Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:41

Mad-Matt

TheDoctor#2181

M'n beschermranden voor de 20" velgen zijn ook binnen, best rap gegaan via Ali. Vanmiddag eens kijken of ik ze er makkelijk op krijg.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 21:02
FL_ schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:06:
Een vraag aan de groep, omdat het afgelopen periode koud was heb ik mijn M3 Highland goed opgewarmd voordat ik begon aan de installatie van de S3XY commander, tijdens de installatie de verwarming ook op hoog aangehouden om alle weke plastic delen zo warm mogelijk te maken. Nu heb ik als ik stil sta (of voorverwarm) dat mijn buitenthermometer enorm afkoelt, tot wel 10 graden verschil (toen ik gisteren instapte stond op het scherm dat het -9 was), na verloop van tijd met voldoende rijwind stelt dit weer bij.

Mijn hypothese is dat er ergens tijdens de installatie zoveel ijs/condens op gekomen is, dat de omgeving rond de thermometer bevriest (een het is sinds 2 januari ook niet meer warm genoeg geweest om alles goed droog te warmen), maar ergens zou het ook nog vanuit de commander kunnen komen.

(Direct na de installatie stond de thermometer ook dik in de min, maar toen had ik iets zo van: ja, die auto heeft net 60 minuten ofzo in stilstand vol staan blazen, dit waait vanzelf wel over).

Heeft iemand soortgelijke ervaringen?
Ik heb hetzelfde met een standaard M3H zonder enige accessoire of wijziging. Dus lijkt eerder op een ‘feature’ dan het gevolg van je Commander installatie.

[ Voor 3% gewijzigd door MG-studios op 21-01-2025 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
FL_ schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:06:
Een vraag aan de groep, omdat het afgelopen periode koud was heb ik mijn M3 Highland goed opgewarmd voordat ik begon aan de installatie van de S3XY commander, tijdens de installatie de verwarming ook op hoog aangehouden om alle weke plastic delen zo warm mogelijk te maken. Nu heb ik als ik stil sta (of voorverwarm) dat mijn buitenthermometer enorm afkoelt, tot wel 10 graden verschil (toen ik gisteren instapte stond op het scherm dat het -9 was), na verloop van tijd met voldoende rijwind stelt dit weer bij.

Mijn hypothese is dat er ergens tijdens de installatie zoveel ijs/condens op gekomen is, dat de omgeving rond de thermometer bevriest (een het is sinds 2 januari ook niet meer warm genoeg geweest om alles goed droog te warmen), maar ergens zou het ook nog vanuit de commander kunnen komen.

(Direct na de installatie stond de thermometer ook dik in de min, maar toen had ik iets zo van: ja, die auto heeft net 60 minuten ofzo in stilstand vol staan blazen, dit waait vanzelf wel over).

Heeft iemand soortgelijke ervaringen?
Ik heb nog nooit het idee gehad dat mijn auto de juiste temperatuur heeft aangegeven. Hij wijkt altijd flink af van alle andere thermometers rond het huis en apps. Ook voordat ik een commander had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FL_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13:20

FL_

Thanks @MG-studios en @mistermol; bij mij deed de thermometer wel altijd wat ie moest doen, ook in vergelijking met andere sensoren, dus misschien dat ik binnenkort even een servicemelding maak, er zal toch ergens iets verkeerds ineens moeten zitten. Mocht het zover komen, dan probeer ik jullie op de hoogte te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:44
mistermol schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 09:34:
[...]

Ik heb nog nooit het idee gehad dat mijn auto de juiste temperatuur heeft aangegeven. Hij wijkt altijd flink af van alle andere thermometers rond het huis en apps. Ook voordat ik een commander had.
Volgens mij klopt er weinig van. Ik heb hem nog nooit warmer dan 18.5 graden gehad want daarboven wordt het te warm voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:00
Mijn M3H geeft ook als het koud is soms een vreemd buitenlucht temperatuur beeld, het is nu volgens de tesla app -6°C buiten.. dat lijkt mij stug.
Zodra ik ga rijden gaat de temperatuur weer juist aangeven. Dus een feature.. mogelijk dat die ergens naast een condensor zit welke heel koud wordt en dan uitstraat naar die sensor. (volgens mij zit hij op de airintake tussen de 2 condensors in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13:20

FL_

Gyrolion schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:48:
Mijn M3H geeft ook als het koud is soms een vreemd buitenlucht temperatuur beeld, het is nu volgens de tesla app -6°C buiten.. dat lijkt mij stug.
Zodra ik ga rijden gaat de temperatuur weer juist aangeven. Dus een feature.. mogelijk dat die ergens naast een condensor zit welke heel koud wordt en dan uitstraat naar die sensor. (volgens mij zit hij op de airintake tussen de 2 condensors in)
Puur om het e.e.a. te vergelijken, bij mij duurde het ongeveer een kilometer of 20 voordat de temperatuur weer juist was (van -9 naar 1), is dat bij jou ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dChained
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-09 12:27
Iemand die achteraf de elektrische kofferbak opener heeft ingebouwd in een M3 2019? Benieuwd naar de ervaringen.

En heeft iemand een cup extender voor die belachelijk grote drinkbekers van de vrouwen tegenwoordig? 😅 Aliexpress of misschien een 3d print file? Kan het zelf zo niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:06
dChained schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:28:
Iemand die achteraf de elektrische kofferbak opener heeft ingebouwd in een M3 2019? Benieuwd naar de ervaringen.

En heeft iemand een cup extender voor die belachelijk grote drinkbekers van de vrouwen tegenwoordig? 😅 Aliexpress of misschien een 3d print file? Kan het zelf zo niet vinden.
Ik heb deze 2 3d prints gevonden voor je:

https://makerworld.com/en...m=search#profileId-693427

https://makerworld.com/en...m=search#profileId-686209

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 16:15
FL_ schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:00:
[...]

