Toevoegen is niet nodig, je kan de commando geven "call" dan de naam zoals die opgeslagen is in je telefoon. Is wel in het Engels dus werkt niet zo lekker met niet engelse namen.Juan schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:20:
Was maar een voorbeeld, kan je ook iemand toevoegen als spraak opdracht om te bellen.
Zo ja, hoe doe je dat.
Als het niet werkt met de naam van je vrouw, zou je die naam kunnen veranderen naar "wife" Zoals sjorsjuhmaniac voorsteld
Wordt niet per naam geprogrammeerd maar de computer matched wat je zegt naar een naam in het adresboekJuan schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:20:
Was maar een voorbeeld, kan je ook iemand toevoegen als spraak opdracht om te bellen.
Zo ja, hoe doe je dat.
Het is mij gelukt, je moet echt flink wrikken om het kapje eraf te krijgen. Daarna is het een peuleschilletje. Eerlijkheidhalve moet ik wel bekennen dat ik de ring er inmiddels ook weer vanaf heb gehaald. Door het zware gewicht van het scherm onstond er een klein rammeltje wanneer ik op oneffen wegen reed. Het scherm is bij mij dus weer recht.iggimeister schreef op maandag 4 november 2024 @ 17:24:
[Afbeelding]
Heeft iemand al stap 1 van deze voor elkaar gekregen? Mij lukt het niet
Ik heb op het werk al meermalen en met verschillende palen zonder issue kunnen laden.Iphonevannick schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:03:
Is het bij iemand gelukt om bij een 22KW lader (AC) te laden? Ik heb nu 3 verschillende plekken gehad die allemaal 22KW waren en bij geen van allen startte het laden van de Seal?
En maar goed ook, de laatste keer had ik nog maar 2% SOC over
En je weet zeker dat dit 22KW laders zijn? De meest gebruikelijke laders leveren namelijk 11KW (vooral op werk lijkt me, maar dat is een aanname)G S schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:10:
[...]
Ik heb op het werk al meermalen en met verschillende palen zonder issue kunnen laden.
En maar goed ook, de laatste keer had ik nog maar 2% SOC over
Dan laat ik het lekker voor wat het is. Allergisch voor rammeltjes 😋Iphonevannick schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:01:
[...]
Het is mij gelukt, je moet echt flink wrikken om het kapje eraf te krijgen. Daarna is het een peuleschilletje. Eerlijkheidhalve moet ik wel bekennen dat ik de ring er inmiddels ook weer vanaf heb gehaald. Door het zware gewicht van het scherm onstond er een klein rammeltje wanneer ik op oneffen wegen reed. Het scherm is bij mij dus weer recht.
200% zeker dat het 22kw laders zijn.Iphonevannick schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:51:
[...]
En je weet zeker dat dit 22KW laders zijn? De meest gebruikelijke laders leveren namelijk 11KW (vooral op werk lijkt me, maar dat is een aanname)
Weet wel dat de seal maar 1 fase v/d 3 gebruikt om te laden en niet aan 22kw zal laden.
In praktijk laad hij rond de 9kw op deze laders.
Achter de hoek staat een laadpaal aan een sportcomplex van 11kw.
Hier heb ik hem 1x opgeladen en hij laadde toen op rond de 3.8kw.
Dan kan ik hem evengoed thuis aan de bomma lader opladen.
Omdat er nog de puntjes op de i gezet moeten worden kan ik nog niet thuis opladen (word vrijdag afgewerkt)
:strip_exif()/f/image/NS9kQzxDfMamQmT7FTe7GEBu.png?f=user_large)
Gelukkig heb ik een fijne baas, die zegt laad hier maar op.. hebben 4 laadpalen op het werk😃
[ Voor 30% gewijzigd door Juan op 04-11-2024 21:11 ]
Vertrouwen is goed, controle nog beter
De Seal kan gewoon 3 fasen laden, dus dan gaat er volgens mij iets niet goed bij de lader die je gebruikt. Daarnaast zul je nooit 9 kW op 1 fase kunnen laden. Dat zal max 32A zijn, wat dus 7,4 kW is.G S schreef op maandag 4 november 2024 @ 21:06:
[...]
200% zeker dat het 22kw laders zijn.
Weet wel dat de seal maar 1 fase v/d 3 gebruikt om te laden en niet aan 22kw zal laden.
In praktijk laad hij rond de 9kw op deze laders.
Achter de hoek staat een laadpaal aan een sportcomplex van 11kw.
Hier heb ik hem 1x opgeladen en hij laadde toen op rond de 3.8kw.
Dan kan ik hem evengoed thuis aan de bomma lader opladen.
Ik heb zelf al diverse 11 kW en 22 kW laders geprobeerd, de app geeft dan altijd +/- 10 kW aan tijdens het laden, dus hij benut echt alle 3 de fasen op 16A. Wat overigens eigenlijk 11 kW moet zijn, maar ik vermoed dat de BYD na AC-DC conversie meet.
Wat ruist er door het struikgewas
De 9 is een typo, moest 7 zijnCybje schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 08:34:
[...]
De Seal kan gewoon 3 fasen laden, dus dan gaat er volgens mij iets niet goed bij de lader die je gebruikt. Daarnaast zul je nooit 9 kW op 1 fase kunnen laden. Dat zal max 32A zijn, wat dus 7,4 kW is.
Ik heb zelf al diverse 11 kW en 22 kW laders geprobeerd, de app geeft dan altijd +/- 10 kW aan tijdens het laden, dus hij benut echt alle 3 de fasen op 16A. Wat overigens eigenlijk 11 kW moet zijn, maar ik vermoed dat de BYD na AC-DC conversie meet.
De eerste keer laden was op de 11kw lader en daar ging hij naar ongeveer 3.8kw.
Nadien op het werk op een 22kw lader ging hij tot 7kw.
Toen herinnerde ik mij dat er op youtube gesproken werd dat de seal maar 1 fase gebruikte.
Als dat niet zo is denk ik dat er iets fout zit bij mijn wagen.
Dank voor de correctie, kan ik het laten nakijken
Deze is jammer genoeg makkelijk, er is iets mis met uw wagen.G S schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:24:
[...]
De 9 is een typo, moest 7 zijn.
Toen herinnerde ik mij dat er op youtube gesproken werd dat de seal maar 1 fase gebruikte.
Dank voor de correctie, kan ik het laten nakijken.
Bij mij in de wijk is er een 11kWh lader (2 aansluitngen) als er een hybride (1 fase aan hangt) dan haal ik ong 7,6 kWh. Hangt er een gelijkwaardige wagwen aan dan ong. 6 kWh, alleen 10,8kWh.
