Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:17
micmulder schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:06:
Zijn hier al mensen die de Y juniper in bezit hebben?

Ben namelijk benieuwd of de tesla accessoires van de 3 highland ook passen op de juniper, zoals mudflaps etc.

Heb zelf namelijk een juniper in bestelling staan en wil er eigenlijk al graag een aantal zaken voor halen.
Ik heb gisteren ook een Juniper besteld en realiseerde me plots ook dat er nog geen mudflaps en PPF beschikbaar voor zijn.
In de veronderstelling dat die voor Juniper wel nog nodig zijn baart me dat wel wat zorgen.
Aangezien het zijprofiel eigenlijk niet veranderd is hoop ik dat op zijn minst de PPF van de oude MY wel nog zal passen, misschien de mudflaps ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Die verlichting aan de onderkant van de deur willen bestellen snap ik niet echt. Want die zit er toch gewoon? Is dat dan niet onderdeel van de standaarduitrusting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Roenie schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:35:
Die verlichting aan de onderkant van de deur willen bestellen snap ik niet echt. Want die zit er toch gewoon? Is dat dan niet onderdeel van de standaarduitrusting?
Standaard is het gewoon licht, dit projecteert TESLA op de grond.

Gewoon fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:03

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Wat word hier inmiddels beschouwd als "must have" qua accessoires voor een model 3?
Ik heb net een week mijn model 3, LR 2019 en inmiddels de USB-hub in huis, net als bakjes in het middenconsole. Commander wil ik nog ergens op de kop tikken.
Draadloze telefoonoplader is nog onderweg.

Verder nog "must haves" die ik over het hoofd gezien heb?

[ Voor 6% gewijzigd door WishmasterNL op 26-02-2025 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 14:46
WishmasterNL schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:55:
[...]

Als ik dat had geweten ;) die van mij is net afgeleverd door Tesland :p

Ben nog wel op zoek naar een Commander, mocht iemand die nog hebben liggen…
Ik heb nog een Gen1 met 2 ongebruikte buttons liggen, stuur maar een DM als je interesse hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 11:40

Damian

Insane Obtrusion

WishmasterNL schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:36:
Wat word hier inmiddels beschouwd als "must have" qua accessoires voor een model 3?
Ik heb net een week mijn model 3, LR 2019 en inmiddels de USB-hub in huis, net als bakjes in het middenconsole. Commander wil ik nog ergens op de kop tikken.

Welke draadloze lader ben je voor gegaan?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Laatst online: 10:03

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Damian schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:52:
[...]

Welke draadloze lader ben je voor gegaan?
Ik heb er eentje overgenomen via marktplaats.
Lijkt heel erg op deze:
Model 3 - Dubbele draadloze oplader voor middenconsole

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-09 11:04
WishmasterNL schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:36:

In de kofferbak zit rechts bovenin een bout, daar bestaan tassenhaakjes voor. Met wat rotondes en rammel door elkaar drempels is het vastzetten van de boodschappen erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Fire69 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:28:
[...]

Ik heb gisteren ook een Juniper besteld en realiseerde me plots ook dat er nog geen mudflaps en PPF beschikbaar voor zijn.
In de veronderstelling dat die voor Juniper wel nog nodig zijn baart me dat wel wat zorgen.
Aangezien het zijprofiel eigenlijk niet veranderd is hoop ik dat op zijn minst de PPF van de oude MY wel nog zal passen, misschien de mudflaps ook?
Precies, ik heb zelf het vermoeden dat de model 3 highland wel veel overeenkomsten heeft... maar het is een aanname van mij. Misschien nog even geduld hebben, aangezien alles nog zo nieuw is voor de juniper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
mjvdzwet schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:42:
[...]

Standaard is het gewoon licht, dit projecteert TESLA op de grond.

Gewoon fun.
Kun je dan niet zelf een 'sjabloon' tweaken (met een iets fellere LED)? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Roenie op 26-02-2025 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Roenie schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:34:
[...]
Niet voor de prijs van een AliExpress setje.

Je zal iets met een lens e.d. moeten doen, dus wordt het snel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:12
Roenie schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:34:
[...]
Kost 28 euro per set uit HK en origineel van Tesla.
Ga ik niet zelf tweaken 🙂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 16:32
Net bezorgd *O*
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QM504ssv/20250227-134253.jpg

Vanmiddag om 16u gaat er een filmpje van Enhance live op Youtube met de full walktrough and installation
YouTube: Customizable Stalks For Tesla Model 3 | Full Walkthrough & Installation

• Ctrl-J
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 22-09 13:17
Heeft iemand toevallig al ergens All Weather matten voor de achterbak van de Juniper langs zien komen? Tesla heeft zelf de officiële accessoires nog niet live staan in de shop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
JeroenV_ schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:56:
Net bezorgd *O*
[Afbeelding]

Vanmiddag om 16u gaat er een filmpje van Enhance live op Youtube met de full walktrough and installation
YouTube: Customizable Stalks For Tesla Model 3 | Full Walkthrough & Installation
Geestig dat deze er nu beter uitzien dan het origineel op de Juniper. Wat een goedkope flutdingen zijn dat geworden :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:45
En hoe is de "feel" van deze stalk tijdens bediening? Voelt ie alsof deze al standaard op de auto zat of is het een "aliexpress" ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
Weet iemand trouwens nog een code bij Enhance die meer als 10% geeft (zoals bij BJORN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
Voor de geïnteresseerden, de zwarte gemini wieldoppen zijn nu ook verkrijgbaar via de shop: https://shop.tesla.com/nl_nl/product/2020-2024-_-gemini-wieldop-voor-model_y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Maurice- schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:51:
Geestig dat deze er nu beter uitzien dan het origineel op de Juniper. Wat een goedkope flutdingen zijn dat geworden :F
Geworden? Dat waren ze toch altijd al?
Je kan je vinger bijna snijden aan de scherpe rand achterop de stalks :P
Is het nog erger geworden bij Juniper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

mistermol schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:30:
Voor de geïnteresseerden, de zwarte gemini wieldoppen zijn nu ook verkrijgbaar via de shop: https://shop.tesla.com/nl_nl/product/2020-2024-_-gemini-wieldop-voor-model_y
Heb je er zelf ervaring mee? Zijn die wat beter verwijderbaar/herplaatsbaar dan de AliExpress doppen? Daar moet je de clips bijna van afbreken om de doppen weer los te krijgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Slonzo schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:32:
[...]

