SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP
Krijgen Tesla's daar een ander stuur en stoelen dan?macedon schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:01:
[...]
Ze kunnen niet tegen de mediterraanse zon. Vooral de stuur.
Of blinderen ze alle ramen?
Dit was bij de oudere modellen wel een probleem ja, nu niet meer.macedon schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:01:
[...]
Ze kunnen niet tegen de mediterraanse zon. Vooral de het stuur.
En er staan echt wel Tesla's in veel warmere omgevingen dan het mediterraan gebied
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Heb het er met de €150 toch op gewaagd, omdat de veel goedkopere non-Tesla-varianten niet de bescherming bij de deuren hebben. Toch valt het vies tegen.
Je klikt de zijkanten netjes in de deur, maar zodra het raam weer omhoog schiet bij het dichtgooien van de deur, klikken de "haakjes" er weer uit. Redelijk waardeloos als je het mij vraagt, en dan is de meerprijs (~€130) het absoluut niet waard.
:strip_exif()/f/image/m1BfqnFqTirhJCE3qf3hBKFP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RkvFSDziQdqt9QDWnJppWJKs.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit heb je uit welk onderzoek geleerd?macedon schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:01:
[...]
Ze kunnen niet tegen de mediterraanse zon. Vooral de stuur.
Dit soort posts voegen toch helemaal niets toe? ‘de stuur’ kan prima tegen de zon, ook als het pleuris heet is. Het is geen jaren 80-90 auto met plastic interieur hè…
"vegan" leer is letterlijk plasticSmobbo schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:44:
[...]
Dit heb je uit welk onderzoek geleerd?
Dit soort posts voegen toch helemaal niets toe? ‘de stuur’ kan prima tegen de zon, ook als het pleuris heet is. Het is geen jaren 80-90 auto met plastic interieur hè…
Dit zijn foto's van de afgelopen 1 tot 4 jaar op facebook heb gevonden binnen een paar minuten:
/f/image/V1Dwq2Kb2dZxEcWLJadpiIXB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/gMmwIVsd1godpVoQ0YN5xsRw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/grMidqCn9u39bTyQrG9UQNAf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/nyciyonJsS0L0HbeiBeBwvFX.png?f=fotoalbum_large)
SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP
Ik heb ook de originele vanwege de bescherming van de deuren en heel af en toe moet ie een drukker hebben, maar over het algemeen blijven de clipjes goed zitten bij mij, ook na het openen en sluiten van de achterdeuren. (MY 2022)Vermaeson schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:16:
Iemand ervaring met de Pet Liner?
Heb het er met de €150 toch op gewaagd, omdat de veel goedkopere non-Tesla-varianten niet de bescherming bij de deuren hebben. Toch valt het vies tegen.
Je klikt de zijkanten netjes in de deur, maar zodra het raam weer omhoog schiet bij het dichtgooien van de deur, klikken de "haakjes" er weer uit. Redelijk waardeloos als je het mij vraagt, en dan is de meerprijs (~€130) het absoluut niet waard.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Allemaal zoals ik aangaf de oudere modellen. Tegenwoordig geen issue meer.macedon schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:58:
[...]
"vegan" leer is letterlijk plastic
Dit zijn foto's van de afgelopen 1 tot 4 jaar op facebook heb gevonden binnen een paar minuten:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb recent deze gekocht. Deze is volgend jaar weer herbruikbaar. Initieel wel iets meer werk, maar het resultaat is goed. Wel opletten dat je het aanbrengt tot ‘in’ de deurmicmulder schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 07:33:
Heeft iemand hier nog een tip voor goede zonneschermen voor de ramen achter? Zodat de kids niet te veel in de directe zon zit? Zelf al wat rond gekeken op Ali, maar nog niet iets gevonden wat mooi past.
https://www.conrad.nl/nl/...or-achterruit-756267.html
:strip_exif()/f/image/xvL7mEfaH88a1UNBg1GH48y7.jpg?f=fotoalbum_large)
Uit een rol kon ik net de twee achterzijruiten halen + de 2 kleine ruitjes. Daarvoor moest ik wel schuin knippen
[ Voor 5% gewijzigd door SalexSun op 04-06-2025 07:45 ]
LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+
Er zitten Highland en 1e generatie Model Y tussen. Die zou ik niet "oud" noemen. Enige nieuwer dan dit is Juniper. En daar gaan we nog zien van of de "leer" beter is.Damian schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 21:52:
[...]
Allemaal zoals ik aangaf de oudere modellen. Tegenwoordig geen issue meer.
Hier dezelfde ervaring met de petliner en M3 highland. Deurbescherming is onbruikbaar omdat bij openen van de deur deze er gelijk af vallen.Vermaeson schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:16:
Iemand ervaring met de Pet Liner?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als iemand hier een oplossing voor heeft dan hoor ik het graag. Tijdelijke oplossing nu is sokjes voor de hond, zodat deze het interieur niet kan beschadigen...
Omdat die auto's jonger zijn of omdat er een ander materiaal gebruikt is... ?Damian schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 21:52:
[...]
