Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
Codeslot?voog schreef op zondag 12 januari 2025 @ 14:02:
Na gister een proefrit gemaakt te hebben in de Model 3 is de kans toch wel erg groot dat deze mijn volgende auto wordt, als vervanger van mijn Octavia. Nu is het gevolg dat ik eigenlijk alleen nog een huissleutel in mijn broekzak heb. Ik kan me niet voorstellen dat ik daar de enige in ben, hebben jullie nog interessante ideeën als sleutelhanger? Ik kom niet verder dan een AirTag of een Smart Lock (en sleutelloos door het leven gaan).
Dan hoef je helemaal niets meer bij je te hebben om je huis in te komen
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Is ook een optie idd, ben vooral benieuwd hoe jullie een beetje massa/body geven aan de enige overgebleven sleutel die toegevoegde waarde is op de een of ander manier.RaRo74 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 14:23:
[...]
Codeslot?
Dan hoef je helemaal niets meer bij je te hebben om je huis in te komen
AirTag idd.voog schreef op zondag 12 januari 2025 @ 14:57:
[...]
ben vooral benieuwd hoe jullie een beetje massa/body geven aan de enige overgebleven sleutel
Maar als ik geen huurhuis had dan had ik m’n sloten vervangen door iets waardoor ik helemaal geen sleutel meer nodig zou hebben.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
De sleutel ligt in mijn auto welke ik open met mijn Watchvoog schreef op zondag 12 januari 2025 @ 14:57:
[...]
Is ook een optie idd, ben vooral benieuwd hoe jullie een beetje massa/body geven aan de enige overgebleven sleutel die toegevoegde waarde is op de een of ander manier.
Daarmee hoef ik helemaal niets meer op zak te hebben
Ik heb de Nitecore Tiki aan m’n huissleutel hangen, ideaal. Op te laden met USB-C en geeft een hele bak licht.voog schreef op zondag 12 januari 2025 @ 14:02:
Na gister een proefrit gemaakt te hebben in de Model 3 is de kans toch wel erg groot dat deze mijn volgende auto wordt, als vervanger van mijn Octavia. Nu is het gevolg dat ik eigenlijk alleen nog een huissleutel in mijn broekzak heb. Ik kan me niet voorstellen dat ik daar de enige in ben, hebben jullie nog interessante ideeën als sleutelhanger? Ik kom niet verder dan een AirTag of een Smart Lock (en sleutelloos door het leven gaan).
https://www.knivesandtool...ngerzaklamp-300-lumen.htm
[ Voor 7% gewijzigd door Cereal op 12-01-2025 17:00 ]
Je gaat vast weleens zonder auto op pad toch?RaRo74 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 16:41:
[...]
De sleutel ligt in mijn auto welke ik open met mijn Watch![]()
Daarmee hoef ik helemaal niets meer op zak te hebben
Dan staat deze voor de huisdeursanger1981 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:19:
[...]
Je gaat vast weleens zonder auto op pad toch?
Oh, haha, dat ik daar nooit eerder aan gedacht heb
[ Voor 16% gewijzigd door Radiodurans op 12-01-2025 18:46 ]
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Ik heb altijd de huissleutel met als sleutelhanger een omgesmolten tesla kaart in een druppel/tag bij me. Dan kan ik ook als ik m’n telefoon kwijtraak ofzo de auto in.voog schreef op zondag 12 januari 2025 @ 14:02:
Zo’n nfc pas kan je in pure aceton laten oplossen en dan in een lege tag vouwen en dicht lijmen. Gaat nu al ruim 5 jaar goed
Ziet er solide uit, heb je hier een linkje van?Hongy schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:42:
De organiser voor onder het scherm is binnen en vind het een nette oplossing om dingen op te bergen die ik niet in de console wil bewaren. Voornamelijk de dingen die je bij in en uitstappen wil opbergen en meenemen of tijdens het rijden wil pakken.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb de goedkope AliExpress variant hiervan aan mijn huissleutel hangen, en voor de €3,22 dat ik er indertijd voor heb betaald, ben ik tevreden.Cereal schreef op zondag 12 januari 2025 @ 16:58:
[...]
Ik heb de Nitecore Tiki aan m’n huissleutel hangen, ideaal. Op te laden met USB-C en geeft een hele bak licht.
https://www.knivesandtool...ngerzaklamp-300-lumen.htm
Ondertussen is die €4,43 zo te zien.
https://nl.aliexpress.com/item/1005006134902903.html?
Had het voor +/- €27 kunnen bestellen.Fromz schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:28:
[...]
Ziet er solide uit, heb je hier een linkje van?
https://nl.aliexpress.com...LjA.&gatewayAdapt=glo2nld
dure softclose bij elkaarDn Tinus schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:11:
Update van de kapotte soft close, de rekening was 410 euro
Auwww...Dn Tinus schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:11:
Update van de kapotte soft close, de rekening was 410 euro
Vervelende ervaring dus met die softclose. Las dat de monteur ook via de staalkabel trekkende er geen verandering meer in kreeg...
Geeft mij weinig vertrouwen in de huidige ontwerpen van de softclose (Ali) setjes en ik ga het dan ook nog maar niet kopen.
Wie weet kunnen we ooit de set overbouwen die vermoedelijk origineel in de nieuwe MY komt (volledig elektrisch openen/sluiten)
Gelukkig is het bij jou gemaakt en al het rottende eten er uit. Weet je ook 'hoe' ze bij Tesla zelf uiteindelijk de frunk hebben kunnen openen?
Wat ik heb begrepen is dat ze vanuit onder de bodemplaat hebben weggehaald, de ventilator en nog een ander onderdeel. volgens mij ook een stuk bumper losgemaakt.Allewijn schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:44:
[...]
Auwww...![]()
Vervelende ervaring dus met die softclose. Las dat de monteur ook via de staalkabel trekkende er geen verandering meer in kreeg...
Geeft mij weinig vertrouwen in de huidige ontwerpen van de softclose (Ali) setjes en ik ga het dan ook nog maar niet kopen.
Wie weet kunnen we ooit de set overbouwen die vermoedelijk origineel in de nieuwe MY komt (volledig elektrisch openen/sluiten)![]()
Gelukkig is het bij jou gemaakt en al het rottende eten er uit. Weet je ook 'hoe' ze bij Tesla zelf uiteindelijk de frunk hebben kunnen openen?
