Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 23:57
Damocles.NL schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:47:
[...]

Hoe bevalt de sound proofing kit en die haak voor een boodschappen tas?
Haak voor boodschappentas 2x gebruikt (om een pizzatas aan op te hangen :')). Voelt solide aan en zit niet in de weg. Aanrader!

Sound proofing kit heb ik nog niet geïnstalleerd. Ik ben een vergelijkingstestje aan het uitvoeren. Heb met een decibelmeter een aantal opnames gemaakt van verschillende snelheden op verschillende wegen. Ga binnenkort de kit installeren en dan nogmaals de test uitvoeren. Kijken of er écht verschil waarneembaar is of dat het de moeite niet waard is.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:11
Ik ben al uren aan het rondzoeken naar goede zonneschermen voor mijn Y. Ik zoek iets voor het dak (maar niet 100 procent dicht, mag best wat licht doorheen komen. Netzoals voor de achterste zijruiten waar de kinderen zitten van die mesh schermen maar ik zie enorm veel sets waarbij je het helemaal donker maakt. En dat wil ik niet want ik ga er niet in slapen maar mee rijden. Hebben jullie nog tips voor (niet te dure) zonneschermen voor het dak en de achterste ruiten?
Had gehoopt die van Tesla voor het dak ook bij Ali of Amazon oid te vinden, maar dan zit het er toch anders uit met 2 delen en dat vind ik minder mooi.

[ Voor 13% gewijzigd door jongetje op 11-03-2025 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:08

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Iemand die weet of dit de juiste kabel is voor de model 3 2019 voor de Commander gen 2?
Ik twijfel en op de website van Enhauto staan er meerdere genoemd lijkt het wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42ZBKut6VMiOgGAC6rwdPSetmP8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/IxqtegkAnhAj4cb7hvYtcaX5.png?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door WishmasterNL op 11-03-2025 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
WishmasterNL schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:45:
Iemand die weet of dit de juiste kabel is voor de model 3 2019 voor de Commander gen 2?
Ik twijfel en op de website van Enhauto staan er meerdere genoemd lijkt het wel.

[Afbeelding]
Moeilijk te zien, hij is in ieder geval voor een Gen 2 commander.

Maar stuur ze gewoon een mailtje, dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:08

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

mjvdzwet schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 14:39:
[...]

Moeilijk te zien, hij is in ieder geval voor een Gen 2 commander.

Maar stuur ze gewoon een mailtje, dan weet je het zeker.
Misschien net zo makkelijk inderdaad.
Ik kwam deze toevallig tegen op marktplaats.
Er is op dit moment een Gen1 commander incl buttons naar me onderweg van een medetweaker.
Echter begin ik een beetje te twijfelen om iets meer uit te geven en gelijk voor een Gen2 te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 14:46
WishmasterNL schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:45:

[Afbeelding]
Dit is Commander Gen 2 front installatie, en volgens mij kan dat nog niet bij modellen voor 2021

Hopelijk komt de Gen 1 commander snel bij je aan, dan kun je die alvast testen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
mfontein75 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:22:
[...]

Het is de kogel die “buigt/flext” of de aansluiting van de kogel op het frame. In elk geval zorgt het ervoor de fiets te veel op en neer beweegt. Met mijn MTB is dat minder dan met de stadsfiets omdat die een stuk lichter is.
Ik zou eens kijken of niet het deel wat achter de bumper zit voor de trekhaak los zit. Ik heb geen flex in mijn kogel. Als ik de fietsendrager op de auto monteer kan ik met de fietsendrager de auto op en neer bewegen en dan zie ik niks bewegen bij de kogel.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk86
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:08
Iemand al ervaring met het plaatsen van de Commander bij de nieuwe Model Y (Juniper)?

Ben benieuwd of het ingewikkeld. Ik word gek van het piepje bij overtreding van de snelheid + wil continuous autopilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:38
Shenk86 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:18:
Iemand al ervaring met het plaatsen van de Commander bij de nieuwe Model Y (Juniper)?
Die is er toch nog niet?

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Shenk86 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:18:

Ben benieuwd of het ingewikkeld. Ik word gek van het piepje bij overtreding van de snelheid + wil continuous autopilot.
Stuur even een mail naar Enhance auto.

Ik heb het ook even voor je gevraagd in de Enhance Auto Beta Discord.

Ze hebben hem getest in de Model Y Juniper en dat werkte, ik gok dat je dezelfde kabel nodig hebt als voor de Highland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Shenk86 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:24:
[...]

Hoe moet ik dit interpreteren dan:

[Afbeelding]
Misschien inmiddels al wel en is de video achterhaalt.
Anders even mailen aanzien ze vaak met voorbestellingen werken en het even gaat duren voordat ze uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Shenk86 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:24:
[...]

Hoe moet ik dit interpreteren dan:

[Afbeelding]
Je hebt dus de onderste nodig voor de juiste kabel, ik heb nog geen antwoord uit de beta groep.

Je kan je via mail bij Enhance Auto ook aanmelden voor de beta groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk86
mjvdzwet schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:28:
[...]

Je hebt dus de onderste nodig voor de juiste kabel, ik heb nog geen antwoord uit de beta groep.

Je kan je via mail bij Enhance Auto ook aanmelden voor de beta groep.
Dank voor de tips. Ik ga me daar even aanmelden, het lostrekken van het dashboard van gloednieuwe auto houdt me nog enigszins tegen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

GVR

Shenk86 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:29:
[...]

Dank voor de tips. Ik ga me daar even aanmelden, het lostrekken van het dashboard van gloednieuwe auto houdt me nog enigszins tegen…
Dashboard? Een rubber en 2 kapjes bij de passagier bedoel je? Stelt echt niets voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfontein75
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21-09 18:19
adjego schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 19:38:
[...]

