Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinBMW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:32
Hier een Atto 3 eigenaar. Ik had een zonnebril-houder voor de Atto 3 besteld bij accessoriesforbyd.com maar die was niet meer in het het zwart leverbaar dus hebben ze er maar een voor de Seal gestuurd...
Geld terug is niet gelukt... :(
Dus ter overname aangeboden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVhJvGivEAH8QVRTq7UWErM4OdE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oEFqLmRHfVkJvTwwybo85yct.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gVwjeQIJJ0ftpbS7XBaSs1umC7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uR3msEr9zppKaGHSEJ9yAAIK.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb bij byd-waalwijk geverifieerd dat deze daadwerkelijk in de Seal thuis hoort
Voor €20 bij afhalen in Tilburg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Matzen
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12:55
Afgelopen week 5 dagen naar vakantie huisje in Duitsland geweest. Na het inladen van de spullen (circa 40 minuten) reageerde de auto niet meer toen ik de kofferbak elektrisch wilde dicht doen. Vervolgens handmatig dan maar dicht gedrukt. Daarna laatste dingen verzameld en wil de auto op slot doen, reageerde niet meer. Ik kon in de app zien dat er nog 69% batterij was. De auto deed binnen ook niks meer.

Ik bellen met BYD service. Die kwamen met allemaal wilde ideeën dat de 12v accu leeg zou zijn doordat hij lang met deuren open stond. Maar die gaven aan dat iemand van de ADAC moest langs komen om het op te lossen.

Tijdens het wachten zelf maar even het internet af gaan zoeken, want ik wist dat iemand hier een zelfde soort ervaring had.

Sleutel bij bestuurders deur houden en vervolgens 5x het knopje op de handgreep indrukken. Dan de auto starten en de stuurwiel helemaal naar rechts en helemaal naar links kantelen. En voila de auto kwam weer terug tot leven!

https://m.youtube.com/watch?v=dn5K2YIpa-c

Hier nog een linkje met uitleg.

Het bijzondere was dat ik het BYD service nummer weer belde om de ADAC af te zeggen. En die had geen idee dat dit kon of mogelijk was. Ben blij dat ik niet blind 2 uur heb gewacht op de wegenwacht.. Dus nog maar een reminder voor als mensen hetzelfde overkomt! Scheelt een hoop gedoe

Overigens hebben mensen ook last van een elleboog deuk in het leer van de portiek bij het raam van de bestuurder deur? Vrij bijzonder dat een auto van deze prijsklasse na 4 maanden en 6800 Km een deuk van een elleboog permanent in de deur blijft staan. Ik ging onderweg naar Nederland eens om mij heen kijken en 90% van de mensen rijdt met ze elleboog tegen het raam ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:27
Matzen schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:54:
Afgelopen week 5 dagen naar vakantie huisje in Duitsland geweest. Na het inladen van de spullen (circa 40 minuten) reageerde de auto niet meer toen ik de kofferbak elektrisch wilde dicht doen. Vervolgens handmatig dan maar dicht gedrukt. Daarna laatste dingen verzameld en wil de auto op slot doen, reageerde niet meer. Ik kon in de app zien dat er nog 69% batterij was. De auto deed binnen ook niks meer.

Ik bellen met BYD service. Die kwamen met allemaal wilde ideeën dat de 12v accu leeg zou zijn doordat hij lang met deuren open stond. Maar die gaven aan dat iemand van de ADAC moest langs komen om het op te lossen.

Tijdens het wachten zelf maar even het internet af gaan zoeken, want ik wist dat iemand hier een zelfde soort ervaring had.

Sleutel bij bestuurders deur houden en vervolgens 5x het knopje op de handgreep indrukken. Dan de auto starten en de stuurwiel helemaal naar rechts en helemaal naar links kantelen. En voila de auto kwam weer terug tot leven!

https://m.youtube.com/watch?v=dn5K2YIpa-c

Hier nog een linkje met uitleg.

Het bijzondere was dat ik het BYD service nummer weer belde om de ADAC af te zeggen. En die had geen idee dat dit kon of mogelijk was. Ben blij dat ik niet blind 2 uur heb gewacht op de wegenwacht.. Dus nog maar een reminder voor als mensen hetzelfde overkomt! Scheelt een hoop gedoe

Overigens hebben mensen ook last van een elleboog deuk in het leer van de portiek bij het raam van de bestuurder deur? Vrij bijzonder dat een auto van deze prijsklasse na 4 maanden en 6800 Km een deuk van een elleboog permanent in de deur blijft staan. Ik ging onderweg naar Nederland eens om mij heen kijken en 90% van de mensen rijdt met ze elleboog tegen het raam ..
Gelukkig dat je hiervan wist, anders sta je toch even mooi te kijken. |:(
Minpunten voor BYD service, want zij zouden dit soort dingen toch zeker moeten weten.

Het blijft natuurlijk ook raar dat schijnbaar een geopende klep of deur voor langer dan x tijd de auto in een lockdown gooit, als een soort diefstalbeveiliging of zo, maar dat je wel de hele nacht de auto onafgesloten kan laten staan en dat de auto als je de voorklimatisering gebruikt ook volledig actief is. Vreemde keuzes van die Chinezen. :+

Die deuk in de bekleding noemde @MichaelJ volgens mij ook al. Bij mij nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-05 15:28

Cybje

First Post!

Matzen schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:54:
Bedoel je echt bij het raam (tegen het raam aan), dus het hogere deel van de deur? Staat je stoel dan niet te hoog? Want de armsteun op de deur is het gedeelte dat voor de knoppen van de raambediening loopt (dus iets lager op de deur / een eindje onder het raam). Ik kan me wel voorstellen dat het hogere deel niet is gemaakt om een elleboog op de laten steunen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cybje op 22-10-2024 08:37 ]

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bblikman
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-04 12:56
StefanoDiBosso schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:31:
[...]

Die werkt gewoon, zowel via de app zelf als via de Apple Wallet ;) Grote voordeel van de Wallet is dat er geen internetverbinding nodig is, dus die werkt ook in parkeergarage etc.
hier ook, geen probleem. Ik kwam er overigens achter dat wanneer ik de sleutels bij me heb, ik de deur met het kleine knopje op de deur kan openen en kan rijden. De sleutels kunnen dus in mijn tas blijven :-)

Seal RWD / Black / Light blue interior

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mennomaassluis
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 01-05 10:32
Heb inmiddels zo’n 2500 km met SEAL AWD gereden en qua rijden ben ik zeer tevreden.
Mijn ervaringen zijn overwegend positief met een paar aandachtspunten.

Zo is er kennelijk iemand geweest die de klep van mijn “tank” eraf getikt heeft tijdens een laadmoment. Die moet ik opnieuw laten monteren of vervangen.
Ook had ik een keer dat beide laadpunten op een 22 KWH laadpunt dichtgesmeerd waren met lijm.

Van de week kwam ik met 6% SOC bij een FastNed punt.
Kreeg ik alleen maar communicatieproblemen, maar laden ho maar. Andere FastNed laadpunten in de buurt gaven dit probleem ook. Gelukkig werkte een Tesla oplaadpunt wel probleemloos.

Bij het Tesla oplaadpunt kreeg ik continue 100 KWh totdat ik op 70% SOC zat, toen ben ik gestopt omdat dit voldoende was om naar huis te rijden. Bij een 11 KW wisselstroom laadpunt geen enkel probleem ervaren.

Voor het snel laden ga ik naar BYDauto in Rotterdam, kijken wat nu het probleem is. Ik moet er wel op kunnen rekenen dat de auto gaat laden bij een snel laadpunt. Leermoment voor mij is dat ik niet meer onder de 10% ga komen zodra ik weet dat ik moet gaan snel laden onderweg.

