Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 14:42

E-Vix

Nu met sneeuw!

bblikman schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 16:25:
De voorpret is begonnen. BYD had mijn auto al naar Utrecht laten komen. Terwijl mijn lease pas op 9/9/24 begint :-)

Vandaag al even in de auto gezeten. Zwart met licht blauwe bekleding. Aparte en mooie combi.

De auto stond nog in “aflever modus” met de oude software. Deze wordt tzt geupdate.

Auto uiteraard nog vies en met hoezen om de stoelen. Maar juist leuk om de seal alvast nu te zien en dan later helemaal gepoetst :-))

Oh ja, de letters op de achterklep halen ze er ook af
Deze heb ik vorige week daar nog zien staan nadat ik mijn proefrit daar had gemaakt.
Ik vroeg of ze ook een Seal hadden staan met het blauwe interieur om zo een goede afweging te kunnen maken. Hele garage door gelopen en via een deur naar een terrein achter de garage en helemaal achterin de hoek stond jouw auto. Door de ramen heen heb ik even naar binnen gekeken want ze mochten de auto niet open maken omdat deze van een klant was... Inderdaad een bijzondere combi!
Jouw auto heeft mij doen besluiten om toch voor een zwart interieur te gaan.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:28

Cybje

First Post!

madiwoe schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 22:31:
Het kon niet lang duren voordat de Seal een accident veroorzaakt jammer genoeg. Vandaag heb ik geremd op een dicht op elkaar aansluitende kruispunt om te vertragen en direct na de passage van de wagen voor mij door te rijden. Het remmen ging vlot tot de Seal de wagen die van links kwam die zeker 5 meter weg was als een ongeval risico zag en mijn rem, hoewel ik het net zo zacht had ingedrukt, abrupt zwaarder maakte. De wagen achter is tegen mij ingereden.

Het was totaal onnodig om zo hard te remmen in die situatie
Ik vind het een beetje raar om te zeggen dat de Seal hierbij schuldig is aan een ongeval. Achterliggers moeten altijd voldoende afstand houden dat ze nog tot stilstand kunnen komen als jij hard remt. Het kan altijd gebeuren dat jij om wat voor reden een noodstop moet maken, zelfs al was het niet nodig. Het kan ook zijn dat je schrikt, of denkt dat er een ongeval gaat gebeuren, of wat dan ook. Een noodstop niet abnormaal.

Bijna al deze ADAS-systemen (hoewel de S al voor System staat...) hebben wel eens nukken. Maar vaak maken ze simpelweg de veilige keus.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 10:37
@BoydSeal & @vanadium App verbinden liep bij mij via de dealer, was binnen 1 werkdag geregeld. Tot het werkte stond inderdaad die melding in de app. Voor @BoydSeal misschien wel handig om even na te gaan of het koppelproces wel in gang gezet is.

@Baannos Welke V2L adapter heb je daarvoor gebruikt? Heb je een linkje? BYD zelf zei dat zij de V2L adapter nog niet los konden leveren.

@madiwoe Schade is altijd zuur, maar zoals je het verwoordt, zijn dat wel de typische momenten waarop de ADAS inderdaad kunnen ingrijpen om te voorkomen dat je die auto van links raakt, er vanuit gaande dat de auto van links nog niet stilstond. Dat is niet exclusief bij de Seal, maar wel iedere keer even vervelend. Bij jou dubbel vervelend omdat je er ook schade door opgelopen hebt. Hopelijk is de schade snel hersteld!

@Cybje Ik denk dat je qua wettelijke schuldvraag gelijk hebt, al zijn er ook precedenten waar een onnodige noodstop de aansprakelijkheid bij de remmer legde, maar buiten dat snap ik wel dat madiwoe de auto de veroorzaker vindt, na al veel vaker rare remingrepen. Ik heb zelf na dik 2000km nog geen remingreep gehad, alleen een paar keer die paniekmelding op het dashboard bij stevig remmende auto's voor me, maar als de auto regelmatig onverwacht remt en dat nu ook onnodig leek te doen, is het te begrijpen dat het voelt als de schuld van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:28

Cybje

First Post!

DeGroteMuis schreef op zondag 7 juli 2024 @ 11:00:
@Cybje Ik denk dat je qua wettelijke schuldvraag gelijk hebt, al zijn er ook precedenten waar een onnodige noodstop de aansprakelijkheid bij de remmer legde, maar buiten dat snap ik wel dat madiwoe de auto de veroorzaker vindt, na al veel vaker rare remingrepen. Ik heb zelf na dik 2000km nog geen remingreep gehad, alleen een paar keer die paniekmelding op het dashboard bij stevig remmende auto's voor me, maar als de auto regelmatig onverwacht remt en dat nu ook onnodig leek te doen, is het te begrijpen dat het voelt als de schuld van de auto.
Het gaat mij eigenlijk wat minder om de schuldvraag, want dan ben je al te laat. Ik denk dat we met z'n allen veel ongevallen kunnen voorkomen door wat defensiever te rijden en meer rekening te houden met het onverwachte. Die achterligger had dat ook moeten doen, vind ik. Ik snap dat het niet de meest populaire mening is, ik zie dagelijks iedereen flink bumperkleven op de snelweg natuurlijk. Maar qua veiligheid zou het wel beter zijn.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:50
@DeGroteMuis Mijn Seal is geleverd, kan op de lijst worden bijgewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-09 07:28
Vanmiddag reed me een Space Black tegemoet in Muiderberg. Iemand van hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noobie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18:20
Baannos schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:56:
[...]

Ja heb ik getest.. de airfrayer, fiets laden, drones opladen alles werkt top!! Heb z’n verleng blok van 4 stekkers gekocht.
Nice, waar/welke v2L kabel Blok heb je gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09-09 11:16
Cybje schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:31:
[...]

Ik vind het een beetje raar om te zeggen dat de Seal hierbij schuldig is aan een ongeval. Achterliggers moeten altijd voldoende afstand houden dat ze nog tot stilstand kunnen komen als jij hard remt. Het kan altijd gebeuren dat jij om wat voor reden een noodstop moet maken, zelfs al was het niet nodig. Het kan ook zijn dat je schrikt, of denkt dat er een ongeval gaat gebeuren, of wat dan ook. Een noodstop niet abnormaal.

Bijna al deze ADAS-systemen (hoewel de S al voor System staat...) hebben wel eens nukken. Maar vaak maken ze simpelweg de veilige keus.
In theorie is dat zo, maar in praktijk houdt bijna niemand voldoende afstand. Het is uiteraard de achterligger die zijn afstand moet houden, maar het kon vermeden worden als de seal mijn rem niet had overgenomen.

Fijne zomerse avond, iedereen is rustig, ik rijd vlot en degene achter mij volgt mij vlot, ziet dat ik enkel vertraag tot een wagen passeert om direct vlotjes in te draaien en dus volgt de achterligger mijn gedrag maar dan uit het niets beslist de seal om abrupt te remmen… 7/10 auto’s zouden tegen mij gebotst zijn tenzij ze afstand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madiwoe
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09-09 11:16
Cybje schreef op zondag 7 juli 2024 @ 11:29:
[...]

Het gaat mij eigenlijk wat minder om de schuldvraag, want dan ben je al te laat. Ik denk dat we met z'n allen veel ongevallen kunnen voorkomen door wat defensiever te rijden en meer rekening te houden met het onverwachte. Die achterligger had dat ook moeten doen, vind ik. Ik snap dat het niet de meest populaire mening is, ik zie dagelijks iedereen flink bumperkleven op de snelweg natuurlijk. Maar qua veiligheid zou het wel beter zijn.
Om eerlijk te zijn houdt de seal niet voldoende afstand op de minimum setting.

Ik vind dat je deze situatie kan vergelijken met iemand die stopt voor geen geldige reden op de weg. Ik zie het nog gebeuren dat men in de toekomst iets uitvindt hiervoor, een black box voor de auto zeg maar.

