wat dan?
Exact ook mijn ervaring met BYD Arnhem / Louwman Lexus Arnhem. Meest waardeloze service en garage ooit. Ford, Volvo en VW allemaal betere service gehad dan hier.

- Afspraak om 08:00 dus extra vroeg het bed uit, werd de auto pas om 08:45 naar binnen gereden. Had ik dus lekker 45 minuten kunnen slapen.. kon voor simpele klus van bandenwissel uiteindelijk pas om 10:00 uur vertrekken. Echt hoe dan!
- winterbanden wissel, tot 2x toe verkeerd gebalanceerd en kon ik terug komen. Moest ik wel 2 weken op wachten en dus met zware trillingen doorrijden.
- Proefrit voor andere auto, afspraak op tijd. Moesten we gewoon 30minuten wachten want verkoper was met andere klant op pad. Ik maak toch niet voor niets een afspraak..
- en dan de afspraak planner, zoals jij ook ervaren hebt zit die 2,5maand van te voren vol. Eind september bellen voor de winterbanden wissel, kon het pas in december…

Ik zelf ga inmiddels voor onderhoud naar Apeldoorn, 20minuten meer reistijd, 10x beter service ervaring. Helaas liggen de banden nog in arnhem, maar die probeer ik ook naar een andere locatie te krijgen.

Louwman arnhem ga ik zelf privé of zakelijk echt nooit meer heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Gisteren de auto weer opgehaald, qua DAB+ merk ik nog niet bepaald verbetering, maar zal het even checken. Volgens de dealer was BYD nu wel actief bezig met het oplossen van de laadproblemen, het wordt onderkend dat het echt wel een probleem is inmiddels, maar er is nog geen oplossing. Ook meteen even de Sealion07 kunnen bekijken. In het echt is die kleiner dan ik dacht. Op de foto's leek het meer een Seal U qua hoogte, maar hij zit mooi tussen Seal en Seal U in. Ook wat foto's gemaakt, alleen volgens mij wel met vette vingers op de lens, dus let niet teveel op de kwaliteit. ;)

De binnenkant heeft wat kenmerken van de Seal U, maar qua zitpositie voelt het meer Seal dan Seal U. Wat mij betreft wel een plus, net als de navigatieopties. De navigatie kan je nu ook recht voor je in beeld krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05E00qlH-n5pQ5iky7y7LRTibPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LvgOcUen6JY8Hq3yZCsy2a86.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dvkcx3tdX1Vqbko6WAQXU50Tsng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WLPdOLHdaEhjAUINHKBe4ujV.jpg?f=fotoalbum_large
In dezelfde foto ook meteen een nadeel van het interieur: Pianolak!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkP5Y40UDklbVrybp_Az9TWtzMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rIMjHucBbGUhx1YOQ3lITJWW.jpg?f=fotoalbum_large
Die doosvorm in de middenconsole is trouwens de karaoke microfoon, daaronder de laadpads voor de telefoon. Verder nog niet echt kapot van de nieuwe vormgeving van de schermen, maar dat kan ook zijn omdat ik nu gewend ben aan de 'oude' indeling. :+ Wel een fijne: De massagestoelen. Je voelt duidelijker dan bij de ID.7 de werking, ook als die niet op meest krachtig staat. Helaas blijft ook 1 dingetje van de Seal: Geen optie om het dakraam te openen en geen zonwering ingebouwd. De zonwering mis ik niet direct in de Seal, maar in voorjaar - zomer in stadsverkeer even het dak open kunnen doen zou een leuke optie zijn.

Verder heeft de Sealion niet de kenmerkende Seal dagrijverlichting, maar ook daar alleen maar glanzend plastic.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4RX3Ae_sqX4IdLFctdZJBr0UkI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EexzVozjh0YjFLjVD8sdQFcR.jpg?f=fotoalbum_large
Vind ik ook een beetje jammer, de dagrijverlichting van de Seal breekt juist dat glanzende oppervlak.

Vergeten een foto te maken van de kofferbak en ook niet opgemeten, maar die voelt qua diepte en breedte ook ongeveer formaatje Seal. Alleen mogelijk iets prakischer, want geen sedan. Maar zeker wel wat kleiner dan de Tesla Model Y. Staat wel tegenover dat ondanks de plastic wielkasten de Sealion07 wat mij betreft wel mooier is. Seal achterkant for scale rechts in beeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/njCt-XKkzsvl1_PpmRa511nDSQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sIScNvNnVI2piF6vodRx37Aq.jpg?f=fotoalbum_large

Wel bijzonder: Volgens de verkoper zou alleen het topmodel Excellence van ~58k de nieuwe architectuur met 230kW laadsnelheid krijgen en de modellen daaronder de architectuur van de Seal, maar commercieel misschien wel weer handig, want ik weet niet wat de Excellence verder nog meer biedt. Gemiste kans van BYD vind ik. De Design zou rond de 53k uitkomen en 530pk AWD met 82,5 kWh accu, de instapper wordt de comfort met 313 achterwiel pk's en 82,5 kWh accu voor rondom de 50k. Niet gevraagd naar de kleuren, maar Atlantis Grey en Space Black staan in ieder geval op de lijst. Natuurlijk nog niet in gereden, deze stond net in de showroom, maar als het rijgedrag zo goed is als sommigen beweren, kan dit wel eens de Seal worden voor mensen die echt niet zonder grote achterklep en/of wat hogere instap kunnen. Zeker als Design uitvoering is de Sealion ook amper duurder in aanschaf dan de Seal, dus hij kan wel eens populair worden.