Geworden? Dat waren ze toch altijd al?
Je kan je vinger bijna snijden aan de scherpe rand achterop de stalks :P
Is het nog erger geworden bij Juniper?
Een soort gerecycled hoogglans plastic (wat ook fragiel aanvoelt).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yrVcc4sU3mEyGAkIKCygfc2S1CQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1wphHYC9VkdLjrDVGbcvjKr1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 16:01
RF1000 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 11:26:
En hoe is de "feel" van deze stalk tijdens bediening? Voelt ie alsof deze al standaard op de auto zat of is het een "aliexpress" ervaring?
De klik is veel duidelijker dan mijn Chinese stalks.
Weinig speling op de stick en veel subtieler.
Nog niet mee gereden aangezien ze eerst 48 moeten rusten. (en ik ook nergens heen hoef)

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qd4u1OB-4lJfdmouAIIOEEANk6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ky4HV5mTzPYviTgeEUIZ4aV2.jpg?f=fotoalbum_large

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6Wg_YBbpEcdjLCA3MABdEpvvKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BDdhQy95rOYLEKXr8iKhKPeY.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT:

vandaag een stuk gereden en het is nog wennen.
Wel is de bediening inderdaad subtieler.
Instellingen zijn ook in orde.
Je kunt 3 knoppen per kant instelllen: omhoog, naar beneden en een druk op het uiteinde.
Hiervoor kun je een klik, dubbelklik en lange klik kiezen.
En dan apart voor Drive en Park.

Hier mis ik nog wel een verschil tussen Drive en Reverse.
Als dit apart ingesteld kan worden dan kun je voor AP / TACC de klik naar beneden gebruiken net als origineel en de Chinese stalks.

Verder tot nu toe zeker tevreden

[ Voor 18% gewijzigd door Stetho op 01-03-2025 20:11 ]

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:46
Zijn er mensen die zich gewaagd hebben aan efficientie? Ik ben namelijk een beetje ontevreden met mijn 175wh/km als dit een lange reis zou moeten worden. Mijn zwager rijd met zijn model 3 SR+ met aero wielen gerust 145wh/km.

Zo is unplugged performance die een studie heeft gedaan (wij van WC-eend?) t.a.v. hun producten, wat resulteert in een reductie van 21% van hun totale aerodynamische drag. Vooral bij hogere snelheden zou dit handig zijn.

Een AI berekenmodel zegt het volgende bij hun claims over 140km/u.
quote: GROK
Stap 4: Nieuwe actieradius berekenen
Met de originele accucapaciteit van 75 kWh:

Originele actieradius bij 140 km/u: 75 kWh / (23 kWh/100 km) × 100 = 326 km.
Nieuwe actieradius bij 140 km/u: 75 kWh / (19,136 kWh/100 km) × 100 = 392 km.
Stap 5: Extra kilometers
Verschil: 392 km - 326 km = 66 km.
Zover wil ik niet gaan, maar het lijkt mij heerlijk om voor een lange reis wat tweaks te doen.
Wat ik tot nu toe realistisch vind om te proberen;

- Dichte wieldoppen 4% op hoge(re) snelheid of dichte wieldoppen van Ali
- Aliexpress spoiler 3% op hogere snelheid

Ik vind een subtiel spoilertje prima. Ik verwacht geen reductie van 6% zoals unplugged performance, maar 3% moet toch wel haalbaar zijn. (ze claimen zelfs 10% :+ )

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:16
Spoiler alert : Als een spoilertje zoveel zou schelen zou het er al standaard op zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
DJustin schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:10:
Zijn er mensen die zich gewaagd hebben aan efficientie? Ik ben namelijk een beetje ontevreden met mijn 175wh/km als dit een lange reis zou moeten worden. Mijn zwager rijd met zijn model 3 SR+ met aero wielen gerust 145wh/km.

Zo is unplugged performance die een studie heeft gedaan (wij van WC-eend?) t.a.v. hun producten, wat resulteert in een reductie van 21% van hun totale aerodynamische drag. Vooral bij hogere snelheden zou dit handig zijn.

[...]

Zover wil ik niet gaan, maar het lijkt mij heerlijk om voor een lange reis wat tweaks te doen.

Ik vind een subtiel spoilertje prima. Ik verwacht geen reductie van 6% zoals unplugged performance, maar 3% moet toch wel haalbaar zijn. (ze claimen zelfs 10% :+ )
Wanneer zie je jouw huidige verbruik, op lange ritten of op korte stadsritjes?

Want met korte ritjes is het verbruik veel hoger bij huidige temperaturen. De verwarming vreet dan relatief gezien veel stroom ten opzichte van de reisduur en afstand.

Althans dat is mijn ervaring met mijn M3H.
Lange ritten 115-135Wh/km, korte ritten 180-190Wh/km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04:43
DJustin schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:10:

[...]

Snelheid verlagen, banden harder oppompen, banden met lage rolweerstand monteren, 18" velgen met de aero covers erop. Denk dat je dan genoeg gedaan hebt aan efficiëntie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:09
Vorig week m’n Snuuzu opblaasbaar bed binnengekomen, gisterenavond tijd gehad om het even uit te proberen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAdcwIts-z_doyAPSTosmT1-kEk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ms1KL2cqQ0KsDf3UwlSRivtJ.jpg?f=fotoalbum_large

Dit matras is dus deels opblaasbaar en deels van dat ‘NASA foam’. Installatie is heel eenvoudig: uitrollen en openvouwen, daarna opblazen met een ingebouwd pompje wat een minuut of 2 duurt. Zelfde pompje kan ook weer actief lucht eruit zuigen, daarna dichtvouwen en weer oprollen in de duffel bag. Het geheel past in de subtrunk.