Ook merk ik dat de computer / media scherm soms reset of hikt, dan ben ik gelijk de verbinding met Android Auto kwijt en schiet de audio naar de radio. Even WiFi in de auto uit en aan zetten verhelpt vaak weer de connectie met Android Auto.

Tijdens het remmen valt vaak de DAB weg, aangezien ik hill assist gebruik, is dit wel hinderlijk.
Daar ga ik ook voor naar BYD Rotterdam.

Het stuiteren over een hobbel in de weg bij hogere snelheden is soms best heftig, dan stuitert de achterkant best stevig. Zo erg dat mijn vrouw en ik er allebei iets van zeggen als het gebeurt.
De achterkant klapt dan best diep in de veren en misschien wel tegen de begrenzing aan).

Verder rij ik in het drukke verkeer meestal in ECO modus en wissel ik naar normaal of sport zodra ik bij een kruispunt oid kom zodat ik snel kan reageren. En uiteraard als ik even snel weg moet wezen.
Wanneer er mensen meerijden, rij ik vrijwel altijd in ECO modus.

Range is voor mij uitstekend. Ik haal ca. 500 echte km’s. Tenzij ik voornamelijk snelweg rijd, dan is dat iets minder. Ik heb nog niet echt goed gemeten of er nu verschil is in verbruik in de verschillende rij modi (eco vs normal vs sport)

Verder ben ik blij met de stilte in de auto, de snelheid, verbruik, geluid en de infotainment.
Ook het zoeken van een laadpunt gaat prima.

Wel ga ik kijken of ik zo’n CarlinKit wat vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-05 18:09
Ik kreeg zojuist een email:

Beste BYD-liefhebber,

Namens BYD en Louwman BYD willen wij jou informeren over de benodigde verbetering aan jouw SEAL. BYD heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan en streeft continu naar verbetering. Deze optimalisatie is ontworpen om de algehele prestaties van je BYD verder te verbeteren.

Geen veiligheidsrisico
We willen benadrukken dat er geen risico bestaat voor uw veiligheid tijdens gebruik van uw auto. De benodigde optimalisatie is preventief en zorgt voor een verbeterde rijervaring.

Duur van de optimalisatie
Ons team van experts zal de update snel en vakkundig uitvoeren. Het onderhoud zal naar verwachting 3 uur duren. Plan eenvoudig online een afspraak op een moment dat jou het beste uitkomt via deze link. De optimalisatie zal geheel kosteloos worden uitgevoerd.

Plan een afspraak
Stap 1: Maak online een serviceafspraak en houd hierbij rekening met de verwachte duur van het onderhoud.
Stap 2: Kies jouw gewenste vestiging.
Stap 3: Vul jouw gegevens in en selecteer de optie service campagne onder werkzaamheden.

Bedankt voor je medewerking en je vertrouwen in onze producten. We staan klaar om eventuele vragen te beantwoorden en helpen je graag verder met het plannen van je afspraak.

Met vriendelijke groet,
Louwman BYD

Iemand enig idee wat deze reparatie/update inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matzen
Cybje schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:36:
[...]

Bedoel je echt bij het raam (tegen het raam aan), dus het hogere deel van de deur? Staat je stoel dan niet te hoog? Want de armsteun op de deur is het gedeelte dat voor de knoppen van de raambediening loopt (dus iets lager op de deur / een eindje onder het raam). Ik kan me wel voorstellen dat het hogere deel niet is gemaakt om een elleboog op de laten steunen.
Ik ben zelf 1,93 en de stoel staat op zijn laagst :S. Maar in al mijn vorige auto’s deed ik dat ook altijd. Ook zie ik op de weg behoorlijk wat mensen een elleboog tegen het raam laten rusten. Maar na 4 maanden al een deuk in de deur daar van? Alsof ik er continue met volle gewicht in hang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matzen
WiMe65 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:40:

Dit zal de 1.3 update zijn. Deze optie gaf de monteur aan toen ik er een maand geleden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennomaassluis
  • Laatst online: 01-05 10:32
Ik ben zelf 2.05 meter. Maar ik heb nog geen deuken in de deur of in de midden console... Maar misschien hang ik niet zwaar er op omdat ik net iets langer ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
bblikman schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:48:
[...]

hier ook, geen probleem. Ik kwam er overigens achter dat wanneer ik de sleutels bij me heb, ik de deur met het kleine knopje op de deur kan openen en kan rijden. De sleutels kunnen dus in mijn tas blijven :-)
Da's correct. Dat was niet uitgelegd door de dealer? :? Voor mij de standaardmanier om de deur te ontgrendelen eigenlijk.
Mennomaassluis schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:17:
Heb inmiddels zo’n 2500 km met SEAL AWD gereden en qua rijden ben ik zeer tevreden.
Mijn ervaringen zijn overwegend positief met een paar aandachtspunten.

Zo is er kennelijk iemand geweest die de klep van mijn “tank” eraf getikt heeft tijdens een laadmoment. Die moet ik opnieuw laten monteren of vervangen.
Ook had ik een keer dat beide laadpunten op een 22 KWH laadpunt dichtgesmeerd waren met lijm.

Van de week kwam ik met 6% SOC bij een FastNed punt.
Kreeg ik alleen maar communicatieproblemen, maar laden ho maar. Andere FastNed laadpunten in de buurt gaven dit probleem ook. Gelukkig werkte een Tesla oplaadpunt wel probleemloos.

Bij het Tesla oplaadpunt kreeg ik continue 100 KWh totdat ik op 70% SOC zat, toen ben ik gestopt omdat dit voldoende was om naar huis te rijden. Bij een 11 KW wisselstroom laadpunt geen enkel probleem ervaren.

Voor het snel laden ga ik naar BYDauto in Rotterdam, kijken wat nu het probleem is. Ik moet er wel op kunnen rekenen dat de auto gaat laden bij een snel laadpunt. Leermoment voor mij is dat ik niet meer onder de 10% ga komen zodra ik weet dat ik moet gaan snel laden onderweg.

Ook merk ik dat de computer / media scherm soms reset of hikt, dan ben ik gelijk de verbinding met Android Auto kwijt en schiet de audio naar de radio. Even WiFi in de auto uit en aan zetten verhelpt vaak weer de connectie met Android Auto.

Tijdens het remmen valt vaak de DAB weg, aangezien ik hill assist gebruik, is dit wel hinderlijk.
Daar ga ik ook voor naar BYD Rotterdam.

Het stuiteren over een hobbel in de weg bij hogere snelheden is soms best heftig, dan stuitert de achterkant best stevig. Zo erg dat mijn vrouw en ik er allebei iets van zeggen als het gebeurt.
De achterkant klapt dan best diep in de veren en misschien wel tegen de begrenzing aan).

Verder rij ik in het drukke verkeer meestal in ECO modus en wissel ik naar normaal of sport zodra ik bij een kruispunt oid kom zodat ik snel kan reageren. En uiteraard als ik even snel weg moet wezen.
Wanneer er mensen meerijden, rij ik vrijwel altijd in ECO modus.

Range is voor mij uitstekend. Ik haal ca. 500 echte km’s. Tenzij ik voornamelijk snelweg rijd, dan is dat iets minder. Ik heb nog niet echt goed gemeten of er nu verschil is in verbruik in de verschillende rij modi (eco vs normal vs sport)

Verder ben ik blij met de stilte in de auto, de snelheid, verbruik, geluid en de infotainment.
Ook het zoeken van een laadpunt gaat prima.

