Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:39
Voorkant als het goed is, meer mogelijkheden.
Van hun eigen website, tekst bij de commander:
*Note: For actions to work when you are outside of your vehicle, like Presenting Trunk and others, a Front Installation cable is required (the one that goes inside the right A-pillar of your Tesla), and your car needs to be awake!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:52
Sinds kort de trotse eigenaar van een tweedehands Tesla M3 uit 2019. Van de grote bumbs ex lease. Nu ben ik op zoek naar winterbanden. Alle m3s 2019 die nu op de markt komen is veelal ex lease. Waar zijn al die winterbanden gebleven? Je zou zeggen dat daar een groot overschot is. Worden die ergens verkocht of komen die niet meer op de particuliere markt? Wellicht is er geen markt voor 2e hands winterbanden. Valt wat voor de zeggen natuurlijk, maar kan in mn zoektocht niets vinden. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 12:47
QBiT schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:46:
Sinds kort de trotse eigenaar van een tweedehands Tesla M3 uit 2019. Van de grote bumbs ex lease. Nu ben ik op zoek naar winterbanden. Alle m3s 2019 die nu op de markt komen is veelal ex lease. Waar zijn al die winterbanden gebleven? Je zou zeggen dat daar een groot overschot is. Worden die ergens verkocht of komen die niet meer op de particuliere markt? Wellicht is er geen markt voor 2e hands winterbanden. Valt wat voor de zeggen natuurlijk, maar kan in mn zoektocht niets vinden. Iemand ideeën?
Zouden die niet gewoon op zijn? Na 5 jaar rijden in de NL winter zijn die banden misschien gewoon (bijna) aan vervanging toe? Dus dan komen ze niet op de 2e hands markt?

Bij mij waren na 5 jaar en 135k km 2 van de 4 zomerbanden vervangen (na 4 jaar waren die op), maar de andere 2 en de 4 winterbanden nog niet. Heb alleen niet opgelet wat het profiel was bij de laatste wissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 16:20
gjcvro schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 23:54:
Ik heb de knob zo staan dat bij indrukken de richting naar rechts aan gaat. Handig op rotondes ivm de ontbrekende stalks. Nooit meer zoeken naar de knop.

Ik had 2 extra buttons besteld om achter het stuur te plakken als richtingaanwijzers, maar heb toen ze bekend werden gemaakt toch ook maar de stalks besteld. Denk dat dat toch de meest natuurlijke manier is van richting aangeven, kan niet wachten tot die binnen zijn 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
JeroenV_ schreef op zondag 5 januari 2025 @ 12:10:
[...]

Ik had 2 extra buttons besteld om achter het stuur te plakken als richtingaanwijzers, maar heb toen ze bekend werden gemaakt toch ook maar de stalks besteld. Denk dat dat toch de meest natuurlijke manier is van richting aangeven, kan niet wachten tot die binnen zijn 8)
De Knob werkt voor mij echt perfect, buttons achter het stuur is toch lastig, en als je elleboog op de armsteun ligt komt mijn hand precies bij de knob uit, voor mij voelt het heel natuurlijk aan.

Zou ook kunnen met een button, maar die vind ik dan weer lastig om fraai onder handbereik neer te plakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CujvSie1xkR4gh77hjTOPxGBrtA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jvSx1Zu5CuDMtnlFomueXS4I.jpg?f=fotoalbum_large
3D printje van internet geplukt om de buttons in weg te werken. V.l.n.r.: ontwasemen/ontdooien, stoel/stuurverwarming, accu voorverwarmen, dashboard kastje. Maar kan nu niet zeggen dat ik ze vaak gebruik.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrathcall
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-08 13:07
JeroenV_ schreef op zondag 5 januari 2025 @ 12:10:
[...]

Ik heb al buttons achter het stuur; is überhaupt wel handig wanneer ik met rechterhand aan het stuur zit en daarmee richting kan aangeven. Maar the wife rijdt minder km met de auto en kan niet wennen dus toch ook begin december maar 1x stalk pre-ordered. Maakt Enhauto ff voor de kerst een actie bij 100,- 2x button gratis maar willen dat niet op mijn lopende order toepassen. Ratjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
SirLenncelot schreef op zondag 5 januari 2025 @ 12:52:
[Afbeelding]
3D printje van internet geplukt om de buttons in weg te werken. V.l.n.r.: ontwasemen/ontdooien, stoel/stuurverwarming, accu voorverwarmen, dashboard kastje. Maar kan nu niet zeggen dat ik ze vaak gebruik.
Ziet er netjes uit, ik heb ze onder de wireless charger geplakt.
In mijn geval vlnr: wisselen chill/normaal, autopilot aan, strobe lights, dashboardkastje
Wrathcall schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:05:
[...]
Ik heb al buttons achter het stuur; is überhaupt wel handig wanneer ik met rechterhand aan het stuur zit en daarmee richting kan aangeven. Maar the wife rijdt minder km met de auto en kan niet wennen dus toch ook begin december maar 1x stalk pre-ordered. Maakt Enhauto ff voor de kerst een actie bij 100,- 2x button gratis maar willen dat niet op mijn lopende order toepassen. Ratjes...
Das wel balen ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 27-05 17:04
MatteC schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 20:20:
Ik ben aan het kijken om een Knob of Commander te kopen voor mijn MY 2024 RWD.
Wat vinden jullie zelf de leukste features and wat zouden jullie kopen?
Bedankt voor de info!
De leukste feature is het handsfree openen van de achterklep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 12:24
Spoetnik schreef op zondag 5 januari 2025 @ 14:54:
[...]

Die ben ik nog niet tegengekomen. Hoe werkt dat in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LacsapOV
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-09 11:09
Spoetnik schreef op zondag 5 januari 2025 @ 14:54:
[...]