Ik vind ‘m verbazingwekkend ruim en comfortabel; ik ben 196cm en pas er plat op mijn rug in (houdt wel weinig over). Ik was bang dat het deel dat tussen de hoofdsteunen van de neergeklapte achterbank en de naar voren geschoven stoelen niet stabiel zou zijn omdat het zweeft boven een gat maar dat viel mee. Zo’n panoramisch dak boven je hoofd heeft wel wat maar ik moet voor de privacy nog wel wat bedenken voor alle zij- en achterramen :z

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23-09 21:09
Radiodurans schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:14:
Vorig week m’n Snuuzu opblaasbaar bed binnengekomen, gisterenavond tijd gehad om het even uit te proberen:
[Afbeelding]

Dit matras is dus deels opblaasbaar en deels van dat ‘NASA foam’. Installatie is heel eenvoudig: uitrollen en openvouwen, daarna opblazen met een ingebouwd pompje wat een minuut of 2 duurt. Zelfde pompje kan ook weer actief lucht eruit zuigen, daarna dichtvouwen en weer oprollen in de duffel bag. Het geheel past in de subtrunk.

Ik vind ‘m verbazingwekkend ruim en comfortabel; ik ben 196cm en pas er plat op mijn rug in (houdt wel weinig over). Ik was bang dat het deel dat tussen de hoofdsteunen van de neergeklapte achterbank en de naar voren geschoven stoelen niet stabiel zou zijn omdat het zweeft boven een gat maar dat viel mee. Zo’n panoramisch dak boven je hoofd heeft wel wat maar ik moet voor de privacy nog wel wat bedenken voor alle zij- en achterramen :z
Heb je ook de achterklep dichtgehad? Met mijn 190 is het namelijk tamelijk krap bij mijn voeten omdat die omhoog steken als ik op mijn rug lig en de vorm van de auto naar binnen komt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Laatst online: 08:46
Ted038 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:17:
Spoiler alert : Als een spoilertje zoveel zou schelen zou het er al standaard op zitten
Dit snap ik, echter heeft unplugged performance dit duidelijk aangegeven met windtunnel. Daarnaast kun je het zelf ook bij Tesla kopen voor verbetering van rijgedrag. Als dit echt zo is, zou dan tesla het ook er niet standaard op hebben zitten?
mjvdzwet schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:57:
[...]

Wanneer zie je jouw huidige verbruik, op lange ritten of op korte stadsritjes?

Want met korte ritjes is het verbruik veel hoger bij huidige temperaturen. De verwarming vreet dan relatief gezien veel stroom ten opzichte van de reisduur en afstand.

Althans dat is mijn ervaring met mijn M3H.
Lange ritten 115-135Wh/km, korte ritten 180-190Wh/km.
Nee, bij lange ritten doe ik 175wh/km. Vanochtend 50km gereden, 100km/u, cruise controle en dan 189wh/km. Ik vind dit wel iets tegenvallen.
Voor die korte ritjes maakt het niet uit, alleen als ik deze zomer naar Zweden ga, maakt 120wh/km zoals jouw of 175wh/km nog best uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
hollandje schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:34:
[...]
Heb je ook de achterklep dichtgehad? Met mijn 190 is het namelijk tamelijk krap bij mijn voeten omdat die omhoog steken als ik op mijn rug lig en de vorm van de auto naar binnen komt O-)
Ja dat is wel wat krap maar het viel me mee, dat deel bij de speakers is best verticaal. Tja, helemaal ideaal is het niet met onze lengte maar ik ben ook geen wekenlange overnachtingen in de auto van plan :+ . Heb jij al echte overnachtingservaring?

[ Voor 3% gewijzigd door Radiodurans op 02-03-2025 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:40
Radiodurans schreef op zondag 2 maart 2025 @ 13:04:
[...]

Ja dat is wel wat krap maar het viel me mee, dat deel bij de speakers is best verticaal. Tja, helemaal ideaal is het niet met onze lengte maar ik ben ook geen wekenlange overnachtingen in de auto van plan :+ . Heb jij al echte overnachtingservaring?
Maar reis je dan (bijna) zonder bagage, of gaat dat b.v. in een dakkoffer?
Oftewel waar laat je de rest van je spulletjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-09 21:41
Iemand ervaring met de DIY blinderen/tinten van de ramen en weet een goed merk? Ik heb een M3H en zou graag getinte ramen willen, alleen vind het wat duur om te laten doen voor een auto leasebak.

Ipv blinderen/tinten is iets voor het raam hangen ook prima, maar ik weet niet wat goed passende opties zijn: ik kwam deze van Teslaunch tegen en die lijkt wel aardig goed.

[ Voor 48% gewijzigd door Belecthor op 02-03-2025 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
gjcvro schreef op zondag 2 maart 2025 @ 13:37:
[...]

Maar reis je dan (bijna) zonder bagage, of gaat dat b.v. in een dakkoffer?
Oftewel waar laat je de rest van je spulletjes?
Wij zijn met z'n tweeën (de enige reden dat ik een Y heb i.p.v. een 3 is omdat ik niet pas in een 3 |:(). Ik verwacht het meeste wel kwijt te kunnen in de frunk, die gaten aan de zijkant van de trunk en op de vloer bij de achterbank. Bij het uitklappen van het bed zal e.e.a. ook naar de passagierskant moeten. Als ik ga reizen zal het meerendeel in hotels zijn en slechts een beperkt deel slapen in de auto dus ik zal dan geen complete campinggear meenemen. Ook lijkt me dit helemaal niet comfortabel in de winter dus we zullen alleen reizen in de zomer met lichte zomerkleding.

Je hebt wel een punt, ik heb vroeger in de VS veel aan carcamping gedaan en de hoeveelheid zooi die we in m'n Subaru Outback meenamen was echt gigantisch, dat zou echt niet te combineren zijn met slapen op een matras in de auto.

Een dakkoffer is ook een optie maar dat is een flinke investering én komt de range niet ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Radiodurans schreef op zondag 2 maart 2025 @ 14:13:
[...]

Wij zijn met z'n tweeën (de enige reden dat ik een Y heb i.p.v. een 3 is omdat ik niet pas in een 3 |:(). Ik verwacht het meeste wel kwijt te kunnen in de frunk, die gaten aan de zijkant van de trunk en op de vloer bij de achterbank. Bij het uitklappen van het bed zal e.e.a. ook naar de passagierskant moeten. Als ik ga reizen zal het meerendeel in hotels zijn en slechts een beperkt deel slapen in de auto dus ik zal dan geen complete campinggear meenemen. Ook lijkt me dit helemaal niet comfortabel in de winter dus we zullen alleen reizen in de zomer met lichte zomerkleding.

Je hebt wel een punt, ik heb vroeger in de VS veel aan carcamping gedaan en de hoeveelheid zooi die we in m'n Subaru Outback meenamen was echt gigantisch, dat zou echt niet te combineren zijn met slapen op een matras in de auto.