Maar de auto stond wel op de brug, dus makkelijker werken dan eronder liggen.
Was alsnog bijna 2 uur werk
In het begin had ik 0 issues met het unlocken van mijn Model Y (aug 2024) met mijn telefoon in mijn broekzak. Sinds een maand heb ik nu steeds vaker dat ik naast de auto sta, aan de handgreep trek en er gebeurt niks, ja sentry begint te filmen.. Enorm vervelend, vooral als het regent. Telefoon lijkt niet te verbinden, of het duurt enorm lang. Denk dat het 8/10 keer wel goed gaat. Zowel mijn vrouw (iPhone 15) en ik (Pixel 9 Fold) hebben hetzelfde. Enige wat lijkt te werken is Bluetooth uitschakelen/inschakelen voordat ik richting de auto loop. Andere oplossingen lijken niet te werken bij mij die worden voorgesteld (key resetten, bluetooth settings, keep alive etc etc).
Ik gebruik ongeveer 2 jaar de Tesla Key Fob en kan niet meer zonder. Even snel de frunk openen dan wel trunk openen/sluiten kan ook, het werkt feilloos. Ook vind ik het automatisch vergrendelen soms te lang duren en sluit ik de auto handmatig zeker wanneer ik met spullen in de auto sta geparkeerd. Ik gebruik het ook thuis om de laadkabel te ontgrendelen.kaka schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:38:
Iemand hier die de Tesla Key Fob gebruikt en ervaring kan delen? Overweeg om deze aan te schaffen.
In het begin had ik 0 issues met het unlocken van mijn Model Y (aug 2024) met mijn telefoon in mijn broekzak. Sinds een maand heb ik nu steeds vaker dat ik naast de auto sta, aan de handgreep trek en er gebeurt niks, ja sentry begint te filmen.. Enorm vervelend, vooral als het regent. Telefoon lijkt niet te verbinden, of het duurt enorm lang. Denk dat het 8/10 keer wel goed gaat. Zowel mijn vrouw (iPhone 15) en ik (Pixel 9 Fold) hebben hetzelfde. Enige wat lijkt te werken is Bluetooth uitschakelen/inschakelen voordat ik richting de auto loop. Andere oplossingen lijken niet te werken bij mij die worden voorgesteld (key resetten, bluetooth settings, keep alive etc etc).
[ Voor 7% gewijzigd door sawtomyer op 14-01-2025 12:48 ]
@kaka, Ik heb nu ongeveer 1,5 jaar een key fob en ik heb dezelfde ervaring als die van @sawtomyer.sawtomyer schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:44:
[...]
Ik gebruik ongeveer 2 jaar de Tesla Key Fob en kan niet meer zonder. Even snel de frunk openen dan wel trunk openen/sluiten kan ook, het werkt feilloos. Ook vind ik het automatisch vergrendelen soms te lang duren en sluit ik de auto handmatig zeker wanneer ik met spullen in de auto sta geparkeerd. Ik gebruik het ook thuis om de laadkabel te ontgrendelen.
Ik heb wel de oudere versie, die dus niet automatisch de auto opent/sluit, maar ik gebruik de fob naast mijn telefoon. Maar vooral het makkelijk openen van de frunk, trunk en het loskoppelen van de laadkabel of openen van de laadpoort zijn vooral erg handig.
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Hi Allewijn,Allewijn schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:44:
[...]
Auwww...![]()
Wie weet kunnen we ooit de set overbouwen die vermoedelijk origineel in de nieuwe MY komt (volledig elektrisch openen/sluiten)![]()
Had jij de soft close die uit 2 losse onderdeel bestaat of 1 onderdeel? Hoe ik het begrijp is de softclose die uit twee delen bestaat minder betrouwbaar. Mijn softclose heb ik deze week ontvangen (bestaat uit 1 deel). besteld van Ali, maar ik ben er nog niet over uit om deze te monteren.. Ik ga het of retourneren of uit elkaar halen om te kijken of ik het waterdicht kan maken. Want ik zie nu al dat het motor compartiment niet waterdicht is.
@sawtomyer @adjego bedankt voor jullie reacties.adjego schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:51:
[...]
@kaka, Ik heb nu ongeveer 1,5 jaar een key fob en ik heb dezelfde ervaring als die van @sawtomyer.
Ik heb wel de oudere versie, die dus niet automatisch de auto opent/sluit, maar ik gebruik de fob naast mijn telefoon. Maar vooral het makkelijk openen van de frunk, trunk en het loskoppelen van de laadkabel of openen van de laadpoort zijn vooral erg handig.
Goed om te weten dat er ook een "oudere" versie is, zat ook te kijken naar tweede-hands namelijk. Hoe zijn die oudere versies te herkennen?
Letters zitten in een malletje met een plak laagje achterop.
Vraag me af of die wasstraat bestendig zijn
https://www.amazon.nl/dp/..._dt_b_fed_asin_title&th=1
[ Voor 7% gewijzigd door RF1000 op 14-01-2025 12:56 ]
[ Voor 97% gewijzigd door RF1000 op 14-01-2025 12:57 ]
Dat vermoeden werd 3 berichten later toch al ontkracht? Als ik op mijn M3 '24 de bestuurdersdeur open heb staan staat op die plek ook: deur sluiten. Maar dat gaat helaas niet vanzelfAllewijn schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:44:
[...]
Wie weet kunnen we ooit de set overbouwen die vermoedelijk origineel in de nieuwe MY komt (volledig elektrisch openen/sluiten)
Ik heb helemaal geen softclose gekocht.sawtomyer schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:52:
[...]
Hi Allewijn,
Had jij de soft close die uit 2 losse onderdeel bestaat of 1 onderdeel? Hoe ik het begrijp is de softclose die uit twee delen bestaat minder betrouwbaar. Mijn softclose heb ik deze week ontvangen (bestaat uit 1 deel). besteld van Ali, maar ik ben er nog niet over uit om deze te monteren.. Ik ga het of retourneren of uit elkaar halen om te kijken of ik het waterdicht kan maken. Want ik zie nu al dat het motor compartiment niet waterdicht is.