Puur om het e.e.a. te vergelijken, bij mij duurde het ongeveer een kilometer of 20 voordat de temperatuur weer juist was (van -9 naar 1), is dat bij jou ook zo?
Dat de temperatuurmeter traag reageert is normaal. Mijn auto staat in garage bij 10 graden.
Na ongeveer 15 a 20 km geeft hij plotseling pas de buitentemeratuur aan ( vanmorgen dus -1 graden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
FL_ schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:00:
[...]

Hier inderdaad net zo, heel vergelijkbaar.
Was vandaag ook -9 bij mij, na 20-30 minuten 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:20
Misschien niet helemaal ontopic maar wellicht heeft iemand er wat aan.

Bij het laten tinten van mijn nieuwe M3H is de bovenste sierlijst beschadigd geraakt, vervolgens hersteld maar absoluut niet naar mijn zin.

Offerte aangevraagd bij Tesla en ondertussen het artikelnummer gevonden in de catalogus. Blijkt dat een Nederlands demontagebedrijf onderdelen van een Model 3 met bouwjaar 6-'24 aanbiedt (4.334 km). Vandaag het betreffende onderdeel ontvangen en echt als nieuw, niet het kleinste krasjes te vinden (voor minder dan de helft van de door Tesla geoffereerde prijs ex montage)

Dus mocht je op zoek zijn naar vervangende onderdelen is dit denk ik wel een unieke kans om ze in perfecte staat op de kop te tikken.

De onderdelen
De donorauto ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22-09 21:39
Maurice- schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 22:38:

Bij het laten tinten van mijn nieuwe M3H is de bovenste sierlijst beschadigd geraakt, vervolgens hersteld maar absoluut niet naar mijn zin.

Offerte aangevraagd bij Tesla en ondertussen het artikelnummer gevonden in de catalogus. Blijkt dat een Nederlands demontagebedrijf onderdelen van een Model 3 met bouwjaar 6-'24 aanbiedt (4.334 km). Vandaag het betreffende onderdeel ontvangen en echt als nieuw, niet het kleinste krasjes te vinden (voor minder dan de helft van de door Tesla geoffereerde prijs ex montage)

Dus mocht je op zoek zijn naar vervangende onderdelen is dit denk ik wel een unieke kans om ze in perfecte staat op de kop te tikken.

De onderdelen
De donorauto ;w
hm.. een 360 graden camera.????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 20:10

De onderdelen
De donorauto ;w
Ik hoop dat je de tinter hebt laten betalen. Die beschadiging gebeurt namelijk als je de ramen omhoog doet handmatig, vervolgens vergeet en dan de deur dicht gooit. Komt het glas tegen de lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:06

De onderdelen
De donorauto ;w
Mooie site! Zonde van de auto wel!
Er was hier iemand die alleen de kogel van de trekhaak had overgenomen toch? Op de site verkopen ze de overige bevestiging die je nodig hebt :)

https://www.boonstraautop...len/8238529/Tesla/Model+3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 21:02
gjcvro schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 23:34:
[...]

hm.. een 360 graden camera.????
En tank klep… ? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:47
Vandaag de 3d print binnen gekregen, past perfect evenals de knoppen. Blij mee :*)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/g9ZCYMh/20250122-145531.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/179515x/20250122-145556.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:37
hollandje schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 14:31:
Als laatste ook nog een wat grotere en duurdere (€380) upgrade voor het achterlicht besteld via AliExpress wat wat langer op zich laat wachten omdat het per scheepsvracht verzonden wordt. Het artikel kan ik niet meer vinden op AliExpress maar de reviews waren goed. Zal dit waarschijnlijk pas over 2 maanden binnenkrijgen omdat de houthi's de boel een beetje zitten te verstieren in de golf van Aden maar we zullen het zien. Installatie lijkt niet heel ingewikkeld maar het resultaat is naar mijn mening wel heel mooi :)

[YouTube: Starlink cross taillights Model 3 and Y]
Hoe is dat gegaan, kan er geen antwoord zo snel op vinden. Dit ziet er wel heel gaaf uit.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hollandje
Daniel. schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:29:
[...]

Hoe is dat gegaan, kan er geen antwoord zo snel op vinden. Dit ziet er wel heel gaaf uit.
Goed, installatie was redelijk vanzelfsprekend. De moertjes die de achterlichten op het frame waren wat lastig los te krijgen maar voor de rest was het makkelijk te doen. Enige is dat de achterlichten altijd de animatie doen als de lichten aangaan. Oftewel als je een tunnel in rijd en de verlichting gaat aan doet die ook de animatie. Niet helemaal legaal. Ik heb een commander en heb de achterlichten zo altijd aan dus heb geen kans op de animatie tijdens het rijden. Heb na 6 maanden nog geen problemen gehad met de achterlichten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFy-WG8RUrnCkSWNBXm2_DN-g5g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/ij5K41I0fLlOVu96oSJbxlxs.gif?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door hollandje op 23-01-2025 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alenji
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-08 10:00
Gebruikt hier iemand een USB hub of uitbreiding van de poorten voor de M3 2019? Ik ben op zoek naar een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LacsapOV
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-09 11:09
Heb nu eindelijk de auto trunk betrouwbaar aan de praat. Heb een Bluetooth Beacon in de auto gelegd. De Apps Automation en Bolt for Tesla geïnstalleerd op mijn telefoon.

Middels een snelkoppeling op de telefoon activeer ik een lusje die steeds kijkt of de Beacon in bereik is. Als ik dan terugkom bij de auto dan gaat de kofferbak automagisch open. Auto hoeft niet wakker te zijn.

Loria Duo 6008, 3300wp oost, 4290wp west, Tesla Model Y LR RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:40

Damian

Insane Obtrusion

hollandje schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 14:04:
[...]