Toen ik terugkwam van boodschappen halen bleef de achterklep dicht. Toen ik de achterklep zelf maar had geopend en wederom had gesloten ging deze vanzelf weer open toen ik wegliep. 🙈
Dus inderdaad een leuke feature.

Loria Duo 6008, 3300wp oost, 4290wp west, Tesla Model Y LR RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Minxz schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:45:
Ik zoek een goed manier om mijn Rituals autoparfum houder te bevestigen in de Model Y.
De twee verschillende Alie-Express houdertjes voldoen niet.

Wie heeft er wel een goed oplossing?
Je posting is al weer even geleden. Iemand inmiddels een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Roenie schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:34:
[...]
ik had deze besteld

veel te duur. maar toen nog met extra korting voor 17,- kunnen kopen.
Passen ook andere merken op. Doet het verder prima. en blijft goed zitten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
LacsapOV schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:31:
[...]

Toen ik terugkwam van boodschappen halen bleef de achterklep dicht. Toen ik de achterklep zelf maar had geopend en wederom had gesloten ging deze vanzelf weer open toen ik wegliep. 🙈
Dus inderdaad een leuke feature.
Bij mij werkt het ook zelden tot nooit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Roenie schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:34:
[...]
Als je googled op tesla air freshener adapter vind je echt enorm veel versies. Spigen versie vanaf 12 euro.
Ali versies vanaf 1 eurootje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5NPc9Xrv3EgQ9ZVFQmT433RfSnM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CcT3nCd6gl9nBpoYF4Rvgl4R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:42

GVR

Fly-guy schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:47:
[...]

Bij mij werkt het ook zelden tot nooit...
Heb je dan sentry aanstaan? Want de functie kan alleen werken als de auto niet slaapt als je terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDI9CMbBhPru3TIZ72bRsHK-zMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ItdVd1BqY1Y0ZT5VSPBg1POy.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wil de commander installeren rechts van de pedalen, maar zie die kabels niet. Iemand een idee? Net afgehaalde MY.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
--Christiaan-- schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:11:
[Afbeelding]

Ik wil de commander installeren rechts van de pedalen, maar zie die kabels niet. Iemand een idee? Net afgehaalde MY.
Deze gevolgd? Ik weet niet wat je bedoeld met rechts van de pedalen?
YouTube: Commander [Gen2] - Front/Advanced Installation [Model 3/Y 2021-2024]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
GVR schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:09:
[...]

Heb je dan sentry aanstaan? Want de functie kan alleen werken als de auto niet slaapt als je terug komt.
Jazeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Laatst online: 21:24
--Christiaan-- schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:11:
[Afbeelding]

Pedalen?

De aansluiting zit aan de passagierskant, helemaal rechts van de auto. Zie video.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik
abbeyrules schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:30:
[...]

Die ben ik nog niet tegengekomen. Hoe werkt dat in de praktijk?
In de S3XY app bij Commander zet je de optie Presenting Trunk aan.
Activation method op Door Button.
Je auto mag niet slapen, dus b.v. sentry mode aan.
Nadat je het portier geopend hebt, druk je nogmaals op de deuropen knop in het portier.
Daarna auto op slot zetten en weglopen.
Zodra je weer in het bereik van de auto komt, gaat de achterklep open.(vertraging kan je ook instellen)

In tegenstelling tot eerdere opmerkingen, bij mij werkt het altijd.
Het hangt wel af of je telefoon een goede bluetooth verbinding met je auto hebt. Uitproberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 20:49

jefjef

learning by doing

Crosspost uit het tesla forum hier op Tweakers. hoop hier hulp te krijgen: Ik krijg dus mijn Apple Watch Ultra 2 niet werkende met de tesla app op de Watch. Elke keer geeft deze aan kom dichter met uw iPhone. Ik leg de horloge zelfs er boven op , tegenaan enz.. niets dan alleen deze boodschap. Iemand een hint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

[ Voor 100% gewijzigd door jefjef op 05-01-2025 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Vissa66 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:04:
[...]

Pedalen?

De aansluiting zit aan de passagierskant, helemaal rechts van de auto. Zie video.
Dat is toch echt niet wat ik hier lijk te zien:

YouTube: Commander Installation For Tesla Model Y [built after June 2023]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Jep, maar er staat ook wat tekst bij:
The OBD2 port on some newer Tesla Model Y (built after Q2 of 2023) might be moved from the standard rear location at the central console to the side of it.
The access will be from the driver's side, where you can hide all the wiring inside the console.

The cable used in this video came with all S3XY Buttons bundles from January 2022 until December 2023.
If you need this type of wiring, here is a link where you can get it: https://enhauto.com/list/all

If your OBD port is not at this location, then here is the video for your model:
• Commander Installation For Tesla Mode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Ik heb 1 vd 4 knoppen toegewezen aan 'openen'

1 x drukken = glovebox
2 x drukken = rechtervoordeur
ingedrukt houden=rechterachterdeur

Vooral de deuren is ontzettend handig voor mensen die (in het donker) niet snappen hoe de deur open moet bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Heeft iemand wel eens geprobeerd zo'n sexy button weer weg te halen?
Volgens mij is de tape best wel hardnekkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Eerst de knop met een draaiende beweging of met een stukje visdraad snijden verwijderen.

Dan een wrijvende beweging over de tape maken met de vingers. Zo de tape oprollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinDH1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:33
Ik kwam hier laatst een post tegen van de installatie van de SXY commander. Is blijkbaar iets foutgelopen bij het bookmarken/duimpje geven en de zoekfunctie helpt me jammer genoeg ook niet ondanks dat ik verschillende termen heb gebruikt. Iemand die toevallig wel nog een bookmarkje heeft staan en me ernaar zou kunnen doorverwijzen? Filmpjes zijn zo irritant om te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
gjcvro schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:03:
[...]