Als het een 'echte' 22Kwh lader is dan zou u 11 moeten kunnen halen.
U zou eens met een andere wagen moet n vergelijken, die op dezelfde plek laadt, dat geeft sowieso uitsluitsel.
Succes
Ik weet 't niet zeker, maar denk het wel? Bij het Marriott in Keulen staat een TankE 22kW lader. Geen idee of die echt 22kW levert. Toen ik inplugde stond er iemand achter me, dus waarschijnlijk gedeeld vermogen waardoor er maximaal 11kW geleverd wordt bij het starten van de sessie, toen ik loskoppelde was die ander weg en was de Seal nog aan het laden.Iphonevannick schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:03:
Is het bij iemand gelukt om bij een 22KW lader (AC) te laden? Ik heb nu 3 verschillende plekken gehad die allemaal 22KW waren en bij geen van allen startte het laden van de Seal?
Inderdaad handig, zo'n achtervang. Maar als er niet teveel bijzonders gebeurt, kan het snel gaan. Een tijdje terug is hier het onderhoud gedaan, water en elektra tegelijk. Toen kwamen ze met een soortgelijk tijdvak voor elektra. Kleigrond, dus de kabel lag onder water in de gegraven geul, dat moesten ze eerst wegpompen en nog wat kleine uitdagingen. Uiteindelijk is de stroom er nog geen anderhalf uur af geweest. En ze kwamen ook nog netjes aanbellen om te melden dat de stroom eraf ging en later dat er weer stroom was.Cybje schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:15:
[Afbeelding]
Het moment dat je blij bent met een Seal met V2L adapter. Kan ik tenminste de CV, koelkast en internet zooi nog van elektriciteit voorzien. Anders is mogelijk 7 uur lang geen elektriciteit echt nog wel lastig, zeker nu het aardig koud begint te worden buiten.
De Han is wel een 1-fase auto, maar de Seal zoals hier geleverd moet driefasen gebruiken. De kleinere ~60kWh accu schijnt ook even met 1-fase laden geleverd te zijn, maar de versies hier hebben allemaal de grote accu en driefasen laden. In de praktijk betekent dat rond de 10kW laadsnelheid bij een 11kW laadpaal (laadverliezen).G S schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:24:
[...]
De 9 is een typo, moest 7 zijn.
Dank voor de correctie, kan ik het laten nakijken.
Ik niet in ieder geval. Nog steeds 1.3.0 als laatste.downshiftor schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 22:40:
Heeft er al iemand, die software v1.3.0 via de dealer heeft gehad, via OTA v1.3.1 ontvangen?
Ik verwacht het niet, de OTA uitrol van 1.3.0 was om de een of andere reden stopgezet, 1.3.1 zou de nieuwe OTA update moeten worden. Ik had 1.3.0 via de dealer ivm snellaadproblemen (was niet de definitieve oplossing bij mij).WiMe65 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:07:
Zijn er mensen die 1.3.0 nu over OTA ontvangen?
Ziet er stoer uit! Hoe heb je het logo zwart gekregen? Ik ben opzoek naar een dechrome van het logo voor en de badge achter.iggimeister schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:26:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ondertussen beetje aan het klussen aan de seal. Die extra lip onder de bumper maakt hem nog een stukje sportiever 😎
Thanks! Logo zwart heb ik via Aliexpress besteld. Zoiets https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3AKleinedaggoe schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:05:
[...]
Ziet er stoer uit! Hoe heb je het logo zwart gekregen? Ik ben opzoek naar een dechrome van het logo voor en de badge achter.
Badge achter heb ik laten verwijderen bij oplevering
Is dat in Rotterdam geweest? die zag ik staan bij de dealer daar.iggimeister schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:25:
[...]
Thanks! Nee een plant in een vaasje gekregen haha. Helemaal prima zo
- bestelling half september met de melding 3-4mnd levertijd
- update van gisteren is dat er met 5mnd levertijd rekening gehouden dient te worden.
Kleine teleurstelling wel maar ik hoop dan maar dat de DAB+ en andere updates allemaal verholpen zijn tzt.
Nee EindhovenDennisZM schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:46:
[...]
Is dat in Rotterdam geweest? die zag ik staan bij de dealer daar.
Ik merkte het vanochtend ook. Rond de 100 km/h merk ik een trilling in het stuur.bounto schreef op woensdag 6 november 2024 @ 13:33:
Ik ben nu al 3 keer terug geweest voor de trillingen in het stuurwiel, die nu ook in de bodemplaat te voelen zijn, maar in sommige gevallen is het er nog steeds. Ik heb nu zelfs 4 nieuwe banden van een ander type, namelijk de PremiumContact 6 van Continental, maar merk vooral bij vochtig weer en in de avonduren dat het hevige trillen nog steeds aanwezig is. Zijn hier andere mensen die avonddienst hebben, of weleens in de avond gereden hebben die hier last van hebben? Vooral als het regent, of recent geregent heeft is het bij mij aanwezig.
Ik heb zojuist BYD Eindhoven een mailtje gestuurd of dit fenomeen ze bekend is en zo ja of er dan idd sprake kan zijn van het wisselen van de banden.
Hiernaast merk ik ook dat het geluid van de stereo niet zo hard gaat. In de demo auto leek dit wel luider.
Nog even een keer testen of dit via Apple Carplay anders is dan via Spotify via de auto zelf
ik hou mij maar vast aan de gedachten dat er vast heel veel, veel meer, ook zonder problemen rondrijden
Precies, niet al te serieus nemen. Je leest vaak de minpunten omdat mensen daar vragen over hebben etc.DennisZM schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:12:
Niemand hier lijkt erg te 'schrikken' van de toch best wel opstapelende en zeer variërende problemen/kinderziektes in de Seal. De mijne is zoals gezegd in bestelling maar ik word er niet heel gerust van zo![]()
ik hou mij maar vast aan de gedachten dat er vast heel veel, veel meer, ook zonder problemen rondrijden
Elke auto heeft wel wat toch?
Ik ben dik tevreden, na 8 maanden nog even blij als dag 2 (dag 1 was ik ECHT blij) en zou zo blind weer een Seal nemen als ik de keuze opnieuw moest maken.
Oh hier hetzelfde. Echt muggenziften dit hoor. Deze auto is een flinke vooruitgang t.o.v. mijn vorige auto Mazda 3 sedan.MichaelJ schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:17:
[...]
