18 x 8.5 J ET 35,5
Steek (Bouten) 5 x 114.3
Naafdiameter 64.,1
Deze bijvoorbeeld
[ Voor 24% gewijzigd door justinb81 op 17-05-2026 20:14 ]
Top dank je! Dan kan ik ook bv de huidge hankooks overzetten op losse velgen en de huidge velgen met winterbanden uitrusten.. thanks!justinb81 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:12:
In de handleiding
18 x 8.5 J ET 35,5
Steek (Bouten) 5 x 114.3
Naafdiameter 64.,1
Deze bijvoorbeeld
Ik ben hier zelf ook naar aan het kijken. Had al een offerte aangevraagd voor alleen een subwoofer bij plaatsen, maar dan ga je al snel richting 1500/2000 euro.Forza11 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:12:
zijn er al ervaringen met audio upgrades specifiek voor de nieuwe Model Y RWD premium? Denk aan een externe subwoofer of speaker vervanging?
Weet wel dat Alpine en ik geloof Audison bezig zijn om een DIY setje te maken voor de verkoop zoals ze dat nu ook voor andere Tesla's doen. Ook is Mijn-Tesla hiermee bezig maar die gaf aan voorlopig nog niet klaar te zijn ermee.
Weet zelf ook nog niet wat ik nu ga doen, een custom install vind ik een beetje zonde voor zoveel geld. Waarschijnlijk wacht ik dan liever een tijdje totdat er een mooie DIY upgrade set is voor hetzelfde bedrag en veel meer waar voor je geld.
Ik heb spatlappen voor mijn MY premium RWD besteld. Heb echter nog geen 200km gereden zonder dus echt vergelijkings materiaal heb ik niet maar online wel gelezen dat het een hoop zou moeten schelen.BMWi4 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:47:
Zit in twijfel om spatlappen te bestellen voor mijn nieuwe MYP. Heeft iemand ervaring hiermee of het nut heeft?
thanks! Dan best even geduld hebben inderdaad, ik heb ook wat informatie verzoekjes uitstaan, ik zal hier posten als ik nieuwe informatie hebMelchuzz schreef op maandag 18 mei 2026 @ 22:50:
[...]
Ik ben hier zelf ook naar aan het kijken. Had al een offerte aangevraagd voor alleen een subwoofer bij plaatsen, maar dan ga je al snel richting 1500/2000 euro.
Weet wel dat Alpine en ik geloof Audison bezig zijn om een DIY setje te maken voor de verkoop zoals ze dat nu ook voor andere Tesla's doen. Ook is Mijn-Tesla hiermee bezig maar die gaf aan voorlopig nog niet klaar te zijn ermee.
Weet zelf ook nog niet wat ik nu ga doen, een custom install vind ik een beetje zonde voor zoveel geld. Waarschijnlijk wacht ik dan liever een tijdje totdat er een mooie DIY upgrade set is voor hetzelfde bedrag en veel meer waar voor je geld.
Ik heb spatlappen en PPF op de deuren. Dit weekend gemerkt dat er na een jaar al enkele flinke happen uit de PPF zijn. Dus ja, zeker nut IMO.BMWi4 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:47:
Zit in twijfel om spatlappen te bestellen voor mijn nieuwe MYP. Heeft iemand ervaring hiermee of het nut heeft?
Is dat PPF als in een accessoire, of heb je ergens een klein stukje PPF gevonden?Fire69 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:50:
[...]
Ik heb spatlappen en PPF op de deuren. Dit weekend gemerkt dat er na een jaar al enkele flinke happen uit de PPF zijn. Dus ja, zeker nut IMO.
Ik wil ook graag mijn spatlappen monteren op mijn M3H, maar wil daar een klein stukje PPF plaatsen, echter kan ik alleen maar stukken vinden van vierkante meters bij wijze van spreken.
Savonds loop ik even een rondje om het huis en dan prik ik gelijk de auto even aan de paal. Ik heb mijn telefoon dan niet bij me. Dus ik krijg het laadklepje niet open. Heb ik de telefoon wel bij me dan moet ik de auto openen/aanzetten en dan kan ik op het klepje tikken en gaat het open, of via de app. Maar ik heb m'n telefoon niet bij me.
Bij Ome Ali heb ik zo'n remote laadklepopener gekocht en een waterdicht kastje. 5 min huisvlijt (solderen) en de remote zit in het kastje.
Werkt feilloos. Knopje drukken en laadklep gaat open. (gelukkig heeft de buurman geen Tesla)
Happen uit de PPF, heb je daar foto's van ben ik wel benieuwd naar.Fire69 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:50:
[...]
Ik heb spatlappen en PPF op de deuren. Dit weekend gemerkt dat er na een jaar al enkele flinke happen uit de PPF zijn. Dus ja, zeker nut IMO.