Ik zou eens kijken of niet het deel wat achter de bumper zit voor de trekhaak los zit. Ik heb geen flex in mijn kogel. Als ik de fietsendrager op de auto monteer kan ik met de fietsendrager de auto op en neer bewegen en dan zie ik niks bewegen bij de kogel.
Dat ga ik weer even doen, kijken of ik er een video van kan maken en via een Ticket terug naar de SEC Arnhem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:45
[...]

Als het eenzelfde soort installatie als bij de M3H is dan stelt het echt niets voor.
De deurrubbers even aan de kant halen en 1 plastic kapje (zijkant dashboard) loshalen. Daar zitten een paar van die clipjes aan. Daarna kan je er al bij :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
[...]

De kabel voor de Juniper is iets anders dan de reeds bestaande kabels, deze worden momenteel gefabriceerd.
Enhance Auto wacht op de levering van deze nieuwe kabels.

Verder gaat de Commander (GEN 2 - huidige versie) gewoon werken met de Juniper.

Dit heeft Hristo (Enhance Auto) zojuist aan mij gemeld.

[ Voor 5% gewijzigd door mjvdzwet op 12-03-2025 10:08 . Reden: Bron toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Ik heb al een tijdje zitten googlen en zitten zoeken maar echt een goede passende oplossing kan ik hier niet voor vinden.
Foto is even van internet geplukt maar wat is hiervoor een makkelijke oplossing om dit te repareren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWiCLRtmIPd9i_IUo1jgGvPIc5M=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/XIfTZQ4sSKPxJH8chyEFQSqv.png?f=fotoalbum_tile

Je hebt van die furniture leather repair kits maar welke oplossingen of methoden raden jullie aan. Dan niet de oplossing om de hele deur te vervangen :D

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Daniel. schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:55:
Ik heb al een tijdje zitten googlen en zitten zoeken maar echt een goede passende oplossing kan ik hier niet voor vinden.
Foto is even van internet geplukt maar wat is hiervoor een makkelijke oplossing om dit te repareren.
[Afbeelding]

Je hebt van die furniture leather repair kits maar welke oplossingen of methoden raden jullie aan. Dan niet de oplossing om de hele deur te vervangen :D
Toch een nieuw paneel bestellen. Kosten kunnen best wel eens meevallen en het resultaat is als nieuw :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warsame
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:36
Het inbouwen van "sexy buttons" (oftewel aftermarket accessoires of modificaties) voor een Tesla heeft normaal gesproken geen invloed op de garantie, mits de modificaties geen schade veroorzaken aan de auto of de werking van essentiële systemen beïnvloeden zegt tesla lees ik hier en daar. Tesla's garantievoorwaarden zijn meestal gericht op schade die direct voortkomt uit niet-officiële aanpassingen die de veiligheid of prestaties van het voertuig kunnen beïnvloeden.

Als je bijvoorbeeld onderdelen koopt die de elektrische systemen of software van de Tesla beïnvloeden, kan dat invloed hebben op de garantie van die specifieke componenten. Maar in de meeste gevallen, als de accessoires puur esthetisch zijn en geen invloed hebben op de werking van de auto, zou de garantie in principe niet vervallen. Ik durf het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:03
[Afbeelding]

.

Zoals @RaRo74 schrijft kan nieuw meevallen (als je het zelf doet, werkplaatstarief is op het moment €140 ex btw). En als je het artikelnummer weet is er vast ook een sloopexemplaar te vinden voor de helft van het geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
[Afbeelding]

Oeiii. Dat is niet fraai.
Ik zou om het paneel vragen op onderdelenlijn.nl
Tweedehands kan prijs denk ik erg mee vallen en (de)monteren is niet moelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 12:45
warsame schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:15:
Het inbouwen van "sexy buttons" (oftewel aftermarket accessoires of modificaties) voor een Tesla heeft normaal gesproken geen invloed op de garantie, mits de modificaties geen schade veroorzaken aan de auto of de werking van essentiële systemen beïnvloeden zegt tesla lees ik hier en daar. Tesla's garantievoorwaarden zijn meestal gericht op schade die direct voortkomt uit niet-officiële aanpassingen die de veiligheid of prestaties van het voertuig kunnen beïnvloeden.

Als je bijvoorbeeld onderdelen koopt die de elektrische systemen of software van de Tesla beïnvloeden, kan dat invloed hebben op de garantie van die specifieke componenten. Maar in de meeste gevallen, als de accessoires puur esthetisch zijn en geen invloed hebben op de werking van de auto, zou de garantie in principe niet vervallen. Ik durf het niet!
Genoteerd!
(ik wist alleen niet dat we een lijstje bijhielden van mensen die het niet aan durven).

Zonder gekheid, in basis is de commander gewoon aangesloten op een poort van de auto, er wordt niets 'gesloopt'. Daarna geeft dat ding commando's aan de auto, maar dat zijn commando's die je ook zelf via het scherm kan geven (ISA uitzetten, continuous AP, etc).
De bestuurder zelf zou anders de grootste modificatie aan de auto zijn :+ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loxr25
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 16:53
RaRo74 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:14:
[...]

Toch een nieuw paneel bestellen. Kosten kunnen best wel eens meevallen en het resultaat is als nieuw :*)
De prijs die ik vind is 361 euro excl BTW
Dus 440 euro zonder plaatsing.

Is een gans deurpaneel artikel nummer 1897296-00-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:32

FTL

loxr25 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:44:
[...]

De prijs die ik vind is 361 euro excl BTW
Dus 440 euro zonder plaatsing.

Is een gans deurpaneel artikel nummer 1897296-00-C
Ik ben naar een lokale car interieur fixer geweest. Die kunnen echt heel erg goed krassen en zulke beschadigingen wegwerken. Bijna onzichtbaar. En dar voor veel minder geld dan een nieuw paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louis
  • Laatst online: 12:52
Ik heb net de Knob besteld voor mijn komende Model Y Juniper.

