• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:05
stefxx schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:09:
[...]

Ze adviseren nog steeds de 3,7mm versie te gebruiken:

Guys, we just updated the link with the 3D file of the tool which helps you install the S3XY Strip. We have 2 different sizes. Both sizes guarantee there will NOT be any reflection on the windshield from the strip itself. It is a matter of choice how deep in the vent you want to install it and preference of viewing the strip itself.
That's why there is:
3,7mm size - you can see the strip itself. There might be reflection in the air vent and that reflection can be seen in the windshield depending on the strip brightness at night
13mm size - you cannot see the strip itself. Only a small reflection in the air vent can be seen. This installation is more preferred from people who does not want to see the strip itself
Oh dat is wel nice. Ik zou ook wel zo'n strip willen maar weet iemand of er al een conversion kit is voor de M3 2019? Ik heb de middenconsole al vervangen en kan dus al een knob installeren maar de strip zou ik ook wel heel graag willen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-12 16:47
Iemand nog tips voor een stuurhoes voor een highland? Maat etc?
Gaat dat wel samen met stuur verwarming?

(stuur slijt hier best snel omdat mijn benen langs 't stuur schrapen bij instappen/uitstappen ivm mijn lengte)

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:34
Je maakt geen gebruik van easy entry?

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-12 16:47
RF1000 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 07:19:
Je maakt geen gebruik van easy entry?
Jawel, maar dan nog .... Standaard staat stuur op max hoogte en stoel op laagst en verst achteruit, net als de easy entry

( ben kleine 2 meter en fors gebouwd ... }:O )

[ Voor 15% gewijzigd door Ted038 op 06-11-2025 12:10 ]

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
tomic schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 14:02:
Wie heeft de S3XY Strip al in de 3/Y en heeft een paar foto's? ben benieuwd of het bevalt!
Gisteren geïnstalleerd, en tot nu toe bevalt het me erg goed!
Het was niet al te ingewikkeld; alleen het kabeltje netjes rechts achterlangs wegwerken in plaats van in het zicht kostte wat extra tijd, maar ook dat viel reuze mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJNchkIcBTqT6VXrub5K2BhTvdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8bStTuzI5apnL8aPCo2BdmpC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vby2B5hBM2897f-9MMbwn6mOZKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2D0a7zhJlhUE5iSedfORUgl.jpg?f=fotoalbum_large

• trangelang
  • Laatst online: 09-12 16:04
ndjong schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:25:
[...]

Gisteren geïnstalleerd, en tot nu toe bevalt het me erg goed!
Het was niet al te ingewikkeld; alleen het kabeltje netjes rechts achterlangs wegwerken in plaats van in het zicht kostte wat extra tijd, maar ook dat viel reuze mee.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er nice uit. Heb je dit met de tool gebruikt, Zo ja, de 13 mm variant of 4?

• ndjong
  • Niet online
trangelang schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 13:55:
[...]

Ziet er nice uit. Heb je dit met de tool gebruikt, Zo ja, de 13 mm variant of 4?
Ik heb geen tool gebruikt, ik heb gewoon een meetlint op ongeveer 6 mm afgeplakt en die lengte steeds aangehouden.
Af en toe moest ik een stukje opnieuw plakken, maar dat was geen probleem.
Ik zie de ledstrip nu prima zelf, maar heb geen directe reflectie van de strip, alleen een kleine reflectie van de weerkaatsing op het plastic onder de ledstrip.

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-12 16:18
Ik heb de originele Tesla mud flaps gemonteerd op de Model Y juniper.
Maar nu raak ik telkens de oprit met die flaps.

Zoek eigenlijk kortere flaps die ook nog kwalitatief goed zijn en flexibel spul.
Tips?

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wie heeft een goede tip voor verlichting van de kofferbak van de M3H? Ik heb nu twee keer een exemplaar op Ali besteld, dat geschikt zou moeten zijn voor het 2025 model (mijn auto is van september 2025), maar het lichtje waar ik 'm op aansluit klapt er direct uit bij verbinding. Gelukkig reset die zekering zich automatisch wel weer, en de hoop dat het een exemplarisch geval zou zijn verdween doen het bij de tweede bestelling precies zo verliep. Het product is inmiddels (toevallig?) ook van Ali gehaald.

Het mooist vind ik zo'n ledstrip die in de rubbers zit, maar belangrijst is dat 'ie goed werkt. Dus goede ervaringen zijn welkom!

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• big_one
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met de "Right Side Gear Shift Control Stalks Upgrade Kit" van Hansshow:
https://www.hansshow.com/...ver-upgrade-kit-for-tesla

Of met de S3XY Stalk (right) van Enhauto (bestaat die eigenlijk wel)

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12 18:51

Felyrion

goodgoan!

big_one schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:53:
Heeft er iemand ervaring met de "Right Side Gear Shift Control Stalks Upgrade Kit" van Hansshow:
https://www.hansshow.com/...ver-upgrade-kit-for-tesla

Of met de S3XY Stalk (right) van Enhauto (bestaat die eigenlijk wel)
Die stalk (right) zou moeten bestaan, maar ik zie op de site alleen het complete setje op het moment... of ik kijk scheel...
Ze hebben op de homepage nog wel staan:
Choose Your Variant

You can choose how many levers to add to your Tesla. If you already own a Gen2 Commander, you can get a S3XY Stalk as a standalone unit.
Misschien even via contact form of mail vragen.