Ik heb alleen spatlappen en na 3 jaar geen enkele schade op de locatie waar je de Tesla accessoire PPF zou moeten plaatsen.Fire69 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:50:
Ik heb spatlappen en PPF op de deuren. Dit weekend gemerkt dat er na een jaar al enkele flinke happen uit de PPF zijn.
Ik heb alleen flinke steenslag op de ‘motor’kap. Dat ziet er heel lelijk uit en laat ik binnenkort fixen. Hebben meer first gen MY eigenaren hier last van? Dat zou de enige plek zijn waar ik PPF zou overwegen.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS | Sony A6700 + Sigma 17-40mm F1.8 ART
Accessoire: https://shop.tesla.com/nl...beschermingsfolie-model-yFL_ schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 13:25:
[...]
Is dat PPF als in een accessoire, of heb je ergens een klein stukje PPF gevonden?
Ik wil ook graag mijn spatlappen monteren op mijn M3H, maar wil daar een klein stukje PPF plaatsen, echter kan ik alleen maar stukken vinden van vierkante meters bij wijze van spreken.
Wel gekocht op Amazon voor de helft van de prijs
Als ik het niet vergeet maak ik eens een foto ervan.Card Nox schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:17:
[...]
Happen uit de PPF, heb je daar foto's van ben ik wel benieuwd naar.
Ik kreeg alleen de indruk dat niet alle knopjes werken die je op Ali koopt?LastSamurai schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:11:
Stukje redneck engineering van mijn kant.
Savonds loop ik even een rondje om het huis en dan prik ik gelijk de auto even aan de paal. Ik heb mijn telefoon dan niet bij me. Dus ik krijg het laadklepje niet open. Heb ik de telefoon wel bij me dan moet ik de auto openen/aanzetten en dan kan ik op het klepje tikken en gaat het open, of via de app. Maar ik heb m'n telefoon niet bij me.
Bij Ome Ali heb ik zo'n remote laadklepopener gekocht en een waterdicht kastje. 5 min huisvlijt (solderen) en de remote zit in het kastje.
Werkt feilloos. Knopje drukken en laadklep gaat open. (gelukkig heeft de buurman geen Tesla)[Afbeelding]
Moet je wel je telefoon bij je hebben.jongetje schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:22:
Je kunt toch ook op de laadklep drukken? Daar sta je toch bij als je de kabrl insteekt. Dat voegt een knopje dan toe?
Ik heb een rode ? Die werkt prima. Alle Tesla's gaan open. Alleen de standard kan het volgens mij niet, die heeft geen ontvanger.gjcvro schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 17:39:
[...]
Ik kreeg alleen de indruk dat niet alle knopjes werken die je op Ali koopt?
Heb je misschien een linkje naar het Ali knopje wat werkt? Ik dacht namelijk ook dat bepaalde knopjes niet zouden werken.LastSamurai schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:51:
[...]
Ik heb een rode ? Die werkt prima. Alle Tesla's gaan open. Alleen de standard kan het volgens mij niet, die heeft geen ontvanger.
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Loskoppelen?jongetje schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:22:
Je kunt toch ook op de laadklep drukken? Daar sta je toch bij als je de kabrl insteekt. Dat voegt een knopje dan toe?
Dat werkt niet met die Ali-knopjes. Die officiële Tesla-stekkers-met-knop gebruiken daar de signaal-pinnen voor. Je kan dus niet een kabel losmaken met alleen zo'n zendertje.gjcvro schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:48:
Loskoppelen?
[ Voor 11% gewijzigd door TwOkkie op 19-05-2026 21:19 ]
[J|O|R] <- .signature.gz
Ah, dan was dat waarschijnlijk de reden dat ik er nooit aan begonnen ben. Ik heb er ooit naar gekeken. Want openen is niet boeiend, ontgrendelen wel en daar gebruik ik de deurklink nu voor.TwOkkie schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 21:18:
[...]
Dat werkt niet met die Ali-knopjes. Die officiële Tesla-stekkers-met-knop gebruiken daar de signaal-pinnen voor. Je kan dus niet een kabel losmaken met alleen zo'n zendertje.
Goede vraag! Ik had exact deze ervaring en toen ik dit vroeg aan de Tesla medewerker: zou gewoon moeten werken.LastSamurai schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:51:
[...]
Ik heb een rode ? Die werkt prima. Alle Tesla's gaan open. Alleen de standard kan het volgens mij niet, die heeft geen ontvanger.
Heeft de Model 3/Y Standard een ontvanger in de klep zitten?
Leuk om met zo'n knop bij een laadplein te staan.