Jep, maar er staat ook wat tekst bij:

[...]
The saga continues... Kabel past daar niet, en er zit een extra kabeltje aan wat ik nergens kwijt kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DsSP96Y1BULPXYocjrgGu655t9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GwC5iGzegZxCXcFGVWdJask1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Wat heb je nu open liggen?

Het makkelijkst is de zijpilaar aan de passagierskant bij de voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
--Christiaan-- schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:14:
[...]

The saga continues... Kabel past daar niet, en er zit een extra kabeltje aan wat ik nergens kwijt kan.

[Afbeelding]
Nu zit je achterin? Je moet aan de passagierskant zijn, voorin, rechts naast de deur. Als hij daar ook niet past heb je de verkeerde kabelset.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik
[...]

[Afbeelding]
Hier wordt het duidelijk uitgelegd.
YouTube: Commander Gen2 Advanced/Front Installation [Model 3 Highland]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Vissa66 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:22:
[...]

Nu zit je achterin? Je moet aan de passagierskant zijn, voorin, rechts naast de deur. Als hij daar ook niet past heb je de verkeerde kabelset.
In de video hebben ze het over achterin onder de luchtblazers. Dus ben daar gaan kijken ja ;). Ik zal passagierskant nog even proberen.
Dat is voor M3 toch, niet MY?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
--Christiaan-- schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:47:
[...]

In de video hebben ze het over achterin onder de luchtblazers. Dus ben daar gaan kijken ja ;). Ik zal passagierskant nog even proberen.

[...]
Dat is voor M3 toch, niet MY?
Zie de site van Enhance zelf, ook de nieuwe Y's kunnen de aansluiting op dezelfde plek hebben als de M3H. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Laatst online: 04-08 11:05
[...]

[Afbeelding]
Je houdt een kabeltje over inderdaad. In de YT video's zeggen ze dat die voor toekomstige toepassingen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 22-09 16:50

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zijn er hier ook mensen met een AliExpress spoilertje op hun MY, zo ja, welke hebben jullie besteld en ben je er tevreden mee?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 15:36

Damian

Insane Obtrusion

Mad-Matt schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:07:
Zijn er hier ook mensen met een AliExpress spoilertje op hun MY, zo ja, welke hebben jullie besteld en ben je er tevreden mee?
Ik had op de MY deze zitten: https://link.marktplaats.nl/m2186601750 O-)

Voor de M3 is er nu ook gewoon 1 van Temu onderweg:

https://share.temu.com/Q4DW2MA3zUA

Volgens mij zijn het allemaal gewoon molds van de originele dus passen prima. Alleen wel ff goede dubbelzijdige tape scoren als het er al niet op of bij zit, dan blijft het prima zitten. Ik had zelf deze van Amazon gehaald, ff zoeken anders op 3M VHB.

https://www.amazon.nl/-/e...hb%2Caps%2C81&sr=8-7&th=1

[ Voor 55% gewijzigd door Damian op 06-01-2025 12:45 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Ik zoek een jackpad puck voor mijn MY Berlijn.
(Eigenlijk maar eentje, om de wielen te wisselen van voor naar achter en andersom)
De Duitse versies hebben een ~20mm gat ipv een 25mm gat zoals de Chinese versies.

Bijna alle pucks die ik op Alie voor leuke prijsjes zie incl een handig opbergdoos je, lijken 25mm te zijn.

Iemand al 20mm versies gekocht?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21TR7EK47DwCQxGJ6l2W8EQTHR0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/gJKipER5fvcSnnl8PSCZPWv0.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gjOhd-nvZAaUdY7ftFwFW_hUPqY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/O4cvaxh7okv0E4xNLWIBR6Ms.webp?f=user_large
I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Allewijn schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:38:
(Eigenlijk maar eentje, om de wielen te wisselen van voor naar achter en andersom)
De Duitse versies hebben een ~20mm gat ipv een 25mm gat zoals de Chinese versies.

Bijna alle pucks die ik op Alie voor leuke prijsjes zie incl een handig opbergdoos je, lijken 25mm te zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
I
Als nieuwe Tesla eigenaar. Waar zijn deze voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
Iemand ook al de bèta functionaliteit van 'autoswitch' geprobeerd?
Ik wel, en parkeer eigenlijk altijd voor een boom in mijn straat. Die staat er dus als ik aankom, en vaak staat er aan de andere kant van die boom een andere auto.

Tot nu is het 50% kans dat de Tesla gewoon probeert vooruit te vertrekken (en nee, de draaicirkel en afstand tot de boom laten dat fysiek niet toe)

Ik weet het, bèta enzo, maar toch niet helemaal zoals ik het verwacht van een auto die op dezelfde camera's vertrouwt om schadevrij in te kunnen parkeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:27
pimk schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:37:
Ik wel, en parkeer eigenlijk altijd voor een boom in mijn straat. Die staat er dus als ik aankom, en vaak staat er aan de andere kant van die boom een andere auto.

Tot nu is het 50% kans dat de Tesla gewoon probeert vooruit te vertrekken (en nee, de draaicirkel en afstand tot de boom laten dat fysiek niet toe)

Ik weet het, bèta enzo, maar toch niet helemaal zoals ik het verwacht van een auto die op dezelfde camera's vertrouwt om schadevrij in te kunnen parkeren...
Het werkt niet goed genoeg om op te vertrouwen in ieder geval.

Als het parkeervak voor mij leeg is stelt ie toch standaard achteruit wegrijden voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 22-09 12:47
pimk schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:37:

Gebruik ik op mn m3h sinds het beschikbaar is en ik denk dat het in 90% van de gevallen goed werkt.
Nu parkeer ik altijd achteruit in, dus dat maakt het misschien ook makkelijker.

Alleen op een volledig lege omgeving wil hij nog wel eens redelijk random een keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Mad-Matt schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:31:
[...]

