Model Y Pearl White Sr besteld ; Weheat Blackbird ; SolarEdge 9000WP; Unifi; Hikvision
Ik begrijp je enthousiasme héél goed. Al vind ik het wel bijzonder dat een Chinese metaalbewerker rechtstreeks aan consumenten in Europa levert. Ik verwacht dat ie niet aan Duitsers levert aangezien velgen daar een ABE moeten hebben of "eingetragen" moeten zijn. Voor zoiets essentieels als velgen denk ik ook wel belangrijk. Wie ga je aansprakelijk stellen als je straks een greppeltje vat door een haarscheurtje in het gietwerk van één van de velgen? Niet dat je gegarandeerd succes hebt als je bij een Nederlandse velgengroothandel koopt, maar toch ...Mad-Matt schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 12:54:
Geen idee of mensen het interessant vinden, maar ik blijf er lekker over posten (hierna zal het wel even stil zijn omdat ze in productie genomen worden en dat even duurt.)
Maar akkoord gegeven op de renders van m'n velgen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik snap je zorgen. Ik ga het meemaken, deze verkoper heeft DOT certificaat en is TUV gekeurd. Kan je op de shop zien, incl. ingescande certificaten. Dus ik vertrouw erop dat ze goed zijn, op youtube/Reddit ook alleen maar positieve ervaringen met Chinese velgen.nerovectra schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 21:09:
[...]
Ik begrijp je enthousiasme héél goed. Al vind ik het wel bijzonder dat een Chinese metaalbewerker rechtstreeks aan consumenten in Europa levert. Ik verwacht dat ie niet aan Duitsers levert aangezien velgen daar een ABE moeten hebben of "eingetragen" moeten zijn. Voor zoiets essentieels als velgen denk ik ook wel belangrijk. Wie ga je aansprakelijk stellen als je straks een greppeltje vat door een haarscheurtje in het gietwerk van één van de velgen? Niet dat je gegarandeerd succes hebt als je bij een Nederlandse velgengroothandel koopt, maar toch ...
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ombouw sets voor 650 euro op AliExpress te koop.Maurice- schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 10:09:
Is er hier iemand die een M3 stoelupgrade heeft overwogen? En wellicht weet of een Performance stoel ook in een reguliere 3 past?
Er zijn in Nederland helaas geen P's van de sloop beschikbaar, nieuw is behoorlijk kostbaar maar de oude brengen waarschijnlijk ook wel wat op. Ze zien er (mijnsinziens) veel mooier uit en zitten op lange ritten naar het schijnt ook beter.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Kan in elke kleur leer en kleur stiknaden die je maar wil.
Ook is toevoegen stoel ventilatie mogelijk.
Volgens mij alleen flink veel arbeid (montage), waardoor ik het nog niet durf te bestellen.
https://a.aliexpress.com/_EwBQ5kS
:strip_exif()/f/image/ZzznBrJqcQlgtDhQi8LeqAYa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p9fjhJUdAqfsZ44Lg0fMQYLx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Allewijn op 29-06-2025 09:39 ]
Het zou me niet verwonderen als evoffer ze gewoon daar inkoopt en verkoopt voor dubbel van de prijs.Allewijn schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 21:20:
[...]
Ombouw sets voor 650 euro op AliExpress te koop.
Kan ik elke kleur leer en kleur stiknaden die je maar wil.
Volgens mij alleen flink veel arbeid (montage), waardoor ik het nog niet durf te bestellen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met dank aan de posters hierboven heb ik deze ook besteld, en zelfs iets goedkoper op Ali. Ik heb een Samsung telefoon, dus daar heb ik een apart hoesje voor besteld met een magsafe ring. Eerdere ervaringen met magnetische houders waren niet positief, maar deze zou wel eens kunnen werken. Hieronder de linkjes zodat iemand anders niet hoeft te zoeken:turkeyhakan schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:15:
Met dank aan @Hunkaroglu heb ik deze telefoonhouder besteld: https://amzn.eu/d/aGDEzFG
Voordeel: geen 3M sticker :-) Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
https://nl.aliexpress.com/item/1005008887883681.html (magsafe houder)
https://nl.aliexpress.com/item/1005006647794037.html (magsafe hoesje samsung)
pvoutput 6300Wp ZW en NO
Ik weet uit ervaring dat dat autofabrikanten diverse zware testen uitvoeren op hun velgen om gevallen zoals onderstaand te voorkomen. Een DOT of TUV certificaatje zegt niet zoveel. Gaat hij daadwerkelijk jouw velgen eerst produceren om eea te testen?Mad-Matt schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 21:11:
[...]
