Kan de commander ook shortcuts maken per drivers profiel? Of zijn de instellingen die je doet voor de gehele auto?
De commander doet niets met profielen. Dus alles is voor de auto, hetzelfde voor de knob en buttons.Masterchiev schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 21:49:
Kan de commander ook shortcuts maken per drivers profiel? Of zijn de instellingen die je doet voor de gehele auto?
Was ook wel benieuwd naar de Sexy dash.
In de basis mooi product denk ik qua kwaliteit en bouw. Goed geïntegreerd in hun eco systeeme etc.
Vind de customization wel nice. Maar de uitvoering of het nut van het device verder weer teleurstellend.
Ja Android auto is best cool. En dat je zaken qua layout kunt aanpassen.
Maar het is dus niet zo dat de dash het navigeren van de Main unit overneemt. Je moet dus los Google maps/waze starten. En dan heb je op je Main display dus niets. Wat ik jammer vind
Ik zou gewoon willen navigeren op de main unit. En dat de sexy dash dat overneemt of turn by turn zaken kan aangeven. En dan bv weer via waze flits info krijgt.
Verder die knoppen voor bv openen van je dashboardkastje..... wie klikt nu op een scherm wat te ver weg staat om dat te doen?
De paar layouts voor snelheid, batterij etc zijn wel nice. Maar dan is de prijs veel te duur.
Heb geen magsafe oid. Maar anders had ik daar gewoon een houder gekocht. En telefoon als "sexy dash" gebruikt.
Nee dit is een pass voor mij.
In de basis mooi product denk ik qua kwaliteit en bouw. Goed geïntegreerd in hun eco systeeme etc.
Vind de customization wel nice. Maar de uitvoering of het nut van het device verder weer teleurstellend.
Maar het is dus niet zo dat de dash het navigeren van de Main unit overneemt. Je moet dus los Google maps/waze starten. En dan heb je op je Main display dus niets. Wat ik jammer vind
Ik zou gewoon willen navigeren op de main unit. En dat de sexy dash dat overneemt of turn by turn zaken kan aangeven. En dan bv weer via waze flits info krijgt.
Verder die knoppen voor bv openen van je dashboardkastje..... wie klikt nu op een scherm wat te ver weg staat om dat te doen?
De paar layouts voor snelheid, batterij etc zijn wel nice. Maar dan is de prijs veel te duur.
Heb geen magsafe oid. Maar anders had ik daar gewoon een houder gekocht. En telefoon als "sexy dash" gebruikt.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik wacht gewoon af wanneer Apple CarPlay native in de Tesla software komt.DarkSide schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 10:09:
Was ook wel benieuwd naar de Sexy dash.
Snelheid, batterij,.. doe ik nu via een MagSafe houder en de S3xy app, maar een second opinion navigatie zou een nice-to-have zijn.
ja ik las idd dat ze aan het nadenken waren over apple carplay.
Maar had nog niet gelezen of android auto dan ook een optie wordt
Weet ook niet of dit alleen met een software update kan btw.
Of dat je ook een stukje hardware nodig hebt (en dus bv alleen mogelijk is bij tesla's vanaf een bepaald bouwjaar).
Maar had nog niet gelezen of android auto dan ook een optie wordt
Weet ook niet of dit alleen met een software update kan btw.
Of dat je ook een stukje hardware nodig hebt (en dus bv alleen mogelijk is bij tesla's vanaf een bepaald bouwjaar).
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ook handig om autopilot weer automatisch aan te zetten na een lane change.nDirect090 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 19:16:
Is de commander het wel waard? Ik heb m’n tesla net 2 maanden dus eig nog niet echt nodig gehad om extra dingen te doen. Maar aangezien BF aanbieding nu loopt misschien wel waard om mee te pakken
Ik krijg mijn Tesla over enkele weken, maar heb de commander en knob alvast besteld. Naast de BF korting die je nu krijgt, kan je er nog eens 10% extra vanaf krijgen met een willekeurige code te vinden via Google. Scheelt toch weer een beetje extra.
Dat zijn onmogelijke verwachtingen, dat is gewoon technisch niet mogelijk.DarkSide schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 10:09:
Het enige wat de commander (want die bestuurt alles) kan doen is info van en naar de canbus sturen.