Om in de gaten te plaatsen waar een krik onder moet als je de auto wilt opkrikken.

Dit om beschadigingen aan het batterijpakket te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Mad-Matt schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:31:
[...]

De enige juiste tools/manier op je Tesla op te krikken, met gebruikmaking van deze puck.
Zie oa op 3 minuten in dit goede filmpje:

YouTube: DIY Tesla Tire Rotation | Everything You Need To Know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

mjvdzwet schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:06:
[...]

Om in de gaten te plaatsen waar een krik onder moet als je de auto wilt opkrikken.

Dit om beschadigingen aan het batterijpakket te voorkomen.
Ah, dat is handig om te weten.
Ook maar bestellen voor de zekerheid.

Je kan ze hier bestellen, al hebben ze ze voorlopig niet:
https://www.greendrive-ac...l-tesla-model-3-en-y.html

[ Voor 18% gewijzigd door Mad-Matt op 06-01-2025 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfske
  • Laatst online: 22-09 17:00
Ik heb zelf deze besteld bij Ali voor mijn MY Berlijn en deze passen.

https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld
Allewijn schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:38:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Wolfske schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:16:
Ik heb zelf deze besteld bij Ali voor mijn MY Berlijn en deze passen.

https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld

[...]
Thanks!
Ik heb die gelijk besteld. De uitgebreide set met proppenschieter en tools etc er bij.
Ik heb in het verleden al véle van deze veters/proppen geschoten in banden van eigen autos en van vrienden. Heeft altijd gewerkt (altijd wel mazzel gehad qua soort gaatjes en locaties qua loopprofielen) en echt een must als je geen reserveband hebt.

Dit setje, die ik aanvul met van die tubetjes vloeibaar cement die ik nog heb liggen en die eigenlijk bij die veters horen/nog beter werkt, en aanvul met een Xiaomi Mijia accu luchtpomp, een schaarkrik en 21mm wielmoersleutel, moeten me een goede 'kans' geven als ik ooit lek rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:04
Ik overweeg de soft close trunk mod. Als ik de installatie video’s mag geloven is het installeren niet destructief. Volgens mij gaat dit later ook geen problemen opleveren met de updates omdat software matig niets wijzigt. Iemand hier die een soortgelijke mod heeft gedaan / laten doen en bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
sawtomyer schreef op maandag 6 januari 2025 @ 22:53:
Ik overweeg de soft close trunk mod. Als ik de installatie video’s mag geloven is het installeren niet destructief. Volgens mij gaat dit later ook geen problemen opleveren met de updates omdat software matig niets wijzigt. Iemand hier die een soortgelijke mod heeft gedaan / laten doen en bevalt het?
Ik heb er over zitten denken, je leest alleen horror verhalen over een vastzittende motor, waardoor alles uit elkaar moet om de frunk weer open te krijgen. Doordat alles daar redelijk veel te verduren krijgt was de kans op vastroesten best groot, althans dat is wat ik er van oppikte. Ik heb het dus even uitgesteld.

YouTube: Tesla Power Frunk Failed to Open Root Cause

[ Voor 7% gewijzigd door gjcvro op 06-01-2025 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:40
Ik neem aan dat het over de soft close Frunk mod gaat. Ik heb het er al bijna een jaar inzitten. Werkt prima. Nog geen storingen gehad. Er zijn wel Tweakers die waarschuwen voor problemen dat de frunk door corrosie niet meer open wil. Ik heb het systeem in oktober weer open gehad om te kijken of er vocht in zat of corrosie sporen te zien waren, maar ik kon niets verontrustends vinden. Ik heb ook de stroom eraf gehaald om te kijken of dat effect zou hebben op het mechanisme om de frunk te openen, maar dat werkte nog prima. Ik ga het voor de zekerheid uitbouwen omdat mijn Tesla naar een door Tesla goedgekeurd schadebedrijf moet vanwege schade aan mijn linker spatbord.
Ik twijfel nog of ik ook de SEXY commander zal verwijderen. De SEXY Knob haal ik er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:27
Ik heb de set in huis gehad en mij daarna pas verdiept in de risico's. Als het motortje tijdens het aangrijpen (het moment van de grootste belasting) doorbrandt krijg je 'm niet meer open. Dus dan moet je het eventuele risico op het (laten) demonteren van de bumper en radiator voor lief nemen. Wellicht ben je handig en is het voor jou goed te doen.

Het zal waarschijnlijk veel vaker goed dan fout gaan, maar ik durfde het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
gjcvro schreef op maandag 6 januari 2025 @ 23:03:
[...]

Ik heb er over zitten denken, je leest alleen horror verhalen over een vastzittende motor, waardoor alles uit elkaar moet om de frunk weer open te krijgen. Doordat alles daar redelijk veel te verduren krijgt was de kans op vastroesten best groot, althans dat is wat ik er van oppikte. Ik heb het dus even uitgesteld.

Thanks voor de feedback. Ik heb geen behoefte aan een power frunk en zit de denken aan enkel de soft close optie, het overige blijft hetzelfde. Ik heb de video bekeken en in dat geval heeft het deel verantwoordelijk voor het openen het begeven. Wat ik heb gezien is dat bij de soft close optie het bestaande slot mechanisme in tact blijft en een module voor het sluiten wordt toegevoegd. Hoe ik het begrijp heeft dit dus te betekenen dat het openen van de frunk met de soft close toevoeging beschikbaar blijft. Correct me if I am wrong

[ Voor 16% gewijzigd door sawtomyer op 07-01-2025 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
Mackeessie schreef op maandag 6 januari 2025 @ 23:11:
[...]