Precies, niet al te serieus nemen. Je leest vaak de minpunten omdat mensen daar vragen over hebben etc.
Elke auto heeft wel wat toch?
Ik ben dik tevreden, na 8 maanden nog even blij als dag 2 (dag 1 was ik ECHT blij) en zou zo blind weer een Seal nemen als ik de keuze opnieuw moest maken.
Inmiddels ook reactie mbt banden. Trilling kan aanhouden de eerste 1000/2000 km ivm lang stilstaan van de auto / zwaarte van de auto. We wachten het dus even keurig af.
Die trillingen had ik ook nadat mijn auto 2 weken op Schiphol had gestaan. Lijkt wel of de banden wat inzakken door het gewicht van de auto. Duurde wel een km of 30 voordat de banden weer ‘rond’ waren en de trilling weer weg was.iggimeister schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:34:
[...]
Oh hier hetzelfde. Echt muggenziften dit hoor. Deze auto is een flinke vooruitgang t.o.v. mijn vorige auto Mazda 3 sedan.
Inmiddels ook reactie mbt banden. Trilling kan aanhouden de eerste 1000/2000 km ivm lang stilstaan van de auto / zwaarte van de auto. We wachten het dus even keurig af.
Hier ooksatyriasis schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:47:
ik heb nog steeds 1.2.1 helaas...
- De DAB+ werkt zoals het hoort (dus geen onderbreking bij remmen etc.)
- Toen we het doek van de auto trokken, was deze nog aan het updaten de dealer vertelde dat deze update klaarstond en ze deze nog hebben uitgevoerd (versie 1.3.1)
- De QR-Code koppeling voor de applicatie stond ook klaar, dus dat werkte direct.
Bijdeze ook nog een sfeerbeeldje van de wagen toen ik net vertrok van bij de dealer
/f/image/NkTbJEIlcDRKOgZsp2IYCuTZ.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb ondertussen ook gemerkt dat DAB+ wegvalt bij het remmen.. was/is daar een oplossing voor?
Tevens ook trillingen bij het stuur ervaren (is ook al over gesproken hier)
Zijn dit dingen die dealer op dient te lossen?
Verder prima auto tot nu toe... alleen valt de actie radius wat tegen (maar ja het is koud weer)
Gaat voor mijn gevoel toch rap leeg (nu heb ik wat uitspattingen ivm nieuwigheid, ff gas erop soms)
Nee, niet schrikwaardig. Over het algemeen doet de auto tot nu toe vooral heel veel goed, met een paar eigenaardigheden en soms ook wat dingen die echt opgelost moeten worden, maar het rijplezier over het algemeen niet direct ondermijnen. Al kan ik me voorstellen dat het trillen zoals @bounto aangeeft dat wel doet...DennisZM schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:12:
Niemand hier lijkt erg te 'schrikken' van de toch best wel opstapelende en zeer variërende problemen/kinderziektes in de Seal. De mijne is zoals gezegd in bestelling maar ik word er niet heel gerust van zo![]()
Bij mij is het vooral na een paar dagen stilstaan, maar dat hoeft niet hetzelfde te zijn natuurlijk. Dat gaat ook geleidelijk weg. Maar als jij het constant hebt: is er behalve banden vervangen ook eens gekeken naar een Roadforce dynamische balancering? Dat kan bij auto's die wat gevoeliger zijn voor onbalans vaak wel uitkomst brengen.bounto schreef op woensdag 6 november 2024 @ 13:33:
Ik ben nu al 3 keer terug geweest voor de trillingen in het stuurwiel, die nu ook in de bodemplaat te voelen zijn, maar in sommige gevallen is het er nog steeds. Ik heb nu zelfs 4 nieuwe banden van een ander type, namelijk de PremiumContact 6 van Continental, maar merk vooral bij vochtig weer en in de avonduren dat het hevige trillen nog steeds aanwezig is. Zijn hier andere mensen die avonddienst hebben, of weleens in de avond gereden hebben die hier last van hebben? Vooral als het regent, of recent geregent heeft is het bij mij aanwezig.
Het valt mij sinds deze week op, dat de gegevens van de app niet meer kloppen met de werkelijkheid iz actieradius. De app geeft aan 454KM, auto 423KM (nu Eco stand) en heb de app ververst
:strip_exif()/f/image/n3d9op9ZC6j7qDMjdvfv2Bcu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t877zZo3AlX8IjE82s9OMwnb.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelfs app verversen in de auto helpt niet
Waar kan dit aan liggen? Kou? Dat is duidelijkste verschil met vorige week
Heb je de radius van de auto op dynamisch gezet? Dit betekend dat hij de actie radius afstemt op je gebruik van de afgelopen 50 km. Dit doet hij in de app weer niet. Die geeft het percentage van de 570 km. Die fout heb ik één keer gemaakt met snelladen in Italië. Toen kwam ik net 30 km te kort en werd het nog een keer ladenJuan schreef op donderdag 7 november 2024 @ 07:10:
Goedemorgen,
Het valt mij sinds deze week op, dat de gegevens van de app niet meer kloppen met de werkelijkheid iz actieradius. De app geeft aan 454KM, auto 423KM (nu Eco stand) en heb de app ververst[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zelfs app verversen in de auto helpt niet
Waar kan dit aan liggen? Kou? Dat is duidelijkste verschil met vorige week
Ik rijdt nu 3 maanden rond zonder enkele problemenDennisZM schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:12:
Dankje voor de tip, waar kan ik dat zien/aanpassen? Dynamisch?Matzen schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:29:
[...]
Heb je de radius van de auto op dynamisch gezet? Dit betekend dat hij de actie radius afstemt op je gebruik van de afgelopen 50 km. Dit doet hij in de app weer niet. Die geeft het percentage van de 570 km. Die fout heb ik één keer gemaakt met snelladen in Italië. Toen kwam ik net 30 km te kort en werd het nog een keer laden
Op die kleine dingen na, verder prima 👌Kleinedaggoe schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:38:
[...]
Ik rijdt nu 3 maanden rond zonder enkele problemenIk denk dat je enorm tevreden gaat zijn met je Seal.
In het nieuwe energie menu van je instellingen kan je kiezen tussen standaard range weergave, of dynamisch.Juan schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:01:
[...]
Dankje voor de tip, waar kan ik dat zien/aanpassen? Dynamisch?
Standaard = altijd gebaseerd op een vast verbruik
Dynamisch = gebaseerd op je rijgedrag & daadwerkelijke verbruik over X km.
De app toont altijd standaard, ongeacht je keuze in de auto. Volle accu = 570/520 km in de app (voor de RWD/AWD).