Ik heb zelf het complete setje, dus commander en twee stalks op de M3 Highland. Ik kan ze zeker aanraden. Prima kwaliteit en makkelijk in te bouwen. Ik kon absoluut niet wennen aan die domme pijltjes op het stuur, zeker met rotondes etc.. (halverwege de rotonde wil je naar rechts knipperen... maar dan moet je dus het pijltje naar links hebben, wat op dat moment aan de andere kant van het stuur zit 8)7 super handig..) zeker als familie en vrienden ook wel eens een stukje rijden... niet uit te leggen imo.

Bijkomend voordeel van de S3XY stalks is dat je extra functies toe kan voegen aan de knopjes die context gebaseerd zijn.
Zo heb ik tijdens rijden groot licht toggle en ruitenwisser toegevoegd (knopjes aan de uiteindes). Terwijl ik in de P stand daarmee de laadpoort en de frunk open.
En zo kun je ook long presses toevoegen voor nog meer opties.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:12
Felyrion schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 15:50:
[...]

Die stalk (right) zou moeten bestaan, maar ik zie op de site alleen het complete setje op het moment... of ik kijk scheel...
Ze hebben op de homepage nog wel staan:

[...]

Misschien even via contact form of mail vragen.
De stalks zijn los verkrijgbaar:
https://www.enhauto.com/p...ne?variant=41213999153227

Maar niet voor de Juniper. Ik vraag mij af of die van de Highland ook niet op de Juniper werken, maar aangezien Enhance overal de Juniper als aparte optie heeft lijkt mij dat dat niet het geval is.
Ik wil die rechter stalk eigenlijk ook voor mijn Juniper hebben, maar even wachten en hopen dat die wellicht binnenkort beschikbaar komt.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12 18:51

Felyrion

goodgoan!

Ahh, had niet gezien dat het om de Y ging. Ik lees op Reddit dat ze zelf hebben gezegd dat ze niet op de Juniper passen en dat ze nog aan het denken zijn een losse voor de Juniper te maken. Maar dat is inmiddels meer dan een half jaar terug.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GxfKAPy1QS_FG7cBG36dGsPuW-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qkL3SfS0Fw6c5O0H6ilBRO15.jpg?f=fotoalbum_large

Please be good….!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:15
Eigenlijk zie je het al... een driversdisplay/HUD.

• aschja
RigolleM schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 09:14:
[...]

Eigenlijk zie je het al... een driversdisplay/HUD.
Daarom zeg ik ook please be good. Al die aftermarket chinese roemel hoef ik niet. Ik hoop stiekem op een projector voor de voorkeur, maar de vorm lijkt een conventioneel beeldscherm.

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:15
aschja schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 10:31:
[...]

Daarom zeg ik ook please be good. Al die aftermarket chinese roemel hoef ik niet. Ik hoop stiekem op een projector voor de voorkeur, maar de vorm lijkt een conventioneel beeldscherm.
Inderdaad, hadden er in één van hun YT-filmpjes al meegegeven dat ze daarmee bezig waren...

• aschja
RigolleM schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 11:02:
[...]

Inderdaad, hadden er in één van hun YT-filmpjes al meegegeven dat ze daarmee bezig waren...
Lees de Youtube comments door en een HUD is het meeste gevraagde acc aan Enhance. Goed dat ze naar hun userbade luisteren. Nu maar hopen dat de user interface ook ok is. Want die is over het algemeen verschrikkelijk bij de chinese troep.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02
Ik had op hun Reddit post daarnet al gereageerd.
Door de plaatsing lijkt het geen gewone display te zijn, het staat veel te ver naar achter daarvoor. Het lijkt bijna tegen de voorruit geplakt.
Ik gok dus ook op een HUD, ik vraag me dan wel af hoe ze de installatie van de bekabeling makkelijk gaan doen.

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01:02
Waarom niet gewoon een oplaadbare unit, met projector op de voorruit. Die zit meestal ook ver naar voren bijna tegen de ruit. Laden zijn we toch bekend mee, wachten, kun je ook wel even een usb-c stekker insteken. En dan een bluetooth verbinding naar de commander?

• Fire69
Liever niet. Kom je in je auto, blijkt de batterij leeg te zijn...
Ik heb al genoeg dingen waar ik moet aan denken om op te laden :|

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:03
Fire69 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 22:15:
Liever niet. Kom je in je auto, blijkt de batterij leeg te zijn...
Ik heb al genoeg dingen waar ik moet aan denken om op te laden :|
That's what she said..

• aschja
Fire69 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 19:16:
Door de plaatsing lijkt het geen gewone display te zijn, het staat veel te ver naar achter daarvoor. Het lijkt bijna tegen de voorruit geplakt.
Ik gok dus ook op een HUD, ik vraag me dan wel af hoe ze de installatie van de bekabeling makkelijk gaan doen.
Ik vind het voor een projector best een fors ding. En de projectie moet niet in een midden van de vooruit belanden. Ik denk dat het een glasachtige plaat tussen 2 plastic staanders is. Zou tof zijn als de navi op een of andere manier erin krijgen. Maar user interface is alles voor mij in ieder geval. Ik wil niet zo’n lelijke kermis in mn gezichtsveld.

