Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 19:38

Geckoo

Good news, everyone!

Als mensen nog een commander (of andere Enhauto producten) Bjorn Nyland heeft een extra 10% korting (totaal dus 28% korting) tot 21 april.
heb zojuist een knob+commander gehaald voor € 256,- (M3H/MYJ) of € 233,- voor de oude versies

gebruik deze link waarbij je in het mandje nog 10% extra korting krijgt.
https://enhauto.com/?utm_...ampaign=bjorn&promo=bjorn

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 20:20
The-Doctor schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:17:
[...]

Oeh, ik ben wel benieuwd naar de matten! Laat even weten hoe ze zijn als ze in je Y liggen!
Ik ben op zoek naar een alleen zo'n achterbak mat. Die zie ik niet los te koop staan.

Model Y Pearl White Sr besteld ; Weheat Blackbird ; SolarEdge 9000WP; Unifi; Hikvision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Doctor
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 22:55
Louis schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:12:
[...]

Ik ben op zoek naar een alleen zo'n achterbak mat. Die zie ik niet los te koop staan.
https://amzn.eu/d/iEJIc6U

Toevallig kwam ik deze direct tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkywalkerII
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 13:49
Fire69 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:25:
[...]

Ik heb me al gek gezocht naar zo'n volledige lijst in het Nederlands. Iemand zo'n lijstje?
Ik gebruik hiervoor https://teslavoicenl.glideapp.io/
Werkt het best op een mobiel

[ Voor 5% gewijzigd door SkywalkerII op 11-04-2025 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
SkywalkerII schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:50:
[...]

Ik gebruik hiervoor https://teslavoicenl.glideapp.io/
Werkt het best op een mobiel
Thanks. Ik heb het even bekeken, nog geen volledige lijst, maar toch al beter dan andere lijsten.

Hopelijk komt Grok snel en moeten we niet meer zo'n specifieke commando's geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:46

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb mijn commander binnen en installatie lijkt simpel, maar moet je de 12v accu nog los halen of kan je de stekker los trekken om de commander er tussen te zetten?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:14
12v hoeft volgens mij niet los. Ik heb het in ieder geval niet gedaan. Kijk wel goed waar je hem installeert, zodat je alle functionaliteit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07:46
Mad-Matt schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 23:03:
Ik heb mijn commander binnen en installatie lijkt simpel, maar moet je de 12v accu nog los halen of kan je de stekker los trekken om de commander er tussen te zetten?
Voor de zekerheid de auto eerst helemaal uitzetten.
Heb ik in ieder geval wel gedaan.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:08

GVR

RaRo74 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 23:12:
[...]

Voor de zekerheid de auto eerst helemaal uitzetten.
Heb ik in ieder geval wel gedaan.
Allemaal niet nodig, gewoon deur open en installeren maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Ja, zo heb ik het ook gewoon gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Top bedankt mannen, gewoon aan de gang gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enot
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20-06 22:29
Ben op zoek naar 19 inch uberturibe replica velgen voor 2019 M3 of andere stijlvolle set voor in de zomer.
Heb op Wheelbse mooie set gevonden, maar deze is helaas uitverkocht. (prijs 830 eur voor 4 velgen). MSW 37 is ook een optie, maar uberturbine desight vind ik toch mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 19:03
Heeft iemand ervaring met die rubberen strips voor de Model 3 van Basenor? Ik wil graag deze bestellen, maar ze zijn al een tijd out of stock. Op Ali zie ik genoeg setjes die zelfs dezelfde foto's lijken te gebruiken. Iemand enig idee of dat gewoon hetzelfde is? Ik wil wel eens kijken of dat scheelt qua geluid. Is ook voor de trunk en frunk. Heeft iemand voor de trunk nog wel eens extra demping aan toegevoegd?

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:15
Geckoo schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:39:
Als mensen nog een commander (of andere Enhauto producten) Bjorn Nyland heeft een extra 10% korting (totaal dus 28% korting) tot 21 april.
heb zojuist een knob+commander gehaald voor € 256,- (M3H/MYJ) of € 233,- voor de oude versies

Zouden die ook last hebben van de verlaagde verkoop van nieuwe Tesla’s, en in afwachting van de tarieven nog snel wat willen verkopen?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lLXnQrutbwX_t1FgkM3y0oylcbY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8GX7mjH0PDQG1nqQ3vLaf76.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnqYx4yqXzFzWvqOHuGg9Adz7Gs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GEDrPyvdJbTMuLbNJWISVEtl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBtAR05avfNNVnLH2UvJTPuvYH8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CsavYUb61DbkX49yIej400N1.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de originele projectverlichtingen erin gezet. Ik ben zelf niet zo handig en was toch nog gepriegelwerk. 1 kabeltje in de deur was wel echt kort om de lampen te vervangen, dus was even priegelen. Bij 1 setje waren de stickers verkeerd geplakt, L bij het rechter lampje en R bij het linker lampje.

Uiteindelijk wel tevreden over het resultaat 🙂.

[ Voor 26% gewijzigd door Jmtpes op 13-04-2025 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:25

Ik zou die commander best willen aanschaffen. Maar vind het wel een beetje tricky. Is er enige garantie dat deze dingen altijd blijven werken? Als Tesla volgende week besluit om hun communicatie in een sw-update te wijzigen en/of te versleutelen ofzo heb je een duur stuk plastic dat compleet waardeloos geworden is.
Hoe kijken andere daartegen aan?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Maverick schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:46:
[...]

Ik zou die commander best willen aanschaffen. Maar vind het wel een beetje tricky. Is er enige garantie dat deze dingen altijd blijven werken? Als Tesla volgende week besluit om hun communicatie in een sw-update te wijzigen en/of te versleutelen ofzo heb je een duur stuk plastic dat compleet waardeloos geworden is.
Niets is zeker bij Tesla (zie bijvoorbeeld het verwijderen van Disney+ omdat de CEO iets onaardigs zou hebben gezegd over Musk). Maar als ze er iets tegen hadden willen doen, was dat allang gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Maverick schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:46:
[...]

