I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?
Ziet er goed uit,
Grotendeels wat ik ook wil aanschaffen voor de MY.
Heb je toevallig linkjes van die spullen?
Met name de matten ben ik in geïnteresseerd.
Welke matten heb je gekozen?jhoekwat schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:39:
Nu heb ik de volgende accesoires besteld voor m'n Tesla Model Y.
- S3XY Knob
- Vloermatten
- Magbak telefoonhouder
- Screenprotector
- Kofferbakmat
- Opbergbakken voor midden console
- Opbergbakken voor onder stoel
Zijn er nog accessoires waarvan jullie zeggen, die moet je echt niet vergeten.
Twee daarvan krijg ik vandaag toevallig net binnen :-)dChained schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:39:
Pimp my ride is hier ook langs geweest[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die automatten, zijn dat die van Taptes? Want ik zoek zoiets, maar dan misschien een goede nepper.
nerd_ehv_74 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:32:
[...]
Ziet er goed uit,
Grotendeels wat ik ook wil aanschaffen voor de MY.
Heb je toevallig linkjes van die spullen?
Met name de matten ben ik in geïnteresseerd.
Taptes had ik niet ontdekt. Volgens mij zijn dat maar 3 matten voor € 109?Roenie schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:55:
[...]
Twee daarvan krijg ik vandaag toevallig net binnen :-)
Die automatten, zijn dat die van Taptes? Want ik zoek zoiets, maar dan misschien een goede nepper.
A fijn, € 138 via de bekende Aliexpress weg voor de hele auto.
Andere spullen:
Alcantara piano lak platen
Middenconsole opbergvak
Heb ook nog de knopjes aangepakt, niet op de foto. Link 1 en link 2.
Anti slip cupholder
Opbergbak achter
[ Voor 3% gewijzigd door dChained op 03-02-2025 13:03 ]
Het gaat mij niet om de looks, puur functioneel gezien een voor- en na-vergelijking.
- Gebruik je ze op de voor én/of achteras?
- Zijn ze evt. eenvoudig te verwijderen? (in de zomer vind ik het niet zo'n issue, in de winter veel spray/viezigheid op zijkant/achterkant)
Eentje moet je wel vergeten: de screenprotector. Die kan meer ellende veroorzaken dan oplossen. Even in de topics zoeken op screenprotector en garantie.jhoekwat schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:39:
- S3XY Knob
- Vloermatten
- Magbak telefoonhouder
- Screenprotector
- Kofferbakmat
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Euh, nootjes eten in de auto?JBL-freak schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:23:
[...]
Voor welk probleem is dit de oplossing...

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Dat ene Mc frietje wat er altijd net tussen valt.JBL-freak schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:23:
[...]
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
https://wren.co/join/Devian
Spatlappen?jhoekwat schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:39:
- S3XY Knob
- Vloermatten
- Magbak telefoonhouder
- Screenprotector
- Kofferbakmat
Roosters voor de opening onder je stoel.jhoekwat schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:39:
- S3XY Knob
- Vloermatten
- Magbak telefoonhouder
- Screenprotector
- Kofferbakmat
Welke versie? Misschien heb ik wel interesse!Devian schreef op maandag 3 februari 2025 @ 18:24:
Ik heb 3 taptes matten liggen waar ik niets mee doe (2x voor, 1x achterbank). Zet ze later deze week wel op de v&a.
Ik ben er anders maar wat blij mee. Tegen de tijd dat mijn scherm stuk is trek ik hem er wel vanaf.bert pit schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:47:
[...]
Eentje moet je wel vergeten: de screenprotector. Die kan meer ellende veroorzaken dan oplossen. Even in de topics zoeken op screenprotector en garantie.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
De talloze keren dat mijn telefoon verdwijnt, of ik weer 1 of andere lipgloss van de vrouw ergens vandaan tover.JBL-freak schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:23:
[...]
Wil het graag uit proberen, maar vind het nieuwprijs iets aan de hoge kant.
Kon ik ook eindelijk die laatste S3XY button die niets lag te doen gebruiken. Eén klik is voor als het kleintje (m'n meisje) op de passagiersstoel zit, twee klikken voor de grote (moi). Leuk dat het ook werkt als je rijdt.