Wel ga ik kijken of ik zo’n CarlinKit wat vind.
Balen dat je klepje er al afgestoten was en dat er schijnbaar grapjassen laadzuilen dichtlijmen. |:(

Wel een hele nette range als ik het zo vergelijk met anderen met een AWD! _/-\o_ En blij dat je zo tevreden bent met je Seal! Als BYD nog even snel die laatste puntjes voor je kan fiksen, helemaal top.
Matzen schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:48:

Ik ben zelf 1,93 en de stoel staat op zijn laagst :S. Maar in al mijn vorige auto’s deed ik dat ook altijd. Ook zie ik op de weg behoorlijk wat mensen een elleboog tegen het raam laten rusten. Maar na 4 maanden al een deuk in de deur daar van? Alsof ik er continue met volle gewicht in hang.
Zelf nog geen deuk opgemerkt, maar inderdaad ook de neiging op die rand te leunen. De daarvoor bedoelde armleuning lager in de deurbekleding is voor mij ook standaard te laag om recht te zitten en wel de arm te laten rusten. ;)
Matzen schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:57:
Dit zal de 1.3 update zijn. Deze optie gaf de monteur aan toen ik er een maand geleden was.
Ik denk dat @WiMe65 een andere update gaat ontvangen, wel nieuwsgierig welke! De 1.3 duurde bij mij bij de dealer nog geen half uur en ze zeiden dat 't ook maximaal een uur kon duren voor die update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07:48
DeGroteMuis schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:04:
[...]

Da's correct. Dat was niet uitgelegd door de dealer? :? Voor mij de standaardmanier om de deur te ontgrendelen eigenlijk.

[...]

Balen dat je klepje er al afgestoten was en dat er schijnbaar grapjassen laadzuilen dichtlijmen. |:(

Wel een hele nette range als ik het zo vergelijk met anderen met een AWD! _/-\o_ En blij dat je zo tevreden bent met je Seal! Als BYD nog even snel die laatste puntjes voor je kan fiksen, helemaal top.

[...]

Zelf nog geen deuk opgemerkt, maar inderdaad ook de neiging op die rand te leunen. De daarvoor bedoelde armleuning lager in de deurbekleding is voor mij ook standaard te laag om recht te zitten en wel de arm te laten rusten. ;)

[...]

Ik denk dat @WiMe65 een andere update gaat ontvangen, wel nieuwsgierig welke! De 1.3 duurde bij mij bij de dealer nog geen half uur en ze zeiden dat 't ook maximaal een uur kon duren voor die update.
Die 1.3 heb ik nog steeds niet binnen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiMe65
DeGroteMuis schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:04:

Zojuist een afspraak gemaakt voor 1 november bij BYD Amsterdam. Ik laat het jullie weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 13:23
Ik wou dat ik een afspraak kon maken...
Vorige week maandag zou de auto geleverd worden maar dat is niet gebeurd.
Hij zou zijn aangemeld voor transport maar tot op heden nog niets vernomen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baannos
  • Laatst online: 09:19

Beste BYD-liefhebber,

Namens BYD en Louwman BYD willen wij jou informeren over de benodigde verbetering aan jouw SEAL. BYD heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan en streeft continu naar verbetering. Deze optimalisatie is ontworpen om de algehele prestaties van je BYD verder te verbeteren.

Geen veiligheidsrisico
We willen benadrukken dat er geen risico bestaat voor uw veiligheid tijdens gebruik van uw auto. De benodigde optimalisatie is preventief en zorgt voor een verbeterde rijervaring.

Ons team van experts zal de update snel en vakkundig uitvoeren. Het onderhoud zal naar verwachting 3 uur duren. Plan eenvoudig online een afspraak op een moment dat jou het beste uitkomt via deze link. De optimalisatie zal geheel kosteloos worden uitgevoerd.

Plan een afspraak
Stap 1: Maak online een serviceafspraak en houd hierbij rekening met de verwachte duur van het onderhoud.
Stap 3: Vul jouw gegevens in en selecteer de optie service campagne onder werkzaamheden.

Bedankt voor je medewerking en je vertrouwen in onze producten. We staan klaar om eventuele vragen te beantwoorden en helpen je graag verder met het plannen van je afspraak.

Met vriendelijke groet,
Louwman BYD

Ik heb zojuist de afspraak gemaakt voor volgende week in Amsterdam.
het wordt het vervangen van het microfoontje. Die schijnt slecht te zijn of te worden.

Ik vroeg al of het de firmware update was, maar daar zij de monteur nee op.
Hij gaat hem wel update, maar dat was puur na het vragen omdat ik ook nog op de 1.2.1 zit.

Dus de mail is een terug roep actie. Geen software update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baannos
WiMe65 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:33:
[...]

Zojuist een afspraak gemaakt voor 1 november bij BYD Amsterdam. Ik laat het jullie weten!
Gezellig... ik ben er ook 1 november.. 11 uur ben ik aan de beurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matzen
Krijgen jullie die mails nadat je hebt aangegeven dat je dat wilt invangen? Ik krijg namelijk geen updates via de mail over terugroepacties of berichten over updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09-04 20:51
Baannos schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:43:
[...]

het wordt het vervangen van het microfoontje. Die schijnt slecht te zijn of te worden.

Hij gaat hem wel update, maar dat was puur na het vragen omdat ik ook nog op de 1.2.1 zit.

Merk jij iets aan het microfoontje? Is het geluid te hard of juist niet? Ik vind persoonlijk bellen een drama in de Seal. Vaak valt mijn bluetooth weg (of iets dergelijks) zodat ik of niets hoor of begin of eind van de zin wegvalt van degene die ik spreek. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinedaggoe
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 01-05 13:13
Holland schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:36:
[...]

Merk jij iets aan het microfoontje? Is het geluid te hard of juist niet? Ik vind persoonlijk bellen een drama in de Seal. Vaak valt mijn bluetooth weg (of iets dergelijks) zodat ik of niets hoor of begin of eind van de zin wegvalt van degene die ik spreek. Meer mensen last van?
Zelf heb ik hier geen last van, ik krijg juist te horen dat ik erg goed te verstaan ben. Enige wat mensen horen is het knipperlicht geluid. Verder ook geen last van disconnects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noobie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 01-05 16:29
[...]

Ik heb een afspraak via de link uit de mail ingepland, op een of ander manier kon ik alleen Waalwijk selecteren. De auto zelf in Ehoven gekocht maar Waalwijk is om het even kwa afstand.
Daarna ben ik door de dealer terug gebeld, hierbij gevraagd wat deze update inhoudt de persoon aan de telefoon wist niets van een terug roep actie , en vroeg mij de mail door te sturen naar hun aftersales .........
Toch vreemd dat de info vanuit BYD wel blijkbaar wel in Adam terug komt maar nog niet bij alle dealers. Komt een beetje knullig over twijfel om toch Ehoven te bellen, om te polsen of ze wel weten waar dit over gaat en de afspraak daar in te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
Louwman maar eens een mail gestuurd over update 1.3.
Volgens hun hebben ze vertraging opgelopen met verspreiden en moeten we nog wat geduld hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
Baannos schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:44:
[...]

Gezellig... ik ben er ook 1 november.. 11 uur ben ik aan de beurt..
Ik om 8 uur. Koffie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
[...]