Nog een afsluitende foto, met het mooiste op de achtergrond: Mijn eigen Seal 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJNz-dLW374B6QZDU8Y40bFDcIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a1VwtmajZDPNkBltfmR0bw1I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@RHoppenbrouwers Gefelliciteerd! Vervelend dat de aflevering niet helemaal lekker was, maar dat maakt het rijplezier er vast niet minder om!

@Inter18 Je bent in goed gezelschap. Bjorn Nyland heeft al in meerdere auto's de kWh/h op het dashboard laten zien, ook bij een BMW of Mercedes als ik het me goed herinner. :+

@Juan Inderdaad HEEL veel eenvoudiger als de kabel er al in zit, dan alleen dat spiegelkapje losmaken, dopje eruit ploppen en voorzichtig het tape rond de stekker lossnijden, zodat de stekker loskomt van de draden waaraan die vastgetapet zit. Ik probeerde nog even voorzichtig het tape af te wikkelen, maar dat lukte niet, met beleid snijden is zo gedaan.

Dan stekker in de camera pluggen, micro SD in de middenconsole steken, voor je de camera in de houder drukt en de boel dicht maakt de auto starten zodat de software geïnstalleerd wordt en daarna testen of het allemaal werkt, dan de camera erin klikken en de boel weer dichtmaken. Als je een beetje handig bent, lukt dat gemakkelijk in een kwartier tot een half uur. Heb je de kabel niet als voorgeïnstalleerd, dan moet je die zelf van de middenconsole naar de spiegel trekken en wegwerken. Dan kost wel meer tijd als je het goed wil doen.

@awhatever Jee, daar zou ik ook snel klaar mee zijn. Da's nog erger dan Wassink en daar wordt je al echt niet vrolijk van. Die tijden voor afspraken hoor je wel steeds vaker bij merkdealers. Vallei zat eerder dit jaar ook op 2-3 maanden voordat je terecht kon voor een afspraak of rond de 2 weken als het echt iets kritisch was.

[ Voor 6% gewijzigd door DeGroteMuis op 07-12-2024 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
DeGroteMuis schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:53:

@Juan Inderdaad HEEL veel eenvoudiger als de kabel er al in zit, dan alleen dat spiegelkapje losmaken, dopje eruit ploppen en voorzichtig het tape rond de stekker lossnijden, zodat de stekker loskomt van de draden waaraan die vastgetapet zit. Ik probeerde nog even voorzichtig het tape af te wikkelen, maar dat lukte niet, met beleid snijden is zo gedaan.

Dan stekker in de camera pluggen, micro SD in de middenconsole steken, voor je de camera in de houder drukt en de boel dicht maakt de auto starten zodat de software geïnstalleerd wordt en daarna testen of het allemaal werkt, dan de camera erin klikken en de boel weer dichtmaken. Als je een beetje handig bent, lukt dat gemakkelijk in een kwartier tot een half uur. Heb je de kabel niet als voorgeïnstalleerd, dan moet je die zelf van de middenconsole naar de spiegel trekken en wegwerken. Dan kost wel meer tijd als je het goed wil doen.
Het was ff pielen, maar gelukt, had nog een 8GB sd kaartje, maar die ziet ie niet of zo. Dus ff een nieuw kaartje bestellen, verder werd er nergens gesproken over het afdichtdopje waar de camera in moest. Dat was een gedoe om die eruit te krijgen. Je hebt al zo weinig werkruimte. Ook het losmaken van de kap, ging moeilijker dan in het filmpje, en je wil natuurlijk ook niets afbreken.

Ik vermoed ook dat ik iets aan geraakt had wat ik niet moest aanraken, want de auto begon te toeteren, en er kwam een kinderzitje in beeld, met een Chinese tekst en "Warning" , met een blauwe knop, die ik niet kon indrukken, tenminste geen reactie als ik al daarop drukte. Maar na het helemaal uitzetten, lijkt alles weer goed te zijn. Kreeg ook een melding over "running in simple mode". Ook geen idee waar dat vandaan komt. Maar ook weer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Iemand trouwens nog een advies over merk kaartje, en de grote hiervan?
256GB Sandisk is dat een goede, die zonder problemen werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aanhetwerk
  • Laatst online: 12:33
Op de plaatjes en video’s ziet de sealion07 er goed uit, wat me op dit moment het meeste in de weg staat is dat zuid Limburg naar de dichtstbijzijnde dealer in Nederland me iets te ver is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Juan schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:47:
[...]

Het was ff pielen, maar gelukt, had nog een 8GB sd kaartje, maar die ziet ie niet of zo. Dus ff een nieuw kaartje bestellen, verder werd er nergens gesproken over het afdichtdopje waar de camera in moest. Dat was een gedoe om die eruit te krijgen. Je hebt al zo weinig werkruimte. Ook het losmaken van de kap, ging moeilijker dan in het filmpje, en je wil natuurlijk ook niets afbreken.

