• fretnn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:01
Richh schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 20:11:
Zijn er al mensen die een oprolbare hoedenplank in een Model Y Standard (oftewel wat nu de RWD is) hebben gekregen? Zo ja: waar heb je er eentje vandaan?
Geen antwoord op je vraag maar wou het toch even vermelden. Wij hebben de hoedenplank van de premium model Y aangekocht bij Tesla. Die past perfect op de standard rwd. Prijs: 210€

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-04 15:51
gjcvro schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 18:12:
[...]

Heb al een paar keer op ali met mijn muis boven de winkelmand gestaan, om een losse plaat te bestellen. Typenummer staat er op en is volgens mij iets van 20 euro. In theorie zou je hem ook bij Tesla zelf kunnen bestellen?
Bij Tesla zelf kost het €11,06 (afdekplaat en 2 plastic schroefjes).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEfmT2g2Ncr3yldcU43tnqf_6BE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTxljcLk6yy4mx46AMyV3Q2O.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door adjego op 17-03-2026 19:22 ]

Home Assistant |🔋Marstek Venus E V3.0 | ☀️ 2900 Wp | 🚗 Tesla Model 3 RWD 2024

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:49
adjego schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 19:20:
[...]

Bij Tesla zelf kost het €11,06 (afdekplaat en 2 plastic schroefjes).

[Afbeelding]
Ja, maar dan heb ik het nog niet thuis, en eerlijk gezegd geen idee hoe ik het kan bestellen.

• Henielma
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23:27
adjego schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:30:
Ik zie nu dat ik nooit mijn aanpassing aan mijn trekhaak nog nooit in dit topic heb geplaatst. Hier een kopie ;)

adjego schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 21:05:
Ik heb een tijd geleden bij het gebruik maken van mijn trekhaak met de onderzijde van de trekhaak de grond geraakt. Dit heeft tot gevolg gehad dat mijn 13-polige haakse adapter was afgebroken. ik was hier ook al een tijd niet zo tevreden over hoe dit bij een Model 3 allemaal aangesloten zit waarbij dus de aansluiting van de trekhaak naar de grond wijst.

Nu zit bij auto's die een wegklapbare trekhaak hebben eigenlijk altijd de aansluiting verwerkt in de trekhaak. Dit bracht me op het idee om ook bij een Tesla Model 3 op deze plek de aansluiting voor de aanhanger te realiseren. Ik heb samen met een vriend die zeer bekwaam is met 3D design het idee uitgewerkt waarbij de aansluiting vanuit de onderzijde van de auto verlengt wordt naar de trekhaak zelf. Er is een 3D model gemaakt die om de trekhaak klemt, en er doorheen, waarbij het een zeer stevig geheel is geworden.

Hieronder wat foto's van het resultaat!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor de geinteresseerden staat het ontwerp voor de stekker hier en voor de houder om de trekhaak hier.

De 13-polige aanhangerstekker, en de 13-polige aanhangerstekkerdoos komen bij de Hornbach vandaan.

adjego in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
Mooi, dank je voor het ontwerp. Deze heb ik afgelopen februari geprint en gemonteerd. Tevens heb ik een afdekkap met de juiste gaten ge 3D print. Bij mij staat het stopcontact van mijn M3 scheef dus moest ik de gaten in de afdekkap verplaatsen.
De link naar de kap met de oorspronkelijke gaten staat hier:
https://www.thingiverse.com/thing:5568807

Gasloos: Nibe F2040-6; Valliant VWLB200/5, Marstek Venus E V2, Domoticz

• adjego
gjcvro schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 19:22:
[...]

Ja, maar dan heb ik het nog niet thuis, en eerlijk gezegd geen idee hoe ik het kan bestellen.
Ik weet niet hoe ver je van een Service Center af woont maar dit kun je afhalen. Bestellen via de app met een service verzoek of een mailtje sturen naar de desbetreffende vestiging. Voor Eindhoven is dat eindhoven_parts@tesla.com.

• gjcvro
adjego schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 20:46:
[...]

Ik weet niet hoe ver je van een Service Center af woont maar dit kun je afhalen. Bestellen via de app met een service verzoek of een mailtje sturen naar de desbetreffende vestiging. Voor Eindhoven is dat eindhoven_parts@tesla.com.
30km enkele reis. En weinig andere noodzaak om die kant op te gaan, dus is ali dan nog steeds de goedkopere optie. Maar goed om te weten dat je zo spullen kunt bestellen

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:38
@Paling1 en @adjego
ik zie dat bij jullie de trekhaak aan de onderzijde eruit komt.
Bij mijn Y Legacy komt die aan de achterzijde eruit.
De 1 m kabel gooi ik bij het tijdelijk ontkoppelen (caravan eraf met laden) in opening dan.

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Vandaag een stuk gereden met een fietsendrager op de trekhaak. Aansluiten van de stekker van de drager op de haakse stekker die ik gisteren had gemonteerd ging heel makkelijk.
Camera werkte ook gewoon. Wel handig, want je kan nog best veel zien door een fietsendrager heen.
Kreeg wel waarschuwingen dat de rijstrook overschrijdingsdinges uitgeschakeld was en ook heel lang een melding dat er een parkeerassistent aan het laden was.
Jasper schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 17:20:
[...]

Ik meen in de handleiding gezien te hebben dat ze aanraden om je trekhaak te verwijderen als je hem niet gebruikt.
Ja, dat zal best. Maar ik heb weinig zin om elke keer als ik de trekhaak nodig heb onder de auto te moeten kruipen om de boel te monteren. Ik had veel liever de optie gehad voor een vaste trekhaak. Moet nog wel even een goede afdekking voor het sleutelgat in de trekhaak verzinnen. Die er standaard opzit is prut en gaat er te makkelijk af.
gjcvro schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 18:12:
[...]

Heb al een paar keer op ali met mijn muis boven de winkelmand gestaan, om een losse plaat te bestellen. Typenummer staat er op en is volgens mij iets van 20 euro. In theorie zou je hem ook bij Tesla zelf kunnen bestellen?
Dat was ook mijn plan om een extra plaat te kopen en dan wat gaten op de juiste plaats te maken. Ik denk dat ik dat eerst eens probeer met de originele plaat. Dan kan ik daarna altijd nog een nieuwe kopen.
SpikeHome schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 08:03:
@Paling1 en @adjego
ik zie dat bij jullie de trekhaak aan de onderzijde eruit komt.
Bij mijn Y Legacy komt die aan de achterzijde eruit.
De 1 m kabel gooi ik bij het tijdelijk ontkoppelen (caravan eraf met laden) in opening dan.
Bij een M3 zit de trekhaak inderdaad anders dan bij een Y. Daar is het gewoon bereikbaar zonder dat je half onder de auto hoeft te kruipen.