Ik heb totaal geen probleem met m’n microfoon, krijg nooit klachten. Ook bellen via CarPlay gaan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
  • Laatst online: 02-05 15:18

Beste BYD-liefhebber,

Geen veiligheidsrisico

Plan een afspraak

Met vriendelijke groet,
Louwman BYD

Ik heb geen email gekregen van Louwman. Wel kreeg ik de melding in het display (bel icoontje) om de auto te koppelen met Louwman. Ik heb dit maar geaccepteerd, maar geen idee wat de reden hiervan is.... Hebben jullie deze melding ook gehad?

Vandaag de winterbanden eronder laten leggen. Rechtsachter blijft echter 0.0 bar aangeven. Weten jullie of er een banden kalibratie reset knop ergens verborgen in het menu zit? Ik kon het namelijk niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 19:18
Vandaag contact gehad met de dealer BYD Waalwijk.. een dezer dagen zou de auto binnen moeten komen..

Had die vraag gesteld, omdat er hier iemand was die de auto al verwacht had, maar deze nog niet op transport gegaan was.

De mijne zou uit de haven moeten komen komen (Rotterdam??) maar had ook niets meer vernomen.
Hopelijk zijn er geen problemen (stakingen?) of enig andere reden met het op transport zetten.
Ik heb de auto uiterlijk de 30e nodig, aangezien we op de 31e beide een auto nodig hebben..

Maar zou moeten lukken volgens de dealer als de auto deze week maar geleverd word.
Zouden ze de auto dan gelijk voorzien van de nieuwste software etc.. of moet je daarom vragen (ivm met die 1.3 update)

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iggimeister
Vandaag het nieuws gehad dat de auto is geleverd en ik kan hem volgende week ophalen 🎉
Foto’s volgen uiteraard dan zsm 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleinedaggoe
  • Laatst online: 01-05 13:13
Juan schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:50:

Maar zou moeten lukken volgens de dealer als de auto deze week maar geleverd word.
Zouden ze de auto dan gelijk voorzien van de nieuwste software etc.. of moet je daarom vragen (ivm met die 1.3 update)
Voor de zekerheid even navragen. Bij mijn aflevering stond er ook nog een update te wachten. Er is nogal wat gedoe rondom update 1.3 dus je kunt het maar beter gelijk regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
Rico Mono schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:41:
[...]

Ik heb geen email gekregen van Louwman. Wel kreeg ik de melding in het display (bel icoontje) om de auto te koppelen met Louwman. Ik heb dit maar geaccepteerd, maar geen idee wat de reden hiervan is.... Hebben jullie deze melding ook gehad?
Nee, nog niet gezien. Wel een melding dat Spotify aan het spelen is. Iemand een idee hoe je deze nutteloze melding uit kan zetten? Ik heb al bij Berichtgeving —> Spotify uitgezet, maar dat helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
WiMe65 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:03:
[...]

Nee, nog niet gezien. Wel een melding dat Spotify aan het spelen is. Iemand een idee hoe je deze nutteloze melding uit kan zetten? Ik heb al bij Berichtgeving —> Spotify uitgezet, maar dat helpt niet.
Geen idee. Ik luister Spotify altijd via Carplay, niet via het systeem van BYD. Puur om de data limiet van de BYD SIM niet te overschrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
Rico Mono schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:21:
[...]

Geen idee. Ik luister Spotify altijd via Carplay, niet via het systeem van BYD. Puur om de data limiet van de BYD SIM niet te overschrijden.
Ik dus ook, altijd via CarPlay en toch die melding

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Baannos
Goedemorgen allemaal...

Ja ik wilde toch even een leuk plaatje delen.. Als wagenparkbeheerder, heb je mogelijkheden..
Wij hebben 22 laadt plekken op kantoor, allemaal mooi voorzien van het bedrijfslogo.

Ja als beheerder, kan je dan toch 1 paal toe eigenen ;)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NFkzXAD3xsf7adk6RdvnIDKn0hw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jINouI30Hh2uTUm73MaDFich.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KEWxW3X_aVmPHXy3i9th1gr0xlo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YNrkJqrd7pqQiqweWAFxWbFq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico Mono
WiMe65 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 20:47:
[...]

Ik dus ook, altijd via CarPlay en toch die melding
Aha okee check. Carplay meldingen staan bij mij idd uit zag ik net. Ik kan mij ook niet herinneren dat er meldingen zijn gemaakt, maar zal dit in de gaten houden. Ik draai op IOS versie 17.6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 18:22
DeGroteMuis schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:09:
[...]

Die deuk in de bekleding noemde @MichaelJ volgens mij ook al. Bij mij nog niet opgevallen.
Yep, flinke 'deuk' van een puntige elleboog waarschijnlijk.. Ik plaats mijn arm wel consequent op exact dezelfde plek zo blijkt haha.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
Duurt het bij jullie ook zo lang voordat de stoel warm is als je de stoelverwarming aan zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
Ceessie schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:17:
Duurt het bij jullie ook zo lang voordat de stoel warm is als je de stoelverwarming aan zet
Nee hoor. Een paar minuutjes. Net zoals de stuurverwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:57
Hier ook niet, stoel is zo warm.

Waar ik wel last van heb is dat beide displays bijna niet te lezen zijn als de zon schijnt. Ze zijn niet helder genoeg. Brightness op max, auto-adjust brighness aan of uit maakt geen verschil.
En dat is nog zonder zonnebril op, met zonnebril is het helemaal drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
vassago schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:00:
Hier ook niet, stoel is zo warm.

Waar ik wel last van heb is dat beide displays bijna niet te lezen zijn als de zon schijnt. Ze zijn niet helder genoeg. Brightness op max, auto-adjust brighness aan of uit maakt geen verschil.
En dat is nog zonder zonnebril op, met zonnebril is het helemaal drama.
Stoel best snel warm. Anders even voorverwarmen via de app.
Lichte modus op display is wel beter zichtbaar dan de donkere modus. Met het licht aan overdag dimt het display teveel en dit is helaas niet in te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purpleboy71
  • Laatst online: 24-02 21:26
DeGroteMuis schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 10:22:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[tr]
[td]9[/td]
[td]Purpleboy71[/td]
[td]Design RWD[/td]
[td]ICE Blue[r[/td]
[td]Tahitian Blue[/td]
[td]Week 10 2024[/td]
[td]Week 31 2024
Geleverd 29-07-2024[/td]
[td]Utrecht[/td]
[/tr]
@DeGroteMuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Beetje rommelige communicatie, auto binnen, maar dinsdag pas kenteken. Mooi net op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Baannos schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:33:
Goedemorgen allemaal...

Ja ik wilde toch even een leuk plaatje delen.. Als wagenparkbeheerder, heb je mogelijkheden..
Wij hebben 22 laadt plekken op kantoor, allemaal mooi voorzien van het bedrijfslogo.