Remde je zelf abrupt -> leg uit waarom en geef een geldige reden

Remde je zelf niet abrupt -> neemt de laatste logs van de wagen en kijk of het remde voor een correcte reden

Laat het ook net zo zijn dat je voldoende afstand houdt en op het moment dat de voorligger remt niet 100% aandachtig bent omdat je luistert naar het nieuws op de radio. Dan heb je ook weer niets aan die 1 seconde extra vertraag tijd. Zoiets heb ik voorgehad jammer genoeg, een omatje die dacht dat ze iemand zag op de weg (eigenlijk totaal niet meer competent om in een wagen te rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matzen
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 04-08 21:57
madiwoe schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 22:31:
Het kon niet lang duren voordat de Seal een accident veroorzaakt jammer genoeg. Vandaag heb ik geremd op een dicht op elkaar aansluitende kruispunt om te vertragen en direct na de passage van de wagen voor mij door te rijden. Het remmen ging vlot tot de Seal de wagen die van links kwam die zeker 5 meter weg was als een ongeval risico zag en mijn rem, hoewel ik het net zo zacht had ingedrukt, abrupt zwaarder maakte. De wagen achter is tegen mij ingereden.

Het was totaal onnodig om zo hard te remmen in die situatie
Ik heb precies hetzelfde gehad, meerdere keren.. gelukkig zonder schaden als gevolg.

Bij mij maakte het systeem een noodrem nadat ik rustig op een kruispunt aankwam terwijl er een auto van links aan kwam rijden. Er was genoeg ruimte om rustig door te rollen tot de desbetreffende auto voorbij was gereden. Maar het systeem besloot om volop in de ankers te gaan. Als bestuurder schrik je hier behoorlijk van, laat staan als er iemand achter je rijdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• colinmeer
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17-09 15:15
Zelf ben ik ook nog aan het wachten op mijn Indigo Grey RWD (levering mid-september), dus kan ik niet bevestigen of deze werken, maar na een google search vond ik volgende (aftermarket) V2L adapters die zouden moeten compatibel zijn met de Seal.

RANDAARDE: https://www.noeifevo.de/e...ca-4c1b-8ee5-6c9214d3b087

PENAARDE (be): https://electric-star.com...l-adapter-voor-byd-autos/

[ Voor 2% gewijzigd door colinmeer op 08-07-2024 07:50 . Reden: RANDAARDE/PENAARDE TOEGEVOEGD ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ceessie
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:18
Nog 1 nachtje slapen dan kan ik mijn Seal Excellence AWD Allantis Grey met Tahitian blue interieur ophalen.
Ben zeer benieuwd naar de updates, is al weer zo lang geleden dat ik er in gereden heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Ceessie op 08-07-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:58
@madiwoe Vervelend zeg dat je dit is overkomen.. ik heb ook geregeld dat de auto een noodstop maakt.. vrouw en kind in de auto schrikken zich kapot..

De Seal wil gewoon een erg veilige en defensieve rijstijl.. vlotjes invoegen na een andere auto die van links komt dat vind die gewoon niet leuk heb ik gemerkt..

Weet iemand welke setting dit is in het menu en hoe we dit evt. kunnen uitzetten of minimaliseren? Ik vind het maar irritant.. Nu kan ik me er wel op aanpassen maar toch is mijn 'natuurlijke rijstijl' het wat vlotter invoegen en minder afremmen (niet persé aggressief of aanvallend gereden o.i.d.)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakden
  • Nu online
Weet iemand of er na de laatste update er ook een digital key kan worden ingesteld in de BYD app.
Ik zie deze optie bij mij helaas niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 22:39
MichaelJ schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:08:
@madiwoe Vervelend zeg dat je dit is overkomen.. ik heb ook geregeld dat de auto een noodstop maakt.. vrouw en kind in de auto schrikken zich kapot..

De Seal wil gewoon een erg veilige en defensieve rijstijl.. vlotjes invoegen na een andere auto die van links komt dat vind die gewoon niet leuk heb ik gemerkt..

Weet iemand welke setting dit is in het menu en hoe we dit evt. kunnen uitzetten of minimaliseren? Ik vind het maar irritant.. Nu kan ik me er wel op aanpassen maar toch is mijn 'natuurlijke rijstijl' het wat vlotter invoegen en minder afremmen (niet persé aggressief of aanvallend gereden o.i.d.)
Ik vind de Seal een bijzonder fijne auto om mee te rijden en qua uiterlijk geweldig maar dit soort dingen vind ik gevaarlijk. Wellicht houd je achterligger onvoldoende afstand maar in de praktijk verwacht niemand een noodstop om niets. Als de achterligger een dashcam heeft dan moet ik nog zien wie als schuldige wordt aangewezen (uitlokking). De Seal is zeker niet de enige, heb hetzelfde ervaren in een Mazda6. Heb het apparaat meteen ingeleverd en nooit meer mee gereden. Veiligheids system die ervoor zorgen dat je dwars de snelweg verlaat lijken me niet helemaal berekend op hun taak.

Kunnen we de autofabrikanten de schuld geven?
Deels, ze zijn verantwoordelijk voor de implementatie maar de verplichting komt van onze overheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Cybje schreef op zondag 7 juli 2024 @ 11:29:
[...]

Je hebt deels een punt, veel mensen houden veel te weinig afstand, maar mensen zijn ook niet geschikt om continu te waken voor het onverwachte. Ook met 3 keer de benodigde afstand kan iemand de verrast wordt, praat met een passagier, de radiozender wisselt of wat dan ook te laat reageren.
vanadium schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:12:
@DeGroteMuis Mijn Seal is geleverd, kan op de lijst worden bijgewerkt :)
Zonder foto-bewijs geen update! })
Geintje, hij is bijgewerkt. al blijft een mooie foto van je nieuwe aanwinst welkom :9~
Sowieso een beetje achterstand ontstaan zo te zien, ik zelf stond ook nog als wachtend op Seal ipv hard onderweg naar 3.000km op de teller van de Seal. :+

Gefeliciteerd met je nieuwe Seal, geniet ervan! 8)
madiwoe schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:19:
[...]

Om eerlijk te zijn houdt de seal niet voldoende afstand op de minimum setting.

Ik vind dat je deze situatie kan vergelijken met iemand die stopt voor geen geldige reden op de weg. Ik zie het nog gebeuren dat men in de toekomst iets uitvindt hiervoor, een black box voor de auto zeg maar.

Remde je zelf abrupt -> leg uit waarom en geef een geldige reden

Remde je zelf niet abrupt -> neemt de laatste logs van de wagen en kijk of het remde voor een correcte reden

Laat het ook net zo zijn dat je voldoende afstand houdt en op het moment dat de voorligger remt niet 100% aandachtig bent omdat je luistert naar het nieuws op de radio. Dan heb je ook weer niets aan die 1 seconde extra vertraag tijd. Zoiets heb ik voorgehad jammer genoeg, een omatje die dacht dat ze iemand zag op de weg (eigenlijk totaal niet meer competent om in een wagen te rijden).
Die black box zit er al in, Euro-regel. Alleen hoef je nog niet direct verantwoording erop af te leggen en ik weet ook niet of die ook bij lichte ongevallen uitgelezen kan worden. Vanaf een halve minuut voor het ongeval wordt bewaard.
MichaelJ schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:08:

Misschien Cross-traffic braking voor? Misschien komt het omdat ik al 'getraind' ben door soortgelijke systemen van BMW en VW, misschien heb ik het geluk gehad nét aan de juiste kant van de ingrijp-grens te zitten, maar zelf nog niet meegemaakt gelukkig.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ceessie
Eindelijk is ie er dan. Helaas was hij nog niet voorzien van de laatste update dus heb ik dat zelf maar gedaan.
Verder rijd het geweldig.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Re2vHYpr6Fs9yxlVJe9-KJldY1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZvQnPb96jdJeLuYEiSjjEAw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3fAURrQ7-5HuDhJnv4fkplf4IVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yP0WxLj05ditqRRau8Cl8aAh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWMFftNj0Jvz6zz28VYsBBKjJUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7uvy2FRmrjJwCOWpuJcK0d0c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVv-t0yEL67NAoCF2gtnnI-GGw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJydOS7HKnxeaEbgIKSKfPQC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYdY4e1DUiO0gzthU6f3LYkhAqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HKK6cjBi85hgNNeyLRP1nOGj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/csflJSsR2yjW_XBs5BVDZ6HY-Tc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rc9GPEINuahFGAn4PBiPpC5r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinculum
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09-2024
Mooi! Ook gelijk het zwarte logo voorop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Mudd
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-09 09:23
Vinculum schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:28:
en de zonnebrilhouder erin 8)
Zit de "transportbeveiliging" nog om de binnenspiegel op de foto?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ceessie
Harry Mudd schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:34:
[...]