Garantie dat het blijft werken is er niet, maar het team van Enhance Auto is wel gedreven en ontstaan uit "tweakers".

Ik heb ze een paar keer ontmoet en ik heb er wel vertrouwen in dat ze alles op allles zullen zetten om dingen op te lossen (zo ver mogelijk).

De canbus in bestaande Tesla's is niet makkelijk volledig overhoop te gooien en ook niet wenselijk voor Tesla.

Dus ik denk dat je redelijk safe zit, en zeker veel beter dan bij Chinese producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:50
Even een vraag voor de meer ervaren rijders hier, welke banden raden jullie aan? Ik verwacht dat ik over enkele maanden nieuwe banden onder de m3p moet hebben. “20”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Technofreakz schreef op maandag 14 april 2025 @ 20:57:
Even een vraag voor de meer ervaren rijders hier, welke banden raden jullie aan? Ik verwacht dat ik over enkele maanden nieuwe banden onder de m3p moet hebben. “20”
Ik ben fan van Michelin, dus Pilot Sports of Cross climate 2 (laatste is all season)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobraa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-09 15:08

Ik twijfel om hem te kopen, de knob en commander. Is het nou echt zo'n toevoeging aan de auto? Ik wil hem kopen voor m'n MY Juniper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 19:45
Cobraa schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:52:
[...]

Ik twijfel om hem te kopen, de knob en commander. Is het nou echt zo'n toevoeging aan de auto? Ik wil hem kopen voor m'n MY Juniper
Vind zelf de knob niet heel boeiend. Heb 1 knopje en de commander. AP resume is waar ik het voor deed en dat werk briljant. Rest is wat mij betreft gimicky. Bij kort press heb ik AP aan met auto resume. En bij long press dashboard kastje open. Meer heb ik niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-09 11:48
[...]

ik zou even door deze topic gaan en inventariseren hoeveel mensen blij zijn met de commander en hoeveel mensen niet blij. Zal minstens 95% happy zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Doctor
[...]

Ik heb hem al binnen voor mijn nog komende Juniper. Zeker voor continuous autopilot en om de ISA de mond te snoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:37
The-Doctor schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:14:
[...]

Ik heb hem al binnen voor mijn nog komende Juniper. Zeker voor continuous autopilot en om de ISA de mond te snoeren
Hoop dat tegen die tijd Continuous AP werkt voor de Juniper....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:20
Hongy schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:13:
[...]

ik zou even door deze topic gaan en inventariseren hoeveel mensen blij zijn met de commander en hoeveel mensen niet blij. Zal minstens 95% happy zijn.
Vergeet de populatie mensen die de commander niet hebben en ook niet missen niet mee te nemen in je cijfers. Ik heb er naar gekeken maar mis niks van wat er aangeboden wordt door dat ding. Bovendien mogelijke problemen met garantie ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

GekkeRipper schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:46:
[...]

Vergeet de populatie mensen die de commander niet hebben en ook niet missen niet mee te nemen in je cijfers. Ik heb er naar gekeken maar mis niks van wat er aangeboden wordt door dat ding. Bovendien mogelijke problemen met garantie ooit.
Een deel daarvan zal "ignorance is bliss" zijn en een deel zal hem inderdaad totaal overbodig vinden.
Ik heb hem gekocht, niet omdat ik nou echt dingen enorm mis, maar omdat er gewoon wat handigheidjes in zitten die de auto net nog even wat beter maken. (Geen hendel voor het dashboardkastje bv vind ik echt gewoon Form over function, compleet kansloos dat dat via het menu of voicecommand moet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:10
GekkeRipper schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:46:
[...]

Ik gebruik de commander op het moment alleen om mijn frunk te openen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:01
Mad-Matt schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:50:
[...]

Een deel daarvan zal "ignorance is bliss" zijn en een deel zal hem inderdaad totaal overbodig vinden.
Ik heb hem gekocht, niet omdat ik nou echt dingen enorm mis, maar omdat er gewoon wat handigheidjes in zitten die de auto net nog even wat beter maken. (Geen hendel voor het dashboardkastje bv vind ik echt gewoon Form over function, compleet kansloos dat dat via het menu of voicecommand moet)
Je kan ook de shortcut aan je linkerscrollwiel hangen (long press to open). Daar heb je de commander niet eens voor nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Rogar op 15-04-2025 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FL_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:26

FL_

Zelf hier liefde voor de commander, waar ik met de knob veel gebruik van maak is (1) binnenverlichting aanzetten en (2) een specifieke deur laten openen die normaal op het kinderslot staat, echt ideaal.
En ik moet eerlijk toegeven dat ik vaak kijk naar de temperatuur van mn accu, puur uit interesse.

Maar de commander, die is echt al enkel om de functies van 'Snoer ISA de mond' and "continous autopilot" zn geld meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

FL_ schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:56:
Zelf hier liefde voor de commander, waar ik met de knob veel gebruik van maak is (1) binnenverlichting aanzetten en (2) een specifieke deur laten openen die normaal op het kinderslot staat, echt ideaal.
En ik moet eerlijk toegeven dat ik vaak kijk naar de temperatuur van mn accu, puur uit interesse.

Maar de commander, die is echt al enkel om de functies van 'Snoer ISA de mond' and "continous autopilot" zn geld meer dan waard.
wat is ISA?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Empie69 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:41:
[...]

Hoop dat tegen die tijd Continuous AP werkt voor de Juniper....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edeBsbl45oBJvZvmVf0XbwkoDwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LuL79IcmItDqn628wQzo4pv7.jpg?f=fotoalbum_large

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL_

FL_

Rogar schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:40:
[...]

