Mennomaassluis schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:17:
Heb inmiddels zo’n 2500 km met SEAL AWD gereden en qua rijden ben ik zeer tevreden.
Mijn ervaringen zijn overwegend positief met een paar aandachtspunten.
Zo is er kennelijk iemand geweest die de klep van mijn “tank” eraf getikt heeft tijdens een laadmoment. Die moet ik opnieuw laten monteren of vervangen.
Ook had ik een keer dat beide laadpunten op een 22 KWH laadpunt dichtgesmeerd waren met lijm.
Van de week kwam ik met 6% SOC bij een FastNed punt.
Kreeg ik alleen maar communicatieproblemen, maar laden ho maar. Andere FastNed laadpunten in de buurt gaven dit probleem ook. Gelukkig werkte een Tesla oplaadpunt wel probleemloos.
Bij het Tesla oplaadpunt kreeg ik continue 100 KWh totdat ik op 70% SOC zat, toen ben ik gestopt omdat dit voldoende was om naar huis te rijden. Bij een 11 KW wisselstroom laadpunt geen enkel probleem ervaren.
Voor het snel laden ga ik naar BYDauto in Rotterdam, kijken wat nu het probleem is. Ik moet er wel op kunnen rekenen dat de auto gaat laden bij een snel laadpunt. Leermoment voor mij is dat ik niet meer onder de 10% ga komen zodra ik weet dat ik moet gaan snel laden onderweg.
Ook merk ik dat de computer / media scherm soms reset of hikt, dan ben ik gelijk de verbinding met Android Auto kwijt en schiet de audio naar de radio. Even WiFi in de auto uit en aan zetten verhelpt vaak weer de connectie met Android Auto.
Tijdens het remmen valt vaak de DAB weg, aangezien ik hill assist gebruik, is dit wel hinderlijk.
Daar ga ik ook voor naar BYD Rotterdam.
Het stuiteren over een hobbel in de weg bij hogere snelheden is soms best heftig, dan stuitert de achterkant best stevig. Zo erg dat mijn vrouw en ik er allebei iets van zeggen als het gebeurt.
De achterkant klapt dan best diep in de veren en misschien wel tegen de begrenzing aan).
Verder rij ik in het drukke verkeer meestal in ECO modus en wissel ik naar normaal of sport zodra ik bij een kruispunt oid kom zodat ik snel kan reageren. En uiteraard als ik even snel weg moet wezen.
Wanneer er mensen meerijden, rij ik vrijwel altijd in ECO modus.
Range is voor mij uitstekend. Ik haal ca. 500 echte km’s. Tenzij ik voornamelijk snelweg rijd, dan is dat iets minder. Ik heb nog niet echt goed gemeten of er nu verschil is in verbruik in de verschillende rij modi (eco vs normal vs sport)
Verder ben ik blij met de stilte in de auto, de snelheid, verbruik, geluid en de infotainment.
Ook het zoeken van een laadpunt gaat prima.
Wel ga ik kijken of ik zo’n CarlinKit wat vind.