Allemaal zoals ik aangaf de oudere modellen. Tegenwoordig geen issue meer.
Dergelijke fenomenen komen door een combinatie van warmte en leeftijd.
Je zal dit meer zien in California dan in Noorwegen.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik had al zo'n vermoeden dat het brononderzoek van Facebook kwammacedon schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:58:
[...]
"vegan" leer is letterlijk plastic
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja er zijn mensen die een lelijk stuur hebben na een aantal jaar, ook bij Tesla. Daarmee is niet vastgesteld dat 'ze niet tegen de mediterrane zon kunnen', dit kan allerlei oorzaken hebben. Ja, ook de zon kan een oorzaak zijn, maar dat hoeft dus echt niet. Daarbij ging het eerder over hitte in de auto die verminderd wordt door een zonnescherm voor het dak. Het stuur heeft daar weinig tot geen baat bij, die krijgt zijn zonlicht toch echt vooral door de voorruit welke geen UV-bescherming heeft...
De stelligheid van je berichten is dus echt onnodig en onjuist. Je wil mensen waarschuwen dat lange tijd in de volle zon een auto interieur sneller verouderd, dat is oke, maar doe het dan ook op zo'n manier.
Jouw stuur. Kan mij niet schelen. Maar zoals ik zei ik gebruik in Zuid Europa niet alleen dakbeschermers maar beschermers voor alle ruiten (tenminste als de auto geparkeerd is).Smobbo schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:42:
[...]
Ik had al zo'n vermoeden dat het brononderzoek van Facebook kwam.
Ja er zijn mensen die een lelijk stuur hebben na een aantal jaar, ook bij Tesla. Daarmee is niet vastgesteld dat 'ze niet tegen de mediterrane zon kunnen', dit kan allerlei oorzaken hebben. Ja, ook de zon kan een oorzaak zijn, maar dat hoeft dus echt niet. Daarbij ging het eerder over hitte in de auto die verminderd wordt door een zonnescherm voor het dak. Het stuur heeft daar weinig tot geen baat bij, die krijgt zijn zonlicht toch echt vooral door de voorruit welke geen UV-bescherming heeft...
De stelligheid van je berichten is dus echt onnodig en onjuist. Je wil mensen waarschuwen dat lange tijd in de volle zon een auto interieur sneller verouderd, dat is oke, maar doe het dan ook op zo'n manier.
Ik heb van Tesla (binnen de garantie, 3 jaar oud) een nieuw stuur gekregen. Bij mij was er een luchtbel aan de onderkant van het stuur ontstaan. Daar komt geen zon. De lijm had los gelaten, Tesla heeft het prima opgelost.Smobbo schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:42:
[...]
Ja, ook de zon kan een oorzaak zijn, maar dat hoeft dus echt niet.
Heb je ook een foto van de buitenkant?SalexSun schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 07:43:
[...]
Ik heb recent deze gekocht. Deze is volgend jaar weer herbruikbaar. Initieel wel iets meer werk, maar het resultaat is goed. Wel opletten dat je het aanbrengt tot ‘in’ de deur
[Afbeelding]
Uit een rol kon ik net de twee achterzijruiten halen + de 2 kleine ruitjes. Daarvoor moest ik wel schuin knippen
Same, kunstleer was gaan blaren op de plek waar ik het stuur altijd vasthoudt. Ik heb altijd de stuurverwarming op max staan, wellicht dat dit ook de levensduur van de lijmlaag verkort maar heb netjes binnen de garantie een nieuw stuurtje gekregen.Blasterxp schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 10:42:
[...]
Ik heb van Tesla (binnen de garantie, 3 jaar oud) een nieuw stuur gekregen. Bij mij was er een luchtbel aan de onderkant van het stuur ontstaan. Daar komt geen zon. De lijm had los gelaten, Tesla heeft het prima opgelost.
[ Voor 8% gewijzigd door Mar.tin op 04-06-2025 11:11 ]
Dat ziet er goed uit. Makkelijk aan te brengen zonder de luchtbellen?SalexSun schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 07:43:
[...]
Ik heb recent deze gekocht. Deze is volgend jaar weer herbruikbaar. Initieel wel iets meer werk, maar het resultaat is goed. Wel opletten dat je het aanbrengt tot ‘in’ de deur
[Afbeelding]
Bij mijn vorige auto's had ik privacyglas en klaagde de kleine niet over de zon, wilde juist het zonnescherm er af om beter naar buiten te kunnen kijken. Het heldere glas van de 3 geeft vaak klachten. Vaker al aan ruiten tinten gedacht, maar als dit ook werkt is het de gok waard.
Het is geperforeerde folie, dus luchtbellen is geen probleem. Ik denk dat het donkerder is dan de af-fabriek getinte ruiten van onze vorige toyota auris ts 2013.R-R-L schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:09:
[...]
Dat ziet er goed uit. Makkelijk aan te brengen zonder de luchtbellen?
Bij mijn vorige auto's had ik privacyglas en klaagde de kleine niet over de zon, wilde juist het zonnescherm er af om beter naar buiten te kunnen kijken. Het heldere glas van de 3 geeft vaak klachten. Vaker al aan ruiten tinten gedacht, maar als dit ook werkt is het de gok waard.