[ Voor 32% gewijzigd door TCMR op 04-02-2025 21:54 ]
Ik gebruik het vergelijkbaar: volle of lege kinderstoel achterin. Briljant.TCMR schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:21:
Ik moet het even kwijt: ik ben zo blij met de passenger-seat profielen in S3XY buttons. Man, wat een fantastisch concept is het toch, een auto die gewoon telkens beter wordt, soms met wat hulp van een paar Roemeense (white hat!) hackers
Kon ik ook eindelijk die laatste S3XY button die niets lag te doen gebruiken. Eén klik is voor als het kleintje (m'n meisje) op de passagiersstoel zit, twee klikken voor de grote (moi). Leuk dat het ook werkt als je rijdt.
Al heb ik wel dat hij soms verplaatst naar een random positie, maar na een tweede poging gaat het dan wel goed.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Bulgaars ;-) --> https://enhauto.com/contactsTCMR schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:21:
soms met wat hulp van een paar Roemeense (white hat!) hackers
En eens over je statement uiteraard!
[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 04-02-2025 16:38 . Reden: Hier is V&A (Overig) voor bedoeld ]
Ik was net bezig de stoelen naar voren aan het zetten om de bank weer op te klappen. En dat is ook een handig ding om achter een button te zetten.TCMR schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:21:
Ik moet het even kwijt: ik ben zo blij met de passenger-seat profielen in S3XY buttons. Man, wat een fantastisch concept is het toch, een auto die gewoon telkens beter wordt, soms met wat hulp van een paar Roemeense (white hat!) hackers
Daarmee dus verstandig om het niet te gebruiken. wel interessant dat ongeveer iedereen dit online wel aanraad. Waarom toch niet dan?bert pit schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:47:
[...]
Eentje moet je wel vergeten: de screenprotector. Die kan meer ellende veroorzaken dan oplossen. Even in de topics zoeken op screenprotector en garantie.
Er zijn meerdere mensen geweest die tijdens de garantie periode last kregen met het scherm dat voorzien was van een protector. Volgens Tesla was de protector de oorzaak en verviel daardoor de garantie.jhoekwat schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:50:
[...]
Daarmee dus verstandig om het niet te gebruiken. wel interessant dat ongeveer iedereen dit online wel aanraad. Waarom toch niet dan?
Het staat ook in de handleiding: https://www.tesla.com/own...ml?utm_source=chatgpt.com
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Heb je dit alleen met (mat)zwarte Plasti Dip gespoten of ook beschermd met een andere laag? Ik overweeg afwerken met https://www.plasti-dip.nl/shop/plasti-dip-spray-glossifier/mjvdzwet schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:43:
[...]
Plastidip of Motip plasti spray, heb ik zelf ook gedaan met het logo en de letters.
Advies, wacht tot het minimaal 15 graden is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daarmee is het misschien ook beter beschermt?
Ik heb de Motip Plasti Spray gebruikt. Ik wilde alles mat, dus heb er geen extra laag overheen gespoten.HobbeS schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:49:
[...]
Heb je dit alleen met (mat)zwarte Plasti Dip gespoten of ook beschermd met een andere laag? Ik overweeg afwerken met https://www.plasti-dip.nl/shop/plasti-dip-spray-glossifier/
Daarmee is het misschien ook beter beschermt?
Aanvulling: bij Motip wordt het ook aangeraden voor velgen, dus het kan wel wat hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door mjvdzwet op 04-02-2025 16:54 ]
Nutteloze accessoire. In 5,5 jaar Tesla geen krassen opgelopen. Anders dan een mobiele telefoon stop ik het Tesla scherm niet in mijn broekzak.jhoekwat schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:50:
[...]
Daarmee dus verstandig om het niet te gebruiken. wel interessant dat ongeveer iedereen dit online wel aanraad. Waarom toch niet dan?
[ Voor 11% gewijzigd door Gommert69 op 04-02-2025 18:07 ]
Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
Ik heb het zelf niet, maar die matte versies zijn wel chill hoor. Als de zon er op schijnt en het is een vingervlek festijn, zie je niks meer.Gommert69 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:06:
[...]
Nutteloze accessoire. In 5,5 jaar Tesla geen krassen opgelopen. Anders dan een mobiele telefoon stop ik het Tesla scherm niet in mijn broekzak.
Ben wel gecharmeerd van die wat je aan de hoek van het scherm monteert, maar ik hoor ook mensen roepen dat die er vanzelf afvalt
Ik heb de magbak besteld. Vandaag binnen gekregen en morgen ga ik hem erop plaatsen. Heb me er aardig in verdiept en veel goede reacties, wel een prijzig dingetje.nerd_ehv_74 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:44:
Iemand een goeie ervaring met een MagSafe houder/charger ?