Ik durf het (nog) niet aan.
Zeker nu met het bovenstaande voorbeeld van @Dn Tinus en de dure reparatie om het ongedaan te maken.
Welke versie had jij eigenlijk @Dn Tinus ?
@sawtomyer als je al besluit om jouw 1 delige softclose te gaan gebruiken dan zou ik hem zelf open schroeven. De hele printplaat inspuiten met PRF202 waterdichte spray en alles intern dicht kitten/sealen, voordat je het gaat monteren.
Ik heb de mijne van marktplaats gehaald koste destijds 125 euro geloof ik dat ik er voor heb betaald, was nieuw in doos. Mijn sleutel heeft de vorm van een auto met drie knoppen: een knop bij de frunk, een knop midden (het dak) en een knop achterin. Het wordt verkocht als keyfob sleutel voor M3 en MY.kaka schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:54:
[...]
@sawtomyer @adjego bedankt voor jullie reacties.
Goed om te weten dat er ook een "oudere" versie is, zat ook te kijken naar tweede-hands namelijk. Hoe zijn die oudere versies te herkennen?
Functies: 2x voor opent de frunk. 2x achter drukken is voor het openen en sluiten van de trunk, 2x midden opent de deuren en 1x midden drukken sluit de deuren. Extra function achterste knop: lang ingedrukt houden opent de laadklep/ indien de kabel is aangesloten en je houd de knop lang ingedrukt dan wordt het ontgrendeld.
Check. Dat had ik even gemist... Dacht door dat filmpje, en ook doordat ze de achterbank volledig elektrisch klappende hebben gemaakt, dat het wel eens waarheid kon zijn.Maurice- schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:56:
[...]
Dat vermoeden werd 3 berichten later toch al ontkracht? Als ik op mijn M3 '24 de bestuurdersdeur open heb staan staat op die plek ook: deur sluiten. Maar dat gaat helaas niet vanzelf
Hi Allewijn, dank voor het corrigeren van mijn fout, het was inderdaad voor Dn Tines bedoeld..Allewijn schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:59:
[...]
Ik heb helemaal geen softclose gekocht.
Ik durf het (nog) niet aan.
Zeker nu met het bovenstaande voorbeeld van @Dn Tinus en de dure reparatie om het ongedaan te maken.
Welke versie had jij eigenlijk @Dn Tinus ?
@sawtomyer als je al besluit om jouw 1 delige softclose te gaan gebruiken dan zou ik hem zelf open schroeven. De hele printplaat inspuiten met PRF202 waterdichte spray en alles intern dicht kitten/sealen, voordat je het gaat monteren.
Ik zal eens kijken hoe ik dit waterdicht kan maken. Rondom het frunkslot fungeert als een waterafvoer, want al het water gutst bij het slot naar beneden!
De door mij genoemde PRF202 spray werkt iig 100 procent goed om printplaten waterbestendig te maken. Heb het al veel met domotica pcb's gedaan die in allerlei doosjes in mijn tuinen zitten.sawtomyer schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:05:
[...]
Hi Allewijn, dank voor het corrigeren van mijn fout, het was inderdaad voor Dn Tines bedoeld..
Ik zal eens kijken hoe ik dit waterdicht kan maken. Waar het slot zit fungeert als een afvoer rondom de frunk, want al het water gutst bij het slot naar beneden!
De onderdelen zijn metaal op metaal in elkaar geschroefd en het water heeft vrij spel. Nergens rubber seals te bekennen. Dit is vragen om problemen.. vooral de plaat van het middenstuk krijgt van boven de volle laag want zogezegd werkt het gat rondom het slot als een afvoer voor al het water rondom de frunk. Ik zal ook eens rondom het frunkslot kijken of ik het water een bepaalde richting kan sturen door middel van een opstaande rand (mastiekrand) zodat hiermee het slot en de softclose mechaniek in zijn geheel kan worden ontzien. Dubbel redundantie is beter. Voorkomen is beter dan genezen laten we maar zeggenAllewijn schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:08:
[...]
De door mij genoemde PRF202 spray werkt iig 100 procent goed om printplaten waterbestendig te maken. Heb het al veel met domotica pcb's gedaan die in allerlei doosjes in mijn tuinen zitten.
:strip_exif()/f/image/b4cuKrs6uhU0JCRnrGdzRsJS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2J3dflgjJcSR4G6jjO8gDEg8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/W35Ok1xwTJsCuj7eU3FumYjU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8wK6zuQXBuJPAjBCugCrnB4f.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door sawtomyer op 14-01-2025 13:30 ]
Ik heb hier de dual motor letters besteld en ze zitten er al 1,5 jaar op zonder problemen.RF1000 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:55:
Iemand ervaring met de sterkte van de lijm/tape die gebruikt wordt voor het plakken van zwarte Tesla en dual motor letters (van ome Ali/Amazon)
Letters zitten in een malletje met een plak laagje achterop.
Vraag me af of die wasstraat bestendig zijn
https://www.amazon.nl/dp/..._dt_b_fed_asin_title&th=1
Wasstraat en hogedruk reiniger worden elke maand gebruikt.
De oude heeft "Model 3" onderop staan. Ik heb deze nu in gebruik op mijn M3 Highland, en werkt gewoon zoals verwacht. De nieuwe versies hebben "TESLA" onderop staan.kaka schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:54:
[...]
@sawtomyer @adjego bedankt voor jullie reacties.
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Bedankt voor je fotos en uitleg. Hou me op de hoogte. Ik kan zulke modificaties ook waarderen en zou dit zelf ook willen/kunnen, waardoor ik misschien toch ooit wel aan de softclose durf.sawtomyer schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:16:
[...]
De onderdelen zijn metaal op metaal in elkaar geschroefd en het water heeft vrij spel. Nergens rubber seals te bekennen. Dit is vragen om problemen.. vooral de plaat van het middenstuk krijgt van boven de volle laag want zogezegd werkt het gat rondom het slot als een afvoer voor al het water rondom de frunk. Ik zal ook eens rondom het frunkslot kijken of ik het water een bepaalde richting kan sturen door middel van een opstaande rand (mastiekrand) zodat hiermee het slot en de softclose mechaniek in zijn geheel kan worden ontzien. Dubbel redundantie is beter. Voorkomen is beter dan genezen laten we maar zeggen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En bedankt voor het woord 'mastiekrand'. Moest even googlen maar nu mooi mijn vocabulaire uitgebreid.