Ik neem aan dat het over de soft close Frunk mod gaat. Ik heb het er al bijna een jaar inzitten. Werkt prima. Nog geen storingen gehad. Er zijn wel Tweakers die waarschuwen voor problemen dat de frunk door corrosie niet meer open wil. Ik heb het systeem in oktober weer open gehad om te kijken of er vocht in zat of corrosie sporen te zien waren, maar ik kon niets verontrustends vinden. Ik heb ook de stroom eraf gehaald om te kijken of dat effect zou hebben op het mechanisme om de frunk te openen, maar dat werkte nog prima. Ik ga het voor de zekerheid uitbouwen omdat mijn Tesla naar een door Tesla goedgekeurd schadebedrijf moet vanwege schade aan mijn linker spatbord.
Ik twijfel nog of ik ook de SEXY commander zal verwijderen. De SEXY Knob haal ik er wel uit.
Helder verhaal, dank. Goede tip om de module bijtijds te controleren op corrosie. Geruststellend ook om te lezen dat het openen zoals eerder aangenomen blijft werken ondanks dat de stroom er af is. Het helpt misschien ook om de frunk vaak te gebruiken. Ik denk dat ik het ook maar ga bestellen, ;) een soft close module is ongeveer 50 euro op Ali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
Maurice- schreef op maandag 6 januari 2025 @ 23:20:
[...]

Ik heb de set in huis gehad en mij daarna pas verdiept in de risico's. Als het motortje tijdens het aangrijpen (het moment van de grootste belasting) doorbrandt krijg je 'm niet meer open. Dus dan moet je het eventuele risico op het (laten) demonteren van de bumper en radiator voor lief nemen. Wellicht ben je handig en is het voor jou goed te doen.

Het zal waarschijnlijk veel vaker goed dan fout gaan, maar ik durfde het niet aan.
Duidelijk verhaal, het is niet geheel zonder risico inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
De frunk closer trekt hem dicht tot in de vergrendeling (van Tesla) en gaat dan direct weer naar de "open" positie. De frunk wordt dan alleen dicht gehouden door het Tesla mechaniek.

Gaat bij het aantrekken het systeem defect dan ben je de sjaak. Gaat het op een ander moment stuk dan is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:58
Volgens mij is er een softclose versie met een nood kabel bij het trekoog klepje te maken.
dus dan werkt softclose ook altijd
power frunk hoeft mij niet maar het sluiten zou ik wel fijn vinden.
Ik wil deze Satonic aanschaffen daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
SpikeHome schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:26:
Volgens mij is er een softclose versie met een nood kabel bij het trekoog klepje te maken.
dus dan werkt softclose ook altijd
power frunk hoeft mij niet maar het sluiten zou ik wel fijn vinden.
Ik wil deze Satonic aanschaffen daarvoor
Hier dezelfde overweging. Vandaar de vraag waar op te letten indien de soft close optie wordt overwogen. De noodkabel is wel een goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
Het verbaast me dat niemand hier het gevaar benoemt van ongewenst openen. Er is een duitser met een YouTube-kanaal die Tesla's repareert die probeert een storing aan zo'n unit op te lossen. Hij ontdekt daar dat dat apparaat verschrikkelijk slecht ontworpen en/of gebouwd is. Als alleen al de behuizing van die unit contact maakt met een geleidend deel van de Tesla, springt-ie open. En dat lijkt me niet fijn met 100 km/h op de snelweg...

(er is wel een failsafe mechaniek aanwezig, maar wie zegt me dat ome Ali dat niet gewoon omzeilt, want makkelijker?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 17:23
sawtomyer schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:33:
[...]

Hier dezelfde overweging. Vandaar de vraag waar op te letten indien de soft close optie wordt overwogen. De noodkabel is wel een goede tip!
Mocht de motor kapot gaan bij het aantrekken dan is er met die noodkabel niets aan de hand? Ik heb hem ook in overweging voor de M3.
Ik zie het al, je moet zorgen dat je bij de kabel kan komen die trekt aan de motor.

[ Voor 10% gewijzigd door Daniel. op 07-01-2025 16:28 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:11
pimk schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:17:
Het verbaast me dat niemand hier het gevaar benoemt van ongewenst openen. Er is een duitser met een YouTube-kanaal die Tesla's repareert die probeert een storing aan zo'n unit op te lossen. Hij ontdekt daar dat dat apparaat verschrikkelijk slecht ontworpen en/of gebouwd is. Als alleen al de behuizing van die unit contact maakt met een geleidend deel van de Tesla, springt-ie open. En dat lijkt me niet fijn met 100 km/h op de snelweg...

(er is wel een failsafe mechaniek aanwezig, maar wie zegt me dat ome Ali dat niet gewoon omzeilt, want makkelijker?)
Als je 100km/u rijdt, moet de kracht om de frunk te openen echt heel groot zijn.

De auto doet het bij mij trouwens zelf ook. Zo lang ik de auto heb, is deze al 3/4 keer spontaan open gegaan terwijl hij stilstond gelukkig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
sawtomyer schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:33:
[...]

Die satonic link heeft dat dus erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimk
Rogar schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:48:
[...]

Als je 100km/u rijdt, moet de kracht om de frunk te openen echt heel groot zijn.

De auto doet het bij mij trouwens zelf ook. Zo lang ik de auto heb, is deze al 3/4 keer spontaan open gegaan terwijl hij stilstond gelukkig..
Hmm, daar zou ik toch een serviceaanvraag van maken...
Ik had dat ook nadat mijn voorbumber was vervangen, SeC heeft er een aantal dagen naar gekeken en toen de computer die toegang regelt vervangen. Toen was het over.