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-04 16:36
Paling1 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 09:27:
Bij een M3 zit de trekhaak inderdaad anders dan bij een Y. Daar is het gewoon bereikbaar zonder dat je half onder de auto hoeft te kruipen.
Valt me nog tegen. Bij een Juniper heb je de haak er zo ingeklikt idd, maar die stekker zit op de achterste kokerbalk en zit dus een stuk naar binnen in de bumper. Om daar een stekker ingedraaid te krijgen moet ik toch vaak onder/achter de auto gaan liggen. De oplossingen die ik hier zie vind ik dan ook erg interessant.

• adjego
gjcvro schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 21:30:
[...]

30km enkele reis. En weinig andere noodzaak om die kant op te gaan, dus is ali dan nog steeds de goedkopere optie. Maar goed om te weten dat je zo spullen kunt bestellen
Ah ja, dure brandstofprijzen inderdaad, en tijd is ook geld ;)

LastSamurai schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 09:33:
[...]

Valt me nog tegen. Bij een Juniper heb je de haak er zo ingeklikt idd, maar die stekker zit op de achterste kokerbalk en zit dus een stuk naar binnen in de bumper. Om daar een stekker ingedraaid te krijgen moet ik toch vaak onder/achter de auto gaan liggen. De oplossingen die ik hier zie vind ik dan ook erg interessant.
Ik heb op mijn legacy MY altijd een 13->7 polige adapter er op zitten waardoor je er altijd makkelijk bij kan (steekt uit en een 7 polige sluit je veel makkelijker aan). Nu heb ik ook alleen maar een 7 polige aanhanger, maar mocht je een 13 polige aanhanger/fietsendrager hebben, zou je daar standaard een 7->13 adapter op kunnen laten zitten. Tesla ondersteunt toch niet de continue spanning

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-04 17:59

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

LastSamurai schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 09:33:
[...]

Ik zag dat mensen op markers world met een 3dprinter daar al een goeie oplossing voor hebben gevonden.

Legion 7i i9 3080 32gb

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-04 18:38
Mad-Matt schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:56:
[...]

Badge plaatsen is veel meten. Ik meet altijd alles op, met schilderstape een soort malletje maken en dan plakken. (De S zit als het goed is in het midden, dus kan je die als referentie gebruiken)

De letters verwijderen ben je al een eind, visdraad met stickerverwijderaar is een goede stap. (Zelf gebruik ik altijd aceton vrije nagellak remover, goedkoop en makkelijk verkrijgtbaar). Verhitten kan, is niet direct nodig. Het grove/foam spul haal ik eraf met een ruw stukje rubber. (In mijn geval de neus van de schoen van mn 2 jarige zoontje, zitten van die nopjes op, werkt goed)

Na de badge plakken wel de kont weer even in de was/coating of what ever zetten, want de lak is nu onbeschermd door je bezigheden
Je motiveerde me, en wilde doorpakken. Heb tijdens mijn nachtdienst de letters eraf gehaald. Dat was een makkie. Met mijn vingers haalde ik het meeste weg, daarna de rest met de stickerverwijderaar eraf gepoetst. Met schilderstape een markering gemaakt. De mat zwarte badge zit er mooi op. Inmiddels ook door de wasstraat geweest voor een waslaagje. Ik ben er blij mee. In totaal niet meer dan 10 minuten bezig geweest.

• gjcvro
adjego schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:07:
[...]

Ah ja, dure brandstofprijzen inderdaad, en tijd is ook geld ;)
Vooral de tijd, brandstof komt momenteel "gratis" van het dak rollen...

• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-04 15:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/va5fuh13ajx3smnuyjm7qu34620=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFdQXWTNGEWSAVFEMKh93gHl.jpg?f=fotoalbum_large

Hier nog een partij die al nieuwe doppen aanbied voor de Aperture velgen.
Kwestie van tijd voordat ze hier ook te koop zijn.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:45
Zijn er hier mensen met een Tesla Wall Connector (gen3) en een 2026 Tesla?

First world problem hier namelijk. Het knopje op de stekker van mijn TWC3 opent de laadklep niet. Wel kan het knopje ervoor zorgen dat de vergrendeling los schiet. Dus er werkt wel 'iets' met het knopje.
Twee weken geleden had ik nog een 'oude' Model 3 en werkte het allemaal als een zonnetje.

Volgens Tesla Assist in de app klopt dit, en zijn nieuwe auto's klaarblijkelijk niet compatible met de gen3 (?) op dit vlak. Maar dat vind ik ook maar een raar verhaal. De gen3 wordt immers nog steeds door Tesla verkocht en is gewoon de wallbox van Tesla die ze nu nog zelf verkopen.

Iemand een idee?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ik was nog even op zoek geweest naar een oplossing voor de afdekplaat van de trekhaak.
Op Thingiverse kwam ik een modelletje tegen om 3D te printen. Nu heb ik geen 3D printer, dus ik heb het model gedownload en gewoon 2D op een A3 geprint. Past net niet helemaal op een A3, maar als het belangrijkste deel er maar op staat dan lukt het wel om de boel uit te lijnen met de afdekplaat.
Het plan is nu om deze print als mal te gebruiken om de afdekplaat aan te passen zodat die op de auto gemonteerd kan worden als de trekhaak en haakse stekker gemonteerd zijn. Denk wel dat ik de gaten een beetje aanpas, maar dit is in ieder geval een begin.

Ik moet nog even bedenken of ik met de originele plaat aan de gang ga of dat ik eerst voor weinig nog een nieuwe op Aliexpress regel.
Partnummer is 1713689-00-C.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lj_vwZdQGAjLInwpdmq9pI3UOxA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SliwhIPyq5moKe0KADbzyC0t.png?f=fotoalbum_large

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:54
@Paling1 Waarom niet de trekhaak verwijderen of rij je dagelijks/wekelijks met een aanhanger?

(Daarbij adviseert Tesla ook om de trekhaak te verwijderen als je die niet gebruikt).

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

jongetje schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:10:
@Paling1 Waarom niet de trekhaak verwijderen of rij je dagelijks/wekelijks met een aanhanger?

(Daarbij adviseert Tesla ook om de trekhaak te verwijderen als je die niet gebruikt).
Ik heb hem best vaak nodig. Dan moet er even snel een fietsendrager op. Als het dan koud smerig en nat is buiten, heb ik geen zin om onder de auto te kruipen om de trekhaak te monteren. Ik snap gewoon het nut niet van afneembare trekhaken. Die hebben meer nadelen dan voordelen voor mij.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:48
Paling1 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:42:
[...]

Ik heb hem best vaak nodig. Dan moet er even snel een fietsendrager op. Als het dan koud smerig en nat is buiten, heb ik geen zin om onder de auto te kruipen om de trekhaak te monteren. Ik snap gewoon het nut niet van afneembare trekhaken. Die hebben meer nadelen dan voordelen voor mij.
Wettelijk mag je die laten hangen, daar heb je alvast geen last van.
Ik hou er niet van om die haak te laten hangen nadat ik er 2 keer met mijn schenen tegen liep...