Ben wel gecharmeerd van die wat je aan de hoek van het scherm monteert, maar ik hoor ook mensen roepen dat die er vanzelf afvalt
En lange termijn review kan ik je nog niet geven helaas
https://teslogic.co/pages/pro#shop-now
Ik heb een AWD, helaas niet met de "oude" motor die met dergelijke kitjes te upgraden is naar een performance model, maar de mod met +50PK en een acceleratie van 4,4 naar 3,7 moet zeker werken. Toch ruim 1000 euro goedkoper dan de "acceleration boost" van Tesla zelf en met wat meer mogelijkheden. Lijkt me toch een hele leuke upgrade voor $790, vooral omdat de meeste youtubers zeggen dat het verschil tussen 4,4 en 3,7 seconden echt wel heel goed voelbaar is en meer een "wow" geeft.
Mits tesla er niet in de toekomst een stokje voor gaat steken.
Ingenext (met een module van 1000 dollar) publiceren op hun site dat alle softwareversies compatible zijn en updaten die pagina direct als er een update is. Ook hebben ze een "nice try" module, die detectie blijkbaar onmogelijk moet maken.
Teslogic heeft bovenstaande niet, maar beweert iig dat het met alle versies werkt. Ik heb ze even gemaild met de vraag of ze op een vergelijkbare manier als Ingenext de detectie onmogelijk maken.
Garantie is bij mij geen issue aangezien deze over 8000km verloopt. Al zal tesla ook altijd moeten bewijzen dat het aan zo'n module had gelegen als ze garantie op de motor weigeren.
Mochten deze modules geen optie zijn, dan is er natuurlijk altijd nog de acceleration boost via de app. 1800 Euro voor een auto van 18k die al 180k heeft gelopen doet echter net wat te pijnlijk voor een "speeltje" erbij op de auto.
[ Voor 3% gewijzigd door DaneV op 04-02-2025 20:54 ]
Tot nu prima. Zitten goed, stevig en makkelijk af te doen.Mevius schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 17:34:
[...]
Wat is je eerste indruk van de matten? Ben zelf ook in de markt voor een fatsoenlijke set en zoek een combinatie tussen praktisch (rubber, randen) en netjes (velours).
Nooit gezien. Alleen als het scherm uit is zie je vingers, maar als het scherm uit is zit ik nooit in de auto...gebruikershaes schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:36:
[...]
Ik heb het zelf niet, maar die matte versies zijn wel chill hoor. Als de zon er op schijnt en het is een vingervlek festijn, zie je niks meer.
Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
Ik denk dat niemand die weg doet omdat het fijn werktMWDKing schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:04:
Ik vind de S3XY knob nieuw vrij prijzig. Maar tweedehands kan ik ze echt vinden op Marktplaats. Heeft iemand ervaring met een ander platform waar ze wel verkocht worden?
Prijzig? Voor één functie vond ik de prijs al meevallen laat staan alle andere functies die ik inmiddels in gebruik hebMWDKing schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:04:
Ik vind de S3XY knob nieuw vrij prijzig. Maar tweedehands kan ik ze echt vinden op Marktplaats. Heeft iemand ervaring met een ander platform waar ze wel verkocht worden?
Gewoon op die bestelknop van Enhauto klikken, betalen en voor de brievenbus gaan zitten.
Later na installatie en gebruik kom je hier weer terug om te vertellen dat het de aankoop dubbel en dwars waard was
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Haha, Ok yolo dan maar. Heb al 5j een M3 gehad en echt nooit behoefte aan knoppen gehad. Gisteren een MY opgehaald en ging daarom eens in de topic snuffelen. De S3XY spullen staan bovenaan de lijst voor velen blijkbaarRaRo74 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:15:
[...]
Prijzig? Voor één functie vond ik de prijs al meevallen laat staan alle andere functies die ik inmiddels in gebruik heb![]()
Gewoon op die bestelknop van Enhauto klikken, betalen en voor de brievenbus gaan zitten.
Later na installatie en gebruik kom je hier weer terug om te vertellen dat het de aankoop dubbel en dwars waard was
Maar ik vraag me dan af; is dat gewoon omdat je een 'standaard' dashboard gewend bent, of zijn er ook velen die de S3XY knob ook waarderen na al een aantal jaar zonder te hebben gereden?
Enige nuttige lijkt me;
1. Autopilot weer aan na rijstrookwissel. Ik merkte in de MY dat als je autopilot enable instelde met '1x naar benden' met de stalk, dat dan zelfs de adaptive cruise control uitschakelde als je je knipper aan doet. Super k*t. Dat was gelukkig al meteen opgelost als je AP instelt op '2x naar beneden' met stalk, dan blijft ACC wel aan. Maar dan nog zou AP heractiveren chill zijn.