In sommige omstandigheden met een bepaalde stand van de zon kijkt het wel moeilijker, met name bij afrijden rotones merkbaar, maar prima acceptabel
LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+
Sinds een paar weken ben ik de trotse eigenaar van een Tesla Model Y Performance in Cherry Red 🚗✨. Voor mij is het de allereerste Tesla, dus even wennen aan alles, maar eerlijk is eerlijk: het went snel en ik ben inmiddels behoorlijk enthousiast.
Gelukkig had de vorige eigenaar al flink geïnvesteerd in rubberen matten (waar de meningen over verdeeld zijn, maar ik vind ze verrassend mooi) én opbergvakken in de kofferbak aan beide zijden en in de middenconsole. Ideaal qua indeling.
Ondertussen heb ik alle 144 pagina’s hier doorgespit 😅 en al veel geleerd van jullie bijdragen, echt top hoe actief en behulpzaam deze community is! Ik ben zelf nu aan het oriënteren op accessoires voor comfort, reizen én een beetje exterieur-tweaking.
Omdat we in juli met de auto naar Spanje rijden en ik sowieso al zo’n 800–1000 km per week rijd, kijk ik naar een paar praktische toevoegingen. Ik kwam uit bij onderstaande accessoires via TLYard. Deze site werd eerder even genoemd, maar ik kon er niet veel ervaring van leden over vinden.
Hebben jullie ervaring met de kwaliteit/levering van onderstaande producten?
🔸 Achterste scherm voor entertainment:
Model 3/Y 8.6 inch Hansshow Rear Display
Lijkt me ideaal voor lange ritten, vooral voor de kinderen.
🔸 Verborgen koelbox in de kofferbak (15L):
https://tlyard.com/nl/pro...ng?variant=43931990950126
Gezien mijn rijgedrag lijkt het me fijn om onderweg iets kouds te kunnen pakken.
Verder vorige week nog een opbergbak onder de stoel gekocht, past goed, zolang de stoel niet op de laagste stand staat. Tot slot zoek ik nog een stevige tablet-houder voor de achterstoelen. Iemand daar nog een goede suggestie voor?
Alle feedback, tips of foto’s van jullie installaties zijn welkom! 👊
Dank alvast
Ik heb die 35L koelbox waar @jvd-nl naar verwijst sinds een week in gebruik in mijn Model Y Juniper. Ding past perfect in de subtrunk. De compressor is bijna onhoorbaar (als je er naast staat dan hoor je 'm zachtjes). Heb er uiteindelijk via een aanbieding bij Amazon DE €275,- voor betaald (incl verzenden).
Zit zelfs bluetooth op (Link naar de app in de Apple appstore: Alpicool). Hiermee kun je de koelbox oa aan/uitzetten en de temperatuur instellen. (De app start de 1e keer standaard op in het Chinees, dus was even zoeken om deze op Engels in te stellen).
Tip: neem de koelbox na ontvangst niet meteen in gebruik, maar laat deze eerst minimaal 6 uur staan op een vlakke ondergrond (ik heb 'm zelfs 24 uur laten rusten).
[ Voor 11% gewijzigd door Zerobase op 05-06-2025 07:08 ]
Tof, ik heb de doos met handleiding en al in de kliko gepleurt, dus had deze functionaliteit gemist (zit ook op mijn dometics namelijk)Zerobase schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 07:02:
@Gentleman-Zalm
Ik heb die 35L koelbox waar @jvd-nl naar verwijst sinds een week in gebruik in mijn Model Y Juniper. Ding past perfect in de subtrunk. De compressor is bijna onhoorbaar (als je er naast staat dan hoor je 'm zachtjes). Heb er uiteindelijk via een aanbieding bij Amazon DE €275,- voor betaald (incl verzenden).
Zit zelfs bluetooth op (Link naar de app in de Apple appstore: Alpicool). Hiermee kun je de koelbox oa aan/uitzetten en de temperatuur instellen. (De app start de 1e keer standaard op in het Chinees, dus was even zoeken om deze op Engels in te stellen).
Tip: neem de koelbox na ontvangst niet meteen in gebruik, maar laat deze eerst minimaal 6 uur staan op een vlakke ondergrond (ik heb 'm zelfs 24 uur laten rusten).
Erg prima koelkastje, enige nadeel zover is dat je er niet bij kan als je achterbak vol staat
Met aankomend "mannenweekeind" in september gaat wel weer gewoon m'n grote CFX3 55L van dometic mee, lekker groot, en voornamelijk praktisch als die niet in de auto staat waar ik ook wil slapen.
[ Voor 13% gewijzigd door Mar.tin op 05-06-2025 10:27 ]
Yep, Belkin Soundform Mini. Werkt uitstekend, 2 Bluetooth connecties.Antekw schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 08:50:
Iemand toevallig al bluetooth koptelefoons voor in de Model Y Juniper gekocht voor de niet pedagogisch verantwoorde optie om je kids te vermaken tijdens een lange rit?