Die transportbeveiliging trok ik van de spiegel af terwijl die man van BYD naast me zat.
Hij zei wat doe je nou ga je de boel slopen. Ik zei nee dit is voor transport dat hoort er niet op.
Hij zegt weet je wel hoe veel ik er zo afgeleverd heb 8)7
Dus hij was natuurlijk niet blij dat ie dat van een klant moest horen, maar ja ik was ook niet blij dat de laatste update nog niet op mijn auto stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
Vinculum schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:28:
Ja dat ga ik voor achter ook maar bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinculum
Harry Mudd schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 20:34:
[...]

Ik vraag me echt af of het een transportbeveiloging is. Zonder voelt het niet echt af ofzo. Je kijkt zo tegen de rand van het glas.

Vanmiddag de kofferbak mat binnen gekregen. Hij moet natuurlijk nog "uit zakken" maar weet niet of ik het hou zo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27TzweMKajyjneoboG1Kvqj7SZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jnhB2gvSp2ODJdFlqQpCjRDm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
@Ceessie Ah, daar is je Seal dan eindelijk! Leuke foto's, een klassieke auto op de achtergrond en een moderne auto met een bijzondere uitstraling op de voorgrond! _/-\o_

Bijzonder dat de update er nog niet op stond, maar gelukkig kan je die zo zelf erop zetten.

Veel plezier met je nieuwe Seal! 8)

@Vinculum Ik snap wat je bedoelt, de rand om de spiegel voelt bijna meer als een camouflage voor de rand van het spiegelglas die niet meekleurt met het verduisteren. De kofferbakmat is natuurlijk wel handig als je ook wel eens nat of vuil spul in de auto gooit. Geen idee hoe plastic het materiaal is, maar misschien kan je de ergste vouwen al iets eruit strijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
DeGroteMuis schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:30:
@Ceessie Ah, daar is je Seal dan eindelijk! Leuke foto's, een klassieke auto op de achtergrond en een moderne auto met een bijzondere uitstraling op de voorgrond! _/-\o_

Bijzonder dat de update er nog niet op stond, maar gelukkig kan je die zo zelf erop zetten.

Veel plezier met je nieuwe Seal! 8)

Thanks, die andere is een Ford Thundebird uit 1966 met een V8-6,4 liter dat is heel andere koek.
Die is niet zo stil als de seal :)
Maar ook een genot om in te rijden hoor.
Update was zo gebeurd gelukkig. Nu de app nog 8)7 , maar ook dat zal wel goed komen

@Vinculum Ik snap wat je bedoelt, de rand om de spiegel voelt bijna meer als een camouflage voor de rand van het spiegelglas die niet meekleurt met het verduisteren. De kofferbakmat is natuurlijk wel handig als je ook wel eens nat of vuil spul in de auto gooit. Geen idee hoe plastic het materiaal is, maar misschien kan je de ergste vouwen al iets eruit strijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Ceessie schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:56:
Thanks, die andere is een Ford Thundebird uit 1966 met een V8-6,4 liter dat is heel andere koek.
Die is niet zo stil als de seal :)
Maar ook een genot om in te rijden hoor.
Update was zo gebeurd gelukkig. Nu de app nog 8)7 , maar ook dat zal wel goed komen
Oei, ik verleer het een beetje, ik dacht aan een '64 Thunderbird maar was niet zeker genoeg van mijn zaak om dat ook te benoemen. :+ Ik wist wel dat 't geen '65 was, die heeft dat chrome accent op het zijspatbord dat deze niet heeft. Inderdaad op een heel andere manier ook enorm van te genieten. En net zoveel bekijks onderweg. ;) De app komt zeker goed, bij mij binnen een dag, dus vandaag of morgen vast geregeld. En als het goed is, volgt de app update snel, als je die nog niet hebt (voor Android volgens mij vooral de locatie van de auto?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ceessie
Voor degene die problemen hebben met de app die vraagt om een QR code kan je het volgende proberen:
Eerst de app van je telefoon verwijderen, dan opnieuw installeren. Dan alleen inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord en dan zou hij het moeten doen.
Werkt dit niet even bellen met Louwman en vragen of ze de app willen resetten en dan bovenstaande nomaals doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoydSeal
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 18-09 08:37
DeGroteMuis schreef op zondag 7 juli 2024 @ 11:00:
@BoydSeal & @vanadium App verbinden liep bij mij via de dealer, was binnen 1 werkdag geregeld. Tot het werkte stond inderdaad die melding in de app. Voor @BoydSeal misschien wel handig om even na te gaan of het koppelproces wel in gang gezet is.
Geen idee of dit proces pas na mijn vragen is opgestart, maar vanmiddag was de app opeens gekoppeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vinculum
Net de speaker grills gemonteerd. Die vind ik wel nice, vooral bovenop het dashboard. Achterin is de pasvorm niet goed dus die liggen in de kliko. 😵‍💫Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jxQR4vJq3xg1Oi6vxiRg_kTkdcs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HU8pyad9gifT3RoEWxL7shab.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHOl4xnf0FkXPxBHGKRAJDs5AnI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRjA9rAoch0fUFVw2tNRFDuE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Le2IIcMl9OsP_kSZgRXWGiGMuI0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ewhJXGoukCBouK3peWcRtYNS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Vinculum schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:38:
Net de speaker grills gemonteerd. Die vind ik wel nice, vooral bovenop het dashboard. Achterin is de pasvorm niet goed dus die liggen in de kliko. 😵‍💫[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat staat wel strak! Geen last van spiegelingen van de grills op het dashboard? Ik vind het dashboard zelf in bepaalde omstandigheden al best spiegelen in de ruit, die grills lijken me nog wat meer reflecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinculum
Ja ietsje meer maar stoor me er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinculum
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lMM8hfvlfUfOMyK3rklxRy5657E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CXp72B1dIzaa9IeSZnztbRoa.png?f=fotoalbum_large
🤬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
Als ik wireless apple carplay gebruik dan pakt de seal geen wifi via de hotspot vanaf mijn telefoon.
Via bluetooth echter wel.
Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matzen
  • Laatst online: 04-08 21:57
Weet iemand of je de afspeellijsten in de app van spotify op het multimediascherm op offline kan zetten? Ik vind het een beetje zonde dat elke keer als ik spotify gebruik hij data van de sim-kaart onnodig verbruikt. Op mijn telefoon heb ik het ook allemaal offline staan. Heen en weer naar Frankrijk was de data al op, althans weet ik niet of dat mede door de OTA update kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
Matzen schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:56:
Weet iemand of je de afspeellijsten in de app van spotify op het multimediascherm op offline kan zetten? Ik vind het een beetje zonde dat elke keer als ik spotify gebruik hij data van de sim-kaart onnodig verbruikt. Op mijn telefoon heb ik het ook allemaal offline staan. Heen en weer naar Frankrijk was de data al op, althans weet ik niet of dat mede door de OTA update kwam.
Als je carplay gebruikt, dan zou hij de muziek van je telefoon moeten gebruiken en kost dat geen data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iggimeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 10:39
Heeft iemand al een goede matte screenprotector op Ali gevonden?
TopBYD heeft ie wel voor beide schermen, maar wellicht dat het via Ali nog net ff goedkoper kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 10:27

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

MichaelJ schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:36:
...
(Opening post zal ik steeds iets verder uitbreiden naarmate er meer informatie komt, hulp is welkom O+ )
40DeathTrailSeal Excellence AWDShadow GreenBlackAfgeleverd

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
DeathTrail schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:47:
[...]