2. De frunk kunnen openen via bijv. deur hendel, zonder de app te hoeven gebruiken of in de auto te duiken voor het scherm.
Dan heb je ook genoeg aan alleen de commander.MWDKing schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:36:
[...]
Haha, Ok yolo dan maar. Heb al 5j een M3 gehad en echt nooit behoefte aan knoppen gehad. Gisteren een MY opgehaald en ging daarom eens in de topic snuffelen. De S3XY spullen staan bovenaan de lijst voor velen blijkbaar.
Maar ik vraag me dan af; is dat gewoon omdat je een 'standaard' dashboard gewend bent, of zijn er ook velen die de S3XY knob ook waarderen na al een aantal jaar zonder te hebben gereden?
Enige nuttige lijkt me;
1. Autopilot weer aan na rijstrookwissel. Ik merkte in de MY dat als je autopilot enable instelde met '1x naar benden' met de stalk, dat dan zelfs de adaptive cruise control uitschakelde als je je knipper aan doet. Super k*t. Dat was gelukkig al meteen opgelost als je AP instelt op '2x naar beneden' met stalk, dan blijft ACC wel aan. Maar dan nog zou AP heractiveren chill zijn.
2. De frunk kunnen openen via bijv. deur hendel, zonder de app te hoeven gebruiken of in de auto te duiken voor het scherm.
En daarvoor heb je de knob niet nodig, commander voldoende, evt een button voor een shortcut, zoals dashboardkastje openen. Ik zou niet weten wat ik met de knob moet, anderen zweren erbij, dus even overwegen wat je ermee wilt.MWDKing schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:36:
[...]
Haha, Ok yolo dan maar. Heb al 5j een M3 gehad en echt nooit behoefte aan knoppen gehad. Gisteren een MY opgehaald en ging daarom eens in de topic snuffelen. De S3XY spullen staan bovenaan de lijst voor velen blijkbaar.
Enige nuttige lijkt me;
Nice, heb je de nieuwe? Ik zit ook met een schuin oog te kijken, al heb ik eigenlijk nog te weinig km-ers op mijn m3 staan.
Dan is alleen de commander een goede optie denk ik.GVR schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:55:
[...]
En daarvoor heb je de knob niet nodig, commander voldoende, evt een button voor een shortcut, zoals dashboardkastje openen. Ik zou niet weten wat ik met de knob moet, anderen zweren erbij, dus even overwegen wat je ermee wilt.
Ze zijn natuurlijk wel weer zo slim dat je in de package zegmaar 65€ bespaard op de 200€ kostende knob. Ik ga nog eens kijken of ik wat ana die knob heb.
Nee helaas. Ik heb denk ik 1 van de allerlaatste MY RWDs opgehaald (voorraad). Het is een leaseauto. De LM wilde nu deze leveren en niet de nieuwe. Althans, dan had ik mijn bestelling uit nov-24 moeten annuleren en een nieuwe bestelling moeten doen. Maar de prijzen waren zelfs voor dezelfde auto bij de LM enorm omhoog gegaan, dus toen maar de bestelling laten staan. Was een prima deal.Kurios schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:38:
[...]
Nice, heb je de nieuwe? Ik zit ook met een schuin oog te kijken, al heb ik eigenlijk nog te weinig km-ers op mijn m3 staan.
Kijk ook of je kortingcodes kunt vinden. Bjorn was er 1 als ik het goed heb.MWDKing schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:36:
[...]
Enige nuttige lijkt me;
Nice, scheelt 10%. Ff kijken of er nog beter zijngjcvro schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:45:
[...]
Kijk ook of je kortingcodes kunt vinden. Bjorn was er 1 als ik het goed heb.
Black friday.. toen kon je ze combineren. Was er toen nog 1, maar die weet ik zo niet meer.MWDKing schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:46:
[...]
Nice, scheelt 10%. Ff kijken of er nog beter zijn
De andere code was PATRON maar die is niet meer actief, dus denk dat het bij die 10% blijft
[ Voor 15% gewijzigd door gjcvro op 07-02-2025 22:15 ]
Waarvoor gebruik je de button?Rogar schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:34:
Eens met hierboven! Heb alleen de commander en 1 button (verstopt onder het handvat om de armsteun open te trekken).
Waar heb je deze gekocht? Obv de verpakking vind ik niet dezelfde? Dat rubberen inzetstuk lijkt mij wel praktisch tegen slijtage.nerd_ehv_74 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:48:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Na veel dubben over welke matten ik moest kopen toch gekozen voor velours ipv rubber maar wel de zgn premium variant die beetje dikker is.