[ Voor 3% gewijzigd door Shenk86 op 05-06-2025 16:42 ]
Ff gecheckt 30 uur afspeeltijd, usb c aansluiting en momenteel in de aanbieding bij amazon.Shenk86 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:42:
[...]
Yep, Belkin Soundform Mini. Werkt uitstekend, 2 Bluetooth connecties.
Gelijk 2* besteld , thanks!
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Graag gedaan, snelle beslisser. Kwamen uit reviews naar voren als goede koptelefoons voor kids.Antekw schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 18:03:
[...]
Ff gecheckt 30 uur afspeeltijd, usb c aansluiting en momenteel in de aanbieding bij amazon.
Gelijk 2* besteld , thanks!
In de handleiding staat dat je maximaal 2 headsets kan koppelen met het achter scherm.Geckoo schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 18:29:
daarop inhakend. hoeveel koptelefoons kunnen er op aangesloten worden? (iets met 3 kinderen).
Ik denk dat je er meer kan koppelen, maar er kunnen er maar 2 tegelijk 'actief' zijn.Shenk86 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 19:30:
[...]
In de handleiding staat dat je maximaal 2 headsets kan koppelen met het achter scherm.
Zelfde als voorin de auto. Maximum 2 BT devices tegelijk. (2 telefoons, 1 telefoon / 1 game controller, ...)
Mar.tin schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:26:
[...]
Tof, ik heb de doos met handleiding en al in de kliko gepleurt, dus had deze functionaliteit gemist (zit ook op mijn dometics namelijk)
Erg prima koelkastje, enige nadeel zover is dat je er niet bij kan als je achterbak vol staatZou niet weten hoe je dat op moet lossen.
Met aankomend "mannenweekeind" in september gaat wel weer gewoon m'n grote CFX3 55L van dometic mee, lekker groot, en voornamelijk praktisch als die niet in de auto staat waar ik ook wil slapen.
Het werkt fantastisch. Heel prima om bij te houden hoe koud die is, extra prima dat je onder advanced settings ook nog aan de hysteresis kan knutselen.Zerobase schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 12:28:
@Mar.tin Is niet erg dat je die handleiding hebt weggegooid. Staat namelijk niks in over bluetooth. Maar het werkt dus wel.
[...]
Maximaal 2 idd. Daarnaast is het best wel irritant dat alleen de video opties via de headset lopen en spotify niet…Geckoo schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 18:29:
daarop inhakend. hoeveel koptelefoons kunnen er op aangesloten worden? (iets met 3 kinderen).
Thanks allemaal voor het meedenken!Mar.tin schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:26:
[...]
Tof, ik heb de doos met handleiding en al in de kliko gepleurt, dus had deze functionaliteit gemist (zit ook op mijn dometics namelijk)
Erg prima koelkastje, enige nadeel zover is dat je er niet bij kan als je achterbak vol staatZou niet weten hoe je dat op moet lossen.
Klopt inderdaad: voor die prijs krijg je bij Alpicool meer inhoud en ik snap helemaal dat dat voor sommige toepassingen veel praktischer is. Maar zoals ook al werd gezegd: als je achterbak vol ligt (zoals bij ons straks richting Spanje 😅), kom je er dan niet makkelijk bij. En eerlijk gezegd heb ik ook helemaal niet zóveel koelruimte nodig.
Daarom leek mij zo’n compact koelkastje aan de zijkant van de kofferbak juist ideaal. Niet per se om halve supermarkten in te bewaren, maar gewoon een paar flesjes koud water of blikjes voor onderweg. Qua prijs wel stevig inderdaad, maar ik zag dat TLYard geregeld kortingscodes heeft (ik vond er een voor 25% korting), en dan wordt het al wat interessanter. Maar begrijp de afweging zeker.
Hebben jullie trouwens ervaring met bestellen via TLYard? Qua levering en service?
Microvezel met water uit de kraan. Droog maken met een theedoek.WouterL schreef op zondag 8 juni 2025 @ 13:27:
Welke doekjes gebruiken jullie voor het reinigen van het vegan leather in jullie tesla?
Welke maat heb je gekocht?SalexSun schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 07:43:
[...]
[Afbeelding]
Kan je met een Commander de volgende zaken automatiseren:
Bij instappen:
- Dimlicht aan
- Alle irritante piepjes (snelheid) uit
- Rijstrook-assistent uitschakelen
Bij uitstappen:
- Verlichting weer uit of op Auto
Alvast bedankt voor de reactie!
Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant
Antwoord op je vragen en zojuist nog in de S3XY app doorgespit, maar mocht ik het mis hebben. Ik hoor graag van de andere gebruikers waar dit staat.V-8 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:43:
Ik heb een vraag m.b.t. de Commander.
Kan je met een Commander de volgende zaken automatiseren:
Bij instappen:
- Dimlicht aan
- Alle irritante piepjes (snelheid) uit
- Rijstrook-assistent uitschakelen
Bij uitstappen:
- Verlichting weer uit of op Auto
Alvast bedankt voor de reactie!
De ISA (irritante piepjes bij overschrijding snelheid) is uit te zetten. Ik heb de commander alleen hierom gekocht.....