Ik vermoed ook dat ik iets aan geraakt had wat ik niet moest aanraken, want de auto begon te toeteren, en er kwam een kinderzitje in beeld, met een Chinese tekst en "Warning" , met een blauwe knop, die ik niet kon indrukken, tenminste geen reactie als ik al daarop drukte. Maar na het helemaal uitzetten, lijkt alles weer goed te zijn. Kreeg ook een melding over "running in simple mode". Ook geen idee waar dat vandaan komt. Maar ook weer verdwenen.
Dat dopje bedoelde ik interdaad met 'dopje eruit ploppen'. De haakjes indrukken maakt het wat gemakkelijker, maar echt ruim is het niet. Ik heb zelf een 64GB Sandisk ultra erin en die werkt prima, dus ik zou verwachten de 256GB ook wel.
Je hebt trouwens niets verkeerd aangeraakt, wel de deur gesloten met de auto niet aan. :+ De auto 'voelt' dat er iemand in de auto zit, waarschuwt je daarom zodat je je kind niet in de auto achterlaat. Dat kan je uitschakelen in de instellingen, maar bij mij was het na een update weer aan. Best knullig als je aan de snellader hangt en alvast in de auto gaat zitten, zit je daar in een toeterende, knipperende auto. :+ Deur open en het houdt op, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Dankje maar snap niet waarom die melding in het chinees. En wat is “simple mode”?

Is er een mogelijkheid om de dashcam in te zien op afstand? Via de app niet iig zie ik
Er is wel de app "BYD Drive Recorder Viewer" maar die app kan je alleen weer downloaden in Japan.

Iemand een andere app of suggestie?

[ Voor 62% gewijzigd door Juan op 08-12-2024 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Voor degenen die het BYD logo voorin op de officiële wijze zwart willen is er een officieel onderdeel te koop.
https://www.topbyd.com/pr...al?variant=49630469882132

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Dit is wat de handleiding zegt:
"During occasional communication delays in the instrument cluster system, the instrument cluster may automatically switch to simple mode for safe driving. In this mode, the instrument cluster continues to display driving related information normally without affecting normal vehicle travel. After the system becomes normal, the instrument cluster may automatically exit the simple mode. "

Het lijkt er dus op dat er dan geen communicatie is tussen het instrumentenpaneel en de module van het media center (waar dus ook navigatie e.d. op draait). Waarschijnlijk werkt dan alleen de basisinformatie die via de CAN-bus binnenkomt.

Dit kan dan komen doordat die module hangt, of nog aan het opstarten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Dankje, de melding was ook weer rap weg.. misschien door het geprul met de dashcam.

SD kaartje is onderweg.. ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Hoe ervaren mensen met meer EV-ervaring het laden met de Seal? Ik heb het idee dat ik relatief vaak probleempjes heb, van wisselend/traag laden tot niet laden, vergeleken met m'n vorige EV's (Tesla Model 3 LR AWD, Renault Zoe, Fiat 500e, Tesla Model S 85).

Bijv. gisteren aan 4 laders gestaan:

* Allego 300 kW snellader: wisselde continu tussen 4 kW en 60 kW. Ik deelde wel de lader met een MG
* 11 kW Shell Recharge lader (zo'n Lolo-achtig type): deed een krappe 6 kW (m'n Model 3 deed wel 11 kW op deze locatie)
* 11 kW GreenFlux laadpaal in Amsterdam: wisselde continu tussen starten met laden en laden (elke paar seconden wisselde de status). Er stond ook iemand anders aan deze paal overigens
* Andere 11 kW GreenFlux laadpaal in Amsterdam: deed het naar verwachting op rond de 10 kW, ik deelde deze paal niet

Ook bij de Tesla Supercharger V3 haal ik maar 100 kW, terwijl ze meer kunnen leveren (Model 3 deed er 250+ kW). Bij Fastned zit ik wel altijd netjes rond de 150 kW.

Wat ook irritant is, is dat de auto geen informatie geeft. Nou doen Renault en Fiat dat ook vrij slecht, maar Tesla geeft aan hoeveel fasen je laadt, hoeveel ampere en welk voltage. Dan kun je veel beter zien waar het probleem zit.

Zelfs als EV rijder met 10 jaar ervaring is het dus veel puzzelen. Ik merk dat ik daardoor de Seal ook niet aanraad in m'n omgeving. Want als dit je eerste EV is, is dit allemaal best lastig. Verder is het natuurlijk een geweldige auto.

[ Voor 8% gewijzigd door Cybje op 09-12-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grismo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-03 21:04
Nu 16000 km gereden met mijn sael laat ik positief beginnen hij rijd fantastisch en een prachtig interieur
Maar wat bevalt niet....het opladen is een ramp bij Tesla supercharger geladen van 10 naar 80 procent in 50 minuten bij Fastnet van 10 naar 80 in 60 minuten, mijn verbruik is met het koude weer behoorlijk gestegen van gemiddeld 470 naar 350 km, mijn rijstijl is rustig.
Het was de bedoeling om deze winter naar Frankrijk te gaan maar gezien het verbruik en de snelheid van het opladen wordt dit een groot probleem
Heb dit probleem bij BYD in Meppel neer gelegd maar kwamen ook niet met een oplossing
Denk er nu over na om mijn Lease contact na één jaar op te zeggen
Maar misschien komen ze tegen die tijd nog met een goede oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Cybje schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:30:
Hoe ervaren mensen met meer EV-ervaring het laden met de Seal? Ik heb het idee dat ik relatief vaak probleempjes heb, van wisselend/traag laden tot niet laden, vergeleken met m'n vorige EV's (Tesla Model 3 LR AWD, Renault Zoe, Fiat 500e, Tesla Model S 85).

Bijv. gisteren aan 4 laders gestaan:

* Allego 300 kW snellader: wisselde continu tussen 4 kW en 60 kW. Ik deelde wel de lader met een MG
* 11 kW Shell Recharge lader (zo'n Lolo-achtig type): deed een krappe 6 kW (m'n Model 3 deed wel 11 kW op deze locatie)
* 11 kW GreenFlux laadpaal in Amsterdam: wisselde continu tussen starten met laden en laden (elke paar seconden wisselde de status). Er stond ook iemand anders aan deze paal overigens
* Andere 11 kW GreenFlux laadpaal in Amsterdam: deed het naar verwachting op rond de 10 kW, ik deelde deze paal niet

Ook bij de Tesla Supercharger V3 haal ik maar 100 kW, terwijl ze meer kunnen leveren (Model 3 deed er 250+ kW). Bij Fastned zit ik wel altijd netjes rond de 150 kW.