Leuke daarbij vond ik de optie om het stiksel een kleurtje te geven dus gekozen voor blauw aangezien de MY ook blauw wordt.
https://www.justcarpets.n...-y-from-2021/var1/luxury/Beekforel schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 08:06:
[...]
Waar heb je deze gekocht? Obv de verpakking vind ik niet dezelfde? Dat rubberen inzetstuk lijkt mij wel praktisch tegen slijtage.
Ah, je schreef premium maar bedoelde luxury.
Hier ook 5 jaar een m3 en nu een MY. De knob in het leasebedrag mee laten nemen. Ik had nog voldoende ruimte in het lease budget. 2 knoppen er bij gedaan maar die gebruik ik niet.MWDKing schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:36:
[...]
Enige nuttige lijkt me;
Ik gebruik de knob voor:
- Lichten aan doen als het niet vanzelf gaat maar ik het nodig vind
- passagiers deuren openen voor mensen die dat lastig vinden
- passagiers deur openen om mijn tas te pakken. Scheelt een handeling
- dashboard kastje openen
En de commander ingesteld dat hij de kabel unlocked wanneer ik de hendel inhoud van de passagiers deur, die ik altijd open om mijn tas er in te leggen.
1 klik: laadpoort en trunk open (handig als je gaat laden publiek)
2 klikjes: binnenverlichting aan/uit
Long press: binnen- en buitenspiegel dimmen aan/uit
Neem alleen een commander, eventueel met 2 buttons.MWDKing schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:36:
[...]
Enige nuttige lijkt me;
Ik heb de knoppen in eigen gemaakte flippers gestopt.
https://github.com/Imagin...ks#tesla-paddles-flippers
De KNOB vind ik ook duur en de knoppen gebruik ik af en toe. Ik zet er AP mee aan, de passagiersstoel tetugzetten in een opgeslagen stand, dashboardkastje openen, ruitenwisser tussen off en auto wisselen, recirculatie aan/uit en ruitenwissers uit forceren.
Verder is de snelheidslimiet plingel onderdrukken en AP asn na baanwissel heilig.
De LED balk in de M3H als extra blindspot indicator is ook leuk.
Tevens ben ik op zoek naar een fietsenrek en koffers die op de trekhaak passen, maar dat is volgens mij niet reaal specifiek. Maar mocht je een tip hebben, dan voel ik me aanbevolen
Memories of yesterday, will grow, but never die
Ik gebruik altijd grote(re) sporttassen, die passen altijd, welke auto je ook hebt, hoe raar de vorm ook is.Bint schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 19:44:
Heeft iemand hier een speciale MY tassenset in gebruik? Ik ben bang dat mijn koffers niet gaan passen, dus ben op zoek naar iets dat de ruimte optimaal benut.
Tevens ben ik op zoek naar een fietsenrek en koffers die op de trekhaak passen, maar dat is volgens mij niet reaal specifiek. Maar mocht je een tip hebben, dan voel ik me aanbevolen
Serieus?? Er passen gewoon twee koffers in de kofferbak van de model 3, dus in de Y al helemaalBint schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 19:44:
Heeft iemand hier een speciale MY tassenset in gebruik? Ik ben bang dat mijn koffers niet gaan passen, dus ben op zoek naar iets dat de ruimte optimaal benut.
Yup. Ik heb grote koffers. En al neem ik zelf nooit veel kleren mee, mijn vrouw en dochters denken daar anders over op vakantie. Daarbij prop ik nog wat kratten en andere spullen erin, dan is efficiënt kunnen inladen wel een dingetje.Rogar schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 20:08:
[...]
Serieus?? Er passen gewoon twee koffers in de kofferbak van de model 3, dus in de Y al helemaal
3 grote koffers gaan echt wel passen in een Y. Je kan evt. een proefrit plannen en langs huis rijden en passen.Bint schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 20:48:
[...]
Yup. Ik heb grote koffers. En al neem ik zelf nooit veel kleren mee, mijn vrouw en dochters denken daar anders over op vakantie. Daarbij prop ik nog wat kratten en andere spullen erin, dan is efficiënt kunnen inladen wel een dingetje.
Anders car-bags proberen?
Zou zeggen als je die MY hebt kunt je altijd nog kijken of alle beatycases van de dames erin passen?
Bij mij vlakbij kon ik een onbemande testrit plannen via de app.