Hmm, zo te lezen hebben jullie niet dezelfde problemen als ik. Bij mij start het laden überhaupt niet aan een 22 kwh paal. Heb er een servicebeurt voor ingepland. Ook voor het snelladen zal ik informeren of er een update beschikbaar is, want de laatste 3 laadsessies ben ik met 20% SOC niet boven de 80 kwh uitgekomen. Dit waren verschillen snelweg-snelladers van meer dan 175 kwh.DeGroteMuis schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:55:
[...]
Ik weet 't niet zeker, maar denk het wel? Bij het Marriott in Keulen staat een TankE 22kW lader. Geen idee of die echt 22kW levert. Toen ik inplugde stond er iemand achter me, dus waarschijnlijk gedeeld vermogen waardoor er maximaal 11kW geleverd wordt bij het starten van de sessie, toen ik loskoppelde was die ander weg en was de Seal nog aan het laden.
Bij mij draait nog steeds v.1.2DeGroteMuis schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:01:
[...]
Ik verwacht het niet, de OTA uitrol van 1.3.0 was om de een of andere reden stopgezet, 1.3.1 zou de nieuwe OTA update moeten worden. Ik had 1.3.0 via de dealer ivm snellaadproblemen (was niet de definitieve oplossing bij mij).
Het geluid van de auto kan inderdaad niet heel hard, wat jammer is. Naar mijn idee ligt dat niet aan Carplay of Spotify via de auto zelf, maar wordt dit "geblokkeerd" door de interne software. Het watts vermogen van de speakers moeten dit aankunnen lijkt me.iggimeister schreef op woensdag 6 november 2024 @ 14:04:
[...]
Ik merkte het vanochtend ook. Rond de 100 km/h merk ik een trilling in het stuur.
Ik heb zojuist BYD Eindhoven een mailtje gestuurd of dit fenomeen ze bekend is en zo ja of er dan idd sprake kan zijn van het wisselen van de banden.
Hiernaast merk ik ook dat het geluid van de stereo niet zo hard gaat. In de demo auto leek dit wel luider.
Nog even een keer testen of dit via Apple Carplay anders is dan via Spotify via de auto zelf
Ik ben ook teruggeweest voor een trilling, maar die zat bij mij niet in het stuur, maar in het display achter het stuur, zo bleek. Er kwam een trilling (en bijbehorend geluid vrij). Het dit display is vervangen en de triiling is opgelost.
Nee, laden aan de 22kW paal startte wel, alleen leverde de paal op het moment van aansluiten sowieso minder dan 22kW omdat er al een andere auto aan het laden was.Iphonevannick schreef op donderdag 7 november 2024 @ 16:29:
[...]
Hmm, zo te lezen hebben jullie niet dezelfde problemen als ik. Bij mij start het laden überhaupt niet aan een 22 kwh paal. Heb er een servicebeurt voor ingepland. Ook voor het snelladen zal ik informeren of er een update beschikbaar is, want de laatste 3 laadsessies ben ik met 20% SOC niet boven de 80 kwh uitgekomen. Dit waren verschillen snelweg-snelladers van meer dan 175 kwh.
[...]
Bij mij draait nog steeds v.1.2Laat maar komen die v1.3.1!
[...]
Het geluid van de auto kan inderdaad niet heel hard, wat jammer is. Naar mijn idee ligt dat niet aan Carplay of Spotify via de auto zelf, maar wordt dit "geblokkeerd" door de interne software. Het watts vermogen van de speakers moeten dit aankunnen lijkt me.
Ik ben ook teruggeweest voor een trilling, maar die zat bij mij niet in het stuur, maar in het display achter het stuur, zo bleek. Er kwam een trilling (en bijbehorend geluid vrij). Het dit display is vervangen en de triiling is opgelost.
Ik denk het niet omdat je ook 'meer dan' zegt, maar voor de zekerheid: het waren niet 175kW laders met 2 aansluitingen? Dan haal je als er 2 auto's aangesloten zijn namelijk ook rond de 80kW. Als dat niet het geval was, heb je zo te lezen een ander snellaadprobleem dan ik. Bij mij starten de snelladers van het type zoals bij Fastned bij 140-150kW, maar zakt de snelheid heel snel in naar 40-50kW. Nog niet veel gehoord of gelezen over algemeen traag laden, behalve met koude accu (dus binnen een paar km na wegrijden). Misschien een verband met de AC laadproblemen bij 22kW laders?
Daar zit mijn vermoeden, dus dat mogen ze bij Louwman achterhalenDeGroteMuis schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:37:
[...]
Misschien een verband met de AC laadproblemen bij 22kW laders?
Overigens heb ik nu ook al een paar dagen "last van" piepende remmen. Ook daar mogen ze in Rotterdam even naar kijken.
Trillen van het stuur gaan ze ook oplossen.
Je hoeft niet verder te zoeken, die is er nietJuan schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:50:
Kan iemand mij ook vertellen of er een sneltoets is voor de stoelinstelling? Nu moet je steeds in het menu klikken en doen. We hebben 2 instellingen/bestuurders.
Sorry ik had niet goed gelezeniggimeister schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:57:
[...]
Je hoeft niet verder te zoeken, die is er niet
[ Voor 13% gewijzigd door WiMe65 op 10-11-2024 16:00 ]
Dag1 Bestuurder 1, stelt de stoel in op Positie 2 bij thuiskomst, zet de auto uit.
Dag2 Bestuurder 2, stapt in, krijgt gelijk instelling positie 2?
Als bestuurder 1 weet dat bestuurder 2 de volgende rit gaat maken kan dat inderdaad. Plus bestuurder 1 moet dan niet veel langere benen hebben dan bestuurder 2, anders wordt bestuurder 1 opgevouwen tijdens het instellen. Maar het zou beter zijn als BYD hiervoor een snelkoppeling toevoegt in een update. Hopelijk volgt die nog.Juan schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:21:
Maar is niet heel handig, kan je er omheen werken op de volgende manier?
Dag1 Bestuurder 1, stelt de stoel in op Positie 2 bij thuiskomst, zet de auto uit.
Dag2 Bestuurder 2, stapt in, krijgt gelijk instelling positie 2?
Ik hoop eigenlijk dat ze het profiel ooit koppelen aan de gebruikte sleutel / pasje / phone key, zodat meteen alle juiste instellingen klaar staan voor de persoon die instapt.DeGroteMuis schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:15:
[...]