Goed, installatie was redelijk vanzelfsprekend. De moertjes die de achterlichten op het frame waren wat lastig los te krijgen maar voor de rest was het makkelijk te doen. Enige is dat de achterlichten altijd de animatie doen als de lichten aangaan. Oftewel als je een tunnel in rijd en de verlichting gaat aan doet die ook de animatie. Niet helemaal legaal. Ik heb een commander en heb de achterlichten zo altijd aan dus heb geen kans op de animatie tijdens het rijden. Heb na 6 maanden nog geen problemen gehad met de achterlichten :)

[Afbeelding]
Let met die commander functie wel goed op. Mijn achterlichten knipperen als een malle met die functie aan. Dus onbruikbaar.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Laatst online: 04-08 11:05
Damian schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:23:
[...]

Let met die commander functie wel goed op. Mijn achterlichten knipperen als een malle met die functie aan. Dus onbruikbaar.
Even voor de zekerheid, ook nog knipperen na de laatste enhance update? Welk model/bouwjaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

maharens schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:03:
[...]

Even voor de zekerheid, ook nog knipperen na de laatste enhance update? Welk model/bouwjaar?
Gebruik de functie op mijn M3 nu niet omdat ik er dus erg slechte ervaring mee had. Maar op mijn MY '22 was het een drama, en dat was inderdaad al wel een half jaartje terug, maar ik zie nog steeds melding in de App dat het een beta functie is en dan de boel kan gaan knipperen, vandaar dat ik het ook niet aandurf. Ziet er zo knurftig uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhoekwat
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-09 08:52
Korte vraag.

Zijn er ervaringen met leasemaatschappijen waarbij je gedoe krijgt als je gebruik maakt van de commander? > S3xy Knob, buttons, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
jhoekwat schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:48:
Korte vraag.

Zijn er ervaringen met leasemaatschappijen waarbij je gedoe krijgt als je gebruik maakt van de commander? > S3xy Knob, buttons, etc.
Hoe zouden die moeten weten dat je het gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07:53
mjvdzwet schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:59:
[...]

Achteraf bij problemen.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

mjvdzwet schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:59:
[...]

Daar kunnen ze echt wel achter komen hoor. Stel je brengt je Tesla naar de SeC, en ze zien dat je de buttons gebruikt en ze gaan daar moeilijk over doen, dan gaat je LM dat echt wel horen.

Advies blijft om ze er uit te halen als je naar een SeC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Damian schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:51:
[...]

Daar kunnen ze echt wel achter komen hoor. Stel je brengt je Tesla naar de SeC, en ze zien dat je de buttons gebruikt en ze gaan daar moeilijk over doen, dan gaat je LM dat echt wel horen.

Advies blijft om ze er uit te halen als je naar een SeC
Bij alles waar de factuur naar de LM gaat. Zelfs een Profile bij een bandenwissel kan het doorgeven.

Kijk vooral de voorwaarden van je LM na, maar waarschijnlijk staat daar toch in dat je overal uitdrukkelijk toestemming voor moet hebben. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 21:42

GVR

En niet te zwart wit nemen hoor. De LM had bij mijn vorige auto na inleveren ook niks gezegd over de Ali spatlappen die er nog op zaten en de gewrapte delen. En er zijn al genoeg verhalen dat Tesla totaal niet moeilijk doet over de commander. Dat ding gebruikt de tesla api dus ik ga hem er echt niet elke keer uithalen. Maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.

En als het om de bandenwissel gaat, toen heb ik uit voorzorg wel de ali wieldoppen eraf gehaald, puur vanwege het feit dat de medewerker ze anders misschien kapot zou rukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 12:47
Ik maak me daar geen zorgen om. De LM boeit dat echt niet. Effectief heb je alleen een fancy obd lezer++ aan een poort in de auto gekoppeld. De rest is gewoon allemaal auto eigen.

M’n 2019 destijds ingeleverd met matte afwerking binnen (plastic platen met 3M tape, geen wrap). Die er af halen zou best wel eens beschadigingen op de pianolak laag kunnen geven, dus gewoon laten zitten.
2 man kwamen de auto ophalen en zijn er van boven tot onder doorheen gegaan en vonden het geen enkel probleem…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Smobbo schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:35:
Ik maak me daar geen zorgen om. De LM boeit dat echt niet. Effectief heb je alleen een fancy obd lezer++ aan een poort in de auto gekoppeld. De rest is gewoon allemaal auto eigen.

M’n 2019 destijds ingeleverd met matte afwerking binnen (plastic platen met 3M tape, geen wrap). Die er af halen zou best wel eens beschadigingen op de pianolak laag kunnen geven, dus gewoon laten zitten.
2 man kwamen de auto ophalen en zijn er van boven tot onder doorheen gegaan en vonden het geen enkel probleem…
Accessoires als wrap en spatlappen is natuurlijk iets anders dan een accessoire aansluiten op de elektronica van de auto.

Als de commander alleen uitleest is het ook geen probleem, maar volgens mij doet hij wel iets meer dan dat anders heeft hij weinig nut...

De vraag was ook of de LM er achter kan komen. Maar inderdaad moet iedereen dat zelf weten, het nadeel is alleen dat je bij een ongeval de commander er (soms) niet meer uit kan 'slopen'. Het is een risico hoe klein ook dus calculeer dat in. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Mijn Tesla is al een paar keer voor garantie geweest, heb zelfs een compliment gehad over mijn stalk werke via de commander werkt.

Zolang het geen probleem betreft met de boord electronica laat ik de Commander lekker zitten.

Het ding gebruikt de bluetooth api en stuurt commando's op de canbus.

Ja, de tesla houd vreemde (niet eigen) commando's bij in een log.

Dus ze kunnen het zien, maar geloof niet dat het snel gemeld gaat worden aan de LM.

Uiteraard als electronica gek gaat doen, dan eerst de commander er uit voor je naar de SeC gaat.