Dan staat er gewoon een MY op je te wachten die je met de app kunt unlocken en een uur mag gebruiken. Kun je ff thuis gaan passen…
Ik heb ook nog een knop ingesteld om de autodim functie van de spiegels uit/in te schakelen. Vooral in de stad vind ik ze te donker, dus schakel ik de autodim uit. Toch wel prettig om achteropkomende fietsers te kunnen zien.MWDKing schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:36:
[...]
Enige nuttige lijkt me;
No matter the age, never lose the Kramer inside
Dank voor de tip! Daar ga ik even naar kijken en mee experimenteren.Hmtsjmftsch schreef op zondag 9 februari 2025 @ 00:16:
[...]
Ik heb ook nog een knop ingesteld om de autodim functie van de spiegels uit/in te schakelen. Vooral in de stad vind ik ze te donker, dus schakel ik de autodim uit. Toch wel prettig om achteropkomende fietsers te kunnen zien.
Toch maar een weblog?
jouw 1 klik instelling vind ik ook wel handig. Ga ik ook instellen.Rogar schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 09:17:
[...]
Heb zelf 2 buttons onder de greep van de armsteun
Button 1
- 1 klik = auto-pilot aan
- 2 klikjes = snelheid met 5 km/h omhoog bij auto-pilots/TACC
- Long press = snelheid met 5km/h naar beneden
Button 2
- 1 klik = rechter knipperlicht
- 2 klikjes = linker knipperlicht
- long press ongebruikt. wordt optie 1 van rogar
Ik weet dat het groot is. Ik heb al gepast: er past welgeteld één van mijn koffers in, de tweede niet. Vandaar mijn vraag naar alternatievennerd_ehv_74 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:19:
De kofferruimte van MY is 850 liter. Dat is enorm.
Zou zeggen als je die MY hebt kunt je altijd nog kijken of alle beatycases van de dames erin passen?
Bij mij vlakbij kon ik een onbemande testrit plannen via de app.
Dan staat er gewoon een MY op je te wachten die je met de app kunt unlocken en een uur mag gebruiken. Kun je ff thuis gaan passen…
Euh je weet zeker dat het als koffer verkocht werd, niet als bagagewagen?Bint schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:59:
k heb al gepast: er past welgeteld één van mijn koffers in
[ Voor 10% gewijzigd door MWDKing op 09-02-2025 23:39 ]
Die eerste is wel handig! En hoe doe je dat als je terug bij je auto komt na publiek laden?Rogar schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 09:17:
[...]
Ik vind de frunk altijd maar onhandig te openen, maar het is wel een mooie plek voor de laadkabel.
Hij is wel glad(jes) ja, ik heb hem hier zelf ook. Nog niet meegemaakt dat ik spullen hoorde schuiven overigens.MWDKing schreef op zondag 9 februari 2025 @ 23:38:
Ik heb een Spigen kofferbak mat besteld voor ca. 50€. Achteraf twijfel ik, want het lijkt nogal een glad materiaal op de foto's. Ik zal laten weten of het wat is zodra die binnen is.
Ben je er tevreden over?FL_ schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:28:
[...]
Hij is wel glad(jes) ja, ik heb hem hier zelf ook. Nog niet meegemaakt dat ik spullen hoorde schuiven overigens.
Wat betreft bescherming wel, en tot nu toe is ie wel heel makkelijk om schoon te maken (stofzuigen), maar op basis van de afbeeldingen had ik toen zelf een wat meer rubberen/"sturdy" gevoel erbij verwacht.
Hij heeft nu wel al wat mishandeling overleefd (stoeptegels, gereedschapskisten), dus wat dat betreft zit het goed, maar voor de look en feel weet ik niet of ik anders toch gewoon voor die van Tesla zelf was gegaan (die toen lang niet beschikbaar was).
Dit klinkt dan toch wel heel handig..Rogar schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 09:17:
[...]
Wie weet ooit toch over tot het aanschaffen van een Commander met buttons.
Thx! Ik zie geen Model Y kofferbak mat in de Tesla app. Misschien wordt die niet meer verkocht.FL_ schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:39:
[...]
Wat betreft bescherming wel, en tot nu toe is ie wel heel makkelijk om schoon te maken (stofzuigen), maar op basis van de afbeeldingen had ik toen zelf een wat meer rubberen/"sturdy" gevoel erbij verwacht.
Hij heeft nu wel al wat mishandeling overleefd (stoeptegels, gereedschapskisten), dus wat dat betreft zit het goed, maar voor de look en feel weet ik niet of ik anders toch gewoon voor die van Tesla zelf was gegaan (die toen lang niet beschikbaar was).