Nee, hij stopt niet met laden voor zover ik weet. Alleen het laadklepje gaat open zonder dat je een sleutel nodig hebt.jongetje schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 07:16:
Dan is het idd goed dat er weinig/geen Teslas in buurt zijn. Dan stoppen die allemaal met laden...
Leuk om met zo'n knop bij een laadplein te staan.
Ik heb deze:
https://nl.aliexpress.com/item/1005005584384100.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.56.529879d2SS1HaU&gatewayAdapt=glo2nld
Bereik is denk ik max 5 meter.
Die AB maakt alleen klepje open, unlocken of stoppen met laden doet ie niet inderdaad
^ ^ ^TwOkkie schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 21:18:
[...]
Dat werkt niet met die Ali-knopjes. Die officiële Tesla-stekkers-met-knop gebruiken daar de signaal-pinnen voor. Je kan dus niet een kabel losmaken met alleen zo'n zendertje.
Precies wat ik al zei: Om te stoppen met laden heb je een fysieke knop nodig die iets met de CP en/of PP pin doet. De knopjes op de stekkers van Tesla geven via die pins door dat het laden onderbroken en de stekker ontgrendeld moet worden. Je kan daar zelfs ombouwsetjes voor krijgen. Dat radiosignaal kan echt alleen maar een gesloten klepje open maken. Meer niet.
Je hoeft dus niet bang te zijn voor geintjes op een laadplein. Gelukkig maar.
[ Voor 4% gewijzigd door TwOkkie op 20-05-2026 12:18 . Reden: URL van zo'n ombouwsetje toegevoegd ]
[J|O|R] <- .signature.gz
Als je alleen maar het klepje open maakt, wat is dan het nut ten opzicht van even op het klepje drukken?TwOkkie schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 12:14:
[...]
^ ^ ^
Precies wat ik al zei: Om te stoppen met laden heb je een fysieke knop nodig die iets met de CP en/of PP pin doet. De knopjes op de stekkers van Tesla geven via die pins door dat het laden onderbroken en de stekker ontgrendeld moet worden. Je kan daar zelfs ombouwsetjes voor krijgen. Dat radiosignaal kan echt alleen maar een gesloten klepje open maken. Meer niet.
Je hoeft dus niet bang te zijn voor geintjes op een laadplein. Gelukkig maar.
Op het klepje drukken werkt alleen als ik mn telefoon bij me heb. Als ik die niet bij me heb dan gaat er niks open. Met de Ali AB gaat ie netjes open. En sneller. Auto hoeft niet wakker te worden oid. Klik en open.gjcvro schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 13:04:
[...]
Als je alleen maar het klepje open maakt, wat is dan het nut ten opzicht van even op het klepje drukken?
Driveprotected.com verstuurd helemaal niet naar Nederland.
Tesbros DIY Wrapclub heeft nu een aanbieding lopen voor een mooi setje voor 1,327 euro maar met import/belasting/verzending gaat dit al snel naar 1,822 euro..
Dan is er nog tesla-protect.com waar ik niet veel reviews over kan vinden, op eerste oog lijkt het prima maar geen Tesbros DIY Wrapclub/Driveprotected kwaliteit.. daar zou het all in uitkomen op 1,385 euro.
Heeft iemand ervaring met tesla-protect.com PPF kit? Zijn er nog meer mensen die zelf PPF aangebracht hebben en zo ja, wat is jouw ervaring?
@Card Nox Jij nog aan het twijfelen?
Nice! Heb je die ergens goedkoper kunnen krijgen of heb je de volle 899,- afgetikt op de website van Snuuzu?
Via de website van snuuzu 100 euro korting en daarmee 799 🙈Myrdhin schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:02:
[...]
Nice! Heb je die ergens goedkoper kunnen krijgen of heb je de volle 899,- afgetikt op de website van Snuuzu?
Installatie moet achter het dashboardkastje, waar heel moeilijk bij te komen is. Je moet meerdere panelen losmaken en ongemakkelijk gaan liggen onder je dashboard kastje om bij de kabel te komen die je nodig hebt. Er daar wel een filmpje van door Enhanced.
Je kunt ook je commander laten zitten achter de middelconsole maar dan mis je belangrijke features zoals blind spot alerts. Je moet dan nog steeds de strip aansluiten achter het dashboard kastje. Ik heb daarom mn commander daar ook naartoe verplaatst. Hij gaat dan ook niet meer 'uit' als je auto uit staat. Bij een installatie achter de middenconsole is dat wel het geval waardoor je bijv geen smart buttons kunt gebruiken buiten de auto (eg frunk openen).
n.b. ik ga ervanuit dat je ook een sexy commander in gebruik hebt, anders geldt het verhaal over de commander niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Magnolia op 24-05-2026 11:19 ]
Ontspan.