Ik snap je zorgen. Ik ga het meemaken, deze verkoper heeft DOT certificaat en is TUV gekeurd. Kan je op de shop zien, incl. ingescande certificaten. Dus ik vertrouw erop dat ze goed zijn, op youtube/Reddit ook alleen maar positieve ervaringen met Chinese velgen.
https://regio15.nl/nieuws...em_bNunsWnWrsG7HsR6OAAprA
Ik zou heel ver weg van blijven van dit soort producten
(En is het niet voor mezelf dan is het wel voor die moeder met kinderwagen die je meeneemt als je velg het ineens begeeft en jij de stoep op schiet)
Ieder zn mening, niets is bekend over de velgen onder die Mercedes. Internet staat vol met positieve ervaringen en het is inmiddels ook bekend dat veel velgen fabrikanten hun velgen in China laten maken. Niet alles uit China is troep, denk dat we met zn allen die gedachte achter ons moeten laten. Maar we gaan het meemaken.RF1000 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 08:58:
[...]
Ik weet uit ervaring dat dat autofabrikanten diverse zware testen uitvoeren op hun velgen om gevallen zoals onderstaand te voorkomen. Een DOT of TUV certificaatje zegt niet zoveel. Gaat hij daadwerkelijk jouw velgen eerst produceren om eea te testen?
https://regio15.nl/nieuws...em_bNunsWnWrsG7HsR6OAAprA
Ik zou heel ver weg van blijven van dit soort producten
(En is het niet voor mezelf dan is het wel voor die moeder met kinderwagen die je meeneemt als je velg het ineens begeeft en jij de stoep op schiet)
In de doos zit ook nog een losse magsafe ring die je eventueel zou kunnen plakken op je hoesje. Maar zo kan het ook uiteraard.johan_solar schreef op zondag 29 juni 2025 @ 08:50:
[...]
Met dank aan de posters hierboven heb ik deze ook besteld, en zelfs iets goedkoper op Ali. Ik heb een Samsung telefoon, dus daar heb ik een apart hoesje voor besteld met een magsafe ring. Eerdere ervaringen met magnetische houders waren niet positief, maar deze zou wel eens kunnen werken. Hieronder de linkjes zodat iemand anders niet hoeft te zoeken:
https://nl.aliexpress.com/item/1005008887883681.html (magsafe houder)
https://nl.aliexpress.com/item/1005006647794037.html (magsafe hoesje samsung)
Is dat alleen voor de looks (ook prima) of zul je hier ook de zijdelingse ondersteuning voelen? Die P stoelen zijn echt een kuip, de reguliere veel rechter lijkt het.Allewijn schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 21:20:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er zit compleet nieuw gevormd schuimrubber bij voor zowel zetels als ruggen. Dus denk dat die vorm ook meer kuip/zelfde wordt.Maurice- schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:54:
[...]
Is dat alleen voor de looks (ook prima) of zul je hier ook de zijdelingse ondersteuning voelen? Die P stoelen zijn echt een kuip, de reguliere veel rechter lijkt het.
https://www.greendrive-ac...ad_campaignid=20522875345Maurice- schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 10:09:
Is er hier iemand die een M3 stoelupgrade heeft overwogen? En wellicht weet of een Performance stoel ook in een reguliere 3 past?
Er zijn in Nederland helaas geen P's van de sloop beschikbaar, nieuw is behoorlijk kostbaar maar de oude brengen waarschijnlijk ook wel wat op. Ze zien er (mijnsinziens) veel mooier uit en zitten op lange ritten naar het schijnt ook beter.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Dank maar dat zijn dezelfde als EVride en dus de Aliexpress hoezen (voor de dubbele prijs).
Klopt, ik was iets te snel, dacht dat het stoelen waren. Wat er wel bij staat is dat je ze bij iets van 80 plaatsen kunt laten monteren.. dus wellicht voegt het toch nog iets toe.Maurice- schreef op zondag 29 juni 2025 @ 14:50:
[...]
Dank maar dat zijn dezelfde als EVride en dus de Aliexpress hoezen (voor de dubbele prijs).
[ Voor 84% gewijzigd door We Are Borg op 01-07-2025 14:48 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik gok die van bjornRivanov schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 20:43:
Ik wil de Commander Gen 2 bestellen. Wat is op dit moment de beste (en werkende) code?
Ik ook, baal enorm dat ik het niet had gekocht tijdens de spring sale. Had je nog eens 20% kortingRivanov schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 20:43:
Ik wil de Commander Gen 2 bestellen. Wat is op dit moment de beste (en werkende) code?
Right Seat Profile
Creates up to 4 profiles for your front right seat
Wil dat zeggen dat je hiermee dus ook presets kunt opslaan van de positie van de passagiersstoel (hoogte van de stoel, rugleuning etc)? En heb je hier persé de Button voor nodig (incl. Commander)? Of is enkel de Commander ook al voldoende en gebruik je vervolgens de app om het in te stellen / te activeren.