Rijstrook en dimlichten aan niet.
Wel is het mogelijk om de DRL achterlichten definitief aan te zetten (is nog wel BETA en kan soms flikkeren)
Bij uitstappen verlichting weer op uit of Auto is niet mogelijk (althans ik kan het nergens vinden)
Continu Autopilot heb ik ook blij mee.
Voordeel: geen 3M sticker :-) Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
Dankjewel!trangelang schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:13:
[...]
Antwoord op je vragen en zojuist nog in de S3XY app doorgespit, maar mocht ik het mis hebben. Ik hoor graag van de andere gebruikers waar dit staat.
De ISA (irritante piepjes bij overschrijding snelheid) is uit te zetten. Ik heb de commander alleen hierom gekocht.....![]()
Rijstrook en dimlichten aan niet.
Wel is het mogelijk om de DRL achterlichten definitief aan te zetten (is nog wel BETA en kan soms flikkeren)
Bij uitstappen verlichting weer op uit of Auto is niet mogelijk (althans ik kan het nergens vinden)
Continu Autopilot heb ik ook blij mee.
Top dat de ISA uit te zetten zijn. Jammer dat dimlicht en rijstrook niet kan!
DRL aan achterlicht koppelen is ook prima, ik wil gewoon altijd verlichting aan hebben, voor én achter.
Achterlichten ook overdag aan kan wel via de commanderV-8 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:36:
[...]
Dankjewel!
Top dat de ISA uit te zetten zijn. Jammer dat dimlicht en rijstrook niet kan!
DRL aan achterlicht koppelen is ook prima, ik wil gewoon altijd verlichting aan hebben, voor én achter.
No matter the age, never lose the Kramer inside
Top, dat is iig al iets!Hmtsjmftsch schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:39:
[...]
Achterlichten ook overdag aan kan wel via de commander
Is dat eigenlijk wel nodig bij de highland en Juniper? Is dat niet vanaf fabriekswege al?Hmtsjmftsch schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:39:
[...]
(ik heb een highland, maar het het eerlijk gezegd nooit gecontroleerd
thanks, die ga ik ook bestellen!turkeyhakan schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:15:
Met dank aan @Hunkaroglu heb ik deze telefoonhouder besteld: https://amzn.eu/d/aGDEzFG
Voordeel: geen 3M sticker :-) Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
Memories of yesterday, will grow, but never die
Heb ik weer uitgeschakeld (my24) , ze bleven knipperen. Functie is nog betaHmtsjmftsch schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:39:
[...]
Bij de highland staan ze standaard aan jagjcvro schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:17:
[...]
Is dat eigenlijk wel nodig bij de highland en Juniper? Is dat niet vanaf fabriekswege al?
(ik heb een highland, maar het het eerlijk gezegd nooit gecontroleerd)
https://www.bnr.nl/nieuws...n-veiliger-te-laten-maken
[ Voor 27% gewijzigd door Hunkaroglu op 11-06-2025 22:17 ]
Vandaag heb ik de auto gewassen en zak een klein plekje steenslag op de motorkap. Welk merk lakstift kunnen jullie aanraden? Het betreft een highland model 3 pearl white.
Ik heb geen polijstmachine, is het perse nodig/aan te raden om dit wel te polijsten?
Tnx
Ik had dezelfde. In zijn eerste maand alAngriebirdie schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:02:
Hey allemaal,
Vandaag heb ik de auto gewassen en zak een klein plekje steenslag op de motorkap. Welk merk lakstift kunnen jullie aanraden? Het betreft een highland model 3 pearl white.
Ik heb geen polijstmachine, is het perse nodig/aan te raden om dit wel te polijsten?
Tnx

Zoiets?gjcvro schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 18:53:
Heeft iemand wel eens een passende organiser voor om de sub-trunk gevonden? En voor de frunk?
https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A
Euh, ja, was wel handig geweest als ik had gezegd dat het om een model 3 gaat, die is toch niet hetzelfde?
https://nl.aliexpress.com...%210&gatewayAdapt=glo2nld
Wat welke functie mis je dan?Cobraa schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 23:03:
Iemand ervaring met dit scherm? Ik mis echt Apple Carplay in de Y Juniper en zie dit wel als een goeie oplossing:
https://nl.aliexpress.com...%210&gatewayAdapt=glo2nld
De integratie van waze is prachtig, maar heb je deze al eens gezien: https://teslawaze.azurewebsites.net/
Ik heb hem gebookmarkt in de browser en kijk voor vertrek vaak even of er controles of andere calamiteiten zijn op de route.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Ik vind voor het navigeren de Tesla navigatie super. Bij mij heeft waze me al zo vaak binnendoor gestuurd wat uiteindelijk veel langer duurde...
Maar ieder zijn voorkeur. Maar waarom een scherm monteren waarop je dan weer carplay projecteert? Een telefoonhouder is toch 100 keer eenvoudiger?
ken deze site niet, gebruik je hem ook tijdens het rijden?bert pit schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 23:26:
[...]