Dank voor je reactie. Ik heb geen Commander dus dat maakt het iets simpeler.Magnolia schreef op zondag 24 mei 2026 @ 11:16:
Waar loop je op vast? Heb het zelf ook gedaan voor mn M3 2019, wel lastige klus en je hebt nog een keer hetzelfde kabeltje nodig dat bij de strip geleverd wordt om de commander te kunnen daisy chainen met de controller van de strip. Hier kwam ik pas achter tijdens installatie. Irritant en toen kon ik weer paar weken wachten eer ik dat 2e kabeltje binnen had.
Installatie moet achter het dashboardkastje, waar heel moeilijk bij te komen is. Je moet meerdere panelen losmaken en ongemakkelijk gaan liggen onder je dashboard kastje om bij de kabel te komen die je nodig hebt. Er daar wel een filmpje van door Enhanced.
Je kunt ook je commander laten zitten achter de middelconsole maar dan mis je belangrijke features zoals blind spot alerts. Je moet dan nog steeds de strip aansluiten achter het dashboard kastje. Ik heb daarom mn commander daar ook naartoe verplaatst. Hij gaat dan ook niet meer 'uit' als je auto uit staat. Bij een installatie achter de middenconsole is dat wel het geval waardoor je bijv geen smart buttons kunt gebruiken buiten de auto (eg frunk openen).
n.b. ik ga ervanuit dat je ook een sexy commander in gebruik hebt, anders geldt het verhaal over de commander niet.
Alle panelen zijn er af en ik denk dat ik de aansluiting zie waar ik moet daisychainen. Maar ik krijg die kabel er niet uit. In de video zeggen ze dat de pry tool kan helpen, maar het lukt me niet.
Ik heb deze gevolgd voor onze Model Y. Als je daar naar kijkt zie je misschien iets wat helpt?disbehave schreef op zondag 24 mei 2026 @ 11:31:
[...]
Dank voor je reactie. Ik heb geen Commander dus dat maakt het iets simpeler.
Alle panelen zijn er af en ik denk dat ik de aansluiting zie waar ik moet daisychainen. Maar ik krijg die kabel er niet uit. In de video zeggen ze dat de pry tool kan helpen, maar het lukt me niet.
Ik dacht me herinneren dat de stekker een soort nokje heeft wat je moet vrijmaken om de stekker los te krijgen? Het losmaken van de stekker is niet in beeld helaas.
Een voorbeeld daarvan kan je hier zien: YouTube: Remove Connectors The RIGHT Way! #automobile #mechanic
YouTube: How to Connect OBD2 to a 2026 Tesla Model Y Juniper
Ze zijn binnenRichh schreef op maandag 27 april 2026 @ 14:01:
[...]
Hmm, wat vind ik hier opeens op AliExpress...
https://a.aliexpress.com/_EuLhHFo
De EV Base wheel covers voor een Standard Y (en ik denk ook Standard 3) voor de helft van het geld
Ik heb ze besteld, zal wel wat weekjes duren voor ze binnen zijn, maar indien gewenst post ik wel een fotootje
![]() | ![]() |
Het blijven natuurlijk gigantische banden. Nee ze zijn niet zo strak als de lichtmetalen units die Tesla ook heeft. Maar ik vind het zo toch wel een stukje mooier dan de "putdeksels" die er standaard op zitten.
Al met al ben ik er blij mee. Gegeven dat lichtmetaal achteraf plaatsen ruim 20x zo duur zou zijn
[ Voor 41% gewijzigd door Richh op 25-05-2026 00:24 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
En je hebt nu ook eerlijke wiel doppen, volgens de ali site!
Replacement Wheel Cover: Eerlijke wieldekking.
:strip_exif()/f/image/xr9jTAXwX9YPEmeQ56HvFPDG.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had m eerst (zoals het 'hoort') aan de bovenkant geplakt. Dat werkt voor geen meter. Dan laat ie los.
Daarna met de bijgeleverde extra tape op de onderkant geplakt. Resultaat is aanzienlijk strakker, blijft beter zitten ook. Montage is wel prutsen met het kabeltje door het dashboard trekken maar kan in principe iedereen.
Kleuren zijn instelbaar, heeft animaties als je beter moet opletten van FSD. Uiteindes worden rood bij dodehoekwaarschuwing en er is een fancy knipperlichtanimatie. Laadstatus leest ie ook uit
Ik had de mijne in de middag aan de bovenkant gemonteerd en zag daarna bij iemand anders (discord S3xy) hoe hij er liggend uitzag.. Ik ben ook fan van liggen maar hoop nu stiekum dat hij door de warmte los laatRichh schreef op zondag 24 mei 2026 @ 13:27:
En dan nog een bonus foto, de S3XY strip in een Model Y Standard
[Afbeelding]
Ik had m eerst (zoals het 'hoort') aan de bovenkant geplakt. Dat werkt voor geen meter. Dan laat ie los.