[ Voor 4% gewijzigd door aschja op 09-11-2025 08:56 ]

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:17
mv_ak schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 22:10:
Waarom niet gewoon een oplaadbare unit, met projector op de voorruit. Die zit meestal ook ver naar voren bijna tegen de ruit. Laden zijn we toch bekend mee, wachten, kun je ook wel even een usb-c stekker insteken. En dan een bluetooth verbinding naar de commander?
euh wachten? Ik plug in en loop weg.

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-12 19:03
ndjong schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:03:
[...]

Ik heb geen tool gebruikt, ik heb gewoon een meetlint op ongeveer 6 mm afgeplakt en die lengte steeds aangehouden.
Af en toe moest ik een stukje opnieuw plakken, maar dat was geen probleem.
Ik zie de ledstrip nu prima zelf, maar heb geen directe reflectie van de strip, alleen een kleine reflectie van de weerkaatsing op het plastic onder de ledstrip.
Heb je een reflectie bovenin de voorruit hiermee? Ik heb maanden geleden een led strip van AliExpress van geïnstalleerd, is mooi weg te werken maar helaas wel een flinke reflectie in de voorruit.

• trangelang
  • Laatst online: 09-12 16:04
[quote]ZXRY schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:19:
[...]

Ervaring met S3xy Strip in Model Y 2024 – reflectie & montage (4.3 mm vs 13 mm tool)

Ik heb gisteren mijn S3xy Strip opnieuw gedemonteerd en met beide tools (4.3 mm en 13 mm) opnieuw gemonteerd. Ter context: ik ben 1.80 m lang, zit relatief laag en dicht op het stuur (sportieve zitpositie) in een Model Y uit 2024.

Algemene indruk / reflectie
Met beide tools is er geen directe reflectie van de LED-strip in de voorruit.
Wat je wél kunt krijgen is een diffuse weerkaatsing via de onderkant van de luchtroosterstrip, over de volledige breedte. Dit is afhankelijk van zit- en kijkpositie. Ik heb zelf meer last van de zijspiegels dan van de strip.
Het demonteren van de strip ging eenvoudig: plamuurmesje ertussen, rustig loshalen.

13 mm tool
Hoe hoger je zit, hoe minder je de strip ziet.
Bij een lagere zitpositie zie je de strip zelf nog wel, maar geen directe reflectie.
De onderzijde geeft een zacht schijnsel, vergelijkbaar met de achterlichtbar van de nieuwe Model Y.

Conclusie: goed als je vooral ambient glow wilt zonder dat je de strip zelf ziet.

4.3 mm tool
Als je te dicht bij de rand plakt (zonder tool): directe reflectie in de voorruit → onbruikbaar.

Met de tool geplaatst: geen reflectie meer.
Strip blijft zichtbaar, wat ik persoonlijk fijn vind.
Ik houd de helderheid op minimaal, dat werkt het prettigst.
Er blijft altijd een klein beetje “was” zichtbaar, maar niet storend; hoe verder je zit, hoe meer je het ziet dat is mijn gevoel.

Conclusie: voor mij is de beste optie. Geen reflectie, subtiel licht, en de strip is zichtbaar voor in de avond op minimale stand.

• ndjong
  • Niet online
ZXRY schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:19:
[...]

Heb je een reflectie bovenin de voorruit hiermee? Ik heb maanden geleden een led strip van AliExpress van geïnstalleerd, is mooi weg te werken maar helaas wel een flinke reflectie in de voorruit.
Het valt mij reuze mee, je ziet het slechts een klein beetje. Mocht het toch storen (wat mij niet het geval is), dan kun je eventueel de helderheid iets naar beneden zetten.

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:28

Damian

Insane Obtrusion

Fire69 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 19:16:
Zit gewoon op het dashboard hoor, komt door de rare hoek van de foto. Maar de locatie lijkt inderdaad wel naar de achterkant van het dash te zijn. Dus wellicht met projectie inderdaad :)

Hier met wat aangepaste kleurwaardes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjKGCGC5ioLIy8armdje0lrIv9o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4ykwp1becOo2EJeFjNbSaqR2.jpg?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door Damian op 10-11-2025 11:30 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• aschja
Damian schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:27:
[...]

Zit gewoon op het dashboard hoor, komt door de rare hoek van de foto. Maar de locatie lijkt inderdaad wel naar de achterkant van het dash te zijn. Dus wellicht met projectie inderdaad :)

[Afbeelding]
Ik twijfel of het projectie is. Het hoekje op de screenshot lijkt mij een glasplaat. Ik hoop projectie. Dat hebben ze ook met de app gemaakt waarbij je je telefoon als hud gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vP3NrNCOhrtcTZFDXhKMTK6yAcQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/p0Nt8UCwJ85ZWeEQBwMGzKkE.png?f=fotoalbum_large

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

aschja schreef op maandag 10 november 2025 @ 12:50:
[...]

Ik twijfel of het projectie is. Het hoekje op de screenshot lijkt mij een glasplaat. Ik hoop projectie. Dat hebben ze ook met de app gemaakt waarbij je je telefoon als hud gebruikt.