Als bestuurder 1 weet dat bestuurder 2 de volgende rit gaat maken kan dat inderdaad. Plus bestuurder 1 moet dan niet veel langere benen hebben dan bestuurder 2, anders wordt bestuurder 1 opgevouwen tijdens het instellen. Maar het zou beter zijn als BYD hiervoor een snelkoppeling toevoegt in een update. Hopelijk volgt die nog.
Ik weet niet hoe hard hij moet kunnen voor jou, maar hier kan hij wel serieus hard. D.w.z. als ik 'm echt heel hard zet doen m'n oren pijn, dus hij kan harder dan ik ooit zou willen. Ik gebruik overigens Carplay i.c.m. YouTube Music of Plexamp.Iphonevannick schreef op donderdag 7 november 2024 @ 16:29:
Het geluid van de auto kan inderdaad niet heel hard, wat jammer is. Naar mijn idee ligt dat niet aan Carplay of Spotify via de auto zelf, maar wordt dit "geblokkeerd" door de interne software. Het watts vermogen van de speakers moeten dit aankunnen lijkt me.
Nee dat herken ik totaal niet hierzo. De bas is goed aanwezig maar het volume is aan de zachte kant.Cybje schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:04:
[...]
Ik weet niet hoe hard hij moet kunnen voor jou, maar hier kan hij wel serieus hard. D.w.z. als ik 'm echt heel hard zet doen m'n oren pijn, dus hij kan harder dan ik ooit zou willen. Ik gebruik overigens Carplay i.c.m. YouTube Music of Plexamp.
Ik gebruik niet de apps die jij doet, maar alleen Spotify. Maar daar kan het naar mijn idee niet aan liggen.
Ik merk dat vanaf zo'n beetje volumestand 20 de volume niet echt toeneemt dus het lijkt mij een softwarematig iets.
Update op het niet kunnen laden op een 22 kwh laadpaal: Zojuist ben ik teruggebeld door BYD Rotterdam. Die vertelden mij dat de Seal een maximaal AC laadvermogen aankan van 11kwh(!). Laden aan een 22 kwh paal kan dus überhaupt niet. En dat is jammer, want daar staan er aardig wat van hier in de stratenIphonevannick schreef op donderdag 7 november 2024 @ 16:29:
[...]
Hmm, zo te lezen hebben jullie niet dezelfde problemen als ik. Bij mij start het laden überhaupt niet aan een 22 kwh paal. Heb er een servicebeurt voor ingepland. Ook voor het snelladen zal ik informeren of er een update beschikbaar is, want de laatste 3 laadsessies ben ik met 20% SOC niet boven de 80 kwh uitgekomen. Dit waren verschillen snelweg-snelladers van meer dan 175 kwh.
[...]
Dat is wel heel bijzonder, een 22kW paal kan ook gewoon 11kW leveren. De auto vraagt 11 en de paal levert dat dan.Iphonevannick schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:30:
[...]
Update op het niet kunnen laden op een 22 kwh laadpaal: Zojuist ben ik teruggebeld door BYD Rotterdam. Die vertelden mij dat de Seal een maximaal AC laadvermogen aankan van 11kwh(!). Laden aan een 22 kwh paal kan dus überhaupt niet. En dat is jammer, want daar staan er aardig wat van hier in de straten.
Wat een onzin verhaal zeg. Het grootste deel van de auto's kan maar 11 kW laden. En dat kan gewoon aan een 22 kW paal. De auto en laadpaal communiceren onderling om de laadsnelheid af te stemmen.Iphonevannick schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:30:
[...]
Update op het niet kunnen laden op een 22 kwh laadpaal: Zojuist ben ik teruggebeld door BYD Rotterdam. Die vertelden mij dat de Seal een maximaal AC laadvermogen aankan van 11kwh(!). Laden aan een 22 kwh paal kan dus überhaupt niet. En dat is jammer, want daar staan er aardig wat van hier in de straten.
Daarnaast heb ik met de BYD Seal al meermaals aan een 22 kW paal gestaan en dan hark ik volgens de app zo'n 10 kW naar binnen.
Als je echt aan geen enkele 22 kW lader kunt laden, is er iets mis met de auto / de onboard charger. Ik zou de dealer dan toch even terugbellen met het verzoek dat ze dit gaan nakijken.
(verder klein irrelevant tipje: laadsnelheid druk je in kW uit, niet kWh)
En verder sporen ze wel daar?Iphonevannick schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:30:
[...]
Wat een onzinverhaal zeg! De Seal kan ook maximaal 150kW DC laden. Dus een 350kW lader werkt ook niet met de auto?
Ze hebben gelijk dat je nooit de 22kW laadsnelheid zal halen aan een 22kW laadpaal met je Seal, maar dat je helemaal niet kan laden omdat de auto beperkt is, is echt gewoon onzin.
Zo kreeg ik 2 verschillende verhalen te horen over de verschillende modi van de auto.
Op de AWD zou de Eco modus volgens 1 verkoper alleen achterwielaandrijving zijn en volgens een ander gewoon 4 wiel maar met minder vermogen.
En bij allebei de verkopers zei ik dat het om de AWD / Excellence gaat.
Heel bijzonder soms.
Maar dát kan zowaar misschien nog juist zijnMennomaassluis schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:03:
Ja, bij de dealers zijn ze wel enthousiast, maar snappen niet altijd wat het technisch nu daadwerkelijk inhoud.
Zo kreeg ik 2 verschillende verhalen te horen over de verschillende modi van de auto.
Op de AWD zou de Eco modus volgens 1 verkoper alleen achterwielaandrijving zijn en volgens een ander gewoon 4 wiel maar met minder vermogen.
En bij allebei de verkopers zei ik dat het om de AWD / Excellence gaat.
Heel bijzonder soms.
Instaautovlog had bij de eerste review een AWD mee die in Eco echt alleen RWD was, ook met spinnende wielen. Daarna hadden in Scandinavië testers ook problemen om weg te rijden op een gladde helling. Toen heeft BYD snel een update gemaakt, maar die schijnt er weer voor te zorgen dat de auto letterlijk altijd AWD gebruikt, ook als het niet strikt noodzakelijk is, zoals op prima droog asfalt in Eco modus. Ik hoorde toen ik bij de dealer was dat men zou werken aan een update die in Eco mode in principe RWD is, tot de wielen te ver doorslippen, dan wordt het AWD. Dat is al even geleden, dus Eco is 100% RWD, 100%AWD, of iets ertussenin.