Sony A7 iv en wat recycled glas

• gjcvro
Tommie12 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:48:
[...]

Wettelijk mag je die laten hangen, daar heb je alvast geen last van.
Ik hou er niet van om die haak te laten hangen nadat ik er 2 keer met mijn schenen tegen liep...
Onder elke auto die ik heb gehad heeft wel een trekhaak gezeten. En eigenlijk altijd een vaste. De laatste jaren kan dat vaak niet dus dan wordt het een afneembare die gewoon blijft zitten. daarom weet ik niet beter als dat dat ding daar zit.

En na de 2e keer je schenen er tegen stoten zou het toch wel bekend moeten zijn dat dat ding daar hangt. :+

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:00
jongetje schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:10:

Sinds ik mijn lelijke trekhaak laat zitten parkeren mijn buren of andere niet meer op mijn lip. Goed dat mijn trekhaak ze dus opvalt.
Eigenlijk heel triest want een trekhaak maakt een Tesla nu echt niet mooier zeker niet met dat grote gat er omheen.

Binnenkort maar weer eens verwijderen om de stroomlijn weer terug te brengen. Hopen op een Pavlovreactie :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

• RaRo74
Paling1 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 10:12:
Ik was nog even op zoek geweest naar een oplossing voor de afdekplaat van de trekhaak.
Op Thingiverse kwam ik een modelletje tegen om 3D te printen. Nu heb ik geen 3D printer, dus ik heb het model gedownload en gewoon 2D op een A3 geprint. Past net niet helemaal op een A3, maar als het belangrijkste deel er maar op staat dan lukt het wel om de boel uit te lijnen met de afdekplaat.
Het plan is nu om deze print als mal te gebruiken om de afdekplaat aan te passen zodat die op de auto gemonteerd kan worden als de trekhaak en haakse stekker gemonteerd zijn. Denk wel dat ik de gaten een beetje aanpas, maar dit is in ieder geval een begin.

Ik moet nog even bedenken of ik met de originele plaat aan de gang ga of dat ik eerst voor weinig nog een nieuwe op Aliexpress regel.
Partnummer is 1713689-00-C.

[Afbeelding]
Zoiets zoek ik nog voor Y. Bestaat dat?
Een reserveplaat van Ali om te verzagen heb ik al maar van meten en zagen is het nog niet gekomen.

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

RaRo74 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 15:09:
[...]

Zoiets zoek ik nog voor Y. Bestaat dat?
Een reserveplaat van Ali om te verzagen heb ik al maar van meten en zagen is het nog niet gekomen.
Die was ik ook tegen gekomen:
https://www.printables.co...h-cover-magnets-or-screws
Of deze:
https://www.printables.co...a-model-y-hitch-cover-mod

Geen idee voor welk model Y die zijn overigens... Dus zelf even checken voor het printen.

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:54
Als je al een tesla ( model y jupiner 2026 ) bezit en je koopt een andere erbij moet je dan 2x connectivity betalen of is het per account?

• jongetje
Masterchiev schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 15:39:
Als je al een tesla ( model y jupiner 2026 ) bezit en je koopt een andere erbij moet je dan 2x connectivity betalen of is het per account?
Dat staat toch op de website:
https://www.tesla.com/nl_nl/support/connectivity
Kan ik mijn Premium Connectivity-abonnement van het ene op het andere voertuig overdragen?
Nee. Uw Premium Connectivity-abonnement kan niet worden overgedragen op een ander voertuig. U kunt uw huidige Premium Connectivity-abonnement opzeggen en, als uw andere voertuig hiervoor in aanmerking komt, een Premium Connectivity-abonnement afsluiten via het touchscreen van het andere voertuig of de Tesla-app.

• RaRo74
Paling1 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 15:27:
[...]

Die was ik ook tegen gekomen:
https://www.printables.co...h-cover-magnets-or-screws
Of deze:
https://www.printables.co...a-model-y-hitch-cover-mod

Geen idee voor welk model Y die zijn overigens... Dus zelf even checken voor het printen.
Bedankt en ga ik bekijken.

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-04 13:31
Na lang zoeken naar de ideale lokatie voor mijn telefoon, een goede houder/bevestiging en draadloze lader zijn dat voor mij geworden:
links onder het scherm (linksboven leidt te veel af)
een houder voor aan een Tesladisplay en
een MagSafe Qi charger van >3W.
De originele aluminium beugel was net (2cm) te kort, daarmee blokkeerde de telefoon een deel van de onderste interface van het Tesla scherm :-(
Vandaag van een 4mm alu strip een langere en verstelbare beugel gemaakt en ben eindelijk af van mijn ergernissen aan de slechte oplossingen voor het voor mij belangrijkste accessoire in de auto...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1OoVZ_8K1Bp7RDNDLeSe1ULCn4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SwfgaawPDu3JlMQ1tCX87tuk.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMqaKy1Ia09viaZHqj2p4k4U6gU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZB4dDPRTVpObN2cAiWUCJJig.jpg?f=fotoalbum_large
Die beugel/brug is net 3cm te kort, ook met vouw red ik het net niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0ma2YXjUpJyqc_wOMvytMlFsCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RGpn7dTECPvnDlHM0aKglGqy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door emmerx op 22-03-2026 12:56 ]

Draadloos laden op onze Zon

• jongetje
@emmerx Als je hem 5cm naar rechts verplaatst ligt hij op de lader van je Tesla?

Wat doe jij dan tijdens het rijden met je telefoon? Ik heb persoonlijk nooit de behoefte gehad om die tijdens het rijden te bedienen. Het belangrijkste accessoire is mijn commander met knob tijdens het rijden.

• emmerx
jongetje schreef op zondag 22 maart 2026 @ 07:04:
@emmerx Als je hem 5cm naar rechts verplaatst ligt hij op de lader van je Tesla?
Wat doe jij dan tijdens het rijden met je telefoon?
Als ik hem 5cm naar rechts verplaats dan ligt hij ook 20cm verder van mijn hand en is hij onbedienbaar.
De Tesla Qi lader vind ik te traag laden.

Tijdens het rijden gebruik ik mijn telefoon voor:
  • (video)Bellen: toets # voor...
  • Files, Flitsers & Pechgevallen via AmiGO/Tomtom; doorkrijgen en -geven
  • Zoeken van alternatieve (snel)laders op de route; Tesla is kieskeurig
  • Media: Blendle, Spotify en eigen brouwsels, podcast playlists en YouTube videos zoals Daily Show
  • Bekijken data van de auto: OBD, GPS en Tessie
  • Berichten laten voorlezen van WA, SMS, email en documenten
  • Antwoorden/ notes inspreken
  • Urendeclaratielijsten inspreken
  • Teams meetings: mic (un)mute
  • Parkeeractie -te laat- uitzetten
  • Kopen van een CH eVignette
  • ...
Dat was voor mij ook het idee van de zelfrijdende auto als kantoorplek op de saaie Nederlandse snelwegen.
Tesla AP was voor mij de reden van de overstap van de Ultimate Driving Machine.