[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 03-07-2025 14:57 ]
Model Y Pearl White Sr besteld ; Weheat Blackbird ; SolarEdge 9000WP; Unifi; Hikvision
Je kunt het in ieder geval achter een gewone button zetten, dat heb ik gedaan voor het neerklappen van de banken. 1x klik is stoelen naar een positie voorin, 2x klikken is terug naar de andere poitie.Rivanov schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:50:
Ik zie in de lijst van functions van de S3XY Button o.a.:
Right Seat Profile
Creates up to 4 profiles for your front right seat
Wil dat zeggen dat je hiermee dus ook presets kunt opslaan van de positie van de passagiersstoel (hoogte van de stoel, rugleuning etc)? En heb je hier persé de Button voor nodig (incl. Commander)? Of is enkel de Commander ook al voldoende en gebruik je vervolgens de app om het in te stellen / te activeren.
Maar wil geen button aanschaffen als het niet perse hoeft en het enkel met een Commander ook werkt.gjcvro schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 17:40:
[...]
Je kunt het in ieder geval achter een gewone button zetten, dat heb ik gedaan voor het neerklappen van de banken. 1x klik is stoelen naar een positie voorin, 2x klikken is terug naar de andere poitie.
Vandaar m’n vraag.
Wat jij wil, maar elke keer met een app gaan zitten klooien om de stoel te verstellen, ipv voor 65 euro 2 knoppen kopen is voor mij in ieder geval een verkeerde bezuiniging.Rivanov schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 17:42:
[...]
Maar wil geen button aanschaffen als het niet perse hoeft en het enkel met een Commander ook werkt.
Vandaar m’n vraag.
Waarom moet dat met een button? Je kunt toch de stand van de stoelen aan je profiel koppelen en die weer aan je telefoonsleutel?gjcvro schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 17:54:
[...]
Wat jij wil, maar elke keer met een app gaan zitten klooien om de stoel te verstellen, ipv voor 65 euro 2 knoppen kopen is voor mij in ieder geval een verkeerde bezuiniging.
Ik vind het eerder handiger om de stoelverwarming van alle plekken en stuurwielverwarming ermee te bedienen. Dan hoeven de passagiers niet aan het scherm te zitten.
Of even snel de ruitenwissers uitzetten als ze opeens gaan wissen.
Niet van de bijrijder.jongetje schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:03:
[...]
Waarom moet dat met een button? Je kunt toch de stand van de stoelen aan je profiel koppelen en die weer aan je telefoonsleutel?
Ik vind het eerder handiger om de stoelverwarming van alle plekken en stuurwielverwarming ermee te bedienen. Dan hoeven de passagiers niet aan het scherm te zitten.
Of even snel de ruitenwissers uitzetten als ze opeens gaan wissen.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Juniper heeft gewoon een knipperlicht hendel?SeatRider schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:04:
Heeft iemand al geprobeerd 1 losse "S3XY stalk" te kopen icm de MY Juniper? Zo te zien is het design dan wel anders
De schakelhendel rechts is echt totaal niet van toegevoegde waarde. Op het scherm gaat net zo makkelijk en met het automatisch laten kiezen aan is zelfs dat lang niet altijd nodig
En met een S3XY commander kan je ook het rechter scrollwiel gebruiken als je met de voet op rem staat. Keuzes genoeg... ik mis totaal die hendel niet...Smobbo schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:42:
[...]
Juniper heeft gewoon een knipperlicht hendel?
De schakelhendel rechts is echt totaal niet van toegevoegde waarde. Op het scherm gaat net zo makkelijk en met het automatisch laten kiezen aan is zelfs dat lang niet altijd nodig
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Velgen zijn klaar zien er erg netjes uit maar wel in de verkeerde kleur gepoedercoat.
Ipv. matt donker blauw, fel blauw glanzend.
Wel netjes direct z'n fout toegegeven en we zorgen opnieuw gecoat in de juiste kleur.
Fouten maken doet iedereen, de manier waar op je het oplost is belangrijk en in dit geval netjes toegegeven en ze gaan het corrigeren.
Maar toch wat foto's.

Wel bizar tot in de detail gekopieerd, incl "Made in Japan", had er van mij niet op gehoeven, maar niet over nagedacht om te vragen om achterwege te laten.
Misschien is het wel in het stukje Japan in China gemaaktMad-Matt schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 19:13:
Nieuwe update over de velgen, deze keer geen mega happy update.
Velgen zijn klaar zien er erg netjes uit maar wel in de verkeerde kleur gepoedercoat.
Wel netjes direct z'n fout toegegeven en we zorgen opnieuw gecoat in de juiste kleur.