Daarna met de bijgeleverde extra tape op de onderkant geplakt. Resultaat is aanzienlijk strakker, blijft beter zitten ook. Montage is wel prutsen met het kabeltje door het dashboard trekken maar kan in principe iedereen.
Kleuren zijn instelbaar, heeft animaties als je beter moet opletten van FSD. Uiteindes worden rood bij dodehoekwaarschuwing en er is een fancy knipperlichtanimatie. Laadstatus leest ie ook uit
Hoe ver heb jij hem naar achteren gemonteerd ?
Dat loslaten ging bij mij vanzelf als ie een middagje in de zon geparkeerd staat haha.markklok schreef op zondag 24 mei 2026 @ 14:26:
[...]
Ik had de mijne in de middag aan de bovenkant gemonteerd en zag daarna bij iemand anders (discord S3xy) hoe hij er liggend uitzag.. Ik ben ook fan van liggen maar hoop nu stiekum dat hij door de warmte los laat.
En zo ver:
Die kabel gaat heel moeilijk los idd. Je moet met een schroevendraaier midden op de connector duwen, dan gaat een lipje naar beneden en kun je connector eruit trekken. Vergelijkbaar met een netwerk kabel (rj45). Als je dat lipje niet indrukt kun je trekken wat je wilt maar de kabel gaat dan niet uit de female connector.disbehave schreef op zondag 24 mei 2026 @ 11:31:
[...]
Dank voor je reactie. Ik heb geen Commander dus dat maakt het iets simpeler.
Hier het instructie filmpje en screenshot. Zij doen t met een pry tool maar dat lukt mij niet. Te slap plastic. Ook heb ik een extra paneel lost gemaakt anders krijg ik nauwelijks een hand in die ruimte laat staan zo'n lastige connector lostrekken. Mocht je later nog meer accessoires van enhance willen dan zou ik nu alvast een 2e kabeltje daisy chainen zodat je later makkelijker een commander kunt aansluiten. Die plug van de commander kun je dan gewoon onder dashboard kastje laten uitkomen, klik je er zo op aan dan. Anders moet je alles weer losgaan maken.
[ Voor 17% gewijzigd door Magnolia op 24-05-2026 18:07 ]
Ontspan.
Waarom geven ze het zelf niet aan om hem aan de onderkant te plakken als dat mooier is?markklok schreef op zondag 24 mei 2026 @ 14:26:
[...]
Ik had de mijne in de middag aan de bovenkant gemonteerd en zag daarna bij iemand anders (discord S3xy) hoe hij er liggend uitzag.. Ik ben ook fan van liggen maar hoop nu stiekum dat hij door de warmte los laat.
Ik moet hem nog halen en ben nu wel benieuwd hoe groot dat verschil nu echt is.
Iemand hier ervaring mee en die mij kan aangeven welke je moet hebben? Dank.
Midden console, boven, achter
Midden console, onder armsteun
Midden console, voor boven, non sliding?
De bakjes die ik zelf heb lager in de bakken vind ik zo snel niet. Ik heb deze gekocht: de 6 in 1 set. Afgelopen zaterdag ontvangen en erg happy mee.
Dank, ook voor het filmpje dat je hebt gemaild. Wordt allemaal een stuk overzichtelijker zo.Card Nox schreef op maandag 25 mei 2026 @ 22:04:
Midden console, voor, boven, sliding
Midden console, boven, achter
Midden console, onder armsteun
Midden console, voor boven, non sliding?
De bakjes die ik zelf heb lager in de bakken vind ik zo snel niet. Ik heb deze gekocht: de 6 in 1 set. Afgelopen zaterdag ontvangen en erg happy mee.
Mooi! Ik heb hier de strip ook liggen maar na paar keer loslaten was ik er wel klaar mee, en toen alles weer verwijderd.Richh schreef op zondag 24 mei 2026 @ 13:27:
En dan nog een bonus foto, de S3XY strip in een Model Y Standard
[Afbeelding]
Dit zou een oplossing kunnen zijn, thnx. Vraag mij wel meteen af wat de reden van Enhance zou zijn om dit niet actief te adviseren.
Heb je reflectie (als je in het donker rijdt) van de ledstrip in vooruit en/of zijruiten?
Goeie vraag, geen idee... Maar ze doen er ook niet voor niets een 2e plakstrip bij denk ik dan?ChromeFR schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 01:09:
[...]
Mooi! Ik heb hier de strip ook liggen maar na paar keer loslaten was ik er wel klaar mee, en toen alles weer verwijderd.
Dit zou een oplossing kunnen zijn, thnx. Vraag mij wel meteen af wat de reden van Enhance zou zijn om dit niet actief te adviseren.