Hoe fijn wordt de wereld als je iets teveel op hebt en achterin kan gaan liggen terwijl de robot-'auto' je veilig naar huis brengt? En alle zondagsrijders ondersteuning krijgen bij hun angstige avonturen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbV_9HqLDH9PNXziCXFb_BHi2kg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g1z6sD0iOIIztNtprEYvFJQh.jpg?f=fotoalbum_large
Bij het uitlaten van de geweldige M3 (circuitauto) is de telefoon er voor dataopslag en rondetijden,
met voice coaching waar het nog harder kan/ moet...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dagtJj2MsFJ-wTmT65hHCJOfVKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIrMMBzwmMvKA1q2ipxyEEMc.jpg?f=fotoalbum_large
Je kunt ook overdrijven ...

[ Voor 44% gewijzigd door emmerx op 23-03-2026 12:47 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:20

Nitai

Live the life you love.

Vandaag een Swivel mount geinstalleerd voor m'n display (Model 3 2019). Het hangt een beetje lager dan de originele stand, maar heel fijn om het scherm naar je toe te draaien.

Erg stevig, trilt niet bij het rijden. Aanrader wat mij betreft.
Hier een filmpje die ik naar m'n broertje had gestuurd.[YouTube: https://youtu.be/Zi8onp6E-KE]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:46
Ik heb een tijdje geleden een Led-strip voor de Juniper besteld, ik kan bevestigen dat er in de nieuwe Y geen mogelijkheid is om een led-strip in de frunk te bevestigen wegens gebrek aan een aansluiting voor de led-strip. Koop dit dus niet!

Ik hou me aanbevolen voor andere opties om een beetje licht in de frunk te krijgen.

en mocht iemand een led-strip willen hebben voor een oudere Y of 3, stuur me een dm

• gjcvro
Blik1984 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 20:08:
Ik heb een tijdje geleden een Led-strip voor de Juniper besteld, ik kan bevestigen dat er in de nieuwe Y geen mogelijkheid is om een led-strip in de frunk te bevestigen wegens gebrek aan een aansluiting voor de led-strip. Koop dit dus niet!

Ik hou me aanbevolen voor andere opties om een beetje licht in de frunk te krijgen.

en mocht iemand een led-strip willen hebben voor een oudere Y of 3, stuur me een dm
Bij het plaatsen van een softclose frunk sluiten ze die aan op een 12v post in het midden van de voorruit. Meer werk, maar misschien toch een optie met een eigen zekering en schakelaar er tussen?
Blik1984 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 20:08:

Kun je niet zoiets als hierboven in de frunk doen?

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:08
Fire69 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:10:
Gisteren ook maar eens een Ali spoilertje geïnstalleerd :P

Ik vind het er wel OK uitzien :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit, maar sluit die nou zo slecht aan op de hoeken?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Fire69
  • Laatst online: 23:46
Wicked-Game schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:09:
[...]

Ziet er goed uit, maar sluit die nou zo slecht aan op de hoeken?
Geen idee hoe het bij andere spoilers is, lijkt me wel ok?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U8ILFqeyCBS04ejNpl1mU5IBcLw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5SRnPjJ8RRCP7BKCahrssmlX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hp07-FiTdjm7RRUXBqS7BqAylzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ik2jVgz0y1OR7QeA0xzuTNgo.jpg?f=fotoalbum_large

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:08
Fire69 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:16:
[...]

Geen idee hoe het bij andere spoilers is, lijkt me wel ok?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Foto vertekende denk ik een beetje, zo sluit het wel netjes aan inderdaad.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Richh schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:08:
[...]

Dat deed ik eerst ook, maar de website https://www.bnr.nl/verkeer is nog wat sneller.

Zeker als je nog een Tesla met een Intel Atom hebt, scheelt dat vrij behoorlijk :+
Heb deze recht achter het stuur, telefoon erop (magsafe) en Flitsmeister/Waze erop en gaan. Altijd in het zicht (of soms ff Google maps in sommige gevallen erop)

Werkt perfect, geen schroeven o.i.d., gewoon erin steken en met magsafe zit muurvast
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tTeVl5GHfpLoiJz-aeKT4_SQbt8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BbTRKG6fVqHTnnq0jjEGGe7F.jpg?f=user_large

• joeri_berg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-04 11:14
Aldusso schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:19:
[...]

Heb deze recht achter het stuur, telefoon erop (magsafe) en Flitsmeister/Waze erop en gaan. Altijd in het zicht (of soms ff Google maps in sommige gevallen erop)

Werkt perfect, geen schroeven o.i.d., gewoon erin steken en met magsafe zit muurvast
[Afbeelding]
Linkje?

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:43
Aldusso schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:19:
[...]

[Afbeelding]
Laad deze ook op? Of puur alleen om vast te houden. Ik zag gister ook eentje die je aan de portier plaatst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6UpVD6EMq6y1VsH9dIwFBSigyc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pmUFf4thJ0xlLJvQcXzW9osw.webp?f=fotoalbum_large

• SpikeHome
nDirect090 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:30:
[...]

Laad deze ook op? Of puur alleen om vast te houden. Ik zag gister ook eentje die je aan de portier plaatst:

[Afbeelding]
Deze houd ook alleen vast:
https://nl.aliexpress.com/item/1005007587411506.html

En doet wat het moet doen, ik heb er 2, heeft de passagier er ook nog eentje.

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
nDirect090 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:30:
[...]

[Afbeelding]
Je hebt ze met en zonder oplader. Ik heb zonder, omdat ik eenvoudig indien nodig de kabel erin doe (achter het scherm langs) Je kan deze houder over de hele breedte gebruiken, dus links, rechts, achter het stuur, bij de passagier e.d. Je clickt hem er zo uit (of schuiven kan ook). Met oplader is deze Hou niet zo van draadloos laden ivm temperatuur telefoon, vandaar met kabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwhi7NNyPnCG79VAPKSy_vnrmlk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/idGCBDyXOgP4lPPVGdkiKBfR.jpg?f=user_large

• sender
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:28
Wat een toeval,

Had eerst deze:
https://amzn.eu/d/02AOGac6

Prachtig ding! Maar alleen in 90 of 180 graden en dus niet schuin te zetten. 90 is te laag, 180 te hoog en dan kan de telefoon alleen maar horizontaal. En daarbij in 90 graden en telefoon rechtop steekt ie echt heel ver boven alles uit. En hij wiebelt nog teveel...

Dus nu inderdaad deze proberen:
https://amzn.eu/d/0aGP1Ual

En dan via de obd stekker onder het dashboard de usb aansluiten en proberen weg te werken. Zal fotos maken als het erin zit.

Dit is de usb psu voor obd:
https://a.aliexpress.com/_ExFVw3e

• Fire69
Aldusso schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:53:
[...]