Wat ook irritant is, is dat de auto geen informatie geeft. Nou doen Renault en Fiat dat ook vrij slecht, maar Tesla geeft aan hoeveel fasen je laadt, hoeveel ampere en welk voltage. Dan kun je veel beter zien waar het probleem zit.

Zelfs als EV rijder met 10 jaar ervaring is het dus veel puzzelen. Ik merk dat ik daardoor de Seal ook niet aanraad in m'n omgeving. Want als dit je eerste EV is, is dit allemaal best lastig. Verder is het natuurlijk een geweldige auto.
AC laden: Behalve een kapotte laadpaal die bleef wisselen tussen inschakelen en uitschakelen nog geen problemen.

DC laden: De dealer had afgelopen week tijdens testen wel een afgebroken DC laadsessie, dat heb ik zelf nog niet gehad. Was de Allego een lader als je bij Fastned ziet of zo'n andere? Die je ook bij Fastned ziet, de Alpitronics, geven structureel waardeloze laadsnelheid bij mijn Seal. Het begint oké en zakt dan terug naar 40-60kW. Tesla V3 of V4 halen met een accu op de juiste temperatuur ruim over de 100kW tot de accu te warm wordt of de SoC over de 60-65% gaat. V2 komt niet voorbij de 100. Als je nog niet veel gereden hebt kan het ook zijn dat je niet voorbij de 80kW komt bij Tesla. Ionity nieuw (tritium) werkte meestal ook prima, Ionity oud (die lijken op een ABB) wisselen nogal, maar dat ligt voor mijn gevoel meer aan de laders want andere auto's haalden bij de slechter presterende laadplekken ook geen hogere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

DeGroteMuis schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:37:
[...]

AC laden: Behalve een kapotte laadpaal die bleef wisselen tussen inschakelen en uitschakelen nog geen problemen.

DC laden: De dealer had afgelopen week tijdens testen wel een afgebroken DC laadsessie, dat heb ik zelf nog niet gehad. Was de Allego een lader als je bij Fastned ziet of zo'n andere? Die je ook bij Fastned ziet, de Alpitronics, geven structureel waardeloze laadsnelheid bij mijn Seal. Het begint oké en zakt dan terug naar 40-60kW. Tesla V3 of V4 halen met een accu op de juiste temperatuur ruim over de 100kW tot de accu te warm wordt of de SoC over de 60-65% gaat. V2 komt niet voorbij de 100. Als je nog niet veel gereden hebt kan het ook zijn dat je niet voorbij de 80kW komt bij Tesla. Ionity nieuw (tritium) werkte meestal ook prima, Ionity oud (die lijken op een ABB) wisselen nogal, maar dat ligt voor mijn gevoel meer aan de laders want andere auto's haalden bij de slechter presterende laadplekken ook geen hogere snelheden.
Die van Allego was Alpitronic inderdaad. Deze locatie: https://maps.app.goo.gl/6nzPyauJnTETSy7T6
Met Fastned gaat die lader altijd prima. Ik kies daarom vaak specifiek die lader als ik haast heb, omdat ik weet dat die altijd goed werkt. Maar ik sta liever bij Tesla natuurlijk ivm de lagere prijs.

Wel apart dat Supercharger V3 bij jou ruim over de 100 kW gaat. Bij mij wil dat echt niet. Heb zelfs een keer met 5% SoC aan een V3 gestaan, na 2 uurtjes door Duitsland te hebben gereden (dus prima warme accu), zelfs toen deed hij maar 100 kW. De V4 heb ik nog niet geprobeerd.

Heb wel eens bij Shell Recharge aan een Tritium lader gestaan, dat ging voor geen meter. Ook steeds wisselen van snelheid (met dieptepunten van 5 kW) en na een paar minuten stopte de laadsessie volledig.

Ik vind het niet echt een goed teken als de ervaringen zo verschillend zijn. Als elke auto zich anders gedraagt, hoe moeten ze dit dan ooit oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZM
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 14-05 13:24
Fireshade schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:51:
Voor degenen die het BYD logo voorin op de officiële wijze zwart willen is er een officieel onderdeel te koop.
https://www.topbyd.com/pr...al?variant=49630469882132
Toevallig zelf ervaring mee, besteld of al geplaatst? Persoonlijk, eerst nog maar leveren en hopelijk bespaard blijven van de issues die ik hier lees, ben ik wel van plan wat dingetjes aan te passen voornamelijk;

- Het logo voor zwart maken (af-fabriek heb ik de letters achter al laten weghalen) d.m.v. een sticker of d.m.v. dit officiële logo.
- de alcantara 'stuursticker' voor over de claxon.
- Velgstickers om de velg volledig zwart te maken - moet mooi staan onder shadow green - of zelfs een hele nieuwe set velgen. Daarmee de auto 'eigen' te maken.