De integratie van waze is prachtig, maar heb je deze al eens gezien: https://teslawaze.azurewebsites.net/
Ik heb hem gebookmarkt in de browser en kijk voor vertrek vaak even of er controles of andere calamiteiten zijn op de route.
Vind telefoon scherm te klein en vind het net allemaal wat netter op het main schermjongetje schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 23:28:
[...]
Ik vind voor het navigeren de Tesla navigatie super. Bij mij heeft waze me al zo vaak binnendoor gestuurd wat uiteindelijk veel langer duurde...
Maar ieder zijn voorkeur. Maar waarom een scherm monteren waarop je dan weer carplay projecteert? Een telefoonhouder is toch 100 keer eenvoudiger?
tuurlijkCobraa schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 23:33:
[...]
ken deze site niet, gebruik je hem ook tijdens het rijden?
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Ik vind mijn oplossing (smartphone houder) toch een pak makkelijker qua montage dan het scherm hierboven. Qua montage moet er toch het één en ander open gemaakt worden en ziet er minder eenvoudig uit als bij S3XY commander plaatsen. En bij korte ritjes gebruik ik het zelf niet!Cobraa schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 23:33:
Vind telefoon scherm te klein en vind het net allemaal wat netter op het main scherm
[ Voor 5% gewijzigd door RigolleM op 18-06-2025 08:47 ]
[ Voor 104% gewijzigd door We Are Borg op 18-06-2025 14:45 ]
Bedoeld om kinderzitjes op te plaatsen zodat de originele bekleding niet beschadigd.
[ Voor 19% gewijzigd door Beekforel op 19-06-2025 20:27 ]
Ik heb twee van deze. Beschermt prima. Niet duur.Beekforel schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 20:27:
Iemand een suggestie voor (bescherm)hoezen voor de achterbank? Ik had hoezen uit m'n vorige auto gebruikt maar die hebben allemaal zwarte stipjes op de witte bekleding achtergelaten.
Bedoeld om kinderzitjes op te plaatsen zodat de originele bekleding niet beschadigd.
https://a.aliexpress.com/_EJoQA2S
Ik ben voor mat zwart gegaan
![]() | ![]() |
https://a.aliexpress.com/_EQq5Fci
Gewoon hogedrukreiniger, wat snow foam (ik gebruik de standaard karcher opzetstuk). 5 minuten inwerken en afspuiten. 2e keer snow foam en even boenen met een wasborstel (als ik zin en tijd heb en de auto erg vies is). Afdrogen met een goede doek beide keren.DKPI schreef op zondag 22 juni 2025 @ 10:35:
Iemand nog tips om zelf de auto te wassen qua materieel? Ik ga het voor het eerst doen, aangezien car wash niet wordt aangeraden.
Maar rij ook wel eens door de wasstraat. Kan prima. De lakschade die ik al heb komt door steenslag.
Helaas permanent uitverkocht bij Conrad!SalexSun schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 07:43:
[...]
[Afbeelding]
Ben wel echt benieuwd hoe ze staan. Ik twijfel enorm om ze voor m’n MY Juniper te kopenMaurice- schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:06:
Ondanks dat ik mij niet stoorde aan de M3'24 wheel covers (niet zo lelijk als de voorgaande grijze variant) nu toch maar vervangende exemplaren besteld op Aliexpress met de Summer Sale. €52 betaald en Cashbackxl heeft tijdelijk de cashback verhoogd naar 18%. Al met al dus bijna voor niets 😅
Ik ben voor mat zwart gegaan
[Afbeelding] [Afbeelding]
https://a.aliexpress.com/_EQq5Fci
[ Voor 73% gewijzigd door Mad-Matt op 24-06-2025 20:06 ]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
"I bought it so you don't have to"
Een set velgen via Alibaba gekocht. Ik ben heel benieuwd.
Op youtube een filmpje gezien van iemand die tevreden was met die set van die winkel. Dus ik die zaak benaderd wat de opties zijn en belangrijk wat het draaggewicht is van de velg.
Zeer vriendelijke man aan de andere kant die ook overal netjes antwoord op had, gewicht voor de velg is 850kg, dus genoeg voor de MY.
Het is een set Volk Racing TE37, een erg mooie set vind ik, maar ik vind het geen € 5000 waard, zeker niet met alle stoepranden hier in de buurt. Het zijn dus replica's en ik zal het ook nooit ontkennen.
Hij kon de maat en ET waarde maken zoals ik het wilde, dus 19x8.5 met ET 35, qua kleur ook genoeg opties, ben voor een unieke kleur gegaan, Matt Dark Blue.
Type velg:

Kleur:

Ze gaan renders maken en die sturen ze op via de mail. Na akkoord gaan ze in de productie en moet ik ze eind van de zomer hebben. Spannend, maar gezien de reviews van de verkoper/producent, geloof ik dat het goed komt.