Je hebt ze met en zonder oplader. Ik heb zonder, omdat ik eenvoudig indien nodig de kabel erin doe (achter het scherm langs) Je kan deze houder over de hele breedte gebruiken, dus links, rechts, achter het stuur, bij de passagier e.d. Je clickt hem er zo uit (of schuiven kan ook). Met oplader is deze Hou niet zo van draadloos laden ivm temperatuur telefoon, vandaar met kabel.

[Afbeelding]
Ik heb deze ook, met een Samsung Fold 5, wordt niet echt warm bij het opladen, zelfs niet als er warme lucht over blaast.

Ik heb wel een kabel getrokken, komt uit langsboven het ventilatiekanaal.
Het enige nadeel aan die lader is de blauwe verlichting als er geen telefoon op zit.

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:52
Fire69 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 12:09:
[...]

Ik heb deze ook, met een Samsung Fold 5, wordt niet echt warm bij het opladen, zelfs niet als er warme lucht over blaast.

Ik heb wel een kabel getrokken, komt uit langsboven het ventilatiekanaal.
Het enige nadeel aan die lader is de blauwe verlichting als er geen telefoon op zit.
Ik heb ook de Fold5 leg hem bij het oplaad station bij je midden console en dan tegen de linker kant aan zodat die niet oplaad opengeklapt en is perfect af te lezen ja je moet een klein beetje naar beneden kijken maar is goed te doen,

PSN: FreakGIB

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:27

Len

Leeg

FreakGIB schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 12:15:
[...]

Ik heb ook de Fold5 leg hem bij het oplaad station bij je midden console en dan tegen de linker kant aan zodat die niet oplaad opengeklapt en is perfect af te lezen ja je moet een klein beetje naar beneden kijken maar is goed te doen,
Bedankt voor de tip! Als ik het goed begrijp: je legt de Fold5 volledig opengeklapt op de lader in de console, maar schuift hem zover naar links dat de laadspoel niet pakt?

(En ja, een punt of komma hier en daar had het lezen iets makkelijker gemaakt, ik moest hem even drie keer overlezen! 😉)

Free Tibet

• Fire69
FreakGIB schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 12:15:
[...]

Ieder zijn ding natuurlijk, maar dat lijkt me alles behalve handig :P
Ik gebruik hem dan ook 99% voor de S3XY app als extra dashboard, dat zou het een beetje nutteloos maken, dan kijk ik wel gewoon op het grote scherm :+

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:52
Len schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:39:
[...]

Bedankt voor de tip! Als ik het goed begrijp: je legt de Fold5 volledig opengeklapt op de lader in de console, maar schuift hem zover naar links dat de laadspoel niet pakt?

(En ja, een punt of komma hier en daar had het lezen iets makkelijker gemaakt, ik moest hem even drie keer overlezen! 😉)
Klopt, als hij eerst naar de linkerkant aangedrukt en daarna opengeklapt wordt, hangt hij naar links en wordt de laadspoel aan de rechterkant inderdaad niet gebruikt.

Sorry voor mijn slechte Nederlands.

PSN: FreakGIB

• ingo92
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-04 10:06
Sinds een van de laatste updates kun je die draadloze lader ook uitzetten, scheelt misschien wat telefoon-yoga.

• sender
1 tesla model y juniper.

2 telefoons, 1 primair account, 1 "uitnodiging".

2x tesla app (1e en 2e gebruiker)

2 problemen:
1. De 2e gebruiker opent de deur zonder aanwezigheid van de 1e en dan is de auto bezig tóch maar het profiel van de eerste te gaan terwijl die er niet bij is. Dan moet de 2e gebruiker dus handmatig de 2e gebruiker (profiel) kiezen...
2. De 2e gebruiker loopt weg en dat duurt veel langer om te sluiten dan de eerste, die loopt weg en dan sluit erg snel (slot).

Is dit een bekend iets? Wat kan je doen om dit beter in te stelllen? Of is het een software "island release" beperking? Ideeën?

[ Voor 6% gewijzigd door sender op 25-03-2026 17:39 ]

sender schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 17:38:
1 tesla model y juniper.

2 telefoons, 1 primair account, 1 "uitnodiging".

2x tesla app (1e en 2e gebruiker)

2 problemen:
1. De 2e gebruiker opent de deur zonder aanwezigheid van de 1e en dan is de auto bezig tóch maar het profiel van de eerste te gaan terwijl die er niet bij is. Dan moet de 2e gebruiker dus handmatig de 2e gebruiker (profiel) kiezen...
2. De 2e gebruiker loopt weg en dat duurt veel langer om te sluiten dan de eerste, die loopt weg en dan sluit erg snel (slot).

Is dit een bekend iets? Wat kan je doen om dit beter in te stelllen? Of is het een software "island release" beperking? Ideeën?
Klinkt alsof je de sleutel niet aan het 2e bestuurdersprofiel hebt gekoppeld (ik neem aan dat je voor beide Tesla accounts gebruik maakt van een Tesla bestuurdersprofiel, niet van een lokaal profiel. Zie ook deze post)

[ Voor 12% gewijzigd door pdidi op 25-03-2026 17:49 ]

• sender
pdidi schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 17:45:
[...]

Klinkt alsof je de sleutel niet aan het 2e bestuurdersprofiel hebt gekoppeld (ik neem aan dat je voor beide Tesla accounts gebruik maakt van een Tesla bestuurdersprofiel, niet van een lokaal profiel. Zie ook deze post)
Ik heb 2 bestuurdersprofielen wel.

Als ik op de profielnaam klik kan ik "instellingen bestuurdersprofiel" doen. Daar staan ook de 2 profielen (2 mail adressen ook).

Wat gek is dat bij het 2e profiel staat "Sleutel aan dit profiel koppelen". Als ik dat klik kom ik op een gezamenlijke pagina "vergrendeling" en zie ik inderdaad dat er 2 telefoons op de naam van het 1e profiel staan. Maar als ik die weg gooi en weer opnieuw koppel (via de app van de 2e bestuurder) dan blijft ie op de 1e gekoppeld.

Ik zit in de goede richting... maar hoe krijg ik de 2e telefoon ook op het 2e profiel?
sender schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 18:28:
[...]

Ik heb 2 bestuurdersprofielen wel.

Als ik op de profielnaam klik kan ik "instellingen bestuurdersprofiel" doen. Daar staan ook de 2 profielen (2 mail adressen ook).

Wat gek is dat bij het 2e profiel staat "Sleutel aan dit profiel koppelen". Als ik dat klik kom ik op een gezamenlijke pagina "vergrendeling" en zie ik inderdaad dat er 2 telefoons op de naam van het 1e profiel staan. Maar als ik die weg gooi en weer opnieuw koppel (via de app van de 2e bestuurder) dan blijft ie op de 1e gekoppeld.