Of de frunk wel of niet open kan gaan tijdens rijden wil ik niet graag uitproberen.
Ik denk dat als ie met 100 km/h op een kier komt, dat dat voldoende is om 'm helemaal open te laten vliegen

Dit is trouwens het filmpje dat ik me herinnerde: https://youtu.be/GVSu-v3np0I?feature=shared

Dit bedrijf levert blijkbaar de betere/veiligere variant: https://www.amptech.store/collections/all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
pimk schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:17:

Als je alleen voor de soft close optie kiest, dan zorgt die er alleen voor dat de frunk wordt gesloten. Mocht de mechaniek voor de soft close het begeven dan kom je dus in het ergste geval niet meer in je frunk. Maar dat de frunk hierdoor geopend kan worden is eigenlijk uitgesloten (het openen gaat nog steeds met het OEM slot.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
SpikeHome schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:51:
[...]

Die satonic link heeft dat dus erbij.
gjcvro schreef op maandag 6 januari 2025 @ 23:03:
[...]

Dat filmpje laat dus zien dat de noodkabel niet werkt als de motor vastzit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:46
Zo in mijn oude M3LR een opzet stuk geplaatst zodat ik die lelijke houten plank niet meer zie. Tis geen echt carbon maar ziet er stuk beter uit zo. Verder ook nieuwe matten (oude zaten gaten in na 117k km..) en alu pendalen erin gezet. Verder had ik bij mijn nieuwe M3P 100euro tegoed gekregen (en 5 jaar premium conn) voor de tesla shop. Dus er zijn nu nog opberg bakjes middenconsole voor de nieuwe M3 en logo's bij het openen deuren voor de oude M3. Die lampjes zou ik zelf nooit genomen hebben, maar tis gratis nu...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrG0u-bCPJnlZttXkDm0pXpR8Q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/reCH5C73j21W86nLZ443JO7l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2D_v0DOoXX-tCu5ddurXSiBKK0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbJIXGsyAsiXeJNMsQyYDEia.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCliBrpm2blGCujOGyLq5MEy1lA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DLQWCmi9DPhuEu9dB1UUdIEl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKvCv0-_kC1OcBZHOQ0R2ix9dSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WQpfozJiQ34BUM6pwlVRop45.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 14:46
Ik heb een softclose geinstalleerd in mijn MY van 2023 en helaas ging het enkele weken geleden mis.

Normaal stop ik afgehaald eten (pizza/friet/shoarma/vis) altijd in de trunk. Scheelt een hoop luchtjes in de auto.
Nooit problemen gehad met de softclose.

Nu 4 weken geleden had ik vis gehaald, het was flink aan het regenen en waaien, en toen ik bij de auto kwam heb ik snel de vis in de frunk gedaan.
Omdat het zo'n slecht weer was heb ik mogelijk de klep te hard dichtgegooid ipv laten zakken.
Ik zag voordat de klep dichtging dat er wat natte blaadjes rondom de sluiting van de frunk lagen. Mogelijk allemaal redenen waardoor het misging.

Resultaat, klep ging niet meer open en we moesten die avond wat anders eten.
Ik heb 3 dagen vanalles geprobeerd, via de wielkast de bedrading van het softclose systeem gecheckt, zat allemaal vast. Duwen op het tesla logo om hem door de vergrendeling te drukken. Duwen of trekken terwijl ik op mijn telefoon op ontgrendelen drukte. Niets werkte.

Uiteindelijk na 3 dagen een serviceverzoek ingeschoten. De monteur kon gisteren! pas aan huis komen.
Ik heb hem gewaarschuwd voor de mogelijk lucht.
Hij heeft via de bodemplaat aan de staalkabel van de ontgrendeling getrokken maar ook geen resultaat.
Morgen moet ik de auto naar het servicecenter brengen en gaan ze hem binnen proberen open te maken.

Nu al medelijden met de monteur en ik ga zulke aanpassingen niet meer doen bij de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dn Tinus
Allewijn schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:57:
[...]

Als je googled op tesla air freshener adapter vind je echt enorm veel versies. Spigen versie vanaf 12 euro.
Ali versies vanaf 1 eurootje.

[Afbeelding]
Ik heb 2 ali adapters gekocht en deze werken prima met de Rituals auto parfume.

Mijn ex werkt bij Rituals en heb via haar al een paar keer voorgesteld bij het MT om dit zelf te gaan verkopen maar blijkbaar is het niet interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21-09 14:50
Dn Tinus schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:17:
Ik heb een softclose geinstalleerd in mijn MY van 2023 en helaas ging het enkele weken geleden mis.

Normaal stop ik afgehaald eten (pizza/friet/shoarma/vis) altijd in de trunk. Scheelt een hoop luchtjes in de auto.

Nu 4 weken geleden had ik vis gehaald, het was flink aan het regenen en waaien, en toen ik bij de auto kwam heb ik snel de vis in de frunk gedaan.
Omdat het zo'n slecht weer was heb ik mogelijk de klep te hard dichtgegooid ipv laten zakken.
Ik zag voordat de klep dichtging dat er wat natte blaadjes rondom de sluiting van de frunk lagen. Mogelijk allemaal redenen waardoor het misging.

Ik heb 3 dagen vanalles geprobeerd, via de wielkast de bedrading van het softclose systeem gecheckt, zat allemaal vast. Duwen op het tesla logo om hem door de vergrendeling te drukken. Duwen of trekken terwijl ik op mijn telefoon op ontgrendelen drukte. Niets werkte.

Uiteindelijk na 3 dagen een serviceverzoek ingeschoten. De monteur kon gisteren! pas aan huis komen.
Hij heeft via de bodemplaat aan de staalkabel van de ontgrendeling getrokken maar ook geen resultaat.
Morgen moet ik de auto naar het servicecenter brengen en gaan ze hem binnen proberen open te maken.

Nu al medelijden met de monteur en ik ga zulke aanpassingen niet meer doen bij de auto.
Erg jammer, goed dat je het deelt. Ik heb dit ook voorbij horen komen en dit was een van de redenen dat ik geen softclose heb geïnstalleerd. Hopelijk kan de monteur tegen vieze luchtjes O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online

Welk model had je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.