40DeathTrailSeal Excellence AWDShadow GreenBlackAfgeleverd
Die van mij mag ook op afgeleverd inmiddels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downshiftor
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:45
Digitale sleutel is geactiveerd 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kdwBgS-dwmkiyLa8LSASmD5dgs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rcWOEeIgnBSkhsMD8kK3nKsY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door downshiftor op 13-07-2024 05:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
  • Laatst online: 19-09 19:33
iggimeister schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:28:
Heeft iemand al een goede matte screenprotector op Ali gevonden?
TopBYD heeft ie wel voor beide schermen, maar wellicht dat het via Ali nog net ff goedkoper kan?
Nope, ik heb diverse screenprotectors op Ali gezien, maar helaas geen matte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjerome
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 29-08 13:25
Ik heb deze ook geïnstalleerd, het werkt goed. Zelfs openen met de Apple watch ik mis enkel de functie van de kofferklep openen. Dat is omslachtiger hiermee.

Nu weet ik ook waar dat NFC vak voor is op de armsteun. Dat is om je telefoon te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noobie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18:20
Sjerome schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 08:49:
[...]

Ik heb deze ook geïnstalleerd, het werkt goed. Zelfs openen met de Apple watch ik mis enkel de functie van de kofferklep openen. Dat is omslachtiger hiermee.

Nu weet ik ook waar dat NFC vak voor is op de armsteun. Dat is om je telefoon te koppelen.
Hmmm ik zie geen optie digitale sleutel toevoegen in de app ? Of is deze optie enkel voor Iphone opengezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 10:27

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Sjerome schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 08:49:
[...]

Nice, vooral Apple Watch :)
Ik krijg 'm nu alleen helaas niet aan de gang, hij blijft steeds bij 50% mislukken.

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iphonevannick
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:03
DeathTrail schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 10:16:
[...]

Nice, vooral Apple Watch :)
Ik krijg 'm nu alleen helaas niet aan de gang, hij blijft steeds bij 50% mislukken.
Had ik ook, continue stopte de app met koppelen op 50%, tot het opeens wel lukte d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanadium
Noobie schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:27:
[...]

Hmmm ik zie geen optie digitale sleutel toevoegen in de app ? Of is deze optie enkel voor Iphone opengezet?
Even uitloggen en opnieuw inloggen op je mobiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baannos
  • Laatst online: 15-06 22:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezyHTgZ2dhLFTAmH097aAJRqQjU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KnwVoatHPd6Ruc3aexHex67f.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-9k3NdGmHI5JnQf5u3YT_MGRcI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yuq1pNGavQBiZpjf8V9jwsG3.jpg?f=fotoalbum_large

Even een vraag, wat is jullie ervaring? Ik sta aan een 300kwh snel lader. Ik sloot de auto aan, hij begin heel enthousiast met 150 kwh. Na een paar min, zakte hij terug naar 64 en daar blijft ie nu als max ophangen. De temperatuur van de accu is 29 graden, klinkt mij niet als bijna over hit toch? Dit moet toch beter kunnen?

Dr staan hier 4x 300kwh palen. Ik sta met 2 andere auto’s.. ik heb het gevoel dat het niet gaat zoals zou moeten..

Hoor graag van jullie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baannos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQM7hnOMdSBWCDY0CUh5zx7efO4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFjw9uyNZ1NM8gqfji6wlFmq.jpg?f=fotoalbum_large

Ooo en een fout melding dr bij.. 🫣 maandag toch maar ff bellen met BYD.. blij dat ik nog niet op weg naar zuid Frankrijk ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
Bij mij schakelt CarPlay niet meer terug in de lichte modus wanneer de instellingen zowel in de Seal als in CarPlay op automatisch staan. Waze en Flitsmeister blijven donker.

Ik heb CarPlay een reset gegeven en het infotainmentsysteem van de Seal een reboot gedaan, helpt beide niet.

iemand een tip om dit op te lossen?

Oorzaak zat in de verlichting, ik had deze op altijd aan gezet, wanneer je deze weer op automatisch zet dan schakelt CarPlay ook weer naar lichte modus.

[ Voor 21% gewijzigd door vanadium op 14-07-2024 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0untainD3w
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 06-07 22:09
Gisteren een Seal (Ice blue) tegengekomen op de A15 -> A4 richting Den Haag. Toevallig iemand van hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Baannos schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:04:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Even een vraag, wat is jullie ervaring? Ik sta aan een 300kwh snel lader. Ik sloot de auto aan, hij begin heel enthousiast met 150 kwh. Na een paar min, zakte hij terug naar 64 en daar blijft ie nu als max ophangen. De temperatuur van de accu is 29 graden, klinkt mij niet als bijna over hit toch? Dit moet toch beter kunnen?

Dr staan hier 4x 300kwh palen. Ik sta met 2 andere auto’s.. ik heb het gevoel dat het niet gaat zoals zou moeten..

Hoor graag van jullie..
Dat klinkt als een bekend laad softwareprobleem bij HPC, daar heeft de mijne ook nog last van, alleen topt die op 50-55 kW na de startpiek van 150-155kW. Het is geen rapidgate (te warme accu), want als je hem loskoppelt en direct opnieuw aansluit, krijg je weer een paar minuten volle snelheid. Vreemd genoeg heb ik hier bij Tesla Superchargers geen last van, dan blijft de snelheid gewoon conform laadcurve goed. Er schijnt een softwareupdate voor te zijn aldus Youtuber Tarik Bay (Duits).

Edit: ik zocht nog even de linkjes erbij, maar zo te zien had ik die al eens eerder met je gedeeld: DeGroteMuis in "Het grote BYD Seal topic"

Je andere foutmelding zegt me zo niets, hopelijk een kleinigheidje.

[ Voor 5% gewijzigd door DeGroteMuis op 15-07-2024 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bblikman
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-07 10:01
Kunnen meerdere de sleutel activeren? Handig voor vrouwlief en kids.

Seal RWD / Black / Light blue interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
bblikman schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:53:
[...]

Als je de app kan gebruiken, is dat niet nodig toch?
De app biedt de optie vergrendelen, ontgrendelen en voorklimatiseren. Met voorklimatiseren actief kan je gewoon wegrijden zonder te starten.

• Ontgrendel de auto met de app
• Zet voorklimatiseren aan
• Negeer de 'sleutel is niet aanwezig' melding en rij weg.

Wat mij betreft een beetje een beveiligingslek, maar zelf 2 keer getest en het werkte beide keren. Mocht je het willen proberen raad ik natuurlijk wel eerst een test binnen loopafstand aan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
DeGroteMuis schreef op maandag 15 juli 2024 @ 12:02:
[...]

Als je de app kan gebruiken, is dat niet nodig toch?
De app biedt de optie vergrendelen, ontgrendelen en voorklimatiseren. Met voorklimatiseren actief kan je gewoon wegrijden zonder te starten.
Het grote verschil tussen het ontgrendelen van de auto met de BYD app en de NFC digitale sleutel, is dat de app altijd een netwerkverbinding nodig heeft. Op het grensgebied of in ondergrondse parkeergarages kan dit een uitdaging zijn wat betekent dat je zonder sleutel dus een probleem hebt om de auto in te komen of te starten.
De digitale sleutel (NFC) heeft geen netwerkverbinding nodig en doet het dus altijd.

Wat mij betreft een absoluut onmisbare update dus! Want nu kan de fysieke autosleutel écht thuis blijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
[...]

Zeker, dit kan. Vanuit de BYD app kun je de sleutel delen met anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
[...]