Heb je reflectie (als je in het donker rijdt) van de ledstrip in vooruit en/of zijruiten?
Geen last van reflecties op deze manier. Ja in de zijruiten onder de juiste hoek kan je m wel zien maar vind ik niet storend.
Ik zie ze in de tesla store voor 105 Euro (Juniper), heeft iemand ervaring met een Ali scherm ?
Ik las je post en toen dacht ik... Laat ik die van mij eens uittesten (Temu https://share.temu.com/3QhKoKZPkeB)LastSamurai schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:41:
Met die zon wordt het knap heet binnen met dat zwarte leer. De voorstoelen zijn voor te koelen maar de achterbank dus niet. Aangezien ik naar Spanje ga deze zomer denk ik dat een zonnescherm voor het glazen dak wel handig is. Heeft iemand ervaring met een goed scherm ?
Ik zie ze in de tesla store voor 105 Euro (Juniper), heeft iemand ervaring met een Ali scherm ?
:strip_exif()/f/image/SRbAhWB0LpqnE9dCJZ9mZQET.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lXzyVgdg6hrLTcieBuLESuRU.jpg?f=fotoalbum_large)
Paar clipjes om het boven vast te houden zou wel handig zijn (moet ik nog printen), maar houdt het zonnetje prima tegen.
Zal het scherm de rest van de dag in m'n auto laten zitten om te kijken of de vorm goed blijft
[ Voor 3% gewijzigd door markklok op 26-05-2026 10:34 ]
Hey. Mooi scherm. Maar ik zoek er 1 voor het glazen dak.markklok schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:32:
[...]
Ik las je post en toen dacht ik... Laat ik die van mij eens uittesten (Temu
Die van Tesla bestaat uit 1 stuk en de Ali/Temu schermen zijn vaak twee aparte. Misschien moet ik maar die van Tesla nemen.
Ik vind soms dat het net te ver weg zit en zou het fijn vinden als ik het scherm wat naar me toe zou kunnen draaien.
Let op; voor de achterruit heb je twee lengtes. Eentje volledig; meeste koeling. Maar dan heb je geen achteruitrijspiegel meer; en moet je hem verwijderen als je gaat rijden. En eentje die minder lang is; dan die kun je laten zitten.
Ze bevallen zo goed dat ze er ook in de winter in blijven hangen. Metalen frame met stof doek met kleine gaatjes. Bevalt prima
En die zijn origineel Tesla ?Blasterxp schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 15:26:
Ik heb een zwart scherm (stof) wat met plastic haakjes tussen het glas en de plastic kappen zit.
Ik verwacht van niet,im ik zie online namelijk dat beide apart worden aangeboden voor een specifiek model.sanger1981 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:42:
Weet iemand of de kofferbak zijvak inlay's van de MY2023 ook op de Juniper passen?
Hm, ok jammer. Dan maar nieuwe bestellenCard Nox schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:46:
[...]
Ik verwacht van niet,im ik zie online namelijk dat beide apart worden aangeboden voor een specifiek model.
650mm/ 475mm
of
650mm/ 500mm
650/500 (Bosch A621S) komt overeen met de ruitenwissers die er fabrieksaf opzitten, maar 650/475 (A102S) passen evenzeer!micmulder schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:28:
Weet iemand welke maat ruitenwissers moet je gebruiken voor een model Y?
650mm/ 475mm
of
650mm/ 500mm
Niet met deze maar heb wel een koelbox van Vevor. Super apparaat! Gebruik hem met vakanties als extra koelkast. Ik zou hem iedereen aanraden!Thodekroo schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 22:26:
Iemand ervaring met deze M3 subtrunk koelbox? Ik wil deze zomer een weekje gaan kamperen in Normandië en dit lijkt me ideaal.
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Niemand, of zijn ze online simpelweg niet te bestellen buiten Tesla om?tim.w schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 22:17:
Ik heb in het verleden via Amazon de ruitenwissers voor m'n Tesla's besteld. Weet iemand welke ruitenwissers voor de Tesla Model Y Juniper geschikt zijn? Als ik op Amazon zoek krijg ik namelijk een hele waslijst aan verschillende Bosch modellen.
Heb je al even op de Bosch site zelf gekeken welk onderdeelnummer ze aanraden voor de Juniper? Meestal staat het daar gewoontim.w schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:28:
[...]
Niemand, of zijn ze online simpelweg niet te bestellen buiten Tesla om?
[ Voor 6% gewijzigd door _eLMo_ op 29-05-2026 16:51 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen
Waar haal je de 12v vandaan?pjot1 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:22:
[...]
Niet met deze maar heb wel een koelbox van Vevor. Super apparaat! Gebruik hem met vakanties als extra koelkast. Ik zou hem iedereen aanraden!