Nog een mat voor de kofferbak, een stuurgewicht en wat armsteun bakjes bestellen.

Model Y Pearl White Sr besteld ; Weheat Blackbird ; SolarEdge 9000WP; Unifi; Hikvision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23-09 23:40
Ik heb in mijn m3h last van een onwillig leeslampje. Ding gaat spontaan aan en niet meer uit. Zelfs als ik de interieurverlichting op off heb staan is het ding soms aan. Ik weet 100% zeker dat er niemand aan zit. Na het aanzetten van de verlichting en dan weer uit is het ding uit, om even later spontaan weer aan te zijn. Iemand eerder zoiets meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
gjcvro schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:55:
Ik heb in mijn m3h last van een onwillig leeslampje. Ding gaat spontaan aan en niet meer uit. Zelfs als ik de interieurverlichting op off heb staan is het ding soms aan. Ik weet 100% zeker dat er niemand aan zit. Na het aanzetten van de verlichting en dan weer uit is het ding uit, om even later spontaan weer aan te zijn. Iemand eerder zoiets meegemaakt?
Geen Commander aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Louis schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:46:
Ik heb net de Knob besteld voor mijn komende Model Y Juniper.

Nog een mat voor de kofferbak, een stuurgewicht en wat armsteun bakjes bestellen.
Stuurgewicht werkt niet meer, althans niet overdag.

De kabels voor de Juniper worden momenteel geproduceerd, dus verzending kan iets vertraagd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warsame
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:36
Smobbo schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:27:
[...]

Genoteerd!
(ik wist alleen niet dat we een lijstje bijhielden van mensen die het niet aan durven).

Zonder gekheid, in basis is de commander gewoon aangesloten op een poort van de auto, er wordt niets 'gesloopt'. Daarna geeft dat ding commando's aan de auto, maar dat zijn commando's die je ook zelf via het scherm kan geven (ISA uitzetten, continuous AP, etc).
De bestuurder zelf zou anders de grootste modificatie aan de auto zijn :+ ...
Waar het mij eigenlijk om gaat, is dat een partij zoals Tesla of de verzekering het inbouwen van de Commander niet tegen je zou moeten gebruiken als er ooit iets misgaat. Dat is waar mijn terughoudendheid vandaan komt. Of je nu een lijst bijhoudt of niet, dat is uiteindelijk aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Jawel, heb ik ook al over gedacht, kan alleen nog niet bedenken waarom maar 1 van de 4 dit gedrag heeft.
En dan ook nog dat hij niet altijd reageert op aanraken, terwijl de rest het prima doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louis
Rees schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:14:
Iemand een aanrader voor het tinten van ramen in de regio van Nijmegen?
Heb wel Den Bosch, Apeldoorn, Schijndel en Deventer voorbij zien komen wat prima te doen is vanuit hier, maar dichterbij zou nog fijner zijn.
Ik ben destijds hier geweest met mijn model 3 https://www.proautotint.nl
Na 5 jaar zag het er nog perfect uit. Zou als ik iets met ramen heb weer daar heen gaan.

Model Y Pearl White Sr besteld ; Weheat Blackbird ; SolarEdge 9000WP; Unifi; Hikvision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
gjcvro schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:29:
[...]

Jawel, heb ik ook al over gedacht, kan alleen nog niet bedenken waarom maar 1 van de 4 dit gedrag heeft.
En dan ook nog dat hij niet altijd reageert op aanraken, terwijl de rest het prima doet.
Voor sommige zaken worden er continu canbus data gestuurd. Als daar een verstoring in zit dan kan dat tot vreemde dingen leiden.

Zoals de flikkerende achterlichten en een keer een bug dat de auto weerhield van de sleep mode.

Uiteraard kan ook de capacitieve sensor van het lampje stuk zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:41
Stetho schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:38:
[...]

ze voelen heel natuurlijk, zeker net zo goed als fabrieksstalks.
De knoppen gebruikte ik al bijna een jaar niet meer.

...

Tot nu toe erg tevreden.
Nog steeds erg tevreden met de Enhauto Stalks.

Ik ga mijn Chinese stalks niet meer terugplaatsen: als er interesse in is dan mag iemand ze komen halen.
(gratis, geen verkoop. hoop dat melden hier dan toegestaan is)

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
jongetje schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 08:34:
Ik ben al uren aan het rondzoeken naar goede zonneschermen voor mijn Y. Ik zoek iets voor het dak (maar niet 100 procent dicht, mag best wat licht doorheen komen. Netzoals voor de achterste zijruiten waar de kinderen zitten van die mesh schermen maar ik zie enorm veel sets waarbij je het helemaal donker maakt. En dat wil ik niet want ik ga er niet in slapen maar mee rijden. Hebben jullie nog tips voor (niet te dure) zonneschermen voor het dak en de achterste ruiten?
Had gehoopt die van Tesla voor het dak ook bij Ali of Amazon oid te vinden, maar dan zit het er toch anders uit met 2 delen en dat vind ik minder mooi.
Zijn hier gebruikers van zonneschermen (zoja, welke dan?) of vinden jullie dat niet nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Nu online

GVR

jongetje schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:30:
[...]

Zijn hier gebruikers van zonneschermen (zoja, welke dan?) of vinden jullie dat niet nodig?
Persoonlijk natuurlijk, maar ik vind ze overbodig, climate control heeft de auto zo koel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
GVR schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:48:
[...]

Persoonlijk natuurlijk, maar ik vind ze overbodig, climate control heeft de auto zo koel.
Voor mij ook overbodig en ik geniet vooral van het grote panoramadak om naar buiten te kijken.

