Tijd voor weer wat foto's.
In de sneeuw, voor het echt wat meer werd.
En in het zonnetje.
Het bijzondere: in de sneeuw kon de verwarming koeler. Met 22 graden ingesteld hadden we het allebei lekker comfy, ook met -5 buiten. Met 19 graden en zon leek de climate control toch wat eerder koude lucht te blazen.

Inter18 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 00:07:
[...]
Ik ga je zelfvertrouwen eens opkrikken.
De huidige EV, waarbij de geleerden zeggen 80% laden, dan heb je sowieso géén vol vermogen.
Alleen van 100 tot ong 82% is al her vermogen beschikbaar.
Bij 40 denk je al 'Is ie stuk, of ben ik de aanhanger vergeten los te koppelen?'
Vanaf zo'n 15% en lager kun je er wel een grote L op plakken.
Dan vind ik af en toe wat minder vermogen, alhoewel niet gewenst, toch nog een verbetering.
Wat me wel verbaast is zoals hieronder is het uitbliijven van 1.3.
Heb weer eens plaatsgenomen bij de dealer om een lange route te plannen om de laadstations te maar..., de wagens (2 stuks) bleve aangeven in Noorwegen te zijn. De telefoon wist in de auto (kooi van meneer F) wel meteen de juiste locatie op te pikken.
De Seal staat nog steeds hoog op de lijst maar dan wel met goede software.
Dat terugvallen qua vermogen valt bij de RWD eigenlijk best nog wel mee vind ik. Ja, je merkt wel dat het allemaal iets trager gaat als de SoC echt laag komt, maar bij 4% haal je nog steeds gewoon in ieder geval 160 en dat duurt niet eens een eeuwigheid. Volgens de auto zelf trek je dan nog steeds ~170kW. Op de autobahn kom je ook met een lage accustand nog aardig mee.
De test met software: was er nog internetbundel over? Voor de laadplanning gebruikt de Seal internet. Zonder internet werkt het sowieso niet. Dat de wagen blijft hangen op Noorwegen of een andere locatie heb ik ook nog niet meegemaakt. Hoewel Maps beter is met files vermijden en ik daarvoor liever Maps aanhoud, deed de onboard navigatie het helemaal niet slecht qua laadplanning. Die was wel paar keer een handige waar Ionity in Duitsland weer eens faalde de boel op orde te hebben. Natuurlijk werken andere apps dan ook prima, maar wel zo handig dat de auto mooi een laadpunt op de route aangeeft.
Wat wel enorm irritant is in Slovenië en Italië is dat de mijne eigenlijk alleen fatsoenlijk snel kan laden bij Ionity en Tesla, die daar gewoon minder ruim voorhanden zijn. Gewoon niet leuk als je van 25-80% al 1,5 uur mag laden. Verder is het nog steeds een ideale GT.
Rico Mono schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 00:46:
[...]
Op een Duits forum gelezen dat ze daar deze maand met een doorlooptijd van 6 weken, stapsgewijs 1.3.1 gaan uitrollen. Of het een betrouwbare bron is weet ik niet, maar dat is BYD NL ook niet (email uitrol september) zo is gebleken…
Duits vertaald met google translate:
Freitag, 11:19
Ik heb eerder mijn contactpersoon bij AfterSales Support aangetikt en kreeg de volgende status:
1. De update waar velen hier op wachten, wordt in oktober uitgerold
2. De update komt in golven en het kan tot zes weken duren voordat iedereen deze ontvangt
3. Er wordt geen versie overgeslagen zoals sommige mensen vermoeden (dus niet 1.4), maar versie 1.3.1
4. Voorverwarmen/voorconditioneren van de batterij: wordt uitgevoerd. Helaas hebben ze mij nog niet kunnen vertellen of dit in 1.3.1 of in een van de volgende versies zal worden opgenomen. Er was een bericht hier op het forum waarin stond dat de batterijvoorconditionering alleen werkt als het voertuig is aangesloten op een wallbox (Seal U).
Volgens hem is dit niet het geval en zou het ook geactiveerd moeten kunnen worden in het voertuigmenu en niet alleen via de app op de smartphone.
Lg uit AT/Opper-Oostenrijk
Seal Excellence AWD / Indigogrijs / Zwart
Ja, ze hadden het al eerder over een nieuwe versie omdat er iets mis zou zijn in 1.3. Mooi dat de aangepaste update nu dan lijkt te komen. Wel benieuwd wat uiteindelijk het verschil met de 1.3 wordt dan.
Dat lijkt 1 op 1 de Seal U te zijn. Je krijgt het ook alleen te zien als je zwart interieur aanklikt, als je niets aanklikt en direct naar de interieurfoto gaat, krijg je gewoon de bekende 2024 Seal te zien. Website foutje?
Ja, dan kunnen we online gooien hoe anderen toch eikels zijn terwijl wij zelf zo netjes rijden.
Serieus: een paar jaar geleden heb ik zelf op kunnen draaien voor een stuk no claim verlies na 8000 euro schade, waar het me met een dashcam me niets had gekost. Sindsdien hangen in alle auto's voor de deur dashcams. En soms komen daar ook mooie beelden uit, zoals met de cabrio achter een groepje Bugatti's over een Franse bergpas.
En eerlijk is eerlijk, nog geen 100 euro en als de dealer het niet voor je wil doen tegen normaal tarief, hooguit een half uurtje prutsen is ook niet bepaald een grote drempel voor een geïntegreerde netjes weggewerkte vooruit kijkende dashcam.
[
Voor 9% gewijzigd door
DeGroteMuis op 09-10-2024 20:25
]