We zitten niet voor niets op tweakers. Het is duidelijk dat bij iedere wasbeurt / regenbui de soft close zeiknat wordt. Mocht ik tijd hebben om dit project op te pakken dan hou ik iedereen hier op de hoogte!Allewijn schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:30:
[...]
Bedankt voor je fotos en uitleg. Hou me op de hoogte. Ik kan zulke modificaties ook waarderen en zou dit zelf ook willen/kunnen, waardoor ik misschien toch ooit wel aan de softclose durf.
Zo is dat. Lekker modificeren!sawtomyer schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:35:
[...]
We zitten niet voor niets op tweakers. Het is duidelijk dat bij iedere wasbeurt / regenbui de soft close zeiknat wordt. Mocht ik tijd hebben om dit project op te pakken dan hou ik iedereen hier op de hoogte!
@Dn Tinus heb je jouw kapotte (1 of 2 delige) softclose nog terug gekregen van Tesla? Is er mechanisch of elektronisch een defect aan gekomen? Foto's?
ik ook al vele keren en ook bij banden wissel kwikfit doen ze er niet aan. 0,0 beschadiging. Die puks zijn leuke handel voor de verkopers, verder gewoon onzin als je weet wat je doet.Dn Tinus schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 19:04:
De monteur van Tesla kwam dinsdag bij mij langs, heeft de auto ook zonder puck opgekrikt.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Wil zo min mogelijk modifcaties doen aan de auto en geen softclose mechanisme oid gaan inbouwen van ali express.
[ Voor 5% gewijzigd door EverGreen1979 op 14-01-2025 14:50 ]
Apple Watch met de recent geüpdatet TeslaEverGreen1979 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:49:
Op zoek naar elegante oplossing voor openen van de frunk voor M3 2019 zonder telefoon of commander. Zat te denken aan kleine Bluetooth LE knopje dat een signaaltje stuurt naar je telefoon die dan via de Tesla API de frunk opent? Bestaat zoiets? Vind het beetje onhandig dat als je bijv. aankomt met tas vol boodschappen je de frunk alleen kunt openen via je telefoon of vanuit de auto via het display. Had gewoon een knopje verwacht net zoals de kofferbak heeft.
Wil zo min mogelijk modifcaties doen aan de auto en geen softclose mechanisme oid gaan inbouwen van ali express.
App en anders de Tesla Keyfob, over dat laatste scroll een aantal berichten terug..
Commander van enhauto en dan de klink van de linker voordeur even vasthouden? Is voor mij het handigstEverGreen1979 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:49:
Op zoek naar elegante oplossing voor openen van de frunk voor M3 2019 zonder telefoon of commander. Zat te denken aan kleine Bluetooth LE knopje dat een signaaltje stuurt naar je telefoon die dan via de Tesla API de frunk opent? Bestaat zoiets? Vind het beetje onhandig dat als je bijv. aankomt met tas vol boodschappen je de frunk alleen kunt openen via je telefoon of vanuit de auto via het display. Had gewoon een knopje verwacht net zoals de kofferbak heeft.
Je zou het signaal die vanuit de keyfob wordt verzonden kunnen onderscheppen en die dan vervolgens kunnen laden in de knop die je zelf noemt. Dan heb je wel tijdelijk een keyfob nodig van iemand die je tijdelijk kunt koppelen aan je auto. En anders een koppeling met je mobiel inderdaad.EverGreen1979 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:59:
Heb geen Apple watch, zit op Android. Heb overal smart oplossingen voor dus heb nergens geen sleutel meer voor nodig (auto, huis, fiets). Altijd een keyfob gaan meenemen voor dit 'probleem' wil ik om die reden niet. Technisch moet het wel kunnen, een Apple Watch werkt wrs ook met BLE of UWB.
[ Voor 3% gewijzigd door sawtomyer op 14-01-2025 15:09 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Smobbo op 14-01-2025 18:27 ]
Ik heb de WearOS app "drive electric for tesla".EverGreen1979 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:59:
Heb geen Apple watch, zit op Android. Heb overal smart oplossingen voor dus heb nergens geen sleutel meer voor nodig (auto, huis, fiets). Altijd een keyfob gaan meenemen voor dit 'probleem' wil ik om die reden niet. Technisch moet het wel kunnen, een Apple Watch werkt wrs ook met BLE of UWB.
Daar kan het ook mee, kost wel wat.
Doet het via de API of bluetooth als je bij de auto staat.
Je kan watch ook als sleutel gebruiken dan.
[ Voor 9% gewijzigd door mjvdzwet op 14-01-2025 20:35 ]
Mijn soft close unit ( zelfde als op de foto's, dus zonder lange kabel) zit er nu bijna een jaar in zonder problemen. Ik ga hem binnenkort uitbouwen omdat ik links voor schade heb en de auto naar de reparateur gaat. Ik zal dan eens kijken hoe het eruit ziet en eventueel open maken. Dan zal ik proberen foto's te maken van het interieur.Allewijn schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:30:
[...]
Bedankt voor je fotos en uitleg. Hou me op de hoogte. Ik kan zulke modificaties ook waarderen en zou dit zelf ook willen/kunnen, waardoor ik misschien toch ooit wel aan de softclose durf.
En bedankt voor het woord 'mastiekrand'. Moest even googlen maar nu mooi mijn vocabulaire uitgebreid.
Zit er nu 1.5 jaar in.
Tof dat je dat wil doen (en voor jezelf ook wijs om het tijdelijk uit te bouwen).Mackeessie schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:37:
[...]
Mijn soft close unit ( zelfde als op de foto's, dus zonder lange kabel) zit er nu bijna een jaar in zonder problemen. Ik ga hem binnenkort uitbouwen omdat ik links voor schade heb en de auto naar de reparateur gaat. Ik zal dan eens kijken hoe het eruit ziet en eventueel open maken. Dan zal ik proberen foto's te maken van het interieur.