Machtig mooi als je tussen de bergen in Oostenrijk, Zwitserland, Noorwegen aan het rijden bent en als je af en toe van AP naar boven mag kijken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:30:
[...]

Ik heb er nog geen maar wel aan het kijken voor een scherm voor komende zomer als we met een baby achterin naar zuid Europa rijden. Kan me voorstellen dat de stralingswarmte voor de kleine niet fijn is.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Laatst online: 23-09 18:36
SirLenncelot schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:45:
[...]

Ik heb er nog geen maar wel aan het kijken voor een scherm voor komende zomer als we met een baby achterin naar zuid Europa rijden. Kan me voorstellen dat de stralingswarmte voor de kleine niet fijn is.
Heb je al iets op het oog? Ik twijfel nog om er een aan te schaffen, voor de vakantie naar Italië, met twee kinderen van 4 en 7

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@BintIk denk dat we een variant willen die uit twee helften bestaat zodat wij voorin wel het extra licht hebben maar de zon achterin wat tegengehouden wordt.

Die van Tesla zelf bestaat uit één stuk, dus die valt af. En voor dat andere type kom ik eigenlijk toch op aliexpress uit. Dat is een beetje tegen mijn zin, voelt als wegwerpmaatachappij, maar alles anders wat ik kan vinden komt daar uiteindelijk vandaan en wordt hier met een flinke marge doorverkocht. Ik heb nog geen Made-in-europe variant gevonden.

Deze bijvoorbeeld ziet er op de review foto best prima uit. https://nl.aliexpress.com...959171377ccb24f2809cb186b
Al is het commentaar in sommige beoordelingen wel - andere advertenties voor hetzelfde product - dat het scherm niet overal even netjes aansluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bint
SirLenncelot schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:48:
@BintIk denk dat we een variant willen die uit twee helften bestaat zodat wij voorin wel het extra licht hebben maar de zon achterin wat tegengehouden wordt.

Die van Tesla zelf bestaat uit één stuk, dus die valt af. En voor dat andere type kom ik eigenlijk toch op aliexpress uit. Dat is een beetje tegen mijn zin, voelt als wegwerpmaatachappij, maar alles anders wat ik kan vinden komt daar uiteindelijk vandaan en wordt hier met een flinke marge doorverkocht. Ik heb nog geen Made-in-europe variant gevonden.

Deze bijvoorbeeld ziet er op de review foto best prima uit. https://nl.aliexpress.com...959171377ccb24f2809cb186b
Al is het commentaar in sommige beoordelingen wel - andere advertenties voor hetzelfde product - dat het scherm niet overal even netjes aansluit.
Thanks! Ga ik even naar kijken.

Zijn er hier overigens ervaringen met rijden in de volle zon, hoge temperaturen, en hoe dat zich vertaalt op de achterbank van de tesla MY?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
Bint schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 23:00:
[...]

Zijn er hier overigens ervaringen met rijden in de volle zon, hoge temperaturen, en hoe dat zich vertaalt op de achterbank van de tesla MY?
Grootste tip met echt kleine kids: iedere rit de vents achter checken. Heb wel eens gehad dat we ergens (na een korte rit) aankwamen en de kleine man nat van het zweet was doordat de airco achter niet aan stond. In isofox stoeltjes weet de auto niet altijd dat er iemand zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Het dak begint pas boven je hoofd en zie je niets van (tenminste ik niet, ik zie alleen de voorruit). Met een half scherm en de zon recht boven de auto of ervoor schijnt deze door de eerste helft van het dak naar binnen en ook op de achterbank. Ik denk persoonlijk dat een half scherm juist weinig helpt. Alleen als de zon achter de auto staat, tenzij je alleen naar het noorden rijdt :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Bint schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 23:00:
[...]

Alternatief, maar wel wat permanenter: YouTube: Tesla Model Y Glass Roof Delete!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 07:26:
[...]

Het dak begint pas boven je hoofd en zie je niets van (tenminste ik niet, ik zie alleen de voorruit). Met een half scherm en de zon recht boven de auto of ervoor schijnt deze door de eerste helft van het dak naar binnen en ook op de achterbank. Ik denk persoonlijk dat een half scherm juist weinig helpt. Alleen als de zon achter de auto staat, tenzij je alleen naar het noorden rijdt :-)
In de foto’s van de review van het product ziet het uit alsof de verdeling eerder 25/75 is en niet precies in de helft van het dak.
Voorin hebben we ook geen last ergens van, maar wel graag het genot van het extra licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
inderdaad, ook "wat rigoreuzer" ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Bint schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 12:47:
[...]

inderdaad, ook "wat rigoreuzer" ;).
Valt mee, is maar een wrap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Kassenwit of een spuitbusje mat wit van Action geeft ook resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
RaRo74 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:12:
[...]

Kassenwit of een spuitbusje mat wit van Action geeft ook resultaat.
Ja, schoolbordverf met een verfroller kan ook maar is denk ik toch wat minder fraai dan een nette wrap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CEteH
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 28-08 04:04

Hi, ik heb zelf een dergelijk scherm in de Model y. Scheelt warmtestraling en vermindert galmen in het interieur en dus geluid. Je mist het "uitzicht", maar wel comfortabeler...

Heb er 1 besteld en 2 ontvangen, dus als je 1 wil overnemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:07
Vandaag de puddlelights van Ali binnen gekregen en geplaatst.
Viel nog niet mee om de originele eruit te krijgen, en de nieuwe lijken een ietsje breder dus dat was ook flink duwen.
Maar wel een net resultaat vind ik zelf

(niet de beste foto)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lh-S0-L4Tpin4QKi6KGCUKVM3yQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dXXr3aNjtsvi566AQHgaXt7o.jpg?f=fotoalbum_large.