Ik zit in de goede richting... maar hoe krijg ik de 2e telefoon ook op het 2e profiel?
Je kunt het 2e profiel alleen koppelen aan een sleutel als dat profiel actief is

[ Voor 8% gewijzigd door pdidi op 25-03-2026 20:08 ]

• sender
Gevonden!

Wat omslachtig.

Je moet dus op de sleutelpagina het poppetje icoontje klikken om de sleutel wel/niet aan het profiel te koppelen.

Als je in een profiel een sleutel deslecteerd wordt ie ontkoppeld. Maar dan moet je hem weer koppelen in het andere profiel.
sender schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 19:51:
Als je in een profiel een sleutel deslecteerd wordt ie ontkoppeld.
Je denkt verkeerd om. Je deselecteerd niet een sleutel, maar je ontkoppeld het profiel van een sleutel. En als je daarna dan dus nog een keer klikt op het poppetje, dan koppel je het actieve profiel aan de sleutel die bij het poppetje hoort

• sender
pdidi schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 20:05:
[...]

Je denkt verkeerd om. Je deselecteerd niet een sleutel, maar je ontkoppeld het profiel van een sleutel. En als je daarna dan dus nog een keer klikt op het poppetje, dan koppel je het actieve profiel aan de sleutel die bij het poppetje hoort
Nou, zo werkt het in de auto dus niet. Je koppelt de sleutel pas als je het profiel hebt gekozen (met het poppetje koppel je hem).

Edit:
Als je een sleutel poppetje klikt en je zit in het profiel waar ie aan gekoppeld is, dan ontkoppelt ie (de naam verdwijnt van de sleutel).
Als je dan in het andere profiel het poppetje klikt koppel je de sleutel en zie je ook de naam van dat profiel er weer bij staan.

[ Voor 22% gewijzigd door sender op 25-03-2026 20:14 ]

sender schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 20:12:
[...]

Nou, zo werkt het in de auto dus niet. Je koppelt de sleutel pas als je het profiel hebt gekozen (met het poppetje koppel je hem).

Edit:
Als je een sleutel poppetje klikt en je zit in het profiel waar ie aan gekoppeld is, dan ontkoppelt ie (de naam verdwijnt van de sleutel).
Als je dan in het andere profiel het poppetje klikt koppel je de sleutel en zie je ook de naam van dat profiel er weer bij staan.
Volgens mij zeggen we hetzelfde.
Het belangrijkste om te onthouden: alleen het actieve profiel kun je koppelen aan een sleutel (door op het poppetje achter die sleutel te klikken)

• pimk
  • Laatst online: 02-04 13:08
Ik ben wel een beetje toe aan een nieuwe telefoon, want vol en batterijproblelemn.
Nu ben ik hard aan het overwegen Apple de deur uit te schoppen ten faveure van een FairPhone.
Heeft iemand daar ervaring mee?

En welke OS draait ie dan, want FairPhone kan zowel Android als e/OS draaien

• emmerx
Verdwaalde post voor [Fairphone (Gen. 6)] Ervaringen & Discussie ?
Tesla mensen weten niet alles, in tegenstelling tot wat 'ze' denken ....

[ Voor 116% gewijzigd door emmerx op 26-03-2026 16:17 ]

• pimk
emmerx schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:47:
[...]

Verdwaalde post voor [Fairphone (Gen. 6)] Ervaringen & Discussie ?
Tesla mensen weten niet alles, in tegenstelling tot wat 'ze' denken ....
Thanks!
Ik had niet bedacht dat daar natuurlijk ook een forum voor is.

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:01

Boost9898

Software developer

Na twee maanden "wachten" (en een beetje pushen) is de Tesla Wall Connector Gen 3 met MID binnengekomen!

Het is wel heel toevallig, eergisteren had ik gebeld dat de lader begin februari besteld had, maar nog steeds geen indicatie van het levermoment had. De medewerker gaf aan dat dit (weer) een maand zou gaan duren, maar gisteren werd hij ineens geleverd! Dat was een aangename verrassing.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GpXYEMr.jpeg

• kartal40
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:02
Boost9898 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 07:16:
Na twee maanden "wachten" (en een beetje pushen) is de Tesla Wall Connector Gen 3 met MID binnengekomen!

Het is wel heel toevallig, eergisteren had ik gebeld dat de lader begin februari besteld had, maar nog steeds geen indicatie van het levermoment had. De medewerker gaf aan dat dit (weer) een maand zou gaan duren, maar gisteren werd hij ineens geleverd! Dat was een aangename verrassing.

[Afbeelding]
Volgens mij wordt alles weer geleverd en hebben ze genoeg voorraad binnen. Heb namelijk binnen 2 weken na bestelling ontvangen gisteren.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:46
Vandaag de matten voor achterin de frunk binnengekregen, dit vanwege het hebben van een grote witte golden retriever die nogal veel haren afgeeft in de auto. Past precies en ziet er best netjes uit. Er komen ook nog 2 beschermkappen voor de zijkanten. Het zijn matten van Luckease, van TPE gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDUyMsvJ_yQpitOwaXEevq4Le3s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VtWg0zLje4Wry4ZXJuybzzen.jpg?f=fotoalbum_large

• RealPG
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:11
Bobo221 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:11:Gaat dit om de Tesla Wall Charger 3? Ik kreeg een updatemail dat deze weer beschikbaar is om te bestellen maar ik heb na een week nog steeds geen tracking informatie ontvangen.
Heb er een besteld op 6 maart en gisteren binnen gekregen. Vlotter dan ik had verwacht.

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:09
kartal40 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 07:53:
[...]

Volgens mij wordt alles weer geleverd en hebben ze genoeg voorraad binnen. Heb namelijk binnen 2 weken na bestelling ontvangen gisteren.
Gister een TWC besteld en hij is nu al onderweg, dus er lijkt genoeg voorraad te zijn.

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:06
Sypheron schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:20:
Ik ben voornemens een Tesla Wall Charger aan te schaffen (ik weet dat er aparte topics zijn over laden, maar mijn vraag is specifiek rondom de Tesla Wall Charger vandaar dat ik het hier vraag, mocht dit hier niet goed staan alsnog dan hoor ik het graag :) ) Heeft iemand toevallig ervaringen met een van de certificeerde Tesla installateurs?
Ik wil deze graag aan laten sluiten met de Dynamic Load Balancing en tevens ook zodat de lader, indien mogelijk, allereerst gebruik maakt van de zonnepanelen.
Ben dus op zoek naar ervaringen van de installateurs die via de Tesla website aangeboden worden (en landelijk opereren of in regio Limburg).
Ik zit in een soortgelijke situatie waar ik in mijn nieuwbouwwoning ook een Tesla Wall Charger wil laten installeren met load balancing maar ik kom er niet uit of de TW3 het nou wel of niet ondersteunt.

Volgens Chatgpt is dit niet mogelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-47oHGVnlKZArMFR8hElqYxizNo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HVP7vviTa1el5MOX2va7ouiX.png?f=fotoalbum_large

Hoe heb jij dit opgelost?