Minder vermogen klopt helaas wel altijd. Het zou handig zijn als er een soort 'kickdown functie' is zoals je bij diverse concurrenten ziet, waarbij het vermogen begrensd is, maar je dat wel kan overrulen indien nodig.
helpt het ook niet als je het geluid van je telefoon harder zet als via je telefoon spotify afspeelt?iggimeister schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:19:
Ik heb net de audio even getest door het niet via Apple Carplay af te spelen maar rechtstreeks met Bluetooth met de auto zelf. Dat maakte geen verschil.
Ik merk dat vanaf zo'n beetje volumestand 20 de volume niet echt toeneemt dus het lijkt mij een softwarematig iets.
Nee die stond al op maxCeessie schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:43:
[...]
helpt het ook niet als je het geluid van je telefoon harder zet als via je telefoon spotify afspeelt?
Iemand die dit al heeft laten die weet hoelang dat toen heeft geduurd en iemand die het productnummer weet van het afgeschermde derde remlicht?
NB: ik heb mail gekregen van de leasemaatschappij met als bijlage een brief van BYD m.b.t. een terugroepactie (zal wel over het issue met de SOS knop gaan) maar er was ze geen terugroepactie bekend.
3e remlicht vervangen duurde bij mij in Amsterdam ongeveer 2 uur als ik het me goed herinnerTurbo99 schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:37:
Vandaag was ik bij BYD Arnhem voor het vervangen van het 3e remlicht i.v.m. de DAB+ problemen. De afspraak zou ongeveer een uur duren. Na een uur krijg ik de mededeling dat het toch langer gaat duren en ze niet weten hoe lang. Bovendien was het DAB+ probleem ze onbekend en wisten ze niet of ze het juiste type 3e remlicht hadden besteld.
Iemand die dit al heeft laten die weet hoelang dat toen heeft geduurd en iemand die het productnummer weet van het afgeschermde derde remlicht?
NB: ik heb mail gekregen van de leasemaatschappij met als bijlage een brief van BYD m.b.t. een terugroepactie (zal wel over het issue met de SOS knop gaan) maar er was ze geen terugroepactie bekend.
Daardoor en ook omdat de power er af ging hadden ze geen tijd om de laatste software op de auto te zetten
Bij mij heeft het ook ongeveer 2h geduurd om het remlicht te vervangen.Turbo99 schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:37:
Vandaag was ik bij BYD Arnhem voor het vervangen van het 3e remlicht i.v.m. de DAB+ problemen. De afspraak zou ongeveer een uur duren. Na een uur krijg ik de mededeling dat het toch langer gaat duren en ze niet weten hoe lang. Bovendien was het DAB+ probleem ze onbekend en wisten ze niet of ze het juiste type 3e remlicht hadden besteld.
De aangepast versie heeft een zilver folie aan de lichtzijde, aan de onderkant van de foto.
Yep, dit had ik dus ook. Waarbij ik de volgende dag een Shell Recharge probeerde van 175Kw en ook daar niet boven de 80Kwh uitkwam. BYD gebeld, die mij vertelden dat ik het moest bijhouden en zoveel mogelijk moest vastleggen (met foto's van de laadsnelheid en soc) om zo een case te bouwen voor BYD en er een gedegen onderzoek naar gedaan kan worden.WiMe65 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:32:
Vanochtend voor het eerst aan de ‘Snel’ lader gestaan. Een 300Kw lader van Fastned bij Lunteren. Snelheid bij 8%SOC was 78 en liep terug naar 38Kwh bij 20%SOC. Ik was de enige die daar aan het laden was. Meer mensen met een probleeem met laden bij Fastned? Ik zal ook even een mail sturen naar BYD.
Dank voor de reacties trouwens, ik ga ze deze week terugbellen en achterhalen wat nou waarheid is?DeGroteMuis schreef op maandag 11 november 2024 @ 13:53:
[...]
En verder sporen ze wel daar?
Wat een onzinverhaal zeg! De Seal kan ook maximaal 150kW DC laden. Dus een 350kW lader werkt ook niet met de auto?
Ze hebben gelijk dat je nooit de 22kW laadsnelheid zal halen aan een 22kW laadpaal met je Seal, maar dat je helemaal niet kan laden omdat de auto beperkt is, is echt gewoon onzin.
Top dankjewel! Ik heb intussen een mail gestuurd naar BYD. Mocht daar wat uitkomen dan zal ik dat hier natuurlijk delen.Iphonevannick schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:43:
[...]
Yep, dit had ik dus ook. Waarbij ik de volgende dag een Shell Recharge probeerde van 175Kw en ook daar niet boven de 80Kwh uitkwam. BYD gebeld, die mij vertelden dat ik het moest bijhouden en zoveel mogelijk moest vastleggen (met foto's van de laadsnelheid en soc) om zo een case te bouwen voor BYD en er een gedegen onderzoek naar gedaan kan worden.
Net nog even gekeken, maar ik heb hem nog niet klaar staan en draai nog steeds 1.2.xdownshiftor schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:26:
Vandaag OTA v1.3.1 ontvangen.
Geen verschil opgemerkt met v1.3.0
[Afbeelding]
Het verbaast me dat BYD nog zo ouderwets functioneert. Gezien ze zo recent zijn begonnen met auto's bouwen, had ik eigenlijk wel verwacht dat ze meer de Tesla kant op zouden gaan. Bij Tesla trekken ze gewoon de logs uit je auto en komen dan met een antwoord (op afstand dus). Daarnaast wordt veel al weergegeven op het scherm, bijv. als de auto nog bezig is met de accu verwarmen voor het snelladen.Iphonevannick schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:43:
[...]
Yep, dit had ik dus ook. Waarbij ik de volgende dag een Shell Recharge probeerde van 175Kw en ook daar niet boven de 80Kwh uitkwam. BYD gebeld, die mij vertelden dat ik het moest bijhouden en zoveel mogelijk moest vastleggen (met foto's van de laadsnelheid en soc) om zo een case te bouwen voor BYD en er een gedegen onderzoek naar gedaan kan worden.
Als je aan Fastned staat, kun je overigens ook nog proberen de Fastned helpdesk te bellen. Ze zijn vaak best technisch daar en bekijken dan de logs van de lader. Vermoedelijk ligt de oorzaak gewoon bij de auto, maar dan kun je in elk geval uitsluiten dat het niet de lader is die de snelheid knijpt.
Dus wat er in de BYD software staat van de Auto zelf. Er staat namelijk niet letterlijk 1.3.1
Dan ik dat ook ff checken. Maar volgens mij ben ik gelijk van 1.2 naar 1.3.1 gegaan
Goed punt. Fastned heeft me ooit met de Polestar ook goed geholpen. Niet aan gedacht…ik was schijnbaar nog niet wakker om 7:00 uurCybje schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:21:
[...]