Ja als beheerder, kan je dan toch 1 paal toe eigenen ;)[Afbeelding]

[Afbeelding]
Altijd goed, BYD charging only plekken. :+
Juan schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:18:
Beetje rommelige communicatie, auto binnen, maar dinsdag pas kenteken. Mooi net op tijd.
Was het kenteken te laat aangevraagd of zo? En je hebt wel de bevestiging dat de auto dan ook daadwerkelijk geleverd kan worden? Meestal duurt 't gereed maken voor aflevering nog wel een paar dagen na kenteken, zou vervelend zijn als je nu rekent op dinsdag en blijkt dat de auto bijvoorbeeld vrijdag pas klaar voor aflevering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Dealer geeft aan dinsdag kenteken. En dat ik de auto voor de 31e, kan rijden. Ik vermoed dat deze afgelopen vrijdag binnengekomen is, en dat ze snel het kenteken nog hebben aangevraagd. Lijkt mij dat de auto geleverd is, als ze dinsdag het kenteken hebben, en dat ik hem voor de 31e kan rijden. Er is niet letterlijk gezegd dat de auto geleverd is. Maar het een sluit het ander uit lijkt me. Maar dat bedoel ik met rommelige communicatie. Of is dit een normale gang van zaken? (Ze hebben de buit binnen natuurlijk)

Overigens heb ik nog niets betaald
Zou via iDEAL gaan (hebben ze meteen dan)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Baannos
Ja als je dan nog n de buurt van Uden bent.. dan even een fototje bij de youtube ster John van de Rijt..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMPsvqx5Kwlp9Rn6FwBmVZWX6Y8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AtWzlPnOUgTpQLn7HpxlO0Po.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-04 19:44
Ceessie schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:25:
Louwman maar eens een mail gestuurd over update 1.3.
Volgens hun hebben ze vertraging opgelopen met verspreiden en moeten we nog wat geduld hebben
Zondag heeft mijn Seal zich uit het niets geupgrade naar 1.3.1. Ik heb geen enkele vraag gekregen of ik wilde upgraden. Bij het starten van de auto allemaal rare vensters met veel Chinese tekens op beide schermen en ineens kwamen de reguliere schermen tevoorschijn,
Ik weet niet of het ermee samenhangt maar de browser had vanuit de App Store ook een update. Inmiddels kan ik melden dat via de browser Plex werkt 😎 Netflix geeft een melding over auteursrechten en is überhaupt niet te benaderen, NLZiet geeft een foutmelding zodra je een video probeert af te spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• colinmeer
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-04 14:11
Volgende woensdagvoormiddag (6/11) mag ik mijn Seal ophalen!! (Design, Indigo Grey, Zwart interieur)

Even wat informatie omtrent de tijdlijn

Besteld -> Eind mei
Initiële levertermijn -> Midden september
Echte levertermijn -> Eind oktober
Ophalen -> Begin november

Reden van vertraging (meegekregen vanuit dealer):
BYD produceert niet volgens vraag en aanbod, ze maken bijvoorbeeld 1000 Seals waarvan 200 grijze, 500 zwarte en 300 groene. Ze houden geen rekening met de 700 grijze die nog in bestelling zijn, waardoor er dus vertraging oploopt.
Uiteraard volgen er nog foto's eens deze opgehaald is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iggimeister
colinmeer schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:36:
Volgende woensdagvoormiddag (6/11) mag ik mijn Seal ophalen!! (Design, Indigo Grey, Zwart interieur)

Even wat informatie omtrent de tijdlijn

Besteld -> Eind mei
Initiële levertermijn -> Midden september
Echte levertermijn -> Eind oktober
Ophalen -> Begin november

Reden van vertraging (meegekregen vanuit dealer):
[...]

Uiteraard volgen er nog foto's eens deze opgehaald is!
Lekker man! Ik mag hem morgenmiddag halen 8) ook Indigo Grey maar dan met licht interieur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colinmeer
iggimeister schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:59:
[...]

Lekker man! Ik mag hem morgenmiddag halen 8) ook Indigo Grey maar dan met licht interieur
Geniet ervan! Veel veilige kilometers toegewenst!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
Morgen 17:00 auto ophalen, 😎

Blijkbaar boter bij de vis, ook morgen pas betalen.. nu maar hopen dat ideal geen storing heeft morgen...

Zal ook wat foto's uploaden zodra ik thuis ben

Besteld -> 10 oktober
Initiële levertermijn -> 24 oktober
Echte levertermijn -> 29 oktober
Ophalen -> 30 oktober

Miorgen ff subsidie aanvraag afwerken

[ Voor 47% gewijzigd door Juan op 29-10-2024 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colinmeer
Juan schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:44:
Morgen 17:00 auto ophalen, 😎

Blijkbaar boter bij de vis, ook morgen pas betalen.. nu maar hopen dat ideal geen storing heeft morgen...

Zal ook wat foto's uploaden zodra ik thuis ben

Besteld -> 10 oktober
Initiële levertermijn -> 24 oktober
Echte levertermijn -> 29 oktober
Ophalen -> 30 oktober

Miorgen ff subsidie aanvraag afwerken
Subsidie aanvraag Belgïe? Heb je dan de ‘Comfort’ uitvoering gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Design, valt precies een tientje onder de grens 👌 van 45k

[ Voor 7% gewijzigd door Juan op 29-10-2024 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoydSeal
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 02-05 17:12
Vandaag weer eens gekeken of de update naar 1.3 er al was. Helaas niet, maar er stonden wel language packs klaar. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqw9wwNZtYZsDzCu5DIenS5p-Fg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJcAOCGaUMZnkbzBpEQVUpdE.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand anders deze updates al aangeboden gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colinmeer
Juan schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:16:
Design, valt precies een tientje onder de grens 👌 van 45k
Het kan zijn dat ik verkeerd ben, maar ligt de grens van een nieuwe elektrische wagen (incl. btw) niet op € 40.000? :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wThuncePkyOQ4Pnr9BwRjzHlpdY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3q0lFat92MpAnX2xVYeQUExH.png?f=fotoalbum_large
https://www.vlaanderen.be...-een-zero-emissievoertuig

Ik heb dan ook even gekeken in de 'lijst met cataloguswaarden' en de Seal Design heeft een waarde van 47740, de Excellence 52740.

Dit is voor de Belgische markt.

[ Voor 9% gewijzigd door colinmeer op 30-10-2024 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

BoydSeal schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:23:
Vandaag weer eens gekeken of de update naar 1.3 er al was. Helaas niet, maar er stonden wel language packs klaar. [Afbeelding]

Iemand anders deze updates al aangeboden gekregen?
Kleine tip: download ze via Wi-Fi. Anders ben je direct al door je 1GB datalimiet heen van de SIM van de Seal

Ik had anderhalve maand geleden wat updates van de voice packs, maar ik weet niet of dat exact deze versie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:05

E-Vix

Nu met sneeuw!

Sinds mijn vorige post van ruim 2 maanden geleden ben ik officieel weg bij mijn vorige werkgever en heb ik een nieuwe, betere baan gevonden. Bij die nieuwe baan mag ik tegen het einde van het jaar ook weer een auto uitzoeken, en de Seal staat nog steeds bovenaan mijn lijstje (gevolgd door een Model 3 en Model Y Juniper).
Het voordeel dat ik pas aan het einde van het jaar mag bestellen is dat dan hopelijk het 2025 model in zicht is. Desnoods stel ik de bestelling dan nog even uit. Mijn voorloop auto is namelijk ook prima.

In de tussentijd ben ik nog wel twee filmpjes tegen gekomen van het 2025 model welke ik hier nog niet voorbij heb zien komen. De een is van een Indigo Grey met een zwart interieur.
YouTube: 2025 BYD Seal EV 👓 First Look

De andere is van een Atlantis Grey met het coral interieur.
YouTube: 2025 BYD Seal EV 📸 First to experience

Het zwarte interieur vind ik van deze twee het mooist. Het coral interieur is niet lelijk, maar net even een tikje te oranje naar mijn smaak. Maar wellicht dat het in het echt nog mee valt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colinmeer
E-Vix schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:11:
Sinds mijn vorige post van ruim 2 maanden geleden ben ik officieel weg bij mijn vorige werkgever en heb ik een nieuwe, betere baan gevonden. Bij die nieuwe baan mag ik tegen het einde van het jaar ook weer een auto uitzoeken, en de Seal staat nog steeds bovenaan mijn lijstje (gevolgd door een Model 3 en Model Y Juniper).
Het voordeel dat ik pas aan het einde van het jaar mag bestellen is dat dan hopelijk het 2025 model in zicht is. Desnoods stel ik de bestelling dan nog even uit. Mijn voorloop auto is namelijk ook prima.