[Afbeelding]
Nee dat er iets zit is evident, maar als het zo kort op de ruit zit zou de achterkant van het schermpje wat je op je dash plakt een projectie op de ruit kunnen doen, dus dan heb je een HUD.

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-12 12:59
aschja schreef op maandag 10 november 2025 @ 12:50:
[...]

[Afbeelding]
Bij mij werkt de telefoon projectie werkt alleen in de avond en niet overdag vanwege lichtinval met het 2de toestel die op de dashboard ligt.

• Fire69
Damian schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:27:
[...]

[Afbeelding]
Ik bedoelde niet letterijk op de voorruit plakken (da's misschien enkel in BE een uitdruking? :) ) maar heel dicht ertegen. Je ziet ook dat het voorbij de led-strip zit.
Ik denk dat het toestelletje gaat zijn dat plat op je dashboard ligt en waarop een plastic plaat als scherm staat om info op te projecteren.

• Fire69
Hm, hier lijkt het de LED-strip gedeeltelijk te blokkeren. Dat zou ik wel jammer vinden :-(

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Even een gokje. Prijsklasse 300-350 euro...

Als de chineesjes voor +/- 200 gaan, zal Enhauto daar wel ruim boven gaan zitten. Ja het is mooi spul van Enhauto, maar qua prijs toch wel aan de bovenkant elke keer.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
@Damian Je betaald natuurlijk niet alleen voor de hardware maar vooral voor de software en de ondersteuning hierop.

• aschja
Damian schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 07:56:

Als de chineesjes voor +/- 200 gaan, zal Enhauto daar wel ruim boven gaan zitten. Ja het is mooi spul van Enhauto, maar qua prijs toch wel aan de bovenkant elke keer.
Die €200 heeft vaak een hondslelijke kermis interface. En voor iets waar ik dagelijks naar zit te kijken geef ik daar graag meer geld aan uit. Alsof €200 een koopje is.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

aschja schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:42:
[...]

Die €200 heeft vaak een hondslelijke kermis interface. En voor iets waar ik dagelijks naar zit te kijken geef ik daar graag meer geld aan uit. Alsof €200 een koopje is.
Mwoah, software support is altijd inderdaad maar even afwachten, maar ik heb echt wel hele mooie varianten gezien hoor die prima werken voor 200 euro. Ik zit nu echt op de wip, maar ga toch even wachten tot de 14de om te kijken waar ze mee komen en voor welk geld.

[ Voor 12% gewijzigd door Damian op 11-11-2025 08:57 ]

• Hongy
Damian schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 07:56:

Wat is de toegevoegde waarde van de Enhauto hud tov wat ze nu al in de sexy app laten zien op je mobiel die je ook centraal tussen het stuur kan zetten met een telefoonhouder van amazon/ali? prijstechnisch ben je dan voor eur 20 klaar.

Voordeel is dan dat je het minimalistische design hebt van de tesla ipv zo'n unit op je dashboard geplakt.

Mijn 2de mobiel gebruik ik in de avond voor projectie op de voorruit.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Hongy schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:31:
[...]

Wat is de toegevoegde waarde van de Enhauto hud tov wat ze nu al in de sexy app laten zien op je mobiel die je ook centraal tussen het stuur kan zetten met een telefoonhouder van amazon/ali? prijstechnisch ben je dan voor eur 20 klaar.

Voordeel is dan dat je het minimalistische design hebt van de tesla ipv zo'n unit op je dashboard geplakt.

De Gadgetfactor in mijn geval ;)

• big_one
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

* gedoe met 2e phone
* draadjes over dashboard of gedoe met laden
* telefoon lastig te bedienen
* houder in zicht, vind ze vaak wat dissonant op de minimalistische dashboard.

• gjcvro
[...]

Dat ik mijn telefoon vaak niet eens uit mijn tas haal als ik in de auto stap, laat staan elke keer een 2e aansluit voor HUD.

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:45
Heeft er iemand een echte carbon spoiler op ali gekocht en dan bedoel ik geen ABS spoiler.
Ik had deze gezien, nu erg scherp geprijst en gaat nog korting af.

https://a.aliexpress.com/_EvtGyyo

• Thundy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-12 20:25
Ik krijg in december mijn nieuwe model Y met 20" Helix velgen en wil deze graag beschermen.

Online kom ik deze tegen, met slechts een dunne ALU ring die op de velgt geplakt moet worden:
https://teslaunch.net/pro...er?variant=46991596454111

Andere optie is een variant van ABS+PC die veel meer lijkt te coveren:
https://nl.aliexpress.com/item/1005008895056217.html
(manier van bevestigen onbekend)

Heeft iemand hier ervaring met dergelijke varianten of andere tips?

Thundy#2181

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Weet iemand of de opbergbakken voor de kofferbak voor de Model Y Juniper ook in Europa verkocht gaan worden ? Ik zie namelijk in de US webshop passende bakken voor de Juniper maar niet in de NL webshop.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-12 23:26

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Thundy schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:43:
Ik krijg in december mijn nieuwe model Y met 20" Helix velgen en wil deze graag beschermen.