Daarom heb ik de commander onder het dashboardkastje zitten. Die flap trek je makkelijk los. De kabel laat ik dan gewoon zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:44
Heb na lease van wederom een Tesla 500 euro loyaliteitstegoed op mn account gekregen (netjes). Kan je dit tegoed ook inzetten om je maandelijkse premium connectivity van te betalen? Lijkt van wel want het staat naast je betaalmiddel. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:59
Hoi, ik heb een Model 3 uit 2023 en ben op zoek naar een babyspiegel die ik kan vastmaken aan de hoofdsteun rechts achter. De hoofdsteun zit vast. Iemand tips voor een spiegel die wel veilig is of kan ik de hoofdsteun op de 1 of andere manier toch iets omhoog krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
turkeyhakan schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 07:34:
Hoi, ik heb een Model 3 uit 2023 en ben op zoek naar een babyspiegel die ik kan vastmaken aan de hoofdsteun rechts achter. De hoofdsteun zit vast. Iemand tips voor een spiegel die wel veilig is of kan ik de hoofdsteun op de 1 of andere manier toch iets omhoog krijgen?
Wat bedoel je met, 'wel veilig'? Gewoon een spiegel kopen die je kunt bijdraaien, dan zit je altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
mistermol schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 07:46:
[...]

Wat bedoel je met, 'wel veilig'? Gewoon een spiegel kopen die je kunt bijdraaien, dan zit je altijd goed.
De spiegel moet je om de hoofdsteun vastmaken en deze moet er ook onder door. Anders heb je kans dat die er af valt bij een drempel of nog erger een ongeval.

edit: ik denk dat ze aan de stoel vastzitten en niet verwijderbaar zijn. Zie niks terug in de service manual.

[ Voor 12% gewijzigd door turkeyhakan op 25-01-2025 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
turkeyhakan schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 07:56:
[...]

De spiegel moet je om de hoofdsteun vastmaken en deze moet er ook onder door. Anders heb je kans dat die er af valt bij een drempel of nog erger een ongeval.

edit: ik denk dat ze aan de stoel vastzitten en niet verwijderbaar zijn. Zie niks terug in de service manual.
Ah, excuus. Ik wist niet dat je alleen in de Model Y de headrest kon verstellen. Daar had ik de spiegel in. Dan kan ik je helaas niet verder helpen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ben eens aan het kijken naar apps zoals Teslamate en Tessie. Het lijkt erop dat die over het algemeen redelijk dezelfde functionaliteit hebben. Iemand tips en ideeën hierover? Welke werkt beter? Wat zijn de grote verschillen? Uiteraard kan ik een proefabo nemen, maar wellicht dat er mensen zijn met dergelijke ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RF1000
Heb 5 jaar Teslafi gebruikt. Ietwat ouderwetse UI en alleen webbased. Nu overgeschakeld naar Tessie . Die lijkt van de alternatieven de meeste data beschikbaar te hebben en een fraaie app. Maar haalt het net niet bij teslafi moet ik zeggen.

Waarom staat het gemiddelde verbruik niet direct op de tegel bij het rit overzicht maar pas zichtbaar na het openen van die rit en dan nog omlaag scrollen 😠

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Roenie schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 13:26:
Ik ben eens aan het kijken naar apps zoals Teslamate en Tessie. Het lijkt erop dat die over het algemeen redelijk dezelfde functionaliteit hebben. Iemand tips en ideeën hierover? Welke werkt beter? Wat zijn de grote verschillen? Uiteraard kan ik een proefabo nemen, maar wellicht dat er mensen zijn met dergelijke ervaringen.
Ligt er ook een beetje aan wat je ermee wilt doen, en of je het zelf wil hosten of ervoor wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
GVR schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 14:45:
[...]

Ligt er ook een beetje aan wat je ermee wilt doen, en of je het zelf wil hosten of ervoor wil betalen.
Geen specfieke en uitgebreide zaken. Meer wat meer info over de auto, het rijden en de batterij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjcvro
Roenie schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 16:25:
[...]
Geen specfieke en uitgebreide zaken. Meer wat meer info over de auto, het rijden en de batterij.
Teslamate op een raspberry pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
Vraagje. Ik heb een S3XY buttons commander (gen 1) voor installatie achter in de middenconsole. Dit paste in mn oude my2020 model 3. Kan deze ook achterin de nu uitlopende model Y gemonteerd worden. Op de site van enhance kan ik dit voor de oude commander niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
RF1000 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 08:28:
Vraagje. Ik heb een S3XY buttons commander (gen 1) voor installatie achter in de middenconsole. Dit paste in mn oude my2020 model 3. Kan deze ook achterin de nu uitlopende model Y gemonteerd worden. Op de site van enhance kan ik dit voor de oude commander niet vinden.
Ligt er een beetje aan, want er zijn wat verschillende plekken waar de kabel zit per productie run.

Je kan altijd een los kabeltje bestellen voor de montage rechts voor. Ook voor de GEN1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
GVR schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 14:45:
[...]

Wat is de impact van die nieuwe API kosten op dat zelfhosten eigenlijk? Moet toch ergens betaald gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR

GVR

RF1000 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 08:51:
[...]

Wat is de impact van die nieuwe API kosten op dat zelfhosten eigenlijk? Moet toch ergens betaald gaan worden.
Nog onbekend of en welke impact dat gaat hebben. https://github.com/teslamate-org/teslamate/discussions/4408

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 19:55
Sinds september heb ik Aliexpress wieldoppen op mijn MY '24 Gemini velgen zitten.

Vandaag een thuiskomer reservewiel geprobeerd te passen en bij het erafhalen van de covers brak er 1.
De kwaliteit van die dingen is echt niet voldoende in mijn ogen als je winter/zomerbanden wisselt.

Het induwen van de klemmen werkt bij de meeste wel om ze makkelijker los te krijgen, maar sommige gaan gewoon echt moeilijk los.
Daarnaast beschermen ze de velgen niet volledig tegen beschadigingen, ze veroorzaken zelf alsnog wel wat schuurplekjes ondanks de schuimtape die ik geplakt heb.