Zou die versie 'slimmer' zijn dan de alles-in-één versie? Of zitten er ook nadelen aan?mjvdzwet schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:39:
Ik heb zelf een softclose variant met een kabel, heb de motor unit hoog en droog gemonteerd.
Zit er nu 1.5 jaar in.
Het "voordeel" is dat de motor en elektronica bij het zijpaneel gebouwd kan worden. Bij het slot (waar het water langs loopt) zit alleen een metalen beugel en een microswitch.Allewijn schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:41:
[...]
Zou die versie 'slimmer' zijn dan de alles-in-één versie? Of zitten er ook nadelen aan?
Ik denk dat dit een voordeel kan zijn. Ook is de elektronica wel goed waterdicht in een los kastje.
Oké top, dan zal ik de mijne ook openen om te kunnen vergelijken, nu nog ergens een passende Engelse sleutel vinden.Mackeessie schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:37:
[...]
Mijn soft close unit ( zelfde als op de foto's, dus zonder lange kabel) zit er nu bijna een jaar in zonder problemen. Ik ga hem binnenkort uitbouwen omdat ik links voor schade heb en de auto naar de reparateur gaat. Ik zal dan eens kijken hoe het eruit ziet en eventueel open maken. Dan zal ik proberen foto's te maken van het interieur.
Tijdje een Pixel Watch 3 gehad maar is niet voor mij, hou niet zo van constant iets om m'n pols. Die Flic ziet er wel interessant uit, ga dat eens onderzoeken.mjvdzwet schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:33:
[...]
Ik heb de WearOS app "drive electric for tesla".
Daar kan het ook mee, kost wel wat.
Doet het via de API of bluetooth als je bij de auto staat.
Je kan watch ook als sleutel gebruiken dan.
Dat ziet er goed uit toch?sawtomyer schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:24:
Ik heb de softclose van Ali uit elkaar gehaald. Zie foto’s
Aanname metaal op metaal klopt niet. Het is een kunststof omhulsel met een metalen plaat. Daar tussenin zit een rubber ring.
Ik ben echt benieuwd naar de point of failure van de softclose van Dn Tinus ook al betreft het een andere versie.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
En het elektronische deel? Corrosie op de pcb etc?
Als bij deze de motor vastloopt kan je er dan nog wel fatsoenlijk bij om hem te openen. Het mechanische deel ziet er wel goed uit.sawtomyer schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:24:
Ik heb de softclose van Ali uit elkaar gehaald. Zie foto’s
Aanname metaal op metaal klopt niet. Het is een kunststof omhulsel met een metalen plaat. Daar tussenin zit een rubber ring.
Ik ben echt benieuwd naar de point of failure van de softclose van Dn Tinus ook al betreft het een andere versie.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Het product is nieuw dus geen corrosie.Allewijn schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:46:
[...]
Dat ziet er goed uit toch?
En het elektronische deel? Corrosie op de pcb etc?
Pcb zit in een aparte kabelboom niet zichtbaar op de foto. Voor de rest mechanisch ziet het er inderdaad in beginsel goed uit met metalen onderdelen. Op zich durf ik het na openen wel aan om te installeren.. ik zal de randen wel extra kitten. Nog ideeën hoe ik de schakelaar die de soft close triggert - wel zichtbaar op de foto - kan beschermen?
Ik ben benieuwd hoe je hier bij kan komen, bij een vastloop actie denk ik dat je er niet aan ontkomt om de hele onderkant los te maken.Daniel. schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:15:
[...]
Als bij deze de motor vastloopt kan je er dan nog wel fatsoenlijk bij om hem te openen. Het mechanische deel ziet er wel goed uit.
[ Voor 21% gewijzigd door MG-studios op 17-01-2025 16:12 ]
Heb persoonlijk deze van Spigen maar er zijn genoeg alternatieven op Ali te vindenFromz schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:54:
Ik heb het eerder gelezen maar kan het via de zoek functie niet terug vinden, middenconsole organizor voor de Y wat ook “schuift”, iemand?
Waar hebben jullie rubberen matten vandaan? En spatborden?
Ben niet zo best met de zoekfunctie..
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Niet met de commander nee.f4stf0rw4rd schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 14:38:
Aangezien een aantal hier de Commander hebben; is het mogelijk om het gepiep van de Rijstrook overschrijdingspreventie in noodgevallen uit te zetten. Super tevreden met de Y, maar dit stoort me echt mateloos.
Je kan de suggestie aandragen bij Enhauto.f4stf0rw4rd schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 14:38:
Aangezien een aantal hier de Commander hebben; is het mogelijk om het gepiep van de Rijstrook overschrijdingspreventie in noodgevallen uit te zetten. Super tevreden met de Y, maar dit stoort me echt mateloos.
Ik weet niet of het via de CanBus te regelen is.
Kan niet nee maar dat gepiep mag van mij ook wel wat minder.f4stf0rw4rd schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 14:38:
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Stomme vraag hoor misschien, maar wanneer heb je dat last van of gaat dat af?f4stf0rw4rd schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 19:25:
Ok, helder. Zal wel niet via de canbus aangestuurd kunnen worden. Is natuurlijk ook een safety feature
Kwam deze gratis template tegen: https://makerworld.com/en/models/389076#profileId-290010
Heb de stl gedownload en door een 3d printservice laten maken, dus hopelijk morgen of dinsdag in huis.
Zo zitten de knoppen net wat meer onder handbereik.
Je gaat vanzelf steeds beter binnen de lijnen blijven om van het gepiep af te zijn.f4stf0rw4rd schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 14:38:
Zo heb ik echt nog maar heel zelden last van dit geluid
En, welke is het geworden? Want continuous autopilot is het wel waard om een Commander aan te schaffen. Ik heb namelijk ook een M3L van einde jaar 2019 (modeljaar 2020 dan toch?) en ik zie op de site van Enhance staan dat bij 2019-2023 de montage achter is en bij sommige modellen die laat laat 2020 met Intel processor zijn kan het voor. Nu is de mijne dus laat 2019 en niet laat 2020, maar wel met een Intel Atom processor. Kan ik de Commander dan wel voor installeren, of ben ik 'veroordeeld' tot achter? En ga ik die paar extra functies (die je buiten de auto gebruikt) missen? Automatisch openen van de deur als je bij je auto aan komt lijkt mij bijvoorbeeld wel handig.Daniel. schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:32:
...Daarnaast die Commander Gen2, iedereen heeft het over de installatie bij de passagiers kant. Klopt het dat het bij het 2019 model alleen in de kofferbak kan? Als dat zo is dan weet ik welke ik ook nog ga bestellen.