Een dakkoffer is ook een optie maar dat is een flinke investering én komt de range niet ten goede.
Ook een investering: Trekhaakkoffer. Die kan wel in uitzonderlijke gevallen een betere range opleveren dan standaard, meen ik een keer gezien te hebben in een test, ik weet alleen niet meer of dat een onafhankelijke test was, of "wij van wc eend".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
gjcvro schreef op zondag 2 maart 2025 @ 14:19:
[...]
Ook een investering: Trekhaakkoffer. Die kan wel in uitzonderlijke gevallen een betere range opleveren dan standaard, meen ik een keer gezien te hebben in een test, ik weet alleen niet meer of dat een onafhankelijke test was, of "wij van wc eend".
Ja, zo'n trekhaakkoffer met een uitgerekte punt naar achteren kan voor betere aero zorgen. Dat is ook een overweging waard idd. Maar die zal meer in de weg zitten dan een dakkoffer. We gaan het ervaren deze zomer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
Belecthor schreef op zondag 2 maart 2025 @ 13:50:
Iemand ervaring met de DIY blinderen/tinten van de ramen en weet een goed merk? Ik heb een M3H en zou graag getinte ramen willen, alleen vind het wat duur om te laten doen voor een auto leasebak.

Ipv blinderen/tinten is iets voor het raam hangen ook prima, maar ik weet niet wat goed passende opties zijn: ik kwam deze van Teslaunch tegen en die lijkt wel aardig goed.
Is aftrekbaar van je bijtelling. 400 euro bij Tesland dus daar blijft dan de helft of iets meer van over. Daar kan je het zelf niet voor doen (als je daar geen ervaring mee hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rees
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 10:55
Iemand een aanrader voor het tinten van ramen in de regio van Nijmegen?
Heb wel Den Bosch, Apeldoorn, Schijndel en Deventer voorbij zien komen wat prima te doen is vanuit hier, maar dichterbij zou nog fijner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Ted038 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:17:
Haha, goeie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfontein75
  • Laatst online: 21-09 18:19
Rees schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:14:
Heb wel Den Bosch, Apeldoorn, Schijndel en Deventer voorbij zien komen wat prima te doen is vanuit hier, maar dichterbij zou nog fijner zijn.
Ik ben ervoor naar Zaltbommel gegaan, ziet er prima uit. Gedaan via WrapWereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-09 21:41
RF1000 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:00:
[...]

Is aftrekbaar van je bijtelling. 400 euro bij Tesland dus daar blijft dan de helft of iets meer van over. Daar kan je het zelf niet voor doen (als je daar geen ervaring mee hebt)
Hoe werkt dit? Volgens mijn leasemaatschappij moet ik alles zelf betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Laatst online: 10:43
RF1000 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:00:
[...]

Dit is nieuw (voor mij). Care to explain?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
  • Laatst online: 23-09 21:09
Radiodurans schreef op zondag 2 maart 2025 @ 13:04:
[...]

Ik heb in totaal zo'n 14 nachtjes al in de auto geslapen. Het langst achter elkaar was 4 nachten en dat voel je na 4 nachten wel. Ik slaap ook nog eens met mijn vriendin naast me, die gelukkig een stuk kleiner is dan ik, maar na 4 nachten voel je wel dat je niet altijd helemaal lekker ligt omdat het toch wat krap is. Ik zou er inderdaad niet voor een maand mee op stap gaan, maar een week of 2 is best te doen. Ik raad aan altijd de auto ietsje met de neus naar beneden te zetten zodat je recht ligt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Belecthor schreef op zondag 2 maart 2025 @ 20:11:
[...]

Hoe werkt dit? Volgens mijn leasemaatschappij moet ik alles zelf betalen.
Rogar schreef op zondag 2 maart 2025 @ 20:51:
[...]

Dit is nieuw (voor mij). Care to explain?
Bijtelling is een bedrag bovenop je salaris waarover je belasting betaalt. De belastingdienst zegt dat een gegeven auto als inkomen telt en over inkomen dien je loonbelasting te betalen.
Alles wat je zelf betaalt aan de auto is geen inkomen, dat mag je hier weer vanaf halen.

Bonnetje van alles wat je zelf betaalt naar de salarisadministratie sturen en die boeken het in het payroll systeem in. Kost de werkgever niets (behalve de 5 minuten dat je collega bezig is).

Doet je werkgever dit niet voor je dan kun je het bij de belastingaangifte zelf nog opgeven.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
Idem voor tol en veerboot bonnetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:14
SirLenncelot schreef op maandag 3 maart 2025 @ 06:03:
[...]
Doet je werkgever dit niet voor je dan kun je het bij de belastingaangifte zelf nog opgeven.
Volgens mij kan dit niet. Indien wel, hoe voer je dat dan op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
Tol en veerboot of parkeerbonnetjes declareer ik idd rechtstreeks, maar jij zegt dus dat ik de factuur van mijn s3xy stalks en commander in zou moeten kunnen leveren bij de baas en dan geld terug krijg?? Denk dat die heel raar opkijkt en zoiets heeft van voel je je wel oke 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
SirLenncelot schreef op maandag 3 maart 2025 @ 06:03:
[...]

[...]

Bijtelling is een bedrag bovenop je salaris waarover je belasting betaalt. De belastingdienst zegt dat een gegeven auto als inkomen telt en over inkomen dien je loonbelasting te betalen.
Alles wat je zelf betaalt aan de auto is geen inkomen, dat mag je hier weer vanaf halen.

Bonnetje van alles wat je zelf betaalt naar de salarisadministratie sturen en die boeken het in het payroll systeem in. Kost de werkgever niets (behalve de 5 minuten dat je collega bezig is).

Ja eh ik bedoelde meer: waar in de wet of in een besluit staat dit? Want deze interpretatie van de wet is wel echt heel erg ruim (los van het feit dat je dit nergens in de aangifte kwijt kunt). Tenzij je het als negatief loon meeneemt ofzo en ik vraag me sterk af of je dat erdoor krijgt.

Want jij doelt op je eigenbijdrage denk ik die je in mindering mag brengen op je bijtelling. Voor zover ik het weet is dat een “vaste” eigen bijdrage die je elke maand betaalt om een net wat duurdere auto te leasen en dat moet dan ook nog zijn opgenomen in je lease-overeenkomst.