Daarnaast laat de lak van de centercaps al snel los bij een aantal wieldoppen.
Ik heb nu gewoon weer de standaard Tesla wieldoppen erop zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRj4FpTcafqWVI8MZh5TcFewIG4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oAypqtkycEKXw6fxjtNWjHCq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kEmG2_cnL5nBjzyUoOAaMBGJZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eipvb4YbsK8gsSGLfE4UmMXk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6UkvFnyQv8L1d78pgmv6nB_amE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WzsS07ELryrOMUHYjHpOHXQ8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bv_kK4QHax7g8Y41abZwRKapLJM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NdtdCxTL5YbvPO039ZYH89aV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44YLzLVaH-t9orGWULuZozq4MhI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PA8Ni0Y9VpDhUlWuYX3iSRPU.jpg?f=fotoalbum_large

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
turkeyhakan schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 07:34:
Babyspiegel aan de middelste hoofdsteun bevestigen en dan schuin kantelen? Zo deden wij dat bij de model 3 uit 2019 (y)
Zo eentje: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

[ Voor 16% gewijzigd door Smobbo op 26-01-2025 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 23:40
DarkHelmet schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:44:
Sinds september heb ik Aliexpress wieldoppen op mijn MY '24 Gemini velgen zitten.

Vandaag een thuiskomer reservewiel geprobeerd te passen en bij het erafhalen van de covers brak er 1.
De kwaliteit van die dingen is echt niet voldoende in mijn ogen als je winter/zomerbanden wisselt.

Het induwen van de klemmen werkt bij de meeste wel om ze makkelijker los te krijgen, maar sommige gaan gewoon echt moeilijk los.
Daarnaast beschermen ze de velgen niet volledig tegen beschadigingen, ze veroorzaken zelf alsnog wel wat schuurplekjes ondanks de schuimtape die ik geplakt heb.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb ook Alie wieldoppen ( dit type)erop zitten. Morgen komen er nieuwe banden op de Tesla en moeten die doppen eraf. Ik probeerde het voorzichtig vandaag , maar ze kwamen niet los. Heeft iemand een tip hoe je dit het beste kunt doen. Ik ben bang dat ze anders ook kapot gaan. Heeft verwarmen zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:38
DarkHelmet schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:44:

Idem hier, Ali doppen zijn troep. Heb dezelfde beschadigingen. Ook verkleuren ze best hard vond ik. Nu gewoon de standaard aluminium velg met de Gemini wieldoppen set: https://shop.tesla.com/nl...ini-wieldoppenset-model-y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Mackeessie schreef op zondag 26 januari 2025 @ 20:24:
[...]

Ik heb ook Alie wieldoppen ( dit type)erop zitten. Morgen komen er nieuwe banden op de Tesla en moeten die doppen eraf. Ik probeerde het voorzichtig vandaag , maar ze kwamen niet los. Heeft iemand een tip hoe je dit het beste kunt doen. Ik ben bang dat ze anders ook kapot gaan. Heeft verwarmen zin?
Verwarmen heeft echt heel veel nut. Het plastic er koud afhalen maakt het veel minder flexibel dus dan kunnen ze breken zoals de andere forum gebruiker al aangaf. Bij mijn bandenwissel gebruikte de monteur een soort haak om ze eraf te trekken met best wel wat geweld. Niks gebroken gelukkig maar toen was het nog 25 graden buiten O-) die monteur gaf ook aan dat ik blij mocht zijn dat het warm was omdat ze anders sneller breken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Smobbo schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:55:
[...]

Babyspiegel aan de middelste hoofdsteun bevestigen en dan schuin kantelen? Zo deden wij dat bij de model 3 uit 2019 (y)
Zo eentje: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp
Dat is een goede tip, ik ga even kijken! Of ik ga de spiegel aan de top tether bevestigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 19:55
Mackeessie schreef op zondag 26 januari 2025 @ 20:24:
[...]

Ik heb een deel los kunnen krijgen door met beide handen erachter proberen de klem in te drukken. Een klein beetje kan al helpen.
Het verwarmt krijgen, buiten, ging niet echt werken voor mij. Hittekanon kan niet goed op de klemmen blazen.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

mjvdzwet schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 06:41:
[...]

Volgens mij wordt de 2e canbus gebruikt voor de ISA mute en werkt dit alleen met de advanced front installation.

Als je drive modus wisselt zie je dat niet op het Tesla scherm.
Whipers zou wel getoond moeten worden.
Ik heb als het goed is de Front installatie gedaan. Bijrijderskant, naast het handschoenkastje de boel los en iets lager de aansluiting gemaakt.

Ik krijg in de Sexy app ook de keuze uit silence de ISA melding maar als ik de auto in Drive zet staat hij altijd aan.

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
mkanon schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:18:
[...]

Ik heb als het goed is de Front installatie gedaan. Bijrijderskant, naast het handschoenkastje de boel los en iets lager de aansluiting gemaakt.

Ik krijg in de Sexy app ook de keuze uit silence de ISA melding maar als ik de auto in Drive zet staat hij altijd aan.
Staat hij aan, als in het icoontje staat aan? Of staat hij aan, als in hij piept als je te hard gaat?

Het icoontje blijft namelijk ‘aan’ staan, maar het geluid volgt gewoon niet (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
[...]

Ik heb hetzelfde als hierboven, het icoontje staat er maar piept niet.

Als je een eigen overschrijdingssnelheid aangeeft dan zie ik het verkeersbord soms wel knipperen vanaf bijvoorbeeld 50. Ik heb het volledig uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Voor de stekkeraansluitng van de M3:

Ik kwam vandaag deze tegen:
https://www.thingiverse.com/thing:5232234

Alleen de ebay link verzend niet naar nl, dus heb deze besteld:
https://www.amazon.nl/dp/...RD1Z&ref_=chk_typ_imgToDp

Ik hoop dat dit de goede is.
Maar ik heb ondertussen ook al een wat goedkopere versie gevonden (de andere die ik tegenkwam was 100 euro)
https://www.teslagadgets....de-tesla-model-3-13-polig

[ Voor 4% gewijzigd door gjcvro op 28-01-2025 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino111
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-09 21:35
[...]