Wel niet heel fel, maar in het donker goed zichtbaar.

https://www.aliexpress.com/item/1005007166596308.html: 24€ voor 4

[edit]
Vergeten bij te zetten dat het een MYJ is, dus puddlelights voor de oude MY passen op de nieuwe.

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 15-03-2025 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-09 21:41
Ik heb deze op het oog voor mijn Model 3 highland: https://www.greendrive-ac...d_2024_vanaf_oktober_2023

Er zijn twee varianten: eentje die het glas helemaal bedekt en eentje die nog wat ruimte overlaat voor zicht naar achteren. Het liefste heb ik de variant die alles bedekt. Ik zie niet duidelijk of het zicht dan 100% tegengehouden wordt, of dat er nog een beetje zicht naar achteren is als je de variant hebt die de achterruit bedekt. Ik wil het liefst wel wat zicht naar achteren houden.

Ik twijfel om gewoon ook die van Tesla zelf te halen. Iets duurder, maar dan is het iig goed.

Is er trouwens een beetje betrouwbare website waar je Tesla accessoires kunt kopen? Dus waar ze voldoen aan de EU-keurmerken? Ik zie dat veel websites uit hetzelfde dropship vijvertje vissen gezien de foto's.

[ Voor 14% gewijzigd door Belecthor op 16-03-2025 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louis
Vraagje voor Model Y juniper eigenaren. Bij de vorige had je kans dat er onder de voorstoelen kleine spullen in het ventilatie rooster schoten. Hiervoor kon je bij Ali mooi afdek unit kopen. Is dat bij de Juniper ook open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shezarr
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 13-08 18:38
Ik ben voor mijn tesla model 3 highland opzoek naar zonneschermen voor de achterbank. Al flink wat gezocht maar krijg alleen volledig ondoorzichtige gevonden of onduidelijke beschrijvingen dat ik geen idee heb wat ik krijg.

Wie o wie heeft er dus een goede link. Gaat er voornamelijk om dat de kleine achterin niet vol de zon op zijn gezicht krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
Louis schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:23:
Vraagje voor Model Y juniper eigenaren. Bij de vorige had je kans dat er onder de voorstoelen kleine spullen in het ventilatie rooster schoten. Hiervoor kon je bij Ali mooi afdek unit kopen. Is dat bij de Juniper ook open?
Jammer genoeg wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louis
Dan is de vraag is de maat hetzelfde gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:33
Edit- verkeerd topic

[ Voor 89% gewijzigd door Fromz op 17-03-2025 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11:48
Shezarr schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:34:
Ik ben voor mijn tesla model 3 highland opzoek naar zonneschermen voor de achterbank. Al flink wat gezocht maar krijg alleen volledig ondoorzichtige gevonden of onduidelijke beschrijvingen dat ik geen idee heb wat ik krijg.

Wie o wie heeft er dus een goede link. Gaat er voornamelijk om dat de kleine achterin niet vol de zon op zijn gezicht krijgt.
Voor dak zie ik wel op marktplaats sonniboys. Maar raar dat deze niet op de sonniboys site zelf staat. Ik weet ook niet of deze ook op de highland past.

https://www.marktplaats.n...TCZfd0BOY_h6-I9DPyFWYVjA8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 15:36
warsame schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:01:
[...]

Waar het mij eigenlijk om gaat, is dat een partij zoals Tesla of de verzekering het inbouwen van de Commander niet tegen je zou moeten gebruiken als er ooit iets misgaat. Dat is waar mijn terughoudendheid vandaan komt. Of je nu een lijst bijhoudt of niet, dat is uiteindelijk aan jou.
Tja, welkom in de moderne wereld, maar je hebt helemaal gelijk.
Cover your ass is blijkbaar belangrijker dan goede producten maken.

Op internet zwerven allerlei (IMHO ongefundeerde) verhalen rond waaruit zou moeten blijken dat, in geval van een ongeluk, je Tesla AP uitschakelt, zodat de bestuurder helemaal verantwoordelijk is voor de crash.

Ik weet het allemaal niet meer zo zeker....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
pimk schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:00:
[...]

Tja, welkom in de moderne wereld, maar je hebt helemaal gelijk.
Cover your ass is blijkbaar belangrijker dan goede producten maken.

Op internet zwerven allerlei (IMHO ongefundeerde) verhalen rond waaruit zou moeten blijken dat, in geval van een ongeluk, je Tesla AP uitschakelt, zodat de bestuurder helemaal verantwoordelijk is voor de crash.

Ik weet het allemaal niet meer zo zeker....
In de huidige wetgeving ben je sowieso als bestuurder verantwoordelijk, AP aan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Nu online

GVR

Na de tweede bandenwissel sinds ik de model y rij weer in dubio wat te doen met de wieldoppen. Heb nu de zwarte ali wieldoppen die de velg netjes afdekken, maar een enorm gedoe om deze (vooral in de winter) eraf te krijgen. Vanochtend was de Kwikfit monteur aan het vloeken omdat ze met 2 man één dop er amper af kregen, de andere drie had ik er thuis uit voorzorg al afgehaald en de 4e lukte me niet, helaas bij 1 dop al een klem afgebroken. Volgens mij maakt het ook weinig uit welke doppen je besteld, allemaal hetzelfde spul. Toch maar weer de originele grijze erop? Stuk minder fraai dan de zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 11:40

Damian

Insane Obtrusion

GVR schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:51:
Na de tweede bandenwissel sinds ik de model y rij weer in dubio wat te doen met de wieldoppen. Heb nu de zwarte ali wieldoppen die de velg netjes afdekken, maar een enorm gedoe om deze (vooral in de winter) eraf te krijgen. Vanochtend was de Kwikfit monteur aan het vloeken omdat ze met 2 man één dop er amper af kregen, de andere drie had ik er thuis uit voorzorg al afgehaald en de 4e lukte me niet, helaas bij 1 dop al een klem afgebroken. Volgens mij maakt het ook weinig uit welke doppen je besteld, allemaal hetzelfde spul. Toch maar weer de originele grijze erop? Stuk minder fraai dan de zwarte.
De originele in het zwart bestellen?

https://shop.tesla.com/nl...mini-wieldop-voor-model_y

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 15:36
gjcvro schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:04:
[...]