Maar ik ben nooit te oud om te leren, dus als je ergens een linkje of wettekst hebt dan zou dat mooi zijn 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
RF1000 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 07:20:
Idem voor tol en veerboot bonnetjes
Deze kunnen gewoon worden gedeclareerd en worden uitbetaald. Dat is geen eigen bijdrage, maar zijn gewoon kosten voor de baas (mits niet privé).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
JeroenV_ schreef op maandag 3 maart 2025 @ 07:33:
Tol en veerboot of parkeerbonnetjes declareer ik idd rechtstreeks, maar jij zegt dus dat ik de factuur van mijn s3xy stalks en commander in zou moeten kunnen leveren bij de baas en dan geld terug krijg?? Denk dat die heel raar opkijkt en zoiets heeft van voel je je wel oke 8)7
Wel als je ze als accessoire had opgenomen in de lease. Maar dan betaal je alsnog alles zelf, maar dan gespreid over de leaseperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
Rogar schreef op maandag 3 maart 2025 @ 07:35:
[...]

Deze kunnen gewoon worden gedeclareerd en worden uitbetaald. Dat is geen eigen bijdrage, maar zijn gewoon kosten voor de baas (mits niet privé).
Niet altijd. Buitenland bonnetjes worden alleen van de bijtelling afgetrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RF1000
JeroenV_ schreef op maandag 3 maart 2025 @ 07:33:
O ja Stalks en commander ook nog. thx voor de reminder :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
RF1000 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 07:56:
[...]

Niet altijd. Buitenland bonnetjes worden alleen van de bijtelling afgetrokken.
Misschien omdat die privé zijn gereden? Want als zakelijk, dan zijn t gewoon kosten en kunnen ze dat zonder heffing vergoeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
RF1000 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 07:57:
[...]

O ja Stalks en commander ook nog. thx voor de reminder :-)
Volgens mij heb jij echt mazzel met je werkgever 😇

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Rogar schreef op maandag 3 maart 2025 @ 07:34:
[...]

Ja eh ik bedoelde meer: waar in de wet of in een besluit staat dit? Want deze interpretatie van de wet is wel echt heel erg ruim (los van het feit dat je dit nergens in de aangifte kwijt kunt). Tenzij je het als negatief loon meeneemt ofzo en ik vraag me sterk af of je dat erdoor krijgt.

Want jij doelt op je eigenbijdrage denk ik die je in mindering mag brengen op je bijtelling. Voor zover ik het weet is dat een “vaste” eigen bijdrage die je elke maand betaalt om een net wat duurdere auto te leasen en dat moet dan ook nog zijn opgenomen in je lease-overeenkomst.

Maar ik ben nooit te oud om te leren, dus als je ergens een linkje of wettekst hebt dan zou dat mooi zijn 😃
https://download.belastin...heffingen-lh0221t43fd.pdf
23.3.7
Voorbeelden van afspraken die u met uw werknemer kunt maken voor eigen bijdragen zijn: parkeerkosten
die de werknemer maakt, kosten voor accessoires die geen eigendom van de werknemer zijn of worden
Alleen als je direct aan een derde betaalt moet je duidelijk met je werkgever afspreken dat je dat doet.

[ Voor 9% gewijzigd door SirLenncelot op 03-03-2025 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:14
SirLenncelot schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:10:
[...]
kosten voor accessoires die geen eigendom van de werknemer zijn of worden
Juist een commander, knobs e.d. zijn toch eigendom van de berijder, de koopt ze, monteerd en en haalt ze na afloop weer uit de auto (sterker nog, ik denk dat de leasemaatschappij het niet leuk vind als je die laat zitten).

Daarnaast een hoop gedoe met je werkgever om de belasting over 300euro terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
SirLenncelot schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:10:
[...]

https://download.belastin...heffingen-lh0221t43fd.pdf
23.3.7

[...]

Alleen als je direct aan een derde betaalt moet je duidelijk met je werkgever afspreken dat je dat doet.
Als het handboek het zegt, moet ‘t goed zijn 😃

Alleen zelf corrigeren in je aangifte kan dus echt niet en eea hangt af hoe je werkgever dit vast legt, maar verder kan het dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Rogar schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:12:
[...]
Alleen zelf corrigeren in je aangifte kan dus echt niet en eea hangt af hoe je werkgever dit vast legt, maar verder kan het dus wel.
Opgeven als negatief loon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:56:
[...]

Juist een commander, knobs e.d. zijn toch eigendom van de berijder, de koopt ze, monteerd en en haalt ze na afloop weer uit de auto (sterker nog, ik denk dat de leasemaatschappij het niet leuk vind als je die laat zitten).

Daarnaast een hoop gedoe met je werkgever om de belasting over 300euro terug te krijgen.
Ja daar heb je een goed punt. Dat is wel iets anders dan een spoiler, treeplank etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
Er staat in het handboek in dat nummer dat je aanhaalt, dat je geen mogelijkheid hebt om het in de IB te corrigeren dacht ik te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dChained
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-09 12:27
ZN Custom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Geen aanrader, want nog geen ervaring mee, maar ik had deze gevonden:
https://www.tintplus.nl/

Twijfel zelf nog wel steeds om te laten tinten, bij de vorige auto's ook nooit laten doen, als het er op zat prima, en als het er niet op zat nooit gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ctrl-J
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 22-09 13:17
Heeft iemand al enige ervaring met het vervangen van de standaard wheel covers op de (vernieuwde) Model Y? Ik wil ze graag vervangen, maar heb geen idee of alle standaard 19"-covers lekker over de velgen heen vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
Ctrl-J schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:33:
Heeft iemand al enige ervaring met het vervangen van de standaard wheel covers op de (vernieuwde) Model Y? Ik wil ze graag vervangen, maar heb geen idee of alle standaard 19"-covers lekker over de velgen heen vallen.
De nieuwe Y heeft andere velgen (geen Gemini) dus de Y covers die je op Ali e.d. vind zullen niet gaan passen.... Nog even wachten en ik denk zeer snel beschikbaar.

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rees
gjcvro schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:57:
[...]