Online kom ik deze tegen, met slechts een dunne ALU ring die op de velgt geplakt moet worden:
https://teslaunch.net/pro...er?variant=46991596454111

Andere optie is een variant van ABS+PC die veel meer lijkt te coveren:
https://nl.aliexpress.com/item/1005008895056217.html
(manier van bevestigen onbekend)

Heeft iemand hier ervaring met dergelijke varianten of andere tips?
Ik zou zeker bij dit soort spullen niet kiezen voor Ali-meuk, ik heb op internet gevallen voorbij zien komen waar de protectie los was gekomen waarbij het voorscherm aanzienlijke schade op liep.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Fire69
Vandaag verlichting in de frunk geïnstalleerd. Ben er wel tevreden over, zeker voor maar 25€ :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HvRwVFsjmk9qhgQ84aeemgAK0Mw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A94enclqksh8DCsCBcCUdNKj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eyywGCWmvTXwJtRareY_c6s-sJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BrIItjAfAZ6khjgHF1WKzKwj.jpg?f=fotoalbum_large

https://amzn.eu/d/17AACDR

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:05
Fire69 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:43:
Vandaag verlichting in de frunk geïnstalleerd. Ben er wel tevreden over, zeker voor maar 25€ :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://amzn.eu/d/17AACDR
Dat is zeker niet slecht, ik zou zoiets ook wel voor de trunk willen. Dat is nu echt niet goed verlicht als het donker is. Je ziet de helft gewoon niet.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Fire69
Ik kwam net ook de link posten :)

Het zal dus toch geen projectie zijn.
9.6" display dat Carplay en Android Auto ondersteunt.

Ik weet niet of ik hier zat op te wachten. Ik had liever iets simpeler gezien dat enkel dezelfde info toont als hun app dashboard. En dan ook geen 400€ kost.

• Hongy
Fire69 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:12:

Ik weet niet of ik hier zat op te wachten. Ik had liever iets simpeler gezien dat enkel dezelfde info toont als hun app dashboard. En dan ook geen 400€ kost.
As ik zo naar de positie kijk van mijn stuur tov dashboard op de highland dan zie ik alleen plek op de stoffen deel. Verder naar de voorruit toe zal stuur in de weg zitten om scherm dan helemaal te zien.

• LastSamurai
  • Nu online
Fire69 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:12:

Ik had verwacht dat ik een scherm voor mn neus zou missen, omdat ik dat eigenlijk al 40 jaar had.
Maar eerlijk gezegd mis ik t helemaal niet.

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-12 08:50
LastSamurai schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:33:
[...]

Ik had verwacht dat ik een scherm voor mn neus zou missen, omdat ik dat eigenlijk al 40 jaar had.
Missen is een groot woord voor mij, maar had ik het fijner gevonden? Ja dat wel.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:31
Is er iemand die dit product van Spigen heeft? https://amzn.eu/d/6sY02MF

Betreft de organizer voor onder/boven het scherm. Wat is jullie ervaring? Ik ben bang dat mijn been tegen de organizer aan komt.

• gjcvro
LastSamurai schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:33:
[...]

Belangrijkste informatie is de snelheid, en die staat zo ver naar links dat hij bijna meteen in je zichtveld zit.
Andere wat ik een beetje mis zijn de lampjes van de raw, zeker omdat je met de knoppen op het stuur snel(er) de verkeerde pakt.

Kijk eigenlijk nooit op de camera's als de raw aan staat, te ver uit de richting van kijken, vooral links. Dan was achter het stuur misschien nuttiger geweest.

• Hongy
turkeyhakan schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:47:
Is er iemand die dit product van Spigen heeft? https://amzn.eu/d/6sY02MF

Betreft de organizer voor onder/boven het scherm. Wat is jullie ervaring? Ik ben bang dat mijn been tegen de organizer aan komt.
ik heb deze die je ook kan dichtklappen.

https://nl.aliexpress.com...OkoQ&gatewayAdapt=glo2nld

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-12 17:26

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu ~ V2H: 75+25 kWh

• Hongy
gjcvro schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:50:
[...]

Belangrijkste informatie is de snelheid, en die staat zo ver naar links dat hij bijna meteen in je zichtveld zit.
Andere wat ik een beetje mis zijn de lampjes van de raw, zeker omdat je met de knoppen op het stuur snel(er) de verkeerde pakt.

Kijk eigenlijk nooit op de camera's als de raw aan staat, te ver uit de richting van kijken, vooral links. Dan was achter het stuur misschien nuttiger geweest.
met de commander op de highland is dit echt top dat je het op de strip kan zien

https://www.enhauto.com/b...mize-your-tesla-rgb-strip

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-12 19:59

s3n

gjcvro schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:50:
[...]

Ik zou een google maps oid ook wel fijn vinden in mijn blikveld. Bij moeilijke situaties en plekken waar ik nooit kom is de rijbaanbegeleiding van Tesla zelf niet goed genoeg voor mij. Ik heb nu mijn telefoon aan het scherm hangen, maar sta zeker open voor een nieuw schem

• gjcvro
Hongy schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:13:
[...]

met de commander op de highland is dit echt top dat je het op de strip kan zien

https://www.enhauto.com/b...mize-your-tesla-rgb-strip
Klopt, heb ik ook ingesteld en het helpt. Toch is het nog steeds een soort blinde vlek voor me, omdat ik veel verder kijk. Waarom het in het dashboard voor me wel werkt is ook mij een raadsel.