• jongetje
@Bobo221 Is het niet handiger om de handleiding te lezen ipv een AI website. (Misschien een generatie dingetje).

Edit: Ik heb even gezocht en je moet zoeken (geen AI!) Op bijvoorbeeld: Tesla Neurio energiemeter

[ Voor 31% gewijzigd door jongetje op 28-03-2026 09:02 ]

• gjcvro
jongetje schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 08:48:
@Bobo221 Is het niet handiger om de handleiding te lezen ipv een AI website. (Misschien een generatie dingetje)
Omdat veel mensen de belangrijkste regel niet lezen:
AI kan fouten maken...

• htmt
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:22

htmt

MY LR MCR 2023

@Bobo221 Is het niet handiger om de handleiding te lezen ipv een AI website. (Misschien een generatie dingetje).

Edit: Ik heb even gezocht en je moet zoeken (geen AI!) Op bijvoorbeeld: Tesla Neurio energiemeter
Of je maakt zelf een load balancer: https://github.com/FreekSchreurs/Tesla-Load-Balancer

DIY Tesla Load Balancer: https://github.com/FreekSchreurs/Tesla-Load-Balancer

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:56
Bobo221 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 22:11:
[...]

Ik zit in een soortgelijke situatie waar ik in mijn nieuwbouwwoning ook een Tesla Wall Charger wil laten installeren met load balancing maar ik kom er niet uit of de TW3 het nou wel of niet ondersteunt.

[Afbeelding]

Ik heb de TWC uiteindelijk (voor nu nog) maar afgeschreven van mijn optielijst. De meeste installateurs die ik heb gesproken over een offerte met loadbalance, kwamen uiteindelijk met andere alternatieven (o.a. installateurs die op Tesla's website aangeboden worden), veelal Peblar.
De TWC krijg je in ieder geval niet werkend met een P1 module (voor zover mij bekend, maar ik ben eigenlijn een behoorlijke leek op dat vlak), dan zul je aan de slag moeten met CT-klemmen en nog een aparte andere module. Liep aardig in de kosten naar wat ik begreep.

Heb op dit moment nog geen lader, ben nog steeds zoekende naar de beste optie. Wil in ieder geval een model dat MID ondersteund en een vaste kabel van een meter of 5 of 7 heeft.

Dank! Dat is wel handig en kijkende naar die kosten lijkt het wel weer mee te vallen. Misschien toch maar weer op de optielijst toevoegen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Sypheron op 28-03-2026 18:43 ]

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:36
Ik heb in dit topic al meerdere keren een berichtje geplaatst over load balancing met de gen3. Zoek maar even op mijn username..

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik sta op het punt om een Model Y Performance te bestellen, maar ik loop nog tegen één ding aan waar ik niet helemaal uitkom.

Ik zoek een nette oplossing voor een telefoonhouder achter het stuur, bij voorkeur met Qi2 / MagSafe laden. Het liefst iets dat echt een beetje OEM-look heeft en niet zo’n Ali-plakding dat na een week loslaat.

Qua voeding zat ik te denken om ‘m via de OBD-poort af te tappen of iets vergelijkbaars, zodat ik geen losse kabels heb lopen. Ik zie dat sommige mensen ook via USB werken, maar dat vind ik net wat minder strak.

Ik heb deze op het oog, maar waar kan ik dan stroom tappen: https://www.jowua-life.co...mount-with-active-cooling

Ik zou graag ook nog een mooie plek voor de Flitmeister Dash willen.

[ Voor 17% gewijzigd door EValentino op 29-03-2026 12:46 ]

• SpikeHome
EValentino schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:53:
Ik sta op het punt om een Model Y Performance te bestellen, maar ik loop nog tegen één ding aan waar ik niet helemaal uitkom.

Ik zoek een nette oplossing voor een telefoonhouder achter het stuur, bij voorkeur met Qi2 / MagSafe laden. Het liefst iets dat echt een beetje OEM-look heeft en niet zo’n Ali-plakding dat na een week loslaat.

Qua voeding zat ik te denken om ‘m via de OBD-poort af te tappen of iets vergelijkbaars, zodat ik geen losse kabels heb lopen. Ik zie dat sommige mensen ook via USB werken, maar dat vind ik net wat minder strak.

Ik heb deze op het oog, maar waar kan ik dan stroom tappen: https://www.jowua-life.co...mount-with-active-cooling

Ik zou graag ook nog een mooie plek voor de Flitmeister Dash willen.
Al gekeken naar de sexy dash?
Hoef je de telefoon niet meer te gebruiken.

ps gaaf hoor de Y Performance.
Twijfel daar al maanden over (nu 2023 Y AWD).
Welke kleur word die?

• EValentino
  • Niet online
SpikeHome schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:53:
[...]

Al gekeken naar de sexy dash?
Hoef je de telefoon niet meer te gebruiken.

ps gaaf hoor de Y Performance.
Twijfel daar al maanden over (nu 2023 Y AWD).
Welke kleur word die?
Ik wil af en toe eens een YT filmpje bekijken, kan dat daarmee ook?

De kleur is dus mijn volgende issue, ik wil graag de rode nemen omdat ik die erg dik vind en je hem nooit ziet, maar mijn gehele omgeving verklaard me voor gek haha.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:30
EValentino schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:58:
De kleur is dus mijn volgende issue, ik wil graag de rode nemen omdat ik die erg dik vind en je hem nooit ziet, maar mijn gehele omgeving verklaard me voor gek haha.
Want? Ik zou ook een rode of blauwe nemen. Er rijden al genoeg smakeloze lease Tesla's rond (wit/zwart/grijs).

• EValentino
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 16:04:
[...]

Want? Ik zou ook een rode of blauwe nemen. Er rijden al genoeg smakeloze lease Tesla's rond (wit/zwart/grijs).
Dat is dus exact mijn argument, ik vind het rood/zwart ook echt een mooie combi

• jongetje
[...]
Er is een reden waarom je tijdens het rijden geen video kan kijken op het (grote)scherm. Lijkt me niet veilig om dat wel, op de bestuurdersstoel, via een ander scherm te doen.

(Daarbij ben je niet verzekerd als de verzekering erachter komt dat je betrokken bent bij een ongeluk terwijl je een filmpje zat te kijken tijdens het besturen van de auto).

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:04
jongetje schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:13:
[...]

Er is een reden waarom je tijdens het rijden geen video kan kijken op het (grote)scherm. Lijkt me niet veilig om dat wel, op de bestuurdersstoel, via een ander scherm te doen.

(Daarbij ben je niet verzekerd als de verzekering erachter komt dat je betrokken bent bij een ongeluk terwijl je een filmpje zat te kijken tijdens het besturen van de auto).
De webbrowser en dan Youtube doet het wel helaas. Maar ik zou niet bij zo iemand in de auto willen zitten die niet bezig is met het rijden. Dat is een andere discussie, maar het kan dus wel.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• EValentino
  • Niet online
Daniel. schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:37:
[...]