Dat laatste heeft volgens mij nog niemand hier gedaan, ik had er al eerder een keer naar gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
Cybje schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:30:
[...]
Grismo schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:08:
[...]
Maar wat bevalt niet....het opladen is een ramp bij Tesla supercharger geladen van 10 naar 80 procent in 50 minuten bij Fastnet van 10 naar 80 in 60 minuten, mijn verbruik is met het koude weer behoorlijk gestegen van gemiddeld 470 naar 350 km, mijn rijstijl is rustig.
Het was de bedoeling om deze winter naar Frankrijk te gaan maar gezien het verbruik en de snelheid van het opladen wordt dit een groot probleem
[...]
DeGroteMuis schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:37:
[...]
DC laden: De dealer had afgelopen week tijdens testen wel een afgebroken DC laadsessie, dat heb ik zelf nog niet gehad. Was de Allego een lader als je bij Fastned ziet of zo'n andere? Die je ook bij Fastned ziet, de Alpitronics, geven structureel waardeloze laadsnelheid bij mijn Seal. Het begint oké en zakt dan terug naar 40-60kW. Tesla V3 of V4 halen met een accu op de juiste temperatuur ruim over de 100kW tot de accu te warm wordt of de SoC over de 60-65% gaat. V2 komt niet voorbij de 100.[...]
Cybje schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:06:
[...]

Die van Allego was Alpitronic inderdaad. Deze locatie: https://maps.app.goo.gl/6nzPyauJnTETSy7T6
Met Fastned gaat die lader altijd prima. Ik kies daarom vaak specifiek die lader als ik haast heb, omdat ik weet dat die altijd goed werkt. Maar ik sta liever bij Tesla natuurlijk ivm de lagere prijs.

Wel apart dat Supercharger V3 bij jou ruim over de 100 kW gaat. Bij mij wil dat echt niet. Heb zelfs een keer met 5% SoC aan een V3 gestaan, na 2 uurtjes door Duitsland te hebben gereden (dus prima warme accu), zelfs toen deed hij maar 100 kW. De V4 heb ik nog niet geprobeerd.

Heb wel eens bij Shell Recharge aan een Tritium lader gestaan, dat ging voor geen meter. Ook steeds wisselen van snelheid (met dieptepunten van 5 kW) en na een paar minuten stopte de laadsessie volledig.

Ik vind het niet echt een goed teken als de ervaringen zo verschillend zijn. Als elke auto zich anders gedraagt, hoe moeten ze dit dan ooit oplossen...
Ik ben toch ergens blij om te lezen dat mijn laad-ervaringen van de afgelopen week ook bij anderen zo blijkt te zijn. Klein licht puntje hierin is dat dit bij meerdere gebruikers gebeurt, het ook hoger op de prioriteiten backlog komt te staan van het BYD ontwikkelteam. Het kan 100% gefixt worden, daar ik deze laadproblemen het eerste half jaar zeker NIET had.

Voor wat betreft de range: ook ik vind die soms wat tegenvallen, de auto lijkt de geschatte "dynamische range" toch iets te positief in te schatten.
Maar het kán wel; ik heb daarnet de proef op de som genomen door de gehele rit van Utrecht naar Rotterdam op full-auto cruise control te rijden (ICC). De navigatie schatte mijn thuiskomst op 75% in, maar ik kwam aan met nog 76% "in de tank". :) Het gemiddelde vebruik volgens de boordcomputer was 17 kwh per km. Niet slecht toch?
Ik zal het van de week nog eens proberen en dan goed kijken naar het werkelijk aantal gereden km's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Mudd
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 31-05 18:08
Interessant filmpje waarin de Seal volledig uit elkaar gehaald wordt. Grappig om te zien (@11m30s) dat zonder het accupakket de Seal een trapauto wordt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inter18
Ik ben toch ergens blij om te lezen dat mijn laad-ervaringen van de afgelopen week ook bij anderen zo blijkt te zijn. Klein licht puntje hierin is dat dit bij meerdere gebruikers gebeurt, het ook hoger op de prioriteiten backlog komt te staan van het BYD ontwikkelteam. Het kan 100% gefixt worden, daar ik deze laadproblemen het eerste half jaar zeker NIET had.

Voor wat betreft de range: ook ik vind die soms wat tegenvallen, de auto lijkt de geschatte "dynamische range" toch iets te positief in te schatten.
Maar het kán wel; ik heb daarnet de proef op de som genomen door de gehele rit van Utrecht naar Rotterdam op full-auto cruise control te rijden (ICC). De navigatie schatte mijn thuiskomst op 75% in, maar ik kwam aan met nog 76% "in de tank". :) Het gemiddelde vebruik volgens de boordcomputer was 17 kwh per km. Niet slecht toch?
Ik zal het van de week nog eens proberen en dan goed kijken naar het werkelijk aantal gereden km's.
Het verbruik klinkt idd prima, zeker als Vmax 120/130 was.
Echter vlak wind in dit geval niet uit, ik zat In de richting zuid-noord rond 23kWh/100km en terug op 18,1kWh/100km

Ik vind de open communicatie op dit forum wel zeer informatief. Het helpt om een betere conclusie te trekken over de Seal en de support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 17:35
Ik laat de Shell Recharge langs de snelweg ook links liggen.. Daar heb ik ook nog nooit snelheden boven de 40/50kw gezien. Fastned nooit problemen gehad, Tesla laders geen ervaring mee.

Van de zomer naar en in Frankrijk alleen maar met Ionity fast charging geladen en ook dat ging met 150kw, dus geen problemen daarmee.

AC laden doe ik vooral thuis aan een LoLo van Shell Recharge, ook geen issues daarmee. Op de zaak met 11kw ook geen problemen.

Ik had dit bericht ook kunnen samenvatten door te zeggen dat ik eigenlijk alleen 'problemen' ervaar bij Shell Recharge fastcharge.