Het verbaast me dat BYD nog zo ouderwets functioneert. Gezien ze zo recent zijn begonnen met auto's bouwen, had ik eigenlijk wel verwacht dat ze meer de Tesla kant op zouden gaan. Bij Tesla trekken ze gewoon de logs uit je auto en komen dan met een antwoord (op afstand dus). Daarnaast wordt veel al weergegeven op het scherm, bijv. als de auto nog bezig is met de accu verwarmen voor het snelladen.
Als je aan Fastned staat, kun je overigens ook nog proberen de Fastned helpdesk te bellen. Ze zijn vaak best technisch daar en bekijken dan de logs van de lader. Vermoedelijk ligt de oorzaak gewoon bij de auto, maar dan kun je in elk geval uitsluiten dat het niet de lader is die de snelheid knijpt.
Intussen ben ik door BYD gebeld en inderdaad de vraag gekregen of ik het bij andere laadpalen ook in de gaten wil houden. Verder kreeg ik het hele lijstje van variabelen te horen welke van invloed zijn op de laadsnelheid bla bla.WiMe65 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:19:
[...]
Top dankjewel! Ik heb intussen een mail gestuurd naar BYD. Mocht daar wat uitkomen dan zal ik dat hier natuurlijk delen.
Toen ik over Tesla laders begon werd me verteld dat een BYD alleen maar bij een Type 2 lader kon en niet bij een Type 3 of 4. Nou kan ik me herinneren dat dat hier wel eens voorbij is gekomen maar kon het even niet meer terughalen. Wat is jullie ervaringen met een Type3 of 4 van Tesla?
Heeft lang geduurd maar uiteindelijk vandaag ook de V.1.3.1 upgrade binnen gekregen.downshiftor schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:26:
Vandaag OTA v1.3.1 ontvangen.
Geen verschil opgemerkt met v1.3.0
[Afbeelding]
Geinig dat de nieuwe items nu wel bij "Nieuwe functies" gezet hebben en de optimalisaties bij de "Functie optimalisatie" zie foto, stond bij jou nog omgedraaid
:strip_exif()/f/image/qJFZDYvrviuJBIQ4yn4aFJUs.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarnaast wat er zo op het oog anders is :
- Navi heeft een geheel nieuwe look + EV route planning erbij.
- Nieuwe knopjes op de home screen voor stoelverwarming of verkoeling
- Spiegel + actherruit verwarming snel koppeling (van boven naar beneden swipen) is toegevoegd (beetje overbodig, met spraak commando defrost ben je sneller klaar)
- Daarnaast kreeg ik een update aangeboden toen ik de DAB+ app opende (na v.1.3.1 update) toen de update klaar was kreeg ik de melding DAB+ module upgraded ?? Geen idee wat dit is. Heb ook geen last van storingen bij het remmen wellicht dat dit een oplossing is voor de mensen met dit probleem.
Ik merkte op de terugrit naar huis wel meteen problemen met de DAB+ radio. Bij remmen en stilstand (bijv. stoplicht) geen geluid. Bij remmen ook onderbrekingen in het geluid.
Ik las in dit topic dat dit een bekend probleem is. Ik vind het wel slordig dat dit bij aflevering nog steeds zo is en dat ik geen waarschuwing van de verkoper kreeg.
Is het aan te raden hier direct mee terug te gaan naar Louwman of is dit later verholpen met een software update?
WiMe65 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:56:
[...]
Intussen ben ik door BYD gebeld en inderdaad de vraag gekregen of ik het bij andere laadpalen ook in de gaten wil houden. Verder kreeg ik het hele lijstje van variabelen te horen welke van invloed zijn op de laadsnelheid bla bla.
Toen ik over Tesla laders begon werd me verteld dat een BYD alleen maar bij een Type 2 lader kon en niet bij een Type 3 of 4. Nou kan ik me herinneren dat dat hier wel eens voorbij is gekomen maar kon het even niet meer terughalen. Wat is jullie ervaringen met een Type3 of 4 van Tesla?
Ik laad nog wel eens bij de tesla in Almere V4 lader.WiMe65 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:56:
[...]
Ik laad nog wel eens bij de tesla in Almere V4 lader.
Ik haal dar max 104
Intussen ben ik door BYD gebeld en inderdaad de vraag gekregen of ik het bij andere laadpalen ook in de gaten wil houden. Verder kreeg ik het hele lijstje van variabelen te horen welke van invloed zijn op de laadsnelheid bla bla.
Ik haal daar max 104 kw tot 60% daarna rond de 80 kw tot de 85% daarna 42 kw tot vol
Het werkt dus gewoon wel i.t.t. wat BYD zegt, ook als de performance dan matig. Ik vraag me inderdaad af of BYD wel een centrale kennisbank o.i.d. heeft. Als je het hier een beetje volgt dan denk ik wel eens dat de verschillende vestigingen maar wat roepen. Valt mij een beetje tegen. Ik heb echt het idee dat ‘ wij met z’n allen’ vaak meer weten dan de BYD vestigingen.Ceessie schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:55:
[...]
[...]
Ik laad nog wel eens bij de tesla in Almere V4 lader.
Ik haal daar max 104 kw tot 60% daarna rond de 80 kw tot de 85% daarna 42 kw tot vol
Vorige week de update van 1.3.0 naar 1.3.1 gekregen, zie geen verschil tussen de beide versies.MichaelJ schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:57:
[...]
Net nog even gekeken, maar ik heb hem nog niet klaar staan en draai nog steeds 1.2.x
Wellicht een foto van het scherm in de auto?
Dan kan ik ff checken of ik die nu echt al heb gehad (1.3.1)
Knap kansloos, zoveel mensen met dezelfde soort problemen met snelladen, maar de dealer 'moet een case kunnen maken naar BYD'. Sorry hoor, alleen van mij hebben ze al van 8 sessies foto's, bij verschillende laders met bijbehorende teksten gehad en ik weet dat er anderen zijn die ook al de nodige info verstrekt hebben. Wanneer gebeurt er eens wat mee?Iphonevannick schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:43:
[...]
Bij mij landde einde middag 1.3.1, misschien bij jou vandaag ook nog?MichaelJ schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:57:
[...]
Net nog even gekeken, maar ik heb hem nog niet klaar staan en draai nog steeds 1.2.x
Hij is nu aan het updaten, want ik vond het toch wel fijner om eerst even naar huis te kunnen rijden voor de auto een half uur - drie kwartier niet gebruikt kon worden.