Dat klopt icoon veranderd niet maar je zit wel in alle stilte. Staat er trouwens bij als je de optie inschakeld, dat het icoontje niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:53

bert pit

asdasd

mkanon schreef op maandag 20 januari 2025 @ 23:34:
Ik heb sinds kort de s3xy commander en de knob en een aantal dingen werken bij mij niet goed (denk ik) ik heb een 2024 MY LR en ik heb de commander voorin bij de bestuurdersstoel geïnstalleerd.

1. De isa MUTE - hoe ik hem ook instel, het staat altijd aan als ik weg rijd
2. De chill / standard mode . Als ik de knob draai naar standaard mode dan veranderd er niks in de tesla (staat hij op chill dan blijft hij gewoon zo staan)
3. Auto high beam en whispers on auto pilot. .. zelfde als punt 1 die blijft gewoon aan en kan ik niet uitzetten met de commander

Doe ik iets verkeerd? Help!
Ik heb de kickdown geactiveerd, en daar zie je ook geen verschil tussen chill en standard als standard is geactiveerd. Je voelt het overigens wel direct.
Ruitenwisser:
Voor mij werkt de button met instelling Standard Increase +1 het best. Met 1 druk op de knop gaat de ruitenwisser naar de automaat, 2e keer drukken op de langzaamste snelheid, 3e keer drukken sneller, etc.

Onder de double press heb ik toggle off gezet.
Dus bij twee keer sneldrukken gaat de ruitenwisser uit.
Dit werkt allemaal net wat beter dan met de stalk en draaiknop op het stuur, als je die al hebt. En het overrulled de instelling van de AP

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• adjego
  • Laatst online: 13:50
gjcvro schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:45:

Maar ik heb ondertussen ook al een wat goedkopere versie gevonden (de andere die ik tegenkwam was 100 euro)
Ik heb deze inderdaad laten printen en de rest aan onderdelen bij de Hornbach gekocht. Ik was in totaal volgens mij aan onderdelen rond de €25,- kwijt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mb6y-JLCwBnz5uICB1NzOK7HuWE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/alLs4bCKttVg2fleEyhhOVz5.png?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door adjego op 30-01-2025 08:56 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Ik heb deze: https://www.amazon.nl/Sho...towing%2Caps%2C107&sr=8-1

Heel prettig in gebruik, wel belachelijk duur... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Ja, blijf toch hollander he? Dus als het goedkoper kan.. Ik heb zelf een printer, dus dat maakt het een mooi knutselproject.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
gjcvro schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:51:
[...]

Ja, blijf toch hollander he? Dus als het goedkoper kan.. Ik heb zelf een printer, dus dat maakt het een mooi knutselproject.
Ah jazeker! Het is ook duidelijk een 3D print resultaat wat ik gekocht heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Ik wil graag het tesla embleem en letters aan de buitenkant zwart maken. Kan ik hiervoor het beste een zwarte versie kopen of dit laten wrappen? En met welke letters hebben jullie goede ervaringen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
mattdice schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:12:
Ik wil graag het tesla embleem en letters aan de buitenkant zwart maken. Kan ik hiervoor het beste een zwarte versie kopen of dit laten wrappen? En met welke letters hebben jullie goede ervaringen?
Of je zet er een cover overheen. Emblemen blijven daarmee origineel.
https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A
Voorbeeldje,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LacsapOV
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-09 11:09
Heb nu de fietsendrager van de Tesla shop binnen. Had 1000,- euro shoptegoed ontvangen, dan maar een fietsendrager van kopen. 🤷

Het is een Atera Evo 2 welke ik niet kan aanraden. Je moet raketgeleerde zijn om alleen al de kentekenplaat te verwisselen. 🤣 Als je eenmaal weet hoe alles werkt dan kun je 'm rap op je trekhaak zetten, maar de eerste keer. 😳 En de bijgeleverde instructies zijn door een Chinese Duitser geschreven.

Loria Duo 6008, 3300wp oost, 4290wp west, Tesla Model Y LR RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR

GVR

Ik heb de mijne met rubber spray zwart gemaakt. Vind ik mooier dan die overzet logo's. Blijft er wonderbaarlijk genoeg zelfs met wasstraat op zitten (nu 2x). Normaal was ik met de hand.

YouTube: How to Plasti Dip Tesla Emblems/Logos - TESBROS

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Plastidip of Motip plasti spray, heb ik zelf ook gedaan met het logo en de letters.

Advies, wacht tot het minimaal 15 graden is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xONDk4cnr07eOjYlk_1fzpLsIik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uxRUFyD57CAcNJafojaUu9ln.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1DgrIfUi42lZjc2xDC3u_p8ZUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8QdAcQ8cLEQCzYpVnHHMOiOc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
Hoe breng je dat dan aan op de letters? Alles afplakken? Das wel een gepiel met die letters.

Heb zelf zwarte letters op Ali gescoord. Ben zelf alleen niet zo tevreden dat ze niet strak op de klep zitten maar een beetje beweegbaar door de dikte van de plaklaag. Nu een nieuw ander setje besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
  • Laatst online: 10-07 18:57
Ik krijg binnen een paar weken mijn eerste Tesla Model Y en nu heb ik begrepen dat de matten kwalitatief uitermate teleurstellend zijn.
Aanbod genoeg op verschillende Nederlandse sites, Amazon, bol, Temu etc maar welke moet ik nu nemen?
Ik hoor graag van jullie welke jullie hebben.
Zoek een beetje luxere uitstraling dus niet goedkoopste rubberen maar wel die je het hele jaar kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

nerd_ehv_74 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 14:27:
Ik krijg binnen een paar weken mijn eerste Tesla Model Y en nu heb ik begrepen dat de matten kwalitatief uitermate teleurstellend zijn.
Aanbod genoeg op verschillende Nederlandse sites, Amazon, bol, Temu etc maar welke moet ik nu nemen?
Zoek een beetje luxere uitstraling dus niet goedkoopste rubberen maar wel die je het hele jaar kunt gebruiken.
Ik heb deze 1,5 jaar geleden voor nog geen 120,- gekocht en ben er nog steeds tevreden mee.

https://nl.aliexpress.com...euZ6&gatewayAdapt=glo2nld

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
Behoorlijk aan de prijs voor Aliexpress.
Je koopt ze toch ook gewoon onder de 100 hier in Nederland bij diverse webshops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 22:44
RF1000 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 14:26:
Hoe breng je dat dan aan op de letters? Alles afplakken? Das wel een gepiel met die letters.