BJORN of zo...Jopster schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 11:23:
[...]
Ook handig om autopilot weer automatisch aan te zetten na een lane change.
Ik krijg mijn Tesla over enkele weken, maar heb de commander en knob alvast besteld. Naast de BF korting die je nu krijgt, kan je er nog eens 10% extra vanaf krijgen met een willekeurige code te vinden via Google. Scheelt toch weer een beetje extra.
Nee helaas. Ze hebben gezegd te overwegen er ook één voor de Juniper te maken, maar daarna is het stil gebleven.aschja schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 14:55:
Past de Enhance Stalk van de highland ook op de Juniper?
(zie ook de discussie eerder, rondom deze eerdere post: Sypheron in "Tesla Model 3 & Y Accessoires")
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Ik zie het nut van de knob niet echt. Wat was jouw overweging?Jopster schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 11:23:
[...]
Ook handig om autopilot weer automatisch aan te zetten na een lane change.
Nut van de commander zie ik wel. Maar de knob niet echt.
Mooiere oplossing dan diverse sexy buttons ergens neer plakken. Maar ik gebruik hem nog het meeste om richting aan te geven naar rechts op een rotondeaschja schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:23:
[...]
Ik zie het nut van de knob niet echt. Wat was jouw overweging?
Wat mijn bovenbuurman zegt. Ik vind het een mooie toevoeging, maar ik snap dat dat persoonlijk is. Bovendien was de prijs nu dusdanig, dat ik wel een gokje durfde te nemen. Ik heb alleen nog geen idee waarvoor ik hem ga gebruiken straks, maar ik wilde wel die functionaliteit hebben en ik vond hem een stuk mooier dan die buttons.aschja schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:23:
[...]
Wie gebruikt er een screenprotector en zo ja welke? graag ook wat eigen inzet
snip: alleen legale accessoires
snip: alleen legale accessoires
[ Voor 50% gewijzigd door We Are Borg op 16-11-2025 07:32 ]
Heb ook een MagSafe op ventilatiekanaal achter stuur, gebruik mobiel tevens als 2nd opinion navigatie en kan makkelijk switchen naar sexy app. 2de mobiel leg ik ‘s avonds op dashboard voor hud display met mirror op de voorruit.RigolleM schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 10:34:
[...]
Ik wacht gewoon af wanneer Apple CarPlay native in de Tesla software komt.
Snelheid, batterij,.. doe ik nu via een MagSafe houder en de S3xy app, maar een second opinion navigatie zou een nice-to-have zijn.
1. Met de knop kun je de Drive/Neutral/Reverse modus gebruiken in plaats van het scherm.aschja schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:23:
[...]
2. De interactieve interieurverlichting, zoals de verlichting in het stuurgedeelte die knippert als iemand in je dode hoek nadert, is een handige functie.
3. Met één knop kun je de regeneratieve remkracht verminderen, wat handig is op gladde wegen om uitglijden te voorkomen.
En zo zijn er nog meer functies.
Inderdaad zeer irritant deze meldingen. Misschien een domme vraag, maar kan dit ook alleen met commander en app? Of is hier ook een button / knob voor nodig?gjcvro schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 19:19:
[...]
Persoonlijk was het mij al waard om van de snelheidswaarschuwingen af te komen.
Kan deze dan ook vermoedheidswaarschuwing en rijbaan overschrijding uitzetten, zodat je niet bij iedere start weer het menu in moet?
Commander + app is ook alleen mogelijk en idd een goedkopere optie.g13x schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 21:06:
[...]
Inderdaad zeer irritant deze meldingen. Misschien een domme vraag, maar kan dit ook alleen met commander en app? Of is hier ook een button / knob voor nodig?
Kan deze dan ook vermoedheidswaarschuwing en rijbaan overschrijding uitzetten, zodat je niet bij iedere start weer het menu in moet?
Zojuist ook de Commander & Knob alvast besteld. Mooie prijs met de BF korting én nog de extra kortingscode.
Commander is voldoende. Vermoeidheid en rijbaan, geen idee of dat ook uit kan, heb daar nooit last van.g13x schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 21:06:
[...]
Inderdaad zeer irritant deze meldingen. Misschien een domme vraag, maar kan dit ook alleen met commander en app? Of is hier ook een button / knob voor nodig?