Mooie kleur!Cheezborger schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:08:
Vandaag eindelijk mijn BYD Seal RWD mogen ophalen in Amsterdam. Heel blij mee!
Ik merkte op de terugrit naar huis wel meteen problemen met de DAB+ radio. Bij remmen en stilstand (bijv. stoplicht) geen geluid. Bij remmen ook onderbrekingen in het geluid.
Ik las in dit topic dat dit een bekend probleem is. Ik vind het wel slordig dat dit bij aflevering nog steeds zo is en dat ik geen waarschuwing van de verkoper kreeg.
Is het aan te raden hier direct mee terug te gaan naar Louwman of is dit later verholpen met een software update?
[Afbeelding]
Wegvallende DAB+ bij remmen is een hardware issue, dat in ieder geval met een ander remlicht verbeterd zou moeten zijn voor zover nu bekend. Als je dat probleem hebt, moet er dus denk ik een ander derde remlicht in, zie de posts hierboven. De mijne met hetzelfde probleem heeft nog geen nieuw remlicht ivm voorraadproblemen en tijdgebrek van mijn kant.
Ook even met een usb gespeeld met daarop muziek en dan al helemaal niks te klagen.
Waar in de instellingen heb je dat gedaan dan? In de BYD-Spotify app, in de Carplay app of in de Spotify iphone app?iggimeister schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:31:
Muziek is nu veel beter in orde. Toch een dingetje in spotify. Via instellingen volume op hard gezet en een andere equalizer en dat scheelt al veel.
Ook even met een usb gespeeld met daarop muziek en dan al helemaal niks te klagen.
Spotify iPhone appIphonevannick schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:26:
[...]
Waar in de instellingen heb je dat gedaan dan? In de BYD-Spotify app, in de Carplay app of in de Spotify iphone app?
Bij 1.2.0 was systeemversie: 13.1.33.2403010.1Juan schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 18:13:
Kan iemand nog aangeven wat het volledige versie nr is, na update naar 1.3.1.
Wellicht een foto van het scherm in de auto?
Dan kan ik ff checken of ik die nu echt al heb gehad (1.3.1)
Bij 1.2.1 ongewijzigd: 13.1.33.2403010.1
Bij 1.3.0 was systeemversie: 13.1.33.2407240.1
Bij 1.3.1 is ook ongewijzigd: 13.1.33.2407240.1
Wel vreemd, heb vandaag weer de OTA update v1.3.1 gehad en geïnstalleerd. Dus in totaal 2x de update gehad🤔
[ Voor 10% gewijzigd door downshiftor op 12-11-2024 22:34 ]
Die had ik ook, binnen 5 minuten nadat ik de auto gestart had na afronden van update 1 kwam update 2. Maar ik had een foto van het versie scherm gemaakt om de versienummers te vermelden voor @Juan, dus ideaal om de verschillen te vinden. De tweede kreeg wel een ander OSD software nummer.downshiftor schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:32:
[...]
Bij 1.2.0 was systeemversie: 13.1.33.2403010.1
Bij 1.2.1 ongewijzigd: 13.1.33.2403010.1
Bij 1.3.0 was systeemversie: 13.1.33.2407240.1
Bij 1.3.1 is ook ongewijzigd: 13.1.33.2407240.1
Wel vreemd, heb vandaag weer de OTA update v1.3.1 gehad en geïnstalleerd. Dus in totaal 2x de update gehad🤔
Na update 1:
Systeemversie: 13.1.33.2407240.1
FWC versie: 18.3.5.2407240.2.18.3.2.2208170.1
Hardware versie: V02.E03.00.32.03
Audio versie 4.54.33
OSD Hardware versie: V06.06
OSD Software versie: 4.1.1.2206090.2-4.1.1.2206090.2
ISA kaart versie: EU.3.2.0807.02
Na update 2:
Systeemversie: 13.1.33.2407240.1
FWC versie: 18.3.5.2407240.2.18.3.2.2208170.1
Hardware versie: V02.E03.00.32.03
Audio versie 4.54.33
OSD Hardware versie: V06.06
OSD Software versie: 4.1.6.2407310.2-4.1.6.2407310.2
ISA kaart versie: EU.3.2.0807.02
Helaas geen foto voor de update naar 1.3.1 genomen, dus ik weet zo niet of de OSD software versie tussen de USB 1.3 van de dealer en de eerste 1.3.1 update veranderd is.
.plan: Tweakers krijgt meer advertenties, vooral voor incidentele gebruikersJuan schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:02:
Even iets anders (offtopic) waarom staat er ineens reclame troep is deze thread?
Wat wel weer grappig was, is dat de bandenfitter zei dat ik iets meer moet doorrijden of wat sportiever (ik rijd echt niet rustig hahaha). Als ik zo door ga rijd ik ruim 60.000km met deze set UltraContacts en dat vond hij enorm veel voor een EV van dit formaat/gewicht/vermogen. Gemiddeld 25k/30k km’s gaf hij aan.
Dat valt best mee idd, al ken ik gevallen die de 20k niet halen. Iets met verkeerde uitlijning en El Lompo op het 'gas'.MichaelJ schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:52:
Na 8 maanden in de veronderstelling dat ik Continental EcoContact 6 banden onder de Seal zou hebben kwam ik er vandaag bij de winterbandenwissel pas achter dat het Continental UltraContacts zijn… heb er nooit naar gekeken eigenlijk.![]()
Wat wel weer grappig was, is dat de bandenfitter zei dat ik iets meer moet doorrijden of wat sportiever (ik rijd echt niet rustig hahaha). Als ik zo door ga rijd ik ruim 60.000km met deze set UltraContacts en dat vond hij enorm veel voor een EV van dit formaat/gewicht/vermogen. Gemiddeld 25k/30k km’s gaf hij aan.
Ikzelf 65k met voorbanden en 95k met achterbanden (voorwiel EV). Achter nog lang niet op maar gecupped dus flink herrie. Denk dat je fitter daarop doelde, op cuppen
Wel apart dat ik oudere audio versie lijkt te hebben.
plaatje aangepast trouwens
/f/image/ZxNhkLZ8miYl4ZdCoNsNcgUe.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KKH3Wrldjj8dmwgIgwtOucqx.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iDA9rowjMBetPjzjBn8UtMvG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tpgZTrK3cm21iLk27DqkZ6Ov.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/lbIgatG1oxSdJ1LCG4biw8Jk.png?f=fotoalbum_large)