In de tussentijd ben ik nog wel twee filmpjes tegen gekomen van het 2025 model welke ik hier nog niet voorbij heb zien komen. De een is van een Indigo Grey met een zwart interieur.

Het zwarte interieur vind ik van deze twee het mooist. Het coral interieur is niet lelijk, maar net even een tikje te oranje naar mijn smaak. Maar wellicht dat het in het echt nog mee valt.
Fijn te horen dat je een betere baan (en betere werkgever) gevonden hebt! We moeten allemaal te lang werken om ongelukkig te werken!

Persoonlijk ben ik echt een grote tegenstander van de grote 'piano black' stukken in het interieur. De reflectie die je kan krijgen door de zon is echt verblindend. Ik reed een aantal jaar terug met een Audi A1 die links (boven schakelaar lichten) een stuk piano black plastic had, en dit MOEST ik op bepaalde momenten van de dag bedekken met mijn hand omdat ik helemaal verblind werd. Vrees dat met de grote vlakken piano black dit een ramp zal zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
colinmeer schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 07:43:
[...]

Het kan zijn dat ik verkeerd ben, maar ligt de grens van een nieuwe elektrische wagen (incl. btw) niet op € 40.000? :X

[Afbeelding]
https://www.vlaanderen.be...-een-zero-emissievoertuig

Ik heb dan ook even gekeken in de 'lijst met cataloguswaarden' en de Seal Design heeft een waarde van 47740, de Excellence 52740.

Dit is voor de Belgische markt.
Waarom hebben we het hier allemaal over Belgie??

https://www.rvo.nl/subsid...sepp/subsidie-koop-nieuwe
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-ZVVctUGH_aZTq_ilfK554AfxI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hea9dpYE1O6zQCcCPQWb74ks.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pebbeles
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-01 07:49
Wie heeft ervaring met de laatste versie van de ingebouwde naviigatie (gebaseerd op Telenav), dus na de laatste update. Wanneer ik autozoom uitzet blijft de kaart gedurende navigatie toch steeds automatisch in- en uitzoomen. Hoe kan ik dit uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdpitte
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:26
E-Vix schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:11:

Het valt me op dat alle filmpjes over de 2025 Seal tot dusver allemaal bij de dealer zijn opgenomen. Ik heb nog geen filmpjes gezien van mensen die met de 2025 versie zijn gaan rijden. Ik ben best nieuwsgierig of ze de autopilot hebben verbeterd, of de laadsnelheid die veel verbeterd zou zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iggimeister
Superblij met de wagen! Rijdt fantastisch en wat een rust aan boord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fU7vfbNv0qvu4mFOguRnp-VVvwA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MeP7HNHryDZR4BMUSlAjCc7R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzpTQcxDX83aGVt2VyH1CQea_pI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/djszEy1Cio03NorhXl0GHsFT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Veel rijplezier
Ook een Louwman doosje gehad?
Met museum kaartjes voor het museum.

Hier ook vandaag opgehaald, morgen bij daglicht wat foto's

[ Voor 47% gewijzigd door Juan op 30-10-2024 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
Juan schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:23:
Veel rijplezier
Ook een Louwman doosje gehad?
Met museum kaartjes voor het museum.

Hier ook vandaag opgehaald, morgen bij daglicht wat foto's
Thanks! Nee een plant in een vaasje gekregen haha. Helemaal prima zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Dus dit niet gehad?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXizTELqbDrnlk9I9QihB_66po8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SX2p2QaIH7w5nWMhFuHtNcui.png?f=fotoalbum_large

Zou denken dat dat overal het zelfde is.
Wel jammer dat de dealer zei dat de auto bijgewerkt zou zijn.
Echter krijg nu een upgrade optie naar v1.2... waarom komt hij niet gelijk met versie 1.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iggimeister
Juan schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:36:
Dus dit niet gehad?
[Afbeelding]

Zou denken dat dat overal het zelfde is.
Wel jammer dat de dealer zei dat de auto bijgewerkt zou zijn.
Echter krijg nu een upgrade optie naar v1.2... waarom komt hij niet gelijk met versie 1.3
|Nope en dat maakt mij ook echt niets uit. Fijne uitleg gekregen van de dame en mijn zoon mocht het doek van de auto trekken. Helemaal content met de uitlevering zo.
Versie 1.3 staat er hier al wel op en krijg nu ook 1.3.1 aangeboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Kan je auto probleemloos updaten in parkeerstand? Die update zou 50 minuten duren.

Dan kan ik hem straks ff laten updaten
(Batterij is nog ruim 60%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
Juan schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 07:34:
Kan je auto probleemloos updaten in parkeerstand? Die update zou 50 minuten duren.

Ik heb hem tot nu toe genegeerd. Na het showen aan de collega's zometeen zal ik hem aanzetten. Geen idee of dat kan in parkeerstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noobie
iggimeister schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:49:
[...]

Ik heb hem tot nu toe genegeerd. Na het showen aan de collega's zometeen zal ik hem aanzetten. Geen idee of dat kan in parkeerstand.
Bij de update naar v.1.2.1 kon ik na het binnenhalen van de update (wat redelijk rap ging met WIFI/hotspot) de auto uitzetten en vergrendelen.
De update was geïnstalleerd toen ik een paar uur later de auto instapte. Het enige vereiste was dat de accu een x% moest zijn (weet niet meer hoeveel dat was, dit geeft hij aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
Ik heb de update uurtje geleden aangezet en hij staat er nu op. Ondertussen auto vergrendeld en binnen gaan werken. Dit loopt dus gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
Weet iemand trouwens of je in de BYD app de bandendruk ook in bar aan kunt laten geven?
kPa vind ik persoonlijk iets minder fijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:03
iggimeister schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:30:
Weet iemand trouwens of je in de BYD app de bandendruk ook in bar aan kunt laten geven?
kPa vind ik persoonlijk iets minder fijn :P
Maf, Bij mij stond de app standaard al op bar.
Misschien de app even verwijderen en opnieuw installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door bounto op 31-10-2024 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
Bij mij zowel in de app als op het display in kPa, kan het ook niet veranderen.
Maar Bar is natuurlijk niets anders dan kPa met de comma 2 plaatsen opgeschoven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
vassago schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:33:
Bij mij zowel in de app als op het display in kPa, kan het ook niet veranderen.
Maar Bar is natuurlijk niets anders dan kPa met de comma 2 plaatsen opgeschoven.
In de auto is het zeker wel aan te passen. Volgens mij doet de app hetzelfde als de auto, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Crosspostje: DeGroteMuis in "Het grote BYD Seal U (SUV) topic"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Juan en @iggimeister Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst, het wordt weer wat mooier op de weg. 8)
Juan schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 07:34:

Als de update eenmaal loopt, kan je de auto uitzetten en afsluiten zonder problemen. De update loopt gewoon door. Bij mij trouwens ook een ecosysteem in een pot, niet de Louwman-set, maar zo te zien aan de foto's van iggimeister was mijn aflevering ook bij dezelfde dealer in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

In Amsterdam kreeg ik alleen een Louwman sleutelhanger 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Cybje schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:23:
In Amsterdam kreeg ik alleen een Louwman sleutelhanger 8)
Ja, die had ik er ook bij. Die hing aan een van de belangrijkste dingen die ik kreeg die dag: De sleutels van mijn nieuwe Seal! oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauzel
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 27-01 14:44
Ook in Rotterdam een plantje in een pot. Maar gelukkig ook een hele mooie shadow green Seal !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
In Rotterdam staat nu ook de eerst afgeleverde schadow green in de werkplaats voor de terugroep actie. DAB+ weer aangekaart maar ik vermoed nog steeds geen oplossing ervoor.