Je kan ook de shortcut aan je linkerscrollwiel hangen (long press to open). Daar heb je de commander niet eens voor nodig.
Een belangrijke toevoeging hierbij is dat als je met de commander/knob het dashboardkastje opent, je ook een eventuele pin-code omzeilt, wel belangrijk denk ik om mee te nemen in je overwegingen. (Ik heb zelf ook de linker scrollwiel-oplossing).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FL_

FL_

ISA is de 'Intelligent Speed Assistent', dat is het gepiep wat je hoort wanneer je sneller gaat de de snelheid op het verkeersbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

FL_ schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:59:
[...]

ISA is de 'Intelligent Speed Assistent', dat is het gepiep wat je hoort wanneer je sneller gaat de de snelheid op het verkeersbord.
ah, ik kan me niet herinneren dat ik dat gehoord heb, ik ga er eens op letten (misschien beter niet)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-09 22:11

Ethirty

Who...me?

Ik zocht eerst nog naar goede use cases voor de Knob, maar daar heb ik ondertussen een redelijke flow in gevonden. Helaas zitten er nog steeds beperkingen in, zoals het syncen van klimaat settings. Weet niet of ik hem nog eens zou kopen voor het geld, maar nu ik hem heb probeer ik er maar het meeste uit te halen.

Maar de Commander, ik zou niet meer zonder willen. Naast ISA en continuous AP - samen met penalty prevention, gebruik ik ook de feature om ruitenwissers en groot licht uit te houden tenzij ik ze aan wil. De auto bemoeit zich al veel te veel met mijn rijden om me ook nog te moeten ergeren aan ghost wipes :D

En de ventilatie achter permanent aan, want babystoel. En stiekem vind ik de auto in P zetten als ik de gordel af doe ook wel een fijne toevoeging. De Commander geeft me ook de mogelijkheid om 2 presets voor de bijrijdersstoel te hebben, zodat ik makkelijk iemand mee kan nemen als ik geen kind achterin heb.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ethirty schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:13:
Ik zocht eerst nog naar goede use cases voor de Knob, maar daar heb ik ondertussen een redelijke flow in gevonden. Helaas zitten er nog steeds beperkingen in, zoals het syncen van klimaat settings. Weet niet of ik hem nog eens zou kopen voor het geld, maar nu ik hem heb probeer ik er maar het meeste uit te halen.

Maar de Commander, ik zou niet meer zonder willen. Naast ISA en continuous AP - samen met penalty prevention, gebruik ik ook de feature om ruitenwissers en groot licht uit te houden tenzij ik ze aan wil. De auto bemoeit zich al veel te veel met mijn rijden om me ook nog te moeten ergeren aan ghost wipes :D

En de ventilatie achter permanent aan, want babystoel. En stiekem vind ik de auto in P zetten als ik de gordel af doe ook wel een fijne toevoeging. De Commander geeft me ook de mogelijkheid om 2 presets voor de bijrijdersstoel te hebben, zodat ik makkelijk iemand mee kan nemen als ik geen kind achterin heb.
Kijk die 2 van kind achterin is fijn om te horen, wij zitten met hetzelfde.
Ik moet echt even tijd vinden om dat ding in te bouwen.

Kan je ook features in de app aan of uit zetten zonde dat de auto aan is? (dus gewoon vanaf de bank)

[ Voor 6% gewijzigd door Mad-Matt op 15-04-2025 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Mad-Matt schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:17:
[...]

Kijk die 2 van kind achterin is fijn om te horen, wij zitten met hetzelfde.
Ik moet echt even tijd vinden om dat ding in te bouwen.

Kan je ook features in de app aan of uit zetten zonde dat de auto aan is? (dus gewoon vanaf de bank)
Nope, connected Bluetooth only - helaas.

Het is verder ook een offline device en misschien maar goed ook dat die module zelf niet ook nog op het internet kan. Dan voorzie ik wel rare dingen in de toekomst met een directe connectie in de CANBUS van je auto.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ethirty schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:54:
[...]

Nope, connected Bluetooth only - helaas.

Het is verder ook een offline device en misschien maar goed ook dat die module zelf niet ook nog op het internet kan. Dan voorzie ik wel rare dingen in de toekomst met een directe connectie in de CANBUS van je auto.
klinkt logisch. Kan je wel op de bank dingen "aan" zetten in de app die hij dan de volgende keer activeert als de auto aan is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
Mad-Matt schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:25:
[...]

klinkt logisch. Kan je wel op de bank dingen "aan" zetten in de app die hij dan de volgende keer activeert als de auto aan is?
Nope, alleen als je in de auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar

Mij staat bij dat ze het syncen gefixed hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
[...]En stiekem vind ik de auto in P zetten als ik de gordel af doe ook wel een fijne toevoeging.
Is dat niet standaard? Ik heb dit niet ingesteld in de Commander maar mijn MY doet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Rogar schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:29:
[...]

Mij staat bij dat ze het syncen gefixed hadden.
Dat is online via een web connectie. Er was ook een lokale API koppeling via BT in de maak en die werkt wel maar niet met alles.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Ethirty schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:14:
[...]

Dat is online via een web connectie. Er was ook een lokale API koppeling via BT in de maak en die werkt wel maar niet met alles.
Maar dat is toch ook via de app te regelen? Of zitten daar weer andere nadelen aan?
Ik heb geen knob, dus ook geen idee. M'n buttons heb ik ook via BT ingesteld ipv via de cloud (bedoel je dat met web-connectie?).