Fouten maken doet iedereen, de manier waar op je het oplost is belangrijk en in dit geval netjes toegegeven en ze gaan het corrigeren.
Maar toch wat foto's.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel bizar tot in de detail gekopieerd, incl "Made in Japan", had er van mij niet op gehoeven, maar niet over nagedacht om te vragen om achterwege te laten.
Vooruit, achteruit en neutraal
Dat intelligent schakelen werkt hij bij mij vaak prima, en anders inderdaad je rechter scroll wheel gebruiken. Zo'n hendel voegt weinig toe.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Voegt in mij geval veel toe. Ik zou de rechterhendel absoluut gaan missenGeckoo schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 16:57:
[...]
Dat intelligent schakelen werkt hij bij mij vaak prima, en anders inderdaad je rechter scroll wheel gebruiken. Zo'n hendel voegt weinig toe.
Intelligent schakelen werkt bij mij soms, en soms wil hij me de garage in jagen. Maar het swipen op het scherm is zo'n gewoonte geworden dat ik vandaag bijna vergat in de andere auto aan de knop te draaien, maar een beweging richting het schermpje deed..Geckoo schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 16:57:
[...]
Je hebt een Commander zag ik. Ik durf wedden dat het scrollwiel gebruiken voor D of R dan sneller gaat dan met de hendel.RaRo74 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 17:14:
[...]
Voegt in mij geval veel toe. Ik zou de rechterhendel absoluut gaan missen
Mooi is dat allemaalFire69 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 21:53:
[...]
Je hebt een Commander zag ik. Ik durf wedden dat het scrollwiel gebruiken voor D of R dan sneller gaat dan met de hendel.
Ik wil toch echt graag de schakelhendel blijven gebruiken
Kun je eigenlijk ook in een model y met stengels via de commander het Scroll wiel gebruiken? Ik stoor me er enorm aan dat ik 2 keer die stengel naar beneden moet doen voordat hij in de D gaat. Lijkt me via het wieltje dan juist handiger.RaRo74 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 22:11:
[...]
Mooi is dat allemaal![]()
![]()
![]()
Ik wil toch echt graag de schakelhendel blijven gebruiken
Dat kan zeker. Maar 2x voor drive? 1x is voldoende...jongetje schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 22:36:
[...]
Kun je eigenlijk ook in een model y met stengels via de commander het Scroll wiel gebruiken? Ik stoor me er enorm aan dat ik 2 keer die stengel naar beneden moet doen voordat hij in de D gaat. Lijkt me via het wieltje dan juist handiger.
:strip_exif()/f/image/m6FaCGmDTRKmis1sPFHb85Bk.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik moet hem altijd 2 keer omlaag duwen... maak er inmiddels bijna een automatisme van om er een paar keer op te duwen.GVR schreef op zondag 13 juli 2025 @ 00:51:
[...]
Dat kan zeker. Maar 2x voor drive? 1x is voldoende...
Eerst je gordel vastklikken en dan pas naar D. 1x zou dan voldoende moeten zijn.jongetje schreef op zondag 13 juli 2025 @ 08:36:
[...]
Ik moet hem altijd 2 keer omlaag duwen... maak er inmiddels bijna een automatisme van om er een paar keer op te duwen.
Eerder de rem intrappen.jongetje schreef op zondag 13 juli 2025 @ 08:36:
[...]
Ik moet hem altijd 2 keer omlaag duwen... maak er inmiddels bijna een automatisme van om er een paar keer op te duwen.
Deze wil ik ook graag nog laten installeren. Weet iemand waar dat mogelijk is en wat de kosten zijn?Allewijn schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 21:20:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is deze enkel op hun eigen website te verkrijgen? Zie 'm namelijk nergens anders helaas.
is het mogelijk om de auto te unlocken met een button als je bij de auto staat en niet de telefoon/pasje in de buurt hebt?
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Nee en misschien ja. Als de auto echt uit staat heeft de commander geen spanning meer. Als je centry of accesoirevoeding aan hebt staan werkt het misschien.Geckoo schreef op maandag 14 juli 2025 @ 08:45:
Als we het toch lekker over de Commander hebben. De buttons, werken die ook als de auto uit staat?
is het mogelijk om de auto te unlocken met een button als je bij de auto staat en niet de telefoon/pasje in de buurt hebt?
Waarom zou je wel een button bij je hebben en geen pasje of telefoon? Als het al werkt kun je hoogstens in de auto maar alsnog niet rijden, daar heb je toch je pasje of telefoon voor nodig.Geckoo schreef op maandag 14 juli 2025 @ 08:45:
Als we het toch lekker over de Commander hebben. De buttons, werken die ook als de auto uit staat?
klopt omdat ik vaak mijn portemonnee niet bij heb en ik nu al een keer gehad dat mijn telefoon leeg was en ik niet in de auto kwam.jongetje schreef op maandag 14 juli 2025 @ 09:14:
[...]