Geen aanrader, want nog geen ervaring mee, maar ik had deze gevonden:
https://www.tintplus.nl/

Twijfel zelf nog wel steeds om te laten tinten, bij de vorige auto's ook nooit laten doen, als het er op zat prima, en als het er niet op zat nooit gemist.
Ik snap wat je bedoelt. Het is voornamelijk functioneel voor de kleine achter. En vind het stiekem toch wel mooi staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:31
Rees schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 07:18:
[...]

Ik snap wat je bedoelt. Het is voornamelijk functioneel voor de kleine achter. En vind het stiekem toch wel mooi staan.
Getint is inderdaad mooier. In mijn 2de auto met raamlijsten heb ik de sunniboys hangen wat ook mooi is. Dat gaat niet in de Model 3 helaas. Tinten op een leasebak ben ik niet van plan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:42
Hongy schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:07:
[...]

Getint is inderdaad mooier. In mijn 2de auto met raamlijsten heb ik de sunniboys hangen wat ook mooi is. Dat gaat niet in de Model 3 helaas. Tinten op een leasebak ben ik niet van plan.
Waarom niet toch 4 jaar profijt van.

Als je het op een eigen auto doet levert het je geen euro meer op bij inruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 12:01
Stetho schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:07:
[...]

De klik is veel duidelijker dan mijn Chinese stalks.
Weinig speling op de stick en veel subtieler.
Nog niet mee gereden aangezien ze eerst 48 moeten rusten. (en ik ook nergens heen hoef)

Voor:
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]

EDIT:

vandaag een stuk gereden en het is nog wennen.
Wel is de bediening inderdaad subtieler.
Instellingen zijn ook in orde.
Je kunt 3 knoppen per kant instelllen: omhoog, naar beneden en een druk op het uiteinde.
Hiervoor kun je een klik, dubbelklik en lange klik kiezen.
En dan apart voor Drive en Park.

Hier mis ik nog wel een verschil tussen Drive en Reverse.
Als dit apart ingesteld kan worden dan kun je voor AP / TACC de klik naar beneden gebruiken net als origineel en de Chinese stalks.

Verder tot nu toe zeker tevreden
Ik heb ze ook besteld, erg benieuwd naar! Wat bedoel je precies dat het 'nog wennen is'? Voelen ze niet "natuurlijk" zoals af-fabriek stalks? Of is het wennen om weer te switchen van de knoppen naar stalks?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-09 14:09
Voor diegenen die zich afvragen hoe het vaste deel van de trekhaak eruit ziet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rg89K4HKpNS4n-ijns8_Q6REZlk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GOivIlbd2bziOcW3HD27azAT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rees
Dank, afspraak is gemaakt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 16:01
ChromeFR schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 01:36:
[...]

Ik heb ze ook besteld, erg benieuwd naar! Wat bedoel je precies dat het 'nog wennen is'? Voelen ze niet "natuurlijk" zoals af-fabriek stalks? Of is het wennen om weer te switchen van de knoppen naar stalks?
ze voelen heel natuurlijk, zeker net zo goed als fabrieksstalks.
De knoppen gebruikte ik al bijna een jaar niet meer.

Bij veel auto's en ook de Chinese stalks moet je best hard duwen.
Deze zijn erg fijn. En dan bedoel ik niet gammel of slap, maar juist heel precies.
Dit is en ook de iets andere positie van de stalks is wennen.
Met wat kilometers zal dit goedkomen.

Tot nu toe erg tevreden.

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07:44

FL_

sawtomyer schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:01:

[Afbeelding]
Nu ben ik nog meer verbaasd dat er niet gewoon een draaibaar elektrapunt op zit in plaats van dat ik nu zo'n haakse 13 polige adapter heb moeten kopen :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:23
FL_ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:05:
[...]

Nu ben ik nog meer verbaasd dat er niet gewoon een draaibaar elektrapunt op zit in plaats van dat ik nu zo'n haakse 13 polige adapter heb moeten kopen :9~
Die foto is van een trekhaak voor de Model Y ;)

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL_

FL_

adjego schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:58:
[...]

Die foto is van een trekhaak voor de Model Y ;)
Goed punt, misschien dat ie voor de M3 significant anders is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 19:31

sphere

Debian abuser

sawtomyer schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:01:

[Afbeelding]
Nice. Ik moet een afspraak maken met een SeC maar in de app biedt hij alleen mobiele service aan :P Zo te zien bij jou ook mobiel?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
FL_ schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:05:
[...]

Vooruit, je bent toch tweaker, kun je het niet modden. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sawtomyer
sphere schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:06:
[...]

Nice. Ik moet een afspraak maken met een SeC maar in de app biedt hij alleen mobiele service aan :P Zo te zien bij jou ook mobiel?
De trekhaak af-fabriek was vanaf dag 1 defect. De trekhaak is bij mij voor de deur opgelost inderdaad, de hele unit is vervangen.

[ Voor 3% gewijzigd door sawtomyer op 06-03-2025 18:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Die trekhaken doen ze voornamelijk mobiel volgens mij. 30 minuten voor HW4 en 45 voor HW3 vertelde de mobile ranger mij. Die had er drie in de auto liggen (die er allemaal uit moesten om bij z'n gereedschap te kunnen 8)7).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Beekforel schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 18:49:
Die trekhaken doen ze voornamelijk mobiel volgens mij. 30 minuten voor HW4 en 45 voor HW3 vertelde de mobile ranger mij. Die had er drie in de auto liggen (die er allemaal uit moesten om bij z'n gereedschap te kunnen 8)7).
Ik moest toch echt naar duiven en heb daar ruim een uur zitten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
gjcvro schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 19:02:
[...]

Ik moest toch echt naar duiven en heb daar ruim een uur zitten wachten.
Alles bij elkaar zo een half uur. De achterlichten worden verwijderd; die zitten elk met 1 schroef vast. De bumper wordt verwijderd. Bovenin zit deze vast met 2 schroeven en beneden onder de diffuser een aantal schroeven en clips. De bumper komt dan geheel los maar wel eerst worden de spatbord covers losgetrokken. Dat laatste komt geen tool aan te pas. De trekhaak unit zit vast met 6 schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
sawtomyer schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:13:
[...]