Ben benieuwd wat er mis is met de mod als die er uit ligt. Als het roest is en de motor is vastgelopen zou het filmpje wat hierboven genoemd wordt de frunk weer moeten kunnen openen. Deze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sawtomyer
Dank voor het delen van je ervaring, op basis hiervan besloten om de soft close voor nu niet te installeren. Succes met de reparatie en laat je ons even weten wat de oplossing was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Dn Tinus schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:19:
[...]

Mijn ex werkt bij Rituals en heb via haar al een paar keer voorgesteld bij het MT om dit zelf te gaan verkopen maar blijkbaar is het niet interessant.
Welke heb je dan? Heb je een link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22-09 12:53

4 weken een tas vis in de frunk _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome

Ben wel erg benieuwd wat het probleem was.
Dus wacht op vervolg.

Enne hopelijk snel je ride terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
Dn Tinus schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:19:
[...]

Rituals harkt al zoveel binnen met die auto perfume (verkoopprijs €2400 per kg voor de refill) dan snap ik dat ze niet zo’n rubber adapter willen verkopen omdat die alleen voor tesla geschikt is. Die auto perfume kan wel in 90% van de andere auto’s op de weg bevestigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dn Tinus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05:18
Vandaag zijn mijn originele Tesla matten binnen. Ze zitten best goed.
Gelukkig had ik nog Tesla credits want 180 euro veels teveel geld voor 3 matjes Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZdMAN9cbTDAeqCGjt3lcv5Og-g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TIT6eoM1Vz5kEzOXJOkXGrLT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDFcQWwHVr0Of_9MIxDGWBLK7W0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zB0JCHkVitRUsSRfJAWYkzov.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:31
Jmtpes schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:37:
Vandaag zijn mijn originele Tesla matten binnen. Ze zitten best goed.
Gelukkig had ik nog Tesla credits want 180 euro veels teveel geld voor 3 matjes [Afbeelding]

[Afbeelding]
AAAAARG...

Dat is toch niks voor een luxeauto.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sawtomyer
Tommie12 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:44:
[...]

AAAAARG...

Misschien is hij wel Taxi chauffeur, weet jij veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05:18
[...]

AAAAARG...

Liefst had ik de matten niet, maar met dit regenachtig weer is het wel fijn. Vooral als mn kinderen van 3j en 6j instappen.

[ Voor 32% gewijzigd door Jmtpes op 09-01-2025 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21
[...]
Dat is toch niks prima voor een luxeauto AWD SUV?.
FTFY :9

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dn Tinus
Nou even een update na het bezoekje van vanmorgen.
Bij het inleveren van de auto heb ik een briefje achtergelaten met de waarschuwing dat het enorm kan stinken.

08:30u was ik binnen en ging om 10:45u weer weg.
Ze hadden heel veel moeite om de frunk te openen, maar uiteindelijk wel gelukt.
De geur viel blijkbaar wel mee maar zoals te zien op de foto zag het er niet heel fris meer uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4PjLz66CRTyFVgK4_B5YfmmE6o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C2BeoRI1zi2rqfZnubTSWN8L.jpg?f=fotoalbum_large

Ze hebben veel schoon kunnen maken, de softclose eruit gehaald en voor de zekerheid een nieuwe frunksluiting gemonteerd.
Het softclose systeem bleek gecorrodeerd te zijn. Ze deden er verder niet heel moeilijk over dat ik dit zelf had geinstalleerd.
Ook de commander en s3xy buttons waren nog zichtbaar geinstalleerd waar ze niks over hebben gezegd.

Knip

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 10-01-2025 09:08 . Reden: Dat laatste mag (en moet) in V&A :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Dn Tinus schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 23:51:
Nou even een update na het bezoekje van vanmorgen.
Bij het inleveren van de auto heb ik een briefje achtergelaten met de waarschuwing dat het enorm kan stinken.

08:30u was ik binnen en ging om 10:45u weer weg.
Ze hadden heel veel moeite om de frunk te openen, maar uiteindelijk wel gelukt.
De geur viel blijkbaar wel mee maar zoals te zien op de foto zag het er niet heel fris meer uit.

[Afbeelding]

Ze hebben veel schoon kunnen maken, de softclose eruit gehaald en voor de zekerheid een nieuwe frunksluiting gemonteerd.
Het softclose systeem bleek gecorrodeerd te zijn. Ze deden er verder niet heel moeilijk over dat ik dit zelf had geinstalleerd.
Ook de commander en s3xy buttons waren nog zichtbaar geinstalleerd waar ze niks over hebben gezegd.

Daarover gesproken, ik heb nog een commander (met kabel voor installatie tussen de stoelen) en 2 ongebruikte buttons te koop. Stuur maar een DM voor meer info
En mogen we ook weten wat dit grapje gekost heeft?

Mogelijk zeggen ze niks, maar hebben ze een paar uur extra aangerekend om de overlast te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Dn Tinus schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 23:51:

hmmm gecorrodeerd dus. als je die onderdelen in rvs zou maken zou het zijn blijven werken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
SpikeHome schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:14:
[...]

hmmm gecorrodeerd dus. als je die onderdelen in rvs zou maken zou het zijn blijven werken dus.
Precies hetzelfde zoals in dat filmpje, tijdens het sluiten liep die ook vast door corrosie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gjcvro
Ga hier lekker verder babbelen over de nieuwe Y, dit ging toch over accesoires?:
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
verplaatst

[ Voor 134% gewijzigd door sawtomyer op 10-01-2025 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dn Tinus
Tommie12 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 07:38:
[...]

En mogen we ook weten wat dit grapje gekost heeft?