[ Voor 3% gewijzigd door Rogar op 15-04-2025 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:51
Laatst zag ik iemand de achterklep van z'n Model Y openen tegen het dak van een parkeergarage aan.
Ik weet dat er mensen zijn die om die reden een achterspoiler op de klep monteren. Zijn er buiten een spoiler nog andere accessoires beschikbaar om de achterklep tegen schade te beschermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
tim.w schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:54:
Laatst zag ik iemand de achterklep van z'n Model Y openen tegen het dak van een parkeergarage aan.
Ik weet dat er mensen zijn die om die reden een achterspoiler op de klep monteren. Zijn er buiten een spoiler nog andere accessoires beschikbaar om de achterklep tegen schade te beschermen?
Binnenkort bij de nieuwe update kun je per locatie instellen hoever de klep specifiek op deze locatie open mag gaan.
Zo heb ik een flink aantal parkeergarages die ik regelmatig bezoek waar dit erg handig kan zijn omdat ze veel te laag zijn om de klep volledig te openen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-08 12:11
Vorige week de stalks van Enhauto in onze M3H gezet. Vandaag een wat langere rit gehad en super blij mee. Sowieso de knipperlichten natuurlijk, hoewel ik na 40.000 km wel een redelijk gewend was aan de knopjes op het stuur ging het toch af en toe mis in wat complexere situaties, vind het een veiligheids issue en dus alleen daarvoor al een goede aankoop. Daarnaast zet de commander de ISA automatisch uit, heerlijk want ik vergat dat altijd te doen aan het begin van de rit. De rechter stalk gebruik ik naar beneden voor TACC en omhoog voor Autosteer, werkt echt super, trefzeker, veel beter als het 'hit and miss' scroll wieltje. Knopje links gebruik ik voor toggel tussen groot (adaptief) en dimlicht en rechter knopje gebruik ik om de ruitenwissers uit te zetten mochten die willen wissen bij droog weer. Al met al maakt het het rijden heel veel fijner, de zwakke punten van de auto zijn hier in mijn beleving goed verholpen, kan het iedereen aanraden.

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 21:54
Mad-Matt schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:42:
[...]

Ik ben fan van Michelin, dus Pilot Sports of Cross climate 2 (laatste is all season)
Heb je ervaring met de Cross Climate 2? Ik overweeg ze ook maar ben bang voor een significante stijging in het stroomverbruik...jij hier zicht op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
Weet iemand hier of je met de commander lane assist uit kan schakelen? Wij hebben hier heel veel 60 eenbaanswegen en het is zeer irritant.
Elke keer na uitschakelen gaat hij bij de volgende rit weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
detim schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 19:30:
Weet iemand hier of je met de commander lane assist uit kan schakelen? Wij hebben hier heel veel 60 eenbaanswegen en het is zeer irritant.
Nee, dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
detim schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 19:30:
Wat is er irritant aan?

Dit maakt je toch alleen maar een betere chauffeur waardoor je uiteindelijk zelf binnen de lijntje kleurt :*)

Wat mij betreft komt de functie om uit te schakelen via de Commander er nooit en blijven vooral tegenliggers hierdoor op hun eigen baantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
RaRo74 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 19:46:
[...]

Wat is er irritant aan?

Dit maakt je toch alleen maar een betere chauffeur waardoor je uiteindelijk zelf binnen de lijntje kleurt :*)

Wat mij betreft komt de functie om uit te schakelen via de Commander er nooit en blijven vooral tegenliggers hierdoor op hun eigen baantje.
Het gaat om wegen zonder strepen in het midden, maar met aan de zijkant onderbroken strepen. Telkens als je daar te dichtbij komt gaat het stuur trillen. Hij wil dus dat je midden op de weg gaat rijden. Niet erg veilig met tegenliggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
detim schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:10:
[...]

Het gaat om wegen zonder strepen in het midden, maar met aan de zijkant onderbroken strepen. Telkens als je daar te dichtbij komt gaat het stuur trillen. Hij wil dus dat je midden op de weg gaat rijden. Niet erg veilig met tegenliggers.
Dat herken ik niet en nog nooit last gehad bij my M2024. Vreemd en dat terwijl ik toch regelmatig over dat soort wegen aan het rijden ben. Vanmorgen nog een flink stuk vanwege file op de snelweg.

Uiteraard gebeurt dit wel met AP aan en dan stuurt deze vanzelf naar het midden van de rijbaan. AP gebruik ik sowieso nooit op dat soort wegen. Wel eens getest en blijft mooi in het midden maar dat gaat vast fout wanneer er een tegenligger aankomt dus snel maar weer uitgezet.

Maar begrijpelijk dat dit heel irritant is.

Heb je er ook last van in de file op de snelweg op de uiterst linker baan?
Vanmorgen kon ik gewoon op de linke lijn rijden zonder piepen of trillen om motorrijders rechts van mij extra ruimte te geven waardoor ze er goed langs konden rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-09 11:48
Heeft een ander iPhone gebruiker ook dat onderstaande scherm niet de juiste status laat zien van de tesla?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7jpS9J1BB66UCi1_-zKEwDtkqjY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mXmaOY9ZfLqoTHbRley8ISDg.png?f=fotoalbum_large

In de tesla app zelf is de auto gewoon op slot en staat ventilatie niet aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6itlAYrK8RQuuHeFiDPlE9WSq0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/etdPHYkmxnAC4wMR1Wr1apCg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ChromeFR schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 19:27:
[...]

Heb je ervaring met de Cross Climate 2? Ik overweeg ze ook maar ben bang voor een significante stijging in het stroomverbruik...jij hier zicht op?
Ze zitten onder mijn Y, maar ze zaten er al onder toen ik hem kocht. Ik vind het verbruik prima, maar heb dus geen vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-09 20:56
ChromeFR schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 19:27:
[...]

Ik had ze onder mijn Model 3 en was daar zeer tevreden over. En geen noemenswaardig verschil in verbruik.
Nu heb ik een Model Y en sinds januari Hankook FlexClimate all weather banden er onder zitten. Die bevallen ook prima. Ook geen verschil in verbruik en ze zijn stil. Die waren en zijn goedkoper dan de Michelins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louis
Vraagje voor Model Y (Juniper) eigenaren: Hebben jullie veel last van steenslag bij de achterdeuren?
Of hebben jullie daar PPF op laten plakken?