Alles bij elkaar zo een half uur. De achterlichten worden verwijderd; die zitten elk met 1 schroef vast. De bumper wordt verwijderd. Bovenin zit deze vast met 2 schroeven en beneden onder de diffuser een aantal schroeven en clips. De bumper komt dan geheel los maar wel eerst worden de spatbord covers losgetrokken. Dat laatste komt geen tool aan te pas. De trekhaak unit zit vast met 6 schroeven.
Ja, dan hebben ze de rest van de tijd koffie zitten drinken of zo. 8)7
Auto stond een uur binnen en de verwachting was zelfs 4 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
gjcvro schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:18:
[...]

Ja, dan hebben ze de rest van de tijd koffie zitten drinken of zo. 8)7
Auto stond een uur binnen en de verwachting was zelfs 4 uur.
Een gevalletje underpromise, over deliver denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:49

ChUcKiE

Dus........

Van de week de Taptes matten binnen gekregen. Ik had deze gekocht omdat de standaardmatten voortdurend opkrullen en totaal niet fijn en veilig rijdt. Die Taptes matten hebben een perfecte pasvorm en blijven wel gewoon liggen. Ik heb alleen toch liever een mat die zachter is.

Heeft iemand er ervaring mee om die Taptes matten terug te sturen? Ik kom dat zo 1 2 3 niet ook hun website tegen, ik vrees ook een beetje dat het dan richting Hongkong terug zou moeten en het gedoe en de verzendkosten zullen dan niet opwegen tegen de kostprijs.
Iemand hier interesse in M3 matten (3 stuks)?

[ Voor 14% gewijzigd door ChUcKiE op 07-03-2025 08:47 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Laatst online: 23-09 10:21
ChUcKiE schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:34:
Van de week de Taptes matten binnen gekregen. Ik had deze gekocht omdat de standaardmatten voortdurend opkrullen en totaal niet fijn en veilig rijdt. Die Taptes matten hebben een perfecte pasvorm en blijven wel gewoon liggen. Ik heb alleen toch liever een mat die zachter is.

Heeft iemand er ervaring mee om die Taptes matten terug te sturen? Ik kom dat zo 1 2 3 niet ook hun website tegen, ik vrees ook een beetje dat het dan richting Hongkong terug zou moeten en het gedoe en de verzendkosten zullen dan niet opwegen tegen de kostprijs.
Iemand hier interesse in M3 matten (3 stuks)?
Heb je het direct via Taptes gekocht?

Ik verwacht je het naar Hong Kong mag terug sturen. Financieel technisch is dit geen aanrader vanwege de verzendkosten en de 20% fee. Je kan het beter gebruiken of verkopen op marktplaats.

Returns

If your item arrived damaged/defective, please send us a very clear picture or video of the damaged through Email to support@taptes.com and give us 6 business days for us to file a claim with the carrier. Once it's approved, we would send you a brand new replacement. If your item arrived is defective and you want to request a refund or a replacement, simply send an Email to support@taptes.com within 7 days of delivery with picture or video of the damaged. We will issue your request as soon as receiving your email.

To return a product for a non-quality issue requires you to pay the shipping fee for the return. Besides, you will be charged a 20% restocking fee based on the retail price of the product. Once you have returned the product and after it has been fully inspected by us, we will refund your purchase price, excluding the 20% restocking fee.

To be eligible for a return, your item must be unused and in the same condition that you received it. It must also be in the original packaging. For items that are made to order, TAPTES will not accept return or refund request for non-quality issues.

Shipping charges do not include customs duties or taxes at your country. As we're located at Hong Kong, shipping internationally to your country does mean that you may be required to pay customs duties and taxes. All international customers are responsible for the customs duties within their own country. For further information, you may contact our sales.

If the order has been returned due to wrong shipping address, incomplete shipping address, recipient unavailable, unclaimed at local service point/post office after notified, or any other similar reasons, to re ship the returned item(s), you must pay the shipping fee. If you want to cancel the returned item(s), you must pay the shipping fee and 20% stocking fee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:49

ChUcKiE

Dus........

Thanks, ja helaas ik verwachtte het al, de volgende keer maar gewoon via Amazon bestellen.
Dan gaat deze MP/V&A op en tot die tijd leg ze nog even in de schuur, wie weet voor later.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenV_
Vandaag de mat carbon spoiler gemonteerd. Was een fluitje van een cent eigenlijk, mede door meegeleverde stickers die de juiste locatie aangeven.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/BHxjvcsH/20250308-112728.jpg

Deze heb ik besteld, hij is nu zelfs nog iets goedkoper zie ik, en was met 3 dagen binnen.
https://nl.aliexpress.com...q6fP&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ths1986
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 22:19
JeroenV_ schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:59:
Vandaag de mat carbon spoiler gemonteerd. Was een fluitje van een cent eigenlijk, mede door meegeleverde stickers die de juiste locatie aangeven.

[Afbeelding]

Deze heb ik besteld, hij is nu zelfs nog iets goedkoper zie ik, en was met 3 dagen binnen.
https://nl.aliexpress.com...q6fP&gatewayAdapt=glo2nld
Ziet er goed uit, heb je ook een foto van bovenaf/dichterbij, sluit deze goed aan? Ik zit zelf ook te denken om er een aan te schaffen maar ben bang dat deze niet naadloos aansluit en/of door wasstraat los gaat laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:09
momenol schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:57:
[...]

Ik heb dat eerder deze week succesvol gedaan.
Was ongeveer een klein uurtje werk, en niets extra onderdelen nodig gehad.

De kaartlezer bij de bekerhouder moest inderdaad overgezet worden.
Ik heb geen data port module nodig gehad, dashcam werkt perfect zonder en neemt ook op.
De draadloze laadpad werkt ook perfect.
Ik had een blauwe stekker bij mijn september 2019 M3.

De middenconsole heeft me 300€ gekost in DE. Was geadverteerd voor een MY, maar overal stond M3 op. MY en M3 zijn trouwens dezelfde en deze passen gewoon.

[Afbeelding]
Heb het ook ontvangen en van dit Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zn7_HK6KsnWTkM7uHUDVtCugU54=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RueFrhQNJ9svLZpvt8hYWlg4.png?f=fotoalbum_large
naar dit Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYpMmdVySqHJMp85mVbfCLHuJ9I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/x9LbvyadYOm2yVtGdwzVSMIv.png?f=fotoalbum_large

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JeroenV_
ths1986 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 21:41:
[...]