Heb zelf zwarte letters op Ali gescoord. Ben zelf alleen niet zo tevreden dat ze niet strak op de klep zitten maar een beetje beweegbaar door de dikte van de plaklaag. Nu een nieuw ander setje besteld
Nee juist niet alles afplakken.

Plastidip is het mooiste. Die die dingen die je er op plakt kan echt niet.

Ik heb 6 lagen gedaan. 10 minuten tussen elke laag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfP__dHqJ_gQnRp8tOmBtZ19RQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93DamXt0tRgyZzmWXdoCa3ee.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWUgNDmfKCLGGgfsloZ6oNusEXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5SYifgn9Aptk4ycnH4Mj1qpZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OBpoz3MxBZbvdkG8gpgImmfUlkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LkbpqrXgyxyej989kHn2FktV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ocUumJz36biOJbzLg2VZ7SBiDm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SlqY2ZY1oZ6Mp3LEeUdtzi94.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
En dan snij je het spul wat op de lak is terechtgekomen er weer tussenuit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
RF1000 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 18:30:
Als het goed is kun je het er gewoon aftrekken en scheurt het op de randen.

YouTube: How to Plasti Dip Car Emblems/Badges - Easy DIY Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Ik loop de rand waar het embleem / letters de carrosserie raken langs met een cocktailprikker.

Daarna trek je de omliggende plastidip er gewoon af.

Spuit minimaal 6 lagen, met 5 minuten tussen iedere laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
Kun je gewoon lostrekken. Komt geen mes aan te pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:09
Blommie01 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 15:50:
[...]

Nee juist niet alles afplakken.

Plastidip is het mooiste. Die die dingen die je er op plakt kan echt niet.

Ik heb 6 lagen gedaan. 10 minuten tussen elke laag.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zoveel moeite gedaan en dan van die kartelranden voor en achter. Je moet er van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

nerd_ehv_74 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 14:27:
ik heb die van Taptes op Amazon. supergoed en super makkelijk schoon te maken om de kraan of de waterslang.

juist gekocht omdat ze niet rubber aanvoelen. En dus ook het hele jaar te gebruiken zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door tomic op 01-02-2025 20:01 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
sawtomyer schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 19:39:
[...]

Zoveel moeite gedaan en dan van die kartelranden voor en achter. Je moet er van houden.
Lekker belangrijk wat jij er van vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
tomic schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 19:59:
[...]

ik heb die van Taptes op Amazon. supergoed en super makkelijk schoon te maken om de kraan of de waterslang.

juist gekocht omdat ze niet rubber aanvoelen. En dus ook het hele jaar te gebruiken zijn.
Dat is inderdaad een mooie.
Target prijs ligt rond de 80 euro.
Maar deze staat vooralsnog op nummer 1.
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
sawtomyer schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 19:39:
[...]

Ik heb géén kartelranden, het wordt heel strak.

Maar je moet het leuk vinden om de auto een beetjente stylen. Ik vond het leuk om te doen en vind de combi wit met mat zwart wel gaaf.

En ja, mat zwarte spiegels zaten in de jaren 90 op de goedkoopste modellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
mjvdzwet schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:33:
[...]

Ik heb géén kartelranden, het wordt heel strak.

Maar je moet het leuk vinden om de auto een beetjente stylen. Ik vond het leuk om te doen en vind de combi wit met mat zwart wel gaaf.

En ja, mat zwarte spiegels zaten in de jaren 90 op de goedkoopste modellen ;)
Ik ook niet. Is gewoon strak afgewerkt. Foto’s zijn momentopnames hé 😉

[ Voor 4% gewijzigd door Blommie01 op 01-02-2025 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
gjcvro schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:45:

Vandaag het model geprint, de gekochte onderdelen passen perfect, ook de schroefdraad, nou nog de draden aansluiten en dan ben ik klaar voor laten we zeggen 20 euro aan materiaal. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

tomic schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 19:59:
[...]

Hier nog een Taptes “fan”. Als ik die originele rubbermatten van Tesla zie wordt ik altijd een beetje ongelukkig.

Ja, een mooie stoffen set die lang meegaat is mooier, maar als je regelmatig met vieze schoenen in je auto stapt zijn de Taptes matten echt wel een zegen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
GVR schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:19:
[...]

Ik heb de mijne met rubber spray zwart gemaakt. Vind ik mooier dan die overzet logo's. Blijft er wonderbaarlijk genoeg zelfs met wasstraat op zitten (nu 2x). Normaal was ik met de hand.

YouTube: How to Plasti Dip Tesla Emblems/Logos - TESBROS
Dankjewel! Wist niet dat dit bestond, dit lijkt me dan ook de mooiste manier met behoud van originele letters/logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:20
mjvdzwet schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:43:
[...]

Plastidip of Motip plasti spray, heb ik zelf ook gedaan met het logo en de letters.

