• fretnn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:01
Richh schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 20:11:
Zijn er al mensen die een oprolbare hoedenplank in een Model Y Standard (oftewel wat nu de RWD is) hebben gekregen? Zo ja: waar heb je er eentje vandaan?
Geen antwoord op je vraag maar wou het toch even vermelden. Wij hebben de hoedenplank van de premium model Y aangekocht bij Tesla. Die past perfect op de standard rwd. Prijs: 210€

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:07
gjcvro schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 18:12:
[...]

Heb al een paar keer op ali met mijn muis boven de winkelmand gestaan, om een losse plaat te bestellen. Typenummer staat er op en is volgens mij iets van 20 euro. In theorie zou je hem ook bij Tesla zelf kunnen bestellen?
Bij Tesla zelf kost het €11,06 (afdekplaat en 2 plastic schroefjes).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEfmT2g2Ncr3yldcU43tnqf_6BE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTxljcLk6yy4mx46AMyV3Q2O.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door adjego op 17-03-2026 19:22 ]

Home Assistant |🔋Marstek Venus E V3.0 | ☀️ 2900 Wp | 🚗 Tesla Model 3 RWD 2024

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:58
adjego schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 19:20:
[...]

Bij Tesla zelf kost het €11,06 (afdekplaat en 2 plastic schroefjes).

[Afbeelding]
Ja, maar dan heb ik het nog niet thuis, en eerlijk gezegd geen idee hoe ik het kan bestellen.

• Henielma
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22:40
adjego schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:30:
Ik zie nu dat ik nooit mijn aanpassing aan mijn trekhaak nog nooit in dit topic heb geplaatst. Hier een kopie ;)

adjego schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 21:05:
Ik heb een tijd geleden bij het gebruik maken van mijn trekhaak met de onderzijde van de trekhaak de grond geraakt. Dit heeft tot gevolg gehad dat mijn 13-polige haakse adapter was afgebroken. ik was hier ook al een tijd niet zo tevreden over hoe dit bij een Model 3 allemaal aangesloten zit waarbij dus de aansluiting van de trekhaak naar de grond wijst.

Nu zit bij auto's die een wegklapbare trekhaak hebben eigenlijk altijd de aansluiting verwerkt in de trekhaak. Dit bracht me op het idee om ook bij een Tesla Model 3 op deze plek de aansluiting voor de aanhanger te realiseren. Ik heb samen met een vriend die zeer bekwaam is met 3D design het idee uitgewerkt waarbij de aansluiting vanuit de onderzijde van de auto verlengt wordt naar de trekhaak zelf. Er is een 3D model gemaakt die om de trekhaak klemt, en er doorheen, waarbij het een zeer stevig geheel is geworden.

Hieronder wat foto's van het resultaat!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor de geinteresseerden staat het ontwerp voor de stekker hier en voor de houder om de trekhaak hier.

De 13-polige aanhangerstekker, en de 13-polige aanhangerstekkerdoos komen bij de Hornbach vandaan.

adjego in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
Mooi, dank je voor het ontwerp. Deze heb ik afgelopen februari geprint en gemonteerd. Tevens heb ik een afdekkap met de juiste gaten ge 3D print. Bij mij staat het stopcontact van mijn M3 scheef dus moest ik de gaten in de afdekkap verplaatsen.
De link naar de kap met de oorspronkelijke gaten staat hier:
https://www.thingiverse.com/thing:5568807

Gasloos: Nibe F2040-6; Valliant VWLB200/5, Marstek Venus E V2, Domoticz

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:07
gjcvro schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 19:22:
[...]

Ja, maar dan heb ik het nog niet thuis, en eerlijk gezegd geen idee hoe ik het kan bestellen.
Ik weet niet hoe ver je van een Service Center af woont maar dit kun je afhalen. Bestellen via de app met een service verzoek of een mailtje sturen naar de desbetreffende vestiging. Voor Eindhoven is dat eindhoven_parts@tesla.com.

Home Assistant |🔋Marstek Venus E V3.0 | ☀️ 2900 Wp | 🚗 Tesla Model 3 RWD 2024

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:58
adjego schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 20:46:
[...]

Ik weet niet hoe ver je van een Service Center af woont maar dit kun je afhalen. Bestellen via de app met een service verzoek of een mailtje sturen naar de desbetreffende vestiging. Voor Eindhoven is dat eindhoven_parts@tesla.com.
30km enkele reis. En weinig andere noodzaak om die kant op te gaan, dus is ali dan nog steeds de goedkopere optie. Maar goed om te weten dat je zo spullen kunt bestellen

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
@Paling1 en @adjego
ik zie dat bij jullie de trekhaak aan de onderzijde eruit komt.
Bij mijn Y Legacy komt die aan de achterzijde eruit.
De 1 m kabel gooi ik bij het tijdelijk ontkoppelen (caravan eraf met laden) in opening dan.
Pagina: 1 ... 47 48 Laatste

Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.