Ik heb deze, https://www.vevor.nl/auto...-AUEhmh8k9pRoCFCoQAvD_BwE
12v haal ik uit de sigarettenaansteker, koelbox zet ik op de achterbank al is de kabel lang genoeg voor de kofferbak. Er zit ook een normale 230v stekker bij.
Nu weet ik niet of deze ook werkt met 16v van tegenwoordig. Ik rijd een S uit 2016 dus deze heeft nog een normale 12v accu.
Aaaah, ok, ik dacht dat je ook een 3 had met zo'n verzonken model. En omdat die geen aansluiting achterin hebben moet je naar voren, waar maar 1 aansluiting zitpjot1 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:14:
[...]
Ik heb deze, https://www.vevor.nl/auto...-AUEhmh8k9pRoCFCoQAvD_BwE
12v haal ik uit de sigarettenaansteker, koelbox zet ik op de achterbank al is de kabel lang genoeg voor de kofferbak. Er zit ook een normale 230v stekker bij.
Nu weet ik niet of deze ook werkt met 16v van tegenwoordig. Ik rijd een S uit 2016 dus deze heeft nog een normale 12v accu.
Ja, bij ons zit de aansluiting ook in de middenconsole.gjcvro schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:53:
[...]
Aaaah, ok, ik dacht dat je ook een 3 had met zo'n verzonken model. En omdat die geen aansluiting achterin hebben moet je naar voren, waar maar 1 aansluiting zit
Reageerde meer op het feit dat Vevor koelboxen prima koelboxen zijn! Dus een aanrader!
Ja die kun je eventueel splitten. Maar je moet hem dus bij een M3 van voor tot achter doortrekken.gjcvro schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 17:53:
[...]
Aaaah, ok, ik dacht dat je ook een 3 had met zo'n verzonken model. En omdat die geen aansluiting achterin hebben moet je naar voren, waar maar 1 aansluiting zit
Ja, weet ik, ik heb zelf een kabel gemaakt van een splitter maar het kon toch zijn dat iemand een beter plan heeft gehad?Thodekroo schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 18:17:
[...]
Ja die kun je eventueel splitten. Maar je moet hem dus bij een M3 van voor tot achter doortrekken.
Die Vevor is top, en door de compressor gaat die ook echt naar 1 graad.
Ik haal de stroom achteraan links, en tijdens vakanties hou ik de accessoirevoeding 24/7 aan.
In de frunk hebben we 2 kampeerstoelen, en niks zo leuk als met een fris drankje ergens te gaan picknicken of gewoon te genieten van de omgeving.
Je kan dan ook gerust kaas of yoghurt kopen en die lekker fris houden.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Model y? Want de 3 heeft daar niets bij ons.Tommie12 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 20:44:
[...]
Die Vevor is top, en door de compressor gaat die ook echt naar 1 graad.
Ik haal de stroom achteraan links, en tijdens vakanties hou ik de accessoirevoeding 24/7 aan.
In de frunk hebben we 2 kampeerstoelen, en niks zo leuk als met een fris drankje ergens te gaan picknicken of gewoon te genieten van de omgeving.
Je kan dan ook gerust kaas of yoghurt kopen en die lekker fris houden.
Ja, LR AWD uit 2023
Sony A7 iv en wat recycled glas
Je hebt geen clipjes nodig. Zonnekleppen omlaag en voila.markklok schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:32:
[...]
Ik las je post en toen dacht ik... Laat ik die van mij eens uittesten (Temu https://share.temu.com/3QhKoKZPkeB)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Paar clipjes om het boven vast te houden zou wel handig zijn (moet ik nog printen), maar houdt het zonnetje prima tegen.
Zal het scherm de rest van de dag in m'n auto laten zitten om te kijken of de vorm goed blijft
Iemand enige idee wat "enige tijd" in praktijk betekend.
Ik heb FSD direct afgekocht. Naar mijn weten nooit ergens gelezen dat dit niet direct (na calibratie) beschikbaar zou zijn.