Ja dat kan, je kan de sleutel doorsturen naar andere telefoons. Iig werkt het op iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Iphonevannick schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:40:

Het grote verschil tussen het ontgrendelen van de auto met de BYD app en de NFC digitale sleutel, is dat de app altijd een netwerkverbinding nodig heeft. Op het grensgebied of in ondergrondse parkeergarages kan dit een uitdaging zijn wat betekent dat je zonder sleutel dus een probleem hebt om de auto in te komen of te starten.
De digitale sleutel (NFC) heeft geen netwerkverbinding nodig en doet het dus altijd.

Wat mij betreft een absoluut onmisbare update dus! Want nu kan de fysieke autosleutel écht thuis blijven!
Daar heb je een punt, je hebt wel internet nodig voor de app methode ja. En een telefoon neem je altijd wel mee, in tegenstelling tot het losse pasje.
vanadium schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:00:

Ja dat kan, je kan de sleutel doorsturen naar andere telefoons. Iig werkt het op iOS
Volgens BYD Europe op iOS en voor Android op diverse Samsung Galaxy / Google Pixel toestellen. https://www.byd.com/eu/ownership/byd-digital-key
Mijn Android telefoon is geen Samsung of Pixel, maar heeft wel Google Wallet, dat werkt (nog) niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evdpitte
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 10:27
Carnewschina meld dat de vernieuwde seal 07 begin augustus komt. Wanneer zal deze naar nederland komen?
https://carnewschina.com/...o-unveil-in-early-august/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schaapjes
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14:46
DeGroteMuis schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:37:
[...]

Daar heb je een punt, je hebt wel internet nodig voor de app methode ja. En een telefoon neem je altijd wel mee, in tegenstelling tot het losse pasje.

[...]

Volgens BYD Europe op iOS en voor Android op diverse Samsung Galaxy / Google Pixel toestellen. https://www.byd.com/eu/ownership/byd-digital-key
Mijn Android telefoon is geen Samsung of Pixel, maar heeft wel Google Wallet, dat werkt (nog) niet.
Ik heb een Samsung s24 ultra . App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds geen digital key. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoydSeal
Schaapjes schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:52:
[...]

Ik heb een Samsung s24 ultra . App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds geen digital key. Wat doe ik fout?
Zie volgende reactie, dacht deze post te hebben ge-edit maar de edit is een tweede reactie geworden.

[ Voor 15% gewijzigd door BoydSeal op 15-07-2024 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoydSeal
Schaapjes schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:52:
[...]

Idem hier. App versie is V 2.2 1. Welke Android versie heeft wel de digital key?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:10
DeGroteMuis schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:21:
[...]
Er schijnt een softwareupdate voor te zijn aldus Youtuber Tarik Bay (Duits).
Mijn Seal heeft ook last van traag snelladen, na 1 min max 50 kW. Ik heb voor woensdag een afspraak voor bovenstaande update in Rotterdam, ik zal jullie even op de hoogte houden of die update het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanadium
Hoe kan je de piepjes van de parkeersensoren harder zetten, ik vind deze vrij zacht staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceessie
vanadium schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:19:
Hoe kan je de piepjes van de parkeersensoren harder zetten, ik vind deze vrij zacht staan
Daar was ik ook al naar op zoek, maar tot nu toe niets kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
Iphonevannick schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:40:
[...]

Moet jij dan ook je telefoon op je spiegel leggen om te ontgrendelen? Ik las in de app bij het activeren dat je in de buurt kon zijn en dat dan de auto ontgrendeld, maar dit is bij mij niet het geval.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
vanadium schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:19:
Het lijkt erop dat 'onbedoeld' alle piepjes zachter zijn gemaakt met de laatste update om die overmatige snelheidspiepjes te verzachten.

Zelf merk ik het ook af en toe met de knipperlicht geluiden, die hoor ik soms ook wel en veel vaker ook weer niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
MichaelJ schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:01:
[...]

Moet jij dan ook je telefoon op je spiegel leggen om te ontgrendelen? Ik las in de app bij het activeren dat je in de buurt kon zijn en dat dan de auto ontgrendeld, maar dit is bij mij niet het geval.
Yep, echt de telefoon erop leggen (of Apple Watch werkt ook!).
MichaelJ schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:19:
[...]

Het lijkt erop dat 'onbedoeld' alle piepjes zachter zijn gemaakt met de laatste update om die overmatige snelheidspiepjes te verzachten.

Zelf merk ik het ook af en toe met de knipperlicht geluiden, die hoor ik soms ook wel en veel vaker ook weer niet.
En ook dit herken ik. Moet het zelf nog verifiëren, maar is het geluid niet harder te zetten door de rechter "geluidsbalk" harder te zetten? Deze wordt zichtbaar als je het geluid aanpast. De meest linker "geluidsbalk" is voor de muziek en de rechter "geluidsbalk" is voor notificaties en waarschuwingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo99
  • Laatst online: 19-09 21:35
Op de website van BYD DE (www.byd-auto.de) staat een lijst met accessoires voor o.a. de Seal:

https://www.byd-auto.de/-...les/byd_zubehrkatalog.pdf

Er staan allerlei leuke dingen op zoals velgensets, verlagingssets maar ook deze:

"FlexDrive Modul BYD SEAL"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8LrF1H8zPVI3hka51xrFwEPOSKk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sWN8G2mbrH1Axj9LyumchMFJ.jpg?f=user_large

Ik heb geen idee wat hiervan precies de bedoeling of het nut is maar mogelijk kan hiermee de lichte vertraging bij de accelleratie worden omzeilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Turbo99 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:23:
Op de website van BYD DE (www.bydauto.de) staat een lijst met accessoires voor o.a. de Seal:

Er staan allerlei leuke dingen op zoals velgensets, verlagingssets maar ook deze:

[Afbeelding]

Ik heb geen idee wat hiervan precies de bedoeling of het nut is maar mogelijk kan hiermee de lichte vertraging bij de accelleratie worden omzeilt.
ik lees dat het vooral is om range te verbeteren..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo99
ToolkiT schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 17:17:
[...]

ik lees dat het vooral is om range te verbeteren..
Dat las ik ook maar er staat ook dat de accelleratie met deze FlexDrive module zonder vertraging gaat en dat deze zorgt voor een directe gasresponse en een zeer goede performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Turbo99 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 17:41:
[...]

Dat las ik ook maar er staat ook dat de accelleratie met deze FlexDrive module zonder vertraging gaat en dat deze zorgt voor een directe gasresponse en een zeer goede performance.
even snel in google translate levert volgende op:
"The flexdrive module maximizes the range of the vehicle while maintaining the sporty and dynamic driving experience. Acceleration occurs without delay, and direct throttle response ensures outstanding performance"
cq
"De flexdrive-module maximaliseert de actieradius van het voertuig terwijl de sportieve en dynamische rijervaring behouden blijft. De acceleratie vindt zonder vertraging plaats en de directe gasrespons zorgt voor uitstekende prestaties"

Ik lees daarin dat de range beter word zonder dat de rijervaring aangetast word.. niet persee dat hij verbeterd word..
Maar mogelijk kan dat wel via de modus.. dat standje 1 eco mode is (meer range zelfde gas response) en standje 5 sport mode is met snelle gasresponse (en verlies van range)

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 16-07-2024 17:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turbo99
Heb de website van de fabrikant gevonden en daar staat veel meer info:

https://www.chiptuning.co...530hp-390kw/pedalbox.html

Er moet een kastje worden aangesloten tussen het gaspedaal en de bekabeling van de auto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ObzXiJ-4q-TYP3pr49Ja2VSU0Ww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UWiaE7TUCLqpbhbiFeH92x3r.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Turbo99 op 16-07-2024 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baannos
DeGroteMuis schreef op maandag 15 juli 2024 @ 10:21:
[...]