• gjcvro
Kun je daar je zonnebril bijvoorbeeld in kwijt? Is er zo veel ruimte?

• Hongy
gjcvro schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:28:
[...]

Ja je kan een zonnebril, een mobiel en pasjes tegelijkertijd in kwijt. Zelfs een dikke portemonnee past waarschijnlijk maar geen idee of dan de klep open valt.

Zo'n ding hoeft niet meer dan 27 eur te kosten dus kies juiste bestelmoment.

[ Voor 10% gewijzigd door Hongy op 13-11-2025 10:33 ]

• GadgetFrank
  • Laatst online: 10-12 17:26
gjcvro schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:28:
[...]

Ja,dat past maar voor een bril heb ik deze gekocht: https://nl.aliexpress.com...O8bh&gatewayAdapt=glo2nld

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu ~ V2H: 75+25 kWh

• gjcvro
Hongy schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:32:
[...]

Ja je kan een zonnebril, een mobiel en pasjes tegelijkertijd in kwijt. Zelfs een dikke portemonnee past waarschijnlijk maar geen idee of dan de klep open valt.

Zo'n ding hoeft niet meer dan 27 eur te kosten dus kies juiste bestelmoment.
Besteld, 2 tientjes. :)

• gjcvro
Vind het wel fijn als het opgeruimd is. Het vak onder de laders is wat minder handig omdat ik daar ook de knob het zitten waardoor de opening maar half zo groot is.

• gjcvro
Nou alleen nog een goedkope oplossing om het vak onderin de kofferbak nuttig te verdelen (M3H).
Voor de frunk heb ik ze al wel gevonden, maar daar kom ik bijna nooit.

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:52

• Fire69
cwegh schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:27:
[...]

Oops, The Page Does Not Exist... ?
Ik denk dat iemand een oepsie gedaan had en de pagina te vroeg online gezet had :P
Morgen is de officiële launch.

[edit]
Wie zit hier op te wachten? 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Fire69 op 13-11-2025 14:54 ]

• gjcvro
Oh, cool kan er dan ook zo'n animatie op komen als ik de raw aan zet? :O

• LastSamurai
  • Nu online
Fire69 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:49:
[...]

Wie zit hier op te wachten? 8)7
Ik. En dan grote tanden als Venom als mensen niet doorrijden ! :)

• Fire69
Dit vind ik dus wat jammer, het gaat een groot stuk van de led-strip blokkeren zo :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ne0TfS4oSdVXv-0GjKzxtI27FF4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4bunMFx6f6gzH1QfIJbFwcJS.png?f=fotoalbum_large
LastSamurai schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:14:
[...]

Ik. En dan grote tanden als Venom als mensen niet doorrijden ! :)
Die tanden gaan ze niet zien als je aan hun bumper kleeft :P

[ Voor 19% gewijzigd door Fire69 op 13-11-2025 19:29 ]

• gjcvro
Fire69 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 19:28:

Die tanden gaan ze niet zien als je aan hun bumper kleeft :P
Misschien komt er nog 1 als zonneband op de ruit.

• hansvanhengel
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Dat zou ik nooit en te never doen, ik vind het spuuglelijk! Maar.... het is ergens ook wel hillarisch. Dit is het soort upgrades waarvan ik hoop dat een buurman of familielid het doet zodat ik stiekem kan meegenieten.

• hansvanhengel
  • Nu online
Fire69 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 19:28:
Dit vind ik dus wat jammer, het gaat een groot stuk van de led-strip blokkeren zo :(
Dit zou ik ook echt heel zonde vinden. Het lijkt dus uiteindelijk echt gewoon een heel "simpel" dashboard schermpje te worden... op die foto vind ik hem er ook niet heel erg gelikt uit zien. En dan ook nog de ledstrip blokkeren. Dan houd het voor mij toch op.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

gjcvro schreef op donderdag 13 november 2025 @ 15:49:
[...]

Oh, cool kan er dan ook zo'n animatie op komen als ik de raw aan zet? :O
wat is "de raw"

Verder over die S3XY Dash, 394 euro, en de Commander Gen2 is verplicht, die ik nog niet heb. Serieus veel geld voor weinig toevoeging dus die laten we lekker liggen ;)

Verder schijnt Tesla bezig te zijn met het ondersteunen van Apple Carplay, dus daar hoeft het ook al niet meer voor.

https://www.notateslaapp....-advantages-disadvantages

[ Voor 22% gewijzigd door Damian op 14-11-2025 11:18 ]

• Hongy
Damian schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:17:
[...]

wat is "de raw"

Verder over die S3XY Dash, 394 euro, en de Commander Gen2 is verplicht, die ik nog niet heb. Serieus veel geld voor weinig toevoeging dus die laten we lekker liggen ;)

Verder schijnt Tesla bezig te zijn met het ondersteunen van Apple Carplay, dus daar hoeft het ook al niet meer voor.

https://www.notateslaapp....-advantages-disadvantages
RichtingAanWijzer... soms gebruiken we iets te makkelijk nieuwe afkortingen merk ik.

• gjcvro
Hongy schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:39:
[...]

RichtingAanWijzer... soms gebruiken we iets te makkelijk nieuwe afkortingen merk ik.
Gebruik het al heel lang, dus denk er niet eens meer over na om het uit te leggen.