Alvast bedankt.
Daarnaast schrijven veel posters dat zij hooguit een enkele knop gebruiken en dat enkel de Commander al meer dan genoeg functies biedt. Wat is volgens jullie de ideale functie om via de knop te bedienen? Een dashboardkastje openen kan met je stem en doe je ook weer niet zo vaak. Maar de automatische ruitenwisser vind ik standaard niet soepel werken, dus dat is wel iets dat ik zou willen kunnen aan- en uitzetten. En verder? Welke functie middels een knop kun je niet meer zonder?
En ten slotte, ook een dashboard recht voor de bestuurder lijkt mij handig. Uiteraard kan dit met mijn telefoon, maar liever heb ik een los dashboard dat een beetje in de stijl is van Tesla dus strak en met een redelijke prijs-kwaliteit verhouding. Iemand een suggestie?
Ik lees even mee. Heb ook een eind 2019 M3L.Roenie schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:06:
[...]
En, welke is het geworden? Want continuous autopilot is het wel waard om een Commander aan te schaffen. Ik heb namelijk ook een M3L van einde jaar 2019 (modeljaar 2020 dan toch?) en ik zie op de site van Enhance staan dat bij 2019-2023 de montage achter is en bij sommige modellen die laat laat 2020 met Intel processor zijn kan het voor. Nu is de mijne dus laat 2019 en niet laat 2020, maar wel met een Intel Atom processor. Kan ik de Commander dan wel voor installeren, of ben ik 'veroordeeld' tot achter? En ga ik die paar extra functies (die je buiten de auto gebruikt) missen? Automatisch openen van de deur als je bij je auto aan komt lijkt mij bijvoorbeeld wel handig.
Daarnaast schrijven veel posters dat zij hooguit een enkele knop gebruiken en dat enkel de Commander al meer dan genoeg functies biedt. Wat is volgens jullie de ideale functie om via de knop te bedienen? Een dashboardkastje openen kan met je stem en doe je ook weer niet zo vaak. Maar de automatische ruitenwisser vind ik standaard niet soepel werken, dus dat is wel iets dat ik zou willen kunnen aan- en uitzetten. En verder? Welke functie middels een knop kun je niet meer zonder?
En ten slotte, ook een dashboard recht voor de bestuurder lijkt mij handig. Uiteraard kan dit met mijn telefoon, maar liever heb ik een los dashboard dat een beetje in de stijl is van Tesla dus strak en met een redelijke prijs-kwaliteit verhouding. Iemand een suggestie?
Geen idee welke processor, kon het zo snel niet vinden.
Zag zelf dit scherm, geen idee wat de kwaliteit is: https://amzn.eu/d/29o7GGy
ik heb een MY 2023 en mijn commander zit aangesloten aan de achterzijde van het middenconsole.Roenie schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:06:
[...]
En, welke is het geworden? Want continuous autopilot is het wel waard om een Commander aan te schaffen. Ik heb namelijk ook een M3L van einde jaar 2019 (modeljaar 2020 dan toch?) en ik zie op de site van Enhance staan dat bij 2019-2023 de montage achter is en bij sommige modellen die laat laat 2020 met Intel processor zijn kan het voor. Nu is de mijne dus laat 2019 en niet laat 2020, maar wel met een Intel Atom processor. Kan ik de Commander dan wel voor installeren, of ben ik 'veroordeeld' tot achter? En ga ik die paar extra functies (die je buiten de auto gebruikt) missen? Automatisch openen van de deur als je bij je auto aan komt lijkt mij bijvoorbeeld wel handig.
Destijds 4 knoppen erbij gekocht maar ik gebruik er maar 2.
Overigens krijg ik binnenkort een nieuwe auto dus de huidige GEN1 commander en 2 ongebruikte knoppen gaan in de verkoop
Hopelijk wel in PETG of ABS laten printen? Als je het in PLA (goedkoopste materiaal) print kan het vervormen als de auto in de directe zon staat in de zomerJeroenV_ schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:20:
Ga mijn S3XY buttons, die ik had geplakt onder de telefooncharger, verplaatsen naar de middentunnel.
Kwam deze gratis template tegen: https://makerworld.com/en/models/389076#profileId-290010
Heb de stl gedownload en door een 3d printservice laten maken, dus hopelijk morgen of dinsdag in huis.

Als je net iets over de doorgetrokken witte lijn gaat op de snelweg. Ik ben gewend om vrij ver links of rechts te rijden, afhankelijk van de rijbaan waar ik op zit. En als je dan een beetje over de lijn gaat is het gelijk PIEP-PIEP-PIEP.Rogar schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 19:55:
[...]
Stomme vraag hoor misschien, maar wanneer heb je dat last van of gaat dat af?
En @RaRo74 het klopt inderdaad dat je er steeds meer op let, maar daardoor schrik je misschien nog meer als het dan wel weer eens gebeurt

Vandaag de soft close Frunk unit uitgebouwd, na ongeveer een jaar ingebouwd te zijn geweest, zie bijgevoegde foto's. Geen watersporen op de unit of het elektronica deel dat in de draad zit. Dat elektronica deel had ik onder frunk bak aan bestaande bedrading vastgezet. Ik ga het niet open maken, het zit goed dichtgeplakt.Dit is het soft close systeem dat direct onder het slot zit, dus niet de versie met motor aan de zijkant en een kabel naar het slot, of de versie die bij de automatische frunk opener zit.Mackeessie schreef op maandag 6 januari 2025 @ 23:11:
[...]