Trunk, niet frunkMWDKing schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:20:
[...]
Die eerste is wel handig! En hoe doe je dat als je terug bij je auto komt na publiek laden?
Ik vind de frunk altijd maar onhandig te openen, maar het is wel een mooie plek voor de laadkabel.

Anders kom ik toch snel op de klassieke Thules uit die uiteraard een heel ander formaat hebben...
Aanhanger kopen.Bint schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:59:
[...]
Ik weet dat het groot is. Ik heb al gepast: er past welgeteld één van mijn koffers in, de tweede niet. Vandaar mijn vraag naar alternatievenToch bedankt voor het meedenken!
Best zo'n paardentrailer, daar kan wat in.
Sony A7 iv en wat recycled glas
[ Voor 92% gewijzigd door We Are Borg op 11-02-2025 21:48 ]
Eentje knopje achterkant van het stuur.dChained schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:32:
[...]
Dit klinkt dan toch wel heel handig..
Wie weet ooit toch over tot het aanschaffen van een Commander met buttons.
1 klik; auto pilot aan/uit
2 klik; dubble knipper gevarenlichten; (thank you functie) of een paar keer bij file\
lang drukken; dubble horn kort. (groet in de straat)
Toch maar een weblog?
Fantastische oplossing. Vrouw en kinderen daarin, dan passen de koffers zeker in de auto. 👍🏻Tommie12 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:05:
[...]
Aanhanger kopen.
Best zo'n paardentrailer, daar kan wat in.
Ik heb een Raspberry Pi met Teslamate er in zitten. Daar ook een Canbus controller aangehangen.Hmtsjmftsch schreef op zondag 9 februari 2025 @ 00:16:
[...]
Ik heb ook nog een knop ingesteld om de autodim functie van de spiegels uit/in te schakelen. Vooral in de stad vind ik ze te donker, dus schakel ik de autodim uit. Toch wel prettig om achteropkomende fietsers te kunnen zien.
Ik annuleer nu het dimmen onder de 58km/u.
De suggestie ligt ook al bij Enhauto.
Kun je ons van een update voorzien? Wat zijn je ervaringen tot dusver?jhoekwat schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:52:
Ik heb de magbak besteld. Vandaag binnen gekregen en morgen ga ik hem erop plaatsen. Heb me er aardig in verdiept en veel goede reacties, wel een prijzig dingetje.
En lange termijn review kan ik je nog niet geven helaas
Misschien een foto’tje?
Overweeg om deze zelf ook te bestellen nav de nieuwe telefooncamera’s welke geplaatst gaan worden.
Ik heb dezeBulldog schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:59:
[...]
Kun je ons van een update voorzien? Wat zijn je ervaringen tot dusver?
Misschien een foto’tje?
Overweeg om deze zelf ook te bestellen nav de nieuwe telefooncamera’s welke geplaatst gaan worden.
al een paar jaar en werkt prima. Zowel de gewone- als de Max iPhones passen erin, laden goed op en je kunt hem als extra scherm gebruiken , Flitsmeister , Waze etc.
:no_upscale():strip_exif()/f/image/o7TBbL9fawOerSsbrUFWKwkE.webp?f=user_large)
Iemand een idee?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Wat? Werkt dit ook zo in de highland (dus zonder standaard stalk)? Nooit geweten, grootste ergernis die ik hebMWDKing schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:36:
[...]

PSN: DutchTrickle PVoutput
Als de instelling op 2 klikken staat gaat bij een rijbaanwissel AP uit en valt hij terug op TACC.Maverick schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:12:
[...]
Wat? Werkt dit ook zo in de highland (dus zonder standaard stalk)? Nooit geweten, grootste ergernis die ik heb
Ga dit vanmiddag gelijk porberen. Vond het altijd bloed irritant dat als ik zelf sturen aan had staan dat dan de hele tijd de cruise control ook uit ging bij een rijbaanwissel, of als hij ergens niet genoeg zicht had om hem in te schakelen.mjvdzwet schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:24:
[...]
Als de instelling op 2 klikken staat gaat bij een rijbaanwissel AP uit en valt hij terug op TACC.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ik heb dit en dit.Damian schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:04:
Ik ben op zoek naar onderstaand setje. Echter niet in dat sneue nep carbon maar gewoon mat zwart. Ik heb de middenconsole al voorzien van mooi mat zwart om het pianolak te verstoppen, nu de deutrim nog in de auto.
[Afbeelding]
Iemand een idee?