Ziet er goed uit, heb je ook een foto van bovenaf/dichterbij, sluit deze goed aan? Ik zit zelf ook te denken om er een aan te schaffen maar ben bang dat deze niet naadloos aansluit en/of door wasstraat los gaat laten.
Hij sluit perfect aan, zowel onder als boven, en tot op de eindpunten aan toe.
En er zitten dus stickers bij die je op de auto kan plakken na een proefplaatsing, zodat je hem bij de echte plaatsing netjes op de goede plek kan plakken.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/n8z0cVSV/20250308-111029.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/B5cckGJc/Naamloos.png

Er zit overigens ook nog een losse rol 3m tape bij in de doos, dus mocht ie ooit loslaten kun je hem opnieuw tapen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenV_ op 09-03-2025 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
JeroenV_ schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:30:
[...]

Er zit overigens ook nog een losse rol 3m tape bij in de doos, dus mocht ie ooit loslaten kun je hem opnieuw tapen ;)
Mits hij niet helemaal los is gegaan, anders is het stukjes verzamelen langs de weg. O-)
Maar ziet er netjes uit (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Klopt ja, maar dan koop ik wel een nieuwe voor die 5 tientjes :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FL_

FL_

sawtomyer schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 18:15:
[...]

Vooruit, je bent toch tweaker, kun je het niet modden. O+
Ik heb erover nagedacht, maar dat gaat nooit iets worden waar ik zelf tevreden mee ben.
Uiteindelijk heb ik de haakse adapter maar in de trekhaakzag gestopt, zit alles in ieder geval bij elkaar. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfontein75
mfontein75 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 08:40:
Vraagje mbt de trekhaak op een M3; ik heb de mijne bij aanschaf van de auto meegekocht (Oris). Met een fietsendrager erop schudt deze behoorlijk op en neer, zeker met een zwaardere fiets. Het lijkt alsof de haak zelf flext, het is in elk geval niet de drager zelf. Hebben er meer mensen last van?
Voor zover dit relevant is, betreft een 2024 Highland.
Is er inmiddels iemand die dit ook ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:15

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

mfontein75 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 21:48:
[...]

Is er inmiddels iemand die dit ook ervaart?
Het maximumgewicht bij een M3 is 55 kg. Dat is incl. de drager zelf. Heb je enig idee hoeveel gewicht je er zoals op hebt zitten?

Ik heb zelf geen ervaring met een trekhaak (al dan niet op een M3) maar zeker als je het hebt over een 'zwaardere fiets wiebelt meer' denk ik dat he misschien al tegen limieten aan loopt.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XboxFreak36
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-09 13:57
Notna schreef op zondag 9 maart 2025 @ 23:01:
[...]

Het maximumgewicht bij een M3 is 55 kg. Dat is incl. de drager zelf. Heb je enig idee hoeveel gewicht je er zoals op hebt zitten?

Ik heb zelf geen ervaring met een trekhaak (al dan niet op een M3) maar zeker als je het hebt over een 'zwaardere fiets wiebelt meer' denk ik dat he misschien al tegen limieten aan loopt.
Oh wow, dat is bijzonder laag! Dan zou je in principe niet eens 2 elektrische fietsen(á 24kg) mogen dragen..

Ik ging er vanuit dat het 75kg zou zijn. Volgens Tesla -als je iets verder naar beneden scroll- is de maximale kogeldruk 100 kg. Wat moet je dan precies geloven? :+

Ik rijd elk weekend wel met een fietsendrager rond ivm MTB hobby. Het is mij nog niet opgevallen dat de kogel buigt o.i.d.. Ik zal er aankomend weekend eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:42
XboxFreak36 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:39:
[...]

Oh wow, dat is bijzonder laag! Dan zou je in principe niet eens 2 elektrische fietsen(á 24kg) mogen dragen..

Ik ging er vanuit dat het 75kg zou zijn. Volgens Tesla -als je iets verder naar beneden scroll- is de maximale kogeldruk 100 kg. Wat moet je dan precies geloven? :+

Ik rijd elk weekend wel met een fietsendrager rond ivm MTB hobby. Het is mij nog niet opgevallen dat de kogel buigt o.i.d.. Ik zal er aankomend weekend eens op letten.
Die 100kg is met aanhanger.

Heb ik ook met mijn Y
kogeldruk 75kg fietsendrager
aanhanger 160kg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL_

FL_

SpikeHome schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:43:
[...]

Die 100kg is met aanhanger.

Heb ik ook met mijn Y
kogeldruk 75kg fietsendrager
aanhanger 160kg _/-\o_
Niet gehinderd door enige kennis, maar ik kan mij voorstellen dat de kogeldruk bij een aanhger (welke lijkt mij zelf stabiel op de weg staat) enkel recht(achtig) naar beneden drukt, maar een voorwerp welke enkel op de kogel staat (aanhangkoffer, fietsenrek) drukt natuurlijk ook in mijn beleving veel meer (schuins) naar links en naar rechts op de kogel. Zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Hetzelfde heb ik altijd met het maximaal trekgewicht, ik ben zo benieuwd waar dat per voertuig vandaan komt en wat de limitatieve factor was voor het uiteindelijke resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfontein75
Notna schreef op zondag 9 maart 2025 @ 23:01:
[...]

De drager is ca 18 kg, de fiets is een standaard stadsfiets van ik denk een kilo of 16-18. Dat is dan nog ruim binnen de marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfontein75
XboxFreak36 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:39:
[...]

Het is de kogel die “buigt/flext” of de aansluiting van de kogel op het frame. In elk geval zorgt het ervoor de fiets te veel op en neer beweegt. Met mijn MTB is dat minder dan met de stadsfiets omdat die een stuk lichter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
mfontein75 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 18:22:
[...]

Het is de kogel die “buigt/flext” of de aansluiting van de kogel op het frame. In elk geval zorgt het ervoor de fiets te veel op en neer beweegt. Met mijn MTB is dat minder dan met de stadsfiets omdat die een stuk lichter is.
Ik heb het gehad met een kia Niro, dat werd uiteindelijk de wiebelhaak genoemd, foute constructie met een vlakke ijzeren bevestiging. Die is uiteindelijk wel vervangen door de dealer. Niro heeft een draaggewicht van 100kg, maar maakt geen onderscheid in de toepassing. Als je met je hand gewoon op de fietsendrager duwde zag je de hele constructie bewegen.
Pagina: 1 ... 31 ... 41 Laatste

Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.