Wat de merken van de verschillende laadpalen zijn? geen flauw idee, die flink grote kasten zijn 't in ieder geval :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinW73
  • Laatst online: 31-05 07:47
Juan schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:48:
Iemand trouwens nog een advies over merk kaartje, en de grote hiervan?
256GB Sandisk is dat een goede, die zonder problemen werkt?
@Juan
Ik heb ook via topbyd een dash cam ontvangen, maar als ik deze aansluit op de reeds aanwezige blauwe connector en de auto start wordt er geen software geïnstalleerd.
De stekker heb ik meerdere keren goed in de dashcam gedrukt.
Doe ik iets fout, moet ik nog ergens de software download starten of gebeurde dit bij jou automatisch na aanzetten van de auto, of is mogelijk de dash cam kapot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
@ErwinW73 Je moet de computer zelf herstarten, de auto uit/aan zetten is v.z.i.w. niet voldoende.
Je moet de power knop bij de versnellingspook ingedrukt houden tot de auto herstart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinW73
  • Laatst online: 31-05 07:47
vassago schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:48:
@ErwinW73 Je moet de computer zelf herstarten, de auto uit/aan zetten is v.z.i.w. niet voldoende.
Je moet de power knop bij de versnellingspook ingedrukt houden tot de auto herstart.
@vassago
Dat was het trucje inderdaad! Thanks!
Dash cam is nu actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Klopt dat is het idd.. ik heb gewoon letterlijk een van de filmpjes gevolgd.. zit alleen te wachten op mijn sd kaartje.. verder werkt de camera prima, maar opnemen doet ie nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Iphonevannick schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:35:

17 kWh per km is niet erg zuinig :+
Sorry, vroeg op vanochtend, ik weet dat je per 100km bedoelde
Overdag met 100-115 km/h en geen stormwind tegen lukt dat wel. Met stormwind tegen heb ik ook al 22 kWh/100km gezien. Maar de dynamische range is inderdaad maar beperkt dynamisch, want hij zal inderdaad dan niet je range aanpassen aan dat hogere verbruik, ook al rij je 100 km. Je range neemt alleen iedere 3-4 km 5 km af dan.

Ik hoop echt dat je gelijk hebt dat ze het kunnen fixen voor iedereen. De variatie aan laadsnelheid problemen en het feit dat de mijne nooit goed heeft gewerkt aan de snellader doet me daar wel aan twijfelen. Maar we blijven positief, want wauw, wat is het een fijne auto! De afgelopen week een Seal U i-DM, een Volvo EX40 en een Model X gereden. Alle drie prima auto's, maar ook alle drie niet zo fijn om te rijden als de Seal. Buiten de intussen al vaker genoemde ergernisjes, blijft de Seal wel gewoon een hele fijne auto. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
DeGroteMuis schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:29:
[...]

17 kWh per km is niet erg zuinig :+
Sorry, vroeg op vanochtend, ik weet dat je per 100km bedoelde
Haha. Kennelijk was ik nog niet wakker 😆
Ik hoop echt dat je gelijk hebt dat ze het kunnen fixen voor iedereen. De variatie aan laadsnelheid problemen en het feit dat de mijne nooit goed heeft gewerkt aan de snellader doet me daar wel aan twijfelen. Maar we blijven positief, want wauw, wat is het een fijne auto! De afgelopen week een Seal U i-DM, een Volvo EX40 en een Model X gereden. Alle drie prima auto's, maar ook alle drie niet zo fijn om te rijden als de Seal. Buiten de intussen al vaker genoemde ergernisjes, blijft de Seal wel gewoon een hele fijne auto. _/-\o_
Het regent ‘klachten’ als je kijkt naar de commentaren onder recente YouTube video’s of op andere fora. Er lijkt echt iets verandert in de laadsnelheid van de Seal bij DC laders (ondanks dat jij dit dan al veel eerder ervaarde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

DeGroteMuis schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:29:
Eigenlijk wel bijzonder dat de Model X niet zo lekker rijdt, want dat is gewoon een auto met een vanafprijs van een ton en dus 2x zo duur als de Seal. Maar goed, die auto is inmiddels ook al 9 jaar op de markt, dus misschien is e.e.a. verouderd. Ik vind 'm ook veel te groot eigenlijk, maar toen ik 'm in de VS zag rijden zag hij er best logisch uit.

Maar de Seal is echt een fijne auto inderdaad. Ik zou niet weten wat je beter kunt krijgen voor dit geld qua comfort en luxe. Misschien dat de BMW i4 nog net iets prettiger is qua balans comfort/stuurgedrag, maar als je die aankleedt tot het niveau van de Seal zit je ook zo op 75k (en dan is hij nog steeds een stuk trager dan de Seal AWD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Cybje schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:21:
[...]

Eigenlijk wel bijzonder dat de Model X niet zo lekker rijdt, want dat is gewoon een auto met een vanafprijs van een ton en dus 2x zo duur als de Seal. Maar goed, die auto is inmiddels ook al 9 jaar op de markt, dus misschien is e.e.a. verouderd. Ik vind 'm ook veel te groot eigenlijk, maar toen ik 'm in de VS zag rijden zag hij er best logisch uit.