Dat klinkt als een bekend laad softwareprobleem bij HPC, daar heeft de mijne ook nog last van, alleen topt die op 50-55 kW na de startpiek van 150-155kW. Het is geen rapidgate (te warme accu), want als je hem loskoppelt en direct opnieuw aansluit, krijg je weer een paar minuten volle snelheid. Vreemd genoeg heb ik hier bij Tesla Superchargers geen last van, dan blijft de snelheid gewoon conform laadcurve goed. Er schijnt een softwareupdate voor te zijn aldus Youtuber Tarik Bay (Duits).

Edit: ik zocht nog even de linkjes erbij, maar zo te zien had ik die al eens eerder met je gedeeld: DeGroteMuis in "Het grote BYD Seal topic"

Je andere foutmelding zegt me zo niets, hopelijk een kleinigheidje.
Excuus, je hebt gelijk. Dit had je al eerder gedeeld met me!

Vandaag van 10:30 tot 15:00 uur in de showroom BYD gezeten.. de monteur heeft echt alles getest, ge-update, en gedaan. Melding heeft kennelijk geen log achtergelaten in de BC. Dus ze konden bij uitlezen niets vinden.

Op de terugweg naar huis even 15 min fastcharge gedaan en wat denk je?!? Damn f*^%#k melding weer in t scherm.

Ik ben wel een beetje klaar met naar A’dam rijden elke 1.000 klm. Ga morgen telefonisch maar even de optie bespreken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiMe65
ToolkiT schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 17:51:
[...]

Ik lees daarin dat de range beter word zonder dat de rijervaring aangetast word.. niet persee dat hij verbeterd word..
Maar mogelijk kan dat wel via de modus.. dat standje 1 eco mode is (meer range zelfde gas response) en standje 5 sport mode is met snelle gasresponse (en verlies van range)
Hopelijk komt BYD met een software update waarbij de range wordt vergroot. Mijn ex-Polestar reed 15% zuiniger door een paar software updates.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mennomaassluis
  • Laatst online: 08-09 10:03
16 of 19 augustus wordt het auto omruilen. Dan mag ik met de BYD Seal AWD in Ice Blue en Tahitian Blue interieur gaan rijden. Ik heb inmiddels een laadpaal thuis (mijn vrouw rijdt een Fiat 500E), dus laden wordt geen probleem.

De planning heeft alles te maken met het leasecontract van mijn huidige auto, die loopt formeel in het weekend af. Van de week de auto minutieus schoongemaakt en nagelopen op kleine schades. Maar na 4 jaar rijden zien mijn velgen er nog uit als nieuw. Geen kras niets. Maar de A180 ligt extreem laag, dus de onderkant van de chassisbalken hebben wel wat beschadigingen, dus dat maar gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baannos
Goedemorgen Seal Collega's,

Gisteren bezoek gehad van BYD. Op kantoor kwamen ze de Seal downgrade van de ECU/Accu regelaar. Hij is naar versie 3.0007 terug gezet begreep ik. Hiermee is het probleem dat ik na een snellaad sessie krijg verholpen! Dat klonk als muziek in mijn oren. Ready om volgende week naar Zuid Frankrijk te gaan. Voor de zekerheid toch even een 11 minuten sessie snelladen gedaan, puur check, check dubbel check.
Na het loskoppelen, reed ik de parkeerplaats af en wat kreeg ik helaas:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyeqBhgb4tFMP8kCWx5ys6azeJk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/41RwqKqmQhKwnXvajJguPw16.jpg?f=user_large

Oef.. Ik weet echt niet waarom deze Seal van mij zo stront eigenwijs is hoor. Heb bijna medelijden voor de monteurs die aan mijn auto moeten werken.. Hoe frustrerend is dit ook voor hun. Wil niet als een "lastige" eigenaar overkomen, maar kan dit ook niet negeren. Toch?

Vanmorgen zetten ik de auto aan, op weg naar een nieuwe dag kantoor, krijgen een software update (OTA) V1.2.0. Ik zou toch zeker weten dat we die al eerder hebben gehad? Dat was toch dé upadte voor draadloos Apple carplay?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SrtpcIdwnwcLYAIXzfPQSjrdI20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KeiDGjdCEhvKMX6HMgXSySVh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMrtMOJ0NrKW_x5zZir7bBWOqig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4QJHU8vlmOOEpkXQqONx39D8.jpg?f=fotoalbum_large

Verschil zit hem in de ISA kaart versie. Was: EU.3.0.0704.02 en is nu dus: EU.3.1.1204.02
Nou dit is dan maar weer up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
Hebben andere ook dat wanneer je via CarPlay aan het bellen bent met iemand en je weigert een tweede inkomende oproep, dat daarna dan de oorspronkelijke oproep veel zachter klinkt (en ook niet meer harder te zetten is daarna)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjerome
  • Laatst online: 29-08 13:25
Iphonevannick schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:57:
Hebben andere ook dat wanneer je via CarPlay aan het bellen bent met iemand en je weigert een tweede inkomende oproep, dat daarna dan de oorspronkelijke oproep veel zachter klinkt (en ook niet meer harder te zetten is daarna)?
Het is dat je het zegt, dat heb ik inderdaad ook gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Op de website van BYD DE (www.byd-auto.de) staat een lijst met accessoires voor o.a. de Seal:

[Afbeelding]

Dat zou wel een mooie zijn voor de mensen die dat minder fijn vinden. Als dat het enige bezwaar is, heb je een redelijk betaalbare oplossing nu. En misschien nog wel voor minder te krijgen, want wat me ook opvalt: Dashcam BYD Seal, voor 199 euro. :? De beschrijving lijkt verdacht veel op de standaard TopBYD dahbcam. Zelfs als montage erbij inzit, vind ik 199 wel een aardig prijzige aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iphonevannick
Sjerome schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:32:
[...]

Het is dat je het zegt, dat heb ik inderdaad ook gehad.
Altijd goed om te weten dat ik niet de enige ben, dan is het wachten op een update.

Weet iemand of er officiële manieren zijn om bugs te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
Baannos schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 07:56:
Goedemorgen Seal Collega's,

Gisteren bezoek gehad van BYD. Op kantoor kwamen ze de Seal downgrade van de ECU/Accu regelaar. Hij is naar versie 3.0007 terug gezet begreep ik. Hiermee is het probleem dat ik na een snellaad sessie krijg verholpen! Dat klonk als muziek in mijn oren. Ready om volgende week naar Zuid Frankrijk te gaan. Voor de zekerheid toch even een 11 minuten sessie snelladen gedaan, puur check, check dubbel check.
Na het loskoppelen, reed ik de parkeerplaats af en wat kreeg ik helaas:

[Afbeelding]

Oef.. Ik weet echt niet waarom deze Seal van mij zo stront eigenwijs is hoor. Heb bijna medelijden voor de monteurs die aan mijn auto moeten werken.. Hoe frustrerend is dit ook voor hun. Wil niet als een "lastige" eigenaar overkomen, maar kan dit ook niet negeren. Toch?

Vanmorgen zetten ik de auto aan, op weg naar een nieuwe dag kantoor, krijgen een software update (OTA) V1.2.0. Ik zou toch zeker weten dat we die al eerder hebben gehad? Dat was toch dé upadte voor draadloos Apple carplay?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verschil zit hem in de ISA kaart versie. Was: EU.3.0.0704.02 en is nu dus: EU.3.1.1204.02
Nou dit is dan maar weer up-to-date.
Jee joh, het zit ook echt niet mee bij je! |:( Wel bijzonder dat je isa kaart versie (die volgens mij je navigatie kaartmateriaal aangeeft) na een downgrade van je ECU/accu regelaar met een bijna gelijk versienummer 3.0007 opeens weer bijgewerkt wordt van 3.0.0.7xxx naar 3.1.12xxx, dat klinkt bijna alsof ze je kaartmateriaal gedowngrade hebben. 7(8)7

Hopelijk hebben ze snel een oplossing zodat je auto én snel snellaadt én geen fouten meer geeft erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
Ja bloed irritant is dat wel zeg.. Via teams bellen in CarPlay werkt ook niet even lekker… en ik word dus regelmatig op die manier gebeld..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ

[Afbeelding]

Wie gaat dit bestellen en uit proberen? 🤓

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
MichaelJ schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 00:16:
[...]