Model Y Pearl White Sr besteld ; Weheat Blackbird ; SolarEdge 9000WP; Unifi; Hikvision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Louis schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:58:
Vraagje voor Model Y (Juniper) eigenaren: Hebben jullie veel last van steenslag bij de achterdeuren?
Of hebben jullie daar PPF op laten plakken?
Helaas wel en ik was te laat met PPF plakken.
Advies; gelijk van dag 1 voorzien van een dikke folie. Daar ga je geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKPI
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-09 16:34
RaRo74 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:47:
[...]

Advies; gelijk van dag 1 voorzien van een dikke folie. Daar ga je geen spijt van krijgen.
Ook met mud flaps? Zo ja, heb je toevallig een tip/link voor het zelf aanbrengen van PPF op de achterdeuren? Ik zie dat Luxshield nog geen Juniper versie heeft helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
[...]

Zelfde hier. Na 2 weken PPF geïnstalleerd en ik had links al 1 steenslag los door de verf.
Extra stom, ik had de PPF al voor ik de auto had maar gewoon te lang gewacht om te installeren :(
DKPI schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:08:
[...]

Ook met mud flaps? Zo ja, heb je toevallig een tip/link voor het zelf aanbrengen van PPF op de achterdeuren? Ik zie dat Luxshield nog geen Juniper versie heeft helaas.
Ik heb deze: https://www.amazon.de/-/en/dp/B09JBFP7XM Veel goedkoper dan bij Tesla, passen perfect.
Je kan volgens mij gewoon voor de oude MY bestellen, ik denk dat de deuren hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
DKPI schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:08:
[...]

Ja ook met flaps vanaf het begin. Lijkt niet veel geholpen te hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Doctor
[...]

Nog aanraders? Bestel ik die alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
The-Doctor schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:25:
[...]

Nog aanraders? Bestel ik die alvast.
Niet echt en ik heb dit Ali pakketje voor de portieren gebruikt,
https://nl.aliexpress.com...bTo7&gatewayAdapt=glo2nld
Dunne folie en goed verwerkbaar.
Hoe zich dit houdt moet nog blijken en voor die prijs kun je ook jaarlijks vernieuwen.

In een vorig leven veel te maken gehad met de ontwikkeling van dit soort folies in samenspraak met 3M, Avery FasCal etc.
Mijn toenmalige Triumph stond toen model om het wrappen van auto's verder te ontwikkelen en te introduceren in de gehele Benelux, Duitsland.
We hebben hebben het over begin jaren 90 en de naam wrappen bestond toen niet en viel onder de noemer "beplakken met plakfolie"

Mijn folie leverancier heb ik een Model Y aanbevolen dus het staat nog een keer op de planning om daar samen wat verder in te duiken.
Zal wel te duur worden in verhouding tot de Ali folies ondanks een sterk verhoogde kwaliteit, duurzamer en nog minder zichtbaar op de lak.
Gebrek aan tijd om daar voor vrij te maker speelt ook een rol :P

Maar ik vraag hem regelmatig of er al steenslagschade zichtbaar is op de flanken waardoor hij het belang ervan naar zich toetrekt :*)

Jammer eigenlijk dat we aan dit soort oplossingen moeten denken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
RaRo74 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:01:
[...]

Jammer eigenlijk dat we aan dit soort oplossingen moeten denken 8)7
Ligt gewoon aan het feit dat de achterkant breder is dan de voorkant.
Mijn vorige auto, een Kia Sportage uit 2013, had gewoon af-fabriek diezelfde PPF op de deuren achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Fire69 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:07:
[...]

Ligt gewoon aan het feit dat de achterkant breder is dan de voorkant.
Mijn vorige auto, een Kia Sportage uit 2013, had gewoon af-fabriek diezelfde PPF op de deuren achteraan.
Kwaliteit van de lak speelt hier een grote rol in en denk aan weer- veerbaarheid van het toegepaste laksysteem.
Plakfolie is een lapmiddel.

Autolaksystemen op waterbasis draagt ook niet bij aan de kwaliteit welke vervolgens meer bescherming uit de vernis moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Laatst online: 08:11
Ik laat mijn ramen blinderen van mijn lease model 3. Bedankt voor de tip om dit via de werkgever te regelen, want dat scheelt inderdaad een boel. Ik heb twee vragen:

1. Hoe groot is de kans dat er problemen krijg bij mijn achterportieren en de werking van de ramen? Ik begrijp dat er wel wat vocht tussen de ramen kan komen, zeker omdat het raam van de tesla naar beneden gaat bij het open doen van de deur. Ze halen het glas niet uit het raam.

2. Aan het einde van de looptijd van het leasecontract moet ik de blindering er weer afhalen. Op het achterraam van de kofferbak zitten verwarmingselementen en schijnbaar is dit moeilijk te verwijderen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Bij het blinderingsbedrijf zeiden ze dat het verwijderen nog wel eens voor problemen kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Belecthor schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:06:
Ik laat mijn ramen blinderen van mijn lease model 3. Bedankt voor de tip om dit via de werkgever te regelen, want dat scheelt inderdaad een boel. Ik heb twee vragen:

1. Hoe groot is de kans dat er problemen krijg bij mijn achterportieren en de werking van de ramen? Ik begrijp dat er wel wat vocht tussen de ramen kan komen, zeker omdat het raam van de tesla naar beneden gaat bij het open doen van de deur. Ze halen het glas niet uit het raam.

2. Aan het einde van de looptijd van het leasecontract moet ik de blindering er weer afhalen. Op het achterraam van de kofferbak zitten verwarmingselementen en schijnbaar is dit moeilijk te verwijderen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Bij het blinderingsbedrijf zeiden ze dat het verwijderen nog wel eens voor problemen kan zorgen.
Hee weer een vraag over plakfolies :*)
Althans, ik neem aan dat je de ramen niet laat voorzien van een spuitcoating.

