Hi allen,
Ik heb sinds een paar dagen de Tesla Wall Connector 3 met MID meter nieuw gekocht en geinstalleerd. Helaas krijg ik de registratie niet voltooid. De Tesla One app geeft aan dat ik een software update moet doen om registratie te voltooien. Als ik op software update klik staat er dat ik de laatste versie al heb v25.2.2. Ik heb de Wall Connector al toegevoed aan mijn rode Tesla app. Het laden werkt prima op 3 fase, ik zie hoeveel kW de lader aan de Tesla levert. Ik zie alleen geen laadgeschiedenis en hoeveel kWh per sessie/dag is geladen... Ook kan ik geen schedule in de Wall Connector zelf instellen, daar krijg ik een error.
/f/image/4bDSz0P9dpvjih5jdILhkZ2x.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/Xz9m6d8xPC0DxYovmp0qELNz.png?f=fotoalbum_tile)
Het activeren van MID compliant features blijkt een eeuwigheid te duren:
Ik heb me bij Joulo aangemeld en de TWC gekoppeld, ook hier zie ik geen sessies of kWh oplopen. Alles staat op 0. Lijkt er op dat de MID meter niet geregistreerd wordt bij Tesla. De fysieke meter op de paal loopt wel gewoon netjes op, nu rond de 30kWh.
Tijdens de installatie stond mijn wifi op 2.4ghz maar WPA2/WP3 mixed. Dit heb ik later veranderd naar WPA2-PSN, de Wall charger opnieuw factory reset en de installatie opnieuw afgetikt. De Wall Connector heb ik niet nogmaals toe kunnen voegen in mijn rode Tesla app, daar deze al aangemeld is en ik hem niet kan verwijderen.
Ik heb Tesla gebeld en screenshots gestuurd, die geven aan dat alles in orde is en ik de laatste versie heb... Dit klopt volgens mij niet, versie 26+ is al uit. Ook was er toevallig een update van de Tesla One app gisteren, deze heb ik geupdate en via een mobiele hotspot (WPA2) opnieuw in Tesla One de commisioning gedaan, met helaas hetzelfde resultaat.
Enig idee wat ik zelf nog kan doen? Ik denk zelf aan het verwijderen van de wall connector uit mijn rode Tesla app via de customer service van Tesla. Daarna een schoon WPA2 gastnetwerk opzetten en alles opnieuw proberen

?
Ik zou de firmware handmatig kunnen inladen via lokaal 192.168.92.1/service als ik het .bin bestand van Tesla heb...