In de huidige wetgeving ben je sowieso als bestuurder verantwoordelijk, AP aan of niet.
En da's prima!

Maar het is ook een manier waarmee Tesla onterecht kan zeggen dat hun AP perfect werkt, hetgeen zeker niet zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Nu online

GVR

https://service.tesla.com...24-AEFE-7E1ABEC9EFB3.html

Blijkbaar past dat niet goed ofzo?
So that the wheel cover matches the appearance of the wheel it is installed on, the 19" dark wheel cover should only be installed on the 19" dark wheel, and the 19" silver wheel cover should only be installed on the 19" silver wheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 11:40

Damian

Insane Obtrusion

Fysiek passen ze prima, echter omdat tesla de brain fart had dat het wel eens handig kon zijn om je wieldoppen niet over de rand heen te laten lopen blijf je de lichgrijze rand zien helaas. Ik vind het wel stoer staan eigenlijk.

Dan krijg je dus dit:
Afbeeldingslocatie: https://service.tesla.com/docs/ModelY/ServiceManual/en-us/GUID-6E8DB749-AF31-4618-86C5-F9D41CCB42FF-online-en-US.png

[ Voor 17% gewijzigd door Damian op 17-03-2025 14:13 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Nu online

GVR

Damian schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:12:
[...]

Fysiek passen ze prima, echter omdat tesla de brain fart had dat het wel eens handig kon zijn om je wieldoppen niet over de rand heen te laten lopen blijf je de lichgrijze rand zien helaas.

Dan krijg je dus dit:
[/img]https://service.tesla.com/docs/ModelY/ServiceManual/en-us/GUID-6E8DB749-AF31-4618-86C5-F9D41CCB42FF-online-en-US.png[/img]
Oke dan vallen ze af. Vind ik geen gezicht 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
Louis schreef op maandag 17 maart 2025 @ 06:23:
[...]

Sorry, dat weet ik niet.
Ik denk wel dat het dezelfde roosters zijn als een M3H.

Of je neemt de velcro netjes zoals deze: https://www.amazon.de/Acc...on-Fastener/dp/B0CT8DX58K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk86
Ik ben op zoek naar een skitas/oplossing die goed past door het skiluik van een Model Y (Juniper). Geschikt voor 4 sets ski’s.

Iemand suggesties? Met het wintersport seizoen nog vers in het geheugen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Shezarr schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:34:

Je kunt eventueel de ramen laten blinderen. Er zijn nauwelijks sunscreens te vinden die echt goed passen vind ik. Die met zuignappen zijn sowieso wat lastiger, omdat het raam een klein beetje naar beneden gaat wanneer je de deur opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11:48
Belecthor schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:02:
[...]

Je kunt eventueel de ramen laten blinderen. Er zijn nauwelijks sunscreens te vinden die echt goed passen vind ik. Die met zuignappen zijn sowieso wat lastiger, omdat het raam een klein beetje naar beneden gaat wanneer je de deur opent.
Hier had ik voor de zij ramen wat gepost. Maar zelf niet gehaald. Ben wel benieuwd wie dit fijn vindt.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/78972198#78972198

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 20:49

jefjef

learning by doing

Yes heb hem binnen! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7HkqkRszURaFyTPxYFsdEB76hc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cPsxdf0VZjixyJ3XIh3c4nyZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fire69
Louis schreef op maandag 17 maart 2025 @ 06:23:
[...]

Vandaag de velcro geïnstalleerd.

Ik weet niet hoe de vorige vents eruit zagen, ik denk dat die redelijk plat de bodem uit kwamen?
Nu zitten ze helemaal recht en iets van de bodem, dus minder kans dat er iets in terecht komt denk ik.

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYliA3rHLOPnkqamz7Zaz_2aMOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8hyKLVMKGgB8rdkFEffcD41.jpg?f=fotoalbum_large

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fmZgt8MvRS7G77Df7efflpcRZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l5FAnUCGiN64DRDwoqK0GwnU.jpg?f=fotoalbum_large

Niet perfect plat geplakt, maar je ziet er toch niks van met de zetel terug op zijn plaats :)

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 18-03-2025 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louis
Thanks voor linkje... Die velcro dingen ga ik ff bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickvdT
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
GVR schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:51:
Ik heb begin 2024 bij onderstaande verkoper wieldoppen besteld. Deze kreeg ik er met geen mogelijkheid vanaf en uiteindelijk 1 kapot getrokken. Omdat deze standaard zwarte logo's meelevert en ze mooi stonden toch weer hier besteld een ruim half jaar later. De nieuwe set van dezelfde doppen lijkt van iets ander plastic en heb ik er nu binnen 5 minuten allemaal af zonder moeite. Het lijkt er dus wel op dat er inmiddels een design iteratie overheen is gegaan.

https://nl.aliexpress.com/item/1005006645636860.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
gjcvro schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:55:
Nee, maar even uitzuigen/bladen, lijkt wel een spinnetje die 'geleiding' maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 21:02
Belecthor schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:02:
[...]

Deze werkt aardig samen met de beweegbare ramen. Alleen bleef het bij mij aan de onderzijde niet helemaal goed zitten, kwam telkens iets mee omhoog. Puur een esthetisch probleem en functioneert dan alsnog prima, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
MG-studios schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:34:
[...]