Waarom zou je wel een button bij je hebben en geen pasje of telefoon? Als het al werkt kun je hoogstens in de auto maar alsnog niet rijden, daar heb je toch je pasje of telefoon voor nodig.
dus ik dacht een knopje ergens zodat ik in de auto kan en dan het pasje ergens verstopt.
Poeh, op een Tesla? Als het nou een Golf was, had ik het nog kunnen plaatsen. Maar goed, ieder z'n smaak natuurlijk!Mad-Matt schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 19:13:
Nieuwe update over de velgen, deze keer geen mega happy update.
Maar toch wat foto's.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Plak je die dan ergens onder de auto? Lijkt me een slecht verhaal als je auto ooit gestolen wordt voor de verzekering. Is een beetje de sleutel onder de bloempot bij de voordeur.Geckoo schreef op maandag 14 juli 2025 @ 09:36:
[...]
dus ik dacht een knopje ergens zodat ik in de auto kan en dan het pasje ergens verstopt.
En zonder telefoon en portemonnee (legitimatie) op stap lijkt me sowieso niet zo handig. Maar als betere oplossing zou je ook je partner(?) of als iemand anders de app van je auto heeft vragen om in hun app de deuren te ontgrendelen.
Klopt, gaat hem ook niet worden, net weer overlegd met hem, het zou donkerder moeten zijn, maar dat is niet het geval. Hij gaf nog aan dat het door het TL-licht kon komen die vol aanstaat in de ruimte, dit is hem in de buitenluchtDeJurist schreef op maandag 14 juli 2025 @ 09:39:
[...]
Poeh, op een Tesla? Als het nou een Golf was, had ik het nog kunnen plaatsen. Maar goed, ieder z'n smaak natuurlijk!

Ik had vroeger een MR2 turbo, daar zou ik ze DIRECT onder zetten, maar onder een Y, nee.
Het donkerblauw uit de eerdere foto krijgen ze niet gereproduceerd, de verf is niet meer te bestellen, dus overgestapt naar een andere leverancier.
Dus in overleg besloten om over te stappen naar een conservatievere kleur, Dark Grey Matte

Die kleur is veel beter! Persoonlijk zou ik de stickers eraf halen; dat ziet er tijdens het rijden gewoon niet mooi uit (als de velg in beweging is). Ook zou ik kijken naar een custom Tesla wieldop, om die open ruimte op te vullen.Mad-Matt schreef op maandag 14 juli 2025 @ 09:51:
[...]
Klopt, gaat hem ook niet worden, net weer overlegd met hem, het zou donkerder moeten zijn, maar dat is niet het geval. Hij gaf nog aan dat het door het TL-licht kon komen die vol aanstaat in de ruimte, dit is hem in de buitenlucht
[Afbeelding]
Ik had vroeger een MR2 turbo, daar zou ik ze DIRECT onder zetten, maar onder een Y, nee.
Het donkerblauw uit de eerdere foto krijgen ze niet gereproduceerd, de verf is niet meer te bestellen, dus overgestapt naar een andere leverancier.
Dus in overleg besloten om over te stappen naar een conservatievere kleur, Dark Grey Matte
[Afbeelding]
Is geen sticker, maar gegraveerd. En er komt uiteraard ook gewoon een wieldopje in, dus dat is geen probleem, even kijken of ik daar nog een Tesla logo op doe, of zo laat.DeJurist schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:34:
[...]
Die kleur is veel beter! Persoonlijk zou ik de stickers eraf halen; dat ziet er tijdens het rijden gewoon niet mooi uit (als de velg in beweging is). Ook zou ik kijken naar een custom Tesla wieldop, om die open ruimte op te vullen.
Zou je het dan niet beter zwart kunnen maken in plaats van wit? Valt veel minder op, en staat denk ook beter bij dat donkergrijs.Mad-Matt schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:38:
[...]
Is geen sticker, maar gegraveerd. En er komt uiteraard ook gewoon een wieldopje in, dus dat is geen probleem, even kijken of ik daar nog een Tesla logo op doe, of zo laat.
Kan ik altijd later nog doen, ik vind dit wel wat hebben.DeJurist schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:49:
[...]
Zou je het dan niet beter zwart kunnen maken in plaats van wit? Valt veel minder op, en staat denk ook beter bij dat donkergrijs.