Ja bloed irritant is dat wel zeg.. Via teams bellen in CarPlay werkt ook niet even lekker… en ik word dus regelmatig op die manier gebeld..
Ik heb niet zo vaak bellers in de auto dus volume bij 2 gelijktijdige bellers nog niet kunnen ervaren, maar met Teams en Android Auto eigenlijk nog geen problemen gehad. Wat gaat er dan niet zo lekker?
MichaelJ schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 00:16:
Wie gaat dit bestellen en uit proberen? 🤓
Alleen beschikbaar voor AWD Seal?
Dat klinkt als een taak voor iemand met een Shadow Green AWD Seal! :+

Ik betwijfel of het echt het verschil maakt in de lichte vertraging op het stroompedaal die voor sommigen storend is, jammer! Zo te zien aan de website van de fabrikant waar @Turbo99 in een latere post naar verwijst, past de pedalbox alleen de curve van het gas signaal aan, waardoor het gas progressiever of minder progressief reageert. Dat klinkt niet alsof het de vertraging in de reactie wegneemt, alleen de impact van het pedaal indrukken kan sterker of zwakker worden. Natuurlijk compenseert dat een klein beetje het effect van de vertraging, maar niet volledig verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
DeGroteMuis schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:28:
[...]

Ik heb niet zo vaak bellers in de auto dus volume bij 2 gelijktijdige bellers nog niet kunnen ervaren, maar met Teams en Android Auto eigenlijk nog geen problemen gehad. Wat gaat er dan niet zo lekker?

[...]

Alleen beschikbaar voor AWD Seal?
Dat klinkt als een taak voor iemand met een Shadow Green AWD Seal! :+

Ik betwijfel of het echt het verschil maakt in de lichte vertraging op het stroompedaal die voor sommigen storend is, jammer! Zo te zien aan de website van de fabrikant waar @Turbo99 in een latere post naar verwijst, past de pedalbox alleen de curve van het gas signaal aan, waardoor het gas progressiever of minder progressief reageert. Dat klinkt niet alsof het de vertraging in de reactie wegneemt, alleen de impact van het pedaal indrukken kan sterker of zwakker worden. Natuurlijk compenseert dat een klein beetje het effect van de vertraging, maar niet volledig verwacht ik.
Don't tempt me })

Maar inderdaad als het alleen een curve aanpassing is dan verwacht ik niet veel te zien in verbruik ook o.i.d.. Ik vind de zogenoemde vertraging ook helemaal niet storend, nog steeds hoop ik wel op een Super Sport modus waarbij ook regeneratief remmen wat meer wordt en dat hij iets langer z'n volledige vermogen houdt. Voor een auto met 530pk vind ik de acceleratie van 80-150km/h bijzonder langzaam namelijk.

En wat betreft Teams bellen, het lijkt erop dat er flinke vertraging optreed. Ook het opnemen wil niet altijd lekker gaan, dan gaat de audio niet via de Seal maar staat die op m'n iPhone etc.

Nu vind ik Teams bellen sowieso niet zo heel fijn, maar dat is een ander verhaal. Ik bel eigenlijk nagenoeg continu in de auto, dat is ook deel van mijn job dus vandaar dat ik hier regelmatig tegen aan loop.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
Overigens, afgelopen woensdag een Ice Blue bij Rotterdam Blijdorp op de A20 gespot in het wild. Na zo'n 10k KM en 4 maanden in bezit is dit de eerste die ik in het 'wild' heb gespot.

Gezien het kenteken en hoe schoon en shiny deze Ice Blue Seal was, gok ik dat deze echt vers van de pers was.

Ik voel me net weer een motorrijder die zwaait naar z'n mede bikers.. met de bestuurder had ik dan ook even een bevestigend duimpje omhoog en lachend gezicht toen we naast elkaar op reden waar we bij de afrit richting de A16 afscheid namen. Bye Buddy ;w

**Oké nu weer normaal, het is maar een auto.... :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vraagje aan de Seal rijders hier..
In reviews hoor ik wel eens dat de remmen wat abrubt reageren, wat is jullie ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
MichaelJ schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:47:
[...]

Don't tempt me })

Maar inderdaad als het alleen een curve aanpassing is dan verwacht ik niet veel te zien in verbruik ook o.i.d.. Ik vind de zogenoemde vertraging ook helemaal niet storend, nog steeds hoop ik wel op een Super Sport modus waarbij ook regeneratief remmen wat meer wordt en dat hij iets langer z'n volledige vermogen houdt. Voor een auto met 530pk vind ik de acceleratie van 80-150km/h bijzonder langzaam namelijk.

En wat betreft Teams bellen, het lijkt erop dat er flinke vertraging optreed. Ook het opnemen wil niet altijd lekker gaan, dan gaat de audio niet via de Seal maar staat die op m'n iPhone etc.

Nu vind ik Teams bellen sowieso niet zo heel fijn, maar dat is een ander verhaal. Ik bel eigenlijk nagenoeg continu in de auto, dat is ook deel van mijn job dus vandaar dat ik hier regelmatig tegen aan loop.
Zoals ik onderstaande lees, inderdaad dus alleen een curve aanpassing.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GjV0sQ2OGxzOS5Df2op1eTkGM4k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jlgDVEgrFgFSpzSjYGywJ4Sa.png?f=fotoalbum_large

De acceleratie vind ik een lastige, is de auto traag, of voelt het alleen traag vergeleken met vergelijkbare (ICE?) auto's? Tot 100 voelen zowel de AWD als de RWD wel een stuk sneller dan erboven. Bij de RWD voel je ook echt dat 't vanaf 100 terugloopt en voelt het vanaf 120-130 meer ecoboost dan turboboost, maar 4 vrienden in een Volvo S60 T8 Recharge moesten toch wel echt trappen om een beetje bij te blijven als wij met z'n tweeën in de Seal even enthousiast op het stroompedaal gingen na een Baustelle. :*)

Nog niet zo meegemaakt met Teams in de auto met AA, alleen bij slecht internet even haperingen. Bij mijn werkgever is Teams de go-to meeting tool, dus op ritten van kantoor naar huis teams ik nog wel eens. Wel altijd alleen audio dan, niet in een houder met beeld, misschien dat daar nog wat verschil in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
MichaelJ schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:50:
Overigens, afgelopen woensdag een Ice Blue bij Rotterdam Blijdorp op de A20 gespot in het wild. Na zo'n 10k KM en 4 maanden in bezit is dit de eerste die ik in het 'wild' heb gespot.

Gezien het kenteken en hoe schoon en shiny deze Ice Blue Seal was, gok ik dat deze echt vers van de pers was.

Ik voel me net weer een motorrijder die zwaait naar z'n mede bikers.. met de bestuurder had ik dan ook even een bevestigend duimpje omhoog en lachend gezicht toen we naast elkaar op reden waar we bij de afrit richting de A16 afscheid namen. Bye Buddy ;w

**Oké nu weer normaal, het is maar een auto.... :+
Het is maar een auto, maar toch, hartstikke leuk toch, dat onderlinge enthousiasme? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeGroteMuis
ToolkiT schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:04:
Vraagje aan de Seal rijders hier..
In reviews hoor ik wel eens dat de remmen wat abrubt reageren, wat is jullie ervaring daarmee?
Als je net uit een andere auto komt, dan bij lage snelheden wel ja. Gewoon onder het rijden geen last van, maar met bijvoorbeeld parkeren werkt de hydraulische rem wat enthousiast. Nog steeds prima te doseren, maar wel wat feller dan bij andere auto's. Omgekeerd hetzelfde: Na een paar dagen in de Seal weer een rondje in de cabrio is het echt even wat meer trappen om stil te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G S
  • Laatst online: 10-09 18:00

G S

DeGroteMuis schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:34:
[...]