Je hoeft ze niet te plakken, er bestaan ook mooie houdertjes voor die je kunt 3d printen: https://www.printables.co...le-insert-tesla-model-3-hgjcvro schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:49:
[...]
Mooiere oplossing dan diverse sexy buttons ergens neer plakken.
Heb deze ook in de auto zitten, bevalt prima
Vind dat nog steeds niet de fraaiste oplossing. Ook de strip onderaan de telefoonhouder ken ik, nog steeds geen fraaie oplossing, maar dat komt ook omdat ik de driehoek vorm lelijk vind.JeroenV_ schreef op zondag 16 november 2025 @ 08:52:
[...]
Je hoeft ze niet te plakken, er bestaan ook mooie houdertjes voor die je kunt 3d printen: https://www.printables.co...le-insert-tesla-model-3-h
Heb deze ook in de auto zitten, bevalt prima
Paar vragen mbt Commander van Enhanceauto:
- Tesla knalt regelmatig nieuwe software-updates eruit. De huidige is 38.9, terwijl Enhance op de site nog 32.6 aangeeft. Gaat dat geen gedoe opleveren met al die snelle Tesla-updates?
- Hoe vlot is Enhanceauto eigenlijk met hun eigen updates? Als 32.6 echt de nieuwste is… dan zijn ze niet bepaald supersnel 😉
- En hoe zit het met garantie? Kan dat in gevaar komen als je dit laat installeren? Iemand hier al minder fijne ervaringen mee gehad?
- Tesla knalt regelmatig nieuwe software-updates eruit. De huidige is 38.9, terwijl Enhance op de site nog 32.6 aangeeft. Gaat dat geen gedoe opleveren met al die snelle Tesla-updates?
- Hoe vlot is Enhanceauto eigenlijk met hun eigen updates? Als 32.6 echt de nieuwste is… dan zijn ze niet bepaald supersnel 😉
- En hoe zit het met garantie? Kan dat in gevaar komen als je dit laat installeren? Iemand hier al minder fijne ervaringen mee gehad?
De sexy strip is bestelbaar voor de 2018-2020 model 3 zie ik in hun shop. Echter in de tekst eronder staat dat het alleen voor 2021+ modellen werkt. Weet iemand of het werkt in de pre 2021 modellen?
https://www.enhauto.com/p...ip?variant=41898117038155
<edit: heb ze ook een bericht gestuurd met deze vraag. Laat het weten als er reactie is. >
https://www.enhauto.com/p...ip?variant=41898117038155
<edit: heb ze ook een bericht gestuurd met deze vraag. Laat het weten als er reactie is. >
[ Voor 14% gewijzigd door 652cc op 16-11-2025 12:16 ]
"Who are you to wave your finger?"
Mijn ervaring is dat als er een relevant issue ontstaat door een tesla update, dat enhauto dan ook snel een fix uitbrengt. Sowieso elke maand een update.g13x schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:55:
En ik heb nog nooit een negatief verhaal gelezen over garantie icm de Commander.
De versie 32 is ca 6 weken ouder dan de 38. Dat valt nogal mee vind ik.g13x schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:55:
Garantie… daar zal niemand je ooit iets officieel, zwart op wit bezorgen.
Enhance gaat nooit meer dekken dan een defecte commander of button, en Tesla gaat nooit officieel toelaten dat je dit gebruikt.
Blijkbaar gaat het goed, maar als ooit je batterij of motor zou defect gaan wat mogelijk door de functies van de commander zou komen, dan sta je alleen vrees is.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Veelal is het ook niet nodig om de commander te updaten. Ik merk zelf ook dat ik bij de commander een maand of meer achterloop gewoon omdat ik geen update heb gedaan.g13x schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:55:
Goede vraag waar ik eigenlijk ook wel benieuwd naar ben! Tenslotte zit je wel aan de originele bekabeling en voeg je een apparaat toe dat instellingen kan wijzigen die zelfs niet in de originele software zitten.g13x schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:55:
Maar alles werkt via de officiële api's van Tesla.turkeyhakan schreef op zondag 16 november 2025 @ 13:34:
[...]