Full Self-Driving
Wij kijken uit naar de levering van uw nieuwe Tesla! Houd er rekening mee dat Full Self-Driving (FSD) wegens de uitrolperiode nog niet direct actief is op uw voertuig. De activering kan enige tijd duren. U zult na levering een bericht ontvangen als de FSD update voor u klaarstaat. U kunt op onze locatie wel een FSD-proefrit maken in een van onze beschikbare voertuigen
[ Voor 96% gewijzigd door Medejo op 04-06-2026 19:12 ]
EDIT: in hun video van vandaag geven ze aan dat er tot 29 mei zo'n 60 gevallen bij hun bekend zijn. Dat vind ik nog meevallen maar ik ben voor ze wel bang dat dat nog verder gaat oplopen nu de zomer er hier in ieder geval aankomt. YouTube: Enhance Vlog #3 | What Happened In May 2026
:strip_exif()/f/image/DXriBZulBWazYWFUGYjo3S6k.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door HaNS1443 op 05-06-2026 22:54 ]
Om dit te voorkomen (had het al bij andere gezien) heb ik een eigen ontwerp gemaaktHaNS1443 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 16:25:
Zojuist support gevraagd bij Enhauto over de S3XY Dash Order en de S3XY Strip Order, maar ik vroeg me af of hier hier mensen last hebben van een loslatende Dash en Strip? Dit ondanks zorgvuldige installatie. Ben blij met de functies, maar dit is wel een behoorlijke tegenvaller.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://makerworld.com/nl/models/2645478-s3xy-dash-holder-model-y-juniper-standard#profileId-2923805
Creatief gemaakt!. Ik zag ook al andere vergelijkbare 'oplossingen', maar m.i. hoort dat natuurlijk niet. Ik wacht eerste de reactie Enhauto af voor ik ga beslissen wat ik er mee ga doen. Het lijkt helaas nu wel meer op een producteigenschap dan een maandagmorgen model.markklok schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 16:33:
[...]
Om dit te voorkomen (had het al bij andere gezien) heb ik een eigen ontwerp gemaakt
https://makerworld.com/nl/models/2645478-s3xy-dash-holder-model-y-juniper-standard#profileId-2923805
Goedenmiddag! Eindelijk wordt mn Model Y RWD geleverd. Deze is standaard zonder hoedenplank. Bij de aankoop kan je deze wel selecteren als extra, echter in de shop staat dat deze niet compatible is met mijn model. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil niet zo’n gare aftermarket hoedenplank die met tape vast zit.
DoeMaarDuurzaam schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 13:27:
Tesla Hoedenplank
Goedenmiddag! Eindelijk wordt mn Model Y RWD geleverd. Deze is standaard zonder hoedenplank. Bij de aankoop kan je deze wel selecteren als extra, echter in de shop staat dat deze niet compatible is met mijn model. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil niet zo’n gare aftermarket hoedenplank die met tape vast zit.
Het past wel. Ik vond hem onhandigOpmerking: behoort tot de standaarduitrusting bij Model Y Premium en Model Y Performance. Geschikt voor Model Y geproduceerd vanaf 2025. Niet compatibel met de Model Y interieurconfiguratie met zeven zitplaatsen
Ik heb die hoedenplank in het service center besteld want ik kon die niet via de app kopen (ergens in Maart). Ze kost ook minder dan die die je linktDoeMaarDuurzaam schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 13:27:
Tesla Hoedenplank
Heb zojuist mijn cf spoiler geinstalleerd. Verder nog niet echt gekeken van afstandje of zo.
:strip_exif()/f/image/Hhco16YPMJvtZePobZ6MiBoG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OEMxZfKrmu17WzagIdr2HDh4.jpg?f=fotoalbum_large)
Zal mijn vraag nogmaals herhalen: Iemand hands on ervaring met een scherm draai setje? Ik lees dat sommige het scherm wat te ver naar ondere brengen zover dat de bijrijder met zijn/haar linkerknie tegen het scherm aan komt.
Ziet er fraai uit, komt deze van Aliexpress?Card Nox schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 16:05:
Hoor graag als ik iemand blij kan maken met een rode pedale set, is voor de legacy MY (had per ongeluk de foute besteld).
Heb zojuist mijn cf spoiler geinstalleerd. Verder nog niet echt gekeken van afstandje of zo.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zal mijn vraag nogmaals herhalen: Iemand hands on ervaring met een scherm draai setje? Ik lees dat sommige het scherm wat te ver naar ondere brengen zover dat de bijrijder met zijn/haar linkerknie tegen het scherm aan komt.
Ben benieuwd hoe makkelijk de installatie is, en ook of die uiteindelijk weer zonder problemen te verwijderen is.
Monteren ging goed, heb even kort wat filmpjes bekeken voor wat tips en tricks. Demonteren nog geen ervaring mee (uiteraard).
EDIT: vond wel dat er weinig breedte tape op zat in vergelijking met sommige filmpjes die ik had gezien. Dit was een wat 'dikkere' doorzichtige tape, voelde erg sticky.
[ Voor 19% gewijzigd door Card Nox op 07-06-2026 00:21 ]
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.
:strip_exif()/f/image/D3z7icoX0uzYz26aikDabTmi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7T4tVfCJpkgMzJ0VJez8MjDN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VCUrij0j74NF8JUckQEz8fDt.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/VwC65crhk5euU9jH7FNYJCE9.jpg?f=fotoalbum_tile)