Passen voor 99% goed. Heb even geen foto, maar zeer tevreden. Is wel Alcantara, maar wellicht in hun shop ook mat zwart te vinden?
Ja die had ik wel gevonden, heeft niet meteen de voorkeur, maar als de mat zwarte variant niet te vinden is zal dit de next best thing zijn denk ik.dChained schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:51:
[...]
Ik heb dit en dit.
Passen voor 99% goed. Heb even geen foto, maar zeer tevreden. Is wel Alcantara, maar wellicht in hun shop ook mat zwart te vinden?
Ik zit erover na te denken om de midden console van een 2019 model te retrofitten met het nieuwe model. Het blijkt dus dat alles over kan met een paar extra onderdelen en dan heb je de middenconsole van het nieuwere model. Ben je ook meteen van de pianolak daar afDamian schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:04:
Ik ben op zoek naar onderstaand setje. Echter niet in dat sneue nep carbon maar gewoon mat zwart. Ik heb de middenconsole al voorzien van mooi mat zwart om het pianolak te verstoppen, nu de deutrim nog in de auto.
[Afbeelding]
Iemand een idee?
He he goeieDaniel. schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:10:
[...]
Ik zit erover na te denken om de midden console van een 2019 model te retrofitten met het nieuwe model. Het blijkt dus dat alles over kan met een paar extra onderdelen en dan heb je de middenconsole van het nieuwere model. Ben je ook meteen van de pianolak daar af
Zo te zien geeneens extra onderdelen nodig
Data usb ook nodig.Damian schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:19:
[...]
He he goeie
[YouTube: Tesla Model 3, center console UPGRADE, 2018-2021 to 2022+]
Zo te zien geeneens extra onderdelen nodigWel de kaartlezer omzetten, die is gepaired aan de auto.
Schijnt ook weer te maken te hebben met welke versie 2.0 console je hebt. Ergens eind 2021 hebben ze data in de middenconsole weg gehaald en verplaatst naar het handschoenenkastje.
Hele verhaal gaat sowieso het beste werken met een >01/2019 M3, anders moet je ook weer met CANBUS harnas adapters aan de gang.
[ Voor 41% gewijzigd door Damian op 12-02-2025 15:57 ]
Iets van witte kabel en een blauwe. Ik heb een december 2019 dus dan heb je dat issue niet.Damian schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:47:
[...]
Schijnt ook weer te maken te hebben met welke versie 2.0 console je hebt. Ergens eind 2021 hebben ze data in de middenconsole weg gehaald en verplaatst naar het handschoenenkastje.
Hele verhaal gaat sowieso het beste werken met een >01/2019 M3, anders moet je ook weer met CANBUS harnas adapters aan de gang.
Dat is de CANBUS inderdaad. Die is 20aderig en wit <2019 en 26 aderig en blauw >01-2019.Daniel. schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:58:
[...]
Iets van witte kabel en een blauwe. Ik heb een december 2019 dus dan heb je dat issue niet.
Daar zit nu mijn S3Xy Buttons commander tussen gespliced.
Staat volgens mij een paar keer genoemd onder handige instellingen, maar ik weet niet waar ik het precies heb gezien. En met de commander kun je hem ook weer na een x aantal seconden aan laten gaan. enige irritante wat er van overblijft is de continu ploink van uit- en aanzetten.Maverick schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:31:
[...]
Ga dit vanmiddag gelijk porberen. Vond het altijd bloed irritant dat als ik zelf sturen aan had staan dat dan de hele tijd de cruise control ook uit ging bij een rijbaanwissel, of als hij ergens niet genoeg zicht had om hem in te schakelen.
En die ploink weet wat minder irritant maken met Joe mode en de cirkel is rond.gjcvro schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:01:
[...]
Staat volgens mij een paar keer genoemd onder handige instellingen, maar ik weet niet waar ik het precies heb gezien. En met de commander kun je hem ook weer na een x aantal seconden aan laten gaan. enige irritante wat er van overblijft is de continu ploink van uit- en aanzetten.
Nee, hij blijft irritant. Joe mode staat al vanaf dag 1 aan, hoe niet zo van overbodige luide signalen.GVR schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:06:
[...]
En die ploink weet wat minder irritant maken met Joe mode en de cirkel is rond.
Ik wil het hervatten iets langer uitstellen, zodat ik precies 1 auto in kan halen en weer terug naar rechts, kijken of dat wat scheelt, nou is inhalen elke keer 4 keer ploink, uit, aan, weer uit bij teruggaan en weer aan.
[ Voor 7% gewijzigd door gjcvro op 12-02-2025 22:08 ]
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.