Heb hem er nu 2 maanden in zitten, ik merk helemaal nietsdjeck schreef op maandag 14 juli 2025 @ 12:52:
wie heeft er ervaring met de "The Commander" en het sluipverbruik ervan. Ik lees wel eens berichten van een lege 12v Accu welke tesla wijt aan exteral accesories. Zorgt dat ding er inderdaad voor dat je 12v accu leegloopt?
Ja denk dat het meer is, bij 3 weken vakantie, aan je "normale" batterij merk je hoogstwaarschijk nietsMad-Matt schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:05:
[...]
Heb hem er nu 2 maanden in zitten, ik merk helemaal niets
ja ben toch niet overtuigd, wil dat ding graag maar die vraag houdt mij tegen.Louis schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:11:
Hij schakelt 100% uit als je auto slaapt. Commander is onbereikbaar als auto uit staat.
Ze geven zelf aan "Our Commander drains 3W of energy an hour, and the knob (if you own one) 6W." Dus dat lijkt mij toch al de auto uitstaat.
https://www.reddit.com/r/...mments/1h1nstj/12v_issue/
Als de auto in sleep mode staat, werkt de commander niet (en dat is b.v. lastig als je dingen wil doen als de auto uit tsaat, zoals automatisch achterklep openen als je terug bij de auto komt (voordat tesla dit zelf introduceerde) dus verbruik zal nihil/nul zijn.djeck schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:16:
[...]
ja ben toch niet overtuigd, wil dat ding graag maar die vraag houdt mij tegen.
Ze geven zelf aan "Our Commander drains 3W of energy an hour, and the knob (if you own one) 6W." Dus dat lijkt mij toch al de auto uitstaat.
https://www.reddit.com/r/...mments/1h1nstj/12v_issue/
Dus was benieuwd of ik m'n armrest box daar in kan gebruiken of dat ik nu nog "snel" een central console box moet bestellen.
/post
Nee gaat niet passen. Armrest box loopt taps toe, en de central console box niet (want die moet naar voor/achter kunnen schuiven)Rivanov schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:01:
Kan iemand vertellen of de armrest box ook in de central console past? Heb "per ongeluk" enkel de armrest box gekocht op AliExpress, maar vind 'm in eerste instantie praktischer om deze in de central console te gebruiken.
Dus was benieuwd of ik m'n armrest box daar in kan gebruiken of dat ik nu nog "snel" een central console box moet bestellen.
Oké thanks!BaSsDruM schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:45:
[...]
Nee gaat niet passen. Armrest box loopt taps toe, en de central console box niet (want die moet naar voor/achter kunnen schuiven)
Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?Louis schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 14:17:
Geen accessoire maar gisteren m’n Model Y weer opgehaald nadat hij volledig gecleaned, gekleid daarna fijn gepolijst en gecoat is.
Het effect van de witte lak springt er veel meer uit. Echt aanrader![
Prijs is altijd afhankelijk hoe je auto eruit ziet en hoeveel correcties er gemaakt moeten worden.Empie69 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:15:
[...]
Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?
Zelfs op een nieuwe auto. Mijne zag er netjes uit maar toch al paar plekjes vliegroest die gecorrigeerd zijn.
Prijs heb ik je via DM gestuurd.
Even gevraagd op Discord van Enhance.djeck schreef op maandag 14 juli 2025 @ 12:52:
wie heeft er ervaring met de "The Commander" en het sluipverbruik ervan. Ik lees wel eens berichten van een lege 12v Accu welke tesla wijt aan exteral accesories. Zorgt dat ding er inderdaad voor dat je 12v accu leegloopt?
/f/image/99UjIeZICD4jOHFpmTCJ8xFC.png?f=fotoalbum_large)
Kan de commander de snelheidsaanpassing in autopilot (deels) uitschakelen?
Context:
Een van mijn grootste ergernissen in de Tesla (M3H) is de "bemoeienis" en het corrigeren van de snelheid wanneer ik met autopilot rij. Voorbeeld: ik rij op een N weg 90km p/u waar je 80 mag. Zodra de tesla een bordje ziet (niet bij elk bord, wel vaak vaste locaties) gaat hij remmen en terug naar 80. Bloed irritant aangezien het vaak gebeurd en voor de mensen achter je ook niet prettig als hij in de ankers vliegt.
Ik heb ingesteld dat hij 10km p/u oven max snelheid mag rijden. Hier lijkt hij op dat moment dus niks van aan te trekken.
Tot nu toe geen (echt valide) reden gevonden om een commander te nemen, maar als dit kan ben ik direct om.
Het probleem is dat je hem hebt ingesteld op 10km boven de geldende snelheid denk ik. Ik vermoed namelijk dat je auto juist niet denkt dat je 80 mag, maar bijvoorbeeld 70. Wat zegt het verkeersbord in beeld dan?TimFelten schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:59:
Hoi, vraagje over de commander:
Kan de commander de snelheidsaanpassing in autopilot (deels) uitschakelen?