Maar de Seal is echt een fijne auto inderdaad. Ik zou niet weten wat je beter kunt krijgen voor dit geld qua comfort en luxe. Misschien dat de BMW i4 nog net iets prettiger is qua balans comfort/stuurgedrag, maar als je die aankleedt tot het niveau van de Seal zit je ook zo op 75k (en dan is hij nog steeds een stuk trager dan de Seal AWD).
Ik denk dat de Model X ook niet helemaal mijn type auto is eerlijk gezegd. Teveel toer, te weinig sport. ;) Het is ook geen verkeerde auto over het geheel genomen, maar de Seal voelde wel als thuiskomen.

De i4 doet het qua balans in het onderstel inderdaad nog wel iets beter vind ik, de demping is wat beter zonder dat het comfort eronder lijdt. Die heeft als tweedehands import ook nog op de shortlist gestaan, dus die hebben we ook goed getest. Maar diverse 14 40, inclusief de demo van Ekris hadden trillingen in het stuur en de i4 50m voelde erg licht in het stuur als je echt stevig optrok, beetje zoekerig.

• Rico Mono
  • Laatst online: 30-05 19:00
Vandaag maar eens de Seal door de wasstraat laten trekken. Het is een wasstraat in twee delen. Eerste deel ging goed, maar bij het tweede deel aangekomen kreeg ik de wagen met geen mogelijkheid in de neutraal (N) stand. Alleen In drive (D) en reverse (R) was mogelijk. Auto uit/aan gezet en na enkele pogingen eindelijk op (N) kunnen tikken. Iemand hier die dit ook heeft meegemaakt?

PS: ook hier na de 1.3.1 update bedroevende snellaad resultaten. Ik kom niet meer boven de 70 kwh, waar ik eerst bij BP 140-150 kwh kon laden… 8)7
Leuk zo’n update, maar het mag natuurlijk nooit ten koste gaan van de laadsnelheid! Bij BYD moeten ze nog veel leren over software release management |:(

• Inter18
Bijzonder is het wel, de klachten die ik lees, onacceptabel ook

YouTube: BYD SEAL Now Charging Fast with Cold Battery: What Has Changed?

Deze vrieskou test vertelt een ander verhaal

• Ceessie
Ik heb best al een poosje een nieuw remlicht in mijn seal en dat haalt voor ongeveer 85% de DAB ellende weg.
Maar sinds een week of twee valt de dab regelmatig op meerdere plaatsen tussendoor weg. Meestal heel kort maar zeer irritant.
Meerdere mensen die dit merken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iphonevannick
Dit biedt in ieder geval hoop!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSIM6VwU5bDKMLZZJYpfVVzB3qQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dhb9XCZ0k1HsdhESWD9oeq2v.jpg?f=fotoalbum_large

(Vertaling vanaf een ander Seal forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Rico Mono schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:18:
Vandaag maar eens de Seal door de wasstraat laten trekken. Het is een wasstraat in twee delen. Eerste deel ging goed, maar bij het tweede deel aangekomen kreeg ik de wagen met geen mogelijkheid in de neutraal (N) stand. Alleen In drive (D) en reverse (R) was mogelijk. Auto uit/aan gezet en na enkele pogingen eindelijk op (N) kunnen tikken. Iemand hier die dit ook heeft meegemaakt?

PS: ook hier na de 1.3.1 update bedroevende snellaad resultaten. Ik kom niet meer boven de 70 kwh, waar ik eerst bij BP 140-150 kwh kon laden… 8)7
Leuk zo’n update, maar het mag natuurlijk nooit ten koste gaan van de laadsnelheid! Bij BYD moeten ze nog veel leren over software release management |:(
Serieus, niet boven de 70kW? Vreemd die variatie in laadsnelheden. Gisteren nog 85kW aangetikt bij een V2 Tesla SuC. Ook wat lager dan normaal, maar dat was met maar 20km gereden vanaf vertrek, dus misschien ook omdat de accu nog niet op temperatuur was.
Inter18 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 21:52:
Bijzonder is het wel, de klachten die ik lees, onacceptabel ook

YouTube: BYD SEAL Now Charging Fast with Cold Battery: What Has Changed?

Deze vrieskou test vertelt een ander verhaal
Altijd fijn, zo'n bevestiging inj de comments:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-NNbtLyUO8P8pBTkitgTfeYU-E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/JySB8rEr0Ydn96NYGEAcXSQm.png?f=user_large
Iphonevannick schreef op donderdag 12 december 2024 @ 23:47:
Dit biedt in ieder geval hoop!

[Afbeelding]

(Vertaling vanaf een ander Seal forum)
Laten we hopen dat 't ook snel deze kant op komt dan! En ook daadwerkelijk alles oplost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanadium
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:16
Hopelijk komt er ook snel een shortcut naar berijders profielen of via sleutelherkenning zoals Tesla dat perfect heeft geregeld, stoor me ontzettend aan het feit dat zo iets simpels niet in deze auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-05 23:42

E-Vix

Nu met sneeuw!

Heeft iemand een goed beeld over de huidige levertijd?

Eerder deze week heb ik een offerte op laten stellen voor een Design in Indigo Grey met zwart interieur. De verkoper gaf aan dat er geen 'vrije' Seals in Nederland waren in die combinatie en dat de levertijd 5 maanden zou zijn. Van mijn 2e en 3e keus waren er respectievelijk nog 1 en 10 'vrij' in Nederland, maar als die verkocht zouden zijn dan zou de levertijd ook 5 maanden worden.

Een paar dagen geleden is het nieuwe transportschip van BYD, de BYD Hefei vanuit China vertrokken richting europa met 5000 voertuigen voor de Europese markt aan boord (zie https://carnewschina.com/...pe-with-nearly-5000-nevs/). Je zou verwachten dat daar ook een aantal voor Nederland bestemd zijn. BYD heeft nog 2 transportschepen waarvan er één op de terugreis lijkt te zijn richting China, en de ander koerst nu richting Zuid Afrika en zal daarna waarschijnlijk ook door varen richting Europa of Amerika.