Ik neem aan dat het over de soft close Frunk mod gaat. Ik heb het er al bijna een jaar inzitten. Werkt prima. Nog geen storingen gehad. Er zijn wel Tweakers die waarschuwen voor problemen dat de frunk door corrosie niet meer open wil. Ik heb het systeem in oktober weer open gehad om te kijken of er vocht in zat of corrosie sporen te zien waren, maar ik kon niets verontrustends vinden. Ik heb ook de stroom eraf gehaald om te kijken of dat effect zou hebben op het mechanisme om de frunk te openen, maar dat werkte nog prima. Ik ga het voor de zekerheid uitbouwen omdat mijn Tesla naar een door Tesla goedgekeurd schadebedrijf moet vanwege schade aan mijn linker spatbord.
Ik twijfel nog of ik ook de SEXY commander zal verwijderen. De SEXY Knob haal ik er wel uit.
:strip_exif()/f/image/1lWaM5XBITEHBwaPOykEMNGH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ofixEi7wD5idStsEZZWIOeqU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZbiV3exvTiz4kSmTJwEZ9SLU.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb je nog een tweede mobiel thuis in een lade liggen? Gebruik je die als sexy dashboard. Ik heb een iPhone voor normaal gebruik en een oudere Nokia smartphone op Android. Op beide toestellen zit de sexy app. Nokia gebruik ik als heads up display.Roenie schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:06:
[...]
Heb ik ook gedaan.Hongy schreef op zondag 19 januari 2025 @ 16:17:
[...]
Heb je nog een tweede mobiel thuis in een lade liggen? Gebruik je die als sexy dashboard. Ik heb een iPhone voor normaal gebruik en een oudere Nokia smartphone op Android. Op beide toestellen zit de sexy app. Nokia gebruik ik als heads up display.
Daarnaast Tasker geïnstalleerd die kijkt of de Commander actief is (Bluetooth adres gevonden). Indien actief gaat het scherm van de mobiel aan en wordt de S3xy App geopend. Indien deactief gaat het scherm uit en de App wordt gesloten.
Loria Duo 6008, 3300wp oost, 4290wp west, Tesla Model Y LR RWD
Dan is de knob toch veel handiger en mooier op die plek. Is wel iets duurder maar heb je toegang tot 15 functies en meteen een schermpje (kun je de accu temperatuur oa uitlezen).JeroenV_ schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:20:
Ga mijn S3XY buttons, die ik had geplakt onder de telefooncharger, verplaatsen naar de middentunnel.
Ziet er nog goed uit zo te zien.Mackeessie schreef op zondag 19 januari 2025 @ 16:12:
[...]
Vandaag de soft close Frunk unit uitgebouwd, na ongeveer een jaar ingebouwd te zijn geweest, zie bijgevoegde foto's. Geen watersporen op de unit of het elektronica deel dat in de draad zit. Dat elektronica deel had ik onder frunk bak aan bestaande bedrading vastgezet. Ik ga het niet open maken, het zit goed dichtgeplakt.Dit is het soft close systeem dat direct onder het slot zit, dus niet de versie met motor aan de zijkant en een kabel naar het slot, of de versie die bij de automatische frunk opener zit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoelang zat die ingebouwd?
ASA nog betere keus.hollandje schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:37:
[...]
Hopelijk wel in PETG of ABS laten printen? Als je het in PLA (goedkoopste materiaal) print kan het vervormen als de auto in de directe zon staat in de zomer
Bijna een jaar.SpikeHome schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:06:
[...]
Ziet er nog goed uit zo te zien.
Hoelang zat die ingebouwd?
In ABS ja, had eigenlijk nog niets eens rekening gehouden met hitte in de auto maar las dat ABS kwalitatief beter was dus daarom daarvoor gekozen. Per ongeluk dus een goede keuzehollandje schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:37:
[...]
Hopelijk wel in PETG of ABS laten printen? Als je het in PLA (goedkoopste materiaal) print kan het vervormen als de auto in de directe zon staat in de zomer
Heb je gelijk in, maar heb nu al die buttons gekocht even geleden dus beetje zonde om die weg te doen.jongetje schreef op zondag 19 januari 2025 @ 17:26:
[...]
Dan is de knob toch veel handiger en mooier op die plek. Is wel iets duurder maar heb je toegang tot 15 functies en meteen een schermpje (kun je de accu temperatuur oa uitlezen).
En straks komen de stalks ook nog binnen dus sponsor Enhance al genoeg
Ervaring mee? Ik heb tot nog toe zo'n beetje alles in PLA geprint en eigenlijk nog niets dat vergaan of vervormd is. Verschillende dingen liggen zelfs gewoon buiten vol in de zon. Ook spul voor in de auto heeft het tot nog toe altijd prima uitgehouden.hollandje schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:37:
[...]
Vooral als het aankomt om press-fit modellen heb ik ervaren dat PLA na een tijd wat losjes komt te zitten. Mijn umweltplakette houder die tegen mijn voorruit zit als ik in Duitsland ben moet een plexiglas plaatje goed klemmen en met PLA zou die na een maand te los zijn. Met PETG heb ik tot nu toe na 5 maanden nog steeds precies dezelfde press-fit tolerances.gjcvro schreef op zondag 19 januari 2025 @ 19:01:
[...]
Ervaring mee? Ik heb tot nog toe zo'n beetje alles in PLA geprint en eigenlijk nog niets dat vergaan of vervormd is. Verschillende dingen liggen zelfs gewoon buiten vol in de zon. Ook spul voor in de auto heeft het tot nog toe altijd prima uitgehouden.
Het voordeel van Tesla is wel dat je met overheating protection je redelijk oké gebruik kan maken van PLA voor standaard toepassingen. De gehele cabine zelf zou nooit boven de 40C komen
Bedankt voor het delen. Ik heb hetzelfde model, dit geeft mij toch meer moed om het in te gaan bouwen.Mackeessie schreef op zondag 19 januari 2025 @ 16:12:
[...]
Vandaag de soft close Frunk unit uitgebouwd, na ongeveer een jaar ingebouwd te zijn geweest, zie bijgevoegde foto's. Geen watersporen op de unit of het elektronica deel dat in de draad zit. Dat elektronica deel had ik onder frunk bak aan bestaande bedrading vastgezet. Ik ga het niet open maken, het zit goed dichtgeplakt.Dit is het soft close systeem dat direct onder het slot zit, dus niet de versie met motor aan de zijkant en een kabel naar het slot, of de versie die bij de automatische frunk opener zit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja, oke, dat zou wel kunnen.hollandje schreef op zondag 19 januari 2025 @ 19:14:
[...]