En ik doelde op de trend dat de RichtingAanWijzer tegenwoordig steeds meer een kermis wordt dan een functionele lamp die aangeeft dat je van richting verandert. Blijf het een sjonnie ding vinden voor op een afgetrapte golf of polo. Eigenlijk wel blij dat tesla daar (nog) niet aan meedoet. :+

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

S3XY dash van Enhauto nu te bestellen...
EUR ~300 standalone, ~400 als je nog geen commander hebt.
https://www.enhauto.com/products/dash-standalone

Doet eigenlijk weinig wat mij persoonlijk boeit, zeker voor die prijs...
Android Auto en Apple Carplay zijn nice, maar van wat ik hoor komt Carplay er native aan...

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:16
En het filmpje erbij

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
Die model Y 2019 - 2025 versie kost nu 19,99. Vast een foutje maar als je hem wil zou ik hem snel bestellen ;).

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:16
jongetje schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:21:
Die model Y 2019 - 2025 versie kost nu 19,99. Vast een foutje maar als je hem wil zou ik hem snel bestellen ;).
snel bestellen dan :)

jammer dat ze niet op alle modellen passen.

[ Voor 8% gewijzigd door SpikeHome op 14-11-2025 13:25 ]

• Fire69
Slonzo schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:16:
S3XY dash van Enhauto nu te bestellen...
EUR ~300 standalone, ~400 als je nog geen commander hebt.
https://www.enhauto.com/products/dash-standalone

Doet eigenlijk weinig wat mij persoonlijk boeit, zeker voor die prijs...
Android Auto en Apple Carplay zijn nice, maar van wat ik hoor komt Carplay er native aan...
Standalone komt het op 272€ als je code RCP123 gebruikt.
Op zich valt die prijs wel mee, Ali displays kosten wel minder natuurlijk (150-250 denk ik) maar support kan je vergeten dan.
Hij lijkt trouwens wel heel hard op deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005008516111777.html :/

• Sypheron
Dat touchscreen op de Dash is leuk en aardig, maar hoe vaak ga je nou functies uitvoeren door met je arm door het stuurwiel heen het touchscreen te bedienen? Dat lijkt mij nog onhandiger dan het gewoon via het scherm te doen.

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12 18:05
Fire69 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:37:
[...]

Standalone komt het op 272€ als je code RCP123 gebruikt.
Op zich valt die prijs wel mee, Ali displays kosten wel minder natuurlijk (150-250 denk ik) maar support kan je vergeten dan.
Hij lijkt trouwens wel heel hard op deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005008516111777.html :/
Ik twijfel nog om hem te bestellen... Er loopt een kabel naartoe lijkt het, maar hij klikt vast dmv magsafe lijkt het. Dus misschien kan je 'm ook wel opladen.
Als je de commander kan installeren, dan moet zo'n stroomkabel ook wel te doen zijn denk ik.

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12 18:05
Sypheron schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:41:
Dat touchscreen op de Dash is leuk en aardig, maar hoe vaak ga je nou functies uitvoeren door met je arm door het stuurwiel heen het touchscreen te bedienen? Dat lijkt mij nog onhandiger dan het gewoon via het scherm te doen.
Als je stilstaat kan je 'm uit de houder klikken vermoed ik, maar rijdend dingen aanpassen is niet makkelijk nee.

• aschja
Sypheron schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:41:
Klopt. Ik moet wel op mijn harde woorden terugkomen. Ze hebben de intergratie goed voor elkaar. De software is goed over nagedacht. Beter dan die Chinese aftermarket troep. Ik had alsnog gehoopt om een iets eenvoudigere setup met een windscreen projector. Maar goed gedaan door Enhance. Apple CarPlay zal wel, maar voor diegene die niet kunnen wennen aan het niet hebben van een cluster, is een mooie oplossing.

Ik zit wel na te denken om een right stalk te kopen voor onze model Y. Zijn er hier gebruikers van een Juniper met een right stalk en waar je gebruiken jullie deze voor?

• gjcvro
Rogar schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:42:
[...]

Ik twijfel nog om hem te bestellen... Er loopt een kabel naartoe lijkt het, maar hij klikt vast dmv magsafe lijkt het. Dus misschien kan je 'm ook wel opladen.
Als je de commander kan installeren, dan moet zo'n stroomkabel ook wel te doen zijn denk ik.
Ja, dat zat ik me ook af te vragen. Ze doen alsof je de houder zo op het dashboard kunt plakken en verder niets hoeft te doen..

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:56
Ik sla hem ff over, hoe mooi het ook is.
- Qua stats kun je alles ook al zien in de app als je wil
- Carplay/Android Auto mis ik verder niet
- Hij werkt niet draadloos, dus je zal toch weer ergens kabels moeten gaan trekken/wegwerken

• hansvanhengel
  • Nu online
Ik vind hem toch wel even flink tegenvallen. Het is een erg simpel ding om te zien, en ik ben heel benieuwd hoe de stroomkabel weg gewerkt moet worden.

Wat betreft plaatsen moet je dus kiezen of je de ledstrip of airco blokkeert. Daarnaast voelt de "ideale" positie (volgens het filmpje) als net te ver weg. Volgens mij kan je dan amper tot helemaal niet lezen wat er op dat kleine dashboard staat. Daarnaast ben ik ook heel benieuwd hoe goed Apple Carplay is geïntegreerd. Stel dat ik via Apple Carplay een podcast wil afspelen, kan dat gewoon via het audiosysteem? Is dat via Bluetooth, of andere manier?