De webbrowser en dan Youtube doet het wel helaas. Maar ik zou niet bij zo iemand in de auto willen zitten die niet bezig is met het rijden. Dat is een andere discussie, maar het kan dus wel.
Ik vroeg ook niet om een preek, er zijn wel meer zaken die niet mogen, dat terzijde.

YouTube werkt wel tijdens het rijden? Ik dacht dat alle streaming services geblokkeerd waren zodra de auto beweegt?

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:20
EValentino schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:38:
[...]

Ik vroeg ook niet om een preek, er zijn wel meer zaken die niet mogen, dat terzijde.

YouTube werkt wel tijdens het rijden? Ik dacht dat alle streaming services geblokkeerd waren zodra de auto beweegt?
Het probleem is niet dat jij risico neemt, maar dat iedereen rond jou dat risico moet dragen.
Wat je met je eigen veiligheid doet moet je zelf weten, maar anderen mee in gevaar brengen is gewoon egoïstisch.

• talkatoo
  • Laatst online: 20:27
[...]

Ik zou dan inderdaad de rode Tesla adviseren, dan val je in ieder geval het meeste op omdat je een gevaar op de weg bent :)

[ Voor 3% gewijzigd door talkatoo op 29-03-2026 17:51 ]

• Daniel.
[...]

Youtube werkt niet, de webbrowser werkt en daarin werkt Youtube dan ook.

• SpikeHome
[...]

Met de sexy dash heb je wel Android/appleauto.

Rood mooi inderdaad

• EValentino
  • Niet online
talkatoo schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:50:
[...]

Ik zou dan inderdaad de rode Tesla adviseren, dan val je in ieder geval het meeste op omdat je een gevaar op de weg bent :)
Wat een moraalriddertjes hier haha, jullie rijden zeker nooit te hard…

[ Voor 6% gewijzigd door EValentino op 29-03-2026 18:55 ]

• EValentino
  • Niet online
SpikeHome schreef op zondag 29 maart 2026 @ 18:51:
[...]

Met de sexy dash heb je wel Android/appleauto.

Rood mooi inderdaad
Oke ga ik eens induiken, thanks!

• Fire69
EValentino schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:53:

[...]
Fire69 in "Tesla Model 3 & Y Accessoires"

• Daniel.
Ik wil uiteindelijk ook voor deze optie gaan. Wil binnen 2 maanden de 30 meter kabel naar mijn schuur hiervoor aanleggen. Heb de auto nu al een jaar maar geen noodzaak om het te plaatsen.

• EValentino
  • Niet online
Zo dat is wel heel netjes ja! Waar tap je stroom vandaan? De ODB stekker? Ik lees her en der dat je accu soms leegloopt…

Hele mooie oplossing verder!

• Fire69
EValentino schreef op zondag 29 maart 2026 @ 22:13:
[...]

Zo dat is wel heel netjes ja! Waar tap je stroom vandaan? De ODB stekker? Ik lees her en der dat je accu soms leegloopt…

Hele mooie oplossing verder!
OBD inderdaad. :)
Geen last van de accu. Als de auto in slaap gaat wordt de stroom afgesloten (er zit een blauwe led op mijn lader, die gaat enkel aan als ik de auto open of als Sentry aan staat)

• EValentino
  • Niet online
Fire69 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 23:44:
[...]

OBD inderdaad. :)
Geen last van de accu. Als de auto in slaap gaat wordt de stroom afgesloten (er zit een blauwe led op mijn lader, die gaat enkel aan als ik de auto open of als Sentry aan staat)
Oke top, welke adapter heb jij? Heb je al iets op de kabel gevonden? Zou ik de stroom met jouw adapter kunnen splitten om de Flitsmeister Dash ook van prik te voorzien?

• Fire69
EValentino schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:48:
[...]

Oke top, welke adapter heb jij? Heb je al iets op de kabel gevonden? Zou ik de stroom met jouw adapter kunnen splitten om de Flitsmeister Dash ook van prik te voorzien?
Ik heb deze van Ali:
https://nl.aliexpress.com/item/1005005057320554.html
Er zit een usb-c en usb-a op. Je zou dus 2 kabels kunnen trekken eventueel. Splitsen is denk ik geen optie.

• pimk
Bobo221 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 22:11:
[...]

[Afbeelding]

ChatGPT (en alle andere AI's) 'lezen internet' uit en baseren hun antwoord op de meest gevonden teksten. En daar zitten dus ook reclame teksten van fabrikanten, verkopers en influencers bij.

AI vragen om kennis is dus wel een beetje russiche roulette.
Met een energie-impact die een factor 10 hoger ligt dan gewoon een zoekmachine en je eigen brein gebruiken.

Just saying...

• EValentino
  • Niet online
Fire69 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:25:
[...]

Ik heb deze van Ali:
https://nl.aliexpress.com/item/1005005057320554.html
Er zit een usb-c en usb-a op. Je zou dus 2 kabels kunnen trekken eventueel. Splitsen is denk ik geen optie.
2 aansluitingen is perfect, thanks!

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 22:34
[...]

Ultrared is een supermooie kleur, zeker doen!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
karel_G_1981 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:11:
[...]

Ultrared is een supermooie kleur, zeker doen!
"is"? Smaken verschillen. Jij vind het een mooie kleur.. >:)

Lekker!

• EValentino
  • Niet online
Jullie hebben helemaal gelijk, ik ga die gewoon bestellen haha

• talkatoo
  • Laatst online: 20:27
EValentino schreef op zondag 29 maart 2026 @ 18:54:
[...]

Wat een moraalriddertjes hier haha, jullie rijden zeker nooit te hard…
;)

Niet achter het stuur, maar ik vind overigens de MagBak charger er het meest 'OEM' uitzien:
https://eu.magbak.com/pro...unt-and-charger-for-tesla

• EValentino
  • Niet online
talkatoo schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:47:
[...]

;)

Niet achter het stuur, maar ik vind overigens de MagBak charger er het meest 'OEM' uitzien:
https://eu.magbak.com/pro...unt-and-charger-for-tesla
Ja deze is inderdaad veel netter, maar de positie vind ik dan weer minder :-(

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-04 17:59

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/br3fL7-oBQB1utb4xupa1vJZuV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lQSETg8CWtJHbx75diUlRRNa.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren trekhaak bevestigd incl 3d print. Erg content mee

Legion 7i i9 3080 32gb

• SpikeHome
markklok schreef op maandag 30 maart 2026 @ 17:55:
[Afbeelding]

Gisteren trekhaak bevestigd incl 3d print. Erg content mee
Nice is dat de legacy Y?
Zoets zoek ik ook nog, waar heb je de file vandaan?
Pagina: 1 ... 48 49 Laatste

Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.