Vooral als het aankomt om press-fit modellen heb ik ervaren dat PLA na een tijd wat losjes komt te zitten. Mijn umweltplakette houder die tegen mijn voorruit zit als ik in Duitsland ben moet een plexiglas plaatje goed klemmen en met PLA zou die na een maand te los zijn. Met PETG heb ik tot nu toe na 5 maanden nog steeds precies dezelfde press-fit tolerances.
Het voordeel van Tesla is wel dat je met overheating protection je redelijk oké gebruik kan maken van PLA voor standaard toepassingen. De gehele cabine zelf zou nooit boven de 40C komen
[ Voor 94% gewijzigd door gjcvro op 19-01-2025 20:00 ]
SirLenncelot schreef op zondag 19 januari 2025 @ 19:33:
[...]
Werkt hier niet altijd. Gisteren nog een flink stuk snelweg gereden en het grootlicht gaan dan soms wel gewoon aan bij inschakelen AP. Niet altijd maar soms.
ybos schreef op zondag 19 januari 2025 @ 19:53:
[...]
Dat probleem heb ik ook met het uitschakelen van de ruitenwissers.
Ik heb niet de grootlicht issue, maar wel de ruitenwisser issue. Hopeloos met bugs fixen bij enhance.....JeroenV_ schreef op maandag 20 januari 2025 @ 07:12:
[...]
Vreemd, bij mij gaat het toch nog toe gewoon altijd goed.
Heb je de bug al wel bij Enhance gemeld? Grote kans dat ze dan wel iets fixen in de volgende update
Het lijkt erop dat als 90% van de gebruikers geen issue heeft dat het gewoon geen prioriteit krijg.
Ik snap het wel enigzins, het is een kleine team en ze maken wel behoorlijk veel dingen goed.
Alleen blijft het wel vervelend.
Bij mij begon de issue toen ze proberen de command ook op de tesla scherm te laten syncen.
Dwz dat als ze de automatisch ruitenwisser of automatisch grootlicht blokkeert, dat de scherm ook laat zien dat het op off staat. Toen het puur een "functie" iets en niet dat het ook op het scherm mee synced, had ik geen last van. Inmiddels al 1+ jaar verder. Meerdere malen via discord aangegeven..
Life is too short to drive boring cars
Het zal ook met reproduceren te maken hebben. Als ze het probleem niet kunnen nabootsen, kunnen ze het ook niet oplossen, simpelweg omdat ze dan ook niet weten of het opgelost is. Dus zolang jij 1 van de weinige bent is de kans van reproduceren ook klein.SirLct schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:37:
[...]
[...]
[...]
Ik heb niet de grootlicht issue, maar wel de ruitenwisser issue. Hopeloos met bugs fixen bij enhance.....
Het lijkt erop dat als 90% van de gebruikers geen issue heeft dat het gewoon geen prioriteit krijg.
Ik snap het wel enigzins, het is een kleine team en ze maken wel behoorlijk veel dingen goed.
Bij mij begon de issue toen ze proberen de command ook op de tesla scherm te laten syncen.
Dwz dat als ze de automatisch ruitenwisser of automatisch grootlicht blokkeert, dat de scherm ook laat zien dat het op off staat. Toen het puur een "functie" iets en niet dat het ook op het scherm mee synced, had ik geen last van. Inmiddels al 1+ jaar verder. Meerdere malen via discord aangegeven..
Ik zal het nog even binnen het Beta team aanhalen.SirLct schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:37:
[...]
[...]
[...]
Ik heb niet de grootlicht issue, maar wel de ruitenwisser issue. Hopeloos met bugs fixen bij enhance.....
Ik heb ook soms dat de wisser ineens weer wist.
'RF1000 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:38:
Iemand een idee waar ik mn S3XY buttons en commander hier op tweakers te koop kan aanbieden? Zie hem bijpassende categorie. Staan nu op marktplaats.
vraag en aanbod?
Ook bij mij krijg ik de wisser niet stil..mjvdzwet schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:05:
[...]
Ik zal het nog even binnen het Beta team aanhalen.
Ik heb ook soms dat de wisser ineens weer wist.
https://wren.co/join/Devian
1. De isa MUTE - hoe ik hem ook instel, het staat altijd aan als ik weg rijd
2. De chill / standard mode . Als ik de knob draai naar standaard mode dan veranderd er niks in de tesla (staat hij op chill dan blijft hij gewoon zo staan)
3. Auto high beam en whispers on auto pilot. .. zelfde als punt 1 die blijft gewoon aan en kan ik niet uitzetten met de commander
Doe ik iets verkeerd? Help!
I reject your reality and substitute my own!
Volgens mij wordt de 2e canbus gebruikt voor de ISA mute en werkt dit alleen met de advanced front installation.mkanon schreef op maandag 20 januari 2025 @ 23:34:
Ik heb sinds kort de s3xy commander en de knob en een aantal dingen werken bij mij niet goed (denk ik) ik heb een 2024 MY LR en ik heb de commander voorin bij de bestuurdersstoel geïnstalleerd.
1. De isa MUTE - hoe ik hem ook instel, het staat altijd aan als ik weg rijd
2. De chill / standard mode . Als ik de knob draai naar standaard mode dan veranderd er niks in de tesla (staat hij op chill dan blijft hij gewoon zo staan)
3. Auto high beam en whispers on auto pilot. .. zelfde als punt 1 die blijft gewoon aan en kan ik niet uitzetten met de commander
Doe ik iets verkeerd? Help!
Als je drive modus wisselt zie je dat niet op het Tesla scherm.
Whipers zou wel getoond moeten worden.
Mijn hypothese is dat er ergens tijdens de installatie zoveel ijs/condens op gekomen is, dat de omgeving rond de thermometer bevriest (een het is sinds 2 januari ook niet meer warm genoeg geweest om alles goed droog te warmen), maar ergens zou het ook nog vanuit de commander kunnen komen.
(Direct na de installatie stond de thermometer ook dik in de min, maar toen had ik iets zo van: ja, die auto heeft net 60 minuten ofzo in stilstand vol staan blazen, dit waait vanzelf wel over).
Heeft iemand soortgelijke ervaringen?
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.