Als je net uit een andere auto komt, dan bij lage snelheden wel ja. Gewoon onder het rijden geen last van, maar met bijvoorbeeld parkeren werkt de hydraulische rem wat enthousiast. Nog steeds prima te doseren, maar wel wat feller dan bij andere auto's. Omgekeerd hetzelfde: Na een paar dagen in de Seal weer een rondje in de cabrio is het echt even wat meer trappen om stil te staan.
Ik deel de mening in de brake assist mode comfort.
Als de brake assist mode in sport staat vind ik hem wel te agressief reageren op de rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinculum
Te koop! Seal carbon performance spoiler en kofferbak mat. Beide nieuw. De mat heb ik 1 week in de auto gehad maar vond hem voor mij persoonlijk niet veel toevoegen. De foto hieronder is direct na plaatsing. Nu zijn de vouwen een heel stuk minder.
De spoiler heb ik per ongeluk in carbon besteld maar de vrouw wil helemaal geen spoiler.
Er zit een kleine plek op de spoiler die iets minder goed het carbon patroon heeft.
Beide samen voor €60.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27TzweMKajyjneoboG1Kvqj7SZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jnhB2gvSp2ODJdFlqQpCjRDm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrbYrSLZqWCG_CocXZecx9zyp2s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/emdQfaaKNJ4RdM8k9b0zlPbJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhW4WGpD2FpEaLNNUvKlI1_PZxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c8vIFVIglUakBgdPKWnO7jMC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i03ahJw804AjkXIOv1W9f95J1KI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BnxJceWURCn1IJxIpys0Tdfi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QC3mTpLlH1r1ivqgKd_4dv_-ZIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NXNMdUKx0IqA9rlTn3lAvgY6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M0untainD3w
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 06-07 22:09
Dat heb ik ook inderdaad!! Het is volgens mij met alle oproepen want als ik dan op Teams gebeld wordt en ik die wegdruk, dan heb ik hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico Mono
My Seal user experience:
Tot nu toe erg tevreden. Fijne rijdersauto en positieve reacties van collega's en vrienden. Ruimte is meer dan voldoende. Afwerking is prima, alles steekt goed in elkaar. Infotainment vergt wat gewenning, maar kan redelijk de weg vinden in de menustructuur.

Zijn er verbeterpunten? Jazeker, maar dat geldt voor iedere auto. Youtuber Deserialized heeft een website met verbeterpunten, bugs, etc. Misschien leuk om https://bydseal.kampsite.co/ eens te bezoeken. Ik zie iig herkenbare punten.

Het Dynaudio systeem:
Ik worstel nog steeds met de instellingen om een lekker geluid te produceren. Welk sound profiel en eq settings gebruiken jullie?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vanadium
Rico Mono schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 13:43:
Het Dynaudio systeem:
Ik worstel nog steeds met de instellingen om een lekker geluid te produceren. Welk sound profiel en eq settings gebruiken jullie?
Ik ook, dit is het enige wat echt minder is dan bij mijn oude Tesla M3. Het lukt me ook niet om een lekker sprankelend geluid te krijgen. Met deze instellingen is het geluid acceptabel. Hopelijk komen er betere EQ settings om het geluid te verbeteren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6tKCIzQVLqnsIhr4vwN8Lf1uc8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yVDcaowbL2SDX4vMqvZdjsgS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7qkdGheoPBJWojhhEb8JFNnJbAg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5d8zR1BvcIi4KEBtiTg8Rqpa.jpg?f=user_large

Hogere bass en sub maakt het geluid nog doffer en boomiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico Mono
vanadium schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:27:
[...]

Ik ook, dit is het enige wat echt minder is dan bij mijn oude Tesla M3. Het lukt me ook niet om een lekker sprankelend geluid te krijgen. Met deze instellingen is het geluid acceptabel. Hopelijk komen er betere EQ settings om het geluid te verbeteren

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hogere bass en sub maakt het geluid nog doffer en boomiger.
Dank je Vanadium! Ook ik heb de surrounding aanstaan, wat ik bij mijn vorige auto’s nooit deed en hoefde. Surround uit in de Seal is doods/vlak meh… Ik zal jouw eq settings eens proberen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Baannos
Hierbij weer even een update betreft mijn Seal...

Na een paar dagen gelogeerd te hebben in de vestiging, en een bijzonder intens aandacht van de monteurs. iS de seal weer als een vis in het water. De mannen van BYD hebben samen met BYD Europe het euvel gevonden. Voor de zekerheid, is er gisteren en vandaag gebruik gemaakt van de fast charge, waar het dus elke keer door fout ging. Deze keren, volgens monteur, geen fouten meer!

De mannen van BYD hebben er voor gezorgd, dat ik dus gewoon morgen met de eigen Seal richting Monaco kan gaan. Top gelopen!

En of het niet beter kon worden, ben ik nog beloond met het zo gewilde schaal model van de Seal!! Dat heet toch wel een dikke pleister, of de ervaringen van de eerste 4.000 kilometers..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cK0jRXWnRQ1D95kw-g1kx9mgisw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DwSOWdetFPiWFEvo3WUWT91a.jpg?f=fotoalbum_large

Dus hier weer een zeer tevreden Seal chauffeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
Baannos schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:10:
Hierbij weer even een update betreft mijn Seal...

Na een paar dagen gelogeerd te hebben in de vestiging, en een bijzonder intens aandacht van de monteurs. iS de seal weer als een vis in het water. De mannen van BYD hebben samen met BYD Europe het euvel gevonden. Voor de zekerheid, is er gisteren en vandaag gebruik gemaakt van de fast charge, waar het dus elke keer door fout ging. Deze keren, volgens monteur, geen fouten meer!

De mannen van BYD hebben er voor gezorgd, dat ik dus gewoon morgen met de eigen Seal richting Monaco kan gaan. Top gelopen!

En of het niet beter kon worden, ben ik nog beloond met het zo gewilde schaal model van de Seal!! Dat heet toch wel een dikke pleister, of de ervaringen van de eerste 4.000 kilometers..

[Afbeelding]

Dus hier weer een zeer tevreden Seal chauffeur
Goed om te horen en geeft vertrouwen in de service van BYD. Goede reis naar Monaco!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinculum
Wisten jullie dat als je met 3 vingers op je scherm naar beneden beweegt dat je de temperatuur kan aanpassen?
En met 3 vingers naar links/rechts de ventilator snelheid?
En dat het ook werkt als je in Carplay zit?
Graag gedaan. 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiMe65
Vandaag weer eens zonder sleutel op pad geweest. Grappig om je auto met de Apple Watch of iPhone open en dicht te maken. Alleen als de achterklep openstaat krijg ik het niet voor elkaar om de auto af te sluiten. Je moet dan eerst in de auto de achterklep sluiten omdat ook de knopjes in de klep niet werken als je geen sleutel bij je hebt.

Doe ik iets fout of is het gewoon zo omslagtig of ben ik te lui om even heen en weer te lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baannos
WiMe65 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:33:
Vandaag weer eens zonder sleutel op pad geweest. Grappig om je auto met de Apple Watch of iPhone open en dicht te maken. Alleen als de achterklep openstaat krijg ik het niet voor elkaar om de auto af te sluiten. Je moet dan eerst in de auto de achterklep sluiten omdat ook de knopjes in de klep niet werken als je geen sleutel bij je hebt.

Doe ik iets fout of is het gewoon zo omslagtig of ben ik te lui om even heen en weer te lopen?
Ik heb de sleutel in de iphone wel voor elkaar. Ik krijg alleen een foutmelding als ik hem op de apple watch actief wil maken.. heb jij daar iets speciaals voor moeten doen? Ik heb een iphone 15 pro en een apple watch Ultra, beide op de nieuwste software.

Gelukt.. even opnieuw gedaan, en nu werkt het wel..

[ Voor 3% gewijzigd door Baannos op 24-07-2024 06:52 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 41 Laatste