Context:
Een van mijn grootste ergernissen in de Tesla (M3H) is de "bemoeienis" en het corrigeren van de snelheid wanneer ik met autopilot rij. Voorbeeld: ik rij op een N weg 90km p/u waar je 80 mag. Zodra de tesla een bordje ziet (niet bij elk bord, wel vaak vaste locaties) gaat hij remmen en terug naar 80. Bloed irritant aangezien het vaak gebeurd en voor de mensen achter je ook niet prettig als hij in de ankers vliegt.
Ik heb ingesteld dat hij 10km p/u oven max snelheid mag rijden. Hier lijkt hij op dat moment dus niks van aan te trekken.
Tot nu toe geen (echt valide) reden gevonden om een commander te nemen, maar als dit kan ben ik direct om.
Als je hem op bijvoorbeeld 3km instelt, en je draait hem vervolgens zelf naar 10km verschil, dan negeert ie de meeste snelheidswijzigingen als ze klein genoeg zijn. Dat is mijn ervaring tenminste! En ik dacht dat ik ook zoiets in de handleiding zag, maar ik kan het niet meer terug vinden.
Ik zet hem standaard op 3km omdat dit net onder de flitssnelheid is.

Tesla Model Y RWD (2024)
Ohh super thanks, maar wanneer gaat mijn auto in sleep. Gewoon nadat ie wordt afgesloten?Rivanov schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:08:
[...]
Even gevraagd op Discord van Enhance.
[Afbeelding]
De auto / bord weergave geeft gewoon 80 aan. Ik ga het eens proberen om het op 3 te stellen (maar ik dacht dat de autopilot dan niet hoger kon ingesteld worden. Meestal gaar 'ie dan aangeven dat de maximum is behaald oid.--MeAngry-- schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:19:
[...]
Het probleem is dat je hem hebt ingesteld op 10km boven de geldende snelheid denk ik. Ik vermoed namelijk dat je auto juist niet denkt dat je 80 mag, maar bijvoorbeeld 70. Wat zegt het verkeersbord in beeld dan?
Als je hem op bijvoorbeeld 3km instelt, en je draait hem vervolgens zelf naar 10km verschil, dan negeert ie de meeste snelheidswijzigingen als ze klein genoeg zijn. Dat is mijn ervaring tenminste! En ik dacht dat ik ook zoiets in de handleiding zag, maar ik kan het niet meer terug vinden.
Ik zet hem standaard op 3km omdat dit net onder de flitssnelheid is.Als ik dan harder wil is het een bewuste keuze.
Anyway, ik zal het eens proberen vanavond. Ik weet de meeste plekken nu wel uit mijn hoofd waar hij wil remmen.
btw. 5km p/u is bij het maximum voor flitser. 7km p/u is de max (hoger nog niet geprobeerd) voor traject controles

Op de site van het Openbaar Ministerie lees ik dit:TimFelten schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:26:
[...]
btw. 5km p/u is bij het maximum voor flitser. 7km p/u is de max (hoger nog niet geprobeerd) voor traject controles
1. Meetcorrectie
Om met 100% zekerheid te kunnen garanderen dat iemand te hard heeft gereden, trekt de politie van de gemeten snelheid een paar kilometer af. De meetcorrecties zijn:
bij minder dan 100 km/u: 3 kilometer meetcorrectie
bij meer dan 100 km/u: 3 procent meetcorrectie
Je kunt hem altijd hoger draaien, maar dat is gebaseerd op de geldende maximum snelheid dacht ik. Volgens mij kun je hem nooit hoger dan 20km/u draaien als ie zeker is van de geldende snelheid.TimFelten schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 13:26:
[...]
De auto / bord weergave geeft gewoon 80 aan. Ik ga het eens proberen om het op 3 te stellen (maar ik dacht dat de autopilot dan niet hoger kon ingesteld worden. Meestal gaar 'ie dan aangeven dat de maximum is behaald oid.
Anyway, ik zal het eens proberen vanavond. Ik weet de meeste plekken nu wel uit mijn hoofd waar hij wil remmen.
Tesla Model Y RWD (2024)
Dit inderdaad, en m'n Model Y is de eerste auto waarbij 80km/u op de teller ook echt 80km/u op GPS is. Dus ik zit er liever niet meer dan 3km boven.Empie69 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 15:45:
[...]
Op de site van het Openbaar Ministerie lees ik dit:
1. Meetcorrectie
Om met 100% zekerheid te kunnen garanderen dat iemand te hard heeft gereden, trekt de politie van de gemeten snelheid een paar kilometer af. De meetcorrecties zijn:
bij minder dan 100 km/u: 3 kilometer meetcorrectie
bij meer dan 100 km/u: 3 procent meetcorrectie
Tesla Model Y RWD (2024)
Heb hem nu gewoon op 3% staan, dan zit je altijd safe--MeAngry-- schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:21:
[...]