Ik vraag mij af of die 5 maanden dus wel kloppen, of dat dat uit de duim is gezogen om mij zo te bewegen om voor een voorraadmodel te kiezen. Wellicht dat de dealer op die manier hoopt zo dit jaar nog een extra wagen te kunnen leveren wat natuurlijk positief is voor zijn jaarcijfers (en positief voor mij omdat de wagen dan nog 16% bijtelling zou zijn).
Is er iemand die de afgelopen dagen andere levertijden te horen heeft gekregen vanuit BYD?

Momenteel ligt mijn offerte bij de 3 leasemaatschappijen waar mijn werkgever zaken mee doet. 2 hebben al een offerte terug gestuurd, en zodra de 3e een offerte heeft afgegeven mag ik een keus maken via welke leasemaatschappij ik de Seal wil laten leveren. Als de Indigo Grey écht 5 maanden levertijd heeft dan wil ik uiteraard gaan kijken of mijn 2e of 3e keus sneller geleverd kan worden. Als de levertijd nou een stuk korter blijkt, dan ga ik er gewoon op wachten.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZM
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 14-05 13:24
E-Vix schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:13:
Heeft iemand een goed beeld over de huidige levertijd?

Eerder deze week heb ik een offerte op laten stellen voor een Design in Indigo Grey met zwart interieur. De verkoper gaf aan dat er geen 'vrije' Seals in Nederland waren in die combinatie en dat de levertijd 5 maanden zou zijn. Van mijn 2e en 3e keus waren er respectievelijk nog 1 en 10 'vrij' in Nederland, maar als die verkocht zouden zijn dan zou de levertijd ook 5 maanden worden.

Een paar dagen geleden is het nieuwe transportschip van BYD, de BYD Hefei vanuit China vertrokken richting europa met 5000 voertuigen voor de Europese markt aan boord (zie https://carnewschina.com/...pe-with-nearly-5000-nevs/). Je zou verwachten dat daar ook een aantal voor Nederland bestemd zijn. BYD heeft nog 2 transportschepen waarvan er één op de terugreis lijkt te zijn richting China, en de ander koerst nu richting Zuid Afrika en zal daarna waarschijnlijk ook door varen richting Europa of Amerika.

Ik vraag mij af of die 5 maanden dus wel kloppen, of dat dat uit de duim is gezogen om mij zo te bewegen om voor een voorraadmodel te kiezen. Wellicht dat de dealer op die manier hoopt zo dit jaar nog een extra wagen te kunnen leveren wat natuurlijk positief is voor zijn jaarcijfers (en positief voor mij omdat de wagen dan nog 16% bijtelling zou zijn).
Is er iemand die de afgelopen dagen andere levertijden te horen heeft gekregen vanuit BYD?

Momenteel ligt mijn offerte bij de 3 leasemaatschappijen waar mijn werkgever zaken mee doet. 2 hebben al een offerte terug gestuurd, en zodra de 3e een offerte heeft afgegeven mag ik een keus maken via welke leasemaatschappij ik de Seal wil laten leveren. Als de Indigo Grey écht 5 maanden levertijd heeft dan wil ik uiteraard gaan kijken of mijn 2e of 3e keus sneller geleverd kan worden. Als de levertijd nou een stuk korter blijkt, dan ga ik er gewoon op wachten.
Hi E-vix,

Ik kan je 'bevestigen' dat het inderdaad ca. 5mnd is. In September is mijn Shadow green besteld. Bij bezoek/proefrit 1 werd 3 maanden geroepen wat mij over de streep trok zakelijk gezien vanwege de 16%. Bij daadwerkelijk bestellen (in September) kwam al het bericht dat het eerder 3-4 maanden zou worden en na navraag in oktober kreeg ik direct 5 maanden te horen.

Leuke info over BYS's eigen schepen, ongekend wat een bedrijf. Ik sprak 2 weken geleden een verkoper in de vestiging Rotterdam en die keek even in het systeem of de auto "al een chassisnummer heeft". Dat bleek niet het geval waarna hij mij vertelde wat dat dan inhoudt. de verschepingen voor Europa komen allen in Zeebrugge aan, daar worden de verdelingen over Spanje, Duitsland, Benelux etc gemaakt en dán worden chassisnummers toegekend. Ik ben geen autobouwer maar dat klinkt wat gek. Daarna, zodra de auto's voor NL bekend zijn worden ze over de vestigingen en dus klanten verdeelt.

Lang verhaal kort; ik verwacht mijn Seal in februari ongeveer.

[ Voor 8% gewijzigd door DennisZM op 13-12-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Zoals ik het begreep, produceert BYD naar eigen inzicht en verscheept een lading wagens die dan lokaal gealloceerd worden. Dus niet zoals bij traditionele autobouwers normaal is productie op basis van bestelling. Daarom is er ook pas een VIN bekend als de auto bijna bij de dealer is. Tenzij dat intussen veranderd is, vermoed ik dat die 5 maanden gelden als de wagen echt nog geproduceerd en daarna verscheept moet worden. Het zou dus wat mee kunnen vallen, maar ik denk niet dat de dealer daar zicht op heeft. Misschien BYD Europe? Maar als je echt zeker wil zijn dat je de auto eerder hebt, dan kom je aan een niet gealloceerde Seal.
Pagina: 1 ... 28 ... 38 Laatste