Mogelijk zeggen ze niks, maar hebben ze een paar uur extra aangerekend om de overlast te compenseren.
Het is een leaseauto dus ik kreeg dat niet te zien.
Kreeg wel een melding dat er een bedrag openstond om te betalen dus het zal wel gefactureerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Dn Tinus schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:54:
[...]

Het is een leaseauto dus ik kreeg dat niet te zien.
Kreeg wel een melding dat er een bedrag openstond om te betalen dus het zal wel gefactureerd worden.
Oeps... ik verwacht dan idd wel dat ze dat aan jou gaan doorrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Laatst online: 11-09 08:49
Allewijn schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:09:
Ik heb een leuk ambient lightning setje voor mijn MY op Ali gekocht.
Is een fraai setje met led strip voor gehele breedte dashboard én eentje die de twee telefoon laders in middenconsole verlicht én 4 meekleurende voet verlichtingen.
Ook zit in de controller (zwarte kastje) een aanwezigheidssensor ingebouwd. Geheel schakelt dus in zodra je instapt en 60 sec na weg gaan uit.

Dat werkt fraai en mooier dan vele andere setjes waarbij je zo'n aanwezigheidssensor nog los als usb koppelstuk bij moet kopen, grotere wirwar kabels etc
Ook hebben vele anderen geen (instant meekleurende en via app dus ook instelbare) voet verlichting.
En al helemaal niet voor de achter passagiers (daar zit standaard nml geen verlichting).
Kortom, leuk setje.

Nog niet ingebouwd maar thuis op usb getest.
Werkt goed. Met een of andere Chinese Android app BLEDIM2.
Echt bizar hoe veel toffe animaties de set kan maken. Mooie vloeiende lijnspellen/kleurverlopen etc. Je kan het zo gek niet bedenken of het kan.
Maar goed in praktijk ga ik natuurlijk gewoon één rustige egale kleur instellen. Niks knipperends of bewegends tijdens het rijden.

Enige wat ik minder leuk vind is dat er altijd een standaard opstart animatie in zit. En of andere regenboog bewegende ,alle kleuren verlopende drukke animatie. Ziet er fraai uit maar niet mijn smaak.
Daarna keert setje dan wel naar de ingestelde eigen wens.

Ik wil van die opstart animatie af.
Óf iets anders rustigers zoals bijv zo'n eenmalige beweging van de kitt (nightrider) en dan naar je eigen kleur setting toe.

Kan het nergens in app vinden.
Maar heb op youtube wel eens andere opstart animaties gezien.

Hoe kan dat? Welke app?

Iemand hier ervaring mee?

[Afbeelding]
Ziet er mooi uit... ik heb een verkoper van deze set op ali gevraagd of ze ook compatible zijn met de 2019 versie omdat de foto's die ik zie allemaal van nieuwere modellen zijn volgens mij.

Dat regenboog-effect zou ik ook geen fan van zijn, hopelijk vind je een manier om dit uit te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:54
Allewijn schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:18:
[...]

De enige juiste tools/manier op je Tesla op te krikken, met gebruikmaking van deze puck.
Zie oa op 3 minuten in dit goede filmpje:

YouTube: DIY Tesla Tire Rotation | Everything You Need To Know
Hier staat het gebruik van deze pucks ter discussie.

https://www.reddit.com/r/..._pads_to_jack_up_a_tesla/

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21-09 14:50
De garage waar ik kwam voor een bandenwissel had geen rubberen pucks op de armen van zijn lift dus mocht ik ze niet de achterbak hebben gehad zou het metaal op metaal zijn als de auto de lift op ging. Heb ik toch liever iets van een rubbere hockeypuk ertussen dan kans op krassen of erger.

Of het nou direct op het metaal drukt of die drukt op een 2-3cm dikke rubbere puk maakt niet zoveel uit qua drukpunten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dn Tinus
De monteur van Tesla kwam dinsdag bij mij langs, heeft de auto ook zonder puck opgekrikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Laatst online: 18-09 22:35
Ik heb voor mijn MY de mat zwarte kappen om de houten trim op het dashboard en de voordeuren af te dekken. Mooi gezicht, maar de dubbelzijdige tape laat los.
Ik heb nu 2 verschillende 3M tapes geprobeerd om de kappen weer vast te zetten, maar zonder succes.
De dubbelzijdige tape moet dun zijn want anders komt de kap te hoog, maar ook sterk en bestand tegen hoge temperaturen. Iemand een suggestie?

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Gommert69 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 22:17:
Ik heb voor mijn MY de mat zwarte kappen om de houten trim op het dashboard en de voordeuren af te dekken. Mooi gezicht, maar de dubbelzijdige tape laat los.
Ik heb nu 2 verschillende 3M tapes geprobeerd om de kappen weer vast te zetten, maar zonder succes.
De dubbelzijdige tape moet dun zijn want anders komt de kap te hoog, maar ook sterk en bestand tegen hoge temperaturen. Iemand een suggestie?
Ik weet niet hoe dun, maar foam automotive tape (ongeveer 0.5mm dik) van HPX is erg goed.

Als het heel dun moet zijn dan tapijttape gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pix3l8e
  • Laatst online: 19-09 21:50
Knip

[ Voor 94% gewijzigd door Notna op 12-01-2025 08:14 . Reden: Hier is V&A voor bedoeld ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
Gommert69 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 22:17:
Laat het op temperatuur komen in huis of in de auto. Het is nu te koud om de tape goed te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dn Tinus
Daniel. schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:42:
[...]

Laat het op temperatuur komen in huis of in de auto. Het is nu te koud om de tape goed te laten werken.
Precies, zorg dat het 15-22 graden is in de auto.
Zorg dat de kappen ook op temperatuur zijn.

Daarna goede tape nemen en vastplakken.
Voor de zekerheid kun je nog wat gewicht erop leggen om te zorgen dat het vast blijft zitten
Pagina: 1 ... 26 ... 41 Laatste

Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.