V1.3.1 wordt OTA uitgerold eerdaags en konden (of willen?) ze niet erop zetten.

Terugroepactie betreft een kabeltjes plaatsen voor het SOS microfoontje o.i.d. Niet heel spannend maar wel fijn als het werkt mocht je het nodig hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
MichaelJ schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:23:
In Rotterdam staat nu ook de eerst afgeleverde schadow green in de werkplaats voor de terugroep actie. DAB+ weer aangekaart maar ik vermoed nog steeds geen oplossing ervoor.

Terugroepactie betreft een kabeltjes plaatsen voor het SOS microfoontje o.i.d. Niet heel spannend maar wel fijn als het werkt mocht je het nodig hebben.
Ja, inderdaad wel zo fijn als dat werkt wanneer je het nodig hebt, al is dat (hopelijk) nooit. Wel bijzonder dat een veiligheidssystem dat Europees verplicht is toch niet vermeld staat bij het RDW, dacht dat dat standaard was bij veiligheidskritische terugroepacties.

Organisatorisch zitten ze nog niet erg op 1 lijn bij de BYD dealers geloof ik he? :+ Eindhoven riep begin september al dat er een definitieve oplossing is voor DAB+ in de vorm van een aangepast derde remlicht, maar dat de voorraad nog een uitdaging is, Rotterdam geen oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
DeGroteMuis schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:45:
[...]

Ja, inderdaad wel zo fijn als dat werkt wanneer je het nodig hebt, al is dat (hopelijk) nooit. Wel bijzonder dat een veiligheidssystem dat Europees verplicht is toch niet vermeld staat bij het RDW, dacht dat dat standaard was bij veiligheidskritische terugroepacties.

Organisatorisch zitten ze nog niet erg op 1 lijn bij de BYD dealers geloof ik he? :+ Eindhoven riep begin september al dat er een definitieve oplossing is voor DAB+ in de vorm van een aangepast derde remlicht, maar dat de voorraad nog een uitdaging is, Rotterdam geen oplossing?
Dat derde remlicht is geen definitieve oplossing helaas.
Wel 85% verbetering

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• iggimeister
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RyYosJwa5lgshpATopNopzcptZ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/79LBD1re9y8eogCZ3yEKW1GU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orWLMLYzlC7GAgOAk-ylAPzDktI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n0uCt8QZZgunz5U62RHCFV5v.jpg?f=fotoalbum_large

Ondertussen beetje aan het klussen aan de seal. Die extra lip onder de bumper maakt hem nog een stukje sportiever 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Update was automatisch geïnstalleerd, echter werd er vanochtend gezegd v1.2. maar toen ik naar huis ging stond er ineens 1.3.1 op.. prima.

Dat gaat dus gewoon terwijl ik geparkeerd was op het werk.
CarPlay draadloos werkt nu, dat deed het niet, moest perse met een draad.

Moet nog een hoop uitzoeken, uitproberen.
Kom morgen met foto's, het is iedere keer donker als ik ga, en thuiskom.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RHoppenbrouwers
  • Laatst online: 03-05 20:40
Gisteren te horen gekregen dat ze de levering van mijn seal toch naar voren hebben kunnen halen.
De seal zou gisteren binnen komen, alleen helaas was dat de vertrekdag van mijn vakantie.

Nu staat de levering op 2 december gepland, mooi vooruitzicht voor na mijn vakantie.

Vandaag in hong kong aangekomen voor een tussenstop, na het uitstappen alsnog “mijn” seal kunnen bewonderen in het wild, altijd leuk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zv_lZ6tQ0Pga9JVtodhkCdapZk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3IS1ksE6HewB5DteTAJOjdXD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
Die terugroepactie ging inderdaad om het vervangen van het snoertje dat verbonden is met de SOS knop. Bleek dat het oude snoertje kon haperen…. En dat wil je niet als je die knop echt een keer nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
DeGroteMuis schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 13:01:
[...]

In de auto is het zeker wel aan te passen. Volgens mij doet de app hetzelfde als de auto, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Crosspostje: DeGroteMuis in "Het grote BYD Seal U (SUV) topic"
Vanochtend toevallig even aan gedacht om te checken waar 't exact zit, instellingen, meer, dan OUM als ik het goed onthouden heb, in ieder geval die 3 letterige optie halverwege. Echt een hele duidelijke term voor 'Standaard eenheden' ook... 8)7 :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:01
Ik mag 12 november mijn Seal RWD ophalen bij Louwman in Amsterdam. Voor mij een gigantische upgrade ten op zichte van mijn kale Audi A1.
Na de proefrit van 30 minuten in mei, was ik direct om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-05 23:27
DeGroteMuis schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:16:
[...]

Vanochtend toevallig even aan gedacht om te checken waar 't exact zit, instellingen, meer, dan OUM als ik het goed onthouden heb, in ieder geval die 3 letterige optie halverwege. Echt een hele duidelijke term voor 'Standaard eenheden' ook... 8)7 :+
Units
Of
Measure?

Het zijn dezelfde letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
DeGroteMuis schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:16:
[...]

Dat was hem inderdaad, thanks! 💪🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
Rico Mono schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:41:
[...]
Met het licht aan overdag dimt het display teveel en dit is helaas niet in te stellen...
Die had ik duidelijker moeten lezen, het display dimt als je de verlichting handmatig aanzet en is een stuk feller als de verlichitng op auto staat.
Ongeacht of je Automatic brightness aan hebt staan of niet.

Iemand een idee wat deze symbooltjes naast de toegestande snelheid moeten voorstellen?
Eenk lokje en een bord met "dist" erin.

Ik heb totaal geen problemen met remmen en DAB+ btw terwijl ik 90% van de tijd naar de radio luister.
Er zou dus een oplossing moeten zijn zou je zeggen.

Dit is de eerste auto waarbij ik na een maand al de neiging krijg hem te wassen. :+

[ Voor 30% gewijzigd door vassago op 02-11-2024 14:35 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Juan
Heeft ff geduurd, maar hierbij een foto van de nieuwe aanwinst Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HY2An37K3-jqY-oaDV02gQaxL0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2VFXmpnVRZSCTGPdvZqHqIaK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:01
Werkt dat parking assist redelijk goed op de Seal? Of is het in de praktijk traag en makkelijker zelf handmatig te parkeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vassago
Trager dan bij de Seal wordt het niet, het zit er niet op namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Na wat puzzelen/spelen heb ik wat vragen
- Kan iemand vertellen wat de changelog is van de update 1.3.1?
- Weet iemand of BYD nog passieve toegang gaat geven voor Apple Carkey? zodat je meer kan bedienen via Apple Carkey?
Nu kan ik niets meer dan openen, en wegrijden.
Mijn telefoon heeft de U1 chip (iPhone 15 pro)

- Ik had gelezen dat je het geluid van de lage snelheid zou kunnen aanpassen naar 3 opties, echter heb ik alleen een zoemend geluid, of ijscoboer jingle, zijn er andere opties mogelijk? (en dus maar 2 opties)
- Staat het alarm er gelijk op bij het afsluiten van de auto? ik hoor geen korte toeter, als ik hem op slot doe
Als ik nog een keer op de bovenste knop druk van de afstandsbediening hoer ik wel een korte toeter, echter blijven/gaan de alarm lichten branden (en stoppen niet). Ik ben gewend dat als je de korte toeter hoort, dan pas het alarm erop zit.
- Ik zie dat je voor je stoelen voor 2 berijders kan instellen, dat zouden we ook voor de spiegels willen, maar dat vind ik ook nergens.