1. Niet meer of minder dan bij andere merken.
Vocht bij het aanbrengen komt niet tussen je gelamineerde beglazing. Hoogstens aan de binnenkant van je portieren maar dat doet regen ook. Droogt vanzelf wel.

2. Verwijderen is wel een dingetje bij dit soort plakfolies want ondanks dat verwijderen van deze folies met een föhn goed werkt kan er een vervelende lijmlaag achterblijven die je echt met een oplosmiddel moet gaan verwijderen. Niet fijn en rotwerk om te doen met voldoende ventilatie.
Kies dus dan voor een folie die zich makkelijk laat verwijderen en de lijmlaag achterblijft op de folie en niet op het glas.
Tegen die tijd gewoon inleveren en wie weet hoef je de folie niet te verwijderen.

Dan het telkens omhoog en omlaag gaan van de folie en die frequentie is veel hoger dan af en toe een raam handmatig open.
Dit soort folies zijn hard maar niet zo hard als glas. Goed schoonhouden dus waardoor de kans klein is dat je ooit krassen in de folie gaat zien in dat deel wat telkens langs raakt zoals de rubbers en onderkant portier.
Niet druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
RaRo74 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:30:
[...]

Hee weer een vraag over plakfolies :*)
Althans, ik neem aan dat je de ramen niet laat voorzien van een spuitcoating.

1. Niet meer of minder dan bij andere merken.
Vocht bij het aanbrengen komt niet tussen je gelamineerde beglazing. Hoogstens aan de binnenkant van je portieren maar dat doet regen ook. Droogt vanzelf wel.

2. Verwijderen is wel een dingetje bij dit soort plakfolies want ondanks dat verwijderen van deze folies met een föhn goed werkt kan er een vervelende lijmlaag achterblijven die je echt met een oplosmiddel moet gaan verwijderen. Niet fijn en rotwerk om te doen met voldoende ventilatie.
Kies dus dan voor een folie die zich makkelijk laat verwijderen en de lijmlaag achterblijft op de folie en niet op het glas.
Tegen die tijd gewoon inleveren en wie weet hoef je de folie niet te verwijderen.

Dan het telkens omhoog en omlaag gaan van de folie en die frequentie is veel hoger dan af en toe een raam handmatig open.
Dit soort folies zijn hard maar niet zo hard als glas. Goed schoonhouden dus waardoor de kans klein is dat je ooit krassen in de folie gaat zien in dat deel wat telkens langs raakt zoals de rubbers en onderkant portier.
Niet druk over maken.
Ah ja, ik bedoel inderdaad tussen de binnenkant van het raam en de waar het aan de binnenkant de deur in gaat. Dat het vocht daarin voor problemen zou kunnen zorgen.

Goed punt over die lijmlaag en ik hoop dat de lijmlaag er wat goed af wil over een aantal jaren. Gebruiken ze er een agressieve lijm voor doorgaans? Het lijkt me niet erg gezond voor het binnenklimaat als daar lijm lang moet uitharden :P

Overigens blijf ik het raar vinden dat er geen fatsoenlijke zonneschermen zijn voor de achterramen, ook van Tesla zelf niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Belecthor op 17-04-2025 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Belecthor schreef op donderdag 17 april 2025 @ 14:03:
[...]

Ah ja, ik bedoel inderdaad tussen de binnenkant van het raam en de waar het aan de binnenkant de deur in gaat. Dat het vocht daarin voor problemen zou kunnen zorgen.

Goed punt over die lijmlaag en ik hoop dat de lijmlaag er wat goed af wil over een aantal jaren. Gebruiken ze er een agressieve lijm voor doorgaans? Het lijkt me niet erg gezond voor het binnenklimaat als daar lijm lang moet uitharden :P

Overigens blijf ik het raar vinden dat er geen fatsoenlijke zonneschermen zijn voor de achterramen, ook van Tesla zelf niet.
Portieren zijn er op voorzien om vocht, condens, regenwater af te voeren op het laagste punt.
Ook Tesla is daar in voorzien en daar zijn de sleuven voor aan de onder binnenkant van deur. Zelfs het afsluitrubber heeft aan de onderkant perforatie.
Lekker volgieten dus met water en dat loopt er vanzelf weer uit.

Dacht niet dat de lijmlaag van de folies schadelijk of merkbaar veel uitdampt mogelijk omdat het veelal ingesloten zit tussen folie en ondergrond. Deze lijmlaag is in ieder geval niet wateroplosbaar en dan moet je zeker met een oplosmiddel aan de slag en bij de achterruit voorzichtig om de bedrading heen manoeuvreren zonder een steekmes te gebruiken.

De reguliere ondoorzichtige folies geuren meer dan de raamcoatings en iedere fleetmarker kan dat beamen bij het afrollen van folie waardoor het mij dus lijkt dat het niet hoofdzakelijk in de lijmlaag zit maar in de folie zelf.
Geur is een indicatie en ik kan me niet herinneren dat dit na het aanbrengen van autoraamfolies langdurig aanwezig was. Maar goed, hoe lang kan een geurherinnering bestaan na ruim 30 jaar :*) ?
Deze autoruitraamfolie zullen inmiddels ook mogelijk geëvolueerd zijn en dat heb ik niet bijgehouden maar de reguliere privacyfolies waar ik ettelijke honderden meters jaarlijks van aan laat brengen voelen en geuren nog steeds redelijk hetzelfde.

Maar degene die hun auto hebben laten voorzien kunnen hier vast meer over delen. Die van my zijn af fabriek voldoende donker en hoeven niet nog donkerder te worden.