Nog niet geprobeerd, maar het schijnt dat de hoofdsteunen niet volledig vast zitten aan de stoel, je kan er dus iets onder door proppen, dit is wel gepriegel. Ik moet het nog gaan proberen als onze 2e geboren is.Angriebirdie schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 17:17:
Heeft iemand tips welke spiegel voor een baby goed op de hoofdsteun past van een Tesla? Alle modellen die ik vind moeten onder de hoofdsteun door
:strip_exif()/f/image/GZX9hWsdIDFm8QBS2lvFTQ3z.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Neco75 op 26-06-2025 21:50 ]
https://shorturl.at/OeqcG
Gratis af te halen. Ik woon in de regio Rotterdam, maar kom geregeld in de regio Apeldoorn! Wie het eerst komt, wie het eerst maalt
https://www.marktplaats.nl/seller/view/m2280716050
[ Voor 17% gewijzigd door DJustin op 27-06-2025 10:09 ]
Vet hoor. ziet er heel strak uit! Wil je het linkje delen van deze wieldoppen?Neco75 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:58:
Setje wieldoppen van Ali binnen, ziet er veel beter uit dan de standaard Gemini's
[Afbeelding]
De zwarte Gimini wieldoppen wat ik nu op mijn Model Y'24 heb vallen niet compleet over de velgen heen namelijk, dus bij beschading is dit direct zichtbaar. Zie ik het goed dat deze over de gehele velg vallen?
Tof! Dit model heb ik nog niet eerder gezien. Beetje een mix van de Proton velgen van de nieuwe 3 en de Induction velgen van de oude Y. Gaat op de verlanglijstNeco75 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:58:
Setje wieldoppen van Ali binnen, ziet er veel beter uit dan de standaard Gemini's
[Afbeelding]
Zeker, hier de link: Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress:makaa schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:25:
[...]
Vet hoor. ziet er heel strak uit! Wil je het linkje delen van deze wieldoppen?
De zwarte Gimini wieldoppen wat ik nu op mijn Model Y'24 heb vallen niet compleet over de velgen heen namelijk, dus bij beschading is dit direct zichtbaar. Zie ik het goed dat deze over de gehele velg vallen?
€82,99 | 4 Stuks Wieldop Voor Tesla Model Y 19 Inch Prestaties Auto Replacemen Naafdop Volledige Velg Cover Auto Accessoires 2018-2024
https://a.aliexpress.com/_EJmqI3k
De wieldoppen vallen idd over de hele velg. Levertijd was ong. 1 maand. Je krijgt ook van die plakstrips voor aan de binnenzijde van de wieldop, maar die heb ik niet geplakt. Zo zit de wieldop nog strakker op de velg
Angriebirdie schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 17:17:
Heeft iemand tips welke spiegel voor een baby goed op de hoofdsteun past van een Tesla? Alle modellen die ik vind moeten onder de hoofdsteun door
Ik kan bevestigen dat er iets 'onder' de hoofdsteun door kan. De bevestiging van het Isofix systeem dat over de zetel moet naar de haak in de rugleuning zit hier ook onder de hoofdsteun door. Is inderdaad even duwen maar er past zeker een lint tussen.Mad-Matt schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 08:13:
[...]
Nog niet geprobeerd, maar het schijnt dat de hoofdsteunen niet volledig vast zitten aan de stoel, je kan er dus iets onder door proppen, dit is wel gepriegel. Ik moet het nog gaan proberen als onze 2e geboren is.
De Hankook steekt iets over de velgrand en is dusver mijn redding geweest.RigolleM schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:30:
Zijn er banden die de velgrand beschermen? Ik heb nu de originele Michelin's e primacy, maar die hebben dit niet..
:strip_exif()/f/image/q80CpErMZUQuML7uLk30jp7y.jpg?f=fotoalbum_large)
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Afgelopen week heb ik ook deze 90graden adapter geprint, samen gesteld en geinstalleerd. Het leek fantastisch. Maar bij de eerste dikke regenbuien van donderdag kreeg ik na een tijdje het 'rode aanhangwagen symbool' in beeld.gjcvro schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 22:06:
[...]
Vandaag het model geprint, de gekochte onderdelen passen perfect, ook de schroefdraad, nou nog de draden aansluiten en dan ben ik klaar voor laten we zeggen 20 euro aan materiaal.
Ik had al mijn twijfels bij het ontwerp: de 13 polige connector (die met het verende klepje) heeft immers een ontwateringsgaatje, dat door het ontwerp nu aan ze zijkant zit.
Anderen hier ook last van gehad, en hoe opgelost? Afdichten (Hoe?) of ervoor zorgen dat water in en uit kan lopen?
Model 3 | 2024 Highland
Ik heb er nog niet mee gereden in de regen, lijkt me als alles aangesloten zit de kans op water ook minimaal is? Als ik hem niet gebruik haal ik hem er ook af. Maar de simpelste oplossing lijkt me dan ook om nog een gaatje te boren voor de afwatering?pewill schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:27:
[...]
Afgelopen week heb ik ook deze 90graden adapter geprint, samen gesteld en geinstalleerd. Het leek fantastisch. Maar bij de eerste dikke regenbuien van donderdag kreeg ik na een tijdje het 'rode aanhangwagen symbool' in beeld.Ik wist gelijk waar dit door kwam: vocht in de connector.