Goede vraag waar ik eigenlijk ook wel benieuwd naar ben! Tenslotte zit je wel aan de originele bekabeling en voeg je een apparaat toe dat instellingen kan wijzigen die zelfs niet in de originele software zitten.
Wat ik mij afvraag; Wordt er überhaupt iets weggeschreven in logs waaruit te achterhalen dat een Commander gebruikt is?
Dat zal alleen tesla zelf weten voor 100% zekerheid. Verder denk ik veelal niet, omdat het gewoon een signaal is wat nagedaan wordt. Misschien heel specifieke dingen, zoals het knipperen van de led strip, dat is ongewoon omdat tesla dat zelf niet doet.Sypheron schreef op zondag 16 november 2025 @ 14:18:
Wat ik mij afvraag; Wordt er überhaupt iets weggeschreven in logs waaruit te achterhalen dat een Commander gebruikt is?
Als Tesla een update doet zal dit vaak gewoon een functionele update zijn en geen veranderingen in de commando's op de CANbus waarop de commander praat en luistert. Als Enhance niet snel genoeg reageert of alle producten onbruikbaar maakt dan kunnen ze hun bedrijf ook wel opdoeken...g13x schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:55:
Tesla is denk ik wel op de hoogte van de producten van Enhance. Bestaat er een risico dat de producten niet meer werken?jongetje schreef op zondag 16 november 2025 @ 15:40:
[...]
Als Tesla een update doet zal dit vaak gewoon een functionele update zijn en geen veranderingen in de commando's op de CANbus waarop de commander praat en luistert. Als Enhance niet snel genoeg reageert of alle producten onbruikbaar maakt dan kunnen ze hun bedrijf ook wel opdoeken...
Ja, als Tesla de commando’s op de CAN lijn wijzigt, dan kan dit, al is de kans beperkt.turkeyhakan schreef op zondag 16 november 2025 @ 17:17:
[...]
Tesla is denk ik wel op de hoogte van de producten van Enhance. Bestaat er een risico dat de producten niet meer werken?
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik ben voornemens een Tesla Wall Charger aan te schaffen (ik weet dat er aparte topics zijn over laden, maar mijn vraag is specifiek rondom de Tesla Wall Charger vandaar dat ik het hier vraag, mocht dit hier niet goed staan alsnog dan hoor ik het graag
) Heeft iemand toevallig ervaringen met een van de certificeerde Tesla installateurs?
Ik wil deze graag aan laten sluiten met de Dynamic Load Balancing en tevens ook zodat de lader, indien mogelijk, allereerst gebruik maakt van de zonnepanelen.
Ben dus op zoek naar ervaringen van de installateurs die via de Tesla website aangeboden worden (en landelijk opereren of in regio Limburg).
Ik wil deze graag aan laten sluiten met de Dynamic Load Balancing en tevens ook zodat de lader, indien mogelijk, allereerst gebruik maakt van de zonnepanelen.
Ben dus op zoek naar ervaringen van de installateurs die via de Tesla website aangeboden worden (en landelijk opereren of in regio Limburg).
Ik heb ze hier geplakt. Als je ze schrankt passen er denk ik wel 4.gjcvro schreef op zondag 16 november 2025 @ 09:00:
[...]
Vind dat nog steeds niet de fraaiste oplossing. Ook de strip onderaan de telefoonhouder ken ik, nog steeds geen fraaie oplossing, maar dat komt ook omdat ik de driehoek vorm lelijk vind.
Volledig uit het zicht en heel makkelijk bereikbaar als je arm op de armsteun ligt
Ik heb ze daar ook zittenFire69 schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:44:
[...]
Ik heb ze hier geplakt. Als je ze schrankt passen er denk ik wel 4.
Volledig uit het zicht en heel makkelijk bereikbaar als je arm op de armsteun ligt
[Afbeelding]
Fijne plek.
Wel even goed schoonmaken, ik heb nu tot 2x toe de fout gemaakt een knopje op nieuw plastic te willen plakken en direct de lijmlaag rot omdat er vettigheid op t kuntstof zatFire69 schreef op zondag 16 november 2025 @ 21:44:
[...]
Ik heb ze hier geplakt. Als je ze schrankt passen er denk ik wel 4.
[Afbeelding]
Ik ben daar te vaak te lui voor, en mééstal gaat dat goed
Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.