Advies, wacht tot het minimaal 15 graden is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toevallig vorig weekend ook mee aan de slag geweest. In een verwarmde garage, ook 6 lagen (20 minuten tussen lagen, 4 uur voor verwijderen). Voorkant ging perfect, letters aan de achterkant tot 2 keer toe mislukt. Ik dacht dat het niet te doen was doordat de letters behoorlijk vlak zijn. Bij het afhalen gingen de L en A steeds los. Heb je tips??
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBQvYcQm5768BB5Olfp6p3-tips=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xz1ZyzwvI3Kpkqm1Xlidzv8E.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkeO76XBQa-3s5Xgl67Oyuxk6O0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nBWYYfClpR752irez2cYGikg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gn9LJ8b6yapYP89yAJisGYrzJKQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tz99Z3QKXPkbBFumdDsmF2ve.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2w-otCp0I_pcARylfflGYeMus6s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vcbkh426uPSobQxNy46zXQRK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2b6WBHbcIbITcghpkIPTpHST4qs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zeRmNGFpRAbIMtEkJBY0ghRD.jpg?f=fotoalbum_tile

Heb ook zwarte Ali letters maar die zijn veel dikker dan origineel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Maurice- schreef op zondag 2 februari 2025 @ 11:54:
[...]

Toevallig vorig weekend ook mee aan de slag geweest. In een verwarmde garage, ook 6 lagen (20 minuten tussen lagen, 4 uur voor verwijderen). Voorkant ging perfect, letters aan de achterkant tot 2 keer toe mislukt. Ik dacht dat het niet te doen was doordat de letters behoorlijk vlak zijn. Bij het afhalen gingen de L en A steeds los. Heb je tips??
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Heb ook zwarte Ali letters maar die zijn veel dikker dan origineel.
Wat belangrijk is om de letters goed te ontvetten met Motip ontvetter of isopropyl alcohol.
Ik heb de Motip gebruikt. Het is belangrijk dat zo exact mogelijk 5 minuten aanhoud tussen de lagen. Dan hechten de lagen beter aanelkaar.

Toevoeging: doe voor de letters 8 lagen ipv 6.

Spuit op 30 cm afstand en met een vloeiende beweging. Zorg dat je ook goed van boven, onder, links en rechts spuit. Dus niet alleen van voren.

Zorg dat iedere laag, zeker de 1e, net volledig dekkend is. Spuit niet te dik want dan krijg je een slechte hechting en mogelijke druipers als je het echt bond maakt.

Laat het geheel 4 uur drogen en haal dan alvast de afplakking weg en eventuele overspray spikkels die mogelijk op de lak zitten.

Na 6 uur loop je de randjes van de letters bij de carrosserie langs met een scherp mesje als je dst durft of een houten cocktailprikker. Doe dit heel voorzichtig en secuur. Is even werk, maar dan is het gewoon netjes daarna. Kras niet in de lak als je een mesje gebruikt. Een speld werkt overigens ook goed.

Als je alles bent langsgelopen kan je de "vellen" er voorzichtig tussenuit tekken.

En de temperatuur... 15 graden is het minimum, houdt er rekening mee dat de auto wel meer dan een paar uur nodig heeft om de omgevingstemperatuur over te nemen.

Het zit al ruim een jaar op mijn M3H, nog net zo als dag 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
En ga je geen problemen krijgen met auto wassen bijvoorbeeld?
Als je met een washandschoen erlangs wrijft of met de hoge druk spuit?

Andere vraag: betreft het je eigen privé auto of lease auto?
In laatste geval moet je hem toch weer origineel inleveren ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

nerd_ehv_74 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 13:12:

Er is volgens mij geen maatschappij die daar naar kijkt. Er komt een mannetje kijken of er geen schade aanwezig is die niet gemeld is en of de auto er niet compleet afgeleefd bij staat.

Jij denkt dat de persoon die dat rapport opstelt het verschil weet tussen wat je zelf heb gedaan of dat je dat misschien via de dealer in de lease hebt meegenomen?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerd_ehv_74
Ja geen idee. Kunnen best een checklistje hebben voor veel voorkomende dingen.
Maar verwacht dat je het met de nodige moeite ook zou kunnen verwijderen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Daar kijkt zo’n controleur niet naar. Ik had met 3M tape van de matte zwarte platen op de piano interieur delen geplakt. Netjes laten zitten en geen opmerkingen gehad. Leek me beter dan eraf halen en mogelijk die pianolak laag half slopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
nerd_ehv_74 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 14:31:
Ja geen idee. Kunnen best een checklistje hebben voor veel voorkomende dingen.
Maar verwacht dat je het met de nodige moeite ook zou kunnen verwijderen weer.
Het is ook weer te verwijderen, met niet heel veel moete. Even een rot klusje, maar ik rij privé dus laat het lekker zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
nerd_ehv_74 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 13:12:

Ik was met de hand met een washandschoen en hogedrukreiniger. Met de hogedrukreiniger spuit ik niet op het logo en de letters. Doe ik sowieso niet omdat ik bij een vorige auto het chroom van een logo spoot.

Washandschoen gaat tot nu toe prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gommert69
  • Laatst online: 18-09 22:35
Ik heb gewoon de oude logo’s eraf gehaald en vervangen voor de mat zwarte van Abstract Ocean. Zo gepiept. Met schilderstape plaats van het logo markeren, met flosdraad de oude logo’s verwijderen, ontvetten en de nieuwe opplakken…

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 08:49
Sorry ,verkeerde topic

[ Voor 100% gewijzigd door DaneV op 02-02-2025 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhoekwat
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-09 08:52
Nu heb ik de volgende accesoires besteld voor m'n Tesla Model Y.

- S3XY Knob
- Vloermatten
- Magbak telefoonhouder
- Screenprotector
- Kofferbakmat
- Opbergbakken voor midden console
- Opbergbakken voor onder stoel

Zijn er nog accessoires waarvan jullie zeggen, die moet je echt niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ben zelf op zoek naar iets om op de deurhandels te plakken omdat die in het donker zo slecht te vinden zijn.

Iemand ervaring of een suggestie?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
SirLenncelot schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:55:
Ben zelf op zoek naar iets om op de deurhandels te plakken omdat die in het donker zo slecht te vinden zijn.

Iemand ervaring of een suggestie?
Glow in the dark door handle stickers :*)

https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A

Pagina: 1 ... 28 ... 41 Laatste

Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.