Ik had al mijn twijfels bij het ontwerp: de 13 polige connector (die met het verende klepje) heeft immers een ontwateringsgaatje, dat door het ontwerp nu aan ze zijkant zit.
Anderen hier ook last van gehad, en hoe opgelost? Afdichten (Hoe?) of ervoor zorgen dat water in en uit kan lopen?
Daar zat ik ook aan te denken, gaatje boren. Maar daar komt dan natuurlijk ook wel weer water door naar binnen.gjcvro schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:27:
[...]
Ik heb er nog niet mee gereden in de regen, lijkt me als alles aangesloten zit de kans op water ook minimaal is? Als ik hem niet gebruik haal ik hem er ook af. Maar de simpelste oplossing lijkt me dan ook om nog een gaatje te boren voor de afwatering?
Het was trouwens een flinke bui: 50 minuten ruitenwissers op hoogste stand.
Model 3 | 2024 Highland
Misschien een drupje kit in het andere gaatje, dan kan het er niet zo maar in komen, maar als het gebeurt er wel uit lopen.pewill schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:45:
[...]
Daar zat ik ook aan te denken, gaatje boren. Maar daar komt dan natuurlijk ook wel weer water door naar binnen.
Het was trouwens een flinke bui: 50 minuten ruitenwissers op hoogste stand.
Die klem je rondom het raam in de deur, Tesla heeft frameloze ramen, dus dat gaat niet
sonina schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:08:
[...]
[...]
Ik kan bevestigen dat er iets 'onder' de hoofdsteun door kan. De bevestiging van het Isofix systeem dat over de zetel moet naar de haak in de rugleuning zit hier ook onder de hoofdsteun door. Is inderdaad even duwen maar er past zeker een lint tussen.
Ik heb 3 keer gekeken, maar bij mij past er toch echt niks onder de hoofdsteunen door op de achterbank. Daar is ie volledig geïntegreerd in de rugleuning. Bij de voorste twee stoelen lijkt er wel een gleuf. Welk model hebben jullie? Ik heb de nieuwe m3Mad-Matt schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 08:13:
[...]
Nog niet geprobeerd, maar het schijnt dat de hoofdsteunen niet volledig vast zitten aan de stoel, je kan er dus iets onder door proppen, dit is wel gepriegel. Ik moet het nog gaan proberen als onze 2e geboren is.
MY, misschien is dat het verschilAngriebirdie schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 19:53:
[...]
[...]
Ik heb 3 keer gekeken, maar bij mij past er toch echt niks onder de hoofdsteunen door op de achterbank. Daar is ie volledig geïntegreerd in de rugleuning. Bij de voorste twee stoelen lijkt er wel een gleuf. Welk model hebben jullie? Ik heb de nieuwe m3
Angriebirdie schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 19:53:
[...]
[...]
Ik heb 3 keer gekeken, maar bij mij past er toch echt niks onder de hoofdsteunen door op de achterbank. Daar is ie volledig geïntegreerd in de rugleuning. Bij de voorste twee stoelen lijkt er wel een gleuf. Welk model hebben jullie? Ik heb de nieuwe m3
Ik heb ook een model Y.
Maar even praktisch, een isofix kinderstoel heeft een lint dat naar een bevestiging in de achterzijde van de bank moet.
Zou die dan ook over de hoofdsteun moeten?
Hier zit die er echt wel onder door, maar het is even prutsen ja.
Ik ben net even de handleiding van de model 3 en model y gaan vergelijken.
De band van een isofix doet men naast de hoofdsteun, behalve bij de model y, daar kan die er zogezegd onder.
Dus waarschijnlijk is daar toch effectief een verschil.
Er bestaan blijkbaar wel 'Tesla compatoble' spiegels.
Zie bv. https://amzn.eu/d/1Px2tLJ
[ Voor 17% gewijzigd door sonina op 30-06-2025 02:42 ]
Er zijn in Nederland helaas geen P's van de sloop beschikbaar, nieuw is behoorlijk kostbaar maar de oude brengen waarschijnlijk ook wel wat op. Ze zien er (mijnsinziens) veel mooier uit en zitten op lange ritten naar het schijnt ook beter.
![]() | ![]() |
Bedankt! Nu weet ik dat er sportstoelen zijn en wellicht in de auto passen waardoor de kans groot is dat ik het wil. Fijn weer dit ...Maurice- schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 10:09:
Is er hier iemand die een M3 stoelupgrade heeft overwogen? En wellicht weet of een Performance stoel ook in een reguliere 3 past?
Er zijn in Nederland helaas geen P's van de sloop beschikbaar, nieuw is behoorlijk kostbaar maar de oude brengen waarschijnlijk ook wel wat op. Ze zien er (mijnsinziens) veel mooier uit en zitten op lange ritten naar het schijnt ook beter.
Er is ook een third party upgrade mogelijk: https://evoffer.com/produ...icrous-style-sport-seats/Maurice- schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 10:09:
Is er hier iemand die een M3 stoelupgrade heeft overwogen? En wellicht weet of een Performance stoel ook in een reguliere 3 past?
Zelf geen ervaring mee overigens!
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Maar akkoord gegeven op de renders van m'n velgen:

Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.