Dit inderdaad, en m'n Model Y is de eerste auto waarbij 80km/u op de teller ook echt 80km/u op GPS is. Dus ik zit er liever niet meer dan 3km boven.

Heeft iemand wel kleurechte ventieldopjes kunnen vinden?
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Ik heb ooit blauwe bij de action gehaald, alu. Zijn nog steeds netjes. Wel opletten in de winter, klontje vet er aan doen ivm zout.Radiodurans schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:52:
Ik had mooie rode ventieldopjes gekocht bij Ali maar die zijn binnen enkele maanden een soort vaal roze geworden![]()
Heeft iemand wel kleurechte ventieldopjes kunnen vinden?
[ Voor 105% gewijzigd door We Are Borg op 20-07-2025 09:08 ]
Voor in een MY kan ik dus kiezen uit een SP connect houder/lader of een Magsafe houder.
Wat is handiger/beter?

Ik gebruik geen hoes/zak ervoor. Ik rol hem netjes op en prop hem in het vak naast de bodem van de kofferbak, daar past hij dan prima in en doordat ik hem een beetje klem blijft hij ook netjes op z'n plek als ik de vloer optil.Rivanov schreef op maandag 21 juli 2025 @ 09:59:
Iemand een tip voor een opbergtas / hoes voor de laadkabel die bij de Tesla meegeleverd wordt? Zit nu in een plastic zak maar die heeft waarschijnlijk geen lang leven beschoren.
Rechts komt helemaal niks meer en links komt er enkel nog iets uit het onderste gaatje.
Ben op vakantie en had het graag zelf gefikst. Iemand tips?
Sony A7 iv en wat recycled glas
speld bij je? even doorprikken, mogelijk zit er wat meuk in ofzoTommie12 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 19:50:
Ik heb een probleem met de sproeiers op de ruitenwissers.
Rechts komt helemaal niks meer en links komt er enkel nog iets uit het onderste gaatje.
Is de leiding niet los gekomen? Dat had iemand hier onlangs ook voor dacht ik.Tommie12 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 19:50:
Geen Dreft meer gebruiken.Tommie12 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 19:50:
Goed spoelen of als het kan laten schoonweken in of met warm water.
Die waar de motor direct aan het slotmeganisme zit of die met de lange kabels?
Als je zelf een bumper en radiator kunt demonteren maakt het niet uit welke van de 2, als je dat niet kunt of wil zou ik adviseren geen van beide.creon schreef op maandag 28 juli 2025 @ 15:07:
Welke softclose kun je nu het beste kopen voor de 2019 m3?
Die waar de motor direct aan het slotmeganisme zit of die met de lange kabels?

Een beetje schroeven is geen enkel probleemMaurice- schreef op maandag 28 juli 2025 @ 15:21:
[...]
Als je zelf een bumper en radiator kunt demonteren maakt het niet uit welke van de 2, als je dat niet kunt of wil zou ik adviseren geen van beide.
Alleen las ik dat bij iemand de boel gelockt was
Maar er wordt niet vermeld welke versie dat dat betreft
Dat risico bestaat bij beide. Het is Chinees tientjes werk in een vochtige omgeving, vroeg of laat loopt de boel vast. Daarom moet je bereid zijn de voorkant te demonteren als ie blokkeert. Alles wat in de cirkel zit moet eruit om bij de frunk te komen.creon schreef op maandag 28 juli 2025 @ 15:29:
[...]
Een beetje schroeven is geen enkel probleem
Alleen las ik dat bij iemand de boel gelockt was
Maar er wordt niet vermeld welke versie dat dat betreft
:strip_exif()/f/image/NiEE61yPlNCs2DVrNEWtYvUg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Maurice- op 28-07-2025 17:39 ]
Dat kan met 1 tweet van Musk weer anders zijn. Zo is Disney+ ook verwijderd uit onze auto's door één opmerking van een hotemetoot die hem niet aanstond.Rivanov schreef op maandag 28 juli 2025 @ 17:25:
Voor wie vreest dat Tesla de Commander gaat blokkeren.
Dit beloofd in ieder geval wat goeds.
[Afbeelding]
Als tesla de continuous autopilot software technisch kopieert zal enhance weinig commanders meer gaan verkopen lijkt me. Is hun sterkste selling point.Rivanov schreef op maandag 28 juli 2025 @ 17:25:
Voor wie vreest dat Tesla de Commander gaat blokkeren.
Dit beloofd in ieder geval wat goeds.
[Afbeelding]
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.