Al met al vind ik het nog best wel tegenvallen en moet ik toch echt eerst even een goede review zien.

• Tommie12
  • Nu online
hansvanhengel schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:52:
Ik vind hem toch wel even flink tegenvallen. Het is een erg simpel ding om te zien, en ik ben heel benieuwd hoe de stroomkabel weg gewerkt moet worden.

Wat betreft plaatsen moet je dus kiezen of je de ledstrip of airco blokkeert. Daarnaast voelt de "ideale" positie (volgens het filmpje) als net te ver weg. Volgens mij kan je dan amper tot helemaal niet lezen wat er op dat kleine dashboard staat. Daarnaast ben ik ook heel benieuwd hoe goed Apple Carplay is geïntegreerd. Stel dat ik via Apple Carplay een podcast wil afspelen, kan dat gewoon via het audiosysteem? Is dat via Bluetooth, of andere manier?

Al met al vind ik het nog best wel tegenvallen en moet ik toch echt eerst even een goede review zien.
Ik zit ook niet te wachten op een extra display waar je niet makkelijk aan kan tijdens het rijden.

Maar dat audio via het normale systeem loopt lijk me wel te verwachten, anders is het dood voor het geboren wordt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Fire69
Die kabel op zich is niet zo'n groot probleem. In ieder geval niet als je hem plaatst waar zij het niet aanraden :P
Dan is het een kwestie van het sierpaneel van je dash eraf te halen (gewoon een hoop clips) en dan van waar je Commander zit een kabel trekken.
Als je hem aan de ruit wil zetten weet ik ook niet zo goed hoe dat moet. Maar dat lijkt me echt veel te ver weg, zeker als je dan eens iets op het scherm wil doen.

Audio van de Carplay/Android Auto lijkt me via BT te moeten? Dus je display als BT device koppelen aan de auto en die dan als source kiezen.

Ik ben er momenteel in ieder geval ook nog geen fan van.

• rbnw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01:22
Ik sla ook even over. Heb de Knob en Strip wel en die bevallen me best goed. Maar de buttons heb ik al geretourneerd omdat die geen toegevoegde waarde hadden tov de Knob.

Zo zie ik deze Dash ook, ga ik hier dagelijks plezier van hebben? Ik denk het niet.
Stoor me helemaal niet aan het ontbreken van een display voor me neus en het ontbreken van Carplay stoort me ook niet.

Had het wel wat gevonden denk ik als echte Headup display, die had ik in de ID3 en was best fijn.

• Sypheron
Rogar schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:43:
[...]

Als je stilstaat kan je 'm uit de houder klikken vermoed ik, maar rijdend dingen aanpassen is niet makkelijk nee.
Waaromschijnlijk wel inderdaad, maar waarom zou je dat willen als je zoiets ook eenvoudig via een app zou kunnen doen? Dat zou flink in de kosten kunnen schelen als geen geen scherm met touchscreen zouden hoeven te gebruiken lijkt mij.

Ik vind het filmpje een beetje vreemd en de informatie nogal summier. In het filmpje lijkt er een kabel te zien te zijn wanneer de dash gemonteerd is vlak onder de voorruit, maar zodra ze laten zien dat je hem ook kunt monteren net achter het stuur door middel van een magsafe bevestiging zie ik weer geen kabel?

Vind de vormgeving en de mogelijkheid om je scherm op die manier makkelijk in te richten en dynamics te laten bepalen wat hij toont wel erg interessant, maar de prijs is behoorlijk aan de hoge kant.

[ Voor 11% gewijzigd door Sypheron op 14-11-2025 14:38 ]

• Fire69
@4:55: installatie aan de voorruit geeft een serieuze reflectie van de display :X

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-12 12:53

Rico

Wie dit leest is gek....

Voor die prijs mag je toch verwachten dat de usb-c aan de houder gaat en data via een andere connector naar het losse scherm gaat.
Dan kun je de kabel netter wegwerken en ziet het er veel strakker uit.

• Fire69
Ze hebben het nu gemaakt voor het installatiegemak. Maar dat gaat de 'geavanceerde' klanten tegenhouden om het ding te kopen denk ik.
Ik had veel liever gezien dat ze zo'n systeem hadden gebruikt: YouTube: The Tesla Model Y/3 Accessory You Wanted From Factory is Here
Veel netter en toch ook helemaal niet moeilijk?

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-12 08:50
Is de commander het wel waard? Ik heb m’n tesla net 2 maanden dus eig nog niet echt nodig gehad om extra dingen te doen. Maar aangezien BF aanbieding nu loopt misschien wel waard om mee te pakken

• gjcvro
nDirect090 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 19:16:
Is de commander het wel waard? Ik heb m’n tesla net 2 maanden dus eig nog niet echt nodig gehad om extra dingen te doen. Maar aangezien BF aanbieding nu loopt misschien wel waard om mee te pakken
Persoonlijk was het mij al waard om van de snelheidswaarschuwingen af te komen.
Pagina: 1 ... 42 ... 44 Laatste

Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.