*waar is de tijd gebleven dat autoruiten voorzien werden met eenrichting spiegelfolie? Iemand in voor een trend >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Bedankt, ik ben benieuwd! Het zal er in ieder geval een stuk strakker uitzien op de Model 3. Bijzonder dat de model 3 en S niet standaard die blindering hebben zoals de model y!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Belecthor schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:19:
Bedankt, ik ben benieuwd! Het zal er in ieder geval een stuk strakker uitzien op de Model 3. Bijzonder dat de model 3 en S niet standaard die blindering hebben zoals de model y!
Heeft te maken met Amerikaanse regels waarbij sedans in sommige staten geen geblindeerde achterruiten mogen hebben en SUVs en Pick-ups wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:51
Wanneer komen er midden console bakjes voor Model Y Juniper?

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Fire69 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:56:
[...]

Is dat niet standaard? Ik heb dit niet ingesteld in de Commander maar mijn MY doet het wel.
Nope, vandaag getest. Blijft in D staan.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Rogar schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:01:
[...]

Maar dat is toch ook via de app te regelen? Of zitten daar weer andere nadelen aan?
Ik heb geen knob, dus ook geen idee. M'n buttons heb ik ook via BT ingesteld ipv via de cloud (bedoel je dat met web-connectie?).
Het gaat er om dat de gegevens op het Tesla scherm matcht met het scherm van de knob. Temperatuur bijv gaat goed met een hele kleine vertraging. Maar bijv de fanspeed dan weer niet.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

RaRo74 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:38:
[...]

Dat herken ik niet en nog nooit last gehad bij my M2024. Vreemd en dat terwijl ik toch regelmatig over dat soort wegen aan het rijden ben. Vanmorgen nog een flink stuk vanwege file op de snelweg.
Ik heb het dagelijks. Meestal alleen waarschuwing en trillen, soms wordt het lijntje rood en gaat de auto heel hard piepen. Heel fijn als je elkaar probeert te passeren op een smal boerenweggetje. Van de week nog zeker 5x op 2km. En die weg had geeneens strepen maar een betonrand naast het asfalt voordat het gras begon.

Die “veiligheidsfeature” herkent het verschil niet tussen gevaar en noodzakelijk uitwijken.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Ethirty schreef op donderdag 17 april 2025 @ 20:09:
[...]

Ik heb het dagelijks. Meestal alleen waarschuwing en trillen, soms wordt het lijntje rood en gaat de auto heel hard piepen. Heel fijn als je elkaar probeert te passeren op een smal boerenweggetje. Van de week nog zeker 5x op 2km. En die weg had geeneens strepen maar een betonrand naast het asfalt voordat het gras begon.

Die “veiligheidsfeature” herkent het verschil niet tussen gevaar en noodzakelijk uitwijken.
Vreemd.
Bij welke snelheid? Mogelijk dat dit pas boven een bepaalde snelheid zich manifesteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Ethirty schreef op donderdag 17 april 2025 @ 20:02:
[...]

Nope, vandaag getest. Blijft in D staan.
Misschien een functie in de nieuwe 3 en Y dan.
Staat zo in de handleiding:
Model Y schakelt automatisch naar de parkeerstand om wegrollen bij rijden met lage snelheid te voorkomen. Dit gebeurt wanneer u een laadkabel aansluit, uw veiligheidsgordel losmaakt of het portier opent in de rij-, achteruit- of neutraalstand.
In de S3XY app vind ik het trouwens nergens terug. Waar zit dat ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:08

GVR

Fire69 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 20:53:
[...]

Misschien een functie in de nieuwe 3 en Y dan.
Staat zo in de handleiding:

[...]

In de S3XY app vind ik het trouwens nergens terug. Waar zit dat ergens?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3YczUfsSO7dso8WC80aP71HYq_4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aMFuNeSWWMhivvP7Ruxs9iA1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Gevonden. De model filter stond aan in de app. Voor de Juniper is het dus niet van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Fire69 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 22:18:
[...]

Gevonden. De model filter stond aan in de app. Voor de Juniper is het dus niet van toepassing.
De Juniper en Highland doen dit al standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
mjvdzwet schreef op donderdag 17 april 2025 @ 22:53:
[...]

De Juniper en Highland doen dit al standaard.
Ja, dat zei ik hierboven al. :) Ethirty zei van niet, maar blijkbaar is het dus enkel bij Highland en Juniper.
Fire69 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:56:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Iets wat ik niet perse wil testen, maar hoe gaat dit om met de riem even losmaken tijdens het rijden (het komt soms voor). Is het systeem intelligent genoeg om dat alleen bij lage snelheid te doen of ga je dan met 100km/h op de rem?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
SirLenncelot schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 07:29:
[...]

Iets wat ik niet perse wil testen, maar hoe gaat dit om met de riem even losmaken tijdens het rijden (het komt soms voor). Is het systeem intelligent genoeg om dat alleen bij lage snelheid te doen of ga je dan met 100km/h op de rem?
Als je de gordel los maakt tijdens het rijden gebeurt er niets, zodra de auto stil komt te staan gaat die in park.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

SirLenncelot schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 07:29:
[...]

Er staat toch “when the speed is 0”?

Also je auto iets beweegt zonder gordel knalt hij wel vanzelf in de P.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Laatst online: 09:51
Heeft iemand hier al goede mudflaps gevonden voor de Model Y Juniper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

RaRo74 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 20:43:
[...]

Vreemd.
Bij welke snelheid? Mogelijk dat dit pas boven een bepaalde snelheid zich manifesteert?
Gewoon rondom Vmax. Het zijn meestal 60kmh wegen die onduidelijke en inconsistente belijning hebben. Maar kennelijk is kleurverschil in bestrating wel een ding maar het onderscheid tussen bestrating en groene berm weer niet.

En om nou iedere keer die setting op te zoeken en elke rit uit te zetten als ik over dat soort wegen rij.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltswagen
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19-07 20:18
macedon schreef op donderdag 17 april 2025 @ 17:04:
Wanneer komen er midden console bakjes voor Model Y Juniper?
Volgens mij kan je gewoon die van de model 3 highland gebruiken. Dat hoop ik maar althans, want die heb ik besteld voor mijn juniper.