Deze werkt aardig samen met de beweegbare ramen. Alleen bleef het bij mij aan de onderzijde niet helemaal goed zitten, kwam telkens iets mee omhoog. Puur een esthetisch probleem en functioneert dan alsnog prima, maar toch.
Het lijkt alsof er maar een klein deel van het raam bedekt wordt met deze. Werkt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Blasterxp schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:51:
[...]

Nee, maar even uitzuigen/bladen, lijkt wel een spinnetje die 'geleiding' maakt.
Reageert gewoon helemaal niet meer, dus denk ik gewoon stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 21:02
Belecthor schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:00:
[...]

Het lijkt alsof er maar een klein deel van het raam bedekt wordt met deze. Werkt dat wel?
Is inderdaad niet raamvullend, maar een iets beter alternatief dan zo’n variant met een zuignap. Iets raamvullends (los van getinte ramen) dat ook nog goed samengaat met de beweegbare ramen heb ik nog niet gevonden helaas, dus houd me aanbevolen mocht je iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Nu online

GVR

RickvdT schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:14:
[...]

Ik heb begin 2024 bij onderstaande verkoper wieldoppen besteld. Deze kreeg ik er met geen mogelijkheid vanaf en uiteindelijk 1 kapot getrokken. Omdat deze standaard zwarte logo's meelevert en ze mooi stonden toch weer hier besteld een ruim half jaar later. De nieuwe set van dezelfde doppen lijkt van iets ander plastic en heb ik er nu binnen 5 minuten allemaal af zonder moeite. Het lijkt er dus wel op dat er inmiddels een design iteratie overheen is gegaan.

Ah dat zou mooi zijn. Je merkt ook dat de originele doppen van iets zachter kunststof zijn. Ga deze bekijken, Tnx!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fire69
Zo, vandaag de race-pedalen geïnstalleerd op de Juniper :P
(ze passen ook op de Highland)
https://www.amazon.de/dp/B0D9GWPM4V

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxPtaVMgq9qxB4lCzULXRzYSXEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yHoblHshL4mE1GorIvSNk1wa.jpg?f=fotoalbum_large

Super eenvoudig om te installeren, ze schuiven over de originele pedalen en zitten vast met een handig clip-on systeem.
Ik schrok wel even van het originele stroompedaal, dat is belachelijk eenvoudig en plastiekerig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik kan mij goed voorstellen dat het lijkt op 'tuning', maar wel een fijner gevoel geeft onder je voeten.
Tot mijn verbazing had ik in mijn Volvo last van een 'trillend' gas pedaal. Blijkbaar zit er geen rubber tussen het frame en de montage van het pedaal. Altijd trilde dat onder mijn voet.
Het zijn soms de kleinste dingen die een auto enorm veel fijner maken.

Ik baalde van de harde hoofdsteun, en heb nu zo'n kussentje besteld.
Eerlijk; niet ideaal als je een jas of iets met een capuchon aan hebt. Voor lange reizen hangt mijn hoofd heerlijk onderuit in een zacht kussentje. En dat is gewoon zalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Blasterxp schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:47:
Ik kan mij goed voorstellen dat het lijkt op 'tuning', maar wel een fijner gevoel geeft onder je voeten.
Tot mijn verbazing had ik in mijn Volvo last van een 'trillend' gas pedaal. Blijkbaar zit er geen rubber tussen het frame en de montage van het pedaal. Altijd trilde dat onder mijn voet.
Het zijn soms de kleinste dingen die een auto enorm veel fijner maken.

Ik baalde van de harde hoofdsteun, en heb nu zo'n kussentje besteld.
Eerlijk; niet ideaal als je een jas of iets met een capuchon aan hebt. Voor lange reizen hangt mijn hoofd heerlijk onderuit in een zacht kussentje. En dat is gewoon zalig.
Ik heb er eerlijk gezegd nog niet mee gereden, er zit bij deze ook geen rubber dus ik hoop niet dat er nu iets los zit of trilt. Hetvspant wel goed aan dankzij het clips-systeem.

Voor wat betreft de hoofdsteun zal ik wel eens slechte zithouding hebben ofzo maar ik er met mijn hoofd helemaal niet tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Nu online

GVR

Ik had met de Commander de optie "rear daytime running lights" aanstaan, maar werd er door een medeweggebruiker op geattendeerd dat de achterlichten knipperden (wordt ook voor gewaarschuwd omdat het nog een bèta optie is) . De optie nog maar even uitgezet en wachten op een update van enhauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
GVR schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:46:
Ik had met de Commander de optie "rear daytime running lights" aanstaan, maar werd er door een medeweggebruiker op geattendeerd dat de achterlichten knipperden (wordt ook voor gewaarschuwd omdat het nog een bèta optie is) . De optie nog maar even uitgezet en wachten op een update van enhauto.
Het "probleem" is dat de Tesla zelf continue "uit" stuurt. De Commander stuurt dan direct een aan er overheen. Maar soms kan het zijn dat de Commander even "iets" anders aan het doen is en gaat het licht dus even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Nu online

GVR

mjvdzwet schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 22:15:
[...]

Het "probleem" is dat de Tesla zelf continue "uit" stuurt. De Commander stuurt dan direct een aan er overheen. Maar soms kan het zijn dat de Commander even "iets" anders aan het doen is en gaat het licht dus even uit.
Ah, zoals automatisch ap hervatten na baanwissel, toen gingen ze idd even uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Nu online

GVR

RickvdT schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:14:
[...]

Heb ze binnen, al na een paar dagen bezorgd. Lijken inderdaad wat minder stug, morgen even plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
GVR schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 19:17:
[...]