Ik kan van dit alles niet echt iets terugvinden in de handleiding.

[ Voor 6% gewijzigd door Juan op 03-11-2024 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
Juan schreef op zondag 3 november 2024 @ 18:57:
- Staat het alarm er gelijk op bij het afsluiten van de auto? ik hoor geen korte toeter, als ik hem op slot doe
Als ik nog een keer op de bovenste knop druk van de afstandsbediening hoer ik wel een korte toeter, echter blijven/gaan de alarm lichten branden (en stoppen niet). Ik ben gewend dat als je de korte toeter hoort, dan pas het alarm erop zit.
Ik hoor alleen de korte toeter als ik vergeten ben de start/stop knop in te drukken voordat ik uitstap en de auto op slot probeer te doen. Volgens mij is het meer een herinnering dat je auto nog ‘aan’ staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noobie
Juan schreef op zondag 3 november 2024 @ 18:57:
Na wat puzzelen/spelen heb ik wat vragen
- Kan iemand vertellen wat de changelog is van de update 1.3.1?
- Weet iemand of BYD nog passieve toegang gaat geven voor Apple Carkey? zodat je meer kan bedienen via Apple Carkey?
Nu kan ik niets meer dan openen, en wegrijden.
Mijn telefoon heeft de U1 chip (iPhone 15 pro)

- Ik had gelezen dat je het geluid van de lage snelheid zou kunnen aanpassen naar 3 opties, echter heb ik alleen een zoemend geluid, of ijscoboer jingle, zijn er andere opties mogelijk? (en dus maar 2 opties)
Er zijn maar 2 geluidsopties

Voor zover ik weet zit er geen "sirene" alarm op (alleen kl.1 start onderbreker). Korte toeter hoor je ook als de portieren of kofferbak nog openstaan bij het vergrendelen.

- Ik zie dat je voor je stoelen voor 2 berijders kan instellen, dat zouden we ook voor de spiegels willen, maar dat vind ik ook nergens.
Deze optie is er niet, ook de optie om de instelling te koppelen per afstandsbediening ontbreekt.

Ik kan van dit alles niet echt iets terugvinden in de handleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noobie
MichaelJ schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:23:

Vreemd allemaal, bij mij is de terugroepactie ook uitgevoerd. Ze hebben de auto geupdate naar v.1.3.0 echter lijkt het niet dezelfde 1.3.0 te zijn die andere hebben.
- geen routeplanning met laders
- geen toevoeging stoel verwarming/koeling & defrost op het thuis scherm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-UVYUe2llrWGZn5Ing8cWWc1aA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Xi0sdTrT6H1FfqRg8BiWK8Rq.jpg?f=user_large

Daarnaast hebben ze geen kabel vervangen van het sos knop .....
maar wel tot mijn verbazing 4 nieuwe banden erop gezet, met als uitleg dat de oude banden trillingen kunnen veroorzaken en dat daar een terugroepactie op stond. Heel vreemd omdat ik geen enkel last had van trillingen. Nu zitten er Yokohama BlueEarth GT banden onder ..... tot nu toe geen klachten kwa rijden en geluid.
DAB issue ook specifiek naar gevraagd was geen onderdeel van de terugroepactie, wat prima is aangezien ik daar geen last van heb.

Beetje vreemd dat er bij dezelfde auto's verschillende terugroepacties uitstaan of stond jou auto al op winterbanden wellicht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
Noobie schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:11:
[...]

Vreemd allemaal, bij mij is de terugroepactie ook uitgevoerd. Ze hebben de auto geupdate naar v.1.3.0 echter lijkt het niet dezelfde 1.3.0 te zijn die andere hebben.
[Afbeelding]

maar wel tot mijn verbazing 4 nieuwe banden erop gezet, met als uitleg dat de oude banden trillingen kunnen veroorzaken en dat daar een terugroepactie op stond. Heel vreemd omdat ik geen enkel last had van trillingen. Nu zitten er Yokohama BlueEarth GT banden onder ..... tot nu toe geen klachten kwa rijden en geluid.
DAB issue ook specifiek naar gevraagd was geen onderdeel van de terugroepactie, wat prima is aangezien ik daar geen last van heb.

Beetje vreemd dat er bij dezelfde auto's verschillende terugroepacties uitstaan of stond jou auto al op winterbanden wellicht ?
Gratis nieuwe banden, niet verkeerd :P

Mijn EcoContact rommel bandjes zijn redelijk versleten dus nieuwe banden was prima geweest, ik heb verder niets gehoord over banden terugroep actie. Software update is bij mij niet eens naar gekeken heb ik het idee. Zal wel per vestiging wellicht verschillen of ze dat wel/niet doen.

Toch blijf ik het apart vinden dat ze niet even aan je vragen of je die banden gewisseld wilt hebben en het zomaar doen.

Ik krijg vrijdag over een week de winterbanden erop, Michelin PILOT ALPIN 5 heb ik om gevraagd.. ben benieuwd of ze die er dan ook onder monteren. Lijkt mij de beste allround winterband voor de Seal als ik zo even 5 minuten research heb gedaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Noobie schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:11:
[...]

[Afbeelding]

Je changelog past bij 1.2.1, zeker weten dat je de 1.3 update hebt? En wel een tikje vreemd dat bij jou de banden ivm een terugroepactie vervangen worden door een ander merk, maar nieuwe Seals vziw nog steeds op Conti Ecocontacts staan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noobie
DeGroteMuis schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:40:
[...]

Je changelog past bij 1.2.1, zeker weten dat je de 1.3 update hebt? En wel een tikje vreemd dat bij jou de banden ivm een terugroepactie vervangen worden door een ander merk, maar nieuwe Seals vziw nog steeds op Conti Ecocontacts staan. :+
Inderdaad erg vreemd, rij particulier dus klaag niet met een gratis banden setje voor de 1e 12k KM :)

Als ik de update knop spam krijg ik de melding je hebt al de nieuwste versie 1.3.0
exacte versie is :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aWuqynZkX5moxZO8sggV0iEoTCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vruxPfT2ufcdvn2VWwYmSkK1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Heb inmiddels gevonden, dat je spiegels kunt instellen bij het instellen/vastzetten van de stoelen.
Ga dat nog even proberen.

Ook leuk trouwens dat je spraak opdrachten kan geven.
Jammer hiervan is, volgensmij alleen engels.

Iemand ook bekend hoe je bestaande spraak opdrachten kan aanpassen?
Call Jack, is handig als ik "Jack" ken.. maar ken geen Jack..

Dus als ik dat kan aanpassen naar.. zeg maar "Call wife", dan ben ik al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Ps. Subsidie van 3k is vandaag gestort
Complimenten voor de overheid. Binnen 3 weken volledig geregeld 👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:40
Juan schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:24:

Iemand ook bekend hoe je bestaande spraak opdrachten kan aanpassen?
Call Jack, is handig als ik "Jack" ken.. maar ken geen Jack..

Dus als ik dat kan aanpassen naar.. zeg maar "Call wife", dan ben ik al een heel eind.
Of je vrouw hernomen in je adresboek naar wife of een 2e contact aanmaken met het nummer van je vrouw als naam wife. Wellicht werkt dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Was maar een voorbeeld, kan je ook iemand toevoegen als spraak opdracht om te bellen.
Zo ja, hoe doe je dat.

Pagina: 1 ... 25 ... 37 Laatste