Mijn bakjes zijn al binnen, nu de juniper zelf nog

Model Y Juniper LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:51
Voltswagen schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:33:
[...]

Volgens mij kan je gewoon die van de model 3 highland gebruiken. Dat hoop ik maar althans, want die heb ik besteld voor mijn juniper.

Mijn bakjes zijn al binnen, nu de juniper zelf nog
Als ik die ingelogd check, krijg ik deze rare melding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dAI92x_i5OcHDeqwvfZfgPyp7fY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qKckRg1e10i5QkKJrU2qYx0h.png?f=fotoalbum_large

En als ik de Model Y check krijg ik een melding dat ze niet geschikt voor mijn auto zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lH3s5_86iDTV_gomYZqYuKTEws0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/94Yf8znsqKi45oslVosRqbJY.png?f=fotoalbum_large

Ook waren de eerste niet te bestellen via referral punten. Die andere wel. En ik dacht yolo, ik bestel ze, want die punten lopen per 1 april so wie so af, nou ja, voorbak is te klein, achterbak net te groot dus de leuning gaat niet zo goed dicht.

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loxr25
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 16:53
Iemand interesse om de verzendkosten te delen voor iets van enhauto? Ik wil nog de S3XY Knob bij kopen.
Maar kom niet aan de gratis shipping.
Momenteel nog leuke kortingen daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 11:40

Damian

Insane Obtrusion

Iemand een goede tip voor een dock achter het stuur met magnetische dock voor een iPhone 16 Pro?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niccolo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-08 12:39
Damian schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 21:06:
Iemand een goede tip voor een dock achter het stuur met magnetische dock voor een iPhone 16 Pro?
Een collega van mij heeft deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005004357439883.html. Te verkrijgen met of zonder MagSafe oplader. Ik denk dat dit de netste oplossing is, alleen kan ik door mijn lengte zelf mijn telefoon dan niet volledig zien.

Ik ben nog op zoek naar een alternatief en dit lijkt me toch wel een erg mooie oplossing: https://magbak.com/produc...unt-and-charger-for-tesla. Netjes naast het scherm en past ook wel binnen het minimalistische design van het interieur. Wel prijzig voor wat het is helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

Niccolo schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 22:58:
[...]

Een collega van mij heeft deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005004357439883.html. Te verkrijgen met of zonder MagSafe oplader. Ik denk dat dit de netste oplossing is, alleen kan ik door mijn lengte zelf mijn telefoon dan niet volledig zien.
...
Dit lijkt me ook heel handig alleen zit ik er nog mee hoe je de kabel mooi kan wegwerken naar de middenconsole en de USB C aldaar. Iemand ervaring hiermee? :*)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:28
tomic schreef op zondag 20 april 2025 @ 07:28:
[...]

Dit lijkt me ook heel handig alleen zit ik er nog mee hoe je de kabel mooi kan wegwerken naar de middenconsole en de USB C aldaar. Iemand ervaring hiermee? :*)
Niet, ik heb hem gewoon afgetaped op de rand. Je kan hem ook laten doorlopen naar achteren, maar ik heb geen vertrouwen in de achterpassagiers 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:28

Croga

The Unreasonable Man

vraag en aanbod

[ Voor 89% gewijzigd door We Are Borg op 20-04-2025 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niccolo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-08 12:39
tomic schreef op zondag 20 april 2025 @ 07:28:
[...]

Ik heb even gezocht en ik kwam deze video tegen: YouTube: Tesla Accessory Review - MagBak Wireless iPhone Charger for Model 3 .... Installatie is te zien vanaf 12:00. Hij werkt de kabel netjes weg naar de middenconsole toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louis
Iemand al mooi alternatieve wheelcovers gevonden voor de standaard Juniper 19 Inch Crossflow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 11:40

Damian

Insane Obtrusion

Niccolo schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 22:58:
[...]

Ik ben nog op zoek naar een alternatief en dit lijkt me toch wel een erg mooie oplossing: https://magbak.com/produc...unt-and-charger-for-tesla. Netjes naast het scherm en past ook wel binnen het minimalistische design van het interieur. Wel prijzig voor wat het is helaas.
Je eerste link doet het niet. Die tweede is niet wat ik zoek, ik wil hem namelijk ook als dashboard gaan gebruiken icm de S3XY Commander.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:28
Damian schreef op maandag 21 april 2025 @ 15:50:
[...]

Je eerste link doet het niet. Die tweede is niet wat ik zoek, ik wil hem namelijk ook als dashboard gaan gebruiken icm de S3XY Commander.
Ik heb hem bij Teslaunch gekocht en gebruik hem samen met de S3XY app op de iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speur
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-07 19:42
RigolleM schreef op maandag 21 april 2025 @ 16:11:
[...]

Ik heb hem bij Teslaunch gekocht en gebruik hem samen met de S3XY app op de iPhone.
Deze heb ik gekocht en zit ondertussen al een aantal maanden in de auto. Wordt uiteraard gebruikt voor de S3XY app.
https://nl.aliexpress.com/item/1005006235389352.html

Vraagje over de app. Deze valt bij mij regelmatig even uit omdat er verbinding gemaakt moet worden met de commander. De knob geeft er ook melding van. Misschien moet ik er toch even melding van gaan maken bij Enhance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
speur schreef op maandag 21 april 2025 @ 18:56:
[...]

Deze heb ik gekocht en zit ondertussen al een aantal maanden in de auto. Wordt uiteraard gebruikt voor de S3XY app.
https://nl.aliexpress.com/item/1005006235389352.html

Vraagje over de app. Deze valt bij mij regelmatig even uit omdat er verbinding gemaakt moet worden met de commander. De knob geeft er ook melding van. Misschien moet ik er toch even melding van gaan maken bij Enhance.
Hoe heb je de stroom geregeld?
Pagina: 1 ... 34 ... 41 Laatste

Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.