Heb ze binnen, al na een paar dagen bezorgd. Lijken inderdaad wat minder stug, morgen even plaatsen.
Goed om te horen. Ik heb in het verleden al twee sets model 'Storm' gekocht.
Eerste set had ik dag 1 na nieuwe levering op mijn Y gezet.
Paar weken later reed ik al mijn eerste stoeprand-schades. Was super blij dat enkel de wieldoppen schade hadden, omdat ze zo mooi óver de velgranden heen vallen (in tegenstelling tot originele doppen).
Dus toen direct weer een nieuwe set besteld en was veel tijd kwijt met demonteren. Kostte me mijn vingers. Deed gewoon pijn om bij al die stugge clips te kopen. Zat zo strak. Brak toen ook een clip (was niet erg want ik had dus al vier nieuwe).

Paar maandjes geleden met de nieuwe set wéér geklooi toen ik een voor-naar-achter wielen wissel deed op advies van Tesla na 15dkm. Om zo mooi gelijkmatig de banden te laten slijten.
Was weer veel werk. Die klemmetjes zitten allemaal zo strak en zijn bij model Storm amper bereikbaar. Zelfs met allerlei plastic wip-tooltjes die ik geprobeerd heb.

Zou dus fijn zijn als er nu een zachter materiaal abs is gekomen en je ze, net als de originele doppen, er hard af kan rukken zonder dat clips breken.
Kan dat nu?

Want de doppen blijven wel echt vééééél fraaier dan originele doppen. Wielen lijken ook groter omdat ze dus helemaal over de velgranden heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 08:56

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Van het weekend voor het eerst een lange rit op de snelweg gemaakt (300km totaal), en er toch wel uit dat ik nu een s3xy commander wil om met auto pilot bij rijstrook wisselingen hem aan te laten staan, wat irritant dat hij steeds uit gaat.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:38

Ethirty

Who...me?

Mad-Matt schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:30:
Van het weekend voor het eerst een lange rit op de snelweg gemaakt (300km totaal), en er toch wel uit dat ik nu een s3xy commander wil om met auto pilot bij rijstrook wisselingen hem aan te laten staan, wat irritant dat hij steeds uit gaat.
Hij blijft niet aan hè, hij gaat uit en weer aan - gepaard met de bekende gongen. Het is even wennen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ethirty schreef op zondag 23 maart 2025 @ 15:50:
[...]

Hij blijft niet aan hè, hij gaat uit en weer aan - gepaard met de bekende gongen. Het is even wennen.
Maar hij pakt hem wel automatisch weer op toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Mad-Matt schreef op zondag 23 maart 2025 @ 18:16:
[...]

Hij pakt hem na een instelbaar aantal seconden na het voltooien van de wissel (nadat het knipperlicht uit is gegaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Mad-Matt schreef op zondag 23 maart 2025 @ 18:16:
[...]

als je AP op dubbelklik hebt staan gaat hij bij richtingaanwijzer aanzetten over op TACC, en dan na een aantal seconden weer op AP als de richtingaanwijzer uit is gegaan. En dat dus ook weer met het terug naar rechts haan.
Heel soms is de timing vervelend, want dan wil je weer terug naar rechts maar springt net de AP weer aan, geeft even een rare zwieper. Is me tot nog toe 2x overkomen.

Ik wil de tijd tot aan gaan wat langer zetten, staat nou volgens mij op 4 seconden, maar met b.v. 8 seconden kun je de hele inhaal manoeuvre uitvoeren, inclusief terug naar rechts voordat hij weer aan springt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Mad-Matt schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:30:
Was voor mij ook de reden om hem te halen.
Was nog niet zeker of ik de tesla uit de pool zou vervangen voor een nieuwe tesla.
Dus toen nog even gewacht.

Eenmaal bekend dat er toch weer een m3 zou komen, meteen een commander (en knob) gehaald.

En....echt blij dat de AP weer automatisch aan gaat.
Vind het zelf gewoon echt een stuk relaxter rijden dan het zelf elke keer te moeten doen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Bedankt allemaal, ik ga hem bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:49

sphere

Debian abuser

.

[ Voor 99% gewijzigd door sphere op 23-03-2025 21:14 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Laatst online: 12:06
DarkSide schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:16:
[...]

Was voor mij ook de reden om hem te halen.
Was nog niet zeker of ik de tesla uit de pool zou vervangen voor een nieuwe tesla.
Dus toen nog even gewacht.

Eenmaal bekend dat er toch weer een m3 zou komen, meteen een commander (en knob) gehaald.

En....echt blij dat de AP weer automatisch aan gaat.
Vind het zelf gewoon echt een stuk relaxter rijden dan het zelf elke keer te moeten doen.
Voor mij was het aanschaffen van de Commander: het permanent uitzetten van de ISA. Tijdens het rijden kom je altijd achteraf pas achter. Ik werd gek van het gepiep. Ja, je kunt het uitzetten. Echter niet altijd veilig, want je wordt toch even afgeleid.

Ook heb ik nu een knopje om de laadkabel te onlocken. Ik doe mijn klep open, druk op een knopje ergens in mijn kofferbak en trek dan mijn kabel eruit. Telkens mijn telefoon uit mijn broek halen, app openen en uplocken was ook niet altijd handig.

Tijdens Black Friday gehaald met 20% korting. Installeren is ook een makkie (voorinstal rechterdeur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Ohja, dat piepje was ik alweer helemaal vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:56
Is het met zo een commander ook mogelijk om bepaalde functies permanent uit te schakelen zoals:
  • Vermoeidheid waarschuwing (bij 1 keer gapen na 10 min in de auto om 09:40 na 8 uur slaap en 2 koffie 8)7)
  • stuur trillen bij het wisselen van een rijbaan zonder richtingaanwijzer te gebruiken
  • Wifi die automatisch uitschakelt (heb premium connecticity uitgezet en ben nu afhankelijk van hotspots maar moet elke keer handmatig verbinden
Pagina: 